NS Internationaal? Of voor een badslipperboer?quote:Op woensdag 19 april 2017 18:57 schreef Maegrim het volgende:
Oh het is loc 117 maar, die rijdt sowieso niet voor NSR
Doet de rest dat wel dan? Ik krijg meer het idee dat ze stilstaan voor NSRquote:Op woensdag 19 april 2017 18:57 schreef Maegrim het volgende:
Oh het is loc 117 maar, die rijdt sowieso niet voor NSR
Breda heeft al veel te veel treinen, laat de Benelux maar lekker zo, dan houden we in Dordrecht tenminste nog wat over.quote:Op woensdag 19 april 2017 23:21 schreef James1988 het volgende:
Ideetje voor de Benelux: gooi die Traxx-locs de goederendienst in, leg een paar TBL1+-bakens neer bij Breda, en ga met een HLE 18 pendelen tussen Breda, Antwerpen en Brussel.
Al dat grut wat naar Den Haag of Amsterdam wil stapt maar lekker over, of pakt de Thalys.
echt he! ik had eergisteren reserve en je wil niet weten hoeveel van die krengen ik stil heb zien staan op rotterdam centraal!quote:Op woensdag 19 april 2017 19:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Doet de rest dat wel dan? Ik krijg meer het idee dat ze stilstaan voor NSR
Drie stuks voor die paar klusjes daar? Ik zie daar nooit beweging als ik er langskom...quote:Op woensdag 19 april 2017 19:19 schreef Maegrim het volgende:
Voor zover ik had begrepen worden loc 116, 117 en 118 gebruikt voor rangeren op de dijksgracht
elke keer als ik naar de tuin loop raak ik die reserveloc stiekem even aanquote:Op donderdag 20 april 2017 10:32 schreef Maegrim het volgende:
jij bent gewoon stikjaloers dat je dat prachtmat niet aan mag raken
ik denk dat ik daar binnenkort moet gaan wegleren dus stay tunedquote:Op donderdag 20 april 2017 10:34 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Drie stuks voor die paar klusjes daar? Ik zie daar nooit beweging als ik er langskom...
ding staat er goed gewassen bij zeker?quote:Op donderdag 20 april 2017 10:36 schreef Salatrel het volgende:
[..]
elke keer als ik naar de tuin loop raak ik die reserveloc stiekem even aan
Enig verschil is dat Dordrecht wel degelijk een punt heeft en Hoogeveen niet meer is dan twee kippen en een paardenstalquote:Op donderdag 20 april 2017 10:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh jee, hoor ik daar een Hoogeveensyndroompje de kop opsteken?
Dordrechtenaren reizen in twintig minuten naar Breda en zijn dan alsnog sneller in Antwerpen dan nu.quote:Op donderdag 20 april 2017 10:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Enig verschil is dat Dordrecht wel degelijk een punt heeft en Hoogeveen niet meer is dan twee kippen en een paardenstal
quote:Op donderdag 20 april 2017 11:03 schreef Mr_Klaasje het volgende:
En ruzie over een gezamenlijke oprit voor de kijkers van mr Frank Visser.
Heerlijke uitzending was dat. Top amusementquote:Op donderdag 20 april 2017 11:03 schreef Mr_Klaasje het volgende:
En ruzie over een gezamenlijke oprit voor de kijkers van mr Frank Visser.
Ja hoor, we gaan weer belemmeringen opwerpen en hinder veroorzaken. "Bij wijze van proef".quote:Bij wijze van proef is Utrecht
Centraal tot en met zaterdag alleen
toegankelijk met een ov-chipkaart.De
afsluiting van stations moet het aantal
zwartrijders beperken.De tijdelijke
afsluiting is bedoeld om mensen eraan
te laten wennen dat het station niet
meer als doorgang kan worden gebruikt.
Terecht toch? Het is een stationshal, geen ongelijkvloerse spoorwegovergang.quote:Op donderdag 20 april 2017 11:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja hoor, we gaan weer belemmeringen opwerpen en hinder veroorzaken. "Bij wijze van proef".
Ik heb op een ander forum wel eens iets geroepen tegen het monopolie van fabrikanten. Het is eigenlijk voor NS best wel kut dat Bombardier die shit gewoon niet voor elkaar krijgt terwijl Alstom het wel lukt (Zo lijkt althans, voor de Thalys). Het zou voor ons (reiziger) natuurlijk fantastisch zijn als NS Bombardier kan dwingen om de harde en zachte waren van Alstom in te bouwen.quote:Op woensdag 19 april 2017 23:21 schreef James1988 het volgende:
Ideetje voor de Benelux: gooi die Traxx-locs de goederendienst in, leg een paar TBL1+-bakens neer bij Breda, en ga met een HLE 18 pendelen tussen Breda, Antwerpen en Brussel.
Al dat grut wat naar Den Haag of Amsterdam wil stapt maar lekker over, of pakt de Thalys.
Je moet ergens een keer beginnen. Mensen zijn van nature kudde- en gewoontedieren, die hebben tijd nodig om aan een nieuwe route te wennen.quote:Op donderdag 20 april 2017 11:39 schreef ReisT het volgende:
Het gaat vooral om het "Bij wijze van proef" wat nergens op slaat. Doe het gelijk goed, of doe het niet.
Die hadden ze afgelopen januari in willen voeren, maar werd uitgesteld toen we opeens een uitgedunde dienstregeling kregen ivm winterweer.quote:Op donderdag 20 april 2017 11:47 schreef Peterselieman het volgende:
daarover gesproken. Is die grote update van de SLT's nu al eens uitgevoerd?
Dat ging in augustus faliekant mis en sindsdien heb ik er nog maar weinig van vernomen.
ETCS op de Thalys-stellen is geleverd door Ansaldo STS. Op de door Siemens gebouwde BR189'ers is de boel dan weer geleverd door Alstom.quote:Op donderdag 20 april 2017 11:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik heb op een ander forum wel eens iets geroepen tegen het monopolie van fabrikanten. Het is eigenlijk voor NS best wel kut dat Bombardier die shit gewoon niet voor elkaar krijgt terwijl Alstom het wel lukt (Zo lijkt althans, voor de Thalys). Het zou voor ons (reiziger) natuurlijk fantastisch zijn als NS Bombardier kan dwingen om de harde en zachte waren van Alstom in te bouwen.
Toch lullig voor die mensen met een e-ticket dat ze niet bij het perron kunnen komen...quote:Op donderdag 20 april 2017 11:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja hoor, we gaan weer belemmeringen opwerpen en hinder veroorzaken. "Bij wijze van proef".
Vind ik ook goedquote:Op donderdag 20 april 2017 13:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
ETCS op de Thalys-stellen is geleverd door Ansaldo STS. Op de door Siemens gebouwde BR189'ers is de boel dan weer geleverd door Alstom.
Waarom Bombardier het op de BR186 dan toch per sé zelf wil doen...?
quote:Op donderdag 20 april 2017 13:08 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Toch lullig voor die mensen met een e-ticket dat ze niet bij het perron kunnen komen...
quote:Poortjes openen
U hoeft met een e-ticket niet in te checken, maar op steeds meer NS-stations worden de poorten gesloten. Deze poortjes opent u met vierkante barcode op het e-ticket.
Let daarbij goed op dat u een poortje kiest met een barcodelezer. Deze zijn te herkennen aan de afbeelding met ‘scan ticket’ op de rechter deur van het poortje, en aan het verlichte vlak aan de rechterzijde van het poortje.
Dan snap je dus ook dat een proef van een paar dagen zinloos is. Mensen gaan pas wennen als het een permanente verandering is.quote:Op donderdag 20 april 2017 11:49 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Je moet ergens een keer beginnen. Mensen zijn van nature kudde- en gewoontedieren, die hebben tijd nodig om aan een nieuwe route te wennen.
Oh dus niet alleen word je tegengehouden door de poortjes, het is ook nog aan de incidentele reiziger om uit te zoeken bij welk poortje hij zich dient te vervoegen om bij Gods gratie het Domein Der Treinen te mogen betreden. "De reiziger springt maar door alle hoepels die wij nodig vinden, en anders is het een zwartrijder " Klantvriendelijkheid doe je zoquote:
ik kopieer gewoon het hele bericht zoals het op Teletekst verscheenquote:Op donderdag 20 april 2017 13:21 schreef b2py het volgende:
Dat is het voordeel van het plaatsen van een bron, dit lijkt me een deel van een nieuwsbericht
Dat zegt niets over het gevoel dat mensen hebben, waar Kansenjongere het over heeft.quote:Op donderdag 20 april 2017 14:01 schreef Peterselieman het volgende:
Het is schijnveiligheid, want bij het passeren van grote hoeveelheden mensen staan die poortjes constant open en kan iemand die niet in- of uitcheckt nog gewoon doorlopen
Minder hangjongeren helpt best een beetje.quote:Op donderdag 20 april 2017 13:56 schreef Kansenjongere het volgende:
Op de eigen site heeft NS ook nog een propagandaverhaal over hoe poortjes de veiligheid op stations zouden bevorderen. Die stelling wordt "onderbouwd" met de percentages reizigers die zich veilig voelen op stations met en zonder poortjes. Ik kan me niet voorstellen dat het gevoel van onveiligheid dat sommige reizigers blijkbaar ervaren op verlaten stations zonder enige vorm van voorzieningen (en dus personeel) zou worden weggenomen door het plaatsen van een paar poortjes.
Ik zit in de kantine aldaarquote:Op donderdag 20 april 2017 17:04 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Mijn trein rijdt niet verder dan Almelo vanwege een spoorloper. Grmbl.
Ach. Zo'n poortje met een eticket openen is opzich de kunst niet. Hoewel ik het wel verbazingwekkend vind hoe men steeds de projectscope lijkt te wijzigen.quote:Op donderdag 20 april 2017 13:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh dus niet alleen word je tegengehouden door de poortjes, het is ook nog aan de incidentele reiziger om uit te zoeken bij welk poortje hij zich dient te vervoegen om bij Gods gratie het Domein Der Treinen te mogen betreden. "De reiziger springt maar door alle hoepels die wij nodig vinden, en anders is het een zwartrijder " Klantvriendelijkheid doe je zo
Oh ik had er gisteren eentje bij Oss. Het is wat met die beschermde diersoorten tegenwoordig. Ik pleit voor een afschotvergunningquote:Op donderdag 20 april 2017 17:04 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Mijn trein rijdt niet verder dan Almelo vanwege een spoorloper. Grmbl.
Een VIRM dubbeldekker.quote:Op donderdag 20 april 2017 17:34 schreef RokStarr het volgende:
Wat voor treintype is stel 9405?
Zit er nu in, en zie dingen als "2 lounge" "2 rust" en kunstig bewerkte deurhandgrepen.
Nog nooit gezien...
Zie zelfs vlindervormige kapstokjesquote:Op donderdag 20 april 2017 17:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Een VIRM dubbeldekker.
Wat je noemt herken ik niet, wellicht een van de gereviseerde stellen, officieel heten die VIRMm
laag nummer, dus jaquote:Op donderdag 20 april 2017 17:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Een VIRM dubbeldekker.
Wat je noemt herken ik niet, wellicht een van de gereviseerde stellen, officieel heten die VIRMm
Speciaal voor jou een dikke ruft gelatenquote:
Ik stem voor snelheid verhogen en doorknallen ohne ende.quote:Op donderdag 20 april 2017 17:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ik had er gisteren eentje bij Oss. Het is wat met die beschermde diersoorten tegenwoordig. Ik pleit voor een afschotvergunning
Lijn 4 momenteel want zag de Avenio van 2 net wegrijdenquote:Op donderdag 20 april 2017 17:55 schreef James1988 het volgende:
Je mist oude trams én Avenio's? Gokje... Den Haag, lijn 2?
9405 is inderdaad gereviseerd. Had 'm afgelopen weekend mee voor een paar ritten.quote:Op donderdag 20 april 2017 17:34 schreef RokStarr het volgende:
Wat voor treintype is stel 9405?
Zit er nu in, en zie dingen als "2 lounge" "2 rust" en kunstig bewerkte deurhandgrepen.
Nog nooit gezien...
Het einde van DM'90 is eigenlijk ingezet met het verlies van de Maaslijn in 2006. Toen waren er al zoveel stellen over dat ze volledig onder de draad gingen rijden op Zwolle-Groningen en Leeuwarden-Wolvega.quote:Op donderdag 20 april 2017 21:30 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik had eigenlijk graag DM'90 nog graag een half-life revisie zien krijgen. Misschien wat van die nieuwe, veel sterkere dieselmotoren eronder en een fijn interieur en waar niet de halve bak naar het toilet stinkt.
Maar ik geloof dat NS per nieuwe dienstregeling geen enkele reguliere dieseltrein meer rijdt.
Mooi staaltje techniek. Bijna iedere avond kwam er een combo DM'90 gesleept door VIRM door Deventer onderweg naar Zwolle. Ook een mooi gezicht!quote:Op donderdag 20 april 2017 21:54 schreef Peterselieman het volgende:
Dat rijden met de Wadlopers
Een wonderlijk uitziende combinatie
Nou nou, kantine? Naar de verhalen die ik gehoord heb durf ik het niet eens een kantine te noemenquote:
Misschien niet voor NS'ers nee, maar voor de buschauffeurs is er in Almelo een prima kantinequote:Op vrijdag 21 april 2017 00:19 schreef renwan het volgende:
[..]
Nou nou, kantine? Naar de verhalen die ik gehoord heb durf ik het niet eens een kantine te noemen
Blijkbaar... Busvervoerders gebruiken trouwens gewoon elkaars kantines: Arriva in Enschede (Syntus), Syntus in Arnhem (Breng), Syntus in Hilversum (CXX) en ga zo maar door.quote:Op vrijdag 21 april 2017 07:07 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Dan kan het NS-personeel niet vrijelijk klagen over de regionale vervoerders die hun werk afpakken. Je snapt wel dat dat een veel belangrijker faciliteit is dan een goede kantine.
Dat zal ook te maken hebben met parkeren: NS'ers moeten ook al zo'n beetje tegen het Syntus-terrein aan parkeren. Dan kun je net zo goed op eigen terrein parkeren en daar ook in dienst melden.quote:Op vrijdag 21 april 2017 14:55 schreef Hr-Flip het volgende:
In Enschede gaan de machinisten van Syntus, straks gebruik maken van de kantine (Koffiekamer) van de NS. in en uit dienst komen van het personeel is wel bij de remise van de bussen.
Loc ervoor en gaan met die banaan.quote:Op vrijdag 21 april 2017 17:43 schreef dennistd het volgende:
Nee, niet kwijt. Wel is er blijkbaar een motorwagen zoek: er staat al tijden een vijfdelige motorwagenloze DDZ op de Dijksgracht.
Met Traxx 140 over de HSLquote:Op vrijdag 21 april 2017 18:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Loc ervoor en gaan met die banaan.
Tja, er staat ook DDM en volgens mij zelfs DDAR aan de kant omdat er niet genoeg onderdelen voor de locs zijn...quote:Op vrijdag 21 april 2017 18:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Loc ervoor en gaan met die banaan.
Is een gevolg van de brand in de loc bij Enschede Kennispark. Daar is onderzoek naar gedaan en is men tot de conclusie gekomen dat bij een aantal locs er wat onderdelen vervanging behoeven. Hierdoor staan enkele locs terzijde, omdat er lastig aan vervangende onderdelen te komen is.quote:Op vrijdag 21 april 2017 18:42 schreef dennistd het volgende:
[..]
Tja, er staat ook DDM en volgens mij zelfs DDAR aan de kant omdat er niet genoeg onderdelen voor de locs zijn...
NS/Nedtrain blinken nu niet bepaald uit in het TRAXX compatible bouwen van stuurstanden..quote:Op vrijdag 21 april 2017 19:04 schreef James1988 het volgende:
Zijn er niet wat Traxxen over? Of kan dat weer niet, want huuuu moeilijk?
Lekker naīef ja. Dan ook nog zo v kijken van "hé jij daar, als jij even weg gaat kunnen wij bij elkaar zitten"quote:Op vrijdag 21 april 2017 18:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Altijd zo lekker kansloos he. Van die groepjes van een man of 6-8 die dan in de vrijdagmiddag spits met de trein gaan, en dan verontwaardigd gaan doen als ze niet bij elkaar kunnen zitten
Gewoon slepen, zoals vroegerquote:Op vrijdag 21 april 2017 19:10 schreef FredvZ het volgende:
[..]
NS/Nedtrain blinken nu niet bepaald uit in het TRAXX compatible bouwen van stuurstanden..
mja, voor die drie stammetjes?quote:Op vrijdag 21 april 2017 19:04 schreef James1988 het volgende:
Zijn er niet wat Traxxen over? Of kan dat weer niet, want huuuu moeilijk?
Met dat viesuh vervelunduh omlopuh enzo. Iehl bah.quote:
Amsterdam - Haarlem - Den Haag - Rotterdam - Dordrecht - Breda - Tilburg - 's-Hertogenbosch - Utrecht - Amsterdam.quote:Op vrijdag 21 april 2017 19:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Met dat viesuh vervelunduh omlopuh enzo. Iehl bah.
Als stoptrein?quote:Op vrijdag 21 april 2017 19:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Amsterdam - Haarlem - Den Haag - Rotterdam - Dordrecht - Breda - Tilburg - 's-Hertogenbosch - Utrecht - Amsterdam.
Opgelost, slotje.
Dennis je hebt al een account hequote:Op vrijdag 21 april 2017 19:56 schreef Remzz het volgende:
Was mijn drone even uitproberen, misschien leuk voor hier. ICM opweg naar Enschede te hoogte van Zenderen.
en er dan bij de volgende kringverjaardag over klagen met een kopje kanis & gunnink en een mariakaakjequote:Op vrijdag 21 april 2017 18:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Altijd zo lekker kansloos he. Van die groepjes van een man of 6-8 die dan in de vrijdagmiddag spits met de trein gaan, en dan verontwaardigd gaan doen als ze niet bij elkaar kunnen zitten
quote:Op vrijdag 21 april 2017 22:25 schreef Salatrel het volgende:
[..]
en er dan bij de volgende kringverjaardag over klagen met een kopje kanis & gunnink en een mariakaakje
Op zich leuk maar je hangt nog wel erg statisch in de lucht. Ik zie trouwens dat je in andere video's over gebouwen heen vliegt, je weet dat dat niet mag, zelfs niet in Almelo?quote:Op vrijdag 21 april 2017 19:56 schreef Remzz het volgende:
Was mijn drone even uitproberen, misschien leuk voor hier. ICM opweg naar Enschede te hoogte van Zenderen.
Aaneengesloten bebouwing(waar je niet boven mag vliegen) vind ik altijd een behoorlijk vrije term. Bovendien moet ik de eerste amateur dronevlieger die een boete van de politie krijgt nog zien, zo'n vaart loopt dat niet.quote:Op vrijdag 21 april 2017 22:57 schreef dennistd het volgende:
[..]
Op zich leuk maar je hangt nog wel erg statisch in de lucht. Ik zie trouwens dat je in andere video's over gebouwen heen vliegt, je weet dat dat niet mag, zelfs niet in Almelo?
https://www.politie.nl/ni(...)ens-drone-athon.htmlquote:Op vrijdag 21 april 2017 23:08 schreef Remzz het volgende:
[..]
Aaneengesloten bebouwing(waar je niet boven mag vliegen) vind ik altijd een behoorlijk vrije term. Bovendien moet ik de eerste amateur dronevlieger die een boete van de politie krijgt nog zien, zo'n vaart loopt dat niet.
Die regels zijn er al:quote:Op vrijdag 21 april 2017 23:35 schreef Dr_Flash het volgende:
ja ik heb de mijne alweer verkocht, zag alweer alerhande regelneukgezeik aankomen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |