abonnement Unibet Coolblue
pi_171069488
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 22:35 schreef Remco_h het volgende:
ik lees hier even mee!

mijn crockpot staat regelmatig aan vooral in de winter voor stoofvlees!
de tijden in de recepten (10-12 uur voor rundvlees bijv) haal ik nooit, sucade lappen vallen na een uur of 8 echt al uit elkaar, kan dat komen door de verschillende merken?
vast wel. en ook hoeveel liter je pan is en hoe vol je hem propt.
:]
  dinsdag 6 juni 2017 @ 12:46:12 #103
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_171496145
geen aandelen, maar zag het toevallig staan.

  zondag 6 augustus 2017 @ 18:44:45 #104
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_172951825
Ik heb een tijdje terug de hoisin chicken die Kaatje aanraadde op. Zo lekker :o

Ergens in deze reeks staat een recept voor kip met pindasaus, ik weet niet meer van wie. Ik vond het een maf recept maar toch leek het me lekker. En dat was het ook, echt een verrassing :9
SPOILER: mijn versie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb nog een heerlijk met Mexicaanse kip bedacht. Nou ja, geïnspireerd door een of andere site. Al getest en goedbevonden door users uit de CUL slowchat :7
SPOILER: Mexicaanse kip
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb geëxperimenteerd met het aanbakken van kip. Het maakt geen bal verschil. Ik ga ze ongebakken in de cooker doen in het vervolg. Dijen ontdoen van vet is ook onnodig gebleken. Ik heb nog nooit een stukje vieze flieber geproefd met onschoongemaakte dijen.

Dinsdag maak ik enchilada quinoa. Ben benieuwd. Hebben jullie nog iets leuks gemaakt?

[ Bericht 0% gewijzigd door Lucky_Strike op 06-08-2017 18:54:45 ]
Spoilers!
pi_173005009
De enchiladaquinoa was lekker! Er leek erg veel vocht in het recept te moeten maar het klopte dus wel. Ik had niet naar het recept geluisterd en kon er later nog wat water bij doen. Ik heb na 2,5 uur de tweede helft van de saus en de kaas toegevoegd zodat ik tussendoor kon roeren. Het heeft hier te lang opgestaan, volgens recept. Maar 4 uur op low was ook wel goed geweest.

Heeft een van jullie al eens risotto, parelcouscous, grutten, pasta of rijst in de slowcooker gedaan?
Spoilers!
pi_173006493
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 21:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
De enchiladaquinoa was lekker! Er leek erg veel vocht in het recept te moeten maar het klopte dus wel. Ik had niet naar het recept geluisterd en kon er later nog wat water bij doen. Ik heb na 2,5 uur de tweede helft van de saus en de kaas toegevoegd zodat ik tussendoor kon roeren. Het heeft hier te lang opgestaan, volgens recept. Maar 4 uur op low was ook wel goed geweest.

Heeft een van jullie al eens risotto, parelcouscous, grutten, pasta of rijst in de slowcooker gedaan?
Risotto wel gedaan, maar per ongeluk op H gezet. Ik kon 't eruit bikken. Geen succes dus. Laatst op een andere manier. Risottorijst in een ovenschaal. Bouillon erbij en bv champignons en dat (geen idee hoe heet/lang) in de oven. Heerlijk en geen last van zere polsen door het roeren.
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 22:15:23 #107
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_173006670
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 22:08 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Risotto wel gedaan, maar per ongeluk op H gezet. Ik kon 't eruit bikken. Geen succes dus. Laatst op een andere manier. Risottorijst in een ovenschaal. Bouillon erbij en bv champignons en dat (geen idee hoe heet/lang) in de oven. Heerlijk en geen last van zere polsen door het roeren.
}:|
pi_173006766
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 22:15 schreef RobinOok het volgende:

[..]

}:|
Ja, ik stond ook heel raar te kijken en dacht, proberen waard. Een "echte" risotto is heel heel veel lekkerder. Maar als je daarna niet eens meer je lepel naar je mond krijgt is dit een prima alternatief.
We have far more in common than that which devides us..
pi_173015792
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 21:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
De enchiladaquinoa was lekker! Er leek erg veel vocht in het recept te moeten maar het klopte dus wel. Ik had niet naar het recept geluisterd en kon er later nog wat water bij doen. Ik heb na 2,5 uur de tweede helft van de saus en de kaas toegevoegd zodat ik tussendoor kon roeren. Het heeft hier te lang opgestaan, volgens recept. Maar 4 uur op low was ook wel goed geweest.

Heeft een van jullie al eens risotto, parelcouscous, grutten, pasta of rijst in de slowcooker gedaan?
In het recept staat dat je een blik fire roasted tomatoes en green chillies moet gebruiken. Dit kan ik hier niet krijgen, hoe heb jij dit gedaan?
pi_173016943
quote:
17s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 11:53 schreef Tree het volgende:

[..]

In het recept staat dat je een blik fire roasted tomatoes en green chillies moet gebruiken. Dit kan ik hier niet krijgen, hoe heb jij dit gedaan?
Eerst gebaald dat ik dat hier niet kan kopen. Daarna een blik tomaatblokjes gebruikt en een chilipeper. Ik had nog wel het idee om hot sauce toe te voegen op minn bord maar dat was niet nodig.

Ik had trouwens deze lekkere enchiladasaus gemaakt en daar ook een paar porties van ingevroren:http://www.recipetineats.com/enchilada-sauce-easy-classic-recipe/
Spoilers!
pi_173016971
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 12:50 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Eerst gebaald dat ik dat hier niet kan kopen. Daarna een blik tomaatblokjes gebruikt en een chilipeper. Ik had nog wel het idee om hot sauce toe te voegen op minn bord maar dat was niet nodig.
Dankjewel! Het ziet er erg lekker uit, ga het binnenkort zeker maken :)
  woensdag 9 augustus 2017 @ 12:51:50 #112
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_173016975
De zomer is het seizoen dat mijn slowcooker stof verzamelt... Maar ik lees vol interesse mee en doe ideeën op voor het najaar!
The love you take is equal to the love you make.
pi_173017015
quote:
14s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 12:51 schreef Tree het volgende:

[..]

Dankjewel! Het ziet er erg lekker uit, ga het binnenkort zeker maken :)
Zie edit.

Ik ben geen voorstander van quinoa eigenlijk maar ik had nog een pak in de kast staan. De helft is nog over dus ik denk dat ik dit recept nog eens maak wanneer de porties uit de vriezer op zijn.
Spoilers!
pi_173017026
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 12:53 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Zie edit.

Ik ben geen voorstander van quinoa eigenlijk maar ik had nog een pak in de kast staan. De helft is nog over dus ik denk dat ik dit recept nog eens maak wanneer de porties uit de vriezer op zijn.
^O^
pi_173017030
quote:
14s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 12:51 schreef Lienekien het volgende:
De zomer is het seizoen dat mijn slowcooker stof verzamelt... Maar ik lees vol interesse mee en doe ideeën op voor het najaar!
Ik vind het juist ideaal nu. Mijn caravan warmt niet op door het koken :s)
Spoilers!
  woensdag 9 augustus 2017 @ 19:04:13 #116
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173024696
Waarvoor zou je die quinoa vervangen als je dat zou 'moeten'?
Ik vind die smaak niet lekker namelijk
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173024884
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 19:04 schreef Molo het volgende:
Waarvoor zou je die quinoa vervangen als je dat zou 'moeten'?
Ik vind die smaak niet lekker namelijk
Ik denk dat het met rijst lekker is. Maar ik weet niets van rijst bereiden in de slowcooker. De quinoa nam een deel van het vocht op.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lucky_Strike op 09-08-2017 19:30:24 ]
Spoilers!
  woensdag 9 augustus 2017 @ 19:22:55 #118
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173025061
Misschien orzo ofzo?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173025210
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 19:22 schreef Molo het volgende:
Misschien orzo ofzo?
Dat is het proberen wel waard denk ik. Maar dat gaart wel snel.
Spoilers!
pi_173133347
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 21:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heeft een van jullie al eens risotto, parelcouscous, grutten, pasta of rijst in de slowcooker gedaan?
Risotto wel, volgens dit recept. Geen aanrader, de structuur van de rijst was volledig weg. Nu ik het weet zie ik het ook aan de afbeelding bij het recept dus het zal wel kloppen, het is alleen geen risotto dan denk ik. Meer hartige doorgekookte rijstebrij ;)

Ben benieuwd of iemand een ander recept heeft dat wel werkt. Anders blijf ik de risotto gewoon op de normale manier maken, waarschijnlijk sowieso lekkerder.
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_173137168
Er is een crockpot met roermechanisme. Zou je daar wel lekkere risotto mee kunnen maken?

Of in een multicooker zoals de kenwood kCook. Leuk speelgoed lijkt me dat :P
pi_173138433
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 15:17 schreef Dragonberry het volgende:
Er is een crockpot met roermechanisme. Zou je daar wel lekkere risotto mee kunnen maken?

Of in een multicooker zoals de kenwood kCook. Leuk speelgoed lijkt me dat :P
Daar heb ik ook al naar gekeken. Lijkt me ook wel wat. Maar ja...weer een ding.
We have far more in common than that which devides us..
pi_173202123
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 15:17 schreef Dragonberry het volgende:
Er is een crockpot met roermechanisme. Zou je daar wel lekkere risotto mee kunnen maken?

Of in een multicooker zoals de kenwood kCook. Leuk speelgoed lijkt me dat :P
Ik heb er net 1 besteld. Bij Like2Cook was die maar 99 euro (excl verzendkosten). Wilde wel even weten hoe dat kwam, zo goedkoop en ze zijn hun magazijn aan het opruimen.
Het constante roeren voor oa risotto lukt niet meer, en met dit ding wel. Cadeautje voor mezelf ;)
We have far more in common than that which devides us..
pi_173202294
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:44 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik heb er net 1 besteld. Bij Like2Cook was die maar 99 euro (excl verzendkosten). Wilde wel even weten hoe dat kwam, zo goedkoop en ze zijn hun magazijn aan het opruimen.
Het constante roeren voor oa risotto lukt niet meer, en met dit ding wel. Cadeautje voor mezelf ;)
oh gaaf! Ik ben heel benieuwd wat je er allemaal in kan maken en of het echt werkt.
pi_173202401
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:52 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

oh gaaf! Ik ben heel benieuwd wat je er allemaal in kan maken en of het echt werkt.
Ik ook. Leuke review gelezen op smulweb van een blogger en toen durfde ik het wel aan.
We have far more in common than that which devides us..
pi_173205377
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 15:17 schreef Dragonberry het volgende:
Er is een crockpot met roermechanisme. Zou je daar wel lekkere risotto mee kunnen maken?
Ik betwijfel of dat het probleem was. De rijst was gewoon zo zacht gekookt dat de structuur eruit was, dat lijkt me door roeren niet te veranderen toch? Eerder nog zachter. Maar nogmaals, heb maar één recept geprobeerd dus er is een goede kans dat het met een ander recept wel goed lukt :)
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_173217026
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:42 schreef LastRequest het volgende:

[..]

Ik betwijfel of dat het probleem was. De rijst was gewoon zo zacht gekookt dat de structuur eruit was, dat lijkt me door roeren niet te veranderen toch? Eerder nog zachter. Maar nogmaals, heb maar één recept geprobeerd dus er is een goede kans dat het met een ander recept wel goed lukt :)
een risotto moet veel geroerd worden om het zetmeel uit de rijst te krijgen en de juiste structuur te ontwikkelen. In een apparaat zoals de kCook kan je dus waarschijnlijk betere risotto maken dan in de slowcooker. Of gewoon een half uur roeren in een pan op het vuur ;)
pi_173220696
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 20:22 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

een risotto moet veel geroerd worden om het zetmeel uit de rijst te krijgen en de juiste structuur te ontwikkelen. In een apparaat zoals de kCook kan je dus waarschijnlijk betere risotto maken dan in de slowcooker. Of gewoon een half uur roeren in een pan op het vuur ;)
Dat laatste lukt mij dus niet goed meer, erg veel last van handen en polsen. Dus ik hoop van harte dat ding werkt.
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 21 augustus 2017 @ 20:49:26 #129
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_173308588
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 18:54 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het recept staat er al, maar is nu ook door ons officieel goedgekeurd! :9

Ik heb nu alle ingrediënten, dus dat wordt binnenkort een keer een grotere hoeveelheid maken en deels invriezen.
Vandaag vier porties vietnamees stoofvlees gemaakt. Drie porties in de vriezer, morgen portie vier eten. :9
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 21 augustus 2017 @ 20:52:27 #130
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_173308704
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 20:49 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Vandaag vier porties vietnamees stoofvlees gemaakt. Drie porties in de vriezer, morgen portie vier eten. :9
*O*
  donderdag 31 augustus 2017 @ 16:30:56 #131
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_173505294
Ik ben (nog) niet zo op zoek naar recepten, maar meer naar algemene informatie over slow cooking. Als ik video's of foto's zie van geslowcookte(?) gerechten loopt het water me in de mond. Nu ben ik al een aantal keer naar de sites van Bol en Coolblue gegaan om een slowcooker te kopen maar er is simpelweg teveel keus.

› Over het algemeen maak ik gerechten voor mezelf, maar ik zou er graag ook gebruik van willen maken als er bezoek is. Dus t/m vier personen denk ik. Hoe groot moet de slowcooker dan zijn?
› Wat zijn goede/betrouwbare merken voor slowcookers?
› Als het voedsel in zo'n slowcooker zit, hoe je er dan echt niets meer aan te doen? Roeren ofzo?
› Zijn ze veilig? Ik lees dat mensen het vooral 's ochtends aanzetten en dan na hun werkdag een maaltijd hebben. Je kunt gewoon van huis zonder problemen?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_173507842
quote:
7s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 16:30 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik ben (nog) niet zo op zoek naar recepten, maar meer naar algemene informatie over slow cooking. Als ik video's of foto's zie van geslowcookte(?) gerechten loopt het water me in de mond. Nu ben ik al een aantal keer naar de sites van Bol en Coolblue gegaan om een slowcooker te kopen maar er is simpelweg teveel keus.

› Over het algemeen maak ik gerechten voor mezelf, maar ik zou er graag ook gebruik van willen maken als er bezoek is. Dus t/m vier personen denk ik. Hoe groot moet de slowcooker dan zijn?
› Wat zijn goede/betrouwbare merken voor slowcookers?
› Als het voedsel in zo'n slowcooker zit, hoe je er dan echt niets meer aan te doen? Roeren ofzo?
› Zijn ze veilig? Ik lees dat mensen het vooral 's ochtends aanzetten en dan na hun werkdag een maaltijd hebben. Je kunt gewoon van huis zonder problemen?
Ik zou geen te grote slowcooker kopen. Het werkt niet goed als je er dan voor 1 persoon iets in doet, dan zit er te weinig in. Mijn slowcooker is 3.6 liter en dat is denk ik net genoeg voor 4 personen. Het hangt er vanaf wat je maakt denk ik. Iets als hoisin chicken is echt alleen kip in saus, daar moet je dan nog andere dingen bij maken om een volwaardige maaltijd te krijgen. Dat gaat met gemak voor 4-6 personen in mijn formaat. Maar een erwtensoep of goedgevulde curry voor 4 personen zou weer krap zijn.

Qua merken weet ik het niet. Ik heb er een die een kennis in zijn kerstpakket kreeg. Ik zou wegblijven bij de Amerikaanse merken. Ze zijn daar bang voor rauw vlees en dus zijn de temperaturen van bijvoorbeeld Crockpot hoger afgesteld dan andere slowcookers. Je eten kookt echt in een Crockpot en dat is nou juist niet de bedoeling.

Het hangt van je recept af of je er niets meer aan hoeft te doen. Bij sommige recepten moet je een bepaalde groente het laatste uur toevoegen. Of af en toe roeren zoals bij uiensoep. Maar er zijn meer dan voldoende recepten waarbij je echt niets hoeft te doen. Ik roer altijd wel want nieuwsgierig :P

Ja, ze zijn veilig. Echt waar.
Spoilers!
pi_173507922
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 18:47 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik zou geen te grote slowcooker kopen. Het werkt niet goed als je er dan voor 1 persoon iets in doet, dan zit er te weinig in. Mijn slowcooker is 3.6 liter en dat is denk ik net genoeg voor 4 personen. Het hangt er vanaf wat je maakt denk ik. Iets als hoisin chicken is echt alleen kip in saus, daar moet je dan nog andere dingen bij maken om een volwaardige maaltijd te krijgen. Dat gaat met gemak voor 4-6 personen in mijn formaat. Maar een erwtensoep of goedgevulde curry voor 4 personen zou weer krap zijn.

Qua merken weet ik het niet. Ik heb er een die een kennis in zijn kerstpakket kreeg. Ik zou wegblijven bij de Amerikaanse merken. Ze zijn daar bang voor rauw vlees en dus zijn de temperaturen van bijvoorbeeld Crockpot hoger afgesteld dan andere slowcookers. Je eten kookt echt in een Crockpot en dat is nou juist niet de bedoeling.

Het hangt van je recept af of je er niets meer aan hoeft te doen. Bij sommige recepten moet je een bepaalde groente het laatste uur toevoegen. Of af en toe roeren zoals bij uiensoep. Maar er zijn meer dan voldoende recepten waarbij je echt niets hoeft te doen. Ik roer altijd wel want nieuwsgierig :P

Ja, ze zijn veilig. Echt waar.
*)
Alles wat Lucky zegt. Ik zou voor d russel hobbs gaan, niet te duur, goed formaat en de huidige versie kan op vuur om, indien gewenst, aan te braden, maar ook om flink op te warmen als je het hebt laten afkoelen.
We have far more in common than that which devides us..
  donderdag 31 augustus 2017 @ 18:54:28 #134
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_173507951
Alleen wordt vaak afgeraden om te roeren. Het zou de bereidingstijd verlengen. Beter laat je het deksel erop.
The love you take is equal to the love you make.
pi_173507970
Kaatje is mijn slowcookgoeroe dus koop vooral een Russel Hobbs.
Spoilers!
pi_173508084
Ik heb een crockpot en had een Russel hobbs. Eerste wordt idd een stuk beter dan de tweede, maar waar de crockpot het nu al een aantal jaar volhoudt, hield mijn Hobbs er na iets meer dan een jaar al mee op.
Stuk goedkoper ook, dus wat dat betreft nog steeds geen slechte investering, maar als je er 100 jaar mee wil doen misschien wel goed om te weten.

N=1, immer betrouwbaar :Y
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_173508151
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 18:54 schreef Lienekien het volgende:
Alleen wordt vaak afgeraden om te roeren. Het zou de bereidingstijd verlengen. Beter laat je het deksel erop.
Da's waar. Toch doe ik het.

Ik heb van de week iets weg kunnen gooien. Linzensoep. Veel te veel vocht en tot pap gekookte linzen. Ik hou me aanbevolen voor een beter recept.

Ik heb ook iets geleerd over tomatenpuree. Dat ga ik voortaan toch even laten ontzuren door het kort te bakken. Ik had een batch pastsaus gemaakt en die smaakte toch wat te zuur. De volgende dag nog een batch maar dan met ontzuurde puree en die was veel beter.

SPOILER: Italiaanse rode saus
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spoilers!
pi_173508202
Ik roer ook altijd als ik thuis ben.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_173508295
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 19:00 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb een crockpot en had een Russel hobbs. Eerste wordt idd een stuk beter dan de tweede, maar waar de crockpot het nu al een aantal jaar volhoudt, hield mijn Hobbs er na iets meer dan een jaar al mee op.
Stuk goedkoper ook, dus wat dat betreft nog steeds geen slechte investering, maar als je er 100 jaar mee wil doen misschien wel goed om te weten.

N=1, immer betrouwbaar :Y
Geloof dat de russel het hier nu zo'n 3-4 jaar al doet. Maar ik gebruik m niet wekelijks. Maar dat doe ik met de cp ook niet.
We have far more in common than that which devides us..
pi_173690966
Ik ga morgen mijn eerste slowcooker kopen. Heb dit ding in gedachten wegens de prijs en de grootte:
http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_crockpot-cr5025-1220473.html

Ik heb nu al heel erg zin in stoofpotten :D
Kan je er ook stoofpeertjes mee maken?
Twiddel
  zondag 10 september 2017 @ 12:36:48 #141
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_173691072
quote:
99s.gif Op zondag 10 september 2017 12:31 schreef summer2bird het volgende:
Kan je er ook stoofpeertjes mee maken?
Yup.
Ik stoof ze 12 uur op Low.
https://kokrobin.wordpres(...)pears-stoofpeertjes/
pi_173691128
quote:
Oeh, leuk!
Stuk handiger dan met een tijdschrift bij het pannetje te moeten zitten omdat er een tijdschakelaar op je fornuis staat :') :D
Twiddel
pi_173691236
quote:
99s.gif Op zondag 10 september 2017 12:31 schreef summer2bird het volgende:
Ik ga morgen mijn eerste slowcooker kopen. Heb dit ding in gedachten wegens de prijs en de grootte:
http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_crockpot-cr5025-1220473.html

Ik heb nu al heel erg zin in stoofpotten :D
Kan je er ook stoofpeertjes mee maken?
dat is wel een kleine, zou een iets grotere nemen.
pi_173691401
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 12:43 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dat is wel een kleine, zou een iets grotere nemen.
Ik ben in mijn eentje. Vandaar ;)
Twiddel
pi_173693112
quote:
99s.gif Op zondag 10 september 2017 12:51 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ik ben in mijn eentje. Vandaar ;)
ik ook, heb deze, 3.4 liter, kan er nog geen kip in ;(
  zondag 10 september 2017 @ 14:24:49 #146
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_173693620
quote:
99s.gif Op zondag 10 september 2017 12:51 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ik ben in mijn eentje. Vandaar ;)
Heb je ook een vriezer? Als je een neemt die net een slag groter is, is het de moeite waard om de extra porties in te vriezen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_173693864
Kijk anders eens bij amazone dk, vaak iets goedkoper duurt alleen iets langer voor je het in huis hebt.
Ik ben wel tevreden met mijn andrew james en hun service is ook goed (is ook belangrijk)
pi_173694423
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 14:03 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik ook, heb deze, 3.4 liter, kan er nog geen kip in ;(
[ afbeelding ]
Misschien dat ik die doe, en dan de kip in stukjes. Heb maar een heel klein aanrecht ook :')

quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 14:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Heb je ook een vriezer? Als je een neemt die net een slag groter is, is het de moeite waard om de extra porties in te vriezen.
Dat was ik ook van plan met mijn mini-cooker. Normale recepten aanhouden en dan rauwe dagporties invriezen.
Dan hoef ik elke dag maar een klein beetje te koken :)
Twiddel
pi_173694450
Ben ook alleen, heb de russel hobbs maar ook nog een grote (die is meer voor bouillons maken etc). Ik zou ook een iets grotere nemen. De nieuwe russel hobbs kan ook op het gas om evt aan te braden of flink verhitten als het helemaal afgekoeld is.
We have far more in common than that which devides us..
pi_173694547
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 15:01 schreef Kaatje1 het volgende:
Ben ook alleen, heb de russel hobbs maar ook nog een grote (die is meer voor bouillons maken etc). Ik zou ook een iets grotere nemen. De nieuwe russel hobbs kan ook op het gas om evt aan te braden of flink verhitten als het helemaal afgekoeld is.
Is dat niet een enorm ding op je aanrecht? Ik heb echt maar een heel klein aanrecht, al zou hij ook wel op het bureau kunnen staan. Wordt hij warm van buiten?
Twiddel
  zondag 10 september 2017 @ 15:22:07 #151
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_173694857
quote:
99s.gif Op zondag 10 september 2017 15:00 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Misschien dat ik die doe, en dan de kip in stukjes. Heb maar een heel klein aanrecht ook :')

[..]

Dat was ik ook van plan met mijn mini-cooker. Normale recepten aanhouden en dan rauwe dagporties invriezen.
Dan hoef ik elke dag maar een klein beetje te koken :)
Rauwe dagporties doe ik nooit. Ik maak extra, vries dat in gare porties in. Dan hoef je alleen nog te ontdooien (avond van tevoren in de koelkast leggen) en dan goed op te warmen.

Ik heb daar wel e.e.a. over gelezen, over dat rauw invriezen, maar ik vind het een groot nadeel dat die rauwe ingrediënten (vooral kip) dan eerst nog op temperatuur moeten komen in de slowcooker voordat het gaat garen. Dan passeert het toch de fase waarin de bacteriën welig gaan tieren.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 10 september 2017 @ 15:24:10 #152
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_173694895
quote:
99s.gif Op zondag 10 september 2017 15:06 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Is dat niet een enorm ding op je aanrecht? Ik heb echt maar een heel klein aanrecht, al zou hij ook wel op het bureau kunnen staan. Wordt hij warm van buiten?
Ik heb ook die Russel Hobbs, die staat in de kast, bij gebruik op het aanrecht. Hij zou ook op een tafel kunnen staan. Hij wordt wel warm, voor de zekerheid zet ik hem op een houten snijplank.
The love you take is equal to the love you make.
pi_173694930
Ik heb een keer bevroren kip in de slowcooker gedaan en mijn gerecht smaakte echt niet ok toen. Nu ontdooi ik de kip een nacht in de koelkast en dan gaat het de slowcooker in.
Ik ben ook wel van plan om rauwe vriezermaaltijden te maken maar ik heb nog geen groot arsenaal aan geteste recepten.
Spoilers!
pi_173694947
Morgen eerst maar ff kijken wat ze in de winkel hebben :)
Twiddel
  zondag 10 september 2017 @ 15:29:54 #155
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_173695005
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 15:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb een keer bevroren kip in de slowcooker gedaan en mijn gerecht smaakte echt niet ok toen. Nu ontdooi ik de kip een nacht in de koelkast en dan gaat het de slowcooker in.
Ik ben ook wel van plan om rauwe vriezermaaltijden te maken maar ik heb nog geen groot arsenaal aan geteste recepten.
Je zou die rauwe vriezemaaltijden ook eerst kunnen laten ontdooien, eventueel dan ook even in een pan gooien en dan overdoen in de slowcooker.

Maar eerlijk gezegd, als het gaat om eenpersoons porties zou ik niet steeds kleine hoeveelheden in de slowcooker doen. Dat vind ik een beetje zonde van de mogelijkheid om gewoon net zo makkelijk meer in een keer te maken, wat je later alleen nog hoeft te ontdooien en opwarmen.

Zo had ik gisteren in de tijd dat de rijst moest garen het Vietnamese stoofvlees klaar, plus groenten. :9
The love you take is equal to the love you make.
pi_173695398
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 15:29 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je zou die rauwe vriezemaaltijden ook eerst kunnen laten ontdooien, eventueel dan ook even in een pan gooien en dan overdoen in de slowcooker.

Maar eerlijk gezegd, als het gaat om eenpersoons porties zou ik niet steeds kleine hoeveelheden in de slowcooker doen. Dat vind ik een beetje zonde van de mogelijkheid om gewoon net zo makkelijk meer in een keer te maken, wat je later alleen nog hoeft te ontdooien en opwarmen.

Zo had ik gisteren in de tijd dat de rijst moest garen het Vietnamese stoofvlees klaar, plus groenten. :9
Eens.
Spoilers!
pi_173697301
Ik denk dat dit hem wordt:
https://www.bol.com/nl/p/(...)d47.1.2.ProductTitle

Is dit een goeie?

EDIT: toch deze ivm de prijs:
https://www.bol.com/nl/p/(...)uggestionType=browse
Twiddel
  zondag 10 september 2017 @ 18:05:48 #158
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_173697429
quote:
99s.gif Op zondag 10 september 2017 17:58 schreef summer2bird het volgende:
Ik denk dat dit hem wordt:
https://www.bol.com/nl/p/(...)d47.1.2.ProductTitle

Is dit een goeie?

EDIT: toch deze ivm de prijs:
https://www.bol.com/nl/p/(...)uggestionType=browse
6,5 l is weer vrij groot!
The love you take is equal to the love you make.
pi_173697452
quote:
11s.gif Op zondag 10 september 2017 18:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]

6,5 l is weer vrij groot!
Hoeveel liter is goed voor een eenpersoonshuishouden?
Twiddel
pi_173697480
Wij hebben 3,6 of 4 liter en eten daar samen van met nog 1 of 2 porties voor de vriezer.
Spoilers!
pi_173697516
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 18:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij hebben 3,6 of 4 liter en eten daar samen van met nog 1 of 2 porties voor de vriezer.
:D
Dan is 6.5 liter echt veel te veel voor mijzelf.
Twiddel
pi_173697549
quote:
99s.gif Op zondag 10 september 2017 18:11 schreef summer2bird het volgende:

[..]

:D
Dan is 6.5 liter echt veel te veel voor mijzelf.
https://www.amazon.de/gp/(...)e=UTF8&condition=new
:]
pi_173697666
Twiddel
pi_173697695
persoonlijk zou ik nu geen slowcooker meer kopen, maar een hogedruk multicooker. daar kan je veel meer en sneller mee.
pi_173697708
quote:
99s.gif Op zondag 10 september 2017 18:20 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Geen creditkaart -O-
je kan eventueel gratis een prepaid online creditkaart aanschaffen.
pi_173697851
Spoilers!
pi_173697869
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 18:32 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Goede keuze.
Morgen ff naar de mediamarkt dus :)
Twiddel
pi_173698552
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 18:22 schreef THEFXR het volgende:
persoonlijk zou ik nu geen slowcooker meer kopen, maar een hogedruk multicooker. daar kan je veel meer en sneller mee.
Mijn volgende wordt een instant pot.
Kan alles.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_173698849
Deze cooker komt morgen, vanwege het enthousiasme in dit topic. Hopelijk komen er lekkere gerechten uit *O*
pi_173698850
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 19:07 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Mijn volgende wordt een instant pot.
Kan alles.
jep, goed merk ook, echt veel clips op youtube
pi_173699038
quote:
Die heb ik, voor mij groot zat!!
  zondag 10 september 2017 @ 19:30:58 #173
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_173699184
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 18:22 schreef THEFXR het volgende:
persoonlijk zou ik nu geen slowcooker meer kopen, maar een hogedruk multicooker. daar kan je veel meer en sneller mee.
Maar daar heb ik helemaal geen behoefte aan. Ik ben nog steeds blij met mijn slowcooker van drie tientjes. O+
The love you take is equal to the love you make.
pi_173699294
Ik ga Oma's hachee als eerste gerecht maken.
Ik zou nog wat groenten erin willen, wat past hierbij?
Paprika? Champignons? Bonen?
Twiddel
pi_173699666
quote:
17s.gif Op zondag 10 september 2017 19:35 schreef summer2bird het volgende:
Ik ga Oma's hachee als eerste gerecht maken.
Ik zou nog wat groenten erin willen, wat past hierbij?
Paprika? Champignons? Bonen?
Paprika denk ik. Of sperziebonen op het laatst toevoegen.
Spoilers!
pi_173699913
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 19:52 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Paprika denk ik. Of sperziebonen op het laatst toevoegen.
Paprika it is :)
Twiddel
pi_173700517
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 19:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maar daar heb ik helemaal geen behoefte aan. Ik ben nog steeds blij met mijn slowcooker van drie tientjes. O+
dan snap ik erg goed.
pi_173700957
quote:
99s.gif Op zondag 10 september 2017 20:03 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Paprika it is :)
Huh. Ik wilde champignons zeggen en ik schreef paprika :?
Spoilers!
pi_173701796
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 20:38 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Huh. Ik wilde champignons zeggen en ik schreef paprika :?
Champignons ook lekker :)
Kan beide ook?
Twiddel
  zondag 10 september 2017 @ 21:07:07 #180
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_173701871
Ik zou dat wel een gok vinden. Want op welk moment voeg je dat toe?

Sperziebonen op het laatste moment, lees ik bijv. Maar dan worden ze toch nooit meer gaar?
The love you take is equal to the love you make.
pi_173702148
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 21:07 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou dat wel een gok vinden. Want op welk moment voeg je dat toe?

Sperziebonen op het laatste moment, lees ik bijv. Maar dan worden ze toch nooit meer gaar?
Ik denk champignon wel goed is, gezien ik wel meer recepten lees waar het vanaf het begin meegekookt wordt.
Paprika ben ik nu niet zo zeker van.
Ik ga ipv paprika wortel doen :)
Twiddel
  zondag 10 september 2017 @ 21:18:24 #182
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_173702227
quote:
99s.gif Op zondag 10 september 2017 21:16 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ik denk champignon wel goed is, gezien ik wel meer recepten lees waar het vanaf het begin meegekookt wordt.
Paprika ben ik nu niet zo zeker van.
Ik ga ipv paprika wortel doen :)
Ik zou dan wortel vanaf het begin erin doen. Champignons zeker niet.
The love you take is equal to the love you make.
pi_173702261
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 21:18 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik zou dan wortel vanaf het begin erin doen. Champignons zeker niet.
Oh, champignons dan 30 minuten voor het klaar is?
Twiddel
pi_173702344
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 19:17 schreef Leintjeuh het volgende:
Deze cooker komt morgen, vanwege het enthousiasme in dit topic. Hopelijk komen er lekkere gerechten uit *O*
Niet de ovenwanten vergeten als ik coolblue mag geloven :P
pi_173713347
Ik heb de slowcooker gekocht!
Net schoongemaakt en ik vroeg mij wat af.
Plan is om nu alles klaar te maken, in de pan te doen en dan de binnenpan + deksel in de koelkast te zetten. Zodat ik s'morgens vroeg het geheel alleen nog op het vuur hoef te zetten.
Kan er iets misgaan als ik dat zo doe?

Dit is het recept wat ik ga doen morgen:
http://www.smulweb.nl/recepten/1147815/Omas-hachee-slowcooker
Twiddel
pi_173713603
quote:
99s.gif Op maandag 11 september 2017 14:59 schreef summer2bird het volgende:
Ik heb de slowcooker gekocht!
Net schoongemaakt en ik vroeg mij wat af.
Plan is om nu alles klaar te maken, in de pan te doen en dan de binnenpan + deksel in de koelkast te zetten. Zodat ik s'morgens vroeg het geheel alleen nog op het vuur hoef te zetten.
Kan er iets misgaan als ik dat zo doe?

Dit is het recept wat ik ga doen morgen:
http://www.smulweb.nl/recepten/1147815/Omas-hachee-slowcooker
Nee hoor, dat kan prima. Ik doe dat ook regelmatig.
Spoilers!
pi_173713749
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 15:11 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Nee hoor, dat kan prima. Ik doe dat ook regelmatig.
Mooi! ^O^
Twiddel
pi_173714811
Euh, ff een vraag.
Hier staat dat je 250 DL boullion moet toevoegen.
Dat is toch niet goed?
Dat is 25 liter!
Bedoelen ze milliliter?
http://www.smulweb.nl/recepten/1147815/Omas-hachee-slowcooker
Twiddel
pi_173715003
quote:
99s.gif Op maandag 11 september 2017 16:21 schreef summer2bird het volgende:
Euh, ff een vraag.
Hier staat dat je 250 DL boullion moet toevoegen.
Dat is toch niet goed?
Dat is 25 liter!
Bedoelen ze milliliter?
http://www.smulweb.nl/recepten/1147815/Omas-hachee-slowcooker
http://www.ohmyfoodness.n(...)ee-uit-de-slowcooker
:]
pi_173715247
Moet hij trouwens 8 of 12 uur aan?
Bij het oorspronkelijke recept staat 12, maar in die andere staat 8 uur. Maakt dat uit?
Twiddel
pi_173715525
quote:
99s.gif Op maandag 11 september 2017 16:53 schreef summer2bird het volgende:
Moet hij trouwens 8 of 12 uur aan?
Bij het oorspronkelijke recept staat 12, maar in die andere staat 8 uur. Maakt dat uit?
bij 8 uur hebben ze ook minder vlees en kokend water. beetje zelf uitvogelen altijd, ergens rond de 10 zit je vast wel goed
:]
pi_173717022
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 19:17 schreef Leintjeuh het volgende:
Deze cooker komt morgen, vanwege het enthousiasme in dit topic. Hopelijk komen er lekkere gerechten uit *O*
Ga je geen spijt van krijgen. Het draadjesvlees is heerlijk (zaterdag gemaakt vandaag gegeten en de rest geef ik morgen aan mensen die er dol op zijn maar nog geen "draadjesvleesles" hebben gehad)
We have far more in common than that which devides us..
pi_173717104
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 18:47 schreef Kaatje1 het volgende:
Ga je geen spijt van krijgen. Het draadjesvlees is heerlijk (zaterdag gemaakt vandaag gegeten en de rest geef ik morgen aan mensen die er dol op zijn maar nog geen "draadjesvleesles" hebben gehad)
Morgen ga ik hoisin chicken maken. Overmorgen waarschijnlijk stoofvlees naar eigen recept :9~ Ik heb een pan van 4,7 liter en ik vraag me af of het recept dat Lucky postte, 'groot' genoeg is voor m'n pan of dat ik hem moet verdubbelen... Iemand advies?
pi_173717174
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 18:52 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Morgen ga ik hoisin chicken maken. Overmorgen waarschijnlijk stoofvlees naar eigen recept :9~ Ik heb een pan van 4,7 liter en ik vraag me af of het recept dat Lucky postte, 'groot' genoeg is voor m'n pan of dat ik hem moet verdubbelen... Iemand advies?
Bedoel je de hoisin die Lucky van mij heeft (http://www.cookincanuck.c(...)ken-recipe-crockpot/)
Zo ja, die kan er makkelijk in. En goed idee _O_ , ik heb nog wat in de vriezer en heb geen zin om te koken. Die ga ik nu ontdooien en opwarmen
We have far more in common than that which devides us..
pi_173718413
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 18:55 schreef Kaatje1 het volgende:
Bedoel je de hoisin die Lucky van mij heeft (http://www.cookincanuck.c(...)ken-recipe-crockpot/)
Zo ja, die kan er makkelijk in. En goed idee _O_ , ik heb nog wat in de vriezer en heb geen zin om te koken. Die ga ik nu ontdooien en opwarmen
Ja die bedoel ik! Maar een single portie is dus genoeg, dat is goed nieuws ^O^
pi_173718496
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 19:50 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Ja die bedoel ik! Maar een single portie is dus genoeg, dat is goed nieuws ^O^
Er staat bij dat het 8 servings is. Dan is het een hapje bij de borrel hoor. Het is zo lekker, ik hou met deze hoeveelheden aan voor 3-4 eters. Vorige keer 2 jonge knullen en ik, en schoon op (pan werd nog net niet uitgelikt)
We have far more in common than that which devides us..
pi_173718782
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 19:54 schreef Kaatje1 het volgende:
Er staat bij dat het 8 servings is. Dan is het een hapje bij de borrel hoor. Het is zo lekker, ik hou met deze hoeveelheden aan voor 3-4 eters. Vorige keer 2 jonge knullen en ik, en schoon op (pan werd nog net niet uitgelikt)
Ja ik snap t :P Drukte me een beetje ongelukkig uit :)
pi_173719020
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 20:11 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Ja ik snap t :P Drukte me een beetje ongelukkig uit :)
Ben benieuwd wat je ervan gaat zeggen ;-) Lucky was helemaal jubelend en mijn gasten ook altijd. Soms krijg ik, na de eerste hap, een blik "ohhh...is het echt zo lekker"???
We have far more in common than that which devides us..
pi_173722045
En mijn ouders waren ook dolgelukkig. 12 Dijen op met 4 personen :o
Spoilers!
pi_173722213
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 22:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
En mijn ouders waren ook dolgelukkig. 12 Dijen op met 4 personen :o
12 in een slowcooker? of meerdere batches
pi_173722235
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 22:09 schreef THEFXR het volgende:

[..]

12 in een slowcooker? of meerdere batches
Nee allemaal tegelijk. Paste net.
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')