abonnementen ibood.com bol.com
  zaterdag 15 april 2017 @ 16:14:58 #101
119554 -Strawberry-
cheap thrills
pi_170239680
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 16:04 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik eet echt niet meer dan zeg 2000 op een dag. Op sommige dagen natuurlijk meer, op andere dagen minder. Ik heb het een tijdje bijgehouden met een calorie app.

En tsja, ik zou niet weten of ik iets met mn stofwisseling hebt, want ik heb verder geen last, behalve dus dat ik dik ben en blijf.

Ik ben wel eens afgevallen als ik een tijdje in een andere omgeving was, maar als ik dan terug in de stad was was het er na een week weer aan.
En toen je het bijhield, viel je toen af?

Misschien blijf jij op gewicht met 2000. Dan val je dus af als je daaronder gaat zitten. Niet zo huilen en je realiteit accepteren. Slanke mensen hebben het niet makkelijker, die eten gewoon moeiteloos minder. Compenseren onbewust.
pi_170239747
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 16:14 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Misschien blijf jij op gewicht met 2000. Dan val je dus af als je daaronder gaat zitten. Niet zo huilen en je realiteit accepteren. Slanke mensen hebben het niet makkelijker, die eten gewoon moeiteloos minder. Compenseren onbewust.
Nee.

Ik benalleen afgevallen toen ik een tijdje voor een project in het buitenland zat en waar ik toen was was het een heel afgelegen gebied, moest ik vaak veel lopen en dingen sjouwen, had ik vaak geen lekker eten etc. Ja toen viel ik in 2 weken 10 kilo af. Maar dat was niet naar mn zin en toen ik terug in de stad was daar was het er zo weer aan.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zaterdag 15 april 2017 @ 16:22:13 #103
119554 -Strawberry-
cheap thrills
pi_170239810
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 16:19 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Nee.

Ik benalleen afgevallen toen ik een tijdje voor een project in het buitenland zat en waar ik toen was was het een heel afgelegen gebied, moest ik vaak veel lopen en dingen sjouwen, had ik vaak geen lekker eten etc. Ja toen viel ik in 2 weken 10 kilo af. Maar dat was niet naar mn zin en toen ik terug in de stad was daar was het er zo weer aan.
Op 1500 kcal zal je echt wel honger hebben in het begin, maar dat went snel. Een slank iemand kan ook geen 2000 kcal hebben, tenzij actief. Vriendinnen van mij die slank zijn eten dat ook echt niet. Ontbijten niet of heel licht. Bespaar je ook veel mee. Of eten sommige dagen een stuk minder, andere dagen wat meer.
  zaterdag 15 april 2017 @ 16:23:04 #104
119554 -Strawberry-
cheap thrills
pi_170239826
Maar goed, volgens mij zit je nogal vast in excuses als dikke genen etc. Was in je oude topic ook al duidelijk.
pi_170239889
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 15:59 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Slank blijven lukt alleen als je van mindset verandert en het niet erg meer vindt dat je niet alles nu kunt eten. Je mag alles, maar je wil het niet meer. Op wilskracht alleen afvallen hou je niet vol, je moet ook echt meeveranderen en je patroon structureel aanpassen (dus geen tijdelijk dieet). Althans dat is hoe ik het zie.

Koekje bij de koffie kan prima, als jij daar intens van geniet. Maar dan moet het in de rest van je patroon passen.
Maar om die mindset te veranderen heb je juist die wilskracht nodig, imo.
"The best way to cheer yourself is to try to cheer someone else up." - Mark Twain
  zaterdag 15 april 2017 @ 16:27:41 #106
119554 -Strawberry-
cheap thrills
pi_170239916
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 16:26 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Maar om die mindset te veranderen heb je juist die wilskracht nodig, imo.
Het begint wel met de motivatie om af te vallen, ja. Maar ik geloof wel dat iedereen wl afvallen en in die zin de motivatie heeft, maar niet iedereen heeft de bereidheid om het (in het begin) moeilijk te hebben.
pi_170239918
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 16:04 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik eet echt niet meer dan zeg 2000 op een dag. Op sommige dagen natuurlijk meer, op andere dagen minder. Ik heb het een tijdje bijgehouden met een calorie app.

En tsja, ik zou niet weten of ik iets met mn stofwisseling hebt, want ik heb verder geen last, behalve dus dat ik dik ben en blijf.

Ik ben wel eens afgevallen als ik een tijdje in een andere omgeving was, maar als ik dan terug in de stad was was het er na een week weer aan.
En heb je dat ook daadwerkelijk echt uiterst nauwkeurig bijgehouden? Of gewoon een beetje aanklooien met het optellen, schattingen, drinken niet meetellen, ed?

[ Bericht 1% gewijzigd door probeer op 15-04-2017 16:37:08 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_170240019
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 16:14 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dit.

Slanke mensen maken misschien ook andere keuzes. Kiezen sneller een wortel, tomaatje, komkommer dan een zak chips.
En dat begint al bij het boodschappen doen.
Ook voor mijn dochter van 5.
Make my day!
pi_170240259
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 16:22 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Op 1500 kcal zal je echt wel honger hebben in het begin, maar dat went snel. Een slank iemand kan ook geen 2000 kcal hebben, tenzij actief. Vriendinnen van mij die slank zijn eten dat ook echt niet. Ontbijten niet of heel licht. Bespaar je ook veel mee. Of eten sommige dagen een stuk minder, andere dagen wat meer.
Ik heb altijd geleerd dat mannen gewoon 2500 mogen hebben. Maar goed ik kom vaak dus niet eens aan de 2000.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_170240262
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 16:27 schreef probeer het volgende:

[..]

En heb je dat ook daadwerkelijk echt uiterst nauwkeurig bijgehouden? Of gewoon een beetje aanklooien met het optellen, schattingen, drinken niet meetellen, ed?
Ik hield alles bij.
pi_170240313
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 16:44 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik heb altijd geleerd dat mannen gewoon 2500 mogen hebben. Maar goed ik kom vaak dus niet eens aan de 2000.
Bereken het even:
https://tdeecalculator.net
Make my day!
pi_170240331
quote:

[..]

Ik hield alles bij.
Sorry, maar blijkbaar niet nauwkeurig genoeg. Of je maakte een verkeerde schatting / meting van je energieverbruik. Want nogmaals; als je meer energie verbruikt dan dat je binnen krijgt, zal je niet in massa toenemen. Natuurwetten en zulks.
"Pools are perfect for holding water"
pi_170240409
quote:

[..]

Bijhouden. En jezelf eens per week wegen.
Als je niet afvalt bij 2000 kcals, dan eet je de week erop 1800 kcals per dag. En na een week weer wegen.
Enz.
Make my day!
  zaterdag 15 april 2017 @ 17:07:18 #114
456432 Kamina
Tenacious!
pi_170240680
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 15:58 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik eet gezond en niet meer dan andere mensen. Toch val ik niet af en zijn zij wel slank.

Het is ook niet iets recents. Ik ben als sinds mijn kleutertijd te dik. Vroeger was ik zelfs vl te dik. Dus wat dat betreft is de huidige situatie met alleen maar een buikje al ee nverbetering, want vroeger zat ik tegen obees aan (toen ik rond de 16 jaar oud was).

Dus nee, je komt er bij mij niet aan dat het 100% mn eigen schuld is. Of die van mn ouders want ik werd heus niet de hele tijd volgepropt met allerlei ongezsonde troep. We aten thuis gewoon normaal gezond eten. Bovendien hadden zij ook wel door dat ik te dik was en werd ik dus letterlijk GEDWONGEN om te gaan sporten (niet aangemoedigd, maar ik MOEST).
Zie deze uitstekende post:
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 15:52 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Voor jou geldt hetzelfde als ieder ander: eet je meer dan je verbrandt dan kom je aan, eet je minder dan val je af. Zijn verbranding zal echt niet abnormaal anders zijn dan die van een slank persoon. Misschien zelfs hoger door overgewicht. Uitzonderingen daargelaten.
Dit geldt voor iedereen, ook voor jou.
pi_170240683
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 15:52 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Voor jou geldt hetzelfde als ieder ander: eet je meer dan je verbrandt dan kom je aan, eet je minder dan val je af. Zijn verbranding zal echt niet abnormaal anders zijn dan die van een slank persoon. Misschien zelfs hoger door overgewicht. Uitzonderingen daargelaten.
Nee ook nog niet eens, een vriendin van mij vroeg in het begin van onze relatie aan mijn vriend of hij wel eens bij mij at, ja zei hij enthousiast, nou zegt ze dan ga je nu dik worden.
Inmiddels is hij 10 kg zwaarder en ik ben nog steeds rond de 57 kg, dat terwijl hij veel sport, fysiek zwaar werk heeft en ik gewoon niets doe.
Of ik nu veel eet of weinig eet, veel beweeg of een week lang met zak chips op de bank lig het maakt niets uit.
pi_170240838
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:07 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Nee ook nog niet eens, een vriendin van mij vroeg in het begin van onze relatie aan mijn vriend of hij wel eens bij mij at, ja zei hij enthousiast, nou zegt ze dan ga je nu dik worden.
Inmiddels is hij 10 kg zwaarder en ik ben nog steeds rond de 57 kg, dat terwijl hij veel sport, fysiek zwaar werk heeft en ik gewoon niets doe.
Of ik nu veel eet of weinig eet, veel beweeg of een week lang met zak chips op de bank lig het maakt niets uit.
Jij bent er echt van overtuigd dat je niet aan zou komen als je nu gemiddeld dagelijks 1000 kcal meer zou eten?
Op donderdag 9 juni 2016 08:43 schreef -supergirl- het volgende:
Jij bent ook gewoon een aandachtshoer hoor. Maak jezelf niks wijs
pi_170240935
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:13 schreef Chai het volgende:

[..]

Jij bent er echt van overtuigd dat je niet aan zou komen als je nu gemiddeld dagelijks 1000 kcal meer zou eten?
Nee kom niets aan, vroeger kreeg mijn moeder de opmerking dat ze ons een fatsoenlijk eten moest geven, mijn vader komt ook niets aan, mijn nicht komt ook niets aan, wij kunnen eten wat we willen en merken er niets van, mijn oma is ook altijd graadmager geweest, kwam ook niets. Weet niet, hebben daar gewoon geen aanleg voor.
Geeft niet, maar het is wel irritant dat mensen dan constant beweren dat je veel sport, anorexia hebt, of van die welwillende opmerkingen, van neem een koekje je moet er nog van groeien als je net 3 plakken brood met gebakken eieren op hebt.
  zaterdag 15 april 2017 @ 17:22:58 #118
119554 -Strawberry-
cheap thrills
pi_170241078
quote:

[..]

Als dat zo is dan is dat zo. Dan verbrand je minder. Als vrouwen in de overgang kunnen afvallen dan kan jij dat ook. Maar ik geloof niet dat jij werkelijk zo weinig eet als je denkt. Secret eaters achtige taferelen ;)
pi_170241109
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:22 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Als dat zo is dan is dat zo. Dan verbrand je minder. Als vrouwen in de overgang kunnen afvallen dan kan jij dat ook. Maar ik geloof niet dat jij werkelijk zo weinig eet als je denkt. Secret eaters achtige taferelen ;)
Het punt is meer dat ik niet echt sport ipv dat ik te veel zou eten. Want als ik al iets meer dan gemiddeld zou eten (wat ik dus echt niet denk maar goed) dan eet ik sowiieso een stuk gezonder dan gemiddeld want ik maak alles zelf. Vrijwel nooit mag ik een handje chips of koekjes of wat dan ook van mezelf, frisdrank drink ik ook niet, alcohol ben ik ook heel erg sterk mee geminderd etc. Dat laatste heeft trouwens ook niet tot een afvallen geleid, wat je wel zou verwachtne. Vroeger dronk ik wel te veel alcohol maar nu nauwelijks nog.
  zaterdag 15 april 2017 @ 17:24:58 #120
119554 -Strawberry-
cheap thrills
pi_170241115
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:18 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Nee kom niets aan, vroeger kreeg mijn moeder de opmerking dat ze ons een fatsoenlijk eten moest geven, mijn vader komt ook niets aan, mijn nicht komt ook niets aan, wij kunnen eten wat we willen en merken er niets van, mijn oma is ook altijd graadmager geweest, kwam ook niets. Weet niet, hebben daar gewoon geen aanleg voor.
Geeft niet, maar het is wel irritant dat mensen dan constant beweren dat je veel sport, anorexia hebt, of van die welwillende opmerkingen, van neem een koekje je moet er nog van groeien als je net 3 plakken brood met gebakken eieren op hebt.
Heb je niet een darmproblemen oid? Ik ken een meisje die hetzelfde had en die bleek kapotte darmen te hebben van coeliakie. Nu komt ze wel gewoon aan.

Ik geloof je wel. Maar dan ben jij wel een uitzondering en geen gemiddeld slank persoon. Bovendien zal jij ook een bovengrens hebben waarop je wel aankomt, alleen ligt die een stuk hoger.
pi_170241142
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:24 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Heb je niet een darmproblemen oid? Ik ken een meisje die hetzelfde had en die bleek kapotte darmen te hebben van coeliakie. Nu komt ze wel gewoon aan.

Ik geloof je wel. Maar dan ben jij wel een uitzondering en geen gemiddeld slank persoon. Bovendien zal jij ook een bovengrens hebben waarop je wel aankomt, alleen ligt die een stuk hoger.
Nee, er zijn heel veel van dit soort mensen. Vooral in Nederland.

Je hebt bij ons gewoon heel veel mensen die van nature lang en dun zijn. Die komen gewoon echt nooit aan, behalve misschien als ze echt extreem veel kcal binnenkrijgen door b.v. alcoholisme. Dan krijgen ze een klein bierbuikje. Maar dat gebeurt echt alleen in de meest extreme gevallen.
  zaterdag 15 april 2017 @ 17:26:25 #122
119554 -Strawberry-
cheap thrills
pi_170241144
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:24 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Het punt is meer dat ik niet echt sport ipv dat ik te veel zou eten. Want als ik al iets meer dan gemiddeld zou eten (wat ik dus echt niet denk maar goed) dan eet ik sowiieso een stuk gezonder dan gemiddeld want ik maak alles zelf. Vrijwel nooit mag ik een handje chips of koekjes of wat dan ook van mezelf, frisdrank drink ik ook niet, alcohol ben ik ook heel erg sterk mee geminderd etc. Dat laatste heeft trouwens ook niet tot een afvallen geleid, wat je wel zou verwachtne. Vroeger dronk ik wel te veel alcohol maar nu nauwelijks nog.
Je eet meer dan gemiddeld, anders zou je niet te zwaar zijn. Gezond is niet hetzelfde als caloriearm, nogmaals.

Een kroket op brood bevat minder kcal dan een broodje gezond. Om maar wat te noemen.
pi_170241163
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:26 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Je eet meer dan gemiddeld, anders zou je niet te zwaar zijn. Gezond is niet hetzelfde als caloriearm, nogmaals.

Een kroket op brood bevat minder kcal dan een broodje gezond. Om maar wat te noemen.
Ik weet heus wel wat gezond is en wat niet, en dat 'salades' met flinke klodders mayo erin b.v. niet onder gezond vallen.
  zaterdag 15 april 2017 @ 17:28:03 #124
119554 -Strawberry-
cheap thrills
pi_170241207
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:26 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Nee, er zijn heel veel van dit soort mensen. Vooral in Nederland.

Je hebt bij ons gewoon heel veel mensen die van nature lang en dun zijn. Die komen gewoon echt nooit aan, behalve misschien als ze echt extreem veel kcal binnenkrijgen door b.v. alcoholisme. Dan krijgen ze een klein bierbuikje. Maar dat gebeurt echt alleen in de meest extreme gevallen.
Jij zoekt gewoon smoesjes voor jezelf.

Ik ken bodybuilders die vroeger hetzelfde zeiden, tot ze echt echt meer gingen eten. Denk dan aan 3500 kcal per dag. Dan ben je echt wel uitzonderlijk als je niet aankomt, of heel actief.
pi_170241233
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:24 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nee geen afwijkingen, ben de laatste 3 jaar compleet doorgelicht, kreeg wel te horen van een arts dat ik meer kans op hernia zou hebben, tja dat wist ik al want die had ik al op mijn 22ste.

Maar goed, ik ben tevreden en maak mij er niet druk om
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')