abonnement Unibet Coolblue
pi_170292036
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 20:12 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Tja, verkeerde vlag? En dan?
okay je hoeft niet op de tweet te klikken, deze pagina lezen is genoeg, hoe dom mensen zijn :B
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_170292079
quote:
10s.gif Op maandag 17 april 2017 20:14 schreef Slayage het volgende:

[..]

okay je hoeft niet op de tweet te klikken, deze pagina lezen is genoeg, hoe dom mensen zijn :B
Als jij niet kan uitleggen dat de ander dom is, wat ben jij dan zelf...?
pi_170292095
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 20:15 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Als jij niet kan uitleggen dat de ander dom is, wat ben jij dan zelf...?
_O-
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_170292108
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 20:00 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Het is toch duidelijk dat de oplossing voor een land met weinig democratie, niet is het verminderen van de democratie? Het volk had beter duidelijk kunnen maken dat ze een beweging richting Europa willen maken. Door keihard 'Nee' te stemmen en daarmee aan te geven dat ze tegen Erdogan zijn.

Waarom zou verandering in deze een verbetering van de status quo zijn?
Heel simpel, in de status quo is Erdogan onschendbaar, onkwetsbaar en een speler voorbij de politieke partijen en parlement. Erdogan staat er letterlijk en figuurlijk boven en kan met alles wegkomen. Hij kan nu het parlement ontbinden en naar de verkiezingen gaan en blijven zitten. Hij kan nu een zittende premier vervangen als die iets doet wat hem niet zint. In beide gevallen blijft hij als president zitten. Na het referendum moet hij weer overleggen met de oppositie en een goedkeuring van het parlement hebben wil hij zijn plannen uitvoeren. Als hij het in zijn hoofd haalt het parlement te ontbinden ontslaat hij tegelijkertijd ook zichzelf. In de status quo kan het parlement niets beginnen tegen de president, na het referendum wel. Door zichzelf te ontslaan, ontslaan ze ook meteen de president.
pi_170292122
_O- _O- _O-

HaraldDoornbos twitterde op zondag 16-04-2017 om 20:57:38 Veel Westerse kritiek op Turks referendum. Maar vergeet niet dat recentelijk een EU-land de uitslag van een referendum gewoon door WC trok. reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_170292138
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 20:03 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Sterker nog, ik vind dat iedereen die überhaupt gestemd heeft, hier eigenlijk niet thuis hoort.
Ik vind dat toch nog een beetje genuanceerder dan "ze zouden onmiddellijk moeten vertrekken. "
pi_170292148
quote:
10s.gif Op maandag 17 april 2017 20:16 schreef Slayage het volgende:
_O- _O- _O-

HaraldDoornbos twitterde op zondag 16-04-2017 om 20:57:38 Veel Westerse kritiek op Turks referendum. Maar vergeet niet dat recentelijk een EU-land de uitslag van een referendum gewoon door WC trok. reageer retweet
_O_ _O_ _O_
pi_170292153
quote:
10s.gif Op maandag 17 april 2017 20:04 schreef Slayage het volgende:

[..]

een turuk die pas een paar jaar hier in nederland zit zegt het ook op mijn facebook tijdlijn :D
Turkse vrienden op FB hebben. :')
pi_170292170
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 20:17 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Turkse vrienden op FB hebben. :')
kan best gezellie zijn oO<
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 17 april 2017 @ 20:19:35 #210
104871 remlof
Europees federalist
pi_170292194
quote:
10s.gif Op maandag 17 april 2017 20:16 schreef Slayage het volgende:
_O- _O- _O-

HaraldDoornbos twitterde op zondag 16-04-2017 om 20:57:38 Veel Westerse kritiek op Turks referendum. Maar vergeet niet dat recentelijk een EU-land de uitslag van een referendum gewoon door WC trok. reageer retweet
Referenda zijn altijd kut en passen totaal niet in een parlementaire democratie. Ze staan er zelfs haaks op.
pi_170292221
quote:
7s.gif Op maandag 17 april 2017 20:19 schreef remlof het volgende:

[..]

Referenda zijn altijd kut en passen totaal niet in een parlementaire democratie. Ze staan er zelfs haaks op.
ik ben principieel ook tegen referenda :(
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_170292236
quote:
10s.gif Op maandag 17 april 2017 20:16 schreef Slayage het volgende:
_O- _O- _O-

HaraldDoornbos twitterde op zondag 16-04-2017 om 20:57:38 Veel Westerse kritiek op Turks referendum. Maar vergeet niet dat recentelijk een EU-land de uitslag van een referendum gewoon door WC trok. reageer retweet
Mij lijkt de situatie behoorlijk anders.
pi_170292266
quote:
10s.gif Op maandag 17 april 2017 20:18 schreef Slayage het volgende:

[..]

kan best gezellie zijn oO<
Erdo1 heeft 9 miljoen likes op FB. :7

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2017 20:22:32 ]
  maandag 17 april 2017 @ 20:23:54 #214
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_170292316
quote:
10s.gif Op maandag 17 april 2017 20:16 schreef Slayage het volgende:
_O- _O- _O-

HaraldDoornbos twitterde op zondag 16-04-2017 om 20:57:38 Veel Westerse kritiek op Turks referendum. Maar vergeet niet dat recentelijk een EU-land de uitslag van een referendum gewoon door WC trok. reageer retweet
Geheel volgens de Nederlandse wet. Snap dat Turken zich weinig aantrekken van de wet, maar hier in Nederland is de norm dat we ons aan de wet dienen te houden..
pi_170292349
In de Balkan hield Dutchbat zich ook aan de Servische wet idd.
  maandag 17 april 2017 @ 20:25:45 #216
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_170292365
quote:
9s.gif Op maandag 17 april 2017 20:25 schreef Triggershot het volgende:
In de Balkan hield Dutchbat zich ook aan de Servische wet idd.
Ah, we gaan de Armeense Genocide er weer bijhalen?
pi_170292369
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 20:23 schreef OEM het volgende:

[..]

Geheel volgens de Nederlandse wet. Snap dat Turken zich weinig aantrekken van de wet, maar hier in Nederland is de norm dat we ons aan de wet dienen te houden..
HaraldDoornbos twitterde op zondag 16-04-2017 om 21:09:44 gaat erom dat je of naar het volk luistert of niet reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_170292371
Medelijden voor alle nee stemmers, die nu als verraders kunnen worden gezien. Het was al kansloos door alle onregelmatigheden die in het nadeel waren van het nee-kamp, maar ook voor alle ja stemmers die zich naïef en goedgelovig, of door intimidatie, in de kont lieten neuken door een despoot ('Erdogans agressieve campagne trok Turken over de streep') toch ook wel wat medelijden.

Tis echt een grof schandaal. De democide van Turkije.

Ook erg en verontrustend is het aantal JA stemmers verhoudingsgewijs die zich hier in Nederland bevinden.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_170292377
quote:
9s.gif Op maandag 17 april 2017 20:25 schreef Triggershot het volgende:
In de Balkan hield Dutchbat zich ook aan de Servische wet idd.
dont shoot the pianoplayer
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_170292381
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 20:25 schreef OEM het volgende:

[..]

Ah, we gaan de Armeense Genocide er weer bijhalen?
Het werd eens tijd. Begon mij al zorgen te maken waarie bleef.
  maandag 17 april 2017 @ 20:26:31 #221
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_170292382
quote:
10s.gif Op maandag 17 april 2017 20:25 schreef Slayage het volgende:

[..]

HaraldDoornbos twitterde op zondag 16-04-2017 om 21:09:44 gaat erom dat je of naar het volk luistert of niet reageer retweet
Ah, het gaat niet om de wet. Goed om te weten.
pi_170292393
quote:
2s.gif Op maandag 17 april 2017 20:26 schreef Slayage het volgende:

[..]

dont shoot the pianoplayer
Dansen op "I Will survive".
pi_170292413
quote:
10s.gif Op maandag 17 april 2017 20:16 schreef Slayage het volgende:
_O- _O- _O-

HaraldDoornbos twitterde op zondag 16-04-2017 om 20:57:38 Veel Westerse kritiek op Turks referendum. Maar vergeet niet dat recentelijk een EU-land de uitslag van een referendum gewoon door WC trok. reageer retweet
Klopt, maar verkiezingen verlopen hier wel eerlijk. Oppositieleiders worden hier niet gedwarsboomd door de overheid, kritische journalisten vliegen niet de gevangenis in, kranten en tv-zenders worden niet gesloten.

Overigens heb ik geen kritiek op dat referendum an-sich. Ik heb kritiek op de in Nederland woonachtige ja-stemmers, die met hun volle verstand voor islamitische dictatuur kiezen in Turkije; het land waar hun loyaliteit ligt.

Ik zou graag zien dat die mensen consequenties aan hun stemgedrag verbinden. Want hun stem is niet alleen een steunbetuiging aan een islamo-fascist, ze maken er ook hun afkeer van de democratische samenleving mee duidelijk. En dat mag hoor, maar wees dan consequent, pak je koffers en vertrek.
  maandag 17 april 2017 @ 20:27:58 #224
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_170292425
quote:
10s.gif Op maandag 17 april 2017 20:26 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het werd eens tijd. Begon mij al zorgen te maken waarie bleef.
Vaker over Dutchbat beginnen dan.
pi_170292437
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 20:27 schreef OEM het volgende:

[..]

Vaker over Dutchbat beginnen dan.
Dat is nieuw, normaal is dat niet nodig. Maar oke :Y
pi_170292441
quote:
9s.gif Op maandag 17 april 2017 20:27 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dansen op "I Will survive".
ouch!
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_170292459
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 20:27 schreef Elfletterig het volgende:

maar wees dan consequent, pak je koffers en vertrek.
w/
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_170292472
quote:
15s.gif Op maandag 17 april 2017 20:26 schreef SpaceOddity het volgende:
knip
Ook erg en verontrustend is het aantal JA stemmers verhoudingsgewijs die zich hier in Nederland bevinden.
Dat vind ik het meest interessante. Want ik begrijp niet hoe dat komt en hoe turken dit standpunt met liefde verdedigen terwijl dit in Turkije niet zou kunnen...

Maar hoe kan het dat de Nederlandse Turk zoveel verschilt met de Engelse of Amerikaanse Turk? Lugt het aan Nederland dat de Nederlandse turk zich meer thuis voelt in Turkije dan hier?
  maandag 17 april 2017 @ 20:29:49 #229
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_170292478
Dom volk die Turken, laat de democratie maar zegevieren zodat ze keihard onderdrukt gaan worden.
Het volk krijgt de leider die het verdient :W
pi_170292496
quote:
15s.gif Op maandag 17 april 2017 20:26 schreef SpaceOddity het volgende:
Medelijden voor alle nee stemmers, die nu als verraders kunnen worden gezien. Het was al kansloos door alle onregelmatigheden die in het nadeel waren van het nee-kamp, maar ook voor alle ja stemmers die zich naïef en goedgelovig, of door intimidatie, in de kont lieten neuken door een despoot ('Erdogans agressieve campagne trok Turken over de streep') toch ook wel wat medelijden.

Tis echt een grof schandaal. De democide van Turkije.

Ook erg en verontrustend is het aantal JA stemmers verhoudingsgewijs die zich hier in Nederland bevinden.
Naarmate ik meer het nieuws volg raak ik steeds meer overtuigd dat wel degelijk een meerderheid Nee heeft gestemd, als je ziet wat voor een fraude er gepleegd is om een Ja stem te krijgen, de onderdrukking en misbruik van de noodtoestand door de "coupe". Nu ben ik bang dat Erdolf de oppositie een middelvinger geeft en we de komende jaren verrijkt worden met het uit de weg ruimen van tegenstanders van Erdolf, zaken die in de jaren 30 normaal waren in Duitsland onder leiding van Hitler. Ze moeten deze wond niet lang laten etteren, Turkije is een grootmacht en ik vertrouw die Erdolf voor geen meter, je mag het misschien niet zeggen maar ik verheug me op de dag dat ze Erdolf uit de weg ruimen, het is een gevaarlijke situatie voor de ontwikkelde Turk die zich niet laten beïnvloeden door de islamitische praatjes van Erdolf. En met die man aan de macht zie ik het land meer achteruit gaan naar een apenland en de ontwikkeling een halt worden toegeroepen.
pi_170292545
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 20:29 schreef Revolution-NL het volgende:
Dom volk die Turken, laat de democratie maar zegevieren zodat ze keihard onderdrukt gaan worden.
Het volk krijgt de leider die het verdient :W
Democratie is net dat de minderheid ook een stem heeft. Dat is hier niet het geval
  maandag 17 april 2017 @ 20:31:59 #232
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170292554
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 20:29 schreef Revolution-NL het volgende:
Dom volk die Turken, laat de democratie maar zegevieren zodat ze keihard onderdrukt gaan worden.
Het volk krijgt de leider die het verdient :W
Dat dus

Allemaal gelukkig met hun Tsaar
en weten niet eens wat een vreselijk mens een Tsaar was
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 17 april 2017 @ 20:32:35 #233
451005 Grems
Clown World
pi_170292570
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 20:30 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Naarmate ik meer het nieuws volg raak ik steeds meer overtuigd dat wel degelijk een meerderheid Nee heeft gestemd, als je ziet wat voor een fraude er gepleegd is om een Ja stem te krijgen, de onderdrukking en misbruik van de noodtoestand door de "coupe". Nu ben ik bang dat Erdolf de oppositie een middelvinger geeft en we de komende jaren verrijkt worden met het uit de weg ruimen van tegenstanders van Erdolf, zaken die in de jaren 30 normaal waren in Duitsland onder leiding van Hitler. Ze moeten deze wond niet lang laten etteren, Turkije is een grootmacht en ik vertrouw die Erdolf voor geen meter, je mag het misschien niet zeggen maar ik verheug me op de dag dat ze Erdolf uit de weg ruimen, het is een gevaarlijke situatie voor de ontwikkelde Turk die zich niet laten beïnvloeden door de islamitische praatjes van Erdolf. En met die man aan de macht zie ik het land meer achteruit gaan naar een apenland en de ontwikkeling een halt worden toegeroepen.
Wat zeurt iedereen over de totaal te verwachten natuurlijke ontwikkeling van een moslimland, maak je druk over de vloedgolf turken die over ~5 jaar deze kant opkomen :9~
pi_170292599
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 20:32 schreef Grems het volgende:
Wat zeurt iedereen over de totaal te verwachten natuurlijke ontwikkeling van een moslimland, maak je druk over de vloedgolf turken die over ~5 jaar deze kant opkomen
Dan wel alleen mooie Turkse vrouwen zonder hoofddoek aub. :{w
pi_170292606
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 20:29 schreef opgebaarde het volgende:
Maar hoe kan het dat de Nederlandse Turk zoveel verschilt met de Engelse of Amerikaanse Turk? Lugt het aan Nederland dat de Nederlandse turk zich meer thuis voelt in Turkije dan hier?
Jaren geleden was er een reportage over de eerste gastarbeiders in Nederland van "Andere Tijden" meen ik, waarbij iedere aanvraag bij een IDOLS-achtige setting moesten moesten uitleggen waarom ze toegelaten moesten worden in het land. Resultaat? Hoogopgeleide mensen uit de steden die meerdere talen spraken werden afgewezen, maar de herder uit het platteland werd toegelaten. Logica? Diegene die opgeleid is zou meer wensen en eisen hebben, niet "hard genoeg" werken enzo. :')
pi_170292613
quote:
7s.gif Op maandag 17 april 2017 20:19 schreef remlof het volgende:

[..]

Referenda zijn altijd kut en passen totaal niet in een parlementaire democratie. Ze staan er zelfs haaks op.
...aldus de D66-stemmer.
  maandag 17 april 2017 @ 20:34:10 #237
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170292623
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 18:07 schreef truthortruth het volgende:
Wat ik me afvraag bij dit soort dingen, en nu legt Erdo het loodje. En er komt een opvolger, die nog minder gesteld is op mensenrechten, die misschien nog religieuzer is. Zullen de ja-stemmers daarover nagedacht hebben?
dan benoemd Erdolf wel een opvolger hoor. net als Chavez en Castro en Poetin en Mugabe is er ook nog steeds
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170292670
quote:
10s.gif Op maandag 17 april 2017 20:20 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik ben principieel ook tegen referenda :(
In het geval van Turkije maakt het weinig uit. Erdogan had alle macht stukje bij beetje allang naar zie toe getrokken. De uitslag van dat referendum is alleen nog een bevestiging van de nieuwe situatie, namelijk de islamitische dictatuur onder Erdolf.
pi_170292692
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 20:33 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jaren geleden was er een reportage over de eerste gastarbeiders in Nederland van "Andere Tijden" meen ik, waarbij iedere aanvraag bij een IDOLS-achtige setting moesten moesten uitleggen waarom ze toegelaten moesten worden in het land. Resultaat? Hoogopgeleide mensen uit de steden die meerdere talen spraken werden afgewezen, maar de herder uit het platteland werd toegelaten. Logica? Diegene die opgeleid is zou meer wensen en eisen hebben, niet "hard genoeg" werken enzo. :')
Eeehh wtf
Heeft Nederland dat echt gedaan, mensen zo behandelt...!??
  maandag 17 april 2017 @ 20:36:54 #240
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170292722
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 20:35 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

In het geval van Turkije maakt het weinig uit. Erdogan had alle macht stukje bij beetje allang naar zie toe getrokken. De uitslag van dat referendum is alleen nog een bevestiging van de nieuwe situatie, namelijk de islamitische dictatuur onder Erdolf.
ja , kun zich nu aansluiten bij Iran
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170292754
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 20:36 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Eeehh wtf
Heeft Nederland dat echt gedaan, mensen zo behandelt...!??
Ik ben echt al tijden krampachtig op zoek naar de scene, was dacht ik België of Nederland, maar er werden heel veel parallellen met Nederland getrokken in het verwelkomen van de eerste generatie gastarbeiders en was sowieso een NLse reportage, maar kan het niet meer vinden :(
  maandag 17 april 2017 @ 20:39:04 #242
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_170292799
Ben benieuwd of ze nu dimmen met de oorlogretoriek van de laatste maanden, dat ging echt helemaal nergens meer over.
  maandag 17 april 2017 @ 20:40:03 #243
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_170292848
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 20:16 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Heel simpel, in de status quo is Erdogan onschendbaar, onkwetsbaar en een speler voorbij de politieke partijen en parlement. Erdogan staat er letterlijk en figuurlijk boven en kan met alles wegkomen. Hij kan nu het parlement ontbinden en naar de verkiezingen gaan en blijven zitten. Hij kan nu een zittende premier vervangen als die iets doet wat hem niet zint. In beide gevallen blijft hij als president zitten. Na het referendum moet hij weer overleggen met de oppositie en een goedkeuring van het parlement hebben wil hij zijn plannen uitvoeren. Als hij het in zijn hoofd haalt het parlement te ontbinden ontslaat hij tegelijkertijd ook zichzelf. In de status quo kan het parlement niets beginnen tegen de president, na het referendum wel. Door zichzelf te ontslaan, ontslaan ze ook meteen de president.
Dus hij heeft zijn eigen macht eigenlijk ingeperkt wil je zeggen? En welke spindoctor heeft dit in jouw hoofd gekregen?
pi_170292858
quote:
7s.gif Op maandag 17 april 2017 20:39 schreef Twiitch het volgende:
Ben benieuwd of ze nu dimmen met de oorlogretoriek van de laatste maanden, dat ging echt helemaal nergens meer over.
Daar begon Erdogan meteen zijn overwinningsspeech mee, "Het is tijd om discussies die tijdens campagne zijn ontstaan achter ons te laten"
pi_170292918
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 20:40 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dus hij heeft zijn eigen macht eigenlijk ingeperkt wil je zeggen? En welke spindoctor heeft dit in jouw hoofd gekregen?
Doe mij een plezier: Lees het referendum manifest en vergelijk dat met de huidige grondwet en in het bijzonder de macht van de president.
  maandag 17 april 2017 @ 20:42:23 #246
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_170292957
quote:
9s.gif Op maandag 17 april 2017 20:25 schreef Triggershot het volgende:
In de Balkan hield Dutchbat zich ook aan de Servische wet idd.
Bij deze heb je jezelf volledig gediskwalificeerd als gesprekspartner. Fijn leven verder.
pi_170293025
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 20:42 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Bij deze heb je jezelf volledig gediskwalificeerd als gesprekspartner. Fijn leven verder.
Niet alleen de letters lezen, ook de PI's.
pi_170293329
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 20:27 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Klopt, maar verkiezingen verlopen hier wel eerlijk. Oppositieleiders worden hier niet gedwarsboomd door de overheid, kritische journalisten vliegen niet de gevangenis in, kranten en tv-zenders worden niet gesloten.

Overigens heb ik geen kritiek op dat referendum an-sich. Ik heb kritiek op de in Nederland woonachtige ja-stemmers, die met hun volle verstand voor islamitische dictatuur kiezen in Turkije; het land waar hun loyaliteit ligt.

Ik zou graag zien dat die mensen consequenties aan hun stemgedrag verbinden. Want hun stem is niet alleen een steunbetuiging aan een islamo-fascist, ze maken er ook hun afkeer van de democratische samenleving mee duidelijk. En dat mag hoor, maar wees dan consequent, pak je koffers en vertrek.
De JA stemmers zien op tv dat de grondwetswijzigingen juist de democratie versterkt en de bestuurbaarheid vergroot. Volgens hen wordt Turkije hierdoor niet nog totalitairder. Ze denken dat het goed is voor Turkije.
pi_170293385
quote:
15s.gif Op maandag 17 april 2017 20:26 schreef SpaceOddity het volgende:
Medelijden voor alle nee stemmers, die nu als verraders kunnen worden gezien. Het was al kansloos door alle onregelmatigheden die in het nadeel waren van het nee-kamp, maar ook voor alle ja stemmers die zich naïef en goedgelovig, of door intimidatie, in de kont lieten neuken door een despoot ('Erdogans agressieve campagne trok Turken over de streep') toch ook wel wat medelijden.

Tis echt een grof schandaal. De democide van Turkije.

Ook erg en verontrustend is het aantal JA stemmers verhoudingsgewijs die zich hier in Nederland bevinden.
Ik heb geen enkel medelijden met de ja-stemmers.
pi_170293427
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 20:50 schreef polderturk het volgende:

[..]

De JA stemmers zien op tv dat de grondwetswijzigingen juist de democratie versterkt en de bestuurbaarheid vergroot. Volgens hen wordt Turkije hierdoor niet nog totalitairder. Ze denken dat het goed is voor Turkije.
En de NEE-stemmers en FOK!kers krijgen voorgeschoteld dat het parlement buitenspel wordt gezet en de president alles zelf kan bepalen. Ze denken dat Erdogan nog meer macht naar zich toe trekt.
  maandag 17 april 2017 @ 20:54:19 #251
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_170293474
ReutersWorld twitterde op maandag 17-04-2017 om 20:49:09 JUST IN: Turkish security council advises extension of state of emergency by three months reageer retweet
Zeer objectief advies natuurlijk :')
Dit is gewoon raar :l
pi_170293503
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 20:32 schreef Grems het volgende:

[..]

Wat zeurt iedereen over de totaal te verwachten natuurlijke ontwikkeling van een moslimland, maak je druk over de vloedgolf turken die over ~5 jaar deze kant opkomen :9~
Dit, inderdaad. De mogelijkheid van een nieuwe moslim-invasie in Europa vind ik vele malen zorgwekkender dan de zelfverkozen dictatuur in Turkije. Het is werkelijk te hopen dat Europa eindelijk eens grenzen stelt en handhaaft.
pi_170293554
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 20:16 schreef Triggershot het volgende:
Heel simpel, in de status quo is Erdogan onschendbaar, onkwetsbaar en een speler voorbij de politieke partijen en parlement. Erdogan staat er letterlijk en figuurlijk boven en kan met alles wegkomen. Hij kan nu het parlement ontbinden en naar de verkiezingen gaan en blijven zitten. Hij kan nu een zittende premier vervangen als die iets doet wat hem niet zint. In beide gevallen blijft hij als president zitten.
Je vergeet het belangrijkste te noemen: in de huidige status-quo is hij na zijn huidige termijn als president nog maar eenmaal herkiesbaar en dan houdt zijn politieke carrière op. Dus bij aanblijven van huidige systeem zien we zijn gezicht over circa 7 jaar niet meer dagelijks, noch enige andere Turk. Niet als president meer herkiesbaar, en als premier door partij-statuten ook niet meer.

quote:
Na het referendum moet hij weer overleggen met de oppositie en een goedkeuring van het parlement hebben wil hij zijn plannen uitvoeren.
Hij kan ook middels decreten als president zaken uitvoeren. Tenzij het parlement met een absolute meerderheid zijn decreet in bijv een wet ovetschrijdt. Die kans is uitermate klein als je zijn partij daarin niet meetelt. Decreet heeft dan zoals in de US geen permanente status en is daarom geen wet. Maar voor de uitvoering maakt dat niet uit.

Dan heb je in de US een grotere balans van machten waar rechters bijv een decreet van Trump als nietig verklaren. Die zal in Turkije vele malen minder aanwezig zijn zal je met mij eens zijn.

quote:
Als hij het in zijn hoofd haalt het parlement te ontbinden ontslaat hij tegelijkertijd ook zichzelf. In de status quo kan het parlement niets beginnen tegen de president, na het referendum wel. Door zichzelf te ontslaan, ontslaan ze ook meteen de president.
Waarom zet Erdo zich zo hard in voor verandering van het systeem dat hij nee stemmers afdeed als een '' pro terroristen stem''? Waarom zo extreem? Er zijn hele redelijke argumenten aan te voeren waarom zijn ideale systeem in Turkije onwenselijk is als je niet wilt dat zoveel macht in handen van een figuur en partij komt te liggen.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  maandag 17 april 2017 @ 20:59:21 #254
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_170293650
quote:
11s.gif Op maandag 17 april 2017 20:37 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik ben echt al tijden krampachtig op zoek naar de scene, was dacht ik België of Nederland, maar er werden heel veel parallellen met Nederland getrokken in het verwelkomen van de eerste generatie gastarbeiders en was sowieso een NLse reportage, maar kan het niet meer vinden :(
Bedoel je deze aflevering? In deze aflevering wordt het wel besproken, maar dit is het enige beeld van de "slavenmarkt" (Vanaf 4:00)

  maandag 17 april 2017 @ 21:05:58 #255
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170293893
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 20:56 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Je vergeet het belangrijkste te noemen: in de huidige status-quo is hij na zijn huidige termijn als president nog maar eenmaal herkiesbaar en dan houdt zijn politieke carrière op. Dus bij aanblijven van huidige systeem zien we zijn gezicht over circa 7 jaar niet meer dagelijks, noch enige andere Turk. Niet als president meer herkiesbaar, en als premier door partij-statuten ook niet meer.

[..]

Hij kan ook middels decreten als president zaken uitvoeren. Tenzij het parlement met een absolute meerderheid zijn decreet in bijv een wet ovetschrijdt. Die kans is uitermate klein als je zijn partij daarin niet meetelt. Decreet heeft dan zoals in de US geen permanente status en is daarom geen wet. Maar voor de uitvoering maakt dat niet uit.

Dan heb je in de US een grotere balans van machten waar rechters bijv een decreet van Trump als nietig verklaren. Die zal in Turkije vele malen minder aanwezig zijn zal je met mij eens zijn.

[..]

Waarom zet Erdo zich zo hard in voor verandering van het systeem dat hij nee stemmers afdeed als een '' pro terroristen stem''? Waarom zo extreem? Er zijn hele redelijke argumenten aan te voeren waarom zijn ideale systeem in Turkije onwenselijk is als je niet wilt dat zoveel macht in handen van een figuur en partij komt te liggen.
over 7 jaar is hij er nog net als Poetin, die gaat ook nooit meer weg , dat weet je best, oppositie gaat dood

de doodstraf he , weet je nog
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170293917
Als je naar de Erdomedia zou luisteren zou je denken dat er geen betere economie ter wereld is, dat iedereen jaloers is op Turkije, dat iedereen een leider als Erdogan zou willen en dat er geen ander land is dat meer vrijheid biedt aan haar burgers. True story.
  maandag 17 april 2017 @ 21:07:40 #257
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170293957
het is niet zwartgallig , maar vertaling van de voortekenen.

een munt die in elkaar stort
multinationals en investeerders die weg trekken
kapitaalvlucht
sterk oplopende rente
vastgoed maatschappijen die als een haas hun vastgoed met verlies verpatsen
enz enz

het is niet anders
Erdogan gaat de doodstraf invoeren en gaat grote opruiming houden onder de oppositie net als Poetin en Assad

Koers nu 3,7


[ Bericht 10% gewijzigd door michaelmoore op 17-04-2017 21:53:47 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 17 april 2017 @ 21:09:49 #258
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_170294055
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_170294093
Laten we niet vergeten wanneer het feest echt begon.[youtube][/youtube]

Erdogan's longest day:

pi_170294127
quote:
Voor de luiere Fokkers:

quote:
Louter verliezers door referendum
COLUMNAD-columniste Fidan Ekiz vindt dat er alleen maar verliezers zijn door de winst van het pro-Erdogan-kamp bij het Turkse referendum.

Getoeter buiten. In Rotterdam-Zuid zijn Erdogan-aanhangers al vroeg begonnen met het vieren van een overwinning van het ja-kamp.

Met ingehouden adem wacht ik op de uitslag van het Turks referendum. Op sociale media volg ik bevriende journalisten in Turkije die hun landgenoten oproepen, bijna smeken, om ‘nee’ te stemmen: ‘laat ons alsjeblieft niet in de steek’. Het zijn de laatste stuiptrekkingen van een stervende democratie. Die avond, rond negen uur lokale tijd, blaast die democratie haar laatste adem uit. Een krappe meerderheid in Turkije heeft ingestemd met de grondwetswijziging die het land hoogstwaarschijnlijk in een dictatuur zal storten.

In het jaar dat Erdogan aan de macht kwam, woonde ik als correspondent in Istanbul. Turkije klom toen net uit een diepe economische crisis. Jaren van politieke instabiliteit, corruptie en schrijnende maatschappelijke ongelijkheid hadden in de Turkse samenleving diepe sporen getrokken. De onvrede was groot en wijdverspreid. Met de verkiezing van Erdogan in 2002 straften de Turken de seculiere machthebbers af onder wier gezag het land economisch en politiek was vastgelopen. De vrome, achtergestelde Turken, een meerderheid in het Anatolische binnenland, waartoe ook Erdogan zich rekent, zouden niet langer genegeerd worden door de seculiere elite, bezwoer Erdogan.

Erdogan had de ideale bruggenbouwer tussen Oost en West kunnen zijn. Een noodzakelijke link naar de islamitische wereld. In zijn eerste jaren als premier zette hij nog de luiken van het al zo lang naar binnen gekeerde Turkije wagenwijd open naar het Westen. Hij wilde snel hervormingen doorvoeren en zo voldoen aan de voorwaarden van de EU. Maar de paranoïde president, die in 2004 nota bene werd uitgeroepen tot Europeaan van het jaar, raakte klem tussen de conservatieve nationalisten, Brussel en de eigen religieuze achterban. Erdogan trok zich steeds verder terug op zijn nationaal-islamistische agenda en gleed zienderogen af.

Desondanks zien veel Turken in Erdogan nog altijd een ‘sterke man’ iemand die stabiliteit heeft gebracht in het land. Ze durven niet meer verder zonder hem. Dít is waarom veel Turken in Turkije vierkant achter hun leider staan.

Wát is de reden van de Turkse Nederlanders die voor Erdogan hebben gestemd? Wat bezielt hen? Zij hadden het verschil kunnen maken, maar kozen voor een dictatuur waarin ze zelf niet hoeven te leven. Juichend en toeterend laten ze het land van hun ouders ten onder gaan. Waarom? Omdat er (terecht) fel wordt gereageerd op hun gebrekkige integratie, omdat ze nationalistisch zijn maar niet echt weten waarom en waarvoor en omdat ze te lui zijn om na te denken over de gevolgen. Het is ronduit verraad.

In Turkije is er tenminste nog een strijd tegen de macht geleverd. Ondanks de noodtoestand die van kracht is, de zuiveringen die gaande zijn, de intimidatie van tegenstanders, de onmogelijkheid voor kiezers om zich vrij en onafhankelijk te informeren omdat er geen vrije pers is, heeft bijna de helft van de bevolking ‘nee’ gestemd. Waarom? Omdat ze geven om hun land, omdat ze geloven in hun land, omdat ze moedig zijn. Op Twitter las ik hartverscheurende reacties van het nee-kamp: 'We schamen ons voor wat er van dit land is geworden.'

Er zijn geen verliezers in dit referendum sprak premier Binali Yildirim de menigte na de referendumuitslag toe: ‘Er is alleen één winnaar: Turkije en de Turken’.

Niemand heeft gewonnen.

Je zou zelfs kunnen stellen dat de overwinning van Erdogan een nederlaag is. Het land is tot op het bot verdeeld. De oppositie in Turkije protesteert fel tegen de ‘ongeldige’ uitslag. Erdogan, die in de drie grootste Turkse steden heeft verloren, wist de nationalisten in eigen land niet te mobiliseren, zoals hij had gehoopt. Zowel in zijn eigen achterban als binnen de eigen partij brokkelt de gigantische steun die hij ooit genoot af.

Ook in Nederland zijn er geen winnaars. Terwijl ik luister naar het getoeter en het gejuich buiten, lees ik thuis met tranen in mijn ogen hoe Turkse Nederlanders op sociale media worden weg gewenst, (terug) naar Turkije: ‘het liefst allemaal’.

Nee, niemand heeft gewonnen. Maar zolang er nog mensen zijn die de moed hebben om te blijven vechten voor waarin ze geloven, is er hoop en kan alles wat is verloren ooit misschien weer tot leven worden gewekt.
  maandag 17 april 2017 @ 21:14:07 #262
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_170294227
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 21:06 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Als je naar de Erdomedia zou luisteren zou je denken dat er geen betere economie ter wereld is, dat iedereen jaloers is op Turkije, dat iedereen een leider als Erdogan zou willen en dat er geen ander land is dat meer vrijheid biedt aan haar burgers. True story.
Wij zijn natuurlijk allemaal fascisten dus hij zou een punt kunnen hebben, ware het niet dat het in NK nog allemaal veel beter is.
pi_170295684
quote:
7s.gif Op maandag 17 april 2017 20:39 schreef Twiitch het volgende:
Ben benieuwd of ze nu dimmen met de oorlogretoriek van de laatste maanden, dat ging echt helemaal nergens meer over.
De buit is binnen; het heeft gewerkt.
pi_170295792
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 20:50 schreef polderturk het volgende:

[..]

De JA stemmers zien op tv dat de grondwetswijzigingen juist de democratie versterkt en de bestuurbaarheid vergroot. Volgens hen wordt Turkije hierdoor niet nog totalitairder. Ze denken dat het goed is voor Turkije.
De ja-stemmers stemmen op Erdogan omdat hij een islamist is: iemand die een politieke islam wil. Ze vinden Erdogan een held. De economische situatie in Turkije is de afgelopen decennia verbeterd, dus dat merken mensen in hun portemonnee.

Het leeuwendeel van deze mensen maalt niet om bestuurbaarheid, grondwet of dat soort zaken. Een aanzienlijk deel verafschuwt zelfs de democratie; ze hebben niks liever dan meer islam. Daarvoor zit je bij Erdogan precies goed.
  maandag 17 april 2017 @ 21:52:50 #265
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170295903
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 21:49 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De ja-stemmers stemmen op Erdogan omdat hij een islamist is: iemand die een politieke islam wil. Ze vinden Erdogan een held. De economische situatie in Turkije is de afgelopen decennia verbeterd, dus dat merken mensen in hun portemonnee.

Het leeuwendeel van deze mensen maalt niet om bestuurbaarheid, grondwet of dat soort zaken. Een aanzienlijk deel verafschuwt zelfs de democratie; ze hebben niks liever dan meer islam. Daarvoor zit je bij Erdogan precies goed.
klopt
Democraat is voor hen een scheldwoord,
men kiest en wil een Sultan
een Tsaar, zonder de achtergronden te kennen van zulke mensen , een Assad wil men.

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 17-04-2017 22:48:29 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170295940
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 21:07 schreef michaelmoore het volgende:
het is niet zwart gallig , maar vertaling van de voortekenen

een munt die in elkaar stort
multinationals en investeerders die weg trekken
kapitaalvlucht
sterk oplopende rente
vastgoed maatschappijen die als een haas hun vastgoed met verlies verpatsen
enz enz

het is niet anders
Erdogan gaat de doodstraf invoeren en gaat grote opruiming houden onder de oppositie net als Poetin en Assad

Koers nu 3,7
[ afbeelding ]
En dan te bedenken dat Nederland - aan alle kanten beledigd en geschoffeerd door zowel Erdogan als Erdo-turken in Nederland - één van de grootste investeerders in het land is.

Hoog tijd dat we onze handen er vanaf trekken. Laat ze het lekker uitzoeken daar. En aan al die Nederlanders die een zonvakantie boeken: spreek met de portemonnee. Kies voor Griekenland, de Canarische Eilanden, Malta of wat dan ook. Laat Turkije links leggen.
pi_170296171
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 20:30 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Naarmate ik meer het nieuws volg raak ik steeds meer overtuigd dat wel degelijk een meerderheid Nee heeft gestemd, als je ziet wat voor een fraude er gepleegd is om een Ja stem te krijgen, de onderdrukking en misbruik van de noodtoestand door de "coupe". Nu ben ik bang dat Erdolf de oppositie een middelvinger geeft en we de komende jaren verrijkt worden met het uit de weg ruimen van tegenstanders van Erdolf, zaken die in de jaren 30 normaal waren in Duitsland onder leiding van Hitler. Ze moeten deze wond niet lang laten etteren, Turkije is een grootmacht en ik vertrouw die Erdolf voor geen meter, je mag het misschien niet zeggen maar ik verheug me op de dag dat ze Erdolf uit de weg ruimen, het is een gevaarlijke situatie voor de ontwikkelde Turk die zich niet laten beïnvloeden door de islamitische praatjes van Erdolf. En met die man aan de macht zie ik het land meer achteruit gaan naar een apenland en de ontwikkeling een halt worden toegeroepen.
Mijn inziens is het al te laat. Zoals ik al zei; nee stemmers kunnen nu bestempeld worden als verraders en, waarom niet- Ik voorspel in Erdolf's woorden; potentiële terroristen.

En mocht deze compleet gestoorde idioot ''uit de weg worden geruimd'', dan zal dat op zijn beurt alleen maar méér weg banen voor een volgende invloedrijke ''pro-turkse/anti-westerse'' sympathisant, zéér vermoedelijk met een islamitische achtergrond, omdat dat dan inmiddels voor de meeste Turken alles bekritiserend door westerlingen, als ''anti-turks'' zal worden beleefd.

En had ik al gezegd dat nu al, hier in Nederland, 70 % pro Erdolf is? :)
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_170296294
CNNTURK_ENG twitterde op maandag 17-04-2017 om 21:52:14 BREAKING Presidential sources: US President Trump calls Turkish President Erdoğan to congratulate him on… https://t.co/LEKFUgAkC8 reageer retweet
Beetje jammer weer van Trump...
  maandag 17 april 2017 @ 22:06:15 #269
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170296451
en uiteraard krijgt Fascistisch Europa straks de schuld van de ellende en moet de EU betalen

http://www.volkskrant.nl/(...)urkse-lira~a4428145/


quote:
Erdogan geeft vijanden de schuld van historisch dieptepunt Turkse lira

De Turkse president Erdogan beschuldigt zijn politieke vijanden van 'economische sabotage' door tegen de Turkse lira te speculeren. De Turkse munt zakte afgelopen week naar een historisch dieptepunt, ondanks Erdogans smeekbede aan de Turken om hun buitenlandse geld 'onder hun matras' vandaan te halen en in te wisselen voor lira's. Een Turkse lira is nu nog 26 eurocent waard, een verlies van 12 procent in iets minder dan een maand tijd
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170296492
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 21:49 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De ja-stemmers stemmen op Erdogan omdat hij een islamist is: iemand die een politieke islam wil. Ze vinden Erdogan een held. De economische situatie in Turkije is de afgelopen decennia verbeterd, dus dat merken mensen in hun portemonnee.

Het leeuwendeel van deze mensen maalt niet om bestuurbaarheid, grondwet of dat soort zaken. Een aanzienlijk deel verafschuwt zelfs de democratie; ze hebben niks liever dan meer islam. Daarvoor zit je bij Erdogan precies goed.
Erdogan heeft net zoveel met de Islam en het welzijn van moslims op als dat IS een vreedzame groep reljongeren is.
  maandag 17 april 2017 @ 22:07:44 #271
451005 Grems
Clown World
pi_170296500
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 22:06 schreef michaelmoore het volgende:
en uiteraard krijgt Fascistisch Europa straks de schuld van de ellende en moet de EU betalen

http://www.volkskrant.nl/(...)urkse-lira~a4428145/

[..]

Het is wachten op de ToeterLente :9~
pi_170296546
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 22:01 schreef Infection het volgende:
CNNTURK_ENG twitterde op maandag 17-04-2017 om 21:52:14 BREAKING Presidential sources: US President Trump calls Turkish President Erdoğan to congratulate him on… https://t.co/LEKFUgAkC8 reageer retweet
Beetje jammer weer van Trump...
Zolang het niet in Westerse media verschijnt zou ik hier geen waarde aan hechten. Zelfde BS als dat de F1 weer in Istanbul plaats zou vinden. Standaard fake news van de Erdomedia.
pi_170296590
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 16:30 schreef Geerd het volgende:

[..]

Maar niet geheel afwijkend van een ander westers land
Totaal anders. Zelfs Belgen begrijpen Hollanders niet.
pi_170296770
Toch blijft het verbazingwekkend dat ie met zo'n krappe meerderheid heeft gewonnen terwijl hij z'n oppositie monddood maakt. Dat kan gewoon niet goed gaan.
  maandag 17 april 2017 @ 22:18:16 #275
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170296794
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 22:11 schreef Chadi het volgende:

[..]

Totaal anders. Zelfs Belgen begrijpen Hollanders niet.
nou dat valt wel mee hoor
tis net de frieten dat die te dik zijn daar

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 17-04-2017 22:49:10 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170297190
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 21:06 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Als je naar de Erdomedia zou luisteren zou je denken dat er geen betere economie ter wereld is, dat iedereen jaloers is op Turkije, dat iedereen een leider als Erdogan zou willen en dat er geen ander land is dat meer vrijheid biedt aan haar burgers. True story.
Was dat niet al een landje ergens in het verre oosten?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_170297680
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 22:17 schreef Freak188 het volgende:
Toch blijft het verbazingwekkend dat ie met zo'n krappe meerderheid heeft gewonnen terwijl hij z'n oppositie monddood maakt. Dat kan gewoon niet goed gaan.
Ze hebben ook nog eens 2,5 miljoen stembiljetten aan laten rukken die goedgekeurd zijn door de kiesraad, terwijl ze met 1,3 miljoen stemmen verschil gewonnen hebben. Ze hebben de winst gestolen.
pi_170297976
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 21:49 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De ja-stemmers stemmen op Erdogan omdat hij een islamist is: iemand die een politieke islam wil. Ze vinden Erdogan een held. De economische situatie in Turkije is de afgelopen decennia verbeterd, dus dat merken mensen in hun portemonnee.

Het leeuwendeel van deze mensen maalt niet om bestuurbaarheid, grondwet of dat soort zaken. Een aanzienlijk deel verafschuwt zelfs de democratie; ze hebben niks liever dan meer islam. Daarvoor zit je bij Erdogan precies goed.
Het is niet zo zwart-wit zoals jij ziet. Ik ken best veel Erdogan stemmers. Veel mensen stemmen Erdogan omdat ze voorheen onderdrukt werden door de seculieren. Ze vinden dat Erdogan democratie en vrijheid heeft gebracht. Ten tweede is de AKP een brede partij waarbinnen ook mensen vallen die economisch rechts zijn. Die zullen nooit op de links-seculiere CHP stemmen. In Nederland is rechts verdeeld in het CDA, VVD, PVV, SGP etc. In Turkije heb je dat niet. Ik ken mensen die TOTAAL niet religieus zijn, niemand in hun familie draagt een hoofddoek. Ze gaan nooit naar de moskee en TOCH stemmen ze op Erdogan. Sommigen stemmen AKP puur en alleen omdat ze de links-seculiere CHP haten. En inderdaad, veel Erdogan stemmers zijn ook religieus conservatieve mensen.
pi_170298019



Opmerkelijk verschil, België faalt standaard.


#MolenbeekFTW
  maandag 17 april 2017 @ 23:21:01 #280
451005 Grems
Clown World
pi_170298175
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 23:10 schreef polderturk het volgende:

[..]

Het is niet zo zwart-wit zoals jij ziet. Ik ken best veel Erdogan stemmers. Veel mensen stemmen Erdogan omdat ze voorheen onderdrukt werden door de seculieren. Ze vinden dat Erdogan democratie en vrijheid heeft gebracht. Ten tweede is de AKP een brede partij waarbinnen ook mensen vallen die economisch rechts zijn. Die zullen nooit op de links-seculiere CHP stemmen. In Nederland is rechts verdeeld in het CDA, VVD, PVV, SGP etc. In Turkije heb je dat niet. Ik ken mensen die TOTAAL niet religieus zijn, niemand in hun familie draagt een hoofddoek. Ze gaan nooit naar de moskee en TOCH stemmen ze op Erdogan. Sommigen stemmen AKP puur en alleen omdat ze de links-seculiere CHP haten. En inderdaad, veel Erdogan stemmers zijn ook religieus conservatieve mensen.
Zolang ze maar naar het oosten vluchten over een paar jaar.
pi_170298241
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 20:56 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Je vergeet het belangrijkste te noemen: in de huidige status-quo is hij na zijn huidige termijn als president nog maar eenmaal herkiesbaar en dan houdt zijn politieke carrière op. Dus bij aanblijven van huidige systeem zien we zijn gezicht over circa 7 jaar niet meer dagelijks, noch enige andere Turk. Niet als president meer herkiesbaar, en als premier door partij-statuten ook niet meer.

Hiermee doel je op dat omdat hij zich hierna nog twee keer verkiesbaar kan stellen machtiger wordt of hoe moet ik het zien? Zo ja, dan is er nog een belangrijker detail wat je achterwege laat. Namelijk dat die twee termijnen, normaal van 10 jaar in totaal binnen een jaar kunnen zijn afgelopen als Erdogan twee keer achter elkaar door het parlement wordt afgezet en ze vervroegde verkiezingen houden. Dan zou het niet in 2024, maar zelfs heel snel afgelopen kunnen zijn met Erdogan's presidentiële carrière. Als het parlement daarvoor kiest.

quote:
Hij kan ook middels decreten als president zaken uitvoeren. Tenzij het parlement met een absolute meerderheid zijn decreet in bijv een wet ovetschrijdt. Die kans is uitermate klein als je zijn partij daarin niet meetelt. Decreet heeft dan zoals in de US geen permanente status en is daarom geen wet. Maar voor de uitvoering maakt dat niet uit.
Dan heb je in de US een grotere balans van machten waar rechters bijv een decreet van Trump als nietig verklaren. Die zal in Turkije vele malen minder aanwezig zijn zal je met mij eens zijn.

Zijn decreten gaan alleen over zaken waar er nu geen wet voor is, dus in beginsel in beperkt en zal ook weer overstemd worden als het parlement een wet aanneemt die zijn decreet ongeldig verklaard, dus in die zin blijft het parlement zeker voor langdurig termijn centraal staan.

quote:
Waarom zet Erdo zich zo hard in voor verandering van het systeem dat hij nee stemmers afdeed als een '' pro terroristen stem''? Waarom zo extreem? Er zijn hele redelijke argumenten aan te voeren waarom zijn ideale systeem in Turkije onwenselijk is als je niet wilt dat zoveel macht in handen van een figuur en partij komt te liggen.
Omdat hij een megalomaan is die heilig gelooft dat hij de aangewezen leider is die Turkije gaat redden van ondergang? Als je daar niet oprecht in gelooft ga je niet zo extreem gepassioneerd campagne voeren en jezelf als kandidaat stellen natuurlijk. Ik heb serieus tot op heden geen redelijk argument gehoord waarom het nieuwe systeem niet beter zou zijn, wel vanuit zijn optreden als persoon, maar niet een redelijk argument waarbij het huidige systeem beter uit de verf komt.
pi_170298254
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 20:59 schreef OEM het volgende:

[..]

Bedoel je deze aflevering? In deze aflevering wordt het wel besproken, maar dit is het enige beeld van de "slavenmarkt" (Vanaf 4:00)

[ afbeelding ]
Wel een beetje in een vergelijkbare sfeer, maar nee, het ging niet hierom.
pi_170298413
Dubbel
pi_170298424
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 23:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hiermee doel je op dat omdat hij zich hierna nog twee keer verkiesbaar kan stellen machtiger wordt of hoe moet ik het zien? Zo ja, dan is er nog een belangrijker detail wat je achterwege laat. Namelijk dat die twee termijnen, normaal van 10 jaar in totaal binnen een jaar kunnen zijn afgelopen als Erdogan twee keer achter elkaar door het parlement wordt afgezet en ze vervroegde verkiezingen houden. Dan zou het niet in 2024, maar zelfs heel snel afgelopen kunnen zijn met Erdogan's presidentiële carrière. Als het parlement daarvoor kiest.

Jij doelt op die theoretische 67% meerderheid die in het parlement moet zijn... die nooit gaat komen? Een meerderheid die door dit referendum verhoogd is want het kont met een kleinere minderheid....

En Erdogan kan straks toch gewoon een decreet uitschrijven, hij heeft het goed voor elkaar
pi_170298436
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 20:36 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Eeehh wtf
Heeft Nederland dat echt gedaan, mensen zo behandelt...!??
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 20:59 schreef OEM het volgende:

[..]

Bedoel je deze aflevering? In deze aflevering wordt het wel besproken, maar dit is het enige beeld van de "slavenmarkt" (Vanaf 4:00)

[ afbeelding ]
Gevonden!

Vanaf 4:40, wat ik toen zag was als ik het mij niet verkeerd herinner wel wat langer, maar moet de scene geweest zijn waar ik het over had.

pi_170298459
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 23:38 schreef Triggershot het volgende:

[..]


[..]

Gevonden!

Vanaf 4:40, wat ik toen zag was als ik het mij niet verkeerd herinner wel wat langer, maar moet de scene geweest zijn waar ik het over had.

Thanks!
Ga ik zeker kijken, ik schaam me rot
pi_170298460
Bizar eigenlijk dat de Turken in het buitenland Turkije nu opscheept met een dictator.
Zelf zullen ze er geen hinder van hebben.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_170298480
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 23:37 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Jij doelt op die theoretische 67% meerderheid die in het parlement moet zijn... die nooit gaat komen? Een meerderheid die door dit referendum verhoogd is want het kont met een kleinere minderheid....

En Erdogan kan straks toch gewoon een decreet uitschrijven, hij heeft het goed voor elkaar
Het is echt afwachten, met 49% van de bevolking die bereid is een vuist tegen Erdogan te maken en hopelijk ook op z'n minst daarmee het parlement te vullen zie ik geen totale macht voor Erdogan, zeker niet vergeleken met zijn macht nu.
pi_170298532
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 23:39 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Thanks!
Ga ik zeker kijken, ik schaam me rot
Ik denk dat het niet zo zeer met verkeerde bedoelingen is gedaan en wel in de tijdsgeest van toen past, maar het heeft wel helaas voor de (rotte) vruchten nu gezorgd.
pi_170298637
quote:
11s.gif Op maandag 17 april 2017 23:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik denk dat het niet zo zeer met verkeerde bedoelingen is gedaan en wel in de tijdsgeest van toen past, maar het heeft wel helaas voor de (rotte) vruchten nu gezorgd.
Zekers, andere tijd. Maar dan nog, dan zijn we nog flink veranderd afgelopen decennia.
pi_170298656
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 23:53 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Zekers, andere tijd. Maar dan nog, dan zijn we nog flink veranderd afgelopen decennia.
Ik denk dat we pas echt wakker zijn geschud met de opkomst van Fortuyn met het stoppen te pamperen van gastarbeiders en allochtonen-nazaten. Lange tijd werd Hans Janmaat weggezet als het ultieme kwaad in de politiek, zelfs op een manier dat Fortuyn met de vergelijking werd gedemoniseerd.
pi_170298790
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 22:58 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ze hebben ook nog eens 2,5 miljoen stembiljetten aan laten rukken die goedgekeurd zijn door de kiesraad, terwijl ze met 1,3 miljoen stemmen verschil gewonnen hebben. Ze hebben de winst gestolen.
Wat een flauwekul. Er is niets mis met de stembiljetten. Het probleem speelt bij de enveloppen (in tegenstelling tot Nederland hoor je een Turks stembiljet niet naakt in te leveren, maar dien je het eerst in een enveloppe te doen, waarna je je stem deponeert in een voor iedereen zichtbare glazen bak.)

Deze enveloppen horen voor de verkiezingen te worden gestempeld. Sommige enveloppen blijken vooraf niet te zijn afgestempeld. De kiescommissie heeft bepaald dat de stemmen die met een niet afgestempelde enveloppe in de glazen bak zijn beland gewoon geldig zijn. Net zoals tijdens voorgaande verkiezingen. Ik snap de ophef niet. Stemmen die in de glazen bak komen, vinden plaats voor het oog van zeker 4 opzichters. Stel dat deze opzichters allen Erdoganfanaten zijn, en allen corrupt; dan kunnen ze toch keurig afgestempelde enveloppen gebruiken? Of een enveloppe van te voren keurig is afgestempeld of niet draagt niet bij aan het risico op fraude. Het staat er los van. En nogmaals: In Nederland gebruiken wij überhaupt geen enveloppen. Wat een ophef om niets.

En dat getal van 2,5 miljoen is volkomen science fiction. Hoe kun je nou weten hoeveel stemmen in niet-afgestempelde enveloppen zaten?

Verliezers zullen blijven verliezen, als ze de verantwoordelijkheid van hun falen bij derden neerleggen. Zo'n Kiliçdaroglu; hoeveel verkiezingen heeft hij al wel niet op rij verloren? Waarom komt hij hier steeds mee weg? Waarom pikt zijn achterban dit?
pi_170298798
gri_mm twitterde op maandag 17-04-2017 om 16:39:09 "Das muss man sich vorstellen: Istanbul, Ankara, Izmir votierten mit Nein - hingegen Berlin, Hamburg, München: ja" https://t.co/nSuSGvaEIH reageer retweet
pi_170298928

In deze grafiek zie je per provincie of het aantal stemmen voor de AK Partij en de MHP (het ja-kamp) ten op zichte van de laatste verkiezing is toe- of afgenomen. Alleen in de gebieden waar veel Koerden wonen heeft het ja-kamp meer stemmen getrokken. De Koerdische stem heeft Erdogan gered.
pi_170299265
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 23:25 schreef Triggershot het volgende:
Hiermee doel je op dat omdat hij zich hierna nog twee keer verkiesbaar kan stellen machtiger wordt of hoe moet ik het zien? Zo ja, dan is er nog een belangrijker detail wat je achterwege laat. Namelijk dat die twee termijnen, normaal van 10 jaar in totaal binnen een jaar kunnen zijn afgelopen als Erdogan twee keer achter elkaar door het parlement wordt afgezet en ze vervroegde verkiezingen houden. Dan zou het niet in 2024, maar zelfs heel snel afgelopen kunnen zijn met Erdogan's presidentiële carrière. Als het parlement daarvoor kiest.
Tweederde meerderheid 67 procent i parlement. Akp is nooit onder 35procent uitgekomen volgens mij. Die kans is heel klein zeker met Erdogan als leider.

Dus blijft staan dat een eerlijkere vergelijking is dat hij met het huidige systeem binnen 7 jaar politiek is uitgespeeld en nu met de JA nog zeker t/m 2029 als absolute leider kan aanblijven. 12 jaar. Dan snap je wel waarom hij hst systeem wil aanpassen. Daarnaast heeft hij met het nieuwe systeem gewoon veel meer directe macht als president dan in het huidige systeem.

quote:
Zijn decreten gaan alleen over zaken waar er nu geen wet voor is, dus in beginsel in beperkt en zal ook weer overstemd worden als het parlement een wet aanneemt die zijn decreet ongeldig verklaard
Klopt wat betreft "waar nu geen wet voor is". Maar dezelfde president kan een door het parlement aangenomen wet veto-en. Vervolgens kan het parlement alleen de wet doordrukken met een absolute meerderheid...waar de partij van erdogan een stokje voor steekt.

quote:
dus in die zin blijft het parlement zeker voor langdurig termijn centraal staan.
President is ondanks dat hij alle macht heeft in nieuwe systeem niet onderhevig aan "kamervragen" over zijn beleid en politiek. Enkel zijn gekozen ministers zijn dat. Dat is ook een belangrijke check & balance. Ook is als ik me goed heb ingelezen een motie van wantrouwen door het parlement niet meer aanwezig. Dan kan je wijzen op "parlement kan met twee derde verkiezingen uitroepen" maar dst gaat hem niet worden he zonder AKP steun.

Ook hoeft de president niet partijloos te zijn. Dus je krijgt op dezelfde verkiezingsdag president Erdogan, die meedoet als president en AK leider, op dezelfde dag voor presidentsverkiezing van hemzelf alsmede als leider van de AK voor parlementaire verkiezingen.

quote:
Ik heb serieus tot op heden geen redelijk argument gehoord waarom het nieuwe systeem niet beter zou zijn,
Omdat het serieuze check en balances mist. Ook vergeleken bij het huidige systeem.

Nieuwe systeem verdwijnt premierschap voor president die alle macht heeft van beiden. Huidige systeem verdeeld zaken enigzins. President hoeft niet partijloos te zijn in nieuwe systeem, hoeft geen verantwoording aan parlement af te leggen dmv (kamer)vragen en eventueel motie van wantrouwen, kan wetten veto-en waarna ze in parlement met absolute meerderheid moeten worden aangenomen. Daarnaast klopt er bij het benoemen van de rechters ook geen reet van. Hij benoemt de helft direct, andere helft parlement...waar zijn partij de grootste is. Idemdito voor een ander clubje rechters. Ben de afkortingen vergeten.

In oude systeem moet je een coalitie vormen. En staat de president volledig buitenspel in zijn ceremoniële rol.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_170299783
Duitsers, Nederlanders en andere buitenlanders die je naar een dictatuur toe stemmen. Dan ben je goed in het ootje genomen met je laatste strohalm aan democratie.

De oppositie mag nu tot 2030 Erdogan gaan lopen pijpen of achter de tralies verdwijnen.
pi_170300119
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 00:32 schreef Bilge het volgende:
[ afbeelding ]
In deze grafiek zie je per provincie of het aantal stemmen voor de AK Partij en de MHP (het ja-kamp) ten op zichte van de laatste verkiezing is toe- of afgenomen. Alleen in de gebieden waar veel Koerden wonen heeft het ja-kamp meer stemmen getrokken. De Koerdische stem heeft Erdogan gered.
Veel Koerdische plekken hebben juist nee gestemd als je afgaat op andere bronnen.
pi_170300127
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 07:03 schreef Beathoven het volgende:
Duitsers, Nederlanders en andere buitenlanders die je naar een dictatuur toe stemmen. Dan ben je goed in het ootje genomen met je laatste strohalm aan democratie.

De oppositie mag nu tot 2030 Erdogan gaan lopen pijpen of achter de tralies verdwijnen.
Tja en als zij nee hadden gestemd had je er niemand over horen praten.
  dinsdag 18 april 2017 @ 08:16:23 #299
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_170300143
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 08:13 schreef Djibril het volgende:

[..]

Tja en als zij nee hadden gestemd had je er niemand over horen praten.
Mij wel, in elk geval. Je moet je stemrecht alleen gebruiken in het land waar je woont. Dat is althans mijn mening.
pi_170300181
Wat is eigenlijk de reden dat Turken " Ja " gestemd hebben? Ik mis dat een beetje.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')