abonnement Unibet Coolblue
pi_170212565
President

Donald Trump - New York

Vice President

Mike Pence - Indiana

*Cabinet members:

Rex Tillerson - Secretary of State
Steven Mnuchin - Secretary of Treasury
General Jim 'Mad Dog' Mattis - Secretary of Defense
Jeff Sessions - Attorney General
Ryan Zinke - Secretary of the Interior
Sonny Perdue - Secretary of Agriculture
Wilbur Ross - Secretary of Commerce
Alexander Acosta - Secretary of Labor
Tom Price - Secretary of Health and Human Services
Ben Carson - Secretary of Housing & Urban Development
Elaine Chao - Secretary of Transportation
Rick Perry - Secretary of Energy
Betsy DeVos - Secretary of Education
Steve Shulkin - Secretary of Veterans Affairs
John F. Kelly - Secretary of Homeland Security

*Cabinet-level officials:

Reince Priebus - White House Chief of Staff
Robert Lighthizer - United States Trade Reprensentative
Dan Coats - Director of National Intelligence
Nikki Haley - US Ambassador to the UN
Mick Mulvaney - Director of the Office of Management & Budget
Mike Pompeo - CIA Director
Scott Pruitt - EPA Administrator
Linda McMahon - Administrator SBA

White House Office:

Stephen Bannon - Chief Strategist
Stephen Miller - Senior Adviser Policy
Jared Kushner - Senior Adviser Strategic Planning
Herbert Raymond McMaster - National Security Adviser
Thomas Bossart - Homeland Security Adviser
Kellyanne Conway- Counselor
Carl Icahn - Regulatory Czar
Donald McGahn - White House Counsel
Peter Navarro - Trade Czar
Sean Spicer - Press Secretary

* Meerderheid Senaat vereist

Cabinet of Donald Trump
List of executive actions by Donald Trump
List of presidential trips made by Donald Trump

Hoogtepunten tot nu toe:
Bekijk de tracker van de Guardian voor de laatste stand van zaken

The view from nowhere.
  Overall beste user 2022 vrijdag 14 april 2017 @ 13:00:57 #2
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170212892
Ik vind het trouwens niet heel erg als er een atoombom op die gele rakkers wordt gesmeten. Heel China zit er vol mee, dus de Korea's en Japan en zo halen daar maar nieuwe bewoners als ze ook een paar atoombommen moeten koppen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Redactie Games vrijdag 14 april 2017 @ 13:10:23 #3
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_170213092
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 13:00 schreef Ulx het volgende:
Ik vind het trouwens niet heel erg als er een atoombom op die gele rakkers wordt gesmeten. Heel China zit er vol mee, dus de Korea's en Japan en zo halen daar maar nieuwe bewoners als ze ook een paar atoombommen moeten koppen.
We hebben hier hier wel over 26 miljoen inwoners, los van de burgerslachtoffers denk aan het verlies van de economische waarde, het verlies voor wetenschap...
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  Overall beste user 2022 vrijdag 14 april 2017 @ 13:38:26 #4
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170213618
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 13:10 schreef Puddington het volgende:

[..]

We hebben hier hier wel over 26 miljoen inwoners, los van de burgerslachtoffers denk aan het verlies van de economische waarde, het verlies voor wetenschap...
Ok, het is slecht voor de beurzen en dus ook ook voor mijn pensioen. Dat is inderdaad een goede reden het niet te doen. Maar je bent toch wel met me eens dat je soms mensen eerst moet doden voordat je ze het leven kunt redden? Het klinkt cru misschien, maar als Trump nou niet met atoombommen gaat gooien vallen er misschien doden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 14 april 2017 @ 13:41:23 #5
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_170213693
Ik lach me rot.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_170213899
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 13:38 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ok, het is slecht voor de beurzen en dus ook ook voor mijn pensioen. Dat is inderdaad een goede reden het niet te doen. Maar je bent toch wel met me eens dat je soms mensen eerst moet doden voordat je ze het leven kunt redden? Het klinkt cru misschien, maar als Trump nou niet met atoombommen gaat gooien vallen er misschien doden.
The war to end all wars hebben we in 1914-1918 al gehad.
in a crowd you lose humanity
  Overall beste user 2022 vrijdag 14 april 2017 @ 13:56:43 #7
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170214051
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Redactie Games vrijdag 14 april 2017 @ 14:29:41 #8
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_170214703
Het pentagon is niet blij met de berichten van NBC:

JenGriffinFNC twitterde op vrijdag 14-04-2017 om 01:12:46 Multiple sr defense officials say this report is "wildly wrong" "crazy." Pentagon pushing back on NBC report, call… https://t.co/56UBsUB4Gq reageer retweet
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  vrijdag 14 april 2017 @ 15:12:36 #9
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_170215498


Stop de rechtse graaiende oorlogshitsers
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 april 2017 @ 15:48:27 #10
426493 crew  PippenScottie
pi_170216226
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 13:38 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ok, het is slecht voor de beurzen en dus ook ook voor mijn pensioen. Dat is inderdaad een goede reden het niet te doen. Maar je bent toch wel met me eens dat je soms mensen eerst moet doden voordat je ze het leven kunt redden? Het klinkt cru misschien, maar als Trump nou niet met atoombommen gaat gooien vallen er misschien doden.
Ik zou bijna denken dat je een beetje cynisch aan het worden bent.
pi_170217880
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 15:12 schreef Klopkoek het volgende:
[ afbeelding ]

Stop de rechtse graaiende oorlogshitsers
Linkse lariekoek
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 april 2017 @ 17:24:56 #12
426493 crew  PippenScottie
pi_170218100
Het lijkt erop dat acht jaar na Bush de neocons en wall street weer hebben gewonnen.

We weten hoe dat was afgelopen.
pi_170218200
De VS heeft na 9/11 permanent brain damage opgelopen.
De rest van de wereld heeft ~15 jaar gedaan alsof er niets aan de hand was.
"Tja, hij wordt een beetje dement, nothing to see here"

Dit is het resultaat

RawStory twitterde op vrijdag 14-04-2017 om 17:23:42 Trump-loving Ohio sheriff: ‘Enough is enough’ — it’s time to use a MOAB on Mexican cartels https://t.co/P8zfjdZZPz https://t.co/vCB5mZDpck reageer retweet
  vrijdag 14 april 2017 @ 18:38:31 #14
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170219566
Naast de zetel voor het huis van afgevaardigden in Kansas waar een aardige shift richting de democraten was, waren er nog meer verkiezingen, maar dan op lokaler niveau.

quote:
[...]
But some commentators are debating whether what happened in Kansas was part of a national backlash against Donald Trump, or a one-off event precipitated by the GOP candidate’s close ties to near-universally loathed Governor Sam Brownback.
New evidence from another state suggests the results from Kansas are not an isolated event.
Illinois is generally thought of as a deep blue state. Democrats control the state legislature, both its Senate seats, and 11 of its 18 congressional districts, and the state has not voted for a Republican for president in nearly 30 years. But this is mainly due to the fact that Illinois is home to the third-largest city in America. Outside of Chicago, huge swathes of the state are rural and very conservative.
Which is why it came as a shock last week when Democrats won a series of local elections in these areas.
In Normal Township, Democrats won seats on the board of trustees for the first time in 100 years. In West Deerfield Township, Democrats won every office. In Elgin Township, voters elected a Democrat to the supervisor office for the first time in history, and voted out every single member of the board of trustees in favor of Democrats.
And in the city of Kankakee, Democratic Alderwoman Chasity Wells-Armstrong defeated Republican Nina Epstein to become the city’s first African-American mayor.
[...]
Bron met nogal een bias fwiw.

Verder een ongerelateerd grafiekje over een effect van de ACA ... herinner me dat iemand zei dat het aantal mensen zonder dekking niet was afgenomen oid, maar weet niet meer wie dat was:



Bron

[ Bericht 13% gewijzigd door ExtraWaskracht op 14-04-2017 18:50:00 ]
pi_170224158
Trump kan het nog steeds niet laten om Hillary Clinton te beschuldigen en geeft Comey de schuld dat er nog geen rechtzaak gaande is.

Daarnaast weten we nu dat Trump de mooiste chocolade taart aan het eten was die jij en ik ooooit gezien hebben (ja, jij ook niet Fok!ker! En zeker de honger lijdende kinderen van deze wereld niet) toen hij de beelden van de vergaste Syrische kinderen op TV zag, waar hij zo van onderste boven was dat hij een showbiz aanval beval wat resulteerde in nog geen deuk in een pakje boter.


En eindelijk beginnen sommige mainstream media de zaken te benoemen wat ze zijn: pathologische leugenaar.
  vrijdag 14 april 2017 @ 21:28:06 #16
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_170224394
ik word kotsemisselijk weer over berichtgeving NOS en RTL over Trump.

Ze hebben totaal niet over gehad dat China nu ook achter Trump staat. En dat heeft Obama nooit voor elkaar gekregen.
pi_170224650
Ik kan me niet herinneren dat Obama ooit als doel had om China achter Trump te krijgen.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_170224733
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 21:28 schreef KingRadler het volgende:
ik word kotsemisselijk weer over berichtgeving NOS en RTL over Trump.

Ze hebben totaal niet over gehad dat China nu ook achter Trump staat. En dat heeft Obama nooit voor elkaar gekregen.
Denk aan je hart.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 14 april 2017 @ 21:42:49 #19
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_170224968
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 21:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Denk aan je hart.
valt wel mee, ik snap niet waarom de NOS en RTL halve nieuws vertellen.
  † In Memoriam † vrijdag 14 april 2017 @ 21:46:39 #20
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_170225087
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 21:42 schreef KingRadler het volgende:

[..]

valt wel mee, ik snap niet waarom de NOS en RTL halve nieuws vertellen.
Maar je denkt nu dat China volledig achter Trump staat? Ok. Dat kan.
Carpe Libertatem
pi_170225117
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 21:42 schreef KingRadler het volgende:

[..]

valt wel mee, ik snap niet waarom de NOS en RTL halve nieuws vertellen.
Ik snap wel waarom NOS en RTL hun nieuws niet vooraf afstemmen op wat jij toevallig belangrijk vind.
pi_170225282
quote:
15s.gif Op vrijdag 14 april 2017 21:46 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Maar je denkt nu dat China volledig achter Trump staat? Ok. Dat kan.
Xi doet een keer tof tegen Trump en direct heeft de VS er een bondgenoot voor het leven bij.

Blijkbaar werkt dat zo in het brein van bepaalde lieden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_170225367
Weet iemand hoe vaak het eigenlijk voorkomt dat informatie zo gevoelig is dat die informatie alleen fysiek door de ene directeur van een spionagedienst aan de directeur van een andere spionagedienst gegeven kan worden? Oh ja, als je denkt waar gaat het om? Nou, over contacten tussen mensen van de Trump campagne en Putin's pionnen. Iets zegt me dat het geen informatie is over de onschuld van die contacten...

  † In Memoriam † vrijdag 14 april 2017 @ 21:53:00 #24
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_170225368
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 21:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Xi doet een keer tof tegen Trump en direct heeft de VS er een bondgenoot voor het leven bij.

Blijkbaar werkt dat zo in het brein van bepaalde lieden.
Het is ook zo lang geleden dat Obama Xi een handje heeft geschud en een onwijze lijst aan bilaterale afspraken heeft gemaakt, toch zeker 8 maanden geleden.
Carpe Libertatem
  vrijdag 14 april 2017 @ 22:26:28 #25
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_170226473
quote:
The White House Will Keep Its Visitor Logs Secret

http://time.com/4740499/w(...)public-record-trump/
Transparantie! Obama was niet volledig transparant, dus Trump houdt gewoon alles geheim. Logica.

Gelukkig hebben we de tweets nog

realDonaldTrump twitterde op dinsdag 30-10-2012 om 19:34:39 Why does Obama believe he shouldn't comply with record releases that his predecessors did of their own volition? Hiding something? reageer retweet
Donald Trump is president van Amerika. :D :'( :D
Géén kloon van tvlxd!
  † In Memoriam † vrijdag 14 april 2017 @ 22:28:55 #26
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_170226530
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 22:26 schreef Montov het volgende:

[..]

Transparantie! Obama was niet volledig transparant, dus Trump houdt gewoon alles geheim. Logica.

Gelukkig hebben we de tweets nog

realDonaldTrump twitterde op dinsdag 30-10-2012 om 19:34:39 Why does Obama believe he shouldn't comply with record releases that his predecessors did of their own volition? Hiding something? reageer retweet
Donald Trump is president van Amerika. :D :'( :D
Het blijft geweldig voor alles wat hij nu doet dat er een oude tweet van hem te vinden is. _O-
Carpe Libertatem
pi_170226583
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 april 2017 22:28 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Het blijft geweldig voor alles wat hij nu doet dat er een oude tweet van hem te vinden is. _O-
Dat politici van mening veranderen (c.q. 'beloftes' niet nakomen), komt vaker voor. Voortschrijdend inzicht ook. Maar dat bij iemand echt voor alles wat hij zegt of doet ook een tegengestelde uitspraak van hemzelf te vinden is, moet toch wel nieuw zijn.
in a crowd you lose humanity
pi_170227175
Hopelijk is dit de laatste stuiptrekking van de GOP. Oude witte rijkaards die niets maar dan ook helemaal niets ophebben met het gepeupel. Trump wordt volledig ingepalmd door het militair-industriële complex. Dus banken, fossiele brandstof industrie en wapenmakkers zijn weer 'gewoon' aan de macht. En de rest van de wereld mag het ondergaan. Achterlijke situatie.
pi_170227191
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 21:20 schreef cynicus het volgende:
Trump kan het nog steeds niet laten om Hillary Clinton te beschuldigen en geeft Comey de schuld dat er nog geen rechtzaak gaande is.

Daarnaast weten we nu dat Trump de mooiste chocolade taart aan het eten was die jij en ik ooooit gezien hebben (ja, jij ook niet Fok!ker! En zeker de honger lijdende kinderen van deze wereld niet) toen hij de beelden van de vergaste Syrische kinderen op TV zag, waar hij zo van onderste boven was dat hij een showbiz aanval beval wat resulteerde in nog geen deuk in een pakje boter.


En eindelijk beginnen sommige mainstream media de zaken te benoemen wat ze zijn: pathologische leugenaar.
:
"the trump-doctrine: if you see it on TV, you gotta do something'"
in a crowd you lose humanity
pi_170227298
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 22:50 schreef Wombcat het volgende:

[..]

:
"the trump-doctrine: if you see it on TV, you gotta do something'"
Behalve toen Obama president was mocht hij juist niks doen van Trump wanneer chemische wapens gebruikt werden. Wat is daar de logica van? 4D-chess? :')
  † In Memoriam † vrijdag 14 april 2017 @ 23:05:43 #31
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_170227699
JasonKander twitterde op vrijdag 14-04-2017 om 19:12:27 Actual poll on https://t.co/34OBq4E2qC right now to choose a federal agency to eliminate. Vote your conscience.… https://t.co/0ZWKDqCBoW reageer retweet
Carpe Libertatem
pi_170227897
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 april 2017 23:05 schreef Boze_Appel het volgende:
JasonKander twitterde op vrijdag 14-04-2017 om 19:12:27 Actual poll on https://t.co/34OBq4E2qC right now to choose a federal agency to eliminate. Vote your conscience.… https://t.co/0ZWKDqCBoW reageer retweet
_O-
Die staat er echt.
Als argument kun je o.a. kiezen voor "not necessary or effective"

Deze poll kon wel eens backfiren voor Trump _O-
in a crowd you lose humanity
pi_170227983
Afgezien daarvan kun je natuurlijk als leek geen enkel zinnig antwoord geven over welk department gereorganiseerd of opgeheven moet worden.
in a crowd you lose humanity
  vrijdag 14 april 2017 @ 23:21:00 #34
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_170228168
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 22:50 schreef Freak188 het volgende:
Hopelijk is dit de laatste stuiptrekking van de GOP. Oude witte rijkaards die niets maar dan ook helemaal niets ophebben met het gepeupel. Trump wordt volledig ingepalmd door het militair-industriële complex. Dus banken, fossiele brandstof industrie en wapenmakkers zijn weer 'gewoon' aan de macht. En de rest van de wereld mag het ondergaan. Achterlijke situatie.
De VVD is een dependance van de GOP. Zelfde geldschieters.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_170229813
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 21:28 schreef KingRadler het volgende:
Ze hebben totaal niet over gehad dat China nu ook achter Trump staat.
:') . Ik zou hier maar niet al te veel vertrouwen in hebben. Een beetje vriendelijke praatjes over en weer is leuk hoor, maar China staat natuurlijk alleen achter China, en pas achter Trump als die belangen toevallig overeenkomen. Dat ga je wel merken als Trump iets doet dat de Chinezen niet aan staat, of andersom.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_170230484
Waarom is dat Noord-Korea probleem niet eerder opgelost? Er kunnen miljoenen mensen sterven door politici als Bush en Obama.
pi_170230498
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 01:07 schreef KrappeAuto het volgende:
Waarom is dat Noord-Korea probleem niet eerder opgelost? Er kunnen miljoenen mensen sterven door politici als Bush en Obama.
:')
  zaterdag 15 april 2017 @ 01:19:30 #38
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170230626
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 23:21 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De VVD is een dependance van de GOP. Zelfde geldschieters.
Het is denk ik wel handig als je een bron erbij geeft als je statements maakt. Dat zouden mensen niet hoeven vragen.
  zaterdag 15 april 2017 @ 01:26:14 #39
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170230687
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 01:07 schreef KrappeAuto het volgende:
Waarom is dat Noord-Korea probleem niet eerder opgelost? Er kunnen miljoenen mensen sterven door politici als Bush en Obama.
Nou ja, er is wat historische bagage. Voor de tweede wereld oorlog hoorde het bij Japan. Daarna werd het opgedeeld en het noorden bestuurd door de Russen en het zuiden door de VS. Later wilde het noorden het zuiden over nemen en was de koreaanse oorlog geboren. Na het terugduwen van de noord koreaanse troepen is er voor een staakt het vuren getekend. Hierna was er gewoon niet echt een groot genoege reden voor verder militair ingrijpen, mind you dat dat geen overwinning was ofzo. Daar komt bij dat het letterlijk grenst aan Rusland en China en met name China het niet zo tof vindt als de Amerikanen hun invloedssfeer daar zouden uitbreiden.

[ Bericht 6% gewijzigd door ExtraWaskracht op 15-04-2017 01:36:46 ]
pi_170230869
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 01:07 schreef KrappeAuto het volgende:
Waarom is dat Noord-Korea probleem niet eerder opgelost? Er kunnen miljoenen mensen sterven door politici als Bush en Obama.
Er wordt teveel een probleem gemaakt van Noord Korea.
Het regime is wel eng en maf, maar niet zo gestoord om zuid-korea te veroveren met atoombommen.
Het kan zijn dat als Trump het land aanvalt een of andere mafkees uit wanhoop met een atoombom gaat gooien.
Daarom is Trump een mogelijk gevaar, die mogelijk een atoomoorlog kan veroorzaken.
pi_170230875
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 01:26 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Nou ja, er is wat historische bagage. Voor de tweede wereld oorlog hoorde het bij Japan. Daarna werd het opgedeeld en het noorden bestuurd door de Russen en het zuiden door de VS. Later wilde het noorden het zuiden over nemen en was de koreaanse oorlog geboren. Na het terugduwen van de noord koreaanse troepen is er voor een staakt het vuren getekend. Hierna was er gewoon niet echt een groot genoege reden voor verder militair ingrijpen, mind you dat dat geen overwinning was ofzo. Daar komt bij dat het letterlijk grenst aan Rusland en China en met name China het niet zo tof vindt als de Amerikanen hun invloedssfeer daar zouden uitbreiden.
Wat heeft iemand als Obama concreet gedaan om druk te zetten op de Chinezen om het probleem op te lossen (en waarom is dat mislukt)?
pi_170230957
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 01:40 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Er wordt teveel een probleem gemaakt van Noord Korea.
Het regime is wel eng en maf, maar niet zo gestoord om zuid-korea te veroveren met atoombommen.
Het kan zijn dat als Trump het land aanvalt een of andere mafkees uit wanhoop met een atoombom gaat gooien.
Daarom is Trump een mogelijk gevaar, die mogelijk een atoomoorlog kan veroorzaken.
Er wonen zo'n 25 miljoen mensen in dat land en afhankelijk van de stand van Noord-Koreaanse technologie staan hier ook nog eens miljoenen andere levens op het spel, omdat vorige politici het probleem niet eerder konden oplossen.
  zaterdag 15 april 2017 @ 01:55:41 #43
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170231010
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 01:41 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Wat heeft iemand als Obama concreet gedaan om druk te zetten op de Chinezen om het probleem op te lossen (en waarom is dat mislukt)?
Ik ben niet bekend met alle diplomatie, slechts de hoofdlijnen. Voor een antwoord hierop zul je denk ik op onderzoek uit moeten.
pi_170231381
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 01:07 schreef KrappeAuto het volgende:
Waarom is dat Noord-Korea probleem niet eerder opgelost? Er kunnen miljoenen mensen sterven door politici als Bush en Obama.
N Korea ontwikkelt wapens die landen als India, Pakistan, China, Israel, Frankrijk, Groot Brittanië, Rusland en de VS reeds hebben. Hadden die allemaal gestopt moeten worden?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zaterdag 15 april 2017 @ 02:58:49 #45
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_170231416
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 01:07 schreef KrappeAuto het volgende:
Waarom is dat Noord-Korea probleem niet eerder opgelost? Er kunnen miljoenen mensen sterven door politici als Bush en Obama.
Heel kort door de bocht:

Onder Clinton werd er een deurtje geopend maar zette niet door. Toen was NK bereid om te praten, Albright, de secretary of State was nog welkom in het land. Bush kreeg de macht en noemde het vervolgens "the axis of evil" dus NK stak de middelvinger omhoog.

Obama deed niets anders dan decreten schrijven voor economische sancties (onderschat economische sancties niet: Japan viel Pearl Harbor aan vanwege economische sancties in 1941), die terug gedraaid zouden worden als NK kapte met raketten te maken en te testen. China bleef ondertussen vrolijk door handelen met NK.

Trump legt nu vliegdek schepen voor de kust.

Het is een grote bende.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  zaterdag 15 april 2017 @ 10:32:26 #46
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_170233216
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 01:19 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Het is denk ik wel handig als je een bron erbij geeft als je statements maakt. Dat zouden mensen niet hoeven vragen.
Dat ze in hetzelfde politieke kamp zitten en ruime budgetten hebben behoeft een bron? Ook dat ze graag als eerste mee doen met een oorlog.

Voor de eerste claim:
https://manifesto-project.wzb.eu/
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_170233613
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 01:07 schreef KrappeAuto het volgende:
Waarom is dat Noord-Korea probleem niet eerder opgelost? Er kunnen miljoenen mensen sterven door politici als Bush en Obama.
heb ik wat gemist, is nu het noord-korea probleem opeens 'opgelost' ...?

ben wel benieuwd hoe en wat men dan gedaan heeft, tot nu toe was het probleem vooral dat er helemaal geen eenvoudige of realistische oplossing bestond of bekend was, maar kennelijk heeft men nu opeens de 'Mother-of-all-tweets' gebracht en heeft dat de ultieme oplossing opgelevrd, sjappeu dan maar!

Ik had altijd twijfels of Trump iets zou leveren, maar kennelijk lukt hem daadwerkelijk iets te bereiken
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_170233791
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 01:07 schreef KrappeAuto het volgende:
Waarom is dat Noord-Korea probleem niet eerder opgelost? Er kunnen miljoenen mensen sterven door politici als Bush en Obama.
Man man man.

Dit is zeker jouw eerste kennismaking met deze kwestie?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_170233908
Noord Korea oplossing is onderweg _O_

Trumpgod
pi_170233971
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 11:20 schreef Doublepain het volgende:
Noord Korea oplossing is onderweg _O_

Trumpgod
:')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_170234257
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 21:28 schreef KingRadler het volgende:
ik word kotsemisselijk weer over berichtgeving NOS en RTL over Trump.

Ze hebben totaal niet over gehad dat China nu ook achter Trump staat. En dat heeft Obama nooit voor elkaar gekregen.
Lulkoek.
Trump heeft China chronisch geschoffeerd tijdens de verkiezingscampagne.
En dat moest blijkbaar rechtgezet worden, zo hebben mensen uit zijn team hem nu ingefluisterd.
Nou, uitnodigen, chocoladetaart eten, bommetjes gooien om te laten zien hoe stoer je bent, en klaar is Trump. Xi is a great guy. Really.

Lulkoek dus.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_170234325
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 11:41 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Lulkoek.
Trump heeft China chronisch geschoffeerd tijdens de verkiezingscampagne.
En dat moest blijkbaar rechtgezet worden, zo hebben mensen uit zijn team hem nu ingefluisterd.
Nou, uitnodigen, chocoladetaart eten, bommetjes gooien om te laten zien hoe stoer je bent, en klaar is Trump. Xi is a great guy. Really.

Lulkoek dus.
Uiteraard maar die mannetjes willen graag een sterke man waar ze bewonderend tegenop kunnen kijken. Daarom zijn ze vaak ook zo dol op,Poetin. Zit geen enkele ratio in.
pi_170234619
De EU baasjes maken zichzelf weer eens volkomen belachelijk

GuyVerhofstadt twitterde op zaterdag 15-04-2017 om 09:00:01 A united Europe means we can stand tall in the world against those who threaten liberal democracy. https://t.co/yj6ONNWAwe reageer retweet
:')
pi_170235465
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 11:20 schreef Doublepain het volgende:
Noord Korea oplossing is onderweg _O_

Trumpgod
Oplossing voor welk probleem?
pi_170235499
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 12:00 schreef Nintex het volgende:
De EU baasjes maken zichzelf weer eens volkomen belachelijk

GuyVerhofstadt twitterde op zaterdag 15-04-2017 om 09:00:01 A united Europe means we can stand tall in the world against those who threaten liberal democracy. https://t.co/yj6ONNWAwe reageer retweet
:')
Sinds wanneer is Verhofstadt een EU-baas?
Overigens heeft hij natuurlijk wel groot gelijk.
  zaterdag 15 april 2017 @ 12:51:04 #56
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_170235811
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 12:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Sinds wanneer is Verhofstadt een EU-baas?
Overigens heeft hij natuurlijk wel groot gelijk.
De liberalen breken zowel het sociale als het democratische af met hun eenzijdige marktideologie. Wat hou je dan over? Geen liberaal democratie. Al helemaal geen sociaal democratie. Het maakt wel uit onder welke noemer je de handen ineen slaat.
The view from nowhere.
pi_170235818
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 12:34 schreef Arth_NL het volgende:

[..]

Oplossing voor welk probleem?
Het dreigen met nucleaire wapens probleem
  zaterdag 15 april 2017 @ 12:52:18 #58
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_170235827
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 02:58 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Heel kort door de bocht:

Onder Clinton werd er een deurtje geopend maar zette niet door. Toen was NK bereid om te praten, Albright, de secretary of State was nog welkom in het land. Bush kreeg de macht en noemde het vervolgens "the axis of evil" dus NK stak de middelvinger omhoog.

Obama deed niets anders dan decreten schrijven voor economische sancties (onderschat economische sancties niet: Japan viel Pearl Harbor aan vanwege economische sancties in 1941), die terug gedraaid zouden worden als NK kapte met raketten te maken en te testen. China bleef ondertussen vrolijk door handelen met NK.

Trump legt nu vliegdek schepen voor de kust.

Het is een grote bende.
Bush heeft inderdaad veel verknalt. Noord en Zuid waren naar juist heel langzaam weer naar elkaar toe aan het groeien. Er was een spoorlijn geopend tussen Noord en Zuid bijvoorbeeld. Toen duwde Bush Noord-Korea weer in isolement, de spoorlijn werd gesloten en Noord-Korea is sindsdien heel gesloten gebleven.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_170237230
nytimes twitterde op zaterdag 15-04-2017 om 05:40:07 Trump Raises Millions for 2020 Re-election Bid https://t.co/pViCWEi1wU reageer retweet
#MAGA :7
  zaterdag 15 april 2017 @ 14:24:05 #60
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170237413
Wat gebeurt er eigenlijk met campagnegeld wat overblijft of niet gebruikt wordt, bv. in het geval dat Trump niet in 2020 zou mee doen?
  Redactie Games zaterdag 15 april 2017 @ 14:36:18 #61
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_170237662
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 14:24 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk met campagnegeld wat overblijft of niet gebruikt wordt, bv. in het geval dat Trump niet in 2020 zou mee doen?
Er zijn regels daarvoor opgesteld:http://m.mentalfloss.com/article.php?id=29636
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_170239255
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 02:49 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

N Korea ontwikkelt wapens die landen als India, Pakistan, China, Israel, Frankrijk, Groot Brittanië, Rusland en de VS reeds hebben. Hadden die allemaal gestopt moeten worden?
Pakistan het liefst wel
pi_170239388
Toch wel leuk hoe Amerikanen één en ander zien

https://vaughnlive.tv/newzviewz
  † In Memoriam † zaterdag 15 april 2017 @ 22:00:05 #64
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_170248401
quote:
Trump ten voeten uit. Nodeloze symboliek gevoed door zijn godzilla-ego.
  Redactie Games zaterdag 15 april 2017 @ 22:16:05 #66
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_170248630
Momenteel zijn er duizenden mensen op de been in de zogenaamde Tax March, waarin ze eisen dat Trump zijn belastingaangifte vrijgeeft: https://twitter.com/hasht(...)3A853319870758498305

En deze vind ik persoonlijk wel erg leuk _O-

MrFilmkritik twitterde op zaterdag 15-04-2017 om 17:34:26 Out of this world Trump trolling, lmao. https://t.co/OPoBJmE5D6 reageer retweet
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  † In Memoriam † zaterdag 15 april 2017 @ 22:18:09 #67
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_170248699
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 22:16 schreef Puddington het volgende:
Momenteel zijn er duizenden mensen op de been in de zogenaamde Tax March, waarin ze eisen dat Trump zijn belastingaangifte vrijgeeft: https://twitter.com/hasht(...)3A853319870758498305

En deze vind ik persoonlijk wel erg leuk _O-

MrFilmkritik twitterde op zaterdag 15-04-2017 om 17:34:26 Out of this world Trump trolling, lmao. https://t.co/OPoBJmE5D6 reageer retweet
Trolling out of this space.
Carpe Libertatem
  Redactie Games zaterdag 15 april 2017 @ 22:20:33 #68
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_170248766
Hier een foto van de Tax March op 6th Avenue, New York City:

Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_170250478
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 12:51 schreef deelnemer het volgende:

[..]

De liberalen breken zowel het sociale als het democratische af met hun eenzijdige marktideologie. Wat hou je dan over? Geen liberaal democratie. Al helemaal geen sociaal democratie. Het maakt wel uit onder welke noemer je de handen ineen slaat.
Wat is het alternatief? Allemaal sterke mannen die een wedstrijdje verpissen doen met nucleaire wapens? Joy.
  Redactie Games zaterdag 15 april 2017 @ 23:37:15 #70
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_170250552
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 23:31 schreef Freak188 het volgende:

[..]

Wat is het alternatief? Allemaal sterke mannen die een wedstrijdje verpissen doen met nucleaire wapens? Joy.
Communisme comrade

Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  zaterdag 15 april 2017 @ 23:41:25 #71
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170250625
Het Amerikaanse gebruik van liberal vs het gebruik van liberaal in de rest van de wereld blijft nogal mindfucken. Net zoals de conservatieven daar ook heel anders zijn dan de conservatieven in de rest van de wereld, veel activistischer bv.
  † In Memoriam † zaterdag 15 april 2017 @ 23:46:14 #72
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_170250705
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 23:41 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Het Amerikaanse gebruik van liberal vs het gebruik van liberaal in de rest van de wereld blijft nogal mindfucken. Net zoals de conservatieven daar ook heel anders zijn dan de conservatieven in de rest van de wereld, veel activistischer bv.
Als je het wil vertalen dan is denk ik democraten = VVD en GOP = een heel rechtse Christenunie.

Zoiets, maar het is niet echt te vertalen.
Carpe Libertatem
  zaterdag 15 april 2017 @ 23:49:18 #73
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170250760
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 april 2017 23:46 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Als je het wil vertalen dan is denk ik democraten = VVD en GOP = een heel rechtse Christenunie.

Zoiets, maar het is niet echt te vertalen.
een heel rechtse Christenunie <-- SGP :)

Maar ehm, ja, zoiets, hoewel de republikeinen ook wel deels overlap hebben met de VVD en de democraten ook wel met de CU, D66 en de PvdA. Beetje lastig sowieso met 2 partijen en over zo'n groot land verschilt het gewoon een hoop.

[ Bericht 3% gewijzigd door ExtraWaskracht op 16-04-2017 00:04:21 ]
  zondag 16 april 2017 @ 00:09:41 #74
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_170251115
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 23:31 schreef Freak188 het volgende:

[..]

Wat is het alternatief? Allemaal sterke mannen die een wedstrijdje verpissen doen met nucleaire wapens? Joy.
Het alternatief was altijd: sociaaldemocratie.

Maar sinds links is afgebroken, is er alleen nog een keuze tussen liberaal rechts en conservatief rechts over. In beide gevallen draait dat om wie de beste / sterkste is. Dus inderdaad, alleen een potje ver plassen is nog reeel. Na 35 jaar neoliberaal beleid is alles populisme, markt populisme of de reactie daarop of een combinatie van beide.

[ Bericht 1% gewijzigd door deelnemer op 16-04-2017 00:24:32 ]
The view from nowhere.
pi_170251719
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 april 2017 23:46 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Als je het wil vertalen dan is denk ik democraten = VVD en GOP = een heel rechtse Christenunie.

Zoiets, maar het is niet echt te vertalen.
Beide partijen zijn eerder een wat bredere verzameling. De Democraten hebben leden die meer tegen GL aan schurken, PvdA types,D66 en ook wel een klein beetje VVD in de paarse staten.

De GOP is inmiddels hoofdzakelijk een combinatie van VVD, SGP, PVV en wat verdwaalde libertariërs.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 16 april 2017 @ 00:45:43 #76
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170251777
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 00:42 schreef Monolith het volgende:

[..]

Beide partijen zijn eerder een wat bredere verzameling. De Democraten hebben leden die meer tegen GL aan schurken, PvdA types,D66 en ook wel een klein beetje VVD in de paarse staten.

De GOP is inmiddels hoofdzakelijk een combinatie van VVD, SGP, PVV en wat verdwaalde libertariërs.
Wat de VVD betreft hangt het er echt maar net vanaf welk VVD jaar je pakt imho. Daarbij is de VVD niet een groot voorstander van bv klimaatactie, maar om nou te zeggen dat ze er mordicus tegen op zijn klopt dan ook weer niet, de GOP is dat grosso modo bv. wel... Ik denk oprecht dat het grootste deel van de aanhang van de VVD zich beter thuis zou voelen bij de democraten.
  † In Memoriam † zondag 16 april 2017 @ 00:46:45 #77
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_170251800
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 00:42 schreef Monolith het volgende:

[..]

Beide partijen zijn eerder een wat bredere verzameling. De Democraten hebben leden die meer tegen GL aan schurken, PvdA types,D66 en ook wel een klein beetje VVD in de paarse staten.

De GOP is inmiddels hoofdzakelijk een combinatie van VVD, SGP, PVV en wat verdwaalde libertariërs.
Natuurlijk is het allemaal divers, ik probeerde er even simpel (eigenlijk voor mijzelf) 1 plakkertje op te doen. Binnen onze eigen partijen zijn er ook allemaal vleugels, maar als je het in heel groffe lijnen wil zetten komt mijn vergelijking wel redelijk overeen.
Carpe Libertatem
pi_170251854
quote:
7s.gif Op zondag 16 april 2017 00:46 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Natuurlijk is het allemaal divers, ik probeerde er even simpel (eigenlijk voor mijzelf) 1 plakkertje op te doen. Binnen onze eigen partijen zijn er ook allemaal vleugels, maar als je het in heel groffe lijnen wil zetten komt mijn vergelijking wel redelijk overeen.
Democraten = VVD ging wellicht nog enigszins op ten tijde van Bill Clinton, maar nu echt niet meer. Het zijn van die mantra's die vrij hardnekkig blijven bestaan, ook al is de werkelijkheid inmiddels flink veranderd.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  † In Memoriam † zondag 16 april 2017 @ 00:52:54 #79
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_170251869
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 00:51 schreef Monolith het volgende:

[..]

Democraten = VVD ging wellicht nog enigszins op ten tijde van Bill Clinton, maar nu echt niet meer. Het zijn van die mantra's die vrij hardnekkig blijven bestaan, ook al is de werkelijkheid inmiddels flink veranderd.
Hoe zou jij, als je grof 1 op 1 een partij zou moeten plakken, de dems en reps op Nederlandse partijen plakken dan?

Ja, ik snap dat alle nuance dan weg is.
Carpe Libertatem
pi_170251984
quote:
7s.gif Op zondag 16 april 2017 00:52 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Hoe zou jij, als je grof 1 op 1 een partij zou moeten plakken, de dems en reps op Nederlandse partijen plakken dan?

Ja, ik snap dat alle nuance dan weg is.
Het is gewoon een zinloze onderneming. Het AHCA-debacle laat mooi zien hoe de verdeeldheid binnen de GOP zit. De Freedom Caucus vond het een slap wetje dat absoluut niet ver genoeg ging. De gematigde vleugel vond de hervormingen al veel te ver gaan. En dan was er nog het midden dat het wel een prima plan vond.

Binnen de Democratische partij zag je in de primaries twee duidelijke vleugels, die van Sanders en die van Clinton. Sanders zit in mijn ogen een beetje tussen SP, GL en PvdA in, terwijl Clinton inmiddels meer D66 was.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_170252051
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 15:51 schreef Schorpioen65 het volgende:

[..]

Pakistan het liefst wel
Dan hadden we in Nederland wat beter moeten opletten ;)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Abdul_Qadir_Khan
quote:
Abdul Quadir Khan is een Pakistaanse atoomgeleerde. Hij wordt beschouwd als de vader van de Pakistaanse atoombom. De kennis tot het bouwen van deze atoombom deed hij op in de jaren 70 toen hij in Nederland de techniek stal om uranium te verrijken tot splijtstof voor kernwapens door middel van de ultracentrifuge.
https://zembla.vara.nl/dossier/uitzending/de-nederlandse-atoombom
quote:
Hoe kon een Pakistaanse geleerde in Nederland atoomgeheimen stelen en een wereldwijde handel in atoombommen opzetten? Voor het eerst onthult een direct betrokkene hoe Abdul Quadeer Khan alle geheime diensten te slim af was en hoe het smokkelnetwerk in ons land in elkaar zat.

Kahn verkoopt atoomgeheimen aan Libië, Iran en Noord-Korea.
  zondag 16 april 2017 @ 01:15:45 #82
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170252099
Een schijnbaar ware constatering, en om hele simpele redenen:

Steve Bannon Was Doomed

quote:
He was damned the moment he was cast as a puppeteer. That means there's a puppet in the equation, and no politician is going to accept that designation, least of all one who stamps his name in gold on anything that stands still long enough to be stamped. Or whose debate performance included the repartee: "No puppet, no puppet. You're the puppet."
pi_170252233
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 01:15 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Een schijnbaar ware constatering, en om hele simpele redenen:

Steve Bannon Was Doomed

[..]

De media hebben wat dat betreft ook een redelijk effectief middel om mensen te neutraliseren, gewoon zeggen dat zei degene zijn die echt bepalen wat er gebeurt door Trump braaf hun ideeën te laten uitvoeren. Daar slaat het fragiele egootje nogal van op tilt. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_170253165
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 12:00 schreef Nintex het volgende:
De EU baasjes maken zichzelf weer eens volkomen belachelijk

GuyVerhofstadt twitterde op zaterdag 15-04-2017 om 09:00:01 A united Europe means we can stand tall in the world against those who threaten liberal democracy. https://t.co/yj6ONNWAwe reageer retweet
:')
Oh, zie nu pas de foto erbij...
Absurde tweet. Wat brengt de man ertoe om vandaag zo'n tweet te plaatsen? Is het komkommertijd in Toscana?

Ken nog iemand die tweets zonder aanleiding stuurt...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zondag 16 april 2017 @ 09:24:12 #85
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170254117
Trump says he can’t be sued for violence at his rallies because he won the election

Naja, zijn advocaten zeggen dat, voor hem. Bill Clinton heeft die verdediging eerder zonder succes gevoerd. Maar goed, het gaat nog interessant worden als hij onder ede gehoord gaat worden.
  † In Memoriam † zondag 16 april 2017 @ 09:39:03 #86
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_170254184
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 09:24 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Trump says he can’t be sued for violence at his rallies because he won the election

Naja, zijn advocaten zeggen dat, voor hem. Bill Clinton heeft die verdediging eerder zonder succes gevoerd. Maar goed, het gaat nog interessant worden als hij onder ede gehoord gaat worden.
Lijkt mij niet dat immuniteit voor oproepen van zijn kant voor hij president werd echt stand kunnen houden.
Carpe Libertatem
  zondag 16 april 2017 @ 09:44:20 #87
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170254229
quote:
15s.gif Op zondag 16 april 2017 09:39 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Lijkt mij niet dat immuniteit voor oproepen van zijn kant voor hij president werd echt stand kunnen houden.
Idd, ik denk ook niet dat iemand denkt dat het stand houdt. Een advocaat van de eisers schoot volgens het artikel ook in de lach hierom.
  zondag 16 april 2017 @ 11:09:53 #88
66582 Monolith
geniaal
pi_170255122
Aardig achtergrondartikel over de wijze waarop Indiana onder Pence de Medicaid uitbreidingen heeft doorgevoerd:
http://www.politico.com/s(...)icaid-indiana-237241
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 16 april 2017 @ 11:15:59 #89
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_170255214
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 22:20 schreef Puddington het volgende:
Hier een foto van de Tax March op 6th Avenue, New York City:

[ afbeelding ]
Gisteren was het Tax Day in de VS, de dag waarop je belastingaangifte ingediend moet worden. Toevallig keek ik Noam Chomsky's docu A Requiem for the American Dream (wel een aanrader) waar ie het had over Tax Day en hij meende dat deze dag een feestje zou moeten zijn voor alle Amerikanen om te vieren dat collectief zoveel geregeld wordt (onderwijs, speeltuinen, infrastructuur etc.).
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
  zondag 16 april 2017 @ 11:25:03 #90
290202 cynicus
pi_170255377
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 01:15 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Een schijnbaar ware constatering, en om hele simpele redenen:

Steve Bannon Was Doomed

[..]

Da's wel een aardige analyse idd. :) Bannon die een potje uit eigen strategie kreeg.

Ik heb zo'n vermoeden dat je dit verder kunt doorvoeren: eenieder die nu in het Witte Huis zijn kop boven het maaiveld uitsteekt (qua invloed) wordt eruit gewerkt. Narcisten als TheDonald dulden slechts 1 heldere ster aan het firmament.

Potentiele candidaten: VN ambassadeur Nikki Haley en Jared Kushner. Maar Jared is familie en da's belangrijk voor TheDonald dus dat weet ik zo net nog niet. Mattis zou ook candidaat kunnen worden. #Wezulllenzien
  zondag 16 april 2017 @ 11:32:34 #91
441090 crystal_meth
Weimar
pi_170255458
quote:
2s.gif Op zondag 16 april 2017 11:15 schreef Falco het volgende:

[..]

Gisteren was het Tax Day in de VS, de dag waarop je belastingaangifte ingediend moet worden. Toevallig keek ik Noam Chomsky's docu A Requiem for the American Dream (wel een aanrader) waar ie het had over Tax Day en hij meende dat deze dag een feestje zou moeten zijn voor alle Amerikanen om te vieren dat collectief zoveel geregeld wordt (onderwijs, speeltuinen, infrastructuur etc.).
Oh, American, las eerst iets anders (geen aanrader)...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zondag 16 april 2017 @ 11:35:25 #92
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_170255499
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 11:32 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Oh, American, las eerst iets anders (geen aanrader)...
Prima film anders.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zondag 16 april 2017 @ 11:37:12 #93
441090 crystal_meth
Weimar
pi_170255526
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 11:25 schreef cynicus het volgende:

[..]

Da's wel een aardige analyse idd. :) Bannon die een potje uit eigen strategie kreeg.

Ik heb zo'n vermoeden dat je dit verder kunt doorvoeren: eenieder die nu in het Witte Huis zijn kop boven het maaiveld uitsteekt (qua invloed) wordt eruit gewerkt. Narcisten als TheDonald dulden slechts 1 heldere ster aan het firmament.

Potentiele candidaten: VN ambassadeur Nikki Haley en Jared Kushner. Maar Jared is familie en da's belangrijk voor TheDonald dus dat weet ik zo net nog niet. Mattis zou ook candidaat kunnen worden. #Wezulllenzien
Die worden gezien als positieve invloeden, zullen niet als puppeteers beschreven worden.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zondag 16 april 2017 @ 11:47:18 #94
290202 cynicus
pi_170255678
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 11:37 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Die worden gezien als positieve invloeden, zullen niet als puppeteers beschreven worden.
Maakt dat uit voor Trump? Hij is de baas en als media een ander (terecht of niet) als invloedrijk/leidinggevend beschrijven dan sta je op de lijst, me dunkt.
  zondag 16 april 2017 @ 14:20:59 #95
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_170258038
Dit is zo surreëel.

realDonaldTrump twitterde op zondag 16-04-2017 om 14:18:40 Why would I call China a currency manipulator when they are working with us on the North Korean problem? We will see what happens! reageer retweet
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zondag 16 april 2017 @ 14:24:37 #96
66582 Monolith
geniaal
pi_170258115
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 14:20 schreef Mani89 het volgende:
Dit is zo surreëel.

realDonaldTrump twitterde op zondag 16-04-2017 om 14:18:40 Why would I call China a currency manipulator when they are working with us on the North Korean problem? We will see what happens! reageer retweet
Hoezo? Je ziet toch gewoon het beeld van Trump dat je altijd al zag? Ad hoc dingen roepen zonder ook maar enige consistentie in denkbeelden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 16 april 2017 @ 14:27:28 #97
465008 Schorpioen65
pi_170258157
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 14:20 schreef Mani89 het volgende:
Dit is zo surreëel.

realDonaldTrump twitterde op zondag 16-04-2017 om 14:18:40 Why would I call China a currency manipulator when they are working with us on the North Korean problem? We will see what happens! reageer retweet
Ik vind die tweet heel logisch. Zo lang China braaf Noord Korea onder de duim houdt geen aanvallen van Tump op hun wisselkoers trucs. Iets in de trand van een vader die tegen zijn zoon zegt: "als jij nou geregeld je kamer opruimt noem ik jou geen luiaard meer"
  zondag 16 april 2017 @ 14:30:17 #98
66582 Monolith
geniaal
pi_170258223
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 11:37 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Die worden gezien als positieve invloeden, zullen niet als puppeteers beschreven worden.
In de conservatieve / alt-right hoek wordt een Kushner toch niet bepaald gewaardeerd. Bij Breitbart waren ze al druk bezig met de aanval op Kushner, maar nadat Bannon en Kushner het weer een beetje hadden bijgelegd werden ze weer teruggefloten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 16 april 2017 @ 14:31:03 #99
66582 Monolith
geniaal
pi_170258246
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 14:27 schreef Schorpioen65 het volgende:

[..]

Ik vind die tweet heel logisch. Zo lang China braaf Noord Korea onder de duim houdt geen aanvallen van Tump op hun wisselkoers trucs. Iets in de trand van een vader die tegen zijn zoon zegt: "als jij nou geregeld je kamer opruimt noem ik jou geen luiaard meer"
Dat er helemaal geen 'wisselkoerstrucs' zijn is daarbij natuurlijk verder niet zo relevant.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 16 april 2017 @ 14:33:17 #100
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_170258302
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 14:24 schreef Monolith het volgende:

[..]

Hoezo? Je ziet toch gewoon het beeld van Trump dat je altijd al zag? Ad hoc dingen roepen zonder ook maar enige consistentie in denkbeelden.
Ik kan mij er toch weer over verbazen, letterlijk twitter in slingeren dat je China nog steeds smerige currency manipulators vindt maar nu even niet omdat Noord-Korea. Diplomatie van een heel nieuw niveau.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zondag 16 april 2017 @ 14:35:17 #101
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_170258349
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 14:33 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Ik kan mij er toch weer over verbazen, letterlijk twitter in slingeren dat je China nog steeds smerige currency manipulators vindt maar nu even niet omdat Noord-Korea. Diplomatie van een heel nieuw niveau.
Hij denkt geen seconde na voordat hij tweet. Hij heeft echt het brein van een goudvis.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 16 april 2017 @ 14:37:02 #102
-1 #ANONIEM
pi_170258396
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 14:20 schreef Mani89 het volgende:
Dit is zo surreëel.

realDonaldTrump twitterde op zondag 16-04-2017 om 14:18:40 Why would I call China a currency manipulator when they are working with us on the North Korean problem? We will see what happens! reageer retweet
IGNORANCE IS STRENGTH
  zondag 16 april 2017 @ 14:38:18 #103
66582 Monolith
geniaal
pi_170258423
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 14:33 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Ik kan mij er toch weer over verbazen, letterlijk twitter in slingeren dat je China nog steeds smerige currency manipulators vindt maar nu even niet omdat Noord-Korea. Diplomatie van een heel nieuw niveau.
De man is gewoon een wat minder snuggere versie van Harry Mens.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 16 april 2017 @ 14:38:28 #104
465008 Schorpioen65
pi_170258428
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 14:35 schreef livelink het volgende:

[..]

Hij denkt geen seconde na voordat hij tweet. Hij heeft echt het brein van een goudvis.
Met het brein van een goudvis een enorm imperium opbouwen wereldwijd lukt niet zo goed
  zondag 16 april 2017 @ 14:39:55 #105
66582 Monolith
geniaal
pi_170258451
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 14:38 schreef Schorpioen65 het volgende:

[..]

Met het brein van een goudvis een enorm imperium opbouwen wereldwijd lukt niet zo goed
Hij heeft niet echt een imperium, hij 'least' hoofdzakelijk zijn naam. Het gros van zijn vermogen komt ook uit een paar vastgoedgokjes. Maar goed, die eindeloze discussie ga ik niet weer voeren.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 16 april 2017 @ 14:45:13 #106
465008 Schorpioen65
pi_170258541
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 14:39 schreef Monolith het volgende:

[..]

Hij heeft niet echt een imperium, hij 'least' hoofdzakelijk zijn naam. Het gros van zijn vermogen komt ook uit een paar vastgoedgokjes. Maar goed, die eindeloze discussie ga ik niet weer voeren.
Je hebt eerder het brein van een goudvis als je denkt dat Trump het brein van een goudvis heeft. Het is een gewiekst zakenman die in staat was de schier onaantastbare Clinton en 17 GOP kandidaten te breken. Dat twitteren doet ie ook om te voelen hoe de wind waait. Om signalen de wereld in te sturen. Inderdaad een soort nieuwe diplomatie en ik ben er fan van
  zondag 16 april 2017 @ 14:46:43 #107
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_170258571
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 14:45 schreef Schorpioen65 het volgende:

[..]

Je hebt eerder het brein van een goudvis als je denkt dat Trump het brein van een goudvis heeft. Het is een gewiekst zakenman die in staat was de schier onaantastbare Clinton en 17 GOP kandidaten te breken. Dat twitteren doet ie ook om te voelen hoe de wind waait. Om signalen de wereld in te sturen. Inderdaad een soort nieuwe diplomatie en ik ben er fan van
De rest van de wereld weet inmiddels al hoe de wind waait als het om Trump gaat.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 16 april 2017 @ 14:50:21 #108
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_170258665
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 14:20 schreef Mani89 het volgende:
Dit is zo surreëel.

realDonaldTrump twitterde op zondag 16-04-2017 om 14:18:40 Why would I call China a currency manipulator when they are working with us on the North Korean problem? We will see what happens! reageer retweet
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  zondag 16 april 2017 @ 14:51:57 #109
66582 Monolith
geniaal
pi_170258704
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 14:45 schreef Schorpioen65 het volgende:

[..]

Je hebt eerder het brein van een goudvis als je denkt dat Trump het brein van een goudvis heeft. Het is een gewiekst zakenman die in staat was de schier onaantastbare Clinton en 17 GOP kandidaten te breken. Dat twitteren doet ie ook om te voelen hoe de wind waait. Om signalen de wereld in te sturen. Inderdaad een soort nieuwe diplomatie en ik ben er fan van
Dat is een beetje als stellen dat Jan Smit een briljant artiest is omdat hij veel plaatjes verkoopt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 16 april 2017 @ 14:52:27 #110
441090 crystal_meth
Weimar
pi_170258711
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 11:47 schreef cynicus het volgende:

[..]

Maakt dat uit voor Trump? Hij is de baas en als media een ander (terecht of niet) als invloedrijk/leidinggevend beschrijven dan sta je op de lijst, me dunkt.
Misschien niet, maar een ander verschil is dat Mattis, Tillerson, Haley een oficiële overheidsfunctie en bevoegdheid hebben, daar is het normaal dat ze mee het beleid bepalen, en kan je gewoon berichten wat ze zeggen. Het zou wat anders zijn als die ook het beleid bepaalden op andere gebieden, ordehandhaving, milieu, onderwijs, taxatie etc..

Er is trouwens een probleem met die analyse: waarom duurde het zo lang? En waarom komt Bannon's decline op het moment dat Trump's buitenlands beleid radicaal verandert? Ik mag toch hopen dat Trump geen bocht van 180° maakt omdat z'n ego gekwetst is, dat zou pas zorgwekkend zijn. Lijkt me eerder dat Trump een rationele (machiavelliaanse) beslissing genomen heeft: zowel de Rusland als Bannon verhalen ontkrachten met een nieuw buitenlands beleid. Trump wil als een doortastend leider gezien worden, als het op de ene manier niet lukt, dan probeert hij het op een andere wijze. Dat hij daarvoor de paleoconservatieven moet inruilen voor de neoconservatieven maakt hem niet uit.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zondag 16 april 2017 @ 15:01:46 #111
465008 Schorpioen65
pi_170258906
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 14:51 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is een beetje als stellen dat Jan Smit een briljant artiest is omdat hij veel plaatjes verkoopt.
Daar moet bij dat Jan Smit de verkiezing won van partijleider zijn tegen 17 andere kandidaten en ook de verkiezingen wint en meteen premier wordt
  zondag 16 april 2017 @ 15:06:37 #112
290202 cynicus
pi_170259071
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:01 schreef Schorpioen65 het volgende:

[..]

Daar moet bij dat Jan Smit de verkiezing won van partijleider zijn tegen 17 andere kandidaten en ook de verkiezingen wint en meteen premier wordt
Voor het winnen van de verkiezingen in een twee-partijenstelsel moet je gewoon veel mensen hebben die jouw plaatjes mooi vinden (en/of een hekel aan de andere kandidaat hebben). Rationaliteit is daar niet perse voor nodig, alleen gevoel kan voldoende zijn en gevoelens zijn niet de beste raadgever.
  zondag 16 april 2017 @ 15:14:59 #113
66582 Monolith
geniaal
pi_170259295
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:01 schreef Schorpioen65 het volgende:

[..]

Daar moet bij dat Jan Smit de verkiezing won van partijleider zijn tegen 17 andere kandidaten en ook de verkiezingen wint en meteen premier wordt
Och er zijn duizenden mensen die veel plaatjes willen verkopen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 16 april 2017 @ 15:21:05 #114
66825 Reya
Fier Wallon
pi_170259444
quote:
9s.gif Op zondag 16 april 2017 14:50 schreef monkyyy het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Uiteindelijk doet hij dus gewoon wat alle presidenten voor hem ook al hebben gedaan.
  zondag 16 april 2017 @ 15:23:58 #115
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_170259504
DONALD J. TRUMP DELIVERS GROUNDBREAKING CONTRACT FOR THE AMERICAN VOTER IN GETTYSBURG
quote:
THIRD, I will direct my Secretary of the Treasury to label China a currency manipulator
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  zondag 16 april 2017 @ 15:26:36 #116
66825 Reya
Fier Wallon
pi_170259570
Dat hij verkiezingsbeloften ver breekt is natuurlijk ook geen unicum voor een politicus. Bij hem is het wel op een wat extreme wijze :P
  zondag 16 april 2017 @ 15:29:24 #117
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_170259637
quote:
2s.gif Op zondag 16 april 2017 15:26 schreef Reya het volgende:
Dat hij verkiezingsbeloften ver breekt is natuurlijk ook geen unicum voor een politicus. Bij hem is het wel op een wat extreme wijze :P
Plus dat hij zich niet lijkt te realiseren dat hij een verkiezingsbelofte breekt. Waarom zou hij vanochtend bedacht hebben om deze tweet te versturen? Hij had ook kunnen volstaan met 'Happy Easter'

En nee, ik geloof niet dat er een briljante strategie achter het versturen van zo'n tweet zit.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 16 april 2017 @ 15:36:04 #118
323401 Kijkertje
met filter
pi_170259824
quote:
2s.gif Op zondag 16 april 2017 15:21 schreef Reya het volgende:

[..]

Uiteindelijk doet hij dus gewoon wat alle presidenten voor hem ook al hebben gedaan.
Yep Trump, the king of the flip-flops

alanbeattie twitterde op woensdag 12-04-2017 om 22:15:09 In tomorrow's reversal, Trump makes Hillary president and has himself locked up. https://t.co/tEkhKnM9pK reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 16 april 2017 @ 15:36:50 #119
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170259843
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 16 april 2017 @ 15:44:17 #120
66825 Reya
Fier Wallon
pi_170260063
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:36 schreef michaelmoore het volgende:
[ [url=https://www.ft.com/__origami/service/image/v2/images/raw/http%3A%2F%2Fwww.ft.com%2Ffastft%2Ffiles%2F2017%2F04%2FliraRef.png?source=next&fit=scale-down&width=590]afbeelding[/url] ]
Wat heeft dit met Trump te maken? :?
  zondag 16 april 2017 @ 15:44:54 #121
66825 Reya
Fier Wallon
pi_170260079
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:29 schreef livelink het volgende:

[..]

Plus dat hij zich niet lijkt te realiseren dat hij een verkiezingsbelofte breekt. Waarom zou hij vanochtend bedacht hebben om deze tweet te versturen? Hij had ook kunnen volstaan met 'Happy Easter'

En nee, ik geloof niet dat er een briljante strategie achter het versturen van zo'n tweet zit.
Ik heb ook niet het idee dat er veel beleid achter steekt. Puur impulsief tweeten.
  zondag 16 april 2017 @ 15:47:23 #122
56724 Wombcat
rent wiel
pi_170260132
quote:
2s.gif Op zondag 16 april 2017 15:44 schreef Reya het volgende:

[..]

Ik heb ook niet het idee dat er veel beleid achter steekt. Puur impulsief tweeten.
De ghostwriter van zijn biografie heeft gezegd dat Trump de aandachtspanne heeft van een 9-jarige kleuter met ADHD.
Dat lijkt ook wel te kloppen als ik zijn tweets lees, dus er zal idd niet veel beleid achter zitten.
in a crowd you lose humanity
  zondag 16 april 2017 @ 15:48:45 #123
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_170260160
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 14:45 schreef Schorpioen65 het volgende:

[..]

Je hebt eerder het brein van een goudvis als je denkt dat Trump het brein van een goudvis heeft. Het is een gewiekst zakenman die in staat was de schier onaantastbare Clinton en 17 GOP kandidaten te breken. Dat twitteren doet ie ook om te voelen hoe de wind waait. Om signalen de wereld in te sturen. Inderdaad een soort nieuwe diplomatie en ik ben er fan van
Dit kun je niet menen :') Als je dit al 'nieuwe diplomatie' kunt noemen, dan is het een soort diplomatie waar werkelijk niemand wat van begrijpt en derhalve zinloos en daarmee de facto geen vorm van diplomatie.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zondag 16 april 2017 @ 16:38:30 #124
-1 #ANONIEM
pi_170261509
Trumpgod
  zondag 16 april 2017 @ 16:56:59 #125
66582 Monolith
geniaal
pi_170262000
Aardige longread van the Atlantic:
http://theatln.tc/2oAc9hf
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Redactie Games zondag 16 april 2017 @ 17:02:27 #126
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_170262222
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 16:56 schreef Monolith het volgende:
Aardige longread van the Atlantic:
http://theatln.tc/2oAc9hf
Mijn vraag is hoe dit het onderzoek naar de Russische banden gaat beïnvloeden. Als Trump gewoon de Bannon-koers blijft varen is het goed mogelijk dat de Republikeinen zich tegen hem keren, maar als hij zich aanpast naar de Republikeinse maatstaven dan kan ik me goed voorstellen dat de republikeinen zoiets hebben van "eh, zoveel haast heeft het nou ook niet."
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  zondag 16 april 2017 @ 17:16:52 #127
441090 crystal_meth
Weimar
pi_170262731
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 14:20 schreef Mani89 het volgende:
Dit is zo surreëel.

realDonaldTrump twitterde op zondag 16-04-2017 om 14:18:40 Why would I call China a currency manipulator when they are working with us on the North Korean problem? We will see what happens! reageer retweet
Dat politici van mening durven veranderen is een goede zaak. Dat hij flexibel is in z'n beleid, niet vasthoudt aan z'n verkiezingsretoriek is op zich ook niet slecht (behalve voor z'n kiezers misschien).
De vraag is waarom? Is het een man zonder politieke overtuiging die president wilde worden, waren z'n vroegere uitspraken enkel bedoeld om kiezers te lokken? De eerste weken heeft ie EO's uitgevaardigd in lijn met z'n verkiezingsbeloftes, en dat werd een ramp. Is hij tot de conclusie gekomen dat z'n achterban weinig voorstelt in vergelijking met de media, politici en internationale gemeenschap, en hij zich beter daarop richt?

Het zou zelfs een winnende strategie kunnen zijn. Binnenlands beleid zal nooit meer dan een kleine meerderheid van de kiezers bekoren, want links en rechts hebben tegengestelde verwachtingen. Als ie internationaal iets bereikt staat heel het land achter hem.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zondag 16 april 2017 @ 18:52:30 #128
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_170265709
Trump heeft een universiteit gesaboteerd:

quote:
quote:
Within them sits some 80,000 years of history, offering researchers tantalising clues about climate change and the Earth’s past. At least that was the case – until the precious cache of Arctic ice cores was hit by warming temperatures.

A freezer malfunction at the University of Alberta in Edmonton has melted part of the world’s largest collection of ice cores from the Canadian Arctic, reducing some of the ancient ice into puddles.

“For every ice-core facility on the planet, this is their No1 nightmare,” said glaciologist Martin Sharp.
Is vast een reactie op een opstand van wetenschappers:

quote:
quote:
Next Saturday, in Washington, DC, and in hundreds of rallies around the world, scientists and their supporters will stage what is likely to be the largest gathering of its kind in history. The March for Science, an idea hatched by a few enthusiastic people on Reddit, has mobilised scientists and their supporters as never before.

As a colleague observed: “You know you’re in trouble when scientists take to the streets.” He’s right. I’ve worked closely with scientists for decades and, by training and temperament, they tend to be happiest in the lab, testing and retesting experiment results – among the last groups of people you might expect to find protesting.

So, why are they grabbing placards now? Because an unprecedented attack on science, scientists and evidence-based policymaking is underway in the US federal government.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 16 april 2017 @ 19:53:09 #129
323401 Kijkertje
met filter
pi_170267288
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 17:16 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Dat politici van mening durven veranderen is een goede zaak. Dat hij flexibel is in z'n beleid, niet vasthoudt aan z'n verkiezingsretoriek is op zich ook niet slecht (behalve voor z'n kiezers misschien).
De vraag is waarom? Is het een man zonder politieke overtuiging die president wilde worden, waren z'n vroegere uitspraken enkel bedoeld om kiezers te lokken? De eerste weken heeft ie EO's uitgevaardigd in lijn met z'n verkiezingsbeloftes, en dat werd een ramp. Is hij tot de conclusie gekomen dat z'n achterban weinig voorstelt in vergelijking met de media, politici en internationale gemeenschap, en hij zich beter daarop richt?

Het zou zelfs een winnende strategie kunnen zijn. Binnenlands beleid zal nooit meer dan een kleine meerderheid van de kiezers bekoren, want links en rechts hebben tegengestelde verwachtingen. Als ie internationaal iets bereikt staat heel het land achter hem.
Ik denk dat hij serieus dacht alles met eenvoudige maatregelen even te kunnen fixen, zoals de meeste kiezers, die hun stem uitbrengen zonder voldoende kennis van de problematiek. Langzamerhand komt hij er achter dat het allemaal wat ingewikkelder is dan gedacht ('who knew it would be that complicated!')

Vandaar zijn flip-flops. Hij noemt dat zelf 'flexible' maar het is gewoon 'erretic' vanwege zijn gebrek aan kennis over de problematiek.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 16 april 2017 @ 21:11:28 #130
290202 cynicus
pi_170269985
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 17:16 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Dat politici van mening durven veranderen is een goede zaak. Dat hij flexibel is in z'n beleid, niet vasthoudt aan z'n verkiezingsretoriek is op zich ook niet slecht (behalve voor z'n kiezers misschien).
In een andere tijd, land, en met andere hoofdrolspelers zou dit gewoon als 'draaien' bestempeld worden.
  zondag 16 april 2017 @ 21:17:59 #131
66582 Monolith
geniaal
pi_170270270
quote:
14s.gif Op zondag 16 april 2017 19:53 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ik denk dat hij serieus dacht alles met eenvoudige maatregelen even te kunnen fixen, zoals de meeste kiezers, die hun stem uitbrengen zonder voldoende kennis van de problematiek. Langzamerhand komt hij er achter dat het allemaal wat ingewikkelder is dan gedacht ('who knew it would be that complicated!')

Vandaar zijn flip-flops. Hij noemt dat zelf 'flexible' maar het is gewoon 'erretic' vanwege zijn gebrek aan kennis over de problematiek.
Erratic.
Maar het probleem is dat hij vooral gewend is om wat impulsieve beslissingen te nemen en de inhoud aan anderen over te laten. Dat is in dit geval toch net even iets lastiger. Zonder gedegen beleidskennis ben je een vrij ineffectieve president en dat zie je hier. Krijg je bovendien het feit dat je vooral gezien wordt als het loopjongetje van de mensen die het daadwerkelijke beleid bepalen.
Trump als Zaphod Beeblebrox zeg maar. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Redactie Games zondag 16 april 2017 @ 23:34:14 #132
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_170275191
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 21:17 schreef Monolith het volgende:

[..]

Erratic.
Maar het probleem is dat hij vooral gewend is om wat impulsieve beslissingen te nemen en de inhoud aan anderen over te laten. Dat is in dit geval toch net even iets lastiger. Zonder gedegen beleidskennis ben je een vrij ineffectieve president en dat zie je hier. Krijg je bovendien het feit dat je vooral gezien wordt als het loopjongetje van de mensen die het daadwerkelijke beleid bepalen.
Trump als Zaphod Beeblebrox zeg maar. :P
Of Bush en Cheney.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  zondag 16 april 2017 @ 23:41:35 #133
441090 crystal_meth
Weimar
pi_170275432
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 21:11 schreef cynicus het volgende:

[..]

In een andere tijd, land, en met andere hoofdrolspelers zou dit gewoon als 'draaien' bestempeld worden.
Negeer dat maar, m'n posts zijn vrij wazig deze maand, weinig slaap.
Natuurlijk is het schaamteloos draaien.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zondag 16 april 2017 @ 23:49:23 #134
323401 Kijkertje
met filter
pi_170275665
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 21:17 schreef Monolith het volgende:

[..]

Erratic.
Maar het probleem is dat hij vooral gewend is om wat impulsieve beslissingen te nemen en de inhoud aan anderen over te laten. Dat is in dit geval toch net even iets lastiger. Zonder gedegen beleidskennis ben je een vrij ineffectieve president en dat zie je hier. Krijg je bovendien het feit dat je vooral gezien wordt als het loopjongetje van de mensen die het daadwerkelijke beleid bepalen.
Trump als Zaphod Beeblebrox zeg maar. :P
Er zijn verrassend veel overeenkomsten met het karakter van Beeblebrox, maar hij was toch meer een mix van genialiteit en incompetentie. De genialiteit in Trump heb ik nog niet kunnen ontdekken :N
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 17 april 2017 @ 00:00:12 #135
154335 Knipoogje
*smile*
pi_170276064
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 14:52 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Misschien niet, maar een ander verschil is dat Mattis, Tillerson, Haley een oficiële overheidsfunctie en bevoegdheid hebben, daar is het normaal dat ze mee het beleid bepalen, en kan je gewoon berichten wat ze zeggen. Het zou wat anders zijn als die ook het beleid bepaalden op andere gebieden, ordehandhaving, milieu, onderwijs, taxatie etc..

Er is trouwens een probleem met die analyse: waarom duurde het zo lang? En waarom komt Bannon's decline op het moment dat Trump's buitenlands beleid radicaal verandert? Ik mag toch hopen dat Trump geen bocht van 180° maakt omdat z'n ego gekwetst is, dat zou pas zorgwekkend zijn. Lijkt me eerder dat Trump een rationele (machiavelliaanse) beslissing genomen heeft: zowel de Rusland als Bannon verhalen ontkrachten met een nieuw buitenlands beleid. Trump wil als een doortastend leider gezien worden, als het op de ene manier niet lukt, dan probeert hij het op een andere wijze. Dat hij daarvoor de paleoconservatieven moet inruilen voor de neoconservatieven maakt hem niet uit.
En hij ziet hoe de wind waait en flipflopt die richting uit. Hij ziet nu letterlijk dat oorlogstaal uitslaan en oorlogs-acties hem op praise komt te staan door de Amerikaanse cultuur van 'in geval van oorlog staan we allemaal achter de president'. De MSM die 'm zo bekritiseerden gaven 'm praise na Syrie.

Met als gevolg dat ie dat nu blijft doen waarschijnlijk. Met als bijkomend voordeeltje dat het de aandacht afleidt van al die andere zaken.
beter een knipoog dan een blauw oog
  maandag 17 april 2017 @ 00:07:03 #136
441090 crystal_meth
Weimar
pi_170276249
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 21:17 schreef Monolith het volgende:

[..]

Trump als Zaphod Beeblebrox zeg maar. :P
Thx voor de reminder, hgttg audiobook nog eens radio versie beluisteren, staat op youtube.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  maandag 17 april 2017 @ 01:16:35 #137
323401 Kijkertje
met filter
pi_170277737
Wel een toepasselijke quote van Douglas Adams:
quote:
“One of the major difficulties Trillian experienced in her relationship with Zaphod was learning to distinguish between him pretending to be stupid just to get people off their guard, pretending to be stupid because he couldn't be bothered to think and wanted someone else to do it for him, pretending to be outrageously stupid to hide the fact that he actually didn’t understand what was going on, and really being genuinely stupid. He was renowned for being amazingly clever and quite clearly was so—but not all the time, which obviously worried him, hence, the act. He preferred people to be puzzled rather than contemptuous.”
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 17 april 2017 @ 01:32:46 #138
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_170277889
quote:
10s.gif Op maandag 17 april 2017 01:16 schreef Kijkertje het volgende:
Wel een toepasselijke quote van Douglas Adams:

[..]

Dat is m.i. al een te vleiende vergelijking met Trump. Trump denkt zoals hij spreekt; kleine woorden, korte zinnen. Zoals men in Amerika pleegt te zeggen: "There is no there there".
  maandag 17 april 2017 @ 01:41:18 #139
323401 Kijkertje
met filter
pi_170277952
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 01:32 schreef Terecht het volgende:

[..]

Dat is m.i. al een te vleiende vergelijking met Trump. Trump denkt zoals hij spreekt; kleine woorden, korte zinnen. Zoals men in Amerika pleegt te zeggen: "There is no there there".
Eens! Bij Trump zijn domme uitspraken ook nooit een act, behalve dan als hij presidentieel probeert over te komen en zijn zinnen wel van papier/ autocue afleest.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 17 april 2017 @ 06:22:59 #140
323401 Kijkertje
met filter
pi_170278418
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 17 april 2017 @ 07:56:41 #141
369400 WhiteBeard
pi_170278521
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 23:41 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Negeer dat maar, m'n posts zijn vrij wazig deze maand, weinig slaap.
Natuurlijk is het schaamteloos draaien.
Goh, Trump lijkt zowaar op een politicus. Elke politicus mag draaikonten, behalve als hij Trump heet.

[ Bericht 4% gewijzigd door WhiteBeard op 17-04-2017 08:02:58 ]
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
  maandag 17 april 2017 @ 08:29:31 #142
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_170278619
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 07:56 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Goh, Trump lijkt zowaar op een politicus. Elke politicus mag draaikonten, behalve als hij Trump heet.

Was de kracht van Trump niet dat hij juist geen politicus was en daardoor niet zou draaikonten en meer van dat soort valse beloftes?

Trump zou eindelijk het establishment doorbreken. Toegegeven, hij heeft het geprobeerd met een moslim-ban, maar door incompetentie is dat mislukt. Verder is Trump puur (GOP) establishment gebleken: belastingverlagingen voor de rijken, meer militaire uitgaven, militaire acties in Yemen/Syrie/Afghanistan, een waardeloos zorgverzekeringsplan, rijke vriendjes/familie/donoren baantjes toeschuiven, geen transparantie, tegen netneutraliteit, anti-milieu, etc. Trump brengt naast de establishment alleen maar een beschamende onwetendheid, leugens en onkunde.

Jij zal vast een aantal onderdelen geweldig vinden, en misschien kan je alles wel goedpraten, want je wil en bent meer establishment dan je eerder dacht of durft toe te geven.
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 17 april 2017 @ 08:37:54 #143
859 Isabeau
ISFP
pi_170278673
Het enige positieve aan Trump vond ik dat hij zich niet zou inmengen in conflicten in het buitenland die niet direct een bedreiging vormen voor de VS. Leek mij een goed plan. Is in het verleden ook niet zo jofel verlopen. Tot zoverre het enige positieve aan Trump.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 17 april 2017 @ 09:22:42 #144
271502 Freak188
pi_170278972
Waarom zou iemand geloven dat de GOP ineens een vredelievende partij is geworden onder Trump? Dat hele militaire apparaat staat onder hoogspanning en nu Trumps inner cricle bestaat uit legermensen is het wachten tot de bom valt. En het is de ideale afleiding.
  maandag 17 april 2017 @ 09:27:39 #145
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_170279027
De neocons bepalen gewoon weer de agenda. Op de manier van communiceren na is er weinig verschil meer Bush jr. en Trump

https://consortiumnews.co(...)-trump-on-his-knees/

[ Bericht 24% gewijzigd door Gabrunal_2013 op 17-04-2017 09:33:55 ]
  † In Memoriam † maandag 17 april 2017 @ 09:34:39 #146
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_170279117
Carpe Libertatem
  maandag 17 april 2017 @ 10:42:46 #147
454795 antiderivative
pi_170280156
Vrijwel dagelijks hoekje Trump personeelszaken.

nominaties voor de Ex-im posities:

President of the Export-Import Bank
Scott Garrett
* Member of the Security Traders Association
* Fmr. Chairman of the U.S. House Financial Services Subcommittee on Capital Markets and Government-Sponsored Enterprises
* Fmr. Vice Chairman of the House Budget Committee
* Fmr. Member of the House Financial Services Committee
* Fmr. Rep. from New Jersey
* Fmr. Chairman of the Banking and Insurance Committee
* Fmr. Member of the New Jersey General Assembly
* Fmr. Attorney at Sellar, Richardson, Stuart and Chisholm
* Fmr. Attorney at Kelly, Gaus and Holub
* B.A. in Political Science from Montclair State College, J.D. from Rutgers School of Law

Member of the Board of Directors of the Export-Import Bank
Spencer Bachus III
* Partner at Bachus and Brom
* Fmr. Chairman of the House Financial Services Committee
* Fmr. Rep. from Alabama
* Fmr. Member of the Alabama Senate
* B.A. Economics from Auburn University, J.D. from the University of Alabama School of Law

---------
Weer velen geinstalleerd, enkele bijzondere:

Director of Consumer and Governmental Affairs at the FCC
Patrick Webre
* Staff Attorney in the Litigation Department and the Communications and Government Contracts Practice Groups at Jenner & Block
* Fmr. Attorney for Complex Litigation and Investigations for National and Multinational Clients at Huron Consulting
* Fmr. Senior Director and Senior Counsel for Federal Regulatory and Legislative Affairs at Charter Communications
* Fmr. Chief Programs Officer of the Consumer and Governmental Affairs Bureau at the FCC
* Fmr. Senior Counsel for the DTV Policy Group at the FCC
* Fmr. Law Clerk at the Louisiana Fifth Circuit Court of Appeals
* B.A. in Political Science from Louisiana State University, J.D. from Tulane University Law School

Chief of Staff at the Department of Transportation
Geoffrey Burr
* VP of Government Affairs at Cablevision
* Fmr. VP of Federal Affairs at Associated Builders and Contractors
* Fmr. Deputy Assistant Secretary for Congressional Affairs at the Department of Labor
* Fmr. Director of Legislative Affairs at at Associated Builders and Contractors
* Fmr. Coordinator at Associated Builders and Contractors
* B.A. in Government from the College of William & Mary

Deputy Assistant Administrator of the Office of Chemical Safety and Pollution Prevention at the EPA
Dr. Nancy Beck
* Senior Director of Regulatory Science Policy at The American Chemistry Council
* Fmr. Chair of the Society for Risk Analysis
* Fmr. Toxicologist, Risk Assessor and Policy Analyst for the U.S. Office of Management and Budget
* Fmr. Toxicologist and Risk Assessor at the U.S. Office of Information and Regulatory Affairs
* Fmr. AAAS Science and Technology Policy Fellow at NCEA
* Fmr. Microbiologist at Estee Lauder Group
* B.Sc. In Microbiology from Cornell University, M.Sc. in Environmental Health and Toxicology from the University of Washington, Ph.D. in Molecular Toxicology from the University of Washington
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
  maandag 17 april 2017 @ 10:43:10 #148
454795 antiderivative
pi_170280163
Trump agenda vandaag:

* Intelligence briefings
* Breakfast reception for the Easter Egg Roll
* White House Easter Egg Roll
* Meeting with Secretary of State, Rex Tillerson
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
  maandag 17 april 2017 @ 11:09:26 #149
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170280499
  maandag 17 april 2017 @ 11:11:54 #150
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_170280534
Leuk artikel over de organisatie-ellende van een paastraditie: https://www.theguardian.c(...)er-egg-roll-planning

Bonus-pic van paar jaar terug:

&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
  maandag 17 april 2017 @ 11:38:26 #151
454795 antiderivative
pi_170281014
Wat foto's van Pasen @ Mar-a-Lago dit weekend:




"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
  maandag 17 april 2017 @ 11:39:05 #152
454795 antiderivative
pi_170281029
deel 2:





Dr. Jack Daubert in the house:

"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
  maandag 17 april 2017 @ 11:46:38 #153
66582 Monolith
geniaal
pi_170281221
Lekker relevant ook.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 17 april 2017 @ 11:49:37 #154
-1 #ANONIEM
pi_170281289
Zou hij zijn paasfeestje nog aanwenden om iemand te schofferen?
  maandag 17 april 2017 @ 11:51:27 #155
66582 Monolith
geniaal
pi_170281334
Richard Cordray gaat zich wellicht kandidaat stellen voor gouverneur van Ohio, reden voor Trump & co om hem er nog maar even niet uit te werken:
http://www.politico.com/s(...)anks-237272?cmpid=sf
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 17 april 2017 @ 11:53:14 #156
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_170281375
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 11:46 schreef Monolith het volgende:
Lekker relevant ook.
Hoe kijkt nou de gemiddelde Billy uit Kentucky tegen dit soort feestjes vraag ik me af.
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
  maandag 17 april 2017 @ 12:12:50 #157
454795 antiderivative
pi_170281803
quote:
Lekker relevant ook, zo'n oud press release. Je bent van de Chuck Schumer school?

