scooter + snelle uitlaat = okquote:Op zondag 16 april 2017 18:55 schreef DeBlauweKrokodil het volgende:
Ook zullen ze niet opgevoerd worden.
+ nooit problemen als je Honda/Yamaha rijdt. starten en weg, wel eentje met kickstarter aanschaffen, dan kan je iig altijd starten mocht de automatische starter weigeren.quote:Op zondag 16 april 2017 18:55 schreef DeBlauweKrokodil het volgende:
Scooter:
+buddyseat
+minder last van het weer, zeker met windscherm
+goedkoper in aanschaf
vind opvoeren niet echt nodigquote:Op zondag 16 april 2017 20:07 schreef sturmpie het volgende:
[..]
scooter + snelle uitlaat = ok
dat gaat niet super hard hoor, 60km/u als je verder niks veranderd.
kijk naar dat soort inside info wad ik opzoek, al had ik liever het tegenovergestelde gehoordquote:Op zondag 16 april 2017 20:20 schreef Pajanus het volgende:
kzou absoluut géen schakel nemen voor je werk. Ik heb er zelf een en vrienden ook en ze gaan constant stuk, maakt niet uit of je een nieuwe of oude hebt, ze zijn gewoon heel erg gevoelig. je kan beter een schakel voor de hobby en touren erbij hebben. Als je vragen hebt stel ze. Schakels zijn heel leuk maar absoluut niet betrouwbaar.
nouja ligt eraan wat je een topmerk vind... iedereen vind zijn eigen merk het beste. Kheb zelf een derbi senda.quote:Op zondag 16 april 2017 20:23 schreef DeBlauweKrokodil het volgende:
[..]
kijk naar dat soort inside info wad ik opzoek, al had ik liever het tegenovergestelde gehoord
Dus ook een nieuwe van een topmerk gaat ellende opleveren...
de zip's zijn idd goede scooters. Wél voor kleine mensen.quote:Op zondag 16 april 2017 20:24 schreef DeBlauweKrokodil het volgende:
Als scooteroptie vind ik de piaggio zip custom erg mooi, is dit een betrouwbare keuze?
En zijn er verder nog dingen waar ik aan moet denken?
5 x schakelen van 0 naar 45 km/uurquote:Op zondag 16 april 2017 20:21 schreef DeBlauweKrokodil het volgende:
[..]
vind opvoeren niet echt nodig
Dat is voor mij alleen maar een pluspunt haha.quote:Op zondag 16 april 2017 20:31 schreef Pajanus het volgende:
[..]
de zip's zijn idd goede scooters. Wél voor kleine mensen.
Nee supersimpel is het.quote:Op zondag 16 april 2017 20:52 schreef DeBlauweKrokodil het volgende:
[..]
Dat is voor mij alleen maar een pluspunt haha.
Is het moeilijk om op een scooter te leren rijden?
Ben opzich best handig, heb altijd gebmx't en gemountainbiked.
Andere verkeersregels zal wel even wennen zijn denk ik.
Wat is dat voor onzin!quote:Op zondag 16 april 2017 20:20 schreef Pajanus het volgende:
kzou absoluut géen schakel nemen voor je werk. Ik heb er zelf een en vrienden ook en ze gaan constant stuk, maakt niet uit of je een nieuwe of oude hebt, ze zijn gewoon heel erg gevoelig. je kan beter een schakel voor de hobby en touren erbij hebben. Als je vragen hebt stel ze. Schakels zijn heel leuk maar absoluut niet betrouwbaar.
AM6 motoren zijn dan ook gewoon geweldig. Alleen de bakken zijn soms een beetje mwah. Ik heb er ook een gehad waar ik ruim 30k op heb gezet en doorverkocht heb. Ook allemaal ontgrensde kilometers met later (zo'n 20k) zelfs een flinke expansiepijp eronder. Dat reed echt goed, daar kon geen pleepot tegen op. Niet qua geluid en zeker niet qua snelheid.quote:Op dinsdag 18 april 2017 00:45 schreef Beetjegek het volgende:
Mochten tweewielers je interesse hebben zou ik je motorrijbewijs halen. Veeeel minder gedoe qua rollerbanken en geen boetes door hoger-dan-toegestane-constructie-snelheden. Een 125cc heeft nagenoeg hetzelfde verbruik in de stad doordat deze niet volle toeren hoeft te draaien. Ook hoef je niet op/af fietspaden en is de techniek meestal degelijker (minder onderhoud nodig, 6k kilometer beurtjes ipv 4k enzo.). Ook heb je veel minder gezeik met automobilisten die in je nek zitten te hijgen puur omdat je een brommerplaatje hebt.
Edit: Goede maat van me heeft z'n brommerperiode doorgebracht op een 50cc Motorhispania met minarelli blok. 47k gelopen voordat de krukas brak en hij 'm verkocht zodat ie een auto kon kopen. Best knap, dat ding heeft de meeste kilometers "ontgrenst" gereden a 85-90km/u max op teller (2 takt).
Sorry dat was niet de bedoelingquote:Op maandag 17 april 2017 18:42 schreef DeBlauweKrokodil het volgende:
Nu maken jullie me weer aan t twijfelen
Die vind ik echt heel lelijkquote:Op dinsdag 18 april 2017 01:57 schreef Kalebatz het volgende:
Een Honda Zoomer is ook wel een stoer scootertje, helemaal in het legergroen. Welk budget heeft TS eigenlijk?
Nou, voor 1500euro moet je je rijbewijs wel kunnen halen. En voor 2500 euro koop je wel een 125cc motorscooter van een goed merk waar de kop net vanaf is. Kan je een paar jaar daar mee sturen en vervolgens je A2 rijbewijs halen en een echte schakel kopen.quote:Op dinsdag 18 april 2017 06:15 schreef DeBlauweKrokodil het volgende:
[..]
Die vind ik echt heel lelijk
Budget is max ¤4000,-
Motor+rijbewijs valt daarom helaas af.
Nee kheb een derbi, en niet alleen mijn ervaring maar ook van veel vrienden, kreidlers e.d. zijn iets betrouwbaarder maar veel duurder, net als de onderdelen. TS zei ook dat hij een NIEUWE ging kopen, wijs mij de kreidlerdealer eens?quote:Op maandag 17 april 2017 17:35 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Wat is dat voor onzin!
Juist schakelbrommers zijn betrouwbaarder!
Of heb je geodkope Chinese zooi gekocht? dan ligt het niet aan het feit dat het een schakelbropmmer is maar omdat je zooi hebt gekocht!
Koop een Zundap Kreidler of Honda, Yamaha en je hebt een betrouwbare schakelbormmer.
Ik wilde het netjes houden door ze suf te noemen, maar eens.quote:
Oudere schakelbrommers zijn veel beter omdat er simpelweg minder op zit.quote:Op dinsdag 18 april 2017 10:14 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Nee kheb een derbi, en niet alleen mijn ervaring maar ook van veel vrienden, kreidlers e.d. zijn iets betrouwbaarder maar veel duurder, net als de onderdelen. TS zei ook dat hij een NIEUWE ging kopen, wijs mij de kreidlerdealer eens?
Dat, en ze draaien veel minder toeren. Maar die kun je niet nieuw kopen.quote:Op dinsdag 18 april 2017 11:33 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Oudere schakelbrommers zijn veel beter omdat er simpelweg minder op zit.
Honda mb5 mt5 mtx zijn gewoon erg goede schakelbrommers.
Yamaha is ook erg goed en snel.
Zundap is iets minder snel maar wel erg degelijk.
Puur mijn eigen ervaringen.
scheelt niet veel, én je hebt een motorrijbewija wat ook heel leuk is.quote:Op dinsdag 18 april 2017 19:21 schreef Beetjegek het volgende:
Niet om je topic te kapen, maar mijn brommer was veel duurder dan mijn motor is. Betaal nu iets meer in vaste lasten (verz. even duur, komt alleen 10tje wegenbelasting bij). Daar tegenover is het verbruik beter (mijn 50cc tweetakt deed 1:20 en mijn 500cc suzuki rijdt 1:22) en vooral het onderhoud is goedkoper want bij mijn ouwe japannertje gaan het motorblok en de dure onderdelen veel langer mee. dat 2 takt kreng was gevoelig voor onderhoud en mijn soesje rijdt gewoon rond met af en toe nieuwe olieetje, bougie en filtertjes (technologie uit de jaren 90 )
Als je liever brommer wil dan zou ik echt niet 6x willen schakelen naar de 55 op een schakelbrommer. Je hebt dan de nadelen van een scooter (geen buddy, beperkte snelheid, verplicht op sommige fietspaden enzo), maar geen voordelen van een echte motor (snelheid en gewoon rijden over alle snelwegen, provinciale wegen, etc.)
En tevens vind ik een 50cc yamaha tzr en dat soort dingen toch best wel kneuzerig. Je verwacht een motor, geen geknepen ding dat legaal de 55 amper haalt.
(hoewel ik 2 takt wel baas vind )
just my 2 cents and opinion
Daar heb je een punt, nieuwe Kreidlers zijn lastigquote:Op dinsdag 18 april 2017 10:14 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Nee kheb een derbi, en niet alleen mijn ervaring maar ook van veel vrienden, kreidlers e.d. zijn iets betrouwbaarder maar veel duurder, net als de onderdelen. TS zei ook dat hij een NIEUWE ging kopen, wijs mij de kreidlerdealer eens?
dan ben je echt een van de weinigen hoor, of die vriend dan.quote:Op donderdag 20 april 2017 16:54 schreef -Richard- het volgende:
Koop een schakelbrommer want dat is toffer dan een scooter.
Had zelf 5 jaar een scooter en daar ging ook genoeg aan stuk. Maar na een complete revisie a 1000 euro heeft hij het 7000km (en veel verder) zonder weigeringen gedaan.
Mn kameraad met een Aprilia SX50 had er minder problemen mee
Hangt echt af van je gebruik en zorg, ben je problemen voor of rag je het ding af tot de laatste adem zich uit in een vastlopen motorblok...
Dat is echt onzin. Sterker nog, veel iets oudere schakelbrommers (alsmede ook veel scooters) zijn eigenlijk gewoon in de basis motor(scooters) denk aan vivacity's, speedfights (110cc) Runner (180cc) en veel schakelbrommers zijn feitelijk lichte motoren met daar een 50cc blokje in gelepeld.quote:Op zaterdag 22 april 2017 18:30 schreef Pajanus het volgende:
[..]
dan ben je echt een van de weinigen hoor, of die vriend dan.
Ja dat is leuk gezegd, maar ik spreek uit direkte ervaring. 6 van mn vrienden hebben schakels, en daarbuitenom ken ik er nog zo'n 20 (+/-). Ook zit ik in een paar appgroepen over schakels en daar komt het ook naar voren. Die mensen hebben een scooter als daily en een schakel voor de lol.quote:Op zaterdag 22 april 2017 18:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is echt onzin. Sterker nog, veel iets oudere schakelbrommers (alsmede ook veel scooters) zijn eigenlijk gewoon in de basis motor(scooters) denk aan vivacity's, speedfights (110cc) Runner (180cc) en veel schakelbrommers zijn feitelijk lichte motoren met daar een 50cc blokje in gelepeld.
Wat hebben die chinees zooi? Mijn zundapp gts50 en cs50 gaan al sinds 2000 mee zonder grote stukken. Ketting banden bougies remblokken thats itquote:Op zondag 16 april 2017 20:20 schreef Pajanus het volgende:
kzou absoluut géen schakel nemen voor je werk. Ik heb er zelf een en vrienden ook en ze gaan constant stuk, maakt niet uit of je een nieuwe of oude hebt, ze zijn gewoon heel erg gevoelig. je kan beter een schakel voor de hobby en touren erbij hebben. Als je vragen hebt stel ze. Schakels zijn heel leuk maar absoluut niet betrouwbaar.
Wat hebben die chinees zooi? Mijn zundapp gts50 en cs50 gaan al sinds 2000 mee zonder grote stukken. Ketting banden bougies remblokken thats itquote:Op zondag 16 april 2017 20:20 schreef Pajanus het volgende:
kzou absoluut géen schakel nemen voor je werk. Ik heb er zelf een en vrienden ook en ze gaan constant stuk, maakt niet uit of je een nieuwe of oude hebt, ze zijn gewoon heel erg gevoelig. je kan beter een schakel voor de hobby en touren erbij hebben. Als je vragen hebt stel ze. Schakels zijn heel leuk maar absoluut niet betrouwbaar.
Je kon ooit schakel terug voeren naar 25/30kmh. 4x schakelen tot 25quote:
Derbi's en Am6. Beste wat er nu te koop is qua schakel(nieuw dan).quote:Op woensdag 26 april 2017 13:18 schreef T42 het volgende:
[..]
Wat hebben die chinees zooi? Mijn zundapp gts50 en cs50 gaan al sinds 2000 mee zonder grote stukken. Ketting banden bougies remblokken thats it
6 keer maar kan ook in zn 3 50quote:Op woensdag 26 april 2017 13:20 schreef T42 het volgende:
[..]
Wat hebben die chinees zooi? Mijn zundapp gts50 en cs50 gaan al sinds 2000 mee zonder grote stukken. Ketting banden bougies remblokken thats it
[..]
Je kon ooit schakel terug voeren naar 25/30kmh. 4x schakelen tot 25
een standaard ontgrenste derbi 50cc loopt ook al 80 nu.quote:Op woensdag 26 april 2017 13:56 schreef EasyLife het volgende:
Ik zou altijd nog wel een keer weer mijn 70cc Suzuki TS terug willen.
Ging 85km/uur, maar vooral in het bos en op een omgespit weiland met bulten was het leuk!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |