abonnement Unibet Coolblue
pi_170279164
Ik wil foto's van vakantie van mijn smartphone (Android) naar mijn computer importeren.

Gevolgde stappen:
- telefoon aansluiten
- USB-modus "foto's" uitkiezen
- foto's-app openen
- foto's importeren

Resultaat:
- niet alleen foto's maar ook plaatjes uit Whatsapp enzo zijn geïmporteerd
- de eigenlijke foto's zijn alleen in thumbnail-formaat geïmporteerd

Hoe de fuck is het mogelijk dat dit anno 2017 nog steeds niet gewoon goed werkt?

En wat is de oplossing?
pi_170279231
niet voor foto mode kiezen en gewoon de bestanden overzetten
Al denk ik dat jouw foto programma gewoon finaal de mist in gaat met importeren als alleen thumbnails worden binnen gehaald
pi_170279276
Idd kiezen voor bestandsoverdracht (MTP).

Dan (indien Windows) naar 'Deze Computer' -> telefoon dubbelklikkem -> Mapje DCIM zoeken. Daar staan meestal de foto's.
pi_170279304
Dat "finaal de mist in" klopt wel, maar het is gewoon de standaard "Foto's"-app van Windows 10.
pi_170279311
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 09:50 schreef Igen het volgende:
Dat "finaal de mist in" klopt wel, maar het is gewoon de standaard "Foto's"-app van Windows 10.
Sla de Foto app nog even over. Kopieer eerst de juiste bestanden naar een map op je PC.
pi_170279334
MTP is ongelofelijk sloom met deze telefoon, maar ik kan de SD-kaart gelukkig eruit halen.

Probleem is dat ik dan weer met de hand moet kijken welke foto's nieuw zijn enzo. :{

Dat moet toch beter kunnen? Sinds de uitvinding van de SD-kaart en de digitale camera heeft men toch al decennia tijd gehad om dit basale probleem op te lossen!?
pi_170279350
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 09:53 schreef Igen het volgende:
MTP is ongelofelijk sloom met deze telefoon, maar ik kan de SD-kaart gelukkig eruit halen.

Probleem is dat ik dan weer met de hand moet kijken welke foto's nieuw zijn enzo. :{

Dat moet toch beter kunnen? Sinds de uitvinding van de SD-kaart en de digitale camera heeft men toch al decennia tijd gehad om dit basale probleem op te lossen!?
Weergave sorteren op Datum?
pi_170279445
dat overigens de fotos van whatsapp ook geïmporteerd zijn is logisch, dat verschil kan een pc niet zien.

weet je zeker dat alleen thumbnails zijn geïmporteerd? (en niet dat de app de fotos verkleint weergeeft)

een android telefoon slaat die afaik niet op (in ieder geval npg nooit gezien)
pi_170279545
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 10:00 schreef mschol het volgende:
dat overigens de fotos van whatsapp ook geïmporteerd zijn is logisch, dat verschil kan een pc niet zien.

weet je zeker dat alleen thumbnails zijn geïmporteerd? (en niet dat de app de fotos verkleint weergeeft)

een android telefoon slaat die afaik niet op (in ieder geval npg nooit gezien)
Ja weet ik zeker, wat hij importeert is ongeveer 700x500 pixels.

Mijn Android-telefoon slaat thumbnails wel op. Er zit een schijfopruimings-app bij die wekelijks wordt gedraaid en alle thumbnails weer verwijdert. :?

Een maand geleden werkte het trouwens nog gewoon goed. Blijkbaar een slechte update ergens.
pi_170279612
Thumbnails van 700x500 lijkt mij wat groot.

Kijk eens in de instellingen van he camera-app. Met hoeveel megapixels/ resolutie schiet je?
pi_170279630
Ik doe dat soort dingen met Wifi-transfer. ^O^

Ook geen gekutkam met kabeltjes meer. :{w
pi_170279699
quote:
11s.gif Op maandag 17 april 2017 10:09 schreef d4v1d het volgende:
Thumbnails van 700x500 lijkt mij wat groot.

Kijk eens in de instellingen van he camera-app. Met hoeveel megapixels/ resolutie schiet je?
Ik schiet met ruim 4000x2000 pixels
pi_170280116
quote:
6s.gif Op maandag 17 april 2017 10:10 schreef Treinhomo het volgende:
Ik doe dat soort dingen met Wifi-transfer. ^O^

Ook geen gekutkam met kabeltjes meer. :{w
Ik ook. Alleen dan via FTP in es file Explorer. Mtp is zo ongelofelijk sloom.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  Donald Duck held maandag 17 april 2017 @ 11:54:12 #14
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_170281397
Als je Google Photo gebruikt kun je alles makkelijk automatisch online laten opslaan. Elke genomen foto komt dan ook vanzelf terecht in de cloud.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_170318127
Als je computer bluetooth heeft is het een kwestie koppelen, de foto's selecteren en versturen.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_170340177
Google Photos, OneDrive of andere cloud provider gebruiken om Foto's te importeren.
En anders doe je het met Google Picasa.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')