abonnement Unibet Coolblue
pi_170288532
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic.
Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
IVF
PCOS

Vitamine info (van Isla)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
------------------------------------------------------------------

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Mrs.Peel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bottoms_up
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MaJo
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Silversjoiis
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Crazy_Horse
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Droomvrouwtje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Barreltje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Finagain
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Whoopje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
deadly_kiss
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
BobbyMcGee
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Uitgezwaaid vorig topic:
pi_170288548
Voor wijzigingen mag je me een pb sturen, quotes zie ik mobiel niet.

Bottoms is Paas-PUPO! *O*
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 17 april 2017 @ 18:13:30 #3
269689 crew  Viv
pi_170289010
Bottoms succes met het uitbroeden van je paaskuikentje! O+
  maandag 17 april 2017 @ 21:59:42 #4
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_170296206
bottoms! een paas ei!
succes de komende weken!
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator maandag 17 april 2017 @ 23:40:02 #5
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_170298466
Bottoms PUPO *O* O+ *O* Ik ga voor je duimen! Zo'n paasei moet toch haas wel tot een mooi kindje geworden? O+

Ik heb een rare dag achter de rug. Het bloeden bleef aan en sinds vanmiddag zoveel pijn dat ik het ziekenhuis gebeld heb. Omdat ik erg steken aan een kant heb mocht ik langskomen voor een echo. Op de echo was niet zoveel te zien, behalve wat vocht in mijn buik. Toen bloed laten prikken om te kijken of er hcg waarneembaar was of wellicht een ontsteking en... er zat hcg in mijn bloed :o Ik heb dus waarschijnlijk een miskraam gehad. Ik vind het erg onwerkelijk allemaal. Ik was gewoon zwanger :? Echt heel bizar. We zijn niet verdrietig maar vinden het vooral erg vreemd en onwerkelijk. Woensdag moet ik terug voor nog een echo en weer bloedprikken. Als het hcg toeneemt kan het namelijk alsnog buitenbaarmoederlijk zijn.

Het vreemdste vind ik de timing. IUI was 5 weken geleden dus dan zou ik al 7 weken zijn, en het hcg is heel laag. Of al dat bloeden is een miskraam geweest, maar hoe zit het dan met de menstruatie van 3 weken terug :? Of heb ik opeens een bizar korte cyclus met een eisprong op dag 10? Vragen vragen vragen...
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_170298659
Lijkt me niet dat je menstruatie van 3 weken geleden een miskraam was toch, want je had negatieve testen.
Dan toch een vroege eisprong op dag 10? Bloed je veel?
  Moderator maandag 17 april 2017 @ 23:58:55 #7
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_170298698
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 23:55 schreef Arja het volgende:
Lijkt me niet dat je menstruatie van 3 weken geleden een miskraam was toch, want je had negatieve testen.
Dan toch een vroege eisprong op dag 10? Bloed je veel?
Dat denk ik zelf ook niet. Maar ergens tussen toen en nu ben ik dus zwanger geweest, dat is het rare eraan. Omdat het hormoon zo laag was dachten ze zelf wel dat het misschien nog van toen was maar dat lijkt me ook sterk.

Ik bloed net zoveel als tijdens een menstruatie, misschien ietsje meer maar niet extreem. Wie weet omdat ik de afgelopen week al wat stolsels kwijtgeraakt ben?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 18 april 2017 @ 00:00:24 #8
269689 crew  Viv
  Moderator dinsdag 18 april 2017 @ 00:01:48 #9
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_170298723
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 00:00 schreef ViviRAWRS het volgende:
Wat vreemd allemaal MaJo. :o
Ja he? Ik snap er ook helemaal niets van, alsof het een soort droom is :@

Ik denk dat we woensdag meer weten, dan kunnen ze zien of het hcg is toegenomen.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_170298835
Wat raar majo? Wat was de hcg waarde?
  Moderator dinsdag 18 april 2017 @ 00:26:23 #11
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_170298890
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 00:19 schreef Svane het volgende:
Wat raar majo? Wat was de hcg waarde?
48 :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_170299011
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 00:26 schreef MaJo het volgende:

[..]

48 :)
Wat gek zeg! Dat is wel een 'echte' zwangere waarde ja. Dan toch wellicht een superkorte cyclus? Dan zou het dus ook natuurlijk gebeurd zijn? Spannend en raar. En ik wilde typen, fijn om te weten dat het dus kán, maar dat geldt officieel als grootste doodddoener volgens mij :+ . Maar toch vind ik het wel hoopvol voor je. :)
  Moderator dinsdag 18 april 2017 @ 10:36:44 #13
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_170301805
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 00:48 schreef Svane het volgende:

[..]

Wat gek zeg! Dat is wel een 'echte' zwangere waarde ja. Dan toch wellicht een superkorte cyclus? Dan zou het dus ook natuurlijk gebeurd zijn? Spannend en raar. En ik wilde typen, fijn om te weten dat het dus kán, maar dat geldt officieel als grootste doodddoener volgens mij :+ . Maar toch vind ik het wel hoopvol voor je. :)
Ik heb nog eens zitten rekenen. 9 maart was de inseminatie. Ik heb een korte lf van 12 dagen dus dan zou de NOD 21 maart zijn geweest. Ik gebruikte echter utrogestan wat het bloeden ook tegenhoud. Op basis hiervan zou gisteren cd 28 zijn en dan zou het inderdaad een prille zwangerschap zijn op eigen kracht :o Het enige vreemde vind ik dan dat ik al die tijd ben blijven bloeden :?

En eens met je opmerking hoor, het eerste wat ik dacht is ik kan dus zwanger worden *O* :@
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_170302104
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 10:36 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik heb nog eens zitten rekenen. 9 maart was de inseminatie. Ik heb een korte lf van 12 dagen dus dan zou de NOD 21 maart zijn geweest. Ik gebruikte echter utrogestan wat het bloeden ook tegenhoud. Op basis hiervan zou gisteren cd 28 zijn en dan zou het inderdaad een prille zwangerschap zijn op eigen kracht :o Het enige vreemde vind ik dan dat ik al die tijd ben blijven bloeden :?

En eens met je opmerking hoor, het eerste wat ik dacht is ik kan dus zwanger worden *O* :@
Dit was ook het eerste wat ik dacht toen ik het las. :@ En zeker toen ik las dat jullie niet verdrietig zijn. Is een hoopvol bericht als je lijf dit op eigen kracht kan. *O*
Dat je al die tijd bent blijven bloeden is wel raar. Ik hoop dat je waarde woensdag naar beneden zijn en het dus niet buitenbaarmoederlijk is!

En nog even jompelen voor de pupo van Bottoms *O*
pi_170303388
Maar majo je lf wordt toch verlengd door de utro?
  Moderator dinsdag 18 april 2017 @ 12:24:20 #16
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_170303652
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 12:13 schreef Arja het volgende:
Maar majo je lf wordt toch verlengd door de utro?
Oh ja :@ Dus dan is het toch echt cd24 gisteren en zou het toch logischer zijn dat het toch nog van de iui is.

Er waren toen 2 eitjes. Zou het ook kunnen dat de ene wel bevrucht was en de andere niet en dat dat de ongesteldheid kan verklaren? Ik blijf het maar vreemd vinden allemaal. Überhaupt dat ik zwanger ben geweest zonder het door te hebben :o
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_170305836
Wat een rare situatie, majo. Hopelijk heb je binnenkort meer duidelijkheid.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 18 april 2017 @ 14:22:07 #18
269689 crew  Viv
pi_170306313
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 12:24 schreef MaJo het volgende:
Er waren toen 2 eitjes. Zou het ook kunnen dat de ene wel bevrucht was en de andere niet en dat dat de ongesteldheid kan verklaren?
Nee, het bevruchte eitje zou ervoor zorgen dat je niet ongesteld wordt, ook als je daarnaast niet-bevruchte eitjes hebt.

Je hebt niet onlangs Pregnyl of een andere spuit met hcg gehad toch? Nou ja, hopelijk snel duidelijkheid! :*
pi_170306379
Met CD24 is het toch best mogelijk dat je heel pril bent toch? :o

Wel weer spannend!
  Moderator dinsdag 18 april 2017 @ 17:00:06 #20
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_170309744
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 13:56 schreef Bottoms_up het volgende:
Wat een rare situatie, majo. Hopelijk heb je binnenkort meer duidelijkheid.
Morgenochtend weer afspraak, dan weet ik in ieder geval of het hcg stijgt/afneemt :)

quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 14:22 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Nee, het bevruchte eitje zou ervoor zorgen dat je niet ongesteld wordt, ook als je daarnaast niet-bevruchte eitjes hebt.

Je hebt niet onlangs Pregnyl of een andere spuit met hcg gehad toch? Nou ja, hopelijk snel duidelijkheid! :*
Nope, 5 weken geleden Pregnyl gezet voor de iui, daarna nog een negatieve zwangerschapstest gehad. Dus dat kan het echt niet zijn.

quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 14:25 schreef coccinelle het volgende:
Met CD24 is het toch best mogelijk dat je heel pril bent toch? :o

Wel weer spannend!
Dat ik gewoon zwanger ben en het geen miskraam is? Ja daar zat ik ook aan te denken. Wel uniek omdat ik met mijn pcos altijd lange cycli heb maar het zou in principe kunnen. Alleen het constante bloedverlies is dan wel weer vreemd.

Ik hou het inderdaad weer lekker spannend :')
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_170310341
Wat een vreemde situatie Majo! Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt, maar sowieso een geruststelling om te weten dat je lijf het kan. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_170314093
Wauw Majo, wat apart! Dus je bent of nog pril zwanger, maar dan is het bloeden wel heel gek. Ben je niet bang dat het iets buitenbaarmoederlijks is? Omdat de HCG niet te rijmen valt met je cyclus?
Het zou wel super gaaf zijn als het toch ineens op eigen kracht gelukt is! Bijzonder spannend :)
  Moderator dinsdag 18 april 2017 @ 22:22:18 #23
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_170319219
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 19:50 schreef Peacefulll het volgende:
Wauw Majo, wat apart! Dus je bent of nog pril zwanger, maar dan is het bloeden wel heel gek. Ben je niet bang dat het iets buitenbaarmoederlijks is? Omdat de HCG niet te rijmen valt met je cyclus?
Het zou wel super gaaf zijn als het toch ineens op eigen kracht gelukt is! Bijzonder spannend :)
Om uit te sluiten dat het een bbz is gaan ze morgen weer een echo maken. Ik moet ook meteen bellen als ik weer pijn krijg. Maar de prille zwangerschap is inderdaad ook een optie, het blijft nog even spannend dus!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_170324495
Jeetje MaJo! Wat spannend! Lijkt me een zenuwslopende situatie! Ben benieuwd naar je echo...

Vlindur nog bedankt voor je reactie op mijn progesteronverhaal. Misschien stuur ik je binnenkort nog een privéberichtje om dieper in te gaan op jouw ervaringen...
Ik probeer deze cyclus mijn eisprong te vinden (want daarna bloed prikken voor progesteronwaarde) maar vind ovulatietesten maar frustrerend. Kan er tot nu toe niks uit opmaken. Maar goed, we gaan vrolijk door.
Dit, dat, alles.
  Moderator woensdag 19 april 2017 @ 10:55:19 #25
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_170326258
Op de echo was een vlekje te zien bij mijn eileider, dat zou een (beginnende) bbz kunnen zijn. Nu wachten op de uitslag van het hcg, afhankelijk daarvan kijken ze weer verder. Het beste scenario is eigenlijk dat het hcg daalt.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_170326868
Jammer majo! Wanneer heb je de uitslag? Ik duim dat het geen bbz is.
  Moderator woensdag 19 april 2017 @ 13:02:19 #27
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_170328592
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 11:30 schreef Bottoms_up het volgende:
Jammer majo! Wanneer heb je de uitslag? Ik duim dat het geen bbz is.
Uitslag net gekregen :) hcg is gedaald maar nog niet heel veel. Dus vrijdag weer een echo en bloed prikken.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_170328749
Hopelijk daalt het verder majo.
Wat een toestand weer.
pi_170331652
Jeetje Majo, wat spannend! Een bbz lijkt me helemaal niks en ook best eng. Bijzondere gebeurtenis bij jullie zeg!
  Moderator woensdag 19 april 2017 @ 18:34:44 #30
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_170335462
Het kan ook een bbz zijn die uit zichzelf oplost maar ze willen het nog even in de gaten houden. Ik ben er voorlopig dus nog even zoet mee...
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_170346623
Wat rot dat jullie dit ook nog overkomt. Hopelijk duurt de nasleep niet lang.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 20 april 2017 @ 08:01:35 #32
269689 crew  Viv
pi_170346769
Nou zeg MaJo, heb je ein-de-lijk een keer zelfgemaakte hcg in je lichaam, heb je er nog niks aan. }:| Hopelijk is snel alles weer normaal. :*
  donderdag 20 april 2017 @ 08:34:56 #33
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_170347035
he Majo!
Wat een gedoe, met een positief randje ?..

Bottoms hoe gaat het met het wachten? is het nog een beetje uit te houden?

ik ben vandaag ongesteld geworden en we gaan nu beginnen aan de ivf.. en stiekem vind ik het reuze spannend!! :o
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_170352197
Idd spannend barrel! Jij ging het korte protocol (zonder pil) doen toch? Dan zal het snel gaan :)

Wachten valt tot nu toe mee. Ik kan er nu toch niets meer aan doen. Trosje moet het helemaal zelf. Ik heb alleen moeite met het evenwicht tussen realistisch willen zijn en toch hoop willen houden.
pi_170376091
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 13:02 schreef MaJo het volgende:

[..]

Uitslag net gekregen :) hcg is gedaald maar nog niet heel veel. Dus vrijdag weer een echo en bloed prikken.
Succes vandaag majo! Ik duim voor een goede echo. Wanneer moet je gaan?
  Moderator vrijdag 21 april 2017 @ 10:36:17 #36
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_170377230
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 09:33 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Succes vandaag majo! Ik duim voor een goede echo. Wanneer moet je gaan?
Thanks :*

Ik zit alweer 2 uur in het ziekenhuis. Zelfde verhaal als eergisteren, nog steeds een vlekje te zien bij de eileider dus weer wachten op de waarden van mijn bloed.

Begin het wachten inmiddels echt een beetje zat te worden :X
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_170377595
pff Majo, kan me voorstellen dat je het wachten zat bent. Wat heftig weer zeg. Hoop dat je snel duidelijkheid hebt :*
pi_170378396
Wat een gedoe Majo, hopelijk snel meer duidelijkheid :*
  Moderator vrijdag 21 april 2017 @ 12:59:29 #39
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_170380143
Hcg is gelukkig weer afgenomen. Maar omdat ik klachten blijf houden (buikpijn en vloeien) blijf ik controles houden tot het hcg helemaal uit mijn bloed is. Maandag dus weer naar het ziekenhuis.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 21 april 2017 @ 13:06:32 #40
269689 crew  Viv
  vrijdag 21 april 2017 @ 13:18:52 #41
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_170380784
wat een gedoe Majo!
hopelijk maamdag de laatste echo voor dit akkefietje..
hoe zit het in de tussentikd mbt de ivf? staat dat nu op stand-by?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_170384435
Gelukkig is het gedaald. Hopelijk stopt het bloeden nu snel
  Moderator vrijdag 21 april 2017 @ 22:53:25 #43
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_170393268
Barrel het traject stond deze ronde al even op stand-by omdat we de uitslag van het zaad van manlief afwachten. Afhankelijk daarvan wordt besloten wat het vervolgtraject wordt. Als het nog steeds zo goed is wordt het iui, als het toch weer slechter is ivf of icsi. 1 mei horen we meer!

Ik ben er nu ook wel een beetje klaar mee :@ hopelijk pakt mijn lichaam het nu verder goed op :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 24 april 2017 @ 09:55:02 #44
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_170448595
vandaag laatste controle Majo?

Wij zijn sinds afgelopen zaterdag begonnen *O* Goede echo en 12 en 8 kandidaten gespot! :)
GonalF spuiten gaat me redelijk af.. nog een beetje zoeken hoe en waar het het prettigst is..

Verder nog een vraagje die ik vergeten ben te stellen aan de verpleegkundige, misschien dat iemand van jullie antwoord weet?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
verder nog geen last van bijwerkingen denk ik.. ( lijkt me ook al wel wat snel) ik ben gewoon moe en opvliegend door werkgerelateerde stress :P

en ohja.. mag je eigenlijk vliegen in de weken na de tp? :)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_170449359
quote:
7s.gif Op maandag 24 april 2017 09:55 schreef Barreltje het volgende:
vandaag laatste controle Majo?

Wij zijn sinds afgelopen zaterdag begonnen *O* Goede echo en 12 en 8 kandidaten gespot! :)
GonalF spuiten gaat me redelijk af.. nog een beetje zoeken hoe en waar het het prettigst is..

Verder nog een vraagje die ik vergeten ben te stellen aan de verpleegkundige, misschien dat iemand van jullie antwoord weet?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
verder nog geen last van bijwerkingen denk ik.. ( lijkt me ook al wel wat snel) ik ben gewoon moe en opvliegend door werkgerelateerde stress :P

en ohja.. mag je eigenlijk vliegen in de weken na de tp? :)
Spannend, Barrel! Hopelijk gaan er een boel groeien. Wanneer heb je de eerste follikelmeting?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vliegen weet ik niets van :)

Ik duim voor een goede echo en bloedonderzoek majo! Hopelijk de laatste keer vandaag.
pi_170455119
We hebben geen cryo's -O-
  maandag 24 april 2017 @ 15:29:14 #47
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_170455597
wat betekent dat precies BU?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_170455799
Dat de twee andere embryo's helaas niet goed genoeg waren voor de vriezer. Dus als deze terugplaatsing niet goed gaat is poging 1 voorbij.
Dit samen met het gevoel dat het nu niks is geworden, maakt dat ik er even doorheen zit :{
pi_170455907
Bottoms -O-
Hopelijk gaat de tp helemaal goed! Ik duim! :*
pi_170456463
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 15:39 schreef Bottoms_up het volgende:
Dat de twee andere embryo's helaas niet goed genoeg waren voor de vriezer. Dus als deze terugplaatsing niet goed gaat is poging 1 voorbij.
Dit samen met het gevoel dat het nu niks is geworden, maakt dat ik er even doorheen zit :{
Oh shit BU, wat een slecht nieuws. Dan duim ik extra hard voor dit embryo!

Nja, dat staat zo stom, net alsof ik nog niet duimde ofzo. Of dat ik het eerst niet echt hoopte. Maar dat was wel zo. Ik hoop dat je hem snapt :*
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 24 april 2017 @ 16:06:58 #51
269689 crew  Viv
pi_170456496
Jammer van de cryo's BU, maar je bent nog altijd PUPO hè. :* Wanneer mag je eigenlijk testen?
pi_170456750
He bah, Bottoms. Ik had toch echt gehoopt dat je ander nieuws kwam brengen. Dikke knuf. :* Wat maakt dat je er geen vertrouwen in hebt? Wanneer mag je testen?
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_170457163
Wat een domper bottems. Hopelijk is deze gewoon raak!

Majo hoe gaat het nu?
  maandag 24 april 2017 @ 17:15:42 #54
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_170457894
ahh.. nu snap ik hem..
balen zeg! en idd nog steeds PUPO! ik duim mee!

zit er altijd zoveel tijd tussen de punctie en het cryo resuktaat?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_170457919
Thanks allemaal. Doet goed om wat begrip te krijgen. De enige vriendin waarmee ik het erover heb benadert alles zo positief en daar heb ik nu even schijt aan :)

Ik moet de 2de bloed laten prikken. Dat is 15 dagen na de tp. Ik vind dat laat dus ik denk dat ik vrijdag misschien al een testje doe (2 weken na de punctie is dat)
Maar ik voel me hetzelfde als andere cycli (rugpijn!) dus ik vrees ervoor.
  Moderator maandag 24 april 2017 @ 19:14:29 #56
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_170460188
Wat balen van de cryo's bottoms -O- Maar je bent inderdaad pupo dus wie weet zijn die cryo's helemaal niet meer nodig! *O* Wel spannende tijd voor je :*

Barrel begonnen, ook al zo spannend! Ik had overigens wel meteen bijwerkingen van de hormonen. Met name decapeptyl werd ik labiel van en van Gonal F word ik ontzettend moe.

Hier helaas geen goed nieuws, verre van zelfs. Naast dat het hcg nog exact hetzelfde is als vrijdag hebben we ook de zaaduitslag van manlief gekregen. Die score van laatst was toch een eenmalige uitschieter, nu is het slechter dan ooit tevoren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zit er echt even zwaar doorheen. Ik wil alleen maar in bed liggen en even helemaal niets moeten ;( Het is gewoon even op ofzo. Ik kan altijd positief blijven maar nu even niet. Het vele ziekenhuis bezoeken en deze uitslag eist even zijn tol.

Vervolg: volgende week weer bloedprikken voor mijn hcg en 31 mei weer een beleidsafspraak, maar dat het weer icsi gaat worden is wel zeker -O-
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_170460543
Wat een achtbaan majo. Begrijpelijk dat je er doorheen zit.
Hoe kan dat zaad zo enorm verschillen? Vreemd zeg.

En hoe kan het dat je hsg niet afneemt? Als het een bbz is, komt er dan actie?
pi_170460999
Verdomme Maai :'(
pi_170461095
Ah majo, kom er gezellig bij. Ik lig ook ff op bed :)
Maar wat een domper is het ook. En nu zelfs een week tot de volgende hcg meting. :*
Plus zo'n wisselende zaad uitslagen zijn ook zo vreselijk. Dan word je constant van hoop naar wanhoop en terug geslingerd. Je hoeft ook helemaal niet elke dag positief te blijven want zo'n situatie is ook gewoon ruk.
Ik weet dat je er op dit moment weinig aan hebt maar ik vond de ivf uiteindelijk makkelijker te doen dan die iui's en telkens de teleurstelling dat het zaad zo slecht was.
pi_170461502
Majo wat een rot nieuws -O- Ik snap dat je er even door heen zit. :* Je emoties worden alle kanten opgeslingerd. Aan de ene kant zijn jullie natuurlijk zwanger geworden en aan de andere kant is het zaad nu heel slecht.
Ik vraag mij wel af wat de stabiele waarde van hcg nu veroorzaakt. Is er nu geen kans meer op een bbz :?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 24 april 2017 @ 22:11:05 #61
269689 crew  Viv
pi_170465282
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 19:14 schreef MaJo het volgende:
Ik zit er echt even zwaar doorheen. Ik wil alleen maar in bed liggen en even helemaal niets moeten ;( Het is gewoon even op ofzo. Ik kan altijd positief blijven maar nu even niet. Het vele ziekenhuis bezoeken en deze uitslag eist even zijn tol.
Dat lijkt me heel normaal MaJo, je wil gewoon weten waar je aan toe bent en dat lukt maar niet met deze vreemde en wisselende uitslagen bij hem en bij jou. :* :*
pi_170466606
Potdomme MaJo! Kan me voorstellen dat je er goed stuk van bent. Wat een lange weg leggen jullie al af. Dikke knuf :*
Dit, dat, alles.
  dinsdag 25 april 2017 @ 07:02:17 #63
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_170469886
majo! wat een gedoe.. hopen dat er nu 1 rechte lijn overblijft en dat je niet weer heen en weer geslingerd gaat worden.
hoe reageerde je man op het nieuws?

decapeptyl heb ik (gelukkig)niet.. nu alleen de gonal f. en ik merk er eigenlijk nog niks van behalve gister middag ineens een ontzettend opgeblazen buik! :o vanaf vandaag dus maar jurkjes aan want mn riem zat niet echt lekker..
ohja.. en (8> is aan het snotteren :( ik heb hem maar meteen aan de paracetamol gezet.. mijn vent die nooooit ziek is :{ 8)7 nu maar hopen dat het bij snotteren blijft..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_170470139
Bruin bloed -O-
Zo begint het altijd. Ook lekker stipt op tijd. Pffff.
  dinsdag 25 april 2017 @ 09:52:45 #65
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_170471496
ahh nee BU!

:*
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_170472507
Ah nee Bottoms -O-
Dikke :* voor jou!
  Moderator dinsdag 25 april 2017 @ 21:24:39 #67
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_170486358
Och nee Bottoms -O- Wanneer was de tp? Dit is wel erg snel of niet?

Bedankt voor alle lieve reacties :* Vandaag gaat het weer wat beter, ik heb het allemaal even laten bezinken. Feitelijk is er niet zoveel veranderd, we zouden toch icsi gaan doen. Die eenmalige hoge uitslag heeft ons valse hoop gegeven en daardoor moeten we onze verwachtingen weer even bijstellen.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_170492547
Fijn dat het weer iets beter gaat majo.

De terugplaatsing was paasmaandag. Normaal begint dit 11 dagen na ovulatie. Nu 11 dagen na de punctie. Ik ben zo teleurgesteld in mijn lichaam. Zelfs met de utrogestan erbij scheelt het nog niet eens een dag.
pi_170492725
Majo, het is toch ook niet zo vreemd dat die ineens heel andere uitslag hoop geeft. Ik denk dat iedereen hier het liefst zou kiezen voor de normale manier, of in elk geval zo normaal mogelijk. Nog los van de heftigheid van alle trajecten geven de hormonen ook zoveel extra belasting. Niet vreemd dat je dan even moet slikken en opnieuw moet wennen aan het icsi verhaal. :* Ik hoop dat de volgende poging in elk geval beter verloopt dan deze.

Bottoms, ik snap dat teleurgestelde gevoel maar al te goed. Ons traject liep ook met slechte opbrengst en ik heb nooit het idee gehad dat de utro ook maar iets deed. Achteraf heb ik spijt dat ik niet ingegrepen heb en heb gevraagd om een ander protocol, andere hormonen of wat ook. Maar de teleurstelling in mijn lijf was zo groot dat ik eigenlijk alleen maar meeging met wat de dokters zeiden. Dat het niet een afwijkend beeld was, dat het voorkomt, dat het zomaar de volgende keer beter kan zijn. Achteraf voelt het als een gemiste kans. Dus tip van flip, praat en laat je gevoel duidelijk overkomen. Er zijn maar weinig pogingen en dokters weten het niet altijd beter. (Ik zeg hiermee niet dat een ander protocol een andere uitkomst had gehad. Maar misschien dat ik er dan psychisch beter uit was gekomen)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  woensdag 26 april 2017 @ 17:27:05 #70
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_170503287
Goede tip Nanuke!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
/ Dagboek fragment :@
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_170541296
Hoi allemaal!

Ik kom weer even aanwaaien en knuffels uitdelen.
Om te beginnen bij Bottoms_up: Wat rot dat de poging niet is gelukt, en je ook geen cryo's over hield. :* :* Neem tijd om even bij te komen en ik duim dat een volgende ronde beter gaat.
MaJo! Wat een emotionele rollercoaster zit jij de laatste tijd in! :o Niet gek dat je dit niet zo goed trekt. De extreme verschillen tussen zaadscores hebben wij ook gehad, echt te bizar voor woorden hoe dat kan wisselen (van maar 2 goede zaadcellen naar 7 miljoen bijvoorbeeld 8)7 om daarna na bewerking weer te zakken naar rond de 100.000). Hopelijk kun je nog even bijkomen voordat het icsi-traject begint. Succes daarmee! :*
Barreltje, super spannend zeg, dat je nu 'echt' bent begonnen! Gek he, dat zulke 'kleine' dingen als waar je mag spuiten zoveel impact hebben op je gevoel erover? Fijn dat het in je buik mag :Y

Ik zag wat nieuwe mensen in dit topic.. peacefull en philomijn, jammer dat jullie hier nu zitten maar van harte welkom. Hopelijk zijn jullie snel weer weg, naar Z&G!

:* voor alle anderen ook in dit topic. Ik heb niet iedereen genoemd maar weet dat ik meelees en meeduim :*

Update over mij: we staan in de wachtstand. In juni hebben we een afspraak bij de uroloog over een mogelijke operatie voor manlief aan de spataderkluwen op zijn zaadbal. Verder geen ziekenhuis-gedoe en dat is heerlijk. Ik had niet per se verwacht tot rust te komen, maar dat is toch gebeurd. Ik ben veel minder emotioneel en zit een stuk beter in mijn vel. De zwangerschaps-aankondigingen vliegen me om de oren en haast al mijn vriendinnen hebben een kindje inmiddels. Maar dat doet me momenteel vrij weinig, tot mijn grote opluchting.
Na de operatie (als die gaat plaatsvinden, ik weet nog niet of de uroloog het ook een goed idee vindt) gaan we eens het gesprek aan met de ivf-arts. Ik vermoed dat, ondanks onze twijfels, we dan wel een icsi-traject ingaan. Maar dat zien we dan wel weer :) nu eerst nog even genieten van de rust. Ik kan het echt iedereen aanraden; als het traject je zwaar valt en je hebt leeftijdstechnisch de mogelijkheid om een pauze te nemen; doe dat dan :Y
  vrijdag 28 april 2017 @ 13:24:56 #72
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_170541810
lekker he bobby! je klinkt ook helemaal relaxt!

ik heb ook de maand voor de ivf even helemaal niks gedaan EN lekker de hele maand wijntjes gedronken en nergens op gelet enzo.. zoo heerlijk! zelfs 1 maand kan dat verschil al helemaal maken ^O^

spannend voor jullie ook wat de volgende stap gaat zijn.. jullie hadden toch wat moeite met een "maakbaar" traject? kan je vertellen waarom de keus er nu dan toch op valt? :)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_170555596
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 april 2017 13:24 schreef Barreltje het volgende:
lekker he bobby! je klinkt ook helemaal relaxt!

ik heb ook de maand voor de ivf even helemaal niks gedaan EN lekker de hele maand wijntjes gedronken en nergens op gelet enzo.. zoo heerlijk! zelfs 1 maand kan dat verschil al helemaal maken ^O^

spannend voor jullie ook wat de volgende stap gaat zijn.. jullie hadden toch wat moeite met een "maakbaar" traject? kan je vertellen waarom de keus er nu dan toch op valt? :)
Ik weet het nog steeds niet helemaal zeker. Misschien geeft het gesprek met de ivf-arts ook meer duidelijkheid. En de grootste reden: zonder icsi-traject krijgen we geen kinderen. Dat kunnen we nog niet accepteren nu.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 29 april 2017 @ 07:57:52 #74
269689 crew  Viv
pi_170558548
Bobby wat fijn dat deze pauze jou goed doet. :)
  maandag 1 mei 2017 @ 12:52:08 #75
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_170605875
woensdag punctie.. *O*
14 folikels zien ze nu.. spannend!
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_170606395
Wauw Barrel! Wat een mooi aantal *O* Ik hoop dat de punctie mee gaat vallen.

Majo, hoe gaat het nu met je? Lijkt mij heel normaal dat je uitgeput bent. Je wordt emotioneel alle kanten op geslingerd en het vraagt ook lichamelijk veel van je. Ik las deze vakantie het boek 'paaseitjes zoeken in het AMC'. Hoewel wij nog lang niet zo ver in het traject zitten, vond ik de 'bevestiging' van mijn gevoel wel heel fijn. Heel veel passages waren ontzettend herkenbaar. Misschien een tip voor je (en tevens voor alle andere meiden in dit topic).

Bobby, wat fijn om te lezen dat de rustpauze jullie zo goed doet. Zo kunnen jullie eind van dit jaar een beslissing maken die bij jullie past. Ik kan me voorstellen dat het een beladen beslissing is. Niet alleen op privé- en werkgebied, maar ook op basis van jullie geloofsovertuiging. Bedankt voor het welkom. Ik ben hier nog illegaal hoor ;) Na alle onderzoeken (waar eigenlijk niks gevonden is) wordt er nu een afwachtend beleid gevoerd van 6 maanden. Toch vind ik het fijn om hier al vast mee te lezen en mee te leven.
  woensdag 3 mei 2017 @ 11:32:42 #77
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_170652058
even weer een binnenstorm bericht :@

16 eitjes geoigst! 9 gaan door voor de icsi en 7 voor de ivf.. morgen bellen over het aantal embryo's.. spannend!

de punctie viel me,toen ik de ontspanstand had gevonden, reuze mee..
een 2e ronde is iig niet iets waar ik tegenoo zal zien

^O^ :Y)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_170652170
Wow barreltje goede score!
Hopelijk veel bevruchtingen.
Waarom ivf en icsi?
  woensdag 3 mei 2017 @ 11:51:22 #79
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_170652446
dat is de policy van het ziekenhuis..
om uit te sluiten dat je eerst 3 keer ivf doet (tevergeefs) als icsi evt de betere optie is..

bij ons is nog niet helemaal duidelijk wat de reden is dat het niet lukt..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  woensdag 3 mei 2017 @ 13:14:51 #80
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_170654299
Wauw Barreltje, mooie score! Zou je dan van het weekend een terugplaatsing hebben?
Fijn dat het meeviel! ^O^ Al is die tweede keer natuurlijk niet nodig ;)
  Moderator donderdag 4 mei 2017 @ 00:47:08 #81
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_170672680
Wat een goede score Barrel! Wel apart dat ze het op deze manier aanpakken. Ben benieuwd hoeveel cryo's er uitkomen! Vrijdag terugplaatsing?

Ik heb niet zoveel te melden. Volgens mij zit ik rond een eisprong. Morgen weer bloedprikken om te kijken of de hcg eindelijk uit mijn lichaam is. Ik voel me alleen erg raar de laatste dagen, misselijk en vaag in mijn hoofd. We zullen zien :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_170684404
quote:
7s.gif Op woensdag 3 mei 2017 11:32 schreef Barreltje het volgende:
16 eitjes
*O*
  donderdag 4 mei 2017 @ 19:34:29 #83
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_170688477
helaas maar 8 bevruchtigingen.. 6 van de 9 icsi's 2 van de 7 ivf..
nu hopen dat het delen goed blijft gaan.. zaterdag tp en weten we hoeveel er over gebleven zijn die de vriezer in kunnen..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator donderdag 4 mei 2017 @ 19:46:11 #84
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_170688817
quote:
7s.gif Op donderdag 4 mei 2017 19:34 schreef Barreltje het volgende:
helaas maar 8 bevruchtigingen.. 6 van de 9 icsi's 2 van de 7 ivf..
nu hopen dat het delen goed blijft gaan.. zaterdag tp en weten we hoeveel er over gebleven zijn die de vriezer in kunnen..
Dat is nog steeds een goede score toch? Nu inderdaad hopen dat het mooi blijft delen!

Morgen of zaterdag terugplaatsing?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 5 mei 2017 @ 03:17:22 #85
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_170697361
zaterdag terugplaatsing..

gelukkig gaat het met de afleiding de komende tijd wel goed komen, want we hebben een huis gekocht en moeten ons huidige huis ook nog even verkopen :P

nog even een ander vraagje. ik heb nu de utro voorgeschreven gekregen en de verpleegkumdige vertelde er bij dat ik na het inbrengen 30 min moet gaan/blijven liggen.. moe(s)ten jullie dat ook?
ik vind het zo onhandig.. :P
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_170700009
Goede score. Spannend hoor. Nee dat even liggen heb ik nog nooit gehoord. Zouden ze ook wel raar hebben gevonden op mijn werk :')
  vrijdag 5 mei 2017 @ 11:53:55 #87
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_170701700
ik moet 2 keer per dag inbrengen.. dus s ochtends en s avonds thuis.. daar staat er niemand raar te kijken ;)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_170716081
Voor de 4de keer bij Erasmus geweest en nu een hele slechte ervaring helaas. Ik moest opnieuw mijn zaad in de ochtend brengen, omdat er de laatste keer teveel witte bloedlichamen aanwezig waren in mijn lichaam. Zo gezegd zo gedaan en aankomende week bellen ze in verband met de uitslag. Nu moest vrouwlief bij de gyneacoloog komen. Volgens de antropoloog zouden wij de start gaan maken met de ICSI behandeling dus vrouwlief had zich hier al mentaal op voorbereid.

Wij komen bij de gyneacoloog en ze begint met een echo, testen etc etc om uiteindelijk te zeggen dat ze ons NIET kan helpen, want mijn vrouw haar BMI was 1 punt te hoog (6 maanden in het ziekenhuis gelegen door ongeval etc etc). Dan denk ik; Praten ze nu langs elkaar heen? Kunnen ze dit niet vooraf melden? Aankomende week belt de antropoloog, maar hier is het laatste woord nog niet over gesproken, aangezien wij telkens meer dan een uur moeten rijden etc. Communicatie in het Erasmus erg slecht en dat voor een gerenommeerd ziekenhuis.
pi_170797616
Dag allemaal :) Ik ga weer een klein beetje meeposten. Nooit echt een actieve poster geweest, vooral een meelezer.. Geen idee of dat nu gaat veranderen

Ik verwacht vandaag of morgen ongesteld te worden en deze keer gaan we het weer melden bij het ziekenhuis en met frisse moed weer beginnen aan een nieuwe ronde IVF-ICSI. Ronde 2 voor ons.

In de eerste ronde (oktober/november 2016) hadden we een schamele oogst van 1 bevrucht eitje en na de terugplaatsing resulteerde dat in een miskraam bij 7 weken zwangerschap. We hebben toen besloten er even helemaal uit te stappen en pas weer verder te gaan als we daar beide klaar voor waren. Dat moment is nu.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_170797730
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 13:44 schreef SilverSjoiis het volgende:
Dag allemaal :) Ik ga weer een klein beetje meeposten. Nooit echt een actieve poster geweest, vooral een meelezer.. Geen idee of dat nu gaat veranderen

Ik verwacht vandaag of morgen ongesteld te worden en deze keer gaan we het weer melden bij het ziekenhuis en met frisse moed weer beginnen aan een nieuwe ronde IVF-ICSI. Ronde 2 voor ons.

In de eerste ronde (oktober/november 2016) hadden we een schamele oogst van 1 bevrucht eitje en na de terugplaatsing resulteerde dat in een miskraam bij 7 weken zwangerschap. We hebben toen besloten er even helemaal uit te stappen en pas weer verder te gaan als we daar beide klaar voor waren. Dat moment is nu.
Tot hoever wil je gaan? Na hoeveel miskramen wil je ermee stoppen? Ik had het er met mijn vriendin over en wij zijn er wel over uit dat het na 1 mislukte poging het direct klaar voor ons is. Ik vind (en zij ook) het vrij egoistisch om maar te blijven proberen, proberen, terwijl je miskraam op miskraam krijgt. Bedoel gaat hier wel om levens zeg maar, vind dat altijd wel een lastig dingetje.

Nu hoop ik dat het voor jou natuurlijk nu meteen goed gaat :)
pi_170798022
Ik vind dat lastig om te zeggen, Poepz0r. In eerste instantie vonden we het ook egoïstisch om de medische molen in te gaan. Zou dat een stap zijn die we eigenlijk niet wilden maken. Want wellicht wil de natuur nou eenmaal niet dat wij een kindje krijgen.

Wat ik wel gemerkt hebt is dat de wens voor een kindje soms groter is dan de grenzen die je in in eerste instantie voor jezelf stelt. Geen idee of andere mensen zich hier in herkennen. Wij konden niet onze kinderwens opzij zetten, zonder ook maar 1 kans gehad te hebben. Op een natuurlijke weg gaat het voor ons niet lukken, ICSI was de enige mogelijkheid. We hebben nooit de mogelijkheid gehad het via een 'wat minder zwaar'* traject te proberen. We bekijken de situatie per keer hoe we er in staan en of we nog verder kunnen en willen, een miskraam is daar voor ons niet leidend in. Overigens was dit de eerste miskraam voor ons.

Zou je ook stoppen na 1 miskraam als jullie op de natuurlijke manier zwanger zouden worden? Of laat je het dan wel, wellicht, keer op keer gebeuren?


*Ik weet dat het niet minder zwaar is
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_170798039
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 14:04 schreef SilverSjoiis het volgende:
Ik vind dat lastig om te zeggen, Poepz0r. In eerste instantie vonden we het ook egoïstisch om de medische molen in te gaan. Zou dat een stap zijn die we eigenlijk niet wilden maken. Want wellicht wil de natuur nou eenmaal niet dat wij een kindje krijgen.

Wat ik wel gemerkt hebt is dat de wens voor een kindje soms groter is dan de grenzen die je in in eerste instantie voor jezelf stelt. Geen idee of andere mensen zich hier in herkennen. Wij konden niet onze kinderwens opzij zetten, zonder ook maar 1 kans gehad te hebben. Op een natuurlijke weg gaat het voor ons niet lukken, ICSI was de enige mogelijkheid. We hebben nooit de mogelijkheid gehad het via een 'wat minder zwaar'* traject te proberen. We bekijken de situatie per keer hoe we er in staan en of we nog verder kunnen en willen, een miskraam is daar voor ons niet leidend in. Overigens was dit de eerste miskraam voor ons.

Zou je ook stoppen na 1 miskraam als jullie op de natuurlijke manier zwanger zouden worden? Of laat je het dan wel, wellicht, keer op keer gebeuren?


*Ik weet dat het niet minder zwaar is

Wij doen ook ICSI he ;) En wij stoppen als het misgaat direct. Puur omdat ik geen dode kinderen op de wereld wil zetten of in ieder geval de kans daarop aanwezig wil laten zijn. Ik snap (en mijn vriendin) werkelijk niet dat vrouwen soms 4 tot 8 miskramen krijgen en maar blijven proberen. Zeer egoistisch, denk ook eens aan die leventjes denk ik dan.
pi_170798373
is dit topic de juiste plek voor deze discussie?
pi_170798393
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 14:23 schreef Elleska het volgende:
is dit topic de juiste plek voor deze discussie?
Waarom niet? Die keuze hebben vele van ons ''helaas'' moeten maken.
pi_170798500
omdat je een groep mensen die hier meepost nu bestempelt als egoïsten en dat vind ik dan weer behoorlijk egoïstisch. je veroordeelt deze groep al voordat je hun verhaal aanhoort.

maargoed als je er zo over denkt is het misschien beter om helemaal geen seks te hebben. de mogelijkheid dat er iets mis gaat is er in elk stadium. dat gebeurt vaak al voor de menstruatie (waardoor de meeste vrouwen er niets van merken tenzij ze 'te' vroeg testen). ook na de bevalling kan er vanalles mis gaan. en wat ga je doen met de nog ingevroren embryo's op het moment dat jullie stoppen?
  dinsdag 9 mei 2017 @ 14:40:15 #96
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_170798667
Iemand plaatst dat ze weer aandurven om voor poging twee te gaan en daar komt vrij tactloos overheen meteen hoe ver wil je gaan, miskraam na miskraam. Terwijl dame in kwestie echt niet iemand is die het uiterste van de grenzen hierin opzoekt op dit moment.

Leuk dat jullie er zo over denken wat betreft miskramen maar de manier waarop je het verwoordt lijkt empathie te ontberen.
En laat ik de discussie maar niet aanzwengelen dat je met jouw standpunt eigenlijk niet eens aan ICSI zou moeten beginnen. Daar is dit topic niet voor bedoeld namelijk.

Silversjois ik vind jullie stoer. Ik kan me namelijk heel goed voorstellen dat maar 1 bevrucht eitje zwaar tegenviel en durven te stoppen om jezelf weer op te laden is dan een moedige stap.
Ik hoop dat jullie deze ronde meer kansen krijgen maar dat je ze eigenlijk niet nodig hebt want een mooie plakker.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_170799001
Eens met lazi en elleska.

Spannend dat jullie er weer voor gaan silver. Ik wens je heel veel succes
pi_170799233
Succes Sjois! Hier was de eerste keer icsi ook maar 1 embryo goed genoeg voor plaatsing die helaas mislukte... in de 2e poging hadden we er 2 en mochten we die (bij hoge uitzondering en allerlei extra handtekeningen) beiden laten terugplaatsen... 1 daarvan rent nu blij door ons huis. Ik hoop dat voor jullie de tweede ronde ook zon mooi resultaat geeft!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 9 mei 2017 @ 15:06:32 #99
269689 crew  Viv
pi_170799248
Succes Silver!

En Barreltje is nu PUPO toch? *O* Heb je nog embryo's overgehouden voor de vriezer?
  dinsdag 9 mei 2017 @ 15:12:32 #100
149959 SQ
snelle trees
pi_170799397
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 14:23 schreef Elleska het volgende:
is dit topic de juiste plek voor deze discussie?
ik vind dat iedereen het recht heeft op zijn of haar mening, zolang die niet op de ander geprojecteerd wordt. Ik begrijp dat het delicate materie is maar ik vind het onderwerp niet per definitie te ver gaan :)
disclaimer
pi_170799607
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 14:31 schreef Elleska het volgende:
omdat je een groep mensen die hier meepost nu bestempelt als egoïsten en dat vind ik dan weer behoorlijk egoïstisch. je veroordeelt deze groep al voordat je hun verhaal aanhoort.

maargoed als je er zo over denkt is het misschien beter om helemaal geen seks te hebben. de mogelijkheid dat er iets mis gaat is er in elk stadium. dat gebeurt vaak al voor de menstruatie (waardoor de meeste vrouwen er niets van merken tenzij ze 'te' vroeg testen). ook na de bevalling kan er vanalles mis gaan. en wat ga je doen met de nog ingevroren embryo's op het moment dat jullie stoppen?
Dit was inderdaad wat ik bedoelde met 'Zou je ook stoppen na 1 miskraam als jullie op de natuurlijke manier zwanger zouden worden? Of laat je het dan wel, wellicht, keer op keer gebeuren?' ;)

Dames, dankjulliewel! O+
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
  dinsdag 9 mei 2017 @ 15:37:06 #102
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_170799968
Spannend, Silver! Je verhaal is heel herkenbaar (icsi 1 2 embryo's: verse terugplaatsing werd met 8,5 week een miskraam) nu een heel eind op weg van de verse terugplaatsing uit icsi 2.2 (die overigens ook maar 2 embryo's opleverde, zit er nu dus een in de diepvries - 2.1 hebben we afgebroken bij met 2 follikels). Hopelijk mag het bij jullie net zo voorspoedig gaan O+

En ik snap de vraag of hier wel de juiste plek is voor deze discussie. Het is - bij ons in elk geval - niet dat de kinderwens minder is na een miskraam. Misschien werd ie zelfs wel sterker omdat je toch al 4,5 week op die roze wolk zat.
Verder begrijp ik ook niet goed waarom het perse egoïstisch is? Hebben anderen er last van? Het is nogal een negatieve stempel die op een grote groep mensen wordt geplakt. Zeker als je beseft hoe veel zwangerschappen resulteren in een miskraam.
pi_170801018
Ik vind het wel (te?) ver gaan als je het hebt over 'dode kinderen op de wereld zetten' en 'leventjes' waar je ook aan moet denken. Want bij een miskraam in de eerste weken van de zwangerschap is daar nog geen sprake van. (Waarmee ik uiteraard het verdriet dat je van een miskraam kunt hebben niet wil bagatelliseren.) Door het zo te benoemen, begeef je je hier wel op glad ijs, vind ik dan. Het is allemaal al moeilijk en zwaar genoeg.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_170802483
Ik ben over het algemeen erg genuanceerd maar op het moment dat je in een topic als dit, waar zo enorm veel pijn en verdriet is, gaat smijten met dode kindjes en het 'bijbehorend' egoïsme heb je er echt geen ene fuck van begrepen.
pi_170805188
Ik vind "waar ligt jouw persoonlijke grens" een mooie vraag, maar alle veroordelingen daarbij ongepast.
Daarbij vraag ik me ook af of poepzor en zijn vrouw daadwerkelijk hun kinderwens vaarwel zouden zeggen bij een miskraam. Miskramen komen vaak voor en het wil niet zeggen dat het een volgende keer niet zou lukken.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 19:59:19 #106
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_170807077
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 15:06 schreef ViviRAWRS het volgende:
Succes Silver!

En Barreltje is nu PUPO toch? *O* Heb je nog embryo's overgehouden voor de vriezer?
:Y van een 9-celler van de ivf

nog geen idee hoeveel ijslollies er zijn.. we zouden daar een brief over krijgen dus nog even afwachten

en ik vind de stelling name over miskramen redelijk cru..
een miskraam is nooit een optie waar je voor kiest.. dus kiezen voor dode kinderen is echt waaaay to much.. 8)7

Verder is er natuurlijk altijd de discussie wanneer een embryo levensvatbaar/een kind is..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 10 mei 2017 @ 00:28:19 #107
269689 crew  Viv
pi_170819588
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 19:59 schreef Barreltje het volgende:
:Y van een 9-celler van de ivf
Hup 9-celler!! *O* *O* En spannend nog van de ijslollies!

En ik kan wel begrijpen dat mensen stoppen met een traject zonder dat de kinderwens in vervulling is gegaan, maar niet om de reden die poepzor noemt. Misschien komt het voort uit een religieuze overtuiging, maar dan valt er ook weinig te begrijpen.
pi_170820827
Barrel pupo! *O*
pi_170820982
Volgens het boekje vannacht/vanochtend ongesteld geworden, dus mijn aanmelding is de deur uit. Vandaag tussen 15:00 en 16:00 weer wachten op het verlossende telefoontje of er plek is om te starten!

Barrel! *O* Die brief kwam bij mij toen vrij snel, maar er was bij ons al vrij weinig hoop meegegeven op wat ijslollies.

Ik ben momenteel het boek Spuiten & Snikken aan het lezen van Claudia van Loon. Hebben jullie 't ook gelezen?
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_170822335
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 19:01 schreef Arja het volgende:
Ik vind "waar ligt jouw persoonlijke grens" een mooie vraag, maar alle veroordelingen daarbij ongepast.
Daarbij vraag ik me ook af of poepzor en zijn vrouw daadwerkelijk hun kinderwens vaarwel zouden zeggen bij een miskraam. Miskramen komen vaak voor en het wil niet zeggen dat het een volgende keer niet zou lukken.
+1

En Barreltje Pupo *O*

Hopelijk is er plek Silver!
pi_170830018
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 09:46 schreef Fuchsia_roze het volgende:

[..]

+1

En Barreltje Pupo *O*

Hopelijk is er plek Silver!
Yes! Morgen om 8:40 de echo om te kijken of alles er van binnen goed uit ziet om te starten!
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
  woensdag 10 mei 2017 @ 18:24:11 #112
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_170832636
vandaag de brief gehad.. 1 ijslollie
ik ben er aan de ene kant wel teleurgesteld over,aan de andere kant vraag ik me af of dit dan dus een verklaring is waarom het bij ons steeds niet gelukt is.. zijn wij dan gewoon niet zo goed in bevruchten en delen? :)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  woensdag 10 mei 2017 @ 18:24:41 #113
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_170832642
en succes Silver!!! ik ga duimen voor een goede ronde!
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_170833591
quote:
7s.gif Op woensdag 10 mei 2017 18:24 schreef Barreltje het volgende:
vandaag de brief gehad.. 1 ijslollie
ik ben er aan de ene kant wel teleurgesteld over,aan de andere kant vraag ik me af of dit dan dus een verklaring is waarom het bij ons steeds niet gelukt is.. zijn wij dan gewoon niet zo goed in bevruchten en delen? :)
Er waren er 8 bevrucht toch?
Wel een tegenvaller dan.
Maar deze gaat het gewoon worden!
Pupo *O*
  woensdag 10 mei 2017 @ 19:25:19 #115
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_170833949
jup.. van 16 eitjes naar 8 bevruchtingen naar 2 embryo's..

ik ben nu ook vet jaloers op een vriendin die 10 embryo's had/heeft.. HOE dan?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  woensdag 10 mei 2017 @ 19:49:22 #116
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_170834520
Wat jammer barreltje. Van 16 eitjes naar 2 embryo's is toch minder dan gehoopt. Maar tube lijm er tegenaan en dan wordt dit gewoon jullie ronde :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_170834558
quote:
7s.gif Op woensdag 10 mei 2017 19:25 schreef Barreltje het volgende:
jup.. van 16 eitjes naar 8 bevruchtingen naar 2 embryo's..

ik ben nu ook vet jaloers op een vriendin die 10 embryo's had/heeft.. HOE dan?
Ik had er 9 maar zegt niks. 2 waren er niet goed ontdooid, 1 werd een miskraam, 3 een menstruatie en 1 werd mijn dochter.
Bij mij gaat het innestelen en zwanger blijven kennelijk moeilijker en daar hebben ze nog weinig invloed op.
En bv cygne of gvman hadden maar 1 (of 2?) embryos en meteen raak.
Ik duim voor je
pi_170834950
Jammer Barreltje maar ik denk ook dat het niets zegt over je kansen met degene die teruggeplaatst is.
Ik had 6 eitjes, 3 embryo's en niets in de vriezer. Ik werd dan wel ongesteld maar had bij de bloedtest wel een beetje hcg, dus er is wel even wat gebeurd.
pi_170841501
Ik had 10 eitjes en maar 1 bevruchting toen ik de IVF deed voor de donatie. Had 20 eitjes maar heb daar de helft van afgestaan. Ik was echt zo ontzettend teleurgesteld dat ik van 20 naar 1 ging, dat was echt even een klap.
Barrel, succes met deze, voor nu ben je in ieder geval PUPO!! Ik gebruikte dat gegeven om bij de Prenatal in Eindhoven op de plek voor zwangere vrouwen te parkeren.
  donderdag 11 mei 2017 @ 07:01:58 #120
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_170843708
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 23:25 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik had 10 eitjes en maar 1 bevruchting toen ik de IVF deed voor de donatie. Had 20 eitjes maar heb daar de helft van afgestaan. Ik was echt zo ontzettend teleurgesteld dat ik van 20 naar 1 ging, dat was echt even een klap.
Barrel, succes met deze, voor nu ben je in ieder geval PUPO!! Ik gebruikte dat gegeven om bij de Prenatal in Eindhoven op de plek voor zwangere vrouwen te parkeren.
_O_ _O-
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator donderdag 11 mei 2017 @ 13:19:43 #121
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_170849858
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 17:07 schreef L-E het volgende:
Ik ben over het algemeen erg genuanceerd maar op het moment dat je in een topic als dit, waar zo enorm veel pijn en verdriet is, gaat smijten met dode kindjes en het 'bijbehorend' egoïsme heb je er echt geen ene fuck van begrepen.
+1 Ik vind het zwaar ongepast en ga er verder geen woorden aan vuil maken.

Barrel pupo *O* Wel balen van de weinig cryo's maar wie weet wordt dit hem gewoon wel! Mijn duimen gaan weer aan ^O^

Welkom terug sjois! Hopelijk is er plek voor jullie *O*

Zoals waarschijnlijk wel was opgevallen post/lees ik wat minder mee. Zit er even helemaal doorheen op dit vlak. Qua vakanties ed verwacht ik pas weer in augustus de volgende poging. Ik ben met name het lange wachten zo zat. Op deze manier hebben we maar 2 pogingen per jaar :X
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  donderdag 11 mei 2017 @ 14:20:24 #122
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_170851172
Majo.. waarom duurt het steeds zo lang tussendoor?

is het een ootie om iverte stapoen naar een ander ziekenhuis wellicht?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_170854288
Er was inderdaad plek en bij mij zag alles er goed uit :D Dus de hele bende aan ellende weer opgehaald in de apotheek en morgen weer aan de pil.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
  Moderator donderdag 11 mei 2017 @ 22:39:30 #124
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_170868297
quote:
7s.gif Op donderdag 11 mei 2017 14:20 schreef Barreltje het volgende:
Majo.. waarom duurt het steeds zo lang tussendoor?

is het een ootie om iverte stapoen naar een ander ziekenhuis wellicht?
Bij ons is het ook wel een kwestie van pech. Steeds weer beleidsafspraken omdat de kwaliteit van het zaad wisselt, lang wachten of medicijn bij manlief aansloeg, nu in verband met miskraam wachten tot ik zelf ongesteld word etc. En de komende maanden zijn we zelf een paar keer met vakantie dus dat is ook lastig...

Ik hoop dat ik in ieder geval abel ongesteld word zodat ik weer aan de pil kan. Dan de afspraak van 31 mei afwachten over hoe nu verder.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_170877656
Jeetje Majo, wat een lange wachttijd! Pfft, je moet wel een bak met geduld en een lange adem hebben. Je hebt nu dus echt een miskraam gehad? En wat gaan jullie nu doen? Verder met de IUI of toch weer naar IVF? (Edit: oh, 31 mei weet je pas meer, niet goed gelezen)
En die vakanties klinken tof, waar gaat de reis heen? Heb je nog tips? Ik zoek nog een mooie reis. Dan heb ik iets om naar uit te kijken en dan gaat de tijd hopelijk sneller ;)

SilverSjoiis, fijn dat er plek was. Heel veel succes en ik duim voor heel veeel mooie eitjes!

Barrel, hoe gaat het?
  vrijdag 12 mei 2017 @ 12:33:06 #126
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_170879350
ik heb geen idee hoe het gaat.. zit compleet in de stress om de financien voir het nieuwe huis.. dus.. goede afleiding wel.. :P
ik heb er eerlijk gezegd niet een super goed gevoel bij.. de knal tetten van een paar dagen zijn verdwenen.. ik ben wel super moe.. maar wakkerliggen van de stress kan daar ook zeker een oorzaak van zijn.. :{

nouja.. we zien het wel.. vokgende week lekker naar schotland en als het dan dus niet raak is ga ik wel aan de whiskey ofzo.. :P
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator vrijdag 12 mei 2017 @ 23:06:16 #127
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_170893850
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 11:05 schreef Peacefulll het volgende:
Jeetje Majo, wat een lange wachttijd! Pfft, je moet wel een bak met geduld en een lange adem hebben. Je hebt nu dus echt een miskraam gehad? En wat gaan jullie nu doen? Verder met de IUI of toch weer naar IVF? (Edit: oh, 31 mei weet je pas meer, niet goed gelezen)
En die vakanties klinken tof, waar gaat de reis heen? Heb je nog tips? Ik zoek nog een mooie reis. Dan heb ik iets om naar uit te kijken en dan gaat de tijd hopelijk sneller ;)

SilverSjoiis, fijn dat er plek was. Heel veel succes en ik duim voor heel veeel mooie eitjes!

Barrel, hoe gaat het?
Dat het een miskraam was werd al vrij snel duidelijk :Y En het wordt icsi, de zaadkwaliteit van man was onlangs slechter dan ooit ;(
Maar goeie afleiding: volgende week een weekje Macedonie, in juni naar een festival, in juli 2 weken naar Frankrijk en in augustus een weekend naar Gdanks. Dus ik mag niet klagen ;)

Hoe gaat het met jou? Weer ongesteld geworden las ik :*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_170904561
Majo is dat vlekje bij je eileider nu weg?

Leuk maar lastig al die vakantieplannen, dan kan er geen icsi traject tussendoor. Heb je daar rust in?
  Moderator zaterdag 13 mei 2017 @ 15:02:32 #129
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_170904864
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 14:50 schreef Arja het volgende:
Majo is dat vlekje bij je eileider nu weg?

Leuk maar lastig al die vakantieplannen, dan kan er geen icsi traject tussendoor. Heb je daar rust in?
Ja het vlekje was bij de laatste echo (2 weken geleden) gelukkig verdwenen :Y Vandaag ook ongesteld worden dus ik kan weer aan de pil, voorlopig even geen krampen en onzekerheid *O* Behalve de komende dagen dan ;)

Ik baal er een beetje van maar ik merk ook dat ik rust nodig heb. Vorige week ben ik naar de dokter gegaan omdat ik last had van pijn op mijn borst. Ik bleek ontstoken ribben te hebben, waarschijnlijk door de stress. Ik moet nu rustig aan doen en proberen me niet al te druk te maken. Daar helpen de vakanties wel bij en even geen medische malle molen. Aan de andere kant wel balen dat we weer zeker 3 maanden moeten wachten -O-
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 14 mei 2017 @ 08:05:25 #130
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_170929600
Voor iedereen hier vandaag een extra :*
Niemand wil in dit topic zitten, maar op een dag waarop het moederschap gevierd wordt is het extra kut. Hopelijk is het voor jullie de laatste moederdag zonder kindje in je arm of buik :*
pi_170929609
Ik sluit me helemaal aan bij stroop. Een dikke :* voor jullie allemaal.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zondag 14 mei 2017 @ 08:08:36 #132
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_170929614
Ook ik denk aan jullie, juist vandaag :* :*
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 14 mei 2017 @ 08:35:08 #133
269689 crew  Viv
pi_170929727
Fijn dat het vlekje weg is MaJo, hopelijk doen de vakanties veel goeds.

En ik denk ook aan jullie vandaag. :*
pi_170932319
Een dikke :* voor iedereen hier. Ik had er nog nooit zo bij stil gestaan, maar wat kan een dag als moederdag dan in eens confronterend zijn met je eigen gemis. Het gemis van het zelf niet moeder zijn en misschien het gemis van een moeder die er niet meer is. En daar tegenover het plezier van zelf moeder zijn of het uitspreken van waardering en liefde naar je eigen moeder.

Majo, rustig aan hoor! Ik heb het met je te doen. Als je je hart wil luchten, je weet me te bereiken :*
Mooie vakantieplannen trouwens! Lekker om naar uit te kijken,maar ook ruk dat daardoor het traject even stil komt te liggen. Misschien gezien jouw klachten ook wel even 'goed'.
pi_170932657
:* voor alle mama's hier die in hun hart al lang mama zijn maar nog geen kindje hebben mogen verwelkomen.
pi_170935280
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2017 11:44 schreef Peacefulll het volgende:
Een dikke :* voor iedereen hier. Ik had er nog nooit zo bij stil gestaan, maar wat kan een dag als moederdag dan in eens confronterend zijn met je eigen gemis. Het gemis van het zelf niet moeder zijn en misschien het gemis van een moeder die er niet meer is. En daar tegenover het plezier van zelf moeder zijn of het uitspreken van waardering en liefde naar je eigen moeder.

+1 :* voor iedereen

quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2017 12:08 schreef _NIKKI_ het volgende:
:* voor alle mama's hier die in hun hart al lang mama zijn maar nog geen kindje hebben mogen verwelkomen.
O+ Wat super lief!
pi_170941283
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 08:05 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Voor iedereen hier vandaag een extra :*
Niemand wil in dit topic zitten, maar op een dag waarop het moederschap gevierd wordt is het extra kut. Hopelijk is het voor jullie de laatste moederdag zonder kindje in je arm of buik :*
:* :*
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2017 11:44 schreef Peacefulll het volgende:
Een dikke :* voor iedereen hier. Ik had er nog nooit zo bij stil gestaan, maar wat kan een dag als moederdag dan in eens confronterend zijn met je eigen gemis. Het gemis van het zelf niet moeder zijn en misschien het gemis van een moeder die er niet meer is. En daar tegenover het plezier van zelf moeder zijn of het uitspreken van waardering en liefde naar je eigen moeder.
Mooi geschreven. Daar ben ik mee eens. Lief hoor.
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2017 12:08 schreef _NIKKI_ het volgende:
:* voor alle mama's hier die in hun hart al lang mama zijn maar nog geen kindje hebben mogen verwelkomen.
:*

Hopelijk kunnen jullie kracht uit putten. Ik weet dat dit een lastige dag is, maar hopelijk houden jullie moed. Ik heb zelf 100 keer opgegeven en ook weer 100 keer doorgegaan. Als ik iemand hier op enige manier kan helpen, sta ik voor jullie klaar. Mijn pm of dmbox staat open.
Een dikke :* voor iedereen hier. Ik hoop dat jullie wens in vervullen gaat ik hoop het echt van harte. Ook ik stuur jullie positieve energie en gedachtes toe.
  Moderator zondag 14 mei 2017 @ 19:06:37 #138
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_170943252
Bedankt lieve meiden :* Ik heb zelf geen moeite met moederdag, ik heb bij deze dag geen emotie. Waarschijnlijk omdat mijn moeder het ook niet boeiend vindt ;) Ik had vandaag een babyshower waar ik ontzettend tegenop zag maar het was echt een hele fijne dag O+ Niet allemaal van die stomme babyspelletjes maar lekkere hapjes en een quiz. En mijn vriendin was superblij met mijn cadeautjes O+

quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2017 11:44 schreef Peacefulll het volgende:
Een dikke :* voor iedereen hier. Ik had er nog nooit zo bij stil gestaan, maar wat kan een dag als moederdag dan in eens confronterend zijn met je eigen gemis. Het gemis van het zelf niet moeder zijn en misschien het gemis van een moeder die er niet meer is. En daar tegenover het plezier van zelf moeder zijn of het uitspreken van waardering en liefde naar je eigen moeder.

Majo, rustig aan hoor! Ik heb het met je te doen. Als je je hart wil luchten, je weet me te bereiken :*
Mooie vakantieplannen trouwens! Lekker om naar uit te kijken,maar ook ruk dat daardoor het traject even stil komt te liggen. Misschien gezien jouw klachten ook wel even 'goed'.
Lief :* Dat geldt omgekeerd ook he?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 14 mei 2017 @ 21:27:49 #139
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_170947129
Dank dames!

ik had er eigenlijk vandaag niet zo'n last van.. hard klussen in mijn oude huis om het verkooobaar te maken,samen met de biede ouderparen.. dus twee mooie bissen bloemen gehaald.. en dat was prima

TOT ik net min facebook aanslingerde... dat had ik niet moeten doen.. mijn hele tijdslijn vol moet met moederdags "gedoe" .. ik snap het wel hoor.. als je moeder bent.. maar voor mij even niet zo handig..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_170947693
Barreltje. ;( :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  Moderator maandag 15 mei 2017 @ 21:48:24 #141
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_170970269
Ja dat kan soms hard aankomen die berichten op Facebook. Ik heb dat vooral met aankondigingen van mensen waarvan ik het totaal niet verwacht had :X

Wanneer mag je testen barrel?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 15 mei 2017 @ 22:32:18 #142
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_170971149
ik moet donderdag ochtend de laatste utro toedienen.. en dan 2 dagen wachten.. dan merk ik het vanzelf wel :)

ik heb geen zin om op vakantie te testen.. en een evt menstruatie geeft dan wel uitsluitsel..
we zien wel.. vooral even van elkasr genieten.. want ik zit er nu even doorheen.. iig zin in de vakantie!
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_170973201
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 21:48 schreef MaJo het volgende:
Ja dat kan soms hard aankomen die berichten op Facebook. Ik heb dat vooral met aankondigingen van mensen waarvan ik het totaal niet verwacht had :X

Wanneer mag je testen barrel?
Ja dat inderdaad! Daardoor voel ik mij compleet uit het veld geslagen :@

Ik duim voor je Barreltje!
pi_170975426
Ik kom eigenlijk alleen even een :* en knuffel brengen voor iedereen.
Wij verwachten binnen nu en 2 weken de 12e en dus laatste poging te hebben.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 13:30:17 #145
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_170980162
ohww! wat super spannend exode!!
ik ga voor jullie duimen
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator dinsdag 16 mei 2017 @ 16:25:30 #146
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_170983896
quote:
7s.gif Op maandag 15 mei 2017 22:32 schreef Barreltje het volgende:
ik moet donderdag ochtend de laatste utro toedienen.. en dan 2 dagen wachten.. dan merk ik het vanzelf wel :)

ik heb geen zin om op vakantie te testen.. en een evt menstruatie geeft dan wel uitsluitsel..
we zien wel.. vooral even van elkasr genieten.. want ik zit er nu even doorheen.. iig zin in de vakantie!
Spannend!

Waar ga je heen op vakantie? Wij gaan ook lekker een weekje weg, echt aan toe O+

Ik ga weer voor jullie duimen exode!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  dinsdag 16 mei 2017 @ 18:37:42 #147
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_170987134
wij gaan naar het altijd zonnige... Schotland :P
net nu het hier mooi weer wordt.. maar vooruit..
Aberdeen en dan met de trein naar Edinburg.. erg zin in!

waar gaan jullie heen?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator dinsdag 16 mei 2017 @ 22:27:20 #148
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_170992572
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 18:37 schreef Barreltje het volgende:
wij gaan naar het altijd zonnige... Schotland :P
net nu het hier mooi weer wordt.. maar vooruit..
Aberdeen en dan met de trein naar Edinburg.. erg zin in!

waar gaan jullie heen?
Vanaf donderdag wordt het weer 16 graden in Nederland ;) Wij gaan naar Macedonië :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 19 mei 2017 @ 14:58:41 #149
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_171053173
Aberdeen was super mooi weer..
Vandaag een boottochtje op Loch Ness..
Vanavond aan de Gin Bitterlemon.. hier-niet verrassend- is het weer doorgebroken...
dus.. op naar de super ijslollie! ^O^
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 19 mei 2017 @ 17:22:50 #150
269689 crew  Viv
pi_171056083
Jammer Barreltje, je klinkt er vrij nuchter onder, geniet nog van jullie vakantie. :*
pi_171060704
Jammer Barreltje :*
  Moderator zaterdag 20 mei 2017 @ 18:56:33 #152
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_171078168
Balen Barrel -O- Geniet inderdaad van je vakantie en zet het op een zuipen :*

Ik heb op dag 2 van mijn vakantie nog steeds ontzettende menstruatiekrampen :X Hopelijk houdt het snel op, ben het na 7 dagen wel weer zat :{
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zaterdag 20 mei 2017 @ 23:41:56 #153
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_171085840
de wijn, gin tonic en port doen het prima! ook de medium rare steak werkt goed mee..

ik zou bijna denken dat ik niet zwanger wil zijn..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 20 mei 2017 @ 23:49:24 #154
269689 crew  Viv
pi_171086052
Barreltje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 21 mei 2017 @ 00:06:40 #155
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_171086502
tnx viva..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hebben meer dames uit dit topic de twijfels/schuldgevoelens? :{
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_171091646
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 71% gewijzigd door deadly_kiss op 21-05-2017 12:31:04 ]
  zondag 21 mei 2017 @ 11:44:41 #157
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_171091805
ohw deadly! :*

en zo enorm herkenbaar ook!
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_171114548
Barreltje

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_171200472
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 23:41 schreef Barreltje het volgende:
de wijn, gin tonic en port doen het prima! ook de medium rare steak werkt goed mee..

ik zou bijna denken dat ik niet zwanger wil zijn..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom zou dat raar zijn? Het klinkt alsof je een kinderwens hebt voor je vriend/man en niet voor jezelf.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 21:43:41 #160
468165 baktpotet
ham, kaas en room
pi_171231597
Hallo lieve dames,

heb mezelf net aangemeld hier op fok! om het hart een beetje te luchten en om met mensen te kletsen die in het zelfde schuitje zitten.

Mijn man en ik zijn nu al zo'n drie jaar aan het proberen om zwanger te worden maar helaas zonder "vruchtbaar" resultaat. Vorig jaar zomer wel even zwanger geweest wat helaas na een paar weken mis is gegaan.

Tijdje terug een echo gehad en er was niets raars te vinden of te zien, daarop heb ik nu een aantal maanden een vruchtbaarheids monitor gebruikt. Daarop is wel te zien dat de vruchtbaarheid op loopt maar dat er geen eisprong is. Nu gaan we binnenkort dus met hormonen beginnen om de boel een beetje aan te slingeren.

Omdat mijn man moeilijk klaar komt willen ze in het ziekenhuis de boel gaan inbrengen.

Zit het nu wel luchtig neer te pennen maar heb er veel moeite mee. Vooral nu naaste familie en een goede vriendin van me beide zijn bevallen in twee weken tijd en wij nu het enige stel zijn zonder kinderen.

Vervolgens krijg je ook de nodige ongewenste tips en raad over het medische circuit... Of mensen vragen of je kinderen hebt en vervolgens nee antwoord en zegt dat het niet altijd zo makkelijk gaat. Vervolgens zegt zo'n muts: Jawel hoor.

Sorry voor de hele lap tekst, moest even m'n hart luchten...
pi_171231975
Welkom baktpotet, dit is een fijn topic om je verhaal kwijt te kunnen en vragen te stellen.

Wij hebben woensdag weer een poging gehad alleen inclusief verwarring. Wij zijn er van overtuigd dat het poging 12 en dus de laatste was. De verpleegster vertelde na 2 keer hertellen dat het de 11e poging was.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 22:05:46 #162
468165 baktpotet
ham, kaas en room
pi_171232334
Hoi exode, in wat voor traject zitten jullie? Het van poging tot poging, maand tot maand leven is zwaar. Ga voor je duimen dat het goed gaat
  zaterdag 27 mei 2017 @ 21:26:21 #163
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171256009
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 21:54 schreef exode het volgende:
Welkom baktpotet, dit is een fijn topic om je verhaal kwijt te kunnen en vragen te stellen.

Wij hebben woensdag weer een poging gehad alleen inclusief verwarring. Wij zijn er van overtuigd dat het poging 12 en dus de laatste was. De verpleegster vertelde na 2 keer hertellen dat het de 11e poging was.
Hoe zouden jullie het vinden als je hierna zo nodig inderdaad nog een gewone poging mag doen? Fijn of juist verwarrend?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 27 mei 2017 @ 21:32:18 #164
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_171256210
oeh spannend exode!
niet alleen vanwwge hwt tellen.. maar gewoon ook vanwege de poging!
Ik ga voor jullie duimen!

baktpotet.. pen hier gerust alles neer! het is fijn om hier wat begrip te krijgen..
mensen snappen echt niet altijd hoe de dingen werken.. vaak zijn ze gewoon erg onnadenkend.. meestal doen ze het niet express, al snappen ze helaas niet dat het wel pijn doet als ze zulk soort dingen zeggen.. :{ in welk ziekenhuis volgen jullie de behandeling? jullie gaan nu dus IUI doen?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zaterdag 27 mei 2017 @ 22:25:06 #165
468165 baktpotet
ham, kaas en room
pi_171258050
Hoi Barreltje,

Bedankt voor je welkom. De fijnste reactie kreeg ik van de buurvrouw toen ze er naar vroeg en die zei gewoon eerlijk dat ze geen idee had wat ze moest zeggen.

Wij gaan naar het ziekenhuis in Tromsø, is wel lastig want we moeten steeds een heel end vliegen vanaf onze woonplaats.( Wij wonen in Noorwegen)
  zaterdag 27 mei 2017 @ 22:27:42 #166
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_171258124
ahh.. de naam.had een belletje moeten laten afgaan..

tromsoe is AL een takke eind en as dat ook nog het dichtstbijzijnde ziekenhuis is.. pfoe! succes!
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zaterdag 27 mei 2017 @ 23:13:43 #167
468165 baktpotet
ham, kaas en room
pi_171259589
Tis niet het dichtstbijzijnde ziekenhuis maar t was het enige ziekenhuis met een wachttijd welke niet langer was dan een jaar :-S
pi_171262302
Jeetje baktpotet ik kan me voorstellen dat het traject door het heen en weer vliegen nog zwaarder wordt dan het al is. Ik hoop voor jullie dat jullie het 'slechts' één keer hoeven te doen.

Exode wat een verrassing dat dit 'pas' de 11e poging blijkt te zijn. Ik ga heel hard voor jullie hopen dat die 12e poging helemaal nooit nodig gaat zijn. :*
pi_171282402
Mijn vrouw wil gaan doen alsof haar neus bloedt zeg maar als deze poging mislukt is, maar ik ben bang dat ze dan wellicht ter plekke ineens tot inkeer komen of zo. Wij krijgen ook per keer door gefactureerd dus het lijkt me sterk dat ze echt mis gaan tellen....

Stel dat het poging 11 was en we er nog 1 nodig hebben en zij houden vol dat we echt nog een poging hebben, gaan we ervoor....daarna zien we wel weer verder. (wel of geen onderzoeken etc etc)

baktpotet, wij zijn met KI bezig in het AMC met een 'anonieme' donor. Wij = 2 vrouwen. We hebben een zoontje van ruim 3 via KI, bij hem was het bij poging 3 al raak. We zijn ondertussen 1,5 jaar bezig voor een tweede kindje.
  maandag 29 mei 2017 @ 11:13:05 #170
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_171296303
Voor het eerst eens mijn verhaal doen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_171302410
Mubassie, van harte gefeliciteerd! Wij hebben komende donderdag een afspraak bij de uroloog om een operatie aan de varicocele te bespreken. Bij mijn man is deze niet zichtbaar of voelbaar. Jouw verhaal is wel erg hoopgevend zeg! Ik ben wel benieuwd naar de uitslag van de semenanalyse als deze nog gedaan wordt bij jullie. De noodzaak is er niet echt meer tenslotte ;)
  maandag 29 mei 2017 @ 15:46:19 #172
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_171302586
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:38 schreef BobbyMcGee het volgende:
Mubassie, van harte gefeliciteerd! Wij hebben komende donderdag een afspraak bij de uroloog om een operatie aan de varicocele te bespreken. Bij mijn man is deze niet zichtbaar of voelbaar. Jouw verhaal is wel erg hoopgevend zeg! Ik ben wel benieuwd naar de uitslag van de semenanalyse als deze nog gedaan wordt bij jullie. De noodzaak is er niet echt meer tenslotte ;)
Ik heb het vorige week ingeleverd, uitslag volgt a.s. donderdag. Ik zal het wel posten hier.

Jullie succes!
  dinsdag 30 mei 2017 @ 23:23:31 #173
335643 faptist
Maakt fouten
pi_171338320
*ontlurkt
Mubassi, gefeliciteerd en wat goed dat je achter je eigen gevoel bent aangegaan en door hebt gezet.
Ik wens jullie een probleemloze zwangerschap toe en natuurlijk een lief gezond kindje! *;


Verder wilde ik gewoon even zeggen dat ik mezelf zó haat, omdat ik zo slecht ben in zwanger worden.
Eenmalig gelukt in 13 jaar tijd. Gewéldig lief meisje, maar de wens voor een groter gezin is zo groot.
Ik wil niet meer naar de huisarts, omdat het altijd hetzelfde is wat ik te horen krijg.. ik maak geen aanspraak op medische hulp, omdat ik te zwaar ben.
Ik voel me alleen niet zwaar. Ik leef niet als een zwaar persoon. Ik gedraag me niet als een te dik persoon.
Ik voel me alleen zo verschrikkelijk klein wanneer artsen me keer op keer maar weer duidelijk maken dat het daar aan moet liggen.
Alsof afvallen een of andere garantie is dat het wel goed zal gaan. Alsof afvallen de heilige graal is.
En de stap om hulp te vragen wordt voor mij dus elke keer weer groter. Ik durf er nu niet eens meer aan te denken. (BMI is iets van 38 ofzo :$)

En m'n lichaam is inmiddels ook zo pro geworden in me zwanger te laten voelen. Dacht deze maand echt dat het zo ver was, maar ik ben inmiddels 17 Omo witte testen en gebroken harten verder.
De conclusie is dat het weer niet gelukt is.

Dus ja.. k*t. Gewoon even uithuilen en weer door.
:*
pi_171344209
Oh fapje :* wat is het toch ongelofelijk kut en oneerlijk! Stom gedoe die huisartsen!
  woensdag 31 mei 2017 @ 11:47:53 #175
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_171344693
Fap :*
  woensdag 31 mei 2017 @ 12:36:32 #176
149959 SQ
snelle trees
pi_171345643
Lieve fap. Ik gun je ontzettend een tweede kindje want ik denk dat je echt een fantastische moeder bent.
Maar waarom wil je dat afvallen bij voorbaat al geen kans geven? Het voordeel is wetenschappelijk bewezen. En nee, je hebt geen garantie dat het voor jou wél werkt. Maar wat heb je te verliezen door het in elk geval te probéren?
disclaimer
  woensdag 31 mei 2017 @ 13:31:48 #177
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_171346819
Wat vervelend dat een tweede niet wil lukken, fap :( volgens mij heb ik je verhaal over je eerste wel eens gelezen. Fijn dat het toen zonder medische rompslomp gelukt was!
Heb je nu wel ovulatietesten e.d. gebruikt? Ik weet dat het bij PCOS de kansen op natuurlijke zwangerschap wel echt positief beïnvloed als de vrouw afvalt (en een minder suikerrijk dieet volgt), maar ik weet natuurlijk niet of er in jouw geval sprake is van PCOS.

Veel succes verder, hopelijk is het snel raak :*
  woensdag 31 mei 2017 @ 18:24:14 #178
335643 faptist
Maakt fouten
pi_171354538
Afvallen.. best een emotioneel iets.
Ik vind het een heel fijn ( vooral veilig) idee dat mannen me over het algemeen niet zien staan , omdat ik niet voldoe aan 'de schoonheidsnorm' van maatje 38.
ik heb weleens een poging gedaan en viel toen 15 kg af (zitten er nu weer aan), maar werd toen toch te heet onder m'n voeten. Al die complimenten.. ik kon er niet mee omgaan. Onbewust ga ik mezelf dan saboteren en dus bunkeren.
Ben nu weer in( maar dit keer vrij intensieve) therapie en hoop dat dit goed zal gaan.
M'n denkbeelden zijn fucked up en ik merk dat ik bij ro al mijn manieren aan het overbrengen ben.. iets dat ik voor wil zijn want ik wil niet dat zij zich verstopt of schaamt voor wie ze is/hoe ze eruit ziet.
Pfoeh. Lang verhaal. Was ik niet van plan, maar laat het nu toch maar staan.

Ik heb pcos. Geen menstruatie, maar krijg ook geen onderzoek ivm overgewicht.
Ik zou dus niet weten hoe het zit met eisprong ja of nee, eitjes of wat dan ook.
Ik vind het lastig om te accepteren dat ik mezelf in een situatie heb gebracht waardoor ik m'n hartewens -groot gezin- verpest, maar ik kan door m'n angsten gewoon niet zo makkelijk iets ondernemen (sporten oid). Vicieuze cirkel dus (in mijn huidige beleving)

Ooit komt het goed maar ben zo bang dat het dan al te laat is.
:{
pi_171355180
Wat dapper dat je dat zo open en bloot neer durft te zetten. Lijkt me heel confronterend. Ik hoop echt dat de intensieve therapie helpt en je grootste wens toch nog in vervulling mag gaan. :* Is er ook vanuit de therapie niet iemand die met je mee kan gaan naar de huisarts om uit te leggen dat het in jouw geval niet zo "simpel" is als even een beetje afvallen?
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  woensdag 31 mei 2017 @ 20:08:45 #180
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_171357605
ach fap, wat een strijd! :*
hopelijk kom je er wel uit. op zich was en ben ik het met SQ eens, maar als het zo ingewikkeld ligt allemaal.. en .. is het dan wel verstandig om meer kinderen te bouwen nu als je emotioneel nog niet echt stabiel bent?

en dit bedoel ik niet afzeikerig, maar op een positieve manier.. al komt het er wsl een beetje verrot uit :X
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  woensdag 31 mei 2017 @ 21:14:17 #181
335643 faptist
Maakt fouten
pi_171359578
Ah barreltje, voel je niet rot. Ik ben ook niet altijd even tactisch.
Maar het is een hele goede vraag.
Misschien staat m'n denken wel veel meer in contact met m'n lichaam als ik denk. Misschien is het hetzelfde als zo'n arts tegen een vrouw met kinderwens zegt; je moet er niet aan denken. Dan gebeurt het vanzelf. #stfu
Moeilijke vraag .. ga er eens wat beter over nadenken.
Toch voelt het wel goed. Ik zou het heerlijk vinden om voor meer kinderen te kunnen zorgen.

Nanuke. Ja, zoiets zei m'n man ook.
'Misschien is er op de sportschool/ therapie ook wel een sportcoach die opbouwend werkt en kleine stapjes met je wil zetten ipv gelijk voor een marathon te trainen.
Ik zal er volgende week eens naar vragen. Thanks.
  donderdag 1 juni 2017 @ 13:31:44 #182
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_171373748
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:38 schreef BobbyMcGee het volgende:
Mubassie, van harte gefeliciteerd! Wij hebben komende donderdag een afspraak bij de uroloog om een operatie aan de varicocele te bespreken. Bij mijn man is deze niet zichtbaar of voelbaar. Jouw verhaal is wel erg hoopgevend zeg! Ik ben wel benieuwd naar de uitslag van de semenanalyse als deze nog gedaan wordt bij jullie. De noodzaak is er niet echt meer tenslotte ;)
Vandaag de uitslag gehad en een redelijke verbetering was zichtbaar.

Nog niet super maar natuurlijk zwanger raken (wat inmiddels is gelukt) is zeker mogelijk.

Nu 35 miljoen met 56%

Was bij laatste test voor operatie 5 miljoen met 15%
  vrijdag 2 juni 2017 @ 19:45:00 #183
335643 faptist
Maakt fouten
pi_171403302
Dat moet een goed gevoel geven, Mubassie!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 3 juni 2017 @ 00:29:54 #184
269689 crew  Viv
pi_171410322
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 18:24 schreef faptist het volgende:
Ik vind het lastig om te accepteren dat ik mezelf in een situatie heb gebracht waardoor ik m'n hartewens -groot gezin- verpest
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 3 juni 2017 @ 11:30:00 #185
335643 faptist
Maakt fouten
pi_171415472
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 00:29 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator zondag 4 juni 2017 @ 12:47:40 #186
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_171442980
Ik heb de laatste tijd niet gepost maar wel meegelezen. Dit komt omdat ik bewust wat afstand wilde nemen van het hele zwanger worden. Weet dat ik wel aan jullie denk lieve meiden :*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_171492541
Wat ontzettend fijn Mubassie!
Fap, ik ken de achtergrond niet, ik geef je een :* en hoop dat het vooral met jezelf beter zal gaan, dan komt de rest 'vanzelf'.

Helaas is bij ons poging 11 of 12 mislukt. Gisteren is mijn vrouw ongesteld geworden. Anders hadden we morgen mogen testen. Nu is het afwachten waar het AMC mee komt....we gaan ons gewoon melden en zien wel wat er dan gebeurt. Het zou wel hilarisch zijn als het precies over 2 weken poging 12 wordt. We gaan een dag daarvoor naar de Efteling en ons zoontje was een dag na Disneyland verwekt, ook in juni. We hebben altijd geroepen dat de eitjes gewoon goed los waren gekomen door al die achtbanen.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 11:44:00 #188
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_171494859
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 09:20 schreef exode het volgende:
Wat ontzettend fijn Mubassie!
Fap, ik ken de achtergrond niet, ik geef je een :* en hoop dat het vooral met jezelf beter zal gaan, dan komt de rest 'vanzelf'.

Helaas is bij ons poging 11 of 12 mislukt. Gisteren is mijn vrouw ongesteld geworden. Anders hadden we morgen mogen testen. Nu is het afwachten waar het AMC mee komt....we gaan ons gewoon melden en zien wel wat er dan gebeurt. Het zou wel hilarisch zijn als het precies over 2 weken poging 12 wordt. We gaan een dag daarvoor naar de Efteling en ons zoontje was een dag na Disneyland verwekt, ook in juni. We hebben altijd geroepen dat de eitjes gewoon goed los waren gekomen door al die achtbanen.
go 12e eitje!!! :B :B :B :B
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 6 juni 2017 @ 16:30:51 #189
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_171501823
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 18:24 schreef faptist het volgende:
Afvallen.. best een emotioneel iets.
Ik vind het een heel fijn ( vooral veilig) idee dat mannen me over het algemeen niet zien staan , omdat ik niet voldoe aan 'de schoonheidsnorm' van maatje 38.
ik heb weleens een poging gedaan en viel toen 15 kg af (zitten er nu weer aan), maar werd toen toch te heet onder m'n voeten. Al die complimenten.. ik kon er niet mee omgaan. Onbewust ga ik mezelf dan saboteren en dus bunkeren.
Ben nu weer in( maar dit keer vrij intensieve) therapie en hoop dat dit goed zal gaan.
M'n denkbeelden zijn fucked up en ik merk dat ik bij ro al mijn manieren aan het overbrengen ben.. iets dat ik voor wil zijn want ik wil niet dat zij zich verstopt of schaamt voor wie ze is/hoe ze eruit ziet.
Pfoeh. Lang verhaal. Was ik niet van plan, maar laat het nu toch maar staan.

Ik heb pcos. Geen menstruatie, maar krijg ook geen onderzoek ivm overgewicht.
Ik zou dus niet weten hoe het zit met eisprong ja of nee, eitjes of wat dan ook.
Ik vind het lastig om te accepteren dat ik mezelf in een situatie heb gebracht waardoor ik m'n hartewens -groot gezin- verpest, maar ik kan door m'n angsten gewoon niet zo makkelijk iets ondernemen (sporten oid). Vicieuze cirkel dus (in mijn huidige beleving)

Ooit komt het goed maar ben zo bang dat het dan al te laat is.
:{
Jou verhaal klinkt als de mijne, hier ook PCOS en flink overgewicht. De huisarts zei ook: " van maar gewoon af, dan komt het vanzelf" Afvallen met PCOS? Alsof dat zo even vanzelf gaat....
Goed, ik kreeg ook geen enkele hulp om zwanger te worden... Ik heb toen een andere huisarts gebeld, en gevraagd of ik gewoon een keer op gesprek mocht komen voor een second opinion.

Deze beste man vond dat iedereen ongeacht gewicht geholpen moet kunnen worden om een gezin te beginnen, dus ik kreeg een mooie verwijzing naar een gynaecoloog waarvan hij wist dat zij er goed mee om zou gaan.

Mijn Gyn verteld me heus wel dat alles beter zal gaan als ik afval, maar ik krijg gewoon goede hulp, clomid, testjes, onderzoeken, noem het maar op.

Als je vragen hebt welke artsen, stuur me even een pb.

Success !!
pi_171506063
Nu heb ik wel geen pcos, maar afvallen (bijna 30kg) deed hier geen ene zak wat betreft herstel van mijn cyclus.


Anyway... nog steeds geen positieve test in handen. Ondertussen langer bezig dan destijds in 2014 qua maanden. Dat valt ons best wel tegen.
HSG onderzoek gehad en mijn man is nu aan de beurt. Volgende week de uitslag van alles en dan maar zien wat het vervolg wordt.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 21:22:18 #191
335643 faptist
Maakt fouten
pi_171510386
Bedankt voor de opbeurende verhalen! Ik ga het bespreken in de therapie en kijken wat mn psych me aanraad.
Daarna maar eens kijken of hij denkt dat het verstandig is om dit traject op te starten. Ik moet niet te veel tegelijk willen. Er zijn andere dingen die voorrang hebben.

Exode, ik hoop dat de Baron, de Python, Joris en de draak en weet ik wat voor achtbanen er nog meer zijn veel goeds doen voor jullie <3
  dinsdag 6 juni 2017 @ 22:20:31 #192
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_171512310
Allemaal succes gewenst.

Wij hebben de eerste echo net gehad en alles zag er perfect uit. Duidelijke hartslag waarneembaar, we zijn nu 6 weken en een paar dagen.
Zijn zo blij, maar het voelt ook wel een beetje dubbel hier.
pi_171523925
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2017 13:31 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Vandaag de uitslag gehad en een redelijke verbetering was zichtbaar.

Nog niet super maar natuurlijk zwanger raken (wat inmiddels is gelukt) is zeker mogelijk.

Nu 35 miljoen met 56%

Was bij laatste test voor operatie 5 miljoen met 15%
Fijn dat de operatie heeft geholpen. En nog fijner dat je nu een goede echo hebt gehad *O*

Wij zijn vorige week bij de uroloog geweest die geen reden zag om te opereren. Hij zei dat radiologen een wat andere definitie hadden van varicoceles, en hij vond die van mijn man niet de moeite waard. Ik schrijf het wat cru op hier, maar het was een fijne begripvolle man.
Nu is de laatste stap ICSI. We hebben besloten wel instroom-gesprek met de IVF-arts te voeren. Ik kan me alleen nog niet echt zetten tot het maken van een afspraak. Ik krijg waarschijnlijk in september een baan (ze willen me houden op mijn stage) en het lijkt me zo ingewikkeld om dan alles tegelijk te doen. Ik werk dan ook twee dagen op anderhalf uur rijden afstand, dus ik ben een stuk minder flexibel dan. Maar een gesprek betekent alleen maar een gesprek, en mochten we dan het traject in willen, komen we eest nog op een wachtlijst van een aantal maanden. Dus: ik moet gewoon even bellen o|O

:* voor MaJo

Faptist: wat lastig, zo'n groot verlangen en geen medische mogelijkheden zonder dat je afvalt. Heb je nu helemaal geen ei-sprong? Tot mijn verbazing loopt mijn cyclus de laatste maanden ineens redelijk. Er heeft sinds januari niet meer dan twee maanden tussen mijn menstruaties gezeten, en ik merk aan mijn lichaam soms dat ik een eisprong heb. Terwijl mijn cylci vorig jaar meer dan 100 dagen konden duren.
  woensdag 7 juni 2017 @ 14:38:37 #194
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_171524557
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:11 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Wij zijn vorige week bij de uroloog geweest die geen reden zag om te opereren. Hij zei dat radiologen een wat andere definitie hadden van varicoceles, en hij vond die van mijn man niet de moeite waard. Ik schrijf het wat cru op hier, maar het was een fijne begripvolle man.
Herkenbaar! Ik heb er zelf ook op aan moeten dringen.
Mede omdat mijn vader precies hetzelfde had als ik en het bij hem uiteindelijk ook geholpen heeft.
  Moderator donderdag 8 juni 2017 @ 13:58:27 #195
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_171547797
Goed nieuws hier, we gaan weer beginnen *O* vanochtend echo gehad en er was nog geen eisprong geweest op dag 26 dus ik kan gelijk beginnen met decapeptyl vandaag ^O^
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  donderdag 8 juni 2017 @ 17:44:00 #196
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171553217
Fijn MaJo! Veel succes weer :)
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Moderator maandag 12 juni 2017 @ 12:16:23 #197
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_171639647
Hoe gaat het met iedereen? Het is zo stil hier!

Ik spuit nu 4 dagen lucrin omdat decapeptyl landelijk niet leverbaar is en dat bevalt goed! De prik is veel minder pijnlijk :)

Dit weekend ga ik naar een festival en ik heb nu een verklaring van de arts dat ik dit nodig heb. Ben wel benieuwd hoe dat is om te prikken op een festival ;)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_171642060
Lucrin vond ik ook altijd wel meevallen qua pijn.

Wij krijgen morgen de uitslag van de HSG en semenanalyse. En ondanks wij al een kindje hebben, ben ik echt zo bang voor een slechte uitslag van het zaadonderzoek.
  maandag 12 juni 2017 @ 14:59:16 #199
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_171643285
denk je dat je het niet mee mag nemen naar het festival ? ik heb geen idee hoor.. :D
en hoe voelt het om weer bezig te zinn?

ik krijg morgen een telefonische update over hoe een terugplaatsing gaat.. ben benieuwd en of ik het na mijn vakantie kan passen :P

verder benieuwd naar poging 11/12 van exode
en hoe gaat het met de andere dames? er wordt toch nog wel een poging ondernomen hier of daar?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_171644761
Ik ben hier een hele tijd niet geweest, na de IVF poging viel het mij allemaal wat zwaar. Nu zou ik eind deze week weer moeten beginnen met decapeptyl maar ik wil het eigenlijk niet. Ik wil echt geen volgende poging doen. Maar ik wil ook niet geen poging doen.
Ik wil vooral de teleurstellingen niet meer meemaken (weinig eitjes, geen goede embryo's). Ik kan me niet voorstellen dat het de tweede keer zoveel beter gaat zijn.
Wat doen jullie om positief te blijven?

Fijn te horen dat het spuiten nu meevalt, majo!

Uitslagen van onderzoeken blijven spannend coccinelle, ik duim dat het meevalt.

Hopelijk kan je de terugplaatsing mooi na je vakantie plannen, barrel.
  maandag 12 juni 2017 @ 16:26:00 #201
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_171645032
ohw B-U..

wat lastig die tweestrijd.. Ik snap je wel hoor..
ik heb nu weinig vertrouwen in de terugplaatsing.. en ben juist benieuwd naar de 2e ivf poging.. ik heb een scheikundige achtergrond.. en vanuit die achtergrond is 1 sample geen sample.. en heb je minstens 2 samples nodig om ergens iets over te kunnen zeggen.. voor mij is de 2e ivf poging eem bevestiging van de 1e,waarop conclusies getrokken kunnen worden.. Dat is mijn zienswijze op het komende traject.. maar ik heb ook weinig last gehad van het ivf traject zelf.. al heb ik wel genoten van de afgelopen maand waarin ik even niet bezig hoefde te zijn met de kinderwens..

succes met je overdenkingen.. mijn dm/pm staat evt voor je open :*
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator maandag 12 juni 2017 @ 18:21:54 #202
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_171647352
Spannend cocci! Laat je het morgen weten?

Barrel je mag inderdaad geen spuiten meenemen zonder verklaring van de arts! De spuiten moeten gekoeld dus je moet het bij de ehbo afgeven. En dan willen ze wel weten dat je het echt nodig hebt ;)

Bottoms wat vervelend dat je dat zo voelt! Maar elke poging is anders he? Wie weet gaat het nu hartstikke goed! Ik ga elke poging blanco in eigenlijk :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_171648352
Succes meiden!

B-u de ene poging is de andere niet. Het milieu in je baarmoeder verandert, de kwaliteit van het zaad kan veranderen, de kansen op innesteling etc.

Wat ik deed om positief te blijven, is pauzes inlassen, uithuilen, wijn drinken en biefstuk eten net zo lang tot ik het weer zag zitten :+
pi_171663742
VCM 0,6 :'( :'( :'(
  dinsdag 13 juni 2017 @ 13:21:43 #205
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_171665005
ohww.. coco! :{ :*
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_171666142
Wat een rotnieuws coccinelle :*
pi_171668461
:* Coccinelle

Ik lees mee en ik leef met jullie mee, maar kan niet zo goed aanhaken. Het is allemaal erg dubbel. Ik merk het ook steeds meer aan mijn vrouw. Ze is verre van agressief maar is weer fanatiek gaan sporten en heeft vrijdagavond vrij spontaan de loungebank etc gesloopt. (dat slopen stond op de planning, maar niet zo spontaan zeg maar) Er moet dus wel wat uit.....

We hebben ons officieel aangemeld voor poging 12 (of dus 13) en nog geen reactie gehad. Bij 'normale' pogingen krijgen we ook geen reactie op het aanmelden overigens. Dus geen reactie is vooralsnog goed geloof ik.
pi_171670660
Ah cocci wat een rotnieuws. En nu?

Exode wat verdrietig dat het weer niet gelukt is
pi_171671007
Hopelijk ben ik nu wat uitgejankt voor vandaag. Dit zagen we niet aankomen zeg maar.

Over 3 maanden opnieuw onderzoek + opwerken. Als de uitslag weer zo slecht is, dan door naar ICSI.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 13 juni 2017 @ 17:58:49 #210
269689 crew  Viv
pi_171671648
Wat gebeurt het hier vaak dat de vrouw onder behandeling is vanwege PCOS en dergelijke, en dat vervolgens de zaadkwaliteit enorm tegenvalt. :o Sterkte cocci! :*
pi_171672338
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 17:58 schreef ViviRAWRS het volgende:
Wat gebeurt het hier vaak dat de vrouw onder behandeling is vanwege PCOS en dergelijke, en dat vervolgens de zaadkwaliteit enorm tegenvalt. :o Sterkte cocci! :*
Ik heb zowel in 2014 als nu enorm moeten strijden om een zaadonderzoek voor elkaar te krijgen. Dit was de eerste keer en er was zelfs een MDO voor nodig. Er wordt zo vaak makkelijk gedacht dat het alleen bij de vrouw ligt.

Weet iemand of het zaad dan altijd slecht is geweest, of dat het kan slechter kan worden na verloop van tijd?
  Moderator dinsdag 13 juni 2017 @ 19:39:40 #212
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_171674074
Och cocci ;( dat is echt rotnieuws! Ter relativering: mijn man heeft een soortgelijke score en het ziekenhuis zegt dat dit een prima score is voor icsi. Al heb je natuurlijk het liefst zo min mogelijk medisch ingrijpen :*

Qua zaadscore: dit kan zelfs per maand wisselen. Mijn man had altijd een score rond de 1 miljoen en een keer een uitschieter naar 20 miljoen. Een maand later was het 0,6 miljoen. Ik weet niet of het in de loop der jaren ook blijvend kan verschillen.

En eens met vivi, belachelijk dat ziekenhuizen vaak alleen naar de vrouw krijgen. Ik word er nog steeds boos om als ik denk hoe het bij ons is gelopen :(
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_171676163
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 19:39 schreef MaJo het volgende:
Och cocci ;( dat is echt rotnieuws! Ter relativering: mijn man heeft een soortgelijke score en het ziekenhuis zegt dat dit een prima score is voor icsi. Al heb je natuurlijk het liefst zo min mogelijk medisch ingrijpen :*

Qua zaadscore: dit kan zelfs per maand wisselen. Mijn man had altijd een score rond de 1 miljoen en een keer een uitschieter naar 20 miljoen. Een maand later was het 0,6 miljoen. Ik weet niet of het in de loop der jaren ook blijvend kan verschillen.

En eens met vivi, belachelijk dat ziekenhuizen vaak alleen naar de vrouw krijgen. Ik word er nog steeds boos om als ik denk hoe het bij ons is gelopen :(
Waren die aantallen de VCM of concentratie per ml?

Die was hier 2 miljoen met een beweeglijkheid van 11%
  Moderator dinsdag 13 juni 2017 @ 20:55:14 #214
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_171676233
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 20:52 schreef coccinelle het volgende:

[..]

Waren die aantallen de VCM of concentratie per ml?

Die was hier 2 miljoen met een beweeglijkheid van 11%
VCM :Y die andere waarden weet ik niet meer exact.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_171676266
MaJo, wat moet je toch een geduld hebben. Godver. Het lijkt me vreselijk zwaar.
  Moderator dinsdag 13 juni 2017 @ 23:38:23 #216
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_171680597
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 20:56 schreef groofskendezoveelste het volgende:
MaJo, wat moet je toch een geduld hebben. Godver. Het lijkt me vreselijk zwaar.
Lief :* maar het is helaas niet anders en bij de pakken neerzitten helpt ook niet. Dus ik ga er steeds positief in :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_171681162
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 23:38 schreef MaJo het volgende:

[..]

Lief :* maar het is helaas niet anders en bij de pakken neerzitten helpt ook niet. Dus ik ga er steeds positief in :)
:* x 1000 voor jou.

Volg maar gewoon hetzelfde patroon als ik vorig jaar. Daar ga ik iig keihard voor duimen.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 14 juni 2017 @ 08:09:46 #218
269689 crew  Viv
pi_171682793
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 19:39 schreef MaJo het volgende:
En eens met vivi, belachelijk dat ziekenhuizen vaak alleen naar de vrouw krijgen. Ik word er nog steeds boos om als ik denk hoe het bij ons is gelopen :(
Ja, al die rondes waarin jullie achteraf gezien geen schijn van kans hadden. :( Maar volgens mij heeft jouw verhaal er wel voor gezorgd dat dit bij anderen hier niet gebeurd is, BobbyMcGee bijvoorbeeld?
  Moderator maandag 19 juni 2017 @ 23:56:12 #219
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_171803031
Zeg, als ik een weekend weg ben hoeft het niet meteen stil te vallen hier hoor :P

Hoe gaat het met iedereen?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_171805045
Leuk weekend gehad? :)
En hoe gaat het met spuiten?
Hier weinig te melden. Ik ben nog altijd bezig met de decapeptyl en ik ben er altijd zo vreselijk moe van. Gisteren laatste pil genomen dus nu wachten op menstruatie.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 09:23:30 #221
149959 SQ
snelle trees
pi_171806024
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 23:56 schreef MaJo het volgende:
Zeg, als ik een weekend weg ben hoeft het niet meteen stil te vallen hier hoor :P

Hoe gaat het met iedereen?
HEE JE BENT BLAUW!
disclaimer
  Moderator dinsdag 20 juni 2017 @ 11:04:07 #222
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_171807961
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 09:23 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

HEE JE BENT BLAUW!
Dat klopt helemaal *O*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator dinsdag 20 juni 2017 @ 11:06:55 #223
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_171808016
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 08:03 schreef Bottoms_up het volgende:
Leuk weekend gehad? :)
En hoe gaat het met spuiten?
Hier weinig te melden. Ik ben nog altijd bezig met de decapeptyl en ik ben er altijd zo vreselijk moe van. Gisteren laatste pil genomen dus nu wachten op menstruatie.
Heerlijk weekend gehad O+ Wel enorm gesloopt nu maar het was het waard :)

Het spuiten gaat goed! Ook op het festival was het netjes geregeld. Ze hadden speciaal voor mij een koelkast neergezet ^O^ Alleen een beetje dom van mezelf, ik heb er helemaal niet over nagedacht dat die hormonen natuurlijk ook weer gekoeld mee terug moesten :@ Die hebben dus de hele nacht in de tent gelegen. Gelukkig zat er niet heel veel meer in, ik heb het gisteren ook maar weggegooid.

Ik word ook ontzettend moe (letterlijk) van de decapeptyl :Y Ik heb het gevoel dat dit met Lucrin minder is. Ik ga denk ik voor een eventuele volgende ronde vragen of ik Lucrin mag blijven gebruiken. Was ook nauwelijks ongesteld deze keer :o *O*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_171808484
Hier ook weinig te melden. Tot september wachten voor de SOT.
Nu zelf maar weer aanmodderen met clomid en utrogestan in de hoop dat er nog zo'n wonder komt.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 12:42:16 #225
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_171810021
hier aan het wachten tot ik ongesteld word (vandaag of morgen) en dan gaan we voor de voorbereidingen voor de ijslollie..

wat hier niets anders betekent dan bij IUI alleen dan 4 dagen na het spuiten van de hormonen om de ovulatie op te wekken de terugplaatsing.. verder niks (nouja een paar echo's) heerlijk!

dus.. over een maand 3 lege plekken hier ,toch? :B
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator dinsdag 20 juni 2017 @ 20:09:14 #226
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_171818641
We zijn dus dit weekend naar een festival geweest en blijkbaar is mijn man nog niet helemaal bijgekomen... Ik zocht dus mijn hormonen en die bleken in de vriezer te staan :X nu staat er altijd op de verpakking dat je het niet in de vriezer mag zetten maar er staat nergens wat de consequentie ervan is :?

Ik heb het nu maar ontdooid en gespoten, helemaal niet spuiten lijkt mij erger toch? :@
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator dinsdag 20 juni 2017 @ 20:10:50 #227
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_171818682
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 12:42 schreef Barreltje het volgende:
hier aan het wachten tot ik ongesteld word (vandaag of morgen) en dan gaan we voor de voorbereidingen voor de ijslollie..

wat hier niets anders betekent dan bij IUI alleen dan 4 dagen na het spuiten van de hormonen om de ovulatie op te wekken de terugplaatsing.. verder niks (nouja een paar echo's) heerlijk!

dus.. over een maand 3 lege plekken hier ,toch? :B
Heb je nu afgelopen ronde een poging gedaan of was dit even een pauze?

Wel fijn zo weinig hormonen!

@cocci: wat is een SOT?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  dinsdag 20 juni 2017 @ 20:58:38 #228
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_171820066
sot= sperma opwerkings test?? gok ik :)

bij ons is het zo dat je de 1e ivf hebt (incl stimulatie en punctie) en dat de maand erna er een tussenmaand is omdat" de behandeling met hormonen een aanslag op je lichaam is en je lichaam er van bij moet komen".. dus een geplannede tussen maand.

ik vind het idd super dat alles met.minimale hormonen gaat.. alles in de natuurlijke cyclus (al is het dus niwt de officiele ivf in eigen cyclus ... )

als de tp niet lukt dan gaan we pas in oktober verder .. eerst verhuizen en stress.. pas de 2e ivf als er een beetje rust weer in de tent is ... :)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_171823146
Oei, Majo. Ik denk dat ik dat mijn man niet in dank had afgenomen. :X Het kan hooguit zijn dat door het bevriezen de werkzaamheid is verloren/afgenomen. Ik zou er sowieso dus even achteraan bellen morgen. Maar echt kwaad zal het niet kunnen, denk ik. Maar goed, echt verstand heb ik er ook niet van. :@
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_171824175
SOT is inderdaad sperma opwerkings test. Zien wat er overblijft na opwerken. Hopelijk goed genoeg voor IUI, maar wij moeten ernstig rekening houden met ICSI.


Morgen maar even ziekenhuis bellen MaJo! Waarschijnlijk krijg je dan nieuwe medicatie.
  Moderator woensdag 21 juni 2017 @ 13:28:14 #231
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_171833807
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 20:58 schreef Barreltje het volgende:
sot= sperma opwerkings test?? gok ik :)

bij ons is het zo dat je de 1e ivf hebt (incl stimulatie en punctie) en dat de maand erna er een tussenmaand is omdat" de behandeling met hormonen een aanslag op je lichaam is en je lichaam er van bij moet komen".. dus een geplannede tussen maand.

ik vind het idd super dat alles met.minimale hormonen gaat.. alles in de natuurlijke cyclus (al is het dus niwt de officiele ivf in eigen cyclus ... )

als de tp niet lukt dan gaan we pas in oktober verder .. eerst verhuizen en stress.. pas de 2e ivf als er een beetje rust weer in de tent is ... :)
Zo'n pauze tussendoor is best fijn, ik vond dat afgelopen maand ook. Heerlijk om even niet na te denken over eten/drinken/roken etc. Echt even mijn hoofd helemaal vrij :)

Verhuizen is ook goeie afleiding lijkt me ;)

quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 22:22 schreef Nanuke het volgende:
Oei, Majo. Ik denk dat ik dat mijn man niet in dank had afgenomen. :X Het kan hooguit zijn dat door het bevriezen de werkzaamheid is verloren/afgenomen. Ik zou er sowieso dus even achteraan bellen morgen. Maar echt kwaad zal het niet kunnen, denk ik. Maar goed, echt verstand heb ik er ook niet van. :@
Het gaat inderdaad om de werkzaamheid :Y Manlief heeft het gelukkig helemaal geregeld, hij kon meteen bij het ziekenhuis nieuwe hormonen ophalen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 22:50 schreef coccinelle het volgende:
SOT is inderdaad sperma opwerkings test. Zien wat er overblijft na opwerken. Hopelijk goed genoeg voor IUI, maar wij moeten ernstig rekening houden met ICSI.

Morgen maar even ziekenhuis bellen MaJo! Waarschijnlijk krijg je dan nieuwe medicatie.
Spannend die SOT! Hopelijk is het genoeg voor IUI. Ik heb zelf ook wel weer rust door de ICSI, de kansen bij een TP zijn veel hoger dan bij een inseminatie bij IUI. Alleen het proces is wel een stuk heftiger natuurlijk.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  woensdag 21 juni 2017 @ 15:45:32 #232
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_171836309
Wil ff klagen hoor :{

Ik heb PCOS, toch heb ik soms wel en soms geen eisprong, wij dus bezig om natuurlijk, zonder medicatie zwanger te worden, we zijn nu een paar jaar bezig en ik voel me wel klaar om "het traject" in te gaan.

Nu had ik wel een vrij regelmatige cyclus, 6 weken, nog steeds lang, maar wel regelmatig. En nu is het inmiddels al 2 maanden geleden dat ik ongesteld ben geweest. 2 dagen terug naar de gynaecoloog want ik vond het maar raar. Alle cystes zijn weg :o :o

Ik had behoorlijk wat cystes, niet heel groot, maar wel veel, en nu zijn ze allemaal weg, ik snap er niks van... Hoe komt het dan dat ik nog steeds niet ongesteld ben geworden ;(
Ik heb testjes gedaan, voor het geval dat, maar ook allemaal negatief.
Nu mag ik beginnen met een kuurtje progresteron (denk ik)

/klaagmodus uit
pi_171846082
Wanneer krijg je te horen van het kuurtje? En krijg je dan ook meteen een vervolgbehandeling?
pi_171846121
Ik lees nu over korte en lange schema's voor IVF/ICSI.
Wat is precies het verschil en indicaties?
  Moderator woensdag 21 juni 2017 @ 23:35:17 #235
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_171847683
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 22:43 schreef coccinelle het volgende:
Ik lees nu over korte en lange schema's voor IVF/ICSI.
Wat is precies het verschil en indicaties?
Volgens mij is het korte schema wanneer je meteen door kan en het lange schema wanneer je eerst je cyclus plat gaat leggen met decapeptyl/de pil. Op dit moment zit ik in het lange schema:

Week 1: decapeptyl + progesteron (of pil)
Week 2: decapeptyl (ongesteld)
Week 3: decapeptyl + Gonal F
Week 4: Gonal F
Week 5: Gonal F en dan Pregnyl + punctie

In het korte schema vallen volgens mij de eerste 2 weken af als je zelf ongesteld bent geworden :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_171848740
Dankje!

Dat wordt nog wat. Cyclus plat leggen met de pil :D door die zooi bloed ik bijna de hele maand door.

Overigens ook met orgametril/duphaston etc
pi_171849209
ik had een korte ronde bij onze icsi poging en moest ook de pil en deca spuiten.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  Moderator donderdag 22 juni 2017 @ 11:41:36 #238
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_171855195
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 00:17 schreef coccinelle het volgende:
Dankje!

Dat wordt nog wat. Cyclus plat leggen met de pil :D door die zooi bloed ik bijna de hele maand door.

Overigens ook met orgametril/duphaston etc
Het lijkt heel erg tegenstrijdig maar op die manier kunnen ze je cyclus onder controle houden. Ik bloed overigens ook door alle pillen heen. Nuvaring wel eens geprobeerd? Dat is het enige waarbij ik geen last heb van doorbraakbloedingen. Maar dat mocht ik nu niet gebruiken }:|

quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 00:54 schreef Sam1993 het volgende:
ik had een korte ronde bij onze icsi poging en moest ook de pil en deca spuiten.
Kun je eens uitschrijven hoe dat korte schema er dan uit zag?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_171856032
Ik hoor hier niet. Maar toen ze de pil op stofnaam voorschreven bloedde ik er ook doorheen. Daarvoor op merknaam nooit. Wellicht is dat nog te proberen.
pi_171856087
Hoi, sorry, ik haak weer eens half aan.

Vanochtend poging 12 (of 13) gehad. Kortom we zitten weer 2 weken op het wachtbankje. Het was ook vervelend omdat ze ter plekke niets konden melden over wat er gebeurt na deze poging. Gewoon aanmelden en dan zouden ze ons wel oproepen voor een evaluatie. Uhm ook onderzoek? Ja dat lag eraan...waaraan? Ja of dat nodig is. :{

Na poging 6 kreeg mijn vrouw een echo bij de eileiders. Toen werd gezegd dat na 12 pogingen KI wordt gestaakt en dan na onderzoek gekeken zou worden naar de vervolgstappen. Dit omdat de voorraad van de donor geen bodemloze put is zeg maar.
Maar nu werd gezegd dat we misschien nog 6 KI pogingen krijgen. Echt schiet mij maar lek....en de vakantie zit er weer tussen want over 3 weken gaan wij dus op vakantie.

Met name mijn vrouw wordt er erg onzeker van, we zijn er wel klaar mee. Maar goed dat hoef ik hier niet te melden....
  Moderator donderdag 22 juni 2017 @ 13:21:58 #241
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_171857015
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 12:28 schreef exode het volgende:
Hoi, sorry, ik haak weer eens half aan.

Vanochtend poging 12 (of 13) gehad. Kortom we zitten weer 2 weken op het wachtbankje. Het was ook vervelend omdat ze ter plekke niets konden melden over wat er gebeurt na deze poging. Gewoon aanmelden en dan zouden ze ons wel oproepen voor een evaluatie. Uhm ook onderzoek? Ja dat lag eraan...waaraan? Ja of dat nodig is. :{

Na poging 6 kreeg mijn vrouw een echo bij de eileiders. Toen werd gezegd dat na 12 pogingen KI wordt gestaakt en dan na onderzoek gekeken zou worden naar de vervolgstappen. Dit omdat de voorraad van de donor geen bodemloze put is zeg maar.
Maar nu werd gezegd dat we misschien nog 6 KI pogingen krijgen. Echt schiet mij maar lek....en de vakantie zit er weer tussen want over 3 weken gaan wij dus op vakantie.

Met name mijn vrouw wordt er erg onzeker van, we zijn er wel klaar mee. Maar goed dat hoef ik hier niet te melden....
Is ivf/icsi voor jullie geen optie? Ik neem aan dat de kansen dan een stuk hoger zijn dan bij KI/IUI.

Kan me voorstellen dat jullie er erg onzeker van worden!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_171859789
Ik heb geen idee Majo...het bericht was altijd dat we max 12x KI kregen en daarna wsl IVF. Maar dat lijkt nu dus tegengesproken te worden...
pi_171859978
Sjonge jonge exode wat een onduidelijkheid. Ik kan me voorstellen dat dat niet echt helpt. Kan je niet na afloop van deze poging zelf een gesprek inplannen waarin je al deze dingen bespreekt? Jullie hebben zelf ook nog een mening zeg maar, ondanks dat zo'n ziekenhuis daar nog wel eens aan voorbij wil gaan. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  donderdag 22 juni 2017 @ 15:59:57 #244
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_171861040
sjonge Exode.. wat een geode zeg! Jammer dat het ziekenhuis niet echt duidelijkheid kan verschaffen. en wat Nanuke zegt, dan maar zelf dat gesprek aanvragen!

wat vind je er zelf van, nog 6 KI pogingen? wat heb je liever?

Ik ben aan het wachten op de menstruatie.. maar ik geloof dat ik nu weer mijn lange ccylus heb..
zo grappig als je dat bijhoud in een app.. dan kan je jaren terug kijken ( :'( :'( ) en dan zie ik dat ik ieder jaar rond de maand juni 1 cyclus van 35/37 dagen heb.. en dit jaar.. weer! :P

toch grappig dat lichaam, wat iedere maand er 31 dagen over doet, behalve 1maand per jaar..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_171862280
We gaan inderdaad zelf een gesprek aanvragen, een gesprek komt er overigens sowieso dat is de standaard procedure na 6 pogingen (of dus 2 x 6). Maar de onzekerheid over de vervolgprocedure samen met de zomervakantie die ertussendoor komt (ook in het AMC met bezetting die dan veel minder is) is niet fijn. Maar goed als er 1 plek is waar ik dat niet uit hoef te leggen is het hier wel.

Gisteren had ik met een vriendin afgesproken en die heeft een zoontje die vandaag 1 is geworden. Ons zoontje was zo lief en leuk met het kleine jochie dat ik alleen maar dacht 'Wat zou je een fantastische grote broer zijn' :{ En dan voel ik me een zeikerd, zeker hier. We krijgen ook best vaak opmerkingen dat als een tweede lukt het verschil in leeftijd zo groot is :( Ik scheel 7 jaar met mijn broer en 9 met mijn zus. Daar kan ik dus niet zo goed tegen.

Zo genoeg gezeurd....
Ik lees al jullie verhalen mee hoor, maar heb gewoon vrij weinig tijd en energie momenteel. Maar ik leef met jullie allemaal mee!! :*
pi_171919786
*schuifelt heel voorzichtig binnen*

Barreltje, op naar een nieuwe ronde. Dit is nog een eskimo van de vorige punctie toch? Wel fijn dat je niet zo veel hoeft te spuiten. Ik duim voor je. Wb je ene lange cyclus: ik heb om de 12 cyclussen een hele korte cyclus van 25 dagen. Heel bijzonder. En succes met verhuizen straks!

Majo, je man! Haha wel mooi gehad op het festival? Gaan jullie nu weer een poging doen om te spuiten voor IVF? Vorige keer is de poging afgeblazen en werd er IUI gedaan toch?

Vervelend dat de communicatie niet eenduidig is Exode. Kan me voorstellen dat het onzekerheid met zich meebrengt. KI of IVF is wel even wat anders. Ik duim voor jullie deze ronde. Dus toch nog nummer 12/13 gedaan ;)

Coco, wat kut dat de uitslag van het zaad van je man zo slecht was :*
  Moderator zaterdag 24 juni 2017 @ 23:45:48 #247
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_171924933
quote:
7s.gif Op donderdag 22 juni 2017 15:59 schreef Barreltje het volgende:
sjonge Exode.. wat een geode zeg! Jammer dat het ziekenhuis niet echt duidelijkheid kan verschaffen. en wat Nanuke zegt, dan maar zelf dat gesprek aanvragen!

wat vind je er zelf van, nog 6 KI pogingen? wat heb je liever?

Ik ben aan het wachten op de menstruatie.. maar ik geloof dat ik nu weer mijn lange ccylus heb..
zo grappig als je dat bijhoud in een app.. dan kan je jaren terug kijken ( :'( :'( ) en dan zie ik dat ik ieder jaar rond de maand juni 1 cyclus van 35/37 dagen heb.. en dit jaar.. weer! :P

toch grappig dat lichaam, wat iedere maand er 31 dagen over doet, behalve 1maand per jaar..
Dat is wel heel bijzonder! Je kunt je lichaam voortaan aanhouden als je geen kalender voor handen hebt ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 16:40 schreef exode het volgende:
We gaan inderdaad zelf een gesprek aanvragen, een gesprek komt er overigens sowieso dat is de standaard procedure na 6 pogingen (of dus 2 x 6). Maar de onzekerheid over de vervolgprocedure samen met de zomervakantie die ertussendoor komt (ook in het AMC met bezetting die dan veel minder is) is niet fijn. Maar goed als er 1 plek is waar ik dat niet uit hoef te leggen is het hier wel.

Gisteren had ik met een vriendin afgesproken en die heeft een zoontje die vandaag 1 is geworden. Ons zoontje was zo lief en leuk met het kleine jochie dat ik alleen maar dacht 'Wat zou je een fantastische grote broer zijn' :{ En dan voel ik me een zeikerd, zeker hier. We krijgen ook best vaak opmerkingen dat als een tweede lukt het verschil in leeftijd zo groot is :( Ik scheel 7 jaar met mijn broer en 9 met mijn zus. Daar kan ik dus niet zo goed tegen.

Zo genoeg gezeurd....
Ik lees al jullie verhalen mee hoor, maar heb gewoon vrij weinig tijd en energie momenteel. Maar ik leef met jullie allemaal mee!! :*
Ik hoop dat jullie snel een afspraak kunnen maken, vooral de onzekerheid is killing :*

Ik scheel ook 5 jaar met mijn broer en 7 jaar met mijn zus en mijn man 9 jaar met zijn broer. We hebben dat nooit als een probleem ervaren. Zo oud is jullie zoontje toch helemaal nog niet? Sowieso niets van anderen aantrekken hoor, iedereen heeft maar altijd een mening over alles :*

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 19:18 schreef Peacefulll het volgende:
*schuifelt heel voorzichtig binnen*

Barreltje, op naar een nieuwe ronde. Dit is nog een eskimo van de vorige punctie toch? Wel fijn dat je niet zo veel hoeft te spuiten. Ik duim voor je. Wb je ene lange cyclus: ik heb om de 12 cyclussen een hele korte cyclus van 25 dagen. Heel bijzonder. En succes met verhuizen straks!

Majo, je man! Haha wel mooi gehad op het festival? Gaan jullie nu weer een poging doen om te spuiten voor IVF? Vorige keer is de poging afgeblazen en werd er IUI gedaan toch?

Vervelend dat de communicatie niet eenduidig is Exode. Kan me voorstellen dat het onzekerheid met zich meebrengt. KI of IVF is wel even wat anders. Ik duim voor jullie deze ronde. Dus toch nog nummer 12/13 gedaan ;)

Coco, wat kut dat de uitslag van het zaad van je man zo slecht was :*
Het festival was fantastisch! Prikken was ook geen probleem, ik ben daar inmiddels zo ervaren mee dat ik na een minuutje weer buiten sta :')

We doen icsi ;) Maar voor de rest klopt het ja :Y
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_171984513
rustig hier :)

Ondertussen al ongesteld geworden Barrel? Vervelend als je erop moet wachten, normaal gezien wil je geen bloed zien en als je het wel wilt, komt het niet... Was dit de eerste cyclus na de ivf? Die van mij was ook een heel stuk langer.

Goed dat je zelf een gesprek aanvraagt exode. In mijn ervaring kan je heel veel zelf aangeven en wordt er ook naar geluisterd, maar je moet het telkens zelf zeggen en gaan ze het niet spontaan vragen. Beetje jammer soms.

"Welkom" peacefulll, jammer dat het nodig is.

Hoe gaat het verder met spuiten Majo? Al een echo gehad?

Ik mag donderdag beginnen met de Gonal. Op eigen vraag een beetje uitgesteld om de punctie niet net voor of in een weekend weg met vrienden te laten vallen. Alleen nu dus langer alleen decapeptyl spuiten en ik word er niet vrolijk van...
  Moderator donderdag 29 juni 2017 @ 14:04:13 #249
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_172043428
Inderdaad rustig hier! Stilte voor de storm? O-)

Vandaag eerste echo gehad en het groeit gestaag. 3 eitjes rond de 10mm en de rest klein. Maandag weer echo, hopelijk zit er dan wat meer vaart in :s)

Ik was in de veronderstelling dat ik nu mocht stoppen met de decapeptyl maar gelukkig heb ik het even nagevraagd want dat is helemaal niet zo :X :')

Heb je erg last van de decapeptyl bottoms? Ik vind het een vervelende prik maar verder niet erg veel last van :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_172047546
Ja, als ik alleen decapeptyl spuit ben ik alleen maar moe en heb vaak hoofdpijn. Ik ben blij dat ik vanavond mag beginnen met de gonal. Dat klinkt misschien raar maar vorige keer voelde ik mij dan beter.

3 is een beginnetje, hopelijk zijn het er na het weekend meer. Moet je nu ook meer gonal spuiten dan vorige keer?
pi_172048655
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 23:45 schreef MaJo het volgende:

Het festival was fantastisch! Prikken was ook geen probleem, ik ben daar inmiddels zo ervaren mee dat ik na een minuutje weer buiten sta :')

Best Kept Secret toch? Supergaaf zeg! Tikkeltje jaloers hier ;) Stoer dat je ter plekke geprikt hebt ^O^

Succes, en Bottoms ook, met het prikken :*

Wij hebben afgelopen week een afspraak bij de IVF-arts gehad. Alles goed doorgesproken en uitgesproken. We zouden direct kunnen beginnen, maar aangezien ik vanaf september met mijn eerste 'echte' baan begin, hebben we besloten in januari van start te gaan. Dan zijn de kerstdagen en oud&nieuw ook wat minder emotioneel. Ik zie erg op tegen het prikken en de punctie. Ik vond pregnyl ook erg akelig tijdens IUI. Het gaat wel veel beter als mijn man prikt (en hem viel dat heel erg mee - eerst wilde hij het niet doen omdat het hem zo akelig leek) dus misschien moeten we dat maar afspreken. Voorlopig blijf ik nog uit dit topic dus :) maar ik leef enorm met jullie mee en blijf ook wel meelezen :* Ik hoop dat ik in januari jullie niet meer tegenkom hier ;)
  Moderator donderdag 29 juni 2017 @ 22:31:01 #252
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_172055524
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 16:56 schreef Bottoms_up het volgende:
Ja, als ik alleen decapeptyl spuit ben ik alleen maar moe en heb vaak hoofdpijn. Ik ben blij dat ik vanavond mag beginnen met de gonal. Dat klinkt misschien raar maar vorige keer voelde ik mij dan beter.

3 is een beginnetje, hopelijk zijn het er na het weekend meer. Moet je nu ook meer gonal spuiten dan vorige keer?
Die vermoeidheid en hoofdpijn herken ik wel :Y Ben er inmiddels best aan gewend eigenlijk :@ Vandaag wel weer rothoofdpijn.

De dosering is inderdaad verhoogd deze ronde. Eerst spoot ik 125 mg Gonal F en nu 150 mg. Op welke dosering zit jij?

quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 17:56 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Best Kept Secret toch? Supergaaf zeg! Tikkeltje jaloers hier ;) Stoer dat je ter plekke geprikt hebt ^O^

Succes, en Bottoms ook, met het prikken :*

Wij hebben afgelopen week een afspraak bij de IVF-arts gehad. Alles goed doorgesproken en uitgesproken. We zouden direct kunnen beginnen, maar aangezien ik vanaf september met mijn eerste 'echte' baan begin, hebben we besloten in januari van start te gaan. Dan zijn de kerstdagen en oud&nieuw ook wat minder emotioneel. Ik zie erg op tegen het prikken en de punctie. Ik vond pregnyl ook erg akelig tijdens IUI. Het gaat wel veel beter als mijn man prikt (en hem viel dat heel erg mee - eerst wilde hij het niet doen omdat het hem zo akelig leek) dus misschien moeten we dat maar afspreken. Voorlopig blijf ik nog uit dit topic dus :) maar ik leef enorm met jullie mee en blijf ook wel meelezen :* Ik hoop dat ik in januari jullie niet meer tegenkom hier ;)
Best Kept Secret inderdaad O+

Spannend dat jullie in januari gaan beginnen! Wel verstandig om te kiezen voor een tijd dat je je in wat rustiger vaarwater bevindt, het traject is al heftig genoeg.

En in januari post ik hier gewoon nog mee hoor, al hoop ik dan wel een redelijk buikje te hebben :P
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  donderdag 29 juni 2017 @ 22:37:00 #253
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_172055653
Heeft iemand toevallig ervaring met Provera?
Nadat mijn O uitbleef heb ik 10 dagen Provera genomen, maar ik zit nu op dag 13. 3 dagen na de eerste Provera pil.

Volgens de gyn had ik al tijdens de kuur mijn O moeten krijgen... maar niks... niet eens roze bloed, or sliertjes, gewoon helemaal niks...

Gebeurd dit vaker?

A.S maandag ga ik weer bellen, dus geen mezelf nog een paar dagen, maar enige ervaring van wie dan ook zou fijn zijn!
  Moderator vrijdag 30 juni 2017 @ 09:03:11 #254
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_172060550
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 22:37 schreef _Dizzy_ het volgende:
Heeft iemand toevallig ervaring met Provera?
Nadat mijn O uitbleef heb ik 10 dagen Provera genomen, maar ik zit nu op dag 13. 3 dagen na de eerste Provera pil.

Volgens de gyn had ik al tijdens de kuur mijn O moeten krijgen... maar niks... niet eens roze bloed, or sliertjes, gewoon helemaal niks...

Gebeurd dit vaker?

A.S maandag ga ik weer bellen, dus geen mezelf nog een paar dagen, maar enige ervaring van wie dan ook zou fijn zijn!
Ik heb ervaring met provera :Y bij mij was het wel zo dat de menstruatie op gang kwam na de kuur, een dag of 2 erna. Ik moet het steeds 7 dagen innemen, misschien zit daar ook een verschil in? Wel vreemd dat de menstruatie nog steeds uitblijft!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_172060957
raar dat de gyn dat heeft gezegd, Dizzy!
Ik heb ook een tijd een provera-achtige medicijn moeten slikken om menstruaties tegen te gaan. Paar dagen na het stoppen word je ongesteld. Ik verwacht voor maandag nog. Maar zolang je het slikt gebeurt er vrijwel nooit iets op gebied van bloed.
pi_172071459
Nou. Deze ronde is al klaar. Mislukte ovulatie met een cyste van 4cm als gevolg.
pi_172074903
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 22:37 schreef _Dizzy_ het volgende:
Heeft iemand toevallig ervaring met Provera?
Nadat mijn O uitbleef heb ik 10 dagen Provera genomen, maar ik zit nu op dag 13. 3 dagen na de eerste Provera pil.

Volgens de gyn had ik al tijdens de kuur mijn O moeten krijgen... maar niks... niet eens roze bloed, or sliertjes, gewoon helemaal niks...

Gebeurd dit vaker?

A.S maandag ga ik weer bellen, dus geen mezelf nog een paar dagen, maar enige ervaring van wie dan ook zou fijn zijn!
Ik heb ook vaak gehad dat ik niks had na een kuur. Kreeg ik gewoon weer een volgende kuur.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_172076518
Wat rot Coco. Heeft zo'n cyste gevolgen voor het verdere traject of slinkt die weer na verloop van tijd?

Majo en Bottems, succes met alle prikken. Ik duim voor veel mooie eitjes!

Wij krijgen half juli uitleg over het IUI traject en bij de eerstvolgende menstruatie mag ik starten met spuiten. Dat zal dan ergens eind augustus zijn. Ik kijk er zo naar uit om een nieuwe kans op een kindje, maar ik vind het ook erg spannend. Wat ga ik vinden van het prikken? Wat doen de hormonen met me? Hoe ga ik mijn werk (leerkracht PO) combineren met de vele ZH bezoeken? Mijn directrice is in ieder geval op de hoogte en meelevend en het ZH is niet heel ver van de school vandaan, maar overdag weg uit de klas is lastig. Nouja, genoeg stof om nog over na te denken.
pi_172096332
Jeetje is ook allemaal best heftig peacefulll! Mijn vrouw staat ook voor de klas, per keer wordt een oplossing bedacht door de directie. En wij zijn echt wel minstens 1,5 weg steeds, meestal rond de 2 uur.

Hier lijkt poging 12/13 ook mislukt, mijn vrouw heeft de pijntjes en rommeltjes in de buik die ze altijd heeft net voor ze ongesteld wordt....Komend weekend eerst maar eens op vakantie en daarna op gesprek in het ziekenhuis.
pi_172115499
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 21:12 schreef Peacefulll het volgende:
Wat rot Coco. Heeft zo'n cyste gevolgen voor het verdere traject of slinkt die weer na verloop van tijd?

Majo en Bottems, succes met alle prikken. Ik duim voor veel mooie eitjes!

Wij krijgen half juli uitleg over het IUI traject en bij de eerstvolgende menstruatie mag ik starten met spuiten. Dat zal dan ergens eind augustus zijn. Ik kijk er zo naar uit om een nieuwe kans op een kindje, maar ik vind het ook erg spannend. Wat ga ik vinden van het prikken? Wat doen de hormonen met me? Hoe ga ik mijn werk (leerkracht PO) combineren met de vele ZH bezoeken? Mijn directrice is in ieder geval op de hoogte en meelevend en het ZH is niet heel ver van de school vandaan, maar overdag weg uit de klas is lastig. Nouja, genoeg stof om nog over na te denken.
Moet jij met IUI al direct beginnen met spuiten? Dat is ook wel heftig :* Ik vond het begin wel gemakkelijk, een tabletje Clomid per dag. Later werden dat er langzamerhand drie helaas ;) en kwam er bij de eisprong wel een injectie Pregnyl bij kijken. Je krijgt dan ook denk ik andere hormonen? Anders kon ik je geruststellen en zeggen dat ik niets van de Clomid heb gemerkt :)
pi_172115607
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 19:08 schreef exode het volgende:
Jeetje is ook allemaal best heftig peacefulll! Mijn vrouw staat ook voor de klas, per keer wordt een oplossing bedacht door de directie. En wij zijn echt wel minstens 1,5 weg steeds, meestal rond de 2 uur.

Hier lijkt poging 12/13 ook mislukt, mijn vrouw heeft de pijntjes en rommeltjes in de buik die ze altijd heeft net voor ze ongesteld wordt....Komend weekend eerst maar eens op vakantie en daarna op gesprek in het ziekenhuis.
Dat gedoe met werk hik ik ook wel tegenaan. Als ik in mijn eigen stad zou werken zou de belasting meevallen. Dan kan ik echo's vroeg inplannen, nog voor werktijd. En moet je alleen iets regelen bij de punctie en terugplaatsing. Maar nu ga ik twee dagen op zeker anderhalf uur rijden werken. Het is werk waarbij ik op een groep sta, en dus ook geen vervanging bij de hand heb. Ik kan nu al opzien tegen het regelen van hoe dat opgevangen moet worden. Maargoed, daarom ga ik eerst een paar maanden wennen :) Dan voelt het wat vertrouwder.

Ik kreeg net een lief handgeletterd kaartje van mijn broer en schoonzus met een songtekst erop en een berichtje dat ze aan ons denken. Ze hebben geen idee waar we op dit moment in het traject zitten en we praten er eigenlijk nooit over met hen (het zou wel een keer ter sprake kunnen komen hoor, maar meestal spreken we ze in een groter gezelschap of zijn er aandachtvragende kinderen in de buurt). Zo fijn om te weten dat ze meeleven.
Ik heb - behalve in dit topic - mijn laatste beslissing en het gesprek met de arts eigenlijk nog met niemand gedeeld. Ik heb nu niet veel tijd om er echt emotioneel mee bezig te zijn want er moet een scriptie afgerond worden. Maar het voelt dan toch wel wat eenzaam. Zo'n kaartje is dan exact wat ik nodig heb O+
  Moderator zondag 2 juli 2017 @ 16:10:07 #262
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_172115655
Peace de afspraken zijn altijd 's ochtends dus dat valt best goed te combineren met werk :)

De gonal f is een prima prik, ik vind het niet pijnlijk. De bijwerkingen verschillen per persoon en zelfs per ronde. Deze ronde heb ik nauwelijks bijwerkingen bijvoorbeeld :) wel spannend dat jullie gaan beginnen!

Exode wat balen dat het weer niet gelukt lijkt te zijn -O- lekker op vakantie gaan is wel een goede afleiding! Waar gaan jullie heen?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_172115694
Bah, klote Exode! Gek eigenlijk, jullie hebben B al, van dezelfde donor. En nu 12/13 keer niet raak. Stom eigenlijk dat het/ de natuur zich gewoon niet laat dwingen.
Thnx voor je berichtje mbt werk. Ik denk dat de directie ook heel behulpzaam zal zijn. Ik ben alleen wel bang dat het op gaat vallen dat ik veel weg moet/vervangen moet worden. Ben een beetje huiverig voor de 'schoolpleinroddels'. Zal een collega eens vragen in hoeverre zij openheid van haar afwezigheid heeft gegeven naar ouders.

Thnx Bobby! De fertiliteitsarts had het over spuiten. Maar hoe het precies zit en met wat weet ik nog niet. Wel goed dat je me er op attent maakt dat het bij jou anders was. Ga ik wel navragen waarom het bij ons dan op deze manier is (voor- nadelen). Ze had het wel over meer eitjes opwekken en timing van springen, omdat ik gewoon een stabiele, natuurlijke cyclus heb. Ik wil niet alles blindelings volgen maar juist kritisch blijven, maar dan moet je wel weten waar je kritisch over kan zijn ;) Meer tips/adviezen zijn altijd welkom :)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 2 juli 2017 @ 18:27:07 #264
269689 crew  Viv
pi_172119725
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 16:08 schreef BobbyMcGee het volgende:
Ik heb - behalve in dit topic - mijn laatste beslissing en het gesprek met de arts eigenlijk nog met niemand gedeeld. Ik heb nu niet veel tijd om er echt emotioneel mee bezig te zijn want er moet een scriptie afgerond worden. Maar het voelt dan toch wel wat eenzaam. Zo'n kaartje is dan exact wat ik nodig heb O+
Wat fijn zeg. O+ Veel succes met je scriptie!
  Moderator zondag 2 juli 2017 @ 20:01:22 #265
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_172121986
Ik verwacht wel dat je gonal f moet gaan spuiten, clomid slik je wanneer je pcos hebt. Als je verder een normale cyclus hebt is gonal f logischer. Je zou ook nog kunnen vragen of je IUI in eigen cyclus mag doen, dus alleen echo's en verder geen hormoon stimulatie.

Ik ben een beetje zenuwachtig, morgen weer een echo. Ik hoop zo dat het allemaal goed groeit en we deze week een punctie kunnen hebben! Ik zou echt balen als het weer een escape IUI wordt, al die hormonen voor niets!

Goed nieuws is dat we woensdag ons nieuwe bed krijgen O+ als ik dan deze week een punctie heb kan ik tenminste lekker liggen om bij te komen :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_172124195
Hier geen pcos, maar wel clomid. Geen IUI overigens :P
Clomid kan ook goed met IUI, maar over het algemeen geeft het spuiten een beter resultaat al is het wel intensiever.


Wij beginnen in september/oktober met ICSI lang schema. Bloeden met de pil maakt niks uit zolang er maar geen ovulatie komt. De verwachting is dat het zaad niet beter wordt.

Deze ronde is dus al klaar door de cyste die er zit. Even rust en lekker met vakantie. Misschien na de vakantie 1 cyclus met hogere dosering clomid, al is de slagingskans minimaal.
  Moderator maandag 3 juli 2017 @ 09:55:26 #267
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_172132780
14 eitjes boven de 10mm *O* nu bloed prikken en dan morgen of woensdag weer echo en donderdag of vrijdag punctie!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_172133377
Eitjes *O* Hopelijk komen ze ook allemaal mee met de punctie. Spannend!
pi_172133657
Peacefulll, hier ook een prima cyclus en vanaf de eerste IUI moest ik ook spuiten. Inderdaad om meerdere (lees twee) eitjes te laten rijpen. De afspraken zijn vervelend met werk maar niet iedereen hoeft zo vaak te gaan. Soms valt het gelukkig mee.

Bobby, wat fijn om zo'n kaartje te krijgen! Het kan helaas ook anders: wij hebben van bepaalde familieleden te horen gekregen dat we niets van steun moeten verwachten want het is onze keuze er niets over te zeggen.

Wat vervelend zo'n cyste, coccinelle. Hopelijk verdwijnt ie snel.
pi_172133848
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 18:27 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Wat fijn zeg. O+ Veel succes met je scriptie!
Jouw berichtjes helpen ook bij het gevoel niet te worden vergeten O+ Dankjewel!
pi_172133866
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 09:55 schreef MaJo het volgende:
14 eitjes boven de 10mm *O* nu bloed prikken en dan morgen of woensdag weer echo en donderdag of vrijdag punctie!
Mooie score! *O*

Ik hoorde in het ziekenhuis dat ze streven naar 5 - 10 eitjes (weet niet meer of het over eicellen of eiblaasjes ging). Dat vond ik vrij weinig. Is er bij jullie iets over gezegd?
  Moderator maandag 3 juli 2017 @ 11:52:23 #272
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_172135193
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 10:57 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Mooie score! *O*

Ik hoorde in het ziekenhuis dat ze streven naar 5 - 10 eitjes (weet niet meer of het over eicellen of eiblaasjes ging). Dat vond ik vrij weinig. Is er bij jullie iets over gezegd?
Niet per se deze keer maar ik geloof dat ze voor minstens tien gaan maar liefst wel rond de 20. Als je ervan uitgaat dat ongeveer de helft afvalt is 5-10 inderdaad niet veel!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_172137500
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 10:56 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Jouw berichtjes helpen ook bij het gevoel niet te worden vergeten O+ Dankjewel!
Inderdaad. Zo attent :*

Wat een goede score MaJo!!! Succes met de punctie!!
Dit, dat, alles.
pi_172137686
Wat een prachtige score al Majo!! Ik duim voor je dat zo veel mogelijk eitjes mooi blijven groeien *O* groei eitjes, groei *O*

Coco, lekker samen genieten van de zomer. Wat betekent ICSI in lang schema? Minder hoge dosering waardoor het langer duurt tot de eitjes rijp zijn of zo? Ik gok maar wat hoor ;)

BU thnx voor het delen van jouw ervaring. Heeft iui jullie niks opgeleverd? Nu bezig met IVF toch?
  Moderator maandag 3 juli 2017 @ 23:13:56 #275
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_172153152
Thanks meiden! Morgen weer echo plus bloedprikken dus het lijkt erop dat de punctie donderdag gaat plaatsvinden :s)

Een vraagje voor de meiden die al eens een punctie hebben gehad: hoe lang moest je hiervan bijkomen? Ik ben namelijk vrijdag jarig en ik heb geen idee of ik het wel kan vieren :@
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 3 juli 2017 @ 23:54:00 #276
269689 crew  Viv
pi_172153920
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 10:56 schreef BobbyMcGee het volgende:
Jouw berichtjes helpen ook bij het gevoel niet te worden vergeten O+ Dankjewel!
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 13:30 schreef Philomijn het volgende:
Inderdaad. Zo attent :*
Ik blijf het doen tot mijn mede-rammelaars/wohts'ers met een eigen baby op schoot zitten. O+
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 23:13 schreef MaJo het volgende:
Thanks meiden! Morgen weer echo plus bloedprikken dus het lijkt erop dat de punctie donderdag gaat plaatsvinden :s)
Ohh spannend zeg! Hup eitjes! *O*
pi_172155398
Majo, ik heb de punctie altijd als zeer vervelend en pijnlijk ervaren en had daar zeker nog 3-7 dagen last van, vooral met lopen. Hoe meer eitjes, hoe meer last was mijn ervaring. De ergste pijn was wel de volgende dag weg, en afgezien van pijn bij lopen ging het dan wel aardig. Dus ik zou met je vriend overleggen dat hij loopt met drinken en hapjes en dan is verjaardag vieren denk ik best te doen. Echter, het verschilt wel per persoon hoeveel last je ervan kan hebben. Dus wie weet valt het bij jou wel mee. :)

En verder draaien mijn duimen als een gek voor jou. Go eitjes!
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_172156250
Majo, ik had ook vrij veel en lang last van de punctie. De volgende dag ben ik 2 uurtjes weggegaan en met 2 paracetamol was het net te doen. Maar het is heel persoonlijk natuurlijk. Ik had weinig last van de punctie zelf maar de pijn erna viel me erg tegen. Andere vrouwen hebben het net andersom.
  Moderator dinsdag 4 juli 2017 @ 07:56:10 #279
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_172156318
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 23:54 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]


[..]

Ik blijf het doen tot mijn mede-rammelaars/wohts'ers met een eigen baby op schoot zitten. O+

[..]

Ohh spannend zeg! Hup eitjes! *O*
Lief O+

quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 04:34 schreef Nanuke het volgende:
Majo, ik heb de punctie altijd als zeer vervelend en pijnlijk ervaren en had daar zeker nog 3-7 dagen last van, vooral met lopen. Hoe meer eitjes, hoe meer last was mijn ervaring. De ergste pijn was wel de volgende dag weg, en afgezien van pijn bij lopen ging het dan wel aardig. Dus ik zou met je vriend overleggen dat hij loopt met drinken en hapjes en dan is verjaardag vieren denk ik best te doen. Echter, het verschilt wel per persoon hoeveel last je ervan kan hebben. Dus wie weet valt het bij jou wel mee. :)

En verder draaien mijn duimen als een gek voor jou. Go eitjes!
Zoiets had ik wel verwacht :Y Ik zou eerst een BBQ doen met familie en een aantal vrienden maar ik heb de vrienden al afgezegd. Nu is het alleen met de ouders, broer, zus en aanhang. Als de punctie toch vrijdag is dan verschuif ik het misschien naar het weekend.

Ik heb nu al best last van mijn buik dus misschien is dat ook wel een indicatie.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  dinsdag 4 juli 2017 @ 08:16:44 #280
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_172156517
Dat gaat goed Majo!
Ik had altijd veel eitjes en veel last van tevoren. Punctie zelf wisselde hoe ik het vond (van appeltje-eitje tot heel oncomfortabel, maar die duurde ook lang ivm eitjesoverschot). Daarna een beurs gevoel van binnen. Rustig aan gedaan de 1e dag. Maar ik had geen paracetamol oid meer nodig de volgende dag. Wel rustig aan doen en veel drinken.
pi_172157007
Ik vond de punctie pijnlijk maar niet ondraaglijk. Dag erna rustig aan gedaan maar geen last als ik het me goed herinner.

jouw familie is toch op de hoogte? Je kunt het altijd nog verzetten als het niet gaat

Spannend hoor. Ik duim mee
pi_172159838
Go go go go eitjes van Majo!

Ondanks het gerommel een paar dagen geleden is mijn vrouw nog niet ongesteld geworden en ook nog geen buikpijn. Ik duim stiekem dus nog, mijn vrouw niet, die is ervan overtuigd dat ze gewoon ongesteld gaat worden.
pi_172159866
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 13:40 schreef Peacefulll het volgende:

Coco, lekker samen genieten van de zomer. Wat betekent ICSI in lang schema? Minder hoge dosering waardoor het langer duurt tot de eitjes rijp zijn of zo? Ik gok maar wat hoor ;)

Je hebt 2 schema's, een korte en een lange. Met een kort schema begin je meteen met het spuiten van decapeptyl/lucrin en 2 dagen later al met hormoonstimulaties als in gonal-f/puregon/menopur.
Met een lang schema begin je eerst met de anticonceptiepil, een paar weken later start je met de decapeptyl/lucrin en even later stop je met de pil. Op de 3e dag van de ontrekkingsbloeding start je met hormoonstimulatie-injecties.

Voordeel kort; het duurt een paar weken korter
Nadeel kort; meer kans op het krijgen van cystes en overstimulatie met alle gevolgen van dien.

Voordeel lang; nauwkeuriger te volgen
Nadeel; duurt langer :7


Correct me if i'm wrong. Ik kom net kijken in de wereld van IVF/ICSI.


Majo *O* follikels *O* veel succes bij de punctie! Vanavond of morgen pregnyl zetten?
pi_172160837
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 11:23 schreef exode het volgende:
Go go go go eitjes van Majo!

Ondanks het gerommel een paar dagen geleden is mijn vrouw nog niet ongesteld geworden en ook nog geen buikpijn. Ik duim stiekem dus nog, mijn vrouw niet, die is ervan overtuigd dat ze gewoon ongesteld gaat worden.
Ik hoop dat je vrouw het mis heeft. Wanneer mag ze testen?
pi_172161592
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 12:08 schreef Arja het volgende:

[..]

Ik hoop dat je vrouw het mis heeft. Wanneer mag ze testen?
Ik sluit me hier helemaal bij aan! Ik duim met je mee exode. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_172162554
Donderdag testen, van de 12/13 keer heeft ze maar 1 x hoeven testen, de overige keren braken de dijken een paar dagen daarvoor al door. Dat gerommel heeft ze meestal een paar dagen voor ze ongesteld wordt. Dus ik snap haar wel. Maar hoop doet leven of zoiets.
  Moderator dinsdag 4 juli 2017 @ 15:23:58 #287
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_172165515
Bedankt voor de ervaringen! Ik vind het erg spannend maar heb er ook wel "zin" in, eindelijk gaat er iets gebeuren!

Arja (autocorrect maakt daar seks van :') ) mijn familie is inderdaad op de hoogte. Ik denk dat ik eerst maar afwacht hoe het gaat, ik kan het altijd nog een paar dagen verplaatsen.

Net gebeld en het is definitief: vanavond pregnyl spuiten en dan donderdag punctie *O*

Exode zullen we afspreken dat jouw vrouw positief test als ik de punctie heb? :s)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  dinsdag 4 juli 2017 @ 16:55:18 #288
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_172167637
wat tof Majo! de punctie!

ik heb de punctie aan de ene kant als pijnlijk ervaren omdat ik enorm gestressed was..
ik heb tussen de 2 kanten door een timeout gevraagd om te kunnen ontspannen.. Ik merkte dat als ik meekeek op de monitor dat ik er gespannen van werd.. de 2e kant had ik een punt op de muur en kon me daar mee ontspannen.. misschien een tip? :)

ik heb diezelfde dag nog wel wat last gehad, maar de volgende dag was ik gewoon weer fulltime aan het werk.. geen pcm nodig gehad..

en exode ik duim!

ohw en

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_172170517
Van meekijken word ik ook juist gespannen. Ik vraag een van de zusters dan om tegen me te blijven praten en vragen te stellen over koetjes en kalfjes en oogcontact te maken

Succes donderdag majo! Actie. Had je nog een echo gehad eigenlijk? Hoeveel waren er nu en hoe groot
  Moderator dinsdag 4 juli 2017 @ 23:14:12 #290
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_172178849
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 16:55 schreef Barreltje het volgende:
wat tof Majo! de punctie!

ik heb de punctie aan de ene kant als pijnlijk ervaren omdat ik enorm gestressed was..
ik heb tussen de 2 kanten door een timeout gevraagd om te kunnen ontspannen.. Ik merkte dat als ik meekeek op de monitor dat ik er gespannen van werd.. de 2e kant had ik een punt op de muur en kon me daar mee ontspannen.. misschien een tip? :)

ik heb diezelfde dag nog wel wat last gehad, maar de volgende dag was ik gewoon weer fulltime aan het werk.. geen pcm nodig gehad..

en exode ik duim!

ohw en

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goeie tip ^O^ Ik zal mijn man ook vragen me af te leiden met gesprekken over andere dingen.

Ik had gisteren een echo en mijn achternaam werd opgeroepen dus ik stond op. Een andere vrouw stond op en zei "nee hoor, dat ben ik". Hadden we dus dezelfde achternaam _O- Uiteindelijk was ik wel aan de beurt en niet zij O-)

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 19:02 schreef Arja het volgende:
Van meekijken word ik ook juist gespannen. Ik vraag een van de zusters dan om tegen me te blijven praten en vragen te stellen over koetjes en kalfjes en oogcontact te maken

Succes donderdag majo! Actie. Had je nog een echo gehad eigenlijk? Hoeveel waren er nu en hoe groot
Vanochtend ook een echo gehad :Y Ik voldoe aan de criteria voor een punctie (3 follikels groter dan 17mm) maar de rest blijft zo rond de 14mm zitten. Hopen dus dat ze in die 2 dagen nog lekker doorgroeien!

De pregnyl is gezet dus ik ben er verder klaar voor *O*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_172179592
Majo! Succes! Ik wil dat 2018 sowieso jouw baarjaat wordt dus beter een fantastische punctie! *O*
pi_172180378
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 23:53 schreef Svane het volgende:
Majo! Succes! Ik wil dat 2018 sowieso jouw baarjaat wordt dus beter een fantastische punctie! *O*
Ja, dat wil ik ook! O+
Deze week van het jaar is sowieso een goede week voor puncties en terugplaatsingen. ♡♡
  woensdag 5 juli 2017 @ 07:26:31 #293
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_172181439
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2017 01:28 schreef Cygne het volgende:

[..]

Ja, dat wil ik ook! O+
Deze week van het jaar is sowieso een goede week voor puncties en terugplaatsingen. ♡♡
en volgende week? O-)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_172181602
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juli 2017 07:26 schreef Barreltje het volgende:

[..]

en volgende week? O-)
Volgende week wordt een prima week! Dat moet wel :Y

Wat fijn dat de punctie doorgaat majo! Ik duim mee dat het een goeie score wordt.
  Moderator woensdag 5 juli 2017 @ 08:01:42 #295
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_172181648
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 23:53 schreef Svane het volgende:
Majo! Succes! Ik wil dat 2018 sowieso jouw baarjaat wordt dus beter een fantastische punctie! *O*
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2017 01:28 schreef Cygne het volgende:

[..]

Ja, dat wil ik ook! O+
Deze week van het jaar is sowieso een goede week voor puncties en terugplaatsingen. ♡♡
Ah lief O+

quote:
7s.gif Op woensdag 5 juli 2017 07:26 schreef Barreltje het volgende:

[..]

en volgende week? O-)
Volgende week ook :Y Dan is mijn trouwdatum en die dag testte Cygne positief O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_172181897
Hup Majo!! Succes met de punctie!
pi_172183097
Juli is mijn vruchtbaarste maand gebleken O+
Beide kindjes in april geboren :P
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  Moderator woensdag 5 juli 2017 @ 10:17:22 #298
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_172183767
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2017 09:44 schreef Tally het volgende:
Juli is mijn vruchtbaarste maand gebleken O+
Beide kindjes in april geboren :P
April zou echt een mooie maand zijn. 5 generaties mannen van mijn moeders kant is in april geboren. Zou mooi zijn om die lijn door te zetten O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_172184194
Barrel, volgende week ook. Ik testte stiekem al eerder maar op de bruiloft van MaJo was mn officiële testdatum. Hilzillah heeft die week iui gehad, trouwens en werd ook zwanger.
pi_172184271
Ik zeg datumdrieling april 2018 :Y
pi_172184770
Mijn IUI was ook in juli en daar werd ik ook zwanger van, dus juli is écht een goede maand!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')