abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 12 april 2017 @ 21:49:42 #1
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_170179180
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Game on! *O*
..
pi_170179305
Selv :*
  woensdag 12 april 2017 @ 21:53:36 #3
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_170179342
Ik liep vanavond nog langs de praktijk van de logopediste waar wij heen gingen met onze 5 dagen oude Max, die niet meer dronk dan 20cc. Zo fijn hoe zij - in huiskamersetting - ging meekijken met hoe we het deden en waar we tegenaan liepen. Het was een doorbraak en haar tips hielpen. We zaten toen ook zo vast.

Misschien heb je er iets aan, Selvaria? Kan me ook voorstellen dat nóg iemand erbij halen ook voor onrust zorgt, waar je juist vanaf wil, maar wij hebben er veel aan gehad.
pi_170179401
Ach lieve selv, wat rot. :*
pi_170179867
Selv :*
alweer spruw ;( dat helpt natuurlijk ook niet mee.
Gelukkig is je meisje verder wel vrolijk O+
pi_170180352
Selv: geef je zelf steeds de fles of iemand anders? Ook al geprobeerd om zelf niet in huis -of althans niet in dezelfde kamer- te zijn als ze de fles krijgt? Waarschijnlijk roep ik allemaal dingen die je al geprobeerd hebt, maar wilde het toch even vragen :*
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 12 april 2017 @ 22:20:06 #7
269689 crew  Viv
pi_170181472
Selv wat kut. Heb geen gouden tip voor je maar hoop dat dit een fase is die snel voorbij gaat.

Heb je het idee dat het echt de tepel is die ze niet van een fles wil of meer de warmte, geborgenheid en jouw geur? Die laatste waren bij een vriendin een probleem en toen is haar man met kleding die door haar gedragen was huid op huid contact met de baby gaan maken (kleding dus gedrapeerd om zijn schouders en blote mannenborst) terwijl hij een philips natural gaf. Dat bleek na een paar keer te helpen. Vond het merkwaardig en uniek genoeg om toch even te delen.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_170182885
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 22:17 schreef kazy het volgende:
Selv: geef je zelf steeds de fles of iemand anders? Ook al geprobeerd om zelf niet in huis -of althans niet in dezelfde kamer- te zijn als ze de fles krijgt? Waarschijnlijk roep ik allemaal dingen die je al geprobeerd hebt, maar wilde het toch even vragen :*
Ikzelf, mijn man als ik thuis ben, mijn man als ik niet thuis ben, oma als ik thuis ben, oma als ik niet thuis ben, dat zijn de smaken die we geprobeerd hebben.

Bedankt voor al jullie tips, inzichten en het begrip. Ik slaap er even een (paar) nachtjes over en kijk dan wel of we nog ergens anders hulp zoeken of zo door blijven gaan en heel heel heel hard hopen dat het binnen nu en een paar weken beter gaat.
  donderdag 13 april 2017 @ 00:23:48 #10
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_170183916
Och Selv, ik hoop toch zo dat het snel beter zal gaan. Echt slopend zo. Heel veel :*
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  donderdag 13 april 2017 @ 01:58:56 #11
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_170184482
Oh, dat is echt niet tof Selv :{ Ik kan me voorstellen dat je er zenuwachtig van wordt.

Dochter van een vriendin weigerde ook de fles en zij hadden idd baat bij prelogopedie.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_170184810
Sterkte Selvaria :*
Zou een calma speen kunnen werken? Die heeft alleen een melkstroom als het kindje zuigt toch? Geen ervaring mee verder.

M is zielig en heeft gespookt vannacht. Tijdje op mij geslapen. Nog steeds geen verhoging. Denk misschien iets met haar oren, of gaat dat altijd gepaard met koorts? Overdag is ze wel gewoon vrolijk.
  donderdag 13 april 2017 @ 06:57:54 #13
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_170184824
Begreep van crèche leidster dat bij bijvoorbeeld tanden die door komen de oren soms vervelend doen qua druk en dat beetje met hoofd omhoog leggen dan prettiger kan zijn soms
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_170184898
Miez, de Calma moet ik nog proberen, maar moet ik nog even zoeken. Op zich hebben we nu dus wel een speen die ze pakt, maar als ze dan melk in haar mond voelt laat ze het weglopen, of drinkt ze tnt maar 20 of 30cc, het maakt dan niet uit of er (verse) bv of kv in zit.

Prelogopedie klinkt nog wel als iets om te overwegen. ^O^
pi_170184959
Hier lag het slechte drinken echt aan de speen. Pas na 3 maanden en zoveel spenen verder hadden we DE speen voor hem.
Hopelijk gaat dat bij jullie wel wat sneller :7

Miezz wat sneu
Hier ook een klein spookje. Stijn is flink verkouden en ik denk dat zijn voor tanden eraan komen. Er zitten daar iig 2 hele dikke rode bobbels
Wat is het toch een lieverd O+ hij kruipt helemaal tegen je aan als je hem troost zo schattig.

[ Bericht 0% gewijzigd door ikke_84 op 13-04-2017 08:22:30 ]
pi_170185795
Niet dat ik Selvaria ben maar ik praat gewoon mee over hetzelfde onderwerp.
Waar ik zelf nog benieuwd naar ben is een natuurrubberspeen voor een fles.
Natuurrubberfopspeen pakt ze soms wel inmiddels. Echt heel soms. Meestal alleen sabbelen of bijten :').
Calma heb ik ook geprobeerd, werkte voor 10ml ofzo. (Is ook maar het tweede dat ik geprobeerd heb :D.)
  donderdag 13 april 2017 @ 09:32:06 #17
335033 kuifmees
Vogeltjes overal
pi_170185975
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 07:15 schreef Selvaria het volgende:
Miez, de Calma moet ik nog proberen, maar moet ik nog even zoeken. Op zich hebben we nu dus wel een speen die ze pakt, maar als ze dan melk in haar mond voelt laat ze het weglopen, of drinkt ze tnt maar 20 of 30cc, het maakt dan niet uit of er (verse) bv of kv in zit.

Prelogopedie klinkt nog wel als iets om te overwegen. ^O^
Hier ook goede ervaring met de prelogopediste. Mijn jongste kreeg het drinken uit de fles ook maar moeilijk onder de knie. Kreeg af en toe wat binnen, maar het was meer spelen/sabbelen wat hij deed. Ik had geen zin om zelf weken aan te klooien, gefrustreerd te raken en ondertussen een voorraad aan verschillende flesjes/spenen op te bouwen. Ze keek mee met een voeding. Keek naar de mondmotoriek. Wij kwamen uit bij de dr Brown fles, met de smalle hals. Niet die brede, die zogenaamd beter is voor borstkindjes. Die hadden we al geprobeerd, daar snapte mijn zoon de ballen van. De reguliere Brown fles ging veel beter. Het was ook de ervaring van de prelogopediste dat de meeste baby's prima uitkwamen met de reguliere Brown.

Maar ook met deze fles moesten we wel oefenen. Hij nam gewoon de fles niet serieus als voedingsbron. Tip van de lactatiekundige: bij elke voeding (overdag) het flesje, met een beetje voeding erin, erbij. Houdt het ontspannen en gezellig. Begin met het flesje, beetje spelen, uitproberen. Heeft het kind geen interesse meer, dan de borst. Ik kolfde 's avonds zo'n 75-100 cc. Ik deed 25cc alvast in een flesje, en als ik ging voeden, even opwarmen en ik kon met hem gaan zitten. Na de voeding zette ik het volgende flesje met 25cc weer klaar. Zo kon ik zonder al te veel moeite 3-4x per dag oefenen. Dat maakte hier wel het verschil. Na 3/4 dagen, ging het al veel beter, en kon ik de oefenfrequentie terugschroeven.
  donderdag 13 april 2017 @ 09:34:03 #18
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_170186019
Volgens mij hoef je geen koorts te hebben bij (beginnende) oorontsteking, Miez. Bij peuter was het meestal tandjesleed als het alleen 's avonds/s nachts was.

Stijn ook aan het spoken. Beterschap!

Ik heb een plakbaby en een plakpeuter, ze maken nu al ruzie over wie waar op mijn schoot mag.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_170186156
Ik heb vanochtend M haar tandvlees nog uitgebreid gevoeld en ik voelde geen bobbels o.i.d., ook niets te zien, dus denk niet dat het tandjes zijn. We gaan het in de gaten houden!
Normaal gaat ze vrijdags naar het kdv, maar omdat het goede vrijdag is zijn ze dicht. Dus vanaf morgen lang weekend, kan ze lekker tegen mij aanhangen als het nodig is.

Ze slaapt bij ons in bed, misschien kan ik wel een opgevouwen hydrofiel o.i.d. onder het hoeslaken doen zodat haar hoofd wat hoger ligt, of zeg ik nou weer iets supergevaarlijks? :+
  donderdag 13 april 2017 @ 09:46:30 #20
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_170186210
Is het morgen goede vrijdag? :@ Even kijken of onze kdv wel open is! :o
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  donderdag 13 april 2017 @ 09:47:14 #21
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_170186222
Kan prima, zo mini is ze niet meer en al die eerste gevaren zijn sowieso wel geweken ook :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 13 april 2017 @ 09:47:26 #22
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_170186225
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 09:46 schreef Sylver_ het volgende:
Is het morgen goede vrijdag? :@ Even kijken of onze kdv wel open is! :o
_O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 13 april 2017 @ 09:53:09 #23
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_170186302
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 09:47 schreef Molo het volgende:

[..]

_O-
Ze zijn gelukkig gewoon open :D
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_170186359
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 09:53 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Ze zijn gelukkig gewoon open :D
Heb ik een lui kdv gekozen? ;( :+
Maar eigenlijk komt het wel goed uit, na deze prutnachten wil ik wel een extra dagje vrij :P
  donderdag 13 april 2017 @ 09:58:57 #25
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_170186397
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 09:56 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Heb ik een lui kdv gekozen? ;( :+
Maar eigenlijk komt het wel goed uit, na deze prutnachten wil ik wel een extra dagje vrij :P
Misschien zijn anderen wel 5-5 vrij/dicht ofzo.
Verschilt natuurlijk per werkgever

Mijn kind hier weigert het superlekkere bordje pap wat ik eens wilde proberen. Kreeg de hele bende hoppaaaa in mijn gezicht gefonteind :')

Toch fijn dat ze mijn briljante humor gekregen heeft :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Molo op 13-04-2017 11:06:24 ]
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_170186977
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 09:58 schreef Molo het volgende:

[..]

Misschien zijn anderen wel 5-5 vrij/dicht ofzo.
Verschilt natuurlijk per werkgever

Mijn kind hier weigert het superleukkeren bordje pap wat ik eens wilde proberen. Kreeg de hele bende hoppaaaa in mijn gezicht gefonteind :')

Toch fijn dat ze mijn briljante humor gekregen heeft :')
:')
Wel een goede spraak oefening, dikke derrie pap uitspugen. Daar is kracht voor nodig.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  donderdag 13 april 2017 @ 10:47:31 #27
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_170187042
Dan liever andere spraakoefeningen :P Alhoewel. Die van mij kan gíllen, niet normaal. Heel kort en heel hoog, dat je denkt dat er een brandmelder afgaat.

Hij ligt zijn tukje te doen, ingepakt als een panda in de wagen, zodat ik 'm zo kan meenemen zonder wakker te worden (tenzij er een ¤#% kind in de lift stapt en schreeuwt: EEN BABY EEN BABY!), want lekker lunchen met mijn zus.
  donderdag 13 april 2017 @ 10:55:00 #28
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_170187112
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 10:47 schreef Quoi het volgende:
tenzij er een ¤#% kind in de lift stapt en schreeuwt: EEN BABY EEN BABY!
Dat gaat die van jou over een paar jaar ook doen hoor O+.

Veel plezier met je zus!
KuikenGuppy
pi_170187426
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 10:55 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat gaat die van jou over een paar jaar ook doen hoor O+.

Veel plezier met je zus!
Dit en daarbij, een beetje baby slaapt daar wel doorheen hoor :P
S. 2014
J. 2016
pi_170187452
Ja maar hij is niet meer een baby, niet eens een beetje :P.
pi_170187518
Mijne wordt daar ook wel wakker van hoor.

Straks hebben we allemaal #$% kinderen en schreeuwende pubers die ons de slechtste ouders ooit vinden en dan de muziek keihard aanzetten enzo O+ zin in! :+
  donderdag 13 april 2017 @ 11:34:29 #32
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_170187576
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 11:22 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Dit en daarbij, een beetje baby slaapt daar wel doorheen hoor :P
Hoax!

:+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_170187803
Zojuist op mijn Facebook een suggestieve post van het kraambureau dat ik heb gebruikt dat ze nu een matchmaker programma hebben waarbij ze de kraamhulp zoeken die bij jouw mensen past.
En ik maar denken dat het intake gesprek daarvoor was. 8)7 Maar toch bedankt voor het verpesten van mijn kraamperiode.

-kipfilet knip-

[ Bericht 19% gewijzigd door ReginaFalange op 14-04-2017 09:58:30 ]
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_170188153
Jezus tering Regina ;( :'(
  donderdag 13 april 2017 @ 12:16:55 #35
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_170188191
Oh darn, Regina. Misschien maar goed dat het kraambureau nu een matchmaker programma opzetten ;(

Kreeg je op dag 6 nog een nieuwe?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_170188255
Nee, we kregen geen nieuwe want feestdagen niet genoeg mensen bla bla.
Maar had ook echt geen zin meer in een 4e kraamhulp in huis.

Ik ben gewoon direct naar de verloskundige gegaan elke keer als ik een vraag had of als een controle nodig was. Ze hadden er begrip voor.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_170188284
Teeeering Regina. :'(
  donderdag 13 april 2017 @ 12:26:08 #38
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_170188322
Kan me voorstellen dat je niet op een vierde zat te wachten, maar lijkt me ook wel erg zwaar zonder goede kraamhulp :{
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  donderdag 13 april 2017 @ 12:31:30 #39
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_170188414
Godsamme dat klinkt kut...
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_170188487
Nu ik het terug lees klinkt het eigenlijk best wel heftig. Terwijl ik toen echt in een soort overlevingsfase zat en vond dat ik het wel kan handelen.

Al klinkt dat ook zwaar overdreven want een week overleven in je eigen pyama (vol met babyspuug) in je eigen huis met nota bene een uit de kluiten gewassen gezellige kerstboom in de kamer klinkt helemaal niet als overleven.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_170188640
Wat een verhaal, Regina. :|W .

Van die termijn is heel vaag zeg. Want 13 weken of 8 weken zwanger zijn, is toch een heel groot verschil? En dan zat je er zelf ook een maand naast en dacht je al zwanger te zijn terwijl je het nog niet was? Of was je onverwacht zwanger en kwam je er laat/later achter? Nouja, goed, ik zit hier even mijn hoofd over te breken. :P .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_170188766
quote:
2s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:47 schreef Franny_G het volgende:
Wat een verhaal, Regina. :|W .

Van die termijn is heel vaag zeg. Want 13 weken of 8 weken zwanger zijn, is toch een heel groot verschil? En dan zat je er zelf ook een maand naast en dacht je al zwanger te zijn terwijl je het nog niet was? Of was je onverwacht zwanger en kwam je er laat/later achter? Nouja, goed, ik zit hier even mijn hoofd over te breken. :P .
Zat ik ook mijn hoofd over te breken, met 8 weken kan je ook nog geen geslacht zien toch?

Heftig RF ;( Fijn dat het nu zo goed gaat met goedzakje! Heb je nog een klacht ingediend bij het kraambureau of laat je het zitten?
pi_170188787
quote:
2s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:47 schreef Franny_G het volgende:
Wat een verhaal, Regina. :|W .

Van die termijn is heel vaag zeg. Want 13 weken of 8 weken zwanger zijn, is toch een heel groot verschil? En dan zat je er zelf ook een maand naast en dacht je al zwanger te zijn terwijl je het nog niet was? Of was je onverwacht zwanger en kwam je er laat/later achter? Nouja, goed, ik zit hier even mijn hoofd over te breken. :P .
Ik zat daar ook mn hoofd over te breken, ook omdat met 8 weken t geslacht nog niet te zien is..

maar een flink heftig verhaal zeg jezus!!
S. 2014
J. 2016
pi_170188800
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:54 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Zat ik ook mijn hoofd over te breken, met 8 weken kan je ook nog geen geslacht zien toch?

Heftig RF ;( Fijn dat het nu zo goed gaat met goedzakje! Heb je nog een klacht ingediend bij het kraambureau of laat je het zitten?
Met 13 volgens mij ook niet hoor.. die snap ik ook even niet.
Verder wel rot dat die periode anders is gelopen dan je vooraf had bedacht, RF.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_170188822
Dat 5 weken moest dus 5 dagen zijn. Sorry.

Met 13 weken was het geslacht heel duidelijk te zien. Maar hij heeft ook hele goede apparatuur.
Was trouwens 8 weken zwanger toen ik er achter kwam.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_170188845
Lurker hier. Wow, klinkt verschrikkelijk heftig Regina! Hoe is het me je goedzakje afgelopen? Is ie thuis mogen blijven en is ie lekker gaan drinken?
pi_170188874
Goedzakje is bijna 16 weken oud en doet het supergoed. Bleek reflux te hebben maar dankzij Nutriton bijna geen last meer van op een incidentele verrassings-spuug na.

Dat geluid wat hij de eerste nacht maakte heeft hij daarna ook nooit meer gemaakt. Ik heb het idee dat ze hem beter nog een nachtje langer hadden kunnen houden. Maar het is allemaal goed gekomen.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_170189161
Heftige tijd moet dat geweest zijn Regina!! En echt, die kraamhulp!!
  donderdag 13 april 2017 @ 13:43:21 #49
149959 SQ
snelle trees
pi_170189549
Dat klinkt weinig ontspannen ReginaFalange. ;(
Bij welke kraamzorgorganisatie zat je?
disclaimer
pi_170189593
Jeetje Regina, wat heftig en wat een ellende zeg met die kraam. :{ Fijn dat het nu zo goed gaat!
  donderdag 13 april 2017 @ 13:45:47 #51
149959 SQ
snelle trees
pi_170189599
En ik wil nog een dikke knuffel aan selvaria geven :* ook al wéét je dat het uiteindelijk echt helemaal goed komt, als je er middenin zit is het zo vreselijk klote. Ik hoop echt dat je kleine stugge (het ligt vast aan de woonplaats) snel gewoon de fles gaat pakken !
disclaimer
pi_170189631
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 13:45 schreef Stormqueen het volgende:
En ik wil nog een dikke knuffel aan selvaria geven :* ook al wéét je dat het uiteindelijk echt helemaal goed komt, als je er middenin zit is het zo vreselijk klote. Ik hoop echt dat je kleine stugge (het ligt vast aan de woonplaats) snel gewoon de fles gaat pakken !
Bedankt. :*

Ik zei gisteren al tegen mijn man: als ik nu de garantie heb dat het over 1 of 2 maanden over is zou ik me ergens druk om maken, maar die onzekerheid over hoe het straks gaat vind ik echt naar.
pi_170189785
Wat een verhaal RF
Zwangerschapsvergiftiging is klote en een slechte start bij je kleintje helemaal ;( heb je dat inmiddels wel een plekje kunnen geven?
Klote dat je kraamtijd niet was zoals gehoopt. In die tijd zou je vertroeteld moeten worden terwijl je lekker op bed ligt uit te rusten.

Mijn baby heeft de voer en water bak van de hond ontdekt }:|
Hij sjeest er steeds in 1 streep op af en dan lekker spetteren of met brokken gooien. Leuk deze fase :')

Miezz tandjes hoef je niet gelijk te zien of te voelen. Onder het tandvlees kan er een hoop gebeuren waar ze last van hebben zonder dat je het ziet.
Of andersom zoals nu bij Stijn. Ik zie nu 2 dikke bobbels maar dat wil nog niet zeggen dat ze snel door zijn ( :'( :+ )
pi_170190150
+1 op Stormqueen Selvaria, snap helemaal dat juist die onzekerheid zo rottig is, al weet je inderdaad dat het wel goed gaat komen, in zo'n periode wil je gewoon graag weten wannéér.

En wat een verhaal RF! Fijn dat hij het nu zo goed doet!

Misschien heb ik niet helemaal goed meegelezen maar Mies, ik was nog benieuwd naar het slaapconsult, al gehad?

Ik vind jou altijd zo leuk enthousiast posten over je baby ikke :D lekker beeldend. 8-)

Mijn baby is alweer 15 weken vandaag. Opeens helemaal niet zo mini meer. :o
pi_170190179
Haha Ikke, straks gaat hij de brokjes eten :9
Ik maakte gister de fout om naar de wc te gaan en M in de woonkamer te laten. Kan wel, dacht ik. En toen gooide ze de lamp om :') (Nee, niets is kapot :+)

Man stuurt me net deze foto :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_170190231
Haha ikke! _O- Dat is ook mijn toekomst met die bakken gok ik. :D

Mijn baby is vandaag een maand oud. :o Ik vloei 1.5 week niet meer dus zijn we samen in bad gegaan. Lachen dat ie deed! O+
  donderdag 13 april 2017 @ 14:34:19 #57
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_170190664
RF WTF! :o |:( 8)7

Miezz haha _O-

Ikke.. lekker brokjes :P

Gaat snel hé Helio!

Cygne aww wat schattig! In bad gaan met mijn ventjes is echt een grote hobby van mij.
Voeden in bad vindt ik ook zo gezellig O+
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_170190748
Oh dat gaan we de volgende keer proberen dan. O+
  donderdag 13 april 2017 @ 14:40:51 #59
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_170190807
Phehehe, briljante baby's ja :D

Hier is het steeds als ik naar toilet ga het tofste om over mijn ondergoed heen te hangen en dan het vuilnisbakje te klepperen :')

Ik ben nog niet gewend aan een kruipende baby (en ze is snel ook!) En ja ik zeik altijd met de deur open :')

Miezz, leuk die open kastjes, dat wordt nog wat _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_170191686
Hahahaha die kruipende kindjes O+ O+ O+
Hier 7 weken dus dat duurt gelukkig nog wel even :7
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_170192013
Ik heb de minder leuke kraamtijd wel een plekje kunnen geven. Waarschijnlijk was het met een fijne kraamhulp ook niet zo fijn geweest omdat Goedzakje gewoon echt niet lekker was.

Maar echt die kraamhulp.. een vrouw die net bevallen is wakker maken omdat je zelf koffie wil. }:|

Ik hoop dat het snel beter gaat Selvaria. Het komt natuurlijk een keer wel goed, maar daar heb je nu niks aan. Als je er bijna doorheen zit heb je niks aan volgende maand of later.
Heb je meer familie en vrienden die een keertje kunnen oppassen? Al is het maar om even te slapen en een asociaal lange douche te nemen.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  donderdag 13 april 2017 @ 15:45:10 #62
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_170192146
Haha Ikke, ik zie het al helemaal voor me :D
En Miez, die foto :D

Regina serieus omdat zij koffie wilde? :o
Heb je dit alles ook gemeld aan het kraambureau? Ik ben wel benieuwd wat hun reactie erop was.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_170192192
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 15:38 schreef ReginaFalange het volgende:
Ik hoop dat het snel beter gaat Selvaria. Het komt natuurlijk een keer wel goed, maar daar heb je nu niks aan. Als je er bijna doorheen zit heb je niks aan volgende maand of later.
Heb je meer familie en vrienden die een keertje kunnen oppassen? Al is het maar om even te slapen en een asociaal lange douche te nemen.
Oh, dat lukt allemaal wel met baby in huis (als grote zus op de opvang is tenminste :+ ), ze is heel blij en lief en chillt/slaapt meerdere momenten per dag zo'n drie kwartier in de box, dus dat is het probleem helemaak niet. Ik vind het gewoon benauwend dat ik qua voeden niet weet hoe het straks gaat. Ik zou wel weer eens aso lang naar de kapper willen, maar ik durf haar nu niet 3+ uur bij man achter te laten, want wa als ze honger krijgt? Dat hebben we al eens geprobeerd en toen huilde ze alleen, maar ze ziet (zoals iemand anders ook al zei) de fles niet als voeding, daarvoor is de borst.

Anyhow, alleen plassen is inderdaad wel verleden tijd met kruipende baby's. Mijn dreumes gaat ook nog steeds met me mee als ik moet plassen, gaat dan met haar kleren aan op het potje zitten, zegt dat ze ook (! :') ) moet poepen, maakt luide HNNNG-geluiden en verkondigt trots dat ze klaar is met poepen. _O-
pi_170192426
Sylver: Ja! Zij wilde koffie dus ze maakte mij wakker. Terwijl ze verdomme wist dat ik 's nachts amper sliep (want hij wilde elk uur drinken en dan weer spugen en dan weer kreunen van de pijn van het spugen etc) en overdag moest ik de hele vertaler spelen dus kon ik ook niet slapen.

Het kraambureau zei "Jammer dat we niet aan al jullie wensen hebben kunnen voldoen". En daarmee was het volgens hen klaar. Het was Welkom kraamzorg trouwens.

Selvaria: Ja, dat is echt kut. Is er een mogelijkheid om bijvoorbeeld een goede thuiskapster te zoeken? Wassen, knippen, verven en een uitgebreide hoofdmassage. Spreek je af dat je man voor de baby zorgt en als het echt niet gaat kun je desnoods tijdens het knippen voeden. Misschien even een welverdiend compromis?

Oh en goedzakje net voor het eerst in zijn bakfiets geweest en het was zo gezellig.

[ Bericht 5% gewijzigd door ReginaFalange op 13-04-2017 16:14:47 ]
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  donderdag 13 april 2017 @ 16:53:09 #65
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_170193348
"Koffie" is ook zo'n compleet ander woord in het Engels 8)7.
KuikenGuppy
  donderdag 13 april 2017 @ 16:59:30 #66
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_170193441
Nou, dat was goede leesstof bij thuiskomst RF. Wat een ellende! Goed dat er kraamzorg is, maar wat kan het af en toe fout gaan. Hier versleten we 3 (of 4?) kraamhulpen (en een niet-drinkend kind en ziekenhuisopname) en heb ik op een gegeven moment gezegd: kom maar niet meer. Ik kreeg overigens later een knuffeltje opgestuurd als excuses.

Gelukkig is het goedgekomen met jullie. Hoe ging het in de bakfiets mèt baby? Al wat meer bedreven in het nemen van bochten? Of ben je in een rechte lijn naar huis gefietst?

Net thuis en ik zet Max op de grond en hij schuifelt de kamer door - het zij achteruit, maar dat maakt niet uit w/
pi_170193481
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 16:53 schreef Burdie het volgende:
"Koffie" is ook zo'n compleet ander woord in het Engels 8)7.
Gnorf
pi_170193935
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 13:53 schreef ikke_84 het volgende:
Mijn baby heeft de voer en water bak van de hond ontdekt }:|
Hij sjeest er steeds in 1 streep op af en dan lekker spetteren of met brokken gooien. Leuk deze fase :')
Ik was me in robotstofzuigers aan het verdiepen, sommige hebben een functie dat je een gebied kan afbakenen, met als voorbeeld dat de stofzuiger de voerbakken van de hond of kat niet aanstoot! Misschien is die functie ook in je baby te implementeren?
  donderdag 13 april 2017 @ 17:38:48 #69
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_170194026
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 17:32 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Ik was me in robotstofzuigers aan het verdiepen, sommige hebben een functie dat je een gebied kan afbakenen, met als voorbeeld dat de stofzuiger de voerbakken van de hond of kat niet aanstoot! Misschien is die functie ook in je baby te implementeren?
:D
pi_170197697
Ja, het is denk ik heel erg geluk hebben met kraamhulp. Vond het sowieso gek, een vreemde die mijn enorme kraam onderbroeken ging wassen in mijn huis.

Eigenlijk ging het super goed met baby in bakfiets. Hij zat ook zo lekker en ging meteen een tukkie doen. Bochten en zelfs rotondes gingen probleemloos. Hiep hiep hoera we zijn dus weer mobiel.

Babies in hondenbakken. En wat vinden die honden daar nou van? :D
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_170197760
Over welkom kraamzorg hoor ik wel vaker gekke dingen. De kraamverzorgster die hier was vertelde ook dat ze daar met een rooster werken, schijnt uitzonderlijk te zijn in de kraamzorg. Nadeel daarvan is dus ook dat de kans op veel kraamverzorgsters in één kraamweek heel groot is. En als het dan ook nog zulke mafkezen zijn....
pi_170197827
Ik was zo stuk dat al m'n schaamte weg was :D. Gelukkig had ik ook wel een fijne kraam, had het kraambureau goed uitgezocht bij mijn wensen O+.
pi_170198321
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 20:27 schreef Unihipili het volgende:
Ik was zo stuk dat al m'n schaamte weg was :D. Gelukkig had ik ook wel een fijne kraam, had het kraambureau goed uitgezocht bij mijn wensen O+.
Ik had ook een fijne.. Mocht er een tweede komen ga ik zeker vragen of ze weer wilt komen.
  donderdag 13 april 2017 @ 20:43:44 #74
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_170198411
Gut, ik weet nog dat ze het telkens in het dossier had over mijn 'onderkantje' :{ In die week heb ik een hoop nieuwe termen gehoord.
  donderdag 13 april 2017 @ 20:50:03 #75
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_170198622
Onderkantje :D

Ik sta neutraal tegenover mijn kraamhulp deze keer.
Ik kon wel met terugwerkende kracht de kraamhulp die ik destijds bij peuter had extra waarderen. Het was een hele jonge meid, maar die wist wel van aanpakken. Alles was super schoon en zorgde ook goed voor mij wat betreft eten en drinken. Ik voelde me alleen met de controles bij mij niet zo op m'n gemak.

Eigenlijk heeft het kraamzorgbureau niet zo goed naar mij geluisterd, want ik had nu maar 1 wens; niet een hele jonge meid. Ik kreeg dus een meid die net klaar was met de opleiding :P
Maargoed, voelde me nu oke met de controles. Ze wist alleen niet zo van aanpakken en zat regelmatig niks te doen. Ik ben niet zo goed in delegeren, dus als ze vroeg of ze nog iets kon doen wist ik niet veel meer te verzinnen en stuurde d'r maar naar huis, maar zat vervolgens wel nog met een natte was in de wasmachine.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_170198713
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 20:43 schreef Quoi het volgende:
Gut, ik weet nog dat ze het telkens in het dossier had over mijn 'onderkantje' :{ In die week heb ik een hoop nieuwe termen gehoord.
Gelukkig heb ik die term geen een keer gehoord. Niet in het ziekenhuis, niet in het kraambed thuis...
pi_170199098
Ik mocht niet trap lopen van de eerste kraamhulp. Ging ze helemaal hysterisch doen over mijn onderkantje.

Talking about onderkantjes..

Iemand die nu de rekenkamer kijkt over chlamidia? Ik ben echt spontaan onvruchtbaar geworden van de stem van de man in het lab.
En dan zegt hij ook nog "bij vrouwen slinger je het wattenstaafje een paar keer inwendig rond". Hoe ruim denk je dat het gemiddelde "onderkantje" is?!
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_170199250
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 20:52 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

Gelukkig heb ik die term geen een keer gehoord. Niet in het ziekenhuis, niet in het kraambed thuis...
Ik ook niet.
Mijn eerste kraamhulp was ook heel jong maar echt heel kordaat. Ik denk dat voor een groot deel dankzij haar de bv gelukt is.

Ze had ook onze humor en ging gewoon mee in wat wij wilden.
pi_170199452
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 20:50 schreef Sylver_ het volgende:
Onderkantje :D

Ik sta neutraal tegenover mijn kraamhulp deze keer.
Ik kon wel met terugwerkende kracht de kraamhulp die ik destijds bij peuter had extra waarderen. Het was een hele jonge meid, maar die wist wel van aanpakken. Alles was super schoon en zorgde ook goed voor mij wat betreft eten en drinken. Ik voelde me alleen met de controles bij mij niet zo op m'n gemak.

Eigenlijk heeft het kraamzorgbureau niet zo goed naar mij geluisterd, want ik had nu maar 1 wens; niet een hele jonge meid. Ik kreeg dus een meid die net klaar was met de opleiding :P
Maargoed, voelde me nu oke met de controles. Ze wist alleen niet zo van aanpakken en zat regelmatig niks te doen. Ik ben niet zo goed in delegeren, dus als ze vroeg of ze nog iets kon doen wist ik niet veel meer te verzinnen en stuurde d'r maar naar huis, maar zat vervolgens wel nog met een natte was in de wasmachine.
hier moest de stagiare de controles doen. voelt wat akward idd. :P

verder waren de kraamzusters echt tof!
S. 2014
J. 2016
  donderdag 13 april 2017 @ 21:19:02 #80
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_170199875
Wij hadden zo'n heerlijke kraam dit keer O+. Bij Kuiken ook hoor, maar deze vrouw kon zoooo lekker koken! :9 We hadden zo'n maaltijdbox besteld, maar hadden uiteraard geen tijd om de bijbehorende recepten te maken. Zij heeft zich echt zo lopen uitleven met alle gekke ingrediënten... stoofpeertjes, Surinaamse pompoensoep, salades, broodjes, etc etc. En dan kreeg ze ook nog eens dagelijks het hele huis aan kant en de was gedaan. Ik mis haar nog dagelijks.
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')