abonnement Unibet Coolblue
pi_170190940
Heeeee,

Anderhalve maand geleden is mijn relatie van ongeveer 2,5 jaar verbroken. Het ging al lang niet goed, het was ook meer een knipperlichtrelatie. Ik heb er minder last van dan de vorige keren toen de relatie werd verbroken. Ik voel me ook echt beter. Er zijn natuurlijk momenten dat ik me erg klote voel, maar die momenten worden steeds minder. Daarnaast denk ik er wel veel aan, maar niet op een vervelende manier. Ik heb het denk ik wel geaccepteerd.

Ik mis het hebben van een relatie denk ik. Ik denk vaak terug aan hoe de relatie in het begin was, dat gevoel wat ik toen had. En dat gevoel wat hij me gaf, de manier waarop hij met me omging. Het appen de hele dag door en toch niet uitgepraat raken, lieve dingen sturen. Altijd tijd maken voor elkaar. Dat gevoel dat iemand echt verliefd op me is en op zo'n manier naar me kijkt, vooral zoals hij dat deed. Dat alles kon en niks te gek was, hij wilde alles voor me doen. Dat ik echt mezelf kon zijn en dat hij dat accepteerde en daaraan mee deed. Dat idee dat je iemand volledig kan vertrouwen en ook gek kan doen.

Ik vraag me af of het wel beter wordt bij iemand anders? Ik heb nu namelijk het idee dat hij dat alleen kan en dat ik het graag op die manier weer terug wil. Ik ben bang dat als ik er klaar voor ben en een relatie heb, ik altijd iets mis en dan denk, in mijn vorige relatie was dat er wel... Het zijn meer de kleine dingen die ik belangrijk vind. Ik weet natuurlijk dat er ook veel negatieve dingen aan hem waren, het is niet voor niks uitgegaan. Ik geloof ook echt dat iemand anders juist in die dingen positiever is, maar toch ben ik bang dat ik die dingen die ik net noemde ga missen in een nieuwe relatie als ze er niet zijn.

Heeft iemand hier ervaring mee? Of tips?
  donderdag 13 april 2017 @ 14:59:09 #2
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_170191155
Maak je niet druk. Waarschijnlijk was dit break up #4. Volgende week zijn jullie vast weer bij elkaar, want het wordt nooit meer beter.
pi_170191228
quote:
14s.gif Op donderdag 13 april 2017 14:59 schreef NoXia het volgende:
Maak je niet druk. Waarschijnlijk was dit break up #4. Volgende week zijn jullie vast weer bij elkaar, want het wordt nooit meer beter.
Dat is toch helemaal niet mijn vraag?.. Ik hoef alleen reactie op mijn vraag, niet zo'n kutreactie.
pi_170191346
Die dingen kan je ook in een ander tegenkomen.

opgelost.
pi_170191362
Als het al zo vaak is uitgegaan (dat is inderdaad niet voor niets gebeurd), is het voor jezelf ook makkelijker hier geen energie meer in te steken.
Ja je gaat je volgende relatie onbewust vergelijken, en ja misschien waren sommige dingen beter in je vorige relatie. Maar als je het niet probeert zul je dat nooit weten.

Jouw ex is echt niet het einde. En vrijgezel zijn heeft ook zijn voordelen, misschien zie je dat nu niet, 'alles heeft tijd nodig'
pi_170191623
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 15:03 schreef littlefaith het volgende:

[..]

Dat is toch helemaal niet mijn vraag?.. Ik hoef alleen reactie op mijn vraag, niet zo'n kutreactie.
Ik snap ineens waarom vriendje niet met je verder wil.......
pi_170191855
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 15:03 schreef littlefaith het volgende:

[..]

Dat is toch helemaal niet mijn vraag?.. Ik hoef alleen reactie op mijn vraag, niet zo'n kutreactie.
Het wordt beter zolang je toegeeft dat een knipperlichtrelatie niet werkt ipv er in te blijven hangen.
  donderdag 13 april 2017 @ 15:36:17 #8
396386 sturmpie
for night & nature
pi_170191968
ik las: kreeft

't is altijd 'afkicken' na 'n relatie.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 13 april 2017 @ 15:40:52 #9
163650 Greys
pi_170192060
De positieve dingen die je noemt kan je ook echt wel vinden in een eventuele nieuwe relatie. Je denkt toch niet serieus dat hij de enige is ter wereld die zo is? :? Het zijn vrij normale dingen die je noemt..

Maar neem even rustig de tijd voor je dat in een ander gaat zoeken. Het is net uit. Maar geen zorgen, hij was daar echt niet uniek in. :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_170192477
Nee, het wordt nooit meer beter.
Conscience do cost.
pi_170193672
Nou continue appen en niet uitgepraat raken en altijd tijd voor elkaar vrij maken stopt wel een beetje als je 10 jaar samen bent en allrbei fulltime werkt
Dan moet je het toch op een andere manier gaan inrichten want weinig werkgevers waarderen het als je halverwege de dag ff naar je vriendin gaat

Waarmee ik wil zeggen dat het een tikje een 'jong' beeld is wat je schetst en misschien zelfs wat clingy/veel eisend

Maar als het goed is ga je gewoon weer iemand vinden die je lief heeft en warmte geeft en er voor je is en van je houdt zoals je bent etc.
De uitwerking is misschien anders maar die was anders ook wel veranderd omdat je nou eenmaal ouder word
  donderdag 13 april 2017 @ 17:48:15 #12
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_170194187
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 15:08 schreef rival het volgende:
Die dingen kan je ook in een ander tegenkomen.

opgelost.
Of slechts een deel van die dingen, of misschien zelfs nagenoeg niets. Je moet van iemand houden om wat en hoe ie is. Daar past vergelijken en afwegen van voor-en nadelen van personen niet bij.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_170194975
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 14:46 schreef littlefaith het volgende:

Het appen de hele dag door en toch niet uitgepraat raken, lieve dingen sturen. Altijd tijd maken voor elkaar. Dat gevoel dat iemand echt verliefd op me is en op zo'n manier naar me kijkt, vooral zoals hij dat deed.
Dat is leuk in het begin, op den duur wordt dat nogal vermoeiend.
pi_170195030
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 16:01 schreef ems. het volgende:
Nee, het wordt nooit meer beter.
Enige juiste reactie.
pi_170195259
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 14:46 schreef littlefaith het volgende:
Heeeee,

Anderhalve maand geleden is mijn relatie van ongeveer 2,5 jaar verbroken. Het ging al lang niet goed, het was ook meer een knipperlichtrelatie. Ik heb er minder last van dan de vorige keren toen de relatie werd verbroken. Ik voel me ook echt beter. Er zijn natuurlijk momenten dat ik me erg klote voel, maar die momenten worden steeds minder. Daarnaast denk ik er wel veel aan, maar niet op een vervelende manier. Ik heb het denk ik wel geaccepteerd.

Ik mis het hebben van een relatie denk ik. Ik denk vaak terug aan hoe de relatie in het begin was, dat gevoel wat ik toen had. En dat gevoel wat hij me gaf, de manier waarop hij met me omging. Het appen de hele dag door en toch niet uitgepraat raken, lieve dingen sturen. Altijd tijd maken voor elkaar. Dat gevoel dat iemand echt verliefd op me is en op zo'n manier naar me kijkt, vooral zoals hij dat deed. Dat alles kon en niks te gek was, hij wilde alles voor me doen. Dat ik echt mezelf kon zijn en dat hij dat accepteerde en daaraan mee deed. Dat idee dat je iemand volledig kan vertrouwen en ook gek kan doen.

Ik vraag me af of het wel beter wordt bij iemand anders? Ik heb nu namelijk het idee dat hij dat alleen kan en dat ik het graag op die manier weer terug wil. Ik ben bang dat als ik er klaar voor ben en een relatie heb, ik altijd iets mis en dan denk, in mijn vorige relatie was dat er wel... Het zijn meer de kleine dingen die ik belangrijk vind. Ik weet natuurlijk dat er ook veel negatieve dingen aan hem waren, het is niet voor niks uitgegaan. Ik geloof ook echt dat iemand anders juist in die dingen positiever is, maar toch ben ik bang dat ik die dingen die ik net noemde ga missen in een nieuwe relatie als ze er niet zijn.

Heeft iemand hier ervaring mee? Of tips?
Pfff

Nu heb je lekker huis voor je eigen alleen en ga je even op tender. ... En hup geregeld.

[ Bericht 0% gewijzigd door hoechst op 13-04-2017 19:19:01 ]
  donderdag 13 april 2017 @ 19:24:59 #16
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_170196124
Wordt wel beter, ts. Je bent nog maar net begonnen.
pi_170253552
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 14:46 schreef littlefaith het volgende:
Heeeee,

Anderhalve maand geleden is mijn relatie van ongeveer 2,5 jaar verbroken. Het ging al lang niet goed, het was ook meer een knipperlichtrelatie. Ik heb er minder last van dan de vorige keren toen de relatie werd verbroken. Ik voel me ook echt beter. Er zijn natuurlijk momenten dat ik me erg klote voel, maar die momenten worden steeds minder. Daarnaast denk ik er wel veel aan, maar niet op een vervelende manier. Ik heb het denk ik wel geaccepteerd.

Ik mis het hebben van een relatie denk ik. Ik denk vaak terug aan hoe de relatie in het begin was, dat gevoel wat ik toen had. En dat gevoel wat hij me gaf, de manier waarop hij met me omging. Het appen de hele dag door en toch niet uitgepraat raken, lieve dingen sturen. Altijd tijd maken voor elkaar. Dat gevoel dat iemand echt verliefd op me is en op zo'n manier naar me kijkt, vooral zoals hij dat deed. Dat alles kon en niks te gek was, hij wilde alles voor me doen. Dat ik echt mezelf kon zijn en dat hij dat accepteerde en daaraan mee deed. Dat idee dat je iemand volledig kan vertrouwen en ook gek kan doen.

Ik vraag me af of het wel beter wordt bij iemand anders? Ik heb nu namelijk het idee dat hij dat alleen kan en dat ik het graag op die manier weer terug wil. Ik ben bang dat als ik er klaar voor ben en een relatie heb, ik altijd iets mis en dan denk, in mijn vorige relatie was dat er wel... Het zijn meer de kleine dingen die ik belangrijk vind. Ik weet natuurlijk dat er ook veel negatieve dingen aan hem waren, het is niet voor niks uitgegaan. Ik geloof ook echt dat iemand anders juist in die dingen positiever is, maar toch ben ik bang dat ik die dingen die ik net noemde ga missen in een nieuwe relatie als ze er niet zijn.

Heeft iemand hier ervaring mee? Of tips?
Ik neem aan dat vetgedrukte in elk geval belangrijk voor je is?

Het ding is, garantie heb je nooit. Is het waarschijnlijk dat het wel kan? Jazeker. Wel is het zo dat als je een relatie mist, je er rekening mee moet houden dat dit moment voor je gevoel misschien niet snel genoeg komt.

Als 't goed is zijn de mensen die het beste bij je passen ook de mensen waar je zelf het meeste jezelf kunt zijn. Dat hoeft trouwens niet te betekenen dat deze persoon ook meteen je partner zou moeten zijn ofzo.

En wat de opmerkingen over knipperlichtrelaties in dit topic betreft...je kunt het ook op een minder negatieve (en doch net zo onbelachelijke) wijze bekijken: Namelijk dat jullie het in elk geval wel eeecht hebben geprobeerd :P

Wel is het zo dat niemand onder alle omstandigheden 100% betrouwbaar is en ik denk ook niet dat het realistisch is dit van iemand te kunnen verwachten. Het is denk ik belangrijker wat je zelf de belangrijkste eigenschappen van iemand vindt en of die personen in -dat- opzicht wel betrouwbaar zijn.

Als mensen bijvoorbeeld belangrijk vinden dat mijn korte-termijngeheugen feilloos werkt, dan zullen ze mij niet als een betrouwbaar persoon zien.
Wil je afspraken met me maken waarbij er zelfs afspraken gemaakt kunnen worden in geval we ruzie krijgen? Dan zou je mij wel als een betrouwbaar persoon kunnen zien (genoeg mensen die uit de school klappen zodra je niet meer lief tegen ze doet).

Het is maar nmet wat je belangrijk vindt. Wanneer voel je je maximaal op je gemak? Wat voor "eisen" stel je daarbij?
  maandag 17 april 2017 @ 11:31:59 #18
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_170280863
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 15:03 schreef littlefaith het volgende:

[..]

Dat is toch helemaal niet mijn vraag?.. Ik hoef alleen reactie op mijn vraag, niet zo'n kutreactie.
Wat een kutreactie !!
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_170282033
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 14:46 schreef littlefaith het volgende:
Heeeee,

Anderhalve maand geleden is mijn relatie van ongeveer 2,5 jaar verbroken. Het ging al lang niet goed, het was ook meer een knipperlichtrelatie. Ik heb er minder last van dan de vorige keren toen de relatie werd verbroken. Ik voel me ook echt beter. Er zijn natuurlijk momenten dat ik me erg klote voel, maar die momenten worden steeds minder. Daarnaast denk ik er wel veel aan, maar niet op een vervelende manier. Ik heb het denk ik wel geaccepteerd.

Ik mis het hebben van een relatie denk ik. Ik denk vaak terug aan hoe de relatie in het begin was, dat gevoel wat ik toen had. En dat gevoel wat hij me gaf, de manier waarop hij met me omging. Het appen de hele dag door en toch niet uitgepraat raken, lieve dingen sturen. Altijd tijd maken voor elkaar. Dat gevoel dat iemand echt verliefd op me is en op zo'n manier naar me kijkt, vooral zoals hij dat deed. Dat alles kon en niks te gek was, hij wilde alles voor me doen. Dat ik echt mezelf kon zijn en dat hij dat accepteerde en daaraan mee deed. Dat idee dat je iemand volledig kan vertrouwen en ook gek kan doen.

Ik vraag me af of het wel beter wordt bij iemand anders? Ik heb nu namelijk het idee dat hij dat alleen kan en dat ik het graag op die manier weer terug wil. Ik ben bang dat als ik er klaar voor ben en een relatie heb, ik altijd iets mis en dan denk, in mijn vorige relatie was dat er wel... Het zijn meer de kleine dingen die ik belangrijk vind. Ik weet natuurlijk dat er ook veel negatieve dingen aan hem waren, het is niet voor niks uitgegaan. Ik geloof ook echt dat iemand anders juist in die dingen positiever is, maar toch ben ik bang dat ik die dingen die ik net noemde ga missen in een nieuwe relatie als ze er niet zijn.

Heeft iemand hier ervaring mee? Of tips?
Wellicht projecteer je je huidige onvervulde behoeften op de relatie en je ex-partner en hierdoor heb je het gevoel dat alleen hij in staat is om ze te vervullen, en nu de relatie er niet meer is je met onvervulde behoeften zal moeten blijven rondlopen.

Misschien zijn je onvervulde behoeften niet relatie-gerelateerd maar bied een relatie je een 'escape-route' zodat je minder hiermee geconfronteerd wordt.

Als je in jouw geval het gevoel hebt dat een relatie je op een bepaald niveau 'compleet' maakt doe je er goed aan een tijd niet met relaties bezig te houden, ookal is de behoefte dat iemand je lief heeft, vlinders te ervaren en emotionele steun in een relatie sterk. Het is waarschijnlijk goed voor je een jaar of twee volledig op je eigen benen te (leren) staan.

We zijn zelf verantwoordelijk voor het vervullen van onze behoeften en wensen, en ondanks dat het gevoel soms ontbreekt hebben wij zelf de controle om dit te doen.

Een (gezonde) relatie is niet het licht aan het einde van de tunnel, het is een leuke en waardevolle toevoeging aan het leven, maar we moeten prima zonder kunnen.

Waarschijnlijk niet het advies wat je wilde horen maar ik denk wel de weg die je het beste kunt belopen, wat je voelt is heel normaal.
  maandag 17 april 2017 @ 12:31:06 #20
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170282168
Is het je eerste relatie? Er is maar een keer de eerste keer. Dus nee, dat gevoel van "like a virgin" krijg je waarschijnlijk nooit meer terug.

Maar dat maakt het kakelverse van een nieuwe relatie niet per se slechter. Je kunt dan een nieuwe man ontdekken en je ervaring toepassen om het nog leuker te maken dan dat gedoe met je eerste partner!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')