abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 2 mei 2017 @ 13:08:33 #201
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_170630482
Op de snelweg een figuur in een Passat die ik eerder had ingehaald. Komt hij me voorbij en gaat weer langzamer rijden... Ik wil hem weer inhalen en op dat moment geeft hij gas. Hierna weer precies hetzelfde, hij kakt in, ik wil inhalen en op het moment dat ik ernaast zit weer met volle vaart er vandoor. :')
pi_170630662
Irritatie van vakantie vorige week in Duitsland. Duitse kruisingen :{w Wel een aparte strook voor linksaf maar dan geen eigen verkeerslicht voor afslaand verkeer. Het gevolg is dus dat je tegelijkertijd groen krijgt met al het tegemoetkomende rechtdoorgaande verkeer dat voorrang heeft. En dan ook nog voetgangers en fietsers die groen krijgen. Waardeloze constructie voor in een drukke stad.
  dinsdag 2 mei 2017 @ 14:04:56 #203
177940 Tunafish
met staart
pi_170631609
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:17 schreef alpeko het volgende:
Irritatie van vakantie vorige week in Duitsland. Duitse kruisingen :{w Wel een aparte strook voor linksaf maar dan geen eigen verkeerslicht voor afslaand verkeer. Het gevolg is dus dat je tegelijkertijd groen krijgt met al het tegemoetkomende rechtdoorgaande verkeer dat voorrang heeft. En dan ook nog voetgangers en fietsers die groen krijgen. Waardeloze constructie voor in een drukke stad.
Enschede ligt ook vol met dat soort kruisingen. Op een gegeven moment was ik die dingen zo zat dat ik routes ging zoeken waarmee ik niet langs die kruispunten zou komen :')
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  dinsdag 2 mei 2017 @ 16:09:06 #204
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_170634504
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:08 schreef Voszje het volgende:
Op de snelweg een figuur in een Passat die ik eerder had ingehaald. Komt hij me voorbij en gaat weer langzamer rijden... Ik wil hem weer inhalen en op dat moment geeft hij gas. Hierna weer precies hetzelfde, hij kakt in, ik wil inhalen en op het moment dat ik ernaast zit weer met volle vaart er vandoor. :')
Zo irritant.
Of mensen die gaan bumperkleven en dan voor jou weer gaan invoegen om voor je te blijven rijden. :%
Protège moi de mes désirs.
pi_170644921
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 14:04 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Enschede ligt ook vol met dat soort kruisingen. Op een gegeven moment was ik die dingen zo zat dat ik routes ging zoeken waarmee ik niet langs die kruispunten zou komen :')
Nog irritanter, mensen die niet met dat soort kruisingen om kunnen gaan en gewoon niet opletten en stug doorrijden omdat ze groen hebben (terwijl ze dus voorrang moeten verlenen aan de rechtdoor gaande auto's/fietsers/voetgangers. Jezus.

Of mensen die niet snappen wanneer ze voor of achterlangs moeten passeren als je beiden afslaat.
pi_170646372
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 16:09 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Zo irritant.
Of mensen die gaan bumperkleven en dan voor jou weer gaan invoegen om voor je te blijven rijden. :%
Pff dat heb ik ook zo vaak, vooral als ik met m'n werkbus rijd. Die heb ik vaak op de cruise control met 125/135km/h en dan gaan mensen mij inhalen en zodra ze er voorbij zijn gaan ze weer traag rijden.. Ga ik er weer voorbij, gaan ze gas geven of halen ze me daarna weer in. Bok irritant ja!

Had van het weekend ook weer wat leuks. Ik moest over een smalle brug heen maar zat achter fietsers. Ik reed netjes en stapvoets er achter. Onze kant had voorrang dus ik rijd door achter de fietsers aan. Het was mooi weer en had het dakje en raampje open. Komt er aan de andere kant een ouder stel aangefietst en die moeten dus wachten tot de fietsers en ik aan de overkant zijn. Door het raam hoor ik die oude tang nog zeggen: "Ik weet niet waarom hij ons geen voorrang geeft.." Pffff, omdat JIJ voor een enorm rond rood bord staat mevrouw! Nou ik riep nog beleefd licht geïrriteerd uit het raam: "Omdat ik voorrang had!" Leer de regels voordat je opmerkingen gaat geven ;)
  dinsdag 2 mei 2017 @ 23:55:43 #207
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_170646495
Vliegjes die doodgaan op je voorruit, later gaat het regenen en dan laten je ruitenwissers zo'n smerig spoor achter over je voorruit. Pffff.....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_170647051
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 16:09 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Zo irritant.
Of mensen die gaan bumperkleven en dan voor jou weer gaan invoegen om voor je te blijven rijden. :%
Veel automobilisten kunnen het gewoon niet hebben om achter iemand te rijden. Gewoon laten gaan.
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_170647161
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 17:38 schreef Pizza_Boom het volgende:

Zelfde met graafmachines. Waarom moet jij, als loonwerker uit Beverwijk met het bedrijf tegen het Noordzeekanaal aan, graafwerkzaamheden uitvoeren in Heerhugowaard, Schagen e.d. en daar iedere dag per graafmachine heen en ook weer per graafmachine naar huis? Die klus duurt meerdere weken, laat dat ding daar staan en neem een autotje.
De baas (of de verzekering) vindt het vast niet zo'n goed plan om die graafmachine 's nachts onbewaakt bij de werkzaamheden te laten staan.
  FOK!fotograaf woensdag 3 mei 2017 @ 03:29:34 #210
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_170648291
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 12:59 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Hmm apart. Ik weet dat je als invoeger voorrang moet verlenen, maar vanochtend werd het normaal invoegen me onmogelijk gemaakt door een petje in een Polo, die het gas intrapte als ik gas gaf, en het los liet als ik los liet, en dat over de volle driehonderd meter van mijn invoegstrook. Wat denkt zo iemand daar mee te bereiken?
Dat jij voorrang moet verlenen zegt nog niet dat een ander jou het invoegen actief onmogelijk mag maken... Dat mag namelijk ook niet. Op zulke momenten is iets meer motor dan een gemiddelde auto wel fijn. Of groot en zwaar genoeg zijn, dan zet je hem gewoon naar links, werkt ook.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_170648619
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 12:03 schreef x3ro het volgende:
A2 richting Utrecht, 4 banen en massaal de twee linker banen gebruiken :r
De enige weg waar ik meer mensen rechts dan links heb ingehaald.
  woensdag 3 mei 2017 @ 10:55:20 #212
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_170651159
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2017 07:42 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

De enige weg waar ik meer mensen rechts dan links heb ingehaald.
Dit.
pi_170651531
Ik zag gisteren van behoorlijk ver een politieauto aankomen, inclusief zwaailicht, sirenes en de hele reutemeteut.
De auto achter mij, die onnodig links reed voor lange tijd, zag dit dus niet en heeft minstens 2 minuten (en dat is lang; tel maar!) de politie op lopen houden. Uiteindelijk heb ik nog een soort van proberen te helpen door mijn alarmlichten aan te doen.

Uiteindelijk schrok ie geloof ik en zwiepte hij hem (volgens mij ook nog zonder te kijken, want het ging ontzettend ongecontroleerd) kei hard naar de rechterrijstrook.

Waar ben je dan met je hoofd.. vraag ik mij af..
Kan mij best voorstellen dat je het niet meteen hebt gezien (al is dat ook al slecht, want je moet gewoon met enig regelmaat in je spiegels kijken), maar je ziet toch wel *iets* in je ooghoek via de spiegels wat betreft zwaailichten enzo.
  woensdag 3 mei 2017 @ 11:18:42 #214
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_170651754
Waarom mag je rondom Utrecht eigenlijk max. 100?
Bij ons mag je - na 19.00 uur - 130. Kan je lekker doorrijden. Kom je bij Utrecht, rijdt iedereen 90. :+
Protège moi de mes désirs.
  woensdag 3 mei 2017 @ 11:21:07 #215
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_170651820
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 23:50 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Pff dat heb ik ook zo vaak, vooral als ik met m'n werkbus rijd. Die heb ik vaak op de cruise control met 125/135km/h en dan gaan mensen mij inhalen en zodra ze er voorbij zijn gaan ze weer traag rijden.. Ga ik er weer voorbij, gaan ze gas geven of halen ze me daarna weer in. Bok irritant ja!
Maar een werkbus voor (of achter) je is ook gewoon irritant. :@ Vanochtend eentje die om de km op de rem ging. Erg irritant als je zelf niet ziet wat er op dat moment gaande is. :@
Protège moi de mes désirs.
pi_170652551
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2017 11:18 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Waarom mag je rondom Utrecht eigenlijk max. 100?
Bij ons mag je - na 19.00 uur - 130. Kan je lekker doorrijden. Kom je bij Utrecht, rijdt iedereen 90. :+
Omdat de omwonenden hebben geklaagd over geluidsoverlast en/of bang zijn dat er teveel fijnstof in de lucht komt als je 30km/u harder rijdt...
  woensdag 3 mei 2017 @ 12:59:55 #217
177940 Tunafish
met staart
pi_170653924
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 11:10 schreef Anne het volgende:
Ik zag gisteren van behoorlijk ver een politieauto aankomen, inclusief zwaailicht, sirenes en de hele reutemeteut.
De auto achter mij, die onnodig links reed voor lange tijd, zag dit dus niet en heeft minstens 2 minuten (en dat is lang; tel maar!) de politie op lopen houden. Uiteindelijk heb ik nog een soort van proberen te helpen door mijn alarmlichten aan te doen.

Uiteindelijk schrok ie geloof ik en zwiepte hij hem (volgens mij ook nog zonder te kijken, want het ging ontzettend ongecontroleerd) kei hard naar de rechterrijstrook.

Waar ben je dan met je hoofd.. vraag ik mij af..
Kan mij best voorstellen dat je het niet meteen hebt gezien (al is dat ook al slecht, want je moet gewoon met enig regelmaat in je spiegels kijken), maar je ziet toch wel *iets* in je ooghoek via de spiegels wat betreft zwaailichten enzo.
Dat die agenten daar achter zijn gebleven verbaast me dan; waarom gaan zij er niet rechts langs? Als iemand zo lang voor je blijft keutelen zit diegene duidelijk niet op te letten of expres te hinderen. Kenteken noteren om later eens langs te komen om te babbelen, en vervolgens gewoon voorbij gaan, door naar je spoedgeval.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  woensdag 3 mei 2017 @ 13:00:47 #218
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_170653944
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 11:55 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Omdat de omwonenden hebben geklaagd over geluidsoverlast en/of bang zijn dat er teveel fijnstof in de lucht komt als je 30km/u harder rijdt...
Hmmm.
Protège moi de mes désirs.
pi_170654789
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2017 11:21 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Maar een werkbus voor (of achter) je is ook gewoon irritant. :@ Vanochtend eentje die om de km op de rem ging. Erg irritant als je zelf niet ziet wat er op dat moment gaande is. :@
Ja maar ik rem niet de hele tijd, ik rijd gewoon goed mee met het verkeer. Ik snap dat het uitzicht minder is achter een bus, maar dan moet je iets meer afstand houden of gewoon goed er voorbij gaan in plaats van weer afremmen voor de bus ;)
pi_170655290
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 11:55 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Omdat de omwonenden hebben geklaagd over geluidsoverlast en/of bang zijn dat er teveel fijnstof in de lucht komt als je 30km/u harder rijdt...
Wat ik ook niet snap. Die snelheidslimieten zijn bedacht toen het hoogst haalbare op Euro 3 zat. Nu wordt iedere bedrijfsauto standaard geknepen op Euro 5 of 6, maar de snelheden worden niet aangepast.

Maar dat zijn de dingetjes die ze je niet vertellen, want dan ben je anti-groen, pro-asfalt en wens je iedereen een fijne longziekte toe.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_170655725
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 11:10 schreef Anne het volgende:
Ik zag gisteren van behoorlijk ver een politieauto aankomen, inclusief zwaailicht, sirenes en de hele reutemeteut.
De auto achter mij, die onnodig links reed voor lange tijd, zag dit dus niet en heeft minstens 2 minuten (en dat is lang; tel maar!) de politie op lopen houden. Uiteindelijk heb ik nog een soort van proberen te helpen door mijn alarmlichten aan te doen.

Uiteindelijk schrok ie geloof ik en zwiepte hij hem (volgens mij ook nog zonder te kijken, want het ging ontzettend ongecontroleerd) kei hard naar de rechterrijstrook.

Waar ben je dan met je hoofd.. vraag ik mij af..
Kan mij best voorstellen dat je het niet meteen hebt gezien (al is dat ook al slecht, want je moet gewoon met enig regelmaat in je spiegels kijken), maar je ziet toch wel *iets* in je ooghoek via de spiegels wat betreft zwaailichten enzo.
Had laatst iets vergelijkbaars en gebruikte ook als seintje voor degene achter me even mijn alarmlichten, want er kon op dat punt nog vrij vloeiend ruimte gemaakt worden. Ik was niet de enige die ruimte maakte, dus zelfs als je de zwaailichten even gemist hebt is dat een goede hint om wellicht even in je spiegel te kijken..

Die persoon mist dus zwaailichten, hint van alarmlichten en auto's die ruimte maken en nog gaat er geen lampje branden. Gelukkig zorgde het slechts voor enkele seconden oponthoud, maar dat was wel onnodig. -O-
pi_170656096
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 14:01 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Wat ik ook niet snap. Die snelheidslimieten zijn bedacht toen het hoogst haalbare op Euro 3 zat. Nu wordt iedere bedrijfsauto standaard geknepen op Euro 5 of 6, maar de snelheden worden niet aangepast.

Maar dat zijn de dingetjes die ze je niet vertellen, want dan ben je anti-groen, pro-asfalt en wens je iedereen een fijne longziekte toe.
Als ik dan naar aanleiding van mijn vakantie kijk naar het verschil in tijd en verbruik. Heen constant op cruisecontrol dik onder Vmax gereden (110 max ook bij 130) want ik kon toch pas om een bepaalde tijd arriveren. Over 200 km heb ik gem 83 km/u gereden tegen een verbruik van 5 liter op 100 km. Terug wel Vmax (+ 5) gereden waar mogelijk. Met als gevolg dat ik tot een gemiddelde kwam van 91 km/u met een verbruik van 5.8 liter op 100. Kortom gemeten over 2 uur: 11 minuten winst tegen 1,6 liter brandstrof extra en een hoop meer stress.
pi_170656278
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 14:25 schreef Chai het volgende:

[..]

Had laatst iets vergelijkbaars en gebruikte ook als seintje voor degene achter me even mijn alarmlichten, want er kon op dat punt nog vrij vloeiend ruimte gemaakt worden. Ik was niet de enige die ruimte maakte, dus zelfs als je de zwaailichten even gemist hebt is dat een goede hint om wellicht even in je spiegel te kijken..

Die persoon mist dus zwaailichten, hint van alarmlichten en auto's die ruimte maken en nog gaat er geen lampje branden. Gelukkig zorgde het slechts voor enkele seconden oponthoud, maar dat was wel onnodig. -O-
In dit geval was er niet zo veel verkeer. Vandaar dat zijn links rijden sowieso al onnodig was.
Van mij hadden ze daarvoor alleen al zijn kenteken op mogen schrijven en een bekeuring mogen toesturen.

Maar dan ben je inderdaad alsnog gewoon niet met autorijden bezig.
pi_170656815
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 14:41 schreef alpeko het volgende:

[..]

Als ik dan naar aanleiding van mijn vakantie kijk naar het verschil in tijd en verbruik. Heen constant op cruisecontrol dik onder Vmax gereden (110 max ook bij 130) want ik kon toch pas om een bepaalde tijd arriveren. Over 200 km heb ik gem 83 km/u gereden tegen een verbruik van 5 liter op 100 km. Terug wel Vmax (+ 5) gereden waar mogelijk. Met als gevolg dat ik tot een gemiddelde kwam van 91 km/u met een verbruik van 5.8 liter op 100. Kortom gemeten over 2 uur: 11 minuten winst tegen 1,6 liter brandstrof extra en een hoop meer stress.
Heeft ook weinig nut om harder te rijden. Ook al rijd je stukken 200km/h, je zult altijd een keer ergens zachter moeten rijden, tanken, sanitaire stop, file, etc. Je gemiddelde snelheid stijgt dus niet evenredig en valt dan nog tegen. Op de Route du Soleil in Frankrijk heb je wel een stuk waar je 's nachts gewoon echt flink kan doorrijden. Daar zet ik dan de cruise control op 130km/h en kun je soms gewoon 2 uur of langer er op laten (zonder grappen) en dan heb je voor dat stuk dus een enorm hoge gemiddelde snelheid. Maar ben over het algemeen tevreden als ik rond de 100km/h zit over een hele rit. Weet niet precies hoe de boordcomputer werkt, maar neem aan dat 'ie stilstaan niet meerekent. M'n bus hoeft gelukkig pas om de 1500km te tanken dus dat scheelt ook al tijd.
pi_170656881
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 15:07 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Heeft ook weinig nut om harder te rijden. Ook al rijd je stukken 200km/h, je zult altijd een keer ergens zachter moeten rijden, tanken, sanitaire stop, file, etc. Je gemiddelde snelheid stijgt dus niet evenredig en valt dan nog tegen. Op de Route du Soleil in Frankrijk heb je wel een stuk waar je 's nachts gewoon echt flink kan doorrijden. Daar zet ik dan de cruise control op 130km/h en kun je soms gewoon 2 uur of langer er op laten (zonder grappen) en dan heb je voor dat stuk dus een enorm hoge gemiddelde snelheid. Maar ben over het algemeen tevreden als ik rond de 100km/h zit over een hele rit. Weet niet precies hoe de boordcomputer werkt, maar neem aan dat 'ie stilstaan niet meerekent. M'n bus hoeft gelukkig pas om de 1500km te tanken dus dat scheelt ook al tijd.
In mijn geval begint de rit als ik de motor start en stopt ie pas als ik de motor zelf uitzet. Dus stilstaan bij verkeerslicht telt gewoon mee. Dat hoort immers ook bij de rit.
pi_170656940
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 15:10 schreef alpeko het volgende:

[..]

In mijn geval begint de rit als ik de motor start en stopt ie pas als ik de motor zelf uitzet. Dus stilstaan bij verkeerslicht telt gewoon mee. Dat hoort immers ook bij de rit.
Ja dat doet mijne ook. Maar bedoelde meer als je tankt of pauze houdt en de motor staat uit. Maar dat rekent 'ie niet mee lijkt mij.
pi_170657024
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 15:12 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ja dat doet mijne ook. Maar bedoelde meer als je tankt of pauze houdt en de motor staat uit. Maar dat rekent 'ie niet mee lijkt mij.
Nee dat is een nieuwe regel in mijn rijlogboek dan. Die 200 km was van rustpauze tot eindbestemming en vice versa van vakantiestek tot eerste rustpunt.
pi_170657388
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 11:10 schreef Anne het volgende:
Ik zag gisteren van behoorlijk ver een politieauto aankomen, inclusief zwaailicht, sirenes en de hele reutemeteut.
De auto achter mij, die onnodig links reed voor lange tijd, zag dit dus niet en heeft minstens 2 minuten (en dat is lang; tel maar!) de politie op lopen houden. Uiteindelijk heb ik nog een soort van proberen te helpen door mijn alarmlichten aan te doen.

Uiteindelijk schrok ie geloof ik en zwiepte hij hem (volgens mij ook nog zonder te kijken, want het ging ontzettend ongecontroleerd) kei hard naar de rechterrijstrook.

Waar ben je dan met je hoofd.. vraag ik mij af..
Kan mij best voorstellen dat je het niet meteen hebt gezien (al is dat ook al slecht, want je moet gewoon met enig regelmaat in je spiegels kijken), maar je ziet toch wel *iets* in je ooghoek via de spiegels wat betreft zwaailichten enzo.
Zo'n gevalletje laatst ook gehad, Ambu die erlangs moest en die dingen maken toch een best kabaal. Op punt waar de weg iets breder was netjes richting naar rechts en zoveel mogelijk rechts gaan rijden, tegenliggers ook zodat ambu er tussendoor kon. Alleen mijn voorganger bleef stug midden op de weg rijden. Reed een bushalte voorbij waar ie aan de kant had kunnen gaan, tot ie ineens vol in de ankers ging en de berm instuurde, reflectorpaaltje omver reed en zo te zien tot de assen in de drek stond :')
A mind with a heart of it's own
pi_170668108
Yo dude in je Ford Transit reclame bus, als je echt reclame wilt maken voor dat ding en niet voor een Mercedes Sprinter: laat je veel te felle koplampen afstellen. Ze schijnen wat omhoog en bij naar binnen. In mijn huiskamer. Op drie hoog. :X
  woensdag 3 mei 2017 @ 21:56:13 #230
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_170668211
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 21:52 schreef Fixers het volgende:
Yo dude in je Ford Transit reclame bus, als je echt reclame wilt maken voor dat ding en niet voor een Mercedes Sprinter: laat je veel te felle koplampen afstellen. Ze schijnen wat omhoog en bij naar binnen. In mijn huiskamer. Op drie hoog. :X
De verlichting staat in mijn beleving bij de helft van dat soort busjes te hoog afgesteld.
Flesje bier
pi_170670679
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 14:41 schreef alpeko het volgende:

[..]

Als ik dan naar aanleiding van mijn vakantie kijk naar het verschil in tijd en verbruik. Heen constant op cruisecontrol dik onder Vmax gereden (110 max ook bij 130) want ik kon toch pas om een bepaalde tijd arriveren. Over 200 km heb ik gem 83 km/u gereden tegen een verbruik van 5 liter op 100 km. Terug wel Vmax (+ 5) gereden waar mogelijk. Met als gevolg dat ik tot een gemiddelde kwam van 91 km/u met een verbruik van 5.8 liter op 100. Kortom gemeten over 2 uur: 11 minuten winst tegen 1,6 liter brandstrof extra en een hoop meer stress.
Natuurlijk schiet verbruik bij hogere snelheden behoorlijk omhoog, maar in jouw geval zijn de externe factoren, zoals maximumsnelheid en verkeer (intensiteit, snelheid), hetzelfde gebleven. Als je jezelf dan een andere rijstijl aanmeet zie je dat idd terug in verbruik (meer), stress (veel meer) en tijdswinst (veel minder dan verwacht).

Waar ik het over heb zijn de zgn. 80-km-zones bij steden. Toen die zones werden ingesteld was het idd zo dat veel motoren ongelooflijk veel uitstootten. Ik heb geen cijfers, maar ik durf wel te beweren dat het zo langzamerhand tijd wordt dat je in veel van die zones gewoon 100 kunt rijden en dat de uitstoot nog steeds minder is dan tien jaar terug, toen men nog 80 moest rijden (wat in de praktijk altijd rond de 70 lag). In dat geval zijn de externe factoren aangepast en zou je gewoon door kunnen rijden met een hogere snelheid tegen minder stress en een minimaal verschil in brandstofverbruik.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf donderdag 4 mei 2017 @ 01:16:28 #232
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_170672929
Vandaag weer een aantal van die pareltjes die het leuk vinden om kilometers nodig te hebben om je in te halen, waardoor jij je vast gaat rijden. En dan beledigd zijn als je een dot gas geeft, hem ervoor propt en vervolgens weer lekker terug naar CC snelheid zakt. Maar 3x is scheepsrecht, toen kon ik opeens wel vlot ingehaald worden... Om vervolgens weer in te lopen omdat het gas eraf ging. 8)7 8)7 Alsof ze het afgesproken hadden, ze deden het allemaal.
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 00:34 schreef Light het volgende:
De baas (of de verzekering) vindt het vast niet zo'n goed plan om die graafmachine 's nachts onbewaakt bij de werkzaamheden te laten staan.
Dan neem je een trailer ofzo...
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_170673866


[ Bericht 3% gewijzigd door Ridocar op 04-05-2017 07:54:47 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  donderdag 4 mei 2017 @ 08:42:11 #234
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_170674245
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 07:48 schreef Ridocar het volgende:
[ afbeelding ]
Het is nou niet zo dat die uitvoegstrook zo kort is daar :') en dat als je achter een vrachtwagen zit, je er nooit meer achter uit kan.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_170690030
Mensen die op de vluchtstrook gaan stilstaan :')
  Moderator donderdag 4 mei 2017 @ 20:31:48 #236
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170690369
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 11:10 schreef Anne het volgende:
Ik zag gisteren van behoorlijk ver een politieauto aankomen, inclusief zwaailicht, sirenes en de hele reutemeteut.
De auto achter mij, die onnodig links reed voor lange tijd, zag dit dus niet en heeft minstens 2 minuten (en dat is lang; tel maar!) de politie op lopen houden. Uiteindelijk heb ik nog een soort van proberen te helpen door mijn alarmlichten aan te doen.

Uiteindelijk schrok ie geloof ik en zwiepte hij hem (volgens mij ook nog zonder te kijken, want het ging ontzettend ongecontroleerd) kei hard naar de rechterrijstrook.

Waar ben je dan met je hoofd.. vraag ik mij af..
Kan mij best voorstellen dat je het niet meteen hebt gezien (al is dat ook al slecht, want je moet gewoon met enig regelmaat in je spiegels kijken), maar je ziet toch wel *iets* in je ooghoek via de spiegels wat betreft zwaailichten enzo.
Telefoon en oordopjes?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_170690852
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 20:31 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Telefoon en oordopjes?
Die stop je allebei in je ogen :+ ?
  donderdag 4 mei 2017 @ 21:12:46 #238
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_170691644
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2017 23:12 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Natuurlijk schiet verbruik bij hogere snelheden behoorlijk omhoog, maar in jouw geval zijn de externe factoren, zoals maximumsnelheid en verkeer (intensiteit, snelheid), hetzelfde gebleven. Als je jezelf dan een andere rijstijl aanmeet zie je dat idd terug in verbruik (meer), stress (veel meer) en tijdswinst (veel minder dan verwacht).

Waar ik het over heb zijn de zgn. 80-km-zones bij steden. Toen die zones werden ingesteld was het idd zo dat veel motoren ongelooflijk veel uitstootten. Ik heb geen cijfers, maar ik durf wel te beweren dat het zo langzamerhand tijd wordt dat je in veel van die zones gewoon 100 kunt rijden en dat de uitstoot nog steeds minder is dan tien jaar terug, toen men nog 80 moest rijden (wat in de praktijk altijd rond de 70 lag). In dat geval zijn de externe factoren aangepast en zou je gewoon door kunnen rijden met een hogere snelheid tegen minder stress en een minimaal verschil in brandstofverbruik.
die 80 km zones waren ook om de doorstroming te verbeteren, bij 100 en 120 neemt de maximale wegcapaciteit behoorlijk af. Bijkomend voordeel is dat er bij 80 relatief weinig wordt uitgestoten, iig minder dan in de file staan ;)
Helaas hebben de milieuridders deze lagere uitstoot als belangrijkste argument genomen om de wijken eromheen "schoner" te krijgen qua fijnstof en andere uitlaatgassen
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  Moderator donderdag 4 mei 2017 @ 21:26:15 #239
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170692094
quote:
14s.gif Op donderdag 4 mei 2017 20:48 schreef Anne het volgende:

[..]

Die stop je allebei in je ogen :+ ?
Je moest een weten wat mensen in hun lichaam stoppen :P

Heb dat soort situaties ook vaak genoeg gezien bij verkeerslichten, dat er dan een klojo blijft staan die op z'n telefoon kijkt en oordopjes in heeft.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  FOK!fotograaf vrijdag 5 mei 2017 @ 01:11:35 #240
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_170696984
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 21:12 schreef lipje het volgende:
Helaas hebben de milieuridders deze lagere uitstoot als belangrijkste argument genomen om de wijken eromheen "schoner" te krijgen qua fijnstof en andere uitlaatgassen
Maar volgens kan je de wijk niet in of je moet eerst over 3 drempels die je alleen stapvoets kan nemen, sta je 2 minuten te wachten voor een of andere tram/HOV baan waar 2 bussen en een taxi langskomen, heb je nog 3 stoplichten en een zestal wegversmallingen. :+ :+
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_170697511
quote:
17s.gif Op donderdag 4 mei 2017 08:42 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Het is nou niet zo dat die uitvoegstrook zo kort is daar :') en dat als je achter een vrachtwagen zit, je er nooit meer achter uit kan.
Daarom snap ik het ook niet. Het leek mij echter een geroutineerde actie. Als in, Tesla-leaserijder doet dit vaker. Ik ging 80, elektrohok ging met minimaal 110 over het verdrijvingsvlak.

En idd, achter mij was zeker een kilometer uitvoeg/invoegstrook en vlak na de splitsing zijn er ook twee rijstroken, dus behalve 1,5 seconde tijdswinst zie ik ook niet zo snel andere voordelen
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf zaterdag 6 mei 2017 @ 16:57:35 #242
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_170727988
Een of andere zak hooi in zo'n lexus SUV die voor schoolmeester speelde. Reed met 85 in het midden. Ik er links voorbij en vervolgens door naar rechts, ging ie al proberen mij klem te rijden achter een vrachtwagen. Lukte hem niet, snelheidsverschil was te groot, dus die zakte weer af. Vervolgens komt er eentje die er rechts voorbij wil, eerst 2x doen alsof je dan opeens naar rechts gaat en diegene vervolgens als ie je voorbij is weer klemrijden en dan weer af laten zakken. Damn, wat zou je zo'n vent graag zijn auto uit sleuren en gewoon in mekaar timmeren met dat mongolide schoolmeestergedrag.

En nog een of andere mafketel die behoorlijk rap kwam inlopen, binnen een halve minuut van niet in de spiegel naar op mijn bumper (en ik reed 140, kon niet harder, want er zat verkeer voor mij) en vervolgens ging lopen drukken en seinen toen mijn voorganger naar rechts ging en ik weer versnelde. Ik ben nog altijd niet van plan om het mijzelf extreem moeilijk te maken omdat een ander nog harder wil.

Is ie me voorbij, komt er nog eentje meerijden met hem (goh, zelfde kapsel, zelfde soort kleding), beide rechtdoor over een verdrijvingsvlak, waarbij de tweede ervoor zorgde dat de auto die wel keurig om dat verdrijvingsvlak heen ging, vol in de ankers moest (en niet weg kon, want naast hem een vrachtwagen). Dat het niet fout ging mag nog steeds een godswonder heten.

[ Bericht 39% gewijzigd door Pizza_Boom op 06-05-2017 17:02:49 ]
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Moderator zondag 7 mei 2017 @ 15:08:01 #243
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_170745248
Mensen die je aan zien komen rijden bij een wegversmalling (waarbij ik voorrang heb) en dan alsnog doorrijden. Zodat ik alsnog moet remmen of stoppen om een aanrijding te voorkomen.
  zondag 7 mei 2017 @ 15:43:17 #244
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_170746423
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 15:08 schreef jitzzzze het volgende:
Mensen die je aan zien komen rijden bij een wegversmalling (waarbij ik voorrang heb) en dan alsnog doorrijden. Zodat ik alsnog moet remmen of stoppen om een aanrijding te voorkomen.
Dat soort figuren moet je als het effe kan gewoon klemzetten.
Flesje bier
  Moderator zondag 7 mei 2017 @ 15:44:14 #245
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_170746465
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 15:43 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Dat soort figuren moet je als het effe kan gewoon klemzetten.
En mijzelf verlagen tot eenzelfde gedrag? En het risico lopen dat andere partij schade maakt aan mijn automobiel? Nee, dank je wel.
  zondag 7 mei 2017 @ 15:51:28 #246
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_170746912
Deze week 5 dagen op een rij, A2 invoegend op A12. Gewoon netjes ritsen mensen.

En dan niet 500meter van te voren al naar rechts, en op het moment dat mensen die wél netjes de weg volgen opzettelijk alle gaten dichtgooien.

Moet ik wel eerlijk bekennen dat ik heel kinderachtig gereageerd heb daarna. Bij het invoegen mijn auto naast de hare gegooid en gelijke trend gehouden zodat ze stilstond bij een geleiderail en het voor haar onmogelijk was in te voegen. (doe ik op dat stuk wel vaker, Karma is a Bitch).
  zondag 7 mei 2017 @ 15:52:28 #247
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_170747005
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 15:44 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

En mijzelf verlagen tot eenzelfde gedrag? En het risico lopen dat andere partij schade maakt aan mijn automobiel? Nee, dank je wel.
Mwa, ligt volledig aan de situatie. Als het veilig kan en het niet zo'n klapjosti is die gaat uitstappen/agressief wordt zet ik hem gewoon ervoor en mag de tegenoetkomende fijn in de achteruit.
Flesje bier
  Moderator zondag 7 mei 2017 @ 15:54:00 #248
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_170747113
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 15:52 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Mwa, ligt volledig aan de situatie. Als het veilig kan en het niet zo'n klapjosti is die gaat uitstappen/agressief wordt zet ik hem gewoon ervoor en mag de tegenoetkomende fijn in de achteruit.
Ik wil eigenlijk altijd wel ergens naartoe; dus ja, dan kan je wel principieel gaan doen maar dan duurt het allemaal nog langer. Nee, laat dan die andere maar doorrijden. Is ook beter voor je bloeddruk. En ik weet dan ook weer dat de highbeams het nog steeds doen :@
  zondag 7 mei 2017 @ 16:01:17 #249
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170747505
Voorrang heb je niet, dat zou je moeten krijgen..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 7 mei 2017 @ 16:41:00 #250
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_170749305
quote:
3s.gif Op zondag 7 mei 2017 16:01 schreef Sounddragon het volgende:
Voorrang heb je niet, dat zou je moeten krijgen..
Vertel dat effe aan die vrachtwagenchauffeur op de rotonde bij de Oversteek in Nijmegen. Ik reed op de rotonde (zo'n ding met gescheiden rijbanen en voor de duidelijkheid, op de rotonde heeft het verkeer voorrang) maar dat weerhield hem er niet van gewoon door te rijden. Puur omdat ik in een reflex mijn gaspedaal indrukte zat ik er nog net voor en niet eronder :(
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')