abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_170265785
Inmiddels rij ik alweer weer bijna 10 jaar auto maar voor woon-werkverkeer lijkt een brommer me wel handig. Maar welke...

Mijn hart gaat als sinds mijn zestiende uit naar een schakelbrommer maar een scooter is misschien praktischer.

Aangezien ik alleen auto's gewend ben hoor ik graag jullie mening.

Ongeacht wat het word zal het sowieso een nieuwe worden van een betrouwbaar merk.


Scooter:

+buddyseat
+minder last van het weer, zeker met windscherm
+goedkoper in aanschaf

Schakelbrommer:
+gevoelsmatig gaat mijn voorkeur hier veel meer naar uit
+schakelen (autorijden in een automaat vind ik ook niet leuk)
- geen buddyseat al bestaan er tassen die je erop kunt bevestigen
- duurder in aanschaf


Waar ik vooral benieuwd naar ben is hoeveel onderhoud beiden nodig hebben en of hier ook een verschil in zit qua prijs?

Bij een schakelbrommer komt sowieso alleen een 4 takt in aanmerking omdat ik geen zin heb ik brommix.

Ook zullen ze niet opgevoerd worden.
pi_170266020
Op een scooter zit je meer beschut. Vooral met de herfst/winter is het handig, al zul je met een goede regenpak ook aardig droog en warm blijven. Maar als je voorkeur uitgaat naar een schakelbrommer zou ik gewoon daar voor gaan. Persoonlijk vind ik een scooter ook suffer dan een (schakel)crossbrommer, dus ik snap je voorkeur.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_170267057
een vrouw op een Honda ns1 of een MBX. pluspunt
  zondag 16 april 2017 @ 20:07:47 #4
396386 sturmpie
for night & nature
pi_170267689
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 18:55 schreef DeBlauweKrokodil het volgende:

Ook zullen ze niet opgevoerd worden.
scooter + snelle uitlaat = ok
dat gaat niet super hard hoor, 60km/u als je verder niks veranderd.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  zondag 16 april 2017 @ 20:11:10 #5
396386 sturmpie
for night & nature
pi_170267811
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 18:55 schreef DeBlauweKrokodil het volgende:

Scooter:

+buddyseat
+minder last van het weer, zeker met windscherm
+goedkoper in aanschaf
+ nooit problemen als je Honda/Yamaha rijdt. starten en weg, wel eentje met kickstarter aanschaffen, dan kan je iig altijd starten mocht de automatische starter weigeren.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  zondag 16 april 2017 @ 20:20:00 #6
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_170268072
kzou absoluut géen schakel nemen voor je werk. Ik heb er zelf een en vrienden ook en ze gaan constant stuk, maakt niet uit of je een nieuwe of oude hebt, ze zijn gewoon heel erg gevoelig. je kan beter een schakel voor de hobby en touren erbij hebben. Als je vragen hebt stel ze. Schakels zijn heel leuk maar absoluut niet betrouwbaar.
Lachen joh.
pi_170268114
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 20:07 schreef sturmpie het volgende:

[..]

scooter + snelle uitlaat = ok
dat gaat niet super hard hoor, 60km/u als je verder niks veranderd.
vind opvoeren niet echt nodig ;)
pi_170268174
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 20:20 schreef Pajanus het volgende:
kzou absoluut géen schakel nemen voor je werk. Ik heb er zelf een en vrienden ook en ze gaan constant stuk, maakt niet uit of je een nieuwe of oude hebt, ze zijn gewoon heel erg gevoelig. je kan beter een schakel voor de hobby en touren erbij hebben. Als je vragen hebt stel ze. Schakels zijn heel leuk maar absoluut niet betrouwbaar.
kijk naar dat soort inside info wad ik opzoek, al had ik liever het tegenovergestelde gehoord ;)

Dus ook een nieuwe van een topmerk gaat ellende opleveren... ;(
pi_170268227
Als scooteroptie vind ik de piaggio zip custom erg mooi, is dit een betrouwbare keuze?

En zijn er verder nog dingen waar ik aan moet denken?
  zondag 16 april 2017 @ 20:30:24 #10
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_170268423
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 20:23 schreef DeBlauweKrokodil het volgende:

[..]

kijk naar dat soort inside info wad ik opzoek, al had ik liever het tegenovergestelde gehoord ;)

Dus ook een nieuwe van een topmerk gaat ellende opleveren... ;(
nouja ligt eraan wat je een topmerk vind... iedereen vind zijn eigen merk het beste. Kheb zelf een derbi senda.
Derbi is toch wel hét populairste schakelmerk, maar ook dat gaat vaak stuk, een scooter daarintegen bijna nooit.

Als je het geld over hebt kun je er wel miss een schakel bijdoen?
Lachen joh.
  zondag 16 april 2017 @ 20:31:36 #11
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_170268475
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 20:24 schreef DeBlauweKrokodil het volgende:
Als scooteroptie vind ik de piaggio zip custom erg mooi, is dit een betrouwbare keuze?

En zijn er verder nog dingen waar ik aan moet denken?
de zip's zijn idd goede scooters. Wél voor kleine mensen.
Lachen joh.
  zondag 16 april 2017 @ 20:36:01 #12
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_170268656
Ik lees wel dat je niet van plan bent hem op te voeren en nieuw te kopen?
Als je hem nieuw koopt, ontgrensd zodat ie 60 loopt, en dan elk half jaar ongeveer naar de brommerboer laat gaan kun je wél met een schakel rijden.
Lachen joh.
pi_170268883
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 20:21 schreef DeBlauweKrokodil het volgende:

[..]

vind opvoeren niet echt nodig ;)
5 x schakelen van 0 naar 45 km/uur :D
  zondag 16 april 2017 @ 20:52:58 #14
445631 DeBlauweKrokodil
DeBlauweKrokodil
pi_170269247
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 20:31 schreef Pajanus het volgende:

[..]

de zip's zijn idd goede scooters. Wél voor kleine mensen.
Dat is voor mij alleen maar een pluspunt haha.

Is het moeilijk om op een scooter te leren rijden?

Ben opzich best handig, heb altijd gebmx't en gemountainbiked.

Andere verkeersregels zal wel even wennen zijn denk ik.
  maandag 17 april 2017 @ 00:01:57 #15
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_170276117
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 20:42 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

5 x schakelen van 0 naar 45 km/uur :D
mja je zult toch veel blijven schakelen, ook opgevoerd.
Lachen joh.
  maandag 17 april 2017 @ 00:05:56 #16
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_170276225
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 20:52 schreef DeBlauweKrokodil het volgende:

[..]

Dat is voor mij alleen maar een pluspunt haha.

Is het moeilijk om op een scooter te leren rijden?

Ben opzich best handig, heb altijd gebmx't en gemountainbiked.

Andere verkeersregels zal wel even wennen zijn denk ik.
Nee supersimpel is het.

qua verkeersregels zit het zo: je mag tot en met 50 wegen op de weg rijden (of het moet anders aangegeven staan, maar das bijna nooit), en daarboven moet je op het fietspad ernaast rijden.

Als je in je auto rijd moet je maar eens opletten voor bordjes op het fietspad met een fiets én een brommer, en alleen een fietser.

Vaak staat bij die overgangen een bordje met een bromfiets die aangeeft of je het fietspad of de weg opmoet.

Daarnaast is het wel verstandig om hem ongeveer 55-60 te laten lopen, als je dit niet doet kun je niet meekomen met de rest van het verkeer. Klinkt heel tegenstrijdig met dat je maar 45 mag, maar het is écht niet aan te raden om precies 45 te rijden(als je een 2 takt zou nemen zou het zelfs slechter zijn voor de motor om hem niet te ontgrenzen).

Hoop dat het een beetje te lezen is, op mobiel is het vervelend om teksten te typen.
Lachen joh.
pi_170276783
Meeste nieuwe schakels heb een tankje voor de olie. Maar als je niet wil opvoeren/ontgrenzen zou ik het lekker bij een scooter laten, anders schakel je je suf :P
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_170277740
sachs madass is misschien wel leuk dan. Die kun je vaak relatief goedkoop vinden. Het grote voordeel is dat de ophanging honda is. Mocht het motorblok kapot zijn, kun je voor weinig bij brinkmotoren een nieuw 50cc Lifan motorblok kopen en er zo inhangen. Kun je voor weinig geld weer duizenden kilometers doorrijden. Ik heb al een aantal duizenden kilometers met Lifan blokjes gereden van die site en het werkt perfect. Ok, wel 90CC op een zwaarder voertuig, maar toch. Ze hebben ook semi-automaat, zodat je automatisch koppelt bij het schakelen. Hoef je geen koppelingshendel meer te gebruiken.

Probleem is echter snelheid. Voor je veiligheid (automobilisten die je het liefst van de weg af rijden) is 60 een goede snelheid. Voor rollerbanken is 52 echt de max. Je kunt eventueel met je snelheid spelen zodat je 50/52 gaat rijden met 50cc.

Voor een scooter, ga voor een Yamaha Neo's. Simpel, betrouwbaar. Een alternatief is Turbho, maar een yamaha is gewoon echt beter dan wat dan ook. (ik rij brommer, geen plastic scooter, maar die yamaha's zijn toch wel echt serieus goed gebouwd). Standaard Chinees ding is bij 10.000 redelijk op, terwijl je met een Neo's, met normaal onderhoud snel richting de 50.000 en hoger kan.

