abonnement Unibet Coolblue
pi_170283246
Mijn beste vriend en ik zouden graag samen een appartementje willen huren. Helaas zijn we beide niet zo thuis in deze zaken. Alleen denk ik dat het heel lastig is om dit te realiseren.
Hij heeft nog geen vast contract en heeft seizoenswerk (wintermaanden werkt hij niet (bij dit bedrijf)). Een huurovereenkomst afsluiten op basis van zijn inkomen zal dus niet voldoende zijn. Ik ga vanaf september weer naar school en ben van plan om volledig te gaan lenen (iets meer dan ¤1.000,- p.m.). Maar ik heb geen idee of ik op basis van een studielening in aanmerking zou komen voor een huurwoning, aangezien het geen echt inkomen is. Daarnaast krijg ik maandelijks wel een vergoeding van mijn ouders en ik wil wel kijken wat de opties zijn om naast m'n studie nog 1 á 2 dagen te gaan werken. Dit zal ik pas kunnen bekijken als de studie begonnen is en ik m'n rooster heb.
Hebben jullie tips of suggesties hoe je dit zou kunnen aanpakken? Of is het voor mij alleen mogelijk om in studentenwoningen te gaan wonen?
Studentenhuizen zijn voor mij geen optie, ik houd niet zo van feesten, drank etc., waar het toch veel om draait in dat soort huizen. En anders een studio, maar in Amsterdam zijn die behoorlijk aan de prijs en behoorlijk krap.
Ik hoor het graag.
pi_170283428
Ik vind dat jullie beiden nog een tijd moeten wachten voordat a) de vriend een vast contract heeft; en b) jij zelf een enigszins vaste werkplek hebt kunnen regelen. Geld is het allerbelangrijkste in een zelf op poten te houden woonplek, en dus is een vast inkomen meer dan wenselijk.

Naast dat heb je niet alleen te maken met de huur; ook gas, water, elektrisch, servicekosten, afvalverwerking, verzekeringen. Afgezien van de huur komt dat op zo'n 300-400 euro per maand. Dan zijn er nog boodschappen die er van het inkomen betaald moeten worden. Je mag van geluk spreken als je dan nog überhaupt geld overhoudt.

Verder nog het sociale aspect. Ik zou niet vrolijk worden van het feit dat een beste vriend bij me samen komt wonen. Je gaat aan elkaar storen, hij doet weer andere dingen dan jij dat gewend bent en dat veroorzaakt strijd, ondanks de vriendschap.
Tenzij er meer speelt, natuurlijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door Metalfrost op 17-04-2017 13:40:06 ]
Google is your friend, abuse your friends
pi_170283601
quote:
7s.gif Op maandag 17 april 2017 13:31 schreef Metalfrost het volgende:
Tenzij er meer speelt, natuurlijk.
Dan is het een ander verhaal inderdaad...
pi_170283608
quote:
7s.gif Op maandag 17 april 2017 13:31 schreef Metalfrost het volgende:
Ik vind dat jullie beiden nog een tijd moeten wachten voordat a) de vriend een vast contract heeft; en b) jij zelf een enigszins vaste werkplek hebt kunnen regelen. Geld is het allerbelangrijkste in een zelf op poten te houden woonplek, en dus is een vast inkomen meer dan wenselijk.

Naast dat heb je niet alleen te maken met de huur; ook gas, water, elektrisch, servicekosten, afvalverwerking, verzekeringen. Afgezien van de huur komt dat op zo'n 300-400 euro per maand. Dan zijn er nog boodschappen die er van het inkomen betaald moeten worden.

Verder nog het sociale aspect. Ik zou niet vrolijk worden van het feit dat een beste vriend bij me samen komt wonen. Je gaat aan elkaar storen, hij doet weer andere dingen dan jij dat gewend bent en dat veroorzaakt strijd, ondanks de vriendschap.
Tenzij er meer speelt, natuurlijk.
Op eigen benen staan is wel onderhand de bedoeling. We zijn beide 23, dus het mag wel een keer. Inderdaad de vaste lasten zijn wel een behoorlijke kostenpost, maar je mag het wel door twee delen, dus dat scheelt. Maar ik ga niet wachten tot na m'n studie, want vanuit huis is dat gewoon te ver reizen elke dag.
Met onze vriendschap zit het wel goed. We zijn al dik 16 jaar bevriend en hebben al vaker langere tijd met elkaar doorgebracht (nee er speelt niet meer :P). Maar we weten hoe we met elkaar om moeten gaan.
Als hij een vast contract zou hebben, dan zou het wel een stuk makkelijker zijn om dit te realiseren.
  maandag 17 april 2017 @ 13:53:40 #5
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_170283838
stel je voor dat de een een vriendin krijgt en die gaat op zichzelf kan je het dan nog steeds betalen?
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_170284136
Het allerbelangrijkste is de locatie waar jullie willen gaan wonen. Ga je wonen in blauwe stad, schubbekutteveen of amsterdam?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_170287113
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 14:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
Het allerbelangrijkste is de locatie waar jullie willen gaan wonen. Ga je wonen in blauwe stad, schubbekutteveen of amsterdam?
Amsterdam wordt al gezegd..

Dan vraag ik me af hoe lang ze al ingeschreven zijn bij woningnet.
dag
pi_170291346
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 16:51 schreef Peter het volgende:

[..]

Amsterdam wordt al gezegd..

Dan vraag ik me af hoe lang ze al ingeschreven zijn bij woningnet.
ach zo overheen gelezen.

Anti-kraak is dan een oplossing lijkt me....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_170291783
Een huurwoning in Amsterdam ga je niet krijgen onder de 1000-1200 euro. Sociale huur mag je een jaar of 18 wachten vanaf moment van inschrijven. Denk dat je meer kans maakt buiten de stad en met een iets groter en stabieler inkomen :)
pi_170291796
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 19:47 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ach zo overheen gelezen.

Anti-kraak is dan een oplossing lijkt me....
Nee is dan niet de bedoeling om in Amsterdam te gaan wonen. Daar ga ik alleen studeren. Maar als er een directe treinverbinding is met Amsterdam is het al prima. Hij is al ingeschreven in Den Haag, dus dat zou ook prima zijn.
pi_170291809
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 20:05 schreef jojayotho het volgende:

[..]

Nee is dan niet de bedoeling om in Amsterdam te gaan wonen. Daar ga ik alleen studeren. Maar als er een directe treinverbinding is met Amsterdam is het al prima. Hij is al ingeschreven in Den Haag, dus dat zou ook prima zijn.
randstad is gelijk aan antikraak.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')