abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_170185522
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 08:45 schreef bamibij het volgende:

[..]

Excusez moi
Was slechts een algemene opmerking, niemand doet het. Het zou beter zijn als ze ervoor zorgden dat die tweet button mobiel werkt,kan toch geen onoplosbaar technisch probleem zijn. Of ze zouden het aan de server-side kunnen doen, automatisch de url omzetten als de post gesubmit wordt.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_170185534
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 02:24 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Dan rot je toch mooi op? :)
waar slaat dit op? is men verplicht hier aan mee te doen? leven we in een dictatuur?
pi_170185719
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 02:14 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:
Zoals ik het nu lees is dit een beetje een storm in een glas water. Maar ik vind het wel bizar om waar te nemen dat je dergelijke bewegingen wel ziet plaatsvinden. Dat er dus andere naampjes worden bedacht om christelijke feestjes 'neutraler' te laten klinken e.d.

moslims vragen daar helemaal niet eens zelf om. Dus waarom beginnen ze er zelf mee? Wat zit daar voor motief achter? Heel raar gedrag gewoon!

Van dat rare 'weg met ons' gedoe. Daar kan ik me eigenlijk wel heel erg aan ergeren.
Vaak vragen moslims er niet zelf om, net als er ook maar erg weinig 'donkere' mensen aanstoot nemen aan Zwarte Piet. Buiten dat het vaak de acties van de Anne Fleurs van onze maatschappij zijn die menen te moeten opkomen voor deze (vermeende) 'discriminatie/racisme/ongelijkheid' (hierbij toch ook een hint naar de 3 wetten van Croughs) lijkt er achter al dat weg-met-ons toch ook een ongrijpbare kracht te zitten.

Wie bepaalt/verzint bv 'verstopeieren','decemberfeest' etc en waarom? Kan me niet voorstellen dat er in het 'slogan' team allemaal do-gooders zitten die beïnvloed worden door de Anne Fleurs? Er moet toch een strategie achter zitten?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_170185928
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 09:12 schreef Montagui het volgende:

[..]

Vaak vragen moslims er niet zelf om, net als er ook maar erg weinig 'donkere' mensen aanstoot nemen aan Zwarte Piet. Buiten dat het vaak de acties van de Anne Fleurs van onze maatschappij zijn die menen te moeten opkomen voor deze (vermeende) 'discriminatie/racisme/ongelijkheid' (hierbij toch ook een hint naar de 3 wetten van Croughs) lijkt er achter al dat weg-met-ons toch ook een ongrijpbare kracht te zitten.

Wie bepaalt/verzint bv 'verstopeieren','decemberfeest' etc en waarom? Kan me niet voorstellen dat er in het 'slogan' team allemaal do-gooders zitten die beïnvloed worden door de Anne Fleurs? Er moet toch een strategie achter zitten?
Dat van die 'verstopeieren' van de Hema was ook alleen maar ophitserij. Hema gebruikt al ruim 11 jaar de term verstopeieren. Destijds bedacht omdat in deze zakjes met paaseieren, 1 speciaal paaseitje zat en je die dus vooral goed moest verstoppen ;)

Haatzaaiers (van beide kanten) en de media hebben dit vervolgens in 2015 opeens uit de context gehaald en het gelinkt aan islamisering.

Zo worden we al jaren tegen elkaar opgestookt.
pi_170186010
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 12:20 schreef ems. het volgende:
De "joods/christelijke cultuur" mag net zo hard weg als de islamcultuur. Een beter idee is het dan ook om alle religieuze feesten af te zwakken.
Mensen kiezen voor een Katholieke of Christelijke school. Het is dan raar dat vanwege Islamitische kinderen in de klas, de katholieke of Christelijke symboliek moet wijken.
Stel je zit bij een biljartvereniging. Dan komen er leden die niet kunnen biljarten, of biljarten haram vinden, en ze roepen keihard "Klaverjassen Akbarrrr!".
Moeten de biljarters dan allemaal het biljarten staken, en gaan klaverjassen. En je mag geen klaverjassers weigeren, want dat is klaverjassofobie.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_170186195
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 09:12 schreef Montagui het volgende:

Wie bepaalt/verzint bv 'verstopeieren','decemberfeest' etc en waarom? Kan me niet voorstellen dat er in het 'slogan' team allemaal do-gooders zitten die beïnvloed worden door de Anne Fleurs? Er moet toch een strategie achter zitten?
Suggereer je nu dat er een complot is ?
Of bedoel je meer dat er een brede stroming is met een geheime agenda ?
Die stroming is er idd. Dat heet secularisering ....en die ontwikkeling is er al eeuwen lang, maar de laatste 50 jaar zit het in een stroomversnelling.
De agenda is niet geheim en het heeft een naam die het doel goed omschrijft : secularisering.
Echt wel authentiek Nederlandse cultuur.
pi_170186205
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 09:33 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Mensen kiezen voor een Katholieke of Christelijke school. Het is dan raar dat vanwege Islamitische kinderen in de klas, de katholieke of Christelijke symboliek moet wijken.
Stel je zit bij een biljartvereniging. Dan komen er leden die niet kunnen biljarten, of biljarten haram vinden, en ze roepen keihard "Klaverjassen Akbarrrr!".
Moeten de biljarters dan allemaal het biljarten staken, en gaan klaverjassen. En je mag geen klaverjassers weigeren, want dat is klaverjassofobie.
:')
pi_170186214
Het gaat om minieme aanpassingen. Slechte vergelijking.
pi_170186279
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 12:22 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Dit. Blijft wel raar dat die scholen dat doen.
Stel je eens voor dat een islamitische school de ramadan zou afschaffen omdat ze een aantal katholieken en christelijken op school zouden hebben en zouden klagen.

Gaat never gebeuren he.
En daar zit precies het probleem, zij zullen zich nooit aanpassen, en over integreren zal ik het niet hebben (dat schip is al lang geleden gezonken) dus moeten wij het sowieso niet doen.
  donderdag 13 april 2017 @ 09:54:40 #185
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_170186325
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 09:51 schreef Shaken63 het volgende:

[..]

En daar zit precies het probleem, zij zullen zich nooit aanpassen, en over integreren zal ik het niet hebben (dat schip is al lang geleden gezonken) dus moeten wij het sowieso niet doen.
En wat doen wij wel? juist over ons heen laten lopen want het valt allemaal wel mee en zo boeiend is het allemaal niet. Tot we de drempel over zijn en we niet meer terug kunnen idd en zij, de moslims, het helemaal kapot uitmelken. Weg westen.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_170186535
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 09:51 schreef Shaken63 het volgende:

[..]

En daar zit precies het probleem, zij zullen zich nooit aanpassen, en over integreren zal ik het niet hebben (dat schip is al lang geleden gezonken) dus moeten wij het sowieso niet doen.
Kijk, en hier zit precies het probleem. Dat wij/zij. Dat we zo tegen elkaar worden opgehitst dat wij extremen als de standaard zien en dat we blind zijn geworden voor de overgrote massa die wel gewoon met elkaar kan en wil leven.

Ik ken genoeg moslims die vroeger gewoon meeliepen met de paasoptocht op school inclusief kruis. Ken ook genoeg moslims die niet hoeven te bidden tijdens het werk, die gezellig blijven hangen op de vrijdagmiddagborrel, die vrouwen normaal de hand schudden en omhelzen, die de ramadan niet opdringen aan anderen en gewoon eten tussendoor als het werk of gezondheid eronder dreigt te lijden etc.

We worden blind gemaakt voor de mensen die wel gewoon meedraaien en samenleven (welk ras of geloof je ook hebt) en de aandacht ligt alleen maar op extremen als IS, haatimams, treitervloggers, Anne Fleurs, Sylvana's, Wilders etc.

Voor de normale mens en het normale verhaal is geen aandacht meer. Heeft geen nieuwswaarde...

[ Bericht 0% gewijzigd door FYazz op 13-04-2017 10:18:20 ]
pi_170186594
decemberfeest, verstopeieren.. ben het in België nog niet tegengekomen.
Wtf is die "paasstok" btw, nog nooit gezien hier.

Maar de enige veranderingen zijn dus dat er iets over Jesus in de islam gezegd wordt, en dat moslims met een halve paasstok rondlopen? Wat is daar mis mee? Wil de PVV moslims verplichten met een kruis rond te lopen,of verbieden naar een christelijke school te gaan? Christelijke waarden verloochenen om christelijke tradities te behouden?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_170186646
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 10:09 schreef FYazz het volgende:

[..]

Kijk, en hier zit precies het probleem. Dat wij/zij. Dat we zo tegen elkaar worden opgehitst dat wij extremen als de standaard zien en dat we blind zijn geworden voor de overgrote massa die wel gewoon net elkaar kan en wil leven.

Ik ken genoeg moslims die vroeger gewoon meeliepen met de paasoptocht op school inclusief kruis. Ken ook genoeg moslims die niet hoeven te bidden tijdens het werk, die gezellig blijven hangen op de vrijdagmiddagborrel, die vrouwen normaal de hand schudden en omhelzen, die de ramadan niet opdringen aan anderen en gewoon eten tussendoor als het werk eronder dreigt te lijden etc.

We worden blind gemaakt voor de mensen die wel gewoon meedraaien en samenleven (welk ras of geloof je ook hebt) en de aandacht ligt alleen maar op extremen als IS, haatimams, treitervloggers, Anne Fleurs, Sylvana's, Wilders etc.

Voor de normale mens en het normale verhaal is geen aandacht meer. Heeft geen nieuwswaarde...
_O_
pi_170186651
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 09:54 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

En wat doen wij wel? juist over ons heen laten lopen want het valt allemaal wel mee en zo boeiend is het allemaal niet. Tot we de drempel over zijn en we niet meer terug kunnen idd en zij, de moslims, het helemaal kapot uitmelken. Weg westen.
Dramaqueen.
Je zit mensen op te ruien tegen een zekere religieuze bevolkingsgroep.
Daar hebben we slechte ervaringen mee toch ?

Over dit soort hysterie in 2016.... de verstopeieren.

pi_170186696
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 10:09 schreef FYazz het volgende:

[..]

Kijk, en hier zit precies het probleem. Dat wij/zij. Dat we zo tegen elkaar worden opgehitst dat wij extremen als de standaard zien en dat we blind zijn geworden voor de overgrote massa die wel gewoon met elkaar kan en wil leven.

Ik ken genoeg moslims die vroeger gewoon meeliepen met de paasoptocht op school inclusief kruis. Ken ook genoeg moslims die niet hoeven te bidden tijdens het werk, die gezellig blijven hangen op de vrijdagmiddagborrel, die vrouwen normaal de hand schudden en omhelzen, die de ramadan niet opdringen aan anderen en gewoon eten tussendoor als het werk of gezondheid eronder dreigt te lijden etc.

We worden blind gemaakt voor de mensen die wel gewoon meedraaien en samenleven (welk ras of geloof je ook hebt) en de aandacht ligt alleen maar op extremen als IS, haatimams, treitervloggers, Anne Fleurs, Sylvana's, Wilders etc.

Voor de normale mens en het normale verhaal is geen aandacht meer. Heeft geen nieuwswaarde...
Ik ben het hier grotendeels mee eens, maar de toevoeging van Sylvana past bij iets dat mij dwars zit in onze samenleving. Het impliceert namelijk dat op het moment dat je enige kritiek hebt, je opeens niet meer behort tot de groep die wel samenleeft en normaal meedraait.
  donderdag 13 april 2017 @ 10:24:31 #191
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_170186734
Laten we anders gewoon lekker de Kerstening van Europa terug draaien en weer gewoon Ostara en Yule vieren. :D *O*
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_170186743
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 10:09 schreef FYazz het volgende:

[..]

Kijk, en hier zit precies het probleem. Dat wij/zij. Dat we zo tegen elkaar worden opgehitst dat wij extremen als de standaard zien en dat we blind zijn geworden voor de overgrote massa die wel gewoon met elkaar kan en wil leven.

Ik ken genoeg moslims die vroeger gewoon meeliepen met de paasoptocht op school inclusief kruis. Ken ook genoeg moslims die niet hoeven te bidden tijdens het werk, die gezellig blijven hangen op de vrijdagmiddagborrel, die vrouwen normaal de hand schudden en omhelzen, die de ramadan niet opdringen aan anderen en gewoon eten tussendoor als het werk of gezondheid eronder dreigt te lijden etc.

We worden blind gemaakt voor de mensen die wel gewoon meedraaien en samenleven (welk ras of geloof je ook hebt) en de aandacht ligt alleen maar op extremen als IS, haatimams, treitervloggers, Anne Fleurs, Sylvana's, Wilders etc.

Voor de normale mens en het normale verhaal is geen aandacht meer. Heeft geen nieuwswaarde...
dit dit dit dit en dit ^O^
  donderdag 13 april 2017 @ 10:30:47 #193
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_170186835
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 10:18 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dramaqueen.
Je zit mensen op te ruien tegen een zekere religieuze bevolkingsgroep.
Daar hebben we slechte ervaringen mee toch ?

Over dit soort hysterie in 2016.... de verstopeieren.

[ afbeelding ]
Pappen en nathouden. Ik hoor je nog wel ^O^
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_170186860
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 10:21 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Ik ben het hier grotendeels mee eens, maar de toevoeging van Sylvana past bij iets dat mij dwars zit in onze samenleving. Het impliceert namelijk dat op het moment dat je enige kritiek hebt, je opeens niet meer behort tot de groep die wel samenleeft en normaal meedraait.
Wat mij betreft gaat het bij Sylvana om de manier waarop.
Ik vind dat ze met bepaalde dingen een punt heeft, maar de wijze waarop ze dit uit is eerder agressie opwekkend dan verbindend, veel wij/zij en ook regelmatig niet gebaseerd op juiste feiten/cijfers.

Uiteindelijk wordt het dan een wel/niet spelletje over normen en waarden en over leven en laten leven, terwijl tijdens het proces zelf de normen en waarden al lang en breed zijn overschreden (van beide kanten) en iedereen zich bemoeid met elkaars leven.
pi_170186869
Luister eens, beste verdedigers van de joods-christelijke mythes.
De paashaas en paaseieren zijn heidens.
Niks christelijjks aan.
De kerstboom is ook heidens.
Stop nou eens met pretenderen de christelijke cultuur te promoten.

In Indonesie was er laatst een christelijke gouverneur van Jakarta .
De man zei iets over een tekstje in de koran en prompt was er veel rumoer van fundamentalisten
100.000 mensen op een demonstratie.
Wij hebben de paashysterie: fundamentalisten die matagelap worden
( ps het woord matagelap in de Nederlandse taal, ook oud-hollandse cultuur)
pi_170186883
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 09:29 schreef FYazz het volgende:

[..]

Dat van die 'verstopeieren' van de Hema was ook alleen maar ophitserij. Hema gebruikt al ruim 11 jaar de term verstopeieren. Destijds bedacht omdat in deze zakjes met paaseieren, 1 speciaal paaseitje zat en je die dus vooral goed moest verstoppen ;)

Haatzaaiers (van beide kanten) en de media hebben dit vervolgens in 2015 opeens uit de context gehaald en het gelinkt aan islamisering.

Zo worden we al jaren tegen elkaar opgestookt.
Maar 'wie' doet dat dan, en waarom? Is er een doel?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_170186896
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 10:32 schreef Bluesdude het volgende:
Luister eens, beste verdedigers van de joods-christelijke mythes.
De paashaas en paaseieren zijn heidens.
Niks christelijjks aan.
De kerstboom is ook heidens.
Stop nou eens met pretenderen de christelijke cultuur te promoten.

In Indonesie was er laatst een christelijke gouverneur van Jakarta .
De man zei iets over een tekstje in de koran en prompt was er veel rumoer van fundamentalisten
100.000 mensen op een demonstratie.
Wij hebben de paashysterie.... ook fundamentalisten die matagelap worden
( ps het woord matagelap in de Nederlandse taal, ook oud-hollandse cultuur)
paashaas :{w Die eieren worden door de klokken van Rome gebracht.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_170186944
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 10:32 schreef FYazz het volgende:

[..]

Wat mij betreft gaat het bij Sylvana om de manier waarop.
Ik vind dat ze met bepaalde dingen een punt heeft, maar de wijze waarop ze dit uit is eerder agressie opwekkend dan verbindend, veel wij/zij en ook regelmatig niet gebaseerd op juiste feiten/cijfers.

Uiteindelijk wordt het dan een wel/niet spelletje over normen en waarden en over leven en laten leven, terwijl tijdens het proces zelf de normen en waarden al lang en breed zijn overschreden (van beide kanten) en iedereen zich bemoeid met elkaars leven.
Kun je dan een voorbeeld geven van een manier waarop Sylvana hetzelfde punt zou kunnen maken, zonder dat het agressie opwekt?

Zelf heb ik het idee dat het de boodschap zelf is die de agressie opwekt en niet de manier waarop. Want volgens mij valt het best mee met hoe sterk zij vervalt in wij-en en zij-en, maar ik volg niet al haar optredens.

Wat de foute feiten en cijfers betreft geloof ik je best hoor. Maar dat doen nou eenmaal veel mensen. Heeft ook niks met extremen te maken. Niet voor niets dat NRC er een mooie terugkerende rubriek aan kan wijden.
pi_170186987
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 09:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Suggereer je nu dat er een complot is ?
Of bedoel je meer dat er een brede stroming is met een geheime agenda ?
Die stroming is er idd. Dat heet secularisering ....en die ontwikkeling is er al eeuwen lang, maar de laatste 50 jaar zit het in een stroomversnelling.
De agenda is niet geheim en het heeft een naam die het doel goed omschrijft : secularisering.
Echt wel authentiek Nederlandse cultuur.
Nee, het gaat momenteel niet om secularisering. De meeste mensen hebben niet eens besef van de geloofs- of cultuurhistorische achtergrond van datgene wat men viert. Maar men is wel gehecht aan de manier waarop datgene gevierd wordt. Is daar iets mis mee?

Als men bv gehecht is aan kerst met een kerstboom zonder dat men weet waarom we kerst vieren of waarvoor die kerstboom staat is daar dan iets mis mee?

Waarom kan iets wat al decennia- of eeuwenlang op een bepaalde manier 'gevierd' worden niet nog eens decennia- of eeuwenlang gevierd worden zonder dat het per se moet veranderen? Waarom móet het veranderen? En van wie moet dat dan?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator donderdag 13 april 2017 @ 10:43:43 #200
54278 crew  Tijger_m
42
pi_170186995
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 10:34 schreef Montagui het volgende:

[..]

Maar 'wie' doet dat dan, en waarom? Is er een doel?
In dit geval de PVV met de pretentie dat zij voor een gristelijke samenleving pal staan met in het achterhoofd de komende gemeenteraadsverkiezingen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')