abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 12 april 2017 @ 17:17:24 #26
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_170169866
Geen ervaring met remeha maar symptomen lijken op een defecte tapsensor waardoor de ketel denkt dat er altijd warmwatervraag is welke voorrang heeft op de cv.
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
pi_170172739
Dat is correct, waarschijnlijk wat vuil in de flowsensor gekomen. Dit is makkelijk te constateren als je de kap eraf haalt. Dan zie je rechtsachter continue een rood lampje branden.

Dat verklaart ook perfect de rest van het verhaal.
pi_170180423
Zegt iemand een flow sensor wat.? Kan die kapot zijn omdat er vuil in de (sanitair)leiding is gekomen dat de sensor daardoor kapot is gegaan.?
pi_170180483
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 19:15 schreef Glad_Janus het volgende:
Dat is correct, waarschijnlijk wat vuil in de flowsensor gekomen. Dit is makkelijk te constateren als je de kap eraf haalt. Dan zie je rechtsachter continue een rood lampje branden.

Dat verklaart ook perfect de rest van het verhaal.
Ja! Had nog niet gelezen maar er brand inderdaad een rood lampje !! Rechts onderin..
pi_170180696
Klinkt wel logisch, flowsensor denkt dat er sww vraag is, zet de 3wegklep op sww stand en begint de platenwisselaar heet te pompen.

Er loopt geen koud water doorheen, dus platenwisselaar wordt heet en retourwater ook, waarop de brander uitgezet wordt (retour te heet) en de pomp blijft doorgaan.
.
pi_170181589
Damn.. wat ben ik blij met jullie !! Er kwam idd wat gruis naar beneden toen de leidingen open lagen onder de vloer, En er kan heel goed wat in de sanitair leidingen zijn gekomen.. in de ketel brand een rood lampje, dus dat verklaard het hele verhaal.. de instalateur ook al gecontact en flow sensor word besteld.. ben benieuwd of het zo opgelost is.. kan het dan ook zijn dat we minder lang warm water hebben tijdens het douchen.?
pi_170182120
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 22:25 schreef Fer het volgende:
Klinkt wel logisch, flowsensor denkt dat er sww vraag is, zet de 3wegklep op sww stand en begint de platenwisselaar heet te pompen.

Er loopt geen koud water doorheen, dus platenwisselaar wordt heet en retourwater ook, waarop de brander uitgezet wordt (retour te heet) en de pomp blijft doorgaan.
Klopt allemaal! Pomp word heet/ brander uit en de pomp blijft maar doorgaan.. rood lampje rechts onderin.. en er kan heel goed vuil in de sanitair leiding gekomen zijn.. lijkt me duidelijk en mocht het opgelost zijn dan laat ik het weten..
pi_170193950
Ik had er eerder niet aan gedacht omdat het voor een monteur niet te missen zou moeten zijn. Ach ja, eind goed al goed dalijk. :)
pi_170194778
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 17:33 schreef Glad_Janus het volgende:
Ik had er eerder niet aan gedacht omdat het voor een monteur niet te missen zou moeten zijn. Ach ja, eind goed al goed dalijk. :)
Monteur is iemand die onderdelen (de)monteert.
.
pi_170201998
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 17:33 schreef Glad_Janus het volgende:
Ik had er eerder niet aan gedacht omdat het voor een monteur niet te missen zou moeten zijn. Ach ja, eind goed al goed dalijk. :)
Eind goed zal morgen blijken.. half 2 komt hij weer en hopelijk probleem opgelost..
pi_170235911
Probleem verholpen 👍 zat idd allemaal gruis in de leidingen.. flow sensor schoon gespoeld en de leidingen doorgespoeld, rode lampje uit en alles werkt weer als voorheen! Heeft me wel de douche thermostaat gekost, werd namelijk niet meer warm.. maargoed die vandaag vervangen en alles weer ok! Dus als er leidingen open liggen kijk uit met gruis/puin ! Zal mij nooit meer overkomen... iedereen bedankt voor het meedenken 👍👍👍
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')