abonnement Unibet Coolblue
  maandag 17 april 2017 @ 12:05:52 #76
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_170281634
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 12:03 schreef Alan_Bastard het volgende:
De baas van Turkish begint over de nootjes van de KLM
De voormalige baas. Tegenwoordig zit er een overheidsmannetje.
pi_170281643
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 12:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ehm nee .
Zie quote hierboven.
Grootverdiener die ook de kleintjes Est.
pi_170281673
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 12:06 schreef Alan_Bastard het volgende:

[..]

Zie quote hierboven.
Ajse, hier heb je er nog een. Schiphol is al ingehaald door Turkije.



[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2017 12:08:14 ]
pi_170281782
quote:
14s.gif Op maandag 17 april 2017 12:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ajse, hier heb je er nog een. Schiphol is al ingehaald door Turkije.

Ja, dus? Dat zegt toch verder niets? Beiden zijn gegroeid, dat zegt toch niets over bedreiging?
Het gaat alleen niet zo goed met Turkish Airlines en ik voorzie naarmate dat de toeristenstroom zal afnemen, dit nijpender gaat worden. Als de economie dan ook nog gaat krimpen en de lira verder devalueert Turkish Airlines het nieuwe Aeroflot gaat worden.
Grootverdiener die ook de kleintjes Est.
pi_170281906
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 12:12 schreef Alan_Bastard het volgende:

[..]

Ja, dus? Dat zegt toch verder niets? Beiden zijn gegroeid, dat zegt toch niets over bedreiging?
Het gaat alleen niet zo goed met Turkish Airlines en ik voorzie naarmate dat de toeristenstroom zal afnemen, dit nijpender gaat worden. Als de economie dan ook nog gaat krimpen en de lira verder devalueert Turkish Airlines het nieuwe Aeroflot gaat worden.
Heb je überhaupt wel goed geluisterd naar de video, de video gaat voor een groot deel over hoe slecht schiphol er dan voor zal staan.

Verder nee, er wordt constant maar herhaald dat het slecht gaat met TA ( in dit topic dan) , maar in 2016 zijn ze alleen maar gegroeid en gegroeid:


http://www.airporthaber.c(...)larini-acikladi.html
Het gaat slecht met Turkish airlines komt bij mij een beetje over als de wens is de vader van de gedachte, maar kijkend naar de cijfers en vluchten neemt het voor TA alleen maar toe.

Los er van dat de internationale vluchten van TA vooral in euro en dollar wordt betaald natuurlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2017 12:18:19 ]
  maandag 17 april 2017 @ 12:18:02 #81
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_170281908
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 12:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ehm nee .
Hmm, waarmee vliegen ze dan al die nieuwe routes en frequenties? Met modelvliegtuigjes? Want een serieus aantal van de echte vliegtuigen worden verkocht of verhuurd en orders worden uitgesteld.

Vooral volhouden dat ze nog in de groei zitten ^O^
pi_170281936
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 12:17 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Heb je überhaupt wel goed geluisterd naar de video, de video gaat voor een groot deel over hoe slecht schiphol er dan voor zal staan.

Verder nee, er wordt constant maar herhaald dat het slecht gaat met TA ( in dit topic dan) , maar in 2016 zijn ze alleen maar gegroeid en gegroeid:

[ afbeelding ]
http://www.airporthaber.c(...)larini-acikladi.html
Het gaat slecht met Turkish airlines komt bij mij een beetje over als de wens is de vader van de gedachte, maar kijkend naar de cijfers en vluchten neemt het voor TA alleen maar toe.

Los er van dat de internationale vluchten van TA vooral in euro en dollar wordt betaald natuurlijk.
quote:
In August 2016, Turkish Airlines announced a profit collapse to a loss of 198 million Euros for the second quarter of 2016 while expecting an overall loss of 10 million passengers for 2016.[27] The airline already announced significant reductions in operations for the upcoming 2016/2017 schedule period with frequency cuts to 45 European and 13 intercontinental routes.[28][29] Turkish Airlines also announced an overall record loss of 1.9 billion Turkish Liras ($644.4 million) for the first half of 2016.[30]
Grootverdiener die ook de kleintjes Est.
pi_170282193
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 12:18 schreef OEM het volgende:

[..]

Hmm, waarmee vliegen ze dan al die nieuwe routes en frequenties? Met modelvliegtuigjes? Want een serieus aantal van de echte vliegtuigen worden verkocht of verhuurd en orders worden uitgesteld.

Vooral volhouden dat ze nog in de groei zitten ^O^
Gast probeer je uit je eigen onwetendheid een argument te halen als onderbouwing?

Bestaande vloot van TA is op dit moment al aan het uitbreiden naar nieuwe oorden waar ze voorheen niet aan het vliegen waren.

11 April:

Turkish Airlines begins Istanbul-Samara flights

Maart:

Turkish Airlines establish new cargo route to Oslo Airport

Turkish Airlines increases flights to Moscow

Macedonia seeks to grant Turkish Airlines 5th Freedom rights

Turkish Airlines new route boosts growing African network

Waarom moet ik in godsnaam jouw huiswerk voor jou gaan doen? Dacht je omdat er paar bestellingen zijn uitgesteld dat het aan het krimpen en landlocked is.
pi_170282290
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 12:19 schreef Alan_Bastard het volgende:

[..]

[..]

En inmiddels is 2016 afgesloten dus met een 3% groei voor Turkish airlines.
  maandag 17 april 2017 @ 12:39:25 #85
165633 eriksd
The grand facade...
pi_170282360
quote:
3s.gif Op maandag 17 april 2017 12:36 schreef Triggershot het volgende:

[..]

En inmiddels is 2016 afgesloten dus met een 3% groei voor Turkish airlines.
Wauwie.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_170282386
quote:
15s.gif Op maandag 17 april 2017 12:39 schreef eriksd het volgende:

[..]

Wauwie.
Niet haten.

In NL zijn ze al blij met percentages achter de komma.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2017 12:41:21 ]
  maandag 17 april 2017 @ 12:50:03 #87
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_170282620


[ Bericht 100% gewijzigd door OEM op 17-04-2017 12:53:13 ]
pi_170283104
Een voor ons relevant gevolg zal zijn dat de relaties tussen de EU en Turkije verder zullen verslechteren. Nu had Turkije eigenlijk al geen kans op een lidmaatschap vanwege de grootschalige grove mensenrechtenschendingen en alle inperkingen op de democratische rechtsstaat, maar dat zal op korte termijn wellicht ook geformaliseerd worden door de status van kandidaat-lid in te trekken. Tegelijkertijd heeft Erdogan ook al aangekondigd de relaties met de EU te zullen herevalueren, wat eveneens enkel een achteruitgang kan betekenen. Die vriendschap, voor zover die nog bestond, zal praktisch ophouden. Kan ook weer een effect hebben op die vluchtelingendeal. Daar heeft Erdogan wel een machtig wapen mee in handen, want als hij de poort weer open gooit speelt dat Europees extreemrechts in de kaart, wat de zittende Europese macht natuurlijk zal willen voorkomen.
  maandag 17 april 2017 @ 13:14:36 #89
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_170283149
quote:
3s.gif Op maandag 17 april 2017 12:36 schreef Triggershot het volgende:
En inmiddels is 2016 afgesloten dus met een 3% groei voor Turkish airlines.
Leuk verhaal. In de echte wereld ging het zo kut met TK in 2016 dat het winterseizoen drastisch gekrompen is om het verlies te beperken:

Na Q1: $421 miljoen verlies
Na Q2: $647 miljoen verlies
Na Q3: $463 miljoen verlies
Heel 2016: $77 miljoen verlies

Bronnen:
http://investor.turkishai(...)ial_Report_-_USD.pdf
http://investor.turkishai(...)ncial_Report_USD.pdf
http://investor.turkishai(...)ncial_Report_USD.pdf
http://investor.turkishai(...)ncial_Report_USD.pdf

In verhaalvorm:

Turkish Airlines reported a 2016 net loss of $77 million, reversed from a net profit of $1.7 billion for the previous year.

The Istanbul-based carrier reported a $291 million loss from main operations for the year, reversed from an $895 million profit in 2015.

Revenue for 2016 was $9.8 billion, down 6.9% from $10.5 billion in 2015.

Turkish Airlines had budgeted for double-digit growth in 2016, but the June terrorist attack at Istanbul Ataturk Airport and an attempted military coup later in the same summer seriously affected demand and profits.

Turkish CEO Bilal Eksi told ATW recently that the flag carrier expected to have losses, “but not so much because of what happened last year. In 2016, demand suddenly changed.”

ASKs grew 10.7% and the carrier transported 62.8% million passengers, up 2.5% year-over-year (YOY), creating a load factor of 74.6%, down 3% YOY.

Operational expenses grew 3.1% YOY to $10.1 billion for 2016.

Turkish generated $1.6 billion of EBITDAR in 2016, down 36.9% YOY, with a 16.6% margin, down 7.9 percentage points YOY.

SunExpress, a joint venture of Lufthansa and Turkish Airlines, announced a loss of $26 million for 2016.

Looking forward, Eksi said the biggest challenge for 2017 is cost savings and growth. Also, he said priorities were “modernizing our IT systems and exploring ancillary revenues, for example on exit rows like other airlines are doing.”
pi_170283165
quote:
3s.gif Op maandag 17 april 2017 12:36 schreef Triggershot het volgende:

[..]

En inmiddels is 2016 afgesloten dus met een 3% groei voor Turkish airlines.
http://investor.turkishai(...)ncial_Report_USD.pdf

Revenue naar beneden en van winst Naar verlies.
Maar goed, je verheerlijking gaat niet samen met feiten.
Grootverdiener die ook de kleintjes Est.
pi_170283200
Lekker boeiend mensen, zo'n vliegmaatschappij. Dat is toch niet het meest interessante discussiepunt na deze Grondwetswijziging.
  maandag 17 april 2017 @ 13:26:34 #92
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_170283367
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 13:14 schreef OEM het volgende:
Na Q1: $421 miljoen verlies
Na Q2: $647 miljoen verlies
Na Q3: $463 miljoen verlies
Heel 2016: $77 miljoen verlies
Om aan tegeven hoe kut 2016 wel niet was: de cijfers van 2015:

Na Q1: $153 miljoen winst
Na Q2: $406 miljoen winst
Na Q3: $877 miljoen winst
Heel 2015: $1069 miljoen winst

Ze lopen dus gewoon een miljard USD achter op 2015. Nee, het gaat heel goed met ze. |:(
  maandag 17 april 2017 @ 13:30:14 #93
165633 eriksd
The grand facade...
pi_170283410
quote:
9s.gif Op maandag 17 april 2017 12:40 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Niet haten.

In NL zijn ze al blij met percentages achter de komma.
quote:
KLM heeft het jaar 2016 afgesloten met een record van 30,4 miljoen passagiers. Dat is een stijging van 6,4 procent ten opzichte van 2015.
http://www.luchtvaartnieu(...)n-passagiers-in-2016

Maargoed, terug naar het onderwerp maar weer.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_170283945
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 13:14 schreef OEM het volgende:

[..]

Leuk verhaal. In de echte wereld ging het zo kut met TK in 2016 dat het winterseizoen drastisch gekrompen is om het verlies te beperken:

Na Q1: $421 miljoen verlies
Na Q2: $647 miljoen verlies
Na Q3: $463 miljoen verlies
Heel 2016: $77 miljoen verlies

Bronnen:
http://investor.turkishai(...)ial_Report_-_USD.pdf
http://investor.turkishai(...)ncial_Report_USD.pdf
http://investor.turkishai(...)ncial_Report_USD.pdf
http://investor.turkishai(...)ncial_Report_USD.pdf

In verhaalvorm:

Turkish Airlines reported a 2016 net loss of $77 million, reversed from a net profit of $1.7 billion for the previous year.

The Istanbul-based carrier reported a $291 million loss from main operations for the year, reversed from an $895 million profit in 2015.

Revenue for 2016 was $9.8 billion, down 6.9% from $10.5 billion in 2015.

Turkish Airlines had budgeted for double-digit growth in 2016, but the June terrorist attack at Istanbul Ataturk Airport and an attempted military coup later in the same summer seriously affected demand and profits.

Turkish CEO Bilal Eksi told ATW recently that the flag carrier expected to have losses, “but not so much because of what happened last year. In 2016, demand suddenly changed.”

ASKs grew 10.7% and the carrier transported 62.8% million passengers, up 2.5% year-over-year (YOY), creating a load factor of 74.6%, down 3% YOY.

Operational expenses grew 3.1% YOY to $10.1 billion for 2016.

Turkish generated $1.6 billion of EBITDAR in 2016, down 36.9% YOY, with a 16.6% margin, down 7.9 percentage points YOY.

SunExpress, a joint venture of Lufthansa and Turkish Airlines, announced a loss of $26 million for 2016.

Looking forward, Eksi said the biggest challenge for 2017 is cost savings and growth. Also, he said priorities were “modernizing our IT systems and exploring ancillary revenues, for example on exit rows like other airlines are doing.”
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 13:15 schreef Alan_Bastard het volgende:

[..]

http://investor.turkishai(...)ncial_Report_USD.pdf

Revenue naar beneden en van winst Naar verlies.
Maar goed, je verheerlijking gaat niet samen met feiten.
Que? Het verlies van TA stond al vermeld in de eerste citaat van Alan_Bastard ja, hoe is het in kaart brengen van het verlies een argument tegen een 3% groei van Turkish airlines?

quote:
Turkish Airlines has increased its total number of passengers by 3 percent in the January-November 2016 period compared to the same period last year, the country’s national flag carrier announced Thursday.

The total number of passengers between January and November reached 58.3 million compared to 56.6 million in the same period in 2015, the airline said in a statement.

Turkish Airlines said the number of customers rose by 4.3 percent on its domestic flights and 2.1 percent on its international flights.

Seat occupancy declined by 3.6 points to 74.5 percent compared to the January-November 2015 period.

Turkish Airlines also said the company had a total of 292 destinations worldwide – 49 domestic and 243 international as of November.

The number of aircraft operated by the airline increased by 36 to 335, including 13 cargo planes, from 299 in November 2015.

Turkish Airline's shares in Borsa Istanbul were the second most-traded stocks and were valued at 4.87 Turkish liras (approximately $1.44) towards the closing session on Wednesday.
Qua cijfers en omzet hebben ze het niet zoals 2015 gedaan, maar het capaciteit van de maatschappij en aantal reizigers zijn alleen maar toegenomen in 2016.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2017 14:02:30 ]
pi_170283985
quote:
9s.gif Op maandag 17 april 2017 13:30 schreef eriksd het volgende:

[..]

[..]

http://www.luchtvaartnieu(...)n-passagiers-in-2016

Maargoed, terug naar het onderwerp maar weer.
En zelfs dan net voorbij de helft van wat TA aan het vervoeren is jaarlijks.

Maar goed terug naar het onderwerp zoals je aangaf:

De resultaten van gisteren zijn optimistisch goed voor een nieuw democratisch begin in Turkije met vruchtbare gevolgen voor het land :)

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2017 14:04:15 ]
pi_170284028
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 11:11 schreef Triggershot het volgende:
9/10 aanklachten waarmee ze gearresteerd zijn heeft niets met journalistiek te maken, maar met terrorisme, smokkel, wapenhandel.
De gemiddelde opgepakte journalist in Turkije doet aan terrorisme, smokkel en wapenhandel???

Het lijkt me dat daar meer dan genoeg geld meer te verdienen is. Waarom zou je dan nog journalist erbij doen?

:@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_170284064
Hallo Triggershot; dat was een serieuze vraag waar blijft mijn antwoord???
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_170284073
quote:
7s.gif Op maandag 17 april 2017 14:04 schreef Geralt het volgende:

[..]

De gemiddelde opgepakte journalist in Turkije doet aan terrorisme, smokkel en wapenhandel???

Het lijkt me dat daar meer dan genoeg geld meer te verdienen is. Waarom zou je dan nog journalist erbij doen?

:@
De bewering van de Turkse autoriteiten is dat de opgepakte mensen in Turkije schuilen achter een titel van journalist en de aanklachten wanneer er geen sprake is van lekken van staatsgeheimen, terreurpropaganda en beledigen van de staatshoofd niet zijn gericht op journalistiek, maar op regelrecht crimineel gedrag. Dat kan je zien als bullshit en goedpraten vanuit de overheid, maar er is nogal sprake van een hoeveelheid kritische media die niet worden aangepakt, niet lovend zijn richting Erdogan, waar zelfs Erdogan nog met regelmaat op verschijnt en zijn praatje doet tijdens een interview.
pi_170284079
quote:
7s.gif Op maandag 17 april 2017 14:06 schreef Geralt het volgende:
Hallo Triggershot; dat was een serieuze vraag waar blijft mijn antwoord???
Heb geduld.
pi_170284116
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 14:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De bewering van de Turkse autoriteiten is dat de opgepakte mensen in Turkije schuilen achter een titel van journalist en de aanklachten wanneer er geen sprake is van lekken van staatsgeheimen, terreurpropaganda en beledigen van de staatshoofd niet zijn gericht op journalistiek, maar op regelrecht crimineel gedrag. Dat kan je zien als bullshit en goedpraten vanuit de overheid, maar er is nogal sprake van een hoeveelheid kritische media die niet worden aangepakt, niet lovend zijn richting Erdogan, waar zelfs Erdogan nog met regelmaat op verschijnt en zijn praatje doet tijdens een interview.
OK dus 90% van de opgepakte journalisten is geen journalist, maar een terrorist die wapens verhandeld en smokkelt?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')