Lekker rustgevend kijkvoer voor de vrijdagmiddagquote:
Mogen er ook nog mensen mee? Meer dan zegmaar die paar die in een SGM-tweetje passen?quote:Op vrijdag 14 april 2017 18:38 schreef ReisT het volgende:
Het plan, zoals het een paar jaar geleden werd gepresenteerd, is om die pendel met SGM-tweetjes te rijden. Dat past natuurlijk met gemak op een half perronspoor.
ik zou eerder .08/.38 uit Groningen verwachten, precies een kwartier na de sprinter uit Zwolle en ruim voor de IC die om .18/.48 vertrekt. Uit Assen zou het dan .02/.32 worden.quote:Op vrijdag 14 april 2017 18:51 schreef ReisT het volgende:
Tja, NS heeft zelf voorgesteld om met SGM te rijden, wat dan op termijn vervangen zou worden door SNG. Maar ja, niets is zo wispelturig als de materieelplanning bij NS.
Binnen de huidige dienstregeling zou je verwachten dat die pendel rond :05/:35 uit Groningen vertrekt, :25/:55 aankomt in Assen en daar rond :33/:03 weer vertrekt, wil je een beetje fatsoenlijke spreiding krijgen. Dan is er geen lange kering nodig.
In principe wil je mooi aansluiten op de IC's in Assen, zodat je een snelle mogelijkheid naar Europapark hebt. Dat is volgens mij tenminste het idee, om zo het Hoofdstation wat te ontlasten.quote:Op vrijdag 14 april 2017 19:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik zou eerder .08/.38 uit Groningen verwachten, precies een kwartier na de sprinter uit Zwolle en ruim voor de IC die om .18/.48 vertrekt. Uit Assen zou het dan .02/.32 worden.
Dan heb je dat extra spoor wel nodig, in jouw geval niet.
Ja, 2x/uur een stoptrein. . Beetje jammer. Vroeger werd er bij werkzaamheden nog wel eens een pendeltrein ingezet, maar dat zit er blijkbaar ook niet meer in.quote:Op vrijdag 14 april 2017 19:24 schreef b2py het volgende:
Oei, die verbindingen Hilversum - Amersfoort zijn wel erg genant dan..
Ja, spoor 1 in Hilversum blijft mooi. Eerst zijn de poortjes bij dat spoor een belangrijke reden om het reisprincipe van de ov-chipkaart om te draaien, wordt 3 maanden later in de nieuwe dienstregeling dat perron niet meer gebruikt. .quote:Op vrijdag 14 april 2017 20:12 schreef dennistd het volgende:
En een gebrek aan perronruimte om de IC een kwartier te laten keren is het ook niet, want heel spoor 1 wordt niet gebruikt.
Reken er maar op dat het wel aansluiten op de IC is maar dan wel zo goedkoop mogelijk: Kort keren dus. Daarmee is het eerder genoemde plannetje zo slecht nog niet.quote:Op vrijdag 14 april 2017 19:37 schreef dennistd het volgende:
[..]
In principe wil je mooi aansluiten op de IC's in Assen, zodat je een snelle mogelijkheid naar Europapark hebt. Dat is volgens mij tenminste het idee, om zo het Hoofdstation wat te ontlasten.
Gezien de aankomst van de IC uit Zwolle om .25/.55 en het vertrek van de IC naar Zwolle om .05/.35 wil je eigenlijk rond half aankomen en vertrekken.
Met het gesplitste spoor 2 kun je rustig om .00/.30 aankomen en vertrekken tegelijk. Wil je dat op één kopspoor afhandelen dan moet daar minstens 6 minuten tussen zitten volgens de plannormen. Vertrek .27 en aankomst .33 kan weer niet met de IC, dus dan kom je al uit bij een korte kering (aankomst .27 en vertrek .33). Zou ook kunnen, maar dan heb je weer een relatief lange overstap van 8 minuten.
Probleem is wel dat je bij aankomst op 2a eerst het hele perron af mag lopen voordat je bij de tunnel bent, dus een te korte overstap kan ook weer niet.
Haha toen ik in Hongarije was had ik exact hetzelfde. Overal personeel maar echt heel weinig rezigers in de trein. Die railbusjes zijn trouwens verassend goed qua comfort! Blijkbaar is er alleen geen airco in de cabine want m'n machinist had de hele tijd z'n overhemd openquote:Op vrijdag 14 april 2017 22:12 schreef Bitlord het volgende:
Vorige week was ik in Hongarije, voor voornamelijk andere dingen dan treinen (namelijk business, oftewel bussen).
Het spoorwegbedrijf van de MÁV lijkt mij een ongelooflijk incompetente organisatie. Bij zowel elk middelgroot station wordt druk gerangeerd met rijtuigen. Bij de ene trein wordt er een wagon afgehaald, bij een andere weer bijgezet. Verder zit er niemand in al die treinen, dus waarom er nu zoveel bewegingen nodig zijn? Op het station zijn op elk moment zowat meer beambten te vinden dan reizigers. Mooi om te zien, daar niet van.
netjes, is het wat Linz moet mijn tripje voor voorjaar 2018 gaan plannen en Graz en Linz staan op de lijst met mogelijke bestemmingen.quote:Op vrijdag 14 april 2017 23:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
In 12 uur minus 6 minuten van Linz Hab'fffff naar Zwolle gecruised. Geen vertragingen, niets. Drie keer overstappen.
Als ik beter gekeken had en niet zo dom was geweest om vanaf Bad Bentheim te boeken had ik anderhalf uur eerder thuis kunnen zijn en als het nieuwe Duitse spoorboekje en bijbehorend netwerk ingaat misschien nog wel een half uur tot een uur sneller. Echt mangs netjes (y)quote:Op zaterdag 15 april 2017 01:16 schreef bork het volgende:
[..]
netjes, is het wat Linz moet mijn tripje voor voorjaar 2018 gaan plannen en Graz en Linz staan op de lijst met mogelijke bestemmingen.
Geen antwoord op de graag mangsquote:Op zaterdag 15 april 2017 01:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Als ik beter gekeken had en niet zo dom was geweest om vanaf Bad Bentheim te boeken had ik anderhalf uur eerder thuis kunnen zijn en als het nieuwe Duitse spoorboekje en bijbehorend netwerk ingaat misschien nog wel een half uur tot een uur sneller. Echt mangs netjes (y)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |