abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_170276212
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 21:53 schreef ratatat het volgende:

[..]

Nee, ik verkies staal niet boven carbon. Alleen dat als ik 3k+ aan een frame uit ga geven, dit dan een stalen frame is met het idee dat ik dat ding mee m'n graf in gaat. Aan een carbon frame zou ik niet zoveel geld uitgeven.
Dat dus. De stalen frames die ik heb kan ik op een levensduur van dik 20 jaar begroten. Zelfs bij intensief gebruik. Bij het enige aluminium frame dat destijds 1600 gulden kostte, was die na 9 jaar op. Meer dan 10 jaar is met carbon ook maar de vraag. M'n 1e maatframe uit '97 gebruik ik nog veel en vraag. Dat frame heeft er dik een ton op zitten. Op die manier berekend is een goed stalen frame gewoon goedkoop.
  maandag 17 april 2017 @ 00:08:40 #52
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_170276293
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 21:53 schreef ratatat het volgende:

[..]

Nee, ik verkies staal niet boven carbon. Alleen dat als ik 3k+ aan een frame uit ga geven, dit dan een stalen frame is met het idee dat ik dat ding mee m'n graf in gaat. Aan een carbon frame zou ik niet zoveel geld uitgeven.
Haha

Carbon gaat langer mee dan staal.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 17 april 2017 @ 00:10:05 #53
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_170276328
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 00:05 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Dat dus. De stalen frames die ik heb kan ik op een levensduur van dik 20 jaar begroten. Zelfs bij intensief gebruik. Bij het enige aluminium frame dat destijds 1600 gulden kostte, was die na 9 jaar op. Meer dan 10 jaar is met carbon ook maar de vraag. M'n 1e maatframe uit '97 gebruik ik nog veel en vraag. Dat frame heeft er dik een ton op zitten. Op die manier berekend is een goed stalen frame gewoon goedkoop.
Tsja de eerste carbon frame's zullen ondertussen ook allang stuk zijn. Je moet alleen niet vergeten dat de huidige carbon frame's een stuk geavanceerder zijn dan die van 20 jaar terug. En hetzelfde geld voor alu.

Er zitten natuurlijk een hoop nadelen aan carbon, maar ook een hoop voordelen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 17 april 2017 @ 08:12:56 #54
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_170278550
registreer om deze reclame te verbergen
Ik heb ook al meerdere stalen frames gebroken.
pi_170278727
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 00:05 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]
Meer dan 10 jaar is met carbon ook maar de vraag.
Nee hoor, heb er 14 jaar mee gedaan.
Het is dat door een aanrijding de staande achtervork op twee plaatsen is gebroken. Anders was het waarschijnlijk nog reparabel geweest ook.
in a crowd you lose humanity
  maandag 17 april 2017 @ 09:21:10 #56
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_170278948
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 08:45 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Nee hoor, heb er 14 jaar mee gedaan.
Het is dat door een aanrijding de staande achtervork op twee plaatsen is gebroken. Anders was het waarschijnlijk nog reparabel geweest ook.

Hmm ja zo kan je ook redeneren dat carbon alleen stuk gaat als je ermee crashed. En carbon roest niet. En kent geen metaalmoeheid.
pi_170283213
registreer om deze reclame te verbergen
10 jaar over een frame doen? Ik ben na een jaar al uitgekeken op een fiets
  maandag 17 april 2017 @ 13:20:22 #58
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_170283262
quote:
6s.gif Op maandag 17 april 2017 13:18 schreef Andyy het volgende:
10 jaar over een frame doen? Ik ben na een jaar al uitgekeken op een fiets
Een goede fiets is net als een goed huwelijk *;
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_170283754
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 13:20 schreef Maraca het volgende:

[..]

Een goede fiets is net als een goed huwelijk *;
Inderdaad, en na 20 jaar ben je helemaal een met je fiets.
pi_170283771
Verslag van m'n Flèche, op een fiets uit 1987 (niet dat ik 'm zo lang heb).

Bij team Esperanto begon het voor de start al mis te gaan. Carsten had sinds de 400 van Boekelo een knieblessure en moest dus afmelden. Even leek het er op dat hij door een 2e gastrijdster vervangen kon worden maar dit lukte uiteindelijk niet. Op weg naar de start kwam er bij mij nog een probleem bij, na 15km brak m'n derailleurkabel (de buitenkabel). Daardoor kon ik achteren niet meer schakelen. Een binnenkabel heb ik mij me, een buitenkabel niet. Direct Lars gebeld, die zou bijna uitstappen in Aken. Snel de coordinaten van een fietsenwinkel bij het station gegeven en de vraag om een kabel daar te kopen.
Zelf dan maar de binnenkabel opgebonden aan de bidonhouderbout en zo met 3 versnellingen verder gefietst. Even voor Kelmis kwam dan het bericht dat de fietsenmaker in Aken dicht was. Dat werd hopen op die in Kelmis. Gelukkig was de fietsenhandel in Kelmis open. Daar een set kabels gekocht en gemonteerd. 200meter verderop was de bakker waar we afgesproken hadden. 5 minuten voor 12 kwam ik er aan. Snel de kaarten verdelen en stempelen. Net op dat moment kwam ook het startcomité aan. Uiteindelijk om 12u05 gestart.

IMGP5253.jpg

Maar direct bleek al dat de reparatie niet echt goed was, de buitenkabel en binnenkabel harmonieerden wel, onder het frame was de doorloop te krap. Na een kilometer of 10 de binnenkabel vervangen door mijn eigen reserveexemplaar dat dunner en gecoat is. Gelijk liep het schakelen weer goed. De dorpszaak had me dus de verkeerde kabel verkocht. :(. Verder ging het naar het westen, met een forse wind op kop.

IMGP5260.jpg

IMGP5267.jpg

IMGP5272.jpg

IMGP5275.jpg

Na Visé was er nog maar 1 klim van betekenis, daarna een golvend landschap. Met het thema Romeinse Limes 'moesten' we in Tongeren natuurlijk even langs bij Ambiorix. de Haspengouw ten westen van Tongeren is in deze tijd van het jaar erg mooi met de bloesem. Mooie steden als St. Truiden worden verbonden met fietspaden over oude spoorlijnen.

In Drieslinter besluiten twee teamleden er mee te stoppen. De omstandigheden zijn niet zo dat ze de fleche kunnen uitrijden. Een handig station is in de buurt dus de trein is een optie.
Zo bleven we over met 3, de minimumnorm. Omdat er ook 3 machines moeten aankomen moest Lars alleen verder op de tandem.

IMGP5278.jpg

Met 3 man was Leuven snel bereikt. De achterstand op het schema hadden we inmiddels bijna helemaal ingelopen. Leuven is prima als controleplek, langs het kanaal kun je de stad snel verlaten en vlak bij het station kun je zowel goed en snel eten als snel je boodschappen doen (tot 20uur dan).

IMGP5282.jpg

IMGP5283.jpg

IMGP5288.jpg

Langs het kanaal ging het goed verder. De wind begon langzaam te liggen, het regende niet meer en weinig verkeer op de weg. Alleen een bouwput zorgde voor wat teamwerk om alle fietsen langs wat obstakels te krijgen

Op tijd bereikten we dan ook de controle in Temse. We waren niet van plan hier te rusten dus het was snel even naar binnen voor een stempel. Helaas had de kastelein geen stempel maar hij wilde wel onze kaarten stempelen. Een foto van de kroeg is dan goed als aanvullend bewijs.

IMGP5297.jpg

Rusten en eten wilden we een paar kilometer verderop doen, bij Eddy en Ella. Hun huis was snel bereikt. Een verrassing wachtte ons daar, onze uigestapte teamleden Christine en Melanie. Het bleek dat er geen verbinding meer was voor hun naar huis. Daarom zijn ze naar Eddy en Ella gegaan met de trein. Op die manier is wel de sfeer van de Flèche nog mee te krijgen.

IMGP5298.jpg

Ella gaf ons nog de tip mee de Annatunnel te nemen in Antwerpen en niet de geplande Kennedytunnel. Bij de Kennedytunnel zijn de liften kapot. Maar in Antwerpen was dit het kleinste probleem. De Annatunnel ging goed. Maar aan de noordrand van Antwerpen zijn werkzaamheden aan de gang, o.a. aan bruggen. Fors omrijden en continu de wegzoeken via een wirwar van omleidingsroutes. Uiteindelijk lukte het ons uit Antwerpen weg te komen. Daarna ging alles soepel. Alleen de rustpauze halverwege was verkeerd gepland, in Roosendaal was niks meer open terwijl we kort van te voren langs een open kroeg in Essen kwamen. De toegang tot de fietsenstalling was echter beschut genoeg voor een pauze.

IMGP5302.jpg

IMGP5307.jpg

Het stuk tod de volgende pauze was gedomineerd door tunnels, bruggen en dammen. Soepel ging het door, niemand had serieus last van de nacht.

IMGP5316.jpg

IMGP5320.jpg

IMGP5324.jpg

De route door Rotterdam was gepland door Arthur, die had er een superroute van gemaakt. In Rotterdam stopten we bij het kantoor van de UEA, de wereldesperantoorganisatie. Daar haalden we onze volgende stempel.

IMGP5330.jpg

IMGP5335.jpg

Rotterdam uit was even mooi als Rotterdam in. Alleen begon het snel warm te worden.
Het duurde tot Oudewater voordat we het eerste andere team zagen, op een terras in Oudewater. Achteraf zag ik op Strava dat ten zuiden van Willemstad een team een half uur achter ons zat.

IMGP5338.jpg

IMGP5339.jpg

Wij kozen er voor om dichter bij Odijk onze 22uur controle te doen, in Montfoort. Om 22u01 reden we Montfoort binnen. Nu natuurlijk de volgende vraag, waar te stempelen. We reden een rondje door Montfoort en kregen uiteindelijk visitekaartjes van een hotel.

IMGP5342.jpg

IMGP5345.jpg

Bij het uirijden van Montfoort kwamen we dan nog een benzinepomp tegen zodat we uiteindelijk toch een 22 uursstempel op onze kaart hadden.

IMGP5347.jpg

IMGP5349.jpg

Het laatste stuk naar Odijk was rustig uitrijden. 25km er waren na het stempel zoeken nog anderhalf uur voor over. Dat met 0 hoogtemeters en een wind in de rug. Alleen de dreigende wolken zorgden voor wat onrust. Aan de rand van Odijk zagen we nog twee Duitse ploegen die precies om 12uur wilden aankomen en daarom rustig in het gras zaten te wachten tot het tijd was.

IMGP5352.jpg

Tot onze verrassing waren we een van de eerste teams die binnenkwamen, toch wat anders dan ik gewend ben.

Strava: https://www.strava.com/activities/945000886

[ Bericht 1% gewijzigd door ultra_ivo op 17-04-2017 14:58:20 ]
pi_170284145
Held Ivo _O_ Mooi verslag en leuke foto's ^O^
pi_170291994
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 09:21 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Hmm ja zo kan je ook redeneren dat carbon alleen stuk gaat als je ermee crashed. En carbon roest niet. En kent geen metaalmoeheid.
En kan je niet tegen een deurpost zetten. En de epoxy kan niet tegen UV.
  maandag 17 april 2017 @ 20:34:16 #63
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_170292625
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 20:12 schreef ratatat het volgende:

[..]

En kan je niet tegen een deurpost zetten. En de epoxy kan niet tegen UV.
waarom zou je de fiets tegen een deurpost willen zetten??
pi_170292861
Mooi verslag Ivo. Leuk dat jullie ook eens fietsen in mijn mooie provincie.

Ik reed zelf vandaag de 100k variant van de Driebergse Bultentocht, over een hele hoop bultjes van de Utrechtse Heuvelrug. Het begon vandaag erg koud vond ik en ook de regenhoesjes over de schoenen had ik niet voor niets meegenomen. Gelukkig werd het al snel een stuk aangenamer en werden ook de benen steeds beter. Vandaag zelfs een Strava-PR gereden op de Amerongseberg-Noord.
pi_170293046
Naast de Flèche zijn er dit seizoen ook 2 brevetten vanuit het Utrechte. Eentje was in januari, vanuit Bunnik. In oktober is er nog een 300 vanuit Bunnik.
pi_170293051
quote:
Ook wel symbolisch eigenlijk. Je begint in de meest Romeinse stad van de Lage Landen (Tongeren) en je eindigt aan de Limens/Kromme Rijn, terwijl je ook nog eens een herbouw-Romeinse wachttoren passeert bij Fort Vechten.
pi_170293104
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 20:44 schreef ultra_ivo het volgende:
Naast de Flèche zijn er dit seizoen ook 2 brevetten vanuit het Utrechte. Eentje was in januari, vanuit Bunnik. In oktober is er nog een 300 vanuit Bunnik.
Vandaar dat je vandaag ook bijna in Bunnik finishte (of was het buurdorp Odijk?). Zit daar een deel van de organisatie van dit soort tochten?
pi_170293136
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 20:44 schreef Coppi het volgende:

[..]

Ook wel symbolisch eigenlijk. Je begint in de meest Romeinse stad van de Lage Landen (Tongeren) en je eindigt aan de Limens/Kromme Rijn, terwijl je ook nog eens een herbouw-Romeinse wachttoren passeert bij Fort Vechten.
Onze start was in Kelmis, voormalige hoofdplaats van Neutraal Moresnet. Voor een Esperanto ploeg ook symbolisch.
In Tongeren zijn we nog bij Ambiorix langs geweest (zijn standbeeld dan).
Mocht de finish van een Flèche eens in een oude bisschopsstad zijn dan wil ik een team starten met de naam 'les Randonneurs du Prince-Éveque en starten op de Place St. Lambert in Luik.
pi_170293182
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 20:45 schreef Coppi het volgende:

[..]

Vandaar dat je vandaag ook bijna in Bunnik finishte (of was het buurdorp Odijk?). Zit daar een deel van de organisatie van dit soort tochten?
De finish was in Odijk. In het dorpshuis van Odijk hebben we de laatste 2 jaar onze jaarvergaderingen gehad. De club zelf, Randonneurs Nederland, is landelijk. Organisatoren en bestuursleden wonen door het hele land.
pi_170293386
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 20:34 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

waarom zou je de fiets tegen een deurpost willen zetten??
Dat moet je aan oksel vragen ;)
pi_170293508
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 20:47 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

De finish was in Odijk. In het dorpshuis van Odijk hebben we de laatste 2 jaar onze jaarvergaderingen gehad. De club zelf, Randonneurs Nederland, is landelijk. Organisatoren en bestuursleden wonen door het hele land.
OK ja, Odijk ligt natuurlijk wel lekker centraal in Nederland en goed bereikbaar.
pi_170296985
Mooi verslag Ivo.
Aldus.
pi_170297354
Mooi plaatjes weer:
http://www.yarak.cc/trobro
Aldus.
  maandag 17 april 2017 @ 22:45:43 #74
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_170297416
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 20:52 schreef ratatat het volgende:

[..]

Dat moet je aan oksel vragen ;)
Wat is het verhaal daarachter dan?

En dat van die epoxy hoor ik ook voor 't eerst.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_170297629
Het klopt wel volgens mij, daarom zit er (blanke) lak over om het te beschermen. Dus eigenlijk is het een non argument
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')