abonnement Unibet Coolblue
pi_170166711
Inmiddels heb ik er bijna 3000km op zitten en heb nu een beetje een beeld gekregen van de staat van onderhoud van de auto.

Na het akkefietje met de uitlaat(die inmiddels gerepareerd is) ben ik een keer kortstondig stil komen te staan op de A2 bij Maastricht aan de Geusselt. De auto sloeg bij bijna stilstand enkele honderden meters voor de stoplichten spontaan af en begon bij opnieuw starten na gasgeven kortstondig onregelmatig te lopen tegen afslaan aan (5 á 600 rpm). Ik begin het idee te krijgen dat er helaas toch wel wat op onderhoud bezuinigd is.

Het onregelmatig lopen heeft zich in de afgelopen weken nog een aantal keren voor gedaan en houdt vermoedelijk ook verband met de momenten waarop ik het idee krijg dat er opeens sterk op de motor ''afgeremd'' wordt. Enkele dagen terug is dit zelfs een keer voorgekomen met koude motor. Hij begon opeens in toerental te schommelen en zakte vervolgens af naar zo'n 750 toeren, om na zo'n 5 á 10 sec. weer bij te trekken. Het ''inhouden'' heb ik vervolgens op de snelweg gedurende zo'n 15 minuten continu gevoeld tijdens het rijden, waarna het ineens als sneeuw voor de zon verdween en de auto weer als de figuurlijke brandweer ging.

Verder, het feit dat ik bij hele lage snelheden bij maximaal insturen de rechter aandrijfas soms hoor, die bij nadere inspectie ooit al eens gerepareerd is, aan de slangenklem te zien, onderstreept dat. De monteur waar ik ben geweest om de uitlaat te laten repareren begon erover dat het de linkeras zou zijn. Aangezien ik sws een second opinion wilde en niet 123 iets uit handen geef zonder vooraf de ins en outs te weten ben ben ik eerst naar een aantal andere garages gereden om te weten te komen hoe serieus ik het advies van monteur #1 moest nemen om de as per direct te laten vervangen. De 1e garage waar ik langs ging kon sws al niks vinden aan de linkeras maar wél wat speling op de rechteras.

Ik heb vervolgens een afspraak gemaakt met Citroën Lennaerts in Roermond om de volgende dag daar ook nog even langs te gaan voor advies, men wist me aan de telefoon wel al te vertellen dat bij maximaal insturen naar links de rechter as aan vervanging toe is en bij sturen naar rechts de linker as. Maar volgens de monteur bij Lennaerts was het bij nadere inspectie het absoluut onnodig om meteen al de beurs te trekken aangezien de ashoes verder in orde was en het de buitenste as zou zijn wat af en toe hoorbaar was. Het was garage Lennaerts wat tevens de slangenklem op de rechteras opmerkte en het beeld schetste van de as die in een ver verleden wellicht ooit eens droog gelopen is geweest.

Aangezien er nogal wat twijfelachtige zaken aan het licht zijn gekomen durf ik dus ook niet met zekerheid te zeggen of er wellicht ook sprake zou kunnen zijn van verkeerde olie of andere zaken waar op bezuinigd is. Ik begreep van monteur #1 sws al iets over een brandstoffilter wat ook wel langzaam aan aan vervanging toe was. Hij kwam met het advies om buiten de aandrijfas te laten vervangen ook de motor te laten spoelen + onderhoudsbeurt uit te voeren, Nu lijkt me dat spoelen op zich geen verkeerd idee maar ik vraag me enerzijds af of er ook nog andere mogelijkheden zijn om de motor te laten reinigen die wellicht ook wat betaalbaarder zijn en daarnaast wilde ik als het even kan de auto eigenlijk liever zélf een kleine onderhoudsbeurt geven. Alleen is dan even de vraag of een dergelijke spoelbeurt óók tot de mogelijkheden behoort of dat dit echt enkel door een garage gedaan kan worden? Want in dat laatste geval kom ik de complete beurt natuurlijk alsnóg door een monteur aan het laten uitvoeren tegen stevig uurtarief, hetgeen ik door zélf de mouwen op te stropen had willen besparen.

And last but nog least is het me opgevallen dat de auto bij stevige wind érg zijwind gevoelig is, als het flink waait voel je flink wat weerstand tegen de vooras en moet je je stuur goed vasthouden want je wordt zonder pardon een stuk opzij geduwd. Maar zelfs bij normale wind met hogere snelheid kun je dit in lichte mate soms voelen in je stuur.

Tevens is het me opgevallen dat bij snelheden vanaf 150 km/h bij gas los de auto érg nerveus op de voorwielen wordt en wat zoekerig.

Monteurs hier die me over bovenstaande zaken definitief uitsluitsel kunnen geven? :{
pi_170166760
Het inhouden kan ook aan bombine/bougies liggen.... (als ik je verhaal lees denk ik daaraan)

Dat ie erg nerveus is kan liggen aan een hele slechte uitlijning....
  woensdag 12 april 2017 @ 14:56:59 #3
396386 sturmpie
for night & nature
pi_170166981
ik zou hem inruilen op 'n Honda of Suzuki.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_170166998
Lucht massa meter
pi_170167136
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 14:44 schreef rival het volgende:
Het inhouden kan ook aan bombine/bougies liggen.... (als ik je verhaal lees denk ik daaraan)

Dat ie erg nerveus is kan liggen aan een hele slechte uitlijning....
Hmmm.....bobines zijn wel een zwak punt bij 206'jes had ik al gelezen. Hoe gaat het doormeten daarvan precies in zijn werk?

Kaarsen zou ik uiteraard kunnen vervangen, maar die zitten bij een 206 1.4i aan de achterkant van het blok, dus hoe kom ik daar gemakkelijk bij of moet ik daarvoor eerst echt alles loshalen?

Op zich heeft ie zo met rechtuit rijden nergens last van, hij trekt niet naar links of rechts of zo en blijft ook bij remmen in een rechte lijn rijden zonder fratsen. Het enige wat wel apart is is dat naarmate de snelheid hoger wordt het gevoel in het stuur ''lichter'' wordt. De banden zijn ook niet scheef afgesleten of zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door Garfield1985 op 12-04-2017 15:12:40 ]
pi_170167534
Dan doe ik een gok en zeg ik dat je schokdempers versleten zijn. Hierdoor kan hij wat "wollig" aanvoelen.

Hoe herken ik versleten schokdempers?

Wat zijn nou opvallende symptomen waaraan u versleten schokdempers en veerpoten herkent? Wij hebben ze even voor u op een rijtje gezet:

De auto veert na 1x indrukken een aantal keren na.
Uw auto “duikt met de neus” naar beneden als u remt.
Uw auto geeft bij hoge snelheden mee met zijwind.
Als u op een rotonde rijdt, helt u auto te ver over.
Het rijgedrag van uw auto is ongebruikelijk zweverig.
De vering van uw auto voelt stug of juist heel licht aan.
Het rijgedrag van uw auto is moeilijk te controleren.
Er zit olie op.
pi_170167702
quote:
12s.gif Op woensdag 12 april 2017 14:56 schreef sturmpie het volgende:
ik zou hem inruilen op 'n Honda of Suzuki.
Voor 600 heb je een goede. Beter dan hier geld in te pompen
pi_170167828
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 15:30 schreef ssebt het volgende:
Dan doe ik een gok en zeg ik dat je schokdempers versleten zijn. Hierdoor kan hij wat "wollig" aanvoelen.

Hoe herken ik versleten schokdempers?

Wat zijn nou opvallende symptomen waaraan u versleten schokdempers en veerpoten herkent? Wij hebben ze even voor u op een rijtje gezet:

De auto veert na 1x indrukken een aantal keren na. Al getest en veert meteen keurig terug in zijn neutrale stand.

Uw auto “duikt met de neus” naar beneden als u remt. Doet ie ook niet
Uw auto geeft bij hoge snelheden mee met zijwind. Dit gebeurt dan in lichte mate wél
Als u op een rotonde rijdt, helt u auto te ver over. Is ook geen sprake van
Het rijgedrag van uw auto is ongebruikelijk zweverig. Zoals gezegd alleen vanaf een bepaalde (hogere) snelheid.
De vering van uw auto voelt stug of juist heel licht aan. Ook geen sprake van
Het rijgedrag van uw auto is moeilijk te controleren. Doesn't ring a bell either.
Er zit olie op. ?
pi_170168133
Hoe oud is die auto? Zal vast niet nieuw zijn. Bij 10-15 jaar oud krijg je gewoon zulk soort klachten. Zou er eerlijk gezegd niet teveel aan laten doen, want zulk soort vage klachten zijn vaak niet makkelijk op te sporen en je betaalt je blauw aan onderzoekskosten. Kun je beter een ANWB-abo nemen en die bellen als ie helemaal stil komt te staan. Als de auto het helemaal niet meer doet is het voor een garage ook makkelijker om het te repareren dan speuren naar een gebrek dat alleen soms optreedt.
pi_170168744
Afslaan zou de lucht massameter kunnen zijn.

Stuurgedrag slijtage speling van stuurkogels en rubbers van de veerpoot/draagarm oud.
.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 12 april 2017 @ 17:17:59 #11
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_170169876
Klinkt alsof je wel meer problemen hebt dan alleen een versleten as. Ik zou je draagarm(rubbers) en alle andere busjes en kogels eens laten nakijken.

Daarnaast zou een uitlijnbeurtje ook geen kwaad kunnen als ik het zo lees, maar mocht je dat doen doe dat dan wel ná dat je eventuele draagarmen of bussen vervangen hebt.

Wat jij hebt heb ik ook gehad, dat bleken in mijn geval een versleten stuurhuis en de bussen daarvan te zijn. Die auto werd ook enorm zoekerig naarmate je harder reed en al helemaal als je optrok of remde.

Dat afslaan kan heel veel oorzaken hebben. Van verrotte temperatuursensor tot kapotte lmm tot vacuumlek. Dat is op afstand niet te zeggen. Het inhouden tijdens last laat me overigens wel denken dat het de lmm is. Of heeft zo'n ding een MAP?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_170172615
Nu heb je een heel verhaal, maar wat voor motorisatie ligt er in het vooronder? En welke brandstof?
pi_170174000
quote:
7s.gif Op woensdag 12 april 2017 17:17 schreef Straatcommando. het volgende:
Klinkt alsof je wel meer problemen hebt dan alleen een versleten as. Ik zou je draagarm(rubbers) en alle andere busjes en kogels eens laten nakijken.

Daarnaast zou een uitlijnbeurtje ook geen kwaad kunnen als ik het zo lees, maar mocht je dat doen doe dat dan wel ná dat je eventuele draagarmen of bussen vervangen hebt.

Wat jij hebt heb ik ook gehad, dat bleken in mijn geval een versleten stuurhuis en de bussen daarvan te zijn. Die auto werd ook enorm zoekerig naarmate je harder reed en al helemaal als je optrok of remde.

Dat afslaan kan heel veel oorzaken hebben. Van verrotte temperatuursensor tot kapotte lmm tot vacuumlek. Dat is op afstand niet te zeggen. Het inhouden tijdens last laat me overigens wel denken dat het de lmm is. Of heeft zo'n ding een MAP?
Je zou een versleten stuurhuis eigenlijk verwachten bij hogere kilometerstanden lijkt me, maar deze auto heeft pas net iets meer als een ton gedraaid :?

Of het een MAP heeft weet ik niet, het heeft injectie en heeft wel wát aan electronica, maar ik betwijfel het.

Edit: Als ik Google op '206 MAP sensor'' kom ik idd uit bij een dergelijk onderdeel, blijkbaar dus wel.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 19:11 schreef Scale het volgende:
Nu heb je een heel verhaal, maar wat voor motorisatie ligt er in het vooronder? En welke brandstof?
1.4i benzine, bouwjaar 2000. Motorcode weet ik zo 123 even niet maar kan ik wel proberen te achterhalen.

[ Bericht 29% gewijzigd door Garfield1985 op 12-04-2017 20:03:55 ]
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 12 april 2017 @ 20:13:19 #14
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_170174640
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 19:54 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Je zou een versleten stuurhuis eigenlijk verwachten bij hogere kilometerstanden lijkt me, maar deze auto heeft pas net iets meer als een ton gedraaid :?

Of het een MAP heeft weet ik niet, het heeft injectie en heeft wel wát aan electronica, maar ik betwijfel het.

Edit: Als ik Google op '206 MAP sensor'' kom ik idd uit bij een dergelijk onderdeel, blijkbaar dus wel.

[..]

1.4i benzine, bouwjaar 2000. Motorcode weet ik zo 123 even niet maar kan ik wel proberen te achterhalen
Ik gooi het er maar in hé. Het is in ieder geval iets wat in het plaatje zou passen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_170174956
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 20:13 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik gooi het er maar in hé. Het is in ieder geval iets wat in het plaatje zou passen.
Hmmmm......ik vraag me af met alles wat deze auto mankeert en mogelijk nog méér mankeert of ik er wellicht niet beter aan doe hem in te ruilen op iets anders ;( .

Even een opsomming van de dingen waar ik al van wéét dat ze in de komende tijd sowieso aandacht vereisen:

- Aandrijfas rechts voor
- Motor spoelen en voorzien van correcte olie + beurt
- Nieuwe banden (de DOT code is inmiddels de 10 jaar gepasseerd )
- Brandstof filter vervangen
- Radiator spoelen en koelvloeistof vervangen
- Stabilisatorstang vervangen
- Veerpootlager rechts voor vervangen
- Speakers refoamen/vervangen
- Airco afvullen`

Er staat een beurt op de planning waarbij de aandrijfas en een kleine onderhoudsbeurt + motor spoelen worden uitgevoerd en zaken zoals brandstoffilter en stabilisatorstangen worden meegenomen maar dat alleen al kost me onder aan de streep zo'n ¤300,- .

[ Bericht 5% gewijzigd door Garfield1985 op 12-04-2017 20:34:39 ]
pi_170175529
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 20:22 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Hmmmm......ik vraag me af met alles wat deze auto mankeert en mogelijk nog méér mankeert of ik er wellicht niet beter aan doe hem in te ruilen op iets anders ;( .

Even een opsomming van de dingen waar ik al van wéét dat ze in de komende tijd sowieso aandacht vereisen:

- Aandrijfas rechts voor - als het alleen bij maximale stuuruitslag is niks aan doen
- Motor spoelen en voorzien van correcte olie + beurt - is spoelen echt nodig? Gewoon nieuwe olie
- Nieuwe banden (de DOT code is inmiddels de 10 jaar gepasseerd ) - als er geen scheurtjes zijn niks aan doen
- Brandstof filter vervangen - goed idee
- Radiator spoelen en koelvloeistof vervangen - waarom?
- Stabilisatorstang vervangen - onderhoud
- Veerpootlager rechts voor vervangen - onderhoud
- Speakers refoamen/vervangen - oO<
- Airco afvullen`- ramen open
pi_170176372
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 20:35 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

- Aandrijfas rechts voor - als het alleen bij maximale stuuruitslag is niks aan doen - is idd alleen hoorbaar bij maximale stuuruitslag en ook nog maar incidenteel en pas als ik er minimaal een uur mee gereden heb.

- Motor spoelen en voorzien van correcte olie + beurt - is spoelen echt nodig? Gewoon nieuwe olie - ik durf er niet op te gokken dat, gezien de dingen waar op bezuinigd is, er ook de correcte olie in gegooid is. Wil ik de correcte olie erin gooien bij de eerstvolgende beurt zal sws al het oude spul er echt helemaal uit moeten zijn alvorens ik synthetische olie kan gebruiken. Dit om verstoppingen te voorkomen.

- Nieuwe banden (de DOT code is inmiddels de 10 jaar gepasseerd ) - als er geen scheurtjes zijn niks aan doen - achter totaal niet, zien bijna als nieuw uit, alsof ze ergens opgeslagen gelegen hebben. bijna ongelofelijk als je bedenkt dat vóór exact dezelfde code heeft en in veel mindere conditie is. Maar die zijn dan ook bijna op en vliegen er sws binnenkort onderuit.

- Brandstof filter vervangen - goed idee - is dit eventueel zelf uit te voeren?
- Radiator spoelen en koelvloeistof vervangen - waarom? - ziet er niet heel okselfris meer uit en het is een klusje van niks in feite om het even te vervangen.

- Stabilisatorstang vervangen - onderhoud - helder

- Veerpootlager rechts voor vervangen - onderhoud - helder

- Speakers refoamen/vervangen - oO< - zijn letterlijk kaafrot, toevallig een kunstof afdekkapje van de voorste speaker eraf gehaald en de complete onderste foamrand is helemaal weg :X . Maar goed, is niet prioriteit nr. 1 idd, daarom staan die zaken ook onderaan op het lijstje.

- Airco afvullen`- ramen open - is een luxeprobleem idd, het werkt wel nog maar voor écht ijskoud te zijn zou de vloeistof een keer bijgevuld moeten worden. Maar wederom, is geen prio 1 zaak.
pi_170176492
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 19:54 schreef Garfield1985 het volgende:
Motorcode weet ik zo 123 even niet maar kan ik wel proberen te achterhalen.
Dat is niet zo moeilijk. De motorcode staat op positie 6 t/m 8 van het chassisnummer.
pi_170176570
Ik zou helemaal niks doen, eens kijken hoeveel jaar hij nog meegaat.
.
pi_170176654
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 20:57 schreef Fer het volgende:
Ik zou helemaal niks doen, eens kijken hoeveel jaar hij nog meegaat.
Je bent nu serieus of cynisch?
pi_170177723
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 20:59 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Je bent nu serieus of cynisch?
Ding is bijna 18 en nu niet echt het meest degelijke wat ooit op deze wereldbol is neergezet. Als het nu een GTi/Rc was geweest, in nieuwstaat...
.
  woensdag 12 april 2017 @ 21:37:18 #22
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_170178700
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 20:22 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Hmmmm......ik vraag me af met alles wat deze auto mankeert en mogelijk nog méér mankeert of ik er wellicht niet beter aan doe hem in te ruilen op iets anders ;( .

Even een opsomming van de dingen waar ik al van wéét dat ze in de komende tijd sowieso aandacht vereisen:

- Aandrijfas rechts voor
- Motor spoelen en voorzien van correcte olie + beurt
- Nieuwe banden (de DOT code is inmiddels de 10 jaar gepasseerd )
- Brandstof filter vervangen
- Radiator spoelen en koelvloeistof vervangen
- Stabilisatorstang vervangen
- Veerpootlager rechts voor vervangen
- Speakers refoamen/vervangen
- Airco afvullen`

Er staat een beurt op de planning waarbij de aandrijfas en een kleine onderhoudsbeurt + motor spoelen worden uitgevoerd en zaken zoals brandstoffilter en stabilisatorstangen worden meegenomen maar dat alleen al kost me onder aan de streep zo'n ¤300,- .
Zijn nou allemaal niet de meest dure dingen. Banden zijn denk ik het duurst en als die bv 11 of 12 jaar zijn.. lekker laten zitten tot ze versleten zijn. (tenzij uitgedroogd)

Het inhouden en afslaan lijkt me een kapotte sensor (luchtmassameter of misschien vliegwielsensor oid) en dat is volgens mij zo uit te lezen.

Het wat licht sturen op hogere snelheid kan kapotte schokdempers zijn of de banden.

Ik zou gewoon dat ding wegbrengen en eens een prijsopgave laten doen, Reparen is bijna altijd goedkoper dan een andere wagen kopen. Zeker omdat je dan ook niet weet wat daar weer aan zit te komen.

