abonnementen ibood.com bol.com
  dinsdag 18 april 2017 @ 12:52:38 #176
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_170304511
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 12:16 schreef TaMieke het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat elke relatie beperkend. Jij vraagt mij wat ik kan nu ik geen relatie meer heb, nou dat dus. Of het nu een geode of slechte relatie was, doet er vrij weinig toe.
En ja misschien zijn we veel te snel bij elkaar gekomen, maar sta jij daar bij stil als je 16 bent en verliefd? Waarschijnlijk sta je er ook niet bij stil als je 25+ bent. Je bent verliefd, je ziet alleen de leuke dingen.

Maar je zegt het zelf ook. Vertrouwen in elkaar en in de relatie is zeldzaam, dus ben je dan daadwerkelijk beter af met een relatie?
Geef jou wel gelijk hoor. Je kunt nog zo een vrije relatie hebben. Maar een relatie werkt natuurlijk toch met een sociale soort checks en balances. Je geeft wat, krijgt wat. Als je alleen bent kun je dus echt volledig bepalen wat je wilt, zonder dat je rekening met iemand houdt. Dat is een fijn gevoel.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_170309275
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 12:04 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar je hebt dan alleen een slechte/ ongezonde relatie achter de rug. In een gezonde relatie zou dat allemaal moeten kunnen, dat twee personen vrij zijn binnen een relatie en elkaar vertrouwen is prachtig, maar schijnbaar heel zeldzaam. Daarom nooit te snel een relatie aangaan en ook alleen met de juiste persoon, maar om zo te zeggen dat elke relatie beperkend is, nee dat heb je mis.
My thoughts.

Kan me best voorstellen dat hoe langer de relatie duurt en hoe meer gezamenlijke verantwoordelijkheden je hebt (bijvoorbeeld kinderen) dat je meer rekening met elkaar dient te houden wat betreft het boeken van vakanties etc.

Maar als je nog een twintiger / dertiger bent en je mag al niet eens een tattoo zetten van je partner of je hebt niet eens dezelfde voorkeuren op reisgebied, dan klinkt dat sowieso al niet echt als een leuke / gezonde relatie.
pi_170309982
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 16:43 schreef Enowapi het volgende:

[..]

My thoughts.

Kan me best voorstellen dat hoe langer de relatie duurt en hoe meer gezamenlijke verantwoordelijkheden je hebt (bijvoorbeeld kinderen) dat je meer rekening met elkaar dient te houden wat betreft het boeken van vakanties etc.

Maar als je nog een twintiger / dertiger bent en je mag al niet eens een tattoo zetten van je partner of je hebt niet eens dezelfde voorkeuren op reisgebied, dan klinkt dat sowieso al niet echt als een leuke / gezonde relatie.
Klopt, ik herken dit ook wel. Daarom is het ook belangrijk soms om lekker single te zijn zodat je jezelf weer terug kan vinden en/of ontwikkelen zoals jij dat wilt. Wie weet loop je dan ooit tegen een geschiktere partner aan.
pi_170314416
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 17:09 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Klopt, ik herken dit ook wel. Daarom is het ook belangrijk soms om lekker single te zijn zodat je jezelf weer terug kan vinden en/of ontwikkelen zoals jij dat wilt. Wie weet loop je dan ooit tegen een geschiktere partner aan.
Klopt, maar op een gegeven moment ben je wel uit-ontwikkeld.

Een jaar aan de andere kant van de wereld zitten met een backpack en een wilde baard, lekker je eigen ding doen : Is ook allemaal hartstikke lekker, maar dit doe ik al een jaar of 8 ofzo. Na een tijdje ken je jezelf wel goed genoeg denk ik dan :')

Al moet ik eerlijk bekennen dat het me inderdaad ook wel eens benauwt, het idee van een relatie. Want hoe je het ook wendt of keert, er komen inderdaad altijd verwachtingen bij kijken. Je kunt misschien in de eerste maanden nog wel wegkomen met ''je eigen ding doen'', maar als je dat alsmaar blijft doen, blijft zo'n relatie ook in de oppervlakkige fase hangen en dan is de partner vaak na een paar maanden weer vertrokken.
  dinsdag 18 april 2017 @ 20:03:03 #180
138448 PeZu
Mind the Gap
pi_170314438
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 20:02 schreef Enowapi het volgende:

[..]

Een jaar aan de andere kant van de wereld zitten met een backpack en een wilde baard, lekker je eigen ding doen : Is ook allemaal hartstikke lekker, maar dit doe ik al een jaar of 8 ofzo. Na een tijdje ken je jezelf wel goed genoeg denk ik dan :')

Al moet ik eerlijk bekennen dat het me inderdaad ook wel eens benauwt, het idee van een relatie. Want hoe je het ook wendt of keert, er komen inderdaad altijd verwachtingen bij kijken. Je kunt misschien in de eerste maanden nog wel wegkomen met ''je eigen ding doen'', maar als je dat alsmaar blijft doen, blijft zo'n relatie ook in de oppervlakkige fase hangen en dan is de partner vaak na een paar maanden weer vertrokken.
jongen, mijn tip: Meet Up.

Verdiep je er in,nu en heb van het weeknd een leuk sociaal evenement
Alleen ik ben beter dan mezelf
  woensdag 19 april 2017 @ 02:46:30 #181
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_170323427
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 20:03 schreef PeZu het volgende:

[..]

jongen, mijn tip: Meet Up.

Verdiep je er in,nu en heb van het weeknd een leuk sociaal evenement
Je lijkt wel een vriend van me. Die liep altijd te zeiken over Nieuwe Mensen Leren Kennen (NMLK).

Uiteindelijk ben ik toch maar eens een keer naar een evenement van dat NMLK toegegaan. Gelijk maar naar een borrel, dan kom je tenminste wat meer mensen tegen dan bij een museumbezoek oid met maar vijf man ofzo.
Het was in Amsterdam (dus niet in Meppel-buiten ofzo), maar mijn god wat waren dat een stel suffe kneuzen bij elkaar. Holy fuckin' hell. Zelfs de zwervers op straat waren nog interessanter en minder sociaal mislukt :X

Naar borrels van Meet Up ben ik vaker geweest. 100 keer beter, maar ook daar kom je 9 van de 10 keer niet door de small-talk-barrière heen. Je zou denken dat mensen die naar Meet-Up-evenementen gaan wèl behoefte hebben aan sociaal contact. Dat hebben ze waarschijnlijk ook wel, maar toch voel je dat ze de boot afhouden. Ze blijven de kat uit de boom kijken. Het is allemaal los en sociaal, maar niemand laat de ander echt toe. Niemand spreekt 1 op 1 af ofzo en wordt vrienden. Het blijft bij vriendelijk, maar vluchtig contact tussen vreemden. En echt niet alleen bij mij. Omdat ik een sociaal gestoorde fok-auti zou zijn ofzo.

[intermezzo]
Mensen worden met elk jaar dat ze ouder worden ook gereserveerder. Houden intermenselijk gezien de boot af.
Eigenlijk is dat één doorlopende lijn vanaf geboorte naar volwassen leeftijd. Een kleuter is binnen 1 dag beste vriendjes met een ander kind in de zandbak. Op de lagere school gaat het al iets minder snel en begint sociale hiërarchie een rol te spelen.
Op de middelbare school neemt die hiërarchie en groepsgedrag bizarre vormen aan. Desondanks hoef je op de middelbare school voor het aangaan van een vriendschap nog geen 35-pagina's tellend formulier in te vullen.
Tijdens je studententijd is er in het eerste jaar even een opleving van 'sociale menging/interactie'. Is ook nodig, want niemand kent elkaar en sociale connecties zijn min of meer noodzakelijk. Echter niet heel lang daarna begint dat toch sociale toch af te nemen. Mensen hebben hun groepje en hoeven jou als vreemde er niet bij in hun leven.
Bij studenten valt dat buiten de deur houden van vreemden nog wel mee, maar met de overstap naar het volwassen leven verandert dat dramatisch. Zoals TS al vele malen heeft beschreven, bestaat het leven van de meesten dan alleen nog maar uit werk, hypotheek en partner. De rest interesseert ze geen kont (meer).
[/intermezzo]

Je lijkt me trouwens best een toffe peer, TS. In ieder geval zeker geen suffe drol die alleen maar over zijn hypotheek kan lullen. En ook geen standaard fok-zolderauti :'( :D
Lijkt me best lachen om een keer een biertje te gaan drinken in Utrecht #hohommo. Ik heb alleen geen kantenklare oplossing voor je probleem.

[ Bericht 0% gewijzigd door Puntenjager op 19-04-2017 02:56:07 ]
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  woensdag 19 april 2017 @ 07:25:10 #182
138448 PeZu
Mind the Gap
pi_170323782
quote:
14s.gif Op woensdag 19 april 2017 02:46 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Je lijkt wel een vriend van me. Die liep altijd te zeiken over Nieuwe Mensen Leren Kennen (NMLK).

Uiteindelijk ben ik toch maar eens een keer naar een evenement van dat NMLK toegegaan. Gelijk maar naar een borrel, dan kom je tenminste wat meer mensen tegen dan bij een museumbezoek oid met maar vijf man ofzo.
Het was in Amsterdam (dus niet in Meppel-buiten ofzo), maar mijn god wat waren dat een stel suffe kneuzen bij elkaar. Holy fuckin' hell. Zelfs de zwervers op straat waren nog interessanter en minder sociaal mislukt :X

Naar borrels van Meet Up ben ik vaker geweest. 100 keer beter, maar ook daar kom je 9 van de 10 keer niet door de small-talk-barrière heen. Je zou denken dat mensen die naar Meet-Up-evenementen gaan wèl behoefte hebben aan sociaal contact. Dat hebben ze waarschijnlijk ook wel, maar toch voel je dat ze de boot afhouden. Ze blijven de kat uit de boom kijken. Het is allemaal los en sociaal, maar niemand laat de ander echt toe. Niemand spreekt 1 op 1 af ofzo en wordt vrienden. Het blijft bij vriendelijk, maar vluchtig contact tussen vreemden. En echt niet alleen bij mij. Omdat ik een sociaal gestoorde fok-auti zou zijn ofzo.

[intermezzo]
Mensen worden met elk jaar dat ze ouder worden ook gereserveerder. Houden intermenselijk gezien de boot af.
Eigenlijk is dat één doorlopende lijn vanaf geboorte naar volwassen leeftijd. Een kleuter is binnen 1 dag beste vriendjes met een ander kind in de zandbak. Op de lagere school gaat het al iets minder snel en begint sociale hiërarchie een rol te spelen.
Op de middelbare school neemt die hiërarchie en groepsgedrag bizarre vormen aan. Desondanks hoef je op de middelbare school voor het aangaan van een vriendschap nog geen 35-pagina's tellend formulier in te vullen.
Tijdens je studententijd is er in het eerste jaar even een opleving van 'sociale menging/interactie'. Is ook nodig, want niemand kent elkaar en sociale connecties zijn min of meer noodzakelijk. Echter niet heel lang daarna begint dat toch sociale toch af te nemen. Mensen hebben hun groepje en hoeven jou als vreemde er niet bij in hun leven.
Bij studenten valt dat buiten de deur houden van vreemden nog wel mee, maar met de overstap naar het volwassen leven verandert dat dramatisch. Zoals TS al vele malen heeft beschreven, bestaat het leven van de meesten dan alleen nog maar uit werk, hypotheek en partner. De rest interesseert ze geen kont (meer).
[/intermezzo]

Je lijkt me trouwens best een toffe peer, TS. In ieder geval zeker geen suffe drol die alleen maar over zijn hypotheek kan lullen. En ook geen standaard fok-zolderauti :'( :D
Lijkt me best lachen om een keer een biertje te gaan drinken in Utrecht #hohommo. Ik heb alleen geen kantenklare oplossing voor je probleem.
altijd te zeiken? Ik noem het hier een 2e keer aan ts

Meet up werkt gewooon, dat het voor jou niet heeft gewerkt zegt weinig

Maar ik heb wel vermoeden dat het aan jou ligt, met je zeiken en kneuzen gelijk en je huil epistel
^O^ O~)
  woensdag 19 april 2017 @ 09:13:25 #183
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_170324640
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 07:25 schreef PeZu het volgende:

[..]

altijd te zeiken? Ik noem het hier een 2e keer aan ts

Meet up werkt gewooon, dat het voor jou niet heeft gewerkt zegt weinig

Maar ik heb wel vermoeden dat het aan jou ligt, met je zeiken en kneuzen gelijk en je huil epistel
^O^ O~)
Tuurlijk joh. Volwassenen maken net zo makkelijk vrienden als kleine kinderen. En bij meetupborrels is ook niet 90% al weer alleen naar huis om 0.00 uur.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  woensdag 19 april 2017 @ 09:15:30 #184
138448 PeZu
Mind the Gap
pi_170324660
quote:
3s.gif Op woensdag 19 april 2017 09:13 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Tuurlijk joh. Volwassenen maken net zo makkelijk vrienden als kleine kinderen. En bij meetupborrels is ook niet 90% al weer alleen naar huis om 0.00 uur.
bedankt, ik weet het nu wel zeker ^O^
pi_170328568
quote:

[..]

Daar kan ik ook inkomen! Voor mij is dat nu een nieuwe fase.

Misschien heb ik 't topic niet goed gelezen, maar hoe ziet een relatie er uit voor jou? :)
  woensdag 19 april 2017 @ 16:39:03 #186
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_170333191
Ik had ook pas na jaren weer een relatie toen ik 30 was, best een aardig deel van oude klasgenoten (meeste met kinderen) waren inmiddels ook alweer gescheiden.
pi_170333637
quote:

[..]

[intermezzo]
[/intermezzo]

_O- die ervaring met NMLK had ik ook. Was alleen een O&N feest :P
Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  woensdag 19 april 2017 @ 17:45:26 #188
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170334409
quote:
10s.gif Op woensdag 19 april 2017 17:00 schreef Godshand het volgende:

[..]

_O- die ervaring met NMLK had ik ook. Was alleen een O&N feest :P
Weet je wat ik vreemd vind? In Nederland werkt het zo, op Curacao niet.

Ik moest ook aan wennen hoe makkelijk mensen sociale contacten verwaarlozen en mensen buiten de boot afhouden.

Dan rekenen ze alleen maar op hun partner en als dat mis gaat (wat heel vaak gebeurt) zijn ze eenzaam en geïsoleerd. Dan maar een fok-topic openen. :')
Pain is temporary, Pride is forever.
pi_170345219
quote:

[..]

[/intermezzo]

Dit verwoord je goed, er wordt hoog gedaan over de studententijd (en ja het is mooi het verenigingsleven e.d.), maar over het algemeen wordt dat sociale met de studentenjaren al iets minder ja, zo rond rond 22-23 ga je dat merken en met 25 nog sneller.

Buiten verenigingen om, is dan een nieuwe bachelor doen de enige mogelijkheid om die sociale realiteit van eerstejaars studeren te herscheppen? Of bedoel je dat het zit in de psyche van de mens, heb je er op je 25e allemaal minder zin in... ?
pi_170347860
Ik val nog iets onder de 25, maar ook ik merk het al bij sommige vrienden. Waren tot een aantal jaar geleden het beest in de kroeg, maar zitten nu elke zaterdagavond braaf naast hun vriendin op de bank om naar Linda de Mol te kijken.

Ik snap dat persoonlijk niet zo. Net alsof je alleen uitgaat om een potentiële partner te zoeken. Ik snap best dat een volwassen leven verantwoordelijkheden met zich meeneemt en je niet meer elke avond gaat zuipen. Maar na een week werken smacht ik echt even naar een avondje uit.

Overigens zijn er zat manieren om als 25-plusser aan nieuwe contacten te komen.
pi_170348097
quote:

[..]

Waarom zou een relatie benauwend zijn? In elke relatie is het geven en nemen, en je krijgt daar iets moois voor terug, een liefdevolle relatie als het goed is.

Als het goed is ben je graag bij je partner en doe je samen de dingen die jullie leven omhelst, daar komt een stukje verantwoording bij kijken en uiteraard een stuk commitment en altijd je eigen dingen willen doen is een concessies tot een bepaalde hoogte.

Ik denk dat als je relatie benauwend aanvoelt dat is fundamenteel al iets niet goed zit tussen beiden, of omdat je simpelweg geen persoon voor de liefde bent, dat wil zeggen te egoïstisch in wezen. Wel de lusten willen, en de rest zien als last :P
pi_170348129
Mijn studiegroep/vriendengroep gaat nu naar de 28/29 en is het nog steeds van de kroeg in?
Ja het is iets meer plannen dan voorheen. Zal ook wel schelen dat het een groep vrijgezellen zijn en die houden nogal van hun eigen leventje houden met veel lol naast het werk.
Wel een stadse omgeving, dus dat scheelt misschien ook wel.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_170348204
Over het algemeen klopt het wel.
Maar ik zie ook 2 relaties in mijn omgeving waarbij de gozer 100% voor zijn gezin zorgt maar genoeg vrijheid heeft om dingen te doen.

Het is ook een mindset van sommige mensen hoor.
Sommig geven gewoon de voorkeur om Linda de Mol te kijken als de kinderen op bed liggen ipv de stad in te gaan.
a great future doesn't require a great past
  donderdag 20 april 2017 @ 09:52:55 #194
444561 Drieklank
Nidoking Band
pi_170348305
Ach, kijk: een topic vol met mensen die zich druk maken om wat andere mensen vinden van hun leven.

Vertel me, hoe beperkt het jou, hoe raakt het jou, hoe ondervind je er last van, hoe word je er armer van, hoe word je er ongelukkiger van, hoe word je dommer van, hoe heb je er slechtere seks door, hoe smaakt het eten minder, hoe schijnt de zon minder voor jou...

...als iemand anders jouw keuzes in het leven afkeurt?

Ik ben zeer benieuwd. :')
pi_170348435
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 09:52 schreef Drieklank het volgende:
Ach, kijk: een topic vol met mensen die zich druk maken om wat andere mensen vinden van hun leven.

Vertel me, hoe beperkt het jou, hoe raakt het jou, hoe ondervind je er last van, hoe word je er armer van, hoe word je er ongelukkiger van, hoe word je dommer van, hoe heb je er slechtere seks door, hoe smaakt het eten minder, hoe schijnt de zon minder voor jou...

QFT
  donderdag 20 april 2017 @ 10:08:25 #196
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_170348668
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 09:52 schreef Drieklank het volgende:

Yay een individualist :)

Snap je verhaal, en ook al raak je feitelijk de waarheid, zijn we wel sociale wezens. Utopisch, dat is jouw verhaal.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  donderdag 20 april 2017 @ 10:12:14 #197
138448 PeZu
Mind the Gap
pi_170348777
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:08 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Yay een individualist :)

Snap je verhaal, en ook al raak je feitelijk de waarheid, zijn we wel sociale wezens. Utopisch, dat is jouw verhaal.
is niet utopisch hoor, wat hij beschrijft heb je zelf geheel in de hand
  donderdag 20 april 2017 @ 10:13:41 #198
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_170348819
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:12 schreef PeZu het volgende:

[..]

is niet utopisch hoor, wat hij beschrijft heb je zelf geheel in de hand
Naïef
  donderdag 20 april 2017 @ 10:14:51 #199
138448 PeZu
Mind the Gap
pi_170348862
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:13 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Naïef
nee hoor :D
pi_170348928
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:13 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Naïef
Nope, het vergt alleen karakter en geen herd mentaliteit. Het kost wat, maar dan heb je ook wat :P
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')