abonnement Unibet Coolblue
pi_170266231
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 16:28 schreef polderturk het volgende:

[..]

Komt vooral door moslims zelf.
Omdat ze toch vaak willen dat de partner bekeert. Ik ken een aantal Nederlanders die voor de partner zijn bekeert. Sommigen doen echt hun best zich aan de regels te houden. Anderen helemaal niet en zijn alleen in naam moslim geworden.
Sommige Nederlandse mannen willen geen moslimvriendin omdat ze geen zin hebben in gedoe met de familie van het meisje.
Moslims moeten wat minder star worden. Trouw gewoon zonder eisen te stellen aan geloof of afkomst.
Dat is wel heel makkelijk gezegd. Turkse vrouwen zijn vaak maagd voordat ze trouwen en kunnen wel geduld opbrengen om te wachten met seks. Nederlandse mannen zijn dat niet, dus dat botst ook echt om die reden. En niet alle vrouwen blijven maagd vanwege hun religie, maar ook vanwege de reden dat ze seks met 1 man in hun leven willen delen of juist wanneer ze iemand voldoende vertrouwen. Nogmaals, Nederlanders (vrouw of man) hebben dat geduld niet, maar zien het als een beperking waar de Turkse dat weer als een verrijking ziet. Hier loopt het heel vaak mis. Ouders kunnen niets afdwingen en kunnen niet meer dan alleen in het begin wat tegenwicht bieden omdat ze niet willen dat hun kind achter wordt gelaten/ gedumpt.
pi_170276727
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 18:53 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Wat vind je van het schade dat het Westen aanricht op Moslimlanden?
soms nodig, soms niet. dat heeft echter niets te maken met alle aanslagen, verkrachtingen, overvallen, diefstallen etc etc etc etc, gepleegd door alle moslims hier.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
  maandag 17 april 2017 @ 07:08:04 #28
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_170278445
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 16:15 schreef polderturk het volgende:
Stel alle moslim mannen en vrouwen zoeken een niet-moslimpartner zonder eisen te stellen aan het geloof. Dat lijkt me goed voor het onderlinge begrip en acceptatie. Als moslim lekker naar een kerstdiner gaan van aangetrouwde familie of als niet-moslim naar suikerfeest activiteiten gaan. Goed voor de eenheid in het land. Liefde overwint alles. Wat vinden jullie?
Klopt dat zou de integratie verbeteren en na enkele generaties is er geen behoefte meer aan integratie.

Het is echter aan elk individu om dat culturele/religieuze verschil te overbruggen. En dat lijkt niet te willen vlotten bij grote groepen.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
  maandag 17 april 2017 @ 07:26:34 #29
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170278464
Stap één is om niet de nadruk te leggen op allochtone of religieuze identiteit. Wanneer je Turken steeds aanspreekt op hun Turk-zijn (of dat nu op een positieve of negatieve manier gebeurt) identificeerje ze als Turk en zullen zij zich als Turk gaan zien en hun Turk-zijn accentueren als belangrijk deel van wie ze zijn.
Idem alle anderen.

Zo rond WO I waren de Joden in Duitsland zo goed als "verdwenen", opgegaan in de bevolking, geassimileerd. Het was Hitler die hen, ironisch genoeg, hun identiteit teruggaf en weer volop zichtbaar maakte, waardoor de Joodse identiteit herrees, later gevolgd door Israël die Joden steeds op die identiteit aanspreekt.

Daarom: weg met dat Turkse nationalisme in Nederland, geen faciliteiten meer, nergens nog accentueren, Turkrn niet aanspreken als Turks.
Idem alle andere onaangepaste groepen.
  maandag 17 april 2017 @ 07:31:20 #30
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170278468
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 19:13 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Dat is wel heel makkelijk gezegd. Turkse vrouwen zijn vaak maagd voordat ze trouwen en kunnen wel geduld opbrengen om te wachten met seks.
BS. Dat "geduld" is pure angst voor verstoting, uitsluiting, eerwraak en moord. Het zijn ook mensen met hormonen en zo, dat ze maagd moeten blijven (of moeten doen alsof) is puur onderdrukking.
pi_170278731
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 07:31 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

BS. Dat "geduld" is pure angst voor verstoting, uitsluiting, eerwraak en moord. Het zijn ook mensen met hormonen en zo, dat ze maagd moeten blijven (of moeten doen alsof) is puur onderdrukking.
Nee, dat is manier van opvoeding en het ideaal dat ze in hun hoofd hebben met 1 man/ vrouw samen te zijn en een leven op te bouwen. Het is uit loyaliteit en zelfrespect, ik heb geen idee uit welke dorpen en in welke tijd jij Turken hebt ontmoet hoor :')
  maandag 17 april 2017 @ 08:51:16 #32
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_170278750
Zullen we mensen anders gewoon lekker zelf laten bepalen met wie ze seks willen en hoe vaak. En hen laten trouwen met iemand die zij aantrekkelijk vinden. Ik zeg maar wat hoor
  maandag 17 april 2017 @ 09:01:53 #33
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170278794
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 08:47 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Nee, dat is manier van opvoeding en het ideaal dat ze in hun hoofd hebben met 1 man/ vrouw samen te zijn en een leven op te bouwen. Het is uit loyaliteit en zelfrespect, ik heb geen idee uit welke dorpen en in welke tijd jij Turken hebt ontmoet hoor :')
Ik ken mensen uit de hele wereld en idealen zijn aardig tot hormonen gaan werken. Alleen angst houdt het ideaal dan nog overeind. Onderdrukking van natuurlijke verlangens.
Alleen wie een lage sexdrive heeft kan langer aan dat ideaal vasthouden.
Verder zijn we allemaal mensen en de gemiddelde Nederlander is daar niet anders in dan de gemiddelde Turk. Behalve dan dat eerwraak daar nog een dingetje is, en de maagdelijheidscultus vrolijk blijft inderdrukken.
pi_170279151
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 09:01 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik ken mensen uit de hele wereld en idealen zijn aardig tot hormonen gaan werken. Alleen angst houdt het ideaal dan nog overeind. Onderdrukking van natuurlijke verlangens.
Alleen wie een lage sexdrive heeft kan langer aan dat ideaal vasthouden.
Verder zijn we allemaal mensen en de gemiddelde Nederlander is daar niet anders in dan de gemiddelde Turk. Behalve dan dat eerwraak daar nog een dingetje is, en de maagdelijheidscultus vrolijk blijft inderdrukken.
Angst kan inderdaad idealen overeind houden, maar het is vaak niet angst alleen maar ook geluk en zelfrespect. Nu zijn we niet allemaal hetzelfde en zijn er vele anderen die anders denken dan ik, dus ik geloof ook dat een groep mensen zoals jij denkt, en ik weet ook dat er families zijn waar eerwraak nog een grote rol speelt of dat er onderdrukking thuis is etc. Daarom is het alleen maar goed om een dialoog hierover te starten.

Het feit dat ik geen seks heb buiten een relatie lijkt hier ook op. Ik ben inderdaad bang dat ik belazerd word en ik geloof er in dat een oprechte, lieve en loyale jongen dit kan begrijpen. Het heeft niets te maken met mijn libido. Ik ben seksueel erg actief en denk regelmatig op een dag aan seks. Zou dagelijks iemand kunnen regelen voor seks, op welk moment ik dat ook zou willen. Het is zo makkelijk verkrijgbaar, alsof het puur een transactie is net alsof je iets bij de supermarkt koopt. Mannen bieden zich heel makkelijk aan.

Er wordt vaak gereageerd met eerst de seks uitproberen en dan kijken of er een relatie in zit, maar in mijn gedachtengang kan ik niet bevatten dat ik er verstandig aan zou doen seks te hebben met iemand met wie er geen vertrouwensbasis is, iemand die niet 100% voor mij gaat, iemand die het ook zo met een ander zou doen. Het is inderdaad een idee van iets dat je bijzonder is niet willen delen en je speciaal willen blijven voelen. De gemiddelde mens heeft hier behoefte aan denk ik, en daar maak ik ook deel van uit.
pi_170279215
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 08:51 schreef Hexagon het volgende:
Zullen we mensen anders gewoon lekker zelf laten bepalen met wie ze seks willen en hoe vaak. En hen laten trouwen met iemand die zij aantrekkelijk vinden. Ik zeg maar wat hoor
Dat zou al een flinke stap zijn in de richting van het ideaal uit de OP.
  maandag 17 april 2017 @ 09:54:43 #36
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_170279354
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 09:44 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat zou al een flinke stap zijn in de richting van het ideaal uit de OP.
Niet als het door de politiek opgelegd zou moeten worden
  maandag 17 april 2017 @ 10:01:36 #37
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_170279462
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 16:15 schreef polderturk het volgende:
Stel alle moslim mannen en vrouwen zoeken een niet-moslimpartner zonder eisen te stellen aan het geloof.
Iets dergelijks heeft hier ooit goed gewerkt bij immigranten uit Indonesië, Suriname en vele andere landen. Ik denk dat het met immigranten uit moslimlanden anders ligt.
pi_170279466
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 09:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Niet als het door de politiek opgelegd zou moeten worden
De OP zegt "liefde overwint alles" en heeft het niet over de politiek die het zou verplichten.

Niet achter elke wens schuilt de gedachte dat de politiek dat met wetgeving moet regelen ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2017 10:02:15 ]
  maandag 17 april 2017 @ 11:54:35 #39
365082 IPA35
Patriarch
pi_170281402
Totdat het je zusje is, TS?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  maandag 17 april 2017 @ 12:23:23 #40
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170282027
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 09:38 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Angst kan inderdaad idealen overeind houden, maar het is vaak niet angst alleen maar ook geluk en zelfrespect. Nu zijn we niet allemaal hetzelfde en zijn er vele anderen die anders denken dan ik, dus ik geloof ook dat een groep mensen zoals jij denkt, en ik weet ook dat er families zijn waar eerwraak nog een grote rol speelt of dat er onderdrukking thuis is etc. Daarom is het alleen maar goed om een dialoog hierover te starten.
Je weet dat het gaat om culturen waarbij mannen wel mogen neuken voor het huwelijk, dat vrouwen op jonge leeftijd uitgehuwelijkt worden, dat seriële monogamie er niet inzit, dat het tonen van bloed op het laken na de huwelijksnacht een traditie is, en dat verkrachting van een vrouw gezien wordt als overspel door die vrouw? En dat bij seksuele losbandigheid van vrouwen de vader, de broers en de zonen de morele plicht hebben haar te doden? Dat vrouwen niet mogen werken en dat wanneer ze verstoten worden wegens sletterig gedrag, zoals zonder hoofddoek andere mannen zien, ze moeilijk in hun levensonderhoud kunnen voorzien?
Praatjes over geluk en zelfrespect zijn dan cognitieve dissonantie.
En hier kun je de keuze hebben om te wachten met seks, in die culturen valt er niks te kiezen. Alleen al het ontnemen van die keuze is onderdrukking, zeker als je het afzet tegen de zedeloosheid van de mannen uit die culturen.
pi_170282246
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 12:23 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Je weet dat het gaat om culturen waarbij mannen wel mogen neuken voor het huwelijk, dat vrouwen op jonge leeftijd uitgehuwelijkt worden, dat seriële monogamie er niet inzit, dat het tonen van bloed op het laken na de huwelijksnacht een traditie is, en dat verkrachting van een vrouw gezien wordt als overspel door die vrouw? En dat bij seksuele losbandigheid van vrouwen de vader, de broers en de zonen de morele plicht hebben haar te doden? Dat vrouwen niet mogen werken en dat wanneer ze verstoten worden wegens sletterig gedrag, zoals zonder hoofddoek andere mannen zien, ze moeilijk in hun levensonderhoud kunnen voorzien?
Praatjes over geluk en zelfrespect zijn dan cognitieve dissonantie.
En hier kun je de keuze hebben om te wachten met seks, in die culturen valt er niks te kiezen. Alleen al het ontnemen van die keuze is onderdrukking, zeker als je het afzet tegen de zedeloosheid van de mannen uit die culturen.
Dat komt gelukkig niet voor in Nederland, anders was het frontpage news. Wat wel vaak voorkomt is dat vrouwen worden ingeruild alsof het materiaal is, iets zonder emotie, hoe kan een vrouw zich dan veilig voelen? Dit is dan wel een ander niveau dan wat in dorpen over de wereld gebeurt, maar kern is dat vrouwen zich ook hier niet veilig voelen, geliefd voelen in een oversekste generatie. Ik heb het natuurlijk niet over alle vrouwen, maar er is zeker een grote groep vrouwen die ook een veilige en liefdevolle basis zoeken voor het opbouwen van een toekomst.
pi_170283451
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 11:54 schreef IPA35 het volgende:
Totdat het je zusje is, TS?
Geen problemen daarmee. Ik heb al eerder gezegd dat de afkomst of geloof van mijn schoonzoon of -dochter niet uitmaakt.
pi_170283530
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 12:23 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Je weet dat het gaat om culturen waarbij mannen wel mogen neuken voor het huwelijk, dat vrouwen op jonge leeftijd uitgehuwelijkt worden, dat seriële monogamie er niet inzit, dat het tonen van bloed op het laken na de huwelijksnacht een traditie is, en dat verkrachting van een vrouw gezien wordt als overspel door die vrouw? En dat bij seksuele losbandigheid van vrouwen de vader, de broers en de zonen de morele plicht hebben haar te doden? Dat vrouwen niet mogen werken en dat wanneer ze verstoten worden wegens sletterig gedrag, zoals zonder hoofddoek andere mannen zien, ze moeilijk in hun levensonderhoud kunnen voorzien?
Praatjes over geluk en zelfrespect zijn dan cognitieve dissonantie.
En hier kun je de keuze hebben om te wachten met seks, in die culturen valt er niks te kiezen. Alleen al het ontnemen van die keuze is onderdrukking, zeker als je het afzet tegen de zedeloosheid van de mannen uit die culturen.
Wat jij zegt komt voor bij stammenculturen. Bij Turken komt het nauwelijks voor. En in het westen van Turkije al helemaal niet. Veel Koerden zitten in stammen maar bij Koerden komt het ook steeds minder voor. Ik weet niet hoe het in Irak of Syrie zit.
  maandag 17 april 2017 @ 14:19:45 #44
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170284232
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 12:34 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Dat komt gelukkig niet voor in Nederland, anders was het frontpage news.
https://www.trouw.nl/home(...)-nederland~ae59044f/

In 2014 nog 14 doden door eerwraak in Nederland.
Kon er nog veel meer over vinden, ook een boeiend interview met een Turkse in het Duits.

quote:
Wat wel vaak voorkomt is dat vrouwen worden ingeruild alsof het materiaal is, iets zonder emotie, hoe kan een vrouw zich dan veilig voelen?
Door te leren zelfstandig te zijn en je geluk, veiligheid en zelfrespect niet te laten afhangen van je man. Daarom vinden Nederlandse vrouwen het niet erg hun vriendjes te dumpen, zich te laten scheiden of single te zijn. En de gemiddelde Nederlandse man heeft er geen probleem mee dat z'n vrouw eerdere relaties heeft gehad.
pi_170493029
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 16:15 schreef polderturk het volgende:
Stel alle moslim mannen en vrouwen zoeken een niet-moslimpartner zonder eisen te stellen aan het geloof. Dat lijkt me goed voor het onderlinge begrip en acceptatie. Als moslim lekker naar een kerstdiner gaan van aangetrouwde familie of als niet-moslim naar suikerfeest activiteiten gaan. Goed voor de eenheid in het land. Liefde overwint alles. Wat vinden jullie?
Slecht idee, want, minder islam en minder moslims is beter het betekent ook minder eerwraak wat ook bij Turken vaak voorkomt en bij Arabieren. 'Arabieren' over het algemeen zijn nooit echt te vertrouwen.

Ik zou het mijn toekomstige "Angelina" dochter afraden om een moslim-man te daten want, het is vaak bekeren en Islam vind ik gewoon kut wil ik niet in mijn familie zien.

Islam is de oorzaak van dat Syrië conflict, een dictator tegen IS waanzinnige gelovigen gekken die geen toekomst hebben dan Jihad uitvoeren en verspreiden. Of kijk naar Turkije een dictator die koerden uitmoord en waarom eigenlijk?, de spanningen van Saudi Arabië met Iran om dat het andere stammen zijn van het zelfde geloof...

Minder moslims en minder islam in Europa en het moet ver weg van mijn toekomstige "Angelina project" blijven.
Hallo, I died yesterday but after 4 years I'm back in an new body. Thanks to GOD!
  Overall beste user 2022 woensdag 26 april 2017 @ 09:40:35 #46
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170493302
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 april 2017 18:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Moslima's hebben sowieso niets in te brengen.
Vrouwen in het algemeen horen hun mond te houden. Dikke vrouwen helemaal, dat is gewoon beter. Ik ben gewoon traditioneel. Ja.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_170502110
De meeste moslims hebben een voorkeur voor andere moslims. Dit geldt evengoed voor Joden, Christenen, Hindoes of whatever. Uit religieuze, maar ook praktische overwegingen. Desalniettemin kan liefde alles overwinnen. Ik ken zelfs een stel waarbij de man moslim is en de vrouw (best zwaar) christelijk.

Trouwen om de integratie te bevorderen, nee. Trouwen uit liefde, ja. Wat wel opvallend is, is dat Turken naar mijn idee veel minder vaak (etnisch) gemengd trouwen en sneller geneigd zijn een vrouw uit Turkije te halen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_170502256
Belachelijk en onuitvoerbaar plan.
Conscience do cost.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')