abonnement Unibet Coolblue
pi_170152680
Beste internetgekkies,

Ik ben een jongeman van 19 jaar oud uit Brabant en zoek een soort second opinion over wat problemen.
Kleine informatie vooraf: Ik studeer, heb twee fijne ouders, werk wanneer ik ook maar eens een vrije dag heb. En toch zit ik vrij aardig met mezelf in de knoop.

Ik probeer zo positief mogelijk altijd te blijven, alleen is dat de laatste maanden erg weggezakt. Ik zie het niet echt allemaal meer zitten en dat komt allemaal door mezelf. Vroeger op de basisschool was ik een vrij populaire jongen. Dat was een mooie tijd als ik erop terug kijk. Op de middelbare school heb ik niet echt veel nieuwe contacten gelegd, ben nooit gaan sporten of bij een vereniging gegaan. Toendertijd ging ik veel liever gamen of films kijken... Daarvan zit ik nu z'n beetje op de blaren. Ik heb wel vrienden die ik regelmatig spreek...alleen ik weet dat ook die vrienden maar een illusie zijn, we mogen elkaar alleen omdat we regelmatig blowen.

Mijn verjaardag zit er aan te komen in mei en dat word er weer een, waar maximaal 10 familieleden op af komen. Ik heb diep spijt van mijn verleden, dat ik vroeger niet sociaal was en ooit zoveel tijd aan gamen heb vergooid.

Tegenwoordig zijn mijn dagelijkse bezigheden: studeren en werken en voor de rest voelt het alsof ik helemaal alleen ben. En dan weet ik al wat iedereen zegt...ga eens bij een sport of bij een club... maar daar wil ik geen tijd aan besteden. En dat is het probleem van mij, ik wil altijd heel veel, ik plan van alles in... maar uiteindelijk doe ik geen ene flikker. Of dat nu uit angst, afkeur of luiheid is weet ik zelf niet eens. Zo voel ik me ook vaak anders behandeld, en dan denk ik meteen dat heb je aan jezelf te wijten.

Als iemand me vraagt hoe het met me gaat zeg ik ook altijd goed... terwijl onder dat masker het eigenlijk nooit eens echt goed met me gaat. Zo voelt het vaak dat ik niet ben weggelegd voor het leven hier, en denk ik soms aan zelfmoord althans ik liever een andere uitweg zoek.

Ik zou niet weten hoe ik het allemaal het beste kon bescrhijven... ik praat niet vaak over mijn gevoelens en doe vaak alles alleen. Ik zoek gewoon wat oprechte reactie's van iemand hier, die me misschien een andere inkijk kan geven.


Wat zou ik kunnen verbeteren in minn leven?
Hoe ga ik normale gesprekken leren voeren?

[ Bericht 0% gewijzigd door Al-di-la op 11-04-2017 20:12:51 ]
  dinsdag 11 april 2017 @ 19:54:44 #2
54408 Parzival
Where it happens
pi_170152706
lekker in het verleden blijven kijken... dan voel je je nog zieliger..

je kunt je natuurlijk ook nu even inspannen om wel leuke dingen te gaan doen.. (sporten, vakanties, uitgaan, etc..)
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  PR/Manusje van alles dinsdag 11 april 2017 @ 19:55:04 #3
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_170152715
Stop eerst eens met blowen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_170152762
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 april 2017 19:55 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Stop eerst eens met blowen.
Dit en je verjaardag eens onthouden (want Maart is net geweest).

Kijk eens vooruit, wat denk je er zelf aan te willen en kunnen doen?
Hell To The Liars
pi_170153085
Je bent zelf gek.

Maarre, blowen maakt snel tevree, en dat doet af aan daadkracht. Niet bij iedereen, maar in veel gevallen wel, en blijkbaar bij jou ook.

En hoe ben je binnenkort jarig in maart, als maart net afgelopen is?
1 + 1 = blauw
pi_170153125
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 19:57 schreef Droopie het volgende:

[..]

Dit en je verjaardag eens onthouden (want Maart is net geweest).

Kijk eens vooruit, wat denk je er zelf aan te willen en kunnen doen?
typo Mei*,
ik kan wel stoppen met blowen ik vind mezelf zeker niet verslaafd. Alleen dan heb ik inplaats van een aantal vrienden en elke avond nog een beetje gezelligheid helemaal geen vrienden meer. Alleen maar thuis zijn schiet ook niet bepaald op.

Wat ik er zelf aan probeer te veranderen is elke dag opnieuw positief te blijven en voor nieuwe dingen open te staan. Terwijl ik me vaak doodongelukkig voel, en ik heb maanden gehad dat ik totaal niet blowde en toen was ik ook maar een geisoleerde mol.
pi_170153293
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 20:12 schreef Al-di-la het volgende:

[..]

typo Mei*,
ik kan wel stoppen met blowen ik vind mezelf zeker niet verslaafd. Alleen dan heb ik inplaats van een aantal vrienden en elke avond nog een beetje gezelligheid helemaal geen vrienden meer. Alleen maar thuis zijn schiet ook niet bepaald op.

Wat ik er zelf aan probeer te veranderen is elke dag opnieuw positief te blijven en voor nieuwe dingen open te staan. Terwijl ik me vaak doodongelukkig voel, en ik heb maanden gehad dat ik totaal niet blowde en toen was ik ook maar een geisoleerde mol.
Als je ongelukkig bent, moet je al helemaal van genotmiddelen afblijven. Blowen lijkt de emotionele ontwikkeling te remmen, dus je blijft dat gevoel aanhouden.

Even stoppen gaat geen verschil maken inderdaad, je moet stoppen als gevolg van een lifestyle-keuze. Kortom, je wil je leven blijkbaar veranderen en daar zal je dit voor moeten opofferen.
Als die vrienden je zonder blowen niet meer hoeven, dan zijn het je vrienden niet. Voor hen hoef je het niet te doen of laten, wel voor jezelf.
1 + 1 = blauw
pi_170153671
Nou als je zonder het blowen 's avonds niks meer te doen hebt zal je sneller geneigd zijn om toch iets anders te gaan zoeken. En het is echt geen ramp als je een keer een avond alleen thuis zit?
pi_170154238
Stel eens een paar concrete doelen op, dingen die je wel belangrijk genoeg vindt om zelf ook echt iets voor te gaan doen. Dan kunnen we hier wat beter met je meedenken hoe je dat het beste aan zou kunnen pakken.
  dinsdag 11 april 2017 @ 21:04:20 #10
243112 Roland_Deschain
The last surviving gunslinger
pi_170154779
Je bent 19 man. :') Kom maar terug als je droog achter je oren bent. :')
"Childe Roland to the Dark Tower Came"
"The world moved on"
pi_170154822
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 20:12 schreef Al-di-la het volgende:

[..]

typo Mei*,
ik kan wel stoppen met blowen ik vind mezelf zeker niet verslaafd. Alleen dan heb ik inplaats van een aantal vrienden en elke avond nog een beetje gezelligheid helemaal geen vrienden meer. Alleen maar thuis zijn schiet ook niet bepaald op.

Wat ik er zelf aan probeer te veranderen is elke dag opnieuw positief te blijven en voor nieuwe dingen open te staan. Terwijl ik me vaak doodongelukkig voel, en ik heb maanden gehad dat ik totaal niet blowde en toen was ik ook maar een geisoleerde mol.
Wat let je om te gaan en niet te blowen :P
Hell To The Liars
pi_170155873
Waarom wil je niet sporten of bij een club? Vind je dat eng? Het zijn wel goede manieren om nieuwe mensen te ontmoeten en een avondje ontspanning te hebben zonder joints en met leuke mensen.

Heb je al eens met een psycholoog of iets dergelijks gepraat?
pi_170159077
Bedankt voor alle reactie's...om misschien wat kort te reageren op de meeste

@madjackthepirate het gaat ook niet om die paar avonden maar globaal gezien zit ik vaak thuis.

@roland_deschain ik doe er liever nu wat aan ipv dat het dalijk te laat is.

@droopie blowen is niks meer dan een bezigheid, tegen de verveling

@doubledip ik zie sporten gewoon niet zo zitten. Heb laatst een paar keer gefitnesst, maar daar keek ik na 10 keer ook weer elke keer tegen op om nog eens te gaan. Misschien wat verlegen/bang om wat nieuws te proberen. Ben te passief om te gaan sporten. En een psycholoog gaat 'm echt zeker niet worden...na 5 sessie's in de schuldsanering. Ik ben wel een pratert, maar niet over mezelf. Dat hou ik liever voor me.

@scary_mary een paar concrete doelen... stoppen met roken (2 dagen tot nu toe) meer in contact komen met vrouwen, vrienden vinden met dezelfde interesse's als mij (als die er uberhaupt zijn..), ik wil gewoon eens wat gelukkiger in mijn leven worden.
pi_170159192
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 23:17 schreef Al-di-la het volgende:
Bedankt voor alle reactie's...om misschien wat kort te reageren op de meeste

@droopie blowen is niks meer dan een bezigheid, tegen de verveling

Hoi Hoi,

Blowen trekt alle energie en prikkels weg om actief te worden.


Blowen is of een genotsmiddel of een medicijn..
Er is geen middenweg..

Het nadeel van blowen?
Je ziet niet eens hoeveel tijd je erdoor verliest en alles is wel oke.. Probeer een maand niet te blowen en kijk of dat lukt.

Zo niet, dan ben je verslaafd.
Welk verhaaltje jezelf ook wijsmaakt.
Hell To The Liars
pi_170159493
Van al mijn vrienden die ik op de basisschool had spreek ik niemand meer. Van de middelbare school is een iemand nog een goede vriend. Alle vrienden die ik had toen ik 19 was spreek ik heel soms een iemand nog plus die jonge van de middelbare school nog een goede vriend. Toen ging ik studeren en kreeg ik weer een hele set nieuwe vrienden. Daar ben ik nog steeds met twee bevriend, al zie ik ze niet vaak. Op mijn 25 ste gaan werken en na een jaar gestopt, daar heb ik een vriend aan overgehouden. Nu weer studeren en heb weer een hoop nieuwe vrienden. Elke levensfase maak je weer nieuwe vrienden. Het is niet zo dat je op de middelbare school vrienden moet maken voor de rest van je leven...

En wat studeer je? Als het niet lukt om op je studie vrienden te maken weet ik het ook niet meer.
pi_170160681
Stoppen met blowen raad ik ook aan.

In plaats van 's avonds sporten, kun je ook kijken naar pubquizen in lokale/ierse kroeg, vrijwilligerswerk, bijv. bij poppodium (bijna altijd jonge mensen) of spelletjesavonden.

Sporten is makkelijk gezegd, omdat veel mensen het kennen, maar wees creatiever wanneer sporten je ding niet is.
And the druids turn to stone...
pi_170160686
TS doet me een beetje denken aan Frits van Egters.
  woensdag 12 april 2017 @ 06:56:49 #18
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170160721
Hou op met blowen.

Verder ben je nog jong genoeg om te doen wat je wil. Misschien crossfit?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170160739
Oh en als we het dan toch over vrienden hebben: van de basisschool en de middelbare school spreek ik niemand meer. Niet dat er veel vrienden waren, maar toch. Enige vrienden die ik spreek zijn van de studie, al ben ik daar ook bijna weg.
  woensdag 12 april 2017 @ 07:14:33 #20
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170160757
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 07:06 schreef DoubleDip het volgende:
Oh en als we het dan toch over vrienden hebben: van de basisschool en de middelbare school spreek ik niemand meer. Niet dat er veel vrienden waren, maar toch. Enige vrienden die ik spreek zijn van de studie, al ben ik daar ook bijna weg.
Ik spreek ze nog wel, alleen niet zo intensief als vroeger.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  woensdag 12 april 2017 @ 07:37:40 #21
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170160841
Stop met blowen, en niet voor een maand, maar een flink aantal maanden tot het spul echt helemaal is uitgewerkt en je zeker weet dat het je niet meer beïnvloedt en je psyche de tijd heeft gehad om te herstellen (dus lang nadat de laatste aantoonbare sporen uit je lichaam zijn verdwenen). Kijk dan nog eens hoe je je voelt en of je nog steeds lusteloos en gedeprimeerd bent. Zo ja, huisarts, zo nee, onderneem iets om vrienden te maken. In het verlengde van je hobbies: naar gamers cons en beurzen gaan?

Wat je beschrijft kan bij jou heel goed een bij-effect zijn van het blowen.
  woensdag 12 april 2017 @ 07:39:19 #22
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_170160852
Kijk anders eens in dit topic.
En waarom niet alsnog een sportclub of vereniging zoeken waarbij je je kunt aansluiten? Misschien is het in eerste instantie niet zo je ding, maar dat kan altijd nog komen. Ik sport ook, niet van harte en heb er nog geen nieuwe mensen ontmoet, maar het voelt wel altijd goed als ik geweest ben.

Zijn er geen mensen op je studie waar je een klik mee hebt en een keer iets mee kunt gaan doen of samen mee opstap kan?

En hoezo zit je na een paar keer bij een psycholoog in de schuldsanering? Vaak krijg je een gedeelte vergoed en je geeft aan dat je werkt. Er komt dan toch gewoon geld binnen? Het kan je wel helpen, Maar je moet het ook zelf willen....
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_170160872
Staar je niet blind op het verleden, ga opzoek naar een leuke hobby en dan leer je de mensen vanzelf kennen, maar echte vriendschappen kun je op 1 hand tellen.
  woensdag 12 april 2017 @ 07:54:53 #24
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170160915
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 23:17 schreef Al-di-la het volgende:
En een psycholoog gaat 'm echt zeker niet worden...na 5 sessie's in de schuldsanering. Ik ben wel een pratert, maar niet over mezelf. Dat hou ik liever voor me.
Wordt gewoon vergoed vanuit de basisverzekering als je via de huisarts wordt doorverwezen. En als je zelfmoordgedachten niet door de drugs komen, hoe dacht je dat dan op te lossen?
  woensdag 12 april 2017 @ 07:56:48 #25
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_170160930
Je bent altijd welkom:

Games & Consoles
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_170161579
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 april 2017 19:55 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Stop eerst eens met blowen.
Dit dus. Uitstellen komt vooral door je blowen. Krijg eerst alles op een rijtje en als het blowen dan toch zo belangrijk voor je is kun je daarna weer af en toe een jointje gaan roken.
Uitvinder van de biersmiley.
  woensdag 12 april 2017 @ 09:23:58 #27
54408 Parzival
Where it happens
pi_170161720
of je pakt een keer je rugzakje en je gaat down-under in Australie.. of lekker met shoe-string mee ofzo.. kom je genoeg mensen tegen waar je tegenaan kunt kletsen..

ander bijkomend voordeel is dat veel van die mensen ook niet zo spraakzaam zijn.. maar anderen weer wel.. dusssssssss
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_170163623
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 23:17 schreef Al-di-la het volgende:
Bedankt voor alle reactie's...om misschien wat kort te reageren op de meeste

@madjackthepirate het gaat ook niet om die paar avonden maar globaal gezien zit ik vaak thuis.

@roland_deschain ik doe er liever nu wat aan ipv dat het dalijk te laat is.

@droopie blowen is niks meer dan een bezigheid, tegen de verveling

@doubledip ik zie sporten gewoon niet zo zitten. Heb laatst een paar keer gefitnesst, maar daar keek ik na 10 keer ook weer elke keer tegen op om nog eens te gaan. Misschien wat verlegen/bang om wat nieuws te proberen. Ben te passief om te gaan sporten. En een psycholoog gaat 'm echt zeker niet worden...na 5 sessie's in de schuldsanering. Ik ben wel een pratert, maar niet over mezelf. Dat hou ik liever voor me.

@scary_mary een paar concrete doelen... stoppen met roken (2 dagen tot nu toe) meer in contact komen met vrouwen, vrienden vinden met dezelfde interesse's als mij (als die er uberhaupt zijn..), ik wil gewoon eens wat gelukkiger in mijn leven worden.
Verstandig dat je er wat aan wilt doen. Goed van je. Genoeg mensen van jouw leeftijd die helemaal niet zo reflectief op hun eigen leven bezig zijn.

Sporten ... Prima dat je dat niet zo ligt. Maar probeer eens te kijken of dat dan komt doordat je de sport an sich niets vindt, of dat het misgaat bij je motivatie om er aan te beginnen / door te zetten. Dat laatste kan je namelijk wel veranderen door het een deel van je routine te maken.

Blowen ... Mee stoppen of iig enorm minderen. Dat spul houdt je passief, is echt killing voor je motivatie, en zit de hele week door in je systeem. Zelfs wanneer je alleen maar savonds een jointje rookt, wanneer je toch niets meer gaat doen die dag. Neem dat alsjeblieft van ons aan, want ik gok dat iedereen die er in dit topic over begint daar op een negatieve manier zelf achter gekomen is. We zeggen dat echt niet zomaar.

Concrete doelen zijn helemaal top. Maar waak er voor dat je daarin te enthousiast wordt, en vervolgens teleurgesteld raakt wanneer je die doelen niet meteen haalt. Het is een proces ed. Dus probeer die doelen iig in het begin nog aardig ruim op te stellen en breed te definiëren.

Psycholoog. Je zegt dat je niet graag/makkelijk over jezelf praat. Dikke prima. Maar ook dat kan je leren. En daar kan een psycholoog je enorm goed mee helpen. Daarbij richt zo'n beetje de meest gebruikte therapie (cognitieve gedrags therapie) zich juist enorm op het 'activeren' (dwz, dingen doen) en heeft daar enorm handige hulpmiddelen bij die je niet alleen helpen om meer te doen, maar je ook inzichtelijk maken in je eigen gedrag en denkpatronen. Juist voor iemand met specifiek jouw probleem, sluit dat echt precies aan.

[ Bericht 4% gewijzigd door probeer op 12-04-2017 11:43:47 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_170163648
Ik zie TS vooral smoesjes posten om niets te veranderen. Alle prima haalbare tips (stoppen met blowen, hobby zoeken, psycholoog) worden bij voorbaat al afgeschoten.

Zeg me of ik het verkeerd zie, TS?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_170172542
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 23:25 schreef Droopie het volgende:

[..]

Hoi Hoi,

Blowen trekt alle energie en prikkels weg om actief te worden.

Blowen is of een genotsmiddel of een medicijn..
Er is geen middenweg..

Het nadeel van blowen?
Je ziet niet eens hoeveel tijd je erdoor verliest en alles is wel oke.. Probeer een maand niet te blowen en kijk of dat lukt.

Zo niet, dan ben je verslaafd.
Welk verhaaltje jezelf ook wijsmaakt.
Ik weet zeker dat ik 30 dagen zonder problemen kan stoppen zit nu alweer op 3 dagen... alhoewel ik zelf niet denk dat het probleem hier ligt. Echter ik zal op aanraden maar eens compleet stoppen dan.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 23:52 schreef Desmosedici het volgende:
Van al mijn vrienden die ik op de basisschool had spreek ik niemand meer. Van de middelbare school is een iemand nog een goede vriend. Alle vrienden die ik had toen ik 19 was spreek ik heel soms een iemand nog plus die jonge van de middelbare school nog een goede vriend. Toen ging ik studeren en kreeg ik weer een hele set nieuwe vrienden. Daar ben ik nog steeds met twee bevriend, al zie ik ze niet vaak. Op mijn 25 ste gaan werken en na een jaar gestopt, daar heb ik een vriend aan overgehouden. Nu weer studeren en heb weer een hoop nieuwe vrienden. Elke levensfase maak je weer nieuwe vrienden. Het is niet zo dat je op de middelbare school vrienden moet maken voor de rest van je leven...

En wat studeer je? Als het niet lukt om op je studie vrienden te maken weet ik het ook niet meer.
De naam van mijn studie houd ik liever terzijde, maar het klopt ik heb hier wel wat vrienden gemaakt maar 90% van de klas is 3 jaar jonger als mij en wonen 50km+ van mij vandaan. Ik kan je verder wel goed begrijpen in je verhaal hoor, kan niet wachten op m'n volgende levensfase...

quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 06:22 schreef Hiddendoe het volgende:
TS doet me een beetje denken aan Frits van Egters.
Alleen heb ik geen nachtmerries

quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 06:56 schreef Keep_Walking het volgende:
Hou op met blowen.

Verder ben je nog jong genoeg om te doen wat je wil. Misschien crossfit?
nah heb een korte periode gefitnest, dat is niet mijn ding om in een zweetschuur wat breder te worden. Iedereen zit elkaar maar een beetje aan te gapen.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 07:39 schreef TaMieke het volgende:
Kijk anders eens in dit topic.
En waarom niet alsnog een sportclub of vereniging zoeken waarbij je je kunt aansluiten? Misschien is het in eerste instantie niet zo je ding, maar dat kan altijd nog komen. Ik sport ook, niet van harte en heb er nog geen nieuwe mensen ontmoet, maar het voelt wel altijd goed als ik geweest ben.

Zijn er geen mensen op je studie waar je een klik mee hebt en een keer iets mee kunt gaan doen of samen mee opan?

En hoezo zit je na een paar keer bij een psycholoog in de schuldsanering? Vaak krijg je een gedeelte vergoed en je geeft aan dat je werkt. Er komt dan toch gewoon geld binnen? Het kan je wel helpen, Maar je moet het ook zelf willen....
sporten trekt me gewoon niet zo, ik ben blijkbaar liever lui dan moe. (behalve als het om werk gaat) Ik heb bij die groep gekeken, wie weet als ik eens zin heb kom ik wel langs alleen ik heb geen FB. Ik ben al eens met medestudenten opstap geweest, maar ik zoek toch eigenlijk meer een vaste kameraden. Ik werk minimaal 1 á 2 volle dagen per week dus er komt net zat binnen. Ik heb gewoon geen enkele behoefte aan een psycholoog, ik heb niet eens tijd ik moet naar school en elke andere vrije dag ga ik graag werken. En wat moet mijn familie wel niet denken? dat ik voortaan niet meer capabel ben?

quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 07:54 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Wordt gewoon vergoed vanuit de basisverzekering als je via de huisarts wordt doorverwezen. En als je zelfmoordgedachten niet door de drugs komen, hoe dacht je dat dan op te lossen?
Door mijn best te blijven doen om te veranderen.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 07:56 schreef Notorious_Roy het volgende:
Je bent altijd welkom:

Games & Consoles
Bedankt ! alleen ik game al een tijdje niet meer...had meer dan 300+ playing days in een spel zitten, vind dat ik mijn tijd genoeg aan gamen verknoeit heb.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:23 schreef Parzival het volgende:
of je pakt een keer je rugzakje en je gaat down-under in Australie.. of lekker met shoe-string mee ofzo.. kom je genoeg mensen tegen waar je tegenaan kunt kletsen..

ander bijkomend voordeel is dat veel van die mensen ook niet zo spraakzaam zijn.. maar anderen weer wel.. dusssssssss
Ik ben al jaren niet op vakantie geweest, en dat ben ik ook niet van plan met de verplichting om bijna elke week op school te komen ;) Eerst geld verdienen en dan pas uitgeven...ben ik dalijk 25 en de hele wereld gezien...en nog geen rode cent om een hypotheek af te sluiten?

quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 11:30 schreef probeer het volgende:

[..]

Verstandig dat je er wat aan wilt doen. Goed van je. Genoeg mensen van jouw leeftijd die helemaal niet zo reflectief op hun eigen leven bezig zijn.

Sporten ... Prima dat je dat niet zo ligt. Maar probeer eens te kijken of dat dan komt doordat je de sport an sich niets vindt, of dat het misgaat bij je motivatie om er aan te beginnen / door te zetten. Dat laatste kan je namelijk wel veranderen door het een deel van je routine te maken.

Blowen ... Mee stoppen of iig enorm minderen. Dat spul houdt je passief, is echt killing voor je motivatie, en zit de hele week door in je systeem. Zelfs wanneer je alleen maar savonds een jointje rookt, wanneer je toch niets meer gaat doen die dag. Neem dat alsjeblieft van ons aan, want ik gok dat iedereen die er in dit topic over begint daar op een negatieve manier zelf achter gekomen is. We zeggen dat echt niet zomaar.

