abonnement Unibet Coolblue
pi_170622684
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 22:48 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dat hangt er van af wat je bedoelt ;)
Dat wanneer een sprinter oneindig lang een halverende afstand van de race blijft afleggen, en dit telkens in een halverend tijdsbestek, deze nadat dit moment om is op de start van de race kan staan.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_170622734
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 22:48 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dat hangt er van af wat je bedoelt ;)
Alleen is volgens mij de fout in de beredenering van het filmpje dat er een tijdsmoment gekozen wordt nadat, in dit geval dus de race afgelopen is, en dit kan omdat de gebruikte tijd oneindig wordt gehalveerd, maar dit moment eigenlijk nooit aanbreekt in deze theorie en er dus naar een niet bestaand moment wordt gesprongen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 1 mei 2017 @ 23:18:18 #53
456432 Kamina
Tenacious!
pi_170622992
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 21:14 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Maar dit filmpje geeft, als ik het goed begrijp, niet aan waarom je niet in theorie eindeloos kan blijven halveren. Wel tof filmpje verder, geeft wel wat aanknooppunten om verder te lezen ook. ^O^
Op elk tijdsmoment, neem je de afstand tot de finish, en leg je half die afstand af. Je komt dus nooit tot het geheel. Je komt verder, maar op elk moment, half zover je zou kunnen. Eindeloos.
1 + 1 = blauw
pi_170623040
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 23:18 schreef Kamina het volgende:

[..]

Op elk tijdsmoment, neem je de afstand tot de finish, en leg je half die afstand af. Je komt dus nooit tot het geheel. Je komt verder, maar op elk moment, half zover je zou kunnen. Eindeloos.
Ja, maar eerder dit topic dachten mensen dat je niet eindeloos kan blijven halveren, maar in therorie zou dit dus wel kunnen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_170623131
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 23:07 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Alleen is volgens mij de fout in de beredenering van het filmpje dat er een tijdsmoment gekozen wordt nadat, in dit geval dus de race afgelopen is, en dit kan omdat de gebruikte tijd oneindig wordt gehalveerd, maar dit moment eigenlijk nooit aanbreekt in deze theorie en er dus naar een niet bestaand moment wordt gesprongen.
Nou, er ontstaat en paradox.
Bijv. die racer zal nooit terug bij start komen omdat de racetijd oneindig vaak gehalveerd wordt tijdens zijn trip naar het startpunt. Maar het tijdsbestek waarin die oneindige race voltrekt komt wel tot een einde.
Dus er moet wel een uitkomst komen.

Eenzelfde video heeft hij over getallen die oneindig groter zijn dan oneindig, en een video waarbij hij, zonder extra materie toe te voegen of weg te halen, een complete planeet uit de aarde trekt met dezelfde massa.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_170623198
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 23:20 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja, maar eerder dit topic dachten mensen dat je niet eindeloos kan blijven halveren, maar in therorie zou dit dus wel kunnen.
Klopt, want je houdt altijd een helft over die je weer kunt halveren.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_170623207
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 23:24 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nou, er ontstaat en paradox.
Bijv. die racer zal nooit terug bij start komen omdat de racetijd oneindig vaak gehalveerd wordt tijdens zijn trip naar het startpunt. Maar het tijdsbestek waarin die oneindige race voltrekt komt wel tot een einde.
Dus er moet wel een uitkomst komen.

Eenzelfde video heeft hij over getallen die oneindig groter zijn dan oneindig, en een video waarbij hij, zonder extra materie toe te voegen of weg te halen, een complete planeet uit de aarde trekt met dezelfde massa.
Maar wat er volgens mij gebeurt is dat ze een bepaalde actie per oneindig repeterend halverende tijdseenheid uit laten voeren, wat bij benadering steeds dichter bij de twee minuten komt, en vervolgens na deze twee minuten te springen om te zien wat er gebeurt is in die twee minuten; dus het geheel speelt zich af in een fractie minder dan twee minuten, maar deze twee minuten worden nooit voltooid dus kan je deze ook niet als geheel behandelen denk ik.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_170623267
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 23:27 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Maar wat er volgens mij gebeurt is dat ze een bepaalde actie per oneindig repeterend halverende tijdseenheid uit laten voeren, wat bij benadering steeds dichter bij de twee minuten komt, en vervolgens na deze twee minuten te springen om te zien wat er gebeurt is in die twee minuten; dus het geheel speelt zich af in een fractie minder dan twee minuten, maar deze twee minuten worden nooit voltooid dus kan je deze ook niet als geheel behandelen denk ik.
Klopt, en dat is het paradoxale. Want voor ons als toeschouwer verstrijken die 2 minuten gewoon, terwijl de uitvoerende taak nooit het einde van dat tijdsbestek bereikt.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_170623321
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 23:30 schreef Wantie het volgende:

[..]

Klopt, en dat is het paradoxale. Want voor ons als toeschouwer verstrijken die 2 minuten gewoon, terwijl de uitvoerende taak nooit het einde van dat tijdsbestek bereikt.
Maar is het niet gewoon dat dit niet kan, of die 2 minnuten eindigen nooit of er zijn niet oneindig veel acties in die twee minuten, dus gewoon dat het een het ander uitsluit i.p.v. dat het paradoxaal is?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_170623448
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 23:33 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Maar is het niet gewoon dat dit niet kan, of die 2 minnuten eindigen nooit of er zijn niet oneindig veel acties in die twee minuten, dus gewoon dat het een het ander uitsluit i.p.v. dat het paradoxaal is?
Maar wat maakt dat dit niet kan?
Is er een punt waarop je in dit geval de resterende tijd niet langer kan opsplitsen?
Of als je naar deeltjes kijkt, wanneer bereik je het punt dat je echt bij de oorsprong bent en een deeltje niet langer deelbaar is?

Kijk, ik zou ook zeggen dat die onmogelijk is. Maar het is onmogelijk met de kennis die ik heb, en ik heb niet de illusie dat ik de kennis heb om ons universum, etc. volledig te doorgronden.
Dus is het niet onmogelijk omdat mijn brein dit niet kan bevatten?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_170623533
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 23:38 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maar wat maakt dat dit niet kan?
Is er een punt waarop je in dit geval de resterende tijd niet langer kan opsplitsen?
Of als je naar deeltjes kijkt, wanneer bereik je het punt dat je echt bij de oorsprong bent en een deeltje niet langer deelbaar is?

Kijk, ik zou ook zeggen dat die onmogelijk is. Maar het is onmogelijk met de kennis die ik heb, en ik heb niet de illusie dat ik de kennis heb om ons universum, etc. volledig te doorgronden.
Dus is het niet onmogelijk omdat mijn brein dit niet kan bevatten?
Nou met mijn denkwijze zou het niet kunnen, dat je een moment komt na de twee minuten wanneer je deze twee minuten zo afspeelt als hierboven besproken, zijnde in repetitieve halveringen. Maar dat zal inderdaad meer aan mijn kijk liggen dan aan de werkelijkheid. :P

Als het anders zou zijn zou er overal oneindigheid inzitten toch? Maar goed ik ga nu slapen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 1 mei 2017 @ 23:51:40 #62
456432 Kamina
Tenacious!
pi_170623823
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 23:20 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja, maar eerder dit topic dachten mensen dat je niet eindeloos kan blijven halveren, maar in therorie zou dit dus wel kunnen.
In theorie zeker, maar wanneer kunnen we in de praktijk niet langer meetbaar halveren? Of zelfs kleiner dan ons meetsysteem toestaat? Mathematisch kunnen we in principe voor eeuwig halveren, maar natuurkundig niet, want Planck.
1 + 1 = blauw
pi_170629896
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 23:51 schreef Kamina het volgende:

[..]

In theorie zeker, maar wanneer kunnen we in de praktijk niet langer meetbaar halveren? Of zelfs kleiner dan ons meetsysteem toestaat? Mathematisch kunnen we in principe voor eeuwig halveren, maar natuurkundig niet, want Planck.
Maar dan is de limitering de meting.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 2 mei 2017 @ 14:06:24 #64
456432 Kamina
Tenacious!
pi_170631630
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 12:35 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Maar dan is de limitering de meting.
Dat klopt.
1 + 1 = blauw
pi_170856691
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 23:26 schreef wytdyk het volgende:
De verleden tijd duurt oneindig lang en de tijd die gaat komen duurt oneindig lang.
Het heelal is oneindig groot, maar je kunt ook oneindig klein gaan (er worden immers steeds kleinere deeltjes ontdekt).

Hoe lang leef je gemiddeld? 80 jaar?
Hoeveel is dat in een interval tussen -oneindig jaar tot +oneindig jaar?
Hoe groot ben je? 1,85m?
Hoeveel is dat in een interval tussen -oneindig tot +oneindig.
Delen door nul is flauwekul.
Je leeft oneindig kort en je bent oneindig klein.
Oftewel je bestaat niet.

De kans dat jouw vader en moeder elkaar ontmoetten diens vader en moeder enz. en precies die spermacel de eicel vond enz. is oneindig klein.
Oftewel je bestaat niet.
Je bestaat wel anders kan je deze dingen niet bedenken en opschrijven.
“Integrity is doing the right thing, even when no one is watching.”
― C.S. Lewis
  maandag 15 mei 2017 @ 13:52:16 #66
370366 smitjew
mijn onderschrift is speciaal
pi_170958644
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 23:27 schreef FlippingCoin het volgende:
Het een vergelijken met iets anders verandert het een toch niet? 80 jaar blijft tachtig jaar wat er voor en na komt maakt niet uit lijkt mij.
Wat is een jaar , om de vier jaar is die langer.
Een jaar is bedacht door mensen een jaar nu kan korter zijn dan een jaar vroeger en een jaar is weer anders op een andere planeet.
Mijn naam is betsy, wil jij ook een vrouw met net zoveel haar als jezelf bel me dan op :
0906-090SEX
pi_170960221
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 13:52 schreef smitjew het volgende:

[..]

Wat is een jaar , om de vier jaar is die langer.
Een jaar is bedacht door mensen een jaar nu kan korter zijn dan een jaar vroeger en een jaar is weer anders op een andere planeet.
Dat maakt niet zo veel uit in hetgeen ik bedoel, wat wij nu afspreken dat vier jaar is, de tijdseenheid, verandert niet door er meer jaar voor danwel achter te plaatsen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_170960373
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 23:38 schreef Maurice76 het volgende:

[..]

Dat is hetzelfde als de schijnbare paradox van de hardloper die nooit de finish haalt. Stel, een hardloper rent over een parcours en hij legt steeds de helft af van de nog te lopen afstand. Op 100 meter rent hij dus achtereenvolgens 50 meter, dan 25, dan 12,5, etc ... op die manier geredeneerd komt hij nooit aan. Toch weet iedereen dat hij in het echte leven gewoon over de finish komt.

In het geval van die paradox vergeten mensen dat de tijd die hij nodig heeft om de gelopen afstand af te leggen, ook steeds halveert. De snelheid blijft dus gelijk, omdat snelheid nu eenmaal afstand gedeeld door tijd is en beide factoren in deze berekening steeds halveren.
Maar het punt bij een parcours is dat je vooraf een finish bepaald hebt. Bij het halveren & halveren & halveren heb je op voorhand geen einddoel bepaald.
pi_171220738
En God zeide: Laat Ons mensen maken, naar Ons beeld, naar Onze gelijkenis; en dat zij heerschappij hebben over de vissen der zee, en over het gevogelte des hemels, en over het vee, en over de gehele aarde, en over al het kruipend gedierte, dat op de aarde kruipt. En God schiep den mens naar Zijn beeld; naar het beeld van God schiep Hij hem; man en vrouw schiep Hij ze.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 14:18:50 #70
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_171220908
Dat na 14 miljard jaar de atomen die toe ontstaan zijn uiteindelijk een mens kunnen worden is inderdaad uniek denk ik.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_171304678
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 23:26 schreef wytdyk het volgende:
De verleden tijd duurt oneindig lang en de tijd die gaat komen duurt oneindig lang.
Het heelal is oneindig groot, maar je kunt ook oneindig klein gaan (er worden immers steeds kleinere deeltjes ontdekt).

Hoe lang leef je gemiddeld? 80 jaar?
Hoeveel is dat in een interval tussen -oneindig jaar tot +oneindig jaar?
Hoe groot ben je? 1,85m?
Hoeveel is dat in een interval tussen -oneindig tot +oneindig.
Delen door nul is flauwekul.
Je leeft oneindig kort en je bent oneindig klein.
Oftewel je bestaat niet.
Daarom: Solipsisme

Maar ja dan weet je nog niks.

Misschien een keer aan de Ayahuasca/DMT/Salvia?

Lees je wel even goed in.
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')