abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 14 juni 2017 @ 07:27:16 #226
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_171682457
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 22:56 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zou het kunnen dat ze Mario Illien bewust naar Honda gestuurd hebben om vanaf volgend jaar te kunnen schroeien? :P
Schroeien als in vlammen in positieve zin? :P
pi_171682973
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 04:26 schreef Jolyon het volgende:

[..]

Niet, hij is aan het luchtfietsen. Alle teams moeten volgens het reglement toestemming geven als een team alsnog van motorleverancier wisselt voor volgend seizoen na 15 mei als de motorleverancier zelf niet F1 verlaat. Denken mensen zou echt dat Ferrari en Red-Bull zichzelf het moeilijker gaan maken wanneer ze al moeite hebben met Mercedes zelf? Laat staan FI die uit de Strategy Group gegooid gaan worden als Renault ze verslaat als team.

Stel McLaren stopt sowieso met Honda. En Honda blijft Sauber leveren (niet realistisch want McLaren zou veel onderdelen om de motor heen leveren) en McLaren kan helemaal geen nieuwe motor krijgen, dan zal door het nieuwe reglement dat leveranciers verplicht te leveren McLaren eindigen bij..... Honda.

Wat ik denk eerlijk is dat ze gewoon proberen nu via de pers de vrij stugge Japanners onder druk zetten aangezien ze daar volgens werknemers die werken in Japan aan de motor gewoon koppig zijn. F1Technical heeft een paar werknemers als je bronnen wilt.
Tenzij..

Als McLaren Honda nu helemaal zat is, en RBR is Renault helemaal zat, dan zou het toch kunnen dat de hoge heren van RedBull en McLaren ergens op een mooie locatie (of golfbaan) handjes gaan schudden, symbolisch bedrag van één enkele dollar en de deal is beklonken ?! Nee, ik denk dat het niet zo gaat lopen, zeer kleine kans daarop, maar het zal de grid voor 2018 wel retespannend maken :D :9~
  woensdag 14 juni 2017 @ 08:39:12 #228
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_171683078
Deze thread is ook interessant om te volgen trouwens mbt. ontwikkeling van de Honda motor:
https://www.f1technical.n(...)4&t=18874&start=9225
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 juni 2017 @ 09:51:38 #229
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171684051
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 07:27 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Schroeien als in vlammen in positieve zin? :P
:Y
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 14 juni 2017 @ 09:59:52 #230
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_171684240
quote:
10s.gif Op woensdag 14 juni 2017 09:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

:Y
Heb even gegoogled op Honda en Illien :P en dan krijg je wat interessante discussies;

-Honda heeft Mario als consultant bij de ontwikkeling.
-Renault wilde zijn ICE ontwerp niet gebruiken, dus is er een kans dat Honda het ICE ontwerp wel overneemt, maar toch vreemd dat Renault zijn concept niet meer wil...
-Honda verslaat Illmor (Chevy) in de Indy op vermogen, maar niet op betrouwbaarheid.
pi_171684460
quote:
3s.gif Op woensdag 14 juni 2017 09:59 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Heb even gegoogled op Honda en Illien :P en dan krijg je wat interessante discussies;

-Honda heeft Mario als consultant bij de ontwikkeling.
-Renault wilde zijn ICE ontwerp niet gebruiken, dus is er een kans dat Honda het ICE ontwerp wel overneemt, maar toch vreemd dat Renault zijn concept niet meer wil...
-Honda verslaat Illmor (Chevy) in de Indy op vermogen, maar niet op betrouwbaarheid.
Er wordt gezegd dat zijn concept niet werkte en daardoor door Renault aan de kant is gezet.

En Honda heeft (met instemming van de teams) voor de Indy 500 bewust gekozen voor meer vermogen ten koste van de betrouwbaarheid.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 14 juni 2017 @ 10:17:46 #232
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_171684514
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 23:15 schreef Meike26 het volgende:
Het voordeel voor RBR is dat zij komend jaar een bondgenoot hebben met Sauber. Samen kunnen ze zoveel meer data vergaren.. Het huwelijk van deze twee teams met hun leveranciers zijn beide koel en staan op punt van scheiding. - Renault wil een eigen fabrieksteam dat kan meedoen om de podiumplekken. De deur met RB lijkt behoorlijk dicht te zitten. En word er over en weer geschreeuwd door het keukenluikje.
- RBR heeft dus niets te winnen met Renault, terwijl McLaren dat misschien wel heeft, Renault lijkt me voor hen de meest logische keuze als ze met Honda gaan breken, terwijl het voor RBR weer DE kans is (en niet vies zijn van een gokje wagen) om weer vooraan te komen staan met Honda. Het lijkt me echt prachtig als Honda opeens het lek boven heeft en ze met zowel Sauber als RBR consistent in de punten finishen volgend jaar :D _O_
Dan zou ik eerst STR aan een Honda hangen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 14 juni 2017 @ 10:28:12 #233
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_171684674
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 10:17 schreef nils7 het volgende:

[..]

Dan zou ik eerst STR aan een Honda hangen.
STR kan prima bij Renault blijven.
  woensdag 14 juni 2017 @ 13:11:23 #234
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_171687823
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 04:26 schreef Jolyon het volgende:

[..]

Niet, hij is aan het luchtfietsen. Alle teams moeten volgens het reglement toestemming geven als een team alsnog van motorleverancier wisselt voor volgend seizoen na 15 mei als de motorleverancier zelf niet F1 verlaat. Denken mensen zou echt dat Ferrari en Red-Bull zichzelf het moeilijker gaan maken wanneer ze al moeite hebben met Mercedes zelf? Laat staan FI die uit de Strategy Group gegooid gaan worden als Renault ze verslaat als team.

Stel McLaren stopt sowieso met Honda. En Honda blijft Sauber leveren (niet realistisch want McLaren zou veel onderdelen om de motor heen leveren) en McLaren kan helemaal geen nieuwe motor krijgen, dan zal door het nieuwe reglement dat leveranciers verplicht te leveren McLaren eindigen bij..... Honda.

Wat ik denk eerlijk is dat ze gewoon proberen nu via de pers de vrij stugge Japanners onder druk zetten aangezien ze daar volgens werknemers die werken in Japan aan de motor gewoon koppig zijn. F1Technical heeft een paar werknemers als je bronnen wilt.
tnx voor deze heldere uitleg.
pi_171705793
Waarschijnlijk toch de 2.5 motor van Honda voor Baku:
http://f1sokuho.mopita.co(...)dy&no=110160&tt=1170

en misschien nog meer als ze het redden :)
  vrijdag 16 juni 2017 @ 09:19:00 #236
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_171726595
Loopt er al een weddenschap in welke ronde Alonso de Mac in Baku gaat parkeren?
pi_171727304
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 09:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
Loopt er al een weddenschap in welke ronde Alonso de Mac in Baku gaat parkeren?
Nog even afwachten wat nieuwe motor gaat doen. Maar vooruit, ronde 14.. Wilde gok. Past leuk bij zijn startnummer.
pi_171728208
quote:
2s.gif Op donderdag 15 juni 2017 10:28 schreef SnowOokami het volgende:
Waarschijnlijk toch de 2.5 motor van Honda voor Baku:
http://f1sokuho.mopita.co(...)dy&no=110160&tt=1170

en misschien nog meer als ze het redden :)
Ah ja, inderdaad dat haal ik er zo uit. 😂
pi_171729029
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 10:41 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Ah ja, inderdaad dat haal ik er zo uit. 😂
Google translate?

Maar van reddit de volgende vertaling geplukt:
quote:
Honda decided against introducing a 'spec 3' with upgraded combustion chamber at Canada. Hasegawa wants to introduce as soon as possible but not making promises as to when.

Author speculates it's hard to think drastic improvements can be made in 2 weeks till Baku, so the author thinks its reasonable to think at the earliest Austria, if not Belgium.

Hasegawa is quoted saying "the ICE for Baku may not be entirely the same spec as Canada and will have some kind of new parts. Whether it'll be the step 3 or step 2.5, we don't know." ICE used at Canada was the engine used at Spain and Monaco, but some changes were made outside of FIA's seal.

Author speculates that if the Monaco engine was step 2, the engine at Canada could be called step 2.1 (and seems to think upgrades, if any, for Baku would be for increasing drivability and reliability, not power... which I think is logical). And the author thinks Baku engine may be any iteration between step 2.2 to step 2.9.

Author thinks another reason to bring even any small incremental upgrades to Baku is, although Honda hasn't had results showing that the step 3 upgrades are ready for GP, to lessen resentment from Zak Brown and to take full advantage of the abolishment of tokens.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 19 juni 2017 @ 10:34:53 #240
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
  maandag 19 juni 2017 @ 12:48:25 #241
131800 Tarado
capô de fusca
pi_171787858
Motorsport twitterde op maandag 19-06-2017 om 12:01:49 Kubica "not on the list" for 2018 Renault F1 seat: https://t.co/cT3ukkJFWR #F1 https://t.co/VS0YP03tFP reageer retweet
  maandag 19 juni 2017 @ 12:49:45 #242
369251 Geralt
of Rivia
pi_171787888
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 12:48 schreef Tarado het volgende:
Motorsport twitterde op maandag 19-06-2017 om 12:01:49 Kubica "not on the list" for 2018 Renault F1 seat: https://t.co/cT3ukkJFWR #F1 https://t.co/VS0YP03tFP reageer retweet
Totdat Palmer de komende 3 GP's gewoon weer kansloos puntloos blijft. :+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  maandag 19 juni 2017 @ 17:07:14 #243
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_171793266
F1 twitterde op maandag 19-06-2017 om 16:57:14 In 2018, #F1 will return to two of its spiritual homes 🇫🇷🇩🇪Full list of race dates for the 2018 season ⬇️ https://t.co/CbGmRceEkb reageer retweet
  maandag 19 juni 2017 @ 23:12:44 #244
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_171801898
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 12:48 schreef Tarado het volgende:
Motorsport twitterde op maandag 19-06-2017 om 12:01:49 Kubica "not on the list" for 2018 Renault F1 seat: https://t.co/cT3ukkJFWR #F1 https://t.co/VS0YP03tFP reageer retweet
Zegt niets over 2017 :P

Artikel zegt ook momenteel niet, maar als hij zich verder kan bewijzen zou het alsnog best kunnen.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_171801954
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2017 23:12 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Zegt niets over 2017 :P
Sterker nog, hij stapt binnenkort weer in een F1 Renault, dit keer op Goodwood, tijdens het Festival of Speed.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_171802702
En dan nog wat geruchten:

'Williams gaat in 2018 met Honda motoren rijden'

quote:
De geruchten over de Formule 1-toekomst van Honda volgen elkaar de laatste tijd in rap tempo op. De Zwitserse krant Blick doet nu ook een duit in het zakje. Volgens journalist Roger Benoit speelt Williams een sleutelrol in een mogelijke scheiding tussen McLaren en Honda.

Williams zou dan namelijk de handen ineen slaan met Honda en het nieuwe fabrieksteam voor het Japanse merk worden. De Britse renstal rijdt nu nog met Mercedes-motoren, maar directeur Paddy Lowe acht de rol van fabrieksteam cruciaal voor eventuele titelkansen.

Bij Williams zijn ze vastberaden om terug te keren aan de top en daar is een intensieve samenwerking met een autofabrikant/motorleverancier voor nodig. Voor McLaren pakt het ook goed uit; zij kunnen bij Mercedes zo de plek overnemen van Williams.

Voor Sauber, dat eerder dit jaar aankondigde vanaf 2018 met krachtbronnen van Honda te racen, verandert dit allemaal niets. De Zwitserse renstal geldt voor de Japanse autofabrikant sowieso als tweede team, achter Williams of achter McLaren.
Blick
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_171802922
En dan zou er nog een Chinees F1 team in aantocht zijn.

Er is al aan diverse medewerkers van F1 teams gevraagd of ze voor een nieuw team zouden willen werken. Dit is door Christian Horner bevestigd. Geruchten zijn dat dit Chinese investeerders zijn die de overblijfselen van Manor gekocht hebben.

Gezien de procedures van de FIA komt 2018 te vroeg dus zou dit voor 2019 zijn, al kun je je afvragen waarom een nieuw team nog voor 2021 wil instappen onder de huidige voorwaarden (en verdeling van prijzengeld). Vanaf 2021 gaat er waarschijnlijk veel veranderen aan de structuur van de F1.
quote:
Im Lauf der letzten 35 Jahre habe ich immer wieder von angeblich neuen Grand-Prix-Teams gehört, die alle eines gemein haben: Aus ihren ist nichts geworden. Seit dem Monaco-GP-Wochenende kursiert, ein von chinesischen Investoren finanzierter Rennstall wolle an der Formel-1-WM 2018 teilnehmen.

Was wahr ist: Dass tatsächlich Fachkräfte angesprochen worden sind, möglicherweise für einen anderen Arbeitgeber tätig zu sein. Was nicht klar ist: Ob einige frühere Manor-Fachleute heute bereits für ein solches Projekt beratend tätig sind.

Was ebenfalls wahr ist: Das neue Team würde aus dem Silicon Valley der Formel 1 heraus operieren, also aus dem Grossraum London – aus dem einfachen Grund, weil dort die meisten Fachfirmen tätig sind und es einfacher ist, einen britischen Spezialisten zu sich zu locken als ihn vom Umzug nach Italien oder in die Schweiz zu überzeugen.

...
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 20 juni 2017 @ 07:38:54 #248
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_171804895
quote:
Wtf! :D
pi_171817318
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 07:38 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Wtf! :D

Blijkbaar toch niet


quote:
Williams are not considering switching to Honda power for 2018, according to Claire Williams.

Swiss newspaper Blick reported Williams were key to the potential McLaren-Honda split as they hope to reunite with their former engine partners by becoming the Japanese firm's 'works team' next season.

Williams won 24 races, as well as a world championship with Nelson Piquet, when they were powered by Honda from 1983 to 1987, but their deputy team principal says no negotiations have taken place and they are in no way clearing the way for McLaren to ditch their suppliers.

"We had a fantastic relationship with them back in the 1980s, but I can categorically say that we have not talked to Honda," Williams told Sky F1's Rachel Brookes during The Grand Prix Show on talkSPORT 2.

"We are not a cause of the break-up and we are not here ready with a press release saying we are joining forces with them in 2018. We haven't talked to them."

"We have a great partnership with Mercedes," she insisted. "They helped drive us to third place in the championship up from ninth the previous year.

"They're a fantastic partner and they provide us with a fantastic power unit. I'm not sure why you would look to change that, to a power unit that isn't at that level of competition yet."

The Formula 1 Gossip Column

McLaren are expected to end their three-year stay with Honda after a catastrophic start to the season, which would leave Sauber as the only Honda-powered car in 2018.

But would the money on offer from a Honda partnership tempt other teams to still partner the Japanese manufacturer?

"We all know that Honda do put a huge amount of money at McLaren but when I weigh up the pros and cons, would I rather have the budget we have and be the fourth quickest car or have a huge amount of money and finish P9 again?" Williams added.

"Right now it's too close to those years to go back to them."
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 20 juni 2017 @ 19:08:36 #250
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_171817540
quote:
Vond het ook al sterk :P

Die Honda motor moet gewoon volgende race heel blijven en dan als een malle een performance update ontwerpen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')