abonnement Unibet Coolblue
pi_170279585
Wil al langere tijd een actioncam kopen alleen is een GoPro nog een te forse investering.
Filmpjes gezien op youtube en telefoon welke zijn geschoten met de SJ5000X en dat ziet er al behoorlijk goed uit in vergelijking met de SJ5000 en SJ4000. Het nieuwe model is de SJ7 Star. Als ik de specs lees is deze aardig beter dan de SJ5000X omdat hij 4k at 30fps kan filmen, meerprijs is ongeveer 40-50¤. Ook zou deze betere plaatjes schieten.

Iemand hier ervaringen met beide of een van de action cams en welke zouden jullie aanraden? Wellicht ergens online nog leuke deal omdat het Pasen is :9
pi_170288924
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 10:08 schreef poiuytr het volgende:
Wil al langere tijd een actioncam kopen alleen is een GoPro nog een te forse investering.............. Het nieuwe model is de SJ7 Star. Als ik de specs lees is deze aardig beter dan de SJ5000X..........

Iemand hier ervaringen met beide of een van de action cams en welke zouden jullie aanraden? ..
De SJcam 5000x heeft een Novatek NT96660 chip en ondersteund geen 4k. Beeld is geëxtrapoleerd. Dan kan je net zo goed een Git2 of Firefly 7s nemen.
De SJ7 Star is op zich wel native 4k met een Ambarella A12, maar persoonlijk vind ik hem aan de prijs. Andere A12 camera's zoals Eken H8plus, Thieye T5E, Andoer C5, zijn wat voordeliger en leveren dezelfde kwaliteit.
Heb je ook al eens naar de Yi 4k gekeken? mi is deze wat beter dan de SJ7 star voor ongeveer dezelfde prijs.
De Yi 4k heeft een dual core A9 chip, tov de goedkopere single core A12 van de SJ7 Star.
In de Gopro Hero 5 zit dezelfde A9 maar heeft een veel hoger prijskaartje.
pi_170296399
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 18:09 schreef elinx het volgende:

[..]

De SJcam 5000x heeft een Novatek NT96660 chip en ondersteund geen 4k. Beeld is geëxtrapoleerd. Dan kan je net zo goed een Git2 of Firefly 7s nemen.
De SJ7 Star is op zich wel native 4k met een Ambarella A12, maar persoonlijk vind ik hem aan de prijs. Andere A12 camera's zoals Eken H8plus, Thieye T5E, Andoer C5, zijn wat voordeliger en leveren dezelfde kwaliteit.
Heb je ook al eens naar de Yi 4k gekeken? mi is deze wat beter dan de SJ7 star voor ongeveer dezelfde prijs.
De Yi 4k heeft een dual core A9 chip, tov de goedkopere single core A12 van de SJ7 Star.
In de Gopro Hero 5 zit dezelfde A9 maar heeft een veel hoger prijskaartje.
Dank, specificaties van Yi2 4k zien er beter uit en filmbeelden zien er inderdaad nog beter uit dan de overige cams. Ik ga hem voornamelijk gebruiken voor mountainbiken, door ingebouwde gyro vermoed ik dat de Yi2 4k dan betere optie is dan de overige cams? Net even paar uur zitten lezen, is wellicht wachten op de Yi2plus nog het wachten waard? Belangrijkste voorwaarden voor mij zijn; beeldstabilisatie en videos maken.
pi_170297238
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 22:04 schreef poiuytr het volgende:.....
Dank, specificaties van Yi2 4k............
...............de Yi2plus nog het wachten waard? Belangrijkste voorwaarden voor mij zijn; beeldstabilisatie en videos maken.
De Yi 4k is waarschijnlijk zo geprijsd omdat de 4k+ eraan komt.
Tot voor kort was de prijs ervan nog ca 249 euro
Reken maar op zeker 100 euro meer voor de 4k+ als die eenmaal verkrijgbaar is.
Dat is nog onder de prijs van de Hero5, maar komt wel al meer in de buurt en heeft bovendien betere specificaties (oa 4k 60fps)
De Yi 4k voldoet aan je gestelde voorwaarden en is zoals gezegd vergelijkbaar met de Hero5.
Het klopt dat niet alle A12 cams een gyro sensor hebben tbv de beeldstabilisatie (EIS).Dat is oa te zien in vergelijkings video's.
Git2 biedt de beste gyro stabilisatie van de goedkopere cams met NTK96660, maar geen 4k video.

[ Bericht 7% gewijzigd door elinx op 18-04-2017 22:24:58 ]
pi_170299994
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 22:36 schreef elinx het volgende:

[..]

De Yi 4k is waarschijnlijk zo geprijsd omdat de 4k+ eraan komt.
Tot voor kort was de prijs ervan nog ca 249 euro
Reken maar op zeker 100 euro meer voor de 4k+ als die eenmaal verkrijgbaar is.
Dat is nog onder de prijs van de Hero5, maar komt wel al meer in de buurt en heeft bovendien betere specificaties (oa 4k 60fps)
De Yi 4k voldoet aan je gestelde voorwaarden en is zoals gezegd vergelijkbaar met de Hero5.
Het klopt dat niet alle A12 cams een gyro sensor hebben tbv de beeldstabilisatie (EIS).Dat is oa te zien in vergelijkings video's.
Git2 biedt de beste gyro stabilisatie van de goedkopere cams met NT19660, maar geen 4k video.
Als ik alles goed heb gelezen biedt de yi2 4k op hoge resoluties (4k) geen gyro, pas vanaf 1080? De filmpjes wat ik van Git2 zie zijn echt veelbelovend, de kleuren vind ik veel mooier en warmer uitkomen dan de GoPro 5 en 4 en de Yi2k. Grote nadeel van deze cam is alleen de minimale batterijduur van 45min. Des te meer reviews je gaat lezen over de verschillende cams des te meer opties je verkrijgt. Heb jij beide cams? Zo ja welke vind jij beter de Git2 of Yi2k als we batterijduur en bijv. in het donker filmen niet rekenen in het eindoordeel.

Bedankt iig voor je input tot zover :s)
pi_170309379
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 07:51 schreef poiuytr het volgende:

.......Heb jij beide cams? Zo ja welke vind jij beter de Git2 of Yi2k als we batterijduur en bijv. in het donker filmen niet rekenen in het eindoordeel......
Nee ik heb deze cam's niet, maar net als jij ben ik er veel mee bezig geweest. Het is niet een kwestie van "beter" maar een kwestie wat je belangrijk vindt en hoeveel geld je ervoor over hebt.
Als het alleen om beter gaat is het de Yi4k plus (H2), gevolgd door de Yi4k, Hero5 (A9)
Daarna volgen alle anderen pas, die allemaal vergelijkbaar zijn, maar op onderdelen beter scoren.
4k? A12 types, Stabilisatie? Git2 (96660), Beeldcontrast? A7 types, Prijs? NTK96660 types

Ik heb de Yi1 (A7), die een goed resultaat levert, maar was niet tevreden over ontbrekende stabilisatie. Ik heb daarom overwogen de Yi2 aan te schaffen. Echter die was, toen nog, voor mijn gebruik, te hoog geprijsd. Had bijna de Git2 gekocht, maar die was uitverkocht toen ik dat besloten had. Ben uiteindelijk als tussenoplossing voor de Firefly 6S gegaan, vanwege de goede gyro stabilisatie en een belachelijk lage prijs (het display van de 7S mis ik niet).

Als ik nu weer voor dezelfde keuze zou staan, zou ik voor de Yi2 (A9) gaan. De prijs ervan is flink omlaag gegaan en biedt veel kwaliteit. Het dynamisch bereik van de Ambarella chips (ook de A7 van de Y1 en de A12 chips) is gewoon beter dan die van de Novatek types en dat merk je bij grote contrasten in je opnames.
4k is leuk, maar je moet het wel kunnen ver/bewerken en dat laatste ontbreekt bij mijn PC en TV. Ik ben (nog) tevreden met 1080@60fps en een goede stabilisatie.Daarom ben ik momenteel tevreden me de cam's die ik heb.

[ Bericht 4% gewijzigd door elinx op 20-04-2017 07:41:43 ]
pi_170403071
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 16:47 schreef elinx het volgende:

[..]

Nee ik heb deze cam's niet, maar net als jij ben ik er veel mee bezig geweest. Het is niet een kwestie van "beter" maar een kwestie wat je belangrijk vindt en hoeveel geld je ervoor over hebt.
Als het alleen om beter gaat is het de Yi4k plus (H2), gevolgd door de Yi4k, Hero5 (A9)
Daarna volgen alle anderen pas, die allemaal vergelijkbaar zijn, maar op onderdelen beter scoren.
4k? A12 types, Stabilisatie? Git2 (96660), Beeldcontrast? A7 types, Prijs? NTK96660 types

Ik heb de Yi1 (A7), die een goed resultaat levert, maar was niet tevreden over ontbrekende stabilisatie. Ik heb daarom overwogen de Yi2 aan te schaffen. Echter die was, toen nog, voor mijn gebruik, te hoog geprijsd. Had bijna de Git2 gekocht, maar die was uitverkocht toen ik dat besloten had. Ben uiteindelijk als tussenoplossing voor de Firefly 6S gegaan, vanwege de goede gyro stabilisatie en een belachelijk lage prijs (het display van de 7S mis ik niet).

Als ik nu weer voor dezelfde keuze zou staan, zou ik voor de Yi2 (A9) gaan. De prijs ervan is flink omlaag gegaan en biedt veel kwaliteit. Het dynamisch bereik van de Ambarella chips (ook de A7 van de Y1 en de A12 chips) is gewoon beter dan die van de Novatek types en dat merk je bij grote contrasten in je opnames.
4k is leuk, maar je moet het wel kunnen ver/bewerken en dat laatste ontbreekt bij mijn PC en TV. Ik ben (nog) tevreden met 1080@60fps en een goede stabilisatie.Daarom ben ik momenteel tevreden me de cam's die ik heb.
Dank voor al je input. Dinsdagavond na je post besluit genomen om voor de yi 4k te gaan, afgelopen dagen gelijk accessoires uitgezocht welke ik mee wou bestellen. Nu wou ik gisteren bestellen bleek de prijs van 188 naar 220 te zijn geswitcht. Op Gearbest site stond dat actie nog 3dagen geldig was, zuur en ga er nu geen 40¤ meer voor betalen. Hou de aanbiedingen aankomende tijd in de gaten en wellicht koop ik als tussenoplossing wel de Git2 of Firefly 6S, dit zijn ook leuke een zeer betaalbare opties.
pi_170409549
Ik heb zelf de Xiaomi Yi 1 gekocht 2 jaar geleden, zeker in combinatie met de diverse mods om o.a. bitrate aan te passen maakt hij nog steeds goede kwaliteit videos.
Wat ik je in ieder geval wil meegeven is dat Gyro toch echt wel een vereiste is, die helaas bij de eerste Yi ontbreekt. Daarnaast is ook een schermpje echt wel handig omdat het met een groothoeklens/fisheye zoals bij de action camera's nog lastiger in te schatten is wat er wel en wat er niet op beeld staat.
Moet zeggen dat ik toch wel impressed ben door de Firefly 6S met die gyro, en dat voor minder dan 60 euro.
pi_170446840
De 7s heeft wel een display.
Echter het display mis ik juist niet omdat het groothoek betreft, waardoor er veel in beeld komt.

Anders is dit igv een 90 graden lens die geen vervorming geeft maar meer vergroot beeld en daardoor een mindere gyro stabilisatie. Vervorming is eenvoudig achteraf te corrigeren, maar stabilisatie achteraf is zeer tijdrovend.
pi_170518193
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:19 schreef DesperateMatter het volgende:
Ik heb zelf de Xiaomi Yi 1 gekocht 2 jaar geleden, zeker in combinatie met de diverse mods om o.a. bitrate aan te passen maakt hij nog steeds goede kwaliteit videos.
Wat ik je in ieder geval wil meegeven is dat Gyro toch echt wel een vereiste is, die helaas bij de eerste Yi ontbreekt. Daarnaast is ook een schermpje echt wel handig omdat het met een groothoeklens/fisheye zoals bij de action camera's nog lastiger in te schatten is wat er wel en wat er niet op beeld staat.
Moet zeggen dat ik toch wel impressed ben door de Firefly 6S met die gyro, en dat voor minder dan 60 euro.
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 01:14 schreef elinx het volgende:
De 7s heeft wel een display.
Echter het display mis ik juist niet omdat het groothoek betreft, waardoor er veel in beeld komt.

Anders is dit igv een 90 graden lens die geen vervorming geeft maar meer vergroot beeld en daardoor een mindere gyro stabilisatie. Vervorming is eenvoudig achteraf te corrigeren, maar stabilisatie achteraf is zeer tijdrovend.
Heb afgelopen week de 6s gekocht, ben benieuwd. Welke battery charger gebruiken jullie? Of stoppen jullie gewoon de lege accu in de cam en laden hem zo op? Gok dat hij aankomende week binnenkomt, heb er 70¤ voor betaald. Dan maar even kijken welke accessoires ik mis/ nodig ben en die dan vanuit China importeren.
pi_170522412
ik heb geen reserve accu en laad onderweg met xiaomi accupack. De accu is echter dezelfde maat als de GoPro, dus een lader vinden moet geen probleem opleveren.

Het is vooral wifi wat nogal wat energie vergt, maar dat gebruik ik nagenoeg niet.

tip
De app FinalCam werkt mi soepeler dan die van HawkEye zelf

[ Bericht 17% gewijzigd door elinx op 27-04-2017 16:11:05 ]
pi_170864870
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:19 schreef DesperateMatter het volgende:
................
Moet zeggen dat ik toch wel impressed ben door de Firefly 6S met die gyro, en dat voor minder dan 60 euro.
Mee eens, heb de 6S de afgelopen meivakantie flink op de proef gesteld en was vooral verrast door de uitstekende eigenschappen van de gyro stabilisatie.

pi_171111158
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 16:02 schreef elinx het volgende:
ik heb geen reserve accu en laad onderweg met xiaomi accupack. De accu is echter dezelfde maat als de GoPro, dus een lader vinden moet geen probleem opleveren.

Het is vooral wifi wat nogal wat energie vergt, maar dat gebruik ik nagenoeg niet.

tip
De app FinalCam werkt mi soepeler dan die van HawkEye zelf
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 21:43 schreef elinx het volgende:

[..]

Mee eens, heb de 6S de afgelopen meivakantie flink op de proef gesteld en was vooral verrast door de uitstekende eigenschappen van de gyro stabilisatie.

De standaard app van Hawkeye werkt niet echt mooi nee, duurt minuten voordat je filmpje af kunt spelen. Afgelopen week de Firefly 6s kunnen uittesten op de mountainbike en moet zeggen dat ik zeer onder de indruk ben van de beelden, echt verbluffend voor de prijs. Gyro werk top. Heb actioncam nu onder aan stuur hangen, met een bochtig parcour wordt je klein beetje duizelig. Nadeel is wel dat er geen optie op zit dat je de cam 180 graden kunt draaien, nu moet de foto's en filmpjes allemaal bewerken. Over bewerken gesproken; welk programma gebruiken jullie hiervoor? Wat ik ook klein nadeel vindt is dat filmpjes in 4k op mijn normale pc niet af te spelen zijn, enkel mijn macbook kan dit aan. Maar dit is meer een luxe probleem ;')

Thanks voor de tip en hulp echt een goede koop mee gedaan.
pi_173447903
Hallo,

Ik heb een sj7 star gekocht. Maar ik wil graag de videos ook afspelen op mijn iPhone, maar dit bestand wordt niet ondersteund. Iemand enig idee hoe ik dit bestand kan omzetten zodat ik het wel kan afspelen?
pi_173452699
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 19:45 schreef Lizzy_Aerts het volgende:
Hallo,

Ik heb een sj7 star gekocht. Maar ik wil graag de videos ook afspelen op mijn iPhone, maar dit bestand wordt niet ondersteund. Iemand enig idee hoe ik dit bestand kan omzetten zodat ik het wel kan afspelen?
Download Adobe Premiere op je mobiel, importeer je sjcam filmpjes naar een nieuw project en exporteer het project als video naar je iphone.

Btw, SJ7 is echt een top cameraatje voor relatief weinig geld.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')