Je moet helemaal niks.quote:Op zondag 14 mei 2017 16:53 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
En nu, moeten we nu trots zijn ofzo?
Die heb ik gisterenavond al buit gemaakt.quote:Op zondag 14 mei 2017 17:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Je moet helemaal niks.
Neem nog een augurk en een slokje azijn.
Ik zit al een paar maanden te denken om allerlei leuke bandjes, zangers en zangeressen te gaan twittertweepenfacebooken met vragen of ze ooit naar ESF willen Maar dat is allemaal schreeuwen in de ruimte.quote:
Wil je dan beginnen met Rondé? Oh als we dit nummer gestuurd zouden hebbenquote:Op zondag 14 mei 2017 17:45 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik zit al een paar maanden te denken om allerlei leuke bandjes, zangers en zangeressen te gaan twittertweepenfacebooken met vragen of ze ooit naar ESF willen Maar dat is allemaal schreeuwen in de ruimte.
Nou Douwe Bob kan tegenwoordig ook gewoon naar de EO Jongerendag hoor. Zo'n onschuldige country. Die stijl is zelfs erg populair bij het volk wat ook op Trump stemde in the USA. het erg religieuze deel van het volk daar. TCL idem dito. Het progressieve deel van het volk is meer Beyonce en Katy Perry en zoquote:Op zondag 14 mei 2017 12:37 schreef ato het volgende:
En Please geen Maan. Men wilde dit jaar cheesy, lieve, goed zingende zangeressen met een EO lied.
Niets ten nadele van OG3NE, maar het liefst weer wat afwijkende volgend jaar.
Lobbyen voor langere liedjesquote:Op zondag 14 mei 2017 19:06 schreef Fascination het volgende:
Iemand postte deze eerder in het topic:
Hier houd ik wel van. Probleem is wel dat je maar 3 minuten hebt en er veel instrumentale gedeelten in zitten.
Alsjeblieft nietquote:Op zondag 14 mei 2017 19:40 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
[..]
Lobbyen voor langere liedjes
Daar gaat het vaak mis bij ons, een lekker nummer.quote:Op zondag 14 mei 2017 21:20 schreef Karina het volgende:
Ik zit It Takes2 te kijken, stuur Waylon met Holly Mae en een lekker rocknummer. Of Golden Earring.
Nou streep dat lekker maar door dan: een ROCKnummer Sowieso lijkt mij een band wel tof. Al zit ik nu te denken of een band met gitaren, drums, etc. wel kan met die orkestbanden tegenwoordig.quote:Op zondag 14 mei 2017 21:29 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Daar gaat het vaak mis bij ons, een lekker nummer.
Tuurlijk kan dat, moeten ze wel goed kunnen playbacken.quote:Op zondag 14 mei 2017 21:31 schreef Karina het volgende:
[..]
Nou streep dat lekker maar door dan: een ROCKnummer Sowieso lijkt mij een band wel tof. Al zit ik nu te denken of een band met gitaren, drums, etc. wel kan met die orkestbanden tegenwoordig.
1 Heerlijke riff/intro en je zit al in de finale.quote:Op zondag 14 mei 2017 21:34 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Tuurlijk kan dat, moeten ze wel goed kunnen playbacken.
En rocknummer ben ik sowieso ook voor.
Op zich is het geen verkeerd idee, lekker rock nummer met een leuk duo.quote:Op zondag 14 mei 2017 21:20 schreef Karina het volgende:
Ik zit It Takes2 te kijken, stuur Waylon met Holly Mae en een lekker rocknummer. Of Golden Earring.
Doe maar Maan inderdaadquote:Op zaterdag 6 mei 2017 21:59 schreef blackswangreen het volgende:
Ach, geef die Maan een goed nummer en het maakt ook weer niet zoveel uit dat haar stem niet geweldig is. Ze is wel erg camerageniek (oftewel een lekker wijf).
Dat nummer met Hardwell was best geschikt voor het songfestival.
Nee, graag een artiest met meerdere jaren (inter)nationale podium/festivalervaring, niet iemand die enkel in een niet live opgenomen RTL studio gestaan heeft.quote:Op zondag 14 mei 2017 21:20 schreef Karina het volgende:
Ik zit It Takes2 te kijken, stuur Waylon met Holly Mae en een lekker rocknummer. Of Golden Earring.
Nou dan zou Golden Earring precies in dat plaatje wat je schetst passen. Album weet ik niet maar in ieder geval superveel ervaringquote:Op zondag 14 mei 2017 22:35 schreef Wuwwa het volgende:
[..]
Nee, graag een artiest met meerdere jaren (inter)nationale podium/festivalervaring, niet iemand die enkel in een niet live opgenomen RTL studio gestaan heeft.
Het comité moet op zoek naar die bands/acts/artiesten, die ook internationaal in theaters/zalen/velden staat en die een eigen sound hebben en met eigen werk dat verkoopt. Vervolgens ga je na of ze in de komende maanden al van plan zijn om een album op te nemen en als dat project in gang gezet is, benader je ze met dezelfde handelswijze als de vorige paar deelnemers: de vrije hand met advies waar nodig. Uiteindelijk zal de artiest altijd het beste/speciaalste lied pakken, wat zijn/haar album het best representeert/doet verkopen.
Het liefst iets dat wel nog scoort in de laatste jarenquote:Op zondag 14 mei 2017 22:39 schreef Karina het volgende:
[..]
Nou dan zou Golden Earring precies in dat plaatje wat je schetst passen. Album weet ik niet maar in ieder geval superveel ervaring
Nou ja iig kent bijna iedereen wel een nummer van ze. Radar Love sowieso. Geen idee welke Nederlandse band (omdat ik wel voor een band ben) de laatste jaren internationaal heeft gescoord. Behalve de Afro Jacks etc.quote:Op zondag 14 mei 2017 22:41 schreef Momo... het volgende:
[..]
Het liefst dat wel nog scoort in de laatste jaren
Toch wel de Within Temptations of Epica. Al is dat meer in een ander straatje.quote:Op zondag 14 mei 2017 22:43 schreef Karina het volgende:
[..]
Nou ja iig kent bijna iedereen wel een nummer van ze. Radar Love sowieso. Geen idee welke Nederlandse band (omdat ik wel voor een band ben) de laatste jaren internationaal heeft gescoord. Behalve de Afro Jacks etc.
Niet echt mijn 'ding' dus kan ik niet zoveel over zeggen.quote:Op zondag 14 mei 2017 22:44 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Toch wel de Within Temptations of Epica. Al is dat meer in een ander straatje.
Ik heb het in het topic van 2016 ook al gezegd dus val wat in herhaling maar ik ben er van overtuigd dat als je een band als Within Temptation koppelt aan een goede songwriter, er best een goede inzending uit kan komen. De enige die ik dat zie kunnen doen zijn Within Temptation. Maar ja.... die willen niet.quote:Op zondag 14 mei 2017 22:46 schreef Karina het volgende:
[..]
Niet echt mijn 'ding' dus kan ik niet zoveel over zeggen.
Al zou mijn ding eigenlijk meer disco zijn Maar denk dat dat een beetje achterhaald is Daarom rock wat ik ook wel tof vind.
Ik vind Nederlands gewoon echt heel lelijkquote:Op zondag 14 mei 2017 23:10 schreef ato het volgende:
Ik vond dit zo'n mooi optreden bij DWDD.
Pracht tekst, zo breekbaar.
Dat vinden Amerikanen ook van zichzelf en Engelsen etc etc Is vooral iets wat wij vindenquote:Op zondag 14 mei 2017 23:28 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ik vind Nederlands gewoon echt heel lelijk
Dat heeft niks met Anouk te maken, maar onze taal klinkt gewoon niet.
Ik had het hier met Redefine over. Het probleem is je weet niet wat gaat scoren. Je kan iets unieks sturen maar wie weet scoort dat in 2018 niet, maar stel je stuurt het in 2021 dan ineens wel etc etc. Als Portugal in 2015 had meegedaan met dit nummer had het hoogstwaarschijnlijk nieteens in de top 8 gestaan etc etc. Je bent bij het ESF heel erg afhankelijk van wat de kijker op dat moment mooi vind en dat is en blijft altijd een gok. Zolang we professionele artiesten blijven sturen die er vol voor willen gaan heb je gewoon ieder jaar een goede kans. De jury's geven Nederland niet voor niets al een aantal jaar heel veel puntenquote:Op zondag 14 mei 2017 23:44 schreef Pluto1975 het volgende:
Na al die jaren van "tijdloze" middle of the road muziek (Birds uitgezonderd) wordt het nu wel een keer tijd voor iets spetterends en sprankelends (lees:moderns)
Anouk fan hier maar Birds had nooit kunnen winnen. Veel te selecte doelgroep die dat mooi vind + verkeerde jaar Had het dit jaar meegedaan was het hoger geeindigd dat wel.quote:Op maandag 15 mei 2017 00:09 schreef ato het volgende:
Ik vond het vooral mooi hoe kwetsbaar Anouk zich opstelde bij DWDD.
Voor mij hoeft Nederlands ook niet hoor bij ESF.
Maar dit vind ik toevallig weer een mooi liedje van Anouk.
Ps Birds had toen moeten winnen.
Was toch een stuk beter dan Denemarken, Azerbeidzjan en Oekraïne,
Maar dat is ook meteen het grote gevaar. We blijven braaf mensen die "goed kunnen zingen" en een aardig liedje in elkaar kunnen freubelen sturen, dus zal het middenmoot blijven. Tijd om de nek uit te steken vind ik. Hit of miss, maar wel in positieve zin bijven hangen om gewaagdheid.quote:Op maandag 15 mei 2017 00:09 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik had het hier met Redefine over. Het probleem is je weet niet wat gaat scoren. Je kan iets unieks sturen maar wie weet scoort dat in 2018 niet, maar stel je stuurt het in 2021 dan ineens wel etc etc. Als Portugal in 2015 had meegedaan met dit nummer had het hoogstwaarschijnlijk nieteens in de top 8 gestaan etc etc. Je bent bij het ESF heel erg afhankelijk van wat de kijker op dat moment mooi vind en dat is en blijft altijd een gok. Zolang we professionele artiesten blijven sturen die er vol voor willen gaan heb je gewoon ieder jaar een goede kans. De jury's geven Nederland niet voor niets al een aantal jaar heel veel punten
Dat is dus niet waar zie TCL. Daarbij haal je 4 x de finale uit 5 deelnames, dat kunnen heel veel landen al niet zeggen en je eindigt 2de,9de,11de,11de dat is een geweldig resultaat. Je kunt niet ieder jaar meedoen om de top 5 onmogelijk. Wet van de statistieken en wet van de variantie. Je hebt 40+ concurrenten.quote:Op maandag 15 mei 2017 00:11 schreef Pluto1975 het volgende:
[..]
Maar dat is ook meteen het grote gevaar. We blijven braaf mensen die "goed kunnen zingen" en een aardig liedje in elkaar kunnen freubelen sturen, dus zal het middenmoot blijven. Tijd om de nek uit te steken vind ik. Hit of miss, maar wel in positieve zin bijven hangen om gewaagdheid.
Het gaat er mij om dat we niet boven het maaiveld durven uitkijken. Zowel Trijntje, TCL, DB en OG3NE hadden nummers die tien jaar geleden ook mee hadden kunnen doen. Nederland als HET land van de electronische muziek moet ook hier zijn stempel op kunnen drukken. Het is allemaal zo middle of the road. Kijk naar Blanche dit jaar, niet de beste zangeres, maar een superhip nummer, portugal wint met juist bijna ouderwets, het is allemaal wat anders dan "een goede popsong"quote:Op maandag 15 mei 2017 00:13 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dat is dus niet waar zie TCL. Daarbij haal je 4 x de finale uit 5 deelnames, dat kunnen heel veel landen al niet zeggen en je eindigt 2de,9de,11de,11de dat is een geweldig resultaat. Je kunt niet ieder jaar meedoen om de top 5 onmogelijk. Wet van de statistieken en wet van de variantie. Je hebt 40+ concurrenten.
Daarbij is OGENE dit jaar middenmoot maar miss was het vorig jaar in de top 5 geeindigd, wie zal het zeggen. Ieder ESF jaar is zo afhankelijk van de muzikale vibe die er in Europa hangt, dat is ieder jaar anders.
Blanche was gewoon een gejat nummer. Iets wat België al 3 jaar achterelkaar doet. TCL was 100% iets heel anders. Grasscountry was namelijk nog nooit eerder gedaan door wie dan ook op het ESF dus als je wat roept moet je dat wel onderbouwenquote:Op maandag 15 mei 2017 00:15 schreef Pluto1975 het volgende:
[..]
Het gaat er mij om dat we niet boven het maaiveld durven uitkijken. Zowel Trijntje, TCL, DB en OG3NE hadden nummers die tien jaar geleden ook mee hadden kunnen doen. Nederland als HET land van de electronische muziek moet ook hier zijn stempel op kunnen drukken. Het is allemaal zo middle of the road. Kijk naar Blanche dit jaar, niet de beste zangeres, maar een superhip nummer, portugal wint met juist bijna ouderwets, het is allemaal wat anders dan "een goede popsong"
Dit soort muziek was er dit jaar al veel teveel. Sam Smith vibe etc etc. KAN scoren maar kan ook gewoon laatste eindigen. Je weet nooit wat gaat scoren aangezien we niet in de toekomst kunnen kijken Misschien scoort volgend jaar een jazz nummer wel? We weten de smaak van Europa niet hequote:Op maandag 15 mei 2017 00:17 schreef Pluto1975 het volgende:
Als bijvoorbeeld OG3NE een productie als dit mee had gekregen voor LAS, dan was het nummer al een stuk meer cutting edge geweest, in plaats van een saaie eighties radio 10 plaat.
Precies, wat ik bedoel TCL was iets wat nog niet gedaan was, al blijft hun hoge score natuurlijk wel te danken aan een ultieme startpostitie en de goede regie.quote:Op maandag 15 mei 2017 00:17 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Blanche was gewoon een gejat nummer. Iets wat België al 3 jaar achterelkaar doet. TCL was 100% iets heel anders. Grasscountry was namelijk nog nooit eerder gedaan door wie dan ook op het ESF dus als je wat roept moet je dat wel onderbouwen
Daarbij hoef je niet elk jaar iets APARTS te sturen. Dat werkt het ene jaar wel (zie Portugal nu) maar het andere jaar werkt een popsong beter (zie Euphoria)
Jazz, heel graag! Zolang het maar uit die rij van "goede popmuziek voor op een zondagochtend" gaat! (hoewel ik vrees dat in 2018 we veel jazzy, authentieke songs gaan horen).quote:Op maandag 15 mei 2017 00:18 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dit soort muziek was er dit jaar al veel teveel. Sam Smith vibe etc etc. KAN scoren maar kan ook gewoon laatste eindigen. Je weet nooit wat gaat scoren aangezien we niet in de toekomst kunnen kijken Misschien scoort volgend jaar een jazz nummer wel? We weten de smaak van Europa niet he
En hun waanzinnige stemmen en de hype enz enz Er waren wel 100 redenen waarom TCL goed scoorde maar stel TCL had in het jaar van Euphoria meegedaan dan was het in de middenmoot geeindigd. Daarmee wil ik zeggen dat je vantevoren niet kan weten wat gaat scoren en wat niet etc. Ieder ESF jaar is anders, daarom is het ESF ook zo leukquote:Op maandag 15 mei 2017 00:19 schreef Pluto1975 het volgende:
[..]
Precies, wat ik bedoel TCL was iets wat nog niet gedaan was, al blijft hun hoge score natuurlijk wel te danken aan een ultieme startpostitie en de goede regie.
Ook al eens, maar we kunnen toch niet ontkennen dat OG3Ne met een nummer dat meer van nu was geweest beter had gescoord en vooral meer was opgevallen. De stemmen, en de rest van de package hebben ze, ik vind hen geweldig, alleen de muziek hopeloos ouderwets en veiligquote:Op maandag 15 mei 2017 00:20 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
En hun waanzinnige stemmen en de hype enz enz Er waren wel 100 redenen waarom TCL goed scoorde maar stel TCL had in het jaar van Euphoria meegedaan dan was het in de middenmoot geeindigd. Daarmee wil ik zeggen dat je vantevoren niet kan weten wat gaat scoren en wat niet etc. Ieder ESF jaar is anders, daarom is het ESF ook zo leuk
Ik durf je nu al op een briefje te geven dat er minimaal 8 landen volgend jaar Portugal gaan kopiëren en allemaal onderaan gaan eindigen. Winnaar kopiëren wordt altijd keihard afgestraft en terecht, verzin zelf iets. Mij maakt het soort nummer echt niks uit, zolang de artiest(en) alles gegeven hebben (wat OGENE zeker gedaan heeft) en een degelijk nummer hebben afgeleverd (of je dat goed vind of niet is afhankelijk van smaak) en dan moet je afwachten. De kijker bepaalt immers.quote:Op maandag 15 mei 2017 00:20 schreef Pluto1975 het volgende:
[..]
Jazz, heel graag! Zolang het maar uit die rij van "goede popmuziek voor op een zondagochtend" gaat! (hoewel ik vrees dat in 2018 we veel jazzy, authentieke songs gaan horen).
Ik vond het nummer waanzinnig goed. Niet het liedje zelf maar het past bij hun en hun situatie, daar heb ik respect voor dat je daarmee durft te gaan. Dit jaar vond ik ook een ouderwets liedje wat won (jaren 50) maar het won wel We kunnen helaas niet in de hersens van de kijkers kijken he dan zouden we ieder jaar winnenquote:Op maandag 15 mei 2017 00:21 schreef Pluto1975 het volgende:
[..]
Ook al eens, maar we kunnen toch niet ontkennen dat OG3Ne met een nummer dat meer van nu was geweest beter had gescoord en vooral meer was opgevallen. De stemmen, en de rest van de package hebben ze, ik vind hen geweldig, alleen de muziek hopeloos ouderwets en veilig
Ukraine 35 punten dit jaar genot Met hun muse-light actquote:Op maandag 15 mei 2017 00:23 schreef ijs_beer het volgende:
Daarom tegen de Jazz in en gewoon Hardstyle ofzo.
valt sowieso op
Was echt heel matig jaquote:Op maandag 15 mei 2017 00:24 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ukraine 35 punten dit jaar genot Met hun muse-light act
Die gitaar riff was puur genot maar de rest was ooraids natuurlijk Ik kan Muse namelijk erg waarderen maar dit sloeg als een tang op een varkenquote:
Er is nogal een verschil tussen gedateerd (OG3NE) en tijdloos (Portugal).quote:Op maandag 15 mei 2017 00:23 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik vond het nummer waanzinnig goed. Niet het liedje zelf maar het past bij hun en hun situatie, daar heb ik respect voor dat je daarmee durft te gaan. Dit jaar vond ik ook een ouderwets liedje wat won (jaren 50) maar het won wel We kunnen helaas niet in de hersens van de kijkers kijken he dan zouden we ieder jaar winnen
Mensen praten elkaar graag na met hun gedateerd Als Beyonce morgen dat uit zou brengen zou het overal scoren, hoezo gedateerd? Ik vind dat wel meevallen. Portugal vond ik niet tijdloos, meer ontzettend ouderwets (Lady en de Vagebond jaren 50).quote:Op maandag 15 mei 2017 00:25 schreef Pluto1975 het volgende:
[..]
Er is nogal een verschil tussen gedateerd (OG3NE) en tijdloos (Portugal).
is wel een heel lastig dun lijntje.quote:Op maandag 15 mei 2017 00:25 schreef Pluto1975 het volgende:
[..]
Er is nogal een verschil tussen gedateerd (OG3NE) en tijdloos (Portugal).
Media zegt iets en mensen praten het na zonder onderbouwing etc, zo werken die dingen. Men zegt ook; OGENE had een nummer moeten nemen wat niet door hun vader was geschreven. Oke en dan? Is dat een garantie op winst of wat? Kan toch ook compleet fout gaan?quote:
Daar zei ik al, de beats hadden best wat meer van nu mogen zijn. of juist heel miniem en vlak, was het meteen een ander lied geweest. De compositie klopte, dat zeker, dan was het wellicht nog een aparte mix geworden ipv gedateerd (jongens, dat eighties gitaartje yuk)quote:
Die gitaar eighties? Zal ik je vertellen waar die gitaarrif vandaan komt? Brian May gitarist van Queen Die doet dat namelijk in bijna elke Queen song Daar hebben ze dat van Ik snap je wel maar zoals ik zei; Ook al had je het aangepast dan nog is dat geen garantie op een hogere of lagere notering. Europa bepaalt.quote:Op maandag 15 mei 2017 00:29 schreef Pluto1975 het volgende:
[..]
Daar zei ik al, de beats hadden best wat meer van nu mogen zijn. of juist heel miniem en vlak, was het meteen een ander lied geweest. De compositie klopte, dat zeker, dan was het wellicht nog een aparte mix geworden ipv gedateerd (jongens, dat eighties gitaartje yuk)
Eighties dusquote:Op maandag 15 mei 2017 00:30 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Die gitaar eighties? Zal ik je vertellen waar die gitaarrif vandaan komt? Brian May gitarist van Queen Die doet dat namelijk in bijna elke Queen song Daar hebben ze dat van Ik snap je wel maar zoals ik zei; Ook al had je het aangepast dan nog is dat geen garantie op een hogere of lagere notering. Europa bepaalt.
Zeker, maar pa staat wel bekend om dit type productie. Waar velen (waaronder ikzelf) niet zo veel in zagen. Een frissere sound (ook zo'n vage term) zou hun talent nog meer recht hebben gedaan, imo.quote:Op maandag 15 mei 2017 00:29 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Media zegt iets en mensen praten het na zonder onderbouwing etc, zo werken die dingen. Men zegt ook; OGENE had een nummer moeten nemen wat niet door hun vader was geschreven. Oke en dan? Is dat een garantie op winst of wat? Kan toch ook compleet fout gaan?
ESF is een enorme gok, ieder jaar weer ben je afhankelijk van de smaak van Europa op DAT moment.
Volgens mij treden ze nog steeds op en hebben ze albums gemaakt in de 60,70,80,90s etc. Mag ik dat zeggen als groot Queen fan? Jaquote:
idd.quote:
Uiteraard houden ze dat bij de selectie wel in de gaten ja wat de trends zijn etc maar dan nog heb je 0,00 invloed op de smaak van Europa. Ze kunnen ineens omslaan en op een totaal ander nummer stemmen etc.quote:Op maandag 15 mei 2017 00:35 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Zeker, maar pa staat wel bekend om dit type productie. Waar velen (waaronder ikzelf) niet zo veel in zagen. Een frissere sound (ook zo'n vage term) zou hun talent nog meer recht hebben gedaan, imo.
Over de smaak, je hebt in dat opzicht natuurlijk ook macro en micro trends. De macro's gaan wat geleidelijker, zoals het immer populairder worden van elektronische muziek. Micro's daarin zouden kunnen zijn dat deephouse-achtige, of die sound van oa de chainsmokers op het moment. En uiteraard zijn daar weer tegenreacties op, zoals dit ding van Portugal. Wat ik wil zeggen, het is niet compleet onmogelijk te voorspellen/ waar te nemen, anders zouden trendwatchers ook geen beroep zijn. En tuurlijk komen voorspelling ook wel eens niet nee.
Gitaarrifs zoals die van OG3NE zijn van alle tijden. Zelfs Muse gebruikt ze of een U2 etc etc.quote:
Marco Borsato deed mee aan de soundmixshowquote:Op vrijdag 14 april 2017 00:12 schreef Momo... het volgende:
[..]
Dami im vind wel echt een sterke artiest, het is niet allemaal kut hoor uit talentenjachten. Ja, maar waarom zouden wij dat ook doen als we beter hebben? Noem eens artiesten uit Nederlandse talentenjachten die het echt gemaakt hebben (Waylon en verder?)
Zie het even los daarvan, in dit type productie, is het namelijk wel behoorlijk gedateerd.quote:Op maandag 15 mei 2017 00:38 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Gitaarrifs zoals die van OG3NE zijn van alle tijden. Zelfs Muse gebruikt ze of een U2 etc etc.
Precies. En ik gun die meiden zoveel meer dan somgs te zingen waarin hun stemmen wel goed uitkomen, maar wat al 1000 keer, én beter, gedaan is.quote:
Ik snap waarom die riff in het liedje zit, want exact na die riff komt die opbouw naar dat eindschot. Dat zit wel heel goed inelkaar in tegenstelling tot België wat 0 opbouw had, geen eindschot, helemaal niks.quote:Op maandag 15 mei 2017 00:39 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Zie het even los daarvan, in dit type productie, is namelijk wel behoorlijk gedateerd.
Glennis Gracequote:Op maandag 15 mei 2017 00:38 schreef Evertjan het volgende:
[..]
Marco Borsato deed mee aan de soundmixshow
Laatste jaren doen er belachelijk veel talentenjachten deelnemers mee. Dit jaar Portugal, Australië, Bulgarije, Nederland. Geloof iets van 8 of 9 totaal.quote:
De connectie met Wilson Phillips was voornamelijk gebaseerd op zussen + zelfde haarkleuren etc. Dat werd al geroepen voordat het nummer uberhaupt bekend was gemaaktquote:Op maandag 15 mei 2017 00:42 schreef Pluto1975 het volgende:
Als voorbeeld. Dit nummer had o'g3ne wellicht beter kunnen zingen, maar de productie is zoveel frisser en zal geen associaties oproepen met groepen die 30 jaar geleden furore maakten (wilson Phillips, hoe truttig wil je het hebben?)
De nummers zijn wel onderling uitwisselbaar. En dat is jammer. LAS had ook op hun album kunnen staan, en zelfs toen was het al een beetje truttigquote:Op maandag 15 mei 2017 00:43 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
De connectie met Wilson Phillips was voornamelijk gebaseerd op zussen + zelfde haarkleuren etc. Dat werd al geroepen voordat het nummer uberhaupt bekend was gemaakt
Grappig feitje; Hold On van Wilson Phillips staat op het albums Shadows and Lights Dit wist de producer van OG3NE niet. Dit hoorde ik bij die docu over hunquote:Op maandag 15 mei 2017 00:45 schreef Pluto1975 het volgende:
[..]
De nummers zijn wel onderling uitwisselbaar. En dat is jammer. LAS had ook op hun album kunnen staan, en zelfs toen was het al een beetje truttig
Redefine broerquote:Op maandag 15 mei 2017 00:51 schreef Redefine het volgende:
Qua artiest zijn er bijna geen slechte dan wel zekere keuzes te maken. Zolang je er een goed nummer aan koppelt, kan een een artiest die we eigenlijk niet willen opeens het heel goed gaan doen. En andersom heb je nauwelijks zekerheden, dus daar moet je het niet op gaan selecteren.
De enige twee absolute eisen die er voor mij zouden moeten zijn is dat A) hij/zij/hen op een dergelijk groot podium zich staande kunnen houden (anders krijg je een Joan Franka geval) en B) dat hij/zij/hen er echt vol voor willen gaan. En niet denken het festival er leuk even tussendoor te doen.
Verder moet de keuze voor een artiest er een zijn om een goede performance te kunnen sturen en niet omdat diegene wel zal scoren.
Mensen vergeten ook vaak dat een artiest vaak een liedje ZOMAAR schrijft. Wanneer je gekozen wordt voor het ESF dan MOET je een liedje schrijven/laten schrijven. Dat brengt druk met zich mee en tijdsdruk. Vaak komt er dan een minder goed nummer van die artiest dan van zijn of haar reeds bekende muziek.quote:Op maandag 15 mei 2017 00:54 schreef Redefine het volgende:
En als je dan een artiest hebt gekozen moet er een goed liedje bij komen (logisch maar moeilijk). Liefst dat er een artiest gekozen wordt die een liedje heeft of al een idee heeft over een liedje, maar het kan ook later nog wel.
Bij het liedje gaat het er vooral om dat er ook weer niet voor gekozen wordt wat men denkt dat goed gaat scoren. Maar wat er goed bij die artiest past en wat gewoon een goed nummer is.
Het liefst zou ik zien dat ze bij het liedje kiezen voor iets wat een keer niet ontzettend veilig is. Zoals nu eigenlijk al sinds Anouk het geval is.
Statistisch gezien moet je inderdaad geen rustig nummer sturen, maar ook hiervoor geldt dat men zich niet blind moet gaan staren op dat statistische gegeven. Als er een goed rustig nummer komt, dan komt er een goed rustig nummer. Prima.quote:Op maandag 15 mei 2017 00:52 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Redefine broer
Overigens is het aankomend jaar wel belangrijk dat we een uptempo liedje sturen. Waarom? Er wint nu 2 jaar achterelkaar een relatief traag nummer/ballad. Statistisch gezien is het vrijwel onmogelijk dat dat nog een keer gebeurd (volgens mij nog nooit gebeurd? Of miss ooit in de 60s ofzo)
Dat valt onder het kopje zich staande houden om het podium wat mij betreft. Maar eigenlijk vind ik goed kunnen zingen vooral belangrijk voor ons eigen idee (ik wil geen valse zang vanuit Nederland), dan dat het zozeer met hoog scoren te maken heeft. Perfecte zang brengt je wel vrijwel zeker in de finale, maar een echt hoge score (televoting) kan best los staan van perfecte zang.quote:Op maandag 15 mei 2017 00:55 schreef Childofthe90s het volgende:
Wat ook belangrijk is, is dat iemand live gewoon kan zingen, en dat moet eigenlijk gewoon een zekerheidje zijn.
Zoals Freddie Mercury ooit zei; Ik lag in bad en dacht laat ik een liedje schrijven en dat deed ik in 1 minuut en daar was Crazy little thing called love.quote:Op maandag 15 mei 2017 00:55 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Mensen vergeten ook vaak dat een artiest vaak een liedje ZOMAAR schrijft. Wanneer je gekozen wordt voor het ESF dan MOET je een liedje schrijven/laten schrijven. Dat brengt druk met zich mee en tijdsdruk. Vaak komt er dan een minder goed nummer van die artiest dan van zijn of haar reeds bekende muziek.
Dat klopt. Een goed liedje schrijf je niet zomaar. Daarom zou iemand of al een nummer moet hebben of al een idee. Maar net zo goed kan een nummer ook niet door de artiest zelf zijn geschreven. Mits dat dan ook weer een gevalletje, we moeten even snel een nummer schrijven, is.quote:Op maandag 15 mei 2017 00:55 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Mensen vergeten ook vaak dat een artiest vaak een liedje ZOMAAR schrijft. Wanneer je gekozen wordt voor het ESF dan MOET je een liedje schrijven/laten schrijven. Dat brengt druk met zich mee en tijdsdruk. Vaak komt er dan een minder goed nummer van die artiest dan van zijn of haar reeds bekende muziek.
Exact. Mensen denken; Ja stuur een goed iemand met een goed liedje! Maar men vergeet dat een goed liedje niet zomaar wordt geboren. Daar komt heeeeel veel bij kijken en ook veel geluk. Iemand die de demo hoort en zegt; Nee je moet hier even een riffje plaatsen waardoor het beter wordt etc etcquote:Op maandag 15 mei 2017 01:01 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat klopt. Een goed liedje schrijf je niet zomaar. Daarom zou iemand of al een nummer moet hebben of al een idee. Maar net zo goed kan een nummer ook niet door de artiest zelf zijn geschreven. Mits dat dan ook weer een gevalletje, we moeten even snel een nummer schrijven, is.
Daarom is de meeste muziek ook een productie, zeker het meeste op het ESF. Daarom is het ook niet zo makkelijk om met een goed liedje te komen. Wat betreft mijn opmerkingen over een goed liedje doel ik dan ook vooral op het hebben van een idee van het willen maken/sturen van een goed liedje en vooral niet het maken/sturen van iets wat goed scoort.quote:Op maandag 15 mei 2017 01:02 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Exact. Mensen denken; Ja stuur een goed iemand met een goed liedje! Maar men vergeet dat een goed liedje niet zomaar wordt geboren. Daar komt heeeeel veel bij kijken en ook veel geluk. Iemand die de demo hoort en zegt; Nee je moet hier even een riffje plaatsen waardoor het beter wordt etc etc
Ja op zeker. Zoals Emily de Forest met Only Teardrops. Die intro is gejat van de Nederlandse groep K-Otic met die fluit. Waren ze daar niet tegenaan gelopen was het nummer veel minder indrukwekkend geweest. Over geluk gesproken.quote:Op maandag 15 mei 2017 01:04 schreef Redefine het volgende:
[..]
Daarom is de meeste muziek ook een productie, zeker het meeste op het ESF. Daarom is het ook niet zo makkelijk om met een goed liedje te komen. Wat betreft mijn opmerkingen over een goed liedje doel ik dan ook vooral op het hebben van een idee van het willen maken/sturen van een goed liedje en vooral niet het maken/sturen van iets wat goed scoort.
Dat is zeker knap ja. En altijd mooi om te zien dat een Nederlandse act goed scoort in het buitenland. Ook al vind ik hun muziek niet heel erg bijzonder (ook weer geen hekel aan ze overigens, want dat vind ik vaak ook een beetje een dingetje van de massa, o Kensington ja dat is walgelijk).quote:Op maandag 15 mei 2017 01:04 schreef Poepz0r het volgende:
Daarom heb ik nu ook veel respect voor die gasten van Kensington. Je kan het niet mooi vinden (ik vind het geweldig) maar die schrijven wel hit na hit na hit en niet alleen in Nederland, maar in heel Europa. Tevens Europese concerttour overal uitverkocht, zelfs in Rusland, koekoek. Dan kun je wel wat.
quote:Op maandag 15 mei 2017 01:11 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat is zeker knap ja. En altijd mooi om te zien dat een Nederlandse act goed scoort in het buitenland. Ook al vind ik hun muziek niet heel erg bijzonder (ook weer geen hekel aan ze overigens, want dat vind ik vaak ook een beetje een dingetje van de massa, o Kensington ja dat is walgelijk).
Overigens zou Kensington een mooi voorbeeld zijn van het maken van een goede of juist een slechte keuze. Ik zie heel veel mensen roepen dat we Kensington moeten sturen, omdat ze bekend zijn in het buitenland, dus het gaat wel scoren. Dat is dan dus de foute gedachte.
Ze sturen, omdat je denkt dat zo'n leuk rockbandje vast wel gaat scoren, ook een foute keuze.
Ze niet sturen, omdat rock nooit scoort. Ook een foute keuze. Ja dat klinkt heel tegenstrijdig en hypocriet, maar je stuurt iemand naar mijn idee omdat je op het podium wil zien schitteren, niet omdat ze wel of juist niet verkeerd of goed in het pulletje vallen.
Ze sturen omdat je sterk vermoed dat zij zich goed staande kunnen houden op het podium, het live waarschijnlijk prima gaat zijn is juist wel een goede keuze. Waarbij je vooral het idee voor ogen hebt dat je ze dus op het podium wil zien schitteren. Dat is voor mij de juiste keuze om iemand te sturen.
Tja, als het over winnen (of juist niet) kun je hele boeken volschrijven. Daarvoor moet het allemaal samenvallen of je kan juist net pech hebben. Want ik gok dat Only Teardrops in heel veel andere jaren helemaal niet voor de winst had meegedaan. En zo heb je andersom liedjes die meedoen in een jaar en niet goed scoren, maar in een ander jaar wel het goed hadden kunnen doen.quote:Op maandag 15 mei 2017 01:05 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ja op zeker. Zoals Emily de Forest met Only Teardrops. Die intro is gejat van de Nederlandse groep K-Otic met die fluit. Waren ze daar niet tegenaan gelopen was het nummer veel minder indrukwekkend geweest. Over geluk gesproken.
Ja precies wat ik hierboven uit probeerde te leggen aan Pluto. ESF is en blijft een gok.quote:Op maandag 15 mei 2017 01:15 schreef Redefine het volgende:
[..]
Tja, als het over winnen (of juist niet) kun je hele boeken volschrijven. Daarvoor moet het allemaal samenvallen of je kan juist net pech hebben. Want ik gok dat Only Teardrops in heel veel andere jaren helemaal niet voor de winst had meegedaan. En zo heb je andersom liedjes die meedoen in een jaar en niet goed scoren, maar in een ander jaar wel het goed hadden kunnen doen.
Zo zie je dat Sunstroke Project met een vergelijkbaar nummer dit jaar derde wordt, terwijl ze in 2010 22e werden. Toen was de concurrentie ook wel een stuk groter en was de puntentelling nadeliger voor ze dan dit jaar (wat dan aanwijsbare factoren zijn), maar tegelijkertijd was 22 voor toen ook wel erg laag en 3e nu wel erg hoog. Hoe dat dan zo extreem komt. is moeilijk uit te leggen.
Avrotros zou ook eens de charts in de gaten kunnen houden vanaf 1 sept. Alles wat vanaf 1 september 2017 is gereleased mag ingezonden worden voor het ESF2018.quote:Op maandag 15 mei 2017 01:01 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat klopt. Een goed liedje schrijf je niet zomaar. Daarom zou iemand of al een nummer moet hebben of al een idee. Maar net zo goed kan een nummer ook niet door de artiest zelf zijn geschreven. Mits dat dan ook weer een gevalletje, we moeten even snel een nummer schrijven, is.
Dat zou ook weleens een interessant idee zijn. Men moet er zich niet blind op staren, maar je draait het tenminste weleens een keer om.quote:Op maandag 15 mei 2017 01:28 schreef grazz het volgende:
[..]
Avrotros zou ook eens de charts in de gaten kunnen houden vanaf 1 sept. Alles wat vanaf 1 september 2017 is gereleased mag ingezonden worden voor het ESF2018.
Ik denk dat daar haken en ogen aan zitten want andere landen doen dat ook niet echt. Misschien dat het iets is met de rechten van het liedje of iets met geld?quote:Op maandag 15 mei 2017 01:35 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat zou ook weleens een interessant idee zijn. Men moet er zich niet blind op staren, maar je draait het tenminste weleens een keer om.
Ik heb geen idee.quote:Op maandag 15 mei 2017 01:39 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik denk dat daar haken en ogen aan zitten want andere landen doen dat ook niet echt. Misschien dat het iets is met de rechten van het liedje of iets met geld?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |