abonnement Unibet Coolblue
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 14 april 2017 @ 14:19:00 #51
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_170214505
quote:
Lekker rustgevend kijkvoer voor de vrijdagmiddag O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 14 april 2017 @ 17:40:37 #52
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_170218342
Waarom ligt er bij het nieuwe station Assen eigenlijk een wissel ter hoogte van het perron voor de pendel Groningen - Assen? Was deze niet beter voor het station te leggen? Je splitst nu je spoor 2 in 2a en 2b met een veel kortere nuttige lengte...
pi_170218771
Ze verwachten een bijzonder korte pendel gok ik, vond het ook maar vreemd.
  vrijdag 14 april 2017 @ 18:09:16 #54
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_170218909
Enige wat ik kan bedenken is dat de keertijd in Assen iets meer dan 30 minuten is, en met deze methode ze twee (korte) treinen tegelijkertijd kwijt kunnen.
pi_170218999
Zoiets is het volgens mij wel heb ik me laten vertellen
pi_170219037

Afbeelding voor mensen die niet weten waar het over gaat
  vrijdag 14 april 2017 @ 18:38:12 #57
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_170219564
Het plan, zoals het een paar jaar geleden werd gepresenteerd, is om die pendel met SGM-tweetjes te rijden. Dat past natuurlijk met gemak op een half perronspoor.
pi_170219630
Zou ik persoonlijk behoorlijk vreemd vinden, vrijwel hele deel Zwolle - Groningen is VIRM of ICM, Onnen is VIRM of ICM en hier en daar wat meuk terwijl SGM elders in den landen onderhoud krijgt. Oftewel, ver uit de richting. Ik zou er lekker een drietje naartoe manoeuvreren..
  vrijdag 14 april 2017 @ 18:51:57 #59
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_170219863
Tja, NS heeft zelf voorgesteld om met SGM te rijden, wat dan op termijn vervangen zou worden door SNG. Maar ja, niets is zo wispelturig als de materieelplanning bij NS.

Binnen de huidige dienstregeling zou je verwachten dat die pendel rond :05/:35 uit Groningen vertrekt, :25/:55 aankomt in Assen en daar rond :33/:03 weer vertrekt, wil je een beetje fatsoenlijke spreiding krijgen. Dan is er geen lange kering nodig.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 14 april 2017 @ 18:56:04 #60
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_170219958
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 18:38 schreef ReisT het volgende:
Het plan, zoals het een paar jaar geleden werd gepresenteerd, is om die pendel met SGM-tweetjes te rijden. Dat past natuurlijk met gemak op een half perronspoor.
Mogen er ook nog mensen mee? Meer dan zegmaar die paar die in een SGM-tweetje passen? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 april 2017 @ 19:05:26 #61
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_170220197
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 18:51 schreef ReisT het volgende:
Tja, NS heeft zelf voorgesteld om met SGM te rijden, wat dan op termijn vervangen zou worden door SNG. Maar ja, niets is zo wispelturig als de materieelplanning bij NS.

Binnen de huidige dienstregeling zou je verwachten dat die pendel rond :05/:35 uit Groningen vertrekt, :25/:55 aankomt in Assen en daar rond :33/:03 weer vertrekt, wil je een beetje fatsoenlijke spreiding krijgen. Dan is er geen lange kering nodig.
ik zou eerder .08/.38 uit Groningen verwachten, precies een kwartier na de sprinter uit Zwolle en ruim voor de IC die om .18/.48 vertrekt. Uit Assen zou het dan .02/.32 worden.

Dan heb je dat extra spoor wel nodig, in jouw geval niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 14 april 2017 @ 19:06:23 #62
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_170220228
Het blijft ook een amateuristische bende bij de NS. Het hele weekend werkzaamheden bij Diemen. Blijkt het weekend tegenwoordig al op donderdagavond te beginnen. Geen enkele intercity vanaf Hilversum, alleen een beroerd aansluitende stoptrein richting Amersfoort. Gevolg +45 op mijn werk. :'). Nou ja, het zij zo.
's Avonds terug met de IC Berlijn die tot Amersfoort gaat, want die sluit op papier nog wel aan. Die gaat natuurlijk net buiten Amersfoort stilstaan, zodat je alleen de achterlichten van je aansluitende stoptrein ziet. Opnieuw +45. Soms word je er gewoon moedeloos van.

Ik dien wel weer tegen beter weten een klacht in bij de klantenservice, zodat ze daar weer wat standaardstukjes tekst terug kunnen mailen. Houden we elkaar weer lekker bezig.
pi_170220719
Oei, die verbindingen Hilversum - Amersfoort zijn wel erg genant dan..
  Redactie Sport vrijdag 14 april 2017 @ 19:37:38 #64
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_170221032
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 april 2017 19:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik zou eerder .08/.38 uit Groningen verwachten, precies een kwartier na de sprinter uit Zwolle en ruim voor de IC die om .18/.48 vertrekt. Uit Assen zou het dan .02/.32 worden.

Dan heb je dat extra spoor wel nodig, in jouw geval niet.
In principe wil je mooi aansluiten op de IC's in Assen, zodat je een snelle mogelijkheid naar Europapark hebt. Dat is volgens mij tenminste het idee, om zo het Hoofdstation wat te ontlasten.

Gezien de aankomst van de IC uit Zwolle om .25/.55 en het vertrek van de IC naar Zwolle om .05/.35 wil je eigenlijk rond half aankomen en vertrekken.

Met het gesplitste spoor 2 kun je rustig om .00/.30 aankomen en vertrekken tegelijk. Wil je dat op één kopspoor afhandelen dan moet daar minstens 6 minuten tussen zitten volgens de plannormen. Vertrek .27 en aankomst .33 kan weer niet met de IC, dus dan kom je al uit bij een korte kering (aankomst .27 en vertrek .33). Zou ook kunnen, maar dan heb je weer een relatief lange overstap van 8 minuten.

Probleem is wel dat je bij aankomst op 2a eerst het hele perron af mag lopen voordat je bij de tunnel bent, dus een te korte overstap kan ook weer niet.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 14 april 2017 @ 19:43:40 #65
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_170221205
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 19:24 schreef b2py het volgende:
Oei, die verbindingen Hilversum - Amersfoort zijn wel erg genant dan..
Ja, 2x/uur een stoptrein. :'). Beetje jammer. Vroeger werd er bij werkzaamheden nog wel eens een pendeltrein ingezet, maar dat zit er blijkbaar ook niet meer in.
  Redactie Sport vrijdag 14 april 2017 @ 20:12:43 #66
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_170222070
En een gebrek aan perronruimte om de IC een kwartier te laten keren is het ook niet, want heel spoor 1 wordt niet gebruikt. Gewoon het verkeer van spoor 3->2 en van 2->1 en je hebt spoor 3 vrij om de IC (zo te zien conflictvrij) te keren. Wel zou ik hem dan gewoon de hele dag aan Schothorst vastknopen vanwege de Schiphol-reizigers via Utrecht.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 14 april 2017 @ 20:27:07 #67
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_170222474
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 20:12 schreef dennistd het volgende:
En een gebrek aan perronruimte om de IC een kwartier te laten keren is het ook niet, want heel spoor 1 wordt niet gebruikt.
Ja, spoor 1 in Hilversum blijft mooi. Eerst zijn de poortjes bij dat spoor een belangrijke reden om het reisprincipe van de ov-chipkaart om te draaien, wordt 3 maanden later in de nieuwe dienstregeling dat perron niet meer gebruikt. :').
pi_170226038
Vorige week was ik in Hongarije, voor voornamelijk andere dingen dan treinen (namelijk business, oftewel bussen). w/

Het spoorwegbedrijf van de MÁV lijkt mij een ongelooflijk incompetente organisatie. Bij zowel elk middelgroot station wordt druk gerangeerd met rijtuigen. Bij de ene trein wordt er een wagon afgehaald, bij een andere weer bijgezet. Verder zit er niemand in al die treinen, dus waarom er nu zoveel bewegingen nodig zijn? Op het station zijn op elk moment zowat meer beambten te vinden dan reizigers. Mooi om te zien, daar niet van.

Op het station van Szentes vertrekken twee schattige railbussen op weg naar avontuur dat niet gaat komen. Op het eerste plaatje ook nog een leuk oud railbusje, op het oog qua leeftijd en vorm vergelijkbaar met de Ome Ceesjes van de NS.


  vrijdag 14 april 2017 @ 23:05:17 #69
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_170227685
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 19:37 schreef dennistd het volgende:

[..]

In principe wil je mooi aansluiten op de IC's in Assen, zodat je een snelle mogelijkheid naar Europapark hebt. Dat is volgens mij tenminste het idee, om zo het Hoofdstation wat te ontlasten.

Gezien de aankomst van de IC uit Zwolle om .25/.55 en het vertrek van de IC naar Zwolle om .05/.35 wil je eigenlijk rond half aankomen en vertrekken.

Met het gesplitste spoor 2 kun je rustig om .00/.30 aankomen en vertrekken tegelijk. Wil je dat op één kopspoor afhandelen dan moet daar minstens 6 minuten tussen zitten volgens de plannormen. Vertrek .27 en aankomst .33 kan weer niet met de IC, dus dan kom je al uit bij een korte kering (aankomst .27 en vertrek .33). Zou ook kunnen, maar dan heb je weer een relatief lange overstap van 8 minuten.

Probleem is wel dat je bij aankomst op 2a eerst het hele perron af mag lopen voordat je bij de tunnel bent, dus een te korte overstap kan ook weer niet.
Reken er maar op dat het wel aansluiten op de IC is maar dan wel zo goedkoop mogelijk: Kort keren dus. Daarmee is het eerder genoemde plannetje zo slecht nog niet.
pi_170227811
In 12 uur minus 6 minuten van Linz Hab'fffff naar Zwolle gecruised. Geen vertragingen, niets. Drie keer overstappen.
Bier.
  zaterdag 15 april 2017 @ 01:04:12 #71
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_170230454
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 22:12 schreef Bitlord het volgende:
Vorige week was ik in Hongarije, voor voornamelijk andere dingen dan treinen (namelijk business, oftewel bussen). w/

Het spoorwegbedrijf van de MÁV lijkt mij een ongelooflijk incompetente organisatie. Bij zowel elk middelgroot station wordt druk gerangeerd met rijtuigen. Bij de ene trein wordt er een wagon afgehaald, bij een andere weer bijgezet. Verder zit er niemand in al die treinen, dus waarom er nu zoveel bewegingen nodig zijn? Op het station zijn op elk moment zowat meer beambten te vinden dan reizigers. Mooi om te zien, daar niet van.
Haha toen ik in Hongarije was had ik exact hetzelfde. Overal personeel maar echt heel weinig rezigers in de trein. Die railbusjes zijn trouwens verassend goed qua comfort! Blijkbaar is er alleen geen airco in de cabine want m'n machinist had de hele tijd z'n overhemd open :')
  zaterdag 15 april 2017 @ 01:16:46 #72
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_170230595
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 23:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
In 12 uur minus 6 minuten van Linz Hab'fffff naar Zwolle gecruised. Geen vertragingen, niets. Drie keer overstappen.
netjes, is het wat Linz moet mijn tripje voor voorjaar 2018 gaan plannen en Graz en Linz staan op de lijst met mogelijke bestemmingen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_170230726
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 april 2017 01:16 schreef bork het volgende:

[..]

netjes, is het wat Linz moet mijn tripje voor voorjaar 2018 gaan plannen en Graz en Linz staan op de lijst met mogelijke bestemmingen.
Als ik beter gekeken had en niet zo dom was geweest om vanaf Bad Bentheim te boeken had ik anderhalf uur eerder thuis kunnen zijn en als het nieuwe Duitse spoorboekje en bijbehorend netwerk ingaat misschien nog wel een half uur tot een uur sneller. Echt mangs netjes (y)
Bier.
pi_170231777
Waarom roepen ze op Amsterdam cs de opgeheven ICE om, ik sprintte er nog naartoe ook :')
pi_170232176
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 01:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Als ik beter gekeken had en niet zo dom was geweest om vanaf Bad Bentheim te boeken had ik anderhalf uur eerder thuis kunnen zijn en als het nieuwe Duitse spoorboekje en bijbehorend netwerk ingaat misschien nog wel een half uur tot een uur sneller. Echt mangs netjes (y)
Geen antwoord op de graag mangs
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')