abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_170225717
Het vorige topic was gesloten omdat ik nogal ongenuanceerd was. Laat er geen misverstand over bestaan, ik veroordeel niemand maar ik voel me er zeer slecht bij als ik te dik ben.

Persoonlijk heb ik het idee dat mensen mij aan zitten te staren als ik te dik ben. Niet alleen hoe mensen mij zien maar ook hoe ik mezelf zie als ik in de spiegel kijk.

Ben benieuwd hoe anderen hier over denken.
  vrijdag 14 april 2017 @ 22:06:54 #2
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_170225889
Omdat gemakzucht.
pi_170225890
Door de feiten te accepteren zoals ze zijn. Je bent dik, punt. Zo simpel is het wel. Mocht je er toch slecht over denken dan is het zaak om er wat aan te gaan doen.

Ik heb zelf enkele tientallen kilo's overgewicht maar door mijn lengte valt het niet zo op, denk ik. En anders maar wel.
Google is your friend, abuse your friends
pi_170225963
Denken dat mensen de hele tijd naar je zitten te kijken. :') hoe kan je leven met zulke hersenkronkels?
pi_170226034
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 april 2017 22:09 schreef Chai het volgende:
Denken dat mensen de hele tijd naar je zitten te kijken. :') hoe kan je leven met zulke hersenkronkels?
Dit
pi_170226265
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 april 2017 22:09 schreef Chai het volgende:
Denken dat mensen de hele tijd naar je zitten te kijken. :') hoe kan je leven met zulke hersenkronkels?
Schizofrenie..
pi_170226310
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 april 2017 22:06 schreef Metalfrost het volgende:
Ik heb zelf enkele tientallen kilo's overgewicht maar door mijn lengte valt het niet zo op, denk ik.
kvind je er anders moddervet uitzien..!
pi_170226358
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 22:21 schreef possetje het volgende:

[..]

vind je er anders moddervet uitzien..!
Ja want jij bent het paradepaardje van FOK! wilde je zeggen?
Google is your friend, abuse your friends
pi_170226389
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 22:22 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Ja want jij bent het paradepaardje van FOK! wilde je zeggen?
ik heb nog nooit een foto van jou gezien, maar geloof me het ziet er echt niet uit, doe er wat aan!
pi_170226402
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 22:23 schreef possetje het volgende:

[..]

ik heb nog nooit een foto van jou gezien, maar geloof me het ziet er echt niet uit, doe er wat aan!
Jouw mentale toestand zul je bedoelen.
Google is your friend, abuse your friends
pi_170226420
Door je gevoel van eigenwaarde niet af te laten hangen van oppervlakkige zaken zoals je gewicht.
pi_170226469
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 22:24 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Jouw mentale toestand zul je bedoelen.
Laat je niet zo uit de tent lokken joh! ;)
pi_170226487
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 april 2017 22:06 schreef Metalfrost het volgende:
Door de feiten te accepteren zoals ze zijn. Je bent dik, punt. Zo simpel is het wel. Mocht je er toch slecht over denken dan is het zaak om er wat aan te gaan doen.

Ik heb zelf enkele tientallen kilo's overgewicht maar door mijn lengte valt het niet zo op, denk ik. En anders maar wel.
Oh maar al dat extra vet valt naakt sowieso op en met kleren aan kun je ook wel zien dat je niet bepaald een atleet bent. Is verder niks mis mee, want je kunt er altijd wat aan doen. En we zijn allemaal wel eens te dik geweest denk ik!

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 22:02 schreef -PesteNoire- het volgende:
Het vorige topic was gesloten omdat ik nogal ongenuanceerd was. Laat er geen misverstand over bestaan, ik veroordeel niemand maar ik voel me er zeer slecht bij als ik te dik ben.

Persoonlijk heb ik het idee dat mensen mij aan zitten te staren als ik te dik ben. Niet alleen hoe mensen mij zien maar ook hoe ik mezelf zie als ik in de spiegel kijk.

Ben benieuwd hoe anderen hier over denken.
Mensen zitten je echt niet aan te staren tenzij je echt extreem dik bent. Als je (net als de meesten) gewoon een beetje overgewicht hebt gaat niemand daar moeilijk over doen.

Ik ben van nature zwaar en gespierd dus ik kan wel extra vet dragen zonder dat het er slecht uitziet, maar ik voel me toch veel lekkerder als ik weinig vet heb (met het behoud van de extra spieren). Dat verschil in zelfvertrouwen merk je echt als je serieus sport en een mooi atletisch lichaam hebt in plaats van de 'dad bod' of de 'couch potato' look.

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 22:24 schreef madam-april het volgende:
Door je gevoel van eigenwaarde niet af te laten hangen van oppervlakkige zaken zoals je gewicht.
Je eigenwaarde deels laten afhangen van de kwaliteit van je lichaam is helemaal niet oppervlakkig. Vergeet niet, wij mensen zijn gemaakt voor fysieke activiteit. De hele dag zitten is een hele nieuwe ontwikkeling, en het lichaam dat er bij hoort is zwak en onaantrekkelijk.
pi_170226739
Ach, als je bijv een kat zou hebben, zou je hem dan leuker of minder leuk vinden als hij dun of dik zou zijn? Zo zijn er ook zat mensen die op die manier wel of niet verliefd worden op een dik persoon!
pi_170226909
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 22:36 schreef possetje het volgende:
Ach, als je bijv een kat zou hebben, zou je hem dan leuker of minder leuk vinden als hij dun of dik zou zijn? Zo zijn er ook zat mensen die op die manier wel of niet verliefd worden op een dik persoon!
Er komt dus af en toe wel wat zinnigs uit jou mond.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_170227019
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 22:36 schreef possetje het volgende:
Ach, als je bijv een kat zou hebben, zou je hem dan leuker of minder leuk vinden als hij dun of dik zou zijn? Zo zijn er ook zat mensen die op die manier wel of niet verliefd worden op een dik persoon!
Je kunt wel van een te dik persoon houden en verliefd worden maar een mooi lichaam is altijd aantrekkelijker en seksueel gezien beleef je er meer genot aan.

Zeggen dat het niet uitmaakt is een psychologisch verdedigingsmechanisme om jezelf aan te praten dat het prima is dat je elke avond aan de borrelnootjes en het bier zit terwijl je uren achter elkaar TV kijkt terwijl je ook gewoon 4 uur per week kunt sporten en een mooi lichaam kunt hebben.

Toen ik te dik was vertelde ik mezelf ook dat het allemaal prima was. Dat heb je nodig om met zelfvertrouwen door het leven te blijven stappen, maar de realiteit is dat je jezelf in de maling neemt. Een 'couch potato' lichaam is onnodig en onaantrekkelijk en is het resultaat van luiheid.
pi_170227126
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 22:26 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Oh maar al dat extra vet valt naakt sowieso op en met kleren aan kun je ook wel zien dat je niet bepaald een atleet bent. Is verder niks mis mee, want je kunt er altijd wat aan doen. En we zijn allemaal wel eens te dik geweest denk ik!

[..]

Mensen zitten je echt niet aan te staren tenzij je echt extreem dik bent. Als je (net als de meesten) gewoon een beetje overgewicht hebt gaat niemand daar moeilijk over doen.

Ik ben van nature zwaar en gespierd dus ik kan wel extra vet dragen zonder dat het er slecht uitziet, maar ik voel me toch veel lekkerder als ik weinig vet heb (met het behoud van de extra spieren). Dat verschil in zelfvertrouwen merk je echt als je serieus sport en een mooi atletisch lichaam hebt in plaats van de 'dad bod' of de 'couch potato' look.

[..]

Je eigenwaarde deels laten afhangen van de kwaliteit van je lichaam is helemaal niet oppervlakkig. Vergeet niet, wij mensen zijn gemaakt voor fysieke activiteit. De hele dag zitten is een hele nieuwe ontwikkeling, en het lichaam dat er bij hoort is zwak en onaantrekkelijk.
Oh ja? Er zijn anders heel wat mensen die 'dik' juist heel erg aantrekkelijk vinden.. en dat is al eeuwen zo, in bepaalde culturen is het juist een symbool van macht, rijkdom en succes.
pi_170227233
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 april 2017 22:44 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Je kunt wel van een te dik persoon houden en verliefd worden maar een mooi lichaam is altijd aantrekkelijker en seksueel gezien beleef je er meer genot aan.

Zeggen dat het niet uitmaakt is een psychologisch verdedigingsmechanisme om jezelf aan te praten dat het prima is dat je elke avond aan de borrelnootjes en het bier zit terwijl je uren achter elkaar TV kijkt terwijl je ook gewoon 4 uur per week kunt sporten en een mooi lichaam kunt hebben.

Toen ik te dik was vertelde ik mezelf ook dat het allemaal prima was. Dat heb je nodig om met zelfvertrouwen door het leven te blijven stappen, maar de realiteit is dat je jezelf in de maling neemt. Een 'couch potato' lichaam is onnodig en onaantrekkelijk en is het resultaat van luiheid.
Een mooi lichaam ja, dat is niet hetzelfde als een slank/getraind lichaam..
pi_170227727
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 22:52 schreef madam-april het volgende:

[..]

Een mooi lichaam ja, dat is niet hetzelfde als een slank/getraind lichaam..
Daarnaast is mooi subjectief. Dus ook een mooi lichaam is subjectief. Zo vind ik jou best mooi maar kan het best zijn dat iemand anders je niets bijzonder vindt.
pi_170227838
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 23:06 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Daarnaast Precies mooi is subjectief. Dus ook een mooi lichaam is subjectief. Zo vind ik jou best mooi maar kan het best zijn dat iemand anders je niets bijzonder vindt.
^O^
pi_170227848
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 22:48 schreef madam-april het volgende:

[..]

Oh ja? Er zijn anders heel wat mensen die 'dik' juist heel erg aantrekkelijk vinden.. en dat is al eeuwen zo, in bepaalde culturen is het juist een symbool van macht, rijkdom en succes.
Kijk maar naar de Griekse en Romeinse standbeelden hoe ze het mannenlichaam uitbeelden. Qua vrouwenlichamen is er meer variatie inderdaad, sommige culturen stellen dikkere vrouwen op prijs want dat was inderdaad een teken van welvaart. En vrouwen werden niet geacht heel sterk en atletisch te zijn.

Toch denk ik dat we biologisch geprogrammeerd zijn om een gezond vetpercentage bij vrouwen aantrekkelijk te vinden, omdat dat uiteindelijk een teken is van gezondheid wat altijd aantrekkelijk is. De culturele variatie is meer een afwijking.

quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 22:52 schreef madam-april het volgende:

[..]

Een mooi lichaam ja, dat is niet hetzelfde als een slank/getraind lichaam..
Daar heb je gelijk in :) Genen spelen een grote rol in hoe een lichaam eruit ziet.

Dan nog is een gezond vetpercentage altijd beter dan een te hoog (of te laag!) vetpercentage, nogmaals omdat een teken van gezondheid biologisch gezien aantrekkelijk is. En voor mannen komt kracht en spiermassa erbij, vanwege het beschermen van de kinderen en het jagen et cetera. Daarom bestaat het fenomeen bodybuilding.

quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 23:06 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Daarnaast is mooi subjectief. Dus ook een mooi lichaam is subjectief. Zo vind ik jou best mooi maar kan het best zijn dat iemand anders je niets bijzonder vindt.
Dat is een beetje een dooddoener. Er zijn mensen die atonale muziek geweldig vinden, maar 99.9% van de bevolking vind het niets. Dat betekent dat we in principe gemaakt zijn om tonale muziek mooi te vinden. Zo geldt dat ook voor lichamen (extreem dik of extreem dun vind bijna niemand aantrekkelijk).

Vergelijk:



of



Nou zijn er ongetwijfeld mensen die de dikke Mike Tyson mooier vinden, 99% zal het ermee eens zijn dat het goddelijke lichaam van de jonge Mike Tyson veel mooier en aantrekkelijker is en dat is ook logisch want je kunt aan hem zien dat hij extreem sterk en gezond is op dat moment.

[ Bericht 0% gewijzigd door Libertarisch op 14-04-2017 23:18:46 ]
pi_170227887
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 23:10 schreef madam-april het volgende:

[..]

^O^
Ook goed. :P
pi_170227933
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 23:11 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Kijk maar naar de Griekse en Romeinse standbeelden hoe ze het mannenlichaam uitbeelden. Qua vrouwenlichamen is er meer variatie inderdaad, sommige culturen stellen dikkere vrouwen op prijs want dat was inderdaad een teken van welvaart. En vrouwen werden niet geacht heel sterk en atletisch te zijn.

Toch denk ik dat we biologisch geprogrammeerd zijn om een gezond vetpercentage bij vrouwen aantrekkelijk te vinden, omdat dat uiteindelijk een teken is van gezondheid wat altijd aantrekkelijk is. De culturele variatie is meer een afwijking.

[..]

Daar heb je gelijk in :) Genen spelen een grote rol in hoe een lichaam eruit ziet.

Dan nog is een gezond vetpercentage altijd beter dan een te hoog (of te laag!) vetpercentage, nogmaals omdat een teken van gezondheid biologisch gezien aantrekkelijk is. En voor mannen komt kracht en spiermassa erbij, vanwege het beschermen van de kinderen en het jagen et cetera. Daarom bestaat het fenomeen bodybuilding.

[..]

Dat is een beetje een dooddoener. Er zijn mensen die atonale muziek geweldig vinden, maar 99.9% van de bevolking vind het niets. Dat betekent dat we in principe gemaakt zijn om tonale muziek mooi te vinden. Zo geldt dat ook voor lichamen (extreem dik of extreem dun vind bijna niemand aantrekkelijk).

Vergelijk:

[ afbeelding ]

of

[ afbeelding ]

Nou zijn er ongetwijfeld mensen die de dikke Mike Tyson mooier vinden, 99% zal het ermee eens zijn dat het goddelijke lichaam van de jonge Mike Tyson veel mooier en aantrekkelijker is en dat is ook logisch want je kunt aan hem zien dat hij ziek sterk en gezond is op dat moment.
Mja dooddoener of niet, feitelijk blijft het subjectief. Want ook al vindt maar 0.1% de nieuwe Mike Tyson aantrekkelijk, het blijft een mening en geen vaststaand feit. :P

je punt snap ik hoor
pi_170228004
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 23:14 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Mja dooddoener of niet, feitelijk blijft het subjectief. Want ook al vindt maar 0.1% de nieuwe Mike Tyson aantrekkelijk, het blijft een mening en geen vaststaand feit. :P

je punt snap ik hoor
Gelukkig begrijpen we elkaar ;)

[ Bericht 24% gewijzigd door Droopie op 14-04-2017 23:18:47 ]
pi_170228761
Sommige vrouwen gaan ook echt puur voor de baby als doel van een relatie, en een man die uit een knappe of slimme of kunstzinnige familie komt die dan daarnaast toevallig dik is, kan dan voor een vrouw intressanter zijn als een doorsnee man die slank is,,, Omdat of de vader dik of dun is niet extreem veel invloed heeft op de komende babie.
pi_170229153
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 23:37 schreef possetje het volgende:
Sommige vrouwen gaan ook echt puur voor de baby als doel van een relatie, en een man die uit een knappe of slimme of kunstzinnige familie komt die dan daarnaast toevallig dik is, kan dan voor een vrouw intressanter zijn als een doorsnee man die slank is,,, Omdat of de vader dik of dun is niet extreem veel invloed heeft op de komende babie.
Klopt, maar weer geldt dat die dikke man seksueel aantrekkelijker zou zijn voor de vrouw als hij eruit zou zien als de jonge Mike Tyson. Dit ontkennen is gewoon een gebrek aan realiteitszin.

Ik kan je vertellen dat vrouwen heel anders op mij reageren nu ik 9 maanden hard getraind heb in de sportschool (en nee ik doe het niet alleen voor de vrouwen).
pi_170229207
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 23:50 schreef Libertarisch het volgende:
niet alleen voor de vrouwen
mannen?

geeft niet hoor! is heel normaal! :)
pi_170229242
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 23:52 schreef possetje het volgende:

[..]

mannen?

geeft niet hoor! is heel normaal! :)
Inderdaad, het dwingt ook respect af bij mannen. Omdat ik met 97 kg en gespierd de meeste mannen in een klap bewusteloos kan slaan :)

Sorry voor de opschepperij :P
pi_170229316
Ik denk dat de meeste mensen niet tevreden zijn als ze te zwaar zijn, alleen blijft afvallen vaak moeilijk voor veel mensen.

Wel zijn er inderdaad de uitzonderingen die zich goed voelen bij een zwaar lijf. Ik heb het gevoel dat ik dit vooral zie bij mannen. Vaak wat oudere mannen die trots zijn op hun dikke buik. Ik kan het ook niet helemaal begrijpen omdat vooral buikvet heel ongezond is voor de organen. Maargoed ik denk dat behalve deze uitzonderingen de meeste mensen zich er echt wel slecht bij voelen, maar dat het ze gewoon niet lukt om een andere leefstijl aan te nemen.
pi_170229955
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 23:50 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Klopt, maar weer geldt dat die dikke man seksueel aantrekkelijker zou zijn voor de vrouw als hij eruit zou zien als de jonge Mike Tyson. Dit ontkennen is gewoon een gebrek aan realiteitszin.

Ik kan je vertellen dat vrouwen heel anders op mij reageren nu ik 9 maanden hard getraind heb in de sportschool (en nee ik doe het niet alleen voor de vrouwen).
Ik vind mannen die eruit zien als de jonge Mike Tyson persoonlijk helemaal niet zo bijzonder seksueel aantrekkelijk.. Ik heb niet zoveel met van die 'Jimmy Fitness' types.. Dat betekent niet dat ik iemand met een getraind lichaam per definitie niet seksueel aantrekkelijk vind, maar het is geen echte factor..
pi_170229989
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 23:54 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Inderdaad, het dwingt ook respect af bij mannen. Omdat ik met 97 kg en gespierd de meeste mannen in een klap bewusteloos kan slaan :)

Sorry voor de opschepperij :P
Iedereen kan, met de juiste techniek, iemand in één klap bewusteloos slaan ongeacht gewicht/lengte/spiermassa.
pi_170230092
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 00:27 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik vind mannen die eruit zien als de jonge Mike Tyson persoonlijk helemaal niet zo bijzonder seksueel aantrekkelijk.. Ik heb niet zoveel met van die 'Jimmy Fitness' types.. Dat betekent niet dat ik iemand met een getraind lichaam per definitie niet seksueel aantrekkelijk vind, maar het is geen echte factor..
Zoals ik zei zijn er individuele verschillen. Maar misschien is het zo dat een man met zo'n lichaam jou intimideert omdat je zelf een 'couch potato' bent en omdat die man vrouwen kan kiezen die hij wil.

quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 00:29 schreef madam-april het volgende:

[..]

Iedereen kan, met de juiste techniek, iemand in één klap bewusteloos slaan ongeacht gewicht/lengte/spiermassa.
Waarom denk je dat er gewichtsklassen bestaan in het boksen en in MMA? Hoe meer gewicht en kracht er achter een klap zit, hoe hoger de kans op schade bij de tegenstander.

Een 60 kg lichtgewicht wordt tot pulp geslagen door een 100+ kg zwaargewicht omdat er er veel meer impact achter de klap zit.

Maar dat is een beetje offtopic, niet? :P
pi_170230204
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 00:36 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Zoals ik zei zijn er individuele verschillen. Maar misschien is het zo dat een man met zo'n lichaam jou intimideert omdat je zelf een 'couch potato' bent en omdat die man vrouwen kan kiezen die hij wilt.

Als dat is wat jij graag wilt geloven ;)

quote:
[..]

Waarom denk je dat er gewichtsklassen bestaan in het boksen en in MMA? Hoe meer gewicht en kracht er achter een klap zit, hoe hoger de kans op schade bij de tegenstander.

Een 70 kg lichtgewicht wordt tot pulp geslagen door een 100+ kg zwaargewicht omdat er er veel meer impact achter de klap zit.

Maar dat is een beetje offtopic, niet? :P
Zoals ik al zei, het is een kwestie van tactiek en niet van brute kracht..
pi_170230456
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 00:44 schreef madam-april het volgende:

[..]

Als dat is wat jij graag wilt geloven ;)

Het is niet alleen het lichaam hé. Als een man echt een lichaam heeft zoals de jonge Mike Tyson dan heeft hij waarschijnlijk ook een fikse dosis testosteron en zelfvertrouwen. Dat is wat zo'n man nog aantrekkelijker maakt.

Als je er zo uit ziet en zo'n levensstijl hebt ga je echt niet lopen stotteren en zenuwachtig doen als je een vrouw aanspreekt ;) Nee, dan straal je dominantie en kracht uit. En daar smullen vrouwen van. En jij zou hoogstwaarschijnlijk wel eens een keer een lesje geleerd willen krijgen van zo'n vent in plaats van je vriendje die elke avond aan de borrelnootjes zit :P

quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 00:44 schreef madam-april het volgende:

Zoals ik al zei, het is een kwestie van tactiek en niet van brute kracht..
Haha, nou laten we het niet over vecht techniek en tactiek hebben. Het is in elk geval een kwestie van zowel kracht als techniek.
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 15 april 2017 @ 02:06:55 #35
414785 sirdanilot
pi_170231107
Ik denk dat de meeste mensen niet echt tevreden zijn met te dik zijn maar dat sporten voor veel mensen gewoon niet zo gemakkelijk is, en ook het eetpatroon aanpassen is niet voor iedereen even makkelijk. En genetisch gezien hebben veel mensen ook simpelweg gewoon pech met dat ze veel sneller aankomen dan anderen.

Ik ben zelf niet moddervet maar ik heb wel een buikje waar ik wel vanaf zou willen. Maar ik heb geprobeerd te sporten en het had gewoon niet echt resultaat bij mij, en veel sporten vind ik ook gewoon niet leuk om te doen. Ik heb echt wel veel tijd doorgebracht in de sportschool maar het is gewoon niks voor mij. Een vriend van mij is van zichzelf heel erg mager en die kon dus meteen beginnen met volle bak kracht training, maar ik moet dus de helft van de tijd besteden aan cardio want hoeveel krachttraining ik ook ga doen je gaat echt geen spieren zien onder dat buikje door. En cardio is al een stuk saaier dan kracht training.

