abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_170273133
registreer om deze reclame te verbergen
Beste FOK!ers,

Ik heb een soort van probleem. Heel stom, maar volgende week vertrek ik voor een tijdje naar het buitenland en bij aankomst moet het paspoort minimaal 6 maanden geldig zijn. Nou is mijn paspoort helaas te kort geldig.

Morgen is de gemeente dicht dus kan ik helaas niet met spoed een paspoort aanvragen, dus dit wordt dinsdag pas en de aanvraag van een paspoort met spoed kost 2 werkdagen. Maar donderdag moet ik uiterlijk om 16:00 uur in de auto zitten naar het vliegveld.

Wat raden jullie mij aan te doen op dit moment? Eigenlijk moet er online een afspraak gemaakt worden om een paspoort te verlengen en dan is er pas vanaf 4 mei ruimte... Ik neem aan dat een spoed aanvraag altijd mogelijk is ook zonder afspraak?

Pff, schaam me dood |:(

[ Bericht 2% gewijzigd door KawaZ op 17-04-2017 21:09:27 ]
pi_170273251
Wat voor miljardenstad woon je dat het zo lang duurt? :D En ja, die drie dagen gaan echt een probleem zijn. Gewoon proberen dinsdag, met openingstijd daar staan. Aanvragen met spoed, hopen dat 'ie er op tijd ligt. Anders kun je, als je de reis echt niet kunt uitstellen (aantoonbaar) ook nog een noodpaspoort aanvragen.
"The best way to cheer yourself is to try to cheer someone else up." - Mark Twain
pi_170275346
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 22:41 schreef Sarasi het volgende:
Wat voor miljardenstad woon je dat het zo lang duurt? :D En ja, die drie dagen gaan echt een probleem zijn. Gewoon proberen dinsdag, met openingstijd daar staan. Aanvragen met spoed, hopen dat 'ie er op tijd ligt. Anders kun je, als je de reis echt niet kunt uitstellen (aantoonbaar) ook nog een noodpaspoort aanvragen.
Yes ga ik doen. Er staan bij spoedpaspoort dat deze binnen 2 dagen geleverd word indien aangevraagd voor 14:30. Het lijkt mij als ik daar dinsdag om 8 uur sta dat de dinsdag ook meetelt als werkdag?
pi_170275595
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 23:38 schreef KawaZ het volgende:

[..]

Yes ga ik doen. Er staan bij spoedpaspoort dat deze binnen 2 dagen geleverd word indien aangevraagd voor 14:30. Het lijkt mij als ik daar dinsdag om 8 uur sta dat de dinsdag ook meetelt als werkdag?
Bij mij was m'n spoedrijbewijs sneller klaar dan de schatting van het gemeentehuis. Hij lag er de volgende dag al. :) Maar hoe dan ook, je kunt er zelf niet echt wat aan doen als het te laat is, dus zou ik me er morgen ook maar geen zorgen over maken. Gewoon doen wat je wel kunt doen en dan maar zien.
"The best way to cheer yourself is to try to cheer someone else up." - Mark Twain
pi_170278988
Hmm, ik heb net gebeld met de koninklijke marechaussee en hier werd mij gemeld dat bij het land waar ik heen ga mijn paspoort net zo lang geldig moet zijn als de reis. Dus niet het minimum van 6 maanden.

Ik dacht zelf dat dit een eis was die Nederland gaf bij het vertrek van Schiphol, maar volgens degene aan de andere kant van de telefoon zou ik niet geweigerd moeten worden...

Iemand die dit kan bevestigen? Ik geloof het namelijk nog niet helemaal...
pi_170279030
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 09:24 schreef KawaZ het volgende:
Hmm, ik heb net gebeld met de koninklijke marechaussee en hier werd mij gemeld dat bij het land waar ik heen ga mijn paspoort net zo lang geldig moet zijn als de reis. Dus niet het minimum van 6 maanden.

Ik dacht zelf dat dit een eis was die Nederland gaf bij het vertrek van Schiphol, maar volgens degene aan de andere kant van de telefoon zou ik niet geweigerd moeten worden...

Iemand die dit kan bevestigen? Ik geloof het namelijk nog niet helemaal...
Om welk land gaat het dan?
  maandag 17 april 2017 @ 09:33:34 #7
48439 DutchTrain
De wereld is (g)een pretpark!
pi_170279110
Het makkelijkste is het om bij de luchtvaartmaatschappij te informeren. Zij bepalen of ze je meenemen.
Als je er niet gaat werken of studeren, zal je paspoort over het algemeen net zo lang geldig moeten zijn als dat je op basis van een toeristenvisum mag verblijven.
En anders kan je nog bij de ambassade of het ministerie van bzk op de website kijken wat de regels zijn voor het betreffende land.
non sum uni angulo natus, patria mea totus hic mundus est
  maandag 17 april 2017 @ 09:37:03 #8
43615 RIVDSL
Impossible Mission
pi_170279138
Ik gebruik altijd deze site om dat soort dingen op te zoeken:
https://www.visumdienst.com/18/Visuminformatie_opzoeken_per_land/
Als je zeker wilt zijn kun je morgen met de ambassade van het betreffende land bellen.
pi_170279290
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 09:37 schreef RIVDSL het volgende:
Als je zeker wilt zijn kun je morgen met de ambassade van het betreffende land bellen.
Op deze site wordt inderdaad vermeld minimaal 6 maanden geldig.

Ik heb zojuist ook nog even het ministerie van Buitenlandse zaken gebeld, en ook hier werd gezegd dat er in dit land geen minimum van 6 maanden geld. Het paspoort moet geldig zijn bij binnenkomst, that's it. Ik ga alsnog proberen een spoedpaspoort aan te vragen morgen, maar ik ga er vanuit dat als de koninklijke marechaussee en het ministerie van buitenlandse zaken dit melden er wel waarheid in zit :) ...

[ Bericht 1% gewijzigd door KawaZ op 17-04-2017 21:10:32 ]
pi_170280798
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 23:38 schreef KawaZ het volgende:

[..]

Ja in principe wel. Dinsdag laten maken betekent vaak dat je die woensdag kunt ophalen.
Maar zo te zien komt het wel goed.
The shade of it all!
People who don't use interpunction deserve a long sentence.
pi_170298007
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 09:37 schreef RIVDSL het volgende:
Niet doen. Beter controleer je de website van de ambassade van het betreffende land en bel je die in het geval van twijfel. Die visumdienst tussenpersonen zitten er te vaak naast.
  vrijdag 21 april 2017 @ 08:40:36 #12
222754 Dagoduck
Muziekliefhebber
pi_170375389
Mijn vader kwam hier toen achter de avond voor het vertrek de volgende ochtend. Gemeentehuis kon niets meer doen, hij moest maar een noodpaspoort aanvragen. Paspoort was nog 3 maanden geldig na vertrek uit land oid. Toen op Schiphol geregeld was binnen half uurtje klaar. Kwamen we bij de incheckbalie was het niet nodig geweest :') Een maand na vertrek geldig was genoeg ofzo _O-
tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! - QotSA || Den Helder || AZ
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')