abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 14 april 2017 @ 17:39:16 #51
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170218328
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 17:22 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Wat heb je hem gezegd? Ook over dat je denkt dat je een speciale taak hebt?

Nee ik doel ook niet op de aanvraag.
Ja.

Hij vind het niet schadelijk. Hij vond me ook niet psychotisch overkomen. En hij denk dat ik gelijk kan hebben over wereldoorlog 3.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170218367
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 17:39 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ja.

Hij vind het niet schadelijk. Hij vond me ook niet psychotisch overkomen. En hij denk dat ik gelijk kan hebben over wereldoorlog 3.
WW3 is ook geen rare gedachte nee.

Nou mooi dan. :) Goed voor jezelf blijven zorgen.
  vrijdag 14 april 2017 @ 18:16:31 #53
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170219075
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 17:42 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

WW3 is ook geen rare gedachte nee.

Nou mooi dan. :) Goed voor jezelf blijven zorgen.
Mijn speciale taak is trouwens dat alles en iedereen wat ik aanraak beschermd zal worden. Maar ik moet me actief hiervoor inspannen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170220335
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 18:16 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Mijn speciale taak is trouwens dat alles en iedereen wat ik aanraak beschermd zal worden. Maar ik moet me actief hiervoor inspannen.
Hoe zie je dat voor je? Je kan nooit iedereen beschermen, laat staan in oorlogstijd. Maar het is een nobel idee.
  vrijdag 14 april 2017 @ 19:43:29 #55
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170221202
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 19:09 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hoe zie je dat voor je? Je kan nooit iedereen beschermen, laat staan in oorlogstijd. Maar het is een nobel idee.
Geen idee.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  vrijdag 14 april 2017 @ 20:25:25 #56
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_170222416
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 19:43 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Geen idee.
Pas je wel op. Ik heb ook een heel lange periode iets raars gedaan omdat ik dacht dat het bij mij hoorde op dat moment. De mensen om mij heen hadden niet door dat ik daar mee bezig was omdat ik ook gewoon voor mijn dochter zorgde, ging werken et cetera.
  zaterdag 15 april 2017 @ 06:49:58 #57
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170231787
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 20:25 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Pas je wel op. Ik heb ook een heel lange periode iets raars gedaan omdat ik dacht dat het bij mij hoorde op dat moment. De mensen om mij heen hadden niet door dat ik daar mee bezig was omdat ik ook gewoon voor mijn dochter zorgde, ging werken et cetera.
Wat dan?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170232301
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 18:16 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Mijn speciale taak is trouwens dat alles en iedereen wat ik aanraak beschermd zal worden. Maar ik moet me actief hiervoor inspannen.
Bescherm jezelf dan ook als je toch bezig bent.
  zaterdag 15 april 2017 @ 09:06:01 #59
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170232318
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 april 2017 09:03 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Bescherm jezelf dan ook als je toch bezig bent.
Zeker.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 15 april 2017 @ 09:10:36 #60
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_170232370
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 06:49 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Wat dan?
Euh iets stoms en vies. Dat is niet voor hier. Daarom zeg ik pas goed op jezelf, dat weet je zelf ook wel. Toch kunnen die dingen soms ook terwijl niemand ze door heeft. Let er op, als je denkt dat je er toch naar haar handelen, als je het door hebt.
  zaterdag 15 april 2017 @ 09:23:19 #61
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170232480
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 09:10 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Euh iets stoms en vies. Dat is niet voor hier. Daarom zeg ik pas goed op jezelf, dat weet je zelf ook wel. Toch kunnen die dingen soms ook terwijl niemand ze door heeft. Let er op, als je denkt dat je er toch naar haar handelen, als je het door hebt.
Ik zal je advies serieus nemen. :)
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170233778
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 07:59 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Wiet aanraden aan iemand met een psychose :')
Ja, dat is wetenschappelijk al bewezen dat het goed is, waarbij enige verduidelijking noodzakelijk blijkbaar. Wiet levert stoffen op, de bekendste is THC en daarvan wordt je high en dat is niet goed voor TS. Maar er zitten meer stoffen in waarvan CBD een antipsychotische werking heeft. Er zijn planten met veel THC en weinig CBD en omgekeerd, het wordt ook uit planten gehaald en verwerkt in eliquid, olie en eten. CBD olie is misschien iets voor TS, of CBD vapen via een esigaret. Dat is minder duur dan wiet en hoef je niet te roken als je dat niet prettig vind. TS kan het misschien wel via de huisarts aanvragen, maar ik weet niet hoe het daar mee zit (ik kweek zelf en vape CBD). Medicinale wiet is dus afkomstig van een plant met lage THC waardes en hoge CBD naast dat het vaak in schonere ruimtes wordt gekweekt en ook klaargemaakt voor gebruik.

Nog een paar dingen; er zijn 2 soorten wiet te onderscheiden namelijk sativa en indica, de indica werkt meer op de geest en de sativa meer op het lichaam. Is de wiet voor of op het toppunt geoogst (dus als de THC het hoogst is) dan is het meer activerend en kun je juist energiek van worden, is het later geoogst (te herkennen aan compactheid en vooral bruine strengeltjes) dan werkt het juist narcotisch (dus slaapverwekkend, handig bij slapeloosheid).

Dus het is wel een goed idee, maar voorlichting is wel noodzakelijk. TS kan het in de coffeeshop halen, maar dan zal die wel de juiste moeten hebben die er enigszins verstand van heeft. De ene kan een verkoper hebben die ook alles moet googlen, de ander heeft er meer kennis van. Huisarts is dan het beste. Online eliquid of olie bestellen (druppel op de tong) is denk ik wel het veiligst als TS niet kan wachten, ik wil je ook wel wat linkjes posten :)
CBD is trouwens legaal. Je kan dus ook zelf kweken, het kan nu weer met het zonlicht (tot ong. sept/okt) dan heb je over 2,5 maand een oogst.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22716160

quote:
Subsequent studies have demonstrated that CBD has antipsychotic effects as observed using animal models and in healthy volunteers. Thus, this article provides a critical review of the research evaluating antipsychotic potential of this cannabinoid.
http://www.nationalgeogra(...)g-research-legality/

Wat ouder (2015) cannabis is pas recentelijk in meer staten gelegaliseerd en daarom kan het sindsdien makkelijker onderzocht worden.

quote:
Preclinical and Clinical Evidence

Rigorous clinical studies are still needed to evaluate the clinical potential of CBD for specific conditions.i However, pre-clinical research (including both cell culture and animal models) has shown CBD to have a range of effects that may be therapeutically useful, including anti-seizure, antioxidant, neuroprotective, anti-inflammatory, analgesic, anti-tumor, anti-psychotic, and anti-anxiety properties.
https://www.drugabuse.gov(...)-effects-cannabidiol
pi_170233837
Anyway ik denk dat TS zich bezig houd met spiritualiteit, nadenken over het leven, wat veel mensen niet zo uitgebreid doen. De meeste mensen leven hun leven maar dan lijkt WW3 te beginnen en hebben zij meer behoefte aan zingeving. TS deed al langer aan zingeving dus spreken ze hem vaker. Is het gevaar geweken dan gaat iedereen weer verder met hun leven leven. TS snapt niet dat hij een soort monnik rol vervult als leek voor mensen om hem heen en kan er daardoor minder goed mee omgaan.

Nog een artikel wat ik laatst tegenkwam, over google analyses van gebruikers die zoeken naar WW3 termen en hoe de pieken overeenkomen met crisissen.

quote:
The search term has rocketed during April 2017, hitting its all-time spike since Google started collecting trending records for search back in 2004.

The snapshot below from Google Trends shows what the world is searching for and an indication that people are seeking answers on whether we're on the brink of seeing World War III breakout.

With the recent US airstrikes on Syria, it appears many have asked this exact question. In the past 30 days residents of the United States and UK top the list as the most interested region about the topic with related searches including 'has World War 3 been declared?' and 'Is there going to be a World War 3?' among the most queried.
http://www.ibtimes.co.uk/(...)04#slideshow/1606707
http://www.ibtimes.co.uk/(...)ll-time-high-1616904
  zaterdag 15 april 2017 @ 11:18:28 #64
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170233876
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 11:12 schreef User8472 het volgende:

[..]

Ja, dat is wetenschappelijk al bewezen dat het goed is, waarbij enige verduidelijking noodzakelijk blijkbaar. Wiet levert stoffen op, de bekendste is THC en daarvan wordt je high en dat is niet goed voor TS. Maar er zitten meer stoffen in waarvan CBD een antipsychotische werking heeft. Er zijn planten met veel THC en weinig CBD en omgekeerd, het wordt ook uit planten gehaald en verwerkt in eliquid, olie en eten. CBD olie is misschien iets voor TS, of CBD vapen via een esigaret. Dat is minder duur dan wiet en hoef je niet te roken als je dat niet prettig vind. TS kan het misschien wel via de huisarts aanvragen, maar ik weet niet hoe het daar mee zit (ik kweek zelf en vape CBD). Medicinale wiet is dus afkomstig van een plant met lage THC waardes en hoge CBD naast dat het vaak in schonere ruimtes wordt gekweekt en ook klaargemaakt voor gebruik.

Nog een paar dingen; er zijn 2 soorten wiet te onderscheiden namelijk sativa en indica, de indica werkt meer op de geest en de sativa meer op het lichaam. Is de wiet voor of op het toppunt geoogst (dus als de THC het hoogst is) dan is het meer activerend en kun je juist energiek van worden, is het later geoogst (te herkennen aan compactheid en vooral bruine strengeltjes) dan werkt het juist narcotisch (dus slaapverwekkend, handig bij slapeloosheid).

Dus het is wel een goed idee, maar voorlichting is wel noodzakelijk. TS kan het in de coffeeshop halen, maar dan zal die wel de juiste moeten hebben die er enigszins verstand van heeft. De ene kan een verkoper hebben die ook alles moet googlen, de ander heeft er meer kennis van. Huisarts is dan het beste. Online eliquid of olie bestellen (druppel op de tong) is denk ik wel het veiligst als TS niet kan wachten, ik wil je ook wel wat linkjes posten :)
CBD is trouwens legaal. Je kan dus ook zelf kweken, het kan nu weer met het zonlicht (tot ong. sept/okt) dan heb je over 2,5 maand een oogst.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22716160

[..]

http://www.nationalgeogra(...)g-research-legality/

Wat ouder (2015) cannabis is pas recentelijk in meer staten gelegaliseerd en daarom kan het sindsdien makkelijker onderzocht worden.

[..]

https://www.drugabuse.gov(...)-effects-cannabidiol
Goede post!
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170233941
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 april 2017 11:18 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Goede post!
Dank en sterkte. Het is trouwens geen wondermiddel en werkt ook niet bij iedereen, maar het is misschien een optie.
  zaterdag 15 april 2017 @ 11:26:08 #66
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170233992
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 11:23 schreef User8472 het volgende:

[..]

Dank en sterkte. Het is trouwens geen wondermiddel en werkt ook niet bij iedereen, maar het is misschien een optie.
Ik ga het niet gebruiken hoor. Geen drugs meer voor mij. Tenzij het aangeraden is door de dokter.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170235928
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 08:02 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Tenzij je erdoor in een erge psychose komt en je hersenen daar weer van moeten herstellen, jaren lang.
kun jij daar wat meer over vertellen? je maakte gisteren een opmerking van gelijke strekking en ik wilde dat gisterenavond in het topic je-weet-wel-wie vragen maar dat werd gesloten
pi_170235934
Zorg voor voldoende (Nacht!) rust.
Bij veel prikkelingen probeer contra gedrag ; vraag je huisarts om oxazepam, zonodig
Pas goed op jezelf en licht je omgeving in
Heel veel sterkte, onderschat het niet
  zaterdag 15 april 2017 @ 13:59:25 #69
456432 Kamina
Tenacious!
pi_170236975
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 11:12 schreef User8472 het volgende:

[..]

Ja, dat is wetenschappelijk al bewezen dat het goed is, waarbij enige verduidelijking noodzakelijk blijkbaar. Wiet levert stoffen op, de bekendste is THC en daarvan wordt je high en dat is niet goed voor TS. Maar er zitten meer stoffen in waarvan CBD een antipsychotische werking heeft. Er zijn planten met veel THC en weinig CBD en omgekeerd, het wordt ook uit planten gehaald en verwerkt in eliquid, olie en eten. CBD olie is misschien iets voor TS, of CBD vapen via een esigaret. Dat is minder duur dan wiet en hoef je niet te roken als je dat niet prettig vind. TS kan het misschien wel via de huisarts aanvragen, maar ik weet niet hoe het daar mee zit (ik kweek zelf en vape CBD). Medicinale wiet is dus afkomstig van een plant met lage THC waardes en hoge CBD naast dat het vaak in schonere ruimtes wordt gekweekt en ook klaargemaakt voor gebruik.

Nog een paar dingen; er zijn 2 soorten wiet te onderscheiden namelijk sativa en indica, de indica werkt meer op de geest en de sativa meer op het lichaam. Is de wiet voor of op het toppunt geoogst (dus als de THC het hoogst is) dan is het meer activerend en kun je juist energiek van worden, is het later geoogst (te herkennen aan compactheid en vooral bruine strengeltjes) dan werkt het juist narcotisch (dus slaapverwekkend, handig bij slapeloosheid).

Dus het is wel een goed idee, maar voorlichting is wel noodzakelijk. TS kan het in de coffeeshop halen, maar dan zal die wel de juiste moeten hebben die er enigszins verstand van heeft. De ene kan een verkoper hebben die ook alles moet googlen, de ander heeft er meer kennis van. Huisarts is dan het beste. Online eliquid of olie bestellen (druppel op de tong) is denk ik wel het veiligst als TS niet kan wachten, ik wil je ook wel wat linkjes posten :)
CBD is trouwens legaal. Je kan dus ook zelf kweken, het kan nu weer met het zonlicht (tot ong. sept/okt) dan heb je over 2,5 maand een oogst.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22716160

[..]

http://www.nationalgeogra(...)g-research-legality/

Wat ouder (2015) cannabis is pas recentelijk in meer staten gelegaliseerd en daarom kan het sindsdien makkelijker onderzocht worden.

[..]

https://www.drugabuse.gov(...)-effects-cannabidiol
Leuk al die alternatieve feiten.
1 + 1 = blauw
  zaterdag 15 april 2017 @ 14:34:36 #70
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170237622
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 april 2017 13:59 schreef Kamina het volgende:

[..]

Leuk al die alternatieve feiten.
Het is niet waar dus?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 15 april 2017 @ 16:58:40 #71
456432 Kamina
Tenacious!
pi_170240509
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 14:34 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Het is niet waar dus?
Er staan aardig wat fouten in. Onbewust waarschijnlijk, dus geen verwijt, maar toch.
1 + 1 = blauw
pi_170240649
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 14:34 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Het is niet waar dus?
Ja, het is een slecht advies aan jou. Ik ben doordat ik 5 jaar in een shop heb gewerkt een soort psychose expert geworden: ik heb vele mensen door hun constante wiet gebruik in een psychose zien belanden.

Hij zei dat je informatie in een shop moest inwinnen, nou ik heb het hier online voor je.

Doe het niet, rook alleen wiet wanneer je je goed voelt en er geen stress in je leven is, maar ga toch zeker niet wiet in een shop kopen om het als medicijn te gebruiken.
  zaterdag 15 april 2017 @ 22:42:43 #73
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170249329
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:05 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Ja, het is een slecht advies aan jou. Ik ben doordat ik 5 jaar in een shop heb gewerkt een soort psychose expert geworden: ik heb vele mensen door hun constante wiet gebruik in een psychose zien belanden.

Hij zei dat je informatie in een shop moest inwinnen, nou ik heb het hier online voor je.

Doe het niet, rook alleen wiet wanneer je je goed voelt en er geen stress in je leven is, maar ga toch zeker niet wiet in een shop kopen om het als medicijn te gebruiken.
Dank. Hou ik rekening mee. Hoe was jouw ervaring als werken voor een coffeeshop?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170647703
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 april 2017 13:59 schreef Kamina het volgende:

[..]

Leuk al die alternatieve feiten.
In de VS is het niet alternatief. Pubmed is een betrouwbaar wetenschappelijk instituut. Er is genoeg onderzoek te vinden, maar in Nederland zal het nog wel even duren voor zoiets als wetenschappelijk valide gezien zal worden, al was het maar omdat in de VS in sommige staten wiet al geheel legaal is gemaakt, het een andere reputatie heeft en in de praktijk nu eenmaal makkelijker te onderzoeken is. En nogmaals voor de duidelijkheid stelde ik dat de wietsoorten met hoog CBD/laag THC een optie zou kunnen zijn, maar juist niet die soorten met hoog THC, wat inderdaad kans geeft op psychoses, zeker als je al niet lekker in je vel zit en dat zou geheel niet aan te raden zijn voor TS. Het is een wetenschappelijk bewezen feit dat sommige soorten angstremmend zijn, terwijl andere soorten juist paranoïde maakt.

Maar TS had al gezegd dit niet als optie te beschouwen, ik zal een keertje een topic openen over CBD en dan verneem ik graag je mening welke fouten jij meent te zien in mijn post.
pi_170647777
TS, gebruik jij ook lithium?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')