abonnement Unibet Coolblue
  maandag 17 april 2017 @ 16:42:28 #101
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_170286872
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 16:38 schreef Grems het volgende:

[..]

Alle mannen van 12-92 zien wat in een 18 jarige.

Hier moeilijk over doen :') :') :')
Als je na je 23e nog wat in 18-jarigen ziet ben je imo een beetje blijven hangen
pi_170286963
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 16:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Als je na je 23e nog wat in 18-jarigen ziet ben je imo een beetje blijven hangen
Bleef ik maar ergens in hangen..
Ik zwaai naar dieren.
pi_170287171
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 16:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Als je na je 23e nog wat in 18-jarigen ziet ben je imo een beetje blijven hangen
  maandag 17 april 2017 @ 17:03:36 #104
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_170287434
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 april 2017 20:18 schreef -Strawberry- het volgende:
Toch maar online daten?

Lijkt mij ook wel lastig als mensen om je heen gaan settelen en daardoor minder behoefte hebben aan feestjes, stappen, sociale dingen. Voor veel mensen zijn feestjes en dergelijke toch vooral leuk vanwege het flirten en versieren. Wel jammer.
Ik merk dat zelf ook. Ben nu 33, net weer single en heb weinig behoefte om te gaan settelen, ik heb juist zin om naar wilde feestjes te gaan en alles te doen wat God heeft verboden. In mijn studententijd heb ik daar (door een aantal oorzaken) weinig kans toe gehad.

Dan loop je toch best tegen een generatiekloof aan. Emotioneel heb ik zelf ook niet het idee dat ik een dertiger ben.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_170287678
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 16:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Als je na je 23e nog wat in 18-jarigen ziet ben je imo een beetje blijven hangen
Klinkt alsof je geestelijk heel snel groeide en gegroeid bent, als je al bij een paar jaar verschil kan stellen dat anderen blijven hangen als ze nog wel 18 jarigen leuk vinden. Of het klinkt juist als het omgekeerde.
Fylax is op televisie geweest
  maandag 17 april 2017 @ 17:13:52 #106
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_170287765
Ik ben 22. Wat nu?

Ontopic: als jij als man geen partner heb, zou er er niet ergens in Nederland een vrouw zijn die geen partner heeft. Of stellen we te hoge eisen aan bij vrouwen? Ze zijn te oud, te dik, te dom, te arm (geen eigen inkomen) of ze heeft kinderen enz.

[ Bericht 15% gewijzigd door PandaDrop op 17-04-2017 18:41:59 ]
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  maandag 17 april 2017 @ 17:45:15 #107
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170288413
quote:
9s.gif Op maandag 17 april 2017 17:13 schreef PandaDrop het volgende:
Ik ben 22. Wat nu?

Ontopic: als jij als man geen partner heb, zou er er niet ergens in Nederland een vrouw zijn die geen partner heeft. Of stellen we te hoge eisen aan bij vrouwen? Ze oud, te dik, te dom, te arm (geen eigen inkomen) of ze heeft kinderen enz.
Mijn voornaamste eis: ze moet betrouwbaar zijn.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170288522
quote:
9s.gif Op maandag 17 april 2017 17:13 schreef PandaDrop het volgende:
Ik ben 22. Wat nu?

Ontopic: als jij als man geen partner heb, zou er er niet ergens in Nederland een vrouw zijn die geen partner heeft. Of stellen we te hoge eisen aan bij vrouwen? Ze oud, te dik, te dom, te arm (geen eigen inkomen) of ze heeft kinderen enz.
Ik zou nog liever single voor altijd zijn dan dat ik stiefvader wordt.
  maandag 17 april 2017 @ 17:55:44 #109
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_170288621
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 17:50 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Ik zou nog liever single voor altijd zijn dan dat ik stiefvader wordt.
Inderdaad, lekker andermans kinderen grootbrengen.. Nee bedankt hoor.
Fade to Black
  maandag 17 april 2017 @ 17:57:00 #110
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170288648
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 17:55 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Inderdaad, lekker andermans kinderen grootbrengen.. Nee bedankt hoor.
Je kan altijd de kinderen doodmaken, zodat ze later nieuwe kan maken. Dat doen leeuwen ook.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 17 april 2017 @ 17:59:27 #111
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_170288694
quote:
15s.gif Op maandag 17 april 2017 17:57 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Je kan altijd de kinderen doodmaken, zodat ze later nieuwe kan maken. Dat doen leeuwen ook.
Ik ben geen leeuw.
Fade to Black
pi_170289206
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 16:38 schreef Grems het volgende:

[..]

Alle mannen jongens van 12-92 zien wat in een 18 jarige.

Hier moeilijk over doen :') :') :')
  maandag 17 april 2017 @ 18:23:53 #113
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_170289264
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 17:45 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Mijn voornaamste eis: ze moet betrouwbaar zijn.
Daarmee schrijf je 95% af.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  maandag 17 april 2017 @ 18:23:54 #114
467083 DeMarkVermeer
Gewoon Mark uit Alkmaar ;)
pi_170289267
Volgens mij is dit heel normaal. Iedereen die stopt met studeren en gaat werken krijgt ander leven.
Je kunt je er beter in berusten en gewoon dingen doen die je leuk vindt. En je kan altijd via tinder gaan daten, misschien krijg je geen relatie, maar ontmoet je wel paar leuke meisjes. Beetje onzin om dat allemaal stom te vinden, doet tegenwoordig praktisch iedereen. Enkel bekrompen mensen vinden dat maar niks.
pi_170289723
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 16:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Als je na je 23e nog wat in 18-jarigen ziet ben je imo een beetje blijven hangen
Of je neemt jezelf nogal een tikje te serieus als je vanaf die leeftijd 18-jarigen afschrijft. Een beetje hetzelfde type dat niet date met mensen met een lagere opleiding.
  maandag 17 april 2017 @ 18:44:51 #116
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_170289810
quote:
15s.gif Op maandag 17 april 2017 17:57 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Je kan altijd de kinderen doodmaken, zodat ze later nieuwe kan maken. Dat doen leeuwen ook.
Ik heb als sterrenbeeld leeuw. ;(
Geboortedatum op mijn profiel is trouwens verzonnen. :P

Ontopic: ik hoorde dat stiefvaders vaker een foute relatie met hun stiefkinderen hebben. :')

http://forum.viva.nl/foru(...)st_messages/109546/2
^O^ _O_ _O-
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  maandag 17 april 2017 @ 18:49:10 #117
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_170289939
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 18:23 schreef DeMarkVermeer het volgende:
Volgens mij is dit heel normaal. Iedereen die stopt met studeren en gaat werken krijgt ander leven.
Je kunt je er beter in berusten en gewoon dingen doen die je leuk vindt. En je kan altijd via tinder gaan daten, misschien krijg je geen relatie, maar ontmoet je wel paar leuke meisjes. Beetje onzin om dat allemaal stom te vinden, doet tegenwoordig praktisch iedereen. Enkel bekrompen mensen vinden dat maar niks.
Dit is natuurlijk gelul in de ruimte. Als je online daten om een kluwe aan redenen kut vind dan ben je bekrompen?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  maandag 17 april 2017 @ 18:50:15 #118
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_170289968
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 17:55 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Inderdaad, lekker andermans kinderen grootbrengen.. Nee bedankt hoor.
Goed argument

https://www.jurofoon.nl/b(...)of-biologische-vader
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  maandag 17 april 2017 @ 18:51:22 #119
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_170290002
quote:
Leuk linkje hoor maar het gaat niet enkel om het geld natuurlijk.
Fade to Black
pi_170290005
quote:
9s.gif Op maandag 17 april 2017 18:44 schreef PandaDrop het volgende:

[..]

Ik heb als sterrenbeeld leeuw. ;(
Geboortedatum op mijn profiel is trouwens verzonnen. :P

Ontopic: ik hoorde dat stiefvaders vaker een foute relatie met hun stiefkinderen hebben. :')

http://forum.viva.nl/foru(...)st_messages/109546/2
^O^ _O_ _O-

Stiefvaderschap is inderdaad gewoon je zaakjes alvast regelen voor over een jaar of 10-18. Kan je gelijk door.
pi_170290676
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 11:35 schreef SFProphecy het volgende:

[..]

Met dit gevoel voor humor en een beetje inspanning ben je voor die tijd al van de markt af.

@TS,

Waarom overweeg je niet om op de vrijdag- of zaterdag avond een paar uurtjes in een leuke kroeg of tent in Utrecht achter de bar te gaan staan? Je lijkt me er wel het type voor en het is goed voor je netwerk.

Kom je ook nog eens veel in contact met leuke meiden, ben je niet meer afhankelijk van je passieve vrienden voor een gezellige sociale avond en kan je je met een goede reden begeven onder mensen van een andere leeftijdcategorie (mocht dat een punt zijn), verdien je wat bij en heb je veel lol.

Als je het niet voor het geld doet zijn partijen waarschijnlijk ook nog wel flexibel met de uren die je staat, eens in de twee weken of wisselen tussen de vrijdag en zaterdag moet wel ruimte voor zijn.
Dit vind ik inderdaad best wel een goed idee :D Nog niet eens zelf op gekomen eigenlijk.
pi_170290737
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 08:42 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Dus het ligt aan het niet kunnen ontmoeten van vrouwen zoals ik het lees? Eisen niet zo hoog. Kan je dan niet door je telefoonlijst bladeren en het leukste meisje eruit vissen waar je ooit mee hebt gedate oid, vragen hoe het met haar gaat? Want zo te zien had je vroeger voldoende opties.
Vind dat altijd zo iets vreemds, als er dan wordt gezegd dat je je ''eisen'' niet zo hoog moet stellen.

Sowieso heb ik geen eisenlijstje ofzo, maar ik moet me natuurlijk wel aangetrokken voelen tot iemand, en iemand echt leuk vinden.

Heb een keer in mijn leven de fout gemaakt om een relatie aan te gaan met iemand die heel erg achter me aan zat en dat ik op een gegeven moment dacht ''Ach, ik ben niet helemaal gek van haar, maar ze is wel aardig en heeft een leuk koppie dus probeer ik het maar''.

Twee weken later zat ik op een familiefeest waar ik uitgebreid werd geïntroduceerd en kreeg ik dus het gevoel dat ik nauwelijks meer terug kon :') Uiteindelijk veel te lang in die relatie blijven hangen, welke uiteindelijk voor zowel haar als mij op een vervelende manier is afgelopen.

Zie het genoeg om mij heen gebeuren hoor : Mensen die al lang alleen zijn, de dertig zien naderen en daarom maar settelen voor de eerste de beste persoon die langs komt, alleen ik zou daar dood ongelukkig van worden. Dan nog maar liever een paar jaar langer single.
  maandag 17 april 2017 @ 19:28:29 #123
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_170290871
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 19:21 schreef Enowapi het volgende:

[..]

Vind dat altijd zo iets vreemds, als er dan wordt gezegd dat je je ''eisen'' niet zo hoog moet stellen.

Sowieso heb ik geen eisenlijstje ofzo, maar ik moet me natuurlijk wel aangetrokken voelen tot iemand, en iemand echt leuk vinden.

Heb een keer in mijn leven de fout gemaakt om een relatie aan te gaan met iemand die heel erg achter me aan zat en dat ik op een gegeven moment dacht ''Ach, ik ben niet helemaal gek van haar, maar ze is wel aardig en heeft een leuk koppie dus probeer ik het maar''.

Twee weken later zat ik op een familiefeest waar ik uitgebreid werd geïntroduceerd en kreeg ik dus het gevoel dat ik nauwelijks meer terug kon :') Uiteindelijk veel te lang in die relatie blijven hangen, welke uiteindelijk voor zowel haar als mij op een vervelende manier is afgelopen.

Zie het genoeg om mij heen gebeuren hoor : Mensen die al lang alleen zijn, de dertig zien naderen en daarom maar settelen voor de eerste de beste persoon die langs komt, alleen ik zou daar dood ongelukkig van worden. Dan nog maar liever een paar jaar langer single.
Waarom niet gewoon settelen als je 35 ofzo bent? Of sterker nog, waarom er een leeftijd opplakken en niet gewoon wachten op de juiste? Dat jaren 60 stramien zit nog wel ernstig in de maatschappij ingebakken vind ik.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_170290926
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 19:28 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon settelen als je 35 ofzo bent? Of sterker nog, waarom er een leeftijd opplakken en niet gewoon wachten op de juiste? Dat jaren 60 stramien zit nog wel ernstig in de maatschappij ingebakken vind ik.
Nja dat zeg ik toch eigenlijk ook.

Op relatiegebied is de maatschappij inderdaad nog behoorlijk conservatief. Merk het heel erg aan mijn sociale omgeving (toch wel opgegroeid in de randstad, hoger opgeleid en dergelijke), maar sinds ze de 25 gepasseerd zijn opeens toch wel héél erg gefocust op huisje, boompje, beestje.

Bang om alleen over te blijven begint al een stuk eerder bij iedereen dan ik dacht. 35 lijkt mij helemaal geen verkeerde leeftijd, maar ik heb nu al mensen (ben 27) die tegen me beginnen te roepen dat het hoog tijd wordt of dat ik ''laat'' ben met alles.
pi_170291196
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 19:30 schreef Enowapi het volgende:

[..]

Nja dat zeg ik toch eigenlijk ook.

Op relatiegebied is de maatschappij inderdaad nog behoorlijk conservatief. Merk het heel erg aan mijn sociale omgeving (toch wel opgegroeid in de randstad, hoger opgeleid en dergelijke), maar sinds ze de 25 gepasseerd zijn opeens toch wel héél erg gefocust op huisje, boompje, beestje.

Bang om alleen over te blijven begint al een stuk eerder bij iedereen dan ik dacht. 35 lijkt mij helemaal geen verkeerde leeftijd, maar ik heb nu al mensen (ben 27) die tegen me beginnen te roepen dat het hoog tijd wordt of dat ik ''laat'' ben met alles.
Dat zeggen ze lijkt me alleen maar omdat je niet zo gemakkelijk een vriendin kan krijgen. Als dat wel zo was dan zouden ze niet zulke dingen zeggen hoor wees gerust.

Ben wel serieus benieuwd trouwens wat jij eraan verbindt dat je opgegroeid bent in de randstad. Het lijkt net alsof je denkt dat mensen uit Groningen anders zijn m.b.t. relaties?

En ook dat je stelt dat ze 'bang zijn om alleen te blijven'. Misschien hebben ze gewoon een persoon ontmoet waarmee ze willen blijven een keer. En is het geen angst, maar gewoon normaal gedrag op den duur, rond je 27ste ofzo sowieso wel voor de meeste mensen.

Volgens mij zie jij nogal wat dingen anders dan ik ze zie, misschien gunstig voor jou hoor, maar ik meldt het maar wel.
Fylax is op televisie geweest
  maandag 17 april 2017 @ 19:48:41 #126
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_170291389
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 19:30 schreef Enowapi het volgende:

[..]

Nja dat zeg ik toch eigenlijk ook.

Op relatiegebied is de maatschappij inderdaad nog behoorlijk conservatief. Merk het heel erg aan mijn sociale omgeving (toch wel opgegroeid in de randstad, hoger opgeleid en dergelijke), maar sinds ze de 25 gepasseerd zijn opeens toch wel héél erg gefocust op huisje, boompje, beestje.

Bang om alleen over te blijven begint al een stuk eerder bij iedereen dan ik dacht. 35 lijkt mij helemaal geen verkeerde leeftijd, maar ik heb nu al mensen (ben 27) die tegen me beginnen te roepen dat het hoog tijd wordt of dat ik ''laat'' ben met alles.
27 :')

Te laat? Gast niet druk maken, leid je leventje zoals jij wilt. En forceer vooral niet zoals men het graag ziet. Belangrijk is dat je je prettig voelt.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_170291598
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 19:30 schreef Enowapi het volgende:

[..]

Nja dat zeg ik toch eigenlijk ook.

Op relatiegebied is de maatschappij inderdaad nog behoorlijk conservatief. Merk het heel erg aan mijn sociale omgeving (toch wel opgegroeid in de randstad, hoger opgeleid en dergelijke), maar sinds ze de 25 gepasseerd zijn opeens toch wel héél erg gefocust op huisje, boompje, beestje.

Bang om alleen over te blijven begint al een stuk eerder bij iedereen dan ik dacht. 35 lijkt mij helemaal geen verkeerde leeftijd, maar ik heb nu al mensen (ben 27) die tegen me beginnen te roepen dat het hoog tijd wordt of dat ik ''laat'' ben met alles.
Als je kinderen wil is 35 natuurlijk ook gewoon aan de late kant. Maar dat is eigenlijk vooral een vrouwenprobleem (niet dat oud zaad niet zijn minpunten heeft). Daarom kan het, als je wel kinderen wil, maar nog niet op wil schieten, slim zijn om tegen die tijd te settlen met een dame die een jaar of 10 jonger is dan jij.

Alleen zal je dan wel sterker in je schoenen moeten staan en meer schijt hebben aan wat de mensen om je heen vinden. Ook zul je over je idee dat je een leeftijdsgenoot zou moeten daten heen moeten stappen. Plus jezelf een beetje verzorgen, zodat je nog aantrekkelijk bent voor iemand een stukje jonger dan jij. :P

Als je geen kinderen wil, moet je al helemaal schijt hebben aan de mensen die zeggen dat je laat bent.
  maandag 17 april 2017 @ 20:04:38 #128
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_170291779
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 19:56 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Als je kinderen wil is 35 natuurlijk ook gewoon aan de late kant. Maar dat is eigenlijk vooral een vrouwenprobleem (niet dat oud zaad niet zijn minpunten heeft). Daarom kan het, als je wel kinderen wil, maar nog niet op wil schieten, slim zijn om tegen die tijd te settlen met een dame die een jaar of 10 jonger is dan jij.

Alleen zal je dan wel sterker in je schoenen moeten staan en meer schijt hebben aan wat de mensen om je heen vinden. Ook zul je over je idee dat je een leeftijdsgenoot zou moeten daten heen moeten stappen. Plus jezelf een beetje verzorgen, zodat je nog aantrekkelijk bent voor iemand een stukje jonger dan jij. :P

Als je geen kinderen wil, moet je al helemaal schijt hebben aan de mensen die zeggen dat je laat bent.
Waarom is 35 dan aan de late kant voor kinderen? Als ze 20 zijn ben je 55... :')
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  maandag 17 april 2017 @ 20:07:09 #129
451005 Grems
Clown World
pi_170291847
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 20:04 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Waarom is 35 dan aan de late kant voor kinderen? Als ze 20 zijn ben je 55... :')
Verse eieren zijn van betere kwaliteit.
pi_170291884
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 20:04 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Waarom is 35 dan aan de late kant voor kinderen? Als ze 20 zijn ben je 55... :')
Als je echt kinderen wilt is 25 toch wel een mooie leeftijd, dan heb je er tenminste nog wat aan.

Ben je 35, eigenplekkie dit dat je veegt je bibsje af met biljetten van 50
En dan nog een strontpomp of 2, terwijl je net je dikke beemer wou inruilen
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 17 april 2017 @ 20:18:17 #131
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_170292165
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 20:07 schreef Grems het volgende:

[..]

Verse eieren zijn van betere kwaliteit.
Hebben het over de man toch? :P
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  maandag 17 april 2017 @ 20:19:17 #132
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_170292185
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 20:08 schreef Geerd het volgende:

[..]

Als je echt kinderen wilt is 25 toch wel een mooie leeftijd, dan heb je er tenminste nog wat aan.

Ben je 35, eigenplekkie dit dat je veegt je bibsje af met biljetten van 50
En dan nog een strontpomp of 2, terwijl je net je dikke beemer wou inruilen
De ene 25-er is de andere niet. Vind ik echt aan de jonge kant.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_170292416
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 20:04 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Waarom is 35 dan aan de late kant voor kinderen? Als ze 20 zijn ben je 55... :')
Omdat de risico's bij een vrouw van die leeftijd rap toenemen (bij een man van die leeftijd in mindere mate). Daarnaast is kinderen krijgen op je 35e, als het goed is, niet settlen op je 35e.

Edit: Dan ben je trouwens pas bij je eerste en enige kinderen (van late ouders) krijgen vaak zo een typisch karakter. Dat moet je eigenlijk voorkomen.

[ Bericht 5% gewijzigd door AnanYaw op 17-04-2017 20:39:53 ]
pi_170292419
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 20:19 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

De ene 25-er is de andere niet. Vind ik echt aan de jonge kant.
Ik moet er niet aan denken, die strontpomp weer heel matras onder gescheten
Kosten alleen maar geld, ga je een keer bbqen mooie stukken vlees van de slager lusten ze toch niet.
Een grote jank boel vrouw met de kids weer langs de mekdrek.,,,
Nee, ik ziet het overal
Ik zwaai naar dieren.
pi_170292465
Ik heb nog nooit 1 collega horen zeggen wat ben ik blij dat ik vroege diensten heb, kan ik lekker met mijn gezin smiddags nog wat doen
Ik zwaai naar dieren.
pi_170292597
En het is niet 1 collega gewoon elke keer weer, gescheiden dit dat helft van de loon ingehouden.
Sommigen zijn er niet 2 soms 4 keer ingetrapt.
Ik zwaai naar dieren.
pi_170292607
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 19:21 schreef Enowapi het volgende:

[..]

Vind dat altijd zo iets vreemds, als er dan wordt gezegd dat je je ''eisen'' niet zo hoog moet stellen.

Sowieso heb ik geen eisenlijstje ofzo, maar ik moet me natuurlijk wel aangetrokken voelen tot iemand, en iemand echt leuk vinden.

Heb een keer in mijn leven de fout gemaakt om een relatie aan te gaan met iemand die heel erg achter me aan zat en dat ik op een gegeven moment dacht ''Ach, ik ben niet helemaal gek van haar, maar ze is wel aardig en heeft een leuk koppie dus probeer ik het maar''.

Twee weken later zat ik op een familiefeest waar ik uitgebreid werd geïntroduceerd en kreeg ik dus het gevoel dat ik nauwelijks meer terug kon :') Uiteindelijk veel te lang in die relatie blijven hangen, welke uiteindelijk voor zowel haar als mij op een vervelende manier is afgelopen.

Zie het genoeg om mij heen gebeuren hoor : Mensen die al lang alleen zijn, de dertig zien naderen en daarom maar settelen voor de eerste de beste persoon die langs komt, alleen ik zou daar dood ongelukkig van worden. Dan nog maar liever een paar jaar langer single.
Daar geef ik je zeker gelijk in, nooit settelen als je twijfelt/ settle met de juiste persoon. Maar wees bewust van de persoon wie je zelf bent. Wil je niet settelen omdat nooit iemand goed genoeg is? Hoe gaat dat zijn een aantal jaren verder? De selectie wordt misschien minder daardoor, leuke vrouwen zonder relatiebaggage in dezelfde levensfase ga je misschien niet meer kunnen ontmoeten. Wat wil je eigenlijk? Ik heb het idee dat je er niet klaar voor bent, en anders moet je een keer een heel lief en aantrekkelijk meisje eens goed in de ogen kijken en verliefd worden.
pi_170292647
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 20:33 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Daar geef ik je zeker gelijk in, nooit settelen als je twijfelt/ settle met de juiste persoon. Maar wees bewust van de persoon wie je zelf bent. Wil je niet settelen omdat nooit iemand goed genoeg is? Hoe gaat dat zijn een aantal jaren verder? De selectie wordt misschien minder daardoor, leuke vrouwen zonder relatiebaggage in dezelfde levensfase ga je misschien niet meer kunnen ontmoeten. Wat wil je eigenlijk? Ik heb het idee dat je er niet klaar voor bent, en anders moet je een keer een heel lief en aantrekkelijk meisje eens goed in de ogen kijken en verliefd worden.
Vooral dat laatste niet doen
Ik zwaai naar dieren.
pi_170292748
Geerd, is alles oke?
Fylax is op televisie geweest
pi_170292980
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 20:37 schreef jodelahity het volgende:
Geerd, is alles oke?
Geef een voordeel van kinderen, kom niet aan met je krijgt er zoveel voor terug.
Als ik een volkoren brood vreet krijg ik er ook veel voor terug en hoef niet te vegen
Ik zwaai naar dieren.
pi_170294116
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 20:42 schreef Geerd het volgende:

[..]

Geef een voordeel van kinderen, kom niet aan met je krijgt er zoveel voor terug.
Als ik een volkoren brood vreet krijg ik er ook veel voor terug en hoef niet te vegen
Oke. Ben benieuwd waar dit heengaat. Ik kan allerlei dingen noemen waarvan jij kan stellen dat het subjectief is o.a. Laat me het vooral weten als het volgende nergens op slaat. Maar als je slechts 1 voordeel vraagt, dan kan het toch gezien worden als dat je jezelf voort hebt geplant, gewoon de kern van evolutie. Dat iets van je doorleeft zoals sommigen denken. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe je dit aanpakt. Want je kan toch niet een fundamenteel principe gaan tegenspreken vanuit je subjectieve idee over of het wel of niet nuttig is? Je mag er toch wel waarde aan hechten dat elk levend wezen zich voort wil planten.. ongeacht of je het met die reden eens bent of niet.. als je dat niet bent kan je toch niet stellen dat het niet echt een voordeel is? Slechts dat jij anders denkt of dat voordeel niet begrijpt. Tenzij je wil stellen dat iedereen en alles gek is
Fylax is op televisie geweest
  maandag 17 april 2017 @ 21:12:47 #142
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_170294166
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 20:27 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Omdat de risico's bij een vrouw van die leeftijd rap toenemen (bij een man van die leeftijd in mindere mate). Daarnaast is kinderen krijgen op je 35e, als het goed is, niet settlen op je 35e.

Edit: Dan ben je trouwens pas bij je eerste en enige kinderen (van late ouders) krijgen vaak zo een typisch karakter. Dat moet je eigenlijk voorkomen.
Het gaat over een man, en voor de rest allemaal aannames en dogma's waarom het beter is om kinderen te krijgen met 25 ipv 35.

25, dan ben je nauwelijks een evenwichtig volwassen mens. Je offspring wil je al je vergaarde levenslessen meegeven?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  maandag 17 april 2017 @ 21:14:08 #143
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_170294228
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 21:11 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Knip
"Evolutie" is ook maar subjectief. En wat heb je aan een "legacy"? Als je dood bent weet je het toch niet meer :P
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_170294466
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 21:14 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

"Evolutie" is ook maar subjectief. En wat heb je aan een "legacy"? Als je dood bent weet je het toch niet meer :P
Wil je me duidelijk maken hoe evolutie subjectief is? En stel dat iemand de drang heeft om zich voort te planten om een legacy te vormen. Dan wil die persoon dat graag bij het leven en probeert dat voor elkaar te krijgen. Het maakt voor zover ik kan inzien niet uit dat die persoon zich daar niet van bewust is als hij dood is.

Een beetje ingewikkelde zin
Als een persoon die weet dat hij dood gaat en een legacy wil maken maar zich ook bewust ervan is dat als hij dood is hij die legacy niet ervaart en daarmee die legacy niet graag meer wil dan zou hij die legacy ook niet bij leven meer willen vormen.

Een legacy heb je wat aan terwijl je leeft en daarna hebben je erfgenamen er wat aan. Als je graag wil dat zij er na je dood wat aan hebben dan creeer je een legacy, om in jouw termen te blijven.
Fylax is op televisie geweest
pi_170294583
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 21:11 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Oke. Ben benieuwd waar dit heengaat. Ik kan allerlei dingen noemen waarvan jij kan stellen dat het subjectief is o.a. Laat me het vooral weten als het volgende nergens op slaat. Maar als je slechts 1 voordeel vraagt, dan kan het toch gezien worden als dat je jezelf voort hebt geplant, gewoon de kern van evolutie. Dat iets van je doorleeft zoals sommigen denken. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe je dit aanpakt. Want je kan toch niet een fundamenteel principe gaan tegenspreken vanuit je subjectieve idee over of het wel of niet nuttig is? Je mag er toch wel waarde aan hechten dat elk levend wezen zich voort wil planten.. ongeacht of je het met die reden eens bent of niet.. als je dat niet bent kan je toch niet stellen dat het niet echt een voordeel is? Slechts dat jij anders denkt of dat voordeel niet begrijpt. Tenzij je wil stellen dat iedereen en alles gek is
Waarom zou je dat willen
Ik zwaai naar dieren.
pi_170294789
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 21:12 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Het gaat over een man, en voor de rest allemaal aannames en dogma's waarom het beter is om kinderen te krijgen met 25 ipv 35.

25, dan ben je nauwelijks een evenwichtig volwassen mens. Je offspring wil je al je vergaarde levenslessen meegeven?
Kinderen krijgen doe je met zijn tweeën en het feit dat TS een man is ga ik grondig op in, in de post die je quotte.

Je spreekt trouwens over dogma's en aannames, maar ondertussen is je argument dat je op je 25e nauwelijks volwassen en evenwichtig bent. Hoe zou je dat noemen?

Lichamelijk gezien is 25 beter dan 35 om kinderen te krijgen (zeker voor vrouwen, maar ook enigszins voor mannen). Geestelijk heeft het beide zo zijn voor- en nadelen. Ook is de kans groter dat het bij eentje blijft als je later kinderen krijgt. Wat je daarvan vindt is aan jezelf natuurlijk, maar ik zie dat het typische karakters oplevert.
pi_170294813
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 20:08 schreef Geerd het volgende:

[..]

Als je echt kinderen wilt is 25 toch wel een mooie leeftijd, dan heb je er tenminste nog wat aan.

Ben je 35, eigenplekkie dit dat je veegt je bibsje af met biljetten van 50
En dan nog een strontpomp of 2, terwijl je net je dikke beemer wou inruilen
Oneens, een man is dan nog net te jong vind ik. Tegen mijn 30ste zou ik het doen. Meer ervaring en ik zou dan volwassener zijn dan op mijn 25ste.
Hallo, I died yesterday but after 4 years I'm back in an new body. Thanks to GOD!
pi_170294905
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 21:22 schreef Geerd het volgende:

[..]

Waarom zou je dat willen
Waarom wil schijnbaar vrijwel iedereen dat? Bedoel je kan me terecht die vraag stellen hoor. Maar je kan toch stellen dat als zoveel mensen zo'n drang voelen om zich voort te planten het een bepaald voordeel geeft, op welke manier dan ook. Of jij die nou kan begrijpen (of ik) of wat dan ook. Maar voor mezelf sprekend ben ik heel blij dat ik een kind heb terwijl ik juist vrij emotieloos ben op bepaalde gebieden. Ze poepen niet alleen, je kan ook met ze spelen, ze leren van je en je zorgt ervoor dat ze een leven zoals jou kunnen hebben. Ik hoefde niet persé een kind meende ik een bepaalde periode maar nu ik één heb voor een tijd ben ik wel blij dat ik een kindje heb (en 2e in aantocht hehe).
Fylax is op televisie geweest
pi_170295303
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 20:33 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Daar geef ik je zeker gelijk in, nooit settelen als je twijfelt/ settle met de juiste persoon. Maar wees bewust van de persoon wie je zelf bent. Wil je niet settelen omdat nooit iemand goed genoeg is? Hoe gaat dat zijn een aantal jaren verder? De selectie wordt misschien minder daardoor, leuke vrouwen zonder relatiebaggage in dezelfde levensfase ga je misschien niet meer kunnen ontmoeten. Wat wil je eigenlijk? Ik heb het idee dat je er niet klaar voor bent, en anders moet je een keer een heel lief en aantrekkelijk meisje eens goed in de ogen kijken en verliefd worden.
Het ligt er maar net aan wat je onder 'goed genoeg' verstaat. Aan pure 'status' achtige kenmerken, hecht ik niet zo veel waarde. Aan een bepaalde click wel.

Heb bijvoorbeeld lange tijd een prachtige meid gehad die geïnteresseerd was en nog steeds is op de een of andere manier: Slank, prachtig lijf, mooie egale getinte huid, goed verzorgd, geneeskunde studie afgerond, dus wat betreft oppervlakkige eisen bijna de perfecte kandidaat. Alleen op de een of andere manier vond ik haar helemaal niet interessant voor een relatie, want ze was gewoon niet mijn type.

En op dat vlak stel ik dus wel hoge eisen : heb sowieso de slechte eigenschap om mijzelf te gaan ergeren aan mensen als ze TE vaak in mijn omgeving zijn. Daarom kan ik ook echt alleen een relatie hebben met iemand die echt goed bij me past qua karakter en dergelijke, omdat er anders te veel irritaties ontstaan waardoor het toch weer snel stuk loopt.

Dus op dat gebied kan / wil ik geen consessies maken.
pi_170295482
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 21:38 schreef Enowapi het volgende:

[..]

Het ligt er maar net aan wat je onder 'goed genoeg' verstaat. Aan pure 'status' achtige kenmerken, hecht ik niet zo veel waarde. Aan een bepaalde click wel.

Heb bijvoorbeeld lange tijd een prachtige meid gehad die geïnteresseerd was en nog steeds is op de een of andere manier: Slank, prachtig lijf, mooie egale getinte huid, goed verzorgd, geneeskunde studie afgerond, dus wat betreft oppervlakkige eisen bijna de perfecte kandidaat. Alleen op de een of andere manier vond ik haar helemaal niet interessant voor een relatie, want ze was gewoon niet mijn type.

En op dat vlak stel ik dus wel hoge eisen : heb sowieso de slechte eigenschap om mijzelf te gaan ergeren aan mensen als ze TE vaak in mijn omgeving zijn. Daarom kan ik ook echt alleen een relatie hebben met iemand die echt goed bij me past qua karakter en dergelijke, omdat er anders te veel irritaties ontstaan waardoor het toch weer snel stuk loopt.
Komt op mij persoonlijk over alsof de meiden die je leuk vindt jou niet willen en je om eigenwaarde te behouden je eisen hoger bent gaan stellen dan je lichamelijk/geestelijk/geld/baan/(wat dan ook gecombineerd) aantrekkelijk genoeg bent
Fylax is op televisie geweest
pi_170295545
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 21:42 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Komt op mij persoonlijk over alsof de meiden die je leuk vindt jou niet willen en je om eigenwaarde te behouden je eisen hoger bent gaan stellen dan je lichamelijk/geestelijk/geld/baan/(wat dan ook gecombineerd) aantrekkelijk genoeg bent
Waar haal je dat precies uit dan?

Want wat ik in het stukje boven je post typ is juist dat ik niet uit ben op dat soort kenmerken.
pi_170295642
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 21:43 schreef Enowapi het volgende:

[..]

Waar haal je dat precies uit dan?

Want wat ik in het stukje boven je post typ is juist dat ik niet uit ben op dat soort kenmerken.
Ja dat lees ik ook dus misschien dat je me niet begrijpt (of ik jou niet, dat kan ook). Je beschrijft een meid die perfect is voor jou zogenaamd maar ze is op de een of andere manier toch niet je type. Dat geeft voor mensen zoals mij te denken. En mijn stukje tekst was om dat te melden.
Fylax is op televisie geweest
  maandag 17 april 2017 @ 21:46:39 #153
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_170295677
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 21:19 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Wil je me duidelijk maken hoe evolutie subjectief is? En stel dat iemand de drang heeft om zich voort te planten om een legacy te vormen. Dan wil die persoon dat graag bij het leven en probeert dat voor elkaar te krijgen. Het maakt voor zover ik kan inzien niet uit dat die persoon zich daar niet van bewust is als hij dood is.

Een beetje ingewikkelde zin
Als een persoon die weet dat hij dood gaat en een legacy wil maken maar zich ook bewust ervan is dat als hij dood is hij die legacy niet ervaart en daarmee die legacy niet graag meer wil dan zou hij die legacy ook niet bij leven meer willen vormen.

Een legacy heb je wat aan terwijl je leeft en daarna hebben je erfgenamen er wat aan. Als je graag wil dat zij er na je dood wat aan hebben dan creeer je een legacy, om in jouw termen te blijven.
Evolutie is slechts een theorie, die we breed aannemen totdat er een betere theorie is. Is ook maar ooit "bedacht". Maakt het niet absoluut objectief.

Overigens. Over kinderen krijgen kun je heel romantisch doen. Maar is vaak gewoon de bekroning van een goede relatie. Als de randvoorwaarden aanwezig zijn. Ik zie het dan ook niet zozeer als een doel, meer als mooie bijkomstigheid.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  maandag 17 april 2017 @ 21:49:27 #154
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_170295772
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 21:26 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Kinderen krijgen doe je met zijn tweeën en het feit dat TS een man is ga ik grondig op in, in de post die je quotte.

Je spreekt trouwens over dogma's en aannames, maar ondertussen is je argument dat je op je 25e nauwelijks volwassen en evenwichtig bent. Hoe zou je dat noemen?

Lichamelijk gezien is 25 beter dan 35 om kinderen te krijgen (zeker voor vrouwen, maar ook enigszins voor mannen). Geestelijk heeft het beide zo zijn voor- en nadelen. Ook is de kans groter dat het bij eentje blijft als je later kinderen krijgt. Wat je daarvan vindt is aan jezelf natuurlijk, maar ik zie dat het typische karakters oplevert.
Voor mannen is 25 of 35 lood om oud ijzer, biologisch gezien. Wat gebeurt er dan geestelijk volgens jou?

Ik vind dat nogal een hooghartig argument namelijk.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_170295801
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 21:45 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Ja dat lees ik ook dus misschien dat je me niet begrijpt (of ik jou niet, dat kan ook). Je beschrijft een meid die perfect is voor jou zogenaamd maar ze is op de een of andere manier toch niet je type. Dat geeft voor mensen zoals mij te denken. En mijn stukje tekst was om dat te melden.
Dat was een reactie op The Innocent die meermaals stelt dat ik misschien niet te hoge eisen moet hebben.

Waarop ik het voorbeeld aan haal van een meid die al geruime tijd interesse in mij toont waar in principe alles op en aan zit, maar waar ik toch niet voor val. Daarmee wil ik aangeven dat ik niet zo in elkaar zit dat ik uit ben op een vriendin om mee te kunnen pronken (dus per se een slank fotomodel wil hebben met een enorm IQ, kortom : onrealistische eisen). Daar ben ik dus niet zo gevoelig voor, wel wanneer het aan komt op het feit dat je bij elkaar moet passen.

Heb zelf bijvoorbeeld al een tijd een behoorlijke crush op een meid die best wel wat kilootjes zwaarder is dan de voornoemde, naar algemene maatstaven misschien als wat minder knap zal worden aangemerkt, maar zij is wel veel meer mijn type. En dat vind ik veel belangrijker dan pure ''eisen'' zoals uiterlijk, lichaam, opleiding etcetera.

Zie mijzelf dus niet als iemand die allerlei onhaalbare rare eisen stelt.
pi_170295820
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 21:46 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Evolutie is slechts een theorie, die we breed aannemen totdat er een betere theorie is. Is ook maar ooit "bedacht". Maakt het niet absoluut objectief.

Overigens. Over kinderen krijgen kun je heel romantisch doen. Maar is vaak gewoon de bekroning van een goede relatie. Als de randvoorwaarden aanwezig zijn. Ik zie het dan ook niet zozeer als een doel, meer als mooie bijkomstigheid.
Gezien de mogelijkheid van toekomstige relaties uberhaupt afhangt van het kunnen krijgen lijkt het me geen randvoorwaarde. Maar eerder het primaire doel en de relatie een randvoorwaarde. Minder romantisch maar ik wil maar aangeven vanuit hoeveel verschillende perspectieven zoiets is te bekijken. Is die ik net melde incorrect?

En ja zwaartekracht is ook slechts bewezen totdat blijkt dat het niet klopt. Je moet varen met de riemen die je hebt ;) En de evolutietheorie lijkt niks onder te doen voor de zwaartekrachttheorie om maar iets te noemen
Fylax is op televisie geweest
pi_170295954
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 21:50 schreef Enowapi het volgende:

[..]

Dat was een reactie op The Innocent die meermaals stelt dat ik misschien niet te hoge eisen moet hebben.

Waarop ik het voorbeeld aan haal van een meid die al geruime tijd interesse in mij toont waar in principe alles op en aan zit, maar waar ik toch niet voor val. Daarmee wil ik aangeven dat ik niet zo in elkaar zit dat ik uit ben op een vriendin om mee te kunnen pronken (dus per se een slank fotomodel wil hebben met een enorm IQ, kortom : onrealistische eisen). Daar ben ik dus niet zo gevoelig voor, wel wanneer het aan komt op het feit dat je bij elkaar moet passen.

Heb zelf bijvoorbeeld al een tijd een behoorlijke crush op een meid die best wel wat kilootjes zwaarder is dan de voornoemde, naar algemene maatstaven misschien als wat minder knap zal worden aangemerkt, maar zij is wel veel meer mijn type. En dat vind ik veel belangrijker dan pure ''eisen'' zoals uiterlijk, lichaam, opleiding etcetera.

Zie mijzelf dus niet als iemand die allerlei onhaalbare rare eisen stelt.
Nou ja dan hoef je dus ook geen topic erover te openen. Aangezien je een ideaal persoon hebt die jou wil en je al verder bezig bent met een persoon die meer jouw type is en waarmee het ook wel gaat lukken
Fylax is op televisie geweest
  maandag 17 april 2017 @ 21:56:37 #158
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_170296075
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 21:50 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Gezien de mogelijkheid van toekomstige relaties uberhaupt afhangt van het kunnen krijgen lijkt het me geen randvoorwaarde. Maar eerder het primaire doel en de relatie een randvoorwaarde. Minder romantisch maar ik wil maar aangeven vanuit hoeveel verschillende perspectieven zoiets is te bekijken. Is die ik net melde incorrect?

En ja zwaartekracht is ook slechts bewezen totdat blijkt dat het niet klopt. Je moet varen met de riemen die je hebt ;) En de evolutietheorie lijkt niks onder te doen voor de zwaartekrachttheorie om maar iets te noemen
Hmm ik maak me niet echt zorgen of ik kinderen kan krijgen, of een relatie. Het is net hoe je het bekijkt inderdaad. Maar het krijgen van kinderen is natuurlijk niet een of ander groot genoegdoenend goed. Dat is gewoon een hele bewuste keuze, vruchtbaarheid is dan een randvoorwaarde mijns inziens ja. En al helemaal een leeftijd erop plakken (wat tegenwoordig helemaal weinig meer uitmaakt met alle mogelijkheden)

En het gaat me meer om het feit dat je dingen als subjectiviteit aanhaalt. Zijn bar weinig absolute waarheden die je in zo'n discussie ten goede kunt aanhalen ;)
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_170296126
Of dan denk je ja oke leuke meid heeft ze al 2 mocca kindjes
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 17 april 2017 @ 21:58:50 #160
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_170296169
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 21:50 schreef Enowapi het volgende:

[..]

Dat was een reactie op The Innocent die meermaals stelt dat ik misschien niet te hoge eisen moet hebben.

Waarop ik het voorbeeld aan haal van een meid die al geruime tijd interesse in mij toont waar in principe alles op en aan zit, maar waar ik toch niet voor val. Daarmee wil ik aangeven dat ik niet zo in elkaar zit dat ik uit ben op een vriendin om mee te kunnen pronken (dus per se een slank fotomodel wil hebben met een enorm IQ, kortom : onrealistische eisen). Daar ben ik dus niet zo gevoelig voor, wel wanneer het aan komt op het feit dat je bij elkaar moet passen.

Heb zelf bijvoorbeeld al een tijd een behoorlijke crush op een meid die best wel wat kilootjes zwaarder is dan de voornoemde, naar algemene maatstaven misschien als wat minder knap zal worden aangemerkt, maar zij is wel veel meer mijn type. En dat vind ik veel belangrijker dan pure ''eisen'' zoals uiterlijk, lichaam, opleiding etcetera.

Zie mijzelf dus niet als iemand die allerlei onhaalbare rare eisen stelt.
Wat is dan eigenlijk je grote vraagstuk? Of probeer jij jouw huidige situatie te legitimeren?

Dan heb ik advies voor je. De enige 2 criteria of jouw situatie "gek of goed" is zijn jouw geluk en de wet.

Als die beide in ere stand houden in je huidige leventje zeg ik, ga zo door :)
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_170296327
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 21:49 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Voor mannen is 25 of 35 lood om oud ijzer, biologisch gezien. Wat gebeurt er dan geestelijk volgens jou?

Ik vind dat nogal een hooghartig argument namelijk.
Nee, dat is het niet.

In de opvoeding ben je anders op je 35e dan op je 25e. Dat kan voordelen hebben (wereldwijzer zijn), maar ook nadelen (worden vaak wat meer verwend, deels omdat oudere ouders ook gewoon meer geld hebben en dus vaak 1 kind).
  maandag 17 april 2017 @ 22:08:00 #162
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_170296509
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 22:02 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Nee, dat is het niet.

In de opvoeding ben je anders op je 35e dan op je 25e. Dat kan voordelen hebben (wereldwijzer zijn), maar ook nadelen (worden vaak wat meer verwend, deels omdat oudere ouders ook gewoon meer geld hebben en dus vaak 1 kind).
Ah ja prima. Iets met verhoogde kans enzo, goed, prima.

Voor de rest merk ik gewoon dat je ontzettend aan het veralgemeniseren bent. Snap dat het jouw waarneming is. En ook al zou die kloppen, als ik mijn kinderen straal en straalverwend wil opvoeden. Dan bepaal ik dat natuurlijk lekker zelf :)
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_170296659
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 22:08 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Ah ja prima. Iets met verhoogde kans enzo, goed, prima.

Voor de rest merk ik gewoon dat je ontzettend aan het veralgemeniseren bent. Snap dat het jouw waarneming is. En ook al zou die kloppen, als ik mijn kinderen straal en straalverwend wil opvoeden. Dan bepaal ik dat natuurlijk lekker zelf :)
Natuurlijk, maar voor de voordelige kant geldt precies hetzelfde. Dat is ook niet in steen gegoten, sowieso zijn er daarvoor te veel factoren in werking.

Verder moet je dat inderdaad zelf weten.
  dinsdag 18 april 2017 @ 08:37:04 #164
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_170300311
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 18:40 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Of je neemt jezelf nogal een tikje te serieus als je vanaf die leeftijd 18-jarigen afschrijft. Een beetje hetzelfde type dat niet date met mensen met een lagere opleiding.
Nee, maar op een gegeven moment ben je daar toch gewoon klaar mee? Die meiden beginnen nog net met leven.

Naar mijn idee is het wel gezond als je doelgroep opschuift
pi_170301001
Het duurde even voordat ik 't kon accepteren, maar ik ben ein-de-lijk vrijgezel na mijn 25e *O*
Zoveel kansen om dingen te doen die je altijd voor jezelf hebt willen doen, maar door omstandigheden of relatie geen mogelijkheid voor was.
Toen kwam ik erachter dat ik misschien helemaal niet een type ben voor huisje, boompje, beestje :+ Maar wie weet!
pi_170301534
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 18:40 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Of je neemt jezelf nogal een tikje te serieus als je vanaf die leeftijd 18-jarigen afschrijft. Een beetje hetzelfde type dat niet date met mensen met een lagere opleiding.
Hoezo? Na die leeftijd ga je vaak meer opzoek naar iemand waarmee je misschien wel een toekomst zou kunnen opbouwen.
Nou is natuurlijk de ene 18-jarige de andere niet, maar in z'n algemeenheid lijkt me dat dan niet meer de beste vijver om in te vissen.
  dinsdag 18 april 2017 @ 10:56:55 #167
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_170302042
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 09:42 schreef MidnightB00m het volgende:
Het duurde even voordat ik 't kon accepteren, maar ik ben ein-de-lijk vrijgezel na mijn 25e *O*
Zoveel kansen om dingen te doen die je altijd voor jezelf hebt willen doen, maar door omstandigheden of relatie geen mogelijkheid voor was.
Toen kwam ik erachter dat ik misschien helemaal niet een type ben voor huisje, boompje, beestje :+ Maar wie weet!
Precies dit!
Toen ik begin 20 was wilde ik niets liever dan samenwonen met mijn vriend. Uiteindelijk bleek dit best tegen te vallen.
Nu hoef ik er nog echt niet aan te denken. Eindelijk vrij om te doen en laten wat IK wil *O* Misschien komt dat ooit wel weer.

Ik snap niet waar iedereen zich zo druk om maakt. Je leven is echt niet afgelopen na je 25e. Er is nog tijd genoeg en meiden/vrouwen genoeg.
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_170302309
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 21:54 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Nou ja dan hoef je dus ook geen topic erover te openen. Aangezien je een ideaal persoon hebt die jou wil en je al verder bezig bent met een persoon die meer jouw type is en waarmee het ook wel gaat lukken
Bedankt voor je mening, maar of ik het nodig vind om een topic te openen bepaal ik zelf wel :)

Toch al ruim 7 pagina's, dus kennelijk geen onderwerp dat het forum onberoerd laat.
pi_170302323
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 10:56 schreef TaMieke het volgende:

[..]

Precies dit!
Toen ik begin 20 was wilde ik niets liever dan samenwonen met mijn vriend. Uiteindelijk bleek dit best tegen te vallen.
Nu hoef ik er nog echt niet aan te denken. Eindelijk vrij om te doen en laten wat IK wil *O* Misschien komt dat ooit wel weer.

Ik snap niet waar iedereen zich zo druk om maakt. Je leven is echt niet afgelopen na je 25e. Er is nog tijd genoeg en meiden/vrouwen genoeg.
En wat zijn dat dan precies voor dingen die je wel kunt doen zonder relatie, maar niet met?
  dinsdag 18 april 2017 @ 11:52:32 #170
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_170302910
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 11:20 schreef Enowapi het volgende:

[..]

En wat zijn dat dan precies voor dingen die je wel kunt doen zonder relatie, maar niet met?
Ik hoef nu aan niemand meer verantwoording af te leggen waarom ik dingen koop, waarom ik ergens heen wil. Dagjes weg gewoon omdat dat leuk is. Vakantie boeken omdat ik daar zin in heb. Tattoo's nemen omdat ik dat wil en het mijn lijf is....

Misschien simpele dingen voor andere maar voor mij wel belangrijk. Ik kan/mag en moet vooral mezelf weer vinden en ontwikkelen.

Ik snap ook wel dat een relatie fijner lijkt als je er geen hebt en soms mis ik het wel. Maar je bent na je 25e echt niet afgeschreven. :*
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_170303190
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 11:52 schreef TaMieke het volgende:

[..]

Ik hoef nu aan niemand meer verantwoording af te leggen waarom ik dingen koop, waarom ik ergens heen wil. Dagjes weg gewoon omdat dat leuk is. Vakantie boeken omdat ik daar zin in heb. Tattoo's nemen omdat ik dat wil en het mijn lijf is....

Misschien simpele dingen voor andere maar voor mij wel belangrijk. Ik kan/mag en moet vooral mezelf weer vinden en ontwikkelen.

Ik snap ook wel dat een relatie fijner lijkt als je er geen hebt en soms mis ik het wel. Maar je bent na je 25e echt niet afgeschreven. :*
Sorry hoor, maar je hebt dan alleen een slechte/ ongezonde relatie achter de rug. In een gezonde relatie zou dat allemaal moeten kunnen, dat twee personen vrij zijn binnen een relatie en elkaar vertrouwen is prachtig, maar schijnbaar heel zeldzaam. Daarom nooit te snel een relatie aangaan en ook alleen met de juiste persoon, maar om zo te zeggen dat elke relatie beperkend is, nee dat heb je mis.
  dinsdag 18 april 2017 @ 12:16:36 #172
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_170303464
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 12:04 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar je hebt dan alleen een slechte/ ongezonde relatie achter de rug. In een gezonde relatie zou dat allemaal moeten kunnen, dat twee personen vrij zijn binnen een relatie en elkaar vertrouwen is prachtig, maar schijnbaar heel zeldzaam. Daarom nooit te snel een relatie aangaan en ook alleen met de juiste persoon, maar om zo te zeggen dat elke relatie beperkend is, nee dat heb je mis.
Ik zeg nergens dat elke relatie beperkend. Jij vraagt mij wat ik kan nu ik geen relatie meer heb, nou dat dus. Of het nu een geode of slechte relatie was, doet er vrij weinig toe.
En ja misschien zijn we veel te snel bij elkaar gekomen, maar sta jij daar bij stil als je 16 bent en verliefd? Waarschijnlijk sta je er ook niet bij stil als je 25+ bent. Je bent verliefd, je ziet alleen de leuke dingen.

Maar je zegt het zelf ook. Vertrouwen in elkaar en in de relatie is zeldzaam, dus ben je dan daadwerkelijk beter af met een relatie?
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  dinsdag 18 april 2017 @ 12:26:32 #173
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_170303728
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 21:46 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Evolutie is slechts een theorie, die we breed aannemen totdat er een betere theorie is. Is ook maar ooit "bedacht". Maakt het niet absoluut objectief.

Aan welk fundamentalistisch refo-instituut heb jij je "onderwijs" gekregen? :')
pi_170303774
-Verkeerde topic-
  dinsdag 18 april 2017 @ 12:32:46 #175
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_170303946
quote:
9s.gif Op dinsdag 18 april 2017 12:26 schreef Nobu het volgende:

[..]

Aan welk fundamentalistisch refo-instituut heb jij je "onderwijs" gekregen? :')
Puur academisch gezien heeft hij wel gelijk: Evolutie blijft een 'theorie', maar wel de theorie die het meest overeenkomt met de waarnemingen die we doen. Dat is niks anders dan de theorie van bijvoorbeeld quantummechanica: Er wordt een model gemaakt en getoetst of dat klopt met de metingen die gedaan worden.

Totdat we evolutie echt direct in actie kunnen waarnemen blijft het een theorie, maar om dat soort waarnemingen te doen moet je onderzoeken doen op ecologische tijdsschalen (duizenden jaren) wat natuurlijk nooit gaat gebeuren. ;)
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  dinsdag 18 april 2017 @ 12:52:38 #176
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_170304511
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 12:16 schreef TaMieke het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat elke relatie beperkend. Jij vraagt mij wat ik kan nu ik geen relatie meer heb, nou dat dus. Of het nu een geode of slechte relatie was, doet er vrij weinig toe.
En ja misschien zijn we veel te snel bij elkaar gekomen, maar sta jij daar bij stil als je 16 bent en verliefd? Waarschijnlijk sta je er ook niet bij stil als je 25+ bent. Je bent verliefd, je ziet alleen de leuke dingen.

Maar je zegt het zelf ook. Vertrouwen in elkaar en in de relatie is zeldzaam, dus ben je dan daadwerkelijk beter af met een relatie?
Geef jou wel gelijk hoor. Je kunt nog zo een vrije relatie hebben. Maar een relatie werkt natuurlijk toch met een sociale soort checks en balances. Je geeft wat, krijgt wat. Als je alleen bent kun je dus echt volledig bepalen wat je wilt, zonder dat je rekening met iemand houdt. Dat is een fijn gevoel.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_170309275
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 12:04 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar je hebt dan alleen een slechte/ ongezonde relatie achter de rug. In een gezonde relatie zou dat allemaal moeten kunnen, dat twee personen vrij zijn binnen een relatie en elkaar vertrouwen is prachtig, maar schijnbaar heel zeldzaam. Daarom nooit te snel een relatie aangaan en ook alleen met de juiste persoon, maar om zo te zeggen dat elke relatie beperkend is, nee dat heb je mis.
My thoughts.

Kan me best voorstellen dat hoe langer de relatie duurt en hoe meer gezamenlijke verantwoordelijkheden je hebt (bijvoorbeeld kinderen) dat je meer rekening met elkaar dient te houden wat betreft het boeken van vakanties etc.

Maar als je nog een twintiger / dertiger bent en je mag al niet eens een tattoo zetten van je partner of je hebt niet eens dezelfde voorkeuren op reisgebied, dan klinkt dat sowieso al niet echt als een leuke / gezonde relatie.
pi_170309982
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 16:43 schreef Enowapi het volgende:

[..]

My thoughts.

Kan me best voorstellen dat hoe langer de relatie duurt en hoe meer gezamenlijke verantwoordelijkheden je hebt (bijvoorbeeld kinderen) dat je meer rekening met elkaar dient te houden wat betreft het boeken van vakanties etc.

Maar als je nog een twintiger / dertiger bent en je mag al niet eens een tattoo zetten van je partner of je hebt niet eens dezelfde voorkeuren op reisgebied, dan klinkt dat sowieso al niet echt als een leuke / gezonde relatie.
Klopt, ik herken dit ook wel. Daarom is het ook belangrijk soms om lekker single te zijn zodat je jezelf weer terug kan vinden en/of ontwikkelen zoals jij dat wilt. Wie weet loop je dan ooit tegen een geschiktere partner aan.
pi_170314416
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 17:09 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Klopt, ik herken dit ook wel. Daarom is het ook belangrijk soms om lekker single te zijn zodat je jezelf weer terug kan vinden en/of ontwikkelen zoals jij dat wilt. Wie weet loop je dan ooit tegen een geschiktere partner aan.
Klopt, maar op een gegeven moment ben je wel uit-ontwikkeld.

Een jaar aan de andere kant van de wereld zitten met een backpack en een wilde baard, lekker je eigen ding doen : Is ook allemaal hartstikke lekker, maar dit doe ik al een jaar of 8 ofzo. Na een tijdje ken je jezelf wel goed genoeg denk ik dan :')

Al moet ik eerlijk bekennen dat het me inderdaad ook wel eens benauwt, het idee van een relatie. Want hoe je het ook wendt of keert, er komen inderdaad altijd verwachtingen bij kijken. Je kunt misschien in de eerste maanden nog wel wegkomen met ''je eigen ding doen'', maar als je dat alsmaar blijft doen, blijft zo'n relatie ook in de oppervlakkige fase hangen en dan is de partner vaak na een paar maanden weer vertrokken.
  dinsdag 18 april 2017 @ 20:03:03 #180
138448 PeZu
Suspended animation
pi_170314438
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 20:02 schreef Enowapi het volgende:

[..]

Klopt, maar op een gegeven moment ben je wel uit-ontwikkeld.

Een jaar aan de andere kant van de wereld zitten met een backpack en een wilde baard, lekker je eigen ding doen : Is ook allemaal hartstikke lekker, maar dit doe ik al een jaar of 8 ofzo. Na een tijdje ken je jezelf wel goed genoeg denk ik dan :')

Al moet ik eerlijk bekennen dat het me inderdaad ook wel eens benauwt, het idee van een relatie. Want hoe je het ook wendt of keert, er komen inderdaad altijd verwachtingen bij kijken. Je kunt misschien in de eerste maanden nog wel wegkomen met ''je eigen ding doen'', maar als je dat alsmaar blijft doen, blijft zo'n relatie ook in de oppervlakkige fase hangen en dan is de partner vaak na een paar maanden weer vertrokken.
jongen, mijn tip: Meet Up.

Verdiep je er in,nu en heb van het weeknd een leuk sociaal evenement
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
  woensdag 19 april 2017 @ 02:46:30 #181
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_170323427
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 20:03 schreef PeZu het volgende:

[..]

jongen, mijn tip: Meet Up.

Verdiep je er in,nu en heb van het weeknd een leuk sociaal evenement
Je lijkt wel een vriend van me. Die liep altijd te zeiken over Nieuwe Mensen Leren Kennen (NMLK).

Uiteindelijk ben ik toch maar eens een keer naar een evenement van dat NMLK toegegaan. Gelijk maar naar een borrel, dan kom je tenminste wat meer mensen tegen dan bij een museumbezoek oid met maar vijf man ofzo.
Het was in Amsterdam (dus niet in Meppel-buiten ofzo), maar mijn god wat waren dat een stel suffe kneuzen bij elkaar. Holy fuckin' hell. Zelfs de zwervers op straat waren nog interessanter en minder sociaal mislukt :X

Naar borrels van Meet Up ben ik vaker geweest. 100 keer beter, maar ook daar kom je 9 van de 10 keer niet door de small-talk-barrière heen. Je zou denken dat mensen die naar Meet-Up-evenementen gaan wèl behoefte hebben aan sociaal contact. Dat hebben ze waarschijnlijk ook wel, maar toch voel je dat ze de boot afhouden. Ze blijven de kat uit de boom kijken. Het is allemaal los en sociaal, maar niemand laat de ander echt toe. Niemand spreekt 1 op 1 af ofzo en wordt vrienden. Het blijft bij vriendelijk, maar vluchtig contact tussen vreemden. En echt niet alleen bij mij. Omdat ik een sociaal gestoorde fok-auti zou zijn ofzo.

[intermezzo]
Mensen worden met elk jaar dat ze ouder worden ook gereserveerder. Houden intermenselijk gezien de boot af.
Eigenlijk is dat één doorlopende lijn vanaf geboorte naar volwassen leeftijd. Een kleuter is binnen 1 dag beste vriendjes met een ander kind in de zandbak. Op de lagere school gaat het al iets minder snel en begint sociale hiërarchie een rol te spelen.
Op de middelbare school neemt die hiërarchie en groepsgedrag bizarre vormen aan. Desondanks hoef je op de middelbare school voor het aangaan van een vriendschap nog geen 35-pagina's tellend formulier in te vullen.
Tijdens je studententijd is er in het eerste jaar even een opleving van 'sociale menging/interactie'. Is ook nodig, want niemand kent elkaar en sociale connecties zijn min of meer noodzakelijk. Echter niet heel lang daarna begint dat toch sociale toch af te nemen. Mensen hebben hun groepje en hoeven jou als vreemde er niet bij in hun leven.
Bij studenten valt dat buiten de deur houden van vreemden nog wel mee, maar met de overstap naar het volwassen leven verandert dat dramatisch. Zoals TS al vele malen heeft beschreven, bestaat het leven van de meesten dan alleen nog maar uit werk, hypotheek en partner. De rest interesseert ze geen kont (meer).
[/intermezzo]

Je lijkt me trouwens best een toffe peer, TS. In ieder geval zeker geen suffe drol die alleen maar over zijn hypotheek kan lullen. En ook geen standaard fok-zolderauti :'( :D
Lijkt me best lachen om een keer een biertje te gaan drinken in Utrecht #hohommo. Ik heb alleen geen kantenklare oplossing voor je probleem.

[ Bericht 0% gewijzigd door Puntenjager op 19-04-2017 02:56:07 ]
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  woensdag 19 april 2017 @ 07:25:10 #182
138448 PeZu
Suspended animation
pi_170323782
quote:
14s.gif Op woensdag 19 april 2017 02:46 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Je lijkt wel een vriend van me. Die liep altijd te zeiken over Nieuwe Mensen Leren Kennen (NMLK).

Uiteindelijk ben ik toch maar eens een keer naar een evenement van dat NMLK toegegaan. Gelijk maar naar een borrel, dan kom je tenminste wat meer mensen tegen dan bij een museumbezoek oid met maar vijf man ofzo.
Het was in Amsterdam (dus niet in Meppel-buiten ofzo), maar mijn god wat waren dat een stel suffe kneuzen bij elkaar. Holy fuckin' hell. Zelfs de zwervers op straat waren nog interessanter en minder sociaal mislukt :X

Naar borrels van Meet Up ben ik vaker geweest. 100 keer beter, maar ook daar kom je 9 van de 10 keer niet door de small-talk-barrière heen. Je zou denken dat mensen die naar Meet-Up-evenementen gaan wèl behoefte hebben aan sociaal contact. Dat hebben ze waarschijnlijk ook wel, maar toch voel je dat ze de boot afhouden. Ze blijven de kat uit de boom kijken. Het is allemaal los en sociaal, maar niemand laat de ander echt toe. Niemand spreekt 1 op 1 af ofzo en wordt vrienden. Het blijft bij vriendelijk, maar vluchtig contact tussen vreemden. En echt niet alleen bij mij. Omdat ik een sociaal gestoorde fok-auti zou zijn ofzo.

[intermezzo]
Mensen worden met elk jaar dat ze ouder worden ook gereserveerder. Houden intermenselijk gezien de boot af.
Eigenlijk is dat één doorlopende lijn vanaf geboorte naar volwassen leeftijd. Een kleuter is binnen 1 dag beste vriendjes met een ander kind in de zandbak. Op de lagere school gaat het al iets minder snel en begint sociale hiërarchie een rol te spelen.
Op de middelbare school neemt die hiërarchie en groepsgedrag bizarre vormen aan. Desondanks hoef je op de middelbare school voor het aangaan van een vriendschap nog geen 35-pagina's tellend formulier in te vullen.
Tijdens je studententijd is er in het eerste jaar even een opleving van 'sociale menging/interactie'. Is ook nodig, want niemand kent elkaar en sociale connecties zijn min of meer noodzakelijk. Echter niet heel lang daarna begint dat toch sociale toch af te nemen. Mensen hebben hun groepje en hoeven jou als vreemde er niet bij in hun leven.
Bij studenten valt dat buiten de deur houden van vreemden nog wel mee, maar met de overstap naar het volwassen leven verandert dat dramatisch. Zoals TS al vele malen heeft beschreven, bestaat het leven van de meesten dan alleen nog maar uit werk, hypotheek en partner. De rest interesseert ze geen kont (meer).
[/intermezzo]

Je lijkt me trouwens best een toffe peer, TS. In ieder geval zeker geen suffe drol die alleen maar over zijn hypotheek kan lullen. En ook geen standaard fok-zolderauti :'( :D
Lijkt me best lachen om een keer een biertje te gaan drinken in Utrecht #hohommo. Ik heb alleen geen kantenklare oplossing voor je probleem.
altijd te zeiken? Ik noem het hier een 2e keer aan ts

Meet up werkt gewooon, dat het voor jou niet heeft gewerkt zegt weinig

Maar ik heb wel vermoeden dat het aan jou ligt, met je zeiken en kneuzen gelijk en je huil epistel
^O^ O~)
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
  woensdag 19 april 2017 @ 09:13:25 #183
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_170324640
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 07:25 schreef PeZu het volgende:

[..]

altijd te zeiken? Ik noem het hier een 2e keer aan ts

Meet up werkt gewooon, dat het voor jou niet heeft gewerkt zegt weinig

Maar ik heb wel vermoeden dat het aan jou ligt, met je zeiken en kneuzen gelijk en je huil epistel
^O^ O~)
Tuurlijk joh. Volwassenen maken net zo makkelijk vrienden als kleine kinderen. En bij meetupborrels is ook niet 90% al weer alleen naar huis om 0.00 uur.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  woensdag 19 april 2017 @ 09:15:30 #184
138448 PeZu
Suspended animation
pi_170324660
quote:
3s.gif Op woensdag 19 april 2017 09:13 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Tuurlijk joh. Volwassenen maken net zo makkelijk vrienden als kleine kinderen. En bij meetupborrels is ook niet 90% al weer alleen naar huis om 0.00 uur.
bedankt, ik weet het nu wel zeker ^O^
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_170328568
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 20:02 schreef Enowapi het volgende:

[..]

Klopt, maar op een gegeven moment ben je wel uit-ontwikkeld.

Een jaar aan de andere kant van de wereld zitten met een backpack en een wilde baard, lekker je eigen ding doen : Is ook allemaal hartstikke lekker, maar dit doe ik al een jaar of 8 ofzo. Na een tijdje ken je jezelf wel goed genoeg denk ik dan :')

Al moet ik eerlijk bekennen dat het me inderdaad ook wel eens benauwt, het idee van een relatie. Want hoe je het ook wendt of keert, er komen inderdaad altijd verwachtingen bij kijken. Je kunt misschien in de eerste maanden nog wel wegkomen met ''je eigen ding doen'', maar als je dat alsmaar blijft doen, blijft zo'n relatie ook in de oppervlakkige fase hangen en dan is de partner vaak na een paar maanden weer vertrokken.
Daar kan ik ook inkomen! Voor mij is dat nu een nieuwe fase.

Misschien heb ik 't topic niet goed gelezen, maar hoe ziet een relatie er uit voor jou? :)
  woensdag 19 april 2017 @ 16:39:03 #186
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_170333191
Ik had ook pas na jaren weer een relatie toen ik 30 was, best een aardig deel van oude klasgenoten (meeste met kinderen) waren inmiddels ook alweer gescheiden.
pi_170333637
quote:
14s.gif Op woensdag 19 april 2017 02:46 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Je lijkt wel een vriend van me. Die liep altijd te zeiken over Nieuwe Mensen Leren Kennen (NMLK).

Uiteindelijk ben ik toch maar eens een keer naar een evenement van dat NMLK toegegaan. Gelijk maar naar een borrel, dan kom je tenminste wat meer mensen tegen dan bij een museumbezoek oid met maar vijf man ofzo.
Het was in Amsterdam (dus niet in Meppel-buiten ofzo), maar mijn god wat waren dat een stel suffe kneuzen bij elkaar. Holy fuckin' hell. Zelfs de zwervers op straat waren nog interessanter en minder sociaal mislukt :X

Naar borrels van Meet Up ben ik vaker geweest. 100 keer beter, maar ook daar kom je 9 van de 10 keer niet door de small-talk-barrière heen. Je zou denken dat mensen die naar Meet-Up-evenementen gaan wèl behoefte hebben aan sociaal contact. Dat hebben ze waarschijnlijk ook wel, maar toch voel je dat ze de boot afhouden. Ze blijven de kat uit de boom kijken. Het is allemaal los en sociaal, maar niemand laat de ander echt toe. Niemand spreekt 1 op 1 af ofzo en wordt vrienden. Het blijft bij vriendelijk, maar vluchtig contact tussen vreemden. En echt niet alleen bij mij. Omdat ik een sociaal gestoorde fok-auti zou zijn ofzo.

[intermezzo]
Mensen worden met elk jaar dat ze ouder worden ook gereserveerder. Houden intermenselijk gezien de boot af.
Eigenlijk is dat één doorlopende lijn vanaf geboorte naar volwassen leeftijd. Een kleuter is binnen 1 dag beste vriendjes met een ander kind in de zandbak. Op de lagere school gaat het al iets minder snel en begint sociale hiërarchie een rol te spelen.
Op de middelbare school neemt die hiërarchie en groepsgedrag bizarre vormen aan. Desondanks hoef je op de middelbare school voor het aangaan van een vriendschap nog geen 35-pagina's tellend formulier in te vullen.
Tijdens je studententijd is er in het eerste jaar even een opleving van 'sociale menging/interactie'. Is ook nodig, want niemand kent elkaar en sociale connecties zijn min of meer noodzakelijk. Echter niet heel lang daarna begint dat toch sociale toch af te nemen. Mensen hebben hun groepje en hoeven jou als vreemde er niet bij in hun leven.
Bij studenten valt dat buiten de deur houden van vreemden nog wel mee, maar met de overstap naar het volwassen leven verandert dat dramatisch. Zoals TS al vele malen heeft beschreven, bestaat het leven van de meesten dan alleen nog maar uit werk, hypotheek en partner. De rest interesseert ze geen kont (meer).
[/intermezzo]

Je lijkt me trouwens best een toffe peer, TS. In ieder geval zeker geen suffe drol die alleen maar over zijn hypotheek kan lullen. En ook geen standaard fok-zolderauti :'( :D
Lijkt me best lachen om een keer een biertje te gaan drinken in Utrecht #hohommo. Ik heb alleen geen kantenklare oplossing voor je probleem.
_O- die ervaring met NMLK had ik ook. Was alleen een O&N feest :P
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  woensdag 19 april 2017 @ 17:45:26 #188
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170334409
quote:
10s.gif Op woensdag 19 april 2017 17:00 schreef Godshand het volgende:

[..]

_O- die ervaring met NMLK had ik ook. Was alleen een O&N feest :P
Weet je wat ik vreemd vind? In Nederland werkt het zo, op Curacao niet.

Ik moest ook aan wennen hoe makkelijk mensen sociale contacten verwaarlozen en mensen buiten de boot afhouden.

Dan rekenen ze alleen maar op hun partner en als dat mis gaat (wat heel vaak gebeurt) zijn ze eenzaam en geïsoleerd. Dan maar een fok-topic openen. :')
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170345219
quote:
14s.gif Op woensdag 19 april 2017 02:46 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Tijdens je studententijd is er in het eerste jaar even een opleving van 'sociale menging/interactie'. Is ook nodig, want niemand kent elkaar en sociale connecties zijn min of meer noodzakelijk. Echter niet heel lang daarna begint dat toch sociale toch af te nemen. Mensen hebben hun groepje en hoeven jou als vreemde er niet bij in hun leven.
Bij studenten valt dat buiten de deur houden van vreemden nog wel mee, maar met de overstap naar het volwassen leven verandert dat dramatisch. Zoals TS al vele malen heeft beschreven, bestaat het leven van de meesten dan alleen nog maar uit werk, hypotheek en partner. De rest interesseert ze geen kont (meer).
[/intermezzo]

Dit verwoord je goed, er wordt hoog gedaan over de studententijd (en ja het is mooi het verenigingsleven e.d.), maar over het algemeen wordt dat sociale met de studentenjaren al iets minder ja, zo rond rond 22-23 ga je dat merken en met 25 nog sneller.

Buiten verenigingen om, is dan een nieuwe bachelor doen de enige mogelijkheid om die sociale realiteit van eerstejaars studeren te herscheppen? Of bedoel je dat het zit in de psyche van de mens, heb je er op je 25e allemaal minder zin in... ?
pi_170347860
Ik val nog iets onder de 25, maar ook ik merk het al bij sommige vrienden. Waren tot een aantal jaar geleden het beest in de kroeg, maar zitten nu elke zaterdagavond braaf naast hun vriendin op de bank om naar Linda de Mol te kijken.

Ik snap dat persoonlijk niet zo. Net alsof je alleen uitgaat om een potentiële partner te zoeken. Ik snap best dat een volwassen leven verantwoordelijkheden met zich meeneemt en je niet meer elke avond gaat zuipen. Maar na een week werken smacht ik echt even naar een avondje uit.

Overigens zijn er zat manieren om als 25-plusser aan nieuwe contacten te komen.
pi_170348097
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 20:02 schreef Enowapi het volgende:

[..]

Klopt, maar op een gegeven moment ben je wel uit-ontwikkeld.

Een jaar aan de andere kant van de wereld zitten met een backpack en een wilde baard, lekker je eigen ding doen : Is ook allemaal hartstikke lekker, maar dit doe ik al een jaar of 8 ofzo. Na een tijdje ken je jezelf wel goed genoeg denk ik dan :')

Al moet ik eerlijk bekennen dat het me inderdaad ook wel eens benauwt, het idee van een relatie. Want hoe je het ook wendt of keert, er komen inderdaad altijd verwachtingen bij kijken. Je kunt misschien in de eerste maanden nog wel wegkomen met ''je eigen ding doen'', maar als je dat alsmaar blijft doen, blijft zo'n relatie ook in de oppervlakkige fase hangen en dan is de partner vaak na een paar maanden weer vertrokken.
Waarom zou een relatie benauwend zijn? In elke relatie is het geven en nemen, en je krijgt daar iets moois voor terug, een liefdevolle relatie als het goed is.

Als het goed is ben je graag bij je partner en doe je samen de dingen die jullie leven omhelst, daar komt een stukje verantwoording bij kijken en uiteraard een stuk commitment en altijd je eigen dingen willen doen is een concessies tot een bepaalde hoogte.

Ik denk dat als je relatie benauwend aanvoelt dat is fundamenteel al iets niet goed zit tussen beiden, of omdat je simpelweg geen persoon voor de liefde bent, dat wil zeggen te egoïstisch in wezen. Wel de lusten willen, en de rest zien als last :P
  Moderator / Redactie Sport donderdag 20 april 2017 @ 09:44:52 #192
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_170348129
Mijn studiegroep/vriendengroep gaat nu naar de 28/29 en is het nog steeds van de kroeg in?
Ja het is iets meer plannen dan voorheen. Zal ook wel schelen dat het een groep vrijgezellen zijn en die houden nogal van hun eigen leventje houden met veel lol naast het werk.
Wel een stadse omgeving, dus dat scheelt misschien ook wel.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_170348204
Over het algemeen klopt het wel.
Maar ik zie ook 2 relaties in mijn omgeving waarbij de gozer 100% voor zijn gezin zorgt maar genoeg vrijheid heeft om dingen te doen.

Het is ook een mindset van sommige mensen hoor.
Sommig geven gewoon de voorkeur om Linda de Mol te kijken als de kinderen op bed liggen ipv de stad in te gaan.
Hell To The Liars
pi_170348305
Ach, kijk: een topic vol met mensen die zich druk maken om wat andere mensen vinden van hun leven.

Vertel me, hoe beperkt het jou, hoe raakt het jou, hoe ondervind je er last van, hoe word je er armer van, hoe word je er ongelukkiger van, hoe word je dommer van, hoe heb je er slechtere seks door, hoe smaakt het eten minder, hoe schijnt de zon minder voor jou...

...als iemand anders jouw keuzes in het leven afkeurt?

Ik ben zeer benieuwd. :')
pi_170348435
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 09:52 schreef Drieklank het volgende:
Ach, kijk: een topic vol met mensen die zich druk maken om wat andere mensen vinden van hun leven.

Vertel me, hoe beperkt het jou, hoe raakt het jou, hoe ondervind je er last van, hoe word je er armer van, hoe word je er ongelukkiger van, hoe word je dommer van, hoe heb je er slechtere seks door, hoe smaakt het eten minder, hoe schijnt de zon minder voor jou...

...als iemand anders jouw keuzes in het leven afkeurt?

Ik ben zeer benieuwd. :')
QFT
  donderdag 20 april 2017 @ 10:08:25 #196
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_170348668
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 09:52 schreef Drieklank het volgende:
Ach, kijk: een topic vol met mensen die zich druk maken om wat andere mensen vinden van hun leven.

Vertel me, hoe beperkt het jou, hoe raakt het jou, hoe ondervind je er last van, hoe word je er armer van, hoe word je er ongelukkiger van, hoe word je dommer van, hoe heb je er slechtere seks door, hoe smaakt het eten minder, hoe schijnt de zon minder voor jou...

...als iemand anders jouw keuzes in het leven afkeurt?

Ik ben zeer benieuwd. :')
Yay een individualist :)

Snap je verhaal, en ook al raak je feitelijk de waarheid, zijn we wel sociale wezens. Utopisch, dat is jouw verhaal.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  donderdag 20 april 2017 @ 10:12:14 #197
138448 PeZu
Suspended animation
pi_170348777
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:08 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Yay een individualist :)

Snap je verhaal, en ook al raak je feitelijk de waarheid, zijn we wel sociale wezens. Utopisch, dat is jouw verhaal.
is niet utopisch hoor, wat hij beschrijft heb je zelf geheel in de hand
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
  donderdag 20 april 2017 @ 10:13:41 #198
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_170348819
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:12 schreef PeZu het volgende:

[..]

is niet utopisch hoor, wat hij beschrijft heb je zelf geheel in de hand
Naïef
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  donderdag 20 april 2017 @ 10:14:51 #199
138448 PeZu
Suspended animation
pi_170348862
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:13 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Naïef
nee hoor :D
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_170348928
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:13 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Naïef
Nope, het vergt alleen karakter en geen herd mentaliteit. Het kost wat, maar dan heb je ook wat :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')