De voormalige baas. Tegenwoordig zit er een overheidsmannetje.quote:Op maandag 17 april 2017 12:03 schreef Alan_Bastard het volgende:
De baas van Turkish begint over de nootjes van de KLM
Ajse, hier heb je er nog een. Schiphol is al ingehaald door Turkije.quote:
Ja, dus? Dat zegt toch verder niets? Beiden zijn gegroeid, dat zegt toch niets over bedreiging?quote:Op maandag 17 april 2017 12:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ajse, hier heb je er nog een. Schiphol is al ingehaald door Turkije.
Heb je überhaupt wel goed geluisterd naar de video, de video gaat voor een groot deel over hoe slecht schiphol er dan voor zal staan.quote:Op maandag 17 april 2017 12:12 schreef Alan_Bastard het volgende:
[..]
Ja, dus? Dat zegt toch verder niets? Beiden zijn gegroeid, dat zegt toch niets over bedreiging?
Het gaat alleen niet zo goed met Turkish Airlines en ik voorzie naarmate dat de toeristenstroom zal afnemen, dit nijpender gaat worden. Als de economie dan ook nog gaat krimpen en de lira verder devalueert Turkish Airlines het nieuwe Aeroflot gaat worden.
Hmm, waarmee vliegen ze dan al die nieuwe routes en frequenties? Met modelvliegtuigjes? Want een serieus aantal van de echte vliegtuigen worden verkocht of verhuurd en orders worden uitgesteld.quote:
quote:Op maandag 17 april 2017 12:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Heb je überhaupt wel goed geluisterd naar de video, de video gaat voor een groot deel over hoe slecht schiphol er dan voor zal staan.
Verder nee, er wordt constant maar herhaald dat het slecht gaat met TA ( in dit topic dan) , maar in 2016 zijn ze alleen maar gegroeid en gegroeid:
[ afbeelding ]
http://www.airporthaber.c(...)larini-acikladi.html
Het gaat slecht met Turkish airlines komt bij mij een beetje over als de wens is de vader van de gedachte, maar kijkend naar de cijfers en vluchten neemt het voor TA alleen maar toe.
Los er van dat de internationale vluchten van TA vooral in euro en dollar wordt betaald natuurlijk.
quote:In August 2016, Turkish Airlines announced a profit collapse to a loss of 198 million Euros for the second quarter of 2016 while expecting an overall loss of 10 million passengers for 2016.[27] The airline already announced significant reductions in operations for the upcoming 2016/2017 schedule period with frequency cuts to 45 European and 13 intercontinental routes.[28][29] Turkish Airlines also announced an overall record loss of 1.9 billion Turkish Liras ($644.4 million) for the first half of 2016.[30]
Gast probeer je uit je eigen onwetendheid een argument te halen als onderbouwing?quote:Op maandag 17 april 2017 12:18 schreef OEM het volgende:
[..]
Hmm, waarmee vliegen ze dan al die nieuwe routes en frequenties? Met modelvliegtuigjes? Want een serieus aantal van de echte vliegtuigen worden verkocht of verhuurd en orders worden uitgesteld.
Vooral volhouden dat ze nog in de groei zitten
Wauwie.quote:Op maandag 17 april 2017 12:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En inmiddels is 2016 afgesloten dus met een 3% groei voor Turkish airlines.
Niet haten.quote:
Leuk verhaal. In de echte wereld ging het zo kut met TK in 2016 dat het winterseizoen drastisch gekrompen is om het verlies te beperken:quote:Op maandag 17 april 2017 12:36 schreef Triggershot het volgende:
En inmiddels is 2016 afgesloten dus met een 3% groei voor Turkish airlines.
http://investor.turkishai(...)ncial_Report_USD.pdfquote:Op maandag 17 april 2017 12:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En inmiddels is 2016 afgesloten dus met een 3% groei voor Turkish airlines.
Om aan tegeven hoe kut 2016 wel niet was: de cijfers van 2015:quote:Op maandag 17 april 2017 13:14 schreef OEM het volgende:
Na Q1: $421 miljoen verlies
Na Q2: $647 miljoen verlies
Na Q3: $463 miljoen verlies
Heel 2016: $77 miljoen verlies
quote:Op maandag 17 april 2017 12:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Niet haten.
In NL zijn ze al blij met percentages achter de komma.
http://www.luchtvaartnieu(...)n-passagiers-in-2016quote:KLM heeft het jaar 2016 afgesloten met een record van 30,4 miljoen passagiers. Dat is een stijging van 6,4 procent ten opzichte van 2015.
quote:Op maandag 17 april 2017 13:14 schreef OEM het volgende:
[..]
Leuk verhaal. In de echte wereld ging het zo kut met TK in 2016 dat het winterseizoen drastisch gekrompen is om het verlies te beperken:
Na Q1: $421 miljoen verlies
Na Q2: $647 miljoen verlies
Na Q3: $463 miljoen verlies
Heel 2016: $77 miljoen verlies
Bronnen:
http://investor.turkishai(...)ial_Report_-_USD.pdf
http://investor.turkishai(...)ncial_Report_USD.pdf
http://investor.turkishai(...)ncial_Report_USD.pdf
http://investor.turkishai(...)ncial_Report_USD.pdf
In verhaalvorm:
Turkish Airlines reported a 2016 net loss of $77 million, reversed from a net profit of $1.7 billion for the previous year.
The Istanbul-based carrier reported a $291 million loss from main operations for the year, reversed from an $895 million profit in 2015.
Revenue for 2016 was $9.8 billion, down 6.9% from $10.5 billion in 2015.
Turkish Airlines had budgeted for double-digit growth in 2016, but the June terrorist attack at Istanbul Ataturk Airport and an attempted military coup later in the same summer seriously affected demand and profits.
Turkish CEO Bilal Eksi told ATW recently that the flag carrier expected to have losses, “but not so much because of what happened last year. In 2016, demand suddenly changed.”
ASKs grew 10.7% and the carrier transported 62.8% million passengers, up 2.5% year-over-year (YOY), creating a load factor of 74.6%, down 3% YOY.
Operational expenses grew 3.1% YOY to $10.1 billion for 2016.
Turkish generated $1.6 billion of EBITDAR in 2016, down 36.9% YOY, with a 16.6% margin, down 7.9 percentage points YOY.
SunExpress, a joint venture of Lufthansa and Turkish Airlines, announced a loss of $26 million for 2016.
Looking forward, Eksi said the biggest challenge for 2017 is cost savings and growth. Also, he said priorities were “modernizing our IT systems and exploring ancillary revenues, for example on exit rows like other airlines are doing.”
Que? Het verlies van TA stond al vermeld in de eerste citaat van Alan_Bastard ja, hoe is het in kaart brengen van het verlies een argument tegen een 3% groei van Turkish airlines?quote:Op maandag 17 april 2017 13:15 schreef Alan_Bastard het volgende:
[..]
http://investor.turkishai(...)ncial_Report_USD.pdf
Revenue naar beneden en van winst Naar verlies.
Maar goed, je verheerlijking gaat niet samen met feiten.
Qua cijfers en omzet hebben ze het niet zoals 2015 gedaan, maar het capaciteit van de maatschappij en aantal reizigers zijn alleen maar toegenomen in 2016.quote:Turkish Airlines has increased its total number of passengers by 3 percent in the January-November 2016 period compared to the same period last year, the country’s national flag carrier announced Thursday.
The total number of passengers between January and November reached 58.3 million compared to 56.6 million in the same period in 2015, the airline said in a statement.
Turkish Airlines said the number of customers rose by 4.3 percent on its domestic flights and 2.1 percent on its international flights.
Seat occupancy declined by 3.6 points to 74.5 percent compared to the January-November 2015 period.
Turkish Airlines also said the company had a total of 292 destinations worldwide – 49 domestic and 243 international as of November.
The number of aircraft operated by the airline increased by 36 to 335, including 13 cargo planes, from 299 in November 2015.
Turkish Airline's shares in Borsa Istanbul were the second most-traded stocks and were valued at 4.87 Turkish liras (approximately $1.44) towards the closing session on Wednesday.
En zelfs dan net voorbij de helft van wat TA aan het vervoeren is jaarlijks.quote:Op maandag 17 april 2017 13:30 schreef eriksd het volgende:
[..]
[..]
http://www.luchtvaartnieu(...)n-passagiers-in-2016
Maargoed, terug naar het onderwerp maar weer.
De gemiddelde opgepakte journalist in Turkije doet aan terrorisme, smokkel en wapenhandel???quote:Op maandag 17 april 2017 11:11 schreef Triggershot het volgende:
9/10 aanklachten waarmee ze gearresteerd zijn heeft niets met journalistiek te maken, maar met terrorisme, smokkel, wapenhandel.
De bewering van de Turkse autoriteiten is dat de opgepakte mensen in Turkije schuilen achter een titel van journalist en de aanklachten wanneer er geen sprake is van lekken van staatsgeheimen, terreurpropaganda en beledigen van de staatshoofd niet zijn gericht op journalistiek, maar op regelrecht crimineel gedrag. Dat kan je zien als bullshit en goedpraten vanuit de overheid, maar er is nogal sprake van een hoeveelheid kritische media die niet worden aangepakt, niet lovend zijn richting Erdogan, waar zelfs Erdogan nog met regelmaat op verschijnt en zijn praatje doet tijdens een interview.quote:Op maandag 17 april 2017 14:04 schreef Geralt het volgende:
[..]
De gemiddelde opgepakte journalist in Turkije doet aan terrorisme, smokkel en wapenhandel???
Het lijkt me dat daar meer dan genoeg geld meer te verdienen is. Waarom zou je dan nog journalist erbij doen?
Heb geduld.quote:Op maandag 17 april 2017 14:06 schreef Geralt het volgende:
Hallo Triggershot; dat was een serieuze vraag waar blijft mijn antwoord???
OK dus 90% van de opgepakte journalisten is geen journalist, maar een terrorist die wapens verhandeld en smokkelt?quote:Op maandag 17 april 2017 14:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De bewering van de Turkse autoriteiten is dat de opgepakte mensen in Turkije schuilen achter een titel van journalist en de aanklachten wanneer er geen sprake is van lekken van staatsgeheimen, terreurpropaganda en beledigen van de staatshoofd niet zijn gericht op journalistiek, maar op regelrecht crimineel gedrag. Dat kan je zien als bullshit en goedpraten vanuit de overheid, maar er is nogal sprake van een hoeveelheid kritische media die niet worden aangepakt, niet lovend zijn richting Erdogan, waar zelfs Erdogan nog met regelmaat op verschijnt en zijn praatje doet tijdens een interview.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |