abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_170242477
Inmiddels ben ik erachter hoe moeilijk het allemaal is als je leven er al voor 1/3 opzit en je nog geen stappen hebt gezet.

De volgende dingen zijn zo belangrijk, en ik heb ze allemaal gemist:
- Vriendschappen
- Relaties/liefde/sex
- Plezier maken in je leven
- Reizen/de wereld ontdekken
- Fouten maken en op je bek gaan
- Diverse (kleine) banen
- Op jezelf wonen

Het is zo ontzettend moeilijk om dit nog te doen. Ben nu 26 jaar, en heb mijn hele jeugd weggegooid. Mijn advies is dan ook aan mensen die jong zijn om zoveel mogelijk te doen, leuk werk/opleidingen te doen die bij je passen en je niet te verstoppen. Ik heb dit wel gedaan en je wordt ontzettend eenzaam en zielig. Iedereen heeft stappen om je heen gemaakt, maar jezelf ben blijven steken op niveau 0. Ik heb zo'n spijt, maar je kan helaas het leven niet opnieuw doen.
pi_170242541
Daarvoor is er bier ! _O_
Ik zwaai naar dieren.
pi_170242545
Hoe komt het dat je dat allemaal gemist hebt?

Je moet geen spijt hebben van dingen wat je toen de beste keuze vond. Denk er wel aan, leer er van en neem het mee in de toekomst. En laat net over het allerbelangrijkste, namelijk de komende jaren niks in je OP staan...
pi_170242601
Wat een onzin. Als je dat wil ga je toch een huisje huren en een vlucht boeken?
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
pi_170242625
Al die dingen kan je nu nog steeds doen.
pi_170242640
De zon op je gezicht laten schijnen is het enige wat echt telt, alles wat jij noemt is slechts bijzaak en peer pressure.

Ik heb een neefje wat zwaar geestelijk gehandicapt is, hij kan niet praten of bewegen, hij kan niks en mist dus alles wat belangrijk wordt gevonden in het leven, maar zet hem in de zon en hij is gelukkig.

Daarnaast ben jij pas 26, niet zo panieken en ga wat meer relativeren.

Ps. Op je 26ste heb je nog recht op stufi toch?
pi_170242853
Vervelend voor jezelf, maar het is nooit te laat om er wat aan te doen. Beter ga je dus bedenken wat je kunt doen om bepaalde dingen wel te bereiken (op je 26 uit huis gaan lijkt me wel eens tijd worden bijvoorbeeld). Dat geldt dan weer niet voor de liefde, want als je er wanhopig achteraan gaat rennen werkt dat de verkeerde kant uit.

Fouten, plezier en vriendschappen maken zou ik je daarnaast erg kunnen aanraden. Zet eens op een rijtje wat je hobbies zijn en kijk op welke plekken je die hobbies samen met anderen kan uitoefenen.
pi_170243010
Je bent 26, werkloos, blut, woont thuis en zit in een sociaal isolement?

Anders kan je sowieso enkele van deze dingen deze week nog gaan doen.
pi_170243095
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 18:44 schreef JimmyDean het volgende:
Je bent 26, werkloos, blut, woont thuis en zit in een sociaal isolement?

Anders kan je sowieso enkele van deze dingen deze week nog gaan doen.
Alsnog kan hij alles doen wat hij wil, we wonen hier in Nederland niet in een of ander vaag Afrikaans land...
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_170243612
Je bent 26, jong dus. Ga een plan maken waardoor de komende 26 jaar er anders uit gaan zien. Als dat je niet lukt, of iets houdt je tegen, kan je ook ondersteuning zoeken van een psycholoog.

Kop op! Het is rot maar je hebt nog genoeg tijd om jezelf verder te ontwikkelen.
pi_170243725
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 18:20 schreef opgebaarde het volgende:
Hoe komt het dat je dat allemaal gemist hebt?

Je moet geen spijt hebben van dingen wat je toen de beste keuze vond. Denk er wel aan, leer er van en neem het mee in de toekomst. En laat net over het allerbelangrijkste, namelijk de komende jaren niks in je OP staan...
Ik heb altijd up's en downs gehad, en daardoor nooit enig vertrouwen in mijzelf gehad.
Dat ik dit heb gehad is mijn eigen schuld, ik had veel eerder bepaalde beslissingen moeten nemen in mijn leven en dingen moeten doen die ik leuk vind, i.p.v. met de people pleaser te zijn.
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 18:22 schreef ._HAAK_. het volgende:
Wat een onzin. Als je dat wil ga je toch een huisje huren en een vlucht boeken?
Ben ik naar opzoek, het is allemaal moeilijk. Heb nu een jaarcontract, maar wordt toch verwacht dat je een vast inkomen hebt, min. 4x de huurprijs verdient, wachtlijst, etc.
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 18:24 schreef wiskundenoob het volgende:
Al die dingen kan je nu nog steeds doen.
Ben ik mee bezig, wil alleen mensen waarschuwen dat dit enorm moeilijk is op een oudere leeftijd. Je komt erachter hoe moeizaam en hoeveel ervaring die je hebt gemist t.o.v. je leeftijdsgenoten.
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 18:25 schreef WodanIsGroot het volgende:
De zon op je gezicht laten schijnen is het enige wat echt telt, alles wat jij noemt is slechts bijzaak en peer pressure.

Ik heb een neefje wat zwaar geestelijk gehandicapt is, hij kan niet praten of bewegen, hij kan niks en mist dus alles wat belangrijk wordt gevonden in het leven, maar zet hem in de zon en hij is gelukkig.

Daarnaast ben jij pas 26, niet zo panieken en ga wat meer relativeren.

Ps. Op je 26ste heb je nog recht op stufi toch?
Je hebt gelijk, zou nooit met iemand als je neef en/of andere zieken/armoede willen ruimen. Het is gewoon dat ik wil aangeven aan jongeren dat ze nu alles uit het leven moeten halen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 18:36 schreef DoubleDip het volgende:
Vervelend voor jezelf, maar het is nooit te laat om er wat aan te doen. Beter ga je dus bedenken wat je kunt doen om bepaalde dingen wel te bereiken (op je 26 uit huis gaan lijkt me wel eens tijd worden bijvoorbeeld). Dat geldt dan weer niet voor de liefde, want als je er wanhopig achteraan gaat rennen werkt dat de verkeerde kant uit.

Fouten, plezier en vriendschappen maken zou ik je daarnaast erg kunnen aanraden. Zet eens op een rijtje wat je hobbies zijn en kijk op welke plekken je die hobbies samen met anderen kan uitoefenen.
Thanks voor je advies, ben met deze dingen bezig, al merk ik dat het mij niet echt gemakkelijk, meer ongemakkelijk afgaat. Het is wel moeilijk, zo makkelijk in een groep kom je niet tussen. Ik mis ook sociale skills, al probeer ik mij altijd zo goed en geïnteresseerd op te stellen. Denk dat ik door deze dingen vaak naar verloop mensen verveel.
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 18:44 schreef JimmyDean het volgende:
Je bent 26, werkloos, blut, woont thuis en zit in een sociaal isolement?

Anders kan je sowieso enkele van deze dingen deze week nog gaan doen.
Ben gelukkig niet werkloos en ook niet blut. Opzicht heb ik genoeg mensen om mij heen, maar nooit echt vrienden gehad waarmee ik op stap ga elke week of bezoek. Nooit behoefte aan gehad, maar nu opeens wel, en dan ben je gewoon te laat.
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 18:48 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Alsnog kan hij alles doen wat hij wil, we wonen hier in Nederland niet in een of ander vaag Afrikaans land...
Vind het ontzettend knap als ik studenten spreek uit andere landen, die helemaal hier naartoe zijn gekomen voor studie en/of werk. Ik zou dat niet kunnen i.d.g.v.
pi_170244074
Als je bij voorbaat al zegt dat je iets niet kunt dan wil je het gewoon niet. Zoek dan bij jezelf waarom je jezelf wijsmaakt waarom je iets zou willen.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_170245749
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 19:19 schreef eastmain het volgende:
Het is gewoon dat ik wil aangeven aan jongeren dat ze nu alles uit het leven moeten halen.
Waarom ga je dat nu niet alsnog doen? Je bent 26, geen 96, dus ook nog jong.

(al zou je van fok af en toe wel gaan denken dat er bij 25 een soort deadline is bereikt. :') )
pi_170246558
Klopt TS, nog 2/3 te gaan. Maar zo te zien gaat dat niet veel beter worden.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  zaterdag 15 april 2017 @ 21:08:13 #15
456432 Kamina
Tenacious!
pi_170246795
Goed nieuws voor jou: je hebt nog een heel leven voor je. ;)
1 + 1 = blauw
pi_170247137
- Plezier maken in je leven
- Reizen/de wereld ontdekken
- Fouten maken en op je bek gaan
- Op jezelf wonen

Lijkt me toch behoorlijk in je eigen hand, ook nu dus.

Relaties, werk enz. enigzins minder vat op, of minder gemakkelijk om voor elkaar te krijgen hoe je het ook wil noemen.

Maar aardig wat dingen die je meldt kan je alsnog gemakkelijk doen (naar verhouding)

En ja klote dat je je jeugd wat hebt vergooid, heb ik ook op bepaalde punten, maar ik heb er geen spijt van waarschijnlijk omdat ik vooral veel plezier heb gehad en uiteindelijk wel gewoon een baan heb, gezin etc. Op je 26ste is in ieder geval nog niks echt verloren tenzij je morgen dood zou gaan om het zo maar te zeggen hehe

Toevoeging achteraf: ga gewoon dan maar wel zo snel mogelijk dingen inhalen die je kan inhalen als je er zo mee zit. Veel meer kan je niet doen lijkt me? Psycholoog kan altijd ook inderdaad en kan ook vast best wel helpen, maar als je zo duidelijk weet te melden wat je niet hebt gedaan in je jeugd lijkt het me dat je een paar van die dingen nu alsnog ook wel zelf zonder hulp kan doen?

[ Bericht 20% gewijzigd door jodelahity op 15-04-2017 21:26:30 ]
Fylax is op televisie geweest
pi_170249963
Reacties verwijderd en verder normaal doen aub.

[ Bericht 75% gewijzigd door Droopie op 15-04-2017 23:14:08 ]
Hell To The Liars
  Moderator zaterdag 15 april 2017 @ 23:27:46 #18
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_170250431
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 19:36 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Als je bij voorbaat al zegt dat je iets niet kunt dan wil je het gewoon niet. Zoek dan bij jezelf waarom je jezelf wijsmaakt waarom je iets zou willen.
Heerlijke post. Volledig mee eens.
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 16 april 2017 @ 00:02:48 #19
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_170250976
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 18:17 schreef eastmain het volgende:
Inmiddels ben ik erachter hoe moeilijk het allemaal is als je leven er al voor 1/3 opzit en je nog geen stappen hebt gezet.

De volgende dingen zijn zo belangrijk, en ik heb ze allemaal gemist:
- Vriendschappen
- Relaties/liefde/sex
- Plezier maken in je leven
- Reizen/de wereld ontdekken
- Fouten maken en op je bek gaan
- Diverse (kleine) banen
- Op jezelf wonen

Het is zo ontzettend moeilijk om dit nog te doen. Ben nu 26 jaar, en heb mijn hele jeugd weggegooid. Mijn advies is dan ook aan mensen die jong zijn om zoveel mogelijk te doen, leuk werk/opleidingen te doen die bij je passen en je niet te verstoppen. Ik heb dit wel gedaan en je wordt ontzettend eenzaam en zielig. Iedereen heeft stappen om je heen gemaakt, maar jezelf ben blijven steken op niveau 0. Ik heb zo'n spijt, maar je kan helaas het leven niet opnieuw doen.
Wat Let je, je bent pas 26 kom op man je hebt nog jaren voor de boeg.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  zondag 16 april 2017 @ 08:34:57 #20
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_170253805
Dus als ik het goed begrijp ben je een 26-jarige werkloze die nog bij zn ouders woont en verder in een sociaal isolement leeft?

Je kan volgens mij wel wat professionele hulp gebruiken.
pi_170254036
Mwah niet helemaal mee eens.

Het ligt sterk eraan wie je tegenkomt.
Ik heb, vooral door bepaalde omstandigheden en niet zozeer door echt eigen keus, ook een hoop (moeten) laten liggen.

Toch heb ik een "huisje boompje beestje".

Het kan dus wel, maar ja het komt dan gewoon later dan je had gehoopt.
Tenzij je echt helemaal niets doet, niet probeert te daten of wat dan ook.
  zondag 16 april 2017 @ 09:24:02 #22
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170254113
Moet je een keer een fokmeet proberen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 16 april 2017 @ 09:29:25 #23
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170254143
Je hebt nu in de gaten dat je van alles gemist hebt ? Dat is dus GOED nieuws. Je hebt nog heel veel tijd en kans om dat allemaal te gaan uitproberen ! :Y het leven is niet voorbij als je 26 jr bent hoor. Het gaat nu pas op gang komen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_170254707
Er is een Fokmeet guardians of the galaxy. Misschien is dat wat en wil iemand je daar wel op sleeptouw nemen :)
pi_170254927
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 19:19 schreef eastmain het volgende:

Dan begin je met een wat een grotere studentenkamer huren voor rond de 600. Dan woon je op jezelf en krijg je vanzelf wat meer zelfvertrouwen. Pak je een keer de auto naar een stad in het buitenland een weekend.
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
pi_170254941
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 08:34 schreef Hexagon het volgende:
Dus als ik het goed begrijp ben je een 26-jarige werkloze die nog bij zn ouders woont en verder in een sociaal isolement leeft?

Je kan volgens mij wel wat professionele hulp gebruiken.
Beetje erg kort door de bocht.
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
  † In Memoriam † zondag 16 april 2017 @ 11:49:25 #27
460494 naoomx
pi_170255701
Ik voel je pijn best wel. Ik heb ook mijn jeugd wel redelijk verpest voor mezelf. Alleen heb ik dat nog meer gedaan: ik deed het uit koppigheid (ik wilde dat m'n ouders uit zichzelf dingen voor me zouden gaan doen), niet vanwege gebrek aan lef.

Al met al kan ik wél zeker stellen dat mensen met een "loserfase" achter de rug in mijn omgeving 1) "normale dingen" meer waarderen, 2) meer lef hebben dan de gemiddelde - en dus zodra ze uit die fase waren ook meer leuke dingen meegemaakt hebben etc -, 3) bepaalde levenservaringen hebben, die anderen niet hebben, 4) een sterke persoonlijkheid hebben en 5) een goed wereldbeeld bezitten als het gaat om menselijk gedrag.

Ik heb er dus vertrouwen in dat zodra je je leven op de rit hebt, je zult merken dat je naast "schade" je toch ook "goede dingen" aan je jeugd overgehouden hebt.
Als ik nog een keer m'n leven zou kunnen kiezen, zou ik er nog steeds een "loserfase" instoppen iig (gewoon een wat kortere dan hij uiteindelijk geworden is). :)
  zondag 16 april 2017 @ 14:43:47 #28
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_170258516
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 10:51 schreef ._HAAK_. het volgende:

[..]

Beetje erg kort door de bocht.
Ik baser me op wat hij in de OP zegt.
pi_170258972
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 14:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik baser me op wat hij in de OP zegt.
Lees het topic, TS is niet werkloos en levert niet in een sociaal isolement. Hij mist gewoon bepaalde dingen
IT'er in hart en nieren
pi_170261488
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:03 schreef PascalDutch het volgende:

[..]

Lees het topic, TS is niet werkloos en levert niet in een sociaal isolement. Hij mist gewoon bepaalde dingen
Ja. Een schop onder zijn hol.

Arme ouders.
pi_170275438
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 10:50 schreef ._HAAK_. het volgende:

[..]

Dan begin je met een wat een grotere studentenkamer huren voor rond de 600. Dan woon je op jezelf en krijg je vanzelf wat meer zelfvertrouwen. Pak je een keer de auto naar een stad in het buitenland een weekend.
Beter een kleine goedkope rotkamer gehuurd... dan is er voor reizen e.d, ook meer geld.
pi_170310401
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 23:41 schreef Horzula het volgende:

[..]

Beter een kleine goedkope rotkamer gehuurd... dan is er voor reizen e.d, ook meer geld.
maar dan zit je tussen studenten van 20
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
pi_170317626
Had misschien even adem moeten halen voordat ik dit poste, op zo'n moment komt alles bij me naar boven en denk ik eigenlijk niet meer na. Het doet mij daarna wel enorm goed om jullie relativeren/adviesgevend reacties te lezen. :)

Bepaalde dingen blijven voor mij moeilijk, en langzaam kom ik erachter dat het misschien gerelateerd zou kunnen zijn aan autisme of trekken daarvan. Op dit moment loopt er een onderzoek, maar ik wil gewoon nu op dit moment alles veranderen, en dat gaan niet (ook zoals ik zou willen). Moeilijk blijft voor mij bepaalde beslissingen nemen of deze te begrijpen, en daar zit ik vaak mee in de knoop.

Een betaalbaar appartement ben ik nu aan het zoeken, ik wil zo snel mogelijk op eigen benen komen te staan, zodat ik zelf gedwongen wordt beslissingen te nemen/maken.
pi_171426610
Zijn er mogelijkheden tot (online) sociale training voor volwassenen? In de buurt kan ik niks vinden. :/
Ik probeer mij op te stellen tussen mensen, maar voel me nogal wat onzeker en weetniet hoe ik dingen moet aanpakken.

Misschien kan ik beter mijn hele leven alleen blijven, heb ik ook niet al die mensen en stress om mij heen.
  Moderator zaterdag 3 juni 2017 @ 20:42:54 #35
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_171426779
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 20:38 schreef eastmain het volgende:
Zijn er mogelijkheden tot (online) sociale training voor volwassenen? In de buurt kan ik niks vinden. :/
Ik probeer mij op te stellen tussen mensen, maar voel me nogal wat onzeker en weetniet hoe ik dingen moet aanpakken.

Misschien kan ik beter mijn hele leven alleen blijven, heb ik ook niet al die mensen en stress om mij heen.
Oke. Blijf maar de rest van je leven alleen. Opgelost, slotje!

Of toch niet? Nee? Waarom niet, want je wil stiekem helemaal niet je hele leven alleen zijn he, hou dan op met je dramatisch gedoe.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_171428719
http://www.leren.nl/cursus/sociale-vaardigheden/assertiviteit/

Misschien dat dit soort informatie ook al helpt?

En tenzij je in het Noorden woont misschien zoiets als dit:

https://www.icm.nl/opleid(...)i1otQCFVdAGwodzAgE-g

Is volgens mij heel veel van dit soort dingen te vinden als je wat zoekt (en een beetje wil reizen ervoor misschien)
Fylax is op televisie geweest
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')