Concrete doelen zijn helemaal top. Maar waak er voor dat je daarin te enthousiast wordt, en vervolgens teleurgesteld raakt wanneer je die doelen niet meteen haalt. Het is een proces ed. Dus probeer die doelen iig in het begin nog aardig ruim op te stellen en breed te definiëren.

Psycholoog. Je zegt dat je niet graag/makkelijk over jezelf praat. Dikke prima. Maar ook dat kan je leren. En daar kan een psycholoog je enorm goed mee helpen. Daarbij richt zo'n beetje de meest gebruikte therapie (cognitieve gedrags therapie) zich juist enorm op het 'activeren' (dwz, dingen doen) en heeft daar enorm handige hulpmiddelen bij die je niet alleen helpen om meer te doen, maar je ook inzichtelijk maken in je eigen gedrag en denkpatronen. Juist voor iemand met specifiek jouw probleem, sluit dat echt precies aan.
thnx voor je reply, ik krijg het niet in mijn routine om me ergens eens aan te schrijven. Laatst sportschool geweest en dan ging ik direct na school snel snel, rond half 8 pas weer thuis nog douchen en eten. Oftewel heel weinig vrije tijd nog over.

En je bent de zoveelste die een psycholoog de hemel in prijst, ik ga die grootverdieners niet consuleren of spekken. Ik kom zelf wel uit de problemen... en mocht het ooit nog veel slechter gaan, who knows.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 11:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik zie TS vooral smoesjes posten om niets te veranderen. Alle prima haalbare tips (stoppen met blowen, hobby zoeken, psycholoog) worden bij voorbaat al afgeschoten.

Zeg me of ik het verkeerd zie, TS?
Als ik niets wilde veranderen had ik hier nooit een account aangemaakt, na maanden te lezen op forums wilde ik het toch eens proberen. Ik ben ondertussen alweer 3 dagen gestopt met blowen, en een hobby blijft inderdaad erg lastig. En dan heb ik het meer over een hobby buiten de deur...thuis kan ik me altijd wel vermaken, alleen wat eenzaam soms.
en over psychologen kijk hier boven aub.
Ik ben het niet eens als je zegt dat ik smoesjes verkoop om niet te veranderen. Ik probeer zo eerlijk en oprecht mogelijk te reageren ik zou eerder zeggen een tikkeltje eigenwijs...

(P.S. ik had überhaupt nooit meer als een paar reacties hier verwacht,wilde even zeggen dat ik blij ben met allen die advies geven)
pi_170174162
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 19:08 schreef Al-di-la het volgende:

En wat moet mijn familie wel niet denken? dat ik voortaan niet meer capabel ben?


Volgens mij is dit de reden dat je niet naar een psycholoog wilt, omdat je bang bent dat je omgeving dan zal veroordelen. Je hebt het idee dat je, door professionele hulp te zoeken, 'zwak' bent 'incapabel'..

Waarom denk je dat?
pi_170174982
Nou je zal ergens een slag moeten gaan inhalen.

Alle adviezen opvolgen zou natuurlijk overdreven zijn, maar in blowen niet het probleem zien, psychologen niet willen spekken, aanschrijven niet in je routine kunnen opnemen, sportschool niet leuk.

Met 2 dagen per week werken en wachten op een volgende fase komt die volgende fase er niet hoor.
Als je echt wilt veranderen, zou ik eens bij mijzelf ten rade gaat welke opties erover blijven.

Stoppen met blowen is trouwens een stuk makkelijker als je ergens afleiding in vind ;)
Hell To The Liars
  woensdag 12 april 2017 @ 21:59:26 #33
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_170179596
Droopie bedoelt vast niet een andere verslaving zoeken ;) :P

Het is inderdaad een hele stap om naar een psycholoog ofzo te gaan. Dat had ik in het begin ook. Maar het is alleen maar eigen belang, helemaal voor jezelf. Als jij het niet doet, wie dan wel?! Je familie gaat niets voor je kunnen veranderen, dat moet je zelf doen.

En wat doe je met je vrije tijd dan? Je zegt dat je om half 8 terug was van het sporten en toen nog eten enzo... wat doe je anders op een dag/avond?
En als je het in stukken hakt? Eerst rustig thuis komen van school/werk. Dan eten en daarna sporten. Heb je vrije tijd en kun je sporten.

Je moet ergens beginnen....
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_170179971
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 23:17 schreef Al-di-la het volgende:
@scary_mary een paar concrete doelen... stoppen met roken (2 dagen tot nu toe) meer in contact komen met vrouwen, vrienden vinden met dezelfde interesse's als mij (als die er uberhaupt zijn..), ik wil gewoon eens wat gelukkiger in mijn leven worden.
- Stoppen met roken, heb je al een tactiek bedacht? Heb je überhaupt al eens geprobeerd te stoppen? Zo ja, hoe ging dat? Waar denk je dat je valkuilen liggen? Heb je naast een financiele motivatie misschien nog andere redenen om te stoppen?

- Zet je interesses en dingen waar je gelukkig van wordt eens op een rijtje. Zowel dingen die je nu al doet als dingen die je misschien wel zou willen proberen.
pi_170180144
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 23:17 schreef Al-di-la het volgende:
@droopie blowen is niks meer dan een bezigheid, tegen de verveling
Toevallig, precies dit zei ik op mijn 17e tegen een Jellinek medewerker, hij gaf aan dat het een excuus was om door te blijven gaan. Nu, 16 jaar later, heb ik er nog steeds spijt van dat ik niet verder met hem in gesprek ben gegaan. Hij had gelijk, dat zag ik 3 jaar nadat ik gestopt was.

Ik ben er van overtuigd dat blowen gezond is, als je het een paar keer per jaar doet, om je geest uit te dagen en goed over jezelf na te denken. Maar elke dag of elke week, dat is niet gezond.
Lambo of Rekt
pi_170180154
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 20:12 schreef Al-di-la het volgende:

[..]

typo Mei*,
ik kan wel stoppen met blowen ik vind mezelf zeker niet verslaafd. Alleen dan heb ik inplaats van een aantal vrienden en elke avond nog een beetje gezelligheid helemaal geen vrienden meer. Alleen maar thuis zijn schiet ook niet bepaald op.

Wat ik er zelf aan probeer te veranderen is elke dag opnieuw positief te blijven en voor nieuwe dingen open te staan. Terwijl ik me vaak doodongelukkig voel, en ik heb maanden gehad dat ik totaal niet blowde en toen was ik ook maar een geisoleerde mol.
Tja, welkom in de echte wereld :) Het is helaas niet zo dat iedereen lekker open staat meer voor elkaar, dus daar geen verrassingen. Je kunt alleen maar proberen om sociaal bezig te gaan zijn, liefst met activiteiten waar je ook echt plezier in beleeft en dan hopen dat er ergens een vriendschap ontstaat.

Dus blijf gewoon positief, en onderneem iets wat je ligt. Blowen, kap er mee, of minder, en gebruik alleen in de avond als je het echt moeilijk vindt.
pi_170180498
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 19:08 schreef Al-di-la het volgende:
sporten trekt me gewoon niet zo, ik ben blijkbaar liever lui dan moe. (behalve als het om werk gaat) Ik heb bij die groep gekeken, wie weet als ik eens zin heb kom ik wel langs alleen ik heb geen FB. Ik ben al eens met medestudenten opstap geweest, maar ik zoek toch eigenlijk meer een vaste kameraden. Ik werk minimaal 1 á 2 volle dagen per week dus er komt net zat binnen. Ik heb gewoon geen enkele behoefte aan een psycholoog, ik heb niet eens tijd ik moet naar school en elke andere vrije dag ga ik graag werken. En wat moet mijn familie wel niet denken? dat ik voortaan niet meer capabel ben?
Niet meer capabel, que? Lijkt me vrij capabel om te constateren dat je een beetje vast zit en dat je misschien wel wat extra ondersteuning zou kunnen gebruiken om het zo efficient mogelijk aan te pakken. Dat is capabeler dan de schijn ophouden, wat afstand creëert en je eenzame gevoel in stand houdt.
Naast een psycholoog zijn er ook nog andere mogelijkheden natuurlijk. De POH bij je huisarts bijvoorbeeld, gaat niet van eigen risico af volgens mij.

Verder is het ook een kwestie van prioriteiten stellen natuurlijk. Top dat je iedere vrije dag gaat werken, maar hoe kun je wel tijd hebben voor eventuele nieuwe dingen en vrienden als je nog niet eens een paar uurtjes voor wat ondersteuning vrij zou kunnen maken zogenaamd?

quote:
[..]

Als ik niets wilde veranderen had ik hier nooit een account aangemaakt, na maanden te lezen op forums wilde ik het toch eens proberen. Ik ben ondertussen alweer 3 dagen gestopt met blowen, en een hobby blijft inderdaad erg lastig. En dan heb ik het meer over een hobby buiten de deur...thuis kan ik me altijd wel vermaken, alleen wat eenzaam soms.
en over psychologen kijk hier boven aub.
Ik ben het niet eens als je zegt dat ik smoesjes verkoop om niet te veranderen. Ik probeer zo eerlijk en oprecht mogelijk te reageren ik zou eerder zeggen een tikkeltje eigenwijs...

(P.S. ik had überhaupt nooit meer als een paar reacties hier verwacht,wilde even zeggen dat ik blij ben met allen die advies geven)
Weet je wat het is? Een verschil tussen dingen zeggen en dingen doen. 3 dagen gestopt zijn is goed, maar dat is nog maar een begin. Dat is voor een aantal doorgewinterde posters die hier al jaren mensen zien posten dat ze niet happy zijn en dingen echt wel willen veranderen, maar blablabla gewoon een beetje peanuts. Omdat lange termijn veranderingen vaak wat meer voeten in de aarde hebben, zeker als er dieper een en ander mee lijkt te spelen. Dus ja, niet om je te dissen ofzo, maar even een stukje context als het een beetje cynisch overkomt. We gaan het wel helemaal te gek vinden als je ons een beetje op de hoogte houdt van de dingen die je ook echt doet en veranderd enzo. Zie het als een extra stukje uitdaging ofzo :P

Succes!
pi_170182981
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 19:59 schreef madam-april het volgende:

[..]

Volgens mij is dit de reden dat je niet naar een psycholoog wilt, omdat je bang bent dat je omgeving dan zal veroordelen. Je hebt het idee dat je, door professionele hulp te zoeken, 'zwak' bent 'incapabel'..

Waarom denk je dat?
Omdat ik dat ook lichtjes over een persoon denk als ik het ergens hoor of lees. Ik wil niemand teleurstellen, en begrijp me niet verkeerd. Ik zie ook wel eens op tv van die programma's met professionele hulp... dan zou ik nog niet misschien mogen klagen. Ik ben zelf in de shit terecht gekomen, en daar kom ik zelf ook weer uit. Wanneer ik niet meer kan studeren of werken, zul je mij misschien bij een pscyholoog zien en anders toch zeker niet. Sorry dat gaat 'm echt niet worden voor dit eigenwijs mannetje.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 21:59 schreef TaMieke het volgende:
Droopie bedoelt vast niet een andere verslaving zoeken ;) :P

Het is inderdaad een hele stap om naar een psycholoog ofzo te gaan. Dat had ik in het begin ook. Maar het is alleen maar eigen belang, helemaal voor jezelf. Als jij het niet doet, wie dan wel?! Je familie gaat niets voor je kunnen veranderen, dat moet je zelf doen.

En wat doe je met je vrije tijd dan? Je zegt dat je om half 8 terug was van het sporten en toen nog eten enzo... wat doe je anders op een dag/avond?
En als je het in stukken hakt? Eerst rustig thuis komen van school/werk. Dan eten en daarna sporten. Heb je vrije tijd en kun je sporten.

Je moet ergens beginnen....
Wat ik normaal gesproken s' avonds doe is lezen, documentaires kijken, netflix, muziek, of met kennissen kletsen(outdoors ofc.) Of aan school werken. In stukken hakken kan ook..maar het voelde gewoon of mijn dag alleen uit school,fitness en slapen bestond. Spieren > tijd ? Moeilijk...

quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 22:06 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

- Stoppen met roken, heb je al een tactiek bedacht? Heb je überhaupt al eens geprobeerd te stoppen? Zo ja, hoe ging dat? Waar denk je dat je valkuilen liggen? Heb je naast een financiele motivatie misschien nog andere redenen om te stoppen?

- Zet je interesses en dingen waar je gelukkig van wordt eens op een rijtje. Zowel dingen die je nu al doet als dingen die je misschien wel zou willen proberen.
daar is in mijn ogen maar één tactiek voor...simpelweg niet meer roken. Ik ben in het verleden al vaker eens een paar maanden gestopt, en dan na wat verveling en isolatie toch maar weer begonnen. Valkuilen liggen bij alle negatieve prikkels via anderen. Maar nogmaals zo erg verslaafd ben ik nu ook weer niet. Als ik maar weer iets anders interessants vind. Een andere reden zou zijn om wat zuiniger met mijn hersenen/longen om te gaan. Als ik morgen wat tijd heb maak ik wel een rijtje...
  donderdag 13 april 2017 @ 04:23:24 #39
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170184685
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 23:33 schreef Al-di-la het volgende:

daar is in mijn ogen maar één tactiek voor...simpelweg niet meer roken. Ik ben in het verleden al vaker eens een paar maanden gestopt, en dan na wat verveling en isolatie toch maar weer begonnen. Valkuilen liggen bij alle negatieve prikkels via anderen. Maar nogmaals zo erg verslaafd ben ik nu ook weer niet.
Je bent allang zwaar verslaafd, je wilt het alleen niet toegeven. Ik heb zo de indruk dat daar ook je angst voor de psycholoog vandaan komt: dat je offcieel als verslaafde wordt gekwalificeerd. Dan ben je pas incapabel.
Daarnaast lijkt het me ook vrij duidelijk dat allerlei mensen in je omgeving je mijden omdat ze wel doorhebben dat je verslaafd bent en dus geen fijne vriend zult zijn, jij hebt maar een trouwe vriend en die heet blowen. En je bent als de dood dat de psycholoog je die vriend, die je altijd troost als het nodig is, zal afnemen en dat je dan helemaal zelf je problemen onder ogen moet komen èn moet aanpakken.

Jij gaat dit helemaal niet zelf oplossen. Dan had je dat namelijk allang gedaan. Het is namelijk geen hogere wiskunde wat hier door diverse users wordt geadviseerd, met een beetje googelen had je zulke adviezen ook kunnen vinden. Je zoekt een luisterend oor schrijf je, maar het lijkt meer of je een bevestiging van je waanbeelden (over blowen, vriendschap, sport, psycholoog) zoekt. Misschien moet je op eBay eens zoeken naar een luisterend oor zolang je doof blijft voor de adviezen die men geeft.
  donderdag 13 april 2017 @ 08:03:21 #40
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_170185118
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 23:33 schreef Al-di-la het volgende:

[..]

Omdat ik dat ook lichtjes over een persoon denk als ik het ergens hoor of lees. Ik wil niemand teleurstellen, en begrijp me niet verkeerd. Ik zie ook wel eens op tv van die programma's met professionele hulp... dan zou ik nog niet misschien mogen klagen. Ik ben zelf in de shit terecht gekomen, en daar kom ik zelf ook weer uit. Wanneer ik niet meer kan studeren of werken, zul je mij misschien bij een pscyholoog zien en anders toch zeker niet. Sorry dat gaat 'm echt niet worden voor dit eigenwijs mannetje.

[..]

Wat ik normaal gesproken s' avonds doe is lezen, documentaires kijken, netflix, muziek, of met kennissen kletsen(outdoors ofc.) Of aan school werken. In stukken hakken kan ook..maar het voelde gewoon of mijn dag alleen uit school,fitness en slapen bestond. Spieren > tijd ? Moeilijk...

[..]

daar is in mijn ogen maar één tactiek voor...simpelweg niet meer roken. Ik ben in het verleden al vaker eens een paar maanden gestopt, en dan na wat verveling en isolatie toch maar weer begonnen. Valkuilen liggen bij alle negatieve prikkels via anderen. Maar nogmaals zo erg verslaafd ben ik nu ook weer niet. Als ik maar weer iets anders interessants vind. Een andere reden zou zijn om wat zuiniger met mijn hersenen/longen om te gaan. Als ik morgen wat tijd heb maak ik wel een rijtje...
Ik snap dat je je er graag zelf uitred en dat is ook goed. Maar soms moet je, vooral aan jezelf, toegeven dat dat niet lukt.
Je geeft aan dat je al eens gestopt bent met blowen, maar later weer begon uit verveling. Het stoppen met blowen heeft je toen dus ook geen verandering gebracht. Als je nu stopt en verder niets veranderd, beland je over een paar maanden weer op hetzelfde punt.

Ik zeg ook niet dat je direct vandaag of morgen naar een psycholoog moet gaan. Tuurlijk wil je het voor iedereen goed doen, wie niet?! Ik herken dat heel erg. "Wat zullen ze wel niet over me denken?" "Doe ik het wel goed?" Maar je bent zelf ook belangrijk.
Als mensen je niet meer als capable beschouwen op het moment jij ergens anders hulp zoekt, moeten zij zich ook eens nalaten kijken. En heb jij hun vooral niet nodig.

En wat betreft het sporten. Zie het dan los van die spieren of het breed worden of wat dan ook. Het is een activiteit waarbij je buiten komt, waarmee een klein stapje maakt naar een actiever leven. Want dat wil je.....tenminste, dat zeg je. Wat is het verschil tussen; school -> Netflix -> slapen of school -> sporten -> slapen? (en na het sporten kun je vast nog wel even netflixen ;) )Het is alleen een andere invulling van je vrije tijd.
Is er niet iets anders dat je leuk vindt? Misschien een cursus volgen of een of ander groepje waarbij je je aan kunt sluiten?!

Denk er over na, laat het even op je inwerken. Ik heb ook de neiging de hakken in het zand te zetten. Overal een "ja maar...." op te bedenken. Tot ik er langer over na ga denken en dan meestal inzie dat diegene toch wel een goed punt had. :@
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_170186489
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 19:08 schreef Al-di-la het volgende:

[..]

Als ik niets wilde veranderen had ik hier nooit een account aangemaakt, na maanden te lezen op forums wilde ik het toch eens proberen. Ik ben ondertussen alweer 3 dagen gestopt met blowen, en een hobby blijft inderdaad erg lastig. En dan heb ik het meer over een hobby buiten de deur...thuis kan ik me altijd wel vermaken, alleen wat eenzaam soms.
en over psychologen kijk hier boven aub.
Ik ben het niet eens als je zegt dat ik smoesjes verkoop om niet te veranderen. Ik probeer zo eerlijk en oprecht mogelijk te reageren ik zou eerder zeggen een tikkeltje eigenwijs...

(P.S. ik had überhaupt nooit meer als een paar reacties hier verwacht,wilde even zeggen dat ik blij ben met allen die advies geven)
Tja, als ik je replies lees zie ik toch echt vooral redenen om dingen niet te doen.
Een topic openen is een eerste ministapje. Maar je bent op dit moment nog geen stap verder dan waar je dit topic mee begon. Ik snap ook wel dat je je leven niet in twee dagen kunt omgooien. Goed dat je gestopt bent met blowen, dat is iets concreets! Ben benieuwd of je verschil gaat merken in energie en daadkracht. Ik denk het wel.

Maar ga voor jezelf nu ook een stappenplan maken om de rest van je leven om te gooien. Welke hobby ga ik proberen, welke sociale activiteiten ga ik doen om uit mijn isolement te komen. Welke acties zijn daarvoor nodig, wanneer ga ik die uitvoeren etc. En vooral: wie heb ik daarvoor nodig? Want volgens mij deel je heel weinig met je omgeving over wat je bezig houdt.

Je post ook over falen, als je omgeving zou weten wat jou bezig houdt. Je weet helemaal niet of die vooronderstelling klopt. Ga het eens aan, ga met je ouders om tafel zitten en deel je zorgen. of praat met iemand buiten je familie, die ervoor is opgeleid om jou te helpen andere gedachtenpatronen aan te nemen, maar ja, dat wil je niet...

Ik zie je nog vooral posten dat je 'gaat denken over', 'wellicht gaat kijken naar' etc. Je moet dingen gaan DOEN.

Of niet natuurlijk, jouw keus. Maar dan heb je dit topic ook niet nodig.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_170188746
Je doet alsof je terugkijkt op een mislukt leven, maar je bent pas 19.. :') Je leven moet nog beginnen gast.
  donderdag 13 april 2017 @ 19:38:37 #43
419161 Chaes
Badr, BADR!
pi_170196432
Ik kan mezelf redelijk vinden in jouw situatie. Op de basisschool was ik met iedereen goede vrienden, alleen is dat een compleet andere situatie dan de middelbare school. Vrienden maken op de basisschool is nou eenmaal makkelijker.

Tijdens mijn middelbare schooltijd ook ontzettend veel gegamed, achteraf ook veel spijt van gehad. Veel mensen met wie ik het goed kon vinden, alleen zaten daar maar 1-2 goede vrienden bij. Sprak wel eens wat af en had wel eens een feestje, maar niet bijzonder veel. Echter nu ik al anderhalf jaar studeer lijkt het wel alsof die "vriendschappen" stapsgewijs verbeteren. Spreek regelmatig nog met ze.

Als je gaat studeren begin je als het ware opnieuw. Daarom is het belangrijk om jezelf gelijk van je beste kant te laten zien. Dat deed ik ook, en heb daardoor nu een handjevol goede vrienden met wie ik veel dingen onderneem (feestje hier, FIFA-sessie daar, etc. etc.). Ik nam initiatief, en dat wordt uiteindelijk wel beloond. Zit sinds dit jaar ook bij een studentenvereniging. Levert je ook weer veel nieuwe contacten en goede vrienden op. Echter, als je niet op kamers woont is het allemaal wat lastiger. Ik moest wel op kamers gezien de afstand.

Daarnaast kan je ook nog op allerlei manieren actief worden bij een studie- of sportvereniging. Nee, het komt je allemaal niet aanwaaien. Je moet er tijd in investeren, en van je verslavingen afkomen. Het kost tijd, maar dat is het zeker waard.
pi_170197065
Half Nederland heeft wel eens bij een psycholoog gezeten voor wat dan ook. Niks om je voor te schamen.
pi_170197165
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 22:21 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Niet meer capabel, que? Lijkt me vrij capabel om te constateren dat je een beetje vast zit en dat je misschien wel wat extra ondersteuning zou kunnen gebruiken om het zo efficient mogelijk aan te pakken. Dat is capabeler dan de schijn ophouden, wat afstand creëert en je eenzame gevoel in stand houdt.
Naast een psycholoog zijn er ook nog andere mogelijkheden natuurlijk. De POH bij je huisarts bijvoorbeeld, gaat niet van eigen risico af volgens mij.

Verder is het ook een kwestie van prioriteiten stellen natuurlijk. Top dat je iedere vrije dag gaat werken, maar hoe kun je wel tijd hebben voor eventuele nieuwe dingen en vrienden als je nog niet eens een paar uurtjes voor wat ondersteuning vrij zou kunnen maken zogenaamd?

[..]

Weet je wat het is? Een verschil tussen dingen zeggen en dingen doen. 3 dagen gestopt zijn is goed, maar dat is nog maar een begin. Dat is voor een aantal doorgewinterde posters die hier al jaren mensen zien posten dat ze niet happy zijn en dingen echt wel willen veranderen, maar blablabla gewoon een beetje peanuts. Omdat lange termijn veranderingen vaak wat meer voeten in de aarde hebben, zeker als er dieper een en ander mee lijkt te spelen. Dus ja, niet om je te dissen ofzo, maar even een stukje context als het een beetje cynisch overkomt. We gaan het wel helemaal te gek vinden als je ons een beetje op de hoogte houdt van de dingen die je ook echt doet en veranderd enzo. Zie het als een extra stukje uitdaging ofzo :P

Succes!
Ik ontken niet dat ik daar geen tijd voor zou hebben dat zou grote onzin zijn uiteraard excuus, maar zo ver heen ben ik niet. Ik vind het tof dat jullie mij aanraden om naar een psycholoog of dergelijke te gaan, alleen weet ik als beste dat dat niet gaat gebeuren. Het is makkelijk om te zeggen tegen ieder die schrijft over problemen die persoon meteen aan te kaarten bij een psycholoog. Ik heb wel eens een paar dagen langs een kliniek gewerkt...sjonge jonge wat een volk daar op af kwam zeg. 3 dagen gestopt is ook nog niks, maar ik denk dat de meeste een tikkeltje te erg denken... stoppen is geen probleem. Ooit later niet opnieuw beginnen is het probleem. Daarom ga ik het deze keer wat slimmer aanpakken. Mocht er ooit iets nieuws voorbij komen in mijn leven, laat ik het wel weten als daar animo voor is.

quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 04:23 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Je bent allang zwaar verslaafd, je wilt het alleen niet toegeven. Ik heb zo de indruk dat daar ook je angst voor de psycholoog vandaan komt: dat je offcieel als verslaafde wordt gekwalificeerd. Dan ben je pas incapabel.
Daarnaast lijkt het me ook vrij duidelijk dat allerlei mensen in je omgeving je mijden omdat ze wel doorhebben dat je verslaafd bent en dus geen fijne vriend zult zijn, jij hebt maar een trouwe vriend en die heet blowen. En je bent als de dood dat de psycholoog je die vriend, die je altijd troost als het nodig is, zal afnemen en dat je dan helemaal zelf je problemen onder ogen moet komen èn moet aanpakken.

Jij gaat dit helemaal niet zelf oplossen. Dan had je dat namelijk allang gedaan. Het is namelijk geen hogere wiskunde wat hier door diverse users wordt geadviseerd, met een beetje googelen had je zulke adviezen ook kunnen vinden. Je zoekt een luisterend oor schrijf je, maar het lijkt meer of je een bevestiging van je waanbeelden (over blowen, vriendschap, sport, psycholoog) zoekt. Misschien moet je op eBay eens zoeken naar een luisterend oor zolang je doof blijft voor de adviezen die men geeft.
Ik vind dat je een klein beetje van stapel loopt met je uitspraken. Stopt een zwaar verslaafde zomaar cold tukey omdat die wil dat er wat verandert in zijn leven ? Ik wil gewoon persoonlijk zelf niet naar een psycholoog om daar een nummertje te zijn, of om het simpel te noemen : Om goed voor lul te staan bij de mensen die ik nog heb ;). En als jij zegt dat ik dit helemaal niet zelf ga oplossen motiveert me dat alleen maar meer, stuur me een berichtje in wat maandjes?

quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 08:03 schreef TaMieke het volgende:

[..]

Ik snap dat je je er graag zelf uitred en dat is ook goed. Maar soms moet je, vooral aan jezelf, toegeven dat dat niet lukt.
Je geeft aan dat je al eens gestopt bent met blowen, maar later weer begon uit verveling. Het stoppen met blowen heeft je toen dus ook geen verandering gebracht. Als je nu stopt en verder niets veranderd, beland je over een paar maanden weer op hetzelfde punt.

Ik zeg ook niet dat je direct vandaag of morgen naar een psycholoog moet gaan. Tuurlijk wil je het voor iedereen goed doen, wie niet?! Ik herken dat heel erg. "Wat zullen ze wel niet over me denken?" "Doe ik het wel goed?" Maar je bent zelf ook belangrijk.
Als mensen je niet meer als capable beschouwen op het moment jij ergens anders hulp zoekt, moeten zij zich ook eens nalaten kijken. En heb jij hun vooral niet nodig.

En wat betreft het sporten. Zie het dan los van die spieren of het breed worden of wat dan ook. Het is een activiteit waarbij je buiten komt, waarmee een klein stapje maakt naar een actiever leven. Want dat wil je.....tenminste, dat zeg je. Wat is het verschil tussen; school -> Netflix -> slapen of school -> sporten -> slapen? (en na het sporten kun je vast nog wel even netflixen ;) )Het is alleen een andere invulling van je vrije tijd.
Is er niet iets anders dat je leuk vindt? Misschien een cursus volgen of een of ander groepje waarbij je je aan kunt sluiten?!

Denk er over na, laat het even op je inwerken. Ik heb ook de neiging de hakken in het zand te zetten. Overal een "ja maar...." op te bedenken. Tot ik er langer over na ga denken en dan meestal inzie dat diegene toch wel een goed punt had. :@
Daar ga ik me komende tijd ook op storten om mezelf wat beter te leren kennen, wat ik nu echt leuk vind. Ik ben me er ook van bewust van dat als ik niets verander het over een paar maanden misschien weer kassa is, dus dit keer wil ik het wat anders aanpakken. Ik vind zat dingen leuk, alleen iets waarbij ik sociaal kan zijn is nog even goed zoeken. Het is soms wat lastig om een goede maat te vinden als je van dag tot dag leeft en ook een klein beetje gek bent net als mij...

quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 10:06 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Tja, als ik je replies lees zie ik toch echt vooral redenen om dingen niet te doen.
Een topic openen is een eerste ministapje. Maar je bent op dit moment nog geen stap verder dan waar je dit topic mee begon. Ik snap ook wel dat je je leven niet in twee dagen kunt omgooien. Goed dat je gestopt bent met blowen, dat is iets concreets! Ben benieuwd of je verschil gaat merken in energie en daadkracht. Ik denk het wel.

Maar ga voor jezelf nu ook een stappenplan maken om de rest van je leven om te gooien. Welke hobby ga ik proberen, welke sociale activiteiten ga ik doen om uit mijn isolement te komen. Welke acties zijn daarvoor nodig, wanneer ga ik die uitvoeren etc. En vooral: wie heb ik daarvoor nodig? Want volgens mij deel je heel weinig met je omgeving over wat je bezig houdt.

Je post ook over falen, als je omgeving zou weten wat jou bezig houdt. Je weet helemaal niet of die vooronderstelling klopt. Ga het eens aan, ga met je ouders om tafel zitten en deel je zorgen. of praat met iemand buiten je familie, die ervoor is opgeleid om jou te helpen andere gedachtenpatronen aan te nemen, maar ja, dat wil je niet...

Ik zie je nog vooral posten dat je 'gaat denken over', 'wellicht gaat kijken naar' etc. Je moet dingen gaan DOEN.

Of niet natuurlijk, jouw keus. Maar dan heb je dit topic ook niet nodig.
Mijn replies, zijn wel mijn gedachtes hoe ik erover denk oftewel mijn insteek... alleen zo kom ik erachter dat ik ook echt eens iets moet gaan veranderen. Kan wel overal op ja-knikken, en vervolgens nog niks uitvoeren, dan ben ik toch ook maar een neppe flikker? Ik ga werken aan een lijstje met dingen die ik wil gaan uitvoeren. En ja ik deel heel weinig maar dat is altijd al zo geweest, ben niet z'n pratert over mezelf. Mijn ouders en ik hebben al niet z'n hechte band/klik. Dat ga ik niet verergeren, het is nooit hun ze fout geweest. Ik weet toch al, als ik het huis verlaat ergens rond mijn 25-30ste dat ik niet om hulp hoef te vragen. En dat ze de vlag uit zullen hangen wanneer ik weg ben. Zonder dit topic had ik het niet gezien dat ik iets moet gaan DOEN, nu alleen nog hoe.

[ Bericht 7% gewijzigd door Al-di-la op 13-04-2017 20:08:35 ]
  donderdag 13 april 2017 @ 21:39:26 #46
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170200837
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 20:01 schreef Al-di-la het volgende:

[..]
Ik wil gewoon persoonlijk zelf niet naar een psycholoog om daar een nummertje te zijn, of om het simpel te noemen : Om goed voor lul te staan bij de mensen die ik nog heb
Je staat al lang voor lul als die blowende eikel zonder vrienden die te laf is om professionele hulp te zoeken en en passant de halve wereld als losers beschimpt omdat zij dat lef wel hebben.
Waarom zouden mensen vrienden met je willen worden? Ze hebben geen ruk aan je.
pi_170201857
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 20:01 schreef Al-di-la het volgende:
Ik vind dat je een klein beetje van stapel loopt met je uitspraken. Stopt een zwaar verslaafde zomaar cold tukey omdat die wil dat er wat verandert in zijn leven ? Ik wil gewoon persoonlijk zelf niet naar een psycholoog om daar een nummertje te zijn, of om het simpel te noemen : Om goed voor lul te staan bij de mensen die ik nog heb ;). En als jij zegt dat ik dit helemaal niet zelf ga oplossen motiveert me dat alleen maar meer, stuur me een berichtje in wat maandjes?
Lees dit anders nog een keer:

quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 19:59 schreef DoubleDip het volgende:
Half Nederland heeft wel eens bij een psycholoog gezeten voor wat dan ook. Niks om je voor te schamen.
Je denkt misschien dat je de enige bent, maar dat is echt niet zo. Dat mensen er nooit over praten wil niet zeggen dat niemand die je kent er wel eens heeft gezeten. Naar de psycholoog gaan is lang niet alleen voor mensen die 'gek' zijn (en wat is dat dan?), juist goed als je het heft in eigen hand neemt en hulp gaat zoeken voor je problemen.
pi_170203880
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 22:04 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Lees dit anders nog een keer:

[..]

Je denkt misschien dat je de enige bent, maar dat is echt niet zo. Dat mensen er nooit over praten wil niet zeggen dat niemand die je kent er wel eens heeft gezeten. Naar de psycholoog gaan is lang niet alleen voor mensen die 'gek' zijn (en wat is dat dan?), juist goed als je het heft in eigen hand neemt en hulp gaat zoeken voor je problemen.
Ik heb het even opgezocht, ik betaal mijn zorgverzekering zelf. En dat is dus de goedkoopste
variant mogelijk, en er word nihil vergoed. Om eventjes 70 á 90 euro per uur af te tikken.... krijg ik meer de neiging om mijn opleiding om te gooien... ook hier helaas geen geld boompje jongens.
pi_170204410
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 22:51 schreef Al-di-la het volgende:

[..]

Ik heb het even opgezocht, ik betaal mijn zorgverzekering zelf. En dat is dus de goedkoopste
variant mogelijk, en er word nihil vergoed. Om eventjes 70 á 90 euro per uur af te tikken.... krijg ik meer de neiging om mijn opleiding om te gooien... ook hier helaas geen geld boompje jongens.
Kunnen je ouders je niet financieel steunen? En heb je geen spaargeld waar je het van kan betalen?
pi_170204641
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 23:03 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Kunnen je ouders je niet financieel steunen? En heb je geen spaargeld waar je het van kan betalen?
Ook mijn vader gaat niet de hele dag werken zodat ik een uurtje mag kletsen. Spaarrekening waar nog net genoeg opstaat voor als mijn auto gebreken krijgt... naja ik los het allemaal lekker zelf op.
pi_170204695
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 23:12 schreef Al-di-la het volgende:

[..]

Ook mijn vader gaat niet de hele dag werken zodat ik een uurtje mag kletsen. Spaarrekening waar nog net genoeg opstaat voor als mijn auto gebreken krijgt... naja ik los het allemaal lekker zelf op.
Je bent student toch? Ik weet niet hoe het zit bij jouw onderwijsinstelling, maar war ik studeer kun je ook praten met een psycholoog en dat kost je niks, iedere dag is er een inloopspreekuur. Is er bij jou niet zoiets?
pi_170204939
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 23:13 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Je bent student toch? Ik weet niet hoe het zit bij jouw onderwijsinstelling, maar war ik studeer kun je ook praten met een psycholoog en dat kost je niks, iedere dag is er een inloopspreekuur. Is er bij jou niet zoiets?
Nog nooit van gehoord bij mij op school, google zegt ook niets...maar ik ga het sowieso allemaal niet verbinden met mijn studie ( enigste toekomst ). Bedankt voor al je advies, en die van alle anderen. Ik laat het graag hier bij. Dit gaat allemaal niet veel voor mij verbeteren. helaas.
pi_170205024
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 23:22 schreef Al-di-la het volgende:

[..]

Nog nooit van gehoord bij mij op school, google zegt ook niets...maar ik ga het sowieso allemaal niet verbinden met mijn studie ( enigste toekomst ). Bedankt voor al je advies, en die van alle anderen. Ik laat het graag hier bij. Dit gaat allemaal niet veel voor mij verbeteren. helaas.
Jammer, zitten nuttige tips tussen. Ik zou zeggen denk er nog eens goed over na, Want met deze passieve houding bereik je sowieso niks.

Studentpsycholoog wil niet zeggen dat je het met je studie verbindt, kan ook voor algemeen niet lekker in je vel zitten zijn. Niemand hoeft te weten dat je daar heen gaat.

Maar goed, als je het denkt zelf te kunnen oplossen be my guest. Maar ik voorspel dat je dat niet zelf lukt.
pi_170205970
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 23:22 schreef Al-di-la het volgende:

[..]

Nog nooit van gehoord bij mij op school, google zegt ook niets...maar ik ga het sowieso allemaal niet verbinden met mijn studie ( enigste toekomst ). Bedankt voor al je advies, en die van alle anderen. Ik laat het graag hier bij. Dit gaat allemaal niet veel voor mij verbeteren. helaas.
Wat had je verwacht toen je besloot dit topic te openen? Dacht je dat je een of andere magische​ 'quick fix' oplossing aangereikt zou krijgen?

Je schrijft in je OP dat je reacties zoekt die je een andere inkijk kunnen geven, maar vervolgens wijs je iedere​ visie die anders is dan die van jou af.

Je zegt:
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 23:33 schreef Al-di-la het volgende:

[..]

Omdat ik dat ook lichtjes over een persoon denk als ik het ergens hoor of lees. Ik wil niemand teleurstellen, en begrijp me niet verkeerd. Ik zie ook wel eens op tv van die programma's met professionele hulp... dan zou ik nog niet misschien mogen klagen. Ik ben zelf in de shit terecht gekomen, en daar kom ik zelf ook weer uit. Wanneer ik niet meer kan studeren of werken, zul je mij misschien bij een pscyholoog zien en anders toch zeker niet. Sorry dat gaat 'm echt niet worden voor dit eigenwijs mannetje.
Maar als je er zelf ook weer uit zou weten te komen, had je dit topic niet geopend. Je opende dit topic omdat je er zelf niet meer uit komt.
  vrijdag 14 april 2017 @ 03:56:26 #55
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170207814
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 22:51 schreef Al-di-la het volgende:

[..]

Ik heb het even opgezocht, ik betaal mijn zorgverzekering zelf. En dat is dus de goedkoopste
variant mogelijk, en er word nihil vergoed. Om eventjes 70 á 90 euro per uur af te tikken.... krijg ik meer de neiging om mijn opleiding om te gooien... ook hier helaas geen geld boompje jongens.
Valt gewoon onder de basiszorg als het via de huisarts gaat. En die tarieven zuig je uit je duim. Je schijt gewoon in je broek voor de psychische hulp en verzint allemaal smoesjes om maar niet te hoeven veranderen.
Stop met blowen, hou je nog geld over ook.
pi_170218632
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 00:08 schreef madam-april het volgende:

[..]

Wat had je verwacht toen je besloot dit topic te openen? Dacht je dat je een of andere magische​ 'quick fix' oplossing aangereikt zou krijgen?

Je schrijft in je OP dat je reacties zoekt die je een andere inkijk kunnen geven, maar vervolgens wijs je iedere​ visie die anders is dan die van jou af.

Je zegt:

[..]

Maar als je er zelf ook weer uit zou weten te komen, had je dit topic niet geopend. Je opende dit topic omdat je er zelf niet meer uit komt.
Ik opende dit topic om er zelf uit te komen, maar ik kon het eigenlijk ook wel weten dat wanneer ik onder het kopje "Relaties en psycholgie" iets post iedereen me naar z'n grootverdiener doorverwijst.

quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 03:56 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Valt gewoon onder de basiszorg als het via de huisarts gaat. En die tarieven zuig je uit je duim. Je schijt gewoon in je broek voor de psychische hulp en verzint allemaal smoesjes om maar niet te hoeven veranderen.
Stop met blowen, hou je nog geld over ook.
Valt allemaal onder eigen risico of het word niet vergoed, heb het zelf opgezocht in het grote pfd bestand van mