abonnement Unibet Coolblue
  maandag 17 april 2017 @ 13:40:44 #1
466654 mondurinoir
Vrouwen, plas in mijn mond!
pi_170283611
Hallo,

Ik heb Ziggo internet abonnement met hen eigen Router/modem. Nu heb ik zelf een Asus Performance router gekocht.

Ik heb de Ziggo modem op bridge gezet. WiFi uit etc. Maar na 1 week zet hij WiFi vanzelf weer aan.

Wat kan ik hieraan doen?

Ziggo bellen kan ook, maar dan schakelen ze alle poorten op nummer 1 na. Ik heb nl. Nog via de Ziggo router een hele lange utp kabel lopen.

En mijn router zit in mijn eigen kamer.
2e vraag, wat zijn de nadelen als ik toch ziggo bel.

Ik weet dat ik geen hotspots kan gebruiken etc.
Iets dat ik toch niet wil
pi_170283823
Je zal een keuze moeten maken, er is geen middenweg. Of je laat het zoals het nu is en je hangt een router achter een router met alle nadelen van dien. Of je belt Ziggo, laat hem in bridge zetten en regelt de rest van je internet na de Asus router. Dat laatste heeft absoluut mijn voorkeur.
Powered by Janetje®
  maandag 17 april 2017 @ 13:53:16 #3
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170283832
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 13:40 schreef mondurinoir het volgende:
Ik heb de Ziggo modem op bridge gezet. WiFi uit etc. Maar na 1 week zet hij WiFi vanzelf weer aan.
[..]
Ziggo bellen kan ook, maar dan schakelen ze alle poorten op nummer 1 na. Ik heb nl. Nog via de Ziggo router een hele lange utp kabel lopen.
Als je hem op bridge (laat) zet(ten) dan kan je maar één apparaat aansluiten op het modem van Ziggo. Je hebt namelijk maar recht op 1 publiek IP-adres. Als je meerdere apparaten aansluit op een router in bridge mode (voor zover dat kan) dan krijg je meerdere publieke IP-adressen.

Grote kans dat ziggo detecteert dat je router in bridge mode staat met meerdere publieke IP-adressen en dat ze hem weer terug zetten op de normale router functie.
So we just called him Fred
  maandag 17 april 2017 @ 14:00:35 #4
466654 mondurinoir
Vrouwen, plas in mijn mond!
pi_170283974
quote:
2s.gif Op maandag 17 april 2017 13:52 schreef Dubbeldrank het volgende:
Je zal een keuze moeten maken, er is geen middenweg. Of je laat het zoals het nu is en je hangt een router achter een router met alle nadelen van dien. Of je belt Ziggo, laat hem in bridge zetten en regelt de rest van je internet na de Asus router. Dat laatste heeft absoluut mijn voorkeur.
Oké dank je.
En als Ziggo niet wil bellen.

Is dan Maybe de WiFi van Ziggo router uitzetten.
En dan gewoon de Asus router als Access point laten figureren?
  maandag 17 april 2017 @ 14:10:04 #5
466654 mondurinoir
Vrouwen, plas in mijn mond!
pi_170284115
quote:
7s.gif Op maandag 17 april 2017 13:53 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Als je hem op bridge (laat) zet(ten) dan kan je maar één apparaat aansluiten op het modem van Ziggo. Je hebt namelijk maar recht op 1 publiek IP-adres. Als je meerdere apparaten aansluit op een router in bridge mode (voor zover dat kan) dan krijg je meerdere publieke IP-adressen.

Grote kans dat ziggo detecteert dat je router in bridge mode staat met meerdere publieke IP-adressen en dat ze hem weer terug zetten op de normale router functie.
Dank voor de info broeder.
Weer wat geleerd van u.
  maandag 17 april 2017 @ 14:47:55 #6
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_170284662
De hotspot functie van de ziggo modems werkt sowieso gescheiden van de rest van de modem functionaliteit. Je kan hem in bridge mode zetten en tegelijk nog gebruik maken van hotspots. Als ik me niet vergis althans, ooit eens gelezen. Verder geen ervaring mee.Hotspots uit laten schakelen kun je ook doen zonder het modem in bridge mode te laten zetten.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_170285110
quote:
Op maandag 17 april 2017 14:47 schreef embedguy het volgende:
De hotspot functie van de ziggo modems werkt sowieso gescheiden van de rest van de modem functionaliteit. Je kan hem in bridge mode zetten en tegelijk nog gebruik maken van hotspots. Als ik me niet vergis althans, ooit eens gelezen. Verder geen ervaring mee.Hotspots uit laten schakelen kun je ook doen zonder het modem in bridge mode te laten zetten.
Technisch zal dat vast prima kunnen, maar volgens mij is dat niet helemaal volgens de spelregels van Ziggo.
Oftewel; zodra je je router in bridge laat zetten, vervalt je hotspot-account.
Althans, zo was het toen ze dat spul introduceerden. Ik heb me daar nooit mee bezig gehouden.
pi_170288873
ik heb gezien in de webinterface dat het mogelijk moet zijn om, zonder te bellen, je modem in bridge mode te zetten.
Met de developer tools wat css weghalen was voldoende om de optie tevoorschijn te halen,ik heb deze optie niet zelf getest maar er zijn meerdere opties die op die manier verborgen zijn maar wel werken
  maandag 17 april 2017 @ 22:14:12 #9
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_170296673
Ziggo bellen is idd wel erg eng :)
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_170298866
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 18:07 schreef mschol het volgende:
ik heb gezien in de webinterface dat het mogelijk moet zijn om, zonder te bellen, je modem in bridge mode te zetten.
Met de developer tools wat css weghalen was voldoende om de optie tevoorschijn te halen,ik heb deze optie niet zelf getest maar er zijn meerdere opties die op die manier verborgen zijn maar wel werken
Zal ook aan het model liggen, ik heb nog een Cisco EPC3925 uit het UPC tijdperk waar het standaard zelf te doen is in de interface zonder trucs. Je verliest als je 'm in bridge zet inderdaad zo'n beetje alle instelmogelijkheden behalve natuurlijk het admin wachtwoord en de bridge/router optie zelf, en alleen de eerste LAN poort is daarna nog actief om je eigen router op aan te sluiten, ruimt lekker op :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')