abonnement Unibet Coolblue
pi_170213042
Ik eet ook regelmatig diepvriesfruit juist omdat het goedkoper is en omdat de niets verloren gaat alle vitaminen mineralen en vezels zitten er in.

Dus net zo gezond en lekker :Y)
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 14 april 2017 @ 13:20:06 #27
414785 sirdanilot
pi_170213268
Fruit in zn algemeenheid is niet duur. Maar je hebt duurdere en goedkopere soorten fruit. Appels zijn echt spotgoedkoop, en peren kunnen in het seizoen ook spotgoedkoop zijn (zeker stoofperen maar die moet je dan wel zelf koken). Elstar is meestal de goedkoopste appel, soms voor minder dan 1 euro de kilo. Verder zijn bananen en sinaasappels ook niet duur. Op de markt zijn, als ze in het seizoen zijn, dingen als pruimen, perziken, etc. ook meestal niet duur.

Diepvriesfruit kan inderdaad een hele goede deal zijn bij bosvruchten die vers heel erg snel bederven, zoals aardbeien, bosbessen (zo'n beetje duurder dan goud als je ze vers koopt :') ), frambozen, etc. En ook sommige dingen als mango, al zijn die bij de turk of op de markt meestal ook niet zo heel erg duur vers.

Verder: ga ook eens de natuur in. Wij verzamelden vroeger echt hele zakken vol bramen, helemaal gratis dus. Maar dat is meer in het najaar, nu heb je natuurlijk nog geen bramen. Ook rozenbottels kun je jam van maken. Is leuk om te verzamelen met de kinderen. Zo helemaal alleen doe ik het niet.
In Duitsland heb ik ook heeeeeel erg veel bosbessen verzameld in het wild, maar in Nederland heb ik nog nooit wilde bosbessen gezien.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 14 april 2017 @ 13:21:43 #28
414785 sirdanilot
pi_170213294
En het planten van b.v. een frambozenstruik in je tuin kan binnen nu en een paar jaar ook heel erg v eel frambozen opleveren, of b.v. aardbeien kun je ook gemakkelijk planten. Fruitbomen zou ik niet aan beginnen want dat duurt jáááren, tenzij je een hele boerderij hebt of zo.

Bramen zou ik niet planten want die woekeren je hele tuin over.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator / Miss SHO vrijdag 14 april 2017 @ 17:12:59 #29
22592 crew  Ole
pi_170217907
Handig voor smoothies. Wordt geoogst in het seizoen. Wat niet vers wordt verkocht wordt ingevroren.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_170219230
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 13:20 schreef sirdanilot het volgende:
Fruit in zn algemeenheid is niet duur. Maar je hebt duurdere en goedkopere soorten fruit. Appels zijn echt spotgoedkoop, en peren kunnen in het seizoen ook spotgoedkoop zijn (zeker stoofperen maar die moet je dan wel zelf koken). Elstar is meestal de goedkoopste appel, soms voor minder dan 1 euro de kilo. Verder zijn bananen en sinaasappels ook niet duur. Op de markt zijn, als ze in het seizoen zijn, dingen als pruimen, perziken, etc. ook meestal niet duur.

Diepvriesfruit kan inderdaad een hele goede deal zijn bij bosvruchten die vers heel erg snel bederven, zoals aardbeien, bosbessen (zo'n beetje duurder dan goud als je ze vers koopt :') ), frambozen, etc. En ook sommige dingen als mango, al zijn die bij de turk of op de markt meestal ook niet zo heel erg duur vers.

Verder: ga ook eens de natuur in. Wij verzamelden vroeger echt hele zakken vol bramen, helemaal gratis dus. Maar dat is meer in het najaar, nu heb je natuurlijk nog geen bramen. Ook rozenbottels kun je jam van maken. Is leuk om te verzamelen met de kinderen. Zo helemaal alleen doe ik het niet.
In Duitsland heb ik ook heeeeeel erg veel bosbessen verzameld in het wild, maar in Nederland heb ik nog nooit wilde bosbessen gezien.
Er zijn een heleboel plekken waar je wilde bosbessen kunt vinden hoor! Uit mijn hoofd weet ik alleen de Posbank maar er zijn zo veel bossen waar ze staan.
Ik slaag er alleen altijd in om in het verkeerde seizoen in zo'n bos te zijn :') nou ja, bloeiende heide op de Posbank is ook mooi.
pi_170219517
Die blauwe bessen zijn heerlijk!
Make my day!
  vrijdag 14 april 2017 @ 20:17:13 #32
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170222200
Frambozen koop ik vaak diepvries, erg lekker voor ijs of siroop te maken. Diepvriesfruit smaakt vaak beter dan vers omdat het rijp is ingevroren, ipv groen geoogst en onderweg zacht geworden. (Mango, ananas, perzik)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_170222794
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 20:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Frambozen koop ik vaak diepvries, erg lekker voor ijs of siroop te maken. Diepvriesfruit smaakt vaak beter dan vers omdat het rijp is ingevroren, ipv groen geoogst en onderweg zacht geworden. (Mango, ananas, perzik)
Ja.
Ik vind het ook erg lekker.
Het smaakt gewoon goed. En is gewoon 100% fruit.
Ook heerlijk door de yoghurt en kwark enzo.
Make my day!
  Moderator vrijdag 14 april 2017 @ 20:39:22 #34
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170222815
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 18:23 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Er zijn een heleboel plekken waar je wilde bosbessen kunt vinden hoor! Uit mijn hoofd weet ik alleen de Posbank maar er zijn zo veel bossen waar ze staan.
Ik slaag er alleen altijd in om in het verkeerde seizoen in zo'n bos te zijn :') nou ja, bloeiende heide op de Posbank is ook mooi.
Wilde bessen altijd goed afspoelen ivm vossenlintworm
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Spellchecker vrijdag 14 april 2017 @ 22:42:46 #35
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_170226955
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 20:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Frambozen koop ik vaak diepvries, erg lekker voor ijs of siroop te maken. Diepvriesfruit smaakt vaak beter dan vers omdat het rijp is ingevroren, ipv groen geoogst en onderweg zacht geworden. (Mango, ananas, perzik)
Dit moet ik onthouden ..... Dank-o-Piet!
  vrijdag 14 april 2017 @ 22:43:49 #36
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170226983
quote:
3s.gif Op vrijdag 14 april 2017 20:39 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wilde bessen altijd goed afspoelen ivm vossenlintworm
spoelen helpt niet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 14 april 2017 @ 22:46:51 #37
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170227076
En ja, natuurlijk is rijp en vers lekker, maar een boomgerijpte perzik, in Nederland? Hooguit uit eigen tuin. Frambozen vers van de kweker, sorry, maar ik vind ze smakeloos.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 14 april 2017 @ 22:47:18 #38
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_170227093
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 10:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]

In die zakken stoppen ze de wat mindere appels, in die schalen gaat de 'perfecte' exemplaren.
Vaak genoeg zo'n schaal weg moeten gooien omdat er appels met rotte plekken naar beneden op lagen. Volgens mij doen ze dat er om.
  vrijdag 14 april 2017 @ 23:28:19 #39
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170228450
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 22:47 schreef Barrah het volgende:

[..]

Vaak genoeg zo'n schaal weg moeten gooien omdat er appels met rotte plekken naar beneden op lagen. Volgens mij doen ze dat er om.
Heb wel eens zo een sixpack appels op een traytje vergeten in de keuken en na maanden weer teruggevonden, zagen er nog net zo uit als toen ik ze kocht, alleen wat zachter geworden.
Vond dat eigenlijk best eng
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 14 april 2017 @ 23:31:52 #40
414785 sirdanilot
pi_170228584
quote:
3s.gif Op vrijdag 14 april 2017 20:39 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wilde bessen altijd goed afspoelen ivm vossenlintworm
Afspoelen heeft weinig zin, je kunt beter jam of een andere warme bereiding ervan maken als je 100% zeker van dat soort dingen af wil zijn.

Bij bramen is het risico relatief klein omdat ze wat hoger hangen, maar bij wilde bosbessen is dat probleem er altijd omdat ze nu eenmaal laag groeien.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 19 april 2017 @ 14:01:02 #41
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_170329730
Aardbeien vers in het seizoen kopen scheelt ook veel geld. Soms 99 cent voor een bak. En dan zelf invriezen ^O^ Heb er zakken vol van.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_170432699
Ik eet het ook regelmatig. Niet omdat het goedkoper is, wel omdat het handiger is. Appelsap in de blender, zakje diepfriesfruit erbij en je hebt een heerlijk drankje. Als ik geen ingevroren fruit heb pak ik vers.
  zondag 23 april 2017 @ 18:26:53 #43
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170433685
Heb vanmiddag met een pond frambozen en een pond suiker, wat water en citroenzuur een 0,75
Liter frambozensiroop gemaakt.
Heerlijk, kan geen monin tegenop
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_170441355
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 10:06 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Net zo gezond. Goedkoper omdat het snel en in bulk verwerkt kan worden op het moment dat het rijp is. Geen gedoe van vers houden en vers in de winkels krijgen en verrot raken enzo.

Enige verschil is dat het slapper is en daarom minder lekker dan vers.
Dit. Alhoewel de smaak vaak beter is omdat het echt rijp is geoogst. Door het invriezen wordt heel fruit inderdaad wel enigzins slap (komt eigenlijk meer door onze eigen vriezers en hoe het in de winkel ligt).

Ik gebruik het graag als ik het fruit verwerk. Als je heel fruit wilt hebben wordt het lastig. Maar voor smoothies, ijs, sauzen etc perfect. En nog goedkoper ook.

Zou met niet verbazen als er ook nog meer voedingsstoffen inzitten.
Whatever...
  zondag 23 april 2017 @ 21:58:05 #45
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170442086
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 21:38 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dit. Alhoewel de smaak vaak beter is omdat het echt rijp is geoogst. Door het invriezen wordt heel fruit inderdaad wel enigzins slap (komt eigenlijk meer door onze eigen vriezers en hoe het in de winkel ligt).

Ik gebruik het graag als ik het fruit verwerk. Als je heel fruit wilt hebben wordt het lastig. Maar voor smoothies, ijs, sauzen etc perfect. En nog goedkoper ook.

Zou met niet verbazen als er ook nog meer voedingsstoffen inzitten.
Je kan de voedingsstoffen die erin zitten iig beter opnemen omdat alle cellen kapot zijn. Dit maakt het verteren eenvoudiger, itt rauw vers fruit.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_170442090
Mensen vergelijken diepvries met vers is een beetje :') aangezien diepvriesfruit ook vers is aangezien het fruit DIRECT wordt behandelt met een soort van stikstof waardoor het direct bevriest en alle mineralen en vitamines behouden worden. In principe is diepvriesfruit net zo vers als fruit wat je direct in de supermarkt kunt kopen. Misschien nog wel verser aangezien niemand er met zijn klauwen heeft aangezeten bijv.
pi_170443036
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 21:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je kan de voedingsstoffen die erin zitten iig beter opnemen omdat alle cellen kapot zijn. Dit maakt het verteren eenvoudiger, itt rauw vers fruit.
Zou zomaar kunnen, ik verwacht niet meteen enorme verschillen, al zouden in theorie ook meer stoffen kunnen zijn geoxideerd door diezelfde celschade.

Fruit dat echt rijp is geoogst heeft iig een betere smaak en bevat over het algemeen meer gezonde stoffen zoals vitamines. De kleurtjes zijn ook sterker, dus meer anti-oxidanten. Maargoed, ik denk niet dat mensen meer of minder gezond worden van het verschil tussen diepvries- en vers zacht fruit.

Ik denk wel dat het eten van meer vers zacht fruit veel kan uitmaken voor gezondheid, er zitten een hele hoop gezonde stofjes in, enzymen, anti-oxidanten, spoorelementen waarvan we niet altijd exact weten wat ze doen. Over het algemeen is variatie heel gezond, dus hier ook.
Whatever...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')