abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 12 april 2017 @ 12:07:50 #1
466654 mondurinoir
Vrouwen, plas in mijn mond!
pi_170164253
Dag allen,

Ik heb mijn oude benzine Seat 1.8 Turbo 20VT ingeruild en bijbetaald voor een prachtige en snelle Audi A5 coupé 3.0 TDI.

Deze auto is nog iets gechipt.
Wat me irriteert is dat mijn Seat binnen 10 min al op bedrijfstemperatuur zat. Maar met deze Audi, ik overdrijf niet. Maar pas rond 30 min is alles een beetje warm.

Hoe kan ik dit sneller laten opwarmen?
Zonder gelijk volgas te rijden. Ik wil hem heel houden nl
pi_170164755
Stuk karton voor de radiator plakken.

Maar het lijkt me niet dat deze auto zo langzaam op tempratuur hoort te komen.
Eenzame Cambuur fan op Fok! forum.
pi_170164871
Ther.Mos.Taat.

En ook je seat was niet 'op bedrijfstemperatuur' na 10 minuten. Dat je koelvloeistof 90 graden is na 10 minuten wil ik wel geloven. Maar dat is niet het zelfde.
Dolfijn.
  woensdag 12 april 2017 @ 13:10:12 #4
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170165225
Tis een grote bonk metaal in het vooronder, duurt gewoon effe.

Zou kunnen dat de thermostaat niet goed sluit, dan koelt hij terwijl dat nog niet zou moeten.. kun je laten vervangen.. kans is groot dat dat het niet iis, en dat je gewoon geduld moet hebben.
Mijn 3 liter V6 is na een km of 6,7 al aardig uit de hoek met heel relaxed cruisen naar de snelweg.. overigens telt niet de koelwatertemperatuur, maar het gaat om je olietemp.. en dat duurt langer als de KVS.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 12 april 2017 @ 13:22:09 #5
180174 Diemux
People vs Me
pi_170165379
30 minuten is vrij gangbaar voor een grote motor.
  woensdag 12 april 2017 @ 13:29:42 #6
466654 mondurinoir
Vrouwen, plas in mijn mond!
pi_170165489
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 13:22 schreef Diemux het volgende:
30 minuten is vrij gangbaar voor een grote motor.
Ja, maar in 30 min ben ik al op werk.
  woensdag 12 april 2017 @ 13:30:02 #7
466654 mondurinoir
Vrouwen, plas in mijn mond!
pi_170165495
quote:
14s.gif Op woensdag 12 april 2017 13:10 schreef Sounddragon het volgende:
Tis een grote bonk metaal in het vooronder, duurt gewoon effe.

Zou kunnen dat de thermostaat niet goed sluit, dan koelt hij terwijl dat nog niet zou moeten.. kun je laten vervangen.. kans is groot dat dat het niet iis, en dat je gewoon geduld moet hebben.
Mijn 3 liter V6 is na een km of 6,7 al aardig uit de hoek met heel relaxed cruisen naar de snelweg.. overigens telt niet de koelwatertemperatuur, maar het gaat om je olietemp.. en dat duurt langer als de KVS.
Moet een oplossing zijn
  woensdag 12 april 2017 @ 13:52:22 #8
180174 Diemux
People vs Me
pi_170165810
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 13:29 schreef mondurinoir het volgende:

[..]

Ja, maar in 30 min ben ik al op werk.
Tja, dan heb je pech. Standkachel in je motorblok bouwen en die lekker de hele nacht je blok verwarmen. Doen ze in de F1 ook!
pi_170165917
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 13:29 schreef mondurinoir het volgende:

[..]

Ja, maar in 30 min ben ik al op werk.
En daar koop je een diesel voor? :')
  woensdag 12 april 2017 @ 13:58:29 #10
356808 reeybehn
omdat een rayban te duur is
pi_170165925
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 13:29 schreef mondurinoir het volgende:

[..]

Ja, maar in 30 min ben ik al op werk.
Heb je feitelijk de verkeerde auto/ motorisering gekocht dus
  woensdag 12 april 2017 @ 13:59:18 #11
180174 Diemux
People vs Me
pi_170165951
Maar volgens mij is TS een trollollol.
  woensdag 12 april 2017 @ 13:59:31 #12
408143 Vlinderbom
................BOEM!!!!!!!!!!
pi_170165958
Bazen auto _O_
  woensdag 12 april 2017 @ 14:00:02 #13
356808 reeybehn
omdat een rayban te duur is
pi_170165966
Mn 3.0 6 cilinder diesel warmt trager op dan Mn 1.8 viercilinder benzine. Joh :')
  woensdag 12 april 2017 @ 14:02:11 #14
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_170166008
Een beetje ethanol of zonnebloemolie bij de diesel doen (1 op 25 of minder kan denk ik geen kwaad). Dit heeft een hogere ontbrandingstemperatuur waardoor het blok sneller zal opwarmen.
  woensdag 12 april 2017 @ 14:21:32 #15
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170166312
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 14:02 schreef butz0rs het volgende:
Een beetje ethanol of zonnebloemolie bij de diesel doen (1 op 25 of minder kan denk ik geen kwaad). Dit heeft een hogere ontbrandingstemperatuur waardoor het blok sneller zal opwarmen.
Zou ik ook doen bij een moderne diesel, mits het jouw auto is.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 12 april 2017 @ 14:22:18 #16
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170166335
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 13:30 schreef mondurinoir het volgende:

[..]

Moet een oplossing zijn
Ja, die thermostaat preventief laten vervangen.. voor de rest doe je er weinig aan ben ik bang.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_170166356
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 12:39 schreef Cultuur058 het volgende:
Stuk karton voor de radiator plakken.

Maar het lijkt me niet dat deze auto zo langzaam op tempratuur hoort te komen.
Vooral handig als het regent enzo. Lekker dat karton tussen je radiateur pulken.
  woensdag 12 april 2017 @ 14:29:06 #18
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170166479
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 14:23 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Vooral handig als het regent enzo. Lekker dat karton tussen je radiateur pulken.
Dat zijn tips van mensen die nog dingen aannemen van hun opa en oma, en die lekkages repareren met purschuim en ducttape
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_170166949
Hoe rij je dan die 30 minuten? Is dat 30 minuten snelweg bij 120km/u of 30 minuten filerijden/stadsverkeer? In dat laatste geval warmt de motor niet echt op.

Moet zelf met mn 1.6 diesel altijd een kwartiertje naar mn werk, waarvan het grootste deel langzaam rijden de stad uit. Als ik op mn werk ben is de koelvloeistof nog lang niet op temperatuur. En de olie al helemaal niet.

Voor zulke korte stukjes is een diesel eigenlijk niet gemaakt. En een 3.0 diesel al helemaal niet.
  woensdag 12 april 2017 @ 15:02:46 #20
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_170167091
Terug naar de verkopert en onder garantie laten fixen.
Trolloll :')

Is het niet een VAG sjoemeldiesel?
Die worden nooit warm.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_170167096
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 14:23 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Vooral handig als het regent enzo. Lekker dat karton tussen je radiateur pulken.
Ik was ook niet echt serieus. (al werkt het wel natuurlijk)
Eenzame Cambuur fan op Fok! forum.
pi_170167107
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 15:02 schreef Cultuur058 het volgende:

[..]

Ik was ook niet echt serieus. (al werkt het wel natuurlijk)
cambuur *O*
pi_170172281
Van welk jaar is ie? Mogelijk is de electronische thermostaat niet meer goed. Dure klusjes bij de 3.0 TDI omdat die achter de distrubutie zit
pi_170174874
hulpkachel ombouwen naar remote standkachel.
.
  woensdag 12 april 2017 @ 20:42:57 #25
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_170175852
De olie temperatuur van mijn BMW zescilinder bereikt 70 graden na zo'n 15 minuten. Tel daar 5-10 bij op en hij staat op 90 graden. Verder stijgen doet hij dan niet meer. Dus in theorie mag ik van mezelf het gas in trappen als de meter fatsoenlijk van z'n stokkie is.
Weet van alles een beetje maar net niets.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')