abonnement Unibet Coolblue
pi_170250336


Ik heb meerdere dingen besteld bij AliExpress, maar volgens mij gaat het om een ip-cam.

Ik moet een antwoord sturen en kiezen uit 3 opties. Of het gaat om een koopzending, een geschenkzending of dat ik het pakket niet wil aannemen.

Ik heb vernomen dat bestellingen van bijv AliExpress vaak zogenaamd als geschenk verzonden worden en dat o.a. daarom de verzendkosten gratis of heel laag zijn. Wat moet ik doen? Hebben jullie ook zoiets meegemaakt trouwens?
  zondag 16 april 2017 @ 00:04:47 #2
341323 MsMessy
Fok jou, dikke doei
pi_170251030
Verzender is waarschijnlijk de waarde van het product vergeten te melden op het label. Vandaar de vraag om extra informatie. Heb het zelf niet meegemaakt, maar dit is mijn gok.
pi_170251236
Nee dat is niet de reden dat het gratis verstuurd wordt. Wat je nu moet doen is het formulier invullen zoals staat aangegeven.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_170251267
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 00:16 schreef MrSalazar het volgende:
Nee dat is niet de reden dat het gratis verstuurd wordt. Wat je nu moet doen is het formulier invullen zoals staat aangegeven.
Dat, en dan een koopzending.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_170253571
Invullen, koopzending en eventueel PayPal afschrift van de betaling erbij. Wat kostte het?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_170256007
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 07:21 schreef rene90 het volgende:
Invullen, koopzending en eventueel PayPal afschrift van de betaling erbij. Wat kostte het?
Ruim 30 euro. Ik moet inderdaad een bewijs meesturen dat ik het betaald heb. Ik heb meerdere dingen betaald, dus dat gaat misschien wat moeilijker worden, want dan komt het bedrag wat ik betaalde niet overeen met de prijs die de ip-cam heeft.

Mijn zorg is eigenlijk dat ik nu achteraf alsnog 60 euro ofzo aan douanekosten moet gaan betalen.
  zondag 16 april 2017 @ 12:17:07 #7
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_170256063
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 12:13 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Ruim 30 euro. Ik moet inderdaad een bewijs meesturen dat ik het betaald heb. Ik heb meerdere dingen betaald, dus dat gaat misschien wat moeilijker worden, want dan komt het bedrag wat ik betaalde niet overeen met de prijs die de ip-cam heeft.

Mijn zorg is eigenlijk dat ik nu achteraf alsnog 60 euro ofzo aan douanekosten moet gaan betalen.
18 euro + btw erbij.
pi_170256709
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 12:17 schreef Woelwater het volgende:

[..]

18 euro + btw erbij.
nou lekker dan ;(

En dat was niet gebeurd als ze het pakket goed hadden verstuurd?
  zondag 16 april 2017 @ 13:14:55 #9
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_170256735
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 13:12 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

nou lekker dan ;(

En dat was niet gebeurd als ze het pakket goed hadden verstuurd?
Nee is volledig willekeurig volgens mij.
And so is the past
pi_170256750
Die IP-cam heeft trouwens geen haast. Ik kan ook contact opnemen met de verkoper, het ding niet aannemen zodat ze het terugsturen en dat ze het later wel weer correct opsturen. Of gaat dat dan de verkoper weer extra geld kosten?
  zondag 16 april 2017 @ 13:23:50 #11
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_170256891
Risico van het vak om voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten imho. Doe niet zo moeilijk en betaal gewoon de inklaringskosten, dat risico loop je nu eenmaal bij dit soort aankopen in het buitenland. Voor 50e heb je nog steeds een goedkope ip-cam.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_170257948
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 13:23 schreef LuNaTiC het volgende:
Risico van het vak om voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten imho. Doe niet zo moeilijk en betaal gewoon de inklaringskosten, dat risico loop je nu eenmaal bij dit soort aankopen in het buitenland. Voor 50e heb je nog steeds een goedkope ip-cam.
Niet meteen oordelen! Ik heb dat ding niet eens voor mezelf gekocht. Ik zit nogal krap bij kas, maar bij mijn moeder was een keer ingebroken en daar was ze nogal door van slag. Het is nu beter beveiligd met een schutting om de tuin en nieuwe sloten etc met een keurmerk, maar ik hoop dat ze zich met een ip-cam nog veiliger voelt. Een ding van Foscam van 100 euro kan ik niet betalen. Een ding van 30 euro bij de Kruidvat heeft geen goede beeldkwaliteit en bij weinig licht zie je weinig. Dit is er één met nachtzicht (infrarood) en de foto's die andere klanten hadden geupload zien er veelbelovend uit.

Dus ik baal wel dat ik nu alsnog 20 euro moet bijbetalen als het niet meer is.
pi_170258543
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 13:12 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

nou lekker dan ;(

En dat was niet gebeurd als ze het pakket goed hadden verstuurd?
In principe moet je altijd btw, eventuele douanerechten en inklaringskosten betalen. In de toekomst gaan ze hier nog iets strenger op controleren.
  zondag 16 april 2017 @ 15:38:46 #14
341323 MsMessy
Fok jou, dikke doei
pi_170259920
quote:
2s.gif Op zondag 16 april 2017 14:45 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

In principe moet je altijd btw, eventuele douanerechten en inklaringskosten betalen. In de toekomst gaan ze hier nog iets strenger op controleren.
Boven de 22 euro wel, daar onder niet.
https://www.postnl.nl/ont(...)-uit-het-buitenland/
pi_170262572
quote:
2s.gif Op zondag 16 april 2017 14:45 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

In principe moet je altijd btw, eventuele douanerechten en inklaringskosten betalen. In de toekomst gaan ze hier nog iets strenger op controleren.
Dat zal best. Bestellen van China is redelijk nieuw. Steeds meer mensen zullen dat gaan doen en daar gaat onze eigen economie onder lijden.
pi_170279188
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 14:16 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Niet meteen oordelen! Ik heb dat ding niet eens voor mezelf gekocht. Ik zit nogal krap bij kas, maar bij mijn moeder was een keer ingebroken en daar was ze nogal door van slag. Het is nu beter beveiligd met een schutting om de tuin en nieuwe sloten etc met een keurmerk, maar ik hoop dat ze zich met een ip-cam nog veiliger voelt. Een ding van Foscam van 100 euro kan ik niet betalen. Een ding van 30 euro bij de Kruidvat heeft geen goede beeldkwaliteit en bij weinig licht zie je weinig. Dit is er één met nachtzicht (infrarood) en de foto's die andere klanten hadden geupload zien er veelbelovend uit.

Dus ik baal wel dat ik nu alsnog 20 euro moet bijbetalen als het niet meer is.
Zal denk ik zo'n maximaal 25 euro zijn ofzo.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_170346863
Zoals iedereen al zegt, gewoon formulier invullen en aftikken dat bedrag.
Voordat je dingen uit het buitenland haalt moet je gewoon zorgden dat je goed op de hoogte bent van de regelgeving.
De OP staat hier ook niet voor niets.
pi_170349543
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 14:16 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Niet meteen oordelen! Ik heb dat ding niet eens voor mezelf gekocht. Ik zit nogal krap bij kas, maar bij mijn moeder was een keer ingebroken en daar was ze nogal door van slag. Het is nu beter beveiligd met een schutting om de tuin en nieuwe sloten etc met een keurmerk, maar ik hoop dat ze zich met een ip-cam nog veiliger voelt. Een ding van Foscam van 100 euro kan ik niet betalen. Een ding van 30 euro bij de Kruidvat heeft geen goede beeldkwaliteit en bij weinig licht zie je weinig. Dit is er één met nachtzicht (infrarood) en de foto's die andere klanten hadden geupload zien er veelbelovend uit.

Dus ik baal wel dat ik nu alsnog 20 euro moet bijbetalen als het niet meer is.
Ik snap dat je er van baalt, maar als je moeder hiermee geholpen is, zou het mij die 20/25 euro extra zeker waard zijn. Ik verwacht in de zomer een pakketje waarbij ik een sommetje van 130 euro kan verwachten aan inklaringskosten :D

:')
pi_170355821
Mijn vriendin heeft dit ook eens meegemaakt. Zij had toen een paar schoenen besteld. Wij kregen toen precies dezelfde brief. Wij hebben hier toen verder niks mee gedaan, omdat het ging om imitatie-schoenen. Er van uit gaande dat de schoenen zouden worden vernietigd hebben we de brief weggegooid en er verder niet meer naar omgekeken. Tot.. drie weken later er ineens een pakketje werd bezorgd met daarin, je raadt het al, de schoenen.
pi_170360420
je weet als je buiten de eu besteld online dit er in zit .

simpel betalen dat is de risico
de verkoper kan er niks aan doen en die wilt ook graag zijn boterham hebben .

zelf een keer mee gemaakt uit america en ook gewoon betaalt.

zelf kijk altijd wat kost het hier met officelen betaling vs gewoon hier kopen.
pi_170572697
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 16:02 schreef drahcir058 het volgende:
Mijn vriendin heeft dit ook eens meegemaakt. Zij had toen een paar schoenen besteld. Wij kregen toen precies dezelfde brief. Wij hebben hier toen verder niks mee gedaan, omdat het ging om imitatie-schoenen. Er van uit gaande dat de schoenen zouden worden vernietigd hebben we de brief weggegooid en er verder niet meer naar omgekeken. Tot.. drie weken later er ineens een pakketje werd bezorgd met daarin, je raadt het al, de schoenen.
en om wat voor bedrag ging het bij jou? want ik heb ook een pakketje welke even bij vertraagd is door zo`n bovenstaande brief.. (wel intussen netjes de juist gegevens retour gestuurd...)

(voor alles immers een eerste keer ;)) maar wie weet voor de toekomst nog interessant om er gewoon niet op te reageren.. ( met het risico dat ze het retouren / vernietigen )
pi_170697808
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 16:02 schreef drahcir058 het volgende:
Mijn vriendin heeft dit ook eens meegemaakt. Zij had toen een paar schoenen besteld. Wij kregen toen precies dezelfde brief. Wij hebben hier toen verder niks mee gedaan, omdat het ging om imitatie-schoenen. Er van uit gaande dat de schoenen zouden worden vernietigd hebben we de brief weggegooid en er verder niet meer naar omgekeken. Tot.. drie weken later er ineens een pakketje werd bezorgd met daarin, je raadt het al, de schoenen.
Ik heb een keer die brief niet ontvangen en toen ik ging informeren waar mijn pakket bleef was die inmiddels al terug gestuurd naar China. En dit is de normale gang van zaken.

Op bestellingen buiten de EU moet je nou eenmaal gewoon altijd inklaringskosten en BTW betalen. Dat het 9 van de 10 keer niet gebeurd is mooi meegenomen en de reden waarom zoveel mensen in China bestellen.
  vrijdag 5 mei 2017 @ 12:52:37 #23
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_170702940
Ts, hoeveel heb je moeten betalen?
pi_170705020
ik mocht op mijn pakketje van net geen 38 euro nog even 20 euro en 80 cent aftikken... waarvan 13 euro wat direct in de kassalade van postnl verdween :/
pi_170884092
Vandaag een brief van TNT ontvangen. Of ik 27,39 euro wil betalen aan btw en douanekosten over een pakketje wat ik 23 maart heb mogen ontvangen. Kan dit nog zolang achteraf?
pi_170884729
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 16:26 schreef ShoNuf het volgende:
Vandaag een brief van TNT ontvangen. Of ik 27,39 euro wil betalen aan btw en douanekosten over een pakketje wat ik 23 maart heb mogen ontvangen. Kan dit nog zolang achteraf?
en die hebben ze gewoon in je brievenbus gedropt? niet persoonlijk afgegeven oid / voor getekend?

bij het eerste gewoon net doen of je hem niet gehad hebt?
pi_170885623
Lag gewoon in de brievenbus.
pi_170886183
ik wist het wel.. gewoon ontkennen dat je hem ooit gehad heb :P
grote kans dat ze er verder niks mee doen..

(kan je misschien een kopie van de brief uploaden?)
pi_170886434
Hierbij een foto.

http://imgur.com/a/yupW1
pi_170886773
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 17:10 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Dat zal best. Bestellen van China is redelijk nieuw. Steeds meer mensen zullen dat gaan doen en daar gaat onze eigen economie onder lijden.
Redelijk nieuw? Misschien voor jezelf maar ik bestel al min. 10 jaar via dealextreme en daarvoor andere Chinese webshops.
pi_170888560
Ik heb het pakketje vandaag opgehaald en moest 20 euro bij betalen.

Jammer, maar nog steeds bij elkaar een voordelige IP-cam
pi_170939777
Tja. Had ik ook.. Ondanks de extra kosten.. Nog steeds goedkoper dan in Nederland / eu
pi_170941610
Nou, deze niet. Hij heeft geen wireless verbinding.

Maar goed, verder maak ik mij er niet druk om.

Geleerd om op te passen met bestellingen boven de 22 euro. Als je daaronder blijft, hoef je geloof ik geen rembours te betalen
  donderdag 18 mei 2017 @ 22:21:49 #34
253681 Nickoss
Een echte vent word geen agent
pi_171040643
Ik had dit ook, nam contact op met de verkoper die vervolgens een fake bon uitschreef met een andere prijs en kreeg toen het pakketje zonder extra kosten.
pi_171075062
quote:
Ik heb het pakketje vandaag opgehaald en moest 20 euro bij betalen.

Jammer, maar nog steeds bij elkaar een voordelige IP-cam
Waarom heb je 'm opgehaald dan? Gewoon niet op reageren en dan opnieuw laten verzenden zoals hier in dit topic gezegd.
There are only 151 Pokémon.
pi_171076799
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 16:44 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

Waarom heb je 'm opgehaald dan? Gewoon niet op reageren en dan opnieuw laten verzenden zoals hier in dit topic gezegd.
bij mijn zending was ook gewoon bij Ali-express in de tracking info te zien dat die "Held By Customs" was :)
en denk dat je daar niet echt een dispute voor kan openen oid
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')