abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_170257099
De wens van de Turkse president Recep Tayyip Erdogan om te komen tot een nieuw presidentieel systeem, waarbij hij meer macht krijgt, is weer een stapje dichterbij gekomen. Een meerderheid van het Turkse parlement besloot in de nacht van maandag op dinsdag een debat over de voorwaarden voor deze constitutionele hervormingen toe te staan.



Van de 480 afgevaardigden stemden volgens staatsperbureau Anadolu 338 voor. Ten minste 330 stemmen waren nodig voor het openen van de discussie.

Bij de invoering van het nieuwe presidentieel systeem krijgt de president behoorlijk meer macht ten koste van het parlement. Erdogan en zijn aanhang beweren dat Turkije een sterk uitvoerend presidentschap nodig heeft om een terugkeer naar de fragiele coalitieregeringen van het verleden te voorkomen.

In het kader van de hervorming zou Erdogan ministers mogen ontslaan en benoemen, de leiding van de regerende partij mogen overnemen en tot 2029 blijven regeren.

Uitbreiding macht Erdogan weer wat dichterbij
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 16 april 2017 @ 13:35:04 #2
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170257101
quote:
10s.gif Op zondag 16 april 2017 13:08 schreef Slayage het volgende:

[..]

die lente is al lang een winter. muv tunesie.
ja en in turkije gaat het ook winter worden
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170257107
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 13:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik wil het niet 15 jaar noemen, maar het begon eerder dan de coup, zaak Yunus en Motivaction speelden al eerder een rol.
Yunus het adoptiekindje? Dat was door toedoen van Erdogan dat het een punt van focus werd, en daar werden Turken in NL niet op aangekeken.
Motivication/forum werd al snel naar de prullenbak verwezen.
Nee, zoals dat filmpje dat je postte aangaf de cesuur is echt de couppoging en daarna de zee van vlaggen op de Erasmusbrug, het feestje waarbij een NLse journalist kon ophoepelen, waarna Rutte commentaar leverde in Zomergasten, de vermeende lijsten van Gülen-aanhangers etc.
I´m back.
pi_170257161
Nogmaals, waarom denkt Erdogan dat democratie alleen over stemmen gaat?
  zondag 16 april 2017 @ 13:39:10 #5
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170257175
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 13:38 schreef Loekie1 het volgende:
Nogmaals, waarom denkt Erdogan dat democratie alleen over stemmen gaat?
ach nog ff en dan hoeft ie nooit mer te stemmen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170257180
_O- _O- _O-

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_170257189
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 13:38 schreef Loekie1 het volgende:
Nogmaals, waarom denkt Erdogan dat democratie alleen over stemmen gaat?
dat denken nagenoeg alle turken lieverd, erdos standpunt is niet uniek het is een breedgedragen standpunt.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_170257210
Mijn Turkse groenteboer is de beste net zoals mijn huisarts de beste is evenals mijn tandarts. Maar ik voel me behoorlijk genaaid door al die Turken die Erdogan stemmen. De Turken deden het best goed hier, wilden graag apart leven en dat stond Nederland toe. En dan krijg je dit. Dan heb ik net zoiets als Rutte: rot op naar Turkije als je je hier zo slecht behandeld voelt. Daarnaast vind ik het vreselijk voor al die mensen die daar opgesloten zitten en gemarteld worden.
  zondag 16 april 2017 @ 13:41:33 #9
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170257211
quote:
10s.gif Op zondag 16 april 2017 13:40 schreef Slayage het volgende:

[..]

dat denken nagenoeg alle turken lieverd, erdos standpunt is niet uniek het is een breedgedragen standpunt.
standpunt to selfdestruction
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170257215
quote:
7s.gif Op zondag 16 april 2017 13:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Waar denk je dat de FOK!kers vandaan zijn geplukt uit het FOK! weiland of uit het dagelijkse leven? En nee misschien dat jij in een geïsoleerde gezelschap leeft, maar ik laat mijn vrienden en collega's vrijuit tegen mij praten over hun opvattingen.
Grappig, ik heb Turkse collega's gehad, maar heb nog nooit een woord horen vallen over eerwraak of de Armeense genocide. Dat toeteren wordt wel eens een grap over gemaakt als de Coolsingel weer eens geblokkeerd is geraakt omdat huppeldepüpspor 4000 kilometer verderop kampioen geworden is. Maar ja, dat is ook gewoon asociaal gedrag.
pi_170257228
quote:
10s.gif Op zondag 16 april 2017 13:39 schreef Slayage het volgende:
_O- _O- _O-


I´m back.
pi_170257234
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 13:41 schreef Loekie1 het volgende:
Mijn Turkse groenteboer is de beste net zoals mijn huisarts de beste is evenals mijn tandarts. Maar ik voel me behoorlijk genaaid door al die Turken die Erdogan stemmen.
zijn de mensen die je benoemt opeens niet "de beste", omdat een politiek standpunt innemen waar jij niet mee eens bent?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_170257239
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 13:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Yunus het adoptiekindje? Dat was door toedoen van Erdogan dat het een punt van focus werd, en daar werden Turken in NL niet op aangekeken.
Motivication/forum werd al snel naar de prullenbak verwezen.
Nee, zoals dat filmpje dat je postte aangaf de cesuur is echt de couppoging en daarna de zee van vlaggen op de Erasmusbrug, het feestje waarbij een NLse journalist kon ophoepelen, waarna Rutte commentaar leverde in Zomergasten, de vermeende lijsten van Gülen-aanhangers etc.
Que, Turkse Nederlanders werden er niet op aangekeken? Ebru Umar, Afshin Ellian en Annabel Naninga hadden hun column al 3 minuten daarna klaar hoe de integratie van de Turken was gefaald. zowel Pownes, Telegraaf, Volkskrant als Trouw verbreedden het over het Turkse volk en normen en waarden. Ga je aub niet zeggen dat Turken er niet op werden aangekeken.

Aan de hand van Motivaction zijn er zelfs nog kamervragen gesteld adhv de zogenaamde Turkse sympathie voor IS en de Grijze wolven, dat het pas is begonnen met de Turkse relnichten na de coup is onzin.
pi_170257241
quote:
10s.gif Op zondag 16 april 2017 13:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
The Jesus _O_ _O_ _O_
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_170257255
quote:
10s.gif Op zondag 16 april 2017 13:43 schreef Slayage het volgende:

[..]

zijn de mensen die je benoemt opeens niet "de beste", omdat een politiek standpunt innemen waar jij niet mee eens bent?
Omdat ze domme Turken zijn die hun eigen thuisland naar de verdommenis helpen. Je ziet toch dat dit niet goed afloopt? Wat denk jij dan?
pi_170257274
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 13:44 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Omdat ze domme Turken zijn die hun eigen thuisland naar de verdommenis helpen. Je ziet toch dat dit niet goed afloopt? Wat denk jij dan?
dit bedoel ik dus met wat ik zojuist tegen je zei, "vol oordelen zonder ruimte voor nuance" :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_170257282
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 13:41 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Grappig, ik heb Turkse collega's gehad, maar heb nog nooit een woord horen vallen over eerwraak of de Armeense genocide. Dat toeteren wordt wel eens een grap over gemaakt als de Coolsingel weer eens geblokkeerd is geraakt omdat huppeldepüpspor 4000 kilometer verderop kampioen geworden is. Maar ja, dat is ook gewoon asociaal gedrag.
Ik hoor niet anders, niet op een plek, op meerdere. Zeker als de Armeense genocide of onderhandelingen met de EU weer actueel zijn. Misschien ben jij gezegend met nuchtere collega's of ik gezegend met collega's die het gewoon benoemen zoals ze het vinden. Maar als je denkt dat het uitsluitend een virtueel verschijnsel is denk ik dat je er niet veel van mee krijgt in het dagelijkse leven idd.
pi_170257302
quote:
10s.gif Op zondag 16 april 2017 13:45 schreef Slayage het volgende:

[..]

dit bedoel ik dus met wat ik zojuist tegen je zei, "vol oordelen zonder ruimte voor nuance" :P
Jij vindt al die martelingen in Turkije wel lekker zeker.
pi_170257311
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 13:41 schreef Loekie1 het volgende:
Mijn Turkse groenteboer is de beste net zoals mijn huisarts de beste is evenals mijn tandarts. Maar ik voel me behoorlijk genaaid door al die Turken die Erdogan stemmen. De Turken deden het best goed hier, wilden graag apart leven en dat stond Nederland toe. En dan krijg je dit. Dan heb ik net zoiets als Rutte: rot op naar Turkije als je je hier zo slecht behandeld voelt. Daarnaast vind ik het vreselijk voor al die mensen die daar opgesloten zitten en gemarteld worden.
Voel je je ook genaaid door de PVV stemmers die dan minder Turken willen of wat heeft hun relatie met jou te maken met dat ze eventueel stemmen voor Erdogan 3000km verderop?
pi_170257315
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 13:43 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Que, Turkse Nederlanders werden er niet op aangekeken? Ebru Umar, Afshin Ellian en Annabel Naninga hadden hun column al 3 minuten daarna klaar hoe de integratie van de Turken was gefaald. zowel Pownes, Telegraaf, Volkskrant als Trouw verbreedden het over het Turkse volk en normen en waarden. Ga je aub niet zeggen dat Turken er niet op werden aangekeken.
Nee, was een rimpeltje in de vijver en binnen twee weken weer vergeten.
quote:
Aan de hand van Motivaction zijn er zelfs nog kamervragen gesteld adhv de zogenaamde Turkse sympathie voor IS en de Grijze wolven, dat het pas is begonnen met de Turkse relnichten na de coup is onzin.
Mwaoh kritiek barstte op de dag dat het onderzoek bekend werd gemaakt al in hevigheid los hoor. En dat duurt even voordat het bovenin de boom wordt begrepen natuurlijk. Tegenwoordig wordt het aangehaald als hét voorbeeld van de gemene racistische boeven die arme mensen met een migrantenachtergrond proberen zwart te maken. Tot vorig jaar.
I´m back.
pi_170257331
quote:
10s.gif Op zondag 16 april 2017 13:43 schreef Slayage het volgende:

[..]

The Jesus _O_ _O_ _O_
_O_ .
I´m back.
pi_170257334
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 13:46 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Jij vindt al die martelingen in Turkije wel lekker zeker.
"vol oordelen zonder ruimte voor nuance" :P

spreek je collegas vooral niet aan :B
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_170257343
Wat een privacy in die stemhokjes
http://sendika29.org/2017(...)andum-dakika-dakika/
pi_170257346
hoe laat krijgen we de eerste exit polls? :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_170257355
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 13:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, was een rimpeltje in de vijver en binnen twee weken weer vergeten.

Nou nee, in de talkshows na de Turkse coup werd het nog met regelmaat als voorbeeld aangehaald over de 'aanhoudende problemen met Turken'.

quote:
Mwaoh kritiek barstte op de dag dat het onderzoek bekend werd gemaakt al in hevigheid los hoor. En dat duurt even voordat het bovenin de boom wordt begrepen natuurlijk. Tegenwoordig wordt het aangehaald als hét voorbeeld van de gemene racistische boeven die arme mensen met een migrantenachtergrond proberen zwart te maken.
Tegenwoordig wordt het weinig meer aangehaald omdat zelfs de regering en het onderzoeksbureau zelf door het stof zijn gegaan, hoe zou dat geweest zijn als beide kampen koppig bleven volhouden?
pi_170257377
quote:
hier had ik geen gordijn om achter me dicht te trekken :P

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_170257387
quote:
De site probeert het neer te zetten alsof de AKP burgemeester hen filmt, maar de mensen praten uitgerekend Koerdisch. :')
pi_170257403
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 13:46 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik hoor niet anders, niet op een plek, op meerdere. Zeker als de Armeense genocide of onderhandelingen met de EU weer actueel zijn. Misschien ben jij gezegend met nuchtere collega's of ik gezegend met collega's die het gewoon benoemen zoals ze het vinden. Maar als je denkt dat het uitsluitend een virtueel verschijnsel is denk ik dat je er niet veel van mee krijgt in het dagelijkse leven idd.
Als je regelmatig zo bejegend wordt vind ik dat oprecht rot. In mijn omgeving is er altijd wel respect geweest voor de Turken, niet alleen naar de Turken zelf toe, maar ook als er over gesproken wordt zonder dat er een Turk bij is.

Ik merk wel dat de Gülen-hetze een omslagpunt is geweest in mijn omgeving. De recente uitlatingen van Erdogan over Nederland maakte het af. Wel heel erg jammer allemaal op zich, ik hoop dat het na het referendum gedoe gewoon even een paar maandjes rustig blijft.
pi_170257431
quote:
10s.gif Op zondag 16 april 2017 13:52 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De site probeert het neer te zetten alsof de AKP burgemeester hen filmt, maar de mensen praten uitgerekend Koerdisch. :')
Het enige wat ik ervan begrijp is dat er een AKP gouverneur mee het stemhokje in ging
pi_170257467
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 13:47 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Voel je je ook genaaid door de PVV stemmers die dan minder Turken willen of wat heeft hun relatie met jou te maken met dat ze eventueel stemmen voor Erdogan 3000km verderop?
Omdat die Erdogan dreigende taal naar ons uitslaat. En op die gast stemmen zij. PVV heeft groot gelijk dat ze die groep het land uit wil hebben. Laat de Turken die het hier prettig vinden, hier blijven en de groep die alleen maar klaagt en een dictator steunt die ons voor fascisten uitmaakt, vertrekken, zo snel mogelijk.
pi_170257474
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 13:52 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Als je regelmatig zo bejegend wordt vind ik dat oprecht rot. In mijn omgeving is er altijd wel respect geweest voor de Turken, niet alleen naar de Turken zelf toe, maar ook als er over gesproken wordt zonder dat er een Turk bij is.
Ik word niet zo bejegend, ik vraag gewoon meestal door en zijn beiden comfortabel genoeg om gewoon elkaars opvattingen te delen met elkaar, gebeurt in respect en begrip naar elkaar toe, in mijn persoonlijke ervaring zou het zeker niet een voorbeeld zijn van "oer-Hollandse lompheid" oid, de eerlijkheid waardeer ik alleen maar en zoek het zelf op.

quote:
Ik merk wel dat de Gülen-hetze een omslagpunt is geweest in mijn omgeving. De recente uitlatingen van Erdogan over Nederland maakte het af. Wel heel erg jammer allemaal op zich, ik hoop dat het na het referendum gedoe gewoon even een paar maandjes rustig blijft.
Hier ben ik het wel grotendeels mee eens, de staatsgreep heeft echt Turkse gemeenschappen, zelfs families en ondernemingen op gespannen voet met elkaar gebracht.
  zondag 16 april 2017 @ 13:56:00 #32
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170257479
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 13:52 schreef Toefjes het volgende:
. Wel heel erg jammer allemaal op zich, ik hoop dat het na het referendum gedoe gewoon even een paar maandjes rustig blijft.
lijkt me wel

de turken hebben nu heel veel interne problemen

slechte economie en geen werk meer , waardeloze munt
en dan wil men verkiezingen en dan krijgen we een Assad situatie

en dan komen de Russen om Erdogan te :"helpen" tegen de Rebellen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170257528
quote:
10s.gif Op zondag 16 april 2017 13:54 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Het enige wat ik ervan begrijp is dat er een AKP gouverneur mee het stemhokje in ging
Er zitten daar ook observators van de andere partijen, dan had iemand sowieso wat moeten zeggen als het onwenselijk was.
pi_170257556
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 13:57 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Er zitten daar ook observators van de andere partijen, dan had iemand sowieso wat moeten zeggen als het onwenselijk was.
sendika_news twitterde op zondag 16-04-2017 om 13:47:44 At some districts, observers were kicked out from cabinets. Some officers used police forces. reageer retweet
pi_170257591
quote:
10s.gif Op zondag 16 april 2017 13:59 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

sendika_news twitterde op zondag 16-04-2017 om 13:47:44 At some districts, observers were kicked out from cabinets. Some officers used police forces. reageer retweet
Relnichten die komen provoceren en bijvoorbeeld dus zonder vergunning komen opnemen. Het stemmen gebeurt voor de ogen van de verschillende partijen. Zolang CHP en MHP niet met formele klachten komen neem ik het met een korreltje zout. Iaw: Zelfbenoemde "observators"

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2017 14:06:12 ]
pi_170257646
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 13:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nou nee, in de talkshows na de Turkse coup werd het nog met regelmaat als voorbeeld aangehaald over de 'aanhoudende problemen met Turken'.
Ja, maar werd niet specifiek de Turken op dat moment aangerekend, meer een Erdogan en islam dingetje. En het speelde allemaal niet zo lang, was weer gauw vergeten.
quote:
[..]

Tegenwoordig wordt het weinig meer aangehaald omdat zelfs de regering en het onderzoeksbureau zelf door het stof zijn gegaan, hoe zou dat geweest zijn als beide kampen koppig bleven volhouden?
Af en toe werd het na de couppoging wel aangehaald, maar ik denk dat er een redelijke consensus is over het feit dat het een slecht onderzoek was.
Waar nu, na de couppoging, wel ook een consensus over bestaat is het feit dat Turken meer gesegregeerd leven dan bijvoorbeeld Marokkanen.
I´m back.
pi_170257687
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 14:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar werd niet specifiek de Turken op dat moment aangerekend, meer een Erdogan en islam dingetje. En het speelde allemaal niet zo lang, was weer gauw vergeten.

Op een gegeven moment moet men wel over op de orde van de dag (Lees: Coup in Turkije, tweet van Wilders, aanslag #483483 in Frankrijk) maar het is wel degelijk actueel gebleven bij de programma's over Turkije en Turken specifiek, ik kan je om de oren slaan met voorbeelden, vergeten? Nee. Aandacht overgewaaid naar actuelere zaken? Ja.

quote:
Af en toe werd het na de couppoging wel aangehaald, maar ik denk dat er een redelijke consensus is over het feit dat het een slecht onderzoek was.
Waar nu, na de couppoging, wel ook een consensus over bestaat is het feit dat Turken meer gesegregeerd leven dan bijvoorbeeld Marokkanen.

Dat is idd.
pi_170257882
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 14:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Op een gegeven moment moet men wel over op de orde van de dag (Lees: Coup in Turkije, tweet van Wilders, aanslag #483483 in Frankrijk) maar het is wel degelijk actueel gebleven bij de programma's over Turkije en Turken specifiek, ik kan je om de oren slaan met voorbeelden, vergeten? Nee. Aandacht overgewaaid naar actuelere zaken? Ja.
Kwestie van perceptie dan. Wat ik zeg is dat die uitspraak van Bilge (Turken worden al 15 jaar uitgekotst) onwaar is. De cesuur is periode direct na die couppoging. En ja, dat verdiept zich alleen maar, lijkt het.
I´m back.
pi_170257935
Het zou wel goed zijn als pro-Nederlandse Turken meer uit hun Turkse schulp kropen en zich aanmelden bij sportclubs en verenigingen en cursussen. Want daar zie je ze veel te weinig. En daar worden ze heel hartelijk ontvangen, weet ik uit eigen ervaring.
Misschien zijn ze bang dat ze Erdogan-turken tegen zich krijgen, daarom moet de regering zich duidelijk uitspreken over hun veiligheid hier in Nederland.
  zondag 16 april 2017 @ 14:15:49 #40
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170257938
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 14:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Kwestie van perceptie dan. Wat ik zeg is dat die uitspraak van Bilge (Turken worden al 15 jaar uitgekotst) onwaar is. De cesuur is periode direct na die couppoging. En ja, dat verdiept zich alleen maar, lijkt het.
het wachten is op het moment dat de Turken opdracht krijgen van hun leider Erdo om het fascistisch Europa te veroveren .

Om dat zij de oorzaak zijn van de economische tegenspoed


https://nl.investing.com/currencies/eur-try-technical

https://nl.investing.com/currencies/eur-try-chart

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 16-04-2017 14:21:06 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 16 april 2017 @ 14:20:54 #41
131456 Klummie
Sterker door Strijd
  zondag 16 april 2017 @ 14:21:47 #42
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170258055
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 14:20 schreef Klummie het volgende:
Gewoon 2 doden

http://www.ad.nl/buitenla(...)in-turkije~aae0043a/

Achterlijk volk.
sukkels zijn het
domme schapen
quote:
Turkse kiezers mogen vandaag stemmen over het referendum waarbij het parlementaire systeem moet worden afgeschaft ten gunste van een presidentieel systeem
Lira lenen en Euro of Dollars kopen , snel

500.000 lira lenen of een huis kopen daar met een Lira lening
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170258392
Ben benieuwd gaan de Turken nou ook toeterend door Amsterdam heen als Erdolf wint?
pi_170258401
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 14:36 schreef quirina het volgende:
Ben benieuwd gaan de Turken nou ook toeterend door Amsterdam heen als Erdolf wint?
Sowieso. :7
pi_170258416
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 14:37 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Sowieso. :7
Kansloos :').
pi_170258486
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 14:37 schreef pussycatdoll het volgende:

[..]

Kansloos :').
Stiekem gewoon jaloers jij he. :(
pi_170258497
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 14:36 schreef quirina het volgende:
Ben benieuwd gaan de Turken nou ook toeterend door Amsterdam heen als Erdolf wint?
Ja. Puur om jullie te ergeren.
  zondag 16 april 2017 @ 14:43:01 #48
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170258503
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 14:42 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ja. Puur om jullie te ergeren.
nee, maakt mij niet uit, ik denk alleen maar zielepieten.
Je kiest voor je eigen ondergang
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170258537
2 doden bij opstootje voor stemlokaal dus, kennelijk.

welt twitterde op zondag 16-04-2017 om 14:25:53 Türkei-Referendum: Zwei Tote bei Zusammenstoß vor Wahllokal https://t.co/vJUJs1tXpk https://t.co/RPJNkTbCL6 reageer retweet
I´m back.
pi_170258629
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 14:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Stiekem gewoon jaloers jij he. :(
Uiteraard, ik zou ook niet kunnen wachten om in mijn derdehands Audi vol met mannen te springen al toeterend te vieren dat een machtsgeile gek nog meer macht naar zichzelf toetrekt. Dat van een land met een economie ter grootte van Nederland heeft en waar mensen alleen heengaan om goedkoop te zuipen en als ze al voor cultuur komen naar oud-Griekse ruïnes komen kijken.
  zondag 16 april 2017 @ 14:49:41 #51
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170258641
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 14:49 schreef pussycatdoll het volgende:

[..]

Uiteraard, ik zou ook niet kunnen wachten om in mijn derdehands Audi vol met mannen te springen, en al toeterend te vieren dat een machtsgeile gek nog meer macht naar zichzelf toetrekt..

Dat van een land wat een economie ter grootte van Nederland heeft en waar mensen alleen heengaan om goedkoop te zuipen en als ze al voor cultuur komen naar oud-Griekse ruïnes komen kijken.
_O- _O-

Het zuipen wordt nog goedkoper , dat dan weer wel
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170258673
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 14:49 schreef pussycatdoll het volgende:

[..]

Uiteraard, ik zou ook niet kunnen wachten om in mijn derdehands Audi vol met mannen te springen al toeterend te vieren dat een machtsgeile gek nog meer macht naar zichzelf toetrekt. Dat van een land met een economie ter grootte van Nederland heeft en waar mensen alleen heengaan om goedkoop te zuipen en als ze al voor cultuur komen naar oud-Griekse ruïnes komen kijken.
Je hoeft dan ook niet te wachten, je mag er gewoon zo naar toe, ff boeken, je visum niet vergeten, maar daarna is het gewoon genieten. :Y
  zondag 16 april 2017 @ 14:52:33 #53
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170258713
quote:
3s.gif Op zondag 16 april 2017 14:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je hoeft dan ook niet te wachten, je mag er gewoon zo naar toe, ff boeken, je visum niet vergeten, maar daarna is het gewoon genieten. :Y
er gaan al genoeg dronken Russen naartoe die voordringen bij de patatten in de strandhotels

Laat mij beurt maar overgaan
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170258723
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 14:49 schreef pussycatdoll het volgende:

[..]

Uiteraard, ik zou ook niet kunnen wachten om in mijn derdehands Audi vol met mannen te springen al toeterend te vieren dat een machtsgeile gek nog meer macht naar zichzelf toetrekt. Dat van een land met een economie ter grootte van Nederland heeft en waar mensen alleen heengaan om goedkoop te zuipen en als ze al voor cultuur komen naar oud-Griekse ruïnes komen kijken.
Heb gewoon dikke polo _O_
pi_170258728
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 14:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

er gaan al genoeg dronken Russen naartoe die voordringen bij de patatten in de strandhotels

Laat mij beurt maar overgaan
Mijn.
  zondag 16 april 2017 @ 14:53:27 #56
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170258733
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 14:53 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Mijn.
nee mijn beurt
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170258743
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 14:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

er gaan al genoeg dronken Russen naartoe die voordringen bij de patatten in de strandhotels

Laat mij beurt maar overgaan
Je was ook niet uitgenodigd, dus geen reden je aangesproken te voelen. PCD daarentegen weet waar het ware genot ligt.
pi_170258753
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 14:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee mijn beurt
Je snapt het niet he?
  zondag 16 april 2017 @ 14:54:40 #59
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170258765
quote:
10s.gif Op zondag 16 april 2017 14:54 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je snapt het niet he?
ik was nooit zo goed in handdoek leggen sochtends
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170258855
quote:
3s.gif Op zondag 16 april 2017 14:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je hoeft dan ook niet te wachten, je mag er gewoon zo naar toe, ff boeken, je visum niet vergeten, maar daarna is het gewoon genieten. :Y
Bedankt voor het aanbod maar ik sla over. Dan zou ik indirect een regime steunen wat mij niet aanstaat. Het boycotten van Turkije door mij en waarschijnlijk vele anderen doet waarschijnlijk de gewone Turk meer pijn dan Erdogan, maar dit vergroot wel de kans op onvrede en dus verandering van binnenuit. De afname toerisme gaat uiteindelijk wel zo z`n consequenties hebben. Daarnaast, mag die goedkope Lira wel gunstig zijn voor de export maar is wel funest voor de import.
pi_170258925
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 14:59 schreef pussycatdoll het volgende:

[..]

Bedankt voor het aanbod maar ik sla over. Dan zou ik indirect een regime steunen wat mij niet aanstaat. Het boycotten van Turkije door mij en waarschijnlijk vele anderen doet waarschijnlijk de gewone Turk meer pijn dan Erdogan, maar dit vergroot wel de kans op onvrede en dus verandering van binnenuit. De afname toerisme gaat uiteindelijk wel zo z`n consequenties hebben. Daarnaast, mag die goedkope Lira wel gunstig zijn voor de export maar is wel funest voor de import.
Ik snap waar je vandaan komt, maar dan moet je je ook compleet isoleren van de Turken natuurlijk, nooit meer bij de Turk eten, niets bij de Turk kopen, geen handel, niks, voor je het weet gaan je zuurverdiende centen terug naar Turkije en naar Erdogan's regime.
pi_170258932
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 14:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

sukkels zijn het
domme schapen

[..]

Lira lenen en Euro of Dollars kopen , snel

500.000 lira lenen of een huis kopen daar met een Lira lening
Short op de TRY/USD ^O^ banker van de dag.

Echt te onnozel om te zien dit allemaal. Lekker met ze allen circlejerken hoe sterk en anti europa je leider wel niet is, en je democratie lekker wegsmijten.
-géén blogabet, bvd-
  zondag 16 april 2017 @ 15:02:52 #63
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170258950
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 14:59 schreef pussycatdoll het volgende:

[..]

Bedankt voor het aanbod maar ik sla over. Dan zou ik indirect een regime steunen wat mij niet aanstaat. Het boycotten van Turkije door mij en waarschijnlijk vele anderen doet waarschijnlijk de gewone Turk meer pijn dan Erdogan, maar dit vergroot wel de kans op onvrede en dus verandering van binnenuit. De afname toerisme gaat uiteindelijk wel zo z`n consequenties hebben. Daarnaast, mag die goedkope Lira wel gunstig zijn voor de export maar is wel funest voor de import.
Daarnaast zal die dictator met dat gebral tegen de fascistische vijand Europa meer mensen afschrikken
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 16 april 2017 @ 15:04:04 #64
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170258990
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:02 schreef MagicIsland1 het volgende:

[..]

Short op de TRY/USD ^O^ banker van de dag.

Echt te onnozel om te zien dit allemaal. Lekker met ze allen circlejerken hoe sterk en anti europa je leider wel niet is, en je democratie lekker wegsmijten.
garantie dat de lira verder zakt naar 10 euro cent in 1 jaar tijd en maar juichen de sukkels


hoeveel is de rente daar nu ???

zo he , 11,5% toppie

https://www.garantibank.nl/sparen/turkse-lira-deposito
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170259069
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

garantie dat de lira verder zakt naar 10 euro cent in 1 jaar tijd en maar juichen de sukkels


hoeveel is de rente daar nu ???
Je land laten overnemen door moslims. Je land laten overnemen door Turken. Sukkels.
pi_170259081
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:02 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik snap waar je vandaan komt, maar dan moet je je ook compleet isoleren van de Turken natuurlijk, nooit meer bij de Turk eten, niets bij de Turk kopen, geen handel, niks, voor je het weet gaan je zuurverdiende centen terug naar Turkije en naar Erdogan's regime.
Ik kan nog steeds omgaan met Turken, als ik een biertje wil drinken met iemand die Turks is doe ik dat en dat hoeft geen indirecte steun te betekenen. Als ik een biertje voor hem koop en vice versa dan vloeit er niks naar Turkije.
En als ik al Mediterraans eet dan is het of Grieks (met Griekse producten) of Italiaans (met Italiaanse producten).
pi_170259101
Hoeveel verschilt Erdogan straks van bijvoorbeeld de Amerikaanse president qua macht? Is er echt een groot verschil?
  zondag 16 april 2017 @ 15:08:21 #68
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170259114
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:06 schreef pussycatdoll het volgende:

[..]

Ik kan nog steeds omgaan met Turken, als ik een biertje wil drinken met iemand die Turks is doe ik dat en dat hoeft geen indirecte steun te betekenen. Als ik een biertje voor hem koop en vice versa dan vloeit er niks naar Turkije.
En als ik al Mediterraans eet dan is het of Grieks (met Griekse producten) of Italiaans (met Italiaanse producten).
o ik heb ook niks tegen Turken , iof italianen of Sspanjaarden , zelfs niet tegen marrokkanen of Serviers of Bulagren

maar Grieks is het lejkkerste eten
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 16 april 2017 @ 15:08:37 #69
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170259120
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:07 schreef Odaiba het volgende:
Hoeveel verschilt Erdogan straks van bijvoorbeeld de Amerikaanse president qua macht? Is er echt een groot verschil?
ja heeel erg veel


Erdogan kan de hele senaat naar huis sturen en zelf wetten maken
moet je voorstellen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170259127
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:06 schreef pussycatdoll het volgende:

[..]

Ik kan nog steeds omgaan met Turken, als ik een biertje wil drinken met iemand die Turks is doe ik dat en dat hoeft geen indirecte steun te betekenen. Als ik een biertje voor hem koop en vice versa dan vloeit er niks naar Turkije.
En als ik al Mediterraans eet dan is het of Grieks (met Griekse producten) of Italiaans (met Italiaanse producten).
Natuurlijk wel, als jij een biertje koopt voor je Turkse maat, betekent dat er meer geld blijft in zijn portemonnee om tijdens zijn vakantie in Turkije te spenderen.
  zondag 16 april 2017 @ 15:10:45 #71
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170259182
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, als jij een biertje koopt voor je Turkse maat, betekent dat er meer geld blijft in zijn portemonnee om tijdens zijn vakantie in Turkije te spenderen.
om naar zijn familie te sturen om hen te helpen als ze werkloos zijn
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170259195
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, als jij een biertje koopt voor je Turkse maat, betekent dat er meer geld blijft in zijn portemonnee om tijdens zijn vakantie in Turkije te spenderen.
Ik zei en vice versa, hij koopt er dan uiteindelijk ook 1 voor mij.
pi_170259196
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

om naar zijn familie te sturen om hen te helpen als ze werkloos zijn
En zij gaan het weer pompen in de Turkse economie _O_
pi_170259214
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:11 schreef pussycatdoll het volgende:

[..]

Ik zei en vice versa, hij koopt er dan uiteindelijk ook 1 voor mij.
Turken zijn gul dus trakteren hoe dan ook altijd, of jij nu trakteert of niet, feit blijft dat als jij trakteert hij geld in zijn portemonnee blijft houden. Niet te vergeten alle Verkade / Sultana chocolaatjes en kleding bij Mexx die jij en je familieleden eventueel consumeren _O_

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2017 15:13:40 ]
  zondag 16 april 2017 @ 15:12:38 #75
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170259229
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:11 schreef Triggershot het volgende:

[..]

En zij gaan het weer pompen in de Turkse economie _O_
ja in de broodwinkel
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170259249
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ja in de broodwinkel
Draagt belasting af, gaat naar de staat.
pi_170259300
quote:
3s.gif Op zondag 16 april 2017 15:11 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Turken zijn gul dus trakteren hoe dan ook altijd, of jij nu trakteert of niet, feit blijft dat als jij trakteert hij geld in zijn portemonnee blijft houden.
1. Dit is sowieso een hypothese aangezien ik niet op een ''biertjes doen'' niveau zit met de Turken die ik al spreek.
2. En als hij de ene keer getrakteerd wordt dan trakteert hij die andere keer. Linksom of rechtsom blijft het een status quo qua financiën. De ene keer krijgt hij meer en de andere keer geeft hij wat meer uit.
  zondag 16 april 2017 @ 15:15:44 #78
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170259318
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Draagt belasting af, gaat naar de staat.
voor Erdogan zijn bank in Zwitserland, als er al belasting wordt afgedragen , over contante ontvangsten daar
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170259353
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:15 schreef pussycatdoll het volgende:

[..]

1. Dit is sowieso een hypothese aangezien ik niet op een ''biertjes doen'' niveau zit met de Turken die ik al spreek.
2. En als hij de ene keer getrakteerd wordt dan trakteert hij die andere keer. Linksom of rechtsom blijft het een status quo qua financiën. De ene keer krijgt hij meer en de andere keer geeft hij wat meer uit.
Tuurlijk, ik ken je niet, dus ik kan ook niet met persoonlijke voorbeelden komen. Alleen is de Turkse en Nederlandse economie dermate met elkaar verbonden dat ze moeilijk langs elkaar kunnen. Het moederbedrijf van Verkade en Sultana is bijvoorbeeld Turks, ING is weer een grote speler in Turkije. Tientallen bedrijven en reisbureau's die medische reizen naar Turkije organiseren. Hoe dan ook ontkomen we er in een landjesbreedbeleid er niet aan.
pi_170259356
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

voor Erdogan zijn bank in Zwitserland, als er al belasting wordt afgedragen , over contante ontvangsten daar

Jij snapt het.
pi_170259363
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

voor Erdogan zijn bank in Zwitserland, als er al belasting wordt afgedragen , over contante ontvangsten daar

Hij zal zn zoon wel weer ff bellen om de miljoenen Euros onder de mat te vegen.
  zondag 16 april 2017 @ 15:18:48 #82
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170259394
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 15:17 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Hij zal zn zoon wel weer ff bellen om de miljoenen Euros onder de mat te vegen.
lijkt mij ook
goed zoon heeft ie
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 16 april 2017 @ 15:19:57 #83
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170259415
lekker daar
zimbabwe hier we come my friend

Alle belasting gaat voortaan naar Erdogan en familie

quote:
BODRUM - Ruim 55 miljoen Turken stemmen vandaag in een referendum voor of tegen grondwetswijzigingen.

Als ’evet’ (’ja’) wint, dan is Turkije geen parlementaire democratie meer, maar verandert het in een presidentieel systeem.

De president is dan behalve staatshoofd hoofd van de uitvoerende macht.

De premier en de ministerraad worden in dat geval afgeschaft,
De president benoemt de ministers en kan ze voortaan ook ontslaan en kan het parlement ontbinden.

Ook krijgt hij meer invloed op de rechterlijke macht.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170259425
Hoelaat brengt Kalief Erdo de exit poll en tevens einduitslag persoonlijk naar buiten?
Even a broken clock is right twice a day.
  zondag 16 april 2017 @ 15:21:13 #85
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170259446
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:20 schreef danos het volgende:
Hoelaat brengt Kalief Erdo de exit poll en tevens einduitslag persoonlijk naar buiten?
lijkt me dat het feest nu wel kan losbarsten al
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170259453
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:20 schreef danos het volgende:
Hoelaat brengt Kalief Erdo de exit poll en tevens einduitslag persoonlijk naar buiten?
Rond 19.00 Nederlandse tijd zullen de eerste uitslagen bekend gemaakt worden is de verwachting.
pi_170259457
spectatorindex twitterde op zondag 16-04-2017 om 14:56:22 POLL: Turkey referendum exit poll, overseas voters.Yes: 38%No: 62%(MAK) reageer retweet
-géén blogabet, bvd-
pi_170259458
Laat ze lekker de tering krijgen.

Als die Turken zo achterlijk zijn om "ja" te stemmen verdienen ze niet beter.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_170259462
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

lijkt mij ook
goed zoon heeft ie
Hij heeft er eentje in het VK zitten die niet aan zijn zijde staat.
  zondag 16 april 2017 @ 15:23:15 #90
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170259487
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:21 schreef BoneThugss het volgende:
Laat ze lekker de tering krijgen.

Als die Turken zo achterlijk zijn om "ja" te stemmen verdienen ze niet beter.
dat dus
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 16 april 2017 @ 15:23:35 #91
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170259497
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 15:22 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Hij heeft er eentje in het VK zitten die niet aan zijn zijde staat.
de eerlijke tak
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170259501
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:19 schreef michaelmoore het volgende:
lekker daar
zimbabwe hier we come my friend

Alle belasting gaat voortaan naar Erdogan en familie

[..]

Hij kan 2/3e van de rechters benoemen en ook ontslaan.
pi_170259507
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:21 schreef MagicIsland1 het volgende:
spectatorindex twitterde op zondag 16-04-2017 om 14:56:22 POLL: Turkey referendum exit poll, overseas voters.Yes: 38%No: 62%(MAK) reageer retweet
Onzin.
  zondag 16 april 2017 @ 15:24:57 #94
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_170259527
Kunnen we verwachten dat deze verkiezing eerlijk gaat verlopen? Gewoon een vraag, geen mening van mij.
  zondag 16 april 2017 @ 15:25:20 #95
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170259544
BODRUM - Ruim 55 miljoen Turken stemmen vandaag in een referendum voor of tegen grondwetswijzigingen.

Als ’evet’ (’ja’) wint, dan is Turkije geen parlementaire democratie meer, maar verandert het in een presidentieel systeem.

De president is dan behalve staatshoofd hoofd van de uitvoerende macht.

De premier en de ministerraad worden in dat geval afgeschaft,
De president benoemt de ministers en kan ze voortaan ook ontslaan en kan het parlement ontbinden.

Ook krijgt hij meer invloed op de rechterlijke macht.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170259549
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:24 schreef YazooW het volgende:
Kunnen we verwachten dat deze verkiezing eerlijk gaat verlopen? Gewoon een vraag, geen mening van mij.
De campagne ging al niet eerlijk, dus ik verwacht dat de uitslag dat ook niet zal zijn.
pi_170259553
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

dat dus
De Lira daalt ook steeds meer. Een goede zaak, laat ze maar kapot gaan met die dictatuur van ze.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_170259555
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:24 schreef YazooW het volgende:
Kunnen we verwachten dat deze verkiezing eerlijk gaat verlopen? Gewoon een vraag, geen mening van mij.
Her en der zal er best een akkefietje zijn, maar vooralsnog is het erg stil in de CHP kamp mbt de verkiezingen en hindernissen.
  zondag 16 april 2017 @ 15:26:02 #99
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170259559
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:25 schreef Odaiba het volgende:

[..]

De campagne ging al niet eerlijk, dus ik verwacht dat de uitslag dat ook niet zal zijn.
lijkt me ook niet

een NEE lijkt me onmogelijk
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170259565
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 15:25 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

De Lira daalt ook steeds meer. Een goede zaak, laat ze maar kapot gaan met die dictatuur van ze.
De lira is de afgelopen dagen gestegen, economisten zijn van mening dat de trend zich zal voortzetten naarmate er meer zekerheid komt.
pi_170259573
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

de eerlijke tak
Als in de bruur van Greet Wilders.

Alleen wil deze tak niets met de media te maken hebben.
  zondag 16 april 2017 @ 15:26:51 #102
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170259575
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 15:25 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

De Lira daalt ook steeds meer. Een goede zaak, laat ze maar kapot gaan met die dictatuur van ze.
al het kapitaal vliegt het land uit

dus erdo zit zonder euro en dollars straks

de rente in turkije is nu al 11,5%

de volgende stap is nationaliseren van europese bedrijven
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170259584
De CHP lijkt me een beetje een mak schaap geworden.
pi_170259585
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:17 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Tuurlijk, ik ken je niet, dus ik kan ook niet met persoonlijke voorbeelden komen. Alleen is de Turkse en Nederlandse economie dermate met elkaar verbonden dat ze moeilijk langs elkaar kunnen. Het moederbedrijf van Verkade en Sultana is bijvoorbeeld Turks, ING is weer een grote speler in Turkije. Tientallen bedrijven en reisbureau's die medische reizen naar Turkije organiseren. Hoe dan ook ontkomen we er in een landjesbreedbeleid er niet aan.
Uiteraard, Nederlanders zijn de grootste investeerders in Turkije dus het is inderdaad moeilijk om je compleet te isoleren van een land. Het enige wat je kunt doen is op een micro-niveau wel bewuste keuzes maken. Ik zou bijvoorbeeld eerder olijven uit Griekenland kopen dan uit Turkije (in dat opzichte ben ik trouwens wel bevooroordeeld aangezien ik een halfje ben). Maar dit is niet specifiek gericht op Turkije o.i.d. want om diezelfde redenen probeer ik ook zo min mogelijk producten te kopen die geproduceerd zijn in bijvoorbeeld de golfstaten of Rusland en Oekraïne.

De invloed die ik daardoor uitoefen is misschien miniem, maar er zijn vast meer mensen die bewust hun producten uitzoeken of individuen die dit nu lezen en daardoor ook bewuster gaan winkelen.
Zo draag ik mijn steentje bij.
pi_170259629
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:27 schreef Odaiba het volgende:
De CHP lijkt me een beetje een mak schaap geworden.
Neuh, de CHP was zo goed als de enige die daadwerkelijk campagne voerde voor het nee kamp. De rest heeft een beetje subsidie zitten trekken om feestjes en gala's te organiseren. Als er een Nee campagne in Turkije is, is dat te danken aan de CHP.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2017 15:29:14 ]
pi_170259661
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:26 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De lira is de afgelopen dagen gestegen, economisten zijn van mening dat de trend zich zal voortzetten naarmate er meer zekerheid komt.
http://www.groningerkrant(...)s-erogan-portemonee/
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_170259663
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:27 schreef pussycatdoll het volgende:

[..]

Uiteraard, Nederlanders zijn de grootste investeerders in Turkije dus het is inderdaad moeilijk om je compleet te isoleren van een land. Het enige wat je kunt doen is op een micro-niveau wel bewuste keuzes maken. Ik zou bijvoorbeeld eerder olijven uit Griekenland kopen dan uit Turkije (in dat opzichte ben ik trouwens wel bevooroordeeld aangezien ik een halfje ben). Maar dit is niet specifiek gericht op Turkije o.i.d. want om diezelfde redenen probeer ik ook zo min mogelijk producten te kopen die geproduceerd zijn in bijvoorbeeld de golfstaten of Rusland en Oekraïne.

De invloed die ik daardoor uitoefen is misschien miniem, maar er zijn vast meer mensen die bewust hun producten uitzoeken of individuen die dit nu lezen en daardoor ook bewuster gaan winkelen.
Zo draag ik mijn steentje bij.
Ik denk dat het grotere publiek meer kijkt naar de prijs dan waar het product vandaan komt, weliswaar zal het een rol spelen, maar de prijs een nog grotere rol en daarnaast is de Turkse gemeenschap natuurlijk de grootste factor voor import van Turkse goederen naar Nederland.
pi_170259677
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:28 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Neuh, de CHP was zo goed als de enige die daadwerkelijk campagne voerde voor het nee kamp. De rest heeft een beetje subsidie zitten trekken om feestjes en gala's te organiseren. Als er een Nee campagne in Turkije is, is dat te danken aan de CHP.
Ok, maar eigenlijk zijn ze kansloos tegen over zulke oneerlijke krachten.

Trouwens, het kan ook in het voordeel werken he, als de oppositie straks de grootste wordt en ze hebben dit nieuwe systeem, dan hebben zij de meeste macht en kan alles weer terug gedraaid worden.
pi_170259751
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

al het kapitaal vliegt het land uit

dus erdo zit zonder euro en dollars straks

de rente in turkije is nu al 11,5%

de volgende stap is nationaliseren van europese bedrijven
Ik kan er niet mee zitten. Zolang Erdolf in z'n paleis met 1000 kamers van gouden borden eet, en de bevolking steeds armer wordt.

Maar hè; Turkije altijd nummer 1.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_170259761
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:27 schreef Odaiba het volgende:
De CHP lijkt me een beetje een mak schaap geworden.
Iedere serieuze oppositiepartij in een dictatuur in wording gaat van mak tot lam tot niet meer in leven.
pi_170259774
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_170259775
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:31 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ok, maar eigenlijk zijn ze kansloos tegen over zulke oneerlijke krachten.

Trouwens, het kan ook in het voordeel werken he, als de oppositie straks de grootste wordt en ze hebben dit nieuwe systeem, dan hebben zij de meeste macht en kan alles weer terug gedraaid worden.
Ik zie de oppositie niet de macht grijpen, is te versplinterd. De CHP zit maar op een gemiddelde van 25%, samen met de HDP komen ze niet eens voorbij de AKP.. Zolang de MHP ook nog eens samen schaart met de AKP heeft de oppositie weinig voor het zeggen.
  zondag 16 april 2017 @ 15:34:46 #114
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170259787
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170259794
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 15:34 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Subscribe to read.
Ke:

Turkey’s lira is enjoying its best run in nearly two months as the country heads for a key referendum that could change the course of its parliamentary democracy this weekend.


Despite holding the title of the world’s worst performing emerging market currency of the year, the lira is up nearly two per cent this week – its best winning streak since February -with analysts noting that investors are pricing in a victory for a ‘Yes’ vote on Sunday.

The battered currency has become a barometer for investor nerves about the country’s febrile political and security situation following a failed military coup attempt in July. The government of president Recep Tayyip Erdogan has responded by purging the civil service and military and is now seeking to consolidate his position as head of state by re-writing Turkey’s republican constitution.

Turks will head to the ballot box Sunday on whether to transform the country into a presidential democracy and hand sweeping executive powers to Mr Erdogan.

Despite polls showing the vote is too close to call, with the Yes camp slightly ahead on some measures at 53 per cent, Turkish assets have rallied this week on the hopes of a win for the ruling AKP government.

Investors are hoping a constitutional triumph will help shore up the country’s political stability and avoid a round of early elections.

The lira is volatile today, dropping 0.7 per cent but remains above its 50-day moving average against the dollar at TRY3.6580.

Having slumped to fresh record lows against the dollar this year, the lira’s appreciation has more left to run should the Yes campaign triumph, according to Gyorgy Kovacs, economist at UBS. He expects up to a 3 per cent lira bounce should Mr Erdogan’s ruling AKP win the vote.

“A Yes vote may help to create the conditions for higher-quality capital account flows, and could support domestic demand by reducing domestic uncertainties”, said Mr Kovacs.

Still he warns country’s long-run economic fundamentals – including its deteriorating current account deficit and rising debt levels – will be unchanged without a major government structural reform effort.

“Markets will look for structural economic reforms to be prioritised and early elections to be avoided”, he added.

“Over the longer term, we would be cautious on the lira in the context of a structurally weakening balance of payments and limited competitiveness gains despite a weaker lira”.


Nafez Zouk, economist at Oxford Economics, is more bullish on Turkish assets, estimating the lira has been “oversold” this year. A victory for Mr Erdogan would also offer up a chance for the ruling AKP government redouble its efforts to revamp the economy.

“A ‘No’ vote would lengthen the period of political uncertainty and lead to a selloff in Turkish assets,” said Mr Zouk.

After a wobbly start to the year, the exchange rate has gained a semblance of stability after the Turkish central bank has stepped up its effort to tighten credit conditions

Mr Zouk thinks monetary policymakers have managed to “claw back some of the credibility dented over the past years” and now expects lira to climb to TRY 3.5 by the end of the year.

Foreign investors have also piled back into the country’s assets this year (see chart below), taking advantage of cheap equity valuations.

Turkey’s benchmark BIST stock index has climbed 16 per cent in 2017 and touched two-month highs again this week. In the event of a Yes vote, analysts at UBS recommend buying banking sector stocks as political stability may lead the central bank to lower average bank funding costs.

Still for all the upsides in a referendum victory, even a rejection of the constitutional reforms could lead to a “knee-jerk rally”in Turkish assets, according to Lee Hardman, currency analyst at MUFG.

“However, it could create even more political uncertainty in the near-term and thereby dampen scope for the lira to sustain gains. It is unclear how President Erdogan would react if the constitutional reforms are rejected”, he adds.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2017 15:37:06 ]
  zondag 16 april 2017 @ 15:35:22 #116
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170259807
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 15:33 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ik kan er niet mee zitten. Zolang Erdolf in z'n paleis met 1000 kamers van gouden borden eet, en de bevolking steeds armer wordt.

dat was zo in het Tsaren tijdperk in Rusland

de volkswoede brak los en de hele familie is vermoord

http://www.historien.nl/t(...)rusland-nicolaas-ii/

[ Bericht 8% gewijzigd door michaelmoore op 16-04-2017 15:45:08 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170260055
Het stemmen is voor een groot gedeelte voorbij.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2017 15:43:50 ]
  zondag 16 april 2017 @ 15:50:24 #118
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170260194
quote:
4s.gif Op zondag 16 april 2017 15:43 schreef Triggershot het volgende:
Het stemmen is voor een groot gedeelte voorbij.
nou ga je maar voorbereiden op het grote feest dan

gefeliciteerd
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170260200
quote:
4s.gif Op zondag 16 april 2017 15:43 schreef Triggershot het volgende:
Het stemmen is voor een groot gedeelte voorbij.
Ik ben benieuwd, maar ik denk niet dat de uitslag anders zal zijn dan ja.

Persoonlijk maakt het me weinig uit wat de turken gaan kiezen, dat is democratie, maar je kunt niet meer terug als het eenmaal is doorgevoerd en ik vind het jammer voor de Turken die straks met de gevolgen geconfronteerd worden.
pi_170260216
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nou ga je maar voorbereiden op het grote feest dan

gefeliciteerd
Niet straks in een hoekje gaan huilen he.
pi_170260236
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:50 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd, maar ik denk niet dat de uitslag anders zal zijn dan ja.

Persoonlijk maakt het me weinig uit wat de turken gaan kiezen, dat is democratie, maar je kunt niet meer terug als het eenmaal is doorgevoerd en ik vind het jammer voor de Turken die straks met de gevolgen geconfronteerd worden.
Ik verwacht ook een ja idd, zal me verbazen als het iets ander is. Erdogan's achterban is simpelweg te groot en hij is bijna onfeilbaar voor hen.
pi_170260252
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:52 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik verwacht ook een ja idd, zal me verbazen als het iets ander is. Erdogan's achterban is simpelweg te groot en hij is bijna onfeilbaar voor hen.
Ik vraag me af waar de meeste van zijn stemmen vandaan komen. Zijn dit hoog opgeleide mensen?
pi_170260253
Over 10 minuten sluiten alle stemboxen in Turkije. Rond 19.00 zullen de eerste officiële resultaten bekend gemaakt worden.
pi_170260283
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:53 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ik vraag me af waar de meeste van zijn stemmen vandaan komen. Zijn dit hoog opgeleide mensen?
Het overgrote gedeelte bestaat uit de conservatieve Turken die zwaar jegens het Islamisme aanleunen. Dus de SGP, CU, CDA en PVV volk van Turkije zo een beetje.
pi_170260324
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:55 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het overgrote gedeelte bestaat uit de conservatieve Turken die zwaar jegens het Islamisme aanleunen. Dus de SGP, CU, CDA en PVV volk van Turkije zo een beetje.
Ik snap het niet, maar ik woon ook niet in Turkije. Ik snap de opleving van de islam in Turkije ook niet zo, gezien waar het land 100 jaar geleden nog alles deed om de islam in te perken. Het is zoals het is.
pi_170260363
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:57 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ik snap het niet, maar ik woon ook niet in Turkije. Ik snap de opleving van de islam in Turkije ook niet zo, gezien waar het land 100 jaar geleden nog alles deed om de islam in te perken. Het is zoals het is.
Het onderdrukken van de Islam gebeurde in Turkije vooral door een seculier Kemalistisch elite en steun van het leger. het was altijd al aanwezig, maar kreeg geen ruimte. De onderdrukking in Turkije kwam met nodige leed voor de moslims. Eind jaren 90:


Men is het niet vergeten en heeft in Erdogan een krachtige leider gevonden die korte metten heeft gemaakt met de seculiere elite.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2017 16:00:31 ]
pi_170260422
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:59 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het onderdrukken van de Islam gebeurde in Turkije vooral door een seculier Kemalistisch elite en steun van het leger. het was altijd al aanwezig, maar kreeg geen ruimte. De onderdrukking in Turkije kwam met nodige leed voor de moslims. Eind jaren 90:


Men is het niet vergeten en heeft in Erdogan een krachtige leider gevonden die korte metten heeft gemaakt met de seculiere elite.
Ja, daar staat me iets van bij. Maar volgens mij verliezen beide partijen als men niet samen kunnen leven in vrijheid en met respect voor elkaar. De rollen zijn nu simpelweg omgedraaid.

En wat ik me dan ook afvraag, waar zijn al die mensen nu. Seculieren zijn nu moslim geworden en van gedachte veranderd en stemde erdogan? de jaren 90 is nog niet eens zo heel lang geleden namelijk.
  zondag 16 april 2017 @ 16:05:58 #129
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170260508
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:51 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Niet straks in een hoekje gaan huilen he.
ik niet
zal mij een rotzorg zijn
ik woon in het fascistische europa en heb veel last van die lastige democratie met de coalitie ruzies


hebben jullie nooit meer last van
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170260567
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 16:02 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ja, daar staat me iets van bij. Maar volgens mij verliezen beide partijen als men niet samen kunnen leven in vrijheid en met respect voor elkaar. De rollen zijn nu simpelweg omgedraaid.

En wat ik me dan ook afvraag, waar zijn al die mensen nu. Seculieren zijn nu moslim geworden en van gedachte veranderd en stemde erdogan? de jaren 90 is nog niet eens zo heel lang geleden namelijk.
Niet perse van gedachte veranderd, maar er was veel sociale controle en druk, zo mocht je als bijvoorbeeld je moeder een hoofddoek had niet promoveren in het leger of in de politiemacht, dus veel mensen hielden hun religiositeit op de achtergrond, de voorloper en mentor van Erdogan, Erbakan was al halverwege de jaren 90 aan de macht gekomen aan de hand van een monsterzege in de verkiezingen, maar werd door een staatsgreep van het leger afgezet en vervangen door een seculiere coalitie.
pi_170260627
06melihgokcek twitterde op zondag 16-04-2017 om 16:06:32 TÜRKİYE AÇILAN SANDIK % 9EVET % 67.49HAYIR % 32.51 reageer retweet
Evet = ja na 9% van getelde stemmen
pi_170260671
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 16:10 schreef Cubs het volgende:
06melihgokcek twitterde op zondag 16-04-2017 om 16:06:32 TÜRKİYE AÇILAN SANDIK % 9EVET % 67.49HAYIR % 32.51 reageer retweet
Evet = ja na 9% van getelde stemmen
Ja, is het eerste geteld in Erdo heartland natuurlijk... kleine dorpjes.
I´m back.
pi_170260727
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 16:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, is het eerste geteld in Erdo heartland natuurlijk... kleine dorpjes.
Toch wel grote margeverschil.
Tij kan wel keren inderdaad zoals in Florida Trump-Clinton
pi_170260736
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 16:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, is het eerste geteld in Erdo heartland natuurlijk... kleine dorpjes.
Hoe en waar ze beginnen met het tellen gaat de AKP niet over, maar het hoge verkiezingsraad van Turkije, niet echt een marionet van de AKP. Maar Melih Gokcek is dan ook een apart figuur, in feite overtreedt hij nu de wet gezien hij nog niks mag publiceren, dus ik neem het met een korreltje zout.
pi_170260765
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 16:13 schreef Cubs het volgende:

[..]

Toch wel grote margeverschil
Gokcek is de burgemeester van Ankara, dus vermoedelijk is het beperkt tot Ankara de uitslagen waar hij het over heeft, lijkt me sterk dat het om 9% van Turkije gaat.
pi_170260812
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 16:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Gokcek is de burgemeester van Ankara, dus vermoedelijk is het beperkt tot Ankara de uitslagen waar hij het over heeft, lijkt me sterk dat het om 9% van Turkije gaat.
https://eksisozluk.com/16(...)89315?a=popular&p=48
pi_170260820
Op de homepage van cnn Turk wordt aangegeven hoeveel % er al is geopend, cijfers staan nu nog op 0 http://www.cnnturk.com/
pi_170260832
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:53 schreef Triggershot het volgende:
Over 10 minuten sluiten alle stemboxen in Turkije. Rond 19.00 zullen de eerste officiële resultaten bekend gemaakt worden.
Dat is vroeg :o
(she/her)
pi_170260852
quote:
Eksi Sozluk ( Zure woordenboek) is een site voor en door idioten. Meer satirisch bedoelt.
pi_170260857
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 16:16 schreef Fylax het volgende:

[..]

Dat is vroeg :o
Het is in Turkije nou 2 uur later he.
pi_170260963
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 16:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hoe en waar ze beginnen met het tellen gaat de AKP niet over, maar het hoge verkiezingsraad van Turkije, niet echt een marionet van de AKP. Maar Melih Gokcek is dan ook een apart figuur, in feite overtreedt hij nu de wet gezien hij nog niks mag publiceren, dus ik neem het met een korreltje zout.
Ik neem aan dat ze min of meer overal tegelijk beginnen met tellen en dat de Terschellings en Vlielands van Turkije het eerst uitgeteld zijn?
I´m back.
pi_170260965
quote:
3s.gif Op zondag 16 april 2017 16:16 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Eksi Sozluk ( Zure woordenboek) is een site voor en door idioten. Meer satirisch bedoelt.
Ik ken geen andere site waar meer Turken, die voor rede vatbaar zijn, actief zijn.
pi_170260994
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 16:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat ze min of meer overal tegelijk beginnen met tellen en dat de Terschellings en Vlielands van Turkije het eerst uitgeteld zijn?
In het oosten van Turkije zijn de stemboxen een uur eerder gesloten, dus er speelt wel iets van een timezone mee, maar in principe zouden resultaten geleidelijk moeten binnenkomen overal in Turkije.
pi_170261076
quote:
Turkije naar de stembus

BODRUM - Ruim 55 miljoen Turken stemmen vandaag in een referendum voor of tegen grondwetswijzigingen. Als ’evet’ (’ja’) wint, dan is Turkije geen parlementaire democratie meer, maar verandert het in een presidentieel systeem. De president is dan behalve staatshoofd hoofd van de uitvoerende macht. De premier en de ministerraad worden in dat geval afgeschaft, de president benoemt de ministers en kan ze voortaan ook ontslaan en kan het parlement ontbinden. Ook krijgt hij meer invloed op de rechterlijke macht.

Het parlement kan in principe ook een president afzetten, maar heeft daar een grote meerderheid voor nodig. De leeftijd waarop je voor het parlement kan worden gekozen wordt vervroegd van 25 naar 18 jaar. Het aantal parlementszetels wordt in het voorstel uitgebreid van 550 naar 600.

Voorstanders stellen dat dit nieuwe systeem het land sterker en eendrachtiger maakt. Turkije zou anders teveel verdeeld zijn en te zwakke regeringen kunnen hebben. ’Voor een sterk Turkije gaan we naar de stembus’, kopt de regeringsgezinde krant Yeni Safak. President Erdogan heeft tijdens de campagne voor het referendum vaak uitgehaald naar het westen, omdat deze in zijn ogen actief de ’nee’ campagne heeft gesteund. Hij bracht vanmorgen, bejubeld door vele aanhangers, zijn stem uit in de conservatieve wijk Üsküdar aan de Aziatische kant van İstanbul.



In het Koerdische zuidoosten ging het er als vanouds gewelddadig aan toe. Bij een schietpartij vanmorgen in een stemlokaal in een school in de buurt van Diyarbakir werden drie mensen door de zoon van een dorpshoofd gedood. Tijdens een gewapende aanval door de PKK op een bus die reclame maakte voor ’ja’ in de oostelijke provincie Van werd gisteren een dorpswacht doodgeschoten. Veel Koerden zullen tegen het referendum van Erdogan stemmen.

Een hele andere plaats waar ’nee’ zeker ook zal zegevieren, is de badplaats Bodrum. Hier wint de seculiere sociaaldemocratische oppositiepartij CHP altijd de verkiezingen. Het ligt pal tegenover het Griekse eiland Kos. Ooit zou het half april hier al vol buitenlandse toeristen zijn, maar nu zijn ze nauwelijks te vinden. ’We hebben nu vooral Arabische toeristen gekregen’, zegt een vriendelijke ijsverkoper. ’İk denk dat de toeristen uit het Westen de uitslag van vandaag afwachten. Als ’nee’ wint komen ze hopelijk toch



Een man op middelbare leeftijd die zojuist zijn stem in een school heeft uitgebracht is verbolgen. ’Ja’ stemmen doe je op mooi wit papier en ’nee’ stemmen doe je op bruin papier wat me aan iets anders doet denken. Dat heeft Erdogan expres gedaan!, zegt hij kwaad.

Op een terras aan zee geniet de 70-jarige architect Erkan, getooid met een petje en een sjaaltje, van de zon. ’Het leven is mooi hier. Maar als Erdogan dit referendum wint, dan ga ik emigreren’, dreigt hij. Hij houdt vervolgens een betoog over Marx en Engels en vindt dat we in slechte tijden leven. ’İn Europa komt fascisme terug en wij zitten hier maar opgescheept met Erdogan’, aldus Erkan. Al wint Erdogan altijd verkiezingen en referenda, Erkan is toch optimistisch; ’İk denk dat ’nee’ met 50.5% gaat winnen’, zegt hij hoopvol.

http://www.telegraaf.nl/b(...)ar_de_stembus__.html
pi_170261098
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 16:19 schreef Cubs het volgende:

[..]

Ik ken geen andere site waar meer Turken, die voor rede vatbaar zijn, actief zijn.
Voor rede vatbaar zeg je? Enig idee hoeveel AKP-trolls er actief zijn onder de actuele pagina's?
pi_170261124
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 16:16 schreef Triggershot het volgende:
Op de homepage van cnn Turk wordt aangegeven hoeveel % er al is geopend, cijfers staan nu nog op 0 http://www.cnnturk.com/
Die zijn nog aan het uitzoeken waar Turkije precies ligt wrs.
I´m back.
pi_170261141
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 16:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Die zijn nog aan het uitzoeken waar Turkije precies ligt wrs.
CNN Turk lan! De hoofdkwartieren zijn in Ankara en Istanbul.
pi_170261159
quote:
3s.gif Op zondag 16 april 2017 16:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

CNN Turk lan! De hoofdkwartieren zijn in Ankara en Istanbul.
Dan nog, het is CNN hè.
I´m back.
pi_170261171
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 16:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dan nog, het is CNN hè.
En dan ook nog eens een Turkse.
pi_170261173
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 16:23 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Voor rede vatbaar zeg je? Enig idee hoeveel AKP-trolls er actief zijn onder de actuele pagina's?
Daar moet je doorheen prikken.
pi_170261200
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 16:26 schreef Cubs het volgende:

[..]

Daar moet je doorheen prikken.
Het is een ongemodereerde shitzooi vol met idioten als jij dat als een serieus medium wilt gebruiken voor je info, be my guest.
pi_170261212
quote:
9s.gif Op zondag 16 april 2017 16:26 schreef Triggershot het volgende:

[..]

En dan ook nog eens een Turkse.
Ja, zelfs dan hebben ze wrs geen flauw idee waar Turkije ligt idd.
I´m back.
pi_170261220
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 16:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, zelfs dan hebben ze wrs geen flauw idee waar Turkije ligt idd.
Je bent wel errug pessimistisch jij.
  zondag 16 april 2017 @ 16:28:36 #154
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170261225
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 16:27 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het is een ongemodereerde shitzooi vol met idioten als jij dat als een serieus medium wilt gebruiken voor je info, be my guest.
een site niet gecontroleerd door Erdogan politie ??

tja waarom sluiten ze doe nog niet dan ??
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170261243
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 16:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

een site niet gecontroleerd door Erdogan politie ??

tja waarom sluiten ze doe nog niet dan ??
Om dezelfde redenen waarom ze jou niet aanpakken, medelijden.
pi_170261259
Nog een halfuur aftellen naar Erdomania _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2017 16:29:51 ]
  zondag 16 april 2017 @ 16:29:48 #157
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170261261
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 16:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Die zijn nog aan het uitzoeken waar Turkije precies ligt wrs.
onder rusland

geografisch en ook in de toekomst , et als Syria
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 16 april 2017 @ 16:30:14 #158
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170261272
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 16:29 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Om dezelfde redenen waarom ze jou niet aanpakken, medelijden.
kan niet ik woon in een vrije democratie
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170261296
I´m back.
pi_170261302
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 16:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

kan niet ik woon in een vrije democratie
Ja daarom.
pi_170261304
quote:
9s.gif Op zondag 16 april 2017 16:29 schreef Triggershot het volgende:
Nog een halfuur aftellen naar Erdomania _O_
Ik ben benieuwd. Zal hoe dan ook een historisch moment zijn.
pi_170261314
http://www.cnnturk.com/referandum-2017 voor uitgebreide resultaten straks
pi_170261318
quote:
9s.gif Op zondag 16 april 2017 16:29 schreef Triggershot het volgende:
Nog een halfuur aftellen naar Erdomania _O_
Toeter frenzy.
I´m back.
pi_170261328
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 16:31 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd. Zal hoe dan ook een historisch moment zijn.
Daar is iedereen het wel over eens, zowel ja als nee kamp.
pi_170261335
quote:
12s.gif Op zondag 16 april 2017 16:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Toeter frenzy.
Ik ga nu eten :*
pi_170261355
Hoge verkiezingsraad: Ongestempelde biljetten zullen ook geldig verklaard worden ( controversieel beslissing)
pi_170261549
Opkomst 83%.
  zondag 16 april 2017 @ 16:42:15 #168
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_170261609
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 16:32 schreef Triggershot het volgende:
Hoge verkiezingsraad: Ongestempelde biljetten zullen ook geldig verklaard worden ( controversieel beslissing)
Wat houdt dat precies in/ wat voor risico's geeft dat? En waarom doen ze dat?
pi_170261629
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 16:42 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Wat houdt dat precies in/ wat voor risico's geeft dat? En waarom doen ze dat?
stemfraude.
pi_170261709
Breaking 63% zegt ja van de nu getelde 24%

[ Bericht 35% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2017 16:46:19 ]
  zondag 16 april 2017 @ 16:47:44 #171
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_170261754
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 16:42 schreef Triggershot het volgende:

[..]

stemfraude.
Dat is wel vreemd dan.
pi_170261784
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 16:47 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Dat is wel vreemd dan.
Vermoedelijk gaat het om verkeerd gestemde biljetten, maar wel onder militair toezicht overgebracht.
pi_170261806


www.cnnturk.com/referandum-2017

evet = ja

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2017 16:50:01 ]
  zondag 16 april 2017 @ 16:51:29 #174
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_170261845
Wat zou er gebeuren als er toch een nee uitkomt?
pi_170261852
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 16:51 schreef sonnyspek het volgende:
Wat zou er gebeuren als er toch een nee uitkomt?
Niets. Huidige systeem zet zich voort.
  zondag 16 april 2017 @ 16:52:19 #176
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_170261859
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 16:51 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Niets. Huidige systeem zet zich voort.
Ja, maar geen trucjes van Erdogan? Wraak naar Europa?
pi_170261868
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 16:52 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Ja, maar geen trucjes van Erdogan? Wraak naar Europa?
Niet direct. Misschien op termijn.
pi_170261873
Dan zie je dus meteen al dit ontstaan:

marklowen twitterde op zondag 16-04-2017 om 16:47:54 Pretty much all #Turkish media now breaking broadcasting ban and reporting first results. Supposed to be blackout until 21.00 local time reageer retweet
I´m back.
pi_170261890
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 16:52 schreef Ryan3 het volgende:
Dan zie je dus meteen al dit ontstaan:

marklowen twitterde op zondag 16-04-2017 om 16:47:54 Pretty much all #Turkish media now breaking broadcasting ban and reporting first results. Supposed to be blackout until 21.00 local time reageer retweet
Ban is opgeheven
pi_170261918
Ja is gedaald met 1% naar 62.50% op basis van 29% van de stemmen

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2017 16:54:46 ]
pi_170261919
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 16:53 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ban is opgeheven
De facto ja.
I´m back.
pi_170261970
Ja kamp: 61,73 %
Blijft dalen
  zondag 16 april 2017 @ 16:56:30 #183
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_170261982
Schijnbaar ook schietpartij bij een stembureau :(
pi_170262033
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 16:56 schreef Triggershot het volgende:
Ja kamp: 61,73 %
Blijft dalen
Ja, tuurlijk.
I´m back.
pi_170262117
Nee kamp stijgt naar 39%
pi_170262312


40% voor nee kamp obv 38%

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2017 17:04:53 ]
pi_170262330
Het ziet er niet goed uit.
pi_170262368
Nee stijgt.

Dit wordt een erg close call
  zondag 16 april 2017 @ 17:06:01 #189
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_170262369
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 17:04 schreef Triggershot het volgende:
[ afbeelding ]

40% voor nee kamp obv 38%
Dan is de vraag welke type.regios nog.moeten worden geteld. Pro en anti erdogan regios als die er al zijn.

En buitenlandse stemmen?
pi_170262392
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 17:06 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Dan is de vraag welke type.regios nog.moeten worden geteld. Pro en anti erdogan regios als die er al zijn.

En buitenlandse stemmen?
Stemmen van heel het land komen nog binnen, oosterse gebieden zijn bijna klaar.
pi_170262402
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 17:05 schreef Cubs het volgende:
Nee stijgt.

Dit wordt een erg close call
Laten we hopen dat NEE nog veel harder gaat stijgen.
pi_170262459
41% voor nee kamp, ja kamp is met 7% gedaald sinds eerste resultaten

[ Bericht 60% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2017 17:08:43 ]
  zondag 16 april 2017 @ 17:09:15 #193
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_170262506
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 17:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Stemmen van heel het land komen nog binnen, oosterse gebieden zijn bijna klaar.
Wat is jouw verwachting op basis hiervan?
pi_170262539
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 17:09 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Wat is jouw verwachting op basis hiervan?
Nog steeds een meerderheid voor Erdogan, maar niet een krachtige meerderheid. 52/53%
pi_170262569
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 17:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nog steeds een meerderheid voor Erdogan, maar niet een krachtige meerderheid. 52/53%
Kan nog wel eens 50,5/49,5 worden.
Opkomst iets van 83%, werkt gunstig voor nee-kamp wrs.
I´m back.
pi_170262574
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 17:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

is de waarheid
Ja, dat heb ik scherp gezien inderdaad.
  zondag 16 april 2017 @ 17:11:55 #197
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170262595
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 17:11 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik scherp gezien inderdaad.
ja de lira gaat naar 10 eurocent
en dan naar 1 eurocent
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170262597
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 17:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Kan nog wel eens 50,5/49,5 worden.
Opkomst iets van 83%, werkt gunstig voor nee-kamp wrs.
Opkomst inmiddels bijgesteld naar 85%
  zondag 16 april 2017 @ 17:12:32 #199
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_170262610
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 17:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nog steeds een meerderheid voor Erdogan, maar niet een krachtige meerderheid. 52/53%
Denk je niet dat de buitenlandse stemmen juist de Ja kant nog flink gaan opdrijven dan?
pi_170262632
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 17:12 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Denk je niet dat de buitenlandse stemmen juist de Ja kant nog flink gaan opdrijven dan?
Erdogan zal daar nog wel een procent of 2 van kunnen snoepen idd, Duitsland en Nederland is overwegend pro-Erdogan.
pi_170262639
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 17:12 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Denk je niet dat de buitenlandse stemmen juist de Ja kant nog flink gaan opdrijven dan?
Ja, dat wel, zeker die van NL. Hij zal blij zijn met die stemmetjes iig.
I´m back.
pi_170262649
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 17:04 schreef Triggershot het volgende:
[ afbeelding ]

40% voor nee kamp obv 38%
:s) :s) :s) wayyowwww :s) :s) :s)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_170262665
42.20% voor neekamp.
pi_170262667
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 17:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ja de lira gaat naar 10 eurocent
en dan naar 1 eurocent
Boeien. We zitten nu in een topic over het referendum.
pi_170262679
pi_170262712
Zijn ook nog veel Syrische burgers die de Turkse nationaliteit cadeau kregen om nu te stemmen, kennelijk.
I´m back.
  zondag 16 april 2017 @ 17:16:56 #207
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170262733
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 17:16 schreef Ryan3 het volgende:
Zijn ook nog veel Syrische burgers die de Turkse nationaliteit cadeau kregen om nu te stemmen, kennelijk.
ja snap ik

van de ene dictator naar de volgende
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170262756
JA kamp is nu met 10% gedaald sinds eerste resultaten naar 57% op basis van 51% van de stemmen.

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2017 17:17:38 ]
pi_170262800
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 17:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ja snap ik

van de ene dictator naar de volgende
Die mensen vinden islam helemaal toppie, Erdo = islam, dus zo eenvoudig werkt dat.
I´m back.
pi_170262811
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 17:17 schreef Triggershot het volgende:
JA kamp is nu met 10% gedaald sinds eerste resultaten naar 57% op basis van 51% van de stemmen.
Toch nog spannend dus, wel erg gevaarlijk als ze zo dicht bij elkaar komen. Hopelijk blijft het rustig.
pi_170262818
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 17:17 schreef Triggershot het volgende:
JA kamp is nu met 10% gedaald sinds eerste resultaten naar 57% op basis van 51% van de stemmen.
Gaat sneller dan je dacht, of niet?
I´m back.
pi_170262824
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 17:16 schreef Ryan3 het volgende:
Zijn ook nog veel Syrische burgers die de Turkse nationaliteit cadeau kregen om nu te stemmen, kennelijk.
nope
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_170262834
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 17:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Gaat sneller dan je dacht, of niet?
Jep :o
  zondag 16 april 2017 @ 17:19:19 #214
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170262843
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 17:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Die mensen vinden islam helemaal toppie, Erdo = islam, dus zo eenvoudig werkt dat.
dat denk ik ook ja

hij heeft zichzelf tot de islam gemaakt

en die stomkoppen trappen erin
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 16 april 2017 @ 17:19:44 #215
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_170262853
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 17:19 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jep :o
Heeft dat niet, net zoals in NL, te maken met waar nu de uitslagen vandaan komen? De ene regio is de andere niet natuurlijk.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_170262864
quote:
7s.gif Op zondag 16 april 2017 17:19 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Heeft dat niet, net zoals in NL, te maken met waar nu de uitslagen vandaan komen? De ene regio is de andere niet natuurlijk.
jip
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_170262867
quote:
10s.gif Op zondag 16 april 2017 17:18 schreef Slayage het volgende:

[..]

nope
Ceritm twitterde op zondag 16-04-2017 om 17:15:01 Zo stemden duizenden Syriërs die Turks nationaliteit als cadeau hebben gekregen! #Turkije https://t.co/6Rn09kEs3s reageer retweet
fth16glc16 twitterde op zondag 16-04-2017 om 14:41:08 Bu kadar da rezillik olamaz !!!Suriye'lilere açık açık evet oyu kullandirdilar. Ne yaparsanız yapın… https://t.co/jeb73SxdOt reageer retweet
I´m back.
pi_170262871
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 17:19 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jep :o
De grootte van de daling neemt wel af.
pi_170262898
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 17:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

fth16glc16 twitterde op zondag 16-04-2017 om 14:41:08 Bu kadar da rezillik olamaz !!!Suriye'lilere açık açık evet oyu kullandirdilar. Ne yaparsanız yapın… https://t.co/jeb73SxdOt reageer retweet
er zijn helemaal geen nationaliteiten uitgedeeld aan syriers, alleen werkvergunningen
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_170262900
quote:
7s.gif Op zondag 16 april 2017 17:19 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Heeft dat niet, net zoals in NL, te maken met waar nu de uitslagen vandaan komen? De ene regio is de andere niet natuurlijk.
ook, blauw is ja

pi_170262913
43% voor nee kamp.
  zondag 16 april 2017 @ 17:21:57 #222
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170262929
als Rutte hier zegt , ik ben christus en jullie moeten op mij stemmen als zoon van god dan laat ik hem opnemen in een gesticht
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170262940
quote:
10s.gif Op zondag 16 april 2017 17:21 schreef Slayage het volgende:

[..]

er zijn helemaal geen nationaliteiten uitgedeeld aan syriers, alleen werkvergunningen
Jij weet ook niet alles hè.
I´m back.
pi_170262982
3 Belangrijkste(?) steden:



Izmir is bolwerk van CHP en nee kamp.
blauw = ja

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2017 17:23:47 ]
pi_170263033
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 17:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jij weet ook niet alles hè.
:P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_170263093
mijn memleket :P

quote:
ISPARTA - SÜTÇÜLER EVET %78,22
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_170263101
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 17:23 schreef Triggershot het volgende:
3 Belangrijkste(?) steden:

[ afbeelding ]

Izmir is bolwerk van CHP en nee kamp.
blauw = ja
Daar kunnen de Hollanders wrs nog gerust een goedkope all-in vakantie scoren... :P.
I´m back.
pi_170263130
Nee kamp stijgt naar 44% obv 61% van de stemmen.
pi_170263159
pi_170263201
Als het nog met 6% stijgt is Erdogan de lul.
pi_170263224
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 17:27 schreef Triggershot het volgende:
Als het nog met 6% stijgt is Erdogan de lul.
dat is ie sws
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_170263247
Bemoedigende uitslagen wel, zo zal Erdogan dus NIET het zomaar even voor het zeggen hebben in het parlement. Of hij het referendum nu wint of niet, er zal een krachtige oppositie zijn in het parlement.

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2017 17:29:14 ]
pi_170263255
quote:
44,5 NEE
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_170263310
5,5% verschil ten gunste van ja kamp

[ Bericht 46% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2017 17:30:43 ]
pi_170263337
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 17:30 schreef Triggershot het volgende:
5,5% verschil ten gunste van ja kamp
wayyowww
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_170263354
Er kan nog serieus van alles gebeuren. Nog 35% te gaan
pi_170263375
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 17:31 schreef Triggershot het volgende:
Er kan nog serieus van alles gebeuren. Nog 35% te gaan
32,9
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 16 april 2017 @ 17:33:06 #239
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170263405
zo gefeliciteerd hoor, dat had ik nu niet verwacht

Jullie je eigen dictator ,
Nu allemaal gaan toeteren he


http://www.telegraaf.nl/b(...)f_te_stevenen__.html
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170263423
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 17:33 schreef michaelmoore het volgende:
zo gefeliciteerd hoor, dat had ik nu niet verwacht

Jullie je eigen dictator ,
nog nie lan
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_170263426
Spannond.
pi_170263429
45% nee kamp
pi_170263446
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 17:33 schreef Triggershot het volgende:
45% nee kamp
ojeeeee
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 16 april 2017 @ 17:34:22 #244
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170263461
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 17:33 schreef Netflixed het volgende:
Spannond.
reuze spannond hoor

http://www.telegraaf.nl/b(...)f_te_stevenen__.html
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170263480
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 17:31 schreef Triggershot het volgende:
Er kan nog serieus van alles gebeuren. Nog 35% te gaan
Natuurlijk niet. Duidelijk niet uitgerekend hoe enorm hoog het percentage 'ja' voor de resterende stemmen moet zijn om de uitslag nog te kantelen.
pi_170263485
CHP beschuldigd Anadoly Agency van manipulatie
pi_170263491
Wat was die site ook alweer met de uitslagen?
pi_170263498
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 17:35 schreef Odaiba het volgende:
Wat was die site ook alweer met de uitslagen?
http://www.cnnturk.com/referandum-2017
pi_170263504
Verschil is 4.50%
pi_170263510
Waar blijven de toeterturken?
  zondag 16 april 2017 @ 17:36:13 #251
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170263514
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170263515
Ja kamp staat voor met 54.80
pi_170263516
45,2 NEE
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_170263526
ramaekers_robin twitterde op zondag 16-04-2017 om 16:58:17 Turkse Supreme Election Council laat net weten dat ook niet officieel gezegelde stembiljetten mogen worden meegeteld... vreemd #VTMNieuws reageer retweet
pi_170263527
pi_170263567
Nee kamp in totaal met 13% gestegen sinds eerste resultaten
pi_170263571
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 17:36 schreef Netflixed het volgende:
ramaekers_robin twitterde op zondag 16-04-2017 om 16:58:17 Turkse Supreme Election Council laat net weten dat ook niet officieel gezegelde stembiljetten mogen worden meegeteld... vreemd #VTMNieuws reageer retweet
:')
pi_170263574
buitenland 61% JA 13,7 % geopend
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_170263576
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 17:36 schreef Netflixed het volgende:
ramaekers_robin twitterde op zondag 16-04-2017 om 16:58:17 Turkse Supreme Election Council laat net weten dat ook niet officieel gezegelde stembiljetten mogen worden meegeteld... vreemd #VTMNieuws reageer retweet
Erdo aanhangers er gauw "ja" in de vlop stoppen.
pi_170263608
Dit zou een goed signaal naar Erdogan zijn als het een nee wordt. Hij zal het er echter niet bij laten.
pi_170263613
Hoe de fuck kunnen ze zo snel geteld hebbem? :')
pi_170263620
Opkomst gestegen naar 86,31%
pi_170263621
70,3 % JA, nederland vooralsnog
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_170263627
Erdogan zorgt er zelf wel voor dat hij wint.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 16 april 2017 @ 17:40:32 #265
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_170263644
quote:
10s.gif Op zondag 16 april 2017 17:39 schreef Slayage het volgende:
70,3 % JA, nederland vooralsnog
Ik vind dit een beetje wrang :')
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_170263646
74% geteld 54.44 voor ja kamp
pi_170263658
RIP Turkije, je was ok.
pi_170263659
Olm hoe kunnen ze zo snel tellen?!
  zondag 16 april 2017 @ 17:41:07 #269
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170263661
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 17:40 schreef Triggershot het volgende:
74% geteld 54.44 voor ja kamp
voor het dictatorkamp
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170263668
quote:
Dan moet nee vanaf nu 61,6% scoren en dit percentage blijft stijgen zelfs want zo straks was het nog 'maar' 60,8%. Het raakt dus enkel verder uit zicht.

Je kan niet rekenen Triggershot, het is voorbij.
pi_170263676
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 17:39 schreef Stimorol- het volgende:
Hoe de fuck kunnen ze zo snel geteld hebbem? :')
Met die behanglijsten die we hier afgelopen verkiezingen hadden duurt het wel even maar puur een ja of nee vraag tellen is toch niet zo heel lastig?
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 16 april 2017 @ 17:41:35 #272
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_170263679
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 17:41 schreef Stimorol- het volgende:
Olm hoe kunnen ze zo snel tellen?!
Sugar rush van de baklava lan
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zondag 16 april 2017 @ 17:41:46 #273
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_170263687
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 17:36 schreef Netflixed het volgende:
ramaekers_robin twitterde op zondag 16-04-2017 om 16:58:17 Turkse Supreme Election Council laat net weten dat ook niet officieel gezegelde stembiljetten mogen worden meegeteld... vreemd #VTMNieuws reageer retweet
Ik had geen tijd om te stemmen en heb er ook geen prioriteit van gemaakt omdat ik wist dat ze de boel zouden besodemieteren. Ik hoorde dat er ook onregelmatigheden waren dat 'ja-stemmers' meerdere malen konden stemmen. In een schijndemocratie heeft het ook geen zin om nog moeite te doen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_170263689
quote:
7s.gif Op zondag 16 april 2017 17:40 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik vind dit een beetje wrang :')
kleine hoeveelheid vd stemmen geteld pas, maar wel in lijn met de vorige verkiezingen, dus geen verrassing als het zo zou blijven
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_170263704
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 17:41 schreef Stimorol- het volgende:
Olm hoe kunnen ze zo snel tellen?!
tellen ala turka abla!
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_170263706
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 17:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

dat is allang allemaal geregeld joh
jajaja
pi_170263718
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 17:41 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Met die behanglijsten die we hier afgelopen verkiezingen hadden duurt het wel even maar puur een ja of nee vraag tellen is toch niet zo heel lastig?
MILJOENEN zijn het er. En dat hebben ze zo even geteld.

Fuck wat haat ik Turkije steeds meer :r
pi_170263727
quote:
10s.gif Op zondag 16 april 2017 17:41 schreef Slayage het volgende:

[..]

kleine hoeveelheid vd stemmen geteld pas, maar wel in lijn met de vorige verkiezingen, dus geen verrassing als het zo zou blijven
En mocht het toch tegenvallen dan zal er uit de hertelling wel een ander resultaat komen.
pi_170263734
ramaekers_robin twitterde op zondag 16-04-2017 om 17:36:15 sfeer zit goed op AKP hoofdkwartier, 'winning mood' in de lucht #VTMNieuws https://t.co/t82g6rEyqS reageer retweet
pi_170263748
Nee kamp stijgt naar bijna 46%
pi_170263751
Gefeliciteerd met de overwinning Erdoboys!
Nu komt alles goed, vermits inshallah.
pi_170263756
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 17:43 schreef Triggershot het volgende:
Nee kamp stijgt naar bijna 46%
45,9
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_170263760
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 17:41 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Dan moet nee vanaf nu 61,6% scoren en dit percentage blijft stijgen zelfs want zo straks was het nog 'maar' 60,8%. Het raakt dus enkel verder uit zicht.

Je kan niet rekenen Triggershot, het is voorbij.
64,7% nodig inmiddels

Raakt verder en verder uit zicht hoor

Gefeliciteerd 'ja'

Gecondoleerd Turkije
pi_170263764
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 17:44 schreef WammesWaggel het volgende:
Gefeliciteerd met de overwinning Erdoboys!
Nu komt alles goed, vermits inshallah.
nog niet lan...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_170263780
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 17:42 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

MILJOENEN zijn het er. En dat hebben ze zo even geteld.

Fuck wat haat ik Turkije steeds meer :r
Ik haat Turkije niet, ik vind alleen Erdolf doodeng.
pi_170263791
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 17:45 schreef quirina het volgende:

[..]

Ik haat Turkije niet, ik vind alleen Erdolf doodeng.
Nee, ik haat Turkije en de Turken meer en meer.
pi_170263798
46% voor nee kamp
pi_170263804
46,1 NEE
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_170263810
Kan de liefde/haat voor Turkije/Turken even in een ander topic aub?
pi_170263824
3.93% verschil nog
pi_170263834
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 17:45 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Nee, ik haat Turkije en de Turken meer en meer.
ok Zorba
pi_170263843
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 17:45 schreef quirina het volgende:

[..]

Ik haat Turkije niet, ik vind alleen Erdolf doodeng.
Onderhand moet hij toch ook wel een 'L'état, c'est moi' momentje gehad hebben.
pi_170263846
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 17:46 schreef Triggershot het volgende:
3.93% verschil nog
OMG SPANNEEEEEEND
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_170263852
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 17:46 schreef Triggershot het volgende:
Kan de liefde/haat voor Turkije/Turken even in een ander topic aub?
Nee, want dat getel van jou slaat ook nergens op. Is vrij verkrijgbaar op alle relevante internetsites en erg boeiend is het niet.
pi_170263853
66,2% nodig nu

Ja loopt verder uit
pi_170263861
quote:
10s.gif Op zondag 16 april 2017 17:47 schreef Slayage het volgende:

[..]

OMG SPANNEEEEEEND
Nee ja loopt uit, maar als je niet rekent zie je dat niet.
pi_170263868
46,2 nee
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_170263873
Met een schuin oog richting de Sylvana vervolgingen wil ik graag zeggen dat Nederlandse ja stemmers ook gewaardeerde Nederlanders zijn, maar ik het toch enigszins teleurstellend vind dat ze mensen in een ander land een moorddadige dictatuur toewensen.
pi_170263881
yo
pi_170263891
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 17:48 schreef Glazenmaker het volgende:
Met een schuin oog richting de Sylvana vervolgingen wil ik graag zeggen dat Nederlandse ja stemmers ook gewaardeerde Nederlanders zijn, maar ik het toch enigszins teleurstellend vind dat ze mensen in een ander land een moorddadige dictatuur toewensen.
:')

Misschien kon je dat roepen toen koningin Beatrix naar Saudi Arabie ging.
pi_170263901
Dicht
  zondag 16 april 2017 @ 17:50:47 #302
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_170263941
quote:
7s.gif Op zondag 16 april 2017 17:40 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik vind dit een beetje wrang :')
Ik vind het vooral bijzonder het verschil met de in Turkije wonende Turken
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')