abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 15 april 2017 @ 12:56:09 #51
105963 doppelgänger
huilen met de kraan open
pi_170235879
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 11:53 schreef deedeetee het volgende:

[..]

En dat blanke meisje is ook een karikatuur. Dat zijn ze dus allemaal. Valt me wel dat dit opeens genegeerd werd en er wel over de zwarte karikatuur wordt gesproken....
De nadruk op de zwarte karikatuur (en ook de dokter btw) lijkt me overduidelijk, zeker gezien de andere "cartoons" van deze tekenaar... :{

http://www.vanguardnewsnetwork.com/josh-in-ky-cartoons/ <-- "No Jews. Just Right" :')
Fun game: try to post a YouTube comment so stupid that people realize you must be joking. (Hint: this is impossible)
"Stel je drinkt Starbucks koffie maar je vergeet een foto te maken en te delen op Social media. Heb je dan wel koffie gedronken?"
pi_170235918
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 12:43 schreef koekoe het volgende:

[..]

Volgens mij snap je helemaal niets van objectief onderzoek doen.
Hoe objectief is dit onderzoek volgens jou dan? Dit onderzoek is simpelweg niet objectief uit te voeren, laat staan er nog iets constructiefs mee aan te vangen..

Nu jij weer.
  zaterdag 15 april 2017 @ 13:19:42 #53
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_170236320
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 12:56 schreef doppelgänger het volgende:

[..]

De nadruk op de zwarte karikatuur (en ook de dokter btw) lijkt me overduidelijk, zeker gezien de andere "cartoons" van deze tekenaar... :{

http://www.vanguardnewsnetwork.com/josh-in-ky-cartoons/ <-- "No Jews. Just Right" :')
:{
吴 曼 迪
  zaterdag 15 april 2017 @ 13:25:43 #54
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_170236427
Het erge is nog wel dat er een stelletje niksnutten hier daadwerkelijk onderzoek naar gedaan hebben.

Ga wat nuttigs doen met je tijd en geld zeg.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_170236669
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 april 2017 12:58 schreef Berkenboom het volgende:

[..]

Hoe objectief is dit onderzoek volgens jou dan? Dit onderzoek is simpelweg niet objectief uit te voeren, laat staan er nog iets constructiefs mee aan te vangen..

Nu jij weer.
:') :')
pi_170236727
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 13:25 schreef fathank het volgende:
Het erge is nog wel dat er een stelletje niksnutten hier daadwerkelijk onderzoek naar gedaan hebben.

Ga wat nuttigs doen met je tijd en geld zeg.
Inderdaad, ze mogen alles onderzoeken, graag sociale dingen zoals welke kleuren we moeten gebruiken voor de welkomsbordjes voor migranten, als ze maar niet ongemakkelijke fundamentele raciale dingen onderzoeken. Stel je eens voor dat we de wijze waarop onze maatschappij is samengesteld en hoe onze kinderen opgroeien gaan onderzoeken en optimaliseren. Dat moeten we niet willen. Resultaten zijn niet nodig, alleen een goed gevoel in de onderbuik. :')
pi_170236746
Dus omdat baby's een onbewuste (of misschien zelfs bewust, maar we kunnen het ze niet echt vragen) voorkeur hebben, betekent dat automatisch dat ze racistisch zijn naar de mensen die niet aan die voorkeur voldoen?

Rare conclusie.
"Pools are perfect for holding water"
pi_170236882
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 13:45 schreef probeer het volgende:
Dus omdat baby's een onbewuste (of misschien zelfs bewust, maar we kunnen het ze niet echt vragen) voorkeur hebben, betekent dat automatisch dat ze racistisch zijn naar de mensen die niet aan die voorkeur voldoen?

Rare conclusie.
De voorkeur verraad een discriminatoir element, hč.
pi_170236982
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 13:53 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

De voorkeur verraad een discriminatoir element, hč.
In de brede zin van het woord discriminatie (dwz, onderscheid maken) wel ja. Op de manier waarop wij het woord toepassen (dwz, dat er naast dat onderscheid ook een benadelende factor of een negatief oordeel bij komt) niet.
"Pools are perfect for holding water"
pi_170237207
Kinderen zijn op zoek naar herkenning en die vinden ze bij hun eigen mensen . Eng he , voorkeuren hebben :{
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  zaterdag 15 april 2017 @ 15:29:33 #61
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_170238958
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 13:44 schreef koekoe het volgende:

[..]

Inderdaad, ze mogen alles onderzoeken, graag sociale dingen zoals welke kleuren we moeten gebruiken voor de welkomsbordjes voor migranten, als ze maar niet ongemakkelijke fundamentele raciale dingen onderzoeken. Stel je eens voor dat we de wijze waarop onze maatschappij is samengesteld en hoe onze kinderen opgroeien gaan onderzoeken en optimaliseren. Dat moeten we niet willen. Resultaten zijn niet nodig, alleen een goed gevoel in de onderbuik. :')
Alsof je moet onderzoeken dat een neggroide baby met negroide ouders een voorkeur heeft voor negroide mensen. Die schrikt zich een ongeluk als er een chinees aan de wieg staat.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_170239084
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 17:52 schreef TheJanitor het volgende:
Wow, honderdduizenden jaren evolutie aan het werk, vet raar.
Inderdaad. Al die gutmenschen die hun mening over elke vorm van racisme weer meteen klaar hebben.

Hier, interessant artikel.

http://dekritischenood.nl/ies-racistisch/
pi_170240525
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 15:29 schreef fathank het volgende:

[..]

Alsof je moet onderzoeken dat een neggroide baby met negroide ouders een voorkeur heeft voor negroide mensen. Die schrikt zich een ongeluk als er een chinees aan de wieg staat.
Volgens mij is dat niet overduidelijk, tenminste niet dermate dat er beleid van afhangt. Mocht er wel degelijk merkbare gevolgen aan zitten dan kan het handig zijn als we meetbare cijfertjes hebben voordat we de wijze waarop opvoeding door instanties en adoptie e.d. worden geregeld omgooien.
pi_170240571
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 15:39 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Inderdaad. Al die gutmenschen die hun mening over elke vorm van racisme weer meteen klaar hebben.

Hier, interessant artikel.

http://dekritischenood.nl/ies-racistisch/
Heel duidelijk omschreven in dat stukje!
Wij zijn te goed voor deze wereld dus dat zullen we helaas niet zo lang kunnen navertellen.
pi_170240697
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 13:59 schreef probeer het volgende:

[..]

In de brede zin van het woord discriminatie (dwz, onderscheid maken) wel ja. Op de manier waarop wij het woord toepassen (dwz, dat er naast dat onderscheid ook een benadelende factor of een negatief oordeel bij komt) niet.
Nou ja, het is toch vrij negatief in de zin dat ze de ene wel en de andere niet volgen? Dat is in daad, niet in woord, discriminerend.
pi_170240855
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:07 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Nou ja, het is toch vrij negatief in de zin dat ze de ene wel en de andere niet volgen? Dat is in daad, niet in woord, discriminerend.
Is het dan een kwestie van iemand waarin ze herkenning zien, wél volgen? Of dat ze iemand die ze minder herkennen tov zichzelf (of hun ouders), niet volgen?

Zegmaar, als ze alleen maar hun ingeprente voorkeur volgen, kan ik dat niet echt racistisch noemen. Als ze denken 'nee met jou heb ik niets want jij lijkt minder op mijn ouders dan die andere' dan wel. Maar dat zie ik een baby dus niet echt doen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_170240929
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:14 schreef probeer het volgende:

[..]

Is het dan een kwestie van iemand waarin ze herkenning zien, wél volgen? Of dat ze iemand die ze minder herkennen tov zichzelf (of hun ouders), niet volgen?

Zegmaar, als ze alleen maar hun ingeprente voorkeur volgen, kan ik dat niet echt racistisch noemen. Als ze denken 'nee met jou heb ik niets want jij lijkt minder op mijn ouders dan die andere' dan wel. Maar dat zie ik een baby dus niet echt doen.
Dat is toch de root van racisme? Het vertrouwensaspect. Ben je alleen racistisch als je het bewust in theorie uitlegt/bedenkt, of ook wanneer je onbewust door het mechanisme dat we bij baby's herkennen gestuurd wordt in je handelen? Is het bijvoorbeeld niet racistisch als je voor een blanke sollicitant kiest omdat je onbewuste die de voorkeur geeft?
pi_170241135
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:18 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dat is toch de root van racisme? Het vertrouwensaspect. Ben je alleen racistisch als je het bewust in theorie uitlegt/bedenkt, of ook wanneer je onbewust door het mechanisme dat we bij baby's herkennen gestuurd wordt in je handelen? Is het bijvoorbeeld niet racistisch als je voor een blanke sollicitant kiest omdat je onbewuste die de voorkeur geeft?
Ok, fair point, zit wat in.

Maar als we racisme gaan definiëren als 'iemand of iets anders de voorkeur geven', dan wordt zo'n beetje elke keuze die we maken een racistische.

Ik val op slanke lange brunettes. Betekent dat dan dat ik racistisch ben jegens haar blonde kleine vriendin? Zelfs terwijl ik helemaal geen oog voor de blondine heb, en geen seconde iets gedacht als 'jou vind ik minder leuk'.

Als ik kies voor een mineola boven een mandarijn, doe ik dat omdat ik mineolas lekkerder vind, niet omdat ik iets heb tegen mandarijnen.

Daarom bewijst dit onderzoek alleen maar dat baby's onderscheid kunnen maken. Niet dat ze een ander bewust of onbewust benadelen.
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 15 april 2017 @ 17:45:22 #69
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170241717
Racisme - (voor)oordelen over rassen - is wél een probleem als je daardoor andere mensen welbewust echt kwaad gaat doen, door b.v geweld te gebruiken, ze uit winkels te willen weren of zo iets idioots.
Verder is t een natuurlijke zaak om zo je eigen ideeën te hebben over mensen van een ander ras. en tis me raadsel waarom er nu zoveel heisa over wordt gemaakt. Over de flauwste zaken wordt meteen : foeiiiii racisme geroepen.Wij blanken mogen schijnbaar niet eens meer gewoon zomaar * menselijk * zijn tegenwoordig.

Ik ben een racist, :7 En officieel ben ik niet wrs niet eens écht blank. Heb gemengd bloed. :P
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_170241880
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 13:40 schreef koekoe het volgende:

[..]

:') :')
Ik had een hoop inzicht in de materie verwacht, beetje jammer.
pi_170244585
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:26 schreef probeer het volgende:

[..]

Ok, fair point, zit wat in.

Maar als we racisme gaan definiëren als 'iemand of iets anders de voorkeur geven', dan wordt zo'n beetje elke keuze die we maken een racistische.

Ik val op slanke lange brunettes. Betekent dat dan dat ik racistisch ben jegens haar blonde kleine vriendin? Zelfs terwijl ik helemaal geen oog voor de blondine heb, en geen seconde iets gedacht als 'jou vind ik minder leuk'.

Als ik kies voor een mineola boven een mandarijn, doe ik dat omdat ik mineolas lekkerder vind, niet omdat ik iets heb tegen mandarijnen.

Daarom bewijst dit onderzoek alleen maar dat baby's onderscheid kunnen maken. Niet dat ze een ander bewust of onbewust benadelen.
We komen daarmee idd in een discussie over de semantiek omtrent ras. Huidskleur (icm botstructuur of zo) hebben we aan een categorie verbonden, haarkleur niet zozeer.
pi_170254098
Ah we gaan de racisme-kaart ook al bij baby's gebruiken.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  zondag 16 april 2017 @ 10:31:17 #73
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_170254661
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 12:56 schreef doppelgänger het volgende:

De nadruk op de zwarte karikatuur (en ook de dokter btw) lijkt me overduidelijk, zeker gezien de andere "cartoons" van deze tekenaar... :{

http://www.vanguardnewsnetwork.com/josh-in-ky-cartoons/ <-- "No Jews. Just Right" :')
Wow.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 16 april 2017 @ 11:43:20 #74
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170255619
quote:
15s.gif Op zondag 16 april 2017 10:31 schreef Copycat het volgende:

[..]

Wow.
En ik trapte ook nog erin.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170255866
Het is toch mooi dat FOK! een podium biedt aan racisten van allerhande pluimage.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')