abonnement Unibet Coolblue
pi_170160775
Voor een staaltje nazisme van de hoogste orde schakelen we even over naar de autonome Russische deelrepubliek Tsjetsjenië. In de Nederlandse media lees je er weinig over, maar in België doen journalisten wél hun werk.

quote:
Tsjetsjenië lanceert heksenjacht op homoseksuele mannen
In Tsjetsjenië loopt een brutale campagne gericht tegen homoseksuele mannen. Dat bevestigt Human Rights Watch. Homoseksualiteit is altijd al een groot taboe in de autonome Russische deelrepubliek, maar nu sporen de autoriteiten homo's actief op. Tientallen mannen zijn gemarteld.

Hun geaardheid was sowieso al een aanleiding voor sociale uitsluiting, gratuit geweld en zelfs moord, maar nu gaan de autoriteiten nog een stap verder door actief op hen te jagen. Concreet zijn de voorbije weken zeker 100 mannen opgepakt omdat ze homo zijn of omdat de autoriteiten vermoeden dat ze het zijn, zo meldt de onafhankelijke Russische krant Novaya Gazeta. Ze zijn opgesloten in kampen waar folteringen en andere mishandelingen plaatsvinden. 3 mannen zouden zijn omgekomen.

Tsjetsjenië is een autonome republiek binnen Rusland die bekend staat als uiterst conservatief. Al meer dan tien jaar zwaait Ramzan Kadyrov met de steun van de Russische president Vladimir Poetin de plak als autoritaire leider. Hij tolereert geen enkele vorm van dissidentie en noemde prostitutie, drugs en homoseksualiteit eerder "het vergif van onze tijd".

"Mannen zijn meer dood dan levend naar hun familie teruggekeerd"
Human Rights Watch Rusland bevestigt de berichten van Novaya Gazeta. "Al verschillende weken loopt een brutale anti-LGBT-campagne in Tsjetsjenië", schrijft programmadirecteur Tanya Lokshina. "De autoriteiten en veiligheidsagenten hebben tientallen mannen opgepakt op verdenking van homoseksualiteit. Ze hebben hen gemarteld en vernederd. Sommige mannen zijn verdwenen. Anderen zijn meer dood dan levend naar hun families teruggekeerd. Minstens 3 mannen zijn gestorven sinds de campagne begon."

"Mensen die niet in onze republiek wonen, kan je niet vervolgen"
De Tsjetsjeense autoriteiten doen het nieuws af als volslagen nonsens. Een woordvoerder van Kadyrov heeft het over "absolute leugens en desinformatie" en ontkent in een adem dat überhaupt homoseksuele mannen in Tsjetsjenië wonen. "Je kan mensen die niet in onze republiek wonen niet vervolgen en vasthouden", zegt hij aan het persagentschap Interfax. "Als ze al zouden bestaan, zouden de autoriteiten zich sowieso niet met hen moeten bezighouden omdat hun familieleden hen ergens heen zouden sturen waarvan iemand niet terugkeert."

(...) In Tsjetsjenië heerst een waar angstklimaat onder homoseksuele mannen, zegt Lokshina. "Zelfs anoniem durven ze hun verhaal niet meer aan journalisten te doen. Een officiële klacht indienen, is extreem gevaarlijk omdat wraak van de lokale autoriteiten praktisch onvermijdelijk is. Daarom stappen slachtoffers van foltering en andere vreselijke geweldsdaden zelden naar het gerecht. Als ze het al doen, trekken ze hun klacht onder druk weer in. Het gaat dan om doodsbedreigingen tegen hen of tegen hun familie."

(...) Van hun eigen mensenrechtenraad in Tsjetsjenië hoeven ze in elk geval geen hulp te verwachten. Voorzitter Heda Saratova noemt de berichten over de campagne "spugen in ons gezicht, onze tradities en onze gewoontes" in een gesprek met CNN. "Zelfs als mensen met een niet-traditionele seksuele oriëntatie in onze maatschappij wonen, zouden we daar niks over weten. Ze willen hier parades houden. Dat is gewoon absurd."
Bron: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.2948103# (enigszins ingekort)

Zo gaat dat in conservatief-religieuze gebieden. Als minderheid word je dan gewoon afgevoerd naar een concentratiekamp, puur om wie je bent. Kan iemand mij het verschil met nazi-Duitsland uitleggen?

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 12-04-2017 12:13:14 ]
  woensdag 12 april 2017 @ 07:25:19 #2
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_170160795
Hallo, een beetje respect voor de Russische cultuur a.u.b.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  woensdag 12 april 2017 @ 07:25:51 #3
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_170160797
In nazi duitsland hadden ze kekke uniformen?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 12 april 2017 @ 07:32:23 #4
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_170160823
quote:
"Als ze al zouden bestaan, zouden de autoriteiten zich sowieso niet met hen moeten bezighouden omdat hun familieleden hen ergens heen zouden sturen waarvan iemand niet terugkeert."
:') x 1000. Als dit klopt dan is dit echt een geschifte bende.

Bizar dat dit niet langs Nederlandse media komt.
pi_170160826
Fake news. Er zijn volgens de regering geen homosexuelen in Tsjetsjenië
pi_170160853
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 07:32 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

:') x 1000. Als dit klopt dan is dit echt een geschifte bende.

Bizar dat dit niet langs Nederlandse media komt.
Radio 1 besteedde er vorige week aandacht aan. En dat weet ik zo zeker omdat ik meteen een geluksmomentje had.

Ik zat achter het stuur en ik had net een slok koffie genomen. En ik weet niet hoe ik het voor elkaar kreeg maar ik proestte net niet al mijn koffie uit toen ik de reactie van de Tsjetsjeense regering hoorde op dit bericht van HRW.
pi_170160863
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 07:32 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

:') x 1000. Als dit klopt dan is dit echt een geschifte bende.

Bizar dat dit niet langs Nederlandse media komt.
Het ontkennen van de aanwezigheid van homo's is overigens identiek aan de houding van Iran onder Ahmadinejad.
  woensdag 12 april 2017 @ 07:47:55 #8
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_170160887
Ik verwacht protesten hiertegen vanuit de linkse lobby en moslims?
pi_170160893
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 07:47 schreef Richestorags het volgende:
Ik verwacht protesten hiertegen vanuit de linkse lobby en moslims?

Ik verwacht nog eerder dit.
pi_170160902
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 07:47 schreef Richestorags het volgende:
Ik verwacht protesten hiertegen vanuit de linkse lobby en moslims?
Het blijft muisstil. Het komt zelfs amper in het nieuws.
  woensdag 12 april 2017 @ 07:53:18 #11
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_170160910
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 07:39 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Radio 1 besteedde er vorige week aandacht aan. En dat weet ik zo zeker omdat ik meteen een geluksmomentje had.

Ik zat achter het stuur en ik had net een slok koffie genomen. En ik weet niet hoe ik het voor elkaar kreeg maar ik proestte net niet al mijn koffie uit toen ik de reactie van de Tsjetsjeense regering hoorde op dit bericht van HRW.
Ik vind het bestaan van dit soort kampen niet echt grappig of een geluksmomentje.

Ook die reactie is niet grappig. Niet in de zin van zo-dom-dat-het-grappig is. Een groep inwoners van je land ontkennen en opsluiten is smeerlapperij van het ergste soort. :r
pi_170160912
De NOS berichtte overigens op 1 april al over de houding van dat wat zich mensenrechtenraad noemt: http://nos.nl/artikel/216(...)rger-dan-oorlog.html
  woensdag 12 april 2017 @ 07:55:08 #13
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_170160918
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 07:53 schreef Elfletterig het volgende:
De NOS berichtte overigens op 1 april al over de houding van dat wat zich mensenrechtenraad noemt: http://nos.nl/artikel/216(...)rger-dan-oorlog.html
:') en waar is de grote afkeer tegen dit achterlijke land? Daar hoor je dus al die annefleur dekker typejes niet over. Godsamme wat een smeerlapperij.
pi_170160920
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 07:51 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het blijft muisstil. Het komt zelfs amper in het nieuws.
Dat is toch niet zo gek.
1) Het is Tsjetsjenie. Een land wat al decennia lang in de top van kutlanden staat. Er was dan ook weinig kritiek op Rusland tijdens de oorlog in Tsjetsjenie vorig decennium
2) Het zijn berichten van HRW die niet geverifieerd kunnen worden
  woensdag 12 april 2017 @ 07:55:48 #15
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_170160922
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 07:49 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik verwacht nog eerder dit.
Ja, net zo gek als die linkse gekkies. Misschien nog wel gekker. Als radicaaltjes hun zin krijgen gaat de holebi gemeenschap er als eerste aan.
pi_170160924
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 07:55 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

:') en waar is de grote afkeer tegen dit achterlijke land? Daar hoor je dus al die annefleur dekker typejes niet over. Godsamme wat een smeerlapperij.
Eerst moet de witte heteroseksuele man kapot, daarna zoeken we wel een ander slachtoffer uit.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_170161017
quote:
99s.gif Op woensdag 12 april 2017 07:55 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Eerst moet de witte heteroseksuele man kapot, daarna zoeken we wel een ander slachtoffer uit.
Dit topic gaat over homo's die naar concentratiekampen worden gestuurd, niet over de slachtofferrol van blanke, heteroseksuele mannen. Die zijn in deze casus dader.
pi_170161119
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 07:39 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Radio 1 besteedde er vorige week aandacht aan.
Zeker een keertje 2 minuten, want ik heb ook altijd radio 1 aanstaan, nooit iets over gehoord.
  woensdag 12 april 2017 @ 08:34:24 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_170161162
quote:
15s.gif Op woensdag 12 april 2017 07:18 schreef Elfletterig het volgende:
Voor een staaltje nazisme van de hoogste orde schakelen we even over naar de autonome Russische deelrepubliek Tsjetsjenië, waar 95 procent van de bevolking moslim is. In de Nederlandse media lees je er weinig over, maar in België doen journalisten wél hun werk.

[..]

Bron: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.2948103# (enigszins ingekort)

Zo gaat dat in conservatief-religieuze gebieden. Als minderheid word je dan gewoon afgevoerd naar een concentratiekamp, puur om wie je bent. Kan iemand mij het verschil met nazi-Duitsland uitleggen?
In Nazi-Duitsland werden homo's niet actief vervolg, alleen maar wanneer ze seksuele misdrijven begingen (met name pedofielie)
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 12 april 2017 @ 08:38:58 #20
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_170161196
Die oud-Oostbloklanden zijn over het algemeen zo homofoob als het maar zijn kan.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_170161200
Op Curacao heb je ook geen homo's.

Verder, het is Tsjetsjenie. Een van de verrotste landen (provincie van Rusland) ter wereld, al jaren.
Radio Espantoso
pi_170161331
Ja maar dit is geen westers land + cultuur dus zij mogen dat. :) #tolerantie #respectvoorandereculturen #stopracisme
Ô mon citoyens vous serez unis.
  woensdag 12 april 2017 @ 09:03:00 #23
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_170161443
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 07:55 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

:') en waar is de grote afkeer tegen dit achterlijke land? Daar hoor je dus al die annefleur dekker typejes niet over. Godsamme wat een smeerlapperij.
Het is blijkbaar niet doorgedrongen bij GL dat Kadirov een zetman van Poetin is, die zijn gang mag gaan zolang hij de fundamentalisten maar bestrijdt en zorgt dat er geen onafhankelijkheidsgedachte is.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  woensdag 12 april 2017 @ 09:05:33 #24
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_170161473
quote:
9s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:38 schreef Copycat het volgende:
Die oud-Oostbloklanden zijn over het algemeen zo homofoob als het maar zijn kan.
Homofoob, racistisch en extreem-rechts.

Sylvana zou t daar nog geen dag uithouden.
pi_170161501
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 07:49 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik verwacht nog eerder dit.
Zouden deze mensen echt niet doorhebben dat wanneer er ooit een moslim meerderheid zou komen zij als eerste de lul zijn?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_170161944
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:07 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Zouden deze mensen echt niet doorhebben dat wanneer er ooit een moslim meerderheid zou komen zij als eerste de lul zijn?
Dat is ook de schuld van het Nederlandse systeem. Weet je, ik had een docent die maakte soms zelfs ongegeneerd reclame voor de PvdA en zat rechtse politici af te branden. Zonder schaamte zijn politieke voorkeur verkopen. Dat zie je veel vaker. Dus NL creëert zelf dit soort dwaze naïeve mensen. Mensen die gevaren niet zien en pas gaan roepen als spanningen en andere ongein ontstaan in de samenleving. Dan ben je vrij laat! Altijd preventief proberen op te treden. En al die NGO's die nergens verantwoording voor schuldig zijn. Genoeg landen die ze weren maar in NL kunnen ze hun propaganda gewoon vrij verspreiden. Dat heeft gevolgen op den duur.
  woensdag 12 april 2017 @ 09:37:58 #27
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_170161962
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:05 schreef WheeledWarrior het volgende:

Homofoob, racistisch en extreem-rechts.
Moslim en Christen gelijk.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_170162070
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 07:25 schreef nixxx het volgende:
In nazi duitsland hadden ze kekke uniformen?
omg, love it!
pi_170162124
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 07:55 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

:') en waar is de grote afkeer tegen dit achterlijke land? Daar hoor je dus al die annefleur dekker typejes niet over. Godsamme wat een smeerlapperij.
waarom zou een mens zich hiertegen moeten uitspreken, enkel als die zich ook tegen iets anders uitspreekt?
  woensdag 12 april 2017 @ 10:19:08 #30
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_170162599
Ik vind het ergens wel interessant dat zoiets super marginaals, als homoseksualiteit - zeker in zulke landen - blijkbaar zó enorm veel gewicht in de schaal legt. Wat is het toch wat vaak hele mannelijke mannen daarin triggert...? Waarom worden zij zo als een magneeet naar dat onderwerp getrokken en zijn ze er vaak zo door geobsedeerd dat ze helemaal vinden dat je dat op de meest gruwelijke manier af moet straffen?

Waar zit dat precies in? Is serieus best een interessant fenoneempje ergens...
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  woensdag 12 april 2017 @ 10:20:29 #31
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_170162619
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:48 schreef Drug het volgende:

[..]

waarom zou een mens zich hiertegen moeten uitspreken, enkel als die zich ook tegen iets anders uitspreekt?
Dus tegen discriminatie zijn is iets lokaals/selectiefs? Gelijkheid houdt op bij geaardheid? Dat is lekker hypocriet.
pi_170162627
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:19 schreef Villas__Rubin het volgende:
Ik vind het ergens wel interessant dat zoiets super marginaals, als homoseksualiteit - zeker in zulke landen - blijkbaar zó enorm veel gewicht in de schaal legt. Wat is het toch wat vaak hele mannelijke mannen daarin triggert...? Waarom worden zij zo als een magneeet naar dat onderwerp getrokken en zijn ze er vaak zo door geobsedeerd dat ze helemaal vinden dat je dat op de meest gruwelijke manier af moet straffen?

Waar zit dat precies in? Is serieus best een interessant fenoneempje ergens...
Nou ja, ik ben niet tegen maar als je kijkt naar een NL of België hoe zwak die landen zijn geworden. Veel sterke landen zijn bang dat als ze dat op grote schaal gaan accepteren dat ze zwakke vrouwelijke maatschappijen krijgen op termijn! Maar wat nu in Tsjetsjenië gebeurt gaat gewoon een stap te ver. Als ze het thuis doen geen punt wat mij betreft, maar loop niet mee te koop. In Tsjetsjenië is het gewoon te extreem. Daar is gewoon een totale klopjacht aan de gang zelfs als ze het helemaal niet uitdragen krijgen ze een stevige rekening op hun bord! Veel te extreem!
pi_170162659
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:19 schreef Villas__Rubin het volgende:
Ik vind het ergens wel interessant dat zoiets super marginaals, als homoseksualiteit - zeker in zulke landen - blijkbaar zó enorm veel gewicht in de schaal legt. Wat is het toch wat vaak hele mannelijke mannen daarin triggert...? Waarom worden zij zo als een magneeet naar dat onderwerp getrokken en zijn ze er vaak zo door geobsedeerd dat ze helemaal vinden dat je dat op de meest gruwelijke manier af moet straffen?

Waar zit dat precies in? Is serieus best een interessant fenoneempje ergens...
Misschien omdat ze vinden dat een man zoveel mogelijk nakomelingen moet produceren en homo's dat meestal niet doen? Homo's maken de 'echte' man belachelijk? Homo's doen te veel aan kunst? Vrouwen vinden homo's vaak leuk en dat is niet goed? Homo's zijn te vrouwvriendelijk?
  woensdag 12 april 2017 @ 10:26:45 #34
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_170162684
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:21 schreef Canidea het volgende:

[..]

Nou ja, ik ben niet tegen maar als je kijkt naar een NL of België hoe zwak die landen zijn geworden. Veel sterke landen zijn bang dat als ze dat op grote schaal gaan accepteren dat ze zwakke vrouwelijke maatschappijen krijgen op termijn! Maar wat nu in Tsjetsjenië gebeurt gaat gewoon een stap te ver. Als ze het thuis doen geen punt wat mij betreft, maar loop niet mee te koop. In Tsjetsjenië is het gewoon te extreem. Daar is gewoon een totale klopjacht aan de gang zelfs als ze het helemaal niet uitdragen krijgen ze een stevige rekening op hun bord! Veel te extreem!
Wacht even, wij zijn zwak omdat hier homo's zijn?

De Romeinse legioenen en Griekse soldaten van weleer willen even een hartig woordje met je spreken ;)
pi_170162730
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:20 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Dus tegen discriminatie zijn is iets lokaals/selectiefs? Gelijkheid houdt op bij geaardheid? Dat is lekker hypocriet.
activisme tegen lokale misstanden is effectiever dan strijden tegen tsjetsjenië. en een activist kan zich toch focussen op 1 of een aantal thema's? daar is niets hypocriet aan. het is een strategische keus.

maar wel knap hoe jij het nieuwsbericht over afgrijslijke homovervolging aangrijpt om mensen aan te vallen die vechten voor gelijkheid :'(
pi_170162763
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 07:25 schreef mstx het volgende:
Hallo, een beetje respect voor de Russische cultuur a.u.b.
Dit is niet de Russische cultuur.
  woensdag 12 april 2017 @ 10:31:48 #37
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_170162765
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:20 schreef ChrisCarter het volgende:

Dus tegen discriminatie zijn is iets lokaals/selectiefs? Gelijkheid houdt op bij geaardheid? Dat is lekker hypocriet.
Dus je zou je eigenlijk continu tegen alle vormen van discriminatie moeten uitspreken, waar ook ter wereld, anders ben je hypocriet?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 12 april 2017 @ 10:32:23 #38
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_170162773
quote:
11s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:31 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dus je zou je eigenlijk continu tegen alle vormen van discriminatie moeten uitspreken, waar ook ter wereld, anders ben je hypocriet?
Sowieso. Fulltime 24/7. Anders weg geloofwaardigheid.
pi_170162784
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:19 schreef Villas__Rubin het volgende:
Ik vind het ergens wel interessant dat zoiets super marginaals, als homoseksualiteit - zeker in zulke landen - blijkbaar zó enorm veel gewicht in de schaal legt. Wat is het toch wat vaak hele mannelijke mannen daarin triggert...? Waarom worden zij zo als een magneeet naar dat onderwerp getrokken en zijn ze er vaak zo door geobsedeerd dat ze helemaal vinden dat je dat op de meest gruwelijke manier af moet straffen?

Waar zit dat precies in? Is serieus best een interessant fenoneempje ergens...
denial
  woensdag 12 april 2017 @ 10:33:09 #40
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_170162785
quote:
14s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:32 schreef ChrisCarter het volgende:

Sowieso. Fulltime 24/7. Anders weg geloofwaardigheid.
Dat stelde je in feite wel.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 12 april 2017 @ 10:35:54 #41
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_170162832
quote:
10s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:33 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat stelde je in feite wel.
Ja, ik maakte mezelf ook een beetje belachelijk daarmee. Ik stelde het wat hard maar ik vind het wel jammer dat men niet zo openlijk verontwaardigd lijkt over dit soort zaken maar wel doet alsof Nederland weer de apartheid heeft ingevoerd.
pi_170162898
Is cultuur en verandering moet uit de mensen zelf komen.
pi_170162931
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:40 schreef Odaiba het volgende:
Is cultuur en verandering moet uit de mensen zelf komen.
Precies!
  woensdag 12 april 2017 @ 10:43:38 #44
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_170162943
Vooral 'moslimland' erbij zetten want de gemiddelde pvv fokker wijst ook Australie aan als Nederland op de kaart.Laat staan dat de algemene kennis over Tsjetsjenie aanwezig is.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_170162946
quote:
10s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:26 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Wacht even, wij zijn zwak omdat hier homo's zijn?

De Romeinse legioenen en Griekse soldaten van weleer willen even een hartig woordje met je spreken ;)
Dat is niet een-op-een te vergelijken. Nederland is mij veel te feministisch geworden. De Romeinen waren imperialistisch ingesteld wat altijd wel zorgde voor een overheersende mannelijke cultuur met vrouwelijke componenten. De vrouwen hadden het goed zonder dat de masculiniteit van het rijk verloren ging. Feit blijft zodra vrouwen de overhand krijgen dan wordt het allemaal slappe handel en kom je in een glijdende schaal terecht. Vrouwen worden gekenmerkt door karakteristieken als zorg voor een ander. Mannen zijn meer prestatiegedreven.
  woensdag 12 april 2017 @ 10:48:24 #46
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_170163009
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:43 schreef Canidea het volgende:

[..]

Dat is niet een-op-een te vergelijken. Nederland is mij veel te feministisch geworden. De Romeinen waren imperialistisch ingesteld wat altijd wel zorgde voor een overheersende mannelijke cultuur met vrouwelijke componenten. De vrouwen hadden het goed zonder dat de masculiniteit van het rijk verloren ging. Feit blijft zodra vrouwen de overhand krijgen dan wordt het allemaal slappe handel en kom je in een glijdende schaal terecht. Vrouwen worden gekenmerkt door karakteristieken als zorg voor een ander. Mannen zijn meer prestatiegedreven.
Vrouwen hadden heel veel invloed i die tijd juist. En mannenliefde en keiharde mannenbatserij was daar veel meer geaccepteerd dan tegenwoordig. Vandaar dat ik het aanhaal.
pi_170163031
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:48 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Vrouwen hadden heel veel invloed i die tijd juist. En mannenliefde en keiharde mannenbatserij was daar veel meer geaccepteerd dan tegenwoordig. Vandaar dat ik het aanhaal.
Tuurlijk! Ik ben geen vrouwenhater, en ben zeker voor dat ze invloed kunnen uitoefenen, en gewoon vrij kunnen doen wat ze willen en wensen, ben geen islamitische haatbaard, maar het zijn vaak te emotionele wezens, dat kan gebruikt worden om hardliners te temperen maar geen van beiden moet te veel de overhand krijgen. Er moet een balans worden gevonden.
  woensdag 12 april 2017 @ 10:51:21 #48
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_170163051
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:49 schreef Canidea het volgende:

Tuurlijk! Ik ben geen vrouwenhater, en ben zeker voor dat ze invloed kunnen uitoefenen, en gewoon vrij kunnen doen wat ze willen en wensen, ben geen islamitische haatbaard, maar het zijn vaak te emotionele wezens, dat kan gebruikt worden om hardliners te temperen maar geen van beiden moet te veel de overhand krijgen. Er moet een balans worden gevonden.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 12 april 2017 @ 10:52:53 #49
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_170163068
quote:
10s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:51 schreef Copycat het volgende:

[..]

Kijk ik was bewust aan het chargeren maar dit.. ik weet het niet ;)
pi_170163116
quote:
10s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:51 schreef Copycat het volgende:

[..]

Toch niks aan gelogen? Als je een te feministisch maatschappij krijgt dan is het allemaal te veel pamperen. Dat heeft gewoon zwaar invloed op een maatschappij: decline! Mijn voorkeur gaat uit naar prestatiegedreven maatschappijen!
  woensdag 12 april 2017 @ 10:57:11 #51
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_170163130
Nee, die emotionele vrouwtjes, daar moet je niet te veel macht aan geven.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 12 april 2017 @ 10:57:29 #52
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_170163136
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:55 schreef Canidea het volgende:

[..]

Toch niks aan gelogen? Als je een te feministisch maatschappij krijgt dan is het allemaal te veel pamperen. Dat heeft gewoon zwaar invloed op een maatschappij: decline! Mijn voorkeur gaat uit naar prestatiegedreven maatschappijen!
Wat een onzin.

Thatcher draait zich om in haar graf.
pi_170163142
quote:
17s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:57 schreef Copycat het volgende:
Nee, die emotionele vrouwtjes, daar moet je niet te veel macht aan geven.
Tuurlijk moet je ze macht geven. Bestuursvoorzitter van een ziekenhuis/verzorgingstehuis/supermarktketen of iets dergelijks.
  woensdag 12 april 2017 @ 10:58:25 #54
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_170163150
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:57 schreef Canidea het volgende:

Tuurlijk moet je ze macht geven. Bestuursvoorzitter van een ziekenhuis of iets dergelijks.
Of van een peuterspeelzaal. Daar kun je weer beter geen man hebben. En al helemaal geen homo!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 12 april 2017 @ 10:58:28 #55
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_170163151
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:57 schreef Canidea het volgende:

[..]

Tuurlijk moet je ze macht geven. Bestuursvoorzitter van een ziekenhuis of iets dergelijks.
Ben je nu een karikatuur van jezelf aan het neerzetten of meen je dit ook echt?
  woensdag 12 april 2017 @ 10:59:20 #56
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_170163170
quote:
14s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:58 schreef Copycat het volgende:

[..]

Of van een peuterspeelzaal. Daar kun je weer beter geen man hebben. En al helemaal geen homo!
Of een transgender man of vrouw. Dan heb je het beste van beide werelden? :?
pi_170163172
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:57 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Wat een onzin.

Thatcher draait zich om in haar graf.
Uitzonderingen heb je altijd!
pi_170163183
quote:
10s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:58 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ben je nu een karikatuur van jezelf aan het neerzetten of meen je dit ook echt?
Beiden!
  woensdag 12 april 2017 @ 11:00:29 #59
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_170163184
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:59 schreef ChrisCarter het volgende:

Of een transgender man of vrouw. Dan heb je het beste van beide werelden? :?
Het slechtste zul je bedoelen. Dat weke, emotionele van vrouwen en dat machogebrul van mannen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 12 april 2017 @ 11:02:28 #60
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_170163201
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:59 schreef Canidea het volgende:

[..]

Uitzonderingen heb je altijd!
Klopt, daarom heeft het geen zin om te generaliseren ;)
pi_170163216
"moslimland" chechenie :') :') :')

chechenie is gewoon onderdeel van de russische federatie en geen "land", putin heeft er voor het zeggen niemand anders. kadirov is putins marionet.
met de veiligheid van de homo gemeenschap in heel rusland gaat het al jaren bergafwaarts, de praktijken van kadirov is een nieuw dieptepunt.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_170163315
quote:
10s.gif Op woensdag 12 april 2017 11:04 schreef Slayage het volgende:
"moslimland" chechenie :') :') :')

chechenie is gewoon onderdeel van de russische federatie en geen "land", putin heeft er voor het zeggen niemand anders. kadirov is putins marionet.
met de veiligheid van de homo gemeenschap in heel rusland gaat het al jaren bergafwaarts, de praktijken van kadirov is een nieuw dieptepunt.
Je weet wie het topic geopend heeft hè.

Ik hoor nooit mensen janken over de niet bestaande homorechten in Rusland. Nooit. :{

En nu wel. Omdat het zgn een moslimland is, wat het niet is, wat wordt geregeerd door Rusland, dus wat Poetin zegt gebeurt.
pi_170163324
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:50 schreef AnanYaw het volgende:
Het is zonde dat je je topic direct om zeep helpt door er een islam- en msm-topic van te maken.
hij trekt er ook veel clicks mee door de frame "moslim" te gebruiken en kan hij lekker afgeven op die achterlijke moslims, erbij weglatend dat het christenen zijn die het uiteindelijk te zeggen hebben in chechenie. maar dat is natuurlijk te genuanceerd om er de onderbuik van de islamofoben/rechtsradicalen te bedienen, wat zon TT altijd trekt.

zie de geplaatste reacties over moslims en "linksigen" ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_170163436
Tja Tsetsjenie heeft een soort krijgercultuur, het zijn zeg maar de Klingons van onze planeet.
pi_170163473
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 11:11 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Je weet wie het topic geopend heeft hè.

Ik hoor nooit mensen janken over de niet bestaande homorechten in Rusland. Nooit. :{

En nu wel. Omdat het zgn een moslimland is, wat het niet is, wat wordt geregeerd door Rusland, dus wat Poetin zegt gebeurt.
true.

ik las zojuist ook dit passende artikel

Discriminatie komt per definitie voort uit het Ons Soort Mensen denken. Wij mensen, leden van een bepaalde groep, pruimen leden van een andere groep niet. Los van wat artikel 1 van onze Grondwet zegt, we hebben gewoon iets tegen mensen die een andere huidskleur, een andere geaardheid, een ander geloof, een ander IQ, andere eetgewoonten, een ander paspoort of een andere politieke voorkeur hebben.

in deze vergelijking is rusland (westers/christelijk) "ons soort" chechenie (niet westers/islamitisch) "niet ons soort". zo is het afgeven op mensen die "niet ons soort" (moslims) zijn, altijd lekker makkelijk en oordeel bevestigend, maar afgeven op "ons soort" is altijd veel lastiger, omdat het "jouw soort" (westers/christelijk) raakt.

tribalisme/discriminatie is ingebakken in het functioneren van onze hersenen ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 12 april 2017 @ 11:25:30 #66
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_170163518
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 11:11 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Je weet wie het topic geopend heeft hè.

Ik hoor nooit mensen janken over de niet bestaande homorechten in Rusland. Nooit. :{

En nu wel. Omdat het zgn een moslimland is, wat het niet is, wat wordt geregeerd door Rusland, dus wat Poetin zegt gebeurt.
http://www.at5.nl/artikel(...)omo-wetgeving-poetin

Ik ben het eens dat de TT niet veel toevoegt verder (al waren het boedhisten, I don't care) maar laten we niet net doen alsof dit nooit gebeurd..

Dat er echt zulke kampen kunnen bestaan is echt ziek.
pi_170163589
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 11:25 schreef ChrisCarter het volgende:

Dat er echt zulke kampen kunnen bestaan is echt ziek.
eens.

daarnaast vind ik het ook ziek om er een moslim issue van te maken zoals de TS doet en meerdere users bevestigend happen, al helemaal wanneer we het hebben over het oh zo homo cultuur liefhebbende moedertje rusland...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 12 april 2017 @ 11:30:08 #68
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_170163616
quote:
10s.gif Op woensdag 12 april 2017 11:28 schreef Slayage het volgende:

[..]

eens.

daarnaast vind ik het ook ziek om er een moslim issue van te maken zoals de TS doet en meerdere users bevestigend happen, al helemaal wanneer we het hebben over het oh zo homo cultuur liefhebbende moedertje rusland...
Ja zoals gezegd ik vind het moslimgedeelte totaal niet relevant in dit verhaal. Maar de wereldwijde intolerantie tegen homo's (of uberhaupt andersgeaarden) wel.
pi_170163660
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 11:25 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

http://www.at5.nl/artikel(...)omo-wetgeving-poetin

Ik ben het eens dat de TT niet veel toevoegt verder (al waren het boedhisten, I don't care) maar laten we niet net doen alsof dit nooit gebeurd..

Dat er echt zulke kampen kunnen bestaan is echt ziek.
Nou nou! Wel 1000 mensen die iets roepen.

Dat het ziek is moge duidelijk zijn, maar daar ging mijn reactie niet om.
pi_170163696
Dit heeft weinig met Poetin van doen, die heeft wat dit soort zaken betreft weinig invloed im Tsetsjenie.
Ook met de islam heeft dit eigenlijk niet zo bijster veel van doen.
pi_170163708
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 11:30 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ja zoals gezegd ik vind het moslimgedeelte totaal niet relevant in dit verhaal. Maar de wereldwijde intolerantie tegen homo's (of uberhaupt andersgeaarden) wel.
een wereldwijd probleem inderdaad. ook hier in nederland. alleen al als je bekijkt dat "homo" 1 van de meest gebruikte scheldwoorden is.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 12 april 2017 @ 11:35:47 #72
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_170163719
quote:
10s.gif Op woensdag 12 april 2017 11:35 schreef Slayage het volgende:

[..]

een wereldwijd probleem inderdaad. ook hier in nederland. alleen al als je bekijkt dat "homo" 1 van de meest gebruikte scheldwoorden is.
Wat een homo opmerking.

Intolerantie in het algemeen is een wereldwijd probleem. De mens is geen tolerant wezen.
pi_170163738
quote:
9s.gif Op woensdag 12 april 2017 11:35 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Wat een homo opmerking.

Intolerantie in het algemeen is een wereldwijd probleem. De mens is geen tolerant wezen.
;(
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_170163830
quote:
9s.gif Op woensdag 12 april 2017 11:35 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Wat een homo opmerking.

Intolerantie in het algemeen is een wereldwijd probleem. De mens is geen tolerant wezen.
Nou, vond Nederland vroeger wel tolerant.
pi_170163918
In het bericht staat niets over concentratiekampen. TS is een Spicer typetje, met z'n ongepaste vergelijkingen met de nazi's. Schandalige minimalisering van de holocaust.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_170164164
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:55 schreef Canidea het volgende:

[..]

Toch niks aan gelogen? Als je een te feministisch maatschappij krijgt dan is het allemaal te veel pamperen. Dat heeft gewoon zwaar invloed op een maatschappij: decline! Mijn voorkeur gaat uit naar prestatiegedreven maatschappijen!
*tuinbroek aantrekt*
...
pi_170165323
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:44 schreef Canidea het volgende:

[..]

Dat is geen Russische cultuur. Tsjetjenen zijn een ruraal bergvolkje. Toen het daar mis ging heeft Rusland dat hele gebied naar de filistijnen gebombardeerd en tienduizenden Tsjetsjeense militanten gedood. Kadyrov heeft groen licht gekregen van Poetin om hoofd te zijn van Tsjetsjenië als hij maar de stabiliteit bewaard. Toen Rusland klaar was met Tsjetsjenië zag het zo uit:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
:r
pi_170165389
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 07:49 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik verwacht nog eerder dit.
Marcheren binnenkort richting Tsjetsjenië.
pi_170165432
quote:
10s.gif Op woensdag 12 april 2017 11:23 schreef Slayage het volgende:

[..]

tribalisme/discriminatie is ingebakken in het functioneren van onze hersenen ;)
En zie je inderdaad ook terug bij het joopvolk met de wijze waarop ze 'de rechtse groep' benaderen als 'de andere', 'de (domme, etc) vijand'. Dus, nu joop dat eindelijk begrijpt; waarom blijft men voorstander van het bij elkaar drukken van afgebakende groepen?
pi_170165492
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 11:30 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ja zoals gezegd ik vind het moslimgedeelte totaal niet relevant in dit verhaal. Maar de wereldwijde intolerantie tegen homo's (of uberhaupt andersgeaarden) wel.
Je wilt het niet relevant vinden, maar dat is het wel.
pi_170166496
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 11:20 schreef WammesWaggel het volgende:
Tja Tsetsjenie heeft een soort krijgercultuur, het zijn zeg maar de Klingons van onze planeet.
Bij de Spartanen (en andere vormen met een echte krijgerscultuur) was homoseksualiteit gewoon geaccepteerd, dus het heeft daarmee niet echt te maken.
pi_170166785
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:44 schreef Canidea het volgende:

[..]

Dat is geen Russische cultuur. Tsjetjenen zijn een ruraal bergvolkje. Toen het daar mis ging heeft Rusland dat hele gebied naar de filistijnen gebombardeerd en tienduizenden Tsjetsjeense militanten gedood. Kadyrov heeft groen licht gekregen van Poetin om hoofd te zijn van Tsjetsjenië als hij maar de stabiliteit bewaard. Toen Rusland klaar was met Tsjetsjenië zag het zo uit:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Enkel en alleen omdat de Russen wisten dat ze af gemaakt zouden worden door de Tsjetjenen. Dus dan maar op afstand de boel plat bombarderen.
pi_170167185
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 13:18 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

:r
Hmmm
pi_170167294
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 14:46 schreef SupportIceland het volgende:

[..]

Enkel en alleen omdat de Russen wisten dat ze af gemaakt zouden worden door de Tsjetjenen. Dus dan maar op afstand de boel plat bombarderen.
...wat
Conscience do cost.
pi_170167350
Ik las even Tsjechië _O-
pi_170167382
quote:
9s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:38 schreef Copycat het volgende:
Die oud-Oostbloklanden zijn over het algemeen zo homofoob als het maar zijn kan.
Sinds wanneer is Tsjetsjenië een oostblok land dan? Is een bolwerk van jihadi's.
pi_170167388
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 15:16 schreef ems. het volgende:

[..]

...wat
Echt waar, mijn beste jonge.
pi_170167415
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:44 schreef Canidea het volgende:

[..]

Dat is geen Russische cultuur. Tsjetjenen zijn een ruraal bergvolkje. Toen het daar mis ging heeft Rusland dat hele gebied naar de filistijnen gebombardeerd en tienduizenden Tsjetsjeense militanten gedood. Kadyrov heeft groen licht gekregen van Poetin om hoofd te zijn van Tsjetsjenië als hij maar de stabiliteit bewaard. Toen Rusland klaar was met Tsjetsjenië zag het zo uit:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Zo hier hoe de ideologie van Elfletterig te werk gaat. Dood en verderf zaaien
pi_170167431
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 14:46 schreef SupportIceland het volgende:

[..]

Enkel en alleen omdat de Russen wisten dat ze af gemaakt zouden worden door de Tsjetjenen. Dus dan maar op afstand de boel plat bombarderen.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_170167484
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 14:46 schreef SupportIceland het volgende:

[..]

Enkel en alleen omdat de Russen wisten dat ze af gemaakt zouden worden door de Tsjetjenen. Dus dan maar op afstand de boel plat bombarderen.
:') _O- Euhm ja nee :') De Russen gingen met tanks etc binnn. Het waren niet alleen vliegtuigen die aan het bombarderen waren hoor ;) Jeltsin was een nietsnut en toen kwam Poetin binnen en hij klaarde het wel.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2017 15:29:12 ]
  woensdag 12 april 2017 @ 15:31:02 #91
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_170167542
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:57 schreef Canidea het volgende:

[..]

Tuurlijk moet je ze macht geven. Bestuursvoorzitter van een ziekenhuis/verzorgingstehuis/supermarktketen of iets dergelijks.
Wow. Wat voor een achterhaald beeld heb jij van vrouwen?
En hoe kun je spreken over "te" feministisch. Feminisme gaat over gelijkberechtiging van vrouwen. Helaas zijn er natuurlijk ook van die SJW-"feministen" die gewoon mannen haten en beter willen zijn maar daar gaat het helemaal niet om als je over een feministische maatschappij praat.
吴 曼 迪
pi_170167601
Vrouwen moet je niet onderschatten hoor ;) Er waren genoeg vrouwelijke strijders in de geschiedenis. Ja mannen waren de 99% andere bekende strijders maar dat wilt niet zeggen dat vrouwen zwak zijn ofzo. :P

Zie hier bijvoorbeeld:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kahina
Konining der Berbers :P

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2017 15:34:50 ]
  User die overal opduikt 2022 woensdag 12 april 2017 @ 15:38:22 #93
186611 Haags
pi_170167691
Bizar.
Zonder wrijving geen glans
pi_170167915
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 13:26 schreef LelijKnap het volgende:

waarom blijft men voorstander van het bij elkaar drukken van afgebakende groepen?
wat bedoel je hiermee?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_170167991
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 15:22 schreef SupportIceland het volgende:

[..]

Echt waar, mijn beste jonge.
Ze wisten dat ze afgemaakt zouden worden maar gooien zonder problemen de boel plat? Klinkt vooral alsof de Tsjetsjenen afgemaakt werden.
Conscience do cost.
pi_170170327
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 15:28 schreef vigen98 het volgende:

[..]

:') _O- Euhm ja nee :') De Russen gingen met tanks etc binnn. Het waren niet alleen vliegtuigen die aan het bombarderen waren hoor ;) Jeltsin was een nietsnut en toen kwam Poetin binnen en hij klaarde het wel.
Al die emotions, om uiteindelijk niets van wat ik zei te weerleggen.
pi_170170411
quote:
15s.gif Op woensdag 12 april 2017 07:18 schreef Elfletterig het volgende:
Zo gaat dat in conservatief-religieuze gebieden. Als minderheid word je dan gewoon afgevoerd naar een concentratiekamp, puur om wie je bent. Kan iemand mij het verschil met nazi-Duitsland uitleggen?
Aantallen maken hierin niets uit, 1 of 10, miljoen, minderheid of meerderheid. Bijvoorbeeld, moslim extremisten zijn een minderheid in Nederland en er zijn meer mensen die hen liever afgevoerd zien naar een hele nare plek. Maar zij zouden ook kunnen stellen dat dat slecht zou zijn, als minderheid worden afgevoerd puur om wie ze zijn. Als in: homo's geloven dat liefde tussen hetzelfde geslacht echt is net als dat religieuzen geloven dat hun God echt is, dat geloof maakt hun identiteit en dat uit zich in hun gedrag.

Het probleem is dat anderen niet met die (homo) uitingen om kunnen (en ook vaak niet willen) gaan en ze hen willen veranderen. Het zal ze echt niets schelen wie of wat homo's denken te zijn of hoe groot hun aantal is ten opzichte van de eigen groep. Dat is dus het slechte hierin: eisen dat de ander zich aan het eigen beeld van de werkelijkheid aanpast, omdat die zelf niet met het vermeende beeld van de werkelijkheid van een ander kan omgaan en ze uit de weg wil ruimen als er niet aangepast wordt (dus onzichtbaar gemaakt wordt, zodanig dat het niet opvalt).

Maargoed een overduidelijk verschil is dat Hitler alle homo's wilde uitroeien, en wat er in Tsjetsjenie lijkt te gebeuren meer op verandering duidt. Als in: "doe niet zo gay, of we gaan je pijn doen" en natuurlijk zijn er diegenen ertussen die dan zover mogelijk gaan, hun kans schoon zien en gaan moorden. Rusland (als staat, niet de individuele interpretatie van de burger) zelf stelt dat men er niet over mag praten alsof het goed is, dus dat is weer een graadje minder erg maar natuurlijk nog steeds in het spectrum van slechtheid. IS is dan meer zoals Nazi's, misschien nog wel erger omdat Hitler ze achteloos liet uitroeien terwijl IS vaak meer er van lijkt te genieten, of er meer moeite voor doet.
pi_170170594
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 15:33 schreef vigen98 het volgende:
Vrouwen moet je niet onderschatten hoor ;) Er waren genoeg vrouwelijke strijders in de geschiedenis. Ja mannen waren de 99% andere bekende strijders maar dat wilt niet zeggen dat vrouwen zwak zijn ofzo. :P

Zie hier bijvoorbeeld:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kahina
Konining der Berbers :P
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 15:33 schreef vigen98 het volgende:
Vrouwen moet je niet onderschatten hoor ;) Er waren genoeg vrouwelijke strijders in de geschiedenis. Ja mannen waren de 99% andere bekende strijders maar dat wilt niet zeggen dat vrouwen zwak zijn ofzo. :P

Zie hier bijvoorbeeld:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kahina
Konining der Berbers :P
Ja leuk. Maar van dat volk is weinig meer over. Volledig geïslamiseerd door de Arabische veroveraars.
pi_170183399
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 07:32 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

:') x 1000. Als dit klopt dan is dit echt een geschifte bende.

Bizar dat dit niet langs Nederlandse media komt.
Niet als je als media "de islam zo min mogelijk in negatief daglicht plaatsen" en "extreem-rechts in de kaart spelen" als hoofddoel hebt gebombardeerd. Men zou eens het absurde idee kunnen krijgen dat omdat dit in alweer moslimgebied gebeurt het iets met de islam te maken zou kunnen hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dokkertje op 13-04-2017 00:04:59 ]
pi_170183435
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 11:42 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Nou, vond Nederland vroeger wel tolerant.
Ja vééél te tolerant voor intoleranten. Precies de reden van de grote problemen met moslims in het gehele westen.
pi_170184084
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 11:47 schreef crystal_meth het volgende:
In het bericht staat niets over concentratiekampen. TS is een Spicer typetje, met z'n ongepaste vergelijkingen met de nazi's. Schandalige minimalisering van de holocaust.
De definitie van concentratiekamp:
quote:
Een concentratiekamp is een kamp waar mensen, meestal onder militaire dwang, bijeengebracht worden. Het is een inrichting om politieke tegenstanders of anderszins ongewenste mensen op grond van etnische, religieuze of sociale kenmerken te isoleren en psychisch en/of fysiek te breken, in sommige gevallen te doden.
Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Concentratiekamp

Passage uit het artikel de OP:
quote:
Concreet zijn de voorbije weken zeker 100 mannen opgepakt omdat ze homo zijn of omdat de autoriteiten vermoeden dat ze het zijn, zo meldt de onafhankelijke Russische krant Novaya Gazeta. Ze zijn opgesloten in kampen waar folteringen en andere mishandelingen plaatsvinden. 3 mannen zouden zijn omgekomen.
Helaas is mijn OP om zeep geholpen door overijverig modden, maar daarin leg ik juist het verband met de gruwelijkheden van Nazi-Duitsland. Je aantijging dat ik de Holocaust minimaliseer is te absurd voor woorden. Ik stel slechts vast dat de nazi's concentratiekampen hadden (waarin ook meer dan genoeg homo's zijn omgekomen) en dat Tsjetsjenië nu ook dergelijke concentratiekampen heeft, maar dan puur gericht op het uitroeien, mishandelen / folteren van homo's.

Verder zou ik je nog willen meegeven dat we helaas niks meer kunnen veranderen aan gebeurtenissen die ruim 70 jaar geleden plaatsvonden. Wat wél kan, is dat we er lering uittrekken en dat we nu ingrijpen om verder leed te voorkomen.
pi_170184113
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 00:42 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De definitie van concentratiekamp:

[..]

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Concentratiekamp

Passage uit het artikel de OP:

[..]

Helaas is mijn OP om zeep geholpen door overijverig modden, maar daarin leg ik juist het verband met de gruwelijkheden van Nazi-Duitsland. Je aantijging dat ik de Holocaust minimaliseer is te absurd voor woorden. Ik stel slechts vast dat de nazi's concentratiekampen hadden (waarin ook meer dan genoeg homo's zijn omgekomen) en dat Tsjetsjenië nu ook dergelijke concentratiekampen heeft, maar dan puur gericht op het uitroeien, mishandelen / folteren van homo's.

Verder zou ik je nog willen meegeven dat we helaas niks meer kunnen veranderen aan gebeurtenissen die ruim 70 jaar geleden plaatsvonden. Wat wél kan, is dat we er lering uittrekken en dat we nu ingrijpen om verder leed te voorkomen.
Maak je niet druk, was slechts een parodie op de reacties die Spicer kreeg voor z'n Hitler commentaar. Een off-topic reactie dus, waarvoor m'n excuses.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_170184120
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 17:40 schreef User8472 het volgende:

[..]

Aantallen maken hierin niets uit, 1 of 10, miljoen, minderheid of meerderheid. Bijvoorbeeld, moslim extremisten zijn een minderheid in Nederland en er zijn meer mensen die hen liever afgevoerd zien naar een hele nare plek. Maar zij zouden ook kunnen stellen dat dat slecht zou zijn, als minderheid worden afgevoerd puur om wie ze zijn. Als in: homo's geloven dat liefde tussen hetzelfde geslacht echt is net als dat religieuzen geloven dat hun God echt is, dat geloof maakt hun identiteit en dat uit zich in hun gedrag.

Het probleem is dat anderen niet met die (homo) uitingen om kunnen (en ook vaak niet willen) gaan en ze hen willen veranderen. Het zal ze echt niets schelen wie of wat homo's denken te zijn of hoe groot hun aantal is ten opzichte van de eigen groep. Dat is dus het slechte hierin: eisen dat de ander zich aan het eigen beeld van de werkelijkheid aanpast, omdat die zelf niet met het vermeende beeld van de werkelijkheid van een ander kan omgaan en ze uit de weg wil ruimen als er niet aangepast wordt (dus onzichtbaar gemaakt wordt, zodanig dat het niet opvalt).

Maargoed een overduidelijk verschil is dat Hitler alle homo's wilde uitroeien, en wat er in Tsjetsjenie lijkt te gebeuren meer op verandering duidt. Als in: "doe niet zo gay, of we gaan je pijn doen" en natuurlijk zijn er diegenen ertussen die dan zover mogelijk gaan, hun kans schoon zien en gaan moorden. Rusland (als staat, niet de individuele interpretatie van de burger) zelf stelt dat men er niet over mag praten alsof het goed is, dus dat is weer een graadje minder erg maar natuurlijk nog steeds in het spectrum van slechtheid. IS is dan meer zoals Nazi's, misschien nog wel erger omdat Hitler ze achteloos liet uitroeien terwijl IS vaak meer er van lijkt te genieten, of er meer moeite voor doet.
Seksuele geaardheid is geen religie of geloof, maar is een kenmerk dat mensen bij hun geboorte meekrijgen. Mensen discrimineren (of zelfs vermoorden) op basis van geaardheid is hetzelfde als mensen discrimineren / vermoorden op basis van huidskleur of afkomst.

Moslims zijn nergens slachtoffer van, of het moet hun eigen religie zijn, waar ze zich aan onderwerpen. Religie is een keuze; de islam dus ook. Je kunt je bekeren en je kunt afvallig zijn. En nog belangrijker: je kunt beseffen dat gelovig zijn niet betekent dat iedereen jouw geloof moet delen, om dat vervolgens met wetten en regels af te dwingen.

Wat in Tsjetsjenië gebeurt, is niks meer of minder dan systematische uitroeiing van homo's. Zo heet het namelijk, als je mensen puur en alleen om hun geaardheid oppakt en in concentratiekampen stopt, waar ze worden gefolterd. Je moet wel een vrij bizarre gedachtenkronkel hebben, wil je daar een positieve verandering in zien.

Idem voor Rusland, waar het klimaat voor homo's de afgelopen jaren alleen maar slechter is geworden. Het gaat onder Poetin juist in rap tempo de verkeerde kant op.
pi_170184135
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 00:48 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Maak je niet druk, was slechts een parodie op de reacties die Spicer kreeg voor z'n Hitler commentaar. Een off-topic reactie dus, waarvoor m'n excuses.
Matige parodie, want je wekt én de suggestie dat er geen concentratiekampen in Tsjetsjenië zijn én dat ik de Holocaust minimaliseer. Maar goed, excuses aanvaard.
pi_170185637
Overal ter wereld wordt homo's het leven moeilijk gemaakt of erger. Ga eens in Afrika kijken en echt niet alleen in landen met een moslimmeerderheid.

Sorry voor de fanboys.
Radio Espantoso
pi_170185735
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 09:04 schreef Peligrosso het volgende:
Overal ter wereld wordt homo's het leven moeilijk gemaakt of erger. Ga eens in Afrika kijken en echt niet alleen in landen met een moslimmeerderheid.

Sorry voor de fanboys.
Met name in Oeganda zijn ze daar fanatiek mee bezig, wie kent er niet dat legendarische "they eat da pooppoo" filmpje?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_170185791
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 09:13 schreef Hathor het volgende:

[..]

Met name in Oeganda zijn ze daar fanatiek mee bezig, wie kent er niet dat legendarische "they eat da pooppoo" filmpje?
Stephen Fry heeft daar een aflevering over gemaakt. Hij deed dat wel baas.
Radio Espantoso
pi_170185841
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:19 schreef Villas__Rubin het volgende:
Ik vind het ergens wel interessant dat zoiets super marginaals, als homoseksualiteit - zeker in zulke landen - blijkbaar zó enorm veel gewicht in de schaal legt. Wat is het toch wat vaak hele mannelijke mannen daarin triggert...? Waarom worden zij zo als een magneeet naar dat onderwerp getrokken en zijn ze er vaak zo door geobsedeerd dat ze helemaal vinden dat je dat op de meest gruwelijke manier af moet straffen?

Waar zit dat precies in? Is serieus best een interessant fenoneempje ergens...
Volgens mij zijn de grootste tegenstanders zelf bang dat ze ooit wat voelen voor een vent.
Als je puur gaat kijken naar mensen dan zijn we meestal ergens bang voor waardoor we zo over reageren. Waarom zijn ze zo bang voor homo's? Ik denk dat ze in de verleiding zijn gekomen of een zondebok zoeken. In heel Rusland ben je sowieso niet veilig als homo en hier word je uit je huis geplukt.
pi_170186341
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:43 schreef Canidea het volgende:

[..]

Dat is niet een-op-een te vergelijken. Nederland is mij veel te feministisch geworden. De Romeinen waren imperialistisch ingesteld wat altijd wel zorgde voor een overheersende mannelijke cultuur met vrouwelijke componenten. De vrouwen hadden het goed zonder dat de masculiniteit van het rijk verloren ging. Feit blijft zodra vrouwen de overhand krijgen dan wordt het allemaal slappe handel en kom je in een glijdende schaal terecht. Vrouwen worden gekenmerkt door karakteristieken als zorg voor een ander. Mannen zijn meer prestatiegedreven.
Wat een hoop ongefundeerde vooroordelen :') - slappe hap, glijdende schaal, minder pretatiegericht -

Misschien een keer in gesprek gaan met grote investeerders, die maar wat blij zijn met vrouwen aan de top vanwege de betere overall prestaties die ze leveren.
pi_170188876
Best bizar dat hier weinig ophef over is.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_170189827
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 13:02 schreef Fascination het volgende:
Best bizar dat hier weinig ophef over is.
omdat Kadyrov :7
...
pi_170190212
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 13:02 schreef Fascination het volgende:
Best bizar dat hier weinig ophef over is.
Praktisch-Rusland pakt homo's aan. Dat moet niemand verbazen.
Conscience do cost.
  donderdag 13 april 2017 @ 14:20:50 #113
168739 Red_85
'echt wel'
pi_170190370
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 07:25 schreef nixxx het volgende:
In nazi duitsland hadden ze kekke uniformen?
Hugo Boss, jwz!!!

Voor de rest: waar blijven de gl'ertjes met hun selectieve verontwaardigheid?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_170191067
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 13:02 schreef Fascination het volgende:
Best bizar dat hier weinig ophef over is.
Iets is nieuws als het afwijkt van wat we gewoon zijn.

Er zijn helaas een flink aantal landen waar je als homoseksueel risico loopt dat jou wat aangedaan wordt. Maar dat is al heel lang bekend.
  donderdag 13 april 2017 @ 14:56:31 #115
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_170191111
Schijnt dat in de hemel homo's wel goed kunnen leven, en God hartstikke lief voor hen is.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  donderdag 13 april 2017 @ 15:20:41 #116
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_170191636
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:11 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dit topic gaat over homo's die naar concentratiekampen worden gestuurd, niet over de slachtofferrol van blanke, heteroseksuele mannen. Die zijn in deze casus dader.
Nee juist niet. De grootste Anti-Homo's zijn zelf voor 95% kasthomo's. Zelfhaat projecteren op de zwakkeren.
pi_170191875
quote:
14s.gif Op donderdag 13 april 2017 15:20 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Nee juist niet. De grootste Anti-Homo's zijn zelf voor 95% kasthomo's. Zelfhaat projecteren op de zwakkeren.
Wat hier aan de hand is, is geen hatecrime door een kasthomo, maar een georganiseerd regime dat een nazi-achtig beleid voert.

Die hele riedel over anti-homo's die meestal kasthomo's zijn neem ik trouwens met een grote korrel zout. Ja, ze zullen ertussen zitten. Maar hun aandeel is bij lange na geen 95 procent en het is al helemaal geen reden om homohaat te plaatsen in de sfeer van een onderling probleem. Veel homohaters zijn hetero en religie - zeker de islam - is vaak een belangrijke drijfveer.
pi_170193809
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 07:55 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ja, net zo gek als die linkse gekkies. Misschien nog wel gekker. Als radicaaltjes hun zin krijgen gaat de holebi gemeenschap er als eerste aan.
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:07 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Zouden deze mensen echt niet doorhebben dat wanneer er ooit een moslim meerderheid zou komen zij als eerste de lul zijn?
Als eeuwige student kom ik nog wel eens in aanraking met wereldverbeteraars en het merendeel zit nogal in de spagaat. Als je aan ze vraagt denk je dat meer islam goed is voor homoseksuelen is het antwoord vaak nee. Als je zegt dat Greet gelijk heeft als hij waarschuwt voor meer islam zeggen ze nee of worden ze boos. Ik ken een meisje die heel boos wordt om het homogeweld, niet denkt dat islam goed is voor homo's en volgende week op het vliegtuig gaat om asielzoekers te helpen in Zuid Europa.
  donderdag 13 april 2017 @ 17:41:00 #119
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_170194062
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 09:55 schreef FYazz het volgende:

[..]

Wat een hoop ongefundeerde vooroordelen :') - slappe hap, glijdende schaal, minder pretatiegericht -

Misschien een keer in gesprek gaan met grote investeerders, die maar wat blij zijn met vrouwen aan de top vanwege de betere overall prestaties die ze leveren.
Daarom vind je in raden van bestuur hoofdzakelijk vrouwen en moet de overheid ingrijpen om er ook wat mannen in te krijgen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_170196546
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 17:23 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]


[..]

Als eeuwige student kom ik nog wel eens in aanraking met wereldverbeteraars en het merendeel zit nogal in de spagaat. Als je aan ze vraagt denk je dat meer islam goed is voor homoseksuelen is het antwoord vaak nee. Als je zegt dat Greet gelijk heeft als hij waarschuwt voor meer islam zeggen ze nee of worden ze boos. Ik ken een meisje die heel boos wordt om het homogeweld, niet denkt dat islam goed is voor homo's en volgende week op het vliegtuig gaat om asielzoekers te helpen in Zuid Europa.
Misschien omdat de wereld niet zwart-wit is. Er zijn ook Moslims en ook vast vluchtelingen die geen probleem hebben met homoseksualiteit.

Het is dus niet per definitie een tegenstelling.

Er zijn genoeg mensen die vertrouwen hebben in mensen totdat het beschaamd wordt. Op zichzelf lijkt mij daar niets mis mee.
pi_170197025
quote:
15s.gif Op woensdag 12 april 2017 07:18 schreef Elfletterig het volgende:
Voor een staaltje nazisme van de hoogste orde schakelen we even over naar de autonome Russische deelrepubliek Tsjetsjenië. In de Nederlandse media lees je er weinig over, maar in België doen journalisten wél hun werk.

[..]

Bron: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.2948103# (enigszins ingekort)

Zo gaat dat in conservatief-religieuze gebieden. Als minderheid word je dan gewoon afgevoerd naar een concentratiekamp, puur om wie je bent. Kan iemand mij het verschil met nazi-Duitsland uitleggen?
Jij zal mij wel een homofoob vinden, maar ik vind ook niets aan de vele mooie kleine analfabetische homo's.
pi_170197326
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 19:57 schreef torentje het volgende:

[..]

Jij zal mij wel een homofoob vinden, maar ik vind ook niets aan de vele mooie kleine analfabetische homo's.
mooi, klein, analfabeet & homo? :D
...
pi_170197362
inb4 ANALfabeet :7
...
pi_170206509
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 19:57 schreef torentje het volgende:

[..]

Jij zal mij wel een homofoob vinden, maar ik vind ook niets aan de vele mooie kleine analfabetische homo's.
Ik probeer te begrijpen wat je bedoelt, maar ik snap het niet echt...
pi_170207660
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 19:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Misschien omdat de wereld niet zwart-wit is. Er zijn ook Moslims en ook vast vluchtelingen die geen probleem hebben met homoseksualiteit.

Het is dus niet per definitie een tegenstelling.

Er zijn genoeg mensen die vertrouwen hebben in mensen totdat het beschaamd wordt. Op zichzelf lijkt mij daar niets mis mee.
De wereld is wel zo dat in ieder land met een moslim meerderheid je beter geen homo kunt zijn. Ook in Europa zijn de enquête uitslagen op zijn minst zorgwekkend.
  vrijdag 14 april 2017 @ 03:21:25 #126
117098 Hathor
Effe niet
pi_170207758
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 19:57 schreef torentje het volgende:

[..]

Jij zal mij wel een homofoob vinden, maar ik vind ook niets aan de vele mooie kleine analfabetische homo's.
Achteraan gestaan toen de chromosomen uitgedeeld werden?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_170208116
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 00:37 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik probeer te begrijpen wat je bedoelt, maar ik snap het niet echt...
Analfabetisme is iets waar veel mooie mannen last van hebben. Jij staat dus niet alleen.
  vrijdag 14 april 2017 @ 10:01:01 #128
56724 Wombcat
rent wiel
pi_170209619
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 11:11 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Je weet wie het topic geopend heeft hè.

Ik hoor nooit mensen janken over de niet bestaande homorechten in Rusland. Nooit. :{

En nu wel. Omdat het zgn een moslimland is, wat het niet is, wat wordt geregeerd door Rusland, dus wat Poetin zegt gebeurt.
Heb je niet opgelet in de aanloop naar de Olympische winterspelen in Sochi? Het ging zowat nergens anders over als de (ontbrekende) homorechten in Rusland.
Voorbeeldje: https://www.nrc.nl/nieuws(...)-sport-gaan-a1427388
in a crowd you lose humanity
  vrijdag 14 april 2017 @ 10:04:18 #129
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_170209681
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 13:02 schreef Fascination het volgende:
Best bizar dat hier weinig ophef over is.
Aard van het beestje, als dingen maar vaak genoeg gebeuren dan interesseert het niemand nog iets. Het is nu gewoon weer een gevalletjes van moslim gonna moslim, gaaaaaaaaaap
pi_170210516
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 10:01 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Heb je niet opgelet in de aanloop naar de Olympische winterspelen in Sochi? Het ging zowat nergens anders over als de (ontbrekende) homorechten in Rusland.
Voorbeeldje: https://www.nrc.nl/nieuws(...)-sport-gaan-a1427388
Ja, vanwege de spelen toen.

Neemt niet weg dat er een beetje met twee maten wordt gemeten.
  vrijdag 14 april 2017 @ 11:01:01 #131
56724 Wombcat
rent wiel
pi_170210547
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 10:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ja, vanwege de spelen toen.

Neemt niet weg dat er een beetje met twee maten wordt gemeten.
Niet alleen tijdens de spelen. Ook rondom de toekenning van het WK Voetbal, de GP Formule 1 in Sochi. En ook daarbuiten komt het met regelmaat in het nieuws.
in a crowd you lose humanity
pi_170211598
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 11:01 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Niet alleen tijdens de spelen. Ook rondom de toekenning van het WK Voetbal, de GP Formule 1 in Sochi. En ook daarbuiten komt het met regelmaat in het nieuws.
Het is wel vaak gekoppeld aan een evenement.

In ieder geval is het wel jammer dat elfletterig heeft gekozen voor de religie insteek. Aangezien het echt wel wat bredere problematiek is dan dat.
pi_170214123
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:34 schreef LXIV het volgende:

[..]

In Nazi-Duitsland werden homo's niet actief vervolg, alleen maar wanneer ze seksuele misdrijven begingen (met name pedofielie)
Mensen desinformeren vind je blijkbaar leuk, of je bent gewoon heel erg dom.
quote:
Nadat in januari 1933 de nationaalsocialisten aan de macht waren gekomen, beval Hermann Göring op 23 februari 1933 alle uitgaansgelegenheden te sluiten die "ter bevordering van onzedelijkheid misbruikt werden", in het bijzonder diegene die als ontmoetingsplaatsen dienden voor "die kringen die de tegennatuurlijke ontucht aanhangen". Slechts een handvol zaken werd niet gesloten en deze moesten dienen om een grotere greep op de homoscene te kunnen houden.[2]

In 1934 werd een speciale afdeling van de Gestapo opgericht die zich bezighield met het opsporen van homo's. Twee jaar later volgde op bevel van Heinrich Himmler een voor het ministerie werkend instituut op "ter bestrijding van homoseksualiteit en abortus". Uiteindelijk werden circa 100.000 mannen opgepakt op verdenking van ontucht en het "corrumperen van het publiek moraal". Na arrestatie werden veel homoseksuelen mishandeld door de politie.
quote:
And it's only the giving
That makes you
What you are
  vrijdag 14 april 2017 @ 15:00:05 #134
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_170215265
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 11:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het is wel vaak gekoppeld aan een evenement.

In ieder geval is het wel jammer dat elfletterig heeft gekozen voor de religie insteek. Aangezien het echt wel wat bredere problematiek is dan dat.
Ik denk dat het meer is dat de media er alleen aandacht aan besteed als ze het kunnen koppelen aan een evenement. Via social media is er constant aandacht voor in de homogemeenschap als ik het vanuit mijn omgeving bekijk.
吴 曼 迪
pi_170215661
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 09:13 schreef Hathor het volgende:

[..]

Met name in Oeganda zijn ze daar fanatiek mee bezig, wie kent er niet dat legendarische "they eat da pooppoo" filmpje?
Ik kende het niet, maar mijn god, dat is hilarisch als het niet zo triest was :')
pi_170219090
Grenzeloos seksuele wezens.
Je kunt ook gewoon bevriend zijn met een man, als man zijnde.
Waarom moeten ze meteen die piemol weer in die kont steken.
Dát is toch ook niet normaal.
:(
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  vrijdag 14 april 2017 @ 18:18:53 #137
117098 Hathor
Effe niet
pi_170219123
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 15:21 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Ik kende het niet, maar mijn god, dat is hilarisch als het niet zo triest was :')
Lachen he? Hoe hij het ook helemaal omschrijft komt bijna over alsof hij er zelf ervaring mee heeft. _O-
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 14 april 2017 @ 18:28:44 #138
117098 Hathor
Effe niet
pi_170219362
Hier is trouwens een remix van dat filmpje. :')

Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_170309070
Ploumen: geweld tegen Tsjetsjeense homo's schokkend


nos.nl

Minister Ploumen wil dat er actie wordt ondernomen tegen vervolging van homo's in Tsjetsjenië. Er zijn geregeld berichten over razzia's en over LHBTI'ers die zijn vermoord of in kazernes zijn opgesloten in de Russische deelrepubliek. Ploumen vindt die berichten schokkend. Ze zijn onder andere naar buiten gebracht door mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch.
De minister heeft geen reden om eraan te twijfelen dat de berichten kloppen. Volgens de Tsjetsjeense president Kadyrov bestaan er helemaal geen homo's in Tsjetsjenië.

EU en OVSE
Ploumen zei in de Tweede Kamer naar aanleiding van vragen van D66 dat de EU en de OVSE al eerder hebben opgeroepen tot nader onderzoek. Verder wil Nederland samen met de "Equal Rights Coalition", een verbond van 33 landen, een verklaring uitgeven om het geweld te veroordelen.
De minister benadrukte dat de Nederlandse ambassade in Moskou en het consulaat in Sint Petersburg organisaties steunen die zich inzetten voor homorechten, zowel financieel als praktisch.
Ploumen ontmoet later deze week in New York VN-secretaris-generaal Guterres. Dan zal ze de kwestie ook aan de orde stellen.
Asiel

Human Rights Watch had gevraagd de betrokkenen 'humanitaire visa' te geven. Ploumen zei daarover dat Nederland dat begrip niet kent.
Ze voegde eraan toe dat Tsjetsjeense LHBTI'ers die zich in Nederland melden voor asiel hier vermoedelijk bescherming krijgen, al wordt elk geval persoonlijk beoordeeld. Verder kan de VN-vluchtelingenorganisatie mensen voordragen voor 'hervestiging'. Volgens de minister komt deze groep daarvoor in aanmerking.
...
pi_170335930
Mwa heeft eigenlijk niet zoveel met Islam te maken. Ik hoor verhalen van mijn oma die de verhalen weer gehoord heeft van haar moeder enzo (zij zijn van oorsprong Tat Joden) dat ze werden uitgehuwelijkt. Bloedwraak. Homohaat was heel levendig. Droegen geweren
Vrouwen mogen het huis niet uit

Enzovoort. En dit waren geen moslims maar Joden uit dat gebied.
pi_170357001
Tsjetsjeense homo's wonen nog liever in Moskou


nos.nl

Een kleine woning aan de rand van Moskou. Er wonen zes Tsjetsjenen die gevlucht zijn voor de vervolging van homoseksuelen in hun land. Tsjetsjenië is een Russische deelrepubliek in de Kaukasus. Verhalen over gevangenenkampen waar ze worden opgesloten, martelingen en zelfs moord doen sinds een paar weken de ronde.
Het is moeilijk voor journalisten om de verhalen rechtstreeks op te tekenen, maar deze mannen wilden met persbureau AFP spreken als ze onherkenbaar zouden blijven.

Ilja is 20 jaar en vertelt dat hij werd mishandeld door mannen in uniform, die alles filmden en dreigden het op sociale media te delen tenzij hij een paar duizend dollar zou betalen. Hij betaalde, maar toch gingen ze naar zijn moeder en vertelden haar dat hij homo is. Toen moest hij vluchten, want homo zijn in Tsjetsjenië is geen optie.

Een andere man vertelt over een provisorische gevangenis , waar hij met andere homo's zat. Sommigen waren gewond door de mishandelingen. "Toen ik werd vrijgelaten, besefte ik dat dat betekende dat ik zo snel mogelijk weg moest." Ook hij kwam naar Moskou, waar het ondanks alle repressie toch nog beter is dan thuis.

Bij het Russische LGBT-Netwerk, een organisatie die zich inzet voor homo's, lesbiennes, biseksuelen en transgenders, vragen elke dag mensen uit Tsjetsjenië om hulp. Sommigen houden zich daar schuil, bijna twintig mensen zijn naar Moskou gevlucht. Maar ook daar kunnen ze niet openlijk praten over wat er in Tsjetsjenië gebeurt.
De verhalen zijn dan ook moeilijk te checken. Het is voor homo's uit Tsjetsjenië levensgevaarlijk om herkenbaar in de media of op internet hun verhaal te vertellen.
Nortsjo van 28 zegt tegen AFP: "Als mijn familie erachter komt dat ik homo ben, dan zullen ze niet aarzelen me te vermoorden. En als ze dat niet doen, worden ze zelf vermoord omdat ze de eer van de familie niet hoog hebben gehouden."
Eerder deze week sprak ook CNN met twee mannen die uit Tsjetsjenië zijn gevlucht. Ze vertellen over de martelingen, en de angst dat iemand erachter komt wie ze zijn.

Eind maart verscheen in de Novaja Gazeta, een van de weinige onafhankelijke kranten in Rusland, de eerste reportage over de vervolging. Meer dan honderd homoseksuele mannen zouden zijn gearresteerd, hun familie werd opgeroepen ze te doden om "hun eer te zuiveren". Drie mannen zouden zijn gedood: twee door toedoen van familie, een na marteling.

Woensdagavond demonstreerden een paar honderd mensen in Amsterdam tegen de vervolging van LHBT's in Tsjetsjenië. Het protest was georganiseerd door het COC en Amnesty International. Ook in andere landen is de afgelopen weken actie gevoerd tegen de situatie.
In Londen en Berlijn gebeurde dat direct voor de Russische ambassade. Organisaties als Amnesty International en Human Rights Watch roepen westerse regeringen op druk uit te oefenen op de Russische autoriteiten en om LHBT's te helpen Tsjetsjenië te verlaten en ze een veilig onderkomen te bieden.

In Nederland heeft het COC staatssecretaris Dijkhoff gevraagd om het voor homo's uit Tsjetsjenië makkelijker te maken asiel te krijgen in Nederland. De situatie in die deelrepubliek is een stuk ernstiger dan in de rest van Rusland, zegt de organisatie. Maar de woordvoerder van Dijkhoff laat weten dat het asielbeleid voor LHBT's uit Rusland in 2015 al is aangepast.
"Het houdt rekening met de fragiele situatie van LHBT's in de Russische Federatie door LHBT's die daarvandaan komen te benoemen tot risicogroep. Dus als een asielzoeker afkomstig uit de Russische Federatie aannemelijk maakt dat hij of zij LHBT is, kan nu al met weinig indicaties aannemelijk worden gemaakt dat hij of zij op grond hiervan vreest voor vervolging en bescherming nodig heeft."

Ook journalisten vluchten
Intussen liggen ook de journalisten die het nieuws als eerste naar buiten brachten, onder vuur. Jelena Milasjina, een van de verslaggevers van Novaja Gazeta, zegt tegen de Washington Post dat ze naar een ander land uitwijkt. Religieuze leiders hebben opgeroepen journalisten die het verhaal verspreiden te vermoorden. De woordvoerder van president Poetin heeft gezegd dat journalisten onder bescherming van het Kremlin staan, maar daar heeft Milasjina weinig vertrouwen in.
In 2006 werd haar collega Anna Politkovskaja doodgeschoten. Ook zij had kritische reportages over Tsjetsjenië geschreven. De moord is nooit opgehelderd.
Vandaag liet dezelfde woordvoerder van Poetin weten dat er geen enkele aanleiding is om de verhalen over homovervolging te geloven. De Tsjetsjeense president Ramzan Kadyrov was gisteren in Moskou. Hij herhaalde tegenover Poetin dat er geen vervolging is. Eerder zei Kadyrov dat er in Tsjetsjenië helemaal geen homo's zijn, en dat er alleen daarom al geen sprake kan zijn van vervolging.

© NOS 2017
...
pi_170358566
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 16:35 schreef sacha het volgende:
Ploumen: geweld tegen Tsjetsjeense homo's schokkend


nos.nl

Minister Ploumen wil dat er actie wordt ondernomen tegen vervolging van homo's in Tsjetsjenië. Er zijn geregeld berichten over razzia's en over LHBTI'ers die zijn vermoord of in kazernes zijn opgesloten in de Russische deelrepubliek.
Er worden dagelijks Chechen mannen opgepakt door Russische geheime dienst. Midden in de nacht. Zonder enige reden.

Iedereen leeft daar in angst zo n beetje

Er leven tienduizenden chechen mannen in concentratie kampen in Rusland. Zonder dat ze iets gedaan hebbeb.

Wat gaat Ploumen hieraan doen? Wat gaat 'human' rights organisaties hieraan doen.

quote:
Ploumen vindt die berichten schokkend. Ze zijn onder andere naar buiten gebracht door mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch.
De minister heeft geen reden om eraan te twijfelen dat de berichten kloppen. Volgens de Tsjetsjeense president Kadyrov bestaan er helemaal geen homo's in Tsjetsjenië.

EU en OVSE
Ploumen zei in de Tweede Kamer naar aanleiding van vragen van D66 dat de EU en de OVSE al eerder hebben opgeroepen tot nader onderzoek. Verder wil Nederland samen met de "Equal Rights Coalition", een verbond van 33 landen, een verklaring uitgeven om het geweld te veroordelen.
De minister benadrukte dat de Nederlandse ambassade in Moskou en het consulaat in Sint Petersburg organisaties steunen die zich inzetten voor homorechten, zowel financieel als praktisch.
Ploumen ontmoet later deze week in New York VN-secretaris-generaal Guterres. Dan zal ze de kwestie ook aan de orde stellen.
Asiel

Human Rights Watch had gevraagd de betrokkenen 'humanitaire visa' te geven. Ploumen zei daarover dat Nederland dat begrip niet kent.
Ze voegde eraan toe dat Tsjetsjeense LHBTI'ers die zich in Nederland melden voor asiel hier vermoedelijk bescherming krijgen, al wordt elk geval persoonlijk beoordeeld. Verder kan de VN-vluchtelingenorganisatie mensen voordragen voor 'hervestiging'. Volgens de minister komt deze groep daarvoor in aanmerking.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')