abonnement Unibet Coolblue
pi_170257207
quote:
Invloed islam groeit in de Franse voorsteden

Nog acht dagen en dan stemmen de Fransen in de eerste ronde van de presidentsverkiezingen. Welke president het ook wordt, hij of zij krijgt te maken met de groeiende problemen in de Franse voorsteden.

Naast hoge werkloosheid en segregatie krijgt de fundamentalistische islam steeds meer greep op de moslimgemeenschap.

Niet ver van Parijs ligt de voorstad Trappes, een banlieue die altijd gevaarlijk wordt genoemd: met drugshandel, jongeren zonder toekomst en de beruchte rellen van 2005. Toen waren we er ook en filmden we het busstation van Trappes dat in brand was gestoken.

We spraken toen Abdel Houari, een jonge cineast die zich zorgen maakte over de woede van jongeren in zijn eigen wijk. "Dit komt nooit meer goed als de overheid niets doet voor de jongeren", zei hij destijds.

Twaalf jaar later later ontmoeten we hem weer. Hij is veranderd van een doorsnee jongen in een strenggelovige moslim. "Het geloof is een manier van leven. Er is de hele dag geen enkel moment - van zonsopkomst tot zonsondergang - dat ik mijn geloof niet praktiseer."
Brigade de hadj

Wat is er met Abdel gebeurd? Zelf beschrijft hij een bijna ongeluk, waarna hij het licht zag. Maar na doorvragen vertelt hij over de brigade de hadj enige tijd geleden, in zijn banlieue.

"Het is een klein clubje oude mannen die preken. Zij gaan de straten op, de wijken in en zijn net sociaal werkers", zegt Abdel. "Ze spreken jongeren aan en zeggen: Je motor maakt kabaal. Je staat bij de flat en ergert mensen. Kom in de moskee God aanbidden. Dan merk je dat je tot rust komt. dat je geestelijke rust vindt."

Abdel's dag wordt bepaald door gebeden. Hij verloor tachtig procent van zijn werk voor Franse artiesten, want muziek is verboden. Hij maakt nu religieuze video's voor jongeren. Zijn band met de Franse staat lijkt doorgeknipt.

"Ik was heel lang een vlaggendrager van Frankrijk. Overal in de wereld zei ik dat Frankrijk ideaal was. Eerlijk gezegd denk ik dat niet meer," zegt Abdel. Volgens hem discrimineert Frankrijk en is het land racistisch geworden.

Trappes is in twaalf jaar veranderd. De gevels zijn opgeknapt, maar de werkloosheid is hoger dan ooit. Met een adres in Trappes krijg je geen baan. En de islam is overal zichtbaar.

Daar was in 2007 nog weinig van te merken. We spraken toen een groep van zeven vrouwen, waaronder Aïcha Akafou, een bezorgde moeder. Zij pleitte voor een harde aanpak van overlastgevende jongeren in de wijk.

Radicalisering

De groep vrouwen droeg destijds zomerse kleding en hadden blote armen. Nu zijn vier van die zeven vrouwen zwaar gesluierd en willen zij niet meer praten. Alleen Aïcha wil me ontmoeten, in het buurtcentrum in de wijk. Naast haar baan als verzekeringsinspecteur heeft ze met andere ouders een vereniging opgericht tegen de radicalisering van de islam.

"Ze zoeken een identiteit. Er is werkloosheid en armoede. Er is veel dat het leven moeilijk maakt", zegt ze. "Om aan hun moeilijke situatie te ontkomen, zoeken mensen iets anders dat ze kan helpen in het dagelijkse leven."

Aïcha merkt dat meer vrouwen zich afzonderen en zelfs niet naar speciale vrouwenavonden komen. "Er komen er steeds minder omdat muziek verboden is. Die vrouwen komen dus niet meer naar die avonden."

Op het lyceum van Trappes merkt men de groeiende invloed van de islam. Niet in de klas, want in Frankrijk zijn hoofddoeken verboden. Leerlingen behalen hier de beste resultaten van de regio, maar de filosofieleraar zag de sfeer veranderen.
"Ik merkte dat sommige leerlingen in de klas aangaven dat salafisme en fundamentalisme in hun ogen niet zo waren zoals ze in de media werden neergezet, maar juist lovenswaardig en heel normaal waren", zegt docent filosofie Didier Lemaire.

"Dat baarde me zorgen. Want voor mij is er toch een duidelijk verschil tussen een geloof en een standpunt dat je je van de rest van de wereld afsluit. Mijn leerlingen zijn over het algemeen niet fundamentalistisch, niet salafistisch, maar ze komen er wel de hele tijd mee in contact", zegt Lemaire.

De grootste moskee van Trappes is in handen van de UMT Union des Musulmans de Trappes. Er wordt gezegd dat de macht van salafisten er toeneemt. Maar we kunnen dat niet controleren. Zelfs met hulp van Abdel zijn we niet welkom.

Abdel wil als salafist de maatschappij islamiseren, maar is tegen geweld. Het lijkt onschuldig. Maar de leraar van het Lyceum maakt zich zorgen.

"Het is alsof ze een andere nationaliteit hebben. Dat wil zeggen, hun religie wordt niet een spirituele beleving, maar een identiteit. Het is iets dat reden geeft om te bestaan en het definieert wie ze zijn. Het is niet meer iets individueels, maar collectief en dat is onrustbarend."
Stuitende documentaire gisteren op Nieuwsuur over de islamisering van de Franse voorsteden. In korte tijd zijn wijken volledig overgenomen door de islam en daarmee terug de middeleeuwen in beland.

Video in de bron.
pi_170257264
Stuitend ook weer hoe die baard loopt af te geven op de fransman: ''Frankrijk is niet leuk meer, Frankrijk is anti-islam geworden (terwijl ik Frankrijk juist wil islamiseren) :'(.''

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2017 13:45:22 ]
pi_170257285
pi_170257303
Zeker een schrikbarend beeld in die reportage. Dit staat het vrije Europa te wachten de komende 10/15 jaar
  zondag 16 april 2017 @ 13:51:24 #5
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_170257376
******

[ Bericht 100% gewijzigd door Villas__Rubin op 16-04-2017 13:57:02 ]
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_170257616
Gewoon de baard laten groeien, een jurk dragen, een stukje voorhuid afsnijden. Bij het wijfje een stukje van de clitoris afbijten. Allah is groot roepen en we horen er allemaal weer bij. Wat is het probleem? :)
pi_170257693
Dit wordt alleen maar erger. Maar volgens links is er niets aan de hand... man man man.
  zondag 16 april 2017 @ 14:13:38 #8
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_170257898
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 14:05 schreef TheJanitor het volgende:
Dit wordt alleen maar erger. Maar volgens links is er niets aan de hand... man man man.
Ze willen dit gewoon.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_170258212
Links is blind. Dat krijg je ervan als je moslimjongeren ongestraft laat nadat ze weer eens een aanslag hebben toegejuicht. Vrij bijzonder dat een religie (eigenlijk ideologie) die oproept tot haat (maak ongelovigen dood etc.) getolereerd wordt door het linkse westen. Het is tijd om te accepteren dat niet iedereen te redden valt en er actie ondernomen moet worden. Daarnaast moet indoctrinatie tot geloof strafbaar gesteld worden om dit probleem te verhelpen. In plaats van naar de moskee gaan kunnen ze ook werken aan een betere toekomst binnen de westerse maatschappij.
pi_170258240
Die reportage moet ik nog zien idd, zag gister een klein stukje.
Maar ging over de toenemende invloed van het salafisme?
I´m back.
pi_170258417
Dit is toch niet stuitend?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  zondag 16 april 2017 @ 14:46:54 #12
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_170258574
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 14:30 schreef Ryan3 het volgende:
Die reportage moet ik nog zien idd, zag gister een klein stukje.
Maar ging over de toenemende invloed van het salafisme?
Een filosofiedocent (die daar op een school werkt) zei dat voor velen de islam niet langer een spiritueel iets is maar een identiteit. De Franse wetten en staat worden ook meer en meer beschouwd als vrijheidsbeperkend en anti-Islam en niet als een systeem dat goed te verenigen is met het geloof. De journaliste had een paar jaar terug meerdere mensen gesproken die destijds seculier/gematigd waren en nu gesluierd/met lange baard rondlopen door de wijk.

Het was inderdaad ontluisterend en ik denk dat het vingerwijzen niet veel gaat helpen. Er moet echter wel iets veranderen want deze situatie gaat niet vanzelf leiden tot een fatsoenlijke samenleving.
  zondag 16 april 2017 @ 14:47:20 #13
396386 sturmpie
for night & nature
pi_170258584
Frankrijk is een katholiek land toch ?
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  zondag 16 april 2017 @ 14:51:27 #14
396386 sturmpie
for night & nature
pi_170258688
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 14:46 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Een filosofiedocent (die daar op een school werkt) zei dat voor velen de islam niet langer een spiritueel iets is maar een identiteit. De Franse wetten en staat worden ook meer en meer beschouwd als vrijheidsbeperkend en anti-Islam en niet als een systeem dat goed te verenigen is met het geloof. De journaliste had een paar jaar terug meerdere mensen gesproken die destijds seculier/gematigd waren en nu gesluierd/met lange baard rondlopen door de wijk.

Het was inderdaad ontluisterend en ik denk dat het vingerwijzen niet veel gaat helpen. Er moet echter wel iets veranderen want deze situatie gaat niet vanzelf leiden tot een fatsoenlijke samenleving.
als je in zo'n ghetto leeft met alle problemen die je dagelijks tegenkomt, overal drugs, geen kans op werk of scholing, dan is 't niet gek om je heil te zoeken in 't geloof. al is 't natuurlijk hopen dat de gelovigen in vrede geloven.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  zondag 16 april 2017 @ 14:56:39 #15
22565 asco
Los in deze tent
pi_170258801
Over enkele generaties zal men zich afvragen wat hier in het water zat met de achterlijke besluiten welke er tussen 1960 en 2000 genomen zijn. Godzijdank ben ik bewust kinderloos. Genieten, steeds een beetje meer.
  zondag 16 april 2017 @ 14:57:43 #16
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_170258819
Allaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhuuuuuuuuu AKBAARRRRRRRRRRRR
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  zondag 16 april 2017 @ 15:03:55 #17
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_170258983
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 14:51 schreef sturmpie het volgende:

[..]

als je in zo'n ghetto leeft met alle problemen die je dagelijks tegenkomt, overal drugs, geen kans op werk of scholing, dan is 't niet gek om je heil te zoeken in 't geloof. al is 't natuurlijk hopen dat de gelovigen in vrede geloven.
Het lijkt mij inderdaad dat dit één van de oorzaken is. In de reportage werd ook gezegd dat je geen baan krijgt wanneer ze zien dat je in die wijk woont.
  zondag 16 april 2017 @ 15:05:49 #18
396386 sturmpie
for night & nature
pi_170259046
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:03 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Het lijkt mij inderdaad dat dit één van de oorzaken is. In de reportage werd ook gezegd dat je geen baan krijgt wanneer ze zien dat je in die wijk woont.
moet je voorstellen hoe kut dat is. is echt zware discriminatie.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_170259161
Niet zo gek in Frankrijk in de getto's.... Ik zie dit nog niet in Blaricum of wassenaar gebeuren.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 16 april 2017 @ 15:11:37 #20
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_170259202
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:05 schreef sturmpie het volgende:

[..]

moet je voorstellen hoe kut dat is. is echt zware discriminatie.
Zeker. En de buurt wordt alleen maar kanslozer natuurlijk. Iedereen met ambitie of/en talent vertrekt zodra het kan.
pi_170259227
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:10 schreef sjorsie1982 het volgende:
Niet zo gek in Frankrijk in de getto's.... Ik zie dit nog niet in Blaricum of wassenaar gebeuren.
Nee, maar wat wel raar is dat men ondertussen wel meer migranten toelaat terwijl het toekomstplaatje wat betreft de economische situatie (voor de onderklasse) er niet bijzonder goed uit ziet. Dan gooi je toch bewust olie op het vuur?
pi_170259246
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:12 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Nee, maar wat wel raar is dat men ondertussen wel meer migranten toelaat terwijl het toekomstplaatje wat betreft de economische situatie (voor de onderklasse) er niet bijzonder goed uit ziet. Dan gooi je toch bewust olie op het vuur?
Je bedoelt vluchtelingen? Want er worden voornamelijk alleen migranten toegelaten die hoog opgeleid zijn in Nederland.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_170259252
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 14:51 schreef sturmpie het volgende:

[..]

als je in zo'n ghetto leeft met alle problemen die je dagelijks tegenkomt, overal drugs, geen kans op werk of scholing, dan is 't niet gek om je heil te zoeken in 't geloof. al is 't natuurlijk hopen dat de gelovigen in vrede geloven.
Die Abdel uit de reportage had gewoon een goede baan als muziekproducent maar is toch ook volledig veranderd tot zo'n islamitische zombie. De sociaaleconomische achtergrond hoeft dus helemaal geen oorzaak te zijn.
pi_170259265
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:13 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Je bedoelt vluchtelingen? Want er worden voornamelijk alleen migranten toegelaten die hoog opgeleid zijn in Nederland.
Ik bedoel islamitische migranten waarvan een (klein) deel geduid kan worden als vluchteling.
pi_170259271
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 15:13 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Die Abdel uit de reportage had gewoon een goede baan als muziekproducent maar is toch ook volledig veranderd tot zo'n islamitische zombie. De sociaaleconomische achtergrond hoeft dus helemaal geen oorzaak te zijn.
Op sociaal vlak is er nooit een 100% verband te vinden, alleen een grote kans. Uitzonderingen zijn er altijd.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_170259288
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:13 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik bedoel islamitische migranten waarvan een (klein) deel geduid kan worden als vluchteling.
Die zijn bijna allemaal hoogopgeleid (buiten vluchtelingen na).
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 16 april 2017 @ 15:15:14 #27
396386 sturmpie
for night & nature
pi_170259306
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:11 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Zeker. En de buurt wordt alleen maar kanslozer natuurlijk. Iedereen met ambitie of/en talent vertrekt zodra het kan.
beetje moeilijk vertrekken als je geen geld hebt (geen werk-scholing), al is 't franse vreemdelingenlegioen altijd 'n optie, al zitten ze daar misschien niet te wachten op 'n moslim.
pff, ik zou 't ook niet weten.
ik vermoed dat bendevorming daar aan de orde van de dag is. bijstandsgeld samen leggen, auto kopen, ramkraken/plofkraken etc...drugs verkopen..
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_170259324
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:14 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Die zijn bijna allemaal hoogopgeleid (buiten vluchtelingen na).
Nee, die zijn bijna allemaal zeer laag of totaal niet opgeleid.
  zondag 16 april 2017 @ 15:18:15 #29
396386 sturmpie
for night & nature
pi_170259374
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 15:13 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Die Abdel uit de reportage had gewoon een goede baan als muziekproducent maar is toch ook volledig veranderd tot zo'n islamitische zombie. De sociaaleconomische achtergrond hoeft dus helemaal geen oorzaak te zijn.
't kan 'n tijdje goed gaan, maar vanwege de sociaaleconomische achtergrond ziet Abdel geen kans van slagen en kiest hij voor 't geloof. hij had misschien 'n baan als muziekproducent maar 't was geen 50cent hè. Abdel zal ontzettend hard gewerkt hebben maar kiest nu voor 't geloof want chillen in de Mosk is relaxed, geen stress, geen problemen vanwege zijn afkomst etc..
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  zondag 16 april 2017 @ 15:18:24 #30
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_170259378
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:15 schreef sturmpie het volgende:

[..]

beetje moeilijk vertrekken als je geen geld hebt (geen werk-scholing), al is 't franse vreemdelingenlegioen altijd 'n optie, al zitten ze daar misschien niet te wachten op 'n moslim.
pff, ik zou 't ook niet weten.
ik vermoed dat bendevorming daar aan de orde van de dag is. bijstandsgeld samen leggen, auto kopen, ramkraken/plofkraken etc...drugs verkopen..
Ik ken het Franse systeem niet zo goed, maar ze leven nu ook ergens van. Zou dat ook niet kunnen in een ander gebied in Frankrijk? Net zoals je hier je kan inschrijven voor een sociale huurwoning aan de andere kant van het land. Misschien dat het voor jezelf weinig uitmaakt, maar je kinderen hebben mogelijk veel meer kansen wanneer je verhuist naar een andere (kleinere?) stad.
pi_170259395
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:14 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Op sociaal vlak is er nooit een 100% verband te vinden, alleen een grote kans. Uitzonderingen zijn er altijd.
Wat eerder een probleem is, is de constante stroom aan indoctrinatie waar in de reportage ook over wordt gesproken. Die zogenaamde 'brigade de hadj' die mensen aanspreekt en hersenspoelt. Je ziet het aan die scholieren, nu al volledig verknipt dankzij de islamitische propaganda.
  zondag 16 april 2017 @ 15:22:05 #32
396386 sturmpie
for night & nature
pi_170259461
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:18 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Ik ken het Franse systeem niet zo goed, maar ze leven nu ook ergens van. Zou dat ook niet kunnen in een ander gebied in Frankrijk? Net zoals je hier je kan inschrijven voor een sociale huurwoning aan de andere kant van het land. Misschien dat het voor jezelf weinig uitmaakt, maar je kinderen hebben mogelijk veel meer kansen wanneer je verhuist naar een andere (kleinere?) stad.
hopelijk is dat wel mogelijk ;)
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  User die overal opduikt 2022 zondag 16 april 2017 @ 15:30:21 #33
186611 Haags
pi_170259658
Niemand gaat dit oplossen.
Zonder wrijving geen glans
  zondag 16 april 2017 @ 15:31:54 #34
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170259708
quote:
Welke vrijheid gaat het over ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_170260522
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:10 schreef sjorsie1982 het volgende:
Niet zo gek in Frankrijk in de getto's.... Ik zie dit nog niet in Blaricum of wassenaar gebeuren.
Dat is geen excuus. Je ziet ook niet in arme "witte" buurten de buurt overgenomen worden door de KKK of iets dergelijks. Maar om dat te compenseren demoniseert men valselijk de PVV maar tot iets dergelijks. Armoede is geen excuus voor radicalisering, sterker nog Islam houdt van armoede. Want armoede houdt Moslims in Islam en Islam houdt zijn volgelingen in armoede. Armoede is niet de reden voor radicalisering, Islam is de reden voor radicalisering!
  zondag 16 april 2017 @ 16:45:24 #36
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_170261696
quote:
De vrijheid om anderen te dwingen naar haar religieuze regels te leven, zeker. :')
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_170262004
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:10 schreef sjorsie1982 het volgende:
Niet zo gek in Frankrijk in de getto's.... Ik zie dit nog niet in Blaricum of wassenaar gebeuren.
Nee dáár niet maar een wijk als de Schilderswijk is een goede kanshebber.
pi_170262273
Binnenkort ook bij u om de hoek.
pi_170263361
Enkel een rechtse stem zou dit nog kunnen tackelen.
pi_170263860
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 15:18 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Wat eerder een probleem is, is de constante stroom aan indoctrinatie waar in de reportage ook over wordt gesproken. Die zogenaamde 'brigade de hadj' die mensen aanspreekt en hersenspoelt. Je ziet het aan die scholieren, nu al volledig verknipt dankzij de islamitische propaganda.
Ik was een keer in Bonn Tannenbusch en daar was het werkelijk 95% hoofddoeken en Terroristenbaardjes en alsnog stonden daar mannen folders van de moskee uit de delen aan de 5% die geen hoofddoek op had. Duitsland next.
pi_170263927
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 17:47 schreef Reefer het volgende:

[..]

Ik was een keer in Bonn Tannenbusch en daar was het werkelijk 95% hoofddoeken en Terroristenbaardjes en alsnog stonden daar mannen folders van de moskee uit de delen aan de 5% die geen hoofddoek op had
Men heeft geen idee, denken dat moslims hetzelfde zijn als andere gelovigen en de islam hetzelfde is als andere geloven.. Nou dat is het niet.
  zondag 16 april 2017 @ 18:30:19 #42
117098 Hathor
Effe niet
pi_170265024
Het was wel een beetje een aparte salafi, hij gelooft niet in geweld.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_170265688
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 18:30 schreef Hathor het volgende:
Het was wel een beetje een aparte salafi, hij gelooft niet in geweld.
Nou dan lees je echt het verkeerde boek..Want er staat genoeg geweld in de Koran.
pi_170265719
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:10 schreef sjorsie1982 het volgende:
Niet zo gek in Frankrijk in de getto's.... Ik zie dit nog niet in Blaricum of wassenaar gebeuren.
En ik zie deze Franse toestanden echt niet in de meeste Nederlandse buurten gebeuren, en ik woon zelf echt niet in Wassenaar.

[ Bericht 1% gewijzigd door -Hakuna- op 16-04-2017 19:05:02 ]
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
  zondag 16 april 2017 @ 19:02:36 #45
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_170265974
Het is al decennialang een puinzooi in die Franse voorsteden. Niet zo gek met al die kanslozen die daar zitten.
  zondag 16 april 2017 @ 19:40:11 #46
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_170266916
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 18:52 schreef -Hakuna- het volgende:

[..]

En ik zie deze Franse toestanden echt niet in de meeste Nederlandse buurten gebeuren, en ik woon zelf echt niet in Wassenaar.
Gelukkig zijn er meer "blanke wijken"
8}
There is only one religion
pi_170268107
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 18:52 schreef -Hakuna- het volgende:

[..]

En ik zie deze Franse toestanden echt niet in de meeste Nederlandse buurten gebeuren, en ik woon zelf echt niet in Wassenaar.
Ja duh, maar over 10 a 20 jaar met vluchtelingen, familievereniging en geboorteaanwas, gaat dat wel gebeuren. Gelukkig kunnen we dan naar Tjechië of Polen emigreren :{
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_170268192
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 13:47 schreef admiraal_anaal het volgende:
Zeker een schrikbarend beeld in die reportage. Dit staat het vrije Europa te wachten de komende 10/15 jaar
Met dank aan alle wegkijkers.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  zondag 16 april 2017 @ 20:45:04 #49
455560 Logic91
Always stay rational
pi_170268974
quote:
Jesus Christ, wat een dom wijf. De scheiding van kerk en staat kost ons onze vrijheid??? :') |:(

De scheiding van kerk en staat garandeert juist je vrijheid. Of denken deze mensen dat het een toeval is dat in seculiere landen religieuze minderheden onder meer niet worden vervolgd om hun geloofsovertuigingen? Wat leren ze daar op school eigenlijk?
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
  zondag 16 april 2017 @ 20:52:24 #50
455560 Logic91
Always stay rational
pi_170269220
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:31 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Welke vrijheid gaat het over ?
De ''vrijheid'' om andersdenkenden actief te vervolgen en het zwijgen op te leggen. De ''vrijheid'' om anders geaarden om het leven te brengen. Maar wij zijn behoorlijke islamofoben aangezien we dit soort toestanden willen voorkomen. Dus zijn wij feitelijk de onderdrukkers. :')
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')