abonnementen ibood.com bol.com
pi_170197334
registreer om deze reclame te verbergen
Al enige tijd koop ik bakjes sambal goreng tempeh pedis bij de toko als ik nasi maak en ik zie ook al enige tijd blokken tempeh bij de appie liggen.

Gisteren heb ik dan ein-de-lijk zo'n blok gekocht om m'n eigen tempeh pedis te maken bij de nasi en dat was echt vele malen lekkerder dan zo'n koelkastbakkie van de toko (die van mij zijn vandaag uit de koelkast ook een heel stuk minder dan gisteren..)

Cc0yuKA.jpg

FtsKqOG.jpg

Anyway,
alles aan de tempeh is me meegevallen: het was niet vies nat, het stonk niet en het volledig inkapselen in smaakmakers was waarschijnlijk ook niet nodig.
Al met al is het een prachtig product dat ik nu pas echt heb ontdekt. Daarnaast staat het internet vol met de meest uiteenlopende toepassingen,

vandaar nu mijn vraag:
wat doe jij met tempeh??
(en ja, doorgeven van beproefde recepten? GRAAG :) )
pi_170197743
Ik doe zelf eigenlijk niks met tempeh, ondanks dat ik vegetarier ben, maar ik ben wel benieuwd naar de recepten.
pi_170200312
Mijn oma frituurde altijd gewoon plakjes hiervan, beetje zout erop en dan bij de rijst. Ook lekker bij GadoGado
Zelf maak ik inderdaad meestal sambal goreng tempeh kering. Soms door de sajoer lodeh, maar voor de meeste gerechten gebruik ik liever tahoe.
DLRP Passeport Annuel Dream
pi_170201398
registreer om deze reclame te verbergen
Leuk!
ik heb mijn sambal goreng tempeh dingessen van gisteren (die toen HEERLIJK waren, maar vandaag uit de koelkast een beetje minder, zoals van de toko) vlak voor het einde door de nasi meegebakken. Geen spijt van.

Voor morgen heb ik een weer een blok tempeh in de koelkast,
doel is dan om er plakken van te snijden en deze dan in een soort satsaus (ketjap, sojasaus, pindakaas, ketchup, sambal, azijn mengsel) te marineren en vervolgens een minuutje of 10 in de oven te gooien.

Daarna ga ik daar een broodje mee beleggen met wat rauwkost (al dan niet uit 't zuur).
Nu al zin in ;-)

en Farenji...ik kan tempeh iedereen aanraden (gewoon iets proberen, vind je 't niets, dan weet je dat ook weer..), maar zeker als vegetarier is het toch een eiwitbron die je moet leren kennen...echt verrassend lekker, hoor
pi_170202545
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 21:51 schreef realAIVD het volgende:

en Farenji...ik kan tempeh iedereen aanraden (gewoon iets proberen, vind je 't niets, dan weet je dat ook weer..), maar zeker als vegetarier is het toch een eiwitbron die je moet leren kennen...echt verrassend lekker, hoor
Ik heb het wel eens gegeten in restaurants of eettentjes maar nog nooit zelf klaargemaakt. Ik vond het niet altijd even lekker, misschien omdat het niet meer vers was maar het is ook wel iets dat je met marinades etc flink smaak moet geven anders is het nogal weeig. Dat geldt ook voor tofu, wat ik zelf ook niet zo vaak eet. Maar ik zal het eens kopen, vers klaargemaakt en goed gekruid bevalt het me vast beter.
pi_170205902
Vind het ook enorm lekker om het rauw te eten, alleen na twee dagen dat ik er van gegeten heb, begint dan mn maag beetje te klagen ( net zoals bij rauw ei of teveel whiskey ) , maar zodra ik het dan in huis heb ga ik er toch weer lekker rauw van snoepen! :)

[ Bericht 33% gewijzigd door possetje op 14-04-2017 00:28:12 ]
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')