abonnement Unibet Coolblue
pi_170179729
Alles gedaan wat de maatschappij van een normale student mag verwachten : met prima gemiddelde afgestudeerd, geen enorme studieschuld gemaakt, nevenfuncties gehad, bijbaantjes gehad, paar x stage gelopen en nu ook een baan op wo niveau.

Maar een vast contract zit er nog niet in, en dus een koopwoning ook niet. Ondertussen kocht mijn ex al in 2014 een appartement. Lieve meid hoor, maar kan nog geen zin foutloos schrijven en heeft de algemene ontwikkeling van een paasei. Nog nooit van Syrië gehoord om maar een voorbeeld te noemen.

Is ook geen essentiële kennis als je in NL dagelijks als kapster werkt en je dorp nooit uitkomt, maar om maar even aan te geven dat om mij heen de meest stompzinnige figuren wel huizen kunnen kopen, terwijl hoger opgeleiden als ik struggelen om soms alleen al van hun studentenkamer los te komen. En dan heb ik nog geluk want ik héb tenminste een baan in het verlengde van mijn studie en enigszins op niveau met een redelijk salaris.

Klacht : leven is oneerlijk verdeeld. Op de basis / middelbare school roepen ze ; Goed je best doen, ga studeren, dan kom je er. Terwijl als de prijzen worden uitgedeeld, sta je helemaal achteraan en word je links en rechts ingehaald door mensen die de zevenjarige mavo hebben gedaan of die altijd stonden te blowen naast hun Yamaha Aerox :')

Kan ook donder op zeggen dat binnenkort ook gemorreld gaat worden aan de hypotheekrente aftrek, plus huizenprijzen gaan nog wel even stijgen, dus voor studenten die over een jaar ofzo een huis moeten gaan zoeken, zijn al helemaal fucked.
pi_170179800
Een appartementje kopen kan iedereen die een modaal maandloon heeft, wat kost zoiets 110k? Beetje spaargeld er bij klaar.
  Forum Admin woensdag 12 april 2017 @ 22:04:47 #3
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_170179849
Klopt wel, ik heb ook een huis immers.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_170179876
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 22:03 schreef Gutz het volgende:
Een appartementje kopen kan iedereen die een modaal maandloon heeft, wat kost zoiets 110k? Beetje spaargeld er bij klaar.
http://www.funda.nl/koop/(...)wnalaan-170/#foto-10

Dit wil je natuurlijk niet, je hebt niet jaren gestudeerd om uiteindelijk in een of andere tokkie / zelfmoord flat te gaan wonen.
pi_170179898
Zo onbenul pakt vanaf nu alleen nog maar 2% correctie per jaar, jij hebt de wereld voor je.
.
pi_170179927
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 22:05 schreef Eden_88 het volgende:

[..]

http://www.funda.nl/koop/(...)wnalaan-170/#foto-10

Dit wil je natuurlijk niet, je hebt niet jaren gestudeerd om uiteindelijk in een of andere tokkie / zelfmoord flat te gaan wonen.
Stijlvol ingericht! Ik zeg doen!
  Forum Admin woensdag 12 april 2017 @ 22:06:28 #7
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_170179950
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 22:05 schreef Eden_88 het volgende:

[..]

http://www.funda.nl/koop/(...)wnalaan-170/#foto-10

Dit wil je natuurlijk niet, je hebt niet jaren gestudeerd om uiteindelijk in een of andere tokkie / zelfmoord flat te gaan wonen.
Goed vtwonen behang!
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_170180006
PhD'tje dan maar
Ga weg
pi_170180014
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 22:05 schreef Fer het volgende:
Zo onbenul pakt vanaf nu alleen nog maar 2% correctie per jaar, jij hebt de wereld voor je.
Ja maar je moet je tijd ook mee hebben.

Veel mensen die lager opgeleid zijn van mijn leeftijd, kwamen in 2011 ofzo op de arbeidsmarkt. Lage huizenprijzen, volop hypotheekrente aftrek, huizenmarkt was kopersmarkt.

Als je over een jaar ofzo op de arbeidsmarkt komt, dus als je hebt gestudeerd, ben je gewoon de lul. Kan je wel wat meer gaan verdienen, maar de huizenprijzen zijn ook enorm gestegen. Samen met de hypotheekrente die afgeschaft zal gaan worden rond die tijd, je studieschuld die je hypotheek mogelijkheden nog verder zal gaan beperken, kan je straks gewoon geen reet meer als hoger opgeleide.
pi_170180035
Of niet als een mongool in de randstad willen wonen maar gewoon een of ander gat erbij in de buurt, zit je voor veel minder veel ruimer.
Ga weg
pi_170180090
quote:
11s.gif Op woensdag 12 april 2017 22:08 schreef Nikmans het volgende:
Of niet als een mongool in de randstad willen wonen maar gewoon een of ander gat erbij in de buurt, zit je voor veel minder veel ruimer.
Waar ga je werken dan. Als je bij een beetje fatsoenlijk bedrijf terecht komt zit je al gauw in Rotterdam, Den Haag, Utrecht of Amsterdam.

Ook dat is als lager opgeleide een stuk makkelijker. Kun je gewoon in Doetinchem gaan wonen en daar bij een timmerbedrijf solliciteren : heb je zat van. Als bedrijfskundige of jurist ofzo ben je ook nog eens in 90 % van de gevallen gebonden aan de randstad en omgeving.
pi_170180148
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 22:05 schreef Eden_88 het volgende:

[..]

http://www.funda.nl/koop/(...)wnalaan-170/#foto-10

Dit wil je natuurlijk niet, je hebt niet jaren gestudeerd om uiteindelijk in een of andere tokkie / zelfmoord flat te gaan wonen.
Deze flatjes zijn zo goedkoop omdat je ook nog elke maand een paar honderd euro erfpacht moet betalen.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_170180192
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 22:11 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Deze flatjes zijn zo goedkoop omdat je ook nog elke maand een paar honderd euro erfpacht moet betalen.
Haha wtf ik zie het nu pas _O-

Zelfs zonder erfpacht zou ik er nog niet eens een ton voor over hebben.
Wat een troosteloze bende.
pi_170180280
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 22:10 schreef Eden_88 het volgende:

[..]

Waar ga je werken dan. Als je bij een beetje fatsoenlijk bedrijf terecht komt zit je al gauw in Rotterdam, Den Haag, Utrecht of Amsterdam.

Ook dat is als lager opgeleide een stuk makkelijker. Kun je gewoon in Doetinchem gaan wonen en daar bij een timmerbedrijf solliciteren : heb je zat van. Als bedrijfskundige of jurist ofzo ben je ook nog eens in 90 % van de gevallen gebonden aan de randstad en omgeving.
Maar dan ga je, uiteindelijk, ook naar verdienen. Tuurlijk; het is een investering in het begin, en nee, dat is absoluut niet makkelijk; maar, als je het goed doet, wordt het steeds makkelijker, a. omdat je aflost en b. omdat je meer gaat verdienen. Het is alleen lange termijn strategie en dat duurt 20 jaar ofzo.
pi_170180340
Zit in hetzelfde schuitje :')

Wo opleiding gedaan, daarna ook altijd best op niveau gewerkt, maar zodra bedrijven een vast contract moeten gaan geven wordt het moeilijk en kan ik op zoek naar nieuw werk.

In mijn sociale omgeving / familie beginnen ze nu volgens mij ook allemaal medelijden met me te hebben en krijg ik opeens allemaal tips van hoe ik het leven aan moet pakken van neven die bouwvakker zijn en al op hun 22e hun eerste huis kochten.

Geen idee of ik het nu allemaal verkeerd aan pak, maar zij hebben hun leven op de rit terwijl ik op mijn 28e nog met huisgenoten woon :') Tja de toekomst zal het uitwijzen.
pi_170180472
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 22:15 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Maar dan ga je, uiteindelijk, ook naar verdienen. Tuurlijk; het is een investering in het begin, en nee, dat is absoluut niet makkelijk; maar, als je het goed doet, wordt het steeds makkelijker, a. omdat je aflost en b. omdat je meer gaat verdienen. Het is alleen lange termijn strategie en dat duurt 20 jaar ofzo.
moet je alleen wel die hypotheek kunnen krijgen natuurlijk. Van al mijn hoger opgeleide vrienden heeft denk ik slechts 15 % een vast contract. De rest zit (rond de eind twintig) nog een beetje te kutten op studentenkamers enzo.

Terwijl de meeste lager opgeleide mensen die ik ken al lang en breed in hun huis met tuin wonen. Ook lekker in de goede markt kunnen kopen, in 2012 ofzo toen de huizenprijzen nog laag waren. Dat is natuurlijk meer een kwestie van geluk, maar 't is wel zo.
pi_170180597
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 22:08 schreef Eden_88 het volgende:

[..]

Ja maar je moet je tijd ook mee hebben.

Veel mensen die lager opgeleid zijn van mijn leeftijd, kwamen in 2011 ofzo op de arbeidsmarkt. Lage huizenprijzen, volop hypotheekrente aftrek, huizenmarkt was kopersmarkt.

Als je over een jaar ofzo op de arbeidsmarkt komt, dus als je hebt gestudeerd, ben je gewoon de lul. Kan je wel wat meer gaan verdienen, maar de huizenprijzen zijn ook enorm gestegen. Samen met de hypotheekrente die afgeschaft zal gaan worden rond die tijd, je studieschuld die je hypotheek mogelijkheden nog verder zal gaan beperken, kan je straks gewoon geen reet meer als hoger opgeleide.
Tja, dan maar een mokkel met dito setup regelen, tophypotheek op beide namen zetten zodra je dan eindelijk je eerste contract binnengesleept en hopen op eeuwig geluk samen.
pi_170180728
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 22:22 schreef Berkenboom het volgende:

[..]

Tja, dan maar een mokkel met dito setup regelen, tophypotheek op beide namen zetten zodra je dan eindelijk je eerste contract binnengesleept en hopen op eeuwig geluk samen.
Je maakt er nu een grapje van, maar ergens is het natuurlijk compleet kut allemaal.

Denk je op de middelbare school verstandig te doen door als een van de weinigen wel je huiswerk te maken, gymnasium af te maken en te gaan studeren, word je een paar jaar later links en rechts ingehaald door allemaal figuren die er altijd met de pet naar hebben gegooid, ex probleemkinderen en meer van dat soort volk.

Zijn allemaal lekker stukadoor, metselaar, timmerman, kapster of kleuterjuf geworden, geen studiekosten gehad, geen studieschuld dus, die stromen op hun 22e zo lekker hun eerste koopwoning in terwijl jij als hoger opgeleide misschien op je 35e pas aan je eerste hypotheek mag gaan denken, en dan mag je het huis van die stukadoor kopen die er even 30 K winst op maakt en zelf alweer doorschuift naar een twee onder één kap.
pi_170180790
Terechte klacht. En dan mag je ook nog maar 101% aan hypotheek lenen ;(
pi_170180953
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 22:25 schreef Eden_88 het volgende:

[..]

Je maakt er nu een grapje van, maar ergens is het natuurlijk compleet kut allemaal.

Denk je op de middelbare school verstandig te doen door als een van de weinigen wel je huiswerk te maken, gymnasium af te maken en te gaan studeren, word je een paar jaar later links en rechts ingehaald door allemaal figuren die er altijd met de pet naar hebben gegooid, ex probleemkinderen en meer van dat soort volk.

Zijn allemaal lekker stukadoor, metselaar, timmerman, kapster of kleuterjuf geworden, geen studiekosten gehad, geen studieschuld dus, die stromen op hun 22e zo lekker hun eerste koopwoning in terwijl jij als hoger opgeleide misschien op je 35e pas aan je eerste hypotheek mag gaan denken.
Jij hebt de pech geen vast contract te krijgen, en dat is zeker balen, en heb dus zeker begrip voor je frustratie. Iets minder voor het neerkijken op degene die je huis vervaardigen, maar dat is weer iets anders :P
pi_170181079
quote:
7s.gif Op woensdag 12 april 2017 22:30 schreef Berkenboom het volgende:

[..]

Jij hebt de pech geen vast contract te krijgen, en dat is zeker balen, en heb dus zeker begrip voor je frustratie. Iets minder voor het neerkijken op degene die je huis vervaardigen, maar dat is weer iets anders :P
Heeft niets met neerkijken te maken, maar wel met eerlijke kansen.

Zeg niet dat een lager opgeleide minder recht heeft op een huis dan een hoger opgeleide, maar zoals de praktijk inmiddels in elkaar zit (en straks nog veel meer) is de situatie eigenlijk feitelijk zo dat de hoger opgeleiden de nieuwe kansarmen zijn.

Dat kan gewoon niet de bedoeling zijn, en als dat wel de bedoeling is, moet er misschien eens iets gedaan worden aan het feit dat middelbare scholieren nog altijd richting het vwo / de universiteiten gepusht worden.

Want uiteindelijk wil je na je 25e toch ook een leven opbouwen. Dat is misschien wel weggelegd voor de top 10 % studenten met de beste startersfuncties, maar niet voor de rest, en dat vind ik best pijnlijk.
pi_170181186
Normaal gesproken negeer ik dit soort topics, want ze maken me pessimistisch over mijn eigen leven :'(

echter heb je helaas wel gelijk. Een feitelijke constatering in mijn eigen leefkring is ook dat lager opgeleiden er warmpjes bij zitten, en dat hoger opgeleiden min of meer als ratten in de val zitten.

Wat heb je aan een goede baan als je geen hypotheek kunt krijgen? Ja als je een partner hebt met een goed inkomen kun je samen een appartementje huren voor 1500 per maand, maar kopen blijft een utopie.
pi_170181249
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 22:33 schreef Eden_88 het volgende:

[..]

Heeft niets met neerkijken te maken, maar wel met eerlijke kansen.

Zeg niet dat een lager opgeleide minder recht heeft op een huis dan een hoger opgeleide, maar zoals de praktijk inmiddels in elkaar zit (en straks nog veel meer) is de situatie eigenlijk feitelijk zo dat de hoger opgeleiden de nieuwe kansarmen zijn.

Dat kan gewoon niet de bedoeling zijn, en als dat wel de bedoeling is, moet er misschien eens iets gedaan worden aan het feit dat middelbare scholieren nog altijd richting het vwo / de universiteiten gepusht worden.

Want uiteindelijk wil je na je 25e toch ook een leven opbouwen. Dat is misschien wel weggelegd voor de top 10 % studenten met de beste startersfuncties, maar niet voor de rest, en dat vind ik best pijnlijk.
Waarom is het zo dat jij en je peers geen contracten kunnen krijgen? En of bij een latere start geen hogere hypotheek krijgen en dus een beter, nieuwer huis. Je investeert meer tijd en krijgt meer salaris als het goed is, je start later, maar bent sneller op voorsprong uiteindelijk, zo begrijp ik het althans.

Maar ik woon dan ook zelf in een zelfmoord flat :P
pi_170181486
Kom TS, we kopen samen een huis
  woensdag 12 april 2017 @ 23:01:29 #25
460156 Anthonie24
ben een aardige jongen...
pi_170182136
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 22:05 schreef Eden_88 het volgende:

[..]

http://www.funda.nl/koop/(...)wnalaan-170/#foto-10

Dit wil je natuurlijk niet, je hebt niet jaren gestudeerd om uiteindelijk in een of andere tokkie / zelfmoord flat te gaan wonen.
je doet net alsof je veel beter bent vanwege je hoge wo studie.
...maar niet heus HAAAAAAA! _O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')