Bedankt voor de link. Lekker wakker worden zoquote:
Topic gevonden. Dankjequote:
quote:De soap rond de remproblemen van Haas F1 blijft voortduren. Als gevolg van de aanhoudende problemen met de remmen van Brembo in 2016 en de eerste races van 2017, besloot het team voor de Grand Prix van Rusland over te stappen naar een andere remleverancier: Carbon Industries. Een succes werd dat echter niet en in Spanje grijpt Haas F1 weer terug naar Brembo, meldt teambaas Guenther Steiner.
Steiner legt uit hoe de vork in de steel zit: "We zijn in Sochi begonnen met remmen van Carbon Industries (CI). Deze kregen we onvoldoende gekoeld, met als gevolg dat ze snel oververhit konden raken. Bovendien was er veel slijtage. We hebben bekeken of de remmen het een race uit konden houden, maar beseften dat dit niet het geval was. Om die reden hebben we besloten om terug te keren naar Brembo." In Rusland reden Romain Grosjean en Kevin Magnussen op zondag dus weer met Brembo-remmen en volgende week bij de Spaanse Grand Prix is dat opnieuw het geval. "Op dit moment verwachten we in Spanje met Brembo te racen."
Een terugkeer naar Brembo lost het probleem echter niet op, weet Steiner. "Het kan nog even duren voordat we in kaart hebben hoe we het kunnen oplossen, maar we komen er wel. Het is geen eenvoudig probleem om te herstellen. Na de test in Bahrein en de vrije trainingen in Sochi weten we wat we aan CI hebben. We zijn ons ervan bewust wat er moet gebeuren, het kost alleen wat tijd voordat we dit voor elkaar hebben."
Zeker is dat beide coureurs nog niet op één lijn zitten: Grosjean heeft een voorkeur voor Brembo, Magnussen voelde zich in Sochi prima met de remmen van CI. Steiner benadrukt dat er pas een definitieve knoop kan worden doorgehakt als de remmen van CI optimaal kunnen functioneren en het probleem met de koeling opgelost is. Steiner erkent dat het nu een gebed zonder end lijkt. "Ik zal blij zijn als we dit probleem achter ons kunnen laten. Iedereen moet nu begrijpen dat dit een gecompliceerde zaak is, er is geen simpele oplossing. Veel mensen denken: hoe moeilijk kan het zijn om je remmen te maken? Maar dat is gewoon moeilijk. Je hebt te maken met gecompliceerde technologieën en bepaalde dingen kan je alleen op de baan testen. We werken er keihard aan en onze mensen hebben de capaciteiten om dit voor elkaar te krijgen, het kost alleen wat tijd."
Ik vraag me alsnog af wat er zo moeilijk is. 9 andere teams lukt het wel. Of het koeling is kun je makkelijk testen door er op een vrijdag belachelijk veel koeling bij te zetten. Dan gaat misschien je aero door het putje, maar dan weet je in ieder geval of dat het probleem is en kun je daarna werken aan het aerodynamisch verbeteren van je extra koeling.quote:
Hmm, heb je aan de ene kant wel gelijk in, maar ook bij Ferrari, Renault en Williams heb ik al een paar keer dikke wolken gezien van het remstof. Iets zegt mij dat Pirelli beter zijn werk heeft gedaan met de 2017 regels dan Brembo & Carbon Ind dat gedaan hebben.quote:Op maandag 8 mei 2017 11:33 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik vraag me alsnog af wat er zo moeilijk is. 9 andere teams lukt het wel. Of het koeling is kun je makkelijk testen door er op een vrijdag belachelijk veel koeling bij te zetten. Dan gaat misschien je aero door het putje, maar dan weet je in ieder geval of dat het probleem is en kun je daarna werken aan het aerodynamisch verbeteren van je extra koeling.
Nu is het echt zo'n gebed zonder eind wat sowieso niks oplost. Ik twijfel er niet aan dat de heren bij Haas een miljoen keer slimmer zijn dan ik, maar doe dan ook iets.
Niet te vergeten dat Red Bull al 2 uitvalbeurten heeft door de remmen..quote:Op maandag 8 mei 2017 13:01 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Hmm, heb je aan de ene kant wel gelijk in, maar ook bij Ferrari, Renault en Williams heb ik al een paar keer dikke wolken gezien van het remstof. Iets zegt mij dat Pirelli beter zijn werk heeft gedaan met de 2017 regels dan Brembo dat gedaan heeft.
Ik zatnog in mijn hoofd met 11 teams op de grid en dat er met 9 teams die het wel voor elkaarhebben, automatisch verwezen werd naar de 2 teams die falen, Haas en RBRquote:Op maandag 8 mei 2017 13:03 schreef franklop het volgende:
[..]
Niet te vergeten dat Red Bull al 2 uitvalbeurten heeft door de remmen..
Maar de auto is rood op de foto?? Ik gok Kimi danquote:Op maandag 8 mei 2017 20:29 schreef Spooky4u het volgende:
Tsja, Palmer of Magnussen als het om een swap gaat.
Ik gok op Palmer.
Bwoah, eg nie. Kimi begint pas net warm te worden.quote:Op maandag 8 mei 2017 20:31 schreef Beach het volgende:
[..]
Maar de auto is rood op de foto?? Ik gok Kimi dan
McLaren om Alonso te vervangen en dat Alonso de rest van het jaar voor McLaren in de IndyCars rijdt?quote:Op maandag 8 mei 2017 20:31 schreef Beach het volgende:
[..]
Maar de auto is rood op de foto?? Ik gok Kimi dan
Als ex F1 coureur ga ik er wel vanuit... Maar denk zelf, kijkend naar het microfoontje dat het eerder om een PR rit gaat ofzo al kan de mic er ook voor zijn om te kunnen communiceren tijdens de seat fittingquote:Op maandag 8 mei 2017 20:36 schreef 4-elements het volgende:
Ik gok dat dit voor iets anders is. Ik zie Glock geen bestaande coureur vervangen. Heeft hij überhaupt de juiste licentie daarvoor?
Ex F1 coureur, dus ik denk niet dat daar zo moeilijk over gedaan wordt. Haryanto had ook niet genoeg punten maar door testen wel een superlicentie.quote:Op maandag 8 mei 2017 20:36 schreef 4-elements het volgende:
Ik gok dat dit voor iets anders is. Ik zie Glock geen bestaande coureur vervangen. Heeft hij überhaupt de juiste licentie daarvoor?
quote:realglocktimoHappy to announce after a positive start in to 2017 @dtm_motorsport season i got straight a call from F1 Team for a seat fit! Will let you know soon which one will be the first race! Still in talks 👍#F1 #f1comeback #comebackstronger
https://www.instagram.com/p/BT1lVtKDJYY/quote:Op maandag 8 mei 2017 20:44 schreef Blik het volgende:
Kleuren hebben wel wat weg van de oude Marussia, weten we zeker dat deze foto van de fitting is?
Het lijkt een simulator te zijn. En je hebt de tweezitter niet nodig om een seatfitting te doen, alleen de juiste zithouding.quote:Op maandag 8 mei 2017 20:47 schreef 4-elements het volgende:
Stroll gaan ze echt niet vervangen vanwege de centjes van zijn papa.
De positie van Magnussen staat niet ter discussie, heeft immers al punten gescoord.
Kimi presteert de laatste twee races weer naar behoren.
Palmer staat er het slechtste voor, maar ik kan niet bedenken waarom hij door Glock vervangen zou worden.
Bovendien zou een coureurswissel normaal gezien niet op deze manier bekend worden gemaakt. Of gaat hij misschien de tweezitters van Minardi besturen? Die zouden een comeback maken. Alleen is het geen tweezitter op de foto.
twitter:BenConsty twitterde op maandag 08-05-2017 om 19:49:57 It's a Sim, those pipes into the seatbelts blow air in to inflate and simulate G-Force https://t.co/CKUtrRTusj reageer retweet
Ik begrijp je even niet, waarom zou dat voor Massa zuur zijn?quote:Op maandag 8 mei 2017 20:40 schreef Meike26 het volgende:
knip
Als het wel zo is, hoe zuur zou hetvoor Massa zijn als hij Stroll gaat vervangen.. die komt dan een week zijn bed niet uit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |