FOK!forum / Digital Corner / Abonnement loopt volgende week af
sneakydesertdonderdag 13 april 2017 @ 22:54
Ik heb al twee jaar een sim-only abonnement bij Simpel, destijds bij een speciale aanbieding genomen. Toevallig zie ik nu dat mijn abonnement volgende week woensdag afloopt, ik kijk nooit op mijn account en was het domweg vergeten. Nu kan ik wel verlengen, maar ik mag mijn huidige sim-only configuratie niet behouden omdat de aanbieding er niet meer is.

Graag wil overstappen naar Tele2, deze bied mij meer voor bijna dezelfde prijs.Ik wilde het net via internet aanvragen maar zie tijdens het proces dat mijn nummerbehoud pas vanaf 28 april in kan gaan.

Heb ik van 19 april tot 28 april dan geen provider? Of zit ik dan nog bij Simpel? Welk tarief betaal ik dan, of verlengt Simpel dan mijn abonnement waardoor ik weer twee jaar aan hun vast zit?

Is er iemand die mijn vragen kan beantwoorden? Thnx alvast.
#ANONIEMdonderdag 13 april 2017 @ 22:58
Ik vermoed dat je na de einddatum van je contract maandelijks kan opzeggen.

Waar heb je voor getekend? Staat vast in de overeenkomst :+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2017 22:58:24 ]
sneakydesertdonderdag 13 april 2017 @ 23:01
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 22:58 schreef d4v1d het volgende:
Ik vermoed dat je na de einddatum van je contract maandelijks kan opzeggen.

Waar heb je voor getekend? Staat vast in de overeenkomst :+
Geen idee waar ik dat kan terugvinden. Heb het destijds gewoon online aangevraagd via de website van Simpel.

Ik lees bij de FAQ wel het volgende.
quote:
Het abonnement heeft een contractduur van 24 maanden en kun je één maand voor de eindedatum van je contract opzeggen. Daarna kun je het abonnement op ieder moment opzeggen en geldt er altijd een opzegtermijn van één maand.
Dus in principe kan ik mijn nieuwe abbo gewoon aanvragen, en dan de kosten van 19 tot 28 april van Simpel betalen?

[ Bericht 24% gewijzigd door sneakydesert op 13-04-2017 23:06:30 ]
wootahHdonderdag 13 april 2017 @ 23:09
vaak krijg je gewoon tijdelijk een ander nummer. en wordt je huidige nummer op de 28e op de andere simkaart gezet. bij simpel moet je dus nog een maand lappen vanaf dat je op zegt.
sneakydesertdonderdag 13 april 2017 @ 23:23
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 23:09 schreef wootahH het volgende:
vaak krijg je gewoon tijdelijk een ander nummer. en wordt je huidige nummer op de 28e op de andere simkaart gezet. bij simpel moet je dus nog een maand lappen vanaf dat je op zegt.
Van dat tijdelijke nummer heb ik nog nooit gehoord. Hoe werkt dat dan?
wootahHdonderdag 13 april 2017 @ 23:44
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 23:23 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Van dat tijdelijke nummer heb ik nog nooit gehoord. Hoe werkt dat dan?
je besteld een sim only, ze sturen je een sim met tel nummer die je kunt gebruiken. en nemen op datum x het telefoonnummer van simpel over.
TheThirdMarkdonderdag 13 april 2017 @ 23:44
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 23:23 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Van dat tijdelijke nummer heb ik nog nooit gehoord. Hoe werkt dat dan?
Toen ik overstapte nam mijn nieuwe provider automatisch mijn nummer over (omdat ik dat aangevraagd had). Echter duurt het even voordat het nummer van provider gewisseld is in het systeem. Ik kreeg dus tijdelijk een simkaart met tijdelijk nummer van mijn nieuwe provider om mee te bellen en te doen, mijn oude nummer ging even de vriezer in (dag of 5) en werd daarna gekoppeld aan mijn nieuwe simkaart (hoefde dus niet nogmaals te wisselen).
Ik hoefde tevens geen extra kosten te betalen voor die overbruggingsdagen.
mstxdonderdag 13 april 2017 @ 23:53
Ik zou je huidige abo gewoon per 18/19 mei opzeggen en het nieuwe abo dan in laten gaan.
Hallmarkvrijdag 14 april 2017 @ 15:17
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 23:53 schreef mstx het volgende:
Ik zou je huidige abo gewoon per 18/19 mei opzeggen en het nieuwe abo dan in laten gaan.
Naar mijn weten is dit precies wat je dus niet moet doen. Voor nummerbehoud moet je nooit je huidige abo opzeggen.
mscholvrijdag 14 april 2017 @ 15:29
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 15:17 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Naar mijn weten is dit precies wat je dus niet moet doen. Voor nummerbehoud moet je nooit je huidige abo opzeggen.
dit, dit moet je, dacht ik, geheel door je nieuwe provider laten regelen.
Mr_Belvederevrijdag 14 april 2017 @ 15:57
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 22:54 schreef sneakydesert het volgende:

Heb ik van 19 april tot 28 april dan geen provider? Of zit ik dan nog bij Simpel? Welk tarief betaal ik dan, of verlengt Simpel dan mijn abonnement waardoor ik weer twee jaar aan hun vast zit?

Is er iemand die mijn vragen kan beantwoorden? Thnx alvast.
Dat ene maandje simpel aanhouden en meteen contact opnemen met Tele2 dat je het nummer wil porteren.
ErkendFokkervrijdag 14 april 2017 @ 16:00
Gaat allemaal vanzelf. Tele2 zegt simpel op op een datum van nummeroverdracht.
jogyvrijdag 14 april 2017 @ 16:03
Zelf net overgestapt en van Tele2 de nieuwe simkaart bijna meteen gekregen, die heb ik een maandje in mijn portemonnee gehouden tot de dag dat mijn nieuwe abonnement in ging en tot die tijd gewoon met de oude simkaart rondgelopen. Doet tegenwoordig geen centje pijn.