abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 14 april 2017 @ 16:16:24 #1
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_170216760


WO Rechtsgeleerdheid
natuurlijk ook voor fiscaal recht & notarieel recht

De mooiste studie verdient het mooiste topic van dit forum. Logisch! Hier verder keuvelen over je scriptie, je tentamens, de JB, de UB en niet te vergeten: SOGgen!

De afgestudeerde arbeiders van dit topic
• Maharbal (2x: Fiscaal, Notarieel. Tevens advocaat)
• Eriksd
• Ryon
• Sideshowbobbie (Emeritus Novietenhoeder II)
• Ansu
• Phaelanx_NL
• Actaeon (Emeritus Novietenhoeder I)
• IkeDubaku99

Ook leuk: de studenten. De lijst met universiteiten is gestorteerd op tofheid:
Rijksuniversiteit Groningen
• Valid
• Etsu (Novietenhoeder II)
• Paxcon
• Ties02 (Novietenhoeder I)
• Joosie200
• Accursius
• underground1009
• IPA35

Open Universiteit
• SpotlessMind00 (ook wel Floormanager)
• MaJo

Universiteit van Amsterdam
• Yreal (laatste horde Rechtsgeschiedenis!)
• Tchock

Erasmus Universiteit Rotterdam
• Keyos

Universiteit Leiden
• Monnet
• DoubleDip
• KetchupFTW

Universiteit Utrecht
• Blistering

Radboud Universiteit
• Boterbartje

Maastricht University
• GeneraalAdmiraal



Dit is WO rechten: geen cursisten gaarne!

Sluit je het topic, dan open je een nieuwe. Zorg dat de TT de titel van een arrest is. Controleer of het arrest dat je in gedachten hebt nog niet is geweest! De TS typt een korte samenvatting van het gebruikte arrest.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  vrijdag 14 april 2017 @ 16:18:29 #2
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_170216794
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 april 2017 16:14 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Je hebt niks met de academische wereld/universiteiten maar je hebt wel twee bachelors gedaan?
Ja, dat staat opvallend genoeg los van elkaar. De academische wereld kent zijn eigen mores. Het studentenleven sprak mij altijd aan maar wetenschappers niet.

Ik ben bijvoorbeeld ook groot liefhebber van het bezoeken van horeca en besteed daar een aanzienlijk deel van mijn week, maar de horeca als branche vind ik echt afschuwelijk. Evenals het werk.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_170216873
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 16:11 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Geen 150 ECTS inderdaad, maar combineert wel staats- met bestuursrecht.
Zulke masters bieden ze vrijwel overal aan. De UU, RUG en RU in ieder geval. En de VU heeft iets dat er verdomd veel op lijkt.

Bijzonder aan een master met 150 ECTS lijkt me juist dat je flink de diepte in gaat op dat gebied. Denk dat een onderzoeksmaster publiekrecht, zoals de RUG en RU aanbieden, daar dan het dichtst bij in de buurt komt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2017 16:22:42 ]
  vrijdag 14 april 2017 @ 16:29:20 #4
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_170217024
Ja, sinds "de grote onderwijshervorming" van 2011/2012 is het landelijk ingevoerd dat alle masters een soort van trajectachtige insteek kennen. Je wordt dan op een soort van rails gezet die je asap naar een scriptie en bul toe leiden. Dit allemaal dankzij de neoliberalen die het onderwijs kapot hebben bezuinigd, dus het is ook een beetje mijn schuld.

In de "oude opzet" kreeg je de vrijheid om vakken te volgen en een eigen invulling te geven aan de master. Vakken werden op meerdere momenten in het jaar gegeven en de student kreeg de volledige vrijheid en verantwoordelijkheid om de master te doen. Zolang je minimaal 60 punten gedaan had en een scriptie had geschreven. Scriptie mocht je doen wanneer je daar zin in had. Dus ook aan het begin van het jaar. De student kon er voor kiezen om in jaar 1 75 punten aan staatsrecht te doen en in jaar 2 75 punten aan bestuursrecht.

Dat onderwijs was erg kostbaar. Verschillende vakken die ik volgde hadden maar 3 a 5 studenten of waren gemaximaliseerd op 15 man. Dat zou in de huidige financieringsopzet onbetaalbaar zijn.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  vrijdag 14 april 2017 @ 16:31:50 #5
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_170217069
Eiseres in cassatie heeft bij exploot verweerder in cassatie in kort geding gedagvaard voor de President van de rechtbank Amsterdam en een straatverbod en immateriele schadevergoeding van 5000 gulden gevorderd. Daarnaast heeft zij gevorded dat verweerder zich op seropositiviteit moest laten testen. Het vonnis van de rechtbank (toewijzing van de eisen) is door het gerechtshof vernietigd.

Eiseres is door verweerder tweemaal verkracht. Er was een grote kans dat eiseres besmet zou zijn met het HIV-virus. Hiervoor konden zowel eiseres als gedaagde onderzocht worden, waarbij alleen na een periode van 6 maanden met zekerheid kon worden vastgesteld of er sprake was van seropositiviteit. Nadat eiseres een eerste test had ondergaan kreeg zij te horen dat ze een tweede moest laten afnemen nadat de periode was verstreken. Dit was dusdanig belastend voor haar dat zij naast de bovengenoemde eisen eiste dat ook verweerder deze test gedwongen moest ondergaan, zodat zij dit zelf niet meer hoefde te begaan. Dit deed zij via de weg van 1401 BW. De rechtsvraag hier is of verweerder zich kon beroepen op zijn lichamelijke ontastbaarheid neergelegd in artikel 11 van de Grondwet.

Uit het arrest volgt dat onder ''bij of krachtens de wet te stellen beperkingen'' in de zin van artikel 11 van de Grondwet ook beperkingen vallen die gegrond zijn op artikel 1401 BW (oud, reeds artikel 6:162 BW), waaronder de liggende normen van maatschappelijke betamelijkheid, vooral als dit tussen twee private partijen gebeurt. Het arrest van het gerechtshof werd vernietigt.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  vrijdag 14 april 2017 @ 16:42:07 #6
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_170217274
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 16:22 schreef Pokkelmans het volgende:
Bijzonder aan een master met 150 ECTS lijkt me juist dat je flink de diepte in gaat op dat gebied. Denk dat een onderzoeksmaster publiekrecht, zoals de RUG en RU aanbieden, daar dan het dichtst bij in de buurt komt.
Ja, onderzoeksmaster publiek recht is een heel goed alternatief. Zal waarschijnlijk wel een toelatingsvereiste kennen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_170217429
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 april 2017 16:42 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja, onderzoeksmaster publiek recht is een heel goed alternatief. Zal waarschijnlijk wel een toelatingsvereiste kennen.
Ja helaas wel :P.

Maar goed, inmiddels m'n zinnen al gezet op een "gewone" master. Maar als mijn gemiddelde voor de essays gunstig blijft ga ik het misschien toch nog wel proberen, die onderzoeksmaster.
pi_170226375
Dat arrest was echt aids.
pi_170226780
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 april 2017 22:23 schreef Bolasie het volgende:
Dat arrest was echt aids.
Goeie rickert
pi_170230554
die mensen die vanaf hun eerste jaar zich al druk maken om wat grote advocatenkantoren graag willen zien ;( ik snap dat echt niet. Ben (in theorie) bijna klaar met mn master en heb nog nauwelijks een idee waar ik straks wil werken :')
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_170232940
quote:
11s.gif Op zaterdag 15 april 2017 01:13 schreef Ahmad1nejad het volgende:
die mensen die vanaf hun eerste jaar zich al druk maken om wat grote advocatenkantoren graag willen zien ;( ik snap dat echt niet. Ben (in theorie) bijna klaar met mn master en heb nog nauwelijks een idee waar ik straks wil werken :')
Ik heb er ook weinig met zulke mensen, maar ik begrijp wel dat als je zo graag bij een groot kantoor terecht wil komen dat je gaat kijken wat je moet doen om daar te komen. Jouw situatie is wel weer een ander uiterste.
pi_170233097
quote:
11s.gif Op zaterdag 15 april 2017 01:13 schreef Ahmad1nejad het volgende:
die mensen die vanaf hun eerste jaar zich al druk maken om wat grote advocatenkantoren graag willen zien ;( ik snap dat echt niet. Ben (in theorie) bijna klaar met mn master en heb nog nauwelijks een idee waar ik straks wil werken :')
Ik moet toegeven dat ik zelf wel zo iemand ben. Als je advocaat wilt worden ben je het echter beste af bij de grote kantoren qua opleiding, en dat limiteert de opties die je hebt. Het is dan verstandig om er vroeg aan te denken wat er nodig is om daar binnen te komen. Na afronding van de advocaat-stagiair periode kun je altijd nog voor een totaal andere richting kiezen, iets dat ook vaak gebeurt. Zelf ben ik daar ook nog lang niet uit.
pi_170237219
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 10:11 schreef omelette het volgende:

[..]

Ik heb er ook weinig met zulke mensen, maar ik begrijp wel dat als je zo graag bij een groot kantoor terecht wil komen dat je gaat kijken wat je moet doen om daar te komen. Jouw situatie is wel weer een ander uiterste.
Eens. En dat je de ambitie hebt om advocaat te worden (al dan niet in een bepaalde richting) als je start aan je bachelor rechten lijkt me ook allemaal heel gezond en een mooi streven. Maar ik heb toch ook wel vaak het gevoel dat studenten zich te veel focussen op wat kantoor X graag wil zien. Alsof je gefaald hebt als je niet direct na je studie 60 uur in de week op de zuidas zit te zwoegen. Kies toch gewoon een studie die je leuk lijkt en doe daarnaast iets van bestuur of whatever als dat bij je past. Maar vanaf dag 1 van je bachelor je al zorgen maken over hoe je cv er over zes jaar uit zal zien is volgens mij niet gezond.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_170239209
quote:
11s.gif Op zaterdag 15 april 2017 14:11 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Eens. En dat je de ambitie hebt om advocaat te worden (al dan niet in een bepaalde richting) als je start aan je bachelor rechten lijkt me ook allemaal heel gezond en een mooi streven. Maar ik heb toch ook wel vaak het gevoel dat studenten zich te veel focussen op wat kantoor X graag wil zien. Alsof je gefaald hebt als je niet direct na je studie 60 uur in de week op de zuidas zit te zwoegen. Kies toch gewoon een studie die je leuk lijkt en doe daarnaast iets van bestuur of whatever als dat bij je past. Maar vanaf dag 1 van je bachelor je al zorgen maken over hoe je cv er over zes jaar uit zal zien is volgens mij niet gezond.
Volledig eens. Ik ben ook niet zo'n strebertje. Vind die topics van mensen die je hier in SES wel eens voorbij ziet komen met de strekking "Hoi, ik wil graag functie X bij bedrijf Y bekleden, moet ik dan deze twee studies doen?" ook wel hilarisch. Eens te meer omdat ze vaak geen idee hebben wat een bepaald vakgebied exact inhoudt.

Als je zo tegen het einde van je bachelor ongeveer weet wat voor soort master je wil gaan doen, en je enige ervaring hebt opgedaan om te zeggen of de advocatuur je al dan niet wat lijkt ben je volgens mij prima op tempo. En dan tijdens je master maar eens kijken aan welke werkzaamheden je nu echt het meeste plezier beleeft.

Je op je 18e druk maken om wat kantoor zus of zo graag zou willen zien, heel hard werken om daaraan te voldoen, en er dan na een tijdje achter komen dat je het rechtsgebied/de werkzaamheden/het kantoorcultuurtje eigenlijk helemaal niet ziet zitten lijkt me ook weer zoiets :')

Maarja, de studie rechtsgeleerdheid trekt natuurlijk wel dat soort typetjes aan. Op basis van Amerikaanse televisie een vertekend beeld van de werkzaamheden hebben, op basis van de strafrechtadvocaten die je wel eens op tv ziet verschijnen om een toelichting te geven bij een zaak een vertekend beeld van rechtsgebieden hebben ("90% strafrecht toch?"), en op basis van de inkomens van advocaat-partners van de grote Zuidaskantoren een vertekend beeld van het toekomstperspectief hebben. En die haken na één à anderhalf jaar af om toch iets anders te gaan doen of zichzelf te herontdekken door te backpacken door ZO-Azië.
pi_170241744
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 15:48 schreef Pokkelmans het volgende:
Op basis van Amerikaanse televisie een vertekend beeld van de werkzaamheden hebben
Van die mensen die bij de vraag waarom ze voor deze studie gekozen hebben antwoorden met Suits verdienen sowieso een nekschot. En ja, die mensen heb ik echt meegemaakt.
pi_170241925
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:46 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Van die mensen die bij de vraag waarom ze voor deze studie gekozen hebben antwoorden met Suits verdienen sowieso een nekschot. En ja, die mensen heb ik echt meegemaakt.
Nou nou nou
  zaterdag 15 april 2017 @ 18:26:10 #17
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_170242657
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 10:22 schreef LawKing het volgende:

[..]

Ik moet toegeven dat ik zelf wel zo iemand ben. Als je advocaat wilt worden ben je het echter beste af bij de grote kantoren qua opleiding, en dat limiteert de opties die je hebt. Het is dan verstandig om er vroeg aan te denken wat er nodig is om daar binnen te komen. Na afronding van de advocaat-stagiair periode kun je altijd nog voor een totaal andere richting kiezen, iets dat ook vaak gebeurt. Zelf ben ik daar ook nog lang niet uit.
Als je heel vroeg al een duidelijke focus en een duidelijk doel hebt dan helpt dat wel. Je haalt dan denk ik ook meer uit de studie zelf, althans, je bent er veel gemotiveerder mee bezig. Ook lekker voor het studierendement en de schatkist. Studies zoals rechten en geneeskunde trekken dat soort ambitieuze studenten aan en dat heeft een positief effect op het niveau en de prestaties.

Ik ben alleen bang dat het onnodig ten koste kan gaan van je studententijd. Ik werk nu veel met "ambitieuze studenten" die allemaal graag premier willen worden en die hebben de neiging zich consequent heel erg veel te ontzeggen. Uiteindelijk zal niemand van die studenten premier worden en zullen ze allemaal eindigen in functies waar ook mensen zitten die wel een uitgebreide studententijd hebben gehad. That's life.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_170243772
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 15:48 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Volledig eens. Ik ben ook niet zo'n strebertje. Vind die topics van mensen die je hier in SES wel eens voorbij ziet komen met de strekking "Hoi, ik wil graag functie X bij bedrijf Y bekleden, moet ik dan deze twee studies doen?" ook wel hilarisch. Eens te meer omdat ze vaak geen idee hebben wat een bepaald vakgebied exact inhoudt.

Als je zo tegen het einde van je bachelor ongeveer weet wat voor soort master je wil gaan doen, en je enige ervaring hebt opgedaan om te zeggen of de advocatuur je al dan niet wat lijkt ben je volgens mij prima op tempo. En dan tijdens je master maar eens kijken aan welke werkzaamheden je nu echt het meeste plezier beleeft.

Je op je 18e druk maken om wat kantoor zus of zo graag zou willen zien, heel hard werken om daaraan te voldoen, en er dan na een tijdje achter komen dat je het rechtsgebied/de werkzaamheden/het kantoorcultuurtje eigenlijk helemaal niet ziet zitten lijkt me ook weer zoiets :')

Maarja, de studie rechtsgeleerdheid trekt natuurlijk wel dat soort typetjes aan. Op basis van Amerikaanse televisie een vertekend beeld van de werkzaamheden hebben, op basis van de strafrechtadvocaten die je wel eens op tv ziet verschijnen om een toelichting te geven bij een zaak een vertekend beeld van rechtsgebieden hebben ("90% strafrecht toch?"), en op basis van de inkomens van advocaat-partners van de grote Zuidaskantoren een vertekend beeld van het toekomstperspectief hebben. En die haken na één à anderhalf jaar af om toch iets anders te gaan doen of zichzelf te herontdekken door te backpacken door ZO-Azië.
Idem hier ja. Je kan echt niet weten wat je precies wilt als eerstejaars, want je weet helemaal niet wat een rechtenstudie inhoudt en wat voor student je bent. Voor het zelfde geldt zuip je jezelf helemaal de tering iedere week en doe je er 10 jaar over.

Ik vind het allemaal nogal overdreven gedoe. Niks mis met ambitie hebben hoor, maar als je nog scholier bent of net student al zulke vragen stellen..dat kan ik toch moeilijk serieus nemen.

Bovendien vergeten die mensen vaak dat werken bij zulke kantoren maar voor weinigen is weggelegd. Nog los van het feit dat je gewoon keihard moet werken daar. Denk dat velen afhaken als ze dat van tevoren zouden weten.
pi_170244082
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 18:26 schreef Ryon het volgende:

[..]

Als je heel vroeg al een duidelijke focus en een duidelijk doel hebt dan helpt dat wel. Je haalt dan denk ik ook meer uit de studie zelf, althans, je bent er veel gemotiveerder mee bezig. Ook lekker voor het studierendement en de schatkist. Studies zoals rechten en geneeskunde trekken dat soort ambitieuze studenten aan en dat heeft een positief effect op het niveau en de prestaties.

Ik ben alleen bang dat het onnodig ten koste kan gaan van je studententijd. Ik werk nu veel met "ambitieuze studenten" die allemaal graag premier willen worden en die hebben de neiging zich consequent heel erg veel te ontzeggen. Uiteindelijk zal niemand van die studenten premier worden en zullen ze allemaal eindigen in functies waar ook mensen zitten die wel een uitgebreide studententijd hebben gehad. That's life.
Nou zie je het allemaal wel heel rooskleurig in ben ik bang. Er zullen vast genoeg ambitieuze studenten zijn, maar rechten is voor velen ook wel een beetje een algemene reststudie. Iets wat je kiest als je niet weet wat je moet kiezen. In ieder geval niet te vergelijken met geneeskunde denk ik. Bovendien vraag ik me af hoeveel van die studenten nog zo ambitieus blijven als ze ontdekken dat de advocatuur in de praktijk er toch wat anders uit ziet dan Suits of een brallende Hiddema op tv. Verder zal het ongetwijfeld in zn algemeenheid makkelijker zijn om een studie naar behoren af te ronden als je een duidelijk beeld voor na de studie voor ogen hebt :+
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
  zaterdag 15 april 2017 @ 21:34:54 #20
165633 eriksd
The grand facade...
pi_170247469
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 19:22 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Bovendien vergeten die mensen vaak dat werken bij zulke kantoren maar voor weinigen is weggelegd. Nog los van het feit dat je gewoon keihard moet werken daar. Denk dat velen afhaken als ze dat van tevoren zouden weten.
Is dat nou zo? Niveau van de werkzaamheden is niet heel hoog met uitzondering van de grote zaken die veel slagkracht en paar handjes vereisten - denk dat je bij een kleiner kantoor eerder de krenten uit de pap hebt. Het is vooral een soort gecultiveerde stresscultuur waar je aan moet kunnen wennen, want juristen / advocaten kunnen niet plannen. Als je daar een modus in weet te vinden / van je af kan laten glijden dan valt het allemaal erg mee qua werk en druk. Tenminste, dat is mijn ervaring nu. Maar dat moet je wel leren denk ik.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_170251257
Ik was van de week bij de portugese belastingdienst trouwens, wat een figuren _O_

Die hebben een loterij opgebouwd waar je automatisch in meespeelt voor iedere 10¤ aan shit die je koopt. Bedrijf is verplicht al hun facturen te uploaden, mensen zelf kunnen dat ook. Geniale zet, want zwarte omzet is bijna weg zo, want al die portugezen zitten blijkbaar ieder bonnetje te uploaden van meer dan koffie :D
pi_170252607
Beschouwt men gestandaardiseerde testuitslagen als nuttige toevoegingen aan een CV? En dan bedoel ik met "men" uiteraard de potentiële werkgevers.
pi_170254282
quote:
15s.gif Op zondag 16 april 2017 02:13 schreef Pokkelmans het volgende:
Beschouwt men gestandaardiseerde testuitslagen als nuttige toevoegingen aan een CV? En dan bedoel ik met "men" uiteraard de potentiële werkgevers.
Wat voor testuitslagen?
pi_170254990
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 21:34 schreef eriksd het volgende:

[..]

Is dat nou zo? Niveau van de werkzaamheden is niet heel hoog met uitzondering van de grote zaken die veel slagkracht en paar handjes vereisten - denk dat je bij een kleiner kantoor eerder de krenten uit de pap hebt. Het is vooral een soort gecultiveerde stresscultuur waar je aan moet kunnen wennen, want juristen / advocaten kunnen niet plannen. Als je daar een modus in weet te vinden / van je af kan laten glijden dan valt het allemaal erg mee qua werk en druk. Tenminste, dat is mijn ervaring nu. Maar dat moet je wel leren denk ik.
Eens! Dat is echt één van de eerste dingen je echt moet leren als je gaat werken was mijn ervaring.
pi_170256203
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 09:48 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Wat voor testuitslagen?
De WAIS.

Of is het zoiets van "Joh, voeg maar een cijferlijst toe en als we die interessant genoeg vinden nemen we die test bij de assessmentprocedure wel af"?
pi_170256298
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 12:27 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

De WAIS.

Of is het zoiets van "Joh, voeg maar een cijferlijst toe en als we die interessant genoeg vinden nemen we die test bij de assessmentprocedure wel af"?
Wat is dat voor test? Is dat echt zo relevant?
pi_170256489
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 12:35 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Wat is dat voor test? Is dat echt zo relevant?
Wechsler Adult Intelligence Scale. Neem aan dat je in de assessmentprocedure op gegeven moment ook zo'n test onder de neus krijgt?

Mijn cijfers zijn niet al te indrukwekkend. Zoals ik al eerder in deze reeks eens heb verteld heb ik een tijd lang niet (volledig) kunnen studeren ivm ziekte. Heb toen een hele boel gedaan via zelfstudie. Als ik dat uitleg én kan laten zien dat ik geen volslagen mongool ben blijkt daar, althans dat hoop ik, uit dat zowel qua arbeidsmoraal (want ik heb wel gewoon doorgestudeerd) en intelligentie, die cijferlijst misschien niet zo representatief moet worden geacht voor m'n capaciteiten.
pi_170256540
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 12:54 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Wechsler Adult Intelligence Scale. Neem aan dat je in de assessmentprocedure op gegeven moment ook zo'n test onder de neus krijgt?

Mijn cijfers zijn niet al te indrukwekkend. Zoals ik al eerder in deze reeks eens heb verteld heb ik een tijd lang niet (volledig) kunnen studeren ivm ziekte. Heb toen een hele boel gedaan via zelfstudie. Als ik dat uitleg én kan laten zien dat ik geen volslagen mongool ben blijkt daar, althans dat hoop ik, uit dat zowel qua arbeidsmoraal (want ik heb wel gewoon doorgestudeerd) en intelligentie, die cijferlijst misschien niet zo representatief moet worden geacht voor m'n capaciteiten.
Cijferlijsten zijn daar sowieso niet representatief voor. Het is maar een momentopname allemaal. Als je een keer een slechte dag hebt en een 6 haalt, terwijl je normaal een 8 kan halen zegt het dus echt niks. Sowieso die nadruk op cijfers vind ik echt :') Je bent veel meer dan een paar getalletjes.

Ik heb geen idee van die test, wat moet ik me daarbij voorstellen? Is dat zo'n G-score ofzo?
pi_170257084
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 13:00 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Cijferlijsten zijn daar sowieso niet representatief voor. Het is maar een momentopname allemaal. Als je een keer een slechte dag hebt en een 6 haalt, terwijl je normaal een 8 kan halen zegt het dus echt niks. Sowieso die nadruk op cijfers vind ik echt :') Je bent veel meer dan een paar getalletjes.
Dat vind ik ook, maar maak me meer druk om wat potentiële werkgevers daar van zullen vinden :P

quote:
Ik heb geen idee van die test, wat moet ik me daarbij voorstellen? Is dat zo'n G-score ofzo?
Nee, een gecertificeerde IQ-score. Met, voor wat dat waard is, een verklaring van een psycholoog.
pi_170257164
quote:
15s.gif Op zondag 16 april 2017 13:33 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Dat vind ik ook, maar maak me meer druk om wat potentiële werkgevers daar van zullen vinden :P

[..]

Nee, een gecertificeerde IQ-score. Met, voor wat dat waard is, een verklaring van een psycholoog.
Die test heb ik nooit gedaan dan.

Wat werkgevers daar van vinden hangt van je ambities af. Wil je de advocatuur in dan ligt de nadruk vaker op cijfers. Bij zowat iedere andere plek maakt het geen bal uit. Meestal wordt er wel naar gevraagd wat je gemiddelde is of welke vakken je goed hebt gemaakt tijdens een gesprek, maar dat is puur voor de beeldvorming. Buiten de advocatuur heb ik nooit een kantoor gehoord dat er moeilijk over deed.
pi_170329850
quote:
15s.gif Op zondag 16 april 2017 13:33 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Dat vind ik ook, maar maak me meer druk om wat potentiële werkgevers daar van zullen vinden :P

[..]

Nee, een gecertificeerde IQ-score. Met, voor wat dat waard is, een verklaring van een psycholoog.
Ik zou dat soort testjes niet op je CV zetten. Tenzij het kantoor uiteraard zelf dit soort testen in een assessment afneemt, komt het vrij bijdehand over om met dat soort scores op je CV te gaan pronken imo. Als een werkgever daar werkelijk belang aan hecht, dan zullen ze het zelf wel afnemen dan wel er naar vragen.
pi_170329944
Mijn stage begint binnenkort, alhoewel ik nu wel wat ervaring heb opgedaan bij verschillende kantoren blijft het erg spannend..
pi_170330355
quote:
15s.gif Op woensdag 19 april 2017 14:08 schreef Ties02 het volgende:
Mijn stage begint binnenkort, alhoewel ik nu wel wat ervaring heb opgedaan bij verschillende kantoren blijft het erg spannend..
Prominent hoor.

Heb zelf binnenkort weer sollicitatiegesprek... Nog tips? :')

Anyway, heb Mededingingsrecht gehaald met een 7. Wel acceptabel.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_170330717
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 14:28 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Heb zelf binnenkort weer sollicitatiegesprek... Nog tips? :')

Anyway, heb Mededingingsrecht gehaald met een 7. Wel acceptabel.
Blijf jezelf, weet wat je wil vertellen, en toon interesse voor het vakgebied waarin je wil gaan werken.

Mooi, gefeliciteerd! Nu IPR nog..
pi_170332502
quote:
15s.gif Op woensdag 19 april 2017 14:08 schreef Ties02 het volgende:
Mijn stage begint binnenkort, alhoewel ik nu wel wat ervaring heb opgedaan bij verschillende kantoren blijft het erg spannend..
Eerste stage? Ik begin ook binnenkort met m'n eerste stage in de advocatuur. Wel spannend, maar heb er ook wel heel veel zin in :).
pi_170334784
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:06 schreef omelette het volgende:

[..]

Eerste stage? Ik begin ook binnenkort met m'n eerste stage in de advocatuur. Wel spannend, maar heb er ook wel heel veel zin in :).
Derde inmiddels
pi_170335499
Net scriptiecollege gehad en wat zijn al die 4e jaars chicks lelijk zeg. Sommige waren in het 1e jaar echt lekker maar nu zijn ze allemaal dik met zo'n fucked up stem :N
  Moderator woensdag 19 april 2017 @ 18:37:41 #38
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_170335533
Gisteren mijn tweede tentamen gehaald, bestuursrecht *O* nu door met staatsrecht :s)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  woensdag 19 april 2017 @ 18:41:03 #39
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_170335600
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 18:36 schreef Henrys het volgende:
Net scriptiecollege gehad en wat zijn al die 4e jaars chicks lelijk zeg. Sommige waren in het 1e jaar echt lekker maar nu zijn ze allemaal dik met zo'n fucked up stem :N
Maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr?
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_170336502
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 18:36 schreef Henrys het volgende:
Net scriptiecollege gehad en wat zijn al die 4e jaars chicks lelijk zeg. Sommige waren in het 1e jaar echt lekker maar nu zijn ze allemaal dik met zo'n fucked up stem :N
_O-
pi_170336949
:( Zit ik vandaag de hele dag in spanning op werk ivm feedback op eerste stuk scriptie, mailt dei stomme begeleider me gewoon niet terug. Nouja dan maar morgen werken en deadlines halen enzo :')
  woensdag 19 april 2017 @ 20:58:08 #42
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_170339509
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 18:36 schreef Henrys het volgende:
Net scriptiecollege gehad en wat zijn al die 4e jaars chicks lelijk zeg. Sommige waren in het 1e jaar echt lekker maar nu zijn ze allemaal dik met zo'n fucked up stem :N
Goed bezig. _O-
pi_170339546
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 18:36 schreef Henrys het volgende:
Net scriptiecollege gehad en wat zijn al die 4e jaars chicks lelijk zeg. Sommige waren in het 1e jaar echt lekker maar nu zijn ze allemaal dik met zo'n fucked up stem :N
Krijg je met >4 jaar bier zuipen.
pi_170341097
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 18:03 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Derde inmiddels
Fanatiek. Allemaal advocatuur?
pi_170344773
Die stem van die meiden inderdaad _O-
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_170347614
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 23:41 schreef IPA35 het volgende:
Die stem van die meiden inderdaad _O-
Zou dat permanent zijn? Ik kan er echt zo slecht tegen.
  donderdag 20 april 2017 @ 09:29:38 #47
165633 eriksd
The grand facade...
pi_170347780
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 18:36 schreef Henrys het volgende:
Net scriptiecollege gehad en wat zijn al die 4e jaars chicks lelijk zeg. Sommige waren in het 1e jaar echt lekker maar nu zijn ze allemaal dik met zo'n fucked up stem :N
Kijk naar jezelf, baklap.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_170349087
Wanneer zouden jullie sollicitaties gaan nabellen? 2 weken terug een gesprek gehad, nog nooit meegemaakt dat dit zolang duurde. Maar wil ook weer niet overkomen alsof ik naast de telefoon op ze lig te wachten...
pi_170349105
quote:
15s.gif Op woensdag 19 april 2017 20:59 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Krijg je met >4 jaar bier zuipen.
Van die sexy ruige rokersstemmen.
pi_170352051
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 21:34 schreef eriksd het volgende:

[..]

Is dat nou zo? Niveau van de werkzaamheden is niet heel hoog met uitzondering van de grote zaken die veel slagkracht en paar handjes vereisten - denk dat je bij een kleiner kantoor eerder de krenten uit de pap hebt. Het is vooral een soort gecultiveerde stresscultuur waar je aan moet kunnen wennen, want juristen / advocaten kunnen niet plannen. Als je daar een modus in weet te vinden / van je af kan laten glijden dan valt het allemaal erg mee qua werk en druk. Tenminste, dat is mijn ervaring nu. Maar dat moet je wel leren denk ik.
Redelijke adequate samenvatting.

Met de enige kanttekening over plannen: Zuidas kantoren zijn teringduur en dus wordt er verwacht dat je werkt met onmogelijke deadlines. Dat gecombineerd met het feit dat advocaten niet kunnen plannen en altijd maar ja roepen tegen clienten maakt dat je ook veel (vaak onrealistische) opgelegde werkdruk krijgt. Daar moet je persoonlijk een modus in vinden. Oftewel, je moet vlammen wanneer het echt niet anders kan, en verder moet je langzaam wennen aan het feit dat je nog een hoop deadlines gaat laten lopen.

Als dat laatste je een beetje handig lukt, dan heb je een aardige modus te pakken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Maharbal op 20-04-2017 13:03:34 ]
pi_170354566
quote:
15s.gif Op donderdag 20 april 2017 09:21 schreef Henrys het volgende:

[..]

Zou dat permanent zijn? Ik kan er echt zo slecht tegen.
Die mensen worden een soort karikatuur van zichzelf op een bepaald moment.

Maar ja. Stiekem hadden wij ook lid willen zijn natuurlijk.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_170373985
Hoe zit het met de specialistische mobiliteit na afstuderen? Ik daar namelijk wisselende verhalen over. De een studeert af in een bepaalde richting, vindt daarin werk, en blijft de hele carrière met dat rechtsgebied bezig, terwijl anderen zeggen dat ze zich in de loop der jaren meer en meer met bepaalde rechtsgebieden bezig zijn gaan houden.

Worden er bij grote kantoren wel eens overstappen gemaakt binnen vaksecties of is dergelijke flexibiliteit eigenlijk alleen voorbehouden aan de wat kleinere kantoren met algemenere praktijk?

Ben namelijk een beetje aan het kloten met het uitzoeken van een goede master omdat ik bepaalde vakgebieden niet volledig uit wil sluiten. Stel je voor dat ik een master ondernemingsrecht doe, maar daarna nog meer richting bijvoorbeeld aansprakelijkheidsrecht zou willen werken: bestaat daar doorgaans de ruimte voor binnen een kantoor? Iemand die me hier meer over kan vertellen?
  vrijdag 21 april 2017 @ 08:29:42 #53
165633 eriksd
The grand facade...
pi_170375303
Binnen de grote kantoren wissel je na 1,5 jaar zodat je kan loeren binnen verschillende rechtsgebieden. De keuze is daarna aan jou. Verder kan je je in het verloop van je carriere natuurlijk meer toeleggen op een bepaald gebied. Hoe het met kleine(re) kantoren zit weet ik niet.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_170375959
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 01:55 schreef Pokkelmans het volgende:
Hoe zit het met de specialistische mobiliteit na afstuderen? Ik daar namelijk wisselende verhalen over. De een studeert af in een bepaalde richting, vindt daarin werk, en blijft de hele carrière met dat rechtsgebied bezig, terwijl anderen zeggen dat ze zich in de loop der jaren meer en meer met bepaalde rechtsgebieden bezig zijn gaan houden.

Worden er bij grote kantoren wel eens overstappen gemaakt binnen vaksecties of is dergelijke flexibiliteit eigenlijk alleen voorbehouden aan de wat kleinere kantoren met algemenere praktijk?

Ben namelijk een beetje aan het kloten met het uitzoeken van een goede master omdat ik bepaalde vakgebieden niet volledig uit wil sluiten. Stel je voor dat ik een master ondernemingsrecht doe, maar daarna nog meer richting bijvoorbeeld aansprakelijkheidsrecht zou willen werken: bestaat daar doorgaans de ruimte voor binnen een kantoor? Iemand die me hier meer over kan vertellen?
Bij veel grote kantoren wisselt men na 1,5 jaar van sectie. Dit is echter niet bij elk kantoor zo. Laatst was ik bij Simmons & Simmons (kennen geen sectiewiss) en daar werd deze vraag ook gesteld. De advocaat ter plaatste zei dat het niet vaak gebeurt dat iemand van rechtsgebied wisselt, maar als iemand graag wil is het zeker mogelijk.

Ik denk zelf dat het nogal afhangt van het rechtsgebied waarnaar je wilt overstappen. Als dit wezenlijk anders is (financieel strafrecht naar bijv. onroerend goed) zal het lastig worden, maar bij het voorbeeld dat je zelf aandraagt is het zeker mogelijk.
pi_170379767
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 08:29 schreef eriksd het volgende:
Binnen de grote kantoren wissel je na 1,5 jaar zodat je kan loeren binnen verschillende rechtsgebieden. De keuze is daarna aan jou. Verder kan je je in het verloop van je carriere natuurlijk meer toeleggen op een bepaald gebied. Hoe het met kleine(re) kantoren zit weet ik niet.
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 09:25 schreef LawKing het volgende:

[..]

Bij veel grote kantoren wisselt men na 1,5 jaar van sectie. Dit is echter niet bij elk kantoor zo. Laatst was ik bij Simmons & Simmons (kennen geen sectiewiss) en daar werd deze vraag ook gesteld. De advocaat ter plaatste zei dat het niet vaak gebeurt dat iemand van rechtsgebied wisselt, maar als iemand graag wil is het zeker mogelijk.

Ik denk zelf dat het nogal afhangt van het rechtsgebied waarnaar je wilt overstappen. Als dit wezenlijk anders is (financieel strafrecht naar bijv. onroerend goed) zal het lastig worden, maar bij het voorbeeld dat je zelf aandraagt is het zeker mogelijk.
Nooit de ambitie gehad om bij een groot kantoor te gaan werken, maar dit klinkt zo natuurlijk wel ineens een stuk interessanter. Er van uitgaande dat het bij kleinere kantoren anders geregeld is, dan.
pi_170380571
quote:
15s.gif Op vrijdag 21 april 2017 12:45 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]


[..]

Nooit de ambitie gehad om bij een groot kantoor te gaan werken, maar dit klinkt zo natuurlijk wel ineens een stuk interessanter. Er van uitgaande dat het bij kleinere kantoren anders geregeld is, dan.
Bij kleinere kantoren doe je van nature meer van allerlei soort zaken en zit je minder vast in een specialisme denk ik
pi_170380942
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 13:13 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Bij kleinere kantoren doe je van nature meer van allerlei soort zaken en zit je minder vast in een specialisme denk ik
Behalve als je bij een nichekantoor belandt, uiteraard.

Maar kan me ook wel voorstellen dat als je een wat algemenere praktijk hebt je van nature wel een soort van verdeling met je kantoorgenoten vindt. Binnenkort maar eens wat kantoorbezoekjes plannen dan.
pi_170381354
Hoop nog altijd dat ik na mijn master gelijk aan het werk kan als advocat stagair strafrecht of bij het OM/Ministerie van V&J maar zal er wel niet inzitten ;(
pi_170381431
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 13:38 schreef Henrys het volgende:
Hoop nog altijd dat ik na mijn master gelijk aan het werk kan als advocat stagair strafrecht of bij het OM/Ministerie van V&J maar zal er wel niet inzitten ;(
Beetje overbevolkte markt
pi_170381437
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 13:38 schreef Henrys het volgende:
Hoop nog altijd dat ik na mijn master gelijk aan het werk kan als advocat stagair strafrecht of bij het OM/Ministerie van V&J maar zal er wel niet inzitten ;(
Volgens mij moet je met een master strafrecht al blij zijn als je überhaupt aan het werk kan.
  vrijdag 21 april 2017 @ 13:43:08 #61
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_170381465
Ik kreeg gisteren het advies van een carrierekeuzemeneer die o.a. met de Brauw etc. samenwerkt om pas een stage te overwegen na het behalen van je bachelor. Wat denken jullie?
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_170381640
quote:
15s.gif Op vrijdag 21 april 2017 13:42 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Volgens mij moet je met een master strafrecht al blij zijn als je überhaupt aan het werk kan.
Daarom ga ik er ook een half jaar bij doen en privaatrecht aan plakken. Die arbeidsmarkt zal ook wel overspoeld zijn maar daar is tenminste wel meer vraag naar dan strafrecht.

Liefst wil ik gewoon voor mezelf beginnen als incassobureau maar daar zijn tegenwoordig ook al zoveel van
pi_170381802
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 13:43 schreef KetchupFTW het volgende:
Ik kreeg gisteren het advies van een carrierekeuzemeneer die o.a. met de Brauw etc. samenwerkt om pas een stage te overwegen na het behalen van je bachelor. Wat denken jullie?
zou kunnen...
pi_170381836
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 13:50 schreef Henrys het volgende:

[..]

Daarom ga ik er ook een half jaar bij doen en privaatrecht aan plakken. Die arbeidsmarkt zal ook wel overspoeld zijn maar daar is tenminste wel meer vraag naar dan strafrecht.

Liefst wil ik gewoon voor mezelf beginnen als incassobureau maar daar zijn tegenwoordig ook al zoveel van
daarin is altijd werk. Vooral als je een paar keer hebt laten zien dat het je lukt om te innen.

Ken er eentje die een francise incassobureau heeft :D
pi_170381976
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 13:59 schreef Yreal het volgende:

[..]

daarin is altijd werk. Vooral als je een paar keer hebt laten zien dat het je lukt om te innen.

Ken er eentje die een francise incassobureau heeft :D
Wat is er trouwens met die incassobureaus gebeurd die altijd het randje van de wet opzochten en het geld vaak via intimidatie probeerde te innen? Zie je echt veel minder dan in de jaren 80-90
pi_170382254
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 13:43 schreef KetchupFTW het volgende:
Ik kreeg gisteren het advies van een carrierekeuzemeneer die o.a. met de Brauw etc. samenwerkt om pas een stage te overwegen na het behalen van je bachelor. Wat denken jullie?
Eens. Als bachelorstudent weet je nog net te weinig om echt effectief mee te kunnen draaien. Ik zou wachten tot je in je master zit. Het kan wel hoor, maar het is minder spannend.
  vrijdag 21 april 2017 @ 14:36:55 #67
165633 eriksd
The grand facade...
pi_170382612
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 13:43 schreef KetchupFTW het volgende:
Ik kreeg gisteren het advies van een carrierekeuzemeneer die o.a. met de Brauw etc. samenwerkt om pas een stage te overwegen na het behalen van je bachelor. Wat denken jullie?
Heb ik hier toch al gepost? Eens.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_170382745
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 13:50 schreef Henrys het volgende:

[..]

Daarom ga ik er ook een half jaar bij doen en privaatrecht aan plakken. Die arbeidsmarkt zal ook wel overspoeld zijn maar daar is tenminste wel meer vraag naar dan strafrecht.

Liefst wil ik gewoon voor mezelf beginnen als incassobureau maar daar zijn tegenwoordig ook al zoveel van
Ja privaatrechtelijk ben je breder inzetbaar. Kunnen ze je in principe bij elke middelgrote onderneming wel gebruiken.
pi_170382757
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:36 schreef eriksd het volgende:

[..]

Heb ik hier toch al gepost? Eens.
Maar als iemand die samenwerkt met De Brauw het zegt is het natuurlijk veel overtuigender, Erik.
  vrijdag 21 april 2017 @ 14:45:27 #70
165633 eriksd
The grand facade...
pi_170382790
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:43 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Maar als iemand die samenwerkt met De Brauw het zegt is het natuurlijk veel overtuigender, Erik.
Dat is waar. Wat doe ik hier eigenlijk nog.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_170382875
quote:
15s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:45 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dat is waar. Wat doe ik hier eigenlijk nog.
Verwachtingen temperen.
pi_170385458
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 13:13 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Bij kleinere kantoren doe je van nature meer van allerlei soort zaken en zit je minder vast in een specialisme denk ik
Hangt van het kantoor af. Je hebt natuurlijk de nichekantoren, kan me idd wel voorstellen dat je bijv. als privaatrechtjurist sneller in de algemene praktijk terechtkomt.

Een voordeel vind ik persoonlijk wel dat je op een kleiner (middelgroot) kantoor heel snel heel veel kan leren, waar je iig bij de Big4 heel erg in bepaalde, routinematige, werkzaamheden blijft hangen in het begin. Ik heb bijv, bijna het hele proces van wat ik doe al eens gezien en binnenkort krijg ik het laatste deel ook onder ogen (en mag ik het op termijn zelf leren), terwijl ik net 3 maanden bezig ben.

Sprak laatst iemand die het zelfde deed bij de Big4 maar dat was veel meer routinematig. Dit bevestigden mijn collega's die daar gewerkt hadden ook. Je kan op een middelgroot/klein kantoor echt bij een heel proces worden betrokken, en dat al heel snel. Dat vind ik veel fijner dan alleen een klein stukje doen en jaren later de rest eens een keer te zien.
pi_170385993
Moet alvast voor B3 een minor kiezen, godver wat biedt mijn uni toch saaie minors aan. Het is ook mogelijk om het aan een andere uni te volgen, dus moet maar even kijken of daar wel wat te vinden is. :')

[ Bericht 55% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2017 18:08:36 ]
pi_170386125
quote:
15s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:50 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Verwachtingen temperen.
hehe
  vrijdag 21 april 2017 @ 19:50:06 #75
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_170388280
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:17 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Eens. Als bachelorstudent weet je nog net te weinig om echt effectief mee te kunnen draaien. Ik zou wachten tot je in je master zit. Het kan wel hoor, maar het is minder spannend.
Hij had het meer over de stagebeoordeling. Die is altijd lager omdat je gewoonweg minder weet en dus minder effectief kan meedraaien. Dat zou echt funest zijn tijdens het solliciteren.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  vrijdag 21 april 2017 @ 19:50:17 #76
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_170388286
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:36 schreef eriksd het volgende:

[..]

Heb ik hier toch al gepost? Eens.
Ik lees niet al je posts, Erik.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  vrijdag 21 april 2017 @ 20:19:08 #77
365082 IPA35
Patriarch
pi_170388968
8 8-)
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_170393073
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 19:50 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Hij had het meer over de stagebeoordeling. Die is altijd lager omdat je gewoonweg minder weet en dus minder effectief kan meedraaien. Dat zou echt funest zijn tijdens het solliciteren.
Neem aan dat er wel rekening mee wordt gehouden dat je niet zo ver was in je studie. Lijkt me sterk dat zoiets een drama is.
  vrijdag 21 april 2017 @ 22:51:52 #79
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_170393236
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 22:43 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Neem aan dat er wel rekening mee wordt gehouden dat je niet zo ver was in je studie. Lijkt me sterk dat zoiets een drama is.
Blijkbaar niet.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_170395516
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 22:51 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Blijkbaar niet.
Lekker een propedeusestudent met een B3-student vergelijken.
  zaterdag 22 april 2017 @ 02:37:20 #81
165633 eriksd
The grand facade...
pi_170396485
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 22:51 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Blijkbaar niet.
Waarom moet dat meegenomen worden? Wat zijn cijfers dan nog waard als ze per studiejaar verschillen?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_170398830
maak je je nou serieus zorgen dat een stagebeoordeling tijdens je bachelor je gemiddelde naar beneden haalt, wat slecht is voor je sollicitatiekansen? ;(
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_170399147
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 22:51 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Blijkbaar niet.
Je hebt er ervaring mee?
pi_170399547
quote:
9s.gif Op zaterdag 22 april 2017 10:49 schreef Ahmad1nejad het volgende:
maak je je nou serieus zorgen dat een stagebeoordeling tijdens je bachelor je gemiddelde naar beneden haalt, wat slecht is voor je sollicitatiekansen? ;(
Lijkt me dat het meer gaat om de stagebeoordeling zelf, waar naar gevraagd zal worden bij volgende sollicitaties.
pi_170399851
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 11:27 schreef omelette het volgende:

[..]

Lijkt me dat het meer gaat om de stagebeoordeling zelf, waar naar gevraagd zal worden bij volgende sollicitaties.
Jij denkt dat zij niet zien dat je tweede- of derdejaars was ipv (bijna afgestudeerde) masterstudent?
pi_170400778
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 11:40 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Jij denkt dat zij niet zien dat je tweede- of derdejaars was ipv (bijna afgestudeerde) masterstudent?
Denk niet dat er veel rekening mee wordt gehouden. Je kiest zelf om die stage op dat moment te doen.

Zeker weten doe ik het niet natuurlijk. Zal het eens aan een recruiter vragen.
pi_170400796
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 12:34 schreef omelette het volgende:

[..]

Denk niet dat er veel rekening mee wordt gehouden. Je kiest zelf om die stage op dat moment te doen.

Zeker weten doe ik het niet natuurlijk. Zal het eens aan een recruiter vragen.
Als je eerst als tweedejaars of derdejaars stage loopt en later nog eens in je master lijkt het me sterk dat die eerdere stage veel uit maakt.
pi_170404896
Denk dat het juist getuigt van ambitie als je zo vroeg al een serieuze stage doet. Dat de beoordeling misschien wat minder is dan eentje in de master zal men wel begrijpen. Daarnaast kan je er natuurlijk veel van leren, ook dingen die je niet tijdens je studie voorgeschoteld krijgt.
pi_170406135
quote:
9s.gif Op zaterdag 22 april 2017 10:49 schreef Ahmad1nejad het volgende:
maak je je nou serieus zorgen dat een stagebeoordeling tijdens je bachelor je gemiddelde naar beneden haalt, wat slecht is voor je sollicitatiekansen? ;(
Je weet dat je het hebt tegen de meneer die heeft overwogen extra voornamen te laten registreren omdat dat naar zijn idee zijn kansen in de juridische macht ten goede zou komen?
  zaterdag 22 april 2017 @ 16:54:02 #90
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_170406249
quote:
6s.gif Op zaterdag 22 april 2017 00:59 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Lekker een propedeusestudent met een B3-student vergelijken.
Fout. Alleen de bachelorstudie met de master vergelijken.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  zaterdag 22 april 2017 @ 16:55:51 #91
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_170406294
quote:
9s.gif Op zaterdag 22 april 2017 10:49 schreef Ahmad1nejad het volgende:
maak je je nou serieus zorgen dat een stagebeoordeling tijdens je bachelor je gemiddelde naar beneden haalt, wat slecht is voor je sollicitatiekansen? ;(
Nee, zelf nog nooit eerder over nagedacht. Maar die man had al jaren ervaring in de business (legal top talent, dus ik neem aan dat hij de waarheid vertelt.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_170406344
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 april 2017 16:54 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Fout. Alleen de bachelorstudie met de master vergelijken.
Heh?
  zaterdag 22 april 2017 @ 16:59:28 #93
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_170406408
quote:
15s.gif Op zaterdag 22 april 2017 16:57 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Heh?
Je zegt dat ik de P-fase met bachelor 3 vergelijk, maar ik vergelijk de bachelor alleen met de master. Dat deed die recruiter ook.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_170406461
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 april 2017 16:49 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Je weet dat je het hebt tegen de meneer die heeft overwogen extra voornamen te laten registreren omdat dat naar zijn idee zijn kansen in de juridische macht ten goede zou komen?
misschien snapt hij het juist supergoed
  zaterdag 22 april 2017 @ 17:02:09 #95
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_170406482
Denk trouwens dat mensen die het niet weten over wat ze het hebben niet door de universiteit worden uitgenodigd om carriereadvies te geven.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_170406620
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 april 2017 17:02 schreef KetchupFTW het volgende:
Denk trouwens dat mensen die het niet weten over wat ze het hebben niet door de universiteit worden uitgenodigd om carriereadvies te geven.
dat zou je verbazen
  zaterdag 22 april 2017 @ 17:08:58 #97
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_170406640
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 17:08 schreef Yreal het volgende:

[..]

dat zou je verbazen
Nouja, dan maar wat statistieken: ze leveren 30% van de nieuwe de Brauw advocaten.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_170406642
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 16:59 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Je zegt dat ik de P-fase met bachelor 3 vergelijk, maar ik vergelijk de bachelor alleen met de master. Dat deed die recruiter ook.
Ja, en ik bedoel dat die stagebeoordelaars vast niet zo achterlijk zijn dat ze een propedeusestudent aan de hand van dezelfde criteria beoordelen als een B3-student.
  zaterdag 22 april 2017 @ 17:10:46 #99
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_170406684
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 17:09 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Ja, en ik bedoel dat die stagebeoordelaars vast niet zo achterlijk zijn dat ze een propedeusestudent aan de hand van dezelfde criteria beoordelen als een B3-student.
Blijkbaar maakt het dus niet veel uit.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_170406861
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 april 2017 17:08 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Nouja, dan maar wat statistieken: ze leveren 30% van de nieuwe de Brauw advocaten.
daar geloof ik dan weer geen zak van.
  zaterdag 22 april 2017 @ 17:25:42 #101
165633 eriksd
The grand facade...
pi_170406997
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 april 2017 17:02 schreef KetchupFTW het volgende:
Denk trouwens dat mensen die het niet weten over wat ze het hebben niet door de universiteit worden uitgenodigd om carriereadvies te geven.
Wat een zinsconstructie, allemachtig.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_170407034
Uiteindelijk moet je gewoon veel bier drinken en betere resultaten halen dan ik doe :{
pi_170407502
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 april 2017 17:27 schreef Yreal het volgende:
Uiteindelijk moet je gewoon veel bier drinken en betere resultaten halen dan ik doe :{
  zaterdag 22 april 2017 @ 18:57:28 #104
365082 IPA35
Patriarch
pi_170408919
Is Pitlo-Bewijs een beetje door te komen?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_170409616
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 17:25 schreef eriksd het volgende:

[..]

Wat een zinsconstructie, allemachtig.
Zal uiteindelijk wel een fiscalist worden, dan.
pi_170409631
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 april 2017 17:27 schreef Yreal het volgende:
Uiteindelijk moet je gewoon veel bier drinken en betere resultaten halen dan ik doe :{
En in minder tijd klaar zijn dan ik.
  zaterdag 22 april 2017 @ 20:15:10 #107
365082 IPA35
Patriarch
pi_170410932
Alle juristen zijn toch functionele alcoholisten anyway?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_170410936
quote:
15s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:22 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Zal uiteindelijk wel een fiscalist worden, dan.
Wablief?
quote:
9s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:22 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

En in minder tijd klaar zijn dan ik.
Is wel te overzien toch?
  zondag 23 april 2017 @ 16:18:30 #109
258802 Yreal
henk..!
pi_170430069
In ander nieuws, weer onrustige cellen waargenomen in mijn lijf. 20% kans kanker.

Whoop whoop.
pi_170433152
quote:
15s.gif Op zondag 23 april 2017 16:18 schreef Yreal het volgende:
In ander nieuws, weer onrustige cellen waargenomen in mijn lijf. 20% kans kanker.

Whoop whoop.
:( Sterkte. Waar? (mag ook via DM als je t liever hebt)
  zondag 23 april 2017 @ 18:14:45 #111
258802 Yreal
henk..!
pi_170433365
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 18:05 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

:( Sterkte. Waar? (mag ook via DM als je t liever hebt)
schildklier weer
  zondag 23 april 2017 @ 18:21:31 #112
165633 eriksd
The grand facade...
pi_170433518
Wat een klier.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zondag 23 april 2017 @ 18:24:13 #113
258802 Yreal
henk..!
pi_170433581
quote:
8s.gif Op zondag 23 april 2017 18:21 schreef eriksd het volgende:
Wat een klier.
ik moest lachen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 23 april 2017 @ 18:43:39 #114
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_170434335
quote:
15s.gif Op zondag 23 april 2017 16:18 schreef Yreal het volgende:
In ander nieuws, weer onrustige cellen waargenomen in mijn lijf. 20% kans kanker.

Whoop whoop.
Sterkte kerel.
pi_170436715
quote:
15s.gif Op zondag 23 april 2017 16:18 schreef Yreal het volgende:
In ander nieuws, weer onrustige cellen waargenomen in mijn lijf. 20% kans kanker.

Whoop whoop.
Poeh. Schrikken, lijkt me :{ . Sterkte dude.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 23 april 2017 @ 20:31:51 #116
258802 Yreal
henk..!
pi_170437827
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 18:43 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Sterkte kerel.
thanks
  Moderator zondag 23 april 2017 @ 20:37:17 #117
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_170438106
quote:
15s.gif Op zondag 23 april 2017 16:18 schreef Yreal het volgende:
In ander nieuws, weer onrustige cellen waargenomen in mijn lijf. 20% kans kanker.

Whoop whoop.
Godver zeg :( al eerder meegemaakt begrijp ik? Hopelijk valt het mee :*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_170447899
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 20:37 schreef MaJo het volgende:

[..]

Godver zeg :( al eerder meegemaakt begrijp ik? Hopelijk valt het mee :*
yep. Ik hoop het ook.
  maandag 24 april 2017 @ 18:27:20 #119
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_170459031
Sterkte Yreal. Hopelijk komt het goed.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  maandag 24 april 2017 @ 18:27:45 #120
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_170459036
Dit is de eerste keer in mijn studie dat ik echt geen idee heb over wat ze het hebben: belastingrecht.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_170459977
quote:
9s.gif Op maandag 24 april 2017 18:27 schreef KetchupFTW het volgende:
Dit is de eerste keer in mijn studie dat ik echt geen idee heb over wat ze het hebben: belastingrecht.
Vertel?
  maandag 24 april 2017 @ 19:16:47 #122
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_170460267
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 19:08 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Vertel?
Heel vaag opgeschreven. Er wordt in het boek van uitgegaan dat we al bekend zijn met begrippen die ik nooit eerder heb gehoord, zonder enige extra uitleg.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  Moderator maandag 24 april 2017 @ 19:20:56 #123
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_170460363
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 19:16 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Heel vaag opgeschreven. Er wordt in het boek van uitgegaan dat we al bekend zijn met begrippen die ik nooit eerder heb gehoord, zonder enige extra uitleg.
noem er eens een paar?

Ik heb een hbo cursus belastingrecht gevolgd dus weet er wel wat vanaf :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_170461474
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 19:16 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Heel vaag opgeschreven. Er wordt in het boek van uitgegaan dat we al bekend zijn met begrippen die ik nooit eerder heb gehoord, zonder enige extra uitleg.
Heb ik bij personen- en familierecht. "Partner", "huwelijk", "familie".
  maandag 24 april 2017 @ 20:10:04 #125
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_170461662
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 19:20 schreef MaJo het volgende:

[..]

noem er eens een paar?

Ik heb een hbo cursus belastingrecht gevolgd dus weet er wel wat vanaf :)
''Ingekocht nog in te trekken aandelenkapitaal''.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  maandag 24 april 2017 @ 20:17:56 #126
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_170461873
Stel je voor: je bent eerstejaarsrechtenstudentje. Je weet niets van belasting of belastingrecht. Je bent nu bezig met week 2/7, en je krijgt dergelijke teksten voorgeschoteld:

''De wetgever heeft met de introductie van het meesleepaanmerkelijkbelang de werking van het aanmerkelijkbelangregime bewust verbreed tot specifiek aangewezen vermogensbestanddelen die op zich zichzelf beschouwd geen aanmerkelijkbelangenpositie impliceren''.

:r
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_170463074
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 20:17 schreef KetchupFTW het volgende:
Stel je voor: je bent eerstejaarsrechtenstudentje. Je weet niets van belasting of belastingrecht. Je bent nu bezig met week 2/7, en je krijgt dergelijke teksten voorgeschoteld:

''De wetgever heeft met de introductie van het meesleepaanmerkelijkbelang de werking van het aanmerkelijkbelangregime bewust verbreed tot specifiek aangewezen vermogensbestanddelen die op zich zichzelf beschouwd geen aanmerkelijkbelangenpositie impliceren''.

:r
Aanmerkelijk belang = box 2 a.k.a. 5% van de aandelen in een vennootschap waarvan het kapitaal in aandelen is verdeeld.
De meesleepregeling staat in art. 13 lid 4 vpb, en houdt in dat winstbewijzen en bepaalde schuldvorderingen ook onder het a.b. gebracht worden indien de belastingplichtige ten minste 5% van de aandelen in een vennootschap heeft waarvan het kapitaal in aandelen is verdeeld.
Wat hier wordt gezegd is dat het a.b. is uitgebreid van alleen aandelen tot aandelen, winstbewijzen en bepaalde schuldvorderingen, terwijl deze winstbewijzen of schuldvorderingen alleen geen a.b. vormen.

Zo duidelijk(er)? :P
  maandag 24 april 2017 @ 21:07:24 #128
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_170463369
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 20:58 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Aanmerkelijk belang = box 2 a.k.a. 5% van de aandelen in een vennootschap waarvan het kapitaal in aandelen is verdeeld.
De meesleepregeling staat in art. 13 lid 4 vpb, en houdt in dat winstbewijzen en bepaalde schuldvorderingen ook onder het a.b. gebracht worden indien de belastingplichtige ten minste 5% van de aandelen in een vennootschap heeft waarvan het kapitaal in aandelen is verdeeld.
Wat hier wordt gezegd is dat het a.b. is uitgebreid van alleen aandelen tot aandelen, winstbewijzen en bepaalde schuldvorderingen, terwijl deze winstbewijzen of schuldvorderingen alleen geen a.b. vormen.

Zo duidelijk(er)? :P
Ja. Helaas is dit maar ~1/7de van één pagina waar we in totaal iets van 50 elke week moeten lezen.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_170463581
quote:
14s.gif Op maandag 24 april 2017 21:07 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Ja. Helaas is dit maar ~1/7de van één pagina waar we in totaal iets van 50 elke week moeten lezen.
Je moet ook niet alles lezen. :P
Was het alleen a.b. of ook nog andere onderwerpen deze week?
Al kennisgemaakt met de renteaftrekbeperkingen (15ad, 13l en dat soort onzin)?
pi_170463634
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 20:17 schreef KetchupFTW het volgende:
Stel je voor: je bent eerstejaarsrechtenstudentje. Je weet niets van belasting of belastingrecht. Je bent nu bezig met week 2/7, en je krijgt dergelijke teksten voorgeschoteld:

''De wetgever heeft met de introductie van het meesleepaanmerkelijkbelang de werking van het aanmerkelijkbelangregime bewust verbreed tot specifiek aangewezen vermogensbestanddelen die op zich zichzelf beschouwd geen aanmerkelijkbelangenpositie impliceren''.

:r
lees, we hebben wat bedacht dat mensen niet al te makkelijk kunnen lopen kutten zodat ze een ab kunnen ontwijken.

Ze moeilijk is het niet. Belastingrecht is 20% systeem en 79% antimisbruikbepalingen.
  maandag 24 april 2017 @ 21:17:05 #131
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_170463663
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 21:13 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Je moet ook niet alles lezen. :P
Was het alleen a.b. of ook nog andere onderwerpen deze week?
Al kennisgemaakt met de renteaftrekbeperkingen (15ad, 13l en dat soort onzin)?
Schijf 2 en 3 van de IB. Ben inmiddels maar gestopt om Romeins vermogensrecht te gaan doen en tussendoor een potje te huilen.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_170463684
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 21:13 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Je moet ook niet alles lezen. :P
Was het alleen a.b. of ook nog andere onderwerpen deze week?
Al kennisgemaakt met de renteaftrekbeperkingen (15ad, 13l en dat soort onzin)?
Haha, dat is masterstof joh :D

En Ketchup, niet zo aanstellen. Gewoon lezen, niemand verwacht dat je direct alles snapt en onthoudt. Komt wel goed.
  maandag 24 april 2017 @ 21:19:19 #133
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_170463714
quote:
14s.gif Op maandag 24 april 2017 21:18 schreef Tchock het volgende:

[..]

Haha, dat is masterstof joh :D

En Ketchup, niet zo aanstellen. Gewoon lezen, niemand verwacht dat je direct alles snapt en onthoudt. Komt wel goed.
Meh, het is niet het lezen dat het probleem is. Het probleem is dat het gewoon langs mijn ogen heen glijdt omdat het zo onduidelijk voor me is. Ik leer niets op die manier.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  maandag 24 april 2017 @ 21:19:43 #134
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_170463724
Had ik ook met m&o trouwens, hence de onvoldoende op mijn diploma.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_170463737
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 21:19 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Meh, het is niet het lezen dat het probleem is. Het probleem is dat het gewoon langs mijn ogen heen glijdt omdat het zo onduidelijk voor me is. Ik leer niets op die manier.
Enerzijds: precies wat ik zeg, niemand verwacht dat je alles onthoudt en snapt. Het meeste wordt pas echt duidelijk als je er mee oefent.

Anderzijds: wen er maar aan, want ongeveer de helft van je rechtenstudie is slecht geformuleerde teksten over droge stof lezen.
  maandag 24 april 2017 @ 21:21:26 #136
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_170463770
quote:
14s.gif Op maandag 24 april 2017 21:20 schreef Tchock het volgende:

[..]

Enerzijds: precies wat ik zeg, niemand verwacht dat je alles onthoudt en snapt. Het meeste wordt pas echt duidelijk als je er mee oefent.

Anderzijds: wen er maar aan, want ongeveer de helft van je rechtenstudie is slecht geformuleerde teksten over droge stof lezen.
Oefenen gaat moeilijk als ze per week een paar meerkeuzevraagjes en open vragen opgeven.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_170463792
quote:
9s.gif Op maandag 24 april 2017 21:21 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Oefenen gaat moeilijk als ze per week een paar meerkeuzevraagjes en open vragen opgeven.
Dat is het oefenen slimpie. En als je de uitleg niet snapt dan snap je de wet misschien wel. De meesleep- en meetrekregelingen zijn best begrijpelijk opgeschreven in de IB.
pi_170463817
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 20:17 schreef KetchupFTW het volgende:
Stel je voor: je bent eerstejaarsrechtenstudentje. Je weet niets van belasting of belastingrecht. Je bent nu bezig met week 2/7, en je krijgt dergelijke teksten voorgeschoteld:

''De wetgever heeft met de introductie van het meesleepaanmerkelijkbelang de werking van het aanmerkelijkbelangregime bewust verbreed tot specifiek aangewezen vermogensbestanddelen die op zich zichzelf beschouwd geen aanmerkelijkbelangenpositie impliceren''.

:r
Als je een handboek leest dat ook voor de praktijk is geschreven: meestal kun je de stukken tekst die in een kleiner lettertype en met een grotere insprong van de kantlijn staan overslaan voor de propedeusestof :P.
pi_170463856
Wilde net zeggen. Dat stuk van de ib is zo duidelijk als het maar komt.

Ik had 25/25 punten bij de vragen of er sprake is van een ab. :')
pi_170463881
Ketchup, pak eens een willekeurig artikel 13 van de vpb en kom dan nog eens klagen over het ab :D
  maandag 24 april 2017 @ 21:34:51 #141
165633 eriksd
The grand facade...
pi_170464153
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 20:58 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Aanmerkelijk belang = box 2 a.k.a. 5% van de aandelen in een vennootschap waarvan het kapitaal in aandelen is verdeeld.
De meesleepregeling staat in art. 13 lid 4 vpb, en houdt in dat winstbewijzen en bepaalde schuldvorderingen ook onder het a.b. gebracht worden indien de belastingplichtige ten minste 5% van de aandelen in een vennootschap heeft waarvan het kapitaal in aandelen is verdeeld.
Wat hier wordt gezegd is dat het a.b. is uitgebreid van alleen aandelen tot aandelen, winstbewijzen en bepaalde schuldvorderingen, terwijl deze winstbewijzen of schuldvorderingen alleen geen a.b. vormen.

Zo duidelijk(er)? :P
Volgens mij heb je iets teveel in de deelnemingsvrijstelling lopen neuzen. Waarom je bijvoorbeeld met betrekking tot een AB over de meesleepregeling in de deelnemingsvrijstelling begint is mij geheel onduidelijk.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 24 april 2017 @ 21:37:58 #142
165633 eriksd
The grand facade...
pi_170464256
quote:
14s.gif Op maandag 24 april 2017 21:20 schreef Tchock het volgende:

[..]

Enerzijds: precies wat ik zeg, niemand verwacht dat je alles onthoudt en snapt. Het meeste wordt pas echt duidelijk als je er mee oefent.

Anderzijds: wen er maar aan, want ongeveer de helft van je rechtenstudie is slecht geformuleerde teksten over droge stof lezen.
Denk dat je als eerste slag moet snappen wat het voordeel is van een behaalde box (bijv qua percentage), dan kan je beredeneren waarom een belastingplichtige iets in een box wil hebben, hoe daarmee geknutseld kan worden en waarom de wetgever daar iets tegen doet. De hele AB regeling zit vol met faciliteiten en antimisbruikbepalingen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_170464374
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 21:19 schreef KetchupFTW het volgende:
Had ik ook met m&o trouwens, hence de onvoldoende op mijn diploma.
Had ik ook een vijf voor hoor, dus er is nog hoop.
pi_170464450
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 21:41 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Had ik ook een vijf voor hoor, dus er is nog hoop.
m&o :')
Scheikunde _O_
  maandag 24 april 2017 @ 21:50:09 #145
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_170464654
Ik zou gewoon in de Wet IB 2001 kijken en wegblijven uit de VPB voor de AB-regeling, anders dan DD zegt. Art. 4.9 IB voor de meesleepregeling (Stel iemand heeft 6% vd aandelen in een bv en daarnaast nog wat opties: dan behoren die opties ook tot het AB), voor de meetrekregeling kijk je in 4.10 IB (je vader heeft een AB, jij niet, maar op basis van art. 4.10 wordt het pakket van bijv. 2% meegetrokken in het AB.)

Het was natuurlijk al door meer mensen aangegeven dat je niet in de VPB moet kijken voor deze regeling, zag ik na het posten. ;)

[ Bericht 21% gewijzigd door Kopstoot op 24-04-2017 21:59:51 ]
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  maandag 24 april 2017 @ 22:02:29 #146
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_170465040
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 21:23 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Als je een handboek leest dat ook voor de praktijk is geschreven: meestal kun je de stukken tekst die in een kleiner lettertype en met een grotere insprong van de kantlijn staan overslaan voor de propedeusestof :P.
https://www.bol.com/nl/p/(...)en/1001004002595389/

Het gaat over dit boek.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  maandag 24 april 2017 @ 22:08:02 #147
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_170465194
Ik kan er nou ook niet echt uithalen wat wel of niet belangrijk is.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  maandag 24 april 2017 @ 22:08:39 #148
165633 eriksd
The grand facade...
pi_170465212
Nooit gezien. Voor oempaloempas zou ik gewoon Hoofdzaken Belastingrecht aanraden. Lekker simpel.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 24 april 2017 @ 22:14:49 #149
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_170465402
Ik blijf wel gewoon oempaloempa.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_170467112
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 21:23 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Als je een handboek leest dat ook voor de praktijk is geschreven: meestal kun je de stukken tekst die in een kleiner lettertype en met een grotere insprong van de kantlijn staan overslaan voor de propedeusestof :P.
Dat soort gekkigheid sla ik nog steeds automatisch over. Tenzij ik iets niet snap. Maar zelfs dan zoek ik nog liever naar artikelsgewijze toelichtingen op bijv. kluwer navigator. Vaak een stuk duidelijker dan het boek :')
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_170472763
quote:
15s.gif Op maandag 24 april 2017 22:14 schreef KetchupFTW het volgende:
Ik blijf wel gewoon oempaloempa.
Fiscaal _O_ ongegeneerd aftrekgrapjes kunnen maken _O_
pi_170473844
Bohh, gisteren voor het eerst in meer dan een jaar tijd een tt verneukt :')

Nu gelukkig arbeidsrechtgod
pi_170474123
Ik knijp hem voor de uitslag IPR... even wachten nog
pi_170474316
quote:
15s.gif Op dinsdag 25 april 2017 12:18 schreef Ties02 het volgende:
Ik knijp hem voor de uitslag IPR... even wachten nog
pi_170474934
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 15:49 schreef Ties02 het volgende:
Denk dat het juist getuigt van ambitie als je zo vroeg al een serieuze stage doet. Dat de beoordeling misschien wat minder is dan eentje in de master zal men wel begrijpen. Daarnaast kan je er natuurlijk veel van leren, ook dingen die je niet tijdens je studie voorgeschoteld krijgt.
Je ambitie bestaat in dat geval dan uit het halen van koffie. Ik heb zelf 0.0 aan een stagiair die ik zelfs bepaalde elementaire beginselen moet gaan uitleggen. Dan doe ik het liever zelf. Een stage werkt twee kanten op. Jij moet kennis maken met de praktijk en het specifieke kantoor, en het kantoor moet enigszins inzicht krijgen in jouw potentie.

Nee, wat mij betreft moet je niet eens aan een stage denken totdat je minimaal je bachelor hebt afgerond.
pi_170477602
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 13:02 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Je ambitie bestaat in dat geval dan uit het halen van koffie. Ik heb zelf 0.0 aan een stagiair die ik zelfs bepaalde elementaire beginselen moet gaan uitleggen. Dan doe ik het liever zelf. Een stage werkt twee kanten op. Jij moet kennis maken met de praktijk en het specifieke kantoor, en het kantoor moet enigszins inzicht krijgen in jouw potentie.

Nee, wat mij betreft moet je niet eens aan een stage denken totdat je minimaal je bachelor hebt afgerond.
Hmm zit wat in

Weet jij (of iemand anders) trouwens nog een goede sportschool in hartje Amsterdam of in de buurt van de Zuidas?
pi_170477946
Yessss een 7 voor IPR (voorlopig cijfer)

_O_

Wat jij IPA? Hopelijk past men de normering nog aan zoals bij de eerste kans.
  dinsdag 25 april 2017 @ 15:23:09 #158
165633 eriksd
The grand facade...
pi_170477960
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 15:05 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Hmm zit wat in

Weet jij (of iemand anders) trouwens nog een goede sportschool in hartje Amsterdam of in de buurt van de Zuidas?
Wat is je budget?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_170477997
quote:
15s.gif Op dinsdag 25 april 2017 15:23 schreef eriksd het volgende:

[..]

Wat is je budget?
Maakt niet uit, is voor twee maanden

Moet wel een beetje een serieuze gym zijn, geen basic fit rommel
  dinsdag 25 april 2017 @ 15:27:14 #160
165633 eriksd
The grand facade...
pi_170478031
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 15:24 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Maakt niet uit, is voor twee maanden

Moet wel een beetje een serieuze gym zijn, geen basic fit rommel
Op basis van verhalen: Gustav (zit op de zuidas) en Medico (bij het Olympisch Stadion).
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_170478100
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 15:27 schreef eriksd het volgende:

[..]

Op basis van verhalen: Gustav (zit op de zuidas) en Medico (bij het Olympisch Stadion).
Ziet er chique uit allemaal, zal eens kijken. Dankjewel.

Als er maar een squatrack staat ben ik eigenlijk al wel tevreden. En het moet een beetje rustig zijn..
pi_170478665
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 15:24 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Maakt niet uit, is voor twee maanden

Moet wel een beetje een serieuze gym zijn, geen basic fit rommel
Basic fit is op de meeste plekken erg goed. Hier hebben ze 4 squatracks en zelfs bumperplates. Alleen de drukte in de avond is kut
pi_170478740
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 15:51 schreef Henrys het volgende:

[..]

Basic fit is op de meeste plekken erg goed. Hier hebben ze 4 squatracks en zelfs bumperplates. Alleen de drukte in de avond is kut
Hmm ja dat laatste is het vooral, ik sport altijd in de avond.
pi_170478932
Basic fit _O_

Ik zit er altijd om 1 uur nog :')
pi_170478993
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 15:27 schreef eriksd het volgende:
Op basis van verhalen
Verrassend.
pi_170479088
Zeg, telt bij het volgen van een dubbele master een (gebonden) keuzevak voor beide masters mee?
pi_170479111
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 april 2017 16:00 schreef Yreal het volgende:
Basic fit _O_

Ik zit er altijd om 1 uur nog :')
Wut

Is die 24h open?
pi_170479124
quote:
15s.gif Op dinsdag 25 april 2017 16:02 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Verrassend.
Ik wilde hem niet maken :')
pi_170479557
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 16:06 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Wut

Is die 24h open?
https://www.basic-fit.com(...)erdam-distelweg-24-4
pi_170479584
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 13:02 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Je ambitie bestaat in dat geval dan uit het halen van koffie. Ik heb zelf 0.0 aan een stagiair die ik zelfs bepaalde elementaire beginselen moet gaan uitleggen. Dan doe ik het liever zelf. Een stage werkt twee kanten op. Jij moet kennis maken met de praktijk en het specifieke kantoor, en het kantoor moet enigszins inzicht krijgen in jouw potentie.

Nee, wat mij betreft moet je niet eens aan een stage denken totdat je minimaal je bachelor hebt afgerond.
Vriend van me is stagair geworden bij Law check na twee maanden bachelor, vroeg me al af wat je dan uberhaupt mag doen maar dat is dus echt alleen thee halen?
pi_170479939
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 16:32 schreef LA_niner het volgende:

[..]

Vriend van me is stagair geworden bij Law check na twee maanden bachelor, vroeg me al af wat je dan uberhaupt mag doen maar dat is dus echt alleen thee halen?
Koffie dus
  dinsdag 25 april 2017 @ 18:50:53 #172
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_170482037
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 15:24 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Maakt niet uit, is voor twee maanden

Moet wel een beetje een serieuze gym zijn, geen basic fit rommel
Wat is er mis met Basic Fit?
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_170482211
quote:
15s.gif Op dinsdag 25 april 2017 18:50 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Wat is er mis met Basic Fit?
Niks waarschijnlijk, maar heb gewoon een beetje een afkeer jegens die grote fitness ketens en het volk wat er komt
  dinsdag 25 april 2017 @ 19:02:54 #174
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_170482335
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 18:58 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Niks waarschijnlijk, maar heb gewoon een beetje een afkeer jegens die grote fitness ketens en het volk wat er komt
Beetje elitair dit.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_170482440
Basic Fit is een paupertent
pi_170482666
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 18:58 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Niks waarschijnlijk, maar heb gewoon een beetje een afkeer jegens die grote fitness ketens en het volk wat er komt
hier in zoetermeer zijn er vanmorgen een paar afgeknald die in een afgelegen gym kwam trainen.
pi_170483763
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 april 2017 19:14 schreef Yreal het volgende:

[..]

hier in zoetermeer zijn er vanmorgen een paar afgeknald die in een afgelegen gym kwam trainen.
Zoetermeer crime central
  dinsdag 25 april 2017 @ 20:03:02 #178
365082 IPA35
Patriarch
pi_170483789
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 15:22 schreef Ties02 het volgende:
Yessss een 7 voor IPR (voorlopig cijfer)

_O_

Wat jij IPA? Hopelijk past men de normering nog aan zoals bij de eerste kans.
7
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  dinsdag 25 april 2017 @ 20:03:33 #179
365082 IPA35
Patriarch
pi_170483800
Schijnt erg slecht gemaakt te zijn...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_170483912
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 20:03 schreef IPA35 het volgende:

[..]

7
Netjes
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 20:03 schreef IPA35 het volgende:
Schijnt erg slecht gemaakt te zijn...
Wat een toppers zijn wij dan weer. Hopen dat men de Strikwerda vraag compleet schrapt.
  dinsdag 25 april 2017 @ 20:26:14 #181
365082 IPA35
Patriarch
pi_170484435
quote:
6s.gif Op dinsdag 25 april 2017 20:07 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Netjes

[..]

Wat een toppers zijn wij dan weer. Hopen dat men de Strikwerda vraag compleet schrapt.
Als dat gebeurt zou dat dan niet al gebeurd moeten zijn.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  dinsdag 25 april 2017 @ 20:27:13 #182
365082 IPA35
Patriarch
pi_170484473
Had liever een 8 gewild.
Verder weer een stageplek misgelopen vanwege een "missende klik". Zucht ende steun.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_170484485
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 20:26 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Als dat gebeurt zou dat dan niet al gebeurd moeten zijn.
Geen idee, het is niet voor niets een voorlopig cijfer. De nabespreking moet nog volgen. Heb persoonlijk ook liever een 8, maar sta nog steeds gemiddeld een 8 dus in principe niet zo erg.
  dinsdag 25 april 2017 @ 20:29:11 #184
165633 eriksd
The grand facade...
pi_170484527
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 20:26 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Als dat gebeurt zou dat dan niet al gebeurd moeten zijn.
Filosofisch...
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  dinsdag 25 april 2017 @ 20:32:00 #185
365082 IPA35
Patriarch
pi_170484616
quote:
15s.gif Op dinsdag 25 april 2017 20:29 schreef eriksd het volgende:

[..]

Filosofisch...
Ik bedoel, wanneer je voornemens bent het cijfer op te hogen, dan doe je dat toch vóór je ze publiceert?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_170484774
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 20:32 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ik bedoel, wanneer je voornemens bent het cijfer op te hogen, dan doe je dat toch vóór je ze publiceert?
Ze staan ook nog niet op Progress. Ik heb op zich nog wel wat puntjes voor de nabespreking.
  woensdag 26 april 2017 @ 11:37:31 #188
365082 IPA35
Patriarch
pi_170495771
IPR op progress, maar geen verhoging :'(
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_170498020
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 11:37 schreef IPA35 het volgende:
IPR op progress, maar geen verhoging :'(
:'(

M'n gewogen gemiddelde voor de master is nu precies een 8,0 :D :')

Nu moet ik die scriptie wel acen.. eerst maar eens een goed schrijfplan.
  woensdag 26 april 2017 @ 14:15:28 #190
365082 IPA35
Patriarch
pi_170499307
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 13:19 schreef Ties02 het volgende:

[..]

:'(

M'n gewogen gemiddelde voor de master is nu precies een 8,0 :D :')

Nu moet ik die scriptie wel acen.. eerst maar eens een goed schrijfplan.
Ik ga dat al lang niet meer halen :') .
Mocht ik nog paar 8'en halen dan is een 7,5+ wellicht nog haalbaar.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_170499885
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 14:15 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ik ga dat al lang niet meer halen :') .
Mocht ik nog paar 8'en halen dan is een 7,5+ wellicht nog haalbaar.
Ik moet zeggen dat ik het wel redelijk veilig heb gehouden, dus niet allemaal extra keuzevakken
  woensdag 26 april 2017 @ 14:45:06 #192
365082 IPA35
Patriarch
pi_170499921
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 14:43 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik het wel redelijk veilig heb gehouden, dus niet allemaal extra keuzevakken
Zit dit jaar op 72 ec wanneer ik alles haal en heb ik het tweede blok 0 punten gehaald.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_170499967
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 14:45 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Zit dit jaar op 72 ec wanneer ik alles haal en heb ik het tweede blok 0 punten gehaald.
Uitslover, twee masters?
pi_170500388
Mijn cijferlijst gaat toch door photoshop heen voordat ik hem naar werkgevers stuur
pi_170500775
quote:
10s.gif Op woensdag 26 april 2017 15:06 schreef Henrys het volgende:
Mijn cijferlijst gaat toch door photoshop heen voordat ik hem naar werkgevers stuur
hebben ze dat niet door?
pi_170501097
quote:
6s.gif Op dinsdag 25 april 2017 16:05 schreef Pokkelmans het volgende:
Zeg, telt bij het volgen van een dubbele master een (gebonden) keuzevak voor beide masters mee?
Deze nog maar eens herhalen, voor ik ermee bij een studieadviseur moet aankloppen.
pi_170502162
quote:
10s.gif Op woensdag 26 april 2017 15:06 schreef Henrys het volgende:
Mijn cijferlijst gaat toch door photoshop heen voordat ik hem naar werkgevers stuur
:')
  woensdag 26 april 2017 @ 17:16:55 #198
365082 IPA35
Patriarch
pi_170503117
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 14:46 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Uitslover, twee masters?
Nee, wel twee richtingen (totaal 84 ec). Maar ik heb dit jaar alle verplichte vakken plus seminar gedaan (of aan het doen) minus twee, maar wel weer drie andere vakken erbij.

Dus volgend jaar nog scriptie, twee vakken en paar keuzevakken of zo.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_170503616
Er zijn blijkbaar ook al mbo 3 juristen. Zit er toch eentje te razen nu in de trein dat ze geen stage kan vinden...
  woensdag 26 april 2017 @ 17:56:30 #200
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_170503794
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 15:41 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Deze nog maar eens herhalen, voor ik ermee bij een studieadviseur moet aankloppen.
Als het vak bij beide studies gegeven wordt en onderdeel is van het programma, telt deze voor beide mee. Je kan dus (in theorie) een twee master halen door slechts 30 punten (en een scriptie) erbij te doen.

De meeste universiteiten hebben overlap in vakken sinds een paar jaar beperkt.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_170503914
quote:
10s.gif Op woensdag 26 april 2017 17:45 schreef Yreal het volgende:
Er zijn blijkbaar ook al mbo 3 juristen. Zit er toch eentje te razen nu in de trein dat ze geen stage kan vinden...
Pfffff
pi_170504845
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 17:56 schreef Ryon het volgende:

[..]

Als het vak bij beide studies gegeven wordt en onderdeel is van het programma, telt deze voor beide mee. Je kan dus (in theorie) een twee master halen door slechts 30 punten (en een scriptie) erbij te doen.

De meeste universiteiten hebben overlap in vakken sinds een paar jaar beperkt.
Dan toch maar eens informeren. Eén master met twee specialismen lijkt me ook wel wat. Ondernemings- én burgerlijk recht, voor in totaal 38 ECTS extra. Moet te doen zijn. Heb tijdens mijn herstelperiode ook in een jaar ongeveer 90 ECTS bij elkaar gebeund.
pi_170504855
quote:
10s.gif Op woensdag 26 april 2017 17:45 schreef Yreal het volgende:
Er zijn blijkbaar ook al mbo 3 juristen. Zit er toch eentje te razen nu in de trein dat ze geen stage kan vinden...
Is dat niet "sociaal-juridische dienstverlening" of zoiets?
pi_170504868
quote:
15s.gif Op woensdag 26 april 2017 18:57 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Is dat niet "sociaal-juridische dienstverlening" of zoiets?
Wilde graag de fiscale advocatuur in
pi_170505058
quote:
10s.gif Op woensdag 26 april 2017 18:57 schreef Yreal het volgende:

[..]

Wilde graag de fiscale advocatuur in
Zeker Suits gekeken of zo.
  woensdag 26 april 2017 @ 19:13:25 #206
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_170505198
quote:
15s.gif Op woensdag 26 april 2017 18:57 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Is dat niet "sociaal-juridische dienstverlening" of zoiets?
Is dat geen hbo-opleiding?
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  woensdag 26 april 2017 @ 19:15:03 #207
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_170505238
Inleiding EU-recht van een 7 naar een 8 gegaan op een half puntje (7,4 -> 7,5). Leuk dat afronden van de UL.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  woensdag 26 april 2017 @ 19:34:42 #208
365082 IPA35
Patriarch
pi_170505667
Suits en fiscaal?

Wat doen ze bij Suits überhaupt? Litigation? M&A beetje? IPO achtig spul?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_170505824
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 19:34 schreef IPA35 het volgende:
Suits en fiscaal?

Wat doen ze bij Suits überhaupt? Litigation? M&A beetje? IPO achtig spul?
Geen idee, nooit gezien. Maar kennelijk trekt het volk aan.
pi_170506232
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 19:41 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Geen idee, nooit gezien. Maar kennelijk trekt het volk aan.
Ongeveer de helft van alle aanmeldingen zijn nav Suits
  woensdag 26 april 2017 @ 20:25:09 #211
365082 IPA35
Patriarch
pi_170506901
Sjaars :')

Niet al studeren sinds vóór Suits :')
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_170510246
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 20:25 schreef IPA35 het volgende:
Sjaars :')

Niet al studeren sinds vóór Suits :')
Begonnen in 2010 _O_ :')
  woensdag 26 april 2017 @ 22:32:47 #213
365082 IPA35
Patriarch
pi_170510387
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 22:26 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Begonnen in 2010 _O_ :')
Niet Boston Legal nog meegemaakt hebben :')
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_170510417
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 22:32 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Niet Boston Legal nog meegemaakt hebben :')
Justinianus nog geholpen met z'n Codex _O_

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2017 22:34:01 ]
  woensdag 26 april 2017 @ 22:34:42 #215
365082 IPA35
Patriarch
pi_170510437
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 22:33 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Justinianus nog geholpen met z'n Codex _O_
Niet de schandknaap van Paulus geweest zijn :')
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_170512221
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 22:34 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Niet de schandknaap van Paulus geweest zijn :')
De landbouwrevolutie die de overgang van jager-verzamelaars naar kleine agrarische samenlevinkjes faciliteerde, waardoor voor het eerst behoefte bestond aan een soort van gecentraliseerde rechtspraak, hebben meegemaakt _O_
  donderdag 27 april 2017 @ 00:08:01 #217
365082 IPA35
Patriarch
pi_170512353
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 00:01 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

De landbouwrevolutie die de overgang van jager-verzamelaars naar kleine agrarische samenlevinkjes faciliteerde, waardoor voor het eerst behoefte bestond aan een soort van gecentraliseerde rechtspraak, hebben meegemaakt _O_
Niet gewoon trail by combat prefereren :')
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_170512403
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 00:08 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Niet gewoon trail by combat prefereren :')
De schepping waarbij God de van nature onvervreemdbare grondrechten aan mensen toebedeelde hebben gezien _O_
pi_170512436
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 00:10 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

De schepping waarbij God de van nature onvervreemdbare grondrechten aan mensen toebedeelde hebben gezien _O_
toen kréég je nog gewoon stufi :{ wat een tijden waren dat
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_170512515
quote:
11s.gif Op donderdag 27 april 2017 00:12 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

toen kréég je nog gewoon stufi :{ wat een tijden waren dat
Maarja, géén AWB.
  donderdag 27 april 2017 @ 04:47:08 #221
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_170514056
quote:
15s.gif Op donderdag 27 april 2017 00:20 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Maarja, géén AWB.
Ook geen Anwb. Stond je dan met je kapotte wagentje op weg naar de veemarkt.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_170515282
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 15:25 schreef LA_niner het volgende:

[..]

hebben ze dat niet door?
Nee, vaak vragen ze alleen om een digitale versie en de universiteit mag mijn cijfers niet verstrekken
pi_170519755
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 10:13 schreef Henrys het volgende:

[..]

Nee, vaak vragen ze alleen om een digitale versie en de universiteit mag mijn cijfers niet verstrekken
Hiermee hou je natuurlijk alleen jezelf voor de gek, maargoed
pi_170520550
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 10:13 schreef Henrys het volgende:

[..]

Nee, vaak vragen ze alleen om een digitale versie en de universiteit mag mijn cijfers niet verstrekken
Delete.
pi_170523163
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:21 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Hiermee hou je natuurlijk alleen jezelf voor de gek, maargoed
"Hé, Henrys, jij bent toch zo goed in *vakwaarvoorhenryseigenlijkeen6had*? Kom eens helpen met deze materie!"
pi_170537742
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 19:34 schreef IPA35 het volgende:
Suits en fiscaal?

Wat doen ze bij Suits überhaupt? Litigation? M&A beetje? IPO achtig spul?
Voornamelijk (Corporate) M&A (en wat ECM tussendoor, dat je soms wel en soms niet onder (Corporate) M&A kunt scharen).

quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 15:05 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Hmm zit wat in

Weet jij (of iemand anders) trouwens nog een goede sportschool in hartje Amsterdam of in de buurt van de Zuidas?
Naast die al genoemd zijn kun je ook David Lloyd (teringduur) en/of Vondelgym (teringhip, van onze vriend Arie Boomsma) proberen als budget je niet heel veel uitmaakt. Maar voor twee maanden zou je het ook bij die op de Zuidas kunnen houden, of even informeren waar je stageplaats afspraken mee heeft (dat hebben nagenoeg al die Zuidas kantoren wel).

quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 16:32 schreef LA_niner het volgende:

[..]

Vriend van me is stagair geworden bij Law check na twee maanden bachelor, vroeg me al af wat je dan uberhaupt mag doen maar dat is dus echt alleen thee halen?
Je krijgt echt wel klusjes hoor, in bepaalde mate. Je bent alleen veel te licht om een enigszins nuttige bijdrage te kunnen leveren. Dat is niet per se heel erg, maar de vraag is wat daarvan de invloed is op je beoordeling en of je dat persoonlijk wel moet willen. Ik raad het in ieder geval niet aan.

Je kunt wel mooi dingen opzoeken, dat is dan wel weer handig.
  vrijdag 28 april 2017 @ 10:21:09 #227
365082 IPA35
Patriarch
pi_170538795
quote:
15s.gif Op donderdag 27 april 2017 00:20 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Maarja, géén AWB.
Gewoon Saksenspiegel.
Hand muß hand wahren en zo.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  vrijdag 28 april 2017 @ 11:47:11 #228
365082 IPA35
Patriarch
pi_170540289
Even een vraagje.

Wanneer je afgewezen bent voor een stage en je per telefoon nogal onduidelijke redenen kreeg aangedragen waarmee je weinig kan. Is het dan raar om een mailtje te sturen met de vraag om concreet verbeterpunten te noemen?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  vrijdag 28 april 2017 @ 11:50:25 #229
165633 eriksd
The grand facade...
pi_170540365
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 11:47 schreef IPA35 het volgende:
Even een vraagje.

Wanneer je afgewezen bent voor een stage en je per telefoon nogal onduidelijke redenen kreeg aangedragen waarmee je weinig kan. Is het dan raar om een mailtje te sturen met de vraag om concreet verbeterpunten te noemen?
Neuh, zou er alleen niet op reageren.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_170540399
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 20:25 schreef IPA35 het volgende:
Sjaars :')

Niet al studeren sinds vóór Suits :')
Rechten studeren en niet een fatsoenlijke studie doen. :')
  vrijdag 28 april 2017 @ 11:52:48 #231
365082 IPA35
Patriarch
pi_170540400
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 april 2017 11:50 schreef eriksd het volgende:

[..]

Neuh, zou er alleen niet op reageren.
Ja precies.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  vrijdag 28 april 2017 @ 16:05:45 #232
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_170544987
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 11:47 schreef IPA35 het volgende:
Even een vraagje.

Wanneer je afgewezen bent voor een stage en je per telefoon nogal onduidelijke redenen kreeg aangedragen waarmee je weinig kan. Is het dan raar om een mailtje te sturen met de vraag om concreet verbeterpunten te noemen?
Nee hoor. Kan je gewoon vragen.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_170545456
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 april 2017 11:50 schreef eriksd het volgende:

[..]

Neuh, zou er alleen niet op reageren.
_O-
  dinsdag 9 mei 2017 @ 22:57:08 #235
346637 Ahmad1nejad
Droeftoeter
pi_170816757
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 19:28 schreef Ties02 het volgende:
http://www.nu.nl/gezondhe(...)-blijft-stijgen.html

Iemand dit ooit geprobeerd?
ken wel iemand die dat gebruikt bij het studeren. Schijnt dat je zo 10 uur achtereen geconcentreerd kan werken. Heb daar zelf nooit behoefte aan gehad. Het is ook niet zo dat je er sneller op kan leren of beter dingen zal onthouden afaik.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
  woensdag 10 mei 2017 @ 18:49:04 #236
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_170833133
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 19:28 schreef Ties02 het volgende:
http://www.nu.nl/gezondhe(...)-blijft-stijgen.html

Iemand dit ooit geprobeerd?
Ik jaag er altijd gewoon een lijntje pep doorheen. Werkt veel beter.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_170851347
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 19:28 schreef Ties02 het volgende:
http://www.nu.nl/gezondhe(...)-blijft-stijgen.html

Iemand dit ooit geprobeerd?
Natuurlijk niet

Dat is voor mietjes
  donderdag 11 mei 2017 @ 22:39:52 #238
365082 IPA35
Patriarch
pi_170868314
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 19:28 schreef Ties02 het volgende:
http://www.nu.nl/gezondhe(...)-blijft-stijgen.html

Iemand dit ooit geprobeerd?
Ik overweeg het.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_170872477
quote:
6s.gif Op donderdag 11 mei 2017 14:27 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Natuurlijk niet

Dat is voor mietjes
Dit, als je zo'n pilletje nodig hebt om je vakken van rechten te halen heb je een groter probleem :')
Play hard, go pro.
pi_170876935
Toch 4 punten erbij gekregen voor IPR.. helaas net niet genoeg voor een 8 :'(
  vrijdag 12 mei 2017 @ 23:15:56 #241
365082 IPA35
Patriarch
pi_170894121
Ondernemingsrecht 2 :')
Doodgaan :o
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  Moderator zaterdag 13 mei 2017 @ 00:45:43 #242
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_170895947
Ik heb nog wel wat ritalin liggen O-)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  woensdag 17 mei 2017 @ 15:37:56 #243
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_171005193
Ik neem aan dat bestuursrechter bestuursrecht en strafrechters strafrecht hebben gestudeerd. Hoe kan de Hoge Raad dan over elk rechtsgebied rechtspreken?
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  woensdag 17 mei 2017 @ 18:07:55 #244
165633 eriksd
The grand facade...
pi_171009070
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 15:37 schreef KetchupFTW het volgende:
Ik neem aan dat bestuursrechter bestuursrecht en strafrechters strafrecht hebben gestudeerd. Hoe kan de Hoge Raad dan over elk rechtsgebied rechtspreken?
Al op de site van de rechtspraak gekeken?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  woensdag 17 mei 2017 @ 18:17:31 #245
258802 Yreal
henk..!
pi_171009220
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 15:37 schreef KetchupFTW het volgende:
Ik neem aan dat bestuursrechter bestuursrecht en strafrechters strafrecht hebben gestudeerd. Hoe kan de Hoge Raad dan over elk rechtsgebied rechtspreken?
Gewoon een beetje doen alsof
pi_171010947
Niet echt kantoorweer..
pi_171010979
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 15:37 schreef KetchupFTW het volgende:
Ik neem aan dat bestuursrechter bestuursrecht en strafrechters strafrecht hebben gestudeerd. Hoe kan de Hoge Raad dan over elk rechtsgebied rechtspreken?
Onjuiste aanname. En de Hoge Raad bestaat ook niet uit één rechter.
pi_171011057
quote:
15s.gif Op woensdag 17 mei 2017 19:34 schreef Ties02 het volgende:
Niet echt kantoorweer..
Functioneel weer. Laptopje van de zaak mee en lekker in het Vondelpark of Noorderplatsoen chillen 8-)
mag het weten
  donderdag 18 mei 2017 @ 14:51:47 #249
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_171028887
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_171032964
quote:
hoef je niet te leren toch?
pi_171033003
Ojee, cijfers! :*
pi_171033046
Even crossposten:

quote:
10s.gif Op donderdag 18 mei 2017 18:11 schreef Pokkelmans het volgende:
http://www.providencejour(...)nequin-hammer-attack

Politie van Nevada was op zoek naar iemand die twee slapende daklozen doodsloeg met een hamer. Hebben ze een "lokdakloze" gemaakt door een pop in een slaapzak te leggen. Kerel die vervolgens met een hamer op "het hoofd" van de pop sloeg is aangehouden en wordt nu aangeklaagd voor poging tot moord.

Van die voorbeeldjes die je enkel bij propedeuse strafrecht behandelt blijken dus toch relevant te zijn voor de praktijk :D
  vrijdag 19 mei 2017 @ 19:40:20 #253
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_171058782
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 18:06 schreef LA_niner het volgende:

[..]

hoef je niet te leren toch?
Ik niet. Als je doorgaat met fiscaal wel.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_171062506
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 19:40 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Ik niet. Als je doorgaat met fiscaal wel.
echt? waarom zou fiscalist complexiteit van belastingwetgeving moeten berekenen?
pi_171062522
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 19:40 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Ik niet. Als je doorgaat met fiscaal wel.
Bijna klaar met master, niet tegengekomen.
pi_171062554
quote:
6s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 22:02 schreef Tchock het volgende:

[..]

Bijna klaar met master, niet tegengekomen.
dacht al, is vgm iets voor fiscale economie.
pi_171077144
Is er iemand hier die de bachelor European Law heeft gedaan? Kijken werkgevers negatief tegenover deze studie?
  zaterdag 20 mei 2017 @ 19:16:07 #258
165633 eriksd
The grand facade...
pi_171078521
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 18:06 schreef Paradox_System het volgende:
Is er iemand hier die de bachelor European Law heeft gedaan? Kijken werkgevers negatief tegenover deze studie?
Ja.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zaterdag 20 mei 2017 @ 20:04:20 #259
258802 Yreal
henk..!
pi_171079493
quote:
42.

Zo moeilijk is dat niet
  zaterdag 20 mei 2017 @ 21:06:17 #260
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_171081100
quote:
6s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 22:02 schreef Tchock het volgende:

[..]

Bijna klaar met master, niet tegengekomen.
Jij deed toch strafrecht?
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_171081112
quote:
15s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 21:06 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Jij deed toch strafrecht?
Deed, ja. Nu Internationaal en Europees belastingrecht.
  zaterdag 20 mei 2017 @ 21:07:42 #262
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_171081131
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 21:06 schreef Tchock het volgende:

[..]

Deed, ja. Nu Internationaal en Europees belastingrecht.
Zonder de bachelor fiscaal? :o
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_171081148
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 21:07 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Zonder de bachelor fiscaal? :o
Nee. :P
  zaterdag 20 mei 2017 @ 21:08:22 #264
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_171081156
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 21:08 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee. :P
O :D
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  zaterdag 20 mei 2017 @ 21:08:46 #265
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_171081171
Belastingrecht trekt me niet zo. Teveel cijfers.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  zaterdag 20 mei 2017 @ 21:10:40 #266
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_171081234
Ik ga denk ik lekker de publiekrechtelijke kant op.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  zaterdag 20 mei 2017 @ 21:13:29 #267
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_171081330
Maargoed, de bachelor fiscaal op de UvA is dan ook niet veel meer dan een grote minor.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_171081333
quote:
6s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 21:10 schreef KetchupFTW het volgende:
Ik ga denk ik lekker de publiekrechtelijke kant op.
Paxcon ook

Die gaat binnenkort een uitkering aanvragen
  zaterdag 20 mei 2017 @ 21:14:08 #269
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_171081347
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 21:13 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Paxcon ook

Die gaat binnenkort een uitkering aanvragen
Er is toch genoeg werk binnen het bestuursrecht?
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  zaterdag 20 mei 2017 @ 21:51:01 #270
258802 Yreal
henk..!
pi_171082490
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 21:13 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Paxcon ook

Die gaat binnenkort een uitkering aanvragen
ik heb een uitkering _O_
  zaterdag 20 mei 2017 @ 22:46:14 #271
165633 eriksd
The grand facade...
pi_171084249
quote:
15s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 21:13 schreef KetchupFTW het volgende:
Maargoed, de bachelor fiscaal op de UvA is dan ook niet veel meer dan een grote minor.
Waardeloze fiscalisten levert het ook op.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zaterdag 20 mei 2017 @ 23:12:17 #272
263417 Keyos
Like a Boss
pi_171085044
quote:
15s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 21:13 schreef KetchupFTW het volgende:
Maargoed, de bachelor fiscaal op de UvA is dan ook niet veel meer dan een grote minor.
Ah joh, het werk leer je toch pas in de praktijk op je eerste stage/werkstudentschap/fulltime baan. Je hebt alleen je entreeticket nodig en een mooie lijst. Dat je minder uren fiscale vakken hebt op de UvA maakt dan ook allemaal geen donder uit.

Loop nu een tijdje mee bij de Belastingdienst, leer je ook weer ontzettend veel op gebieden waar op geen enkele uni veel aandacht aan wordt besteed (denk aan het destilleren van informatie aan de hand van de balans & W/V-rekening). Zelfs met een bijna volledige bachelor in fiscaal is er te weinig tijd om daar aandacht aan te besteden. Zo blijf je aan de gang.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_171088210
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 19:16 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ja.
Welke v/d 2?
pi_171088229
quote:
15s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 21:13 schreef KetchupFTW het volgende:
Maargoed, de bachelor fiscaal op de UvA is dan ook niet veel meer dan een grote minor.
Volgend collegejaar nieuw programma.
  zondag 21 mei 2017 @ 02:00:33 #275
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_171088511
quote:
15s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 21:13 schreef KetchupFTW het volgende:
Maargoed, de bachelor fiscaal op de UvA is dan ook niet veel meer dan een grote minor.
Klopt, moet je je voorstellen wat de master voorstelt, weinig.

Gelukkig bewijst DD hier regelmatig dat je in bijv. Leiden ook alles inhoudelijk verkeerd mag beoordelen en toch kunt slagen. Dus ja, pretstudie. ;)
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_171114002
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 02:00 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Klopt, moet je je voorstellen wat de master voorstelt, weinig.

Gelukkig bewijst DD hier regelmatig dat je in bijv. Leiden ook alles inhoudelijk verkeerd mag beoordelen en toch kunt slagen. Dus ja, pretstudie. ;)
Zeker de enige reden dat je hier komt posten om zulke dingen te melden? Is je ego nu gestreeld dan?
  maandag 22 mei 2017 @ 12:02:18 #277
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_171114133
Klopt, ontzettend gestreeld.

Hoewel het wel meespeelt dat je keer op keer andere universiteiten dan die van Leiden beticht slecht onderwijs te bieden en ook regelmatig stelt dat je met een fiscale master zonder bachelor een kennisachterstand hebt. ;)
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  maandag 22 mei 2017 @ 12:12:37 #278
165633 eriksd
The grand facade...
pi_171114354
Hoppa!
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_171115678
Bazinga!
pi_171115958
quote:
14s.gif Op maandag 22 mei 2017 12:02 schreef Kopstoot het volgende:
fiscale master zonder bachelor een kennisachterstand hebt. ;)
Is gwn zo.
pi_171118843
Er wordt wel eens gesteld dat rechten makkelijk is. Zijn de FOK!ers het daar mee eens?
pi_171118955
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 15:57 schreef snorvanJohanDerksen het volgende:
Er wordt wel eens gesteld dat rechten makkelijk is. Zijn de FOK!ers het daar mee eens?
Nee.
pi_171118961
quote:
1s.gif Op maandag 22 mei 2017 13:39 schreef LA_niner het volgende:

[..]

Is gwn zo.
Eindelijk zeg je eens wat zinnigs.
pi_171118984
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 15:57 schreef snorvanJohanDerksen het volgende:
Er wordt wel eens gesteld dat rechten makkelijk is. Zijn de FOK!ers het daar mee eens?
Ja.
pi_171120634
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 16:01 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja.
Ligt aan je definitie, eenvoudiger tov gemiddelde academische opleiding wellicht maar niet haalbaar voor helft van Nederland.
pi_171120667
quote:
1s.gif Op maandag 22 mei 2017 17:05 schreef LA_niner het volgende:

[..]

Ligt aan je definitie, eenvoudiger tov gemiddelde academische opleiding wellicht maar niet haalbaar voor helft van Nederland.
Ik neem aan dat de vraag was of het voor mij makkelijk is. Ik kan niet relativeren met iedereen in Nederland.
pi_171120962
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 17:06 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik neem aan dat de vraag was of het voor mij makkelijk is. Ik kan niet relativeren met iedereen in Nederland.
Is zo, omdat ie vraag naar jullie mening, wilde je post echter nuanceren omdat de achterliggende gedachte achter z'n vraag is dat ie rechten overweegt indien dat een eenvoudige opleiding is en dat is niet zondermeer zo.
  maandag 22 mei 2017 @ 17:31:59 #288
165633 eriksd
The grand facade...
pi_171121308
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 15:57 schreef snorvanJohanDerksen het volgende:
Er wordt wel eens gesteld dat rechten makkelijk is. Zijn de FOK!ers het daar mee eens?
Je kan het zo moeilijk maken als je wil, maar als je voor de zes gaat is het een makkelijke studie.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_171123288
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 17:31 schreef eriksd het volgende:

[..]

Je kan het zo moeilijk maken als je wil, maar als je voor de zes gaat is het een makkelijke studie.
Nee ik ambieer een baan als OvJ, maar vraag me af of ik naast rechten dan wellicht nog een studie kan nemen. Ik vraag me echter ook af of dat wel toegevoegde waarde heeft voor deze specifieke baan.

[ Bericht 1% gewijzigd door snorvanJohanDerksen op 22-05-2017 19:47:31 ]
  maandag 22 mei 2017 @ 21:04:00 #290
346637 Ahmad1nejad
Droeftoeter
pi_171126715
quote:
1s.gif Op maandag 22 mei 2017 19:20 schreef snorvanJohanDerksen het volgende:

[..]

Nee ik ambieer een baan als OvJ, maar vraag me af of ik naast rechten dan wellicht nog een studie kan nemen. Ik vraag me echter ook af of dat wel toegevoegde waarde heeft voor deze specifieke baan.
nee, maar hoe groot is de kans dat je na je master nog steeds enkel OvJ wil worden? Kies toch gewoon een studie die je interessant lijkt ipv je blind te staren op één enkele functie
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_171127173
quote:
11s.gif Op maandag 22 mei 2017 21:04 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

nee, maar hoe groot is de kans dat je na je master nog steeds enkel OvJ wil worden? Kies toch gewoon een studie die je interessant lijkt ipv je blind te staren op één enkele functie
Dit. Ga eerst maar eens beginnen, dan ontdek je vanzelf wat je leuk vindt.
pi_171129309
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 13:21 schreef Tchock het volgende:
Bazinga!
pi_171130683
Welke masters bieden - naast de fiscale masters - nog redelijke baankansen? Ik zie dat ze bij een aantal universiteiten masters aanbieden die zich richten op recht en technologie. Zo heb je in Tilburg bijvoorbeeld de master "Law and Technology" en in Groningen bieden ze de master "Recht en ICT" aan. Hoe kijken werkgevers naar deze masters?
  maandag 22 mei 2017 @ 23:14:24 #294
165633 eriksd
The grand facade...
pi_171131224
De almachtige werkgever. Je weet dat werkgevers ook pipo's uit de provincie kunnen zijn met middelmatig niveau? Altijd dat gebrabbel alsof werkgevers een soort opperwezen zijn, komop.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_171131752
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 22:53 schreef harddriver het volgende:
Welke masters bieden - naast de fiscale masters - nog redelijke baankansen? Ik zie dat ze bij een aantal universiteiten masters aanbieden die zich richten op recht en technologie. Zo heb je in Tilburg bijvoorbeeld de master "Law and Technology" en in Groningen bieden ze de master "Recht en ICT" aan. Hoe kijken werkgevers naar deze masters?
Echt een master voor computernerds
pi_171132834
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 23:14 schreef eriksd het volgende:
pipo's uit de provincie [...] met middelmatig niveau
Hallo.
pi_171134875
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 23:14 schreef eriksd het volgende:
De almachtige werkgever. Je weet dat werkgevers ook pipo's uit de provincie kunnen zijn met middelmatig niveau? Altijd dat gebrabbel alsof werkgevers een soort opperwezen zijn, komop.
Jij, iemand die naar ik meen(al geruime tijd?) een baan heeft, heeft een ander perspectief omdat je 'on the other side' zit. Als ik met mensen spreek die gewoon aan het werk zijn bestaat het beeld dat je je niet zo'n zorgen moet maken want het valt allemaal wel mee met dat solliciteren en werkgevers zijn maar mensen etc., maar als je zelf je voet nog niet in de deur hebt ziet het er wat angstiger uit. Toen jij solliciteerde zat je toen niet in hetzelfde schuitje en bleek het allemaal allemaal wel mee te vallen of hoe heb jij dat proces ervaren?
Play hard, go pro.
pi_171150690
Ligt het aan mij of is BPR2 echt zo weinig en eenvoudig op het beslaggedeelte na?
  dinsdag 23 mei 2017 @ 18:17:46 #299
258802 Yreal
henk..!
pi_171151004
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 03:52 schreef Aethereal het volgende:

[..]

Jij, iemand die naar ik meen(al geruime tijd?) een baan heeft, heeft een ander perspectief omdat je 'on the other side' zit. Als ik met mensen spreek die gewoon aan het werk zijn bestaat het beeld dat je je niet zo'n zorgen moet maken want het valt allemaal wel mee met dat solliciteren en werkgevers zijn maar mensen etc., maar als je zelf je voet nog niet in de deur hebt ziet het er wat angstiger uit. Toen jij solliciteerde zat je toen niet in hetzelfde schuitje en bleek het allemaal allemaal wel mee te vallen of hoe heb jij dat proces ervaren?
erik is geboren op de zuidas.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 18:22:08 #300
346637 Ahmad1nejad
Droeftoeter
pi_171151080
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 18:17 schreef Yreal het volgende:

[..]

erik is geboren op de zuidas.
Met een lijntje coke in de kribbe
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
  dinsdag 23 mei 2017 @ 18:22:20 #301
346637 Ahmad1nejad
Droeftoeter
pi_171151081
Vol
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')