Hmmm.....bobines zijn wel een zwak punt bij 206'jes had ik al gelezen. Hoe gaat het doormeten daarvan precies in zijn werk?quote:Op woensdag 12 april 2017 14:44 schreef rival het volgende:
Het inhouden kan ook aan bombine/bougies liggen.... (als ik je verhaal lees denk ik daaraan)
Dat ie erg nerveus is kan liggen aan een hele slechte uitlijning....
Voor 600 heb je een goede. Beter dan hier geld in te pompenquote:Op woensdag 12 april 2017 14:56 schreef sturmpie het volgende:
ik zou hem inruilen op 'n Honda of Suzuki.
quote:Op woensdag 12 april 2017 15:30 schreef ssebt het volgende:
Dan doe ik een gok en zeg ik dat je schokdempers versleten zijn. Hierdoor kan hij wat "wollig" aanvoelen.
Hoe herken ik versleten schokdempers?
Wat zijn nou opvallende symptomen waaraan u versleten schokdempers en veerpoten herkent? Wij hebben ze even voor u op een rijtje gezet:
De auto veert na 1x indrukken een aantal keren na. Al getest en veert meteen keurig terug in zijn neutrale stand.
Uw auto “duikt met de neus” naar beneden als u remt. Doet ie ook niet
Uw auto geeft bij hoge snelheden mee met zijwind. Dit gebeurt dan in lichte mate wél
Als u op een rotonde rijdt, helt u auto te ver over. Is ook geen sprake van
Het rijgedrag van uw auto is ongebruikelijk zweverig. Zoals gezegd alleen vanaf een bepaalde (hogere) snelheid.
De vering van uw auto voelt stug of juist heel licht aan. Ook geen sprake van
Het rijgedrag van uw auto is moeilijk te controleren. Doesn't ring a bell either.
Er zit olie op. ?
Je zou een versleten stuurhuis eigenlijk verwachten bij hogere kilometerstanden lijkt me, maar deze auto heeft pas net iets meer als een ton gedraaidquote:Op woensdag 12 april 2017 17:17 schreef Straatcommando. het volgende:
Klinkt alsof je wel meer problemen hebt dan alleen een versleten as. Ik zou je draagarm(rubbers) en alle andere busjes en kogels eens laten nakijken.
Daarnaast zou een uitlijnbeurtje ook geen kwaad kunnen als ik het zo lees, maar mocht je dat doen doe dat dan wel ná dat je eventuele draagarmen of bussen vervangen hebt.
Wat jij hebt heb ik ook gehad, dat bleken in mijn geval een versleten stuurhuis en de bussen daarvan te zijn. Die auto werd ook enorm zoekerig naarmate je harder reed en al helemaal als je optrok of remde.
Dat afslaan kan heel veel oorzaken hebben. Van verrotte temperatuursensor tot kapotte lmm tot vacuumlek. Dat is op afstand niet te zeggen. Het inhouden tijdens last laat me overigens wel denken dat het de lmm is. Of heeft zo'n ding een MAP?
1.4i benzine, bouwjaar 2000. Motorcode weet ik zo 123 even niet maar kan ik wel proberen te achterhalen.quote:Op woensdag 12 april 2017 19:11 schreef Scale het volgende:
Nu heb je een heel verhaal, maar wat voor motorisatie ligt er in het vooronder? En welke brandstof?
Ik gooi het er maar in hé. Het is in ieder geval iets wat in het plaatje zou passen.quote:Op woensdag 12 april 2017 19:54 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Je zou een versleten stuurhuis eigenlijk verwachten bij hogere kilometerstanden lijkt me, maar deze auto heeft pas net iets meer als een ton gedraaid
Of het een MAP heeft weet ik niet, het heeft injectie en heeft wel wát aan electronica, maar ik betwijfel het.
Edit: Als ik Google op '206 MAP sensor'' kom ik idd uit bij een dergelijk onderdeel, blijkbaar dus wel.
[..]
1.4i benzine, bouwjaar 2000. Motorcode weet ik zo 123 even niet maar kan ik wel proberen te achterhalen
Hmmmm......ik vraag me af met alles wat deze auto mankeert en mogelijk nog méér mankeert of ik er wellicht niet beter aan doe hem in te ruilen op iets anders .quote:Op woensdag 12 april 2017 20:13 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik gooi het er maar in hé. Het is in ieder geval iets wat in het plaatje zou passen.
quote:Op woensdag 12 april 2017 20:22 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Hmmmm......ik vraag me af met alles wat deze auto mankeert en mogelijk nog méér mankeert of ik er wellicht niet beter aan doe hem in te ruilen op iets anders .
Even een opsomming van de dingen waar ik al van wéét dat ze in de komende tijd sowieso aandacht vereisen:
- Aandrijfas rechts voor - als het alleen bij maximale stuuruitslag is niks aan doen
- Motor spoelen en voorzien van correcte olie + beurt - is spoelen echt nodig? Gewoon nieuwe olie
- Nieuwe banden (de DOT code is inmiddels de 10 jaar gepasseerd ) - als er geen scheurtjes zijn niks aan doen
- Brandstof filter vervangen - goed idee
- Radiator spoelen en koelvloeistof vervangen - waarom?
- Stabilisatorstang vervangen - onderhoud
- Veerpootlager rechts voor vervangen - onderhoud
- Speakers refoamen/vervangen -
- Airco afvullen`- ramen open
- Aandrijfas rechts voor - als het alleen bij maximale stuuruitslag is niks aan doen - is idd alleen hoorbaar bij maximale stuuruitslag en ook nog maar incidenteel en pas als ik er minimaal een uur mee gereden heb.quote:
Dat is niet zo moeilijk. De motorcode staat op positie 6 t/m 8 van het chassisnummer.quote:Op woensdag 12 april 2017 19:54 schreef Garfield1985 het volgende:
Motorcode weet ik zo 123 even niet maar kan ik wel proberen te achterhalen.
Je bent nu serieus of cynisch?quote:Op woensdag 12 april 2017 20:57 schreef Fer het volgende:
Ik zou helemaal niks doen, eens kijken hoeveel jaar hij nog meegaat.
Ding is bijna 18 en nu niet echt het meest degelijke wat ooit op deze wereldbol is neergezet. Als het nu een GTi/Rc was geweest, in nieuwstaat...quote:Op woensdag 12 april 2017 20:59 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Je bent nu serieus of cynisch?
Zijn nou allemaal niet de meest dure dingen. Banden zijn denk ik het duurst en als die bv 11 of 12 jaar zijn.. lekker laten zitten tot ze versleten zijn. (tenzij uitgedroogd)quote:Op woensdag 12 april 2017 20:22 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Hmmmm......ik vraag me af met alles wat deze auto mankeert en mogelijk nog méér mankeert of ik er wellicht niet beter aan doe hem in te ruilen op iets anders .
Even een opsomming van de dingen waar ik al van wéét dat ze in de komende tijd sowieso aandacht vereisen:
- Aandrijfas rechts voor
- Motor spoelen en voorzien van correcte olie + beurt
- Nieuwe banden (de DOT code is inmiddels de 10 jaar gepasseerd )
- Brandstof filter vervangen
- Radiator spoelen en koelvloeistof vervangen
- Stabilisatorstang vervangen
- Veerpootlager rechts voor vervangen
- Speakers refoamen/vervangen
- Airco afvullen`
Er staat een beurt op de planning waarbij de aandrijfas en een kleine onderhoudsbeurt + motor spoelen worden uitgevoerd en zaken zoals brandstoffilter en stabilisatorstangen worden meegenomen maar dat alleen al kost me onder aan de streep zo'n ¤300,- .
Lijkt mij een onstekings probleem. De oude TU motoren zijn daar nog wel eens gevoelig voor. Iik meen dat deze al een bobine gallerij heeft. Indien dat zo is even de bougies controleren op doorslaan. Is de ontsteking ok, dat de injectoren door meten op weerstand, waarschijnlijk is de injector van de 4de cilinder defect door het lekken van het ruitensproeierkopje. Die zit er namelijk recht boven.quote:Op woensdag 12 april 2017 19:54 schreef Garfield1985 het volgende:
1.4i benzine, bouwjaar 2000. Motorcode weet ik zo 123 even niet maar kan ik wel proberen te achterhalen.
Is niet echt relevant. De motor in kwestie is een TU3JP met een KFX als motorcode als ik het goed heb. De opvolger de KFW is pas in '02 gekomen, de KFX in '98.quote:Op woensdag 12 april 2017 20:56 schreef oldford het volgende:
[..]
Dat is niet zo moeilijk. De motorcode staat op positie 6 t/m 8 van het chassisnummer.
KFW is vanaf 2000 geleverd in de 206.quote:Op donderdag 13 april 2017 18:58 schreef Scale het volgende:
[..]
Is niet echt relevant. De motor in kwestie is een TU3JP met een KFX als motorcode als ik het goed heb. De opvolger de KFW is pas in '02 gekomen, de KFX in '98.
- Aandrijfas rechts voor -als deze tikt / kraakt bij insturen en gasgeven inderdaad.quote:Op woensdag 12 april 2017 20:22 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Hmmmm......ik vraag me af met alles wat deze auto mankeert en mogelijk nog méér mankeert of ik er wellicht niet beter aan doe hem in te ruilen op iets anders .
Even een opsomming van de dingen waar ik al van wéét dat ze in de komende tijd sowieso aandacht vereisen:
- Aandrijfas rechts voor
- Motor spoelen en voorzien van correcte olie + beurt
- Nieuwe banden (de DOT code is inmiddels de 10 jaar gepasseerd )
- Brandstof filter vervangen
- Radiator spoelen en koelvloeistof vervangen
- Stabilisatorstang vervangen
- Veerpootlager rechts voor vervangen
- Speakers refoamen/vervangen
- Airco afvullen`
Er staat een beurt op de planning waarbij de aandrijfas en een kleine onderhoudsbeurt + motor spoelen worden uitgevoerd en zaken zoals brandstoffilter en stabilisatorstangen worden meegenomen maar dat alleen al kost me onder aan de streep zo'n ¤300,- .
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |