abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_170348771
registreer om deze reclame te verbergen
;(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_170349382
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:02 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En weer een circuit verneukt
Ik ben bang van wel ja.. Verdomme.. Die muur heet niet voor niets zo.. }:| En wat voor een ongelukken zijn daar nu eigenlijk gebeurt de afgelopen 10/20 jaar. Tuurlijk, er zijn aardig wat F1 wagens afgeschreven door dat stuk beton, maar echt grote en heftige klappers met letsel, zijn er nooit geweest. Ze helpen een legendarische muur om zeep.. -O-
  donderdag 20 april 2017 @ 10:45:16 #53
46976 sasquatsch
a.k.a. Yeti, Bigfoot, etc.
pi_170349645
-O-
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that." - Joe Saward
pi_170359444
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:02 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En weer een circuit verneukt
Dat is een tikkeltje overdreven. Jammer dat die muur iets aangepast wordt (die blijft er dus wel zo te lezen), maar om nou te zeggen dat een heel circuit verneukt is door een muur die onder een iets andere hoek staat en een paar asfaltstroken ipv grind...neuh.
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
pi_170359483
quote:
10s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:24 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat is een tikkeltje overdreven.
Is niet overdreven. De Wall of Champions is een heilig iets. Daar moet je met je tengels van afblijven.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_170359517
quote:
14s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:25 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Is niet overdreven. De Wall of Champions is een heilig iets. Daar moet je met je tengels van afblijven.
Ik vind het ook wel jammer, maar dat een heel circuit door zo'n aanpassing verneukt is is wel overdreven. Als je het als circuit moet hebben van de aanwezigheid van die muur onder exact die hoek kun je je afvragen of je überhaupt wel een waardig circuit hebt.
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
pi_170359518
registreer om deze reclame te verbergen
Enkel de hoek wordt aangepast he, wellicht dat ze hem 5 graden meer naar buiten steken ofzo, puur voor mindere impact. Maar een fout zou er nog steeds worden afgestraft lijkt me.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_170359533
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:26 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik vind het ook wel jammer, maar dat een heel circuit door zo'n aanpassing verneukt is is wel overdreven. Als je het als circuit moet hebben van de aanwezigheid van die muur onder exact die hoek kun je je afvragen of je überhaupt wel een waardig circuit hebt.
Sowieso is het circuit meer dan dat ;)
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_170359547
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:27 schreef franklop het volgende:

[..]

Sowieso is het circuit meer dan dat ;)
Ja, precies.
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
pi_170359638
Wat is dit grijze subforum :'( Ik was dat rode/oranje gewend man
Flesje bier
pi_170359640
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:26 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik vind het ook wel jammer, maar dat een heel circuit door zo'n aanpassing verneukt is is wel overdreven. Als je het als circuit moet hebben van de aanwezigheid van die muur onder exact die hoek kun je je afvragen of je überhaupt wel een waardig circuit hebt.
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:26 schreef franklop het volgende:
Enkel de hoek wordt aangepast he, wellicht dat ze hem 5 graden meer naar buiten steken ofzo, puur voor mindere impact. Maar een fout zou er nog steeds worden afgestraft lijkt me.
Als je de hoek aanpast kom je iets makkelijker weg met een foutje. Dat is juist zo mooi aan die muur. Als je erin gaat is het niet met hoge snelheid, maar je wordt wel afgestraft
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_170359792
quote:
14s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

[..]

Als je de hoek aanpast kom je iets makkelijker weg met een foutje. Dat is juist zo mooi aan die muur. Als je erin gaat is het niet met hoge snelheid, maar je wordt wel afgestraft
Mja denk dat het wel meevalt. Als je de crashes in het verleden kijkt dan zouden die met een andere hoek niet minder erg zijn geweest. Denk dat de muur naar achteren plaatsen een groter effect zou hebben

Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  maandag 24 april 2017 @ 18:30:14 #64
46976 sasquatsch
a.k.a. Yeti, Bigfoot, etc.
pi_170459080
Strategy Group praat over plannen om Honda te helpen

quote:
Formula 1's Strategy Group is set to face calls on whether it should intervene to help Honda make better progress, on the back of the Japanese manufacturer's difficult start to the 2017 season.

Honda has faced troubles with both reliability and performance this year, having failed to make the progress it had hoped to with an all-new concept for this year.

But ahead of the latest Strategy Group meeting that takes place on Tuesday, it has emerged that there will likely be discussions about the possibility of rivals approving a plan for Honda to get some assistance.

Such a move will come from both McLaren and the FIA, which made it clear last year that engine parity was a key aim for 2017.

As part of an agreement reached between F1's car manufacturers and the FIA 12 months ago to keep the current turbo hybrid rules in place until 2020, a plan was put in place to ensure all the current engines were pretty equal on performance.

The FIA said it would analyse the potential of each power unit after the first three races of 2017 and, if the difference between them exceeded 0.3 seconds on a simulation around the Barcelona circuit, then the Strategy Group would be asked to intervene.

The FIA's engine chief Fabrice Lom said at the Spanish GP last year: "We check every car of every lap of the first three races, we take the best of each power unit for each race, and then we do the average. That should give a power unit index of performance for each power unit manufacturer.

"Then we have a translation of this index for the Barcelona track, and this is what we will do. We transform this index to lap time and check the difference in lap time to the Barcelona track."

As well as the FIA work, McLaren racing director Eric Boullier has said that he will bring up the topic of Honda's situation himself, even though he is sceptical about the potential for any help.

"It is something that we have to raise," explained Boullier. "We are in a position today where I am not sure everyone wants us to get more performance from the power unit, but I think it will be fairer for F1 to have a level playing field.

"I am not saying helping someone to beat the best power unit, but to be within this 0.3 seconds ballpark of performance.

"I think it will fairer and good for F1. It will be more attractive for other car and engine manufacturers to join F1, and for the fans it will be much better as you will have closer racing on track.

"So it would tick all the boxes: except we are in a competitive world and I know a lot of people do not want us to deliver on that part."
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that." - Joe Saward
  maandag 24 april 2017 @ 18:30:29 #65
46976 sasquatsch
a.k.a. Yeti, Bigfoot, etc.
pi_170459087
Sauber dichtbij overeenkomst voor Honda motoren in 2018
quote:
Sauber is closing on a deal with Honda to use the Japanese manufacturer’s Formula 1 engines next season, Motorsport.com has learned.

The Swiss team has run Ferrari power since 2010 but Sauber has been working on finding a new partner.

Talks with Honda have been ongoing for some time but accelerated in March, and the finishing touches are now being put to what will be a long-term arrangement.

Sauber is bracing itself for a challenging season with year-old Ferrari engines, but a switch to Honda next term will see the team return to using the latest spec.

The deal is the latest step in Sauber's rebuilding plan, after new investors came onboard last July to save the team and solidify its future in F1.

When Honda returned to F1 in 2015 with McLaren, an agreement was made whereby both parties had to approve if Honda took on a second team.

The regulations subsequently changed, with the FIA now able to compel the manufacturer with the fewest customers to supply a team that needs an engine.

Honda was not keen, particularly given its struggles with performance and reliability, but would do so if asked because of its duty to F1.

When the situation on and off track improved last year, Honda turned its attention to the possibility of taking on a second team.

Last summer, it expanded its Milton Keynes base to provide the space to accommodate another supply and talks with interested parties beginning soon after.

Sauber emerged as the frontrunner, particularly given it was growing increasingly frustrated with supplier Ferrari regarding performance and unreliability.

An announcement is expected in the coming days with engine manufacturers required to notify the FIA of who it intends to supply for 2018 by May 6.

McLaren boss Eric Boullier admitted last week that, given Honda's problems this year, the Japanese manufacturer could benefit from having more teams running its engines.

"I think in this specific case it's better," he said of the lack of testing miles. "I think more teams is better and more engine running is better. But there is a price to pay for that, which is deviating more resources into building more engines.

"Whatever happens, we are partners, so at some stage there will be a second team supply question, and I think we'll have to support this. But we want to make sure it's not detrimental to our partnership."
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that." - Joe Saward
  maandag 24 april 2017 @ 18:37:23 #66
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170459206
Zodra er een andere bron komt wordt het geloofwaardig.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 25 april 2017 @ 23:06:09 #67
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_170489489
quote:
Paul Stoddart met tweezitter terug in F1-circus

Paul Stoddart keert vanaf de Grote Prijs van Spanje terug in de paddock. De voormalig teambaas van Minardi zal elf Grands Prix lang een Minardi-tweezitter over het circuit laten razen. Het is de bedoeling dat fans en prominenten plaatsnemen achter een coureur en zo zelf een rondje in een F1-auto kunnen ervaren.

Stoddart had in eerste instantie het idee geopperd bij de nieuwe F1-baas Chase Carey om bij iedere Grand Prix een race te houden met vijf tweezitters. Dat was nog wat te hoog gegrepen, maar vanaf de Spaanse Grand Prix zal zijn tweezitter op de ochtenden voorafgaand aan de F1-sessies in actie komen.

Om het idee te realiseren heeft Stoddart spullen gekocht van Manor, het F1-team dat tot vorig jaar op de grid stond. Onder andere de vrachtwagens en de hospitality van het failliete team zijn overgenomen door de excentrieke Australiër.

De tweezitter komt in een pitbox te staan en zal tijdens Grand Prix-weekenden vroeg in de ochtend verschillende gasten meenemen over het circuit. Dit jaar komt de tweezitter bij in totaal elf Grands Prix de baan op. In 2018 zal Stoddart iedere Grand Prix met zijn tweezitter aanwezig zijn.

Voor wie niet mee kan rijden in de omgebouwde Minardi, maar wel aanwezig is op het circuit is er niettemin goed nieuws. Het ouderwetse Formule 1-geluid keert voor even terug. In de tweezitter zit een Cosworth V10-motor met 750 pk. Goed voor de nodige dosis kippenvel.
bron
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_170489525
_O_
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 26 april 2017 @ 01:51:04 #69
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_170491628
Mooi, in sao paolo dus erin :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  woensdag 26 april 2017 @ 10:09:47 #70
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_170493871
Ofwel moet je blauw bloed hebben, ofwel ergens ongeīnteresseerd in de Paddock Club rondlopen om in dat ding te mogen zitten....
Inwoner van Verenigd Limburgia! Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.
pi_170493931
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 10:09 schreef Sinister-D- het volgende:
Ofwel moet je blauw bloed hebben, ofwel ergens ongeīnteresseerd in de Paddock Club rondlopen om in dat ding te mogen zitten....
Om in de paddock rond te lopen, moet je blauw bloed of een geweldige baan hebben :P
10.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 26 april 2017 @ 10:48:47 #72
46976 sasquatsch
a.k.a. Yeti, Bigfoot, etc.
pi_170494612
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 10:12 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Om in de paddock rond te lopen, moet je blauw bloed of een geweldige baan hebben :P
Of goede connecties. :) Zo had ik ooit VIP kaarten voor de GP van Duitsland op de Nurburgring.

Helaas helpen die connecties niet meer
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that." - Joe Saward
pi_170533452
quote:
FIA onthult plan voor grotere startnummers en namen op F1-bolides
2017-04-27

Vanaf de Grand Prix van Spanje moeten de namen en startnummers van de F1-coureurs beter zichtbaar zijn op de bolides. De FIA heeft nieuwe richtlijnen uitgevaardigd.

Al jaren streeft de internationale autosportfederatie naar een betere zichtbaarheid van startnummer en naam van de coureur. Tijdens de vergadering van de F1 Strategy Group van afgelopen week werd eindelijk de knoop doorgehakt: vanaf de eerste race op Europese bodem worden nieuwe afmetingen ingevoerd. De FIA heeft de details vrijgegeven.

De nummers op de neus van de wagen moeten minimaal 230 millimeter hoog en 40 millimeter breed worden, voor de naam geldt een grootte van 150 millimeter en een breedte van 30 millimeter per letter. Teams mogen ervoor kiezen om de afkorting te gebruiken die ook zichtbaar is bij de televisie-uitzendingen, zoals VER of HAM.

Wedstrijdleider Charlie Whiting informeerde in de aanloop naar de Grand Prix van Rusland de teams over de wijzigingen. Elk nummer moet vanaf de voorzijde van de auto duidelijk zichtbaar zijn. De naam of afkorting moet op extern bodywork geplaatst worden, met een contrasterende kleur ten opzichte van de achtergrond. Hiermee zou de endplate van de achtervleugel of de motorkap bedoeld worden.

Whiting benadrukte dat deze veranderingen vanaf de Grand Prix van Spanje gelden.
Mooi voorbeeld van overregulering wat mij betreft. Al dit soort ongein moet je ook weer gaan lopen controleren of er niet misschien iemand is die zn letters 29mm breed maakt ipv 30.

Man man man }:|
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_170533656
quote:
7s.gif Op donderdag 27 april 2017 23:00 schreef Geralt het volgende:

[..]

Mooi voorbeeld van overregulering wat mij betreft. Al dit soort ongein moet je ook weer gaan lopen controleren of er niet misschien iemand is die zn letters 29mm breed maakt ipv 30.

Man man man }:|
Ik vind het wel een goed idee.
pi_170533758
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 23:06 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Ik vind het wel een goed idee.
Het idee is wel goed, maar aan de andere kant slaat het ook nergens op. Zet die rooie T cam weer terug erop ipv die zwarte (nog altijd geen idee waarom dat afgeschaft is 8)7 ) en zet voor mijn part bij alle coureurs een rood en een geel streepje bij zn naam of iets.

Coureurs zijn prima uit elkaar te halen. Dat je dat dan beter wil ok, maar waarom nou weer op de mm afbakenen hoe groot dat dan wel niet precies moet zijn? Zeg gewoon het moet minimaal zo groot zijn. Klaar. En wat nu als eentje iets groter of kleiner is? Wat dan? Tegenover elke regel dient een sanctie/straf te staan indien deze overtreden wordt. Anders heeft het maken van die regel geen enkel nut. Krijg je dalijk dat iemand 5 seconden straf krijgt omdat zn sticker 2 millimeter te klein was. Doe godverdomme normaal }:|

Ow en doe maar gewoon die rode tcam terug en een rood of geel streepje bij de coureur. Dan weet iedereen ook binnen no time wie wie is.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')