abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 12 april 2017 @ 11:07:04 #1
29114 Artificial_M
De laatste der kunstmatigen...
pi_170163256
Ik wil zelf een kast maken voor een inbouwkoelkast, zodat ik deze in mijn bijkeuken netjes weg kan werken zonder dat je tegen zo'n apparaat zit aan te kijken. :7

Nu heb ik al e.e.a. zitten zoeken maar dat lijkt me toch nog wel vrij last. Een mooie haakse kast maken is niet het probleem maar ik vind het plaatsen van de deur dan toch wel wat twijfelachtig. Met een sleepdeursysteem zal ik dus m.b.v. keukendeurscharnieren de deur er exact op moeten plaatsen; ik ben er niet zeker van dat me dit tot op de milimeter nauwkeurig gaat lukken. Een deur-op-deur systeem is dan (denk ik) niet zo moeilijk: kwestie van de koelkast in de kast zetten en de deur op de koelkastdeur schroeven... of heb ik het nu mis? :?

Zie ik iets over het hoofd? Wat zouden jullie doen?
De laatste der kunstmatigen...
pi_170163304
quote:
2s.gif Op woensdag 12 april 2017 11:07 schreef Artificial_M het volgende:
Een deur-op-deur systeem is dan (denk ik) niet zo moeilijk: kwestie van de koelkast in de kast zetten en de deur op de koelkastdeur schroeven... of heb ik het nu mis? :?
Meestal hebben die deuren een eigen scharnier. Dan moet de verbinding kunnen schuiven anders gaat het niet meer open. Zonder eigen scharnier krijg je het nooit mooi afsluitend zodat het ook nog knap open kan.
pi_170163335
Volgens mij zijn daar kant en klareysysteempjes voor te kopen. Die hebben ook wel enige tolerantie enige belangrijke is dat de koelkast goed is geplaatst in de kast.

En vergeet niet om voldoende ventilatie aan te brengen ; aanzuig onderin en uitlaat bovenin.

Anders gebruikt je koelkast enorme hoeveelheden energie en wordt alles nogal warm.
Whatever...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')