SenSchumer twitterde op woensdag 12-04-2017 om 22:07:49 When POTUS fails to label China a currency manipulator, he gives them a green light to steal our jobs & wealth time & time again. reageer retweet
Schumer als politicus heeft echter geen excuus, hij zou namelijk moeten weten dat de Treasury elke periode met een report komt waarin o.a. valuta-manipulatie onderzocht wordt. In het geval van China is dat nu niet het geval. Misschien kan hij even bellen met Mnuchin...

Maar goed, de afgelopen 8 jaar heeft hij natuurlijk nooit de tijd gehad om dat even tegen de President te zeggen. Of zoals een analiyst op CNBC zei:

Schumer is going to oppose anything Trump does. If he did call China currency manipulators right now, Schumer would say hes picking a fight
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
  maandag 17 april 2017 @ 12:46:06 #158
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_170282506
quote:
2s.gif Op maandag 17 april 2017 11:53 schreef Falco het volgende:

[..]

Hoe kijkt nou de gemiddelde Billy uit Kentucky tegen dit soort feestjes vraag ik me af.
Billy uit Kentucky zit in een spagaat. Enerzijds zijn het de coastal elites die daar paraderen en Fox News en rechtse radiopraatjesmakers hebben Billy jarenlang ingefluisterd om aan deze luitjes een hartgrondige hekel te hebben; anderzijds is hij van geluk vervuld dat er eindelijk een sterke man het land leidt en daar hoort natuurlijk een bepaalde bravoure bij: luxe auto's, lekkere wijven en extravagante bacchanalen. Deze foto's tonen maar weer eens aan hoe groot en sterk het alfamannetje is.
  maandag 17 april 2017 @ 12:48:57 #159
465144 westwoodblvd
pi_170282581
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 11:38 schreef antiderivative het volgende:
Wat foto's van Pasen @ Mar-a-Lago dit weekend:

Dit is geen Shownieuws, het gaat over politiek.
  maandag 17 april 2017 @ 12:52:46 #160
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_170282691
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 12:48 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Dit is geen Shownieuws, het gaat over politiek.
Dit is politiek voor figuren als antiderivative. Die laten graag zien hoe groot, sterk en mooi hun leider is. Dat past naadloos in het gedrag van authoritarians.
  maandag 17 april 2017 @ 12:53:44 #161
454795 antiderivative
pi_170282721
Die Bernie toch, permanent ontevreden:

thehill twitterde op zondag 16-04-2017 om 21:25:04 Sanders: Dems didn't do enough to help their candidate in Kansas special election https://t.co/zs4HPFJJl5 https://t.co/G0VDTwE2bo reageer retweet
SheWhoVotes twitterde op zondag 16-04-2017 om 23:48:21 I don't recall you making a campaign stop in Kansas, Bernie. And when should we expect you in Atlanta for Ossoff? https://t.co/cvJ3DzBfed reageer retweet
Dem. kandidaat verliest van een GOP kandidaat met een Sam Brownback-connectie én een enorm lagere GOP opkomst:

Republican voter turnout for the special election was down 62 percent compared to November; for Democrats the turnout on Tuesday was down 32 percent compared to presidential election.
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
  maandag 17 april 2017 @ 12:58:22 #162
454795 antiderivative
pi_170282808
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 10:43 schreef antiderivative het volgende:
Trump agenda vandaag:

* Intelligence briefings
* Breakfast reception for the Easter Egg Roll
* White House Easter Egg Roll
* Meeting with Secretary of State, Rex Tillerson
inzake het Laatste, strategy session inclusief conference call met McMaster (in Afghanistan), Pence (in Zuid-Korea) en Mattis (in Saudi Arabië)
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
  maandag 17 april 2017 @ 15:20:05 #163
-1 #ANONIEM
pi_170285231
quote:
Op maandag 17 april 2017 11:38 schreef antiderivative het volgende:
Wat foto's van Pasen @ Mar-a-Lago dit weekend:


De dame op rechts is nogal luchtig gekleed voor de gelegenheid. 11.gif

Wel een verdomd mooie strik om heur paaseitjes. :9
Dat moet gezegd.


[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2017 15:20:38 ]
  maandag 17 april 2017 @ 15:20:53 #164
323401 Kijkertje
met filter
pi_170285244
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 11:39 schreef antiderivative het volgende:
deel 2:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Dr. Jack Daubert in the house:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een demonstratie van wansmaak :X Wat vind je hier nu zelf van? Vind je dit mooi?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  † In Memoriam † maandag 17 april 2017 @ 15:26:16 #165
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_170285369
realDonaldTrump twitterde op maandag 17-04-2017 om 14:07:16 "The first 90 days of my presidency has exposed the total failure of the last eight years of foreign policy!" So true. @foxandfriends reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op maandag 17-04-2017 om 14:17:59 The Fake Media (not Real Media) has gotten even worse since the election. Every story is badly slanted. We have to hold them to the truth! reageer retweet
Carpe Libertatem
  maandag 17 april 2017 @ 15:29:52 #166
192547 bluemoon23
pi_170285430
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 12:48 schreef westwoodblvd het volgende:
Dit is geen Shownieuws, het gaat over politiek.
Je bedoelt dat je liever gewoon het gebruikelijke Trump bashing hier ziet ?
  maandag 17 april 2017 @ 15:36:42 #167
66582 Monolith
geniaal
pi_170285561
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 12:53 schreef antiderivative het volgende:
Die Bernie toch, permanent ontevreden:

thehill twitterde op zondag 16-04-2017 om 21:25:04 Sanders: Dems didn't do enough to help their candidate in Kansas special election https://t.co/zs4HPFJJl5 https://t.co/G0VDTwE2bo reageer retweet
SheWhoVotes twitterde op zondag 16-04-2017 om 23:48:21 I don't recall you making a campaign stop in Kansas, Bernie. And when should we expect you in Atlanta for Ossoff? https://t.co/cvJ3DzBfed reageer retweet
Dem. kandidaat verliest van een GOP kandidaat met een Sam Brownback-connectie én een enorm lagere GOP opkomst:

Republican voter turnout for the special election was down 62 percent compared to November; for Democrats the turnout on Tuesday was down 32 percent compared to presidential election.
Die staat is praktisch onmogelijk te winnen voor de Dems. Die uitslag is echt gewoon heel beroerd voor de GOP hoor. Al zal het vooral interessant zijn om te zien of Ossoff in Georgia's 6th kan winnen. Wordt door de Republikeinen wel neergezet als terroristenvriendje vanwege z'n werk voor Al Jazeera. Wellicht vallen de kiezers daar nog een beetje voor.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 17 april 2017 @ 16:27:05 #168
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_170286548
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 15:36 schreef Monolith het volgende:

[..]

Die staat is praktisch onmogelijk te winnen voor de Dems. Die uitslag is echt gewoon heel beroerd voor de GOP hoor. Al zal het vooral interessant zijn om te zien of Ossoff in Georgia's 6th kan winnen. Wordt door de Republikeinen wel neergezet als terroristenvriendje vanwege z'n werk voor Al Jazeera. Wellicht vallen de kiezers daar nog een beetje voor.
Trump doet zijn best 'm zwart te maken iig: https://mobile.twitter.co(...)s/853964023846588420
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 17 april 2017 @ 16:38:19 #169
66582 Monolith
geniaal
pi_170286773
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 16:27 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Trump doet zijn best 'm zwart te maken iig: https://mobile.twitter.co(...)s/853964023846588420
Ach, ik denk niet dat wat hersenscheten van Trump op Twitter veel impact gaan hebben. Het zou wel een duidelijk teken aan de wand zijn als de Democraten deze verkiezingen winnen. Kan overigens ook nog zo zijn dat geen van de twee voornaamste kandidaten 50% haalt, dan gaan de nr 1 en 2 vervolgens nog weer tegen elkaar.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Redactie Games maandag 17 april 2017 @ 16:49:36 #170
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_170287072
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 15:36 schreef Monolith het volgende:

[..]

Die staat is praktisch onmogelijk te winnen voor de Dems. Die uitslag is echt gewoon heel beroerd voor de GOP hoor. Al zal het vooral interessant zijn om te zien of Ossoff in Georgia's 6th kan winnen. Wordt door de Republikeinen wel neergezet als terroristenvriendje vanwege z'n werk voor Al Jazeera. Wellicht vallen de kiezers daar nog een beetje voor.
Misschien is dit wel een meer knullige reden, maar Bernie is geen democraat. Hij is dus ook op geen enkele wijze verplicht om voor een partij waar hij zelf geen lid van is campagne te voeren.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  maandag 17 april 2017 @ 17:00:07 #171
342934 Kansenjongere
pi_170287347
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 16:49 schreef Puddington het volgende:

[..]

Misschien is dit wel een meer knullige reden, maar Bernie is geen democraat. Hij is dus ook op geen enkele wijze verplicht om voor een partij waar hij zelf geen lid van is campagne te voeren.
Is hij geen democraat geworden op het moment dat hij besloot aan hun primaries mee te doen?
  maandag 17 april 2017 @ 17:02:41 #172
66582 Monolith
geniaal
pi_170287410
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 16:49 schreef Puddington het volgende:

[..]

Misschien is dit wel een meer knullige reden, maar Bernie is geen democraat. Hij is dus ook op geen enkele wijze verplicht om voor een partij waar hij zelf geen lid van is campagne te voeren.
Mooi. Geen idee wat dat met mij post van doen heeft verder.

FiveThirtyEight had ook nog een stukje over Georgia's 6th:
https://fivethirtyeight.c(...)ection/?ex_cid=538fb
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 17 april 2017 @ 17:27:12 #173
325856 L3gend
pi_170288071
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 17:00 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Is hij geen democraat geworden op het moment dat hij besloot aan hun primaries mee te doen?
Nee, hij is weer independent nadat hij de voorverkiezingen verloor, echter zit hij wel in de democratic senate leadership
  maandag 17 april 2017 @ 17:47:01 #174
271502 Freak188
pi_170288438
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 15:29 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Je bedoelt dat je liever gewoon het gebruikelijke Trump bashing hier ziet ?
Ik vind het wel informatief. Je ziet waar de man z'n prioriteiten legt en dat overstijgt niet het nivo van de gemiddelde puber, alleen dit schijnt de machtigste man ter wereld te zijn.
  maandag 17 april 2017 @ 18:02:57 #175
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170288757
Het uitvergroten van bepaalde stemmen die stellen dat de nationale democraten niet geholpen hebben in Kansas 4e CD komen vooral uit de hoek van mensen die er belang bij hebben hen te splitsen. Natuurlijk hebben ze geen geld in hem gestopt dit keer, in die contreien is het waarschijnlijk beter als je minder gelinked bent aan de DNC en daarbij betekent 1 zetel in het huis zonder dat het leidt tot een verschuiving van enige macht tot absoluut niks. Beter dat geld besteden aan districten waar je en meer kans maakt en waarbij het zinvol is als je wint, in 2018.

Hetzelfde zie je btw ook in Montana, waar Quist voor de democraten een kans lijkt te maken, maar geen directe support krijgt van de DNC.
  maandag 17 april 2017 @ 19:00:46 #176
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_170290249
De eerste presidentiele activiteit van Melania Trump

klik om te spelen
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 17 april 2017 @ 19:03:57 #177
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_170290327
quote:
12s.gif Op maandag 17 april 2017 19:00 schreef Montov het volgende:
De eerste presidentiele activiteit van Melania Trump

[ afbeelding ]
subtiel stootje. Trump zat weer niet op te letten.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 17 april 2017 @ 19:25:04 #178
290202 cynicus
pi_170290810
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 11:39 schreef antiderivative het volgende:
deel 2:

[ afbeelding ]
Dit soort vroeg oud en gerimpelde, te zonnebankbruine, raspende sigaretstemmige, nephaarkleurige, te dik onder de makeup zittende, mixdrankjes drinkende, wansmakige dames zie je ook volop op de zomerfeesten met tweederangs volkszangers in Nederland :X

Maar de papa/manlief van deze dames heeft wel geld.
  maandag 17 april 2017 @ 19:27:03 #179
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_170290839
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 19:25 schreef cynicus het volgende:

[..]

Dit soort vroeg oud en gerimpelde, te zonnebankbruine, raspende sigaretstemmige, nephaarkleurige, te dik onder de makeup zittende, mixdrankjes drinkende, wansmakige dames zie je ook volop op de zomerfeesten met tweederangs volkszangers in Nederland :X

Maar de papa/manlief van deze dames heeft wel geld.
Je mag best zeggen dat we zulk volk hier 'kampers' noemen, hoor ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 17 april 2017 @ 19:35:52 #180
290202 cynicus
pi_170291043
quote:
12s.gif Op maandag 17 april 2017 19:00 schreef Montov het volgende:
De eerste presidentiele activiteit van Melania Trump

[ afbeelding ]
Het volk:
♫ Oh, say can you see by the dawn’s early light
What so proudly we hailed at the twilight’s last gleaming? ♫

Trumpgod glundert *)
Melania: Drumpf, toe nou...! o|O
Trumpgod: Oh, wacht, gaat deze tekst niet over mij? :? oO<
/trumpgod plaatst hand op borst :z
  maandag 17 april 2017 @ 20:16:43 #181
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_170292116
quote:
2s.gif Op maandag 17 april 2017 19:27 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Je mag best zeggen dat we zulk volk hier 'kampers' noemen, hoor ;)
Trumps inrichting van het Witte Huis en al die andere gebouwen zouden ook niet misstaan in een woonwagen.
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
  maandag 17 april 2017 @ 20:39:27 #182
465144 westwoodblvd
pi_170292815
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 15:29 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Je bedoelt dat je liever gewoon het gebruikelijke Trump bashing hier ziet ?
Ik bedoel dat ik foto's van irrelevante rijke mensen en potsierlijke autos niet in een topic over politiek vind thuishoren.
  maandag 17 april 2017 @ 21:41:34 #183
179892 fliert
pi_170295459
Een beetje ontopic:

Siezoen 6 van Veep is begonnen. ^O^

http://www.bbc.com/cultur(...)o-strange-for-satire
  maandag 17 april 2017 @ 21:49:35 #184
192547 bluemoon23
pi_170295776
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 19:03 schreef livelink het volgende:
subtiel stootje. Trump zat weer niet op te letten.
Haha, geweldig _O-
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 19:25 schreef cynicus het volgende:
Dit soort vroeg oud en gerimpelde, te zonnebankbruine, raspende sigaretstemmige, nephaarkleurige, te dik onder de makeup zittende, mixdrankjes drinkende, wansmakige dames zie je ook volop op de zomerfeesten met tweederangs volkszangers in Nederland :X

Maar de papa/manlief van deze dames heeft wel geld.
Aangezien papa/manlief wel geld heeft is de vergelijking met die zomerfeesten niet helemaal juist.
Dit is veelal "nieuw geld" , ook in Nederland zie je die op wanstaltige miljonairsfeestjes, bij alles wat met paarden te maken heeft, autosport etc
quote:
2s.gif Op maandag 17 april 2017 19:27 schreef xpompompomx het volgende:
Je mag best zeggen dat we zulk volk hier 'kampers' noemen, hoor ;)
Trailertrash kennen ze in de VS ook, dat is weer een heel ander slag ;)
  maandag 17 april 2017 @ 23:27:26 #185
371563 Nintex
pi_170298276
quote:
12s.gif Op maandag 17 april 2017 19:00 schreef Montov het volgende:
De eerste presidentiele activiteit van Melania Trump

[ afbeelding ]
  dinsdag 18 april 2017 @ 01:16:22 #186
-1 #ANONIEM
pi_170299133
Wanneer je zo slecht bent dat 50% al een wereldwonder is :') _O-

OOK NOG IN CAPS WANT ALLES IS WAAR WANNEER HET IN CAPS IS!

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2017 01:16:45 ]
  dinsdag 18 april 2017 @ 01:19:08 #187
-1 #ANONIEM
pi_170299152


Wanneer je meerdere polls samenvoegt ipv alleen die Trump leuk vindt :')
  dinsdag 18 april 2017 @ 01:28:57 #188
-1 #ANONIEM
pi_170299208
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 12:00 schreef Nintex het volgende:
De EU baasjes maken zichzelf weer eens volkomen belachelijk

GuyVerhofstadt twitterde op zaterdag 15-04-2017 om 09:00:01 A united Europe means we can stand tall in the world against those who threaten liberal democracy. https://t.co/yj6ONNWAwe reageer retweet
:')
What the fuck, hoe kan het ooit in je gore kop komen om als EU lid zoiets te plaatsen over de president van de meest belangrijkste land van de wereld? _O- Heeft hij een politieke deathwish ofzo? Je mag Trump bekritiseren etc maar dit gaat veel te ver. Maar die Guy zal het vast in zijn broek doen wanneer Trump eens naar Brussel gaat.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2017 01:29:48 ]
  dinsdag 18 april 2017 @ 01:58:55 #189
-1 #ANONIEM
pi_170299301
Pence is trouwens wel baas _O_
  Overall beste user 2022 dinsdag 18 april 2017 @ 08:31:23 #190
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170300259
http://www.bbc.com/news/world-europe-39626116

quote:
Donald Trump has congratulated Turkish President Recep Tayyip Erdogan on his victory in Sunday's referendum that gave him sweeping new powers.
Lastig. Moet je nou tegen Trump's actie zijn want Erdogan of voor Trump's actie want Trumpgod?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 18 april 2017 @ 08:39:29 #191
-1 #ANONIEM
pi_170300335
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 08:31 schreef Ulx het volgende:
http://www.bbc.com/news/world-europe-39626116

[..]

Lastig. Moet je nou tegen Trump's actie zijn want Erdogan of voor Trump's actie want Trumpgod?
Wat is hier lastig aan?

Turkije is gewoon een bondgenoot
  dinsdag 18 april 2017 @ 08:49:12 #192
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_170300406
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 08:39 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Wat is hier lastig aan?

Turkije is gewoon een bondgenoot
Die net democratisch de Trias Politica heeft afgeschaft. Het fundament van een vrije samenleving.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 18 april 2017 @ 08:58:38 #193
-1 #ANONIEM
pi_170300486
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 08:49 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Die net democratisch de Trias Politica heeft afgeschaft. Het fundament van een vrije samenleving.
Waar meer dan de helft van de bevolking het mee eens is, dus democratisch, dus geen probleem?
  dinsdag 18 april 2017 @ 09:00:49 #194
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_170300507
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 april 2017 08:58 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Waar meer dan de helft van de bevolking het mee eens is, dus democratisch, dus geen probleem?
Als een democratische rechtstaat hoor je dit natuurlijk niet te steunen, laat staan iemand te feliciteren die dit voor elkaar krijgt.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 18 april 2017 @ 09:02:46 #195
-1 #ANONIEM
pi_170300522
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 09:00 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Als een democratische rechtstaat hoor je dit natuurlijk niet te steunen, laat staan iemand te feliciteren die dit voor elkaar krijgt.
Ja dan hoor je maar ruzie te maken toch, daar stond Trump toch bekend om? :')
  dinsdag 18 april 2017 @ 09:04:10 #196
342934 Kansenjongere
pi_170300532
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 april 2017 08:58 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Waar meer dan de helft van de bevolking het mee eens is, dus democratisch, dus geen probleem?
In verkiezingen die als we Erdogan mogen geloven "de meest democratische verkiezingen ooit" zijn (vreemd dat dubieuze leiders altijd de behoefte hebben om zich te uiten in dit soort superlatieven) en waarom zou hij liegen?
  dinsdag 18 april 2017 @ 09:04:39 #197
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_170300538
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 april 2017 09:02 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Ja dan hoor je maar ruzie te maken toch, daar stond Trump toch bekend om? :')
Eigenlijk moet je gewoon niks doen, dat was het beste geweest. Maar dat snapt ie niet.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 18 april 2017 @ 09:06:35 #198
465144 westwoodblvd
pi_170300562
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 april 2017 08:58 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Waar meer dan de helft van de bevolking het mee eens is, dus democratisch, dus geen probleem?
Je hebt een pijnlijk vertekend beeld van wat democratie en de democratische rechtsstaat inhoudt als je denkt dat alles waar de helft +1 van de bevolking achter staat democratisch is. Stel dat de helft +1 van de Nederlandse bevolking besluit alle Turken uit het land te zetten. Is het daarmee een democratische actie?
  Overall beste user 2022 dinsdag 18 april 2017 @ 09:07:06 #199
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170300565
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 08:39 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Wat is hier lastig aan?

Turkije is gewoon een bondgenoot
Ja maar Erdolf. Is Erdolf dan goed? Wilders vindt bijvoorbeeld van niet. Maar Trump dus weer wel.

Het is wel lastig om voor populisten te zijn volgens mij.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 18 april 2017 @ 09:09:07 #200
-1 #ANONIEM
pi_170300588
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 09:06 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Je hebt een pijnlijk vertekend beeld van wat democratie en de democratische rechtsstaat inhoudt als je denkt dat alles waar de helft +1 van de bevolking achter staat democratisch is. Stel dat de helft +1 van de Nederlandse bevolking besluit alle Turken uit het land te zetten. Is het daarmee een democratische actie?
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 09:04 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

In verkiezingen die als we Erdogan mogen geloven "de meest democratische verkiezingen ooit" zijn (vreemd dat dubieuze leiders altijd de behoefte hebben om zich te uiten in dit soort superlatieven) en waarom zou hij liegen?
Die discussie is voor een ander topic

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 09:04 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Eigenlijk moet je gewoon niks doen, dat was het beste geweest. Maar dat snapt ie niet.
Ja idd en jij snapt het wel, achter je PC

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 09:07 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ja maar Erdolf. Is Erdolf dan goed? Wilders vindt bijvoorbeeld van niet. Maar Trump dus weer wel.

Het is wel lastig om voor populisten te zijn volgens mij.
Ik ben anti Erdogan, maar dat betekend niet dat ik er objectief ernaar kan kijken. Ik snap dat het voor vele lastig is om dat te doen, als je elke dag hoort van een dictator uit Turkije (wat niet zo is)
  dinsdag 18 april 2017 @ 09:15:00 #201
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_170300653
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 april 2017 09:09 schreef Doublepain het volgende:
Ja, idd en jij snapt het wel, achter je PC
Beter dan jij blijkbaar.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 18 april 2017 @ 09:15:05 #202
-1 #ANONIEM
pi_170300654
Dat je niet objectief naar de materie kan kijken is wel duidelijk gezien de bochten waar je je in wringt.
  dinsdag 18 april 2017 @ 09:24:53 #203
-1 #ANONIEM
pi_170300751
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 april 2017 09:15 schreef 99.999 het volgende:
Dat je niet objectief naar de materie kan kijken is wel duidelijk gezien de bochten waar je je in wringt.
Verklaar
  dinsdag 18 april 2017 @ 09:26:14 #204
290202 cynicus
pi_170300768
Een dictatuur heeft zo zijn problemen, een libertarische vrijstaat heeft zo zijn problemen, een meritocratie heeft zo zijn problemen en een democratie heeft ook zo zijn problemen. Het ideale bestuurlijke concept is een wicked problem. Dat wil niet zeggen dat er geen betere bestuursvormen zijn dan andere...
  dinsdag 18 april 2017 @ 09:28:23 #205
-1 #ANONIEM
pi_170300800
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 09:24 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Verklaar
Gewoon hoe je je in allerlei vreemde bochten wringt om alles maar goed te praten. Dat komt niet bepaald objectief over.
  Overall beste user 2022 dinsdag 18 april 2017 @ 09:32:00 #206
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170300835
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 09:26 schreef cynicus het volgende:
Een dictatuur heeft zo zijn problemen, een libertarische vrijstaat heeft zo zijn problemen, een meritocratie heeft zo zijn problemen en een democratie heeft ook zo zijn problemen. Het ideale bestuurlijke concept is een wicked problem. Dat wil niet zeggen dat er geen betere bestuursvormen zijn dan andere...
Klopt. Voor Nederland bijvoorbeeld is een absolute theocratie het beste. Met mij als God-Koning. Anders hoeft het niet.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 18 april 2017 @ 09:33:48 #207
290202 cynicus
pi_170300859
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 09:32 schreef Ulx het volgende:

[..]

Klopt. Voor Nederland bijvoorbeeld is een absolute theocratie het beste. Met mij als God-Koning. Anders hoeft het niet.
Klinkt goed maar en klein probleem is dat er wel heel veel concurrenten voor de God-Koning positie zijn. Heb je al bedacht hoe je het apprenticeship goed gaat volbrengen?
  Overall beste user 2022 dinsdag 18 april 2017 @ 09:35:20 #208
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170300877
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 09:33 schreef cynicus het volgende:

[..]

Klinkt goed maar en klein probleem is dat er wel heel veel concurrenten voor de God-Koning positie zijn. Heb je al bedacht hoe je het apprenticeship goed gaat volbrengen?
Ik laat het grauw die valse profeten aan mij offeren.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 18 april 2017 @ 09:38:49 #209
290202 cynicus
pi_170300938
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 09:35 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ik laat het grauw die valse profeten aan mij offeren.
Ik zie dat er wel wat alpha mannetjes achtigs in jou zit. Uitstekend. Maar je verwacht toch niet dat wij allemaal aan de kant gaan zodra je die paar grijze haren op je rug laat zien? Hoe wordt jij echt het alpha mannetje en waarom zou ik dat laten gebeuren?
  dinsdag 18 april 2017 @ 09:50:02 #210
-1 #ANONIEM
pi_170301123
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 april 2017 09:28 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Gewoon hoe je je in allerlei vreemde bochten wringt om alles maar goed te praten. Dat komt niet bepaald objectief over.
Waar heb je nou weer over?
  dinsdag 18 april 2017 @ 10:16:30 #211
290202 cynicus
pi_170301495
Plagiaat is één van de doodzondes in academia. Om goede redenen.
Ten eerste is het een scheding van auteursrecht maar belangrijker: je doet alsof de ideeen en interpretaties van een ander van jezelf komen. Plagiaat kan een reden zijn om je academische titel af te nemen, zeker als je moeite hebt gedaan om detectie van plagiaat te voorkomen door her en der wat woordjes te veranderen.

Opperrechter Gorsuch heeft de plagiaat zonde begaan en geprobeerd de detectie ervan te voorkomen. Ik vermoed zo dat met een beetje graafwerk er nog wel meer voorbeelden boven water zullen komen.

Hah, gecombineerd met het recente aanhalen van McIntyre door nep-skeptici komt het plaigaat-drama van het Wegman rapport weer helemaal boven :)
  dinsdag 18 april 2017 @ 16:39:04 #212
66582 Monolith
geniaal
pi_170309170
Van je vrienden moet je het hebben:

quote:
White nationalist claims Trump directed rally violence
Trump supporter asks a federal court to hold the president liable for any damages stemming from a lawsuit filed by protesters who attended a Kentucky campaign stop.

A white nationalist leader accused of assaulting a young African-American woman at a Donald Trump campaign rally filed a countersuit on Monday claiming the president directed him and other supporters to remove protesters.

Matthew Heimbach claims in his federal court filing that he “acted pursuant to the directives and requests of Donald J. Trump and Donald J. Trump for President” and that, if he’s found liable for damages, “any liability must be shifted to one or both of them.”

The legal fight stems from a March 2016 rally in Louisville, Kentucky, at which protesters were allegedly roughed up and ejected by Trump supporters after the then-candidate barked from the stage “get ’em out of here!”

The protesters filed civil assault and battery claims against Heimbach and two other Trump supporters and accused Trump of inciting his supporters.

Heimbach, a leader of the white supremacist Traditionalist Youth Network and a vocal Trump supporter during the campaign, can be seen in video from the Louisville rally pushing and screaming at a young African-American woman as Trump bellows “get out!”

The woman, Kashiya Nwanguma, joined two other protesters in filing the lawsuit against Heimbach, the two other Trump supporters, Trump and his campaign.

Heimbach, who is representing himself in the case, did not answer a phone call Monday afternoon, nor did he respond to an email message seeking comment.

The White House press office did not immediately respond to a request for comment.

In Heimbach’s Monday filing, he “denies physically assaulting” any protesters. But he also levies blame at the protesters, writing that they “provoked a response” by trying “to disrupt a free assembly and campaign event and to infringe rights of the defendants and other attendees to freedom of speech, freedom of assembly, freedom to vote and other constitutional rights.”

He writes that he “acted, if at all, in self defense,” as well as “in reasonable defense of others,” while also contending he was acting at Trump’s instruction.

Noting that Trump is “a world famous businessman” who “relies on various professionals including attorneys and other professional advisors,” Heimbach writes that he "relied on Trump’s reputation and expertise in doing the things alleged." Heimbach writes that he relied on Trump’s authority to order disruptive persons removed and that Trump was legally within his rights to ask other attendees to assist in defending their constitutional rights "against ‘protesters’ who were disrupting.”

Heimbach’s motion mirrors one filed Friday afternoon by another protester accused of assault in the lawsuit, Alvin Bamberger, a member of the Korean War Veterans Association who also was captured on video pushing Nwanguma.

While Bamberger’s lawyers in their filing said their client “admits only that he touched a woman,” he “denies that he assaulted that woman.”

But Bamberger’s lawyers stressed that “to the extent that Bamberger acted, he did so in response to — and inspired by — Trump and/or the Trump Campaign’s urging to remove the protesters.” They added that Bamberger “had no prior intention to act as he did” and “would not have acted as he did without Trump and/or the Trump Campaign’s specific urging and inspiration.”

The filings by Bamberger and Heimbach would seem to buttress the protesters’ claim that Trump was whipping up his supporters to act against the protesters, and to rebut a claim by Trump’s lawyers that his calls to “get ‘em out of here” were directed at his security, not at his supporters.

Trump’s lawyers also have argued that his calls were protected by the First Amendment, but the federal judge hearing the case in a ruling late last month rejected that argument, as well as the claim that Trump didn’t intend for his supporters to use force.

Trump’s lawyers in a Friday afternoon federal filing added a new defense — that he cannot be sued for inciting his supporters to hurt protesters because, as the president of the United States of America, he is immune from civil lawsuits.

Trump’s lawyers have asked for a jury trial in the case, which is one of at least two winding their way through federal courts brought by protesters who allege they were roughed up by Trump supporters.
bron
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 18 april 2017 @ 19:35:52 #213
66582 Monolith
geniaal
pi_170313729
Ietwat prematuur, maar the fix heeft wat leuke infographics voor de midterms:
https://www.washingtonpos(...)m_term=.ad7f53f6e4b6
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 18 april 2017 @ 19:57:20 #214
450295 skysherrif
14
pi_170314264
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 19:35 schreef Monolith het volgende:
Ietwat prematuur, maar the fix heeft wat leuke infographics voor de midterms:
https://www.washingtonpos(...)m_term=.ad7f53f6e4b6
Jij toevallig nog ergens een aardig artikel die uitlegt wat de kansen zijn voor de special electio in GA6
  dinsdag 18 april 2017 @ 20:50:22 #215
154335 Knipoogje
*smile*
pi_170315899

Goede docu over the situatie in NKO en waarom Trump zich gewoon koest moet houden. Het kan haast niet anders of het regime stort in elkaar voor ze een nuke hebben. Dan komen er hervormers aan de macht, waarschijnlijk nog steeds redelijk tiranniek, maar langzaam zullen de poorten opengaan. Net als in cuba. Dan de-escaleert het vanzelf.
beter een knipoog dan een blauw oog
  dinsdag 18 april 2017 @ 20:51:00 #216
325856 L3gend
pi_170315927
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 19:57 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Jij toevallig nog ergens een aardig artikel die uitlegt wat de kansen zijn voor de special electio in GA6
538 had een analyse over de special election. Ossoff heeft een grote voorsprong in de eerste ronde, maar haalt de absolute meerderheid waarschijnlijk niet. Tweede ronde tussen Ossoff en republikein wordt spannend.

https://fivethirtyeight.c(...)-6-special-election/
  dinsdag 18 april 2017 @ 20:54:22 #217
450295 skysherrif
14
pi_170316065
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 20:51 schreef L3gend het volgende:

[..]

538 had een analyse over de special election. Ossoff heeft een grote voorsprong in de eerste ronde, maar haalt de absolute meerderheid waarschijnlijk niet. Tweede ronde tussen Ossoff en republikein wordt spannend.

https://fivethirtyeight.c(...)-6-special-election/
Ah dat is dus die run off, als er in de eerste ronde geen absolute meerderheid is.
  dinsdag 18 april 2017 @ 21:06:40 #218
323401 Kijkertje
met filter
pi_170316513
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 20:50 schreef Knipoogje het volgende:

Goede docu over the situatie in NKO en waarom Trump zich gewoon koest moet houden. Het kan haast niet anders of het regime stort in elkaar voor ze een nuke hebben. Dan komen er hervormers aan de macht, waarschijnlijk nog steeds redelijk tiranniek, maar langzaam zullen de poorten opengaan. Net als in cuba. Dan de-escaleert het vanzelf.
Kan iemand dat ook even aan Trump uitleggen dan }:|
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 18 april 2017 @ 21:12:42 #219
441090 crystal_meth
Weimar
pi_170316696
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 10:16 schreef cynicus het volgende:
Plagiaat is één van de doodzondes in academia. Om goede redenen.
Ten eerste is het een scheding van auteursrecht maar belangrijker: je doet alsof de ideeen en interpretaties van een ander van jezelf komen. Plagiaat kan een reden zijn om je academische titel af te nemen, zeker als je moeite hebt gedaan om detectie van plagiaat te voorkomen door her en der wat woordjes te veranderen.

Opperrechter Gorsuch heeft de plagiaat zonde begaan en geprobeerd de detectie ervan te voorkomen. Ik vermoed zo dat met een beetje graafwerk er nog wel meer voorbeelden boven water zullen komen.

Hah, gecombineerd met het recente aanhalen van McIntyre door nep-skeptici komt het plaigaat-drama van het Wegman rapport weer helemaal boven :)
Als Gorsuch inderdaad geen toegang had tot het verzegelde vonnis lijkt het me al bedenkelijk dat hij de zaak in z'n dissertatie aanhaalt. Je zou nog kunnen overwegen dat Gorsuch en Kuzma misschien allebei haast letterlijk uit het vonnis citeren (vonnissen zijn niet auteursrechtelijk beschermd vermoed ik), maar de footnote met het citaat over Down Syndroom is overtuigend bewijs. De kans dat beiden toevallig hetzelfde begrip in een footnote zouden verduidelijken met identiek hetzelfde citaat uit een pediatric handboek is verwaarloosbaar. (tenzij het een citaat zou betreffen dat in het vonnis zelf aangehaald wordt...)

Misschien speelde tijdsgebrek een rol, ik zie dat de zaak in het voorlaatste deel (3 van 4) van het laatste hoofdstuk (chapter X) van de dissertatie staat, als je op dat moment verneemt dat het vonnis verzegeld is, en je hebt de tijd niet om op zoek te gaan naar een andere casus, dan is de verleiding misschien groot om de samenvatting van iemand anders te kopiëren. Als dit het enige geval van plagiaat is in z'n dissertatie, dan valt het nog mee (3 pagina's van de 590).

Alhoewel, ik dacht dat hij dit als "normale" student schreef, maar hij was toen 36 jaar oud, had reeds een BA van Columbia U. en een J.D van Harvard, en een juridische carriere, dit was z'n thesis voor het behalen van een Ph.D rechten in Oxford...

[ Bericht 1% gewijzigd door crystal_meth op 18-04-2017 21:18:11 ]
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  dinsdag 18 april 2017 @ 21:20:05 #220
441090 crystal_meth
Weimar
pi_170316952
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 20:50 schreef Knipoogje het volgende:

Goede docu over the situatie in NKO en waarom Trump zich gewoon koest moet houden. Het kan haast niet anders of het regime stort in elkaar voor ze een nuke hebben. Dan komen er hervormers aan de macht, waarschijnlijk nog steeds redelijk tiranniek, maar langzaam zullen de poorten opengaan. Net als in cuba. Dan de-escaleert het vanzelf.
Kernwapens hebben ze al, neem aan dat je een nuke op een ICBM die de VS kan bereiken bedoelt?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  dinsdag 18 april 2017 @ 21:59:08 #221
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170318280
Special election in Georgia's 6th CD is nu bezig.

Een meneer die kennelijk borden van de democratische kandidaat heeft gejat en terwijl hij betrapt wordt zegt: "Tell John Podesta I said what’s up", om met kentekenplaat en nummer van de lokale politie gedoxxed te worden op iig 1 progressieve site.

Inkomsten en uitgaven:



En het zou geen Amerikaanse verkiezing zijn zonder bizarre fear-mongering; in dit geval republikeinen vs democraat:



[ Bericht 8% gewijzigd door ExtraWaskracht op 18-04-2017 22:08:28 ]
  dinsdag 18 april 2017 @ 22:01:26 #222
66582 Monolith
geniaal
pi_170318378
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 21:59 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Special election in Georgia's 6th CD is nu bezig.

Een meneer die kennelijk borden van de democratische kandidaat heeft gejat en terwijl hij betrapt wordt zegt: "Tell John Podesta I said what’s up", om met kentekenplaat en nummer van de lokale politie gedoxxed te worden in iig 1 progressief medium.

Inkomsten en uitgaven:

[ afbeelding ]
Weinig directe financiering voor Handel, dat is volgens mij de voornaamste Republikeinse kandidaat.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 18 april 2017 @ 22:04:19 #223
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170318485
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 22:01 schreef Monolith het volgende:
nig directe financiering voor Handel, dat is volgens mij de voornaamste Republikeinse kandidaat.
Er staat denk ik wel een en ander verhuld op. Ze krijgt wel wat meer media-aandacht dan je sec met dat spending-staatje zou denken, hoewel Moody het op dat vlak van de republikeinen wel wint:

  dinsdag 18 april 2017 @ 22:39:38 #224
441090 crystal_meth
Weimar
pi_170319957
quote:
Calexit leader drops California secession effort to make Russia his ‘new home’

The man behind the Calexit movement, which pushed for California to secede from the union, is now distancing himself from the controversial effort and said he will stay in Russia.

Louis Marinelli, who helped launch the movement to make California an independent state, said that he “intends to make Russia” his “new home.” As a result, he is withdrawing his petition for a “Calexit” referendum.

Marinelli has said in the past that in Russia he has found, “a new happiness, a life without the albatross of frustration and resentment towards ones’ homeland.”

The activist said in a statement he does not intend to return to California in the foreseeable future and therefore feels it’s only right for him to withdraw the Calexit petition.

“As I have stated in the past, I do not wish to live under the American flag,” Marinelli said in a statement posted on Yes California’s webpage. “I do not wish to live under the American political system or within the American economic system.”
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  dinsdag 18 april 2017 @ 23:55:12 #225
192547 bluemoon23
pi_170322344
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 22:39 schreef crystal_meth het volgende:
“As I have stated in the past, I do not wish to live under the American flag,” Marinelli said in a statement posted on Yes California’s webpage.
“I do not wish to live under the American political system or within the American economic system.”
Ah ja, Rusland is dan natuurlijk gelijk de verstandige keuze 8)7 _O-
  woensdag 19 april 2017 @ 00:23:07 #226
371563 Nintex
pi_170322777
Trump doet een tourtje bij Snap-On tools
Trump op de vraag of er thermonuclear war in de lucht zit: "Who knows right?"
  Moderator woensdag 19 april 2017 @ 00:50:04 #227
54278 crew  Tijger_m
42
pi_170323012
Leuk he? Carrier group vaart bij N-Korea vandaan ipv er naar toe

http://edition.cnn.com/20(...)-vinson-korea-trump/
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 19 april 2017 @ 00:54:11 #228
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170323030
They have a pretty good power... not a great power perhaps... but a pretty good power over North Korea. We're gonna see what happens.

.... ¯\_(ツ)_/¯

Well... alrighty then.

[ Bericht 4% gewijzigd door ExtraWaskracht op 19-04-2017 11:07:50 ]
  woensdag 19 april 2017 @ 00:54:19 #229
323401 Kijkertje
met filter
pi_170323034
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 00:23 schreef Nintex het volgende:
Trump doet een tourtje bij Snap-On tools
Trump op de vraag of er thermonuclear war in de lucht zit: "Who knows right?"
[ afbeelding ]
Ik verbaas me toch iedere keer weer. Is hij nou echt zo simpel van geest?

'Hopelijk wil hij vrede, en wij willen vrede en dat zal het uiteindelijke doel worden"

Goh, dat eerdere presidenten daar nou niet opgekomen zijn 8)7
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 19 april 2017 @ 01:04:25 #230
371563 Nintex
pi_170323103
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 00:50 schreef Tijger_m het volgende:
Leuk he? Carrier group vaart bij N-Korea vandaan ipv er naar toe

http://edition.cnn.com/20(...)-vinson-korea-trump/
Communicatiefout, is eind april daar aanwezig.

Well oiled machine! :')
  woensdag 19 april 2017 @ 01:25:58 #231
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_170323197
De establishment-Democraten zijn weer bezig met schone schijn. Een eenheidscommissie. _O-
Zoals toen Sanders als een boer met kiespijn met Hillary Corrupt op het podium stond en hij zich miserabel (een ingewijde heeft hierover gelekt) voelde. De commissie zou moeten gaan kijken naar de primaries (gesloten primaries, 7 maanden voor de primary moeten geregistreerd staan als Democraat) en dat soort toestanden.
De Hillary-cronies mochen 9 mensen kiezen, Perez telt in zijn eentje voor 3 :') en Sanders mocht - hoe genereus - 7 mensen kiezen. Een verslaggeefster van TYT Politics (voormalige kandidaat Congress, voormalig lid DNC) is een van die 7 mensen, Nina Turner zit er ook in.
Jordan Chariton over deze eenheidscommissie, je kan wel raden hoe hij erover denkt.
Hier de verslaggeefster van TYT Politics die in de commissie zit: Ze zal uiteraard geen verslag doen over het werk van die commissie.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 19 april 2017 @ 02:08:57 #232
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_170323324
quote:
10s.gif Op woensdag 19 april 2017 00:54 schreef Kijkertje het volgende:
Ik verbaas me toch iedere keer weer. Is hij nou echt zo simpel van geest?
Ja. Wat is de verbazing? :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 19 april 2017 @ 03:27:52 #233
325856 L3gend
pi_170323478
Het is redelijk spannend in Georgia. Opkomst lijkt hoog te zijn. 32% van de stemmen is geteld en Ossoff staat boven de 50%. Handel heeft een ruime voorsprong op de andere repbulikeinen.

Ossoff 54%
Handel 18%
Grady 9%

quote:
Cobb (37% in)
Ossoff: 47%
538 goal: 43%

DeKalb (67% in)
Ossoff: 58%
538 goal: 60%

Fulton (16% in)
Ossoff: 55%
538 goal: 49%
Denk niet dat Ossoff het haalt

[ Bericht 14% gewijzigd door L3gend op 19-04-2017 03:39:29 ]
  woensdag 19 april 2017 @ 04:00:16 #234
325856 L3gend
pi_170323505
Ossoff gaat het net niet halen. In DeKalb heeft hij slechts 58.6%, terwijl Clinton 57% haalde. Ossoff lijkt slechts beter te doen dan Clinton, die uiteindelijk 46.8% haalde. Denk dat Ossoff uiteindelijk op 48% komt. Rest van de democraten halen slechts 1%.

Wordt spannend dus over 2 maanden tussen Ossoff en Handel

[ Bericht 27% gewijzigd door L3gend op 19-04-2017 04:08:20 ]
  woensdag 19 april 2017 @ 07:06:03 #235
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_170323734
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 19 april 2017 @ 07:39:52 #236
192547 bluemoon23
pi_170323850
Wat is daar hypocriet aan ?
  woensdag 19 april 2017 @ 10:07:30 #237
461747 tochnietweer
pi_170325440
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 07:39 schreef bluemoon23 het volgende:
Wat is daar hypocriet aan ?
http://abcnews.go.com/Pol(...)es/story?id=46862305
  woensdag 19 april 2017 @ 10:50:04 #238
290202 cynicus
pi_170326150

Geen commentaar.

[ Bericht 21% gewijzigd door cynicus op 19-04-2017 11:04:17 ]
  Overall beste user 2022 woensdag 19 april 2017 @ 10:54:23 #239
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170326233
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 00:50 schreef Tijger_m het volgende:
Leuk he? Carrier group vaart bij N-Korea vandaan ipv er naar toe

http://edition.cnn.com/20(...)-vinson-korea-trump/
Wat een slappeling die Trump. Grote bek, maar zodra Kim hard BOEH roept gaat hij er met de staart tussen de benen vandoor.

Amerika staat voor lul.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 19 april 2017 @ 10:54:39 #240
78680 Nielsch
ï
pi_170326243
Wat vinden de hardcore Trumpfanboys hier er eigenlijk van dat Trump nu loopt te dwepen met moslimdictator Tayip Adolfgeit?

[ Bericht 0% gewijzigd door Nielsch op 19-04-2017 11:04:52 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 19 april 2017 @ 10:58:59 #241
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_170326321
quote:
10s.gif Op woensdag 19 april 2017 00:54 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ik verbaas me toch iedere keer weer. Is hij nou echt zo simpel van geest?

'Hopelijk wil hij vrede, en wij willen vrede en dat zal het uiteindelijke doel worden"

Goh, dat eerdere presidenten daar nou niet opgekomen zijn 8)7
38D Chess, yo!
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 19 april 2017 @ 11:00:37 #242
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_170326353
quote:
10s.gif Op woensdag 19 april 2017 01:04 schreef Nintex het volgende:

[..]

Communicatiefout, is eind april daar aanwezig.

Well oiled machine! :')
AlastairGale twitterde op woensdag 19-04-2017 om 01:04:40 I'm on the USS Ronald Reagan in Japan, which appears to be the closest US aircraft carrier to the Korean Peninsula… https://t.co/fi7ZtwuTnz reageer retweet
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 19 april 2017 @ 11:04:04 #243
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_170326409
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 10:54 schreef Nielsch het volgende:
Wat vinde de hardcore Trumpfanboys hier er eigenlijk van dat Trump nu loopt te dwepen met moslimdictator Tayip Adolfgeit?
Ik moet de eerste trumpfanboy die inhoudelijk kan onderbouwen wat er nou zo goed is aan wat Trump allemaal uitvreet, nog tegenkomen eerlijk gezegd. Ze komen echt nooit eens wat verder dan "hahaha, kijk die zielige liberals nou".
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Overall beste user 2022 woensdag 19 april 2017 @ 11:09:45 #244
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170326500
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 10:54 schreef Nielsch het volgende:
Wat vinden de hardcore Trumpfanboys hier er eigenlijk van dat Trump nu loopt te dwepen met moslimdictator Tayip Adolfgeit?
Dat is fantastisch. 4D chess terwijl hij jongleert met een blinddoek op.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 19 april 2017 @ 12:01:15 #245
192547 bluemoon23
pi_170327458
quote:
Ja, je kunt er wel alles bij willen halen wat Trump met zijn eigen bedrijf deed, maar het is gewoon een feit dat er in de VS veel bedrijven die "misbruik" maken van de H1B visums.

GroenLinks en PvdA hadden hun kantoor jarenlang in een tochtig monumentaal pand, en Femke Halsema reed in oude vervuilende Mercedes diesel.
Toch pleitten ze toen voor een schoner milieu :{w

[ Bericht 16% gewijzigd door bluemoon23 op 19-04-2017 16:43:51 ]
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 april 2017 @ 12:04:38 #246
426493 crew  PippenScottie
pi_170327537
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 10:54 schreef Nielsch het volgende:
Wat vinden de hardcore Trumpfanboys hier er eigenlijk van dat Trump nu loopt te dwepen met moslimdictator Tayip Adolfgeit?
Een uitstekende vraag, al zou ik ook wannabe-dictators gewoon bij hun normale naam noemen.

Het lijkt me een vermoeiende president om steeds te verdedigen. Hij krijgt in de VS volgens mij vooral nog steun omdat hij daadkrachtig wordt gevonden, immigratie naar de VS afneemt en omdat hij niet Obama of Clinton is.
  woensdag 19 april 2017 @ 12:09:42 #247
461747 tochnietweer
pi_170327648
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 12:01 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ja, je kunt er wel alles bij willen halen wat Trump met zijn eigen bedrijf deed, maar het is gewoon een feit dat er in de VS veel bedrijven die "misbruik" maken van de H1B visums.
Jij vroeg wat er hypocriet aan is.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 april 2017 @ 15:25:40 #248
426493 crew  PippenScottie
pi_170331647
Opnieuw honderden ontslagen bij Boeing:

http://www.seattletimes.c(...)engineers-this-week/

En Zuid-Korea heeft het een beetje gehad met Trump:

https://www.wsj.com/artic(...)s-in-asia-1492577625

quote:
“What Mr. Trump said was very important for the national security of South Korea. If that was a lie, then during Trump’s term, South Korea will not trust whatever Trump says.”
  Overall beste user 2022 woensdag 19 april 2017 @ 15:42:36 #249
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170331997
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 15:25 schreef PippenScottie het volgende:
Opnieuw honderden ontslagen bij Boeing:

Die kunnen mooi de kolenmijnen in. Daar schept Trumpgod JOBS! JOBS! JOBS!
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 19 april 2017 @ 16:02:37 #250
290202 cynicus
pi_170332428
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 15:42 schreef Ulx het volgende:

[..]

Die kunnen mooi de kolenmijnen in. Daar schept Trumpgod JOBS! JOBS! JOBS!
Ware het niet dat kolen en kolenwerkers links en rechts ingehaald zijn door de tijd. Gas en renewables zijn goedkoper, de internationale markt gestagneerd of zelfs krimpend en door automatisering zijn minder banen nodig voor dezelfde productie. Geen Trumpgod die daar iets aan kan doen. Het blijft een loze belofte, misschien zelfs een schadelijke: de signalen die Trump afgeeft stimuleren de lokalen niet om ander werk te vinden en om te scholen. Daarnaast worden ze dubbel genaaid door Trump doordat die allerlei hulpprogramma's waar vooral deze gebieden profijt van hebben de nek heeft omgedraaid.
  Overall beste user 2022 woensdag 19 april 2017 @ 16:08:00 #251
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170332543
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:02 schreef cynicus het volgende:

[..]

Ware het niet dat kolen en kolenwerkers links en rechts ingehaald zijn door de tijd. Gas en renewables zijn goedkoper, de internationale markt gestagneerd of zelfs krimpend en door automatisering zijn minder banen nodig voor dezelfde productie. Geen Trumpgod die daar iets aan kan doen, het blijft een loze belofte.
Trumpgod gaat daar zeker wel iets aan doen! Linkse hobbies als schone energie zijn gewoon op zijn retour.



Winning!
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 april 2017 @ 16:09:52 #252
426493 crew  PippenScottie
pi_170332598
Mijn favoriete niet-helemaal-random nieuwsfeitje van de afgelopen weken is dat het kolenmuseum in Kentucky zonnepanelen heeft laten installeren:

https://www.usatoday.com/(...)ing-solar/100205662/
  woensdag 19 april 2017 @ 16:10:43 #253
323401 Kijkertje
met filter
pi_170332622
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:09 schreef PippenScottie het volgende:
Mijn favoriete niet-helemaal-random nieuwsfeitje van de afgelopen weken is dat het kolenmuseum in Kentucky zonnepanelen heeft laten installeren:

https://www.usatoday.com/(...)ing-solar/100205662/
_O-
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 19 april 2017 @ 16:13:49 #254
-1 #ANONIEM
pi_170332689
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 15:25 schreef PippenScottie het volgende:
Opnieuw honderden ontslagen bij Boeing:

http://www.seattletimes.c(...)engineers-this-week/

En Zuid-Korea heeft het een beetje gehad met Trump:

https://www.wsj.com/artic(...)s-in-asia-1492577625

[..]

En terecht, ZK is een bondgenoot van de VS en heeft de VS nodig voor hun veiligheid, wanneer dan die aap Trump leugens zit te verspreiden dat er een ''armada'' komt om je te helpen en het blijkt niet zo te zijn dan kan je net zo goed alles negeren wat Trump zegt.
  Overall beste user 2022 woensdag 19 april 2017 @ 16:15:11 #255
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170332718
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:09 schreef PippenScottie het volgende:
Mijn favoriete niet-helemaal-random nieuwsfeitje van de afgelopen weken is dat het kolenmuseum in Kentucky zonnepanelen heeft laten installeren:

https://www.usatoday.com/(...)ing-solar/100205662/
:P :D
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 april 2017 @ 16:15:53 #256
426493 crew  PippenScottie
pi_170332728
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:13 schreef vigen98 het volgende:

[..]

En terecht, ZK is een bondgenoot van de VS en heeft de VS nodig voor hun veiligheid, wanneer dan die aap Trump leugens zit te verspreiden dat er een ''armada'' komt om je te helpen en het blijkt niet zo te zijn dan kan je net zo goed alles negeren wat Trump zegt.
Het was of een leugen, of het Witte Huis was een vliegdekschip plus vloot kwijt.
  woensdag 19 april 2017 @ 16:16:01 #257
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_170332732
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:09 schreef PippenScottie het volgende:
Mijn favoriete niet-helemaal-random nieuwsfeitje van de afgelopen weken is dat het kolenmuseum in Kentucky zonnepanelen heeft laten installeren:

https://www.usatoday.com/(...)ing-solar/100205662/
Beetje flauw dat ze geen "clean coal" gebruiken. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 19 april 2017 @ 16:16:06 #258
-1 #ANONIEM
pi_170332734
Maar dit is toch totaal ongekend dat iemand zoveel zit te liegen? _O- Had die Trump niet door dat je gewoon zulke dingen kan opvragen waar de vloot ligt etc? _O- Dacht die dat iedereen het maar als zoete koek zou slikken?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2017 16:16:33 ]
  woensdag 19 april 2017 @ 16:17:12 #259
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_170332751
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:16 schreef vigen98 het volgende:
Maar dit is toch totaal ongekend dat iemand zoveel zit te liegen? _O- Had die Trump niet door dat je gewoon zulke dingen kan opvragen waar de vloot ligt etc? _O- Dacht die dat iedereen het maar als zoete koek zou slikken?
Misschien waande hij zich een groot strateeg en begon een beetje te bluffen omdat hij dacht dat dat toch niet zo erg zou zijn.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 19 april 2017 @ 16:18:30 #260
-1 #ANONIEM
pi_170332768
quote:
2s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:17 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Misschien waande hij zich een groot strateeg en begon een beetje te bluffen omdat hij dacht dat dat toch niet zo erg zou zijn.
6838938312D chess bro!!! Dit was gewoon een strategie om NK op scherp te zetten voor niks gottummmm snel mtv punk'd naar Kim Jong Un sturen want hij is gepunk'd
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 april 2017 @ 16:19:03 #261
426493 crew  PippenScottie
pi_170332776
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:16 schreef vigen98 het volgende:
Maar dit is toch totaal ongekend dat iemand zoveel zit te liegen? _O- Had die Trump niet door dat je gewoon zulke dingen kan opvragen waar de vloot ligt etc? _O- Dacht die dat iedereen het maar als zoete koek zou slikken?
Hij is verkozen omdat een meerderheid van de Amerikanen in een paar cruciale staten al zijn leugens als zoete koek hebben geslikt.

Waarom veranderen?
  Overall beste user 2022 woensdag 19 april 2017 @ 16:20:25 #262
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170332795
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:16 schreef vigen98 het volgende:
Dacht die dat iedereen het maar als zoete koek zou slikken?
Ja. Zo denkt Trump. Als je iets maar hard genoeg brult of vaak genoeg zegt geloven de wat dommere mensen het wel.

Jammer voor hem zijn de meeste staatshoofden helemaal niet op hun achterhoofd gevallen. Maar bij trailertrash werkt het wel prima.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 19 april 2017 @ 16:21:08 #263
-1 #ANONIEM
pi_170332814
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:20 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ja. Zo denkt Trump. Als je iets maar hard genoeg brult of vaak genoeg zegt geloven de wat dommere mensen het wel.

Jammer voor hem zijn de meeste staatshoofden helemaal niet op hun achterhoofd gevallen. Maar bij trailertrash werkt het wel prima.
En die fake news Alex Jones die dit klakkeloos overneemt _O-
  woensdag 19 april 2017 @ 16:23:37 #264
290202 cynicus
pi_170332864
quote:
2s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:16 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Beetje flauw dat ze geen "clean coal" gebruiken. :')
Clean coal is als de pot goud onder de regenboog: het bestaat niet.

En niemand die dat beter weet dan de kolenindustrie zelf. Logisch dus dat ze voor zonnepanelen gaan :)
  woensdag 19 april 2017 @ 16:24:44 #265
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_170332897
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:09 schreef PippenScottie het volgende:
Mijn favoriete niet-helemaal-random nieuwsfeitje van de afgelopen weken is dat het kolenmuseum in Kentucky zonnepanelen heeft laten installeren:

https://www.usatoday.com/(...)ing-solar/100205662/
Symbolisch voor hoe antieke technologie overgenomen wordt door nieuwe technologie.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  woensdag 19 april 2017 @ 16:27:01 #266
290202 cynicus
pi_170332949
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:21 schreef vigen98 het volgende:

[..]

En die fake news Alex Jones die dit klakkeloos overneemt _O-
Nee, Trump neemt de fake news van Alex Jones klakkeloos over. Da's pas echt zorgelijk.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 april 2017 @ 16:27:21 #267
426493 crew  PippenScottie
pi_170332956
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:21 schreef vigen98 het volgende:

[..]

En die fake news Alex Jones die dit klakkeloos overneemt _O-
Er loopt op dit moment een rechtszaak tegen Alex Jones. Hij verdedigt zich door te zeggen dat hij voor Infowars maar een typetje speelt. Jones is een 'performance artist', aldus zijn advocaat.

http://money.cnn.com/2017/04/17/media/alex-jones-defense/

Een opvallende ontwikkeling is dat de laatste weken Milo's rol lijkt uitgespeeld (book deal gecancelled, ontslagen door Breitbart), Bill O'Reilly door Fox van de buis wordt gehaald en Alex Jones wordt vervolgd.
  woensdag 19 april 2017 @ 16:28:00 #268
290202 cynicus
pi_170332965
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:27 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Er loopt op dit moment een rechtszaak tegen Alex Jones. Hij verdedigt zich door te zeggen dat hij voor Infowars maar een typetje speelt. Jones is een 'performance artist', aldus zijn advocaat.

http://money.cnn.com/2017/04/17/media/alex-jones-defense/

Een opvallende ontwikkeling is dat de laatste weken Milo's rol lijkt uitgespeeld (book deal gecancelled, ontslagen door Breitbart), Bill O'Reilly door Fox van de buis wordt gehaald en Alex Jones wordt vervolgd.
Libural cumspirazie
  Overall beste user 2022 woensdag 19 april 2017 @ 16:28:38 #269
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170332975
Hij had die clean coal ook met zijn armada kunnen combineren!



Winning!
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 19 april 2017 @ 16:31:14 #270
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_170333030
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:27 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Er loopt op dit moment een rechtszaak tegen Alex Jones. Hij verdedigt zich door te zeggen dat hij voor Infowars maar een typetje speelt. Jones is een 'performance artist', aldus zijn advocaat.

http://money.cnn.com/2017/04/17/media/alex-jones-defense/

Een opvallende ontwikkeling is dat de laatste weken Milo's rol lijkt uitgespeeld (book deal gecancelled, ontslagen door Breitbart), Bill O'Reilly door Fox van de buis wordt gehaald en Alex Jones wordt vervolgd.
Ik was Pizzagate alweer bijna vergeten; snel nog even lachen in BNW.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 19 april 2017 @ 16:31:33 #271
66582 Monolith
geniaal
pi_170333040
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:27 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Er loopt op dit moment een rechtszaak tegen Alex Jones. Hij verdedigt zich door te zeggen dat hij voor Infowars maar een typetje speelt. Jones is een 'performance artist', aldus zijn advocaat.

http://money.cnn.com/2017/04/17/media/alex-jones-defense/

Een opvallende ontwikkeling is dat de laatste weken Milo's rol lijkt uitgespeeld (book deal gecancelled, ontslagen door Breitbart), Bill O'Reilly door Fox van de buis wordt gehaald en Alex Jones wordt vervolgd.
Ach ja, de politiek incorrecten hebben nogal een strikte eigen politiek correctheid waarbinnen een zalvend woord over pedofiele relaties absoluut niet past.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 19 april 2017 @ 16:34:11 #272
-1 #ANONIEM
pi_170333096
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:27 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Er loopt op dit moment een rechtszaak tegen Alex Jones. Hij verdedigt zich door te zeggen dat hij voor Infowars maar een typetje speelt. Jones is een 'performance artist', aldus zijn advocaat.

http://money.cnn.com/2017/04/17/media/alex-jones-defense/

Een opvallende ontwikkeling is dat de laatste weken Milo's rol lijkt uitgespeeld (book deal gecancelled, ontslagen door Breitbart), Bill O'Reilly door Fox van de buis wordt gehaald en Alex Jones wordt vervolgd.
_O- Lmao. Alt-Right aan het verliezen :P
  woensdag 19 april 2017 @ 16:49:33 #273
323401 Kijkertje
met filter
pi_170333433
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 woensdag 19 april 2017 @ 16:59:57 #274
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170333631
Ik ben tegen wetenschap en innovatie.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 19 april 2017 @ 17:06:36 #275
-1 #ANONIEM
pi_170333727
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 april 2017 @ 17:18:36 #276
426493 crew  PippenScottie
pi_170333942
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:34 schreef vigen98 het volgende:

[..]

_O- Lmao. Alt-Right aan het verliezen :P
Keihard gecucked.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 april 2017 @ 17:27:59 #277
426493 crew  PippenScottie
pi_170334090
Jason Chaffetz stelt zich niet verkiesbaar voor 2018 midterms.

Dat noem ik nog eens draining the swamp!
  woensdag 19 april 2017 @ 17:45:33 #278
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_170334413
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 12:04 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Een uitstekende vraag, al zou ik ook wannabe-dictators gewoon bij hun normale naam noemen.

Het lijkt me een vermoeiende president om steeds te verdedigen. Hij krijgt in de VS volgens mij vooral nog steun omdat hij daadkrachtig wordt gevonden, immigratie naar de VS afneemt en omdat hij niet Obama of Clinton is.
In plaats daarvan krijg je te horen dat ene Femke Halsema in een oude Mercedes rondtoerde.
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
  woensdag 19 april 2017 @ 17:56:15 #279
441090 crystal_meth
Weimar
pi_170334641
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:16 schreef vigen98 het volgende:
Maar dit is toch totaal ongekend dat iemand zoveel zit te liegen? _O- Had die Trump niet door dat je gewoon zulke dingen kan opvragen waar de vloot ligt etc? _O- Dacht die dat iedereen het maar als zoete koek zou slikken?
Dat opvragen valt wel mee, blijkbaar merkte men het pas toen de Navy zelf een foto publiceerde.
Volgens de versie van de NY Times en WaPo zou de misleiding (bedoeld of onbedoeld) begonnen zijn met de mededeling van de Navy + Pacific Command, interpreteerde de pers dat als een order om naar het Koreaans schiereiland te varen, corrigeerde het Pentagon dit niet.. of het WH op de hoogte was toen Spicer er 2 dagen later vragen over beantwoordde is niet duidelijk.
quote:
White House officials said Tuesday that they had been relying on guidance from the Defense Department. Officials there described a glitch-ridden sequence of events, from an ill-timed announcement of the deployment by the military’s Pacific Command to a partially erroneous explanation by the defense secretary, Jim Mattis — all of which perpetuated the false narrative that a flotilla was racing toward the waters off North Korea.

..

With Mr. Trump himself playing up the show of force, Pentagon officials said, rolling back the story became difficult.

..

Privately, however, other officials expressed bewilderment that the Pentagon did not correct its timeline, particularly given the tensions in the region and the fact that Mr. Spicer, as well as the national security adviser, Lt. Gen. H. R. McMaster, were publicly answering questions about it.

..
Zondag 9/4:
The miscues began on April 9 when the public affairs office of the Navy’s Third Fleet issued a news release saying that Adm. Harry B. Harris Jr., the Pacific commander, had ordered the Carl Vinson, a Nimitz-class nuclear-powered carrier, and its strike force — two destroyers and one cruiser — to leave Singapore and sail to the Western Pacific. As is customary, the Navy did not say exactly where the carrier force was headed or its precise mission.
Maar het bericht meldde wel dat de carrier naar het noorden zou varen

..

That Sunday, General McMaster told Fox News that the deployment was a “prudent” move, designed to give the president “a full range of options to remove” the threat posed by Mr. Kim.

What the Navy did not say was that the Carl Vinson had to carry out another mission before it set sail north: a long-scheduled joint exercise with the Australian Navy in the Indian Ocean.

..
Dinsdag:
Later that day, Mr. Spicer was asked by a reporter, who assumed the Carl Vinson was on its way north, why the United States had decided to dispatch the carrier group to the Sea of Japan.

“A carrier group is several things,” Mr. Spicer replied. “The forward deployment is deterrence, presence.” He added, “I think when you see a carrier group steaming into an area like that, the forward presence of that is clearly, through almost every instance, a huge deterrence.”

Mr. Spicer did not point out that the Carl Vinson was not, in fact, steaming into the area and would not be for 14 more days. A senior administration official said the press secretary was using talking points supplied by the Pentagon. He was discussing the rationale for sending a carrier, this official said, not confirming the ship’s schedule.
Of Spicer wist dat het schip naar Australië ipv Korea voer is niet duidelijk.

An hour after Mr. Spicer left the podium, Mr. Mattis, the defense secretary, reinforced the perception of ships racing to the scene. Speaking at the Pentagon, he said the Navy disclosed the Carl Vinson’s itinerary in advance because the exercise with the Australians had been canceled. “We had to explain why she wasn’t in that exercise,” he said.
Mattis was op de hoogte want had eerder die dag in Washington een ontmoeting met Harris (de Commander van Pacific Command)

Mr. Mattis, however, had conflated two things: Admiral Harris had canceled only a port call for the Carl Vinson in Fremantle, Australia, according to Pentagon officials, because he feared that images of sailors on shore leave would be unseemly at a time when North Korea was firing missiles.

Navy officials said Admiral Harris never meant to suggest he was canceling the naval exercise.
Het persbericht kon niet anders geïnterpreteerd worden.

Organizing such exercises is a complicated effort that takes months. One official described it as a high-end exercise, raising the possibility that the two navies practiced scenarios to counter China, or tested new missile defenses or cyberoperations.

Some officials expressed irritation with Admiral Harris, saying he did not think through the consequences of announcing the deployment of an aircraft carrier during a period of high tension.
https://www.nytimes.com/2(...)rea-carl-vinson.html

Lijkt me onmogelijk dat Harris niet wist hoe het persbericht geïnterpreteerd zou worden. Het is mogelijk dat ze eerst naar het Noorden gegaan zijn, via de Straat van Malacca, voorbij Banda Acec en langs de andere zijde van Sumatra weer naar het Zuiden om bij Sunda Strait uit te komen). Maar dan zit je in de Indische Oceaan, niet in de West Pacific. Je kan het persbericht maar op één manier interpreteren:
quote:
Adm. Harry Harris, commander, U.S. Pacific Command, has directed the Carl Vinson Strike Group to sail north and report on station in the Western Pacific Ocean after departing Singapore April 8.

Carl Vinson Strike Group, including Nimitz-class aircraft carrier USS Carl Vinson (CVN 70), embarked Carrier Air Wing (CVW) 2, Arleigh Burke-class guided-missile destroyers USS Wayne E. Meyer (DDG 108) and USS Michael Murphy (DDG 112), and Ticonderoga-class guided-missile cruiser USS Lake Champlain (CG 57), will operate in the Western Pacific rather than executing previously planned port visits to Australia. The Strike Group will remain under the operational control of U.S. 3rd Fleet as part of the 3rd Fleet Forward initiative.
http://www.navy.mil/submit/display.asp?story_id=99815
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Overall beste user 2022 woensdag 19 april 2017 @ 18:05:00 #280
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170334816
Wat een geblunder. Kim lacht zich helemaal ziek.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 19 april 2017 @ 18:32:18 #281
192547 bluemoon23
pi_170335410
quote:
2s.gif Op woensdag 19 april 2017 17:45 schreef Falco het volgende:
In plaats daarvan krijg je te horen dat ene Femke Halsema in een oude Mercedes rondtoerde.
Ook hypocriet :Y , en daar ging die opmerking over.
  woensdag 19 april 2017 @ 18:35:53 #282
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_170335491
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 18:32 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ook hypocriet :Y , en daar ging die opmerking over.
Het gaat over Trump, niet over een of andere verlepte GL-politica.
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
  woensdag 19 april 2017 @ 18:41:31 #283
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_170335613
En er zijn sinds oktober al meer werknemers in retail ontslagen dan dat er sowieso kolenbanen zijn. Zo'n 89000 and rising.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 19 april 2017 @ 18:41:45 #284
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_170335626
quote:
The continuing fallout from Trump and Nunes’s fake scandal

(..)

It is now clear that the scandal was not Rice’s normal review of the intelligence reports but the coördinated effort between the Trump Administration and Nunes to sift through classified information and computer logs that recorded Rice’s unmasking requests, and then leak a highly misleading characterization of those documents, all in an apparent effort to turn Rice, a longtime target of Republicans, into the face of alleged spying against Trump. It was a series of lies to manufacture a fake scandal. Last week, CNN was the first to report that both Democrats and Republicans who reviewed the Nunes material at the N.S.A. said that the documents provided “no evidence that Obama Administration officials did anything unusual or illegal.”

I spoke to two intelligence sources, one who read the entire binder of intercepts and one who was briefed on their contents. “There’s absolutely nothing there,” one source said. The Trump names remain masked in the documents, and Rice would not have been able to know in all cases that she was asking the N.S.A. to unmask the names of Trump officials.

Nunes is being investigated by the House Ethics Committee because, in talking about the documents, he may have leaked classified information. But this is like getting Al Capone for tax evasion. The bigger scandal is the coördinated effort to use the American intelligence services to manufacture an excuse for Trump’s original tweet.

http://www.newyorker.com/(...)-nuness-fake-scandal
Géén kloon van tvlxd!
  woensdag 19 april 2017 @ 18:54:50 #285
441090 crystal_meth
Weimar
pi_170335911
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 18:05 schreef Ulx het volgende:
Wat een geblunder. Kim lacht zich helemaal ziek.
Nah, het bewijst gewoon dat het bluf was, en dat Harris, Mattis, het WH en het pentagon betrokken waren. Ze wilden die oefening met Australië niet afzeggen, maar ze wilden ook druk uitoefenen op N Korea.
De enige vraag is wie het bedacht heeft.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  woensdag 19 april 2017 @ 19:02:52 #286
66582 Monolith
geniaal
pi_170336096
quote:
14s.gif Op woensdag 19 april 2017 18:41 schreef Dagonet het volgende:
En er zijn sinds oktober al meer werknemers in retail ontslagen dan dat er sowieso kolenbanen zijn. Zo'n 89000 and rising.
Dat verdomde Ali Express ook altijd! :(

Ik las er vanochtend een artikel over. De reden dat er weinig aandacht is voor de teloorgang retail is vooral omdat het een vrij gelijkmatig verdeelde sector is, terwijl juist de kolenindustrie slechts in een paar staten aanwezig is. Ook is de werknemerspopulatie meer aansprekend, het gros is blanke man, in tegenstelling tot de retail waar toch ook veel vrouwen en minderheden werken. Daarnaast is het zo dat mijnwerkers meer appelleren aan een zeker archetype van de noeste arbeider dan mensen in de detailhandel. Het is wellicht ook nog wat minder makkelijk op het conto van 'de buitenlander' te schrijven. Jeff Bezos als zondebok doet het toch electoraal wat minder.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 april 2017 @ 19:26:35 #287
426493 crew  PippenScottie
pi_170336675
quote:
14s.gif Op woensdag 19 april 2017 18:41 schreef Dagonet het volgende:
En er zijn sinds oktober al meer werknemers in retail ontslagen dan dat er sowieso kolenbanen zijn. Zo'n 89000 and rising.
Heeft de VS de klap nog niet gehad die e-commerce in Nederland heeft veroorzaakt?
Zo niet, dan staat ze nog wat te wachten. Zeker met hun cultuur van shopping malls.

Binnensteden zoals bij ons zullen altijd wel een aantrekkingskracht houden, maar naar een shopping mall gaat een normaal mens niet voor zijn lol.
  woensdag 19 april 2017 @ 20:15:54 #288
371563 Nintex
pi_170338069
Als de Amerikanen de boten de verkeerde kant op sturen en Kim's raketten exploderen dan is er een nieuwe balance of power. :7
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 april 2017 @ 20:17:41 #289
426493 crew  PippenScottie
pi_170338133
Ik hoorde dat onder Obama een programma is gestart om Noord-Korea's kernprogramma te hacken en actief te saboteren.
Het lijkt bijzonder succesvol, afgaande op de resultaten van de laatste rakettesten.
  woensdag 19 april 2017 @ 20:20:21 #290
56724 Wombcat
rent wiel
pi_170338221
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 20:15 schreef Nintex het volgende:
Als de Amerikanen de boten de verkeerde kant op sturen en Kim's raketten exploderen dan is er een nieuwe balance of power. :7
Misschien hebben de amerikanen idd de raketten gehacked, maar hebben de koreanen de amerikaanse navigatie gehacked :P
in a crowd you lose humanity
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 april 2017 @ 20:28:41 #291
426493 crew  PippenScottie
pi_170338474
Exxon heeft de Amerikaanse overheid gevraagd om zich uit te sluiten van de Russische sancties, zodat ze samen met Rosneft naar olie kunnen boren in de Zwarte Zee.

https://www.wsj.com/artic(...)sanctions-1492620677

Plan is in 2012 bedacht door toenmalig Exxon-topman Rex Tillerson, die tegenwoordig minister van buitenlandse zaken is.
  woensdag 19 april 2017 @ 20:32:06 #292
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_170338580
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 19:26 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Heeft de VS de klap nog niet gehad die e-commerce in Nederland heeft veroorzaakt?
Zo niet, dan staat ze nog wat te wachten. Zeker met hun cultuur van shopping malls.

Binnensteden zoals bij ons zullen altijd wel een aantrekkingskracht houden, maar naar een shopping mall gaat een normaal mens niet voor zijn lol.
Malls zijn ook behoorlijk rap aan het leeglopen nu. 10% van de beroepsbevolking daar zit in de retail, daar gaan enorme klappen vallen. En al die werklozen mogen nog een paar jaar tegen een paar dollar per uur in een magazijn voor Amazon en Barnes & Noble werken tot ook daar hun werk weggerobotiseerd is.
En ook in Nederland moet de grootste klap nog komen schat ik zo.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 19 april 2017 @ 20:32:52 #293
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_170338593
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 20:28 schreef PippenScottie het volgende:
Exxon heeft de Amerikaanse overheid gevraagd om zich uit te sluiten van de Russische sancties, zodat ze samen met Rosneft naar olie kunnen boren in de Zwarte Zee.

https://www.wsj.com/artic(...)sanctions-1492620677

Plan is in 2012 bedacht door toenmalig Exxon-topman Rex Tillerson, die tegenwoordig minister van buitenlandse zaken is.
Goh, wat toevallig.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 april 2017 @ 20:40:28 #294
426493 crew  PippenScottie
pi_170338797
quote:
2s.gif Op woensdag 19 april 2017 20:32 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Malls zijn ook behoorlijk rap aan het leeglopen nu. 10% van de beroepsbevolking daar zit in de retail, daar gaan enorme klappen vallen. En al die werklozen mogen nog een paar jaar tegen een paar dollar per uur in een magazijn voor Amazon en Barnes & Noble werken tot ook daar hun werk weggerobotiseerd is.
En ook in Nederland moet de grootste klap nog komen schat ik zo.
Transport gaat heel harde automatiseringsklappen krijgen. Nog veel erger dan retail.
  woensdag 19 april 2017 @ 20:50:45 #295
371563 Nintex
pi_170339189
Voor degene die nog de 4D chess bijhouden:

MarkSandals twitterde op woensdag 19-04-2017 om 20:32:59 @Cernovich @ScottAdamsSays We increased our military might without spending a dime. Trump created approximately $30… https://t.co/f0tl3YwO1c reageer retweet
Blufpoker op internationaal niveau 8-)
  Redactie Games woensdag 19 april 2017 @ 21:07:30 #296
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_170339888
Bill o'reilly, presentator van de 'o reilly factor op fox news, is vandaag ontslagen na aantijgingen van sexuele intimidatie. Trump heeft o'reilly verdedigd van die claims en was een groot fan van de show: https://mobile.nytimes.co(...)tp://m.facebook.com/
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  woensdag 19 april 2017 @ 21:44:17 #297
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170341133
  woensdag 19 april 2017 @ 21:48:27 #298
66582 Monolith
geniaal
pi_170341296
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 april 2017 @ 22:14:34 #299
426493 crew  PippenScottie
pi_170342309
quote:
Sinds wanneer is dit opeens een issue?

quote:
The decision by Ricketts, a Chicago Cubs co-owner and TD Ameritrade board member, to withdraw his name was due to difficulties untangling his financial holdings to satisfy ethics rules, according to the Chicago Sun-Times which first reported the news.
  woensdag 19 april 2017 @ 22:15:23 #300
66582 Monolith
geniaal
pi_170342345
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 22:14 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Sinds wanneer is dit opeens een issue?

[..]

Dat heeft al wel meer kandidaten genekt hoor.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 20 april 2017 @ 01:37:39 #301
433625 Peace99
pi_170346087
voll :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')