Onderhoud maakt weinig uit. Een redelijk nieuwe schakelbrommer of scooter zit weinig verschil tussen. Het is beide onderhoudsgevoelig. Je zult regelmatig banden moeten wisselen, remklauwen of trommelremmen moeten laten repareren, je kop af moeten laten stellen, kabels vervangen etc. Het maakt echt weinig uit, tenzij je voor een oude gaat. Een oude brommer heeft meer onderhoud nodig dan een nieuwe. Kun je een goedkoop nieuw motorblok kopen, dan word het snel goedkoper. Daarnaast, wie onderhoud de brommer. Doe je het zelf, doet een goede scooter/brommer zaak het of doet de gast op de hoek van de straat het? Het maakt echt veel uit. Ik vaak zat scooters gezien die in onderhoud zijn geweest bij een normale zaak, waar ze volgens mij nog nooit van kopervet hebben gehoord. Even de uitlaat er af halen heeft als resultaat dat er meerdere bouten afgebroken zijn met alle reparatiekosten van dien. Een goede zaak zet alles netjes in de kopervet/koperslip, waardoor je het later makkelijk los maakt. Het is net als bij een autogarage. Waar is het ding onderhouden, wie doet het en op wat voor manier. Hoe simpeler de brommer/scooter, hoe makkelijker.

Maakt het uit hoe je brommer/scooter er uit ziet? Kappen zijn duur en een windvlaag resulteert in gebroken kappen en krassen die je er niet meer uit krijgt. Een simpele bromfiets is dan makkelijker.

Een redelijk nieuwe Tomos A35 (2takt, 2 versnellingen automaat), een Sachs MadAss (4takt, 4 versnellingen voetschakeling) zijn goede bromfietsen. Ze zijn betrouwbaar, ze zijn te onderhouden, de onderdelen zijn goedkoop. Wil je voor de scooter gaan, ga gewoon voor een Neo's.

Als je mengsmering lastig vindt, vul dan een jerrycan met 5 liter benzine en 100ml olie. Ben je ook klaar. Kun je heel het land mee door komen. Ik ben met een tweetakt alle provincies doorgeweest en Belgie, Frankrijk en Duitsland.

[ Bericht 17% gewijzigd door Posergoth6667 op 17-04-2017 01:27:42 ]
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
  maandag 17 april 2017 @ 08:18:47 #19
445631 DeBlauweKrokodil
DeBlauweKrokodil
pi_170278575
Bedankt voor alle info. Moet nu werken maar ga het vanavond verder uitzoeken ^O^
pi_170286092
Mits opgevoerd zou ik persoonlijk 100% voor de schakel gaan. Een schakelbrommer die niet opgevoerd is, rijd gewoon niet prettig.
Heb je vijf keer geschakeld rij je nog maar 45/50 :')
Misschien is het een idee om een nette Honda MT of MTX te kopen?
Je hebt dan wel geen elektrische start, maar ze rijden heerlijk en hebben zoveel meer charme dan dat nieuwe spul :Y
En ze zijn ook nog eens betrouwbaar ^O^
pi_170288232
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 20:20 schreef Pajanus het volgende:
kzou absoluut géen schakel nemen voor je werk. Ik heb er zelf een en vrienden ook en ze gaan constant stuk, maakt niet uit of je een nieuwe of oude hebt, ze zijn gewoon heel erg gevoelig. je kan beter een schakel voor de hobby en touren erbij hebben. Als je vragen hebt stel ze. Schakels zijn heel leuk maar absoluut niet betrouwbaar.
Wat is dat voor onzin!

Juist schakelbrommers zijn betrouwbaarder!

Of heb je geodkope Chinese zooi gekocht? dan ligt het niet aan het feit dat het een schakelbropmmer is maar omdat je zooi hebt gekocht!

Koop een Zundap Kreidler of Honda, Yamaha en je hebt een betrouwbare schakelbormmer.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  maandag 17 april 2017 @ 18:42:01 #22
445631 DeBlauweKrokodil
DeBlauweKrokodil
pi_170289750
Nu maken jullie me weer aan t twijfelen :'(
  maandag 17 april 2017 @ 19:33:26 #23
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170290991
Scooters zijn gay.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_170291842
Ik zou het wel weten :9~

Honda mt 5
Op aanvraag
http://link.marktplaats.n(...)mpaign=socialbuttons
  dinsdag 18 april 2017 @ 00:45:53 #25
388359 Beetjegek
Cultuurbarbaar
pi_170298997
Mochten tweewielers je interesse hebben zou ik je motorrijbewijs halen. Veeeel minder gedoe qua rollerbanken en geen boetes door hoger-dan-toegestane-constructie-snelheden. Een 125cc heeft nagenoeg hetzelfde verbruik in de stad doordat deze niet volle toeren hoeft te draaien. Ook hoef je niet op/af fietspaden en is de techniek meestal degelijker (minder onderhoud nodig, 6k kilometer beurtjes ipv 4k enzo.). Ook heb je veel minder gezeik met automobilisten die in je nek zitten te hijgen puur omdat je een brommerplaatje hebt. :N

Edit: Goede maat van me heeft z'n brommerperiode doorgebracht op een 50cc Motorhispania met minarelli blok. 47k gelopen voordat de krukas brak en hij 'm verkocht zodat ie een auto kon kopen. Best knap, dat ding heeft de meeste kilometers "ontgrenst" gereden a 85-90km/u max op teller (2 takt).
Een ekte vent rijdt motor
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 18 april 2017 @ 01:36:07 #26
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_170299226
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 00:45 schreef Beetjegek het volgende:
Mochten tweewielers je interesse hebben zou ik je motorrijbewijs halen. Veeeel minder gedoe qua rollerbanken en geen boetes door hoger-dan-toegestane-constructie-snelheden. Een 125cc heeft nagenoeg hetzelfde verbruik in de stad doordat deze niet volle toeren hoeft te draaien. Ook hoef je niet op/af fietspaden en is de techniek meestal degelijker (minder onderhoud nodig, 6k kilometer beurtjes ipv 4k enzo.). Ook heb je veel minder gezeik met automobilisten die in je nek zitten te hijgen puur omdat je een brommerplaatje hebt. :N

Edit: Goede maat van me heeft z'n brommerperiode doorgebracht op een 50cc Motorhispania met minarelli blok. 47k gelopen voordat de krukas brak en hij 'm verkocht zodat ie een auto kon kopen. Best knap, dat ding heeft de meeste kilometers "ontgrenst" gereden a 85-90km/u max op teller (2 takt).
AM6 motoren zijn dan ook gewoon geweldig. Alleen de bakken zijn soms een beetje mwah. Ik heb er ook een gehad waar ik ruim 30k op heb gezet en doorverkocht heb. Ook allemaal ontgrensde kilometers met later (zo'n 20k) zelfs een flinke expansiepijp eronder. Dat reed echt goed, daar kon geen pleepot tegen op. Niet qua geluid en zeker niet qua snelheid.

Derbi blokken zijn ook goed. Enige wat je met een schakel hebt wat een scooter niet heeft is een ketting welke je dus ook regelmatig zal moeten opspannen. Je hebt daarentegen geen gezeik met het afstellen van rolletjes drukveren en trekveren.

Echter is een Peugeot Jetforce bijvoorbeeld weer een ultieme cruiser waar je echt lang op kan rijden. Dat wordt met een (sportieve) schakel wel anders. Ik voel mijn polsen alweer janken nu ik er aan terug denk.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_170299297
Een Honda Zoomer is ook wel een stoer scootertje, helemaal in het legergroen. Welk budget heeft TS eigenlijk?
Feel the fuzz!
pi_170299320
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 18:42 schreef DeBlauweKrokodil het volgende:
Nu maken jullie me weer aan t twijfelen :'(
Sorry dat was niet de bedoeling :P

Ga voor een lang bestaand bekend merk dat is regel 1
En dan niet voor de goedkoopste die ze hebben.

Goedkoop is vaak duurkoop.

Zelf heb ik goede ervaringen met schakelbrommers dit omdat ze bij mij altijd goed presteerden warm of - 10 altijd een kick en gaan!

Tip is dus ook zorg dat er een kickstarter op zit zodat je indien de elektrische starter niet werkt toch kunt starten ;)

Nogmaals Kreidler Zundap Honda Yamaha dan is den kans dat je goed zit groot.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  dinsdag 18 april 2017 @ 06:15:46 #29
445631 DeBlauweKrokodil
DeBlauweKrokodil
pi_170299649
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 01:57 schreef Kalebatz het volgende:
Een Honda Zoomer is ook wel een stoer scootertje, helemaal in het legergroen. Welk budget heeft TS eigenlijk?
Die vind ik echt heel lelijk :@

Budget is max ¤4000,-

Motor+rijbewijs valt daarom helaas af.
pi_170300012
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 06:15 schreef DeBlauweKrokodil het volgende:

[..]

Die vind ik echt heel lelijk :@

Budget is max ¤4000,-

Motor+rijbewijs valt daarom helaas af.
Nou, voor 1500euro moet je je rijbewijs wel kunnen halen. En voor 2500 euro koop je wel een 125cc motorscooter van een goed merk waar de kop net vanaf is. Kan je een paar jaar daar mee sturen en vervolgens je A2 rijbewijs halen en een echte schakel kopen. :)
  dinsdag 18 april 2017 @ 10:14:03 #31
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_170301452
quote:
4s.gif Op maandag 17 april 2017 17:35 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

Wat is dat voor onzin!

Juist schakelbrommers zijn betrouwbaarder!

Of heb je geodkope Chinese zooi gekocht? dan ligt het niet aan het feit dat het een schakelbropmmer is maar omdat je zooi hebt gekocht!

Koop een Zundap Kreidler of Honda, Yamaha en je hebt een betrouwbare schakelbormmer.
Nee kheb een derbi, en niet alleen mijn ervaring maar ook van veel vrienden, kreidlers e.d. zijn iets betrouwbaarder maar veel duurder, net als de onderdelen. TS zei ook dat hij een NIEUWE ging kopen, wijs mij de kreidlerdealer eens?
Lachen joh.
pi_170301480
quote:
3s.gif Op maandag 17 april 2017 19:33 schreef Sounddragon het volgende:
Scooters zijn gay.
Ik wilde het netjes houden door ze suf te noemen, maar eens.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_170302570
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 10:14 schreef Pajanus het volgende:

[..]

Nee kheb een derbi, en niet alleen mijn ervaring maar ook van veel vrienden, kreidlers e.d. zijn iets betrouwbaarder maar veel duurder, net als de onderdelen. TS zei ook dat hij een NIEUWE ging kopen, wijs mij de kreidlerdealer eens?
Oudere schakelbrommers zijn veel beter omdat er simpelweg minder op zit.
Honda mb5 mt5 mtx zijn gewoon erg goede schakelbrommers.
Yamaha is ook erg goed en snel.
Zundap is iets minder snel maar wel erg degelijk.
Puur mijn eigen ervaringen.
  dinsdag 18 april 2017 @ 18:47:14 #34
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_170312480
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 11:33 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Oudere schakelbrommers zijn veel beter omdat er simpelweg minder op zit.
Honda mb5 mt5 mtx zijn gewoon erg goede schakelbrommers.
Yamaha is ook erg goed en snel.
Zundap is iets minder snel maar wel erg degelijk.
Puur mijn eigen ervaringen.
Dat, en ze draaien veel minder toeren. Maar die kun je niet nieuw kopen.
Lachen joh.
  dinsdag 18 april 2017 @ 18:48:08 #35
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_170312496
maar idd, voor 4000 euro kun je gewoon een motorrijbewijs halen.
Lachen joh.
  dinsdag 18 april 2017 @ 19:08:16 #36
445631 DeBlauweKrokodil
DeBlauweKrokodil
pi_170312986
Mijn voorkeur gaat wel uit naar een brommer een motor is maandelijks veel duurder en is qua afstand ook een beetje overdreven.
  dinsdag 18 april 2017 @ 19:21:56 #37
388359 Beetjegek
Cultuurbarbaar
pi_170313423
Niet om je topic te kapen, maar mijn brommer was veel duurder dan mijn motor is. Betaal nu iets meer in vaste lasten (verz. even duur, komt alleen 10tje wegenbelasting bij). Daar tegenover is het verbruik beter (mijn 50cc tweetakt deed 1:20 en mijn 500cc suzuki rijdt 1:22) en vooral het onderhoud is goedkoper want bij mijn ouwe japannertje gaan het motorblok en de dure onderdelen veel langer mee. :P dat 2 takt kreng was gevoelig voor onderhoud en mijn soesje rijdt gewoon rond met af en toe nieuwe olieetje, bougie en filtertjes (technologie uit de jaren 90 B-) )

Als je liever brommer wil dan zou ik echt niet 6x willen schakelen naar de 55 op een schakelbrommer. Je hebt dan de nadelen van een scooter (geen buddy, beperkte snelheid, verplicht op sommige fietspaden enzo), maar geen voordelen van een echte motor (snelheid en gewoon rijden over alle snelwegen, provinciale wegen, etc.)

En tevens vind ik een 50cc yamaha tzr en dat soort dingen toch best wel kneuzerig. Je verwacht een motor, geen geknepen ding dat legaal de 55 amper haalt.

:'( :'(

(hoewel ik 2 takt wel baas vind :7 )

just my 2 cents and opinion

[ Bericht 37% gewijzigd door Beetjegek op 18-04-2017 19:26:58 ]
Een ekte vent rijdt motor
  donderdag 20 april 2017 @ 08:50:34 #38
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_170347180
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 19:21 schreef Beetjegek het volgende:
Niet om je topic te kapen, maar mijn brommer was veel duurder dan mijn motor is. Betaal nu iets meer in vaste lasten (verz. even duur, komt alleen 10tje wegenbelasting bij). Daar tegenover is het verbruik beter (mijn 50cc tweetakt deed 1:20 en mijn 500cc suzuki rijdt 1:22) en vooral het onderhoud is goedkoper want bij mijn ouwe japannertje gaan het motorblok en de dure onderdelen veel langer mee. :P dat 2 takt kreng was gevoelig voor onderhoud en mijn soesje rijdt gewoon rond met af en toe nieuwe olieetje, bougie en filtertjes (technologie uit de jaren 90 B-) )

Als je liever brommer wil dan zou ik echt niet 6x willen schakelen naar de 55 op een schakelbrommer. Je hebt dan de nadelen van een scooter (geen buddy, beperkte snelheid, verplicht op sommige fietspaden enzo), maar geen voordelen van een echte motor (snelheid en gewoon rijden over alle snelwegen, provinciale wegen, etc.)

En tevens vind ik een 50cc yamaha tzr en dat soort dingen toch best wel kneuzerig. Je verwacht een motor, geen geknepen ding dat legaal de 55 amper haalt.

:'( :'(

(hoewel ik 2 takt wel baas vind :7 )

just my 2 cents and opinion
scheelt niet veel, én je hebt een motorrijbewija wat ook heel leuk is.
Lachen joh.
  donderdag 20 april 2017 @ 10:47:55 #39
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170349706
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 10:14 schreef Pajanus het volgende:

[..]