Qua eetpatroon vind ik dat ik al heel erg gezond eet, ik maak bijna al mn eten zelf en ik eet zelden junk food, meestal gewoon gezond eten. Anderen in mijn omgeving eten continu vette junkfood maar zijn wel gewoon mager. Dus tsja, dan houdt heto ok al snel op met mijn motivatie.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_170232173
Ik denk ook niet dat de meeste mensen er tevreden of blij mee zijn dat ze te dik zijn, maar het gewoon accepteren.
  Moderator zaterdag 15 april 2017 @ 08:44:41 #37
5428 crew  miss_sly
pi_170232186
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 00:36 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Zoals ik zei zijn er individuele verschillen. Maar misschien is het zo dat een man met zo'n lichaam jou intimideert omdat je zelf een 'couch potato' bent en omdat die man vrouwen kan kiezen die hij wil.

[..]


Of misschien zijn er ook gewoon vrouwen die het esthetisch gezien niet mooi en aantrekkelijk vinden. Ik vind het lichaam van de hinten Mike Tyson ook niet bijzonder aantrekkelijk. Ik vind het mooier, esthetisch, dan het dikke, maar ik vind het niet mooi. Ik word er zeker niet warm van.

En ik ben geen couch potato, fiets 80 km per week, loop hard en doe krachttraining.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_170232531
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 01:04 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Het is niet alleen het lichaam hé. Als een man echt een lichaam heeft zoals de jonge Mike Tyson dan heeft hij waarschijnlijk ook een fikse dosis testosteron en zelfvertrouwen. Dat is wat zo'n man nog aantrekkelijker maakt.

Als je er zo uit ziet en zo'n levensstijl hebt ga je echt niet lopen stotteren en zenuwachtig doen als je een vrouw aanspreekt ;) Nee, dan straal je dominantie en kracht uit. En daar smullen vrouwen van. En jij zou hoogstwaarschijnlijk wel eens een keer een lesje geleerd willen krijgen van zo'n vent in plaats van je vriendje die elke avond aan de borrelnootjes zit :P

[..]

Haha, nou laten we het niet over vecht techniek en tactiek hebben. Het is in elk geval een kwestie van zowel kracht als techniek.
Je praat wel heel erg vanuit je eigen beleving omdat je net een paar maanden traint, nu denken dat een afgetraind lichaam het ultieme is waar alle vrouwen voor vallen en dat die mannen een soort übermensch zijn.....

Het zal ongetwijfeld helpen bij je motivatie om te trainen, naar je kraamt echt onzin uit.


Disclaimer: ben zelf man, altijd veel sport dus niet jaloers op dat geweldige lijf van je.
pi_170232591
Boeiend of iemand dik is. Waarom maak je je er druk over TS?

Als je eenmaal seks hebt gehad met een dikke vrouw dan wil je nooit meer anders. :P
pi_170233129
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 09:35 schreef Noriega het volgende:
Boeiend of iemand dik is. Waarom maak je je er druk over TS?

Als je eenmaal seks hebt gehad met een dikke vrouw dan wil je nooit meer anders. :P
Ik maak me er niet druk om. :P Als ik naar mezelf kijk vond ik het vooral vervelend toen ik te dik was.

Toen ik 15 was had ik een vriendin die behoorlijk dik was. Dat was een prachtig meisje.
  zaterdag 15 april 2017 @ 10:26:01 #41
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170233143
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 10:24 schreef -PesteNoire- het volgende:

[..]

Ik maak me er niet druk om. :P Als ik naar mezelf kijk vond ik het vooral vervelend toen ik te dik was.

Toen ik 15 was had ik een vriendin die behoorlijk dik was. Dat was een prachtig meisje.
Je bent ook dik geworden door antipsychotica toch?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170233148
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 02:06 schreef sirdanilot het volgende:
Ik denk dat de meeste mensen niet echt tevreden zijn met te dik zijn maar dat sporten voor veel mensen gewoon niet zo gemakkelijk is, en ook het eetpatroon aanpassen is niet voor iedereen even makkelijk. En genetisch gezien hebben veel mensen ook simpelweg gewoon pech met dat ze veel sneller aankomen dan anderen.

Ik ben zelf niet moddervet maar ik heb wel een buikje waar ik wel vanaf zou willen. Maar ik heb geprobeerd te sporten en het had gewoon niet echt resultaat bij mij, en veel sporten vind ik ook gewoon niet leuk om te doen. Ik heb echt wel veel tijd doorgebracht in de sportschool maar het is gewoon niks voor mij. Een vriend van mij is van zichzelf heel erg mager en die kon dus meteen beginnen met volle bak kracht training, maar ik moet dus de helft van de tijd besteden aan cardio want hoeveel krachttraining ik ook ga doen je gaat echt geen spieren zien onder dat buikje door. En cardio is al een stuk saaier dan kracht training.

Qua eetpatroon vind ik dat ik al heel erg gezond eet, ik maak bijna al mn eten zelf en ik eet zelden junk food, meestal gewoon gezond eten. Anderen in mijn omgeving eten continu vette junkfood maar zijn wel gewoon mager. Dus tsja, dan houdt heto ok al snel op met mijn motivatie.
Herkenbaar. Ik zal ook nooit naar een sportschool gaan.

Wat als je gaat wandelen/fietsen?
pi_170233163
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 10:26 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Je bent ook dik geworden door antipsychotica toch?
Klopt.

Olanzapine heeft bij vrijwel iedereen de bijwerking dat je enorme eetlust krijgt. Vooral 's avonds.
  zaterdag 15 april 2017 @ 10:28:27 #44
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170233170
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 10:26 schreef -PesteNoire- het volgende:

[..]

Herkenbaar. Ik zal ook nooit naar een sportschool gaan.

Wat als je gaat wandelen/fietsen?
Ondanks antipsychotica en gebrek aan motivatie om te sporten doe ik ook. Ik heb me regelmatig van 105 kilo naar 80 kilo gesport. Ik zit nu op 95, als ik klaar ben met mijn studie ga ik weer trainen voor de sixpack.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170233194
Tja als hun er gelukkig mee zijn, waarom zouden wij er ons dan druk om maken?

Maar de kritiek die dikke mensen krijgen krijgen wij tengere mensen ook. "je moet wel eten hoor", "kom jij moet er nog van groeien", "Jij gaat zeker heel vaak naar de sportschool?". "heb je anorexia?", "Hoeveelste dieet is dt voor jou?"

Andere mensen moeten altijd iets te zeuren hebben.
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 15 april 2017 @ 10:31:02 #46
414785 sirdanilot
pi_170233196
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 10:26 schreef -PesteNoire- het volgende:

[..]

Herkenbaar. Ik zal ook nooit naar een sportschool gaan.

Wat als je gaat wandelen/fietsen?
Tsja ik kan dat wel gaan doen maar het zet toch geen zoden aan de dijk tenzij ik elke dag 10 km ga hardlopen of zo.

Want zo een klein buikje is biologisch gezien gewon heel erg hardnekkig om kwijt te raken. Dat lukt alleen door echt ál je vet reserves op te maken.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_170233505
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 10:28 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ondanks antipsychotica en gebrek aan motivatie om te sporten doe ik ook. Ik heb me regelmatig van 105 kilo naar 80 kilo gesport. Ik zit nu op 95, als ik klaar ben met mijn studie ga ik weer trainen voor de sixpack.
Nice. Hoe lang ben je?

Ik zal nooit sporten om spieren te krijgen. :P Daar geef ik niks om. Het is vooral vet dat ik kwijt wil.
pi_170233542
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 10:31 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Tsja ik kan dat wel gaan doen maar het zet toch geen zoden aan de dijk tenzij ik elke dag 10 km ga hardlopen of zo.

Want zo een klein buikje is biologisch gezien gewon heel erg hardnekkig om kwijt te raken. Dat lukt alleen door echt ál je vet reserves op te maken.
Elke dag een uur wandelen kan denk ik zeker wel resultaat hebben. Ik ben daar in 2007 zo'n 20 kilo mee afgevallen.

Idd, buikvet is hardnekkig.
pi_170233584
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 10:30 schreef LittleLady het volgende:
Tja als hun er gelukkig mee zijn, waarom zouden wij er ons dan druk om maken?

Maar de kritiek die dikke mensen krijgen krijgen wij tengere mensen ook. "je moet wel eten hoor", "kom jij moet er nog van groeien", "Jij gaat zeker heel vaak naar de sportschool?". "heb je anorexia?", "Hoeveelste dieet is dt voor jou?"

Andere mensen moeten altijd iets te zeuren hebben.
Toch denk ik dat mensen dat soort uitspraken goed bedoelen. Hoewel dat misschien niet zo overkomt als mensen dat soort dingen tegen je zeggen.
  zaterdag 15 april 2017 @ 10:57:39 #50
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170233593
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 10:52 schreef -PesteNoire- het volgende:

[..]

Nice. Hoe lang ben je?

Ik zal nooit sporten om spieren te krijgen. :P Daar geef ik niks om. Het is vooral vet dat ik kwijt wil.
1.87 meter.

Toen ik 24 was had ik de lichaam van Usher. Nu is er wat vet bij, maar over een jaar ben ik weer in topvorm. 😎👍🏿
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170233606
Ik was laatst een docu aan het kijken over fat shaming. Kwam er achter dat ik veel (voor)oordelen heb over dikke mensen.

Dikke mensen associeer ik met:
Ongezond
Slonzig
Onverzorgd
Weinig doorzettingsvermogen
Tokkie
Dom
Volks.

Vind het dus niet aantrekkelijk.
Hebben jullie dit niet?
Make my day!
  zaterdag 15 april 2017 @ 11:03:11 #52
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170233660
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 10:58 schreef agter het volgende:
Ik was laatst een docu aan het kijken over fat shaming. Kwam er achter dat ik veel (voor)oordelen heb over dikke mensen.

Dikke mensen associeer ik met:
Ongezond
Slonzig
Onverzorgd
Weinig doorzettingsvermogen
Tokkie
Dom
Volks.

Vind het dus niet aantrekkelijk.
Hebben jullie dit niet?
Had ik eerst wel. Maar na verdiepen in allerlei sociale issues merk ik dat ik die vooroordelen niet hoeven te kloppen.

Daarnaast maakt het niet uit of ze kloppen, het zijn nog steeds mensen en verdienen respect, steun en begrip.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170233670
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 10:57 schreef -PesteNoire- het volgende:

[..]

Toch denk ik dat mensen dat soort uitspraken goed bedoelen. Hoewel dat misschien niet zo overkomt als mensen dat soort dingen tegen je zeggen.
Nee het zijn gewoon steken onder water door, jaloezie komt dan ook kijken, dit zijn altijd mensen met een pondje meer die het zeggen
pi_170233868
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 10:58 schreef agter het volgende:
Ik was laatst een docu aan het kijken over fat shaming. Kwam er achter dat ik veel (voor)oordelen heb over dikke mensen.

Dikke mensen associeer ik met:
Ongezond
Slonzig
Onverzorgd
Weinig doorzettingsvermogen
Tokkie
Dom
Volks.

Vind het dus niet aantrekkelijk.
Hebben jullie dit niet?
Nee. Want dunne mensen kunnen ook ongezond, slonzig, onverzorgd, weinig doorzettingsvermogen, tokkie, dom en volks zijn.

Om het mezelf maar even makkelijk te maken: ik ben een vrouw op leeftijd en allesbehalve slank.
Toch ben ik geen moddervette Bessie Turf.
Wie bepaalt voor mij dat ik te dik ben? Die gratenpakhuizen op de catwalk? Die wandelende skeletten die slechts een keer per week een glaasje mineraalwater drinken om die drie erwtjes weg te kunnen spoelen (of erger, uit te kunnen kotsen)?

We kennen allemaal Marilyn Monroe, een van de mooiste sexsymbolen allertijden.
Als Marilyn van deze tijd zou zijn, zou ze niet eens binnen mogen komen bij het 13de rangse modellenbureau omdat ze te dik zou zijn.
Dat is wat er mis is met ons (vrouwen)beeld. Het ideaal is goed, maar het is fout als we ons allemaal daar naar gaan conformeren.
Wees gewoon jezelf, en laat die griezels van de modepolitie lekker in hun smakeloze vet gaarkoken.
Jij bent heel wat meer dan wat maten, je mag nooit vergeten dat je karakter, aard en levensinstelling veel meer van belang zijn dan je uiterlijk.

pi_170233892
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 11:18 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Nee. Want dunne mensen kunnen ook ongezond, slonzig, onverzorgd, weinig doorzettingsvermogen, tokkie, dom en volks zijn.

Om het mezelf maar even makkelijk te maken: ik ben een vrouw op leeftijd en allesbehalve slank.
Toch ben ik geen moddervette Bessie Turf.
Wie bepaalt voor mij dat ik te dik ben? Die gratenpakhuizen op de catwalk? Die wandelende skeletten die slechts een keer per week een glaasje mineraalwater drinken om die drie erwtjes weg te kunnen spoelen (of erger, uit te kunnen kotsen)?

We kennen allemaal Marilyn Monroe, een van de mooiste sexsymbolen allertijden.
Als Marilyn van deze tijd zou zijn, zou ze niet eens binnen mogen komen bij het 13de rangse modellenbureau omdat ze te dik zou zijn.
Dat is wat er mis is met ons (vrouwen)beeld. Het ideaal is goed, maar het is fout als we ons allemaal daar naar gaan conformeren.
Wees gewoon jezelf, en laat die griezels van de modepolitie lekker in hun smakeloze vet gaarkoken.
Jij bent heel wat meer dan wat maten, je mag nooit vergeten dat je karakter, aard en levensinstelling veel meer van belang zijn dan je uiterlijk.
De hypocrisie in deze post.
pi_170233912
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 11:19 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

De hypocrisie in deze post.
Hoe bedoel je?
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 15 april 2017 @ 11:25:27 #57
414785 sirdanilot
pi_170233973
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 10:54 schreef -PesteNoire- het volgende:
echt ál je vet reserves op te maken.
Elke dag een uur wandelen kan denk ik zeker wel resultaat hebben. Ik ben daar in 2007 zo'n 20 kilo mee afgevallen.

Idd, bu
Het punt is een beetje dat ik echt helemaal niemand ken die elke dag een uur moet wandelen voor een normaal figuur. Echt zo goed als iedereen die ik ken is gewoon altijd al mager geweest, ook al doen ze niks aan sport en eten ze junkfood.

En de mensen die wél sport doen, doen het omdat ze het gewoon echt serieus leuk vinden om te doen. Ik ken niemand die net als ik elke keer met enorme tegenzin naar de sportschool ging of een uur plichtmatig ging wandelen.

Dus ja dan kan ik wel een uur gaan verspillen aan wandelen (ik vind lopen echt verschrikkelijk trouwens maar dat terzijde) maar het kost dan heeeeeel erg veel tijd en kans op resultaat lijkt me gewoon erg klein want ik heb gewoon 'dikke' genen. Veel van mijn familieleden zijn namelijk ook dikkig.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_170234324
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 11:18 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Nee. Want dunne mensen kunnen ook ongezond, slonzig, onverzorgd, weinig doorzettingsvermogen, tokkie, dom en volks zijn.

Om het mezelf maar even makkelijk te maken: ik ben een vrouw op leeftijd en allesbehalve slank.
Toch ben ik geen moddervette Bessie Turf.
Wie bepaalt voor mij dat ik te dik ben? Die gratenpakhuizen op de catwalk? Die wandelende skeletten die slechts een keer per week een glaasje mineraalwater drinken om die drie erwtjes weg te kunnen spoelen (of erger, uit te kunnen kotsen)?

We kennen allemaal Marilyn Monroe, een van de mooiste sexsymbolen allertijden.
Als Marilyn van deze tijd zou zijn, zou ze niet eens binnen mogen komen bij het 13de rangse modellenbureau omdat ze te dik zou zijn.
Dat is wat er mis is met ons (vrouwen)beeld. Het ideaal is goed, maar het is fout als we ons allemaal daar naar gaan conformeren.
Wees gewoon jezelf, en laat die griezels van de modepolitie lekker in hun smakeloze vet gaarkoken.
Jij bent heel wat meer dan wat maten, je mag nooit vergeten dat je karakter, aard en levensinstelling veel meer van belang zijn dan je uiterlijk.

[ afbeelding ]
Ik zie modellen sowieso niet als het ideaalbeeld, ik denk wel meer mensen niet.
pi_170234330
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 11:25 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Het punt is een beetje dat ik echt helemaal niemand ken die elke dag een uur moet wandelen voor een normaal figuur. Echt zo goed als iedereen die ik ken is gewoon altijd al mager geweest, ook al doen ze niks aan sport en eten ze junkfood.

En de mensen die wél sport doen, doen het omdat ze het gewoon echt serieus leuk vinden om te doen. Ik ken niemand die net als ik elke keer met enorme tegenzin naar de sportschool ging of een uur plichtmatig ging wandelen.

Dus ja dan kan ik wel een uur gaan verspillen aan wandelen (ik vind lopen echt verschrikkelijk trouwens maar dat terzijde) maar het kost dan heeeeeel erg veel tijd en kans op resultaat lijkt me gewoon erg klein want ik heb gewoon 'dikke' genen. Veel van mijn familieleden zijn namelijk ook dikkig.
Je hebt geen dikke genen, die slanke mensen eten gewoon minder dan jij denkt.

Het geheim van slanke mensen van Mieke Kosters maar eens lezen.
pi_170234366
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 11:45 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik zie modellen sowieso niet als het ideaalbeeld, ik denk wel meer mensen niet.
Ik ook niet, maar ik zou toch niet graag de mensen de kost willen geven die deze geraamtes wel als hun rolmodel zien.
pi_170234375
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 09:29 schreef edraket31 het volgende:
[..]

Je praat wel heel erg vanuit je eigen beleving omdat je net een paar maanden traint, nu denken dat een afgetraind lichaam het ultieme is waar alle vrouwen voor vallen en dat die mannen een soort übermensch zijn.....

Het zal ongetwijfeld helpen bij je motivatie om te trainen, naar je kraamt echt onzin uit.
.
Disclaimer: ben zelf man, altijd veel sport dus niet jaloers op dat geweldige lijf van je.
Dat zeggen er wel meer, maar zie je er uit als de jonge Mike Tyson? :P

Als niet dan telt het niet wat je zegt.
pi_170234383
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 11:25 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Het punt is een beetje dat ik echt helemaal niemand ken die elke dag een uur moet wandelen voor een normaal figuur. Echt zo goed als iedereen die ik ken is gewoon altijd al mager geweest, ook al doen ze niks aan sport en eten ze junkfood.

En de mensen die wél sport doen, doen het omdat ze het gewoon echt serieus leuk vinden om te doen. Ik ken niemand die net als ik elke keer met enorme tegenzin naar de sportschool ging of een uur plichtmatig ging wandelen.

Dus ja dan kan ik wel een uur gaan verspillen aan wandelen (ik vind lopen echt verschrikkelijk trouwens maar dat terzijde) maar het kost dan heeeeeel erg veel tijd en kans op resultaat lijkt me gewoon erg klein want ik heb gewoon 'dikke' genen. Veel van mijn familieleden zijn namelijk ook dikkig.
Als kind (voordat ik met medicatie begon) was ik altijd zeer slank. Kon echt elke dag een zak chips eten en kwam niks aan.

Wandelen kan leuk zijn als je in een leuke omgeving woont. Hier zitten veel natuurgebieden in de buurt en zit vlak bij het strand. Soms wandel ik naar de zee en maak dan foto's.

Als het in de familie zit is het wel kut.
  zaterdag 15 april 2017 @ 11:52:59 #63
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170234467
In Nederland wandel ik elke dag wel 10 kilometer ofzo.

Op Curacao nam ik de bus of ging ik met de auto van mijn moeder, maar we sporten sowieso veel. We gingen breakdancen, voetballen op straat, vechtsport beoefenen in de achtertuin.

Ik was toen niet supergespierd, maar wel slank en atletisch.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170234802
Ga sporten.
pi_170234986
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 11:18 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Nee. Want dunne mensen kunnen ook ongezond, slonzig, onverzorgd, weinig doorzettingsvermogen, tokkie, dom en volks zijn.

Om het mezelf maar even makkelijk te maken: ik ben een vrouw op leeftijd en allesbehalve slank.
Toch ben ik geen moddervette Bessie Turf.
Wie bepaalt voor mij dat ik te dik ben? Die gratenpakhuizen op de catwalk? Die wandelende skeletten die slechts een keer per week een glaasje mineraalwater drinken om die drie erwtjes weg te kunnen spoelen (of erger, uit te kunnen kotsen)?

We kennen allemaal Marilyn Monroe, een van de mooiste sexsymbolen allertijden.
Als Marilyn van deze tijd zou zijn, zou ze niet eens binnen mogen komen bij het 13de rangse modellenbureau omdat ze te dik zou zijn.
Dat is wat er mis is met ons (vrouwen)beeld. Het ideaal is goed, maar het is fout als we ons allemaal daar naar gaan conformeren.
Wees gewoon jezelf, en laat die griezels van de modepolitie lekker in hun smakeloze vet gaarkoken.
Jij bent heel wat meer dan wat maten, je mag nooit vergeten dat je karakter, aard en levensinstelling veel meer van belang zijn dan je uiterlijk.

[ afbeelding ]
Hoewel je zeker een punt hebt, hoop ik dat je je beseft dat er heel wat meer mensen overlijden aan overgewicht dan aan ondergewicht. In onze westerse maatschappij.

Dik zijn is gewoon serieus een maatschappelijk probleem.
Make my day!
  Moderator zaterdag 15 april 2017 @ 12:51:48 #66
5428 crew  miss_sly
pi_170235819
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 12:14 schreef agter het volgende:

[..]

Hoewel je zeker een punt hebt, hoop ik dat je je beseft dat er heel wat meer mensen overlijden aan overgewicht dan aan ondergewicht. In onze westerse maatschappij.

Dik zijn is gewoon serieus een maatschappelijk probleem.
Obesias kan inderdaad een probleem zijn.
Echter is het niet per se zo dat ondergewicht een probleem is, maar meer dat het feit dat iemand niet dik is, niet betekent dat hij gezond is. Ik heb een collega die bepaald niet dik is, maar leeft op red bull, cola, appelsap en gefrituurd eten brood met hagelslag. Hij zal niet overlijden aan ondergewicht, maar zijn binnenkant is net zo min gezond als die van iemand die te dik is. Het enige verschil is dat iemand die te dik is, veroordeeld wordt op de buitenkant, en die ongezond levende niet dikke persoon niet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_170235841
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 12:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Obesias kan inderdaad een probleem zijn.
Echter is het niet per se zo dat ondergewicht een probleem is, maar meer dat het feit dat iemand niet dik is, niet betekent dat hij gezond is. Ik heb een collega die bepaald niet dik is, maar leeft op red bull, cola, appelsap en gefrituurd eten brood met hagelslag. Hij zal niet overlijden aan ondergewicht, maar zijn binnenkant is net zo min gezond als die van iemand die te dik is. Het enige verschil is dat iemand die te dik is, veroordeeld wordt op de buitenkant, en die ongezond levende niet dikke persoon niet.
Obesitas is een probleem, niet kan. Is.
  Moderator zaterdag 15 april 2017 @ 13:00:45 #68
5428 crew  miss_sly
pi_170235958
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 12:53 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Obesitas is een probleem, niet kan. Is.
Ja, obesitas, dus een bmi van 30+ en een te hoog vetpercentage en te lage spiermassa is een probleem.
Overgewicht, dus een paar kilootjes te veel, kan een probleem zijn.
BMI is overigens niet echt een goede manier om te bepalen of er sprake is van overgewicht.

Punt is dat ongezond leven een probleem is, ook als je dat niet terugziet in iemands lichaamsbouw/bmi.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_170236067
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 11:48 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Dat zeggen er wel meer, maar zie je er uit als de jonge Mike Tyson? :P

Als niet dan telt het niet wat je zegt.
Nee, ik ben blank

Maar wederom de bevestiging dat je zienswijze enorm subjectief is omdat jij denkt een übermensch te worden door in een gym te gaan staan.
pi_170236204
50% van de Nederlandse volwassenen hebben overgewicht.
16% heeft inmiddels al obesitas. En dit stijgt.

Bron:
https://www.volksgezondhe(...)rgewicht-volwassenen

Ja. Ik vind dit een probleem. Het is ongezond.
En we moeten dit zeker niet downplayen.

Ik begrijp persoonlijk ook niet goed hoe mensen het zo ver hebben laten komen. Dat ze een BMI van boven de 30 hebben (obese). Dat doe je toch echt zelf.
Make my day!
pi_170236276
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 13:13 schreef agter het volgende:
50% van de Nederlandse volwassenen hebben overgewicht.
16% heeft obesitas.

Bron:
https://www.volksgezondhe(...)rgewicht-volwassenen

Ja. Ik vind dit een probleem. Het is ongezond.
En we moeten dit zeker niet downplayen.

Ik begrijp persoonlijk ook niet goed hoe mensen het zo ver hebben laten komen. Dat ze een BMI van boven de 30 hebben (obese). Dat doe je toch echt zelf.

Feministen die beweren dat overgewicht goed en mooi is.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  zaterdag 15 april 2017 @ 13:19:09 #72
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_170236317
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 13:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Punt is dat ongezond leven een probleem is, ook als je dat niet terugziet in iemands lichaamsbouw/bmi.
Te dik zijn is op zichzelf al ongezond, los van de voeding die je gebruikt hebt om al dat vet te kweken.
  Moderator zaterdag 15 april 2017 @ 13:23:52 #73
5428 crew  miss_sly
pi_170236394
OK, ik ga die discussie verder helemaal niet aan. Veel mensen wensen te focussen op dikker zijn, en niet op ongezond leven. Ik wilde de andere kant belichten, omdat die óók ongezond is. Negatief doen over dikke(re) mensen is veel gemakkelijker, zo blijkt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_170236397
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 april 2017 11:46 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Je hebt geen dikke genen, die slanke mensen eten gewoon minder dan jij denkt.

Dat is niet altijd zo, als ik kijk wat ik op de gehele dag eet had ik allang 100 kg moeten wegen.
pi_170236474
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 13:23 schreef miss_sly het volgende:
OK, ik ga die discussie verder helemaal niet aan. Veel mensen wensen te focussen op dikker zijn, en niet op ongezond leven. Ik wilde de andere kant belichten, omdat die óók ongezond is. Negatief doen over dikke(re) mensen is veel gemakkelijker, zo blijkt.
Veel mensen wensen te focussen op roken, en niet op ongezond leven. Ik wilde de andere kant belichten, omdat die óók ongezond is. Negatief doen over rokende mensen is veel gemakkelijker, zo blijkt.

Het bagatelliseren slaat nergens op. Te dik is altijd ongezond, of slankere mensen nu wel of niet ongezond leven.
pi_170236574
Ik denk dat veel mensen gewoon heel erg onwetend zijn of heel erg in de ontkenning zitten die blij zijn met hun obese figuur.

Dat zaken als HAES en fatacceptance groter worden helpt ook niet.

Bovendien helpt de maatschappij ook niet mee door overal en altijd fastfood en ongezonde zaken te promoten, en door dikke mensen in reclames en dergelijke te gebruiken.
Alsof je mensen die roken zou verheerlijken.

Er heerst ook teveel onduidelijkheid over diëten. Veel van die diëten kan men niet volhouden en slaan vaak ook nergens op.
Dat je gewoon in mate moet eten wordt vaak moeilijker afgedaan dan is.

Ik denk dat obesitas nog net zo'n dreun gaat krijgen als roken. Dat op een gegeven moment steeds meer informatie over obesitas wordt verspreid, dat Sire reclame gaat maken over de gevaren van dikke ouders en dat dikke mensen misschien meer moeten betalen door hogere zorgpremies of accijns op slechte voedingsmiddelen.
Twiddel
  zaterdag 15 april 2017 @ 13:37:26 #77
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170236636
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 13:33 schreef summer2bird het volgende:
Ik denk dat veel mensen gewoon heel erg onwetend zijn of heel erg in de ontkenning zitten die blij zijn met hun obese figuur.

Dat zaken als HAES en fatacceptance groter worden helpt ook niet.

Bovendien helpt de maatschappij ook niet mee door overal en altijd fastfood en ongezonde zaken te promoten, en door dikke mensen in reclames en dergelijke te gebruiken.
Alsof je mensen die roken zou verheerlijken.

Er heerst ook teveel onduidelijkheid over diëten. Veel van die diëten kan men niet volhouden en slaan vaak ook nergens op.
Dat je gewoon in mate moet eten wordt vaak moeilijker afgedaan dan is.

Ik denk dat obesitas nog net zo'n dreun gaat krijgen als roken. Dat op een gegeven moment steeds meer informatie over obesitas wordt verspreid, dat Sire reclame gaat maken over de gevaren van dikke ouders en dat dikke mensen misschien meer moeten betalen door hogere zorgpremies of accijns op slechte voedingsmiddelen.
Ik denk dat veel mensen die dik zijn vooral onzeker zijn en zich schamen voor hun overgewicht. En dat ze ook veel gepest en buitengesloten voelen door de mensen om zich heen. Waar haal je het idee dat mensen die dik zijn blij zijn met hun overgewicht?

Sommigen zijn blij/tevreden en dat is alleen maar goed. Als ze willen afvallen is dat hun keuze.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 15 april 2017 @ 13:43:53 #78
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_170236717
Het lijkt me niet zo prettig leven als je de hele tijd ermee in zit dat je te dik bent ipv. dat je accepteert dat je lichaam er zo uit.

[ Bericht 1% gewijzigd door Buurtzwaan op 15-04-2017 13:53:40 ]
  zaterdag 15 april 2017 @ 13:46:16 #79
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170236764
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 13:43 schreef Buurtzwaan het volgende:
Het lijkt me niet zo prettig leven als je de hele tijd ermee in zit dat je te dik ipv. dat je accepteert dat je lichaam er zo uit.
Precies.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 15 april 2017 @ 13:50:21 #80
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_170236831
Ik heb een babyface. :')
Maar ik heb geen obesitas. :?
BMI is 24,1
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_170236843
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 10:58 schreef agter het volgende:
Ik was laatst een docu aan het kijken over fat shaming. Kwam er achter dat ik veel (voor)oordelen heb over dikke mensen.

Dikke mensen associeer ik met:
Ongezond
Slonzig
Onverzorgd
Weinig doorzettingsvermogen
Tokkie
Dom
Volks.

Vind het dus niet aantrekkelijk.
Hebben jullie dit niet?
Ongezond en onverzorgd, maar dat lijken me logische deducties van het dik-zijn.
"Pools are perfect for holding water"
pi_170236916
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 13:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, obesitas, dus een bmi van 30+ en een te hoog vetpercentage en te lage spiermassa is een probleem.
Overgewicht, dus een paar kilootjes te veel, kan een probleem zijn.
BMI is overigens niet echt een goede manier om te bepalen of er sprake is van overgewicht.

Punt is dat ongezond leven een probleem is, ook als je dat niet terugziet in iemands lichaamsbouw/bmi.
Dit dus. Er dik van worden is alleen maar het gevolg. Helaas focussen veel mensen (ook degenen die er aan leiden) zo erg op dat negatieve gevolg, dat ze vaak helemaal voorbij gaan aan het echte probleem. En als je je dat achterliggende echte probleem niet volledig beseft, zal het ook een heel stuk lastiger zijn om er iets aan te doen.
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 15 april 2017 @ 13:56:24 #83
456432 Kamina
Tenacious!
pi_170236931
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 02:06 schreef sirdanilot het volgende:
Ik denk dat de meeste mensen niet echt tevreden zijn met te dik zijn maar dat sporten voor veel mensen gewoon niet zo gemakkelijk is, en ook het eetpatroon aanpassen is niet voor iedereen even makkelijk. En genetisch gezien hebben veel mensen ook simpelweg gewoon pech met dat ze veel sneller aankomen dan anderen.

Ik ben zelf niet moddervet maar ik heb wel een buikje waar ik wel vanaf zou willen. Maar ik heb geprobeerd te sporten en het had gewoon niet echt resultaat bij mij, en veel sporten vind ik ook gewoon niet leuk om te doen. Ik heb echt wel veel tijd doorgebracht in de sportschool maar het is gewoon niks voor mij. Een vriend van mij is van zichzelf heel erg mager en die kon dus meteen beginnen met volle bak kracht training, maar ik moet dus de helft van de tijd besteden aan cardio want hoeveel krachttraining ik ook ga doen je gaat echt geen spieren zien onder dat buikje door. En cardio is al een stuk saaier dan kracht training.

Qua eetpatroon vind ik dat ik al heel erg gezond eet, ik maak bijna al mn eten zelf en ik eet zelden junk food, meestal gewoon gezond eten. Anderen in mijn omgeving eten continu vette junkfood maar zijn wel gewoon mager. Dus tsja, dan houdt heto ok al snel op met mijn motivatie.
Als het voor jou weinig effect had, dan doe je het sporten, eten en rusten gewoon niet goed.

Alleen al dat je denkt dat je alleen met cardio kan afvallen, is verkeerd. Maar volgens mij is dit je allemaal al uitgelegd hier op FOK!, maar heb je er lak aan.

Volgens mij lieg je jezelf keihard voor over hoe goed je bezig was. Een uur lang in de sportschool, maar drie kwartier naar je telefoon staren tussen de enkele setjes door.

Één ding werkt voor iedereen hetzelfde, om op constant gewicht te blijven, moeten er evenveel calorieën uit als in.
1 + 1 = blauw
  zaterdag 15 april 2017 @ 13:57:32 #84
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170236949
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 13:23 schreef miss_sly het volgende:
OK, ik ga die discussie verder helemaal niet aan. Veel mensen wensen te focussen op dikker zijn, en niet op ongezond leven. Ik wilde de andere kant belichten, omdat die óók ongezond is. Negatief doen over dikke(re) mensen is veel gemakkelijker, zo blijkt.
Da's ook een probleem in deze maatschappij, waardoor problemen als anorexia ontstaan.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170238877
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 13:23 schreef miss_sly het volgende:
OK, ik ga die discussie verder helemaal niet aan. Veel mensen wensen te focussen op dikker zijn, en niet op ongezond leven. Ik wilde de andere kant belichten, omdat die óók ongezond is. Negatief doen over dikke(re) mensen is veel gemakkelijker, zo blijkt.
Dik zijn is sws ongezond.
Als je gezond leeft, ben je niet dik. Heel bijzondere uitzonderingen daar gelaten.
Make my day!
  zaterdag 15 april 2017 @ 15:47:21 #86
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170239186
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 15:24 schreef agter het volgende:

[..]

Dik zijn is sws ongezond.
Als je gezond leeft, ben je niet dik. Heel bijzondere uitzonderingen daar gelaten.
En so what? Betekent dat dat we dikke mensen mogen afstoten?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170239189
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 april 2017 11:46 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Je hebt geen dikke genen, die slanke mensen eten gewoon minder dan jij denkt.

Het geheim van slanke mensen van Mieke Kosters maar eens lezen.
Is dat wat jou echt heeft geholpen, dat boek?
pi_170239249
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 15:47 schreef JedimindhaX het volgende:

[..]

Is dat wat jou echt heeft geholpen, dat boek?
Nee ik heb mezelf geholpen.
pi_170239258
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 15:51 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nee ik heb mezelf geholpen.
Meen je niet :P
pi_170239264
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 13:23 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Dat is niet altijd zo, als ik kijk wat ik op de gehele dag eet had ik allang 100 kg moeten wegen.
Voor jou geldt hetzelfde als ieder ander: eet je meer dan je verbrandt dan kom je aan, eet je minder dan val je af. Zijn verbranding zal echt niet abnormaal anders zijn dan die van een slank persoon. Misschien zelfs hoger door overgewicht. Uitzonderingen daargelaten.
pi_170239267
ik vroeg me natuurlijk gewoon af of dat boek een verschil voor je gemaakt heeft :P
pi_170239303
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 15:53 schreef JedimindhaX het volgende:
ik vroeg me natuurlijk gewoon af of dat boek een verschil voor je gemaakt heeft :P
Kende het boek toen nog niet, maar het etaleert wel waarom het hele 'slanke mensen hebben het makkelijker' een smoesje is. Die Mieke kosters zichzelf ook altijd wijsmaakte, tot ze kritisch ging kijken naar haar slanke vriendinnen. Ja zij aten wel een zak chips, maar van chips en patat word je niet dik. Wel als je het altijd eet, of niet compenseert. Van een energieoverschot dus.
pi_170239318
Een van de verhalen over 'Kikker en Pad' van Arnold Lobel gaat over het eten van koekjes.

Pad verrast Kikker met een trommel vol zelfgebakken koekjes. Ze genieten ervan, onder inhalig gekraak verdwijnen de koekjes. Totdat Kikker zegt: “We nemen nog een laatste koekje en dan houden we op. Anders worden we ziek.“ Zeer juist gesproken, maar och, nee, ze eten door. Opnieuw beloven ze elkaar plechtig: “We nemen nog een allerlaatste koekje en dan houden we op.“ Het gaat eigenlijk niet.
Misschien helpt het om de koekjes stevig in te pakken. Nee: een doos kan open, een touw valt los te trekken. Die vastgebonden doos boven op een kast zetten dan? Nee: met een trapje kun je die doos er zo weer af halen. Kikker besluit: “We hebben wilskracht nodig“, waarop hij naar buiten loopt en de vogels uitnodigt de koekjes op te eten.

Natuurlijk is het moeilijk om gewoontes te verbreken. Koekje bij de koffie, popcorn bij de film, toetje na het eten... Maar uiteindelijk heb je wilskracht nodig om minder kcal binnen te krijgen, en daarvoor hoef je niet eens per se minder te eten. Je moet voor jezelf uitzoeken wat werkt, wat helpt, en je daar dan aan houden. Met die wilskracht. Maar het zit al in het woord zelf. De wil om af te vallen moet er wel zijn.

Los daarvan zou ik nooit dik én gelukkig kunnen zijn, denk ik.
Your opinion of me is none of my business.
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 15 april 2017 @ 15:58:11 #94
414785 sirdanilot
pi_170239366
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 13:56 schreef Kamina het volgende:

[..]

Als het voor jou weinig effect had, dan doe je het sporten, eten en rusten gewoon niet goed.

Alleen al dat je denkt dat je alleen met cardio kan afvallen, is verkeerd. Maar volgens mij is dit je allemaal al uitgelegd hier op FOK!, maar heb je er lak aan.

Volgens mij lieg je jezelf keihard voor over hoe goed je bezig was. Een uur lang in de sportschool, maar drie kwartier naar je telefoon staren tussen de enkele setjes door.

Één ding werkt voor iedereen hetzelfde, om op constant gewicht te blijven, moeten er evenveel calorieën uit als in.
Ik eet gezond en niet meer dan andere mensen. Toch val ik niet af en zijn zij wel slank.

Het is ook niet iets recents. Ik ben als sinds mijn kleutertijd te dik. Vroeger was ik zelfs véél te dik. Dus wat dat betreft is de huidige situatie met alleen maar een buikje al ee nverbetering, want vroeger zat ik tegen obees aan (toen ik rond de 16 jaar oud was).

Dus nee, je komt er bij mij niet aan dat het 100% mn eigen schuld is. Of die van mn ouders want ik werd heus niet de hele tijd volgepropt met allerlei ongezsonde troep. We aten thuis gewoon normaal gezond eten. Bovendien hadden zij ook wel door dat ik te dik was en werd ik dus letterlijk GEDWONGEN om te gaan sporten (niet aangemoedigd, maar ik MOEST).
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_170239394
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 15:55 schreef Sarasi het volgende:
Een van de verhalen over 'Kikker en Pad' van Arnold Lobel gaat over het eten van koekjes.

Pad verrast Kikker met een trommel vol zelfgebakken koekjes. Ze genieten ervan, onder inhalig gekraak verdwijnen de koekjes. Totdat Kikker zegt: “We nemen nog een laatste koekje en dan houden we op. Anders worden we ziek.“ Zeer juist gesproken, maar och, nee, ze eten door. Opnieuw beloven ze elkaar plechtig: “We nemen nog een allerlaatste koekje en dan houden we op.“ Het gaat eigenlijk niet.
Misschien helpt het om de koekjes stevig in te pakken. Nee: een doos kan open, een touw valt los te trekken. Die vastgebonden doos boven op een kast zetten dan? Nee: met een trapje kun je die doos er zo weer af halen. Kikker besluit: “We hebben wilskracht nodig“, waarop hij naar buiten loopt en de vogels uitnodigt de koekjes op te eten.

Natuurlijk is het moeilijk om gewoontes te verbreken. Koekje bij de koffie, popcorn bij de film, toetje na het eten... Maar uiteindelijk heb je wilskracht nodig om minder kcal binnen te krijgen, en daarvoor hoef je niet eens per se minder te eten. Je moet voor jezelf uitzoeken wat werkt, wat helpt, en je daar dan aan houden. Met die wilskracht. Maar het zit al in het woord zelf. De wil om af te vallen moet er wel zijn.

Los daarvan zou ik nooit dik én gelukkig kunnen zijn, denk ik.
Slank blijven lukt alleen als je van mindset verandert en het niet erg meer vindt dat je niet alles nu kunt eten. Je mag alles, maar je wil het niet meer. Op wilskracht alleen afvallen hou je niet vol, je moet ook echt meeveranderen en je patroon structureel aanpassen (dus geen tijdelijk dieet). Althans dat is hoe ik het zie.

Koekje bij de koffie kan prima, als jij daar intens van geniet. Maar dan moet het in de rest van je patroon passen.
pi_170239425
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 15:58 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik eet gezond en niet meer dan andere mensen. Toch val ik niet af en zijn zij wel slank.

Het is ook niet iets recents. Ik ben als sinds mijn kleutertijd te dik. Vroeger was ik zelfs véél te dik. Dus wat dat betreft is de huidige situatie met alleen maar een buikje al ee nverbetering, want vroeger zat ik tegen obees aan (toen ik rond de 16 jaar oud was).

Dus nee, je komt er bij mij niet aan dat het 100% mn eigen schuld is. Of die van mn ouders want ik werd heus niet de hele tijd volgepropt met allerlei ongezsonde troep. We aten thuis gewoon normaal gezond eten. Bovendien hadden zij ook wel door dat ik te dik was en werd ik dus letterlijk GEDWONGEN om te gaan sporten (niet aangemoedigd, maar ik MOEST).
Afvallen heeft niks met gezond of ongezond eten te maken. Je kan afvallen met Mc donalds. Het gaat om een energietekort.
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 15 april 2017 @ 16:01:44 #97
414785 sirdanilot
pi_170239440
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 16:01 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Afvallen heeft niks met gezond of ongezond eten te maken. Je kan afvallen met Mc donalds. Het gaat om een energietekort.
Nou ja blijkbaar heb ik dus iets met mn stofwisseling waardoor ik maar 500 kcal mag eten per dag of zo iets.

Dat is ook niet vol te houden, want het hongergevoel is er niet minder om.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_170239452
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 16:01 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Nou ja blijkbaar heb ik dus iets met mn stofwisseling waardoor ik maar 500 kcal mag eten per dag of zo iets.

Dat is ook niet vol te houden, want het hongergevoel is er niet minder om.
Hou toch op. Ik geloof er niks van dat jij niet afvalt op 1500 kcal per dag. Je houdt jezelf voor de gek.

Als er iets is met je stofwisseling of schildklier ga dan langs de huisarts.
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 15 april 2017 @ 16:04:24 #99
414785 sirdanilot
pi_170239490
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 16:02 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hou toch op. Ik geloof er niks van dat jij niet afvalt op 1500 kcal per dag. Je houdt jezelf voor de gek.

Als er iets is met je stofwisseling of schildklier ga dan langs de huisarts.
Ik eet echt niet meer dan zeg 2000 op een dag. Op sommige dagen natuurlijk meer, op andere dagen minder. Ik heb het een tijdje bijgehouden met een calorie app.

En tsja, ik zou niet weten of ik iets met mn stofwisseling hebt, want ik heb verder geen last, behalve dus dat ik dik ben en blijf.

Ik ben wel eens afgevallen als ik een tijdje in een andere omgeving was, maar als ik dan terug in de stad was was het er na een week weer aan.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zaterdag 15 april 2017 @ 16:06:48 #100
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_170239536
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 10:58 schreef agter het volgende:
Ik was laatst een docu aan het kijken over fat shaming. Kwam er achter dat ik veel (voor)oordelen heb over dikke mensen.

Dikke mensen associeer ik met:
Ongezond
Slonzig
Onverzorgd
Weinig doorzettingsvermogen
Tokkie
Dom
Volks.

Vind het dus niet aantrekkelijk.
Hebben jullie dit niet?
Alleen als de houding ook laksheid/ongezond leven uitstraalt. Overgewicht an sich stoor ik me niet aan.

Maar ik heb makkelijk praten aangezien ik ook bij tijd en wijlen niet bijster gezond bezig ben maar niet echt snel dik wordt.
pi_170239680
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 16:04 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik eet echt niet meer dan zeg 2000 op een dag. Op sommige dagen natuurlijk meer, op andere dagen minder. Ik heb het een tijdje bijgehouden met een calorie app.

En tsja, ik zou niet weten of ik iets met mn stofwisseling hebt, want ik heb verder geen last, behalve dus dat ik dik ben en blijf.

Ik ben wel eens afgevallen als ik een tijdje in een andere omgeving was, maar als ik dan terug in de stad was was het er na een week weer aan.
En toen je het bijhield, viel je toen af?

Misschien blijf jij op gewicht met 2000. Dan val je dus af als je daaronder gaat zitten. Niet zo huilen en je realiteit accepteren. Slanke mensen hebben het niet makkelijker, die eten gewoon moeiteloos minder. Compenseren onbewust.
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 15 april 2017 @ 16:19:28 #102
414785 sirdanilot
pi_170239747
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 16:14 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

En toen je het bijhield, viel je toen af?

Misschien blijf jij op gewicht met 2000. Dan val je dus af als je daaronder gaat zitten. Niet zo huilen en je realiteit accepteren. Slanke mensen hebben het niet makkelijker, die eten gewoon moeiteloos minder. Compenseren onbewust.
Nee.

Ik benalleen afgevallen toen ik een tijdje voor een project in het buitenland zat en waar ik toen was was het een heel afgelegen gebied, moest ik vaak veel lopen en dingen sjouwen, had ik vaak geen lekker eten etc. Ja toen viel ik in 2 weken 10 kilo af. Maar dat was niet naar mn zin en toen ik terug in de stad was daar was het er zo weer aan.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_170239810
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 16:19 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Nee.

Ik benalleen afgevallen toen ik een tijdje voor een project in het buitenland zat en waar ik toen was was het een heel afgelegen gebied, moest ik vaak veel lopen en dingen sjouwen, had ik vaak geen lekker eten etc. Ja toen viel ik in 2 weken 10 kilo af. Maar dat was niet naar mn zin en toen ik terug in de stad was daar was het er zo weer aan.
Op 1500 kcal zal je echt wel honger hebben in het begin, maar dat went snel. Een slank iemand kan ook geen 2000 kcal hebben, tenzij actief. Vriendinnen van mij die slank zijn eten dat ook echt niet. Ontbijten niet of heel licht. Bespaar je ook veel mee. Of eten sommige dagen een stuk minder, andere dagen wat meer.
pi_170239826
Maar goed, volgens mij zit je nogal vast in excuses als dikke genen etc. Was in je oude topic ook al duidelijk.
pi_170239889
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 15:59 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Slank blijven lukt alleen als je van mindset verandert en het niet erg meer vindt dat je niet alles nu kunt eten. Je mag alles, maar je wil het niet meer. Op wilskracht alleen afvallen hou je niet vol, je moet ook echt meeveranderen en je patroon structureel aanpassen (dus geen tijdelijk dieet). Althans dat is hoe ik het zie.

Koekje bij de koffie kan prima, als jij daar intens van geniet. Maar dan moet het in de rest van je patroon passen.
Maar om die mindset te veranderen heb je juist die wilskracht nodig, imo.
Your opinion of me is none of my business.
pi_170239916
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 16:26 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Maar om die mindset te veranderen heb je juist die wilskracht nodig, imo.
Het begint wel met de motivatie om af te vallen, ja. Maar ik geloof wel dat iedereen wíl afvallen en in die zin de motivatie heeft, maar niet iedereen heeft de bereidheid om het (in het begin) moeilijk te hebben.
pi_170239918
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 16:04 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik eet echt niet meer dan zeg 2000 op een dag. Op sommige dagen natuurlijk meer, op andere dagen minder. Ik heb het een tijdje bijgehouden met een calorie app.

En tsja, ik zou niet weten of ik iets met mn stofwisseling hebt, want ik heb verder geen last, behalve dus dat ik dik ben en blijf.

Ik ben wel eens afgevallen als ik een tijdje in een andere omgeving was, maar als ik dan terug in de stad was was het er na een week weer aan.
En heb je dat ook daadwerkelijk echt uiterst nauwkeurig bijgehouden? Of gewoon een beetje aanklooien met het optellen, schattingen, drinken niet meetellen, ed?

[ Bericht 1% gewijzigd door probeer op 15-04-2017 16:37:08 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_170240019
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 16:14 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

En toen je het bijhield, viel je toen af?

Misschien blijf jij op gewicht met 2000. Dan val je dus af als je daaronder gaat zitten. Niet zo huilen en je realiteit accepteren. Slanke mensen hebben het niet makkelijker, die eten gewoon moeiteloos minder. Compenseren onbewust.
Dit.

Slanke mensen maken misschien ook andere keuzes. Kiezen sneller een wortel, tomaatje, komkommer dan een zak chips.
En dat begint al bij het boodschappen doen.
Ook voor mijn dochter van 5.
Make my day!
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 15 april 2017 @ 16:44:35 #109
414785 sirdanilot
pi_170240259
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 16:22 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Op 1500 kcal zal je echt wel honger hebben in het begin, maar dat went snel. Een slank iemand kan ook geen 2000 kcal hebben, tenzij actief. Vriendinnen van mij die slank zijn eten dat ook echt niet. Ontbijten niet of heel licht. Bespaar je ook veel mee. Of eten sommige dagen een stuk minder, andere dagen wat meer.
Ik heb altijd geleerd dat mannen gewoon 2500 mogen hebben. Maar goed ik kom vaak dus niet eens aan de 2000.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 15 april 2017 @ 16:44:46 #110
414785 sirdanilot
pi_170240262
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 16:27 schreef probeer het volgende:

[..]

En heb je dat ook daadwerkelijk echt uiterst nauwkeurig bijgehouden? Of gewoon een beetje aanklooien met het optellen, schattingen, drinken niet meetellen, ed?
Ik hield alles bij.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_170240313
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 16:44 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik heb altijd geleerd dat mannen gewoon 2500 mogen hebben. Maar goed ik kom vaak dus niet eens aan de 2000.
Bereken het even:
https://tdeecalculator.net
Make my day!
pi_170240331
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 16:44 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik hield alles bij.
Sorry, maar blijkbaar niet nauwkeurig genoeg. Of je maakte een verkeerde schatting / meting van je energieverbruik. Want nogmaals; als je meer energie verbruikt dan dat je binnen krijgt, zal je niet in massa toenemen. Natuurwetten en zulks.
"Pools are perfect for holding water"
pi_170240409
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 16:44 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik heb altijd geleerd dat mannen gewoon 2500 mogen hebben. Maar goed ik kom vaak dus niet eens aan de 2000.
Bijhouden. En jezelf eens per week wegen.
Als je niet afvalt bij 2000 kcals, dan eet je de week erop 1800 kcals per dag. En na een week weer wegen.
Enz.
Make my day!
  zaterdag 15 april 2017 @ 17:07:18 #114
456432 Kamina
Tenacious!
pi_170240680
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 15:58 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik eet gezond en niet meer dan andere mensen. Toch val ik niet af en zijn zij wel slank.

Het is ook niet iets recents. Ik ben als sinds mijn kleutertijd te dik. Vroeger was ik zelfs véél te dik. Dus wat dat betreft is de huidige situatie met alleen maar een buikje al ee nverbetering, want vroeger zat ik tegen obees aan (toen ik rond de 16 jaar oud was).

Dus nee, je komt er bij mij niet aan dat het 100% mn eigen schuld is. Of die van mn ouders want ik werd heus niet de hele tijd volgepropt met allerlei ongezsonde troep. We aten thuis gewoon normaal gezond eten. Bovendien hadden zij ook wel door dat ik te dik was en werd ik dus letterlijk GEDWONGEN om te gaan sporten (niet aangemoedigd, maar ik MOEST).
Zie deze uitstekende post:
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 15:52 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Voor jou geldt hetzelfde als ieder ander: eet je meer dan je verbrandt dan kom je aan, eet je minder dan val je af. Zijn verbranding zal echt niet abnormaal anders zijn dan die van een slank persoon. Misschien zelfs hoger door overgewicht. Uitzonderingen daargelaten.
Dit geldt voor iedereen, ook voor jou.
1 + 1 = blauw
pi_170240683
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 15:52 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Voor jou geldt hetzelfde als ieder ander: eet je meer dan je verbrandt dan kom je aan, eet je minder dan val je af. Zijn verbranding zal echt niet abnormaal anders zijn dan die van een slank persoon. Misschien zelfs hoger door overgewicht. Uitzonderingen daargelaten.
Nee ook nog niet eens, een vriendin van mij vroeg in het begin van onze relatie aan mijn vriend of hij wel eens bij mij at, ja zei hij enthousiast, nou zegt ze dan ga je nu dik worden.
Inmiddels is hij 10 kg zwaarder en ik ben nog steeds rond de 57 kg, dat terwijl hij veel sport, fysiek zwaar werk heeft en ik gewoon niets doe.
Of ik nu veel eet of weinig eet, veel beweeg of een week lang met zak chips op de bank lig het maakt niets uit.
pi_170240838
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:07 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Nee ook nog niet eens, een vriendin van mij vroeg in het begin van onze relatie aan mijn vriend of hij wel eens bij mij at, ja zei hij enthousiast, nou zegt ze dan ga je nu dik worden.
Inmiddels is hij 10 kg zwaarder en ik ben nog steeds rond de 57 kg, dat terwijl hij veel sport, fysiek zwaar werk heeft en ik gewoon niets doe.
Of ik nu veel eet of weinig eet, veel beweeg of een week lang met zak chips op de bank lig het maakt niets uit.
Jij bent er echt van overtuigd dat je niet aan zou komen als je nu gemiddeld dagelijks 1000 kcal meer zou eten?
pi_170240935
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:13 schreef Chai het volgende:

[..]

Jij bent er echt van overtuigd dat je niet aan zou komen als je nu gemiddeld dagelijks 1000 kcal meer zou eten?
Nee kom niets aan, vroeger kreeg mijn moeder de opmerking dat ze ons een fatsoenlijk eten moest geven, mijn vader komt ook niets aan, mijn nicht komt ook niets aan, wij kunnen eten wat we willen en merken er niets van, mijn oma is ook altijd graadmager geweest, kwam ook niets. Weet niet, hebben daar gewoon geen aanleg voor.
Geeft niet, maar het is wel irritant dat mensen dan constant beweren dat je veel sport, anorexia hebt, of van die welwillende opmerkingen, van neem een koekje je moet er nog van groeien als je net 3 plakken brood met gebakken eieren op hebt.
pi_170241078
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 16:44 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik heb altijd geleerd dat mannen gewoon 2500 mogen hebben. Maar goed ik kom vaak dus niet eens aan de 2000.
Als dat zo is dan is dat zo. Dan verbrand je minder. Als vrouwen in de overgang kunnen afvallen dan kan jij dat ook. Maar ik geloof niet dat jij werkelijk zo weinig eet als je denkt. Secret eaters achtige taferelen ;)
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 15 april 2017 @ 17:24:39 #119
414785 sirdanilot
pi_170241109
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:22 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Als dat zo is dan is dat zo. Dan verbrand je minder. Als vrouwen in de overgang kunnen afvallen dan kan jij dat ook. Maar ik geloof niet dat jij werkelijk zo weinig eet als je denkt. Secret eaters achtige taferelen ;)
Het punt is meer dat ik niet echt sport ipv dat ik te veel zou eten. Want als ik al iets meer dan gemiddeld zou eten (wat ik dus echt niet denk maar goed) dan eet ik sowiieso een stuk gezonder dan gemiddeld want ik maak alles zelf. Vrijwel nooit mag ik een handje chips of koekjes of wat dan ook van mezelf, frisdrank drink ik ook niet, alcohol ben ik ook heel erg sterk mee geminderd etc. Dat laatste heeft trouwens ook niet tot een afvallen geleid, wat je wel zou verwachtne. Vroeger dronk ik wel te veel alcohol maar nu nauwelijks nog.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_170241115
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:18 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Nee kom niets aan, vroeger kreeg mijn moeder de opmerking dat ze ons een fatsoenlijk eten moest geven, mijn vader komt ook niets aan, mijn nicht komt ook niets aan, wij kunnen eten wat we willen en merken er niets van, mijn oma is ook altijd graadmager geweest, kwam ook niets. Weet niet, hebben daar gewoon geen aanleg voor.
Geeft niet, maar het is wel irritant dat mensen dan constant beweren dat je veel sport, anorexia hebt, of van die welwillende opmerkingen, van neem een koekje je moet er nog van groeien als je net 3 plakken brood met gebakken eieren op hebt.
Heb je niet een darmproblemen oid? Ik ken een meisje die hetzelfde had en die bleek kapotte darmen te hebben van coeliakie. Nu komt ze wel gewoon aan.

Ik geloof je wel. Maar dan ben jij wel een uitzondering en geen gemiddeld slank persoon. Bovendien zal jij ook een bovengrens hebben waarop je wel aankomt, alleen ligt die een stuk hoger.
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 15 april 2017 @ 17:26:23 #121
414785 sirdanilot
pi_170241142
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:24 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Heb je niet een darmproblemen oid? Ik ken een meisje die hetzelfde had en die bleek kapotte darmen te hebben van coeliakie. Nu komt ze wel gewoon aan.

Ik geloof je wel. Maar dan ben jij wel een uitzondering en geen gemiddeld slank persoon. Bovendien zal jij ook een bovengrens hebben waarop je wel aankomt, alleen ligt die een stuk hoger.
Nee, er zijn heel veel van dit soort mensen. Vooral in Nederland.

Je hebt bij ons gewoon heel veel mensen die van nature lang en dun zijn. Die komen gewoon echt nooit aan, behalve misschien als ze echt extreem veel kcal binnenkrijgen door b.v. alcoholisme. Dan krijgen ze een klein bierbuikje. Maar dat gebeurt echt alleen in de meest extreme gevallen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_170241144
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:24 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Het punt is meer dat ik niet echt sport ipv dat ik te veel zou eten. Want als ik al iets meer dan gemiddeld zou eten (wat ik dus echt niet denk maar goed) dan eet ik sowiieso een stuk gezonder dan gemiddeld want ik maak alles zelf. Vrijwel nooit mag ik een handje chips of koekjes of wat dan ook van mezelf, frisdrank drink ik ook niet, alcohol ben ik ook heel erg sterk mee geminderd etc. Dat laatste heeft trouwens ook niet tot een afvallen geleid, wat je wel zou verwachtne. Vroeger dronk ik wel te veel alcohol maar nu nauwelijks nog.
Je eet meer dan gemiddeld, anders zou je niet te zwaar zijn. Gezond is niet hetzelfde als caloriearm, nogmaals.

Een kroket op brood bevat minder kcal dan een broodje gezond. Om maar wat te noemen.
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 15 april 2017 @ 17:26:59 #123
414785 sirdanilot
pi_170241163
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:26 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Je eet meer dan gemiddeld, anders zou je niet te zwaar zijn. Gezond is niet hetzelfde als caloriearm, nogmaals.

Een kroket op brood bevat minder kcal dan een broodje gezond. Om maar wat te noemen.
Ik weet heus wel wat gezond is en wat niet, en dat 'salades' met flinke klodders mayo erin b.v. niet onder gezond vallen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_170241207
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:26 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Nee, er zijn heel veel van dit soort mensen. Vooral in Nederland.

Je hebt bij ons gewoon heel veel mensen die van nature lang en dun zijn. Die komen gewoon echt nooit aan, behalve misschien als ze echt extreem veel kcal binnenkrijgen door b.v. alcoholisme. Dan krijgen ze een klein bierbuikje. Maar dat gebeurt echt alleen in de meest extreme gevallen.
Jij zoekt gewoon smoesjes voor jezelf.

Ik ken bodybuilders die vroeger hetzelfde zeiden, tot ze echt echt meer gingen eten. Denk dan aan 3500 kcal per dag. Dan ben je echt wel uitzonderlijk als je niet aankomt, of heel actief.
pi_170241233
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:24 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Heb je niet een darmproblemen oid? Ik ken een meisje die hetzelfde had en die bleek kapotte darmen te hebben van coeliakie. Nu komt ze wel gewoon aan.

Ik geloof je wel. Maar dan ben jij wel een uitzondering en geen gemiddeld slank persoon. Bovendien zal jij ook een bovengrens hebben waarop je wel aankomt, alleen ligt die een stuk hoger.
Nee geen afwijkingen, ben de laatste 3 jaar compleet doorgelicht, kreeg wel te horen van een arts dat ik meer kans op hernia zou hebben, tja dat wist ik al want die had ik al op mijn 22ste.

Maar goed, ik ben tevreden en maak mij er niet druk om
pi_170241237
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:26 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik weet heus wel wat gezond is en wat niet, en dat 'salades' met flinke klodders mayo erin b.v. niet onder gezond vallen.
Dat was niet mijn punt. Punt is dat het niet gaat om gezond of niet gezond wat afvallen betreft.
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 15 april 2017 @ 17:29:17 #127
414785 sirdanilot
pi_170241251
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:28 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Jij zoekt gewoon smoesjes voor jezelf.

Ik ken bodybuilders die vroeger hetzelfde zeiden, tot ze echt echt meer gingen eten. Denk dan aan 3500 kcal per dag. Dan ben je echt wel uitzonderlijk als je niet aankomt, of heel actief.
3500 is wel echt extreem veel om elke dag te eten hè... :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_170241268
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:28 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Nee geen afwijkingen, ben de laatste 3 jaar compleet doorgelicht, kreeg wel te horen van een arts dat ik meer kans op hernia zou hebben, tja dat wist ik al want die had ik al op mijn 22ste.

Maar goed, ik ben tevreden en maak mij er niet druk om
Prima dan toch :) Maar ik kan er niet tegen als een dikker persoon jouw situatie dan aangrijpt als een soort 'zie, ik heb dikke genen en slanke mensen hebben dit probleem niet'
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 15 april 2017 @ 17:30:22 #129
414785 sirdanilot
pi_170241276
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:28 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat was niet mijn punt. Punt is dat het niet gaat om gezond of niet gezond wat afvallen betreft.
En waar dan wel om?

Mijn enige 'zonde' is dat ik gewoon niet vaak beweeg. Ik kán het wel hoor. B.v. 60 km op een dag fietsen is voor mij geen probleem, en ik kan tot 6 km hardlopen achter mekaar (geen wereldprestratie maar beter dan je zou verwachten van een dikzakje !). Maar ik doe het geowon niet vaak genoeg.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_170241277
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:29 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

3500 is wel echt extreem veel om elke dag te eten hè... :')
Wen je ook wel aan, net zoals het went om minder te eten.

Helemaal met shakes is het wel te doen. Of gomad.
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 15 april 2017 @ 17:30:58 #131
414785 sirdanilot
pi_170241288
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:30 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Prima dan toch :) Maar ik kan er niet tegen als een dikker persoon jouw situatie dan aangrijpt als een soort 'zie, ik heb dikke genen en slanke mensen hebben dit probleem niet'
En ik kan er niet tegen dat je niet begrijpt dat het niet voor iedereen zo makkelijk is om af te vallen. Zeker niet als je ALTIJD al te dik bent geweest, en veel van je familieleden idem dito.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_170241300
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:30 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

En ik kan er niet tegen dat je niet begrijpt dat het niet voor iedereen zo makkelijk is om af te vallen. Zeker niet als je ALTIJD al te dik bent geweest, en veel van je familieleden idem dito.
Hoi :W Dikke genen mensje hiero.

Ik zeg niet dat het makkelijk is, maar jij lijkt er helemaal geen vertrouwen in te hebben. Onnodig, echt.
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 15 april 2017 @ 17:31:34 #133
414785 sirdanilot
pi_170241309
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:30 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Wen je ook wel aan, net zoals het went om minder te eten.

Helemaal met shakes is het wel te doen. Of gomad.
Oh ik zou het ook wel KUNNEN hoor. Als ik 200 kilo wil wegen. Maar het is niet echt iets dat valt onder een normaal eetpatroon of zo.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 15 april 2017 @ 17:32:04 #134
414785 sirdanilot
pi_170241323
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:31 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hoi :W Dikke genen mensje hiero.
En hoe ben jij afgevallen dan?

de helft van de tijd in de sportschool staan en drie blaadjes sla eten op een dag?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_170241364
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:31 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Oh ik zou het ook wel KUNNEN hoor. Als ik 200 kilo wil wegen. Maar het is niet echt iets dat valt onder een normaal eetpatroon of zo.
Bodybuilders vinden het normaal. Wat is normaal?
pi_170241373
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:30 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Prima dan toch :) Maar ik kan er niet tegen als een dikker persoon jouw situatie dan aangrijpt als een soort 'zie, ik heb dikke genen en slanke mensen hebben dit probleem niet'
Tja denk ook dat je naar de bouw in de familie moet kijken, mijn vader is ook maar 68 kg al 40 jaar lang. Ik denk dat een stukje genetica wel mee zal spelen. Mijn vriend komt dus wel aan, die zucht nu wel eens over zijn bumpertje hahahaha en moet zeggen, ik kook vrij calorierijk, maar eet ik minder krijg ik het heel snel heel koud en begin ik te trillen.
pi_170241443
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 10:58 schreef agter het volgende:
Ik was laatst een docu aan het kijken over fat shaming. Kwam er achter dat ik veel (voor)oordelen heb over dikke mensen.

Dikke mensen associeer ik met:
Ongezond
Slonzig
Onverzorgd
Weinig doorzettingsvermogen
Tokkie
Dom
Volks.

Vind het dus niet aantrekkelijk.
Hebben jullie dit niet?
Nee, ik vind chubby's mega aantrekkelijk.
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 15 april 2017 @ 17:36:33 #138
414785 sirdanilot
pi_170241456
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:33 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Tja denk ook dat je naar de bouw in de familie moet kijken, mijn vader is ook maar 68 kg al 40 jaar lang. Ik denk dat een stukje genetica wel mee zal spelen. Mijn vriend komt dus wel aan, die zucht nu wel eens over zijn bumpertje hahahaha en moet zeggen, ik kook vrij calorierijk, maar eet ik minder krijg ik het heel snel heel koud en begin ik te trillen.
Jup, precies tegenovergestelde van mij dus.

Ik vind het schandalig dat dikke mensen continu worden geblamed en geshamed om iets waar ze uiteraard wel deels wat aan kunnen doen, maar wat voor heel veel mensen gewoon echt helemaal niet zo makkelijk is als voor anderen. Het is iets wat gewoon serieus mis is in de maatschappij.

Dik zijn is iets wat wordt beinvloed door je cultuur, door mensen om je heen, door je eigen activiteit, je eigen eetgewoonten maar ook door genetische factoren. Gewoon zeggen 'het is je eigen schuld domme dikke tokkie ga sla vreten en naar de sportscool' is veel te simpel en daarmee zet je een hele grote groep binnen de samenleving weg.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_170241459
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:32 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

En hoe ben jij afgevallen dan?

de helft van de tijd in de sportschool staan en drie blaadjes sla eten op een dag?
En dit is dus typerend. Als je werkelijk denkt dat dat de enige manier is dan houd je jezelf voor de gek.

Ik eet nog alles wat ik wil, alleen niet alles nu. Ik tel kcal, ik sport niet. En ik kies bewust om bepaalde dingen niet meer te nemen, zoals geen vloeibare kcal meer (meestal). Ik eet nog echt heel lekker en calorierijk, maar kies er bewust voor, of compenseer het dan een dag later. Ga vaak uit eten. En daarna een paar dagen wat minder eten. Balans, daar gaat het om.
pi_170241483
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:36 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Jup, precies tegenovergestelde van mij dus.

Ik vind het schandalig dat dikke mensen continu worden geblamed en geshamed om iets waar ze uiteraard wel deels wat aan kunnen doen, maar wat voor heel veel mensen gewoon echt helemaal niet zo makkelijk is als voor anderen. Het is iets wat gewoon serieus mis is in de maatschappij.

Dik zijn is iets wat wordt beinvloed door je cultuur, door mensen om je heen, door je eigen activiteit, je eigen eetgewoonten maar ook door genetische factoren. Gewoon zeggen 'het is je eigen schuld domme dikke tokkie ga sla vreten en naar de sportscool' is veel te simpel en daarmee zet je een hele grote groep binnen de samenleving weg.
Niemand zegt dat laatste. Wel: kijk even realistisch naar jezelf en neem verantwoordelijkheid voor je gewicht. Jij zit nog heel erg in excuusdenken en de oorzaak buiten je eigen keuzes zoeken.
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 15 april 2017 @ 17:37:49 #141
414785 sirdanilot
pi_170241489
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:36 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

En dit is dus typerend. Als je werkelijk denkt dat dat de enige manier is dan houd je jezelf voor de gek.

Ik eet nog alles wat ik wil, alleen niet alles nu. Ik tel kcal, ik sport niet. En ik kies bewust om bepaalde dingen niet meer te nemen, zoals geen vloeibare kcal meer (meestal). Ik eet nog echt heel lekker en calorierijk, maar kies er bewust voor, of compenseer het dan een dag later. Ga vaak uit eten. En daarna een paar dagen wat minder eten. Balans, daar gaat het om.
Nou dat doe ik dus ook en ik val er niet van af.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 15 april 2017 @ 17:38:57 #142
414785 sirdanilot
pi_170241512
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:37 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Niemand zegt dat laatste. Wel: kijk even realistisch naar jezelf en neem verantwoordelijkheid voor je gewicht. Jij zit nog heel erg in excuusdenken en de oorzaak buiten je eigen keuzes zoeken.
Het enige dat ik 'fout' doe, is dat ik heel weinig sport.

Maar de crux is nu juist dat heel veel mensen die ik ken ook niet of nauwelijks sporten, net zo eten als ik (of zelfs nog ongezonder !) maar toch dun en slank blijven, zonder er ooit moeite voor te hebben gedaan.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_170241519
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:18 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Nee kom niets aan, vroeger kreeg mijn moeder de opmerking dat ze ons een fatsoenlijk eten moest geven, mijn vader komt ook niets aan, mijn nicht komt ook niets aan, wij kunnen eten wat we willen en merken er niets van, mijn oma is ook altijd graadmager geweest, kwam ook niets. Weet niet, hebben daar gewoon geen aanleg voor.
Geeft niet, maar het is wel irritant dat mensen dan constant beweren dat je veel sport, anorexia hebt, of van die welwillende opmerkingen, van neem een koekje je moet er nog van groeien als je net 3 plakken brood met gebakken eieren op hebt.
Ik bedoel met inname nauwkeurig bijhouden hè. En het dan vanaf je huidige gemiddelde kcal inname langzaam opschroeven. :P Hoewel dat alleen logisch is om te doen als je per se wilt aankomen.

Mijn punt was vooral:
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:24 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Bovendien zal jij ook een bovengrens hebben waarop je wel aankomt, alleen ligt die een stuk hoger.
pi_170241527
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:33 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Tja denk ook dat je naar de bouw in de familie moet kijken, mijn vader is ook maar 68 kg al 40 jaar lang. Ik denk dat een stukje genetica wel mee zal spelen. Mijn vriend komt dus wel aan, die zucht nu wel eens over zijn bumpertje hahahaha en moet zeggen, ik kook vrij calorierijk, maar eet ik minder krijg ik het heel snel heel koud en begin ik te trillen.
Tja ik zag mijn broertje altijd als iemand die alles kon eten, maar wat ik vergat is dat er ook wel eens dagen zijn dat hij heel weinig eet. Ik registreerde alleen de momenten waarop hij pizza's en fastfood naar binnen schoof alsof het niks was.

Waarmee ik niet zeg dat dat bij jullie zo is hoor, maar om even aan te geven hoe die bias kan zijn als je zelf dik bent en naar dunne mensen kijkt.
pi_170241548
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:38 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Het enige dat ik 'fout' doe, is dat ik heel weinig sport.

Maar de crux is nu juist dat heel veel mensen die ik ken ook niet of nauwelijks sporten, net zo eten als ik (of zelfs nog ongezonder !) maar toch dun en slank blijven, zonder er ooit moeite voor te hebben gedaan.
Het wil niet doordringen he?

Jammer.
pi_170241562
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:37 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Nou dat doe ik dus ook en ik val er niet van af.
Omdat je meer eet dan je denkt.
pi_170241594
Ik denk wel dat er iets mis is met onze voeding, ik kook nog echt, dus geen pakjes of potjes, alles vers. Ik denk dat daar best voor veel mensen iets op te behalen is.

Laatst vertelde een vriendin mij over verborgen suikers en dergelijke, nu ben ik sowieso niet van het kant en klaar pakjes en blikken, maar dat schijnt best in veel dingen te zitten.
pi_170241597
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:38 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Het enige dat ik 'fout' doe, is dat ik heel weinig sport.

Maar de crux is nu juist dat heel veel mensen die ik ken ook niet of nauwelijks sporten, net zo eten als ik (of zelfs nog ongezonder !) maar toch dun en slank blijven, zonder er ooit moeite voor te hebben gedaan.
Het.
Gaat.
Niet.
Om.
Ongezond.

Tenzij jij 24/7 aan die mensen vast hangt, heb je geen idee wat en hoeveel ze eten op een dag. Er zit wat betreft kcal een enorm verschil tussen een zak chips als avondeten en een zak chips na het avondeten.
Your opinion of me is none of my business.
pi_170241696
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:40 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Omdat je meer eet dan je denkt.
En anderen ook vaak minder. En als ze er niet mee bezig zijn waarschijnlijk ook minder dan ze zelf denken.
pi_170241706
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:30 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

En waar dan wel om?

Mijn enige 'zonde' is dat ik gewoon niet vaak beweeg. Ik kán het wel hoor. B.v. 60 km op een dag fietsen is voor mij geen probleem, en ik kan tot 6 km hardlopen achter mekaar (geen wereldprestratie maar beter dan je zou verwachten van een dikzakje !). Maar ik doe het geowon niet vaak genoeg.
Van sporten val je niet echt veel af. Zelfs niet als je 3 keer per week een half uur hardloopt. Je dieet op de lange termijn is het allerbelangrijkste wat betreft voor het hebben van een slank figuur. Mensen die slank zijn eten beduidend anders en minder dan de gemiddelde persoon.
pi_170243442
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:44 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Van sporten val je niet echt veel af. Zelfs niet als je 3 keer per week een half uur hardloopt. Je dieet op de lange termijn is het allerbelangrijkste wat betreft voor het hebben van een slank figuur. Mensen die slank zijn eten beduidend anders en minder dan de gemiddelde persoon.
Sporten kan de eetlust stimuleren, dus die verbrande energie eet je er dan makkelijk weer bij. :Y
  zaterdag 15 april 2017 @ 19:15:53 #152
456432 Kamina
Tenacious!
pi_170243654
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:38 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Het enige dat ik 'fout' doe, is dat ik heel weinig sport.

Maar de crux is nu juist dat heel veel mensen die ik ken ook niet of nauwelijks sporten, net zo eten als ik (of zelfs nog ongezonder !) maar toch dun en slank blijven, zonder er ooit moeite voor te hebben gedaan.
Misschien sporten zij beter.

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:33 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Tja denk ook dat je naar de bouw in de familie moet kijken, mijn vader is ook maar 68 kg al 40 jaar lang. Ik denk dat een stukje genetica wel mee zal spelen. Mijn vriend komt dus wel aan, die zucht nu wel eens over zijn bumpertje hahahaha en moet zeggen, ik kook vrij calorierijk, maar eet ik minder krijg ik het heel snel heel koud en begin ik te trillen.
Dat klinkt bijna als ontwenningsverschijnselen. :o
1 + 1 = blauw
pi_170243721
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:38 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Het enige dat ik 'fout' doe, is dat ik heel weinig sport.

Maar de crux is nu juist dat heel veel mensen die ik ken ook niet of nauwelijks sporten, net zo eten als ik (of zelfs nog ongezonder !) maar toch dun en slank blijven, zonder er ooit moeite voor te hebben gedaan.
Iedereen z'n verbranding is anders, daarnaast betwijfel ik of je echt een goed beeld hebt van wat zij eten tov jouw dieet.
pi_170244694
quote:
3s.gif Op zaterdag 15 april 2017 19:15 schreef Kamina het volgende:

[..]

Dat klinkt bijna als ontwenningsverschijnselen. :o
Tja heb dan ook berehonger, de mooiste tijd was met mijn stage, at ik 's middags warm bij mijn stageplaats en 's avonds thuis ook nog eens warm, ik ben dol op warm eten, voor brood loop ik niet erg warm.
pi_170244807
Ik weet wel dat dikke kinderen vaak ook dikke ouders hebben.
Is dat puur genen, of zal het ook eet- leefpatroon zijn?
Make my day!
pi_170244840
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 20:01 schreef agter het volgende:
Ik weet wel dat dikke kinderen vaak ook dikke ouders hebben.
Is dat puur genen, of zal het ook eet- leefpatroon zijn?
In mijn geval was het eetpatroon. Maar goed, eetlust, stress eten en dat soort factoren kunnen natuurlijk wel deels genetisch zijn.
pi_170244924
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 20:01 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

In mijn geval was het eetpatroon. Maar goed, eetlust, stress eten en dat soort factoren kunnen natuurlijk wel deels genetisch zijn.
Stress eten, jezelf verwennen met eten etc, is iets wat mensen vaak van huis uit meekrijgen.

Bij mijn vader was het altijd zo dat als het gezellig moest zijn (bezoek/visite) er chips/kaas/nootjes en wijn/bier op tafel kwamen.

Dus ik associeer dat ook met gezelligheid.
Make my day!
pi_170245122
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 20:04 schreef agter het volgende:

[..]

Stress eten, jezelf verwennen met eten etc, is iets wat mensen vaak van huis uit meekrijgen.

Bij mijn vader was het altijd zo dat als het gezellig moest zijn (bezoek/visite) er chips/kaas/nootjes en wijn/bier op tafel kwamen.

Dus ik associeer dat ook met gezelligheid.
Same here. Die patronen zijn wel lastig doorbreken. Maar ik denk wel dat troosteten bij mij soort van aanleg is geweest, niet aangeleerd (ik heb het mijn moeder nooit bewust zien doen). En je hebt natuurlijk mensen die helemaal niet zo van eten houden, en mensen zoals ik die makkelijk overeten. Daar zit wel verschil in.
pi_170246347
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 20:01 schreef agter het volgende:
Ik weet wel dat dikke kinderen vaak ook dikke ouders hebben.
Is dat puur genen, of zal het ook eet- leefpatroon zijn?
Als het puur genetisch zou zijn dan is het zaak heel snel één van die kinderen te ontleden om eindelijk nulpuntsenergie te kunnen begrijpen.
  zaterdag 15 april 2017 @ 21:04:31 #160
456432 Kamina
Tenacious!
pi_170246682
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 19:57 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Tja heb dan ook berehonger, de mooiste tijd was met mijn stage, at ik 's middags warm bij mijn stageplaats en 's avonds thuis ook nog eens warm, ik ben dol op warm eten, voor brood loop ik niet erg warm.
Dat herken ik; ik eet vrijwel dagelijks 2x warm. Wel eet ik ook graag brood, in de ochtend met een dikke uitsmijter, tussen de middag en in de avond een paar goede sandwiches. :9
1 + 1 = blauw
pi_170247335
Niemand is tevreden met overgewicht al zeggen ze van wel. Diep van binnen haten ze zichzelf maar zijn zelf te zwak om wat eraan te doen of zelfs om het toe te geven, en zoeken dan andere manieren om niet depressief te worden. Je moet je gewoon schamen als je te dik bent, want het ligt echt in jouw handen, vooral in een land zoals Nederland.
pi_170247472
Puur voor mezelf, ik ben niet echt dik maar heb wel een buik. De rest van mijn collega's en vrienden hebben dat niet om het zo maar te zeggen. Heb er zelf vrede mee omdat ik een vriendin, dochter, vrienden, baan, huis, verdere gezondheid en redelijk wat andere dingen heb zoals bijvoorbeeld karakter. Dus ik denk zelf dat je vraag niet zozeer moet zijn hoe dikke mensen tevreden met zichzelf kunnen zijn maar meer wat sommige dikkere mensen missen om genoeg te kunnen compenseren om tevreden te zijn, bijvoorbeeld.

Jij kan je toch ook afvragen van: waarom ben ik tevreden met mezelf terwijl er mensen zijn die slimmer, knapper of wat dan ook zijn dan mij? Dat komt omdat je dat zogenaamde nadeel kan compenseren met iets anders en daarom ben je er niet ontevreden over.
Fylax is op televisie geweest
pi_170247498
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 21:35 schreef jodelahity het volgende:
Puur voor mezelf, ik ben niet echt dik maar heb wel een buik. De rest van mijn collega's en vrienden hebben dat niet om het zo maar te zeggen. Heb er zelf vrede mee omdat ik een vriendin, dochter, vrienden, baan, huis, verdere gezondheid en redelijk wat andere dingen heb zoals bijvoorbeeld karakter. Dus ik denk zelf dat je vraag niet zozeer moet zijn hoe dikke mensen tevreden met zichzelf kunnen zijn maar meer wat sommige dikkere mensen missen om genoeg te kunnen compenseren om tevreden te zijn, bijvoorbeeld.

Jij kan je toch ook afvragen van: waarom ben ik tevreden met mezelf terwijl er mensen zijn die slimmer, knapper of wat dan ook zijn dan mij? Dat komt omdat je dat zogenaamde nadeel kan compenseren met iets anders en daarom ben je er niet ontevreden over.
En met wat compenseer je dat?
pi_170247581
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 21:36 schreef Swaggmon het volgende:

[..]

En met wat compenseer je dat?
Sorry, ik begrijp je vraag niet? Waarmee ik mijn buik(je) compenseer?

Mijn reactie was trouwens puur op de openingspost gericht en titel, niet op jou, voor het geval dat verwarring geeft.
Fylax is op televisie geweest
pi_170247605
Nou denk dat zat mensen tevreden zijn over zichzelf, mijn man had destijds ook overgewicht en die hoefde van mij niet af te vallen en hij vond het ook niet nodig, hij was blij met zoals hij was en ik ook.
Mijn vriend is wel voorzichtig met zijn gewicht, logisch want met zijn werk is overgewicht gewoon extra gewicht wat je mee moet slepen, maar voor de rest is hij tevreden als het maar niet te gaat worden.
Sommige mensen zijn blij zoals ze zijn, waarom altijd aan de verwachtingen van anderen voldoen, daar bereik je je geluk nooit mee want in de ogen van een ander zul je het toch nooit goed doen.
  User die het meest klaagt 2022 zondag 16 april 2017 @ 15:16:23 #166
414785 sirdanilot
pi_170259336
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:41 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Het.
Gaat.
Niet.
Om.
Ongezond.

Tenzij jij 24/7 aan die mensen vast hangt, heb je geen idee wat en hoeveel ze eten op een dag. Er zit wat betreft kcal een enorm verschil tussen een zak chips als avondeten en een zak chips na het avondeten.
Ik weet heus wel wat ze als avondeten eten, want ik eet wel eens met ze mee.

En ik weet ook wat ze dan na het avondeten in de vorm van snack e.d. naar binnen lopen te werken.

Of na het zuipen nog een kapsalon etc.

Of soms zeggen ze van 'ja had een kapsalon als avondeten'. Dat zegt zo een broodmager persoon dan.

Ik geloof best dat er gewoon meer kcal uit moet dan in moet, dat heb ik nooit ontkend. Maar bij die magere mensen is de stofwisseling gewoon anders waardoor er standaard meer kcal uit gaat dan dat er in komt, of ze nemen hun vreten minder goed op, of ze hebben wel net zo veel vet als ik maar dan rondom de organen ipv in de buik zoals bij mij, etc. Er zijn zo veel genetische factoren die mee kunne nspelen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_170259372
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:16 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik weet heus wel wat ze als avondeten eten, want ik eet wel eens met ze mee.

En ik weet ook wat ze dan na het avondeten in de vorm van snack e.d. naar binnen lopen te werken.

Of na het zuipen nog een kapsalon etc.

Of soms zeggen ze van 'ja had een kapsalon als avondeten'. Dat zegt zo een broodmager persoon dan.

Ik geloof best dat er gewoon meer kcal uit moet dan in moet, dat heb ik nooit ontkend. Maar bij die magere mensen is de stofwisseling gewoon anders waardoor er standaard meer kcal uit gaat dan dat er in komt, of ze nemen hun vreten minder goed op, of ze hebben wel net zo veel vet als ik maar dan rondom de organen ipv in de buik zoals bij mij, etc. Er zijn zo veel genetische factoren die mee kunne nspelen.
Je weet dus niet wat ze eten op een dag.
  User die het meest klaagt 2022 zondag 16 april 2017 @ 15:20:07 #168
414785 sirdanilot
pi_170259420
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 15:18 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Je weet dus niet wat ze eten op een dag.
Net zoals dat jij ook niet weet wat ik eet op een dag.

Bottom line is gewoon dat verschillende mensen verschillende lichaamstypen hebben. En het feit dat ik al sinds mn kindertijd met overgewicht zit (en echt niet uit een tokkiefamilie kom waar we atlijd friet hadden als avondeten met een frikandel en een dikke klodder mayo ofzo) toont denk ik echt wel aan dat het probleem een stuk minder simpel is dan je denkt. Sommige mensen kunnen gewoon meer eten hebben dan anderen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_170259685
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:20 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Net zoals dat jij ook niet weet wat ik eet op een dag.

Bottom line is gewoon dat verschillende mensen verschillende lichaamstypen hebben. En het feit dat ik al sinds mn kindertijd met overgewicht zit (en echt niet uit een tokkiefamilie kom waar we atlijd friet hadden als avondeten met een frikandel en een dikke klodder mayo ofzo) toont denk ik echt wel aan dat het probleem een stuk minder simpel is dan je denkt. Sommige mensen kunnen gewoon meer eten hebben dan anderen.
Ben je er tevreden mee, met jezelf?
Zo ja, lekker zo doorgaan.
Zo nee, minder kcals tot je nemen en meer verbranden.

Meer is het niet. Jouw keuze.
Nee, het is niet altijd makkelijk. En met alleen maar slachtoffer-gedrag kom je nergens.
Make my day!
pi_170260039
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:16 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik weet heus wel wat ze als avondeten eten, want ik eet wel eens met ze mee.

En ik weet ook wat ze dan na het avondeten in de vorm van snack e.d. naar binnen lopen te werken.

Of na het zuipen nog een kapsalon etc.

Of soms zeggen ze van 'ja had een kapsalon als avondeten'. Dat zegt zo een broodmager persoon dan.

Ik geloof best dat er gewoon meer kcal uit moet dan in moet, dat heb ik nooit ontkend. Maar bij die magere mensen is de stofwisseling gewoon anders waardoor er standaard meer kcal uit gaat dan dat er in komt, of ze nemen hun vreten minder goed op, of ze hebben wel net zo veel vet als ik maar dan rondom de organen ipv in de buik zoals bij mij, etc. Er zijn zo veel genetische factoren die mee kunne nspelen.
Dus je hebt inderdaad geen idee of ze dan het ontbijt en de lunch overslaan, of ze misschien andere dagen helemaal niks eten... Je weet het gewoon niet.

Ik was vroeger echt mager. Echt heel mager. En sommige vriendinnen vroegen zich altijd af HOE, want ik at eigenlijk nooit gezond op school, rustig chips op brood, puddingbroodjes, weet ik het. Wat ze niet wisten was dat als ik een hele dag (10 uur) vakken stond te vullen bij de supermarkt, ik soms alleen een half broodje bapao at. Omdat ik geen tijd of zin had. Ik ontbeet ook nooit en 's avonds at ik heel weinig.

Tegenwoordig merken mensen vaak op dat ik te weinig eet, terwijl ik eigenlijk teveel at (sinds een week let ik er fatsoenlijk op want ik zit nu boven de 60kg). Om niks af te vallen én niks aan te komen, moet ik 1600 of 1700 kcal per dag eten. Ik ben klein en vrouw, dus dat is onderhoud voor mij. Nu, om af te vallen, zit ik dus rond de 1200 of 1300 kcal per dag. Dat klinkt als weinig voedsel, maar als je gaat letten op hoeveel er in bepaalde voeding zit, valt het eigenlijk best mee en is het soms zelfs vrij veel.

Maar uiteindelijk boeit het geen klap hoe het is voor anderen. Als jij wil afvallen, moet je dat doen, of dat nou moeilijk of makkelijk is. En als je dat niet wil, moet je stoppen met zeiken.
Your opinion of me is none of my business.
  zondag 16 april 2017 @ 16:48:44 #171
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_170261779
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:24 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Heb je niet een darmproblemen oid? Ik ken een meisje die hetzelfde had en die bleek kapotte darmen te hebben van coeliakie. Nu komt ze wel gewoon aan.

Ik geloof je wel. Maar dan ben jij wel een uitzondering en geen gemiddeld slank persoon. Bovendien zal jij ook een bovengrens hebben waarop je wel aankomt, alleen ligt die een stuk hoger.
Ik ben ook altijd extreem mager geweest. Altijd bijgevoerd door de oma´s want veel te dun. Ach, als ze 16 wordt groeit ze wel.....als ze 20 wordt groeit ze wel........als ze een kind krijgt groeit ze wel.......nou.....NEE dus........
Heb ze anorexia? Was een vraag die colega´s altijd hadden, want net als jij denkt....dat KAN toch niet!!! Nou......toen ze zagen wat ik over de hele dag at zagen ze dat ik echt geen anorexia had.....gewoon superdun en alles kunnen eten.....

Maar nu ben ik 45 en verdomd.....ik ben in 2 jaar ineens 15 kilo gegroeid.....WTF.....ik heb me nog nooit zo dik gevoeld......ben 1.80 en nu 65 kilo.....was dus altijd 50.......heb nu wel een randje boven mijn broek uit....kan het vet zelfs vastpakken....brrrrrr........

Toch ben ik liever dunner, voel me daar beter bij....dus heb mijn hele eetpatroon omgegooit en ga op de gezonde toer en wandel elke dag een uur want ik wil niet dikker worden dan dit......
To BG or not to BG!
pi_170261876
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:30 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

En waar dan wel om?

Mijn enige 'zonde' is dat ik gewoon niet vaak beweeg. Ik kán het wel hoor. B.v. 60 km op een dag fietsen is voor mij geen probleem, en ik kan tot 6 km hardlopen achter mekaar (geen wereldprestratie maar beter dan je zou verwachten van een dikzakje !). Maar ik doe het geowon niet vaak genoeg.
En hier komt de aap uit de mouw. Waarom loop je dan al die posts hiervoor helemaal moeilijk te doen over je genen en een of andere aanleg om dik te zijn?
"Pools are perfect for holding water"
pi_170262064
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 20:04 schreef agter het volgende:

[..]

Stress eten, jezelf verwennen met eten etc, is iets wat mensen vaak van huis uit meekrijgen.

Bij mijn vader was het altijd zo dat als het gezellig moest zijn (bezoek/visite) er chips/kaas/nootjes en wijn/bier op tafel kwamen.

Dus ik associeer dat ook met gezelligheid.
Hier ook hoor. Vandaag een hele vlaai gegeten, als beloning voor mezelf.
"Pools are perfect for holding water"
pi_170264134
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:16 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik weet heus wel wat ze als avondeten eten, want ik eet wel eens met ze mee.

En ik weet ook wat ze dan na het avondeten in de vorm van snack e.d. naar binnen lopen te werken.

Of na het zuipen nog een kapsalon etc.

Of soms zeggen ze van 'ja had een kapsalon als avondeten'. Dat zegt zo een broodmager persoon dan.

Ik geloof best dat er gewoon meer kcal uit moet dan in moet, dat heb ik nooit ontkend. Maar bij die magere mensen is de stofwisseling gewoon anders waardoor er standaard meer kcal uit gaat dan dat er in komt, of ze nemen hun vreten minder goed op, of ze hebben wel net zo veel vet als ik maar dan rondom de organen ipv in de buik zoals bij mij, etc. Er zijn zo veel genetische factoren die mee kunne nspelen.
Als jij erbij bent. Je volgt ze niet een lange tijd.
  zondag 16 april 2017 @ 18:11:08 #175
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170264495
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 17:58 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Als jij erbij bent. Je volgt ze niet een lange tijd.
Ik eet superveel, toch ben ik nooit dik geworden. Behalve als mijn medicatie heel hoog is.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  User die het meest klaagt 2022 maandag 17 april 2017 @ 09:19:42 #176
414785 sirdanilot
pi_170278934
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 17:58 schreef -Strawberry- het volgende:
e kunne nspelen.
Als jij erbij bent. Je volgt ze niet een lange tijd.
En hoe kun jij dan wel zo dondersgoed weten hoeveel ik eet?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_170279017
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 18:11 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik eet superveel, toch ben ik nooit dik geworden. Behalve als mijn medicatie heel hoog is.
Jij sport.
pi_170279019
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 09:19 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

En hoe kun jij dan wel zo dondersgoed weten hoeveel ik eet?
Omdat je te dik bent.
  maandag 17 april 2017 @ 09:29:50 #179
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170279054
quote:
14s.gif Op maandag 17 april 2017 09:27 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Omdat je te dik bent.
Hard, maar waarschijnlijk waar.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  User die het meest klaagt 2022 maandag 17 april 2017 @ 09:29:52 #180
414785 sirdanilot
pi_170279056
quote:
14s.gif Op maandag 17 april 2017 09:27 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Omdat je te dik bent.
Ik heb inderdaad een klein buikje. Maar ik ben niet morbide obees of zo.

Ik denk dat de variatie bij een gezond eetpatroon tussen klein buikje en graatmager wel verklaard kan worden door genetische factoren. Dat je simpelweg écht te veel eet als je echt moddervet bent, daar ben ik het mee eens.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 maandag 17 april 2017 @ 09:30:36 #181
414785 sirdanilot
pi_170279067
quote:
14s.gif Op maandag 17 april 2017 09:29 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Hard, maar waarschijnlijk waar.
Tsja ik weet toch echt hoeveel ik eet en ik heb echt wel een goed beeld van hoeveel anderen eten. Zeker ook omdat ik het hier over heb met hun. En hik krijg eerder de indruk dat ze meer eten dan mij, dan minder.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_170279171
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 09:30 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Tsja ik weet toch echt hoeveel ik eet en ik heb echt wel een goed beeld van hoeveel anderen eten. Zeker ook omdat ik het hier over heb met hun. En hik krijg eerder de indruk dat ze meer eten dan mij, dan minder.
Wat loop je nou nog steeds te mekkeren.

Je eet blijkbaar op je onderhoud en sport niet. Je zult dus altijd je buikje blijven houden omdat je lui bent. Iedereen kan een sixpack krijgen met genoeg inzet en aandacht voor dieet.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 17 april 2017 @ 09:41:57 #183
414785 sirdanilot
pi_170279190
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 09:40 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Wat loop je nou nog steeds te mekkeren.

Je eet blijkbaar op je onderhoud en sport niet. Je zult dus altijd je buikje blijven houden omdat je lui bent. Iedereen kan een sixpack krijgen met genoeg inzet en aandacht voor dieet.
Ja als ik 4x2 uur per week in de sportschool sta en bijna niks meer eet krijg ik misschien een sixpack ja. Als ik dat 3 jaar lang volhoud.

Dat is dus een volledige werkdag per week besteden aan sport en bijna niks meer eten.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_170279277
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 09:41 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ja als ik 4x2 uur per week in de sportschool sta en bijna niks meer eet krijg ik misschien een sixpack ja. Als ik dat 3 jaar lang volhoud.

Dat is dus een volledige werkdag per week besteden aan sport en bijna niks meer eten.
Bullshit, maar blijf je vooral lekker in die slachtofferrol wentelen. Zal vast ook goed werken in andere aspecten van je leven.
pi_170279299
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 09:48 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Bullshit, maar blijf je vooral lekker in die slachtofferrol wentelen. Zal vast ook goed werken in andere aspecten van je leven.
Ik wil hem weleens 1500kcal aan groente en magere kwark weg zien werken op een dag. :+
Your opinion of me is none of my business.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 17 april 2017 @ 09:51:52 #186
414785 sirdanilot
pi_170279315
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 09:50 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Ik wil hem weleens 1500kcal aan groente en magere kwark weg zien werken op een dag. :+
Groente met wat?

Eet jij alleen maar groente als avondeten met verder niks?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_170279345
Strawberry heeft gelijk dat je minder moet binnenkrijgen dan je verbrand. Wel geloof ik zeker wel dat sommigen meer kunnen eten dan anderen zonder aan te komen.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 17 april 2017 @ 09:54:30 #188
414785 sirdanilot
pi_170279348
Mijn standaard menu op een dag:

Ontbijt:
Yoghurt (niet meer dan 3% vet) met muesli (dus niet die suikerige cruesli, maar gewoon van die paardenvlokken) met wat nootjes en rozijntjes en zo erdoor. Zonder suiker.
Kop zwarte koffie.

Lunch:
Vaak niks. Soms restje avondeten. Soms handje amandelen of zo, of een gebakken eitje. Maar vaak lunch ik niet eens.

Tussendoortjes:
Ook soms handje amandelen of zo, of appels, dat soort dingen.

Avondeten:
Soms stukje vlees of vis, vaak ook vegetarisch. Veel groente. En dan aardappel, pasta of rijst. Vaak ook linzen/bonen, in plaats van aardappels of rijst (meer eiwit).
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_170279355
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 09:30 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Tsja ik weet toch echt hoeveel ik eet en ik heb echt wel een goed beeld van hoeveel anderen eten. Zeker ook omdat ik het hier over heb met hun. En hik krijg eerder de indruk dat ze meer eten dan mij, dan minder.
Tuurlijk zijn er verschillen en menselijke bouw en verbranding, maar feit blijft dat iedereen af kan vallen door minder energie tot zich te nemen dan dat hij verbrandt. Derhalve wordt het tijd voor jou om eens op te houden met naar je vrienden te kijken als je wilt afvallen. Ophouden met vergelijken en zielig doen en aanpakken die handel. Ja het leven is oneerlijk dat zij wel een kapsalon kunnen eten en jij niet.. boe fucking hoe.
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 17 april 2017 @ 09:54:58 #190
414785 sirdanilot
pi_170279359
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 09:54 schreef -PesteNoire- het volgende:
Strawberry heeft gelijk dat je minder moet binnenkrijgen dan je verbrand. Wel geloof ik zeker wel dat sommigen meer kunnen eten dan anderen zonder aan te komen.
Hier kan ik me idd in vinden.

En het verschil tussen mensen is groter dan Strawberry denkt.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 maandag 17 april 2017 @ 09:56:29 #191
414785 sirdanilot
pi_170279377
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 09:54 schreef Californium het volgende:

[..]

Tuurlijk zijn er verschillen en menselijke bouw en verbranding, maar feit blijft dat iedereen af kan vallen door minder energie tot zich te nemen dan dat hij verbrandt. Derhalve wordt het tijd voor jou om eens op te houden met naar je vrienden te kijken als je wilt afvallen. Ophouden met vergelijken en zielig doen en aanpakken die handel. Ja het leven is oneerlijk dat zij wel een kapsalon kunnen eten en jij niet.. boe fucking hoe.
Het punt is een beetje dat wat je eet ook cultureel is bepaald. Nederland is nu eenmaal een land met een relatief ongezonde eetcultuur. Dus als ik me gewoon conformeer naar wat er in onze cultuur normaal is en ik word er dik van en andere mensen niet, dan is dat wel degelijk heel vervelend.

Stel ik zou ontbijten met witte boterhammen met boter en hagelsag, dan zou ik nog moddervetter zijn dan dat ik nu al ben. Dus ik pas me eigenlijk al heel erg aan door dat soort dingen niet te eten.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_170279381
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 09:54 schreef sirdanilot het volgende:
Mijn standaard menu op een dag:

Ontbijt:
Yoghurt (niet meer dan 3% vet) met muesli (dus niet die suikerige cruesli, maar gewoon van die paardenvlokken) met wat nootjes en rozijntjes en zo erdoor. Zonder suiker.
Kop zwarte koffie.

Lunch:
Vaak niks. Soms restje avondeten. Soms handje amandelen of zo, of een gebakken eitje. Maar vaak lunch ik niet eens.

Tussendoortjes:
Ook soms handje amandelen of zo, of appels, dat soort dingen.

Avondeten:
Soms stukje vlees of vis, vaak ook vegetarisch. Veel groente. En dan aardappel, pasta of rijst. Vaak ook linzen/bonen, in plaats van aardappels of rijst (meer eiwit).
Afhankelijk van porties is dit nog niet eens 1500kcal. I call bullshit.
pi_170279399
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 09:54 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Hier kan ik me idd in vinden.

En het verschil tussen mensen is groter dan Strawberry denkt.
Hoe groot is dat verschil volgens jou dan? In ieder geval zo groot dat het oneerlijk is volgens jou.

Waarom doet dat verschil er anders zo erg toe? Omdat je je eigen falen niet wilt toegeven?
  User die het meest klaagt 2022 maandag 17 april 2017 @ 09:57:50 #194
414785 sirdanilot
pi_170279403
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 09:56 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Afhankelijk van porties is dit nog niet eens 1500kcal. I call bullshit.
Avondeten eet ik dan wel een relatief grote portie. Zeker als ik geen lunch op had.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_170279416
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 09:57 schreef Chai het volgende:

[..]

Hoe groot is dat verschil volgens jou dan? In ieder geval zo groot dat het oneerlijk is volgens jou.

Waarom doet dat verschil er anders zo erg toe? Omdat je je eigen falen niet wilt toegeven?
Omdat hij ook op z'n reet wil zitten en slank wil zijn. ;(
  User die het meest klaagt 2022 maandag 17 april 2017 @ 09:58:35 #196
414785 sirdanilot
pi_170279417
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 09:57 schreef Chai het volgende:

[..]

Hoe groot is dat verschil volgens jou dan? In ieder geval zo groot dat het oneerlijk is volgens jou.

Waarom doet dat verschil er anders zo erg toe? Omdat je je eigen falen niet wilt toegeven?
Ik zou niet weten hoe ik nóg minder moet gaan eten en geen tekort ga krijgen aan bepaalde dingen iig. Of me niet lamlendig ga voelen de hele dag.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_170279420
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 09:56 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Afhankelijk van porties is dit nog niet eens 1500kcal. I call bullshit.
Vijfjarige meisjes eten meer.
pi_170279430
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 09:58 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik zou niet weten hoe ik nóg minder moet gaan eten en geen tekort ga krijgen aan bepaalde dingen iig. Of me niet lamlendig ga voelen de hele dag.
Ga sporten, of stoppen met janken. Huilie.
pi_170279437
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 09:56 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Afhankelijk van porties is dit nog niet eens 1500kcal. I call bullshit.
Als hij drie dagen bier drinkt en kapsalons eet en dan nog een gewone werkdag eens wat minder gezond eet..
pi_170279454
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 09:58 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik zou niet weten hoe ik nóg minder moet gaan eten en geen tekort ga krijgen aan bepaalde dingen iig. Of me niet lamlendig ga voelen de hele dag.
Stop met bier drinken en kapsalons eten.
pi_170279456
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 09:56 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Het punt is een beetje dat wat je eet ook cultureel is bepaald. Nederland is nu eenmaal een land met een relatief ongezonde eetcultuur. Dus als ik me gewoon conformeer naar wat er in onze cultuur normaal is en ik word er dik van en andere mensen niet, dan is dat wel degelijk heel vervelend.

Stel ik zou ontbijten met witte boterhammen met boter en hagelsag, dan zou ik nog moddervetter zijn dan dat ik nu al ben. Dus ik pas me eigenlijk al heel erg aan door dat soort dingen niet te eten.
Boe fucking hoe again :')! Ja leven is oneerlijk ja. Ga je niets aan veranderen met zeuren :)

Tevens cultuur :')! Ik eet geen wit brood met hagelslag en boter. Ik ken ook niemand die dat nog doet :')!

Ga nou gewoon wat proberen te veranderen ipv lopen zeuren. Niemand houdt van zeurneuzen.
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 17 april 2017 @ 10:01:34 #202
414785 sirdanilot
pi_170279460
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 09:59 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Ga sporten, of stoppen met janken. Huilie.
Van sporten krijg ik dus nog meer honger en ja dan ga ik wél veel meer vreten. Ik ben nog nooit afgevallen van sporten.

Eigenlijk ben ik alleen ooit afgevallen als ik een tijdje in een andere omgeving zat waar ik me niet helemaal lekker in mn vel voelde en dus niet alles kon eten wat ik wilde. Nooit gewoon in mn eigen omgeving.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_170279493
Je kunt altijd nog aan de coke gaan, afvallen gegarandeerd.
pi_170279499
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 10:01 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Van sporten krijg ik dus nog meer honger en ja dan ga ik wél veel meer vreten. Ik ben nog nooit afgevallen van sporten.

Eigenlijk ben ik alleen ooit afgevallen als ik een tijdje in een andere omgeving zat waar ik me niet helemaal lekker in mn vel voelde en dus niet alles kon eten wat ik wilde. Nooit gewoon in mn eigen omgeving.
Ja, en met sporten verbrand je meer calorieën en bouw je spiermassa op. Met andere woorden, je komt aan in kg en valt af in omvang.

Damn son, je weet hier echt heel weinig van af. Als ik er zo mee had gezeten had ik wel wat onderzoek gedaan ipv in een hoekje te zitten sippen.
pi_170279528
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 09:54 schreef sirdanilot het volgende:
Mijn standaard menu op een dag:

Ontbijt:
Yoghurt (niet meer dan 3% vet) met muesli (dus niet die suikerige cruesli, maar gewoon van die paardenvlokken) met wat nootjes en rozijntjes en zo erdoor. Zonder suiker.
Kop zwarte koffie.

Lunch:
Vaak niks. Soms restje avondeten. Soms handje amandelen of zo, of een gebakken eitje. Maar vaak lunch ik niet eens.

Tussendoortjes:
Ook soms handje amandelen of zo, of appels, dat soort dingen.

Avondeten:
Soms stukje vlees of vis, vaak ook vegetarisch. Veel groente. En dan aardappel, pasta of rijst. Vaak ook linzen/bonen, in plaats van aardappels of rijst (meer eiwit).
Dit zegt helemaal niks zonder hoeveelheden en ook niet echt nauwkeurig. Je hebt niet eens genoteerd wat je door de dag drinkt, al zou het slechts water zijn naast 1 kop koffie, is het noteren voor de volledigheidshalve wel zo belangrijk.
pi_170279568
Ik heb een buikje en toen ik een tijdje objectief bijhield wat ik at kwam dat ook wel uit de kcal cijfers naar voren. Toen ik wou afvallen en 2,5 maanden minder at en dat bijhield kwam mijn gewichtsverlies ook wel vrij precies overeen met wat ik had verwacht aan de hand van mijn bijgehouden data. Ik heb het idee dat mensen die stellen dat ze niet echt afvallen als ze minder eten dan ze verbranden (en stellen dat het komt doordat hun lichaam heel anders werkt dan dat van anderen) nooit echt objectief hebben bijgehouden wat ze eten (en objectief betekent dus ook echt correct bijhouden, want mensen weten heel veel te spelen met cijfers wat dat betreft).
Fylax is op televisie geweest
pi_170279591
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 09:51 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Groente met wat?

Eet jij alleen maar groente als avondeten met verder niks?
Soms ja. Of groentes met witvis of biefstuk ofzo. Ik eet eigenlijk nooit aardappels. Maar het idee van m'n opmerking was dat het aantal kcal niks zegt over hoeveel dat is. 1500kcal aan magere kwark en groentes is echt heel veel voedsel en ik denk dat veel mensen moeite zouden hebben dat weg te krijgen.
Your opinion of me is none of my business.
  maandag 17 april 2017 @ 10:09:38 #208
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_170279614
Ik krijg een déja-vu-gevoel. Een tijdje terug kaapte sirdanilot zo ook een topic en konden we kennisnemen van al zijn smoesjes waarom hij wel klaagtnover zijn gewicht maar er niks aan kan en wil doen. Al ging hij toen geloof ik wel een keukenweegschaal kopen om eens serieus bij te houden wat hij at. Zal niet lang geduurd hebben.

Als je er niks aan wilt veranderen, hè, zeur er dan niet zo over.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 17 april 2017 @ 10:12:48 #209
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170279667
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 10:09 schreef Lienekien het volgende:
Ik krijg een déja-vu-gevoel. Een tijdje terug kaapte sirdanilot zo ook een topic en konden we kennisnemen van al zijn smoesjes waarom hij wel klaagtnover zijn gewicht maar er niks aan kan en wil doen. Al ging hij toen geloof ik wel een keukenweegschaal kopen om eens serieus bij te houden wat hij at. Zal niet lang geduurd hebben.

Als je er niks aan wilt veranderen, hè, zeur er dan niet zo over.
Misschien is hij ook depressief?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 17 april 2017 @ 10:14:20 #210
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170279693
De KFC in Utrecht kan open blijven vanwege mijn aanwezigheid in de stad. 👍🏿
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170279696
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 10:09 schreef Lienekien het volgende:
Ik krijg een déja-vu-gevoel. Een tijdje terug kaapte sirdanilot zo ook een topic en konden we kennisnemen van al zijn smoesjes waarom hij wel klaagtnover zijn gewicht maar er niks aan kan en wil doen. Al ging hij toen geloof ik wel een keukenweegschaal kopen om eens serieus bij te houden wat hij at. Zal niet lang geduurd hebben.

Als je er niks aan wilt veranderen, hè, zeur er dan niet zo over.
Lol idd
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 11:54 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Het bijhouden wt ik eet ben ik nu dus wel mee begonnen. Heb die app en een weegschaaltje om het te wegen enzo.

En daaruit komt dus dat ik eigenlijk helemaal niet zo veel eet. Want ik eet nu niet echt anders dan anders maar het blijkt minder dan 2000 kcal per dag te zijn. Een normale man mag wel 2500, hele volksstammen eten dat dagelijks en zijn wél slank.

Maar goed ik zal het een paar maanden gaan bijhouden.
Niks bijgehouden dus.
pi_170279707
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 09:58 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik zou niet weten hoe ik nóg minder moet gaan eten en geen tekort ga krijgen aan bepaalde dingen iig. Of me niet lamlendig ga voelen de hele dag.
Ik weet niet of je het al eens gezegd had, maar is een diëtist niks voor jou?

Ik zit sinds een half jaar bij een diëtiste en zit nu bijna op een gezond gewicht. Daar leer je voornamelijk bewust worden wat je binnenkrijgt. Mijn probleem was dat ik veel te veel vlees at.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2017 10:15:48 ]
  User die het meest klaagt 2022 maandag 17 april 2017 @ 10:16:54 #213
414785 sirdanilot
pi_170279742
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 10:14 schreef -PesteNoire- het volgende:

[..]

Ik weet niet of je het al eens gezegd had, maar is een diëtist niks voor jou?

Ik zit sinds een half jaar bij een diëtiste en zit nu bijna op een gezond gewicht. Daar leer je voornamelijk bewust worden wat je binnenkrijgt. Mijn probleem was dat ik veel te veel vlees at.
Waar ga ik een diëtist gratis vinden? Want ik ben een student en ben blut.

En ja ik heb inderdaad zo een weegschaal gekocht. Ik heb het ongeveer een week bijgehouden en toen geloofde ik het wel weer eigenlijk.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  maandag 17 april 2017 @ 10:18:48 #214
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170279777
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 10:16 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Waar ga ik een diëtist gratis vinden? Want ik ben een student en ben blut.

En ja ik heb inderdaad zo een weegschaal gekocht. Ik heb het ongeveer een week bijgehouden en toen geloofde ik het wel weer eigenlijk.
Ik heb een betere tip: Crossfit!

Kan je dat betalen?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  User die het meest klaagt 2022 maandag 17 april 2017 @ 10:18:52 #215
414785 sirdanilot
pi_170279778
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 10:14 schreef Chai het volgende:

[..]

Lol idd

[..]

Niks bijgehouden dus.
Ik heb het een week of twee bijgehouden en toen geloofde ik het eigenlijk wel weer.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_170279800
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 10:18 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik heb het een week of twee bijgehouden en toen geloofde ik het eigenlijk wel weer.
En wij geloven je gemekker ondertussen wel weer. Succes met je buikje en ga maar een ander topic kapen.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 17 april 2017 @ 10:20:58 #217
414785 sirdanilot
pi_170279811
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 10:18 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik heb een betere tip: Crossfit!

Kan je dat betalen?
Eigenlijk wil ik geen fitnessabonnement meer kopen nee want 1) is het best wel duur 2) vind ik het echt een drama. Misschien als ik klaar ben met studeren en een baan heb dat ik het weer doe.

Een paar tweedehands gewichten voor thuis zou ik wel eventueel kunnen kopen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  maandag 17 april 2017 @ 10:24:46 #218
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170279874
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 10:20 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Eigenlijk wil ik geen fitnessabonnement meer kopen nee want 1) is het best wel duur 2) vind ik het echt een drama. Misschien als ik klaar ben met studeren en een baan heb dat ik het weer doe.

Een paar tweedehands gewichten voor thuis zou ik wel eventueel kunnen kopen.
Weet je wat crossfit is?

Het is een groepsport. Het probleem met op jezelf trainen is dat het saai is. Ik kan mezelf ook moeilijk motiveren om te gaan fitnessen, omdat het gewoon saai is. Uiteindelijk doe ik het wel, vanwege een soort cognitieve dissonantie.

Maar bij crossfit heb je dat niet nodig, want je bent in een groep en er is een coach die je motiveert.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  User die het meest klaagt 2022 maandag 17 april 2017 @ 10:27:02 #219
414785 sirdanilot
pi_170279907
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 10:24 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Weet je wat crossfit is?

Het is een groepsport. Het probleem met op jezelf trainen is dat het saai is. Ik kan mezelf ook moeilijk motiveren om te gaan fitnessen, omdat het gewoon saai is. Uiteindelijk doe ik het wel, vanwege een soort cognitieve dissonantie.

Maar bij crossfit heb je dat niet nodig, want je bent in een groep en er is een coach die je motiveert.
Ja dat werkt sowieso een stuk beter voor me. Ik heb ook wel eens dingen in een groep gedaan bij de fitness waar ik zat.

Als ik zou kunnen betalen voor alleen dat en verder niks zou het mooi zijn.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_170280034
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 10:27 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ja dat werkt sowieso een stuk beter voor me. Ik heb ook wel eens dingen in een groep gedaan bij de fitness waar ik zat.

Als ik zou kunnen betalen voor alleen dat en verder niks zou het mooi zijn.
Nog goedkoper is minder eten. Hoef je niet eens te sporten.
pi_170280055
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 10:16 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Waar ga ik een diëtist gratis vinden? Want ik ben een student en ben blut.

En ja ik heb inderdaad zo een weegschaal gekocht. Ik heb het ongeveer een week bijgehouden en toen geloofde ik het wel weer eigenlijk.
Ik zit bij een diëtiste van de psychiatrie (Parnassia). Dat wordt geloof ik vergoed. Als je niet in behandeling bent bij de psychiatrie weet ik niet precies hoe het zit.

Een week op de weegschaal bijhouden is te kort he. :P Resultaat zie je soms niet direct op de weegschaal. Wel kan je na een tijdje gezonder/minder eten vanzelf merken dat je lekkerder in je vel gaat zitten en uiteindelijk afvalt.
pi_170280057
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 10:34 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Nog goedkoper is minder eten. Hoef je niet eens te sporten.
En bespaart in etenskosten
Fylax is op televisie geweest
  User die het meest klaagt 2022 maandag 17 april 2017 @ 10:36:50 #223
414785 sirdanilot
pi_170280079
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 10:35 schreef -PesteNoire- het volgende:

[..]

Ik zit bij een diëtiste van de psychiatrie (Parnassia). Dat wordt geloof ik vergoed. Als je niet in behandeling bent bij de psychiatrie weet ik niet precies hoe het zit.

Een week op de weegschaal bijhouden is te kort he. :P Resultaat zie je soms niet direct op de weegschaal. Wel kan je na een tijdje gezonder/minder eten vanzelf merken dat je lekkerder in je vel gaat zitten en uiteindelijk afvalt.
Nee ik had mn eten gewogen op een nauwkeurige keukenweegschaal, niet mezelf.

Ik weeg nu 84 kilo en ben 1.83 meter lang.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_170280092
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 10:36 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Nee ik had mn eten gewogen op een nauwkeurige keukenweegschaal, niet mezelf.

Ik weeg nu 84 kilo en ben 1.83 meter lang.
Dat is toch zo goed als een gezond gewicht?
  User die het meest klaagt 2022 maandag 17 april 2017 @ 10:38:55 #225
414785 sirdanilot
pi_170280109
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 10:37 schreef -PesteNoire- het volgende:

[..]

Dat is toch zo goed als een gezond gewicht?
Ja maar ik vind dat ik een buikje heb. Bijna niemand die ik ken heeft zo een buikje. Allemaal gewoon een platte slanke buik. Qua mannen dan he. De meeste vrouwen die ik ken hebben wel een buikje maar voor vrouwen is dat ook gewoon natuurlijker.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  maandag 17 april 2017 @ 10:41:07 #226
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170280136
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 10:27 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ja dat werkt sowieso een stuk beter voor me. Ik heb ook wel eens dingen in een groep gedaan bij de fitness waar ik zat.

Als ik zou kunnen betalen voor alleen dat en verder niks zou het mooi zijn.
Waar woon je?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  User die het meest klaagt 2022 maandag 17 april 2017 @ 10:41:57 #227
414785 sirdanilot
pi_170280146
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 10:41 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Waar woon je?
Gewoon in de randstad dus de meeste dingen zitten hier wel behalve als het echt iets heel buitenissigs is.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  maandag 17 april 2017 @ 10:44:42 #228
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_170280182
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 10:37 schreef -PesteNoire- het volgende:

[..]

Dat is toch zo goed als een gezond gewicht?
Niet voor iemand die nooit beweegt, dan heb je al best wel een pens.
  maandag 17 april 2017 @ 10:45:23 #229
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170280190
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 10:41 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Gewoon in de randstad dus de meeste dingen zitten hier wel behalve als het echt iets heel buitenissigs is.
Weet je wat crossfit is precies?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170280201
Tja je zou alleen al eens moeten kijken naar de verborgen suikers.
Net als bewerkt eten, daar valt zoveel in te behalen, vlees trouwens ook, hier eten we geen varkensvlees vanwege de gezondheidsproblemen die ik ervan krijg, maar je kan bij bepaalde mensen wel zien wat ze veel eten van het varken. Ook sausjes doen veel, kant en klaar soep en dergelijke, ook met boter valt veel te behalen, zo eten wij hier alleen maar grasboter, melk drinken we hier niet, koop het alleen als het door de lasagnasaus moet, geen light producten, er staat ergens een filmpje van iemand die een maand lang alleen maar light producten gebruikte, die was er niet beter op geworden.

Misschien dat ik onbewust toch wel heel gezond eet, maar goed ben ook niet vies van een gebakje, zo'n mokka creme gebakje met hazelnoot, of die peer creme gebakjes met caramel erover.
  Moderator maandag 17 april 2017 @ 10:47:26 #231
5428 crew  miss_sly
pi_170280216
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 10:38 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ja maar ik vind dat ik een buikje heb. Bijna niemand die ik ken heeft zo een buikje. Allemaal gewoon een platte slanke buik. Qua mannen dan he. De meeste vrouwen die ik ken hebben wel een buikje maar voor vrouwen is dat ook gewoon natuurlijker.
Dan doe je buikspieroefeningen. Of je accepteert dat je van jezelf een andere lichaamsbouw hebt dan al die anderen waar je je mee vergelijkt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_170280233
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 10:37 schreef -PesteNoire- het volgende:

[..]

Dat is toch zo goed als een gezond gewicht?
Gewicht zegt vrij weinig over je lichaamsbouw en compositie. Maar voor een slank persoon van 1.83 die niet sport zit je meestal tussen de 70-75 kg. Geen harde grenzen natuurlijk...
pi_170280255
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 10:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dan doe je buikspieroefeningen.
Zo werkt dat niet.
  Moderator maandag 17 april 2017 @ 11:04:29 #234
5428 crew  miss_sly
pi_170280433
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 10:51 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Zo werkt dat niet.
Nee, maar bij hem werkt niets.

Wat een gezeur en iedereen gaat er voor de zoveelste keer in mee.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_170281957
Het is ook makkelijk om te zeggen dat je tevreden bent.
Maar als de kilo's er later afvliegen door welke gezonde reden ook, dan denk je toch anders aan de periode dat je wel dikker was.

Meeste mensen weten diep van binnen wel of het hun eigen schuld is of dat de oorzaak ergens anders ligt.

Of een combinatie van die twee :)
Hell To The Liars
pi_170282595
Het is waarschijnlijk een bepaalde vorm van gemakzucht zoals al eerder aangehaald en misschien ook een beperkend geloof betreft de situatie te kunnen veranderen. Vooral qua eten kan dit natuurlijk best een switch zijn :).

Al met al boeit het mij niet hoe iemand er uit ziet, maar als je te dik bent zou ik altijd proberen af te vallen simpelweg om de gezondheidsrisico's die overgewicht met zich meebrengt. Ik vind het dan ook eigenlijk vrij schrikbarend om al die 'stop body shaming' acties te zien op social media. In principe wordt een ongezonde levensstijl zo gewoon gepromoot. 20 kilo te zwaar? Boeiend! Love yourself, stop body shaming! :{
pi_170293892
Op TLC is nu een programma over dikke mensen My 600lb life
  User die het meest klaagt 2022 maandag 17 april 2017 @ 21:10:35 #238
414785 sirdanilot
pi_170294088
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 21:05 schreef LittleLady het volgende:
Op TLC is nu een programma over dikke mensen My 600lb life
Er zijn altijd al heeeeeel erg veel programmas over dikke mensen geweest, niet alleen op TLC.

Het is gewoon populair om te kijken naar dikke mensen, en heel erg stiekem vind ik het zelf ook geinig om te kijken.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_170294302
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 21:10 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Er zijn altijd al heeeeeel erg veel programmas over dikke mensen geweest, niet alleen op TLC.

Het is gewoon populair om te kijken naar dikke mensen, en heel erg stiekem vind ik het zelf ook geinig om te kijken.
Er is toch vaak bij deze mensen een achterliggend probleem, vind altijd wel interessant, maar vind mensen opzich altijd wel erg interessant, waarom men iets doet, hoe men iets ziet.

Maar dit is wel triest, als je op je veranda afgespoeld moet worden door je partner omdat je de badkamer niet in kan, ben benieuwd of ze deze vrouw ook gaan helpen.
pi_170374398
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 10:38 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ja maar ik vind dat ik een buikje heb. Bijna niemand die ik ken heeft zo een buikje. Allemaal gewoon een platte slanke buik. Qua mannen dan he. De meeste vrouwen die ik ken hebben wel een buikje maar voor vrouwen is dat ook gewoon natuurlijker.
Ooit gehoord van : "Je bent wat je eet"

Ik snap in ieder geval niet wat mensen bezielt om fucking 2 flessen 1L cola, Doritos chips, snoep en weet ik veel allemaal te kopen.

Maar ja, dat ben ik. Met mijn allergie dat heb voor bijna heel de groente en fruit afdeling, zou ik misschien nog een excuus hebben om het bovenstaande allemaal te kopen.

1. Sowieso stop met koffie en drink water.
(Ik heb zelf qua frisdrank of weet ik veel wat)

2. Eet speltbrood met kaas of andere vleeswaren.
(Ik zelf zit dan aan de pasta met spinazie en zalm.)

3. Als tussendoortje, kies je alleen dingen qua fruit. Ik zou zelf een tros bananen nemen, meloen en/of en veel appels. Noten kan ook.
(Ik zelf zit dan aan de pasta spinazie en zalm, eigen gemaakt recept met bepaalde sla soorten zoete aardappel en weet ik het allemaal. Aangezien ik voor het bovenstaande allergies ben.)

Voor de rest moet je het allemaal zelf weten. Ik eet mijn eten meestal koud.
Als je gaat sporten ga dan rennend naar de sportschool i.p.v. met de auto.

Ik ken eigenlijk weinig mensen die gezonder eten dan ik. Terwijl mijn ouders een patisserie hebben. :')
pi_170374408
Alle mensen worden dik:
Na een bevalling
Na teveel vreten
Na te lang nixen
Na te lang te weinig vitaminen
Na zekere leeftijden

Dus zeik niet zo, in de jaren 3000 voor BCC was het leuk als je mega dik was want dan was je een rijk mens die eten kon betalen enzo
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_170375594
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 02:56 schreef zhe-devilll het volgende:
Alle mensen worden dik:
Na een bevalling
Na teveel vreten
Na te lang nixen
Na te lang te weinig vitaminen
Na zekere leeftijden

Dus zeik niet zo, in de jaren 3000 voor BCC was het leuk als je mega dik was want dan was je een rijk mens die eten kon betalen enzo
Ja echt álle mensen...
pi_170375637
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 02:56 schreef zhe-devilll het volgende:
Alle mensen worden dik:
Na een bevalling
Na teveel vreten
Na te lang nixen
Na te lang te weinig vitaminen
Na zekere leeftijden

Dus zeik niet zo, in de jaren 3000 voor BCC was het leuk als je mega dik was want dan was je een rijk mens die eten kon betalen enzo
Weer iemand die dikzakken goedpraat.
Bah.

Nee. Dik is niet normaal en ook niet gezond.
Make my day!
pi_170375639
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 02:56 schreef zhe-devilll het volgende:
Alle mensen worden dik:
Na een bevalling
Na teveel vreten
Na te lang nixen
Na te lang te weinig vitaminen
Na zekere leeftijden

Dus zeik niet zo, in de jaren 3000 voor BCC was het leuk als je mega dik was want dan was je een rijk mens die eten kon betalen enzo
Zelf dan ook niet zeiken als je op jonge leeftijd sterft aan een hartaanval of van de diabetes.
Twiddel
  vrijdag 21 april 2017 @ 09:03:38 #245
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170375671
quote:
99s.gif Op vrijdag 21 april 2017 09:00 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Zelf dan ook niet zeiken als je op jonge leeftijd sterft aan een hartaanval of van de diabetes.
Vinden jullie niet dat je te hard zijn op dikke mensen?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170375709
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 09:03 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Vinden jullie niet dat je te hard zijn op dikke mensen?
Dit is gewoon eerlijk zijn. Hard zijn is iemand uitschelden voor dikzak.
Het is een feit dat dikke mensen eerder sterven en dat het niet de normale norm is om dik te zijn.
Het is ook niet gezond. Er bestaan geen gezonde dikke mensen.
Twiddel
pi_170375729
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 09:03 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Vinden jullie niet dat je te hard zijn op dikke mensen?
Het is een leefstijl keuze. Geen excuses voor.
Make my day!
  vrijdag 21 april 2017 @ 09:21:26 #248
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170375884
quote:
99s.gif Op vrijdag 21 april 2017 09:06 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Dit is gewoon eerlijk zijn. Hard zijn is iemand uitschelden voor dikzak.
Het is een feit dat dikke mensen eerder sterven en dat het niet de normale norm is om dik te zijn.
Het is ook niet gezond. Er bestaan geen gezonde dikke mensen.
Ja, maar alsnog... Kan je het niet ta tactischer aanpakken? Anorexia is een groot probleem in de Westerse maatschappij, omdat mensen er zo hard op zijn.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  vrijdag 21 april 2017 @ 09:22:33 #249
451005 Grems
Clown World
pi_170375901
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 22:48 schreef madam-april het volgende:

[..]

Oh ja? Er zijn anders heel wat mensen die 'dik' juist heel erg aantrekkelijk vinden.. en dat is al eeuwen zo, in bepaalde culturen is het juist een symbool van macht, rijkdom en succes.
Fetishisten en welgeteld één land in Afrika waar ze hun meiden zo vet mogelijk maken.
pi_170375927
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 09:21 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ja, maar alsnog... Kan je het niet ta tactischer aanpakken? Anorexia is een groot probleem in de Westerse maatschappij, omdat mensen er zo hard op zijn.
Kan je dit onderbouwen?
Twiddel
  vrijdag 21 april 2017 @ 09:24:38 #251
451005 Grems
Clown World
pi_170375935
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 09:21 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ja, maar alsnog... Kan je het niet ta tactischer aanpakken? Anorexia is een groot probleem in de Westerse maatschappij, omdat mensen er zo hard op zijn.
Anorexia stelt 0.0 voor vergeleken met de gevolgen van overgewicht voor de maatschappij.
  vrijdag 21 april 2017 @ 09:24:47 #252
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170375937
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 09:22 schreef Grems het volgende:

[..]

Fetishisten en welgeteld één land in Afrika waar ze hun meiden zo vet mogelijk maken.
Op Curacao zijn er ook mannen die het liefst een volle meisje hebben.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170376005
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 09:24 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Op Curacao zijn er ook mannen die het liefst een volle meisje hebben.
Die willen graag zoveel mogelijk meisjes. Dik of dun maakt niet uit.
  vrijdag 21 april 2017 @ 09:30:16 #254
451005 Grems
Clown World
pi_170376033
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 09:24 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Op Curacao zijn er ook mannen die het liefst een volle meisje hebben.
Het topic gaat over dik, m.i. gaat het dan dus niet over 5-10 kilo extra. Ook op Curacao waarderen ze naast volle billen en borsten een mooie, slanke taille.
pi_170376076
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 09:24 schreef Grems het volgende:

[..]

Anorexia stelt 0.0 voor vergeleken met de gevolgen van overgewicht voor de maatschappij.
Overgewicht is niet zo schadelijk, obesitas wel.
  vrijdag 21 april 2017 @ 09:35:33 #256
451005 Grems
Clown World
pi_170376120
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 09:33 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Overgewicht is niet zo schadelijk, obesitas wel.
Een individuele anorexiapatient is er over het algemeen minder goed aan toe dan een individu met overgewicht.

Alleen hebben we voor iedere anorexiapatient 1000 mensen met overgewicht, dus op maatschappelijk vlak is overgewicht een veel groter probleem.
pi_170376132
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 09:35 schreef Grems het volgende:

[..]

Een individuele anorexiapatient is er over het algemeen minder goed aan toe dan een individu met overgewicht.

Alleen hebben we voor iedere anorexiapatient 1000 mensen met overgewicht, dus op maatschappelijk vlak is overgewicht een veel groter probleem.
Yup, maar anorexia is veel dodelijker dan overgewicht. Dus pas ermee op.

Het gebeurt ook regelmatig dat iemand veel gewicht afvalt en dan een andere eetstoornis ontwikkelt zoals anorexia.
  vrijdag 21 april 2017 @ 09:38:59 #258
451005 Grems
Clown World
pi_170376188
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 09:36 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Yup, maar anorexia is veel dodelijker dan overgewicht. Dus pas ermee op.

Het gebeurt ook regelmatig dat iemand veel gewicht afvalt en dan een andere eetstoornis ontwikkelt zoals anorexia.
Voor een individu ja. Maar ga de straat eens op en wees eerlijk, hebben we massaal een anorexiaprobleem in de Westerse wereld of is het toch overgewicht?
pi_170376202
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 09:24 schreef Grems het volgende:

[..]

Anorexia stelt 0.0 voor vergeleken met de gevolgen van overgewicht voor de maatschappij.
Ligt er maar net aan hoe je het bekijkt, dikke mensen kosten de maatschappij uiteindelijk een stuk minder aan zorgkosten dan slanke mensen omdat ze een stuk eerder sterven en de laatste jaren van een mensenleven gemiddeld veruit de duurste jaren zijn.
pi_170376225
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 09:38 schreef Grems het volgende:

[..]

Voor een individu ja. Maar ga de straat eens op en wees eerlijk, hebben we massaal een anorexiaprobleem in de Westerse wereld of is het toch overgewicht?
Dit topic gaat toch over individuen en niet over het maatschappelijke probleem?
  vrijdag 21 april 2017 @ 09:42:48 #261
451005 Grems
Clown World
pi_170376249
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 09:41 schreef Chai het volgende:

[..]

Dit topic gaat toch over individuen en niet over het maatschappelijke probleem?
Ik gaf oorspronkelijk antwoord op een post waarin gesteld werd dat anorexia een groot probleem is in de Westerse wereld.
  vrijdag 21 april 2017 @ 09:56:55 #262
451005 Grems
Clown World
pi_170377067
je draait oorzaak gevolg om. Mensen eten juist als compensatie voor hun ongelukkige leven waaronder stress. Omdat dit een versterkend effect geeft gaan ze steeds meer slecht voedsel eten wat hen een positief gevoel geeft zoals zoetwaren.
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_170377501
Interessante discussie. Dit is veruit de beste video die ik ooit gezien heb over vetpercentages/lichaamsgewicht en wat realistisch/haalbaar is.


De crux is dat een gezond vetpercentage voor (vrijwel) iedereen haalbaar is maar dat het voor de ene persoon meer moeite kost dan voor de andere en dat overgewicht te wijten is aan 'cultuur', d.w.z.: eetpatronen die niet passen bij je (genetische) aanleg.
pi_170377725
Het enigste wat ik hekel aan dikke mensen is dat ze zichzelf altijd in de slachtofferrol plaatsen zodra het over afvallen gaat. Dan hoor je altijd dat het onmogelijk is enz. Even het lage percentiel aan dikke mensen die dat door medicatie te danken hebben buiten beschouwing gelaten.

Als ik eens een dag kon meekijken met de gemiddelde dikke persoon dan zie ik echt wel waar het hem in zit, wat over het algemeen neerkomt op onbewust/verkeerd eten. Ook typisch na het sporten, dan wordt er zoveel gegeten dat je er onder aan de streep geen meter mee bent opgeschoten. Trouwens, sporten is vaak niet eens nodig voor een dik iemand om af te vallen / slank te worden, alleen een permanente verandering in lifestyle/eetpatroon.
pi_170377954
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 11:06 schreef Snepar het volgende:
Het enigste wat ik hekel aan dikke mensen is dat ze zichzelf altijd in de slachtofferrol plaatsen zodra het over afvallen gaat. Dan hoor je altijd dat het onmogelijk is enz. Even het lage percentiel aan dikke mensen die dat door medicatie te danken hebben buiten beschouwing gelaten.

Als ik eens een dag kon meekijken met de gemiddelde dikke persoon dan zie ik echt wel waar het hem in zit, wat over het algemeen neerkomt op onbewust/verkeerd eten. Ook typisch na het sporten, dan wordt er zoveel gegeten dat je er onder aan de streep geen meter mee bent opgeschoten. Trouwens, sporten is vaak niet eens nodig voor een dik iemand om af te vallen / slank te worden, alleen een permanente verandering in lifestyle/eetpatroon.
Omdat ze dat ook echt geloven denk ik. Ze zijn zich niet genoeg bewust van hun eetgedrag. Hebben het idee dat hoeveel ze eten normaal is en dat dunne mensen niet veel anders eten dan zij.

Moet zeggen, als ik naar mijn moeder kijk met morbide obesitas, dan is het écht niet zo dat zij hele ongezonde dingen eet. Kookt altijd vers. En ik heb dan echt wel oog op wat ze eet, omdat ik natuurlijk bijna mijn hele leven met haar samengewoond heb. Dus ergens is haar eetpatroon wel normaal, maar ze eet te vaak, of te grote porties. Dus heel geleidelijk zijn die kilo's er dan bijgekomen. Maar eetbuien of zo, nee dat niet. Wel veel tussendoortjes, vloeibare kcal en weinig beweging.

Ergo: ze eet te veel, zoals dikke mensen doen. Maar het is niet het beeld van een enorme fastfood junk; het beeld wat men veelal heeft van mensen met haar gewicht.
pi_170378675
Dikke mensen zijn niet tevreden met dik zijn. Dat maken ze zichzelf wijs, zodat ze niet hoeven te proberen hun leven te beteren. Maar dan krijg je van die vadsige wijven die roepen dat "dit is hoe een echte vrouw eruitziet", en dikke venten die roepen dat slanke modellen "niet genoeg te eten krijgen", "gratenpakhuis", etc. Zwaar triest allemaal.
pi_170379734
Als ervaringsdeskundige:

Het zat mij nooit in de weg en het is best wel tof om gewoon te vreten wat je wilt. In tegenstelling tot mensen die echt zo geforceerd op iedere calorie zitten te letten.

Later komt dat natuurlijk hard terug en ben ik alleen gaan afvallen omdat ik dat wilde, niet vanwege een schoonheidsbeeld. Aangezien ik niet echt de behoefte heb om vroeg dood te gaan ben ik er wat goed op gaan letten.

Als ik nu ga eten wat ik wil kan dat op zekere dagen. Wanneer iemand tevreden is met dik zijn dan snap ik hun punt. Maar er is niets mis met ook een beetje eigengeilerij.

Dunne takken hoef ik nog steeds niet. Maar een goed gespierde dunne vrouw is niks mis mee.

Ohja , oplossing is heel simpel om af te vallen: Minder vreten.
En na een tijdje heb je al moeite met een bord vol, terwijl je eerst makkelijk twee borden opschepte.
pi_170379905
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 13:23 schreef miss_sly het volgende:
OK, ik ga die discussie verder helemaal niet aan. Veel mensen wensen te focussen op dikker zijn, en niet op ongezond leven. Ik wilde de andere kant belichten, omdat die óók ongezond is. Negatief doen over dikke(re) mensen is veel gemakkelijker, zo blijkt.
Waarom wil je dat doen? Dit is net zoiets zeggen als :
'Betsy is een vette koe en dus ongezond'
'Nee we moeten kijken naar oom Ferdinand die vijf pakken shag rookt'

Ondertussen leeft Betsy bij 55 onder de zoden en heeft Ferdinand op 85-jarige net een peukje gerold.

Twee totaal verschillende discussies.
pi_170380137
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 16:26 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Maar om die mindset te veranderen heb je juist die wilskracht nodig, imo.
Je hoeft geen wilskracht te hebben. Je moet er voor zorgen dat je nooit wilskracht nodig hebt. Dus voordat je naar de supermarkt gaat moet je al gegeten hebben. Dan is er geen wilskracht nodig om de chips of marsen te laten liggen.
Daarnaast is het verstandig om gewoon heel geregeld te eten op gezette tijden en een plan te hebben wat je allemaal gaat eten de komende tijd. Dat is allemaal beheersbaar en na een tijdje gaat het helemaal vanzelf.

Daarnaast helpt water drinken ook om een goed vol gevoel over te houden als je de komende tijd eerst wat minder calorien er door heen beukt per dag.
pi_170380441
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 21:35 schreef jodelahity het volgende:
Jij kan je toch ook afvragen van: waarom ben ik tevreden met mezelf terwijl er mensen zijn die slimmer, knapper of wat dan ook zijn dan mij?
Wat is dit voor debiele redenatie? Als er een manier was om nog knapper en nog slimmer te zijn dan had ik deze aangegrepen.
pi_170388107
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 13:08 schreef Deckard het volgende:

[..]

Wat is dit voor debiele redenatie? Als er een manier was om nog knapper en nog slimmer te zijn dan had ik deze aangegrepen.
Lol oke
Fylax is op televisie geweest
pi_170395854
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 09:07 schreef agter het volgende:

[..]

Het is een leefstijl keuze. Geen excuses voor.
Jij bent goed voorgelicht!
Vast net 17 en op fok? Dan heb je dus dat alles meegekregen van je leerkracht.
Maar die wisten ook nog niet alles.
Ooit zul je beseffen dat dik zijn geen keus is zomaar bij veel mensen.
Dat ze niet eens veel hoeven te eten of ongezond, of terwijl ze sporten of zich zelfs kapot fietsen, nog niet kunnen afvallen.
Er zijn plenty redenen waarom dit mensen kan overkomen.
Niet alleen bij vreetpartijen. Verdiep je eens aub! :{w
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_170395883
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 11:19 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Omdat ze dat ook echt geloven denk ik. Ze zijn zich niet genoeg bewust van hun eetgedrag. Hebben het idee dat hoeveel ze eten normaal is en dat dunne mensen niet veel anders eten dan zij.

Moet zeggen, als ik naar mijn moeder kijk met morbide obesitas, dan is het écht niet zo dat zij hele ongezonde dingen eet. Kookt altijd vers. En ik heb dan echt wel oog op wat ze eet, omdat ik natuurlijk bijna mijn hele leven met haar samengewoond heb. Dus ergens is haar eetpatroon wel normaal, maar ze eet te vaak, of te grote porties. Dus heel geleidelijk zijn die kilo's er dan bijgekomen. Maar eetbuien of zo, nee dat niet. Wel veel tussendoortjes, vloeibare kcal en weinig beweging.

Ergo: ze eet te veel, zoals dikke mensen doen. Maar het is niet het beeld van een enorme fastfood junk; het beeld wat men veelal heeft van mensen met haar gewicht.
Het kan ook veroorzaakt worden zelfs door te weinig eten.
Teveel stress, te weinig slaap, vit d tekort, hormonaal, overgang, verdiep jullie eens in deze materie aub de reacties zijn triest genoeg hier.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_170395978
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 01:39 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Jij bent goed voorgelicht!
Vast net 17 en op fok? Dan heb je dus dat alles meegekregen van je leerkracht.
Maar die wisten ook nog niet alles.
Ooit zul je beseffen dat dik zijn geen keus is zomaar bij veel mensen.
Dat ze niet eens veel hoeven te eten of ongezond, of terwijl ze sporten of zich zelfs kapot fietsen, nog niet kunnen afvallen.
Er zijn plenty redenen waarom dit mensen kan overkomen.
Niet alleen bij vreetpartijen. Verdiep je eens aub! :{w
Wat een aannamens. "Ooit zul je beseffen dat...".
Nee lieverd. Ik ben geen 18.
Ik ben een getrouwde vrouw van in de 40. Met kind.
Ik heb geen issues met eten. Ben niet obsessed.
Maar ik leef normaal gezond met mijn familie. En ik sport. En dat is een keuze.
Kcals in versus kcals out.
Thats all.
Wat begrijp je hier niet aan?
Make my day!
pi_170396003
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 01:41 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Het kan ook veroorzaakt worden zelfs door te weinig eten.
Teveel stress, te weinig slaap, vit d tekort, hormonaal, overgang, verdiep jullie eens in deze materie aub de reacties zijn triest genoeg hier.
Ach. En dat verklaart volgens jou volledig waarom overgewicht zo erg stijgt?
Zelfs bij kinderen.

Maar leg vooral de oorzaak buiten wat je eet en je leefpatroon. Dat gaat het vast oplossen.
Make my day!
pi_170396006
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 01:49 schreef agter het volgende:

[..]

Wat een aannamens. "Ooit zul je beseffen dat...".
Nee lieverd. Ik ben geen 18.
Ik ben een getrouwde vrouw van in de 40. Met kind.
Ik heb geen issues met eten. Ben niet obsessed.
Maar ik leef normaal gezond met mijn familie. En ik sport. En dat is een keuze.
Kcals in versus kcals out.
Thats all.
Wat begrijp je hier niet aan?
Dat jij zo arrogant bent te denken dat dit bij alle mensen overgewicht voorkomt!
Dát is erg.
En jij bent diegene die hier iets niet begrijpt.
Jij denkt dat teveel vreten overgewicht veroorzaakt nml. er zijn ook andere oorzaken, dus doe die oogkleppen af.
8)7
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_170396023
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 01:51 schreef agter het volgende:

[..]

Ach. En dat verklaart volgens jou volledig waarom overgewicht zo erg stijgt?
Zelfs bij kinderen.
Kinderen: Te weinig buiten spelen, slecht weer, geen zonneschijn, geen levertraan meer in de winter.
Ja dus.
Bij kinderen zeker.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_170396052
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 01:52 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Dat jij zo arrogant bent te denken dat dit bij alle mensen overgewicht voorkomt!
Dát is erg.
En jij bent diegene die hier iets niet begrijpt.
Jij denkt dat teveel vreten overgewicht veroorzaakt nml. er zijn ook andere oorzaken, dus doe die oogkleppen af.
8)7
Het is gewoon simpel natuurwetenschap
Kcals in versus kcals out. (Zoals ik al schreef)

Maar dit klopt niet volgens jou?
Please. Enlighten us. We are dumb. And ignorant.
Make my day!
pi_170396068
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 01:56 schreef agter het volgende:

[..]

Het is gewoon simpel natuurwetenschap
Kcals in versus kcals out. (Zoals ik al schreef)

Maar dit klopt niet volgens jou?
Please. Enlighten us. We are dumb. And ignorant.
Je kunt het hierboven lezen als je had opgelet :)
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_170396092
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_170396099
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 01:57 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Je kunt het hierboven lezen als je had opgelet :)
Nee.
Ik lees geen enkel argument waarom de wetten van de natuur opeens niet meer zouden werken.
Make my day!
pi_170396111
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_170396116
http://www.ergogenics.org(...)-met-vitamine-d.html

De rest kun je zelf wel vinden lijkt me.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_170396131
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 02:00 schreef agter het volgende:

[..]

Nee.
Ik lees geen enkel argument waarom de wetten van de natuur opeens niet meer zouden werken.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_170396142
Kcals in versus kcals uit.
Het leven is zo simpel.
Make my day!
pi_170397162
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 01:52 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Dat jij zo arrogant bent te denken dat dit bij alle mensen overgewicht voorkomt!
Dát is erg.
En jij bent diegene die hier iets niet begrijpt.
Jij denkt dat teveel vreten overgewicht veroorzaakt nml. er zijn ook andere oorzaken, dus doe die oogkleppen af.
8)7
Er kunnen natuurlijk 100 redenen zijn waarom iemand overgewicht krijgt. Enkele gevallen uitgezonderd is het natuurlijk wel zo dat als je structureel te veel eet dat je overgewicht krijgt. Ben het in deze met Agter eens. Lijkt me verder geen hogere wiskunde.
pi_170397167
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 01:53 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Kinderen: Te weinig buiten spelen, slecht weer, geen zonneschijn, geen levertraan meer in de winter.
Ja dus.
Bij kinderen zeker.
Dat is wel een interessant punt en kan zeker een reden zijn waarom kinderen te dik worden. Ik zie zelden kinderen meer buitenspelen hier in de buurt. Ik was als kind altijd hutten aan het bouwen, oorlogje spelen, bomen beklimmen.
pi_170397478
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 02:03 schreef agter het volgende:
Kcals in versus kcals uit.
Het leven is zo simpel.
Blijkbaar hebben die mensen een manier gevonden om materie te creëren uit niets. Tijd om ze open te snijden en deze wonderen van de natuur te onderzoeken voor nieuwe energiebronnen.
pi_170397812
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 01:39 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Jij bent goed voorgelicht!
Vast net 17 en op fok? Dan heb je dus dat alles meegekregen van je leerkracht.
Maar die wisten ook nog niet alles.
Ooit zul je beseffen dat dik zijn geen keus is zomaar bij veel mensen.
Dat ze niet eens veel hoeven te eten of ongezond, of terwijl ze sporten of zich zelfs kapot fietsen, nog niet kunnen afvallen.
Er zijn plenty redenen waarom dit mensen kan overkomen.
Niet alleen bij vreetpartijen. Verdiep je eens aub! :{w
Ik vind het nogal zwakzinnig van je dat je de uitzonderingen als standaard gaat gebruiken. Mensen in een rolstoel of die hormonale problemen hebben zijn niet ineens de laatste decennia explosief gegroeid (haha gegroeid) de laatste jaren. En zelfs dat soort uitzonderingsgevallen zijn er nog zat van die er retefit uitzien omdat ze er voor kiezen om gezond te kunnen blijven.

Thermodynamica gaat nog altijd op in dit geval.
pi_170397844
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 02:03 schreef agter het volgende:
Kcals in versus kcals uit.
Het leven is zo simpel.
Maar zo simpel is het niet als de verbrandingsmotoren bij iedereen verschillend is. Het kan wel degelijk frustrerend werken als de ene persoon veel minder eet dan de ander maar wel meer energie overhoudt.
pi_170397903
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 09:32 schreef Deckard het volgende:

[..]

Maar zo simpel is het niet als de verbrandingsmotoren bij iedereen verschillend is. Het kan wel degelijk frustrerend werken als de ene persoon veel minder eet dan de ander maar wel meer energie overhoudt.
Deze moet je uitleggen. Je wordt moe van minder eten?
pi_170397906
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 09:32 schreef Deckard het volgende:

[..]

Maar zo simpel is het niet als de verbrandingsmotoren bij iedereen verschillend is. Het kan wel degelijk frustrerend werken als de ene persoon veel minder eet dan de ander maar wel meer energie overhoudt.
De basis is hetzelfde. Wanneer de verbrandsmotoren verschillen hebben de zuinigere motoren minder brandstof nodig dan de opgevoerde motoren.

Alles wat omgezet wordt naar vet is overtollige energie, dat zijn teveel calorieen die je niet nodig hebt in je dagelijkse functioneren. Zo simpel is het.
pi_170397918
quote:
Daar staat iets heel anders dan dat obesitas veroorzaakt wordt door vitamine tekorten, kweenie. Begrijpend lezen?
pi_170397929
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 09:38 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

De basis is hetzelfde. Wanneer de verbrandsmotoren verschillen hebben de zuinigere motoren minder brandstof nodig dan de opgevoerde motoren.

Alles wat omgezet wordt naar vet is overtollige energie, dat zijn teveel calorieen die je niet nodig hebt in je dagelijkse functioneren. Zo simpel is het.
Wat hij zegt. En de ene persoon zal meer verbranden dan de ander, maar daar heb je gewoon je eetpatroon op aan te passen. De realiteit. En als dat frustrerend is dan tja... meer bewegen om je verbranding te verhogen.
pi_170397950
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 01:41 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Het kan ook veroorzaakt worden zelfs door te weinig eten.
Teveel stress, te weinig slaap, vit d tekort, hormonaal, overgang, verdiep jullie eens in deze materie aub de reacties zijn triest genoeg hier.
Nee sorry schat, dat zijn niet de oorzaken.

Oké ze heeft wel degelijk last van de overgang en een trager wordende verbranding vanwege de leeftijd, maar op gewicht an sich heeft dit geen effect. Daarbij draait het nog steeds om meer eten dan je verbrandt.

Te veel stress en weinig slaap kunnen er wel voor zorgen dat je meer eet, maar hebben geen direct effect op gewicht. Vitamine D ook niet, de bron die je plaatste zei wat anders.

Er zijn aandoeningen met de schildklier die wel een direct effect hebben, maar zelfs dan kun je afvallen.
  zaterdag 22 april 2017 @ 10:03:23 #297
451005 Grems
Clown World
pi_170398169
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 01:41 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Het kan ook veroorzaakt worden zelfs door te weinig eten.
Teveel stress, te weinig slaap, vit d tekort, hormonaal, overgang, verdiep jullie eens in deze materie aub de reacties zijn triest genoeg hier.
Overschot aan calorieën is 100% de oorzaak. Mocht dat niet zo zijn graag melden bij NASA.

Te weinig eten :')
pi_170398173
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 02:02 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
pot, ketel.
Hier een linkje waar je meer van jouw soort logica tegenkomt:
https://www.reddit.com/r/fatlogic/top/?sort=top&t=all
Twiddel
pi_170398203
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 10:03 schreef Grems het volgende:

[..]

Overschot aan calorieën is 100% de oorzaak. Mocht dat niet zo zijn graag melden bij NASA.

Te weinig eten :')
Ik geef het even door aan modellen en anorexiapatiënten. Kunnen ze meer afvallen door wat meer te eten :)
pi_170398218
Mensen die beweren dat ze dik zijn door medicijnen of gezondheidsproblemen zouden voor de grap eens een hele dag alle calorieën moeten tellen wat ze eten.
Met zo'n keukenweegschaal en myfitnisspal erbij voor de accuratie.
Ze zouden achterover slaan van de schrik.
Twiddel
  zaterdag 22 april 2017 @ 10:07:44 #301
451005 Grems
Clown World
pi_170398245
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 09:32 schreef Deckard het volgende:

[..]

Maar zo simpel is het niet als de verbrandingsmotoren bij iedereen verschillend is. Het kan wel degelijk frustrerend werken als de ene persoon veel minder eet dan de ander maar wel meer energie overhoudt.
BMR is nauwelijks verschillend bij mensen van gelijk formaat. Dat houden fatties zichzelf voor om maar geen verantwoordelijkheid the hoeven nemen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')