Enschede ligt ook vol met dat soort kruisingen. Op een gegeven moment was ik die dingen zo zat dat ik routes ging zoeken waarmee ik niet langs die kruispunten zou komenquote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:17 schreef alpeko het volgende:
Irritatie van vakantie vorige week in Duitsland. Duitse kruisingen Wel een aparte strook voor linksaf maar dan geen eigen verkeerslicht voor afslaand verkeer. Het gevolg is dus dat je tegelijkertijd groen krijgt met al het tegemoetkomende rechtdoorgaande verkeer dat voorrang heeft. En dan ook nog voetgangers en fietsers die groen krijgen. Waardeloze constructie voor in een drukke stad.
Zo irritant.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:08 schreef Voszje het volgende:
Op de snelweg een figuur in een Passat die ik eerder had ingehaald. Komt hij me voorbij en gaat weer langzamer rijden... Ik wil hem weer inhalen en op dat moment geeft hij gas. Hierna weer precies hetzelfde, hij kakt in, ik wil inhalen en op het moment dat ik ernaast zit weer met volle vaart er vandoor.
Nog irritanter, mensen die niet met dat soort kruisingen om kunnen gaan en gewoon niet opletten en stug doorrijden omdat ze groen hebben (terwijl ze dus voorrang moeten verlenen aan de rechtdoor gaande auto's/fietsers/voetgangers. Jezus.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 14:04 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Enschede ligt ook vol met dat soort kruisingen. Op een gegeven moment was ik die dingen zo zat dat ik routes ging zoeken waarmee ik niet langs die kruispunten zou komen
Pff dat heb ik ook zo vaak, vooral als ik met m'n werkbus rijd. Die heb ik vaak op de cruise control met 125/135km/h en dan gaan mensen mij inhalen en zodra ze er voorbij zijn gaan ze weer traag rijden.. Ga ik er weer voorbij, gaan ze gas geven of halen ze me daarna weer in. Bok irritant ja!quote:Op dinsdag 2 mei 2017 16:09 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Zo irritant.
Of mensen die gaan bumperkleven en dan voor jou weer gaan invoegen om voor je te blijven rijden.
Veel automobilisten kunnen het gewoon niet hebben om achter iemand te rijden. Gewoon laten gaan.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 16:09 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Zo irritant.
Of mensen die gaan bumperkleven en dan voor jou weer gaan invoegen om voor je te blijven rijden.
De baas (of de verzekering) vindt het vast niet zo'n goed plan om die graafmachine 's nachts onbewaakt bij de werkzaamheden te laten staan.quote:Op donderdag 27 april 2017 17:38 schreef Pizza_Boom het volgende:
Zelfde met graafmachines. Waarom moet jij, als loonwerker uit Beverwijk met het bedrijf tegen het Noordzeekanaal aan, graafwerkzaamheden uitvoeren in Heerhugowaard, Schagen e.d. en daar iedere dag per graafmachine heen en ook weer per graafmachine naar huis? Die klus duurt meerdere weken, laat dat ding daar staan en neem een autotje.
Dat jij voorrang moet verlenen zegt nog niet dat een ander jou het invoegen actief onmogelijk mag maken... Dat mag namelijk ook niet. Op zulke momenten is iets meer motor dan een gemiddelde auto wel fijn. Of groot en zwaar genoeg zijn, dan zet je hem gewoon naar links, werkt ook.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 12:59 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Hmm apart. Ik weet dat je als invoeger voorrang moet verlenen, maar vanochtend werd het normaal invoegen me onmogelijk gemaakt door een petje in een Polo, die het gas intrapte als ik gas gaf, en het los liet als ik los liet, en dat over de volle driehonderd meter van mijn invoegstrook. Wat denkt zo iemand daar mee te bereiken?
De enige weg waar ik meer mensen rechts dan links heb ingehaald.quote:Op donderdag 20 april 2017 12:03 schreef x3ro het volgende:
A2 richting Utrecht, 4 banen en massaal de twee linker banen gebruiken
Dit.quote:Op woensdag 3 mei 2017 07:42 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
De enige weg waar ik meer mensen rechts dan links heb ingehaald.
Maar een werkbus voor (of achter) je is ook gewoon irritant. Vanochtend eentje die om de km op de rem ging. Erg irritant als je zelf niet ziet wat er op dat moment gaande is.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 23:50 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Pff dat heb ik ook zo vaak, vooral als ik met m'n werkbus rijd. Die heb ik vaak op de cruise control met 125/135km/h en dan gaan mensen mij inhalen en zodra ze er voorbij zijn gaan ze weer traag rijden.. Ga ik er weer voorbij, gaan ze gas geven of halen ze me daarna weer in. Bok irritant ja!
Omdat de omwonenden hebben geklaagd over geluidsoverlast en/of bang zijn dat er teveel fijnstof in de lucht komt als je 30km/u harder rijdt...quote:Op woensdag 3 mei 2017 11:18 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Waarom mag je rondom Utrecht eigenlijk max. 100?
Bij ons mag je - na 19.00 uur - 130. Kan je lekker doorrijden. Kom je bij Utrecht, rijdt iedereen 90.
Dat die agenten daar achter zijn gebleven verbaast me dan; waarom gaan zij er niet rechts langs? Als iemand zo lang voor je blijft keutelen zit diegene duidelijk niet op te letten of expres te hinderen. Kenteken noteren om later eens langs te komen om te babbelen, en vervolgens gewoon voorbij gaan, door naar je spoedgeval.quote:Op woensdag 3 mei 2017 11:10 schreef Anne het volgende:
Ik zag gisteren van behoorlijk ver een politieauto aankomen, inclusief zwaailicht, sirenes en de hele reutemeteut.
De auto achter mij, die onnodig links reed voor lange tijd, zag dit dus niet en heeft minstens 2 minuten (en dat is lang; tel maar!) de politie op lopen houden. Uiteindelijk heb ik nog een soort van proberen te helpen door mijn alarmlichten aan te doen.
Uiteindelijk schrok ie geloof ik en zwiepte hij hem (volgens mij ook nog zonder te kijken, want het ging ontzettend ongecontroleerd) kei hard naar de rechterrijstrook.
Waar ben je dan met je hoofd.. vraag ik mij af..
Kan mij best voorstellen dat je het niet meteen hebt gezien (al is dat ook al slecht, want je moet gewoon met enig regelmaat in je spiegels kijken), maar je ziet toch wel *iets* in je ooghoek via de spiegels wat betreft zwaailichten enzo.
Hmmm.quote:Op woensdag 3 mei 2017 11:55 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Omdat de omwonenden hebben geklaagd over geluidsoverlast en/of bang zijn dat er teveel fijnstof in de lucht komt als je 30km/u harder rijdt...
Ja maar ik rem niet de hele tijd, ik rijd gewoon goed mee met het verkeer. Ik snap dat het uitzicht minder is achter een bus, maar dan moet je iets meer afstand houden of gewoon goed er voorbij gaan in plaats van weer afremmen voor de busquote:Op woensdag 3 mei 2017 11:21 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Maar een werkbus voor (of achter) je is ook gewoon irritant. Vanochtend eentje die om de km op de rem ging. Erg irritant als je zelf niet ziet wat er op dat moment gaande is.
Wat ik ook niet snap. Die snelheidslimieten zijn bedacht toen het hoogst haalbare op Euro 3 zat. Nu wordt iedere bedrijfsauto standaard geknepen op Euro 5 of 6, maar de snelheden worden niet aangepast.quote:Op woensdag 3 mei 2017 11:55 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Omdat de omwonenden hebben geklaagd over geluidsoverlast en/of bang zijn dat er teveel fijnstof in de lucht komt als je 30km/u harder rijdt...
Had laatst iets vergelijkbaars en gebruikte ook als seintje voor degene achter me even mijn alarmlichten, want er kon op dat punt nog vrij vloeiend ruimte gemaakt worden. Ik was niet de enige die ruimte maakte, dus zelfs als je de zwaailichten even gemist hebt is dat een goede hint om wellicht even in je spiegel te kijken..quote:Op woensdag 3 mei 2017 11:10 schreef Anne het volgende:
Ik zag gisteren van behoorlijk ver een politieauto aankomen, inclusief zwaailicht, sirenes en de hele reutemeteut.
De auto achter mij, die onnodig links reed voor lange tijd, zag dit dus niet en heeft minstens 2 minuten (en dat is lang; tel maar!) de politie op lopen houden. Uiteindelijk heb ik nog een soort van proberen te helpen door mijn alarmlichten aan te doen.
Uiteindelijk schrok ie geloof ik en zwiepte hij hem (volgens mij ook nog zonder te kijken, want het ging ontzettend ongecontroleerd) kei hard naar de rechterrijstrook.
Waar ben je dan met je hoofd.. vraag ik mij af..
Kan mij best voorstellen dat je het niet meteen hebt gezien (al is dat ook al slecht, want je moet gewoon met enig regelmaat in je spiegels kijken), maar je ziet toch wel *iets* in je ooghoek via de spiegels wat betreft zwaailichten enzo.
Als ik dan naar aanleiding van mijn vakantie kijk naar het verschil in tijd en verbruik. Heen constant op cruisecontrol dik onder Vmax gereden (110 max ook bij 130) want ik kon toch pas om een bepaalde tijd arriveren. Over 200 km heb ik gem 83 km/u gereden tegen een verbruik van 5 liter op 100 km. Terug wel Vmax (+ 5) gereden waar mogelijk. Met als gevolg dat ik tot een gemiddelde kwam van 91 km/u met een verbruik van 5.8 liter op 100. Kortom gemeten over 2 uur: 11 minuten winst tegen 1,6 liter brandstrof extra en een hoop meer stress.quote:Op woensdag 3 mei 2017 14:01 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Wat ik ook niet snap. Die snelheidslimieten zijn bedacht toen het hoogst haalbare op Euro 3 zat. Nu wordt iedere bedrijfsauto standaard geknepen op Euro 5 of 6, maar de snelheden worden niet aangepast.
Maar dat zijn de dingetjes die ze je niet vertellen, want dan ben je anti-groen, pro-asfalt en wens je iedereen een fijne longziekte toe.
In dit geval was er niet zo veel verkeer. Vandaar dat zijn links rijden sowieso al onnodig was.quote:Op woensdag 3 mei 2017 14:25 schreef Chai het volgende:
[..]
Had laatst iets vergelijkbaars en gebruikte ook als seintje voor degene achter me even mijn alarmlichten, want er kon op dat punt nog vrij vloeiend ruimte gemaakt worden. Ik was niet de enige die ruimte maakte, dus zelfs als je de zwaailichten even gemist hebt is dat een goede hint om wellicht even in je spiegel te kijken..
Die persoon mist dus zwaailichten, hint van alarmlichten en auto's die ruimte maken en nog gaat er geen lampje branden. Gelukkig zorgde het slechts voor enkele seconden oponthoud, maar dat was wel onnodig.
Heeft ook weinig nut om harder te rijden. Ook al rijd je stukken 200km/h, je zult altijd een keer ergens zachter moeten rijden, tanken, sanitaire stop, file, etc. Je gemiddelde snelheid stijgt dus niet evenredig en valt dan nog tegen. Op de Route du Soleil in Frankrijk heb je wel een stuk waar je 's nachts gewoon echt flink kan doorrijden. Daar zet ik dan de cruise control op 130km/h en kun je soms gewoon 2 uur of langer er op laten (zonder grappen) en dan heb je voor dat stuk dus een enorm hoge gemiddelde snelheid. Maar ben over het algemeen tevreden als ik rond de 100km/h zit over een hele rit. Weet niet precies hoe de boordcomputer werkt, maar neem aan dat 'ie stilstaan niet meerekent. M'n bus hoeft gelukkig pas om de 1500km te tanken dus dat scheelt ook al tijd.quote:Op woensdag 3 mei 2017 14:41 schreef alpeko het volgende:
[..]
Als ik dan naar aanleiding van mijn vakantie kijk naar het verschil in tijd en verbruik. Heen constant op cruisecontrol dik onder Vmax gereden (110 max ook bij 130) want ik kon toch pas om een bepaalde tijd arriveren. Over 200 km heb ik gem 83 km/u gereden tegen een verbruik van 5 liter op 100 km. Terug wel Vmax (+ 5) gereden waar mogelijk. Met als gevolg dat ik tot een gemiddelde kwam van 91 km/u met een verbruik van 5.8 liter op 100. Kortom gemeten over 2 uur: 11 minuten winst tegen 1,6 liter brandstrof extra en een hoop meer stress.
In mijn geval begint de rit als ik de motor start en stopt ie pas als ik de motor zelf uitzet. Dus stilstaan bij verkeerslicht telt gewoon mee. Dat hoort immers ook bij de rit.quote:Op woensdag 3 mei 2017 15:07 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Heeft ook weinig nut om harder te rijden. Ook al rijd je stukken 200km/h, je zult altijd een keer ergens zachter moeten rijden, tanken, sanitaire stop, file, etc. Je gemiddelde snelheid stijgt dus niet evenredig en valt dan nog tegen. Op de Route du Soleil in Frankrijk heb je wel een stuk waar je 's nachts gewoon echt flink kan doorrijden. Daar zet ik dan de cruise control op 130km/h en kun je soms gewoon 2 uur of langer er op laten (zonder grappen) en dan heb je voor dat stuk dus een enorm hoge gemiddelde snelheid. Maar ben over het algemeen tevreden als ik rond de 100km/h zit over een hele rit. Weet niet precies hoe de boordcomputer werkt, maar neem aan dat 'ie stilstaan niet meerekent. M'n bus hoeft gelukkig pas om de 1500km te tanken dus dat scheelt ook al tijd.
Ja dat doet mijne ook. Maar bedoelde meer als je tankt of pauze houdt en de motor staat uit. Maar dat rekent 'ie niet mee lijkt mij.quote:Op woensdag 3 mei 2017 15:10 schreef alpeko het volgende:
[..]
In mijn geval begint de rit als ik de motor start en stopt ie pas als ik de motor zelf uitzet. Dus stilstaan bij verkeerslicht telt gewoon mee. Dat hoort immers ook bij de rit.
Nee dat is een nieuwe regel in mijn rijlogboek dan. Die 200 km was van rustpauze tot eindbestemming en vice versa van vakantiestek tot eerste rustpunt.quote:Op woensdag 3 mei 2017 15:12 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ja dat doet mijne ook. Maar bedoelde meer als je tankt of pauze houdt en de motor staat uit. Maar dat rekent 'ie niet mee lijkt mij.
Zo'n gevalletje laatst ook gehad, Ambu die erlangs moest en die dingen maken toch een best kabaal. Op punt waar de weg iets breder was netjes richting naar rechts en zoveel mogelijk rechts gaan rijden, tegenliggers ook zodat ambu er tussendoor kon. Alleen mijn voorganger bleef stug midden op de weg rijden. Reed een bushalte voorbij waar ie aan de kant had kunnen gaan, tot ie ineens vol in de ankers ging en de berm instuurde, reflectorpaaltje omver reed en zo te zien tot de assen in de drek stondquote:Op woensdag 3 mei 2017 11:10 schreef Anne het volgende:
Ik zag gisteren van behoorlijk ver een politieauto aankomen, inclusief zwaailicht, sirenes en de hele reutemeteut.
De auto achter mij, die onnodig links reed voor lange tijd, zag dit dus niet en heeft minstens 2 minuten (en dat is lang; tel maar!) de politie op lopen houden. Uiteindelijk heb ik nog een soort van proberen te helpen door mijn alarmlichten aan te doen.
Uiteindelijk schrok ie geloof ik en zwiepte hij hem (volgens mij ook nog zonder te kijken, want het ging ontzettend ongecontroleerd) kei hard naar de rechterrijstrook.
Waar ben je dan met je hoofd.. vraag ik mij af..
Kan mij best voorstellen dat je het niet meteen hebt gezien (al is dat ook al slecht, want je moet gewoon met enig regelmaat in je spiegels kijken), maar je ziet toch wel *iets* in je ooghoek via de spiegels wat betreft zwaailichten enzo.
De verlichting staat in mijn beleving bij de helft van dat soort busjes te hoog afgesteld.quote:Op woensdag 3 mei 2017 21:52 schreef Fixers het volgende:
Yo dude in je Ford Transit reclame bus, als je echt reclame wilt maken voor dat ding en niet voor een Mercedes Sprinter: laat je veel te felle koplampen afstellen. Ze schijnen wat omhoog en bij naar binnen. In mijn huiskamer. Op drie hoog.
Natuurlijk schiet verbruik bij hogere snelheden behoorlijk omhoog, maar in jouw geval zijn de externe factoren, zoals maximumsnelheid en verkeer (intensiteit, snelheid), hetzelfde gebleven. Als je jezelf dan een andere rijstijl aanmeet zie je dat idd terug in verbruik (meer), stress (veel meer) en tijdswinst (veel minder dan verwacht).quote:Op woensdag 3 mei 2017 14:41 schreef alpeko het volgende:
[..]
Als ik dan naar aanleiding van mijn vakantie kijk naar het verschil in tijd en verbruik. Heen constant op cruisecontrol dik onder Vmax gereden (110 max ook bij 130) want ik kon toch pas om een bepaalde tijd arriveren. Over 200 km heb ik gem 83 km/u gereden tegen een verbruik van 5 liter op 100 km. Terug wel Vmax (+ 5) gereden waar mogelijk. Met als gevolg dat ik tot een gemiddelde kwam van 91 km/u met een verbruik van 5.8 liter op 100. Kortom gemeten over 2 uur: 11 minuten winst tegen 1,6 liter brandstrof extra en een hoop meer stress.
Dan neem je een trailer ofzo...quote:Op woensdag 3 mei 2017 00:34 schreef Light het volgende:
De baas (of de verzekering) vindt het vast niet zo'n goed plan om die graafmachine 's nachts onbewaakt bij de werkzaamheden te laten staan.
Het is nou niet zo dat die uitvoegstrook zo kort is daar en dat als je achter een vrachtwagen zit, je er nooit meer achter uit kan.quote:
Telefoon en oordopjes?quote:Op woensdag 3 mei 2017 11:10 schreef Anne het volgende:
Ik zag gisteren van behoorlijk ver een politieauto aankomen, inclusief zwaailicht, sirenes en de hele reutemeteut.
De auto achter mij, die onnodig links reed voor lange tijd, zag dit dus niet en heeft minstens 2 minuten (en dat is lang; tel maar!) de politie op lopen houden. Uiteindelijk heb ik nog een soort van proberen te helpen door mijn alarmlichten aan te doen.
Uiteindelijk schrok ie geloof ik en zwiepte hij hem (volgens mij ook nog zonder te kijken, want het ging ontzettend ongecontroleerd) kei hard naar de rechterrijstrook.
Waar ben je dan met je hoofd.. vraag ik mij af..
Kan mij best voorstellen dat je het niet meteen hebt gezien (al is dat ook al slecht, want je moet gewoon met enig regelmaat in je spiegels kijken), maar je ziet toch wel *iets* in je ooghoek via de spiegels wat betreft zwaailichten enzo.
die 80 km zones waren ook om de doorstroming te verbeteren, bij 100 en 120 neemt de maximale wegcapaciteit behoorlijk af. Bijkomend voordeel is dat er bij 80 relatief weinig wordt uitgestoten, iig minder dan in de file staanquote:Op woensdag 3 mei 2017 23:12 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Natuurlijk schiet verbruik bij hogere snelheden behoorlijk omhoog, maar in jouw geval zijn de externe factoren, zoals maximumsnelheid en verkeer (intensiteit, snelheid), hetzelfde gebleven. Als je jezelf dan een andere rijstijl aanmeet zie je dat idd terug in verbruik (meer), stress (veel meer) en tijdswinst (veel minder dan verwacht).
Waar ik het over heb zijn de zgn. 80-km-zones bij steden. Toen die zones werden ingesteld was het idd zo dat veel motoren ongelooflijk veel uitstootten. Ik heb geen cijfers, maar ik durf wel te beweren dat het zo langzamerhand tijd wordt dat je in veel van die zones gewoon 100 kunt rijden en dat de uitstoot nog steeds minder is dan tien jaar terug, toen men nog 80 moest rijden (wat in de praktijk altijd rond de 70 lag). In dat geval zijn de externe factoren aangepast en zou je gewoon door kunnen rijden met een hogere snelheid tegen minder stress en een minimaal verschil in brandstofverbruik.
Je moest een weten wat mensen in hun lichaam stoppenquote:
Maar volgens kan je de wijk niet in of je moet eerst over 3 drempels die je alleen stapvoets kan nemen, sta je 2 minuten te wachten voor een of andere tram/HOV baan waar 2 bussen en een taxi langskomen, heb je nog 3 stoplichten en een zestal wegversmallingen.quote:Op donderdag 4 mei 2017 21:12 schreef lipje het volgende:
Helaas hebben de milieuridders deze lagere uitstoot als belangrijkste argument genomen om de wijken eromheen "schoner" te krijgen qua fijnstof en andere uitlaatgassen
Daarom snap ik het ook niet. Het leek mij echter een geroutineerde actie. Als in, Tesla-leaserijder doet dit vaker. Ik ging 80, elektrohok ging met minimaal 110 over het verdrijvingsvlak.quote:Op donderdag 4 mei 2017 08:42 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Het is nou niet zo dat die uitvoegstrook zo kort is daar en dat als je achter een vrachtwagen zit, je er nooit meer achter uit kan.
Dat soort figuren moet je als het effe kan gewoon klemzetten.quote:Op zondag 7 mei 2017 15:08 schreef jitzzzze het volgende:
Mensen die je aan zien komen rijden bij een wegversmalling (waarbij ik voorrang heb) en dan alsnog doorrijden. Zodat ik alsnog moet remmen of stoppen om een aanrijding te voorkomen.
En mijzelf verlagen tot eenzelfde gedrag? En het risico lopen dat andere partij schade maakt aan mijn automobiel? Nee, dank je wel.quote:Op zondag 7 mei 2017 15:43 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Dat soort figuren moet je als het effe kan gewoon klemzetten.
Mwa, ligt volledig aan de situatie. Als het veilig kan en het niet zo'n klapjosti is die gaat uitstappen/agressief wordt zet ik hem gewoon ervoor en mag de tegenoetkomende fijn in de achteruit.quote:Op zondag 7 mei 2017 15:44 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
En mijzelf verlagen tot eenzelfde gedrag? En het risico lopen dat andere partij schade maakt aan mijn automobiel? Nee, dank je wel.
Ik wil eigenlijk altijd wel ergens naartoe; dus ja, dan kan je wel principieel gaan doen maar dan duurt het allemaal nog langer. Nee, laat dan die andere maar doorrijden. Is ook beter voor je bloeddruk. En ik weet dan ook weer dat de highbeams het nog steeds doenquote:Op zondag 7 mei 2017 15:52 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Mwa, ligt volledig aan de situatie. Als het veilig kan en het niet zo'n klapjosti is die gaat uitstappen/agressief wordt zet ik hem gewoon ervoor en mag de tegenoetkomende fijn in de achteruit.
Vertel dat effe aan die vrachtwagenchauffeur op de rotonde bij de Oversteek in Nijmegen. Ik reed op de rotonde (zo'n ding met gescheiden rijbanen en voor de duidelijkheid, op de rotonde heeft het verkeer voorrang) maar dat weerhield hem er niet van gewoon door te rijden. Puur omdat ik in een reflex mijn gaspedaal indrukte zat ik er nog net voor en niet eronderquote:Op zondag 7 mei 2017 16:01 schreef Sounddragon het volgende:
Voorrang heb je niet, dat zou je moeten krijgen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |