abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_170281851
Zojuist zag ik het volgende artikel op het AD: http://www.ad.nl/reizen/m(...)-in-europa~a64e72e5/

Samenvattend: Het lijkt erop als men vaker een korte vakantie in de buurt boekt. Bron is daarbij een website voor vliegtickets.

Herkenbaar of niet?
pi_170281889
Om zelf te beginnen: Mijn 'vakantiegedrag' is eigenlijk niet gewijzigd. Ik ga altijd al kort en niet extreem ver.
  maandag 17 april 2017 @ 12:20:44 #3
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170281961
Ik zie het wel om me heen gebeuren, maar zelf ga juist vaker en steeds langer en even ver weg.

Wel opvallend dat toeristen aangeven bang te zijn voor aanslagen en vervolgens wel massaal naar Londen gaan. :?
So we just called him Fred
pi_170282067
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 12:20 schreef FredvZ het volgende:
Ik zie het wel om me heen gebeuren, maar zelf ga juist vaker en steeds langer en even ver weg.

Wel opvallend dat toeristen aangeven bang te zijn voor aanslagen en vervolgens wel massaal naar Londen gaan. :?
Dat klinkt inderdaad tegenstrijdig. Maar ik denk dat reputatie van het land/stad ook meespeelt, afgezien van (recente) aanslagen in het verleden.
pi_170282223
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 12:20 schreef FredvZ het volgende:
Ik zie het wel om me heen gebeuren, maar zelf ga juist vaker en steeds langer en even ver weg.

Wel opvallend dat toeristen aangeven bang te zijn voor aanslagen en vervolgens wel massaal naar Londen gaan. :?
Zou het niet zijn omdat men er vanuit gaat dat het nu juist veiliger is in Londen omdat de beveiliging is opgeschroefd?

quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 12:15 schreef Servicemonster het volgende:
Zojuist zag ik het volgende artikel op het AD: http://www.ad.nl/reizen/m(...)-in-europa~a64e72e5/

Samenvattend: Het lijkt erop als men vaker een korte vakantie in de buurt boekt. Bron is daarbij een website voor vliegtickets.

Herkenbaar of niet?
Ik laat me vooral leiden door de mogelijkheden bij het werk. Op het project waar ik nu zit is een vakantie van 5 weken in 1x niet echt mogelijk. Zou ik die mogelijkheid hebben dan doe ik het zo weer, heb nogal wat bestemmingen op het oog die ik te ver weg vind liggen om er slechts 2 weken naartoe te gaan :)

En aanslagen in Europese steden laat ik me niet zo door bang maken, ik kan op het hutje op de hei ook gebeten worden door een teek met Lyme en dat is ook kut...
Voor wat foto's, kijk hier
  maandag 17 april 2017 @ 12:58:25 #6
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170282811
quote:
4s.gif Op maandag 17 april 2017 12:25 schreef Servicemonster het volgende:
Dat klinkt inderdaad tegenstrijdig. Maar ik denk dat reputatie van het land/stad ook meespeelt, afgezien van (recente) aanslagen in het verleden.
Zou kunnen, maar wel vreemd dat Londen dan betere reputatie heeft. Sinds de eeuwwisseling is daar meer openbaar geweld geweest in toeristisch gebied dan in Parijs en Brussel.

Misschien heeft de Brexit er ook wel mee te maken zit ik me te bedenken. "Laten we naar Londen gaan, nu het nog kan". Wellicht dat toeristen er vanuit gaan dat een uittreding van de Britten uit de EU ook het reizen naar de UK moeilijker maakt.

quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 12:33 schreef polariteit het volgende:
Zou het niet zijn omdat men er vanuit gaat dat het nu juist veiliger is in Londen omdat de beveiliging is opgeschroefd?
Dat is Parijs en Brussel ook het geval na de aanslagen.

We zullen er wel nooit achter komen
So we just called him Fred
  maandag 17 april 2017 @ 13:03:29 #7
460156 Anthonie24
ben een aardige jongen...
pi_170282928
wie wil er nou in godsnaam naar een soort derde wereld land reizen ofzo? ik snap dat nooit zo goed.
waarom is een vakantie dichtbij zo'n taboe? en waarom willen mensen tegenwoordig steeds verder van huis reizien? :')
...maar niet heus HAAAAAAA! _O-
pi_170283593
@Anthonie24: als er vakantiegangers zijn die die behoefte hebben, waarom niet?

Persoonlijk zou ik nog niet dood gevonden willen worden in Turkije of Egypte, maar vreemd genoeg is er nog steeds genoeg animo onder veel vakantiegangers om hier hun vakantie te houden. Dit begrijp ik dan weer niet :+ ;)
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  maandag 17 april 2017 @ 13:42:53 #9
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170283645
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 13:39 schreef KillerBee4ever het volgende:
Persoonlijk zou ik nog niet dood gevonden willen worden in Turkije of Egypte, maar vreemd genoeg is er nog steeds genoeg animo onder veel vakantiegangers om hier hun vakantie te houden. Dit begrijp ik dan weer niet :+ ;)
Het is nu wel heel goedkoop om een paar dagen in de zon te liggen in de plaatsen.
So we just called him Fred
pi_170283786
Ik weet het niet persoonlijk.. Ik heb mijzelf voorgenomen dit jaar om elke vakantie minimaal 3 dagen op "vakantie" te gaan in een ander land.. Maar af en toe verlang ik zeker ook om 1/2 keer per jaar minimaal een week lekker weg te gaan, maar dan heb ik het wel over een verre bestemming wat een week in een willekeurige stad in europa zie ik niet zitten.
pi_170283815
ik ga helemaal niet meer, want ik heb geen geld.

dus dat is ook korter en dichtbij.
  maandag 17 april 2017 @ 20:39:00 #12
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_170292796
Voor mij zijn de mooiste vakantiebestemmingen nog steeds vrij ver. Noord Amerika, Canada, Nieuw Zeeland, Zuid Afrika, Vietnam, etc, dus we doen ons best om per jaar in ieder geval 1x ver weg te gaan, maar daarnaast ook nog wel 1 of 2x korter en dan is het mooi dat er ook in Europa genoeg leuke steden/natuur te vinden is. Aanslagen in Europa let ik nooit heel erg op als het op reizen aankomt, want ik weiger om terroristen mijn vakantieplannen te laten kiezen. Dan kan je op een gegeven moment nergens meer naartoe.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_170325994
Hier is het beide. 1 of 2x ver (voor 1/2/3 weken) en daarnaast veel tripjes in Europa. Alleen in april en mei al Dublin, Brussel en Kopenhagen op de rol.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')