abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_170357561
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 17:55 schreef James1988 het volgende:
Je mist oude trams én Avenio's? Gokje... Den Haag, lijn 2?
Lijn 4 momenteel want zag de Avenio van 2 net wegrijden :')
pi_170363933
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 17:34 schreef RokStarr het volgende:
Wat voor treintype is stel 9405?
Zit er nu in, en zie dingen als "2 lounge" "2 rust" en kunstig bewerkte deurhandgrepen.
Nog nooit gezien...
9405 is inderdaad gereviseerd. Had 'm afgelopen weekend mee voor een paar ritten.
Ik vind ze netjes weer geworden :)
pi_170363971
NS is echt heel erg goed in reviseren! En de vriendjes van NedTrain ook, en de vriendjes in Randers ook!
Bier.
  donderdag 20 april 2017 @ 21:21:58 #254
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_170364422
Ja, eens. ICMm en DDZ zijn top, ziet eruit als nieuw ^O^

Over VIRM kan ik nog niks zeggen.
We are shaping the future.
pi_170364807
Ik had eigenlijk graag DM'90 nog graag een half-life revisie zien krijgen. Misschien wat van die nieuwe, veel sterkere dieselmotoren eronder en een fijn interieur en waar niet de halve bak naar het toilet stinkt.

Maar ik geloof dat NS per nieuwe dienstregeling geen enkele reguliere dieseltrein meer rijdt.
Bier.
  donderdag 20 april 2017 @ 21:34:05 #256
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_170364990
een airco in DM90 zou dan ook mooi zijn geweest
pi_170365472
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:30 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik had eigenlijk graag DM'90 nog graag een half-life revisie zien krijgen. Misschien wat van die nieuwe, veel sterkere dieselmotoren eronder en een fijn interieur en waar niet de halve bak naar het toilet stinkt.

Maar ik geloof dat NS per nieuwe dienstregeling geen enkele reguliere dieseltrein meer rijdt.
Het einde van DM'90 is eigenlijk ingezet met het verlies van de Maaslijn in 2006. Toen waren er al zoveel stellen over dat ze volledig onder de draad gingen rijden op Zwolle-Groningen en Leeuwarden-Wolvega.

Nadat Syntus de Achterhoek verloor aan Arriva kwamen ook daar nog eens 18 stellen van vrij, net als een aantal van NS Regio (Zutphen-Apeldoorn), waardoor een deel aan de kant gezet gezet moest worden.

Nu zijn er nog een stuk of 20 stellen in dienst van de 53 (na een ongeval 52) stellen tellende serie. Een van de voordelen van de serie (de brede bakken) is bij de mogelijke verkoop juist een nadeel. Ook de midden jaren '90 nog gebruikelijke hoge vloer doet de verkoopkansen weinig goed. Een airco zou desnoods wel in te bouwen zijn, maar ik denk niet dat je ze met de eerder genoemde nadelen (die niet te verhelpen zijn) makkelijk kunt verkopen.

Rest slechts de slopershamer, of donatie aan negen totaal niet met elkaar communicerende laat staan samenwerkende stichtingen met de naam als 'Stichting Buffel', 'Stichting DM90', 'Stichting 3436', 'Stichting Red het Dieselmat', 'Stichting DoorBuffelen' en ga zo maar door :')
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_170365949
Dat rijden met de Wadlopers _O_

Een wonderlijk uitziende combinatie
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_170365950
34006779712_85bd571449_b.jpgArriva zet zelden GTW 2/6 in tussen Groningen en Leeuwarden v.v. De tweebaks-stellen worden met name ingezet tussen Groningen en Delfzijl/Roodeschool en tussen Leeuwarden en Stavoren/Harlingen.

Op dinsdag 18 april 2017 was het daarentegen stel 238 die solo stoptrein 37474 van Groningen naar Leeuwarden mocht rijden en hier ter hoogte van Feanwâldsterwâl passeert.

34124297765_baf88e6815_b.jpgDoor werkzaamheden aan en bij station Assen kunnen de wagens van Delfzijl en Roodeschool niet via de reguliere route naar Kijfhoek gebracht worden met de viermaal per week rijdende afvoertrein 61300. De enige mogelijkheid is om om te rijden via Leeuwarden. Na de avondspits heeft Arriva ruimte gemaakt op het spoor om deze trein te kunnen laten rijden.

Op dinsdag 18 april 2017 was het voor het eerst dat deze afvoertrein reed. Omdat DB Cargo haar 6400 loks met ATB-NG voor andere klussen nodig heeft, is de hulp ingeroepen van Locon. Onder ultieme lichtomstandigheden passeert de 1796 van Locon met trein 50599 bestaande uit 3 gasketelwagens en 4 ketelwagens uit Delfzijl en 5 ketelwagens uit Roodeschool hier bij Feanwâldsterwâl op weg naar Leeuwarden en Zwolle Rangeer.
pi_170366065
quote:
14s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:54 schreef Peterselieman het volgende:
Dat rijden met de Wadlopers _O_

Een wonderlijk uitziende combinatie
Mooi staaltje techniek. Bijna iedere avond kwam er een combo DM'90 gesleept door VIRM door Deventer onderweg naar Zwolle. Ook een mooi gezicht!
Bier.
pi_170372471
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 17:12 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik zit in de kantine aldaar :P
Nou nou, kantine? Naar de verhalen die ik gehoord heb durf ik het niet eens een kantine te noemen :')
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
pi_170373025
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 00:19 schreef renwan het volgende:

[..]

Nou nou, kantine? Naar de verhalen die ik gehoord heb durf ik het niet eens een kantine te noemen :')
Misschien niet voor NS'ers nee, maar voor de buschauffeurs is er in Almelo een prima kantine :Y
Snap eigenlijk niet waarom dat niet gewoon samen gebruikt kan worden, die enkele NS'er die daar pauze heeft past er makkelijk bij.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 21 april 2017 @ 07:07:05 #263
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_170374887
Dan kan het NS-personeel niet vrijelijk klagen over de regionale vervoerders die hun werk afpakken. Je snapt wel dat dat een veel belangrijker faciliteit is dan een goede kantine.
pi_170380824
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 07:07 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Dan kan het NS-personeel niet vrijelijk klagen over de regionale vervoerders die hun werk afpakken. Je snapt wel dat dat een veel belangrijker faciliteit is dan een goede kantine.
Blijkbaar... Busvervoerders gebruiken trouwens gewoon elkaars kantines: Arriva in Enschede (Syntus), Syntus in Arnhem (Breng), Syntus in Hilversum (CXX) en ga zo maar door.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_170381350
In Zwolle ook hoor. En in Tiel kan/mag NS personeel ook gewoon gebruik maken van het verblijf van Arriva voor sanitaire stop(meer tijd is er niet)
  vrijdag 21 april 2017 @ 14:55:02 #266
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_170382934
In Enschede gaan de machinisten van Syntus, straks gebruik maken van de kantine (Koffiekamer) van de NS. in en uit dienst komen van het personeel is wel bij de remise van de bussen.
pi_170383017
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:55 schreef Hr-Flip het volgende:
In Enschede gaan de machinisten van Syntus, straks gebruik maken van de kantine (Koffiekamer) van de NS. in en uit dienst komen van het personeel is wel bij de remise van de bussen.
Dat zal ook te maken hebben met parkeren: NS'ers moeten ook al zo'n beetje tegen het Syntus-terrein aan parkeren. Dan kun je net zo goed op eigen terrein parkeren en daar ook in dienst melden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_170385530
Iemand een DDZ kwijt? Schijn er al twee weken eentje in Onnen te staan.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_170385633
Nee, niet kwijt. Wel is er blijkbaar een motorwagen zoek: er staat al tijden een vijfdelige motorwagenloze DDZ op de Dijksgracht.

Het is trouwens de 7504 in Onnen die aan de zuidzijde staat aldus de GPS-gegevens.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_170385689
staat er niet een motorwagen in Haarlem voor schadeherstel?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_170386352
Er loopt toch een project bij DDZ om de motorwagens betrouwbaarder te maken en daarmee de inzetbaarheid van DDZ omhoog te kunnen gooien?
Ik meende dat die rijtuigen van Dijksgracht daarbij hoorden.

Die DDZ op Onnen is overigens niet vreemd. Onderhoud van DDZ gaat naar Onnen vanaf september, vanwege de ombouw van Leidschendam voor de SNG. Daarvoor moet ruimte gecreëerd worden en gaat dus DDZ naar Onnen.
Stel staat er gok ik voor instructie.
  vrijdag 21 april 2017 @ 18:38:41 #272
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_170386528
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 17:43 schreef dennistd het volgende:
Nee, niet kwijt. Wel is er blijkbaar een motorwagen zoek: er staat al tijden een vijfdelige motorwagenloze DDZ op de Dijksgracht.

Loc ervoor en gaan met die banaan.
We are shaping the future.
  vrijdag 21 april 2017 @ 18:41:56 #273
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_170386602
Ohja, over locs gesproken... ik zag laatst een stammetje DD-AR dat werd getrokken door een 1700 waar op de stelbalk "NS / Cargo" stond :D
We are shaping the future.
  vrijdag 21 april 2017 @ 18:42:24 #274
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_170386610
Altijd zo lekker kansloos he. Van die groepjes van een man of 6-8 die dan in de vrijdagmiddag spits met de trein gaan, en dan verontwaardigd gaan doen als ze niet bij elkaar kunnen zitten :')
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 57,51 4x4: 3:50,841 5x5: 7:21.89
pi_170386613
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 18:38 schreef James1988 het volgende:

[..]

Loc ervoor en gaan met die banaan.
Met Traxx 140 over de HSL :P
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')