abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 22 april 2017 @ 20:17:24 #51
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_170410974
Kies voor je eigen portemonnee, Aegon bijv. goede rente voor 30jr en best goede verhuisvoorwaarden.
pi_170414969
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 15:28 schreef spiritusbus het volgende:
Als je een beetje discipline hebt zet je de rente tien jaar vast en los je extra af.
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
  zondag 23 april 2017 @ 08:26:10 #53
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_170419715
quote:
7s.gif Op woensdag 19 april 2017 12:14 schreef Yesse het volgende:
Het zal ons dan wel iets kosten maar daarvoor krijgen we terug dat ze alles tot in de puntjes voor ons kunnen uitzoeken en uitzetten
Dit is echt een illusie.

Ik ben bij drie hypotheekadviseurs geweest, en niet eentje heeft me de verschillen voorgerekend tussen 10 en 20 jaar vastzetten. Je maakt echt een zeer ernstige vergissing als jij denkt dat zij dit voor je gaan uitzoeken en uiteenzetten, je zult daar specifiek om moeten vragen.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_170420516
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 08:26 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Dit is echt een illusie.

Ik ben bij drie hypotheekadviseurs geweest, en niet eentje heeft me de verschillen voorgerekend tussen 10 en 20 jaar vastzetten. Je maakt echt een zeer ernstige vergissing als jij denkt dat zij dit voor je gaan uitzoeken en uiteenzetten, je zult daar specifiek om moeten vragen.
Dan heb je deels prutsers bezocht, maar deels ook zelf iets laten liggen. Als je een verplichting aangaat van die grootte, lijkt het me heel normaal om zelf vooraf wat research te doen en enkele vragen op papier te zetten die je kan stellen. Het is nogal de verantwoordelijkheid wegschuiven naar een ander als je daar zelf niets in gedaan hebt.

Ik heb vooraf advies ingewonnen in mijn omgeving over welke adviseur goed werkt levert. Daarheen gegaan en duidelijk besproken waarvoor ik de man nodig had. Heldere rapporten gekregen e.d, goede overzichten en berekeningen.
Schip ahoy!
pi_170420756
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 09:57 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dan heb je deels prutsers bezocht, maar deels ook zelf iets laten liggen. Als je een verplichting aangaat van die grootte, lijkt het me heel normaal om zelf vooraf wat research te doen en enkele vragen op papier te zetten die je kan stellen. Het is nogal de verantwoordelijkheid wegschuiven naar een ander als je daar zelf niets in gedaan hebt.
Lijkt me typisch advieswerk (i.e. de verantwoordelijkheid van de adviseur) om je de verschillende scenrio's te tonen en de consequenties qua maandlast, situatie na 10, 20 of 30 jaar en de mogelijke aflosvormen.

Bij de adviseurs die ik ooit bezocht is ook nooit ter sprake gekomen:
1) Verschillende looptijden (altijd 30 jaar)
2) Gevolgen van huizenprijsdaling
3) Gevolgen wet Hillen (die bestond toen al jaren)
4) Opbouw kapitaal bij levensverzekering (nl. nihil)
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 23 april 2017 @ 10:17:32 #56
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_170420798
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 08:26 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Dit is echt een illusie.

Ik ben bij drie hypotheekadviseurs geweest, en niet eentje heeft me de verschillen voorgerekend tussen 10 en 20 jaar vastzetten. Je maakt echt een zeer ernstige vergissing als jij denkt dat zij dit voor je gaan uitzoeken en uiteenzetten, je zult daar specifiek om moeten vragen.
Dat is dan jouw ervaring. Die van ons heeft jouw voorbeeld al tijdens het gratis voorgesprek gedaan namelijk.. die heeft ook laten zien waarom 30 jaar vast zetten niet altijd de beste optie is. Daarnaast hebben wij een specifiek geval waarbij we de eerste 5 jaar meer kunnen afbetalen en heeft hij ook dit tijdens het gratis gesprek uitgerekend.. misschien verschil in adviseur?
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_170420833
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 10:15 schreef blomke het volgende:
Lijkt me typisch advieswerk (i.e. de verantwoordelijkheid van de adviseur) om je de verschillende scenrio's te tonen en de consequenties qua maandlast, situatie na 10, 20 of 30 jaar en de mogelijke aflosvormen.
Het is maar net de vraag waarmee de klant binnenkomt hè. Als die een gericht advies wil hebben en bijvoorbeeld al stelt dat hij over bepaalde zaken geen advies hoeft, kun je het de adviseur niet kwalijk nemen.

Het gaat er bij bij niet in dat iemand compleet bleu binnenloopt en dat drie adviseurs dan in feite niets vertellen over diversiteit aan hypotheken.
Schip ahoy!
pi_170420873
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 10:19 schreef Piet__Piraat het volgende:
Het gaat er bij bij niet in dat iemand compleet bleu binnenloopt en dat drie adviseurs dan in feite niets vertellen over diversiteit aan hypotheken.
Dat is mij dus de eerste keer overkomen. Daarna was ik niet "bleu" meer..........
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_170421013
Dat gebeurt je dan dus één keer. Da's iets anders dan drie keer.
Schip ahoy!
pi_170421267
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 10:29 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat gebeurt je dan dus één keer. Da's iets anders dan drie keer.
De volgende bezoeken van mijn kant hadden de heren hypotheekadviseurs het niet zo op een "niet meer zo bleu zijnde klant". Die adviseurs hadden nog steeds dat ene zaligmakende hypotheekproduct voor mij: 30 jaar aflossingsvrije tophypotheek met een wazige beleggingsproduct als aflossingsvorm (woekerpolis) en de overwaarde die bij verkoop van de vorige woning vrijkwam in een kapitaalopbouwsysteem met bijzondere randvoorwaarden.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 23-04-2017 11:04:57 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_170421316
Een adviseur is als starter sowieso zonde van het geld. Er valt zo weinig meer te kiezen dat je dat zelf ook wel in een avondje kunt uitvogelen. Alleen als je een complexere situatie hebt is een adviseur misschien het overwegen waard.
pi_170421884
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 10:50 schreef Quark24 het volgende:
Een adviseur is als starter sowieso zonde van het geld. Er valt zo weinig meer te kiezen dat je dat zelf ook wel in een avondje kunt uitvogelen. Alleen als je een complexere situatie hebt is een adviseur misschien het overwegen waard.
Zoals eerder gezegd: niet per se waar. Mijn hypotheekadviseur kreeg een tiende procent rentekorting die alleen via hem te krijgen was. Daarmee is zijn loon ruimschoots terugverdiend. Plus ik heb een aantal zaken niet zelf hoeven regelen.
Schip ahoy!
  zondag 23 april 2017 @ 11:36:06 #63
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_170422062
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 09:57 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dan heb je deels prutsers bezocht, maar deels ook zelf iets laten liggen.
Zeker, ik heb zelf hier steken laten vallen; ik probeer geen verantwoordelijkheid af te schuiven, slechts realistische verwachtingen te stellen. Jij en ik zijn het volgens mij volkomen eens.

quote:
Ik heb vooraf advies ingewonnen in mijn omgeving over welke adviseur goed werkt levert.
Dat was een goed idee geweest. Ik dacht, ik ga gewoon langs drie adviseurs en dan heb ik een aardig idee. Maar dat was beslist niet het geval.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_170422112
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 11:36 schreef Hallmark het volgende:
ik probeer geen verantwoordelijkheid af te schuiven, slechts realistische verwachtingen te stellen. Jij en ik zijn het volgens mij volkomen eens.
Wij alledrie.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_170422160
Nouja, dat was dan een les voor de toekomst. Natuurlijk mag zo'n HA ook wel wat kritischer naar je zijn of je qua gedachten op het goede spoor zetten. Maar is ook lastig natuurlijk. Als iemand bleu binnenkomt, wil ie geholpen worden. Bied je een concreet product aan, zijn velen daar erg blij mee. Als je ze met alleen maar meer vraagtekens de deur uit stuurt, zijn er genoeg die niet terugkomen. Terwijl het advies inhoudelijk wel beter is geweest.
Schip ahoy!
  zondag 23 april 2017 @ 11:43:24 #66
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_170422186
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 11:39 schreef blomke het volgende:
Wij alledrie.
Yep, klopt.

Ik heb hier in WGR eigenlijk veel meer geleerd (o.a. dankzij jouw bijdragen) dan ik ooit van een hypotheekadviseur kan leren.

Wat een heel aardige strategie kan zijn, is een kleiner deel van de hypotheek op variabele rente houden. Je profiteert van de laagst mogelijke rente maar houdt het risico beperkt.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  zondag 23 april 2017 @ 11:55:13 #67
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170422469
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 10:50 schreef Quark24 het volgende:
Een adviseur is als starter sowieso zonde van het geld. Er valt zo weinig meer te kiezen dat je dat zelf ook wel in een avondje kunt uitvogelen. Alleen als je een complexere situatie hebt is een adviseur misschien het overwegen waard.
Dat is makkelijk roepen voor iemand die zelf wat inzicht in de materie heeft, of kan verkrijgen door zich in te lezen, maar er zijn ook nog mensen die echt een behoorlijk forse hypotheek op één inkomen kunnen krijgen maar die gewoon geen kijk op deze materie hebben of kunnen krijgen, simpelweg omdat ze niet weten hoe zaken werken, en bijvoorbeeld geen flauw idee hebben van het belastingtechnische deel.

Dus ja, als je een beetje inzicht hebt in de materie, en een affiniteit met cijfers hebt dan is dat idd prima te doen, als je dat niet hebt kan ik me heel goed voorstellen dat je die klus voor een paar duizend euro graag aan een ander overlaat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 23 april 2017 @ 13:06:20 #68
321876 Cherna
Fuck the System
pi_170424003
Zou 20 jaar nemen. 30 is lang. Wat de meeste niet bedenken is een scheiding. Zeker in deze tijd waar de meeste huwelijken niet eens meer de 20 jaar halen. Zorg ook dat er een goede verhuisregeling in zit. Je moet ervan uitgaan dat je niet 30 jaar in dezelfde woning blijft wonen.

Overigens moet je kijken of je niet bij een pensioenfonds je hypo kan afsluiten. Ik heb mijn hypo lopen bij Attens vanwege mijn partner die in de zorg werkt. Je moet dus bij dat pensioenfonds zitten. Dat scheelt rente en prima voorwaarden.

[ Bericht 13% gewijzigd door Cherna op 23-04-2017 13:12:23 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_170424458
30 is veel te lang. Betaal je onnodig een hogere rente. Zonde.

Je hebt te maken met een opportunity cost. Het geld wat je extra verspeelt aan een onnodig te hoge rente, kan je nu andere dingen mee doen. Dat is veel waard.

En...wie zegt dat je 30 jaar in hetzelfde huis blijft wonen? Die kans is klein.

Kortom; 10 jaar is lang zat, lekker lage rente en je lost toch af. Lagere maandlasten zijn fijn.
pi_170428870
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 13:06 schreef Cherna het volgende:
Zorg ook dat er een goede verhuisregeling in zit. Je moet ervan uitgaan dat je niet 30 jaar in dezelfde woning blijft wonen.
Dat exact! Wat dat betreft waren die aflossingsvrije producten (ook: banksparen en spaarhypotheken), inflexibele producten gezien de aanzienlijke kans dat je met een restschuld zou overblijven. Ik heb zelf een ING hypotheek waarbij ik boete betaal bij verhuizen én aflossen tegelijk. In eerste instantie dacht ik dat dat niet zo nadelig zou zijn, maar gezien de recente hypotheekrentedalingen, is dat nu wel een nadeel(tje) geworden. Al heb ik op dit moment geen enkele behoefte aan verhuizen, na het schilderen van huis aan de binnen- en buitenzijde.... :r :r :r
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 23 april 2017 @ 18:09:59 #71
466712 HypoExpert
Begrijp voordat je kiest
pi_170433253
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 11:24 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Zoals eerder gezegd: niet per se waar. Mijn hypotheekadviseur kreeg een tiende procent rentekorting die alleen via hem te krijgen was. Daarmee is zijn loon ruimschoots terugverdiend. Plus ik heb een aantal zaken niet zelf hoeven regelen.
Sinds 2013 staan de rentetarieven wettelijk vast en mag er niet meer onderhandeld worden over de hoogte van de hypotheekrente. Er zijn dus nu geen hypotheekadviseurs meer die een lagere rente voor je kunnen regelen.
Als je zelf je hypotheek afsluit krijg je voor dezelfde hypotheek dezelfde lage rente als via een hypotheekadviseur. De moeite waard om je in de materie te verdiepen en ruim 2.000 euro te besparen.
  zondag 23 april 2017 @ 19:15:06 #72
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_170435139
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 18:09 schreef HypoExpert het volgende:

[..]

Sinds 2013 staan de rentetarieven wettelijk vast en mag er niet meer onderhandeld worden over de hoogte van de hypotheekrente. Er zijn dus nu geen hypotheekadviseurs meer die een lagere rente voor je kunnen regelen.
Als je zelf je hypotheek afsluit krijg je voor dezelfde hypotheek dezelfde lage rente als via een hypotheekadviseur. De moeite waard om je in de materie te verdiepen en ruim 2.000 euro te besparen.
Onze adviseur is goedkoper dan 2000 euro, dat ten eerste. Daarnaast heb je nog veel heel veel verschillende hypotheekverstrekkers. Ik heb vooral geen zin om overal de verschillende opties aan te vragen. Daarnaast wil ik mezelf de moeite besparen om uit te zoeken welke combinatie van hypotheekvormen het beste past bij onze situatie (zo hebben wij verschillende mixen kunnen bekijken). En dan zoeken ze ook de best passende verzekering erbij. Daar heb ik wel het geld voor over.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_170445698
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 18:09 schreef HypoExpert het volgende:

[..]

Sinds 2013 staan de rentetarieven wettelijk vast en mag er niet meer onderhandeld worden over de hoogte van de hypotheekrente. Er zijn dus nu geen hypotheekadviseurs meer die een lagere rente voor je kunnen regelen.
Als je zelf je hypotheek afsluit krijg je voor dezelfde hypotheek dezelfde lage rente als via een hypotheekadviseur. De moeite waard om je in de materie te verdiepen en ruim 2.000 euro te besparen.
Dan is het toch wel frappant dat de site van de hypotheekverstrekker zelf, en alle overzichten een tiende procent hoger zaten dan wat de hypotheekadviseur uiteindelijk heeft geregeld.

Los daarvan, vond ik het best prettig om een aantal zaken niet zelf te hoeven doen en dat er nog iemand met me mee keek om me her en der van advies te voorzien. Dat is ook wat waard. Vooral bij een verplichting van tonnen waar je je halve resterende leven aan vast zit.
Schip ahoy!
pi_170475723
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 22:37 schreef multifase het volgende:

[..]

Helemaal waar inderdaad! Niet aan gedacht.. Heel erg jammer:(

Voor wat betreft de rentetermijn: per saldo zal het per maand bruto ongeveer 20 euro verschil zijn, die ga ik waarschijnlijk niet per maand apart zetten om aan het einde van het jaar 240 extra af te lossen. Dan kies ik liever voor zekerheid. Over de gehele looptijd is het wel een groot bedrag, maar dat is relatief. Sowieso is er dan nog geen rekening gehoudem met inflatie en extra (grote) aflossingen. :)
Als ik het goed begrijp probeer jij je hypotheek online af te sluiten?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_170483575
quote:
5s.gif Op dinsdag 25 april 2017 13:35 schreef Godshand het volgende:

[..]

Als ik het goed begrijp probeer jij je hypotheek online af te sluiten?
Nope. Via de adviseur.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')