Onderdelen voor een 206 zijn overigens bepaald niet duur dus ook al moet er het e.e.a. vervangen worden is dat niet direct een ramp.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_170195340
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 19:54 schreef Garfield1985 het volgende:
1.4i benzine, bouwjaar 2000. Motorcode weet ik zo 123 even niet maar kan ik wel proberen te achterhalen.
Lijkt mij een onstekings probleem. De oude TU motoren zijn daar nog wel eens gevoelig voor. Iik meen dat deze al een bobine gallerij heeft. Indien dat zo is even de bougies controleren op doorslaan. Is de ontsteking ok, dat de injectoren door meten op weerstand, waarschijnlijk is de injector van de 4de cilinder defect door het lekken van het ruitensproeierkopje. Die zit er namelijk recht boven.
pi_170195435
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 20:56 schreef oldford het volgende:

[..]

Dat is niet zo moeilijk. De motorcode staat op positie 6 t/m 8 van het chassisnummer.
Is niet echt relevant. De motor in kwestie is een TU3JP met een KFX als motorcode als ik het goed heb. De opvolger de KFW is pas in '02 gekomen, de KFX in '98.
pi_170195600
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 18:58 schreef Scale het volgende:

[..]

Is niet echt relevant. De motor in kwestie is een TU3JP met een KFX als motorcode als ik het goed heb. De opvolger de KFW is pas in '02 gekomen, de KFX in '98.
KFW is vanaf 2000 geleverd in de 206.
pi_170271244
Begin wel het idee te krijgen dat ik lichte trillingen in het stuur begin te voelen de laatste paar dagen. Een beetje vergelijkbaar alsof je op hele hoge snelheid rijdt en de banden overuren maken zeg maar. Alleen voel ik die trillingen al vanaf zo'n 80km/h en wordt het sterker rond 120km/h . Zou het kunnen dat de as tóch verder is dan het tot nu toe lijkt?
  zondag 16 april 2017 @ 21:50:27 #27
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_170271463
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 20:22 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Hmmmm......ik vraag me af met alles wat deze auto mankeert en mogelijk nog méér mankeert of ik er wellicht niet beter aan doe hem in te ruilen op iets anders ;( .

Even een opsomming van de dingen waar ik al van wéét dat ze in de komende tijd sowieso aandacht vereisen:

- Aandrijfas rechts voor
- Motor spoelen en voorzien van correcte olie + beurt
- Nieuwe banden (de DOT code is inmiddels de 10 jaar gepasseerd )
- Brandstof filter vervangen
- Radiator spoelen en koelvloeistof vervangen
- Stabilisatorstang vervangen
- Veerpootlager rechts voor vervangen
- Speakers refoamen/vervangen
- Airco afvullen`

Er staat een beurt op de planning waarbij de aandrijfas en een kleine onderhoudsbeurt + motor spoelen worden uitgevoerd en zaken zoals brandstoffilter en stabilisatorstangen worden meegenomen maar dat alleen al kost me onder aan de streep zo'n ¤300,- .
- Aandrijfas rechts voor -als deze tikt / kraakt bij insturen en gasgeven inderdaad.
- Motor spoelen en voorzien van correcte olie + beurt - echt niet nodig, doet meer kwaad dan goed omdat het mogelijke afdichtingen weer opent met olie lekkage als gevolg.
- Nieuwe banden (de DOT code is inmiddels de 10 jaar gepasseerd )
- Brandstof filter vervangen
- Radiator spoelen en koelvloeistof vervangen als de kvs nog helder is zie ik het nut er niet van in
- Stabilisatorstang vervangen - kun je de rubbers niet los vervangen?
- Veerpootlager rechts voor vervangen
- Speakers refoamen/vervangen - moete zelf weten
- Airco afvullen`
  zondag 16 april 2017 @ 21:50:52 #28
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_170271476
Of gewoon uit balans. Loodje eraf, band gaar, noem maar op.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')