Nee kheb een derbi, en niet alleen mijn ervaring maar ook van veel vrienden, kreidlers e.d. zijn iets betrouwbaarder maar veel duurder, net als de onderdelen. TS zei ook dat hij een NIEUWE ging kopen, wijs mij de kreidlerdealer eens?
Daar heb je een punt, nieuwe Kreidlers zijn lastig :+

Ik ben het trouwens wel eensch met de stelling vwb dat motorrijden, zeker met die lamme lichte rijbewijsjes tegenwoordig, maar dat is wel precies wat TS zou moeten/kunnen overwegen.. Een licht rijbewijs is helemaal kut als je wilt gaan motorrijden, maar voor een korte afstand commutertje is het helemaal goed natuurlijk.. Rijd je op een opgevoerd brommer/scootertje zonder gezeik, plus dat je later meteen de optie hebt om wat snellers te kopen zonder dat je eerst moet gaan pruttelen om je zware rbw te kunnen halen..
Dat rijbewijs IS natuurlijk gewoon een prima investering in de toekomst :Y ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 20 april 2017 @ 16:54:11 #40
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_170356677
Koop een schakelbrommer want dat is toffer dan een scooter.
Had zelf 5 jaar een scooter en daar ging ook genoeg aan stuk. Maar na een complete revisie a 1000 euro heeft hij het 7000km (en veel verder) zonder weigeringen gedaan.

Mn kameraad met een Aprilia SX50 had er minder problemen mee ;)
Hangt echt af van je gebruik en zorg, ben je problemen voor of rag je het ding af tot de laatste adem zich uit in een vastlopen motorblok...
Weet van alles een beetje maar net niets.
  zaterdag 22 april 2017 @ 18:30:28 #41
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_170408375
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 16:54 schreef -Richard- het volgende:
Koop een schakelbrommer want dat is toffer dan een scooter.
Had zelf 5 jaar een scooter en daar ging ook genoeg aan stuk. Maar na een complete revisie a 1000 euro heeft hij het 7000km (en veel verder) zonder weigeringen gedaan.

Mn kameraad met een Aprilia SX50 had er minder problemen mee ;)
Hangt echt af van je gebruik en zorg, ben je problemen voor of rag je het ding af tot de laatste adem zich uit in een vastlopen motorblok...
dan ben je echt een van de weinigen hoor, of die vriend dan.
Lachen joh.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zaterdag 22 april 2017 @ 18:40:28 #42
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_170408595
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 18:30 schreef Pajanus het volgende:

[..]

dan ben je echt een van de weinigen hoor, of die vriend dan.
Dat is echt onzin. Sterker nog, veel iets oudere schakelbrommers (alsmede ook veel scooters) zijn eigenlijk gewoon in de basis motor(scooters) denk aan vivacity's, speedfights (110cc) Runner (180cc) en veel schakelbrommers zijn feitelijk lichte motoren met daar een 50cc blokje in gelepeld.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zondag 23 april 2017 @ 11:39:28 #43
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_170422115
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 april 2017 18:40 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat is echt onzin. Sterker nog, veel iets oudere schakelbrommers (alsmede ook veel scooters) zijn eigenlijk gewoon in de basis motor(scooters) denk aan vivacity's, speedfights (110cc) Runner (180cc) en veel schakelbrommers zijn feitelijk lichte motoren met daar een 50cc blokje in gelepeld.
Ja dat is leuk gezegd, maar ik spreek uit direkte ervaring. 6 van mn vrienden hebben schakels, en daarbuitenom ken ik er nog zo'n 20 (+/-). Ook zit ik in een paar appgroepen over schakels en daar komt het ook naar voren. Die mensen hebben een scooter als daily en een schakel voor de lol.
Het is leuk bedacht maar in de praktijk gaan ze gewoon heel vaak stuk.
Lachen joh.
  woensdag 26 april 2017 @ 13:18:08 #44
53151 T42
Pinball Wizard
pi_170497990
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 20:20 schreef Pajanus het volgende:
kzou absoluut géen schakel nemen voor je werk. Ik heb er zelf een en vrienden ook en ze gaan constant stuk, maakt niet uit of je een nieuwe of oude hebt, ze zijn gewoon heel erg gevoelig. je kan beter een schakel voor de hobby en touren erbij hebben. Als je vragen hebt stel ze. Schakels zijn heel leuk maar absoluut niet betrouwbaar.
Wat hebben die chinees zooi? Mijn zundapp gts50 en cs50 gaan al sinds 2000 mee zonder grote stukken. Ketting banden bougies remblokken thats it
  woensdag 26 april 2017 @ 13:20:18 #45
53151 T42
Pinball Wizard
pi_170498033
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 20:20 schreef Pajanus het volgende:
kzou absoluut géen schakel nemen voor je werk. Ik heb er zelf een en vrienden ook en ze gaan constant stuk, maakt niet uit of je een nieuwe of oude hebt, ze zijn gewoon heel erg gevoelig. je kan beter een schakel voor de hobby en touren erbij hebben. Als je vragen hebt stel ze. Schakels zijn heel leuk maar absoluut niet betrouwbaar.
Wat hebben die chinees zooi? Mijn zundapp gts50 en cs50 gaan al sinds 2000 mee zonder grote stukken. Ketting banden bougies remblokken thats it
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 20:42 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

5 x schakelen van 0 naar 45 km/uur :D
Je kon ooit schakel terug voeren naar 25/30kmh. 4x schakelen tot 25 ;)
  woensdag 26 april 2017 @ 13:56:13 #46
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_170498842
Ik zou altijd nog wel een keer weer mijn 70cc Suzuki TS terug willen.

Ging 85km/uur, maar vooral in het bos en op een omgespit weiland met bulten was het leuk!
  woensdag 26 april 2017 @ 23:23:45 #47
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_170511486
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 13:18 schreef T42 het volgende:

[..]

Wat hebben die chinees zooi? Mijn zundapp gts50 en cs50 gaan al sinds 2000 mee zonder grote stukken. Ketting banden bougies remblokken thats it
Derbi's en Am6. Beste wat er nu te koop is qua schakel(nieuw dan).
Lachen joh.
  woensdag 26 april 2017 @ 23:24:18 #48
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_170511496
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 13:20 schreef T42 het volgende:

[..]

Wat hebben die chinees zooi? Mijn zundapp gts50 en cs50 gaan al sinds 2000 mee zonder grote stukken. Ketting banden bougies remblokken thats it

[..]

Je kon ooit schakel terug voeren naar 25/30kmh. 4x schakelen tot 25 ;)
6 keer maar kan ook in zn 3 50
Lachen joh.
  woensdag 26 april 2017 @ 23:24:45 #49
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_170511509
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 13:56 schreef EasyLife het volgende:
Ik zou altijd nog wel een keer weer mijn 70cc Suzuki TS terug willen.

Ging 85km/uur, maar vooral in het bos en op een omgespit weiland met bulten was het leuk!
een standaard ontgrenste derbi 50cc loopt ook al 80 nu.
Lachen joh.
  donderdag 27 april 2017 @ 07:55:30 #50
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_170514403
Ik vind scooters klote rijden omdat ze een lage torsiestijfheid hebben, en van die kleine wieltjes.
Echt van die zwabberdingen.

En idd brommer rijden doe je als je 16 bent, je kan nu beter een motor kopen van 125 of 250 cc.
Die zijn 2e hands goed verkrijgbaar en niet duur.
pi_170514734
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 07:55 schreef kaasplankje het volgende:
Ik vind scooters klote rijden omdat ze een lage torsiestijfheid hebben, en van die kleine wieltjes.
Echt van die zwabberdingen.

En idd brommer rijden doe je als je 16 bent, je kan nu beter een motor kopen van 125 of 250 cc.
Die zijn 2e hands goed verkrijgbaar en niet duur.
Heb je een punt. Maar niet iedereen heeft zin om eerst een smak geld uit te geven voor het behalen van het motorrijbewijs.
  donderdag 27 april 2017 @ 09:14:40 #52
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_170514768
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 09:07 schreef GM78 het volgende:

[..]

Heb je een punt. Maar niet iedereen heeft zin om eerst een smak geld uit te geven voor het behalen van het motorrijbewijs.
Lijkt mij juist meer een waardevolle investering voor de rest van je leven itt tot een brommertje wat over 5 jaar naar de kloten is. En als je al B hebt is een pakket echt niet zo heel duur?
pi_170520166
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 09:14 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Lijkt mij juist meer een waardevolle investering voor de rest van je leven itt tot een brommertje wat over 5 jaar naar de kloten is. En als je al B hebt is een pakket echt niet zo heel duur?
Maakt dat wat uit dan als je B al heb?
pi_170520408
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:34 schreef GM78 het volgende:

[..]

Maakt dat wat uit dan als je B al heb?
Niet echt, als het goed is heb je dan een beetje inzicht en snap je de verkeersborden. :P
pi_170521016
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 07:55 schreef kaasplankje het volgende:

En idd brommer rijden doe je als je 16 bent, je kan nu beter een motor kopen van 125 of 250 cc.
Die zijn 2e hands goed verkrijgbaar en niet duur.
Alleen is een scooter op veel trajecten sneller dan een motor en in de winter een stuk veiliger.

Motor kun je alleen een beetje toerritjes mee maken echt functioneel is het al lang niet meer.
  donderdag 27 april 2017 @ 17:25:34 #56
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_170523776
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 09:07 schreef GM78 het volgende:

[..]

Heb je een punt. Maar niet iedereen heeft zin om eerst een smak geld uit te geven voor het behalen van het motorrijbewijs.
Ik was 1000 euro kwijt volgens mij...

Nu is dat voor sommigen misschien een smak geld, maar erg duur vind ik het niet.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 27 april 2017 @ 17:31:15 #57
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_170523880
Torsiestijfheid is wel een heel goed punt ja. Ik had dus zoals gezegd een SR maar die reed comfortabel. In de bochten was het niet echt juf-en-het (maar wist niet beter). Ik heb toen voor 50 euro een Piaggio NRG gekocht als stations-scooter, dat was een heel verschil en die reedt echt véél fijner in de bochten. Bij de SR moest ik wel fatsoenlijke banden hebben om enigsinds lekker te kunnen sturen, de NRG ging op Chineese banden al heel fijn.

Motorrijbewijs was ik zo'n 800 euro aan kwijt pakket á 699 en wat extra lessen omdat ik veel moest wachten op de examen data (ja erg voorspoedige lesser).
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_170525892
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 17:31 schreef -Richard- het volgende:
Torsiestijfheid is wel een heel goed punt ja. Ik had dus zoals gezegd een SR maar die reed comfortabel. In de bochten was het niet echt juf-en-het (maar wist niet beter). Ik heb toen voor 50 euro een Piaggio NRG gekocht als stations-scooter, dat was een heel verschil en die reedt echt véél fijner in de bochten. Bij de SR moest ik wel fatsoenlijke banden hebben om enigsinds lekker te kunnen sturen, de NRG ging op Chineese banden al heel fijn.

Motorrijbewijs was ik zo'n 800 euro aan kwijt pakket á 699 en wat extra lessen omdat ik veel moest wachten op de examen data (ja erg voorspoedige lesser).
Is dat inclusief theorie en praktijk examen?
pi_170526798
quote:
3s.gif Op maandag 17 april 2017 19:33 schreef Sounddragon het volgende:
Scooters zijn gay.
Mercedessen ook 8-)
pi_170527441
quote:
17s.gif Op donderdag 27 april 2017 19:39 schreef Juup© het volgende:

[..]

Mercedessen ook 8-)
Hij is jaloers omdat hij niet door de fietstunneltjes mag en een half uur moet omrijden.
  donderdag 27 april 2017 @ 21:00:37 #61
53151 T42
Pinball Wizard
pi_170529124
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 23:23 schreef Pajanus het volgende:

[..]

Derbi's en Am6. Beste wat er nu te koop is qua schakel(nieuw dan).
okeey geen ervaring mee ;)
  donderdag 27 april 2017 @ 21:01:58 #62
53151 T42
Pinball Wizard
pi_170529161
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 23:24 schreef Pajanus het volgende:

[..]

6 keer maar kan ook in zn 3 50
bedoelde terug gekeurd als snor brommer met 4 bak schakel ;)

heb ook voertuig die in 1 toen 110kmh kon en dan 2 tot 160 en dan waren de versnellingen op
  dinsdag 2 mei 2017 @ 15:25:24 #63
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_170633503
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 19:06 schreef GM78 het volgende:

[..]

Is dat inclusief theorie en praktijk examen?
Exculsief Theorie, die was 40 euro ofzo? En een zelf studie boekje geleend bij de bieb. Verder inclusief AVB en AVD examens ja. Had een pakketje van 10 lessen en zo'n 3 á 4 extra gehad door het vele wachten (door weensomstandigheden 2x uitstel gehad, dus dan ben je zo ander half maand verder...
Weet van alles een beetje maar net niets.
  dinsdag 2 mei 2017 @ 17:02:50 #64
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_170635523
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 21:01 schreef T42 het volgende:

[..]

bedoelde terug gekeurd als snor brommer met 4 bak schakel ;)

heb ook voertuig die in 1 toen 110kmh kon en dan 2 tot 160 en dan waren de versnellingen op
mja leuk voor je, er zijn zat motoren die over de 100 in zn 1 gaan.
Lachen joh.
  woensdag 3 mei 2017 @ 03:11:02 #65
53151 T42
Pinball Wizard
pi_170648254
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 17:02 schreef Pajanus het volgende:

[..]

mja leuk voor je, er zijn zat motoren die over de 100 in zn 1 gaan.
had over een auto met 44pk
  woensdag 3 mei 2017 @ 10:10:07 #66
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_170650324
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 03:11 schreef T42 het volgende:

[..]

had over een auto met 44pk
oke spannend.Maar wat heeft dit te maken met schakelbrommers?
Lachen joh.
  woensdag 3 mei 2017 @ 13:13:57 #67
53151 T42
Pinball Wizard
pi_170654272
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2017 10:10 schreef Pajanus het volgende:

[..]

oke spannend.Maar wat heeft dit te maken met schakelbrommers?
omdat ze er ook motoren van maken op 2 wielen
  donderdag 4 mei 2017 @ 13:38:10 #68
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_170680925
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 13:13 schreef T42 het volgende:

[..]

omdat ze er ook motoren van maken op 2 wielen
vertel dat dan.
Lachen joh.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')