abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_170179180
registreer om deze reclame te verbergen
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.
Ib0w0C7.png
Game on! *O*
..
reis ver I drink bier | eet soepstengels | denk na I lach hard I duik diep I kom terug
pi_170179305
Selv :*
pi_170179342
Ik liep vanavond nog langs de praktijk van de logopediste waar wij heen gingen met onze 5 dagen oude Max, die niet meer dronk dan 20cc. Zo fijn hoe zij - in huiskamersetting - ging meekijken met hoe we het deden en waar we tegenaan liepen. Het was een doorbraak en haar tips hielpen. We zaten toen ook zo vast.

Misschien heb je er iets aan, Selvaria? Kan me ook voorstellen dat nóg iemand erbij halen ook voor onrust zorgt, waar je juist vanaf wil, maar wij hebben er veel aan gehad.
reis ver I drink bier | eet soepstengels | denk na I lach hard I duik diep I kom terug
pi_170179401
Ach lieve selv, wat rot. :*
pi_170179867
alweer spruw ;( dat helpt natuurlijk ook niet mee.
Gelukkig is je meisje verder wel vrolijk O+
pi_170180352
Selv: geef je zelf steeds de fles of iemand anders? Ook al geprobeerd om zelf niet in huis -of althans niet in dezelfde kamer- te zijn als ze de fles krijgt? Waarschijnlijk roep ik allemaal dingen die je al geprobeerd hebt, maar wilde het toch even vragen :*
pi_170180453
Selv wat naar zo. :*
pi_170181472
Selv wat kut. Heb geen gouden tip voor je maar hoop dat dit een fase is die snel voorbij gaat.

Heb je het idee dat het echt de tepel is die ze niet van een fles wil of meer de warmte, geborgenheid en jouw geur? Die laatste waren bij een vriendin een probleem en toen is haar man met kleding die door haar gedragen was huid op huid contact met de baby gaan maken (kleding dus gedrapeerd om zijn schouders en blote mannenborst) terwijl hij een philips natural gaf. Dat bleek na een paar keer te helpen. Vond het merkwaardig en uniek genoeg om toch even te delen.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_170182885
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 22:17 schreef kazy het volgende:
Selv: geef je zelf steeds de fles of iemand anders? Ook al geprobeerd om zelf niet in huis -of althans niet in dezelfde kamer- te zijn als ze de fles krijgt? Waarschijnlijk roep ik allemaal dingen die je al geprobeerd hebt, maar wilde het toch even vragen :*
Ikzelf, mijn man als ik thuis ben, mijn man als ik niet thuis ben, oma als ik thuis ben, oma als ik niet thuis ben, dat zijn de smaken die we geprobeerd hebben.

Bedankt voor al jullie tips, inzichten en het begrip. Ik slaap er even een (paar) nachtjes over en kijk dan wel of we nog ergens anders hulp zoeken of zo door blijven gaan en heel heel heel hard hopen dat het binnen nu en een paar weken beter gaat.
  donderdag 13 april 2017 @ 00:23:48 #10
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_170183916
Och Selv, ik hoop toch zo dat het snel beter zal gaan. Echt slopend zo. Heel veel :*
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  donderdag 13 april 2017 @ 01:58:56 #11
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_170184482
Oh, dat is echt niet tof Selv :{ Ik kan me voorstellen dat je er zenuwachtig van wordt.

Dochter van een vriendin weigerde ook de fles en zij hadden idd baat bij prelogopedie.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_170184810
Sterkte Selvaria :*
Zou een calma speen kunnen werken? Die heeft alleen een melkstroom als het kindje zuigt toch? Geen ervaring mee verder.

M is zielig en heeft gespookt vannacht. Tijdje op mij geslapen. Nog steeds geen verhoging. Denk misschien iets met haar oren, of gaat dat altijd gepaard met koorts? Overdag is ze wel gewoon vrolijk.
pi_170184824
Begreep van crèche leidster dat bij bijvoorbeeld tanden die door komen de oren soms vervelend doen qua druk en dat beetje met hoofd omhoog leggen dan prettiger kan zijn soms
Appallingly dull, unimaginative, timid, lacking in initiative, spineless, easily dominated, no sense of humour, tedious company and irrepressibly drab and awful.
#wegmethettaartrondjekutduitsers
pi_170184898
Miez, de Calma moet ik nog proberen, maar moet ik nog even zoeken. Op zich hebben we nu dus wel een speen die ze pakt, maar als ze dan melk in haar mond voelt laat ze het weglopen, of drinkt ze tnt maar 20 of 30cc, het maakt dan niet uit of er (verse) bv of kv in zit.

Prelogopedie klinkt nog wel als iets om te overwegen. ^O^
pi_170184959
Hier lag het slechte drinken echt aan de speen. Pas na 3 maanden en zoveel spenen verder hadden we DE speen voor hem.
Hopelijk gaat dat bij jullie wel wat sneller :7

Miezz wat sneu
Hier ook een klein spookje. Stijn is flink verkouden en ik denk dat zijn voor tanden eraan komen. Er zitten daar iig 2 hele dikke rode bobbels
Wat is het toch een lieverd O+ hij kruipt helemaal tegen je aan als je hem troost zo schattig.

[ Bericht 0% gewijzigd door ikke_84 op 13-04-2017 08:22:30 ]
pi_170185795
Niet dat ik Selvaria ben maar ik praat gewoon mee over hetzelfde onderwerp.
Waar ik zelf nog benieuwd naar ben is een natuurrubberspeen voor een fles.
Natuurrubberfopspeen pakt ze soms wel inmiddels. Echt heel soms. Meestal alleen sabbelen of bijten :').
Calma heb ik ook geprobeerd, werkte voor 10ml ofzo. (Is ook maar het tweede dat ik geprobeerd heb :D.)
  donderdag 13 april 2017 @ 09:32:06 #17
335033 kuifmees
Vogeltjes overal
pi_170185975
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 07:15 schreef Selvaria het volgende:
Miez, de Calma moet ik nog proberen, maar moet ik nog even zoeken. Op zich hebben we nu dus wel een speen die ze pakt, maar als ze dan melk in haar mond voelt laat ze het weglopen, of drinkt ze tnt maar 20 of 30cc, het maakt dan niet uit of er (verse) bv of kv in zit.

Prelogopedie klinkt nog wel als iets om te overwegen. ^O^
Hier ook goede ervaring met de prelogopediste. Mijn jongste kreeg het drinken uit de fles ook maar moeilijk onder de knie. Kreeg af en toe wat binnen, maar het was meer spelen/sabbelen wat hij deed. Ik had geen zin om zelf weken aan te klooien, gefrustreerd te raken en ondertussen een voorraad aan verschillende flesjes/spenen op te bouwen. Ze keek mee met een voeding. Keek naar de mondmotoriek. Wij kwamen uit bij de dr Brown fles, met de smalle hals. Niet die brede, die zogenaamd beter is voor borstkindjes. Die hadden we al geprobeerd, daar snapte mijn zoon de ballen van. De reguliere Brown fles ging veel beter. Het was ook de ervaring van de prelogopediste dat de meeste baby's prima uitkwamen met de reguliere Brown.

Maar ook met deze fles moesten we wel oefenen. Hij nam gewoon de fles niet serieus als voedingsbron. Tip van de lactatiekundige: bij elke voeding (overdag) het flesje, met een beetje voeding erin, erbij. Houdt het ontspannen en gezellig. Begin met het flesje, beetje spelen, uitproberen. Heeft het kind geen interesse meer, dan de borst. Ik kolfde 's avonds zo'n 75-100 cc. Ik deed 25cc alvast in een flesje, en als ik ging voeden, even opwarmen en ik kon met hem gaan zitten. Na de voeding zette ik het volgende flesje met 25cc weer klaar. Zo kon ik zonder al te veel moeite 3-4x per dag oefenen. Dat maakte hier wel het verschil. Na 3/4 dagen, ging het al veel beter, en kon ik de oefenfrequentie terugschroeven.
  donderdag 13 april 2017 @ 09:34:03 #18
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_170186019
Volgens mij hoef je geen koorts te hebben bij (beginnende) oorontsteking, Miez. Bij peuter was het meestal tandjesleed als het alleen 's avonds/s nachts was.

Stijn ook aan het spoken. Beterschap!

Ik heb een plakbaby en een plakpeuter, ze maken nu al ruzie over wie waar op mijn schoot mag.
pi_170186156
Ik heb vanochtend M haar tandvlees nog uitgebreid gevoeld en ik voelde geen bobbels o.i.d., ook niets te zien, dus denk niet dat het tandjes zijn. We gaan het in de gaten houden!
Normaal gaat ze vrijdags naar het kdv, maar omdat het goede vrijdag is zijn ze dicht. Dus vanaf morgen lang weekend, kan ze lekker tegen mij aanhangen als het nodig is.

Ze slaapt bij ons in bed, misschien kan ik wel een opgevouwen hydrofiel o.i.d. onder het hoeslaken doen zodat haar hoofd wat hoger ligt, of zeg ik nou weer iets supergevaarlijks? :+
  donderdag 13 april 2017 @ 09:46:30 #20
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_170186210
Is het morgen goede vrijdag? :@ Even kijken of onze kdv wel open is! :o
pi_170186222
Kan prima, zo mini is ze niet meer en al die eerste gevaren zijn sowieso wel geweken ook :)
Appallingly dull, unimaginative, timid, lacking in initiative, spineless, easily dominated, no sense of humour, tedious company and irrepressibly drab and awful.
pi_170186225
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 09:46 schreef Sylver_ het volgende:
Is het morgen goede vrijdag? :@ Even kijken of onze kdv wel open is! :o
_O-
  donderdag 13 april 2017 @ 09:53:09 #23
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_170186302
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 09:47 schreef Molo het volgende:

[..]

_O-
Ze zijn gelukkig gewoon open :D
pi_170186359
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 09:53 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Ze zijn gelukkig gewoon open :D
Heb ik een lui kdv gekozen? ;( :+
Maar eigenlijk komt het wel goed uit, na deze prutnachten wil ik wel een extra dagje vrij :P
pi_170186397
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 09:56 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Heb ik een lui kdv gekozen? ;( :+
Maar eigenlijk komt het wel goed uit, na deze prutnachten wil ik wel een extra dagje vrij :P
Misschien zijn anderen wel 5-5 vrij/dicht ofzo.
Verschilt natuurlijk per werkgever

Mijn kind hier weigert het superlekkere bordje pap wat ik eens wilde proberen. Kreeg de hele bende hoppaaaa in mijn gezicht gefonteind :')

Toch fijn dat ze mijn briljante humor gekregen heeft :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Molo op 13-04-2017 11:06:24 ]
pi_170186977
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 09:58 schreef Molo het volgende:

[..]

Misschien zijn anderen wel 5-5 vrij/dicht ofzo.
Verschilt natuurlijk per werkgever

Mijn kind hier weigert het superleukkeren bordje pap wat ik eens wilde proberen. Kreeg de hele bende hoppaaaa in mijn gezicht gefonteind :')

Toch fijn dat ze mijn briljante humor gekregen heeft :')
:')
Wel een goede spraak oefening, dikke derrie pap uitspugen. Daar is kracht voor nodig.
pi_170187042
Dan liever andere spraakoefeningen :P Alhoewel. Die van mij kan gíllen, niet normaal. Heel kort en heel hoog, dat je denkt dat er een brandmelder afgaat.

Hij ligt zijn tukje te doen, ingepakt als een panda in de wagen, zodat ik 'm zo kan meenemen zonder wakker te worden (tenzij er een ¤#% kind in de lift stapt en schreeuwt: EEN BABY EEN BABY!), want lekker lunchen met mijn zus.
  donderdag 13 april 2017 @ 10:55:00 #28
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_170187112
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 10:47 schreef Quoi het volgende:
tenzij er een ¤#% kind in de lift stapt en schreeuwt: EEN BABY EEN BABY!
Dat gaat die van jou over een paar jaar ook doen hoor O+.

Veel plezier met je zus!
KuikenGuppy
  donderdag 13 april 2017 @ 11:22:07 #29
280612 gewoonmezelf87
Nu ook als mama!
pi_170187426
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 10:55 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat gaat die van jou over een paar jaar ook doen hoor O+.

Veel plezier met je zus!
Dit en daarbij, een beetje baby slaapt daar wel doorheen hoor :P
Gm vind ik echt zon lieve mama O+ . Zo 1 waar alle kindjes soms jaloers op zijn dat ze hun mama niet is.
S. 2014
J. 2016
pi_170187452
Ja maar hij is niet meer een baby, niet eens een beetje :P.
pi_170187518
Mijne wordt daar ook wel wakker van hoor.

Straks hebben we allemaal #$% kinderen en schreeuwende pubers die ons de slechtste ouders ooit vinden en dan de muziek keihard aanzetten enzo O+ zin in! :+
  donderdag 13 april 2017 @ 11:34:29 #32
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_170187576
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 11:22 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Dit en daarbij, een beetje baby slaapt daar wel doorheen hoor :P
Hoax!

:+
pi_170187803
Zojuist op mijn Facebook een suggestieve post van het kraambureau dat ik heb gebruikt dat ze nu een matchmaker programma hebben waarbij ze de kraamhulp zoeken die bij jouw mensen past.
En ik maar denken dat het intake gesprek daarvoor was. 8)7 Maar toch bedankt voor het verpesten van mijn kraamperiode.

-kipfilet knip-

[ Bericht 19% gewijzigd door ReginaFalange op 14-04-2017 09:58:30 ]
pi_170188153
Jezus tering Regina ;( :'(
  donderdag 13 april 2017 @ 12:16:55 #35
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_170188191
Oh darn, Regina. Misschien maar goed dat het kraambureau nu een matchmaker programma opzetten ;(

Kreeg je op dag 6 nog een nieuwe?
pi_170188255
Nee, we kregen geen nieuwe want feestdagen niet genoeg mensen bla bla.
Maar had ook echt geen zin meer in een 4e kraamhulp in huis.

Ik ben gewoon direct naar de verloskundige gegaan elke keer als ik een vraag had of als een controle nodig was. Ze hadden er begrip voor.
pi_170188284
Teeeering Regina. :'(
  donderdag 13 april 2017 @ 12:26:08 #38
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_170188322
Kan me voorstellen dat je niet op een vierde zat te wachten, maar lijkt me ook wel erg zwaar zonder goede kraamhulp :{
pi_170188414
Godsamme dat klinkt kut...
pi_170188487
Nu ik het terug lees klinkt het eigenlijk best wel heftig. Terwijl ik toen echt in een soort overlevingsfase zat en vond dat ik het wel kan handelen.

Al klinkt dat ook zwaar overdreven want een week overleven in je eigen pyama (vol met babyspuug) in je eigen huis met nota bene een uit de kluiten gewassen gezellige kerstboom in de kamer klinkt helemaal niet als overleven.
pi_170188640
Wat een verhaal, Regina. :|W .

Van die termijn is heel vaag zeg. Want 13 weken of 8 weken zwanger zijn, is toch een heel groot verschil? En dan zat je er zelf ook een maand naast en dacht je al zwanger te zijn terwijl je het nog niet was? Of was je onverwacht zwanger en kwam je er laat/later achter? Nouja, goed, ik zit hier even mijn hoofd over te breken. :P .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_170188766
quote:
2s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:47 schreef Franny_G het volgende:

Van die termijn is heel vaag zeg. Want 13 weken of 8 weken zwanger zijn, is toch een heel groot verschil? En dan zat je er zelf ook een maand naast en dacht je al zwanger te zijn terwijl je het nog niet was? Of was je onverwacht zwanger en kwam je er laat/later achter? Nouja, goed, ik zit hier even mijn hoofd over te breken. :P .
Zat ik ook mijn hoofd over te breken, met 8 weken kan je ook nog geen geslacht zien toch?

Heftig RF ;( Fijn dat het nu zo goed gaat met goedzakje! Heb je nog een klacht ingediend bij het kraambureau of laat je het zitten?
  donderdag 13 april 2017 @ 12:56:22 #43
280612 gewoonmezelf87
Nu ook als mama!
pi_170188787
quote:
2s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:47 schreef Franny_G het volgende:

Ik zat daar ook mn hoofd over te breken, ook omdat met 8 weken t geslacht nog niet te zien is..

maar een flink heftig verhaal zeg jezus!!
Gm vind ik echt zon lieve mama O+ . Zo 1 waar alle kindjes soms jaloers op zijn dat ze hun mama niet is.
S. 2014
J. 2016
pi_170188800
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:54 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Zat ik ook mijn hoofd over te breken, met 8 weken kan je ook nog geen geslacht zien toch?

Heftig RF ;( Fijn dat het nu zo goed gaat met goedzakje! Heb je nog een klacht ingediend bij het kraambureau of laat je het zitten?
Met 13 volgens mij ook niet hoor.. die snap ik ook even niet.
Verder wel rot dat die periode anders is gelopen dan je vooraf had bedacht, RF.
pi_170188822
Dat 5 weken moest dus 5 dagen zijn. Sorry.

Met 13 weken was het geslacht heel duidelijk te zien. Maar hij heeft ook hele goede apparatuur.
Was trouwens 8 weken zwanger toen ik er achter kwam.
pi_170188845
Lurker hier. Wow, klinkt verschrikkelijk heftig Regina! Hoe is het me je goedzakje afgelopen? Is ie thuis mogen blijven en is ie lekker gaan drinken?
pi_170188874
Goedzakje is bijna 16 weken oud en doet het supergoed. Bleek reflux te hebben maar dankzij Nutriton bijna geen last meer van op een incidentele verrassings-spuug na.

Dat geluid wat hij de eerste nacht maakte heeft hij daarna ook nooit meer gemaakt. Ik heb het idee dat ze hem beter nog een nachtje langer hadden kunnen houden. Maar het is allemaal goed gekomen.
pi_170189161
Heftige tijd moet dat geweest zijn Regina!! En echt, die kraamhulp!!
pi_170189549
Dat klinkt weinig ontspannen ReginaFalange. ;(
Bij welke kraamzorgorganisatie zat je?
disclaimer
Noud
pi_170189593
Jeetje Regina, wat heftig en wat een ellende zeg met die kraam. :{ Fijn dat het nu zo goed gaat!
pi_170189599
En ik wil nog een dikke knuffel aan selvaria geven :* ook al wéét je dat het uiteindelijk echt helemaal goed komt, als je er middenin zit is het zo vreselijk klote. Ik hoop echt dat je kleine stugge (het ligt vast aan de woonplaats) snel gewoon de fles gaat pakken !
disclaimer
Noud
pi_170189631
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 13:45 schreef Stormqueen het volgende:
En ik wil nog een dikke knuffel aan selvaria geven :* ook al wéét je dat het uiteindelijk echt helemaal goed komt, als je er middenin zit is het zo vreselijk klote. Ik hoop echt dat je kleine stugge (het ligt vast aan de woonplaats) snel gewoon de fles gaat pakken !
Bedankt. :*

Ik zei gisteren al tegen mijn man: als ik nu de garantie heb dat het over 1 of 2 maanden over is zou ik me ergens druk om maken, maar die onzekerheid over hoe het straks gaat vind ik echt naar.
pi_170189785
Wat een verhaal RF
Zwangerschapsvergiftiging is klote en een slechte start bij je kleintje helemaal ;( heb je dat inmiddels wel een plekje kunnen geven?
Klote dat je kraamtijd niet was zoals gehoopt. In die tijd zou je vertroeteld moeten worden terwijl je lekker op bed ligt uit te rusten.

Mijn baby heeft de voer en water bak van de hond ontdekt }:|
Hij sjeest er steeds in 1 streep op af en dan lekker spetteren of met brokken gooien. Leuk deze fase :')

Miezz tandjes hoef je niet gelijk te zien of te voelen. Onder het tandvlees kan er een hoop gebeuren waar ze last van hebben zonder dat je het ziet.
Of andersom zoals nu bij Stijn. Ik zie nu 2 dikke bobbels maar dat wil nog niet zeggen dat ze snel door zijn ( :'( :+ )
pi_170190150
+1 op Stormqueen Selvaria, snap helemaal dat juist die onzekerheid zo rottig is, al weet je inderdaad dat het wel goed gaat komen, in zo'n periode wil je gewoon graag weten wannéér.

En wat een verhaal RF! Fijn dat hij het nu zo goed doet!

Misschien heb ik niet helemaal goed meegelezen maar Mies, ik was nog benieuwd naar het slaapconsult, al gehad?

Ik vind jou altijd zo leuk enthousiast posten over je baby ikke :D lekker beeldend. 8-)

Mijn baby is alweer 15 weken vandaag. Opeens helemaal niet zo mini meer. :o
pi_170190179
Haha Ikke, straks gaat hij de brokjes eten :9
Ik maakte gister de fout om naar de wc te gaan en M in de woonkamer te laten. Kan wel, dacht ik. En toen gooide ze de lamp om :') (Nee, niets is kapot :+)

Man stuurt me net deze foto :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_170190231
Haha ikke! _O- Dat is ook mijn toekomst met die bakken gok ik. :D

Mijn baby is vandaag een maand oud. :o Ik vloei 1.5 week niet meer dus zijn we samen in bad gegaan. Lachen dat ie deed! O+
  donderdag 13 april 2017 @ 14:34:19 #57
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_170190664
RF WTF! :o |:( 8)7

Miezz haha _O-

Ikke.. lekker brokjes :P

Gaat snel hé Helio!

Cygne aww wat schattig! In bad gaan met mijn ventjes is echt een grote hobby van mij.
Voeden in bad vindt ik ook zo gezellig O+
pi_170190748
Oh dat gaan we de volgende keer proberen dan. O+
pi_170190807
Phehehe, briljante baby's ja :D

Hier is het steeds als ik naar toilet ga het tofste om over mijn ondergoed heen te hangen en dan het vuilnisbakje te klepperen :')

Ik ben nog niet gewend aan een kruipende baby (en ze is snel ook!) En ja ik zeik altijd met de deur open :')

Miezz, leuk die open kastjes, dat wordt nog wat _O-
pi_170191686
Hahahaha die kruipende kindjes O+ O+ O+
Hier 7 weken dus dat duurt gelukkig nog wel even :7
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_170192013
Ik heb de minder leuke kraamtijd wel een plekje kunnen geven. Waarschijnlijk was het met een fijne kraamhulp ook niet zo fijn geweest omdat Goedzakje gewoon echt niet lekker was.

Maar echt die kraamhulp.. een vrouw die net bevallen is wakker maken omdat je zelf koffie wil. }:|

Ik hoop dat het snel beter gaat Selvaria. Het komt natuurlijk een keer wel goed, maar daar heb je nu niks aan. Als je er bijna doorheen zit heb je niks aan volgende maand of later.
Heb je meer familie en vrienden die een keertje kunnen oppassen? Al is het maar om even te slapen en een asociaal lange douche te nemen.
  donderdag 13 april 2017 @ 15:45:10 #62
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_170192146
Haha Ikke, ik zie het al helemaal voor me :D
En Miez, die foto :D

Regina serieus omdat zij koffie wilde? :o
Heb je dit alles ook gemeld aan het kraambureau? Ik ben wel benieuwd wat hun reactie erop was.
pi_170192192
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 15:38 schreef ReginaFalange het volgende:
Ik hoop dat het snel beter gaat Selvaria. Het komt natuurlijk een keer wel goed, maar daar heb je nu niks aan. Als je er bijna doorheen zit heb je niks aan volgende maand of later.
Heb je meer familie en vrienden die een keertje kunnen oppassen? Al is het maar om even te slapen en een asociaal lange douche te nemen.
Oh, dat lukt allemaal wel met baby in huis (als grote zus op de opvang is tenminste :+ ), ze is heel blij en lief en chillt/slaapt meerdere momenten per dag zo'n drie kwartier in de box, dus dat is het probleem helemaak niet. Ik vind het gewoon benauwend dat ik qua voeden niet weet hoe het straks gaat. Ik zou wel weer eens aso lang naar de kapper willen, maar ik durf haar nu niet 3+ uur bij man achter te laten, want wa als ze honger krijgt? Dat hebben we al eens geprobeerd en toen huilde ze alleen, maar ze ziet (zoals iemand anders ook al zei) de fles niet als voeding, daarvoor is de borst.

Anyhow, alleen plassen is inderdaad wel verleden tijd met kruipende baby's. Mijn dreumes gaat ook nog steeds met me mee als ik moet plassen, gaat dan met haar kleren aan op het potje zitten, zegt dat ze ook (! :') ) moet poepen, maakt luide HNNNG-geluiden en verkondigt trots dat ze klaar is met poepen. _O-
pi_170192426
Sylver: Ja! Zij wilde koffie dus ze maakte mij wakker. Terwijl ze verdomme wist dat ik 's nachts amper sliep (want hij wilde elk uur drinken en dan weer spugen en dan weer kreunen van de pijn van het spugen etc) en overdag moest ik de hele vertaler spelen dus kon ik ook niet slapen.

Het kraambureau zei "Jammer dat we niet aan al jullie wensen hebben kunnen voldoen". En daarmee was het volgens hen klaar. Het was Welkom kraamzorg trouwens.

Selvaria: Ja, dat is echt kut. Is er een mogelijkheid om bijvoorbeeld een goede thuiskapster te zoeken? Wassen, knippen, verven en een uitgebreide hoofdmassage. Spreek je af dat je man voor de baby zorgt en als het echt niet gaat kun je desnoods tijdens het knippen voeden. Misschien even een welverdiend compromis?

Oh en goedzakje net voor het eerst in zijn bakfiets geweest en het was zo gezellig.

[ Bericht 5% gewijzigd door ReginaFalange op 13-04-2017 16:14:47 ]
  donderdag 13 april 2017 @ 16:53:09 #65
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_170193348
"Koffie" is ook zo'n compleet ander woord in het Engels 8)7.
KuikenGuppy
pi_170193441
Nou, dat was goede leesstof bij thuiskomst RF. Wat een ellende! Goed dat er kraamzorg is, maar wat kan het af en toe fout gaan. Hier versleten we 3 (of 4?) kraamhulpen (en een niet-drinkend kind en ziekenhuisopname) en heb ik op een gegeven moment gezegd: kom maar niet meer. Ik kreeg overigens later een knuffeltje opgestuurd als excuses.

Gelukkig is het goedgekomen met jullie. Hoe ging het in de bakfiets mèt baby? Al wat meer bedreven in het nemen van bochten? Of ben je in een rechte lijn naar huis gefietst?

Net thuis en ik zet Max op de grond en hij schuifelt de kamer door - het zij achteruit, maar dat maakt niet uit w/
pi_170193481
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 16:53 schreef Burdie het volgende:
"Koffie" is ook zo'n compleet ander woord in het Engels 8)7.
Gnorf
pi_170193935
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 13:53 schreef ikke_84 het volgende:
Mijn baby heeft de voer en water bak van de hond ontdekt }:|
Hij sjeest er steeds in 1 streep op af en dan lekker spetteren of met brokken gooien. Leuk deze fase :')
Ik was me in robotstofzuigers aan het verdiepen, sommige hebben een functie dat je een gebied kan afbakenen, met als voorbeeld dat de stofzuiger de voerbakken van de hond of kat niet aanstoot! Misschien is die functie ook in je baby te implementeren?
pi_170194026
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 17:32 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Ik was me in robotstofzuigers aan het verdiepen, sommige hebben een functie dat je een gebied kan afbakenen, met als voorbeeld dat de stofzuiger de voerbakken van de hond of kat niet aanstoot! Misschien is die functie ook in je baby te implementeren?
:D
pi_170197697
Ja, het is denk ik heel erg geluk hebben met kraamhulp. Vond het sowieso gek, een vreemde die mijn enorme kraam onderbroeken ging wassen in mijn huis.

Eigenlijk ging het super goed met baby in bakfiets. Hij zat ook zo lekker en ging meteen een tukkie doen. Bochten en zelfs rotondes gingen probleemloos. Hiep hiep hoera we zijn dus weer mobiel.

Babies in hondenbakken. En wat vinden die honden daar nou van? :D
pi_170197760
Over welkom kraamzorg hoor ik wel vaker gekke dingen. De kraamverzorgster die hier was vertelde ook dat ze daar met een rooster werken, schijnt uitzonderlijk te zijn in de kraamzorg. Nadeel daarvan is dus ook dat de kans op veel kraamverzorgsters in één kraamweek heel groot is. En als het dan ook nog zulke mafkezen zijn....
pi_170197827
Ik was zo stuk dat al m'n schaamte weg was :D. Gelukkig had ik ook wel een fijne kraam, had het kraambureau goed uitgezocht bij mijn wensen O+.
pi_170198321
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 20:27 schreef Unihipili het volgende:
Ik was zo stuk dat al m'n schaamte weg was :D. Gelukkig had ik ook wel een fijne kraam, had het kraambureau goed uitgezocht bij mijn wensen O+.
Ik had ook een fijne.. Mocht er een tweede komen ga ik zeker vragen of ze weer wilt komen.
pi_170198411
Gut, ik weet nog dat ze het telkens in het dossier had over mijn 'onderkantje' :{ In die week heb ik een hoop nieuwe termen gehoord.
  donderdag 13 april 2017 @ 20:50:03 #75
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_170198622
Onderkantje :D

Ik sta neutraal tegenover mijn kraamhulp deze keer.
Ik kon wel met terugwerkende kracht de kraamhulp die ik destijds bij peuter had extra waarderen. Het was een hele jonge meid, maar die wist wel van aanpakken. Alles was super schoon en zorgde ook goed voor mij wat betreft eten en drinken. Ik voelde me alleen met de controles bij mij niet zo op m'n gemak.

Eigenlijk heeft het kraamzorgbureau niet zo goed naar mij geluisterd, want ik had nu maar 1 wens; niet een hele jonge meid. Ik kreeg dus een meid die net klaar was met de opleiding :P
Maargoed, voelde me nu oke met de controles. Ze wist alleen niet zo van aanpakken en zat regelmatig niks te doen. Ik ben niet zo goed in delegeren, dus als ze vroeg of ze nog iets kon doen wist ik niet veel meer te verzinnen en stuurde d'r maar naar huis, maar zat vervolgens wel nog met een natte was in de wasmachine.
pi_170198713
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 20:43 schreef Quoi het volgende:
Gut, ik weet nog dat ze het telkens in het dossier had over mijn 'onderkantje' :{ In die week heb ik een hoop nieuwe termen gehoord.
Gelukkig heb ik die term geen een keer gehoord. Niet in het ziekenhuis, niet in het kraambed thuis...
pi_170199098
Ik mocht niet trap lopen van de eerste kraamhulp. Ging ze helemaal hysterisch doen over mijn onderkantje.

Talking about onderkantjes..

Iemand die nu de rekenkamer kijkt over chlamidia? Ik ben echt spontaan onvruchtbaar geworden van de stem van de man in het lab.
En dan zegt hij ook nog "bij vrouwen slinger je het wattenstaafje een paar keer inwendig rond". Hoe ruim denk je dat het gemiddelde "onderkantje" is?!
pi_170199250
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 20:52 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

Gelukkig heb ik die term geen een keer gehoord. Niet in het ziekenhuis, niet in het kraambed thuis...
Ik ook niet.
Mijn eerste kraamhulp was ook heel jong maar echt heel kordaat. Ik denk dat voor een groot deel dankzij haar de bv gelukt is.

Ze had ook onze humor en ging gewoon mee in wat wij wilden.
  donderdag 13 april 2017 @ 21:09:43 #79
280612 gewoonmezelf87
Nu ook als mama!
pi_170199452
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 20:50 schreef Sylver_ het volgende:
Onderkantje :D

Ik sta neutraal tegenover mijn kraamhulp deze keer.
Ik kon wel met terugwerkende kracht de kraamhulp die ik destijds bij peuter had extra waarderen. Het was een hele jonge meid, maar die wist wel van aanpakken. Alles was super schoon en zorgde ook goed voor mij wat betreft eten en drinken. Ik voelde me alleen met de controles bij mij niet zo op m'n gemak.

Eigenlijk heeft het kraamzorgbureau niet zo goed naar mij geluisterd, want ik had nu maar 1 wens; niet een hele jonge meid. Ik kreeg dus een meid die net klaar was met de opleiding :P
Maargoed, voelde me nu oke met de controles. Ze wist alleen niet zo van aanpakken en zat regelmatig niks te doen. Ik ben niet zo goed in delegeren, dus als ze vroeg of ze nog iets kon doen wist ik niet veel meer te verzinnen en stuurde d'r maar naar huis, maar zat vervolgens wel nog met een natte was in de wasmachine.
hier moest de stagiare de controles doen. voelt wat akward idd. :P

verder waren de kraamzusters echt tof!
S. 2014
J. 2016
  donderdag 13 april 2017 @ 21:19:02 #80
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_170199875
Wij hadden zo'n heerlijke kraam dit keer O+. Bij Kuiken ook hoor, maar deze vrouw kon zoooo lekker koken! :9 We hadden zo'n maaltijdbox besteld, maar hadden uiteraard geen tijd om de bijbehorende recepten te maken. Zij heeft zich echt zo lopen uitleven met alle gekke ingrediënten... stoofpeertjes, Surinaamse pompoensoep, salades, broodjes, etc etc. En dan kreeg ze ook nog eens dagelijks het hele huis aan kant en de was gedaan. Ik mis haar nog dagelijks.
KuikenGuppy
pi_170200397
Mijn kraam was echt goud. Echt wat een fantastische vrouw. Die gun je iedereen.
Was ook nog nooit weggestuurd ergens :P
disclaimer
Noud
pi_170200581
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 21:29 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn kraam was echt goud. Echt wat een fantastische vrouw. Die gun je iedereen.
Was ook nog nooit weggestuurd ergens :P
Het bureau met de 8?
pi_170201024
Gelukkig was mijn moeder hier die al mijn lievelingseten maakte elke avond. Was net of ik zelf weer kind was maar dan met mijn eigen kindje in mijn armen. <3
pi_170201113
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 21:34 schreef Malteser het volgende:

[..]

Het bureau met de 8?
ik denk het niet. Ik zat bij homecare :)
disclaimer
Noud
pi_170201306
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 21:43 schreef ReginaFalange het volgende:
Gelukkig was mijn moeder hier die al mijn lievelingseten maakte elke avond. Was net of ik zelf weer kind was maar dan met mijn eigen kindje in mijn armen. <3
Deed mijn moeder ook. Zo verwend. Ontbijtjes op bed ook en zo. O+
pi_170201379
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 21:45 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik denk het niet. Ik zat bij homecare :)
Nee, inderdaad een andere. Maar ik herken helemaal wat je schrijft, mijn kraam was ook goud!
pi_170202280
Ik wilde graag onze kraam van de eerste keer...maar ja vakantie drukte enzo }:|
Nu kregen we een vrouw waar we totaal geen klik mee hadden. Achteraf gezien had ik moeten bellen maar ja niet gedaan.
Gelukkig was mijn man een maand thuis dus we hebben het prima gered met zn 4e O+

Miezz :D
Over een tijdje krijg je een foto dat ze boven op de tafel zit of in de lamp hangt :P

Uni :D
Ik heb helaas geen handleiding gekregen bij mijn zoon dus geen idee of die functie erop zit. Misschien moet ik zijn eten in die bak doen en zeggen dat hij er niet aan mag komen. Dan gaat hij vast eten *)
De hond vindt het allemaal wel prima die krijgt zoveel te eten van Stijn en peuter dat het dikke vriendjes zijn.
pi_170203457
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 21:19 schreef Burdie het volgende:
Wij hadden zo'n heerlijke kraam dit keer O+. Bij Kuiken ook hoor, maar deze vrouw kon zoooo lekker koken! :9 We hadden zo'n maaltijdbox besteld, maar hadden uiteraard geen tijd om de bijbehorende recepten te maken. Zij heeft zich echt zo lopen uitleven met alle gekke ingrediënten... stoofpeertjes, Surinaamse pompoensoep, salades, broodjes, etc etc. En dan kreeg ze ook nog eens dagelijks het hele huis aan kant en de was gedaan. Ik mis haar nog dagelijks.
Jaloers. Dat mistte ik wel aan de kraam. :'( (Maar ja ik had ook geen eetlust, ze heeft 1x pompoensoep op verzoek gemaakt maar soepel ging het niet). Ik wil nog steeds zoiemand aan huis die kookt.
pi_170204890
RF wat ben je belachelijk slecht behandeld in je kraamtijd! :( En wat Burdie zei, koffie en coffee is nota bene hetzelfde qua uitspraak...

Ik moest wel hardop lachen in de trein bij dit stukje: :D _O_ O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_170204893
Ik heb een man die kookt. Altijd. En nog lekker ook *;

Onze 1e kraam was ook een jonkie, zat nog in haar opleidingstraject dus haar begeleidster kwam ook een aantal dagen mee. Allebei super aardig en hele goede kraamweek gehad.
Dit keer kregen we een oudere vrouw, bijna 60. De klik was goed, ze was heel nuchter en gezien de issues die we in de kraamweek hadden was dat heel erg fijn, ook als luisterend oor. :)
pi_170205412
Onze kraam was geweldig. Lekker nuchter, met veel ervaring en een poetser O+

Ze zei al meteen dat ze niet zo'n goede kok is, maar wel een poetser. Ik dacht mooi want ik kook toch het liefste zelf en vind iemand anders in mijn keuken lastig.
Poetsen daarentegen..
pi_170208367
Dat je klaar wakker wordt tussen twee kinderen en denkt: wow, ze hebben allebei lang geslapen! En dat je dan op je telefoon kijkt en het 00.17 is :'(
pi_170208492
_O- :7 sorry room niet leuk maar
ik lach uit herkenbaarheid

Fijn dat er zoveel mensen goede ervaringen hebben met de kraamhulp. Zo hoort het natuurlijk ook te zijn. Het is zn bijzondere tijd O+

Stijn zit niet lekker in zijn velletje. Zo ken ik mijn moppersmurfje helemaal niet.
Verkouden zijn en tandjes krijgen is ook helemaal niet leuk arm kind.
pi_170208505
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 08:10 schreef Roomsnoes het volgende:
Dat je klaar wakker wordt tussen twee kinderen en denkt: wow, ze hebben allebei lang geslapen! En dat je dan op je telefoon kijkt en het 00.17 is :'(
:D En toen sliep je hopelijk nog even?

Wij zijn al vroeg met z'n drietjes vertrokken. Mountainbike achterop de auto. Vriend ontvoerd voor een clinic ergens in de bossen, want wordt vandaag 40 ( :o ). Max en ik gaan de plaatselijke horeca wel even opzoeken, heel vervelend!
pi_170208540
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 08:32 schreef Quoi het volgende:

[..]

:D En toen sliep je hopelijk nog even?

Wij zijn al vroeg met z'n drietjes vertrokken. Mountainbike achterop de auto. Vriend ontvoerd voor een clinic ergens in de bossen, want wordt vandaag 40 ( :o ). Max en ik gaan de plaatselijke horeca wel even opzoeken, heel vervelend!
Een half uurtje hier en daar. Ik lag namelijk tussen Snot en Groeipijn.
pi_170208715
Korte nacht dan Room, c_/ ?

Mijn snot baby ( :'( ) kon gelukkig wel aardig drinken vannacht. Met 01:00 - 4:30 - 08:30 mag ik niet klagen.

Wat een leuke verrassing Quoi! Veel plezier vandaag :)

Beterschap voor S, Ikke! Sneu altijd die tandjes pijn.
pi_170208781
Korte nacht ja. En nu in mn up vliegen met die twee. Jaja. Ik denk dat ik ga puffen. "Deze minuut komt nooit meer terug".
  vrijdag 14 april 2017 @ 09:39:09 #98
280612 gewoonmezelf87
Nu ook als mama!
pi_170209232
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 09:07 schreef Roomsnoes het volgende:
Korte nacht ja. En nu in mn up vliegen met die twee. Jaja. Ik denk dat ik ga puffen. "Deze minuut komt nooit meer terug".
Succes!! en veel plezier bij je familie. :*
S. 2014
J. 2016
pi_170209448
Roomsoes: :') sorry. Maar zo herkenbaar.

Mijn baby had begon vannacht ineens heel hoog te gillen. Ik snel kijken, ligt ie gewoon te slapen.. }:|
pi_170209700
Haha Room, hier ook herkenbaar. "Jeetje, ze heeft de hele nacht doorgeslapen". *kijkt op klok* oh, 1.30. :')
Nou ja, je voelde je blijkbaar wel al lekker uitgeslapen :7

Leuk Quoi! Veel plezier en gefeliciteerd!

Kijk mijn meisje nou O+ (met kek filtertje)
SPOILER
  vrijdag 14 april 2017 @ 10:56:07 #101
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_170210478
Ahhh Mies, lekker onder de groene drap O+
Room veel plezier in NL en pufse! ;)
Quoi gefeliciteerd en B:)B
En beterschap voor de snotter-en-mopper-kindjes!

Aa had geen schimmeltje gelukkig.. maar een flinke luieruitslag (het was eigenlijk ook al bijna weer weg vandaag.. maar die afspraak stond toch al.. dus dacht toch even laten checken).

Hier was ook Vv wakker met snotneus.. en die sliep weer binnen 1 minuut. Daarna lag ik bijna weer te slapen en toen ging Aa af (waarschijnlijk had hij ook Vv gehoord).. Dus hem drinken gegeven.. lag ik weer in bed en toen ging Vv weer af (geen idee waarom.. hij sliep meteen weer door). En m'n grote vent sliep overal doorheen :P
  vrijdag 14 april 2017 @ 12:25:02 #102
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_170212068
Sterkte Room!

RF; wat een verhaal! ;( Fijn dat het nu goed gaat, volgens mij doe je het super goed.

Mies; wat een schatje O+

Quoi; gefeliciteerd met je man en veel plezier op het terras! Zit jij wel eens een week niet op het terras? *) :')

Emma heeft tegenwoordig zo vaak de slappe lach, té schattig. Zelfs als ik d'r uit bed haal (of ik heb gewoon zo'n grappig hoofd :') ) Gisteren alleen wilde ik haar een banaan geven (ik geef vaak knijpfruit, maar gastouder wel echt fruit), maar ze deed net of ik d'r vermoorde :') Dus toen dacht ik, ik prak m even, dan weet ze wat ze krijgt, maar het werd alleen maar erger. Geen idee wat ze had, morgen weer proberen....
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_170212383
Aww Mies wat is ze leuk! O+
Nouk, wat klinkt dat lief, van die slappe lach!

Mijn tante van 84 was hier vandaag op kraamvisite. Helemaal gelukkig dat ze M vast mocht houden. O+
pi_170213283
Fijn dat het geen schimmeltje was, Rady. N. hier wel, alle vrouwen in dit huis aan de schimmel. :')

Miez, wat een heerlijk meisje heb je toch! O+

Succes Room! Wel herkenbaar, dat je je ergens midden in de nacht al uitgeslapen voelt. :')

Dat klinkt echt heel fijn, Cygne. O+

L. is echt een modelbaby vandaag. Haar zus moest naar de dokter en het liep enorm uit. Eerst sliep ze een kwartier in de maxicosi, toen heeft ze lekker rondgekeken op mijn schoot, daarna gingen we met een vriendinnetje van N. naar de kinderkrijshel en daar sliep ze weer 3 kwartier in de maxicosi! Al met al bijna 3 uur zonder voeding, thanks omgekeerde Fokwet (zie bv-topic). 8-)
pi_170213464
Wat fijn Selv!!

Quoi: gefeliciteerd met mr. Q!

Hier een dramanacht gehad. Ik dan, vooral. Eerst kon ik niet slapen en daarna hield T. me uit de slaap met allerlei geluidjes. Hij slaapt alleen stil als hij bij mij ligt, maar dat vind ik een beetje eng. In de cosleeper slaapt hij veel onrustiger en ik daardoor ook. Vandaag maar rustig aan dus..
  vrijdag 14 april 2017 @ 14:22:41 #106
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_170214575
Poeh Room, in je eentje met 2 kleine kinderen vliegen en dat na zo'n korte nacht .. Ik hoop dat je een goede (rustige) vlucht hebt!

Gefeliciteerd met meneer Q, Q! En veel plezier vandaag :)

Snot bij zo'n mini is zo sneu he, Fazz. Gelukkig ging het vannacht wel goed.

Ikke ook beterschap met Stijn. Hopelijk zit hij snel weer beter in z'n velletje.

Mies wat een leuke foto van je mooie meisje! Wat heeft ze mooie donkere ogen O+

Fijn als ze elkaar zo afwisselen, Rady 🙄 Heb je daarna nog wel een beetje goed kunnen slapen?

Nouk wat schattig van het lachen O+
Maar ze had dus geen zin in banaan? :)

Cygne wat leuk O+
Wij moeten binnenkort ook echt eens naar de oma van mijn man. Ze woont 200km verderop en kan helaas niet meer naar ons toe komen. Ze is zo dol op haar achterkleinkinderen en vooral als het nog verse babytjes zijn :)
Ik zie alleen op tegen een autorit van 2,5 uur (2 keer).

Heerlijk als het zo soepel loopt, Selv!

Lastig is dat Gogo. Hopelijk kan je vandaag nog wat bijslapen.

Ik doe even een prutnacht-boks. Hoera voor krampjes :(
pi_170214960
Selv, wat fijn! O+
Sylver, mijn man heeft nog een opa ook. Daar gaan we maandag heen. 200 km is wel n heel eind inderdaad!
pi_170216218
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 13:20 schreef Selvaria het volgende:
Al met al bijna 3 uur zonder voeding, thanks omgekeerde Fokwet (zie bv-topic). 8-)
Jinx het nou niet 8-).
pi_170217407
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 15:48 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Jinx het nou niet 8-).
Hee, dit hield ik gisteren nog niet voor mogelijk, dus zelfs al was het eenmalig ben ik nog blij. :D
pi_170217825
Oh mies wat een snuitje O+

Vandaag ben ik 3 jaar getrouwd O+
En eindelijk met zijn drietjes O+
pi_170218334
Arja gefeliciteerd! w/
pi_170219306
Zooo ik heb helemaal niet hoeven puffen. Ging haske goed! O was een engel en S een goedzak. Lang leve boobs, paaseitjes en een ipad. En heerlijke kinderen 😍
pi_170219518
Wat fijn Room, welkom terug in NL! w/
  vrijdag 14 april 2017 @ 18:50:34 #114
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_170219828
Arja gefeliciteerd!

En room wat fijn dat de vliegreis zo goed ging!
pi_170221949
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 17:08 schreef Arja het volgende:
Oh mies wat een snuitje O+

O+

Gefeliciteerd!

Ik kreeg wel een mooi cadeau vandaag:

Screenshot_20170414-193642_zpsmwut3kbt.png
pi_170222309
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 20:09 schreef Cygne het volgende:

[..]

O+

Gefeliciteerd!

Ik kreeg wel een mooi cadeau vandaag:

[ afbeelding ]
En wát voor lach! (dat bedoel je toch?) Daar smelt je toch van!

@Room, fijn dat het meeviel. Vliegen met 2, dikke respect.

Wij hadden een topdag, alleen zijn uitgevloerd! Ik bedenk me nu ook dat ik deze week elke dag een uur of meer heb gewandeld. Vanmiddag wilde ik lekker met koffie op m'n kont zitten, maar Max was nogal aanwezig, dus toch maar aan de wandel voor een tukje (want die had hij gemist).

Hij is trouwens echt zo beweeglijk aan het worden. Draaien, schuiven, tijgeren. Geen doen meer om de fles te geven of een luier om te doen :o O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Quoi op 14-04-2017 20:55:19 ]
pi_170222389
Ja dat bedoelde ik idd Quoi. O+
pi_170222414
Cygne. O+ O+ O+

Ik gooi mijn goedlachse dame er ook nog maar eens in. O+
5kZzX5V.jpg
pi_170222889
Selv, wat is ze leuk. O+
  vrijdag 14 april 2017 @ 20:50:20 #120
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_170223115
Lachende baby's O+
pi_170223812
Cygne, wat een mooie lach!! Dat is het beste cadeau ooit O+

Selvaria, wat lijkt L. op N. op die foto linksonder vooral! Wat ziet ze er heerlijk tevreden en gelukkig uit O+

Jullie maken allemaal mooie baby's!
Draagzak huren?
http://www.babydragen.eu
pi_170224161
Cygne, wat een lieve lach O+
Selvaria, wat een heerlijk meisje! En wat staat die jumpsuit haar leuk!
  vrijdag 14 april 2017 @ 21:22:37 #123
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_170224235
Wat een heerlijke foto's Cygne en Selv! O+
pi_170227130
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 21:10 schreef MevrouwCactus het volgende:
Selvaria, wat lijkt L. op N. op die foto linksonder vooral! Wat ziet ze er heerlijk tevreden en gelukkig uit O+
Ze is echt een bolle versie van mini-N. O+
pi_170228393
Noh, die gelukzalige lachjes O+
pi_170228507
O+

Dat apenpakje was hier eerste pakje van L. Echt, nog steeds zoooo leuk om te zien O+

Wij hebben binnenkort weer een bruiloft, iemand tips voor echte beetje mooie feestjurkjes voor baby's in maat 74 ongeveer?
Webshops ofzo?
pi_170229400
Babylachjes O+
Wat een leukerd die L.

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 17:08 schreef Arja het volgende:
Ohh wat romantisch O+ O+ O+, zo had ik toevallig vandaag mijn 12jarig vruchtbaarheidsjubileum O+ O+ O+.

:')_!
  zaterdag 15 april 2017 @ 02:25:38 #128
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_170231274
Lachende babies O+.
KuikenGuppy
pi_170231774
Lachende baby's O+ zo lief!

Room, wat hebben ze de vliegreis goed gedaan zeg!

quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 00:01 schreef Unihipili het volgende:
Babylachjes O+
Wat een leukerd die L.

[..]

Ohh wat romantisch O+ O+ O+, zo had ik toevallig vandaag mijn 12jarig vruchtbaarheidsjubileum O+ O+ O+.

:')_!
Ik blijf jouw humor bijzonder vinden :D
  zaterdag 15 april 2017 @ 08:15:10 #130
220609 Nouk84
pi_170231996
Cygne en Selv O+ O+ Heerlijk O+
  zaterdag 15 april 2017 @ 08:17:08 #131
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_170232007
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 23:29 schreef Molo het volgende:
O+

Dat apenpakje was hier eerste pakje van L. Echt, nog steeds zoooo leuk om te zien O+

Wij hebben binnenkort weer een bruiloft, iemand tips voor echte beetje mooie feestjurkjes voor baby's in maat 74 ongeveer?
Webshops ofzo?
Jottum :) is wel duur...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_170232029
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 08:17 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Jottum :) is wel duur...
Geld moet rollen :+

Nee maar ik bedoel dat ik ietsjes meer wil dan een gezellig katoenen jurkje of een polyester 'kanten' rokje. Broertje van Koos trouwt, niet een verre buur
pi_170232136
Wat een heerlijke lachebekjes zeg Cygne en selvaria! O+ O+

Noud lacht altijd in de ochtend even:

20170415_083912_zpsrhzwpvuo.jpg

Maar hij heeft ook al een manflu gezicht:

20170415_084015_zpsyngp9t4f.jpg

[ Bericht 33% gewijzigd door Stormqueen op 15-04-2017 09:05:36 ]
disclaimer
Noud
pi_170232396
Ah wat een schattige lachebekjes Cygne, Selv en SQ O+ O+ O+

Manflu G _O-

Mies, wat een knapperd heb je! O+

Room, alleen vliegen met 2 kinderen :o _O_ Fijne tijd hier in NL :*

Wij zijn net wakker. Er komt straks kraambezoek, ondanks dat ze om half 11 komen zal het wel weer haasten worden :')
  zaterdag 15 april 2017 @ 09:44:43 #135
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_170232656
Haha, goede manflu gezicht :D
Die lach is wel om te smelten O+

Ik was al blij dat ik een keer een foto heb waarin ze wakker is, een lachfoto is nog niet gelukt. Maar ik heb ook nog geen bewuste lach kunnen onttrekken.
Vanaf welke leeftijd is dat ook alweer gemiddeld genomen?

xD0HJRg.jpg
  zaterdag 15 april 2017 @ 09:45:15 #136
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_170232661
Mnoooh Cygne wat een lekkerre kroellie O+
Selv wat een blijhoofdje _O-
Nouwdje muppet O+ :D
  zaterdag 15 april 2017 @ 09:49:03 #137
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_170232696
Fijn dat het vliegen zo goed ging Room :Y
Fazz ff opschieten dan :P
Ohh Sylv, wat een prachtige ogen O+
Ik zit bij de kapper om mijn grijze haren weg te werken... was wel nodig.. laatste keer was ik 36w zwanger :X
pi_170233131
Al die babies! :D :D

Gisteren was een vriendin hier en goedzakje natuurlijk de hele tijd lachen en steeds zijn trui optillen om zijn romper te laten zien? _O-

Niet bewust natuurlijk, maar onbewust flirten telt ook.
Ik vrees voor de dagen dat hij zijn piemel ontdekt en dat wel bewust kan laten zien. :')

En een vruchtbaarheidsjubileum. *O*

En Selv bij de kapper! *O* Moge de haargod met je zijn en de kapper het niet te kort (en pittig) laten knippen, zoals altijd. "alleen de puntjes graag" Kapster: say no more, 30 cm eraf.
pi_170233202
Aww, Noud is ook al zo'n leukerd!
Sylver, rond zes weken.
pi_170233227
Oh, die kleine frummels O+
En wat heeft Noud al een expressie
  zaterdag 15 april 2017 @ 10:35:59 #141
280612 gewoonmezelf87
Nu ook als mama!
pi_170233259
Sylver O+ O+ wat een ogen!

selv, geniet bij de kapper!
S. 2014
J. 2016
pi_170233466
Die foto's! O+

Ik heb zo'n heerlijke nacht gehad!! Om 23.30 de fles gegeven en de nachtvoedingen heeft man voor z'n rekening genomen zodat ik even kon bijtanken. Ik werd nog steeds wel wakker, maar sliep een stuk sneller weer in. Sowieso was T. lekker rustig aan het tukken vannacht, hij heeft lekker in de co-sleeper liggen tukken en na vijf uur heb ik 'm nog een paar uur bij me genomen. En omdat ik in de uren daarvoor zo goed had geslapen kon ik daar dit keer ook echt van genieten.

SPOILER
pi_170234711
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 06:33 schreef Mies_poes het volgende:
Ik blijf jouw humor bijzonder vinden :D
Ik had het nog willen verwijderen na mijn slaapje maar nu heb jij het al gequote :P.
pi_170235286
Mooie babies!!

Ok, heel snel gaan hardlopen vind mijn bekkenbodem achteraf niet zo'n geweldig plan :D

Gelukkig kan ik nu op mijn kont zitten, want mijn schoonouders zijn gestrand tijdens hun treinreis hierheen. Ik ben een slecht mens :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 10:50 schreef Gogo83 het volgende:
Die foto's! O+

Ik heb zo'n heerlijke nacht gehad!! Om 23.30 de fles gegeven en de nachtvoedingen heeft man voor z'n rekening genomen zodat ik even kon bijtanken. Ik werd nog steeds wel wakker, maar sliep een stuk sneller weer in. Sowieso was T. lekker rustig aan het tukken vannacht, hij heeft lekker in de co-sleeper liggen tukken en na vijf uur heb ik 'm nog een paar uur bij me genomen. En omdat ik in de uren daarvoor zo goed had geslapen kon ik daar dit keer ook echt van genieten.

SPOILER
Wat klinkt dat fijn O+ En een goed voornemen onder de spoiler. Hoop dat je op dat vlak een beetje goed in je vel raakt.
pi_170236153
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 12:26 schreef Quoi het volgende:
Mooie babies!!

Ok, heel snel gaan hardlopen vind mijn bekkenbodem achteraf niet zo'n geweldig plan :D

Gelukkig kan ik nu op mijn kont zitten, want mijn schoonouders zijn gestrand tijdens hun treinreis hierheen. Ik ben een slecht mens :P
Ik zou er ook van genieten hoor.. O-) En kijk je uit? Wel heel blijven!
pi_170236673
Noud en zijn manflu gezicht. _O- O+
pi_170238048
Wacht, ik zat niet bij de kapper hoor (zo te lezen moeten jullie Rady hebben). :D Oke, eigenlijk wel, maar dat was voor de 3 sprieten van dreumes die geknipt moeten worden (eerste keer, ze is bijna 2 _O- ). Ik maak voor mezelf een afspraak als L. gaat wennen bij het kdv op 1 mei, hopelijk hoef ik haarniet met de folie nog in m'n haar eerder op te halen. :')

Noud. O+ En Sylvers meisje. O+
  zaterdag 15 april 2017 @ 15:11:23 #148
280612 gewoonmezelf87
Nu ook als mama!
pi_170238628
hoe vond ze t selv?

wij gaan zo richting de speeltuin om paaseieren te zoeken met grote zus.... ben benieuwd hoe James reageert op al die drukte.
S. 2014
J. 2016
pi_170238796
We hebben haar, nadat ze zich eerst languit op de grond stortte, omgekocht met een koekje, ging prima. ^O^
  zaterdag 15 april 2017 @ 20:13:36 #150
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_170245254
Hebben jullie ervaring met Dunstan babytaal ?

Mijn baby lijkt maar 1 huil te hebben; 'AAAAAH! AAAAAH! :( AAAAAH! :( :(' die smiley kijkt niet boos genoeg

Die staat er niet tussen :P

[ Bericht 5% gewijzigd door Sylver_ op 15-04-2017 20:18:38 ]
pi_170245568
Ja, ervaring mee. Als in: de dvd twee keer gezien en vervolgens de conclusie getrokken dat mijn baby's een andere taal spreken of er iets mis is met mijn gehoor. :P

L. heeft als je het mij vraagt twee huiltjes: wat jij beschrijft bij ongemak (honger, pijn, opgepakt willen worden, een poepluier boeit haar niet zoveel) en een langzaam, haast zeurderig huiltje. Dan is ze moe en weet ik dat ze binnen een paar minuten in slaap valt. Die laatste is erg handig overigens. *O*
pi_170245608
Ik vond dat zo makkelijk aan het begin syl! De kraam bracht het hier mee (de app) met een kaartje die we mochten houden. Door de App leerden we de verschillende huiltjes herkennen en vooral man was er heel gedreven in :') de kraam zei ook dat mannen het vaak beter konden horen.

Hoe vinden jullie baby's afdrogen na een bad? Lijkt mij niet echt het leukst voor een baby? Nou die van ons vindt het geweldig O+ die begint al te schaterlachen bij het uit bad halen en niet omdat hij het bad niet fijn vindt. Ik leg hem altijd op een aankleedkussen op de grond in de badkamer en gooi dan een xl hydrofiel helemaal over hem heen. Ik droog dan zijn koppie af en zeg 'L, L, waar ben je dan? Mama ziet je niet!' En dan natuurlijk kiekeboe O+ en meneer houdt er van *; hij weet dat dus. Zo leuk dat hij zulke dingen al weet.

Ook met de tv. We kijken elke avond Sesamstraat en 10 voor Sesamstraat op zo'n extra zender van de npo. Hij herkent die begintunes en wordt dan helemaal enthousiast :') en alle filmpjes met de Sesamstraatpoppen zijn leuk, die tekenfilmpjes enzo tussendoor niet. Als jij moe is begint hij dan te huilen en stopt weer als tommy en pino in beeld zijn.
  zaterdag 15 april 2017 @ 20:26:48 #153
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_170245659
Kuiken sprak vloeiend Dunstan, echt zo handig! Guppy sprak het iets minder duidelijk, maar die huilde/huilt bijna nooit.
KuikenGuppy
pi_170245815
Hier ook nooit gebruik van gemaakt, maar gelukkig ook niet zo'n huiler.

Max was uit z'n hum vanmiddag. Dit was een dag teveel op pad. Na een stevige tuk vanmiddag meegegaan naar verjaardagsfeestje van mijn vriend. Op een gg moment was hij er meer dan klaar mee. Hij is nu met best wat drinken op naar bed en ik geloof dat ik 'm maar niet wakker maak voor de laatste fles.

Komende dagen lekker niks. En eigenlijk ben ik daar ook wel aan toe :P
pi_170245959
Emmy vond afdrogen toen ze mini was echt vreselijk. Tegenwoordig maken we er ook een spelletje van en vindt ze alles best.

Plaatjes, niet quoten
SPOILER

[ Bericht 29% gewijzigd door Arja op 16-04-2017 10:17:19 ]
pi_170246180
Hoi! :W

Ik zag megalieve foto's voorbij komen. Wat een knappies allemaal zeg. En ook veel nieuwe baby's zeg. Hallo wondertjes!

(Mijn zoontje is nu bijna 7 maand. In het begin wat meer gepost dan nu, want heb het nu wat beter onder controle dan eerst en dan fok ik niet zoveel onder dit account :') :@ )

Met mijn M. gaat het goed. :) Leuk om te zien hoe het met de andere baby's gaat. Heb nu al een week het idee dat kleine uk tandjes krijgt. Veel kwijlen, rode wangen, af en toe koortsig. Maar ik voel
(nog) niks. Voor de rest is hij een heerlijk tevreden kereltje. Over een paar weken lekker burgerlijk naar Center Parcs, ook wel zin in. :)

Ik wil ook nog met het vliegtuig ergens naar toe. Ik wil alleen niet zo lang vliegen. Misschien Menorca ofzo?

Hebben jullie al een vakantie geboekt?
:)
pi_170246541
Arja, je meisje! O+

Soof :W Leuk! Goed dat M lekker gaat. Behalve dan de tandjes, maarja dat is voorgeprogrammeerd ;) Wij vliegen in sept naar Schotland. Verder allemaal autovakantietjes.
  zaterdag 15 april 2017 @ 21:03:58 #158
280612 gewoonmezelf87
Nu ook als mama!
pi_170246666
Arja O+ O+

soof :W

mijn baby spreekt ook geen dustin... enkel mama geef mij eten en mama ik voel me niet blij/heb pijn knuffel mij.
eigenlijk is het gewoon een heel blij tevreden en vrolijk ventje en dat blijven we soms heel bijzonder vinden na alles wat hij heeft meegemaakt. maar we genieten er ontzettend van.

hij heeft het omrollen nu echt helemaal door en dan vooral als middel om zich te verplaatsen, door de box en door zijn bed... woensdag is hij gewoon alweer een half jaar oud... :o
S. 2014
J. 2016
pi_170248900
Quoi:
Wij gaan in september ook naar schotland

SPOILER
  zaterdag 15 april 2017 @ 22:49:18 #160
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_170249479
Soof, wij gaan elk jaar naar Kreta. Dus ik zou dat aanraden 8-).
KuikenGuppy
pi_170251771
Dunstan Babytaal schijnt heel handig te kunnen zijn. Mijn baby sprak het niet, zei ook de geoefende kraamverzorgster. Hij had standje hard huilen en standje krijs :')
pi_170253647
Kreta O+

Geen laatste fles was een juiste keuze. Meneertje slaapt nóg en dat is dus echt het klokje rond. Wow.

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 22:24 schreef ReginaFalange het volgende:
Quoi:
Wij gaan in september ook naar schotland

SPOILER
Tof!
SPOILER
pi_170254424
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 07:59 schreef Quoi het volgende:
Kreta O+

Geen laatste fles was een juiste keuze. Meneertje slaapt nóg en dat is dus echt het klokje rond. Wow.

[..]

Tof!
SPOILER
SPOILER
pi_170254726
Och Arja, je mooie Emmy O+

Wat zouden jullie doen?
M. krijgt 's ochtends een halve boterham, na haar slaapje wat fruit, na volgende slaapje een halve boterham, dan rond een uur of drie een paar maisfingers en rond 17/17.30 als wij ook eten, wat groente. Veel vindt ze lekker, maar groente wil ze niet. Ze is rond die tijd ook altijd moe dus we dachten dat het misschien daar aan lag en dat ligt het. Net getest, nu at ze het gewoon op.
Vind het toch wel fijn als ze nu een beetje aan de groentesmaken leert wennen dus wil zorgen dat ze wakker is op moment van eten. Eerder op de dag groente aanbieden lijkt mij een goed idee, maar we willen haar met ons eten ook gezellig aan tafel hebben. Wat zouden jullie haar op zo'n moment geven? Gewoon maar weer een maisfinger of iets anders? Niets geven is geen optie, want dan wordt ze boos :')
Wat geven jullie verder aan tussendoortjes?
pi_170254755
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 10:07 schreef ReginaFalange het volgende:

[..]

SPOILER
Ik ben dól op Glasgow! Ben daar eens een weekje voor werk geweest. We gaan na Fort William ook even daarheen.

Trein nog niet gedaan nee. Staat op de lijst van 'to do' :)
pi_170254761
Kun je de maisboogjes en groenten niet gewoon omwisselen?
disclaimer
Noud
pi_170254808
Of groente en fruit omwisselen? Deden wij ook een tijdje, 's ochtends is hij niet moe en kregen we het er makkelijker in. Fruit ging er altijd wel in.
pi_170254881
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 10:35 schreef Mies_poes het volgende:
Och Arja, je mooie Emmy O+

Wat zouden jullie doen?
M. krijgt 's ochtends een halve boterham, na haar slaapje wat fruit, na volgende slaapje een halve boterham, dan rond een uur of drie een paar maisfingers en rond 17/17.30 als wij ook eten, wat groente. Veel vindt ze lekker, maar groente wil ze niet. Ze is rond die tijd ook altijd moe dus we dachten dat het misschien daar aan lag en dat ligt het. Net getest, nu at ze het gewoon op.
Vind het toch wel fijn als ze nu een beetje aan de groentesmaken leert wennen dus wil zorgen dat ze wakker is op moment van eten. Eerder op de dag groente aanbieden lijkt mij een goed idee, maar we willen haar met ons eten ook gezellig aan tafel hebben. Wat zouden jullie haar op zo'n moment geven? Gewoon maar weer een maisfinger of iets anders? Niets geven is geen optie, want dan wordt ze boos :')
Wat geven jullie verder aan tussendoortjes?
Ja hoor, groenten kunnen prima op een ander moment. Er komt vanzelf een moment dat ze wel standaard rond etenstijd nog goed wakker is en ze met jullie mee gaat eten. :)
pi_170254944
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 10:38 schreef Stormqueen het volgende:
Kun je de maisboogjes en groenten niet gewoon omwisselen?
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 10:40 schreef Nazil het volgende:
Of groente en fruit omwisselen? Deden wij ook een tijdje, 's ochtends is hij niet moe en kregen we het er makkelijker in. Fruit ging er altijd wel in.
Hier zaten we ook aan te denken, maar op het kdv geven ze standaard fruit en geen groente of ik moet telkens steeds groente mee gaan geven... Hoe deed jij dat op kdv dagen?
pi_170254964
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 10:51 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

[..]

Hier zaten we ook aan te denken, maar op het kdv geven ze standaard fruit en geen groente of ik moet telkens steeds groente mee gaan geven... Hoe deed jij dat op kdv dagen?
Ik geef groente mee. Hij krijgt daar beide, anders red ik het niet om na half 7 nog groente te geven zonder hij overstuur is van vermoeidheid. Zij doen het met alle liefde en voor mij is het veel makkelijker.
pi_170255004
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 10:35 schreef Mies_poes het volgende:
Mini krijgt hier 's avonds een beetje yoghurt (nog steeds, want rond half zes, zes uur wordt ze moe) Soms proeft ze iets van ons bord, maar meestal eten wij later. Ongezellig wel, maar man is pas rond 19 thuis en de keren dat we hebben geprobeerd om dan nog te gaan eten waren niet zo gezellig, haha. Wij koken vaak een beetje extra groente, die ik dan voor mini overhoud. Op de dag zelf maak ik nog een beetje.

De rest van de dag staat er vanalles op de koffietafel waar ze gewoon van pakt of ze vraagt ergens om. Toen ze nog niet liep boden we haar steeds kleine dingetjes aan. Groentes dus, fruit, roggebrood, kaas, brood (met roomboter of notenpasta), een eitje etc.
pi_170255052
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 10:52 schreef Nazil het volgende:

[..]

Ik geef groente mee. Hij krijgt daar beide, anders red ik het niet om na half 7 nog groente te geven zonder hij overstuur is van vermoeidheid. Zij doen het met alle liefde en voor mij is het veel makkelijker.
Hm oké. Ook een optie. Eerst maar eens de maisfingers en groente omwisselen en kijken naar het effect. Anders gaan we fruit en groente omwisselen :Y

Bloesem, bedankt voor je ideeën! :)
pi_170255204
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 10:37 schreef Quoi het volgende:

[..]

Ik ben dól op Glasgow! Ben daar eens een weekje voor werk geweest. We gaan na Fort William ook even daarheen.

Trein nog niet gedaan nee. Staat op de lijst van 'to do' :)
En natuurlijk naar Hamleys in Glasgow!
Ik mis TGI Fridays, zo'n zin in nu.

Edinburgh vind ik ook een heerlijke stad, maar niet om in de wonen.
pi_170255608
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 11:15 schreef ReginaFalange het volgende:

[..]

Aaaaaa! Oke ik lees hier vooral mee maar ik ga jou even pm'en met duizend vragen ok? Wij gaan in september voor een paar jaar die kant op.

En nu ik hier weer ben bedenk ik me opeens dat ik mies nog iets zou sturen en dat compleet vergeten ben. :@ huis te koop zetten en twee kinderen en aaaaaaah. Ik laat gauw even iets van me horen!
pi_170255623
Mies: yoghurt?
pi_170255671
Heeft iemand nog briljante tips voor uktratoffe traphekjes en (open) keuken afzettingen? >:O
pi_170256087
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 11:46 schreef Molo het volgende:
Heeft iemand nog briljante tips voor uktratoffe traphekjes en (open) keuken afzettingen? >:O
Een box!

https://stuffdutchpeoplel(...)way-vs-american-way/
pi_170256558
pi_170257389
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 11:43 schreef Arja het volgende:
Mies: yoghurt?
Koemelkallergie :P

Svane, ik vroeg me al af waar het bleef _O-
pi_170258787
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 13:52 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Koemelkallergie :P

Svane, ik vroeg me al af waar het bleef _O-
Is er geen alternatief met geitenmelk of soja of zo? Geen idee of het kan en mag hoor
pi_170259326
Kokosyoghurt ^O^
pi_170259600
Bah, mijn baby is net een ruime week klaar met een antibioticakuur vanwege oorontsteking en nu heeft ze weer koorts. :(
pi_170261610
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:27 schreef ViviRAWRS het volgende:
Bah, mijn baby is net een ruime week klaar met een antibioticakuur vanwege oorontsteking en nu heeft ze weer koorts. :(
Buh, wat vervelend!! Beterschap!!

Vandaag voor het eerst met T. op bezoek gegaan, mijn ouders hebben een nieuw huis, dus daar hebben we even gekeken. T. sliep lekker overal doorheen, kleine slaapkop..
  zondag 16 april 2017 @ 17:45:54 #184
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_170263797
Ah Vivi wat rot :{ Weer haar oortjes?

Fijn dat het goed ging, Gogo :)
pi_170267049
Yoghurt las ik hier, en bedankt ^O^ Ging er hier in als koek. Lekker samen aan een bakje yoghurt :Y)

Gogo, wat fijn zo op bezoek met T. :) En ja, ik kijk uit, maar geloof me: even heel hard rennen is heaven :Y

quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 11:15 schreef ReginaFalange het volgende:

[..]

Ik moest even googlen :@ Zal eraan denken! Wij eindigen natuurlijk altijd in de Brewdog pub met dikke haggis pizza en bier.

quote:
Het zit niet mee! Enig idee waarvan afkomstig?
pi_170267094
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 19:44 schreef Quoi het volgende:
Het zit niet mee! Enig idee waarvan afkomstig?
Nee geen idee. :') Heb telefonisch overlegd met de HAP en aangezien ze het verder goed doet mogen we het wel aankijken tot dinsdag.
  zondag 16 april 2017 @ 21:08:14 #187
280612 gewoonmezelf87
Nu ook als mama!
pi_170269834
Wie oh wie kan mij een beetje wegwijs maken in de wereld van de rapley?

Ik was helemaal geen rapleyfan maar James is geen puree-potjes fan tnt... en hij is bijna 6 maanden, kreeg vandaag een stuk komkommer in zijn knuistjes en leek dat wel tof te vinden.

maar ik heb dus werkelijk geen flauw idee over wat en hoe enz... help??? :@
S. 2014
J. 2016
  zondag 16 april 2017 @ 21:10:25 #188
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_170269942
Er is een rapleytopic gm, ik weet alleen niet hoe je moet linken
  zondag 16 april 2017 @ 21:12:04 #189
280612 gewoonmezelf87
Nu ook als mama!
pi_170270012
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 21:10 schreef snoenk het volgende:
Er is een rapleytopic gm, ik weet alleen niet hoe je moet linken
Ga ik even zoeken. thanks.
S. 2014
J. 2016
  zondag 16 april 2017 @ 21:15:35 #190
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_170270172
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 21:12 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ga ik even zoeken. thanks.
OUD / Theorie en Praktijk van de Rapley methode deel 11
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_170270330
Viva beterschap!

Leuk die Schotland verhalen! Staat hier op de lijst van mogelijke vakantiebestemmingen voor aan het einde van m'n verlof 8-)

Mijn poepbaby kostte me vanmiddag 6 luiers in 10 minuten :') Ik dacht steeds dat ze nu toch wel eens klaar zou zijn :+
pi_170271555
Over Dunstan babytaal gesproken (ging hier trouwens ook best duidelijk in de kraamweek), daarna waren de eetsignalen ineens verdwenen, ik herken een 'omg waar is mama ik lig best lekker op papa hoor maar ik kan ECHT NIET slapen als ik mama niet zie MAMAMAAAAAAA mama? *lichte klaag* komt je, alsjeblieft? OHHH jaa daar ben je *ogen wegdraai* zzz'-huiltje O+.
pi_170273616
Hier was het van de week "wheee wheee wheeee rot op met je pap mama, wheee wheee, wegggg met die troep..... Hey een lepeltje mayonaise hmmmmm lekker zeg ik hou van je lieve mama"

Kinderen :')
pi_170276334
Ze weten gewoon wat ze willen, is toch duidelijk O+. Ik vind dat zo leuk O+.
Ook als het duidelijk is dat ze papa wil, handig heb ik ff m'n handen vrij O+.
pi_170279867
Hoe pakken jullie het knippen van de nageltjes aan? Toen hij nog kleiner was en aan babycomaatjes op schoot/tegen me aan deed, knipte/vijlde ik altijd. Maar nu... En ze zijn echt láng!
pi_170280023
Vlak na een fles als mevrouw beetje in half foodcoma raakt en iets duffer is. Haar tegen me aan met dezelfde arm als waarmee ik met mijn hand haar handen en voeten vasthoud. Ik praat steeds zachtjes tegen haar, heb handje dan in redelijk stevige greep en dan knippen met zo'n ding

New-Baby-Cute-font-b-Nail-b-font-font-b-Clipper-b-font-Kids-font-b.jpg
pi_170280028
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 10:24 schreef Quoi het volgende:
Hoe pakken jullie het knippen van de nageltjes aan? Toen hij nog kleiner was en aan babycomaatjes op schoot/tegen me aan deed, knipte/vijlde ik altijd. Maar nu... En ze zijn echt láng!
Drama hier. Ik doe het als ze op de commode ligt. Geef haar een speeltje (of iets interessants als een kam) in haar ene handje en een speen. Met heel veel geduld en pauzes lukt het soms en anders verdeel ik het over meerdere momenten.

Ik kreeg hier de tip om het te doen waarbij ze helemaal in iets opgaat, zoals tv kijken. De mijne vindt dat niks aan, maar Max misschien wel?

Mijn baby is vandaag alweer zeven maanden! :o
pi_170280048
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 10:33 schreef Molo het volgende:
Vlak na een fles als mevrouw beetje in half foodcoma raakt en iets duffer is. Haar tegen me aan met dezelfde arm als waarmee ik met mijn hand haar handen en voeten vasthoud. Ik praat steeds zachtjes tegen haar, heb handje dan in redelijk stevige greep en dan knippen met zo'n ding

[ afbeelding ]
Wat is dat voor speciaal ding? Ik knip best regelmatig in een velletje :@ voorkom je dat met dit geval?
pi_170280083
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 10:35 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Wat is dat voor speciaal ding? Ik knip best regelmatig in een velletje :@ voorkom je dat met dit geval?
Mini variant van een volwassen nagelknipper

Niks bijzonders eigenlijk :D

Na de eerste twee, drie maanden ofzo is in velletjes knippen me niet meer gebeurd. Een schaartje kan ik zelf niet mee overweg
pi_170280207
Mmmm.... ik was er al een beetje bang voor.

Ik heb geloof ik een nagelkniptrauma. Wij hadden vroeger een papagaai en die nagels moesten ook regelmatig geknipt worden. Met bouwvakkershandschoenen aan :') En dat ging dus een keertje fout en dat werd best een chaos.
pi_170280249
_O-

Knipmeet? :D
pi_170280505
Mijn schoonmoeder knipt de nagels van M altijd :@
Ik heb het ook weleens gedaan, op de commode. Toen vond ze het wel okee. Mijn schoonmoeder neemt haar altijd op schoot, de rug van M tegen buik van schoonmoeder zeg maar.

Verder niet echt bijgelezen. Ben kapot :O M is flink verkouden (soms echt van die bellen aan haar neus :D :P). En de nachten zijn feest. Overdag slaapt ze vooral in de doek. Maar dan moet ik wel blijven lopen. Stilstaan of zitten mag niet :( We komen er wel doorheen.. Hopelijk is het snel over!

Hier nog een foto van M haar eerste kennismaking met een aardbei :P
SPOILER
pi_170280711

Mijn vriend zou een rolling krijgen. Die is echt slecht qua zooi. Ik geef Max weleens wat en laat 'm dan maar een beetje klooien, met een plakbende als gevolg. Daarna ruim ik het wel op. Mijn vriend staat continu met doekjes paraat ("oh een pulk"; "oh een stuk brood" etc) :D

Sterkte met M trouwens Miezziej. Niet leuk, dat gesnotter.

Molo, ik kom nú jouw kant op gewandeld (lammetjesdag ergens op een boerderij) mét knipper :+ Larf nog goed geslapen btw?
pi_170281067
Mijn baby vindt nagels knippen niet erg maar het schaartje is wel reuzeinteressant. Moet. Pakken! :P
pi_170281072
Die aardbei O+

Hier vanmorgen stuk of 8 op, mooi om te zien dat na voorzichtig proberen, het dan ineens 'eat allllll' is met sommige dingen :D

quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 11:23 schreef Quoi het volgende:

Mijn vriend zou een rolling krijgen. Die is echt slecht qua zooi. Ik geef Max weleens wat en laat 'm dan maar een beetje klooien, met een plakbende als gevolg. Daarna ruim ik het wel op. Mijn vriend staat continu met doekjes paraat ("oh een pulk"; "oh een stuk brood" etc) :D

Sterkte met M trouwens Miezziej. Niet leuk, dat gesnotter.

Molo, ik kom nú jouw kant op gewandeld (lammetjesdag ergens op een boerderij) mét knipper :+ Larf nog goed geslapen btw?
Dat wordt nog wat als Max straks meer gaat eten :D

En leuk! Ze werd om half 9 wakker, dus ik zou zeggen dat project doorslapen top gelukt is :7
Ikzelf duik nu lekker mijn bed weer in, net zo misselijk als toen ik zwanger was :')
Alleen nu zonder kind op komst :')
pi_170281368
Ik knip L z'n nagels ook altijd met zo'n knipper, hij vindt het reuze interessant. Gewoon op schoot. Zit hij heel intensief te kijken hoe ik dat doe :')
pi_170282187
Volgens mij vond ze die aardbei wel lekker. Sowieso aardbeien hmmm

Is een rietjesbeker al iets voor een baby van bijna 10 maanden? En zo ja welke?

Emmy is zo actief en vermaakt zichzelf goed. Rolt en schuift de hele kamer door, tot ze weer ergens klem zit. Ze vindt alles leuk en moet overal om lachen. Heerlijk
pi_170282321
Wij zijn de laatste weken een klein beetje aan het oefenen. Ik had eerst een Avent oefenbeker gehaald, eentje die lijkt op een volwassen beker. Onder het mom van 'niet eerst iets aanleren om dat vervolgens over een jaar weer af te leren'. Dat zal best lukken, alleen nu (7 maanden) nog niet. Dus die gaat nog even in de kast. Ik wilde een rietjesbeker in plaats daarvan ivm beter voor de mondspieren maar man wilde per se tuitbeker, dus bij de action een goedkoop ding van 1,50 gehaald om te kijken wat hij daarmee doet. Op bijten :')
Dus dat zijn mijn ervaringen tot nu toe.
  maandag 17 april 2017 @ 13:03:49 #209
52229 Chanty
pi_170282936
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 12:31 schreef Arja het volgende:
Volgens mij vond ze die aardbei wel lekker. Sowieso aardbeien hmmm

Emmy is zo actief en vermaakt zichzelf goed. Rolt en schuift de hele kamer door, tot ze weer ergens klem zit. Ze vindt alles leuk en moet overal om lachen. Heerlijk
Ja hoor, wij oefenen nu ook met die van de Hema. Lucas had het toen heel snel door. Mevrouw is wat minder vlot. En schuiven doet ze nog steeds achterwaarts :') maar ze begint nu wel meer te eten.
pi_170283485
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 12:31 schreef Arja het volgende:
[...]

[...]
De Nuby Flip! A was 9 a 10 maanden in de zomer en weigerde nog uit flesjes/tuitbekers te drinken (dat laatste idd om wat Nazil zegt; ze kauwde er alleen maar op). Maar de Nuby heeft een rietje waar je juist op moet bijten, wil je er iets uit krijgen. Werkte geweldig hier! De 1e keer dat ze hem vast hield ging er meteen 250ml in :)
pi_170284106
Ik voel me een beetje kut de laatste paar dagen.
Goedzakje slaapt 's nachts en 's avonds vanaf 19u super goed, maar daardoor slaapt hij overdag maar heel weinig. ' s Ochtends van 10 tot 10:30 een dutje en van 12:00 tot 13:00 en rond 16u nog een heel kort dutje. De rest van de dag is hij dus super wakker en blij.

Normaal vind ik dat prima en gezellig maar ik merk dat mijn hersenen meer een soort van aardappelpuree beginnen te worden. De hele dag boekjes lezen, dingen vertellen en vavavavavoom doen omdat hij dat hilarisch vindt begint me wel een beetje op te breken. Mijn hoofd trekt dat soms gewoon niet.

En daarom voel ik me echt een kut moeder nu. Mijn baby is hartstikke lief, makkelijk en blij en toch verlang ik naar een moment om mijn hoofd af en toe uit te zetten. Maar ik vind het ook zielig om Goedzakje maar in zijn wippertje of box te laten liggen en iets voor mezelf te doen.

Hoe doen jullie dit? Hoelang laten jullie de babies (Goedzakje is 4 maanden) "zelf spelen"?
  maandag 17 april 2017 @ 14:21:22 #212
52229 Chanty
pi_170284252
Als hij zichzelf even kan vermaken bv 15 minuten un de box of wipper dan zou ik dat gewoon doen hoor. Maakt jou geen slechte moeder en het hoort er ook bij dat kindjes leren dat ze niet nonstop een animatieteam om zich heen hebben. Ander verhaal natuurlijk wanneer je kindje gaat huilen omdat het bij jou wil zijn. Met mijn oudste kon dat bv niet echt maar Amélie kon zichbal heel snel prima even alleen amuseren :)
pi_170284706
Dank voor de tips.

Phoebe als hij zich vermaakt is dat toch prima? Waar speelt hij mee? Heeft hij een mobile?
pi_170284758
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 22:49 schreef Burdie het volgende:
Soof, wij gaan elk jaar naar Kreta. Dus ik zou dat aanraden 8-).
Ook lekker zeg. :) Appartement met alles er op en er aan?

quote:
Oh wat sneu. :{
:)
pi_170284985
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 14:50 schreef Arja het volgende:
Dank voor de tips.

Phoebe als hij zich vermaakt is dat toch prima? Waar speelt hij mee? Heeft hij een mobile?
Ja, een mobiel met muziek en geluid waar hij zich best een uur mee zou kunnen vermaken als dat moet. Maar ik voel me zo schuldig om hem lang onder een huis, tuin en keuken kermis te leggen. Ook niet heel bevorderlijk voor zijn ontwikkeling want hij staart de hele tijd naar dat ding in plaats van menselijke interactie of omrollen en dingen ontdekken.

Ik weet dus niet wat een normale tijd is om hem in zijn eentje te laten spelen. Als hij nu met een doekje speelde ofzo, maar hij wil dus alleen die lichtshow kijken de hele dag.
pi_170286236
Heeft hij een knisperboekje? Dat vond emmy toen prachtig
pi_170286356
Of zo'n hysterisch speelkleed met bogen waar speeltjes aan bungelen? Wij hebben deze, daar speelt ze al maanden mee:
krabbeldecke-mit-spielbogen-von-lamaze-in-weltraum-optik-4384121206.jpg
pi_170286376
Hier ligt ze ook weleens twee uur in haar uppie te rotzooien. Geen schreeuwend kind, ziet er vrolijk uit, ik ook en met haar ontwikkeling is niks mis ^O^
pi_170286382
Knisperboekje vindt hij (nog) niks aan. We hebben wel zo'n hysterisch kleed. Maar dan ligt hij een beetje voor zich uit te staren.
  maandag 17 april 2017 @ 16:18:22 #220
280612 gewoonmezelf87
Nu ook als mama!
pi_170286399
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 14:09 schreef ReginaFalange het volgende:
Ik voel me een beetje kut de laatste paar dagen.
Goedzakje slaapt 's nachts en 's avonds vanaf 19u super goed, maar daardoor slaapt hij overdag maar heel weinig. ' s Ochtends van 10 tot 10:30 een dutje en van 12:00 tot 13:00 en rond 16u nog een heel kort dutje. De rest van de dag is hij dus super wakker en blij.

Normaal vind ik dat prima en gezellig maar ik merk dat mijn hersenen meer een soort van aardappelpuree beginnen te worden. De hele dag boekjes lezen, dingen vertellen en vavavavavoom doen omdat hij dat hilarisch vindt begint me wel een beetje op te breken. Mijn hoofd trekt dat soms gewoon niet.

En daarom voel ik me echt een kut moeder nu. Mijn baby is hartstikke lief, makkelijk en blij en toch verlang ik naar een moment om mijn hoofd af en toe uit te zetten. Maar ik vind het ook zielig om Goedzakje maar in zijn wippertje of box te laten liggen en iets voor mezelf te doen.

Hoe doen jullie dit? Hoelang laten jullie de babies (Goedzakje is 4 maanden) "zelf spelen"?
dat dikgedrukte is iets om heel blij mee te zijn :P

James word rond 7 uur wakker, dan van 9-9:30 13-14:15 en ergens rond half 7 slaapt hij ook nog 30 minuten. en rond 20:30 gaat hij de nacht in. De rest vd dag wakker met overwegend blij humeur. Hij is best heel goed in zichzelf vermaken en rond de 4 mnd kon hij best 30 minuten spelen onder zn speelboog of mobile. En dat is echt niks om je kut over te voelen, die 30 min is even een warme bak koffie.

Nu heeft James soms geen keuze ivm oudere zus maar ook zij lag wel eens alleen te spelen onder de boog.

al kan zus hier de kleine man ook vermaken en dan krijg je dit... :')

20170417_124635_zpsaa0q65cn.jpg
S. 2014
J. 2016
pi_170286455
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 16:17 schreef ReginaFalange het volgende:
Knisperboekje vindt hij (nog) niks aan. We hebben wel zo'n hysterisch kleed. Maar dan ligt hij een beetje voor zich uit te staren.
Lekker zo laten. Dat wordt een nobelprijswinnaar :Y ;)

Meneer is de laatste tijd best een tijdje zoet met deze:
1394391.jpg

Lekker praktisch om mee te nemen ook :')
pi_170286681
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 16:21 schreef Quoi het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Maakt dat ook geluid?
pi_170286718
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 16:33 schreef Molo het volgende:

[..]

Maakt dat ook geluid?
Bovenste ding kun je indrukken en dan maakt het geluid ja :) En er zit aan de achterkant nog iets dat ze heen en weer kunnen halen en dan hoor je ook iets tikken. Dat rolletje voorop is hier favoriet, dat rollen met die vingertjes en dan gewoon heeeeel vaak :P
pi_170286808
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 16:35 schreef Quoi het volgende:

[..]

Bovenste ding kun je indrukken en dan maakt het geluid ja :) En er zit aan de achterkant nog iets dat ze heen en weer kunnen halen en dan hoor je ook iets tikken. Dat rolletje voorop is hier favoriet, dat rollen met die vingertjes en dan gewoon heeeeel vaak :P
Awesome!

Ik heb deze gekregen (samen met shitload aan ander speelgoed van mijn zus met kinderen).
Voor ding kun je eraf halen en heeft allemaal geluid en shizzle.
Is de baby van Regina nog wel stuk te jong voor denk ik. Op die leeftijd willen en kunnen ze nog niet zo gek veel heb ik het idee.

1004004007093943.jpg

Larf is er gek op, maar takkeherrie joh :D
Die van jou ziet er toffer uit.

Nagels al geknipt? Of nog lammetjes aan het gluren?
pi_170287223
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 16:39 schreef Molo het volgende:

[..]

Awesome!

Ik heb deze gekregen (samen met shitload aan ander speelgoed van mijn zus met kinderen).
Voor ding kun je eraf halen en heeft allemaal geluid en shizzle.
Is de baby van Regina nog wel stuk te jong voor denk ik. Op die leeftijd willen en kunnen ze nog niet zo gek veel heb ik het idee.

[ afbeelding ]

Larf is er gek op, maar takkeherrie joh :D
Die van jou ziet er toffer uit.

Nagels al geknipt? Of nog lammetjes aan het gluren?
Sja, awesome vind ik al die dingen niet, maar als hij het maar ok vindt ;)

Ah, is dat die Haagse telefooncentrale?

Nee, nagels niet aan toegekomen. Net pas wakker (echt :') ). Lammetjes waren vermoeiend uiteraard.

Nieuwe feature trouwens hier:
SPOILER
pi_170287487
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 16:55 schreef Quoi het volgende:

[..]

Sja, awesome vind ik al die dingen niet, maar als hij het maar ok vindt ;)

Ah, is dat die Haagse telefooncentrale?

Nee, nagels niet aan toegekomen. Net pas wakker (echt :') ). Lammetjes waren vermoeiend uiteraard.

Nieuwe feature trouwens hier:
SPOILER
Ja de Haagse beller :+

Gaaf pakje O+
En LOL, snelle die van jou, hier doet ze dat pas een paar dagen.
Wel hendig!
  maandag 17 april 2017 @ 17:39:11 #227
52229 Chanty
pi_170288295
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 16:21 schreef Quoi het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Die hebben wij ook! Vooral de spiegel is favoriet en wordt afgelebberd :')

Gm :D
  maandag 17 april 2017 @ 18:10:30 #228
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_170288937
Wij hebben de vijver versie ervan, voor baby nog niet zo interessant nog :P

GM :D O+
pi_170294555
Ik zag heel veel knappe babys voorbij komen O+

Miezz beterschap voor M :* hopelijk gaan de nachten ook snel wat beter.

Arja hier ook een rietjes beker van de hema. Die heeft geen antilek maar daardoor leren ze het wel makkelijk.
Stijn kan sinds gisteren uit een rietjes beker drinken :D hij vindt het reuze interessant.

RF ik vind het juist heerlijk dat mijn kinderen een tijdje alleen kunnen spelen. Zo kan ik even mijn dingen doen en daarna ga ik erbij zitten om te kijken hoe ze spelen of ik speel mee. Soms zijn ze zo druk dat ik genegeerd word :'( :P

Nagels knippen is hier geen favoriet. Maar jeetje wat groeien die nagels snel zeg :o meestal zing ik een liedje of doe een beetje gek om Stijn af te leiden.
Of ik knip elke dag een paar nageltjes om het niet te lang te laten duren.

Hoe is het met alle krampjes en flesweigeraars?
pi_170296648
Tandenleed hier 8)7 Kon zijn bedje verschonen, zo ondergekwijld was het. Hij sliep uiteindelijk met een vertraging van 3 uur en na een hoop gejammer. Morgen met een prodent smile wakker? *)
pi_170296898
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 22:13 schreef Quoi het volgende:
Tandenleed hier 8)7 Kon zijn bedje verschonen, zo ondergekwijld was het. Hij sliep uiteindelijk met een vertraging van 3 uur en na een hoop gejammer. Morgen met een prodent smile wakker? *)
Hoeveel tandjes heeft M. Nu al?
pi_170296923
Beterschap en sterkte voor tandenleed waar nodig :*

Vraagje; O is nu 2 weken en ik heb sinds een paar dagen een pijnlijke plek op m'n buik. Het zit rechtsboven m'n navel en de huid is pijnlijk als ik het aanraak. Ook met opstaan e.d. is het gevoelig. Kan dit komen door het terug bewegen van m'n buikspieren? Iemand die het herkent :?
pi_170297059
Die koptelefoon staat best goed zo, gm :D O+

Fazz, echt geen idee!
disclaimer
Noud
pi_170297201
Nadat ik vannacht twee keer mijn zoon moest redden omdat hij beide benen tussen de spijlen van zijn bed had gestoken heb ik m zojuist een dikke slaapzak aangetrokken.

Noem het toeval, maar ik heb m net na de voeding zonder een kik in zijn eigen bed over kunnen leggen :D

Het krampenleed lijkt de laatste dagen ook wat minder dus yay!
disclaimer
Noud
pi_170297364
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 22:21 schreef Nazil het volgende:

[..]

Hoeveel tandjes heeft M. Nu al?
2 ondertandjes. En dus flinke knobbels boven.
Bij jou al wat door?

Fazzo, geen ervaring mee. Wat je zegt lijkt me plausibel, maar geen idee.

GM! Ik heb James met koptelefoon gemist. Wat ziet hij er goed uit!

SQ, slaapzak it is then :) Fijn dat de krampjes lijken af te nemen.
  maandag 17 april 2017 @ 23:17:17 #236
280612 gewoonmezelf87
Nu ook als mama!
pi_170298112
fijn SQ! Hier ook n meneer die zonder niet slaapt.. dan doet ie aan kung fu fighting met zichzelf :')
S. 2014
J. 2016
pi_170298298
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 22:35 schreef Stormqueen het volgende:
Nadat ik vannacht twee keer mijn zoon moest redden omdat hij beide benen tussen de spijlen van zijn bed had gestoken heb ik m zojuist een dikke slaapzak aangetrokken.
Wat een snelle! Gisteren voor het eerst mijn bijna-6-maander gered, haar beentje zat klem tussen de spijlen van de box. :')

En fijn van minder krampjes! *O*
pi_170298677
Hoe is het met de koorts vivi?
pi_170298773
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 23:57 schreef Arja het volgende:
Hoe is het met de koorts vivi?
Op en af, eind van de middag wel weer 39,4. Heb de halve dag met een hangerige baby in de schommelstoel gezeten, dan deed ze tenminste wel dutjes. O+
pi_170299681
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 22:43 schreef Quoi het volgende:

[..]

2 ondertandjes. En dus flinke knobbels boven.
Bij jou al wat door?

Fazzo, geen ervaring mee. Wat je zegt lijkt me plausibel, maar geen idee.

GM! Ik heb James met koptelefoon gemist. Wat ziet hij er goed uit!

SQ, slaapzak it is then :) Fijn dat de krampjes lijken af te nemen.
Hier ook twee ondertanden al. Die groeien snel joh! Boven nog niks te voelen. Sterkte met het leed!
pi_170301044
Leuke foto GM, handig toch zo'n zus als entertainment :7

Beterschap Vivi, hopelijk knapt ze snel op.

M. heeft nog steeds geen tandjes. Aan de ene kant heb ik er geen zin in (want tandenleed), aan de andere kant mogen ze van mij wel komen, hoop namelijk dat het eten dan ook wat beter gaat :P Ze krijgt namelijk nog steeds bijna niets binnen. Misschien moet ik eens rijst proberen, kijken of ze haar Aziatische roots eer aan doet :+
Hoop ook dat het hoesten en snotteren snel minder wordt, dit is natuurlijk niet leuk voor haar, maar de avonden en nachten zijn ook echt drama :O Uiteraard gebeurt dit allemaal wanneer man avonddienst heeft.
pi_170301232
Hah GM, herkenbaar, zo'n grote zus die de baby van alles wil geven. :')
aUmHTP2.jpg

Tandjes, als ik toch ergens niet naar uitkijk.. Snijtanden vielen allemaal reuze mee, maar kiezen en hoektanden zijn echt naar. Gelukkig kan L. als het goed is nog wel even van haar tandeloze bestaan genieten.

Fijn dat de krampjes minder lijken te worden, SQ!

Beterschap voor ZZ. :*

L. sliep vannacht na de laatste voeding in de co-sleeper ipv tussen ons in. *O* Soms val ik tijdens de nachtvoedingen in slaap, maar meestal schuif ik haar gewoon weer in ons bed boven de dekens. Dit keer overgelegd en dat ging goed. Kijken of we dat zo kunnen houden. :)
pi_170301306
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 22:23 schreef Fazzoletti het volgende:
Beterschap en sterkte voor tandenleed waar nodig :*

Vraagje; O is nu 2 weken en ik heb sinds een paar dagen een pijnlijke plek op m'n buik. Het zit rechtsboven m'n navel en de huid is pijnlijk als ik het aanraak. Ook met opstaan e.d. is het gevoelig. Kan dit komen door het terug bewegen van m'n buikspieren? Iemand die het herkent :?
Kan het de aanhechting van je spier zijn? Daar had ik zelf vreselijk last van. Is ook vanzelf weer over gegaan. Denk dat het een week of 4 totaal heeft geduurd. Soms wat meer, soms wat minder. Druk erop deed pijn, lachen deed pijn en de huid voelde branderig bij aanraking.

Whaha Selvaria. Handig, zo'n baby die alles voor je bewaart!
pi_170302138
lol een soort kraai :D (met maar 1 glinsterend ding maar toch).
pi_170302195
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 10:03 schreef WupWup het volgende:

[..]

Kan het de aanhechting van je spier zijn? Daar had ik zelf vreselijk last van. Is ook vanzelf weer over gegaan. Denk dat het een week of 4 totaal heeft geduurd. Soms wat meer, soms wat minder. Druk erop deed pijn, lachen deed pijn en de huid voelde branderig bij aanraking.

Whaha Selvaria. Handig, zo'n baby die alles voor je bewaart!
Dat klinkt wel aannemelijk ja, de symptomen zijn hetzelfde :Y Fijn om te horen dat het vanzelf weer weg ging!
pi_170308411
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 09:57 schreef Selvaria het volgende:
Hah GM, herkenbaar, zo'n grote zus die de baby van alles wil geven. :')
[ afbeelding ]

Tandjes, als ik toch ergens niet naar uitkijk.. Snijtanden vielen allemaal reuze mee, maar kiezen en hoektanden zijn echt naar. Gelukkig kan L. als het goed is nog wel even van haar tandeloze bestaan genieten.

Fijn dat de krampjes minder lijken te worden, SQ!

Beterschap voor ZZ. :*

L. sliep vannacht na de laatste voeding in de co-sleeper ipv tussen ons in. *O* Soms val ik tijdens de nachtvoedingen in slaap, maar meestal schuif ik haar gewoon weer in ons bed boven de dekens. Dit keer overgelegd en dat ging goed. Kijken of we dat zo kunnen houden. :)
lol :')

Nou, ik hoef niet terug naar de fysiotherapeut. Mijn bekkenbodem is normaal. Wel fijn om het even gecheckt te hebben en wat concrete oefeningen mee te krijgen!
disclaimer
Noud
  dinsdag 18 april 2017 @ 16:14:04 #247
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_170308545
Selv :D O+.
KuikenGuppy
pi_170308849
Selv :D ik dacht eerst: wat een random dingen!
Maar er zit toch systeem in: paracetamol, pannendeksel, pantoffel...
pi_170309118
pincet, platte koe...
pi_170309861
Slimme grote heb ik. O+
pi_170311685
Gelukkig sq!

Miez herkenbaar. Emmy heeft ook ruim 2 weken slechte nachten gehad vanwege verkouden en mijn man heeft dan ook altijd avond of nachtdienst.
Net als die twee keer buikgriep. Hij heeft haar nog nooit zien spugen.
pi_170313844
Nou, voor alles een eerste keer. Vanmiddag gebeld door de gastouder of ik Max wilde komen halen. Schrok me een hoedje! :o Had zijn fles eruit gegooid en was hangerig en huilerig. Geen koorts. Ik op de fiets daarheen racen, voorbereid op alles, zat daar een vrolijk ventje in de wipper O+

Afijn, prikkelbaar, hangerig, pijn in zijn mondje. Hetzelfde als gisteravond en vannacht. 'Gewoon' tandjes dus. Kwijlen to the max :+ Eenmaal thuis heeft hij superkoude fruithap en yoghurt gekregen en dat bleef er gewoon in (sterker nog: hij had nog wel meer gewild :P). Wat kun je dan bezorgd zijn en dan weer zo gelukkig dat het goed gaat. Hij vond het ook gewoon fijn om thuis bij ons te zijn. Knuffelen knuffelen en nog eens knuffelen.

Ik ben benieuwd naar de nacht! Mijn vriend offert zijn hardloopavondje op en doet het slaapritueel, want nu moet ik vanavond maar doorwerken }:|

@Selvaria, hoe gaat het eigenlijk met de spenen en het drinken?
pi_170314459
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 19:40 schreef Quoi het volgende:
@Selvaria, hoe gaat het eigenlijk met de spenen en het drinken?
Aan de borst drinken gaat sinds we spruw behandelen goed en rustig, al is de spruw nog niet over. Uit de fles blijft lastig. Ze pakt de kleinste Difraxspeen wel en het tempo is ook goed voor haar: ze heeft goede controle over de melkstroom. Nu moet ze alleen nog leren te snappen dat datgene dat in de fles zit ((versgekolfde)bv/fv maakt niks uit inmiddels) haar honger kan stillen. Er zijn nu eigenlijk twee mogelijke scenario's als we de fles aanbieden:
-ze zet het op een krijsen en na 15 minuten is ze daar zo moe van dat ze een paar slokjes neemt en in slaap valt. Als ze wakker wordt begint ze weer te huilen, maar pakt ze de fles niet meer.
-ze speelt wat met de fles in de mond, drinkt wat, speelt nog wat, laat melk uit haar mondhoek lopen en met wat geluk drinkt ze dan nog wat.

De grootste hoeveelheid die ze binnen heeft gekregen via de fles is 35cc en toen stond ik echt te juichen. Vandaag hield ze het na 10cc voor gezien. -O-
pi_170316720
Selv even een hele suffe vraag misschieb hoor :@
Maar al eens aan cupfeeding gedacht?
pi_170316958
Poe dat schiet nog steeds niet op zeg Selvaria -O-

Vriend is weer aan't werk en morgen heb ik m'n 1e dag alleen met 2 kinderen :o Komen ze om 9 uur al langs voor de gehoortest; moeten we nog op tijd uit bed ook :{w
pi_170317497
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 21:20 schreef Fazzoletti het volgende:
Vriend is weer aan't werk en morgen heb ik m'n 1e dag alleen met 2 kinderen :o Komen ze om 9 uur al langs voor de gehoortest; moeten we nog op tijd uit bed ook :{w
Slechte service! :( Ik ben er mijn bed niet voor uitgeweest, want hier kwamen ze in de kraamweek (gehoortest en hielprik door dezelfde persoon).
pi_170317604
Stond ook in de afspraakbeschrijving dat iedereen gewassen, gepoetst en gestreken moet zijn om,9u Fazz?
pi_170317641
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 21:36 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Slechte service! :( Ik ben er mijn bed niet voor uitgeweest, want hier kwamen ze in de kraamweek (gehoortest en hielprik door dezelfde persoon).
Dit.
pi_170317647
Nee dat niet, maar ik had juist die dame van het consultatiebureau overtuigd vandaag dat 'stevig ouderschap' echt niet nodig zou zijn, dus ik heb wel wat hoog te houden O-) :')

Ze zijn vorige week ook al geweest maar toen moest O'tje al haar eerste teleurstelling mee maken ; niet geslaagd voor de test -O-
pi_170317692
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 april 2017 21:42 schreef Fazzoletti het volgende:
Nee dat niet, maar ik had juist die dame van het consultatiebureau overtuigd vandaag dat 'stevig ouderschap' echt niet nodig zou zijn, dus ik heb wel wat hoog te houden O-) :')

Ze zijn vorige week ook al geweest maar toen moest O'tje al haar eerste teleurstelling mee maken ; niet geslaagd voor de test -O-
Stevig ouderschap houdt ook in goed voor jezelf zorgen en je grenzen bewaken, zodat je een stevige ouder voor je kinderen kunt zijn
pi_170317732
Oh en een vraagje, ik wil graag over naar wasbare billendoekjes. Wie gebruikt ze nu, welke doekjes/systeem heb je en hoe bevalt het?

Voor m'n zoon heb ik me hier nooit zo in verdiept maar nu met een meisje voelt het niet goed om haar met die 'chemische' doekjes schoon te maken.
pi_170317997
Bloesem deed dat geloof ik.

Vriend van me gebruikt dit ook voor zijn baby, maar dat zijn weggooidoekjes van zacht papier die je nat moet maken. Schijnt in Zwitserland heel gebruikelijk te zijn, misschien ook een idee? Vast online verkrijgbaar

Zwitsal doekjes in combinatie met poepgeur vind ik trouwens echt zooooo walgelijk hè _O-
Altijd parfumvrije van Etos hier.

Wasbare doekjes lijkt me voor onderweg wel best wel gedoe?

[ Bericht 0% gewijzigd door Molo op 18-04-2017 22:11:51 ]
pi_170318040
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 april 2017 21:43 schreef Arja het volgende:

[..]

Stevig ouderschap houdt ook in goed voor jezelf zorgen en je grenzen bewaken, zodat je een stevige ouder voor je kinderen kunt zijn
Dit

'Ja hoi, de Nespresso staat beneden, pak gerust, dan ga ik nog even kind afkoppelen en dan zien we je zo beneden ^O^ ' oid :)
pi_170318226
Prima dat het er is toch? Ik heb wel het idee dat ze het meer promoten nu tov een paar jaar terug. Of ik ben het gewoon vergeten, dat zou ook best kunnen :')

Die wasbare zijn vooral bedoeld voor thuis ja, onderweg lijkt me ook wat lastig :)
  dinsdag 18 april 2017 @ 22:30:53 #265
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_170319625
Dan gebruik je voor onderweg gewoon WaterWipes :)
  dinsdag 18 april 2017 @ 22:40:08 #266
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_170319978
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 april 2017 21:45 schreef Fazzoletti het volgende:
Oh en een vraagje, ik wil graag over naar wasbare billendoekjes. Wie gebruikt ze nu, welke doekjes/systeem heb je en hoe bevalt het?

Voor m'n zoon heb ik me hier nooit zo in verdiept maar nu met een meisje voelt het niet goed om haar met die 'chemische' doekjes schoon te maken.
Ja, ik! Heel blij mee :) ik heb de doekjes van cheekywipes en heb verder het bijbehorende systeem niet aangeschaft, maar bewaar ze in een opbergdoosje van de HEMA. Ik doe er essentiële olie op van de tuinen en na gebruik gaan ze meteen in een wasnetje en als dat wasnetje vol is, gaat 'ie met de eerstvolgende was mee. Overigens gebruik ik het icm weggooidoekjes; daarmee veeg ik in geval van poepluier eerst de ergste derrie weg.
Ik gebruik de cheekywipes overigens ook voor de snoetjes. Ik vind het echt een heel fijn systeem :). Voor onderweg heb ik overigens een kleiner opbergdoosje van de IKEA, en een waterdicht PUL zakje voor gebruikte doekjes (via AliExpress gekocht), maar in de praktijk komt het er meestal op neer dat ik ze onderweg niet gebruik.
KuikenGuppy
pi_170320022
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 22:30 schreef Sylver_ het volgende:
Dan gebruik je voor onderweg gewoon WaterWipes :)
:Y
Wij wilden ook geen chemische meuk voor onze dochter, maar dan zonder extra was. :D Op de opvang hebben we een pak WaterWipes voor haar neergezet, daar heb je ook kleine travelpacks van voor onderweg. Thuis gebruiken we grote vierkante wattenschijven en water, bijvoorbeeld deze van Lidl:
toujours-baby-reinigungs-wattepads--1.jpg
Of deze:
biologisch-katoenen-watten-maxi-baby-60-stuks.jpg
  dinsdag 18 april 2017 @ 22:42:43 #268
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_170320074
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 22:41 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

:Y
Wij wilden ook geen chemische meuk voor onze dochter, maar geen extra was. :D Op de opvang hebben we een pak WaterWipes voor haar neergezet, daar heb je ook kleine travelpacks van voor onderweg. Thuis gebruiken we grote vierkante wattenschijven met water, bijvoorbeeld deze van Lidl:
[ afbeelding ]
Of deze [ afbeelding ]
Die paar billendoekjes leveren nauwelijks extra was, daarvoor zou ik het echt niet laten :). Die watten lijken me veel afval geven?
KuikenGuppy
  dinsdag 18 april 2017 @ 22:44:46 #269
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_170320144
Ik lees mijn eigen reactie nog eens terug en ga morgen het bakje (en zakje) 'voor onderweg' maar weer eens klaar maken en beneden zetten, vind het toch wel de moeite waard :).
KuikenGuppy
pi_170320311
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 22:42 schreef Burdie het volgende:
Die paar billendoekjes leveren nauwelijks extra was, daarvoor zou ik het echt niet laten :). Die watten lijken me veel afval geven?
Dan moet je wasmachine wel draaien zodat je het erbij kan mikken. :X Ik kom er bijna niet aan toe joh, misschien tegen de tijd dat ik niet meer kolf. De hoeveelheid afval valt wel mee vegeleken met de wegwerpluiers.
  dinsdag 18 april 2017 @ 22:52:37 #271
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_170320419
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 22:49 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Dan moet je wasmachine wel draaien zodat je het erbij kan mikken. :X Ik kom er bijna niet aan toe joh, misschien tegen de tijd dat ik niet meer kolf. De hoeveelheid afval valt wel mee vegeleken met de wegwerpluiers.
Huh??? Hoe kan dat?
Ik kan er echt nauwelijks tegenop wassen. Weliswaar met twee kinderen, maar met één kind was het ook al zo dat je even met je ogen knipperde en de wasmanden allemaal al weer vol vuile was zaten.
KuikenGuppy
pi_170320592
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 22:52 schreef Burdie het volgende:
Huh??? Hoe kan dat?
Je leest het verkeerd. :D Ik bedoel dat mijn wasmanden ook uitpuilen, maar dat ik daar dus geen tijd voor heb.
pi_170321692
De was is hier ook niet weg te werken :')

Goed idee wel Burd, alleen de doekjes aanschaffen. Die hele set voor 50¤ vind ik best prijzig... hoeveel doekjes heb je?
pi_170322949
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 18:17 schreef Arja het volgende:
Gelukkig sq!

Miez herkenbaar. Emmy heeft ook ruim 2 weken slechte nachten gehad vanwege verkouden en mijn man heeft dan ook altijd avond of nachtdienst.
Net als die twee keer buikgriep. Hij heeft haar nog nooit zien spugen.
Zouden ze het expres doen?
Man heeft M wel zien spugen, maar dat was gewoon 'netjes' over zichzelf. Bij mij natuurlijk hele golven over zichzelf én het bed zodat ik alles meteen kan verschonen.

Ik ken dat helemaal niet, stevig ouderschap. Ook hadden wij geen gezamenlijke hapjesafspraak. Of ons CB loopt een beetje achter, of ze geloven het allemaal wel bij ons :+

Vervelend Selvaria, hopelijk gaat het snel beter!

Wasbare doekjes en WaterWipes klinkt best interessant, even in verdiepen. Nu was ik haar ook vaak in de wasbak met water.
pi_170323183
Mies, wanneer is dat slaapconsult of hoe was het? :+

Hier zijn de nachten onderhand toch weer compleet poep, ik wil zo graag slapen. Die jongen slaapt echt zo weinig per etmaal :') en maar gapen en gapen!
pi_170323251
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 01:21 schreef Svane het volgende:

Hier zijn de nachten onderhand toch weer compleet poep, ik wil zo graag slapen. Die jongen slaapt echt zo weinig per etmaal :') en maar gapen en gapen!
Boks!

Elke keer als ik denk dat we er weer doorheen zijn, is het weer bal.
pi_170323302
Ik doe alles wasbaar, Cheekywipes erbij is dan easy peasy natuurlijk. Maar ook zonder kan 't volgens mij prima. Voor onderweg heb ik een paar natte doekjes in een wetbag en een paar droge los voor als 't te weinig is. En een grote wetbag voor de vieze luiers en doekjes. Thuis heb ik de bak van Cheekywipes zelf maar die is me een beetje te groot voor op de kleine commode die we hebben. Deksel is ook altijd open dus hangt daar beetje nutteloos te zijn. Ik ben niet zo tevreden over de allergoedkoopste Cheekywipes, die worden gauw lelijk in de droger, liever die met half bamboebadstof O+. En voor gezicht de nieuwe minky doekjes met printje O+. Ik heb inmiddels 100 doekjes, kreeg een keer een verkeerde set van 25 geleverd, mocht ik houden :'). Die 25 gebruik ik ook eigenlijk niet, ze vindt ze leuk om mee te spelen wel.

Goedenavond ik heb een clusterdrinker

[ Bericht 5% gewijzigd door Unihipili op 19-04-2017 02:05:16 ]
pi_170323504
Ja hoi, meelezen lukt wel, posten niet maar nu ben ik geïntrigeerd :)
Vivi, hebben jullie een kraan naast de verschoonplek of hebben jullie een geniale lifehacks? Ik heb hier ook naar gekeken maar wij hebben geen kraan in de buurt van de verschoonplek (en geen plek om die te verplaatsen naar een kraan)

Uk doet het goed, is inmiddels een half jaar en is ons kleine (nou ja, 67 cm en 8310 gr) groentemonster. Afgelopen weken zijn de nachten wat pittig maar dat mag met een dichte neus maar wel honger, spruw maar wel honger en aankomende tandjespijn. Combineren kun je leren zeg maar *)
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_170323614
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 01:21 schreef Svane het volgende:

Ik krijg dinsdag een boekwerk op maat aangeleverd :7 dan kunnen we aan de slag.

Zul je net zien: mevrouw ging gisteravond om 19.45 naar bed en slaapt nu nog. Voor de allereerste keer O+ ik ben kapot :') :+

Wat kut van jouw nachten Svane :( kun je ze wel een beetje delen met je vriend?
pi_170323748
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 21:13 schreef BlueEyes het volgende:
Selv even een hele suffe vraag misschieb hoor :@
Maar al eens aan cupfeeding gedacht?
Wel gedacht, :+ maar niet in uitvoering gebracht. Ik denk dat dat de volgende stap maar moet zijn.

Heb je zelf nog een beetje kunnen bijslapen Mies? Sterkte iedereen met de slechte nachten. :*
pi_170323799
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 00:41 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Zouden ze het expres doen?
Man heeft M wel zien spugen, maar dat was gewoon 'netjes' over zichzelf. Bij mij natuurlijk hele golven over zichzelf én het bed zodat ik alles meteen kan verschonen.

Ik ken dat helemaal niet, stevig ouderschap. Ook hadden wij geen gezamenlijke hapjesafspraak. Of ons CB loopt een beetje achter, of ze geloven het allemaal wel bij ons :+

Vervelend Selvaria, hopelijk gaat het snel beter!

Wasbare doekjes en WaterWipes klinkt best interessant, even in verdiepen. Nu was ik haar ook vaak in de wasbak met water.
Is per gemeente anders, aangezien de consultatiebureaus gemeentelijk geregeld zijn

Wasbare doekjes lijkt mij vooral gedoe, vind het wel makkelijk dat ik die stinkzooi gewoon weg kan mieteren ^O^
pi_170324120
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 03:59 schreef nectarientje het volgende:
Ja hoi, meelezen lukt wel, posten niet maar nu ben ik geïntrigeerd :)
Vivi, hebben jullie een kraan naast de verschoonplek of hebben jullie een geniale lifehacks? Ik heb hier ook naar gekeken maar wij hebben geen kraan in de buurt van de verschoonplek (en geen plek om die te verplaatsen naar een kraan)
Wij zetten een kom met water (uit badkamer of keuken) neer op de verschoonplek, ik denk niet dat dit in de categorie geniale lifehacks valt. :+
  woensdag 19 april 2017 @ 09:25:35 #283
220609 Nouk84
pi_170324798
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 08:15 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Wij zetten een kom met water (uit badkamer of keuken) neer op de verschoonplek, ik denk niet dat dit in de categorie geniale lifehacks valt. :+
Zeker niet zodra ze ouder worden en de commode lava wordt :+
pi_170325088
Ik had alles verwacht vannacht, maar niet dat hij om 9:00 uur pas wakker werd :o
Wel nog tandjesgemopper en een paar keer naast zijn bed gestaan, maar dan sliep hij weer. Bikkeltje.

Wel lijk ik zelf nu ziekjes te worden :{
pi_170325142
Hoihoi :W .

Niks bijzonders te melden hier, maar ik lees af en toe wel bij/ mee. :)
pi_170325412
quote:
6s.gif Op woensdag 19 april 2017 09:25 schreef Nouk84 het volgende:
Zeker niet zodra ze ouder worden en de commode lava wordt :+
Oh, qua spartelen en zo? Onze commode is 160 cm lang dus dat komt wel goed. ;)
Dát is wel een geniale lifehack trouwens, deze IKEA ladenkast als commode gebruiken:
hemnes-ladekast-lades__0152649_PE311002_S4.JPG
Meer dan genoeg ruimte voor het verschonen, en al haar kleding/luiers/hydrofielen/beddengoed/spuugdoekjes zit er ook in. :Y)
pi_170325705
Hoi nectarientje. Ook alweer 6 maanden. Dan denk ik dat is Emmy toch pas net. Maar ze is alweer bijna 10 maanden. We moeten maar eens na gaan denken over haar verjaardag :D

Als emmy 's ochtends wakker wordt, ligt ze tegenwoordig te zingen O+
  woensdag 19 april 2017 @ 10:28:41 #288
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_170325788
Hapjesafspraak :? Betutteling ten top...
Bovendien wat een jeukwoord, "hapjes" :')
KuikenGuppy
pi_170325981
Ik zit net het babyboek bij te werken en ik zie dat in 'de derde maand' twee bladzijdes gereserveerd zijn voor het eerste hapje :')
pi_170326067
En fazz, is het allemaal gelukt?

Tien weken sinaasappelsap met liga toch, Wup? ;)
disclaimer
Noud
pi_170326111
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 10:46 schreef Stormqueen het volgende:
En fazz, is het allemaal gelukt?

Tien weken sinaasappelsap met liga toch, Wup? ;)
Op zich kan ik hem wel invullen met die daktarinmeuk. Zit ook sinaasappelsmaak aan.
  woensdag 19 april 2017 @ 10:54:37 #292
220609 Nouk84
pi_170326241
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 10:05 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Oh, qua spartelen en zo? Onze commode is 160 cm lang dus dat komt wel goed. ;)
Dát is wel een geniale lifehack trouwens, deze IKEA ladenkast als commode gebruiken:
[ afbeelding ]
Meer dan genoeg ruimte voor het verschonen, en al haar kleding/luiers/hydrofielen/beddengoed/spuugdoekjes zit er ook in. :Y)
Handig idd! Ik verschoon met de benen naar mij toe zeg maar, mijn commode is ook vrij breed, maar niet zó breed.

Maar nee, op dit moment is liggen op de commode drama, ze duwt haar hele lijf de lucht in. Alles wat op de commode staat moet eraf. Een tube zalf oid is voor een paar seconden interessant, waarna het op de grond wordt gegooid... :') Er wordt ook hemel en aarde bewogen om wat te pakken wat binnen haar bereik ligt.. Er ligt bij mij een hoop in mandjes en in de la, maar toch niet genoeg :')
  woensdag 19 april 2017 @ 11:16:03 #293
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_170326610
quote:
7s.gif Op woensdag 19 april 2017 10:54 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Handig idd! Ik verschoon met de benen naar mij toe zeg maar, mijn commode is ook vrij breed, maar niet zó breed.

Maar nee, op dit moment is liggen op de commode drama, ze duwt haar hele lijf de lucht in. Alles wat op de commode staat moet eraf. Een tube zalf oid is voor een paar seconden interessant, waarna het op de grond wordt gegooid... :') Er wordt ook hemel en aarde bewogen om wat te pakken wat binnen haar bereik ligt.. Er ligt bij mij een hoop in mandjes en in de la, maar toch niet genoeg :')
Spiegeltje boven de commode hangen!
(En een telefoon met filmpjes als ze ouder is :@)
KuikenGuppy
  woensdag 19 april 2017 @ 11:22:12 #294
220609 Nouk84
pi_170326719
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 11:16 schreef Burdie het volgende:

[..]

Spiegeltje boven de commode hangen!
(En een telefoon met filmpjes als ze ouder is :@)
Ooh dat is wel een goede tip inderdaad! Even kijken hoe ik dat voor elkaar kan krijgen..

Telefoon is idd ook reuze interessant, maar heb liever niet dat ze die op de grond gooit, dus die geef ik voor de zekerheid maar niet... :')
pi_170326846
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 23:27 schreef Fazzoletti het volgende:
De was is hier ook niet weg te werken :')

Goed idee wel Burd, alleen de doekjes aanschaffen. Die hele set voor 50¤ vind ik best prijzig... hoeveel doekjes heb je?
Sorry, ik breek in maar las dit toevallig! Ik vond dat ook best prijzig, dus ik ben zelf aan de knutsel gegaan om te kunnen proberen of het beviel. Ik heb bij de action twee bakjes (voor schone en vieze doekjes) en een stapeltje microvezeldoekjes gekocht die ik op maat heb geknipt zodat ze in de doosjes kunnen. Flesje lavendelolie (geloof ik) van de tuinen en klaaaaaar. Kostte me nog geen tientje en bevalt prima. Buitenhuis pak ik altijd wegwerp en mijn man is ook niet zo van het wasbaar. Luiers zou ik er dan ook niet doorheen krijgen hier. Voor dit beperkte gebruik voldoet mijn knutselpakket meer dan prima!

[ Bericht 3% gewijzigd door Mineola op 19-04-2017 11:53:36 ]
  woensdag 19 april 2017 @ 11:40:11 #296
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_170327019
quote:
14s.gif Op woensdag 19 april 2017 11:22 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Ooh dat is wel een goede tip inderdaad! Even kijken hoe ik dat voor elkaar kan krijgen..

Telefoon is idd ook reuze interessant, maar heb liever niet dat ze die op de grond gooit, dus die geef ik voor de zekerheid maar niet... :')
Die kan je ook boven de commode hangen/op een plankje leggen waar ze niet bij kan.

@Mineola, zo heb ik het ook gedaan. Wel cheekywipes, maar niet de bijpassende doosjes en olie. Die kan je elders veel goedkoper halen.
KuikenGuppy
pi_170327077
Inderdaad, alleen de doekjes kopen. Ik was lui in de zwangerschap dus kocht ook bakje en zakje erbij.

Pff ik werd elke keer dat ik net sliep wakker gemaakt :'). Ik heb nu net 2u slaap aaneen gehad en ga nu maar eens ontbijten.
pi_170327334
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 11:40 schreef Burdie het volgende:

[..]

Die kan je ook boven de commode hangen/op een plankje leggen waar ze niet bij kan.

@Mineola, zo heb ik het ook gedaan. Wel cheekywipes, maar niet de bijpassende doosjes en olie. Die kan je elders veel goedkoper halen.
Nieuwsgierig: wat was de reden dat je wel voor de officiële doekjes bent gegaan? Ik heb ze zelf vastgehad voor ik besloot te gaan knutselen maar ik kon niet goed ontdekken wat nou het voordeel was, vandaar mijn vraag! Ja mooi gelockt.
  woensdag 19 april 2017 @ 12:00:54 #299
280612 gewoonmezelf87
Nu ook als mama!
pi_170327445
wij doen alles wegwerp #milieucrimineel :Y) :P

James is 6 maanden vandaag! mijn baby gewoon alweer n half jaar!

stats:
67cm
6885 gram
2 tanden
rolt om en is 99% vd tijd vrolijk.
O+

mijn kabouter.

quickgrid_201741911449126_zpsgkuurb6z.jpg
S. 2014
J. 2016
  woensdag 19 april 2017 @ 12:15:57 #300
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_170327795
Een half jaar alweer! Gefeliciteerd met je mooie mannetje, GM O+
  woensdag 19 april 2017 @ 12:16:09 #301
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_170327804
Oh, dicht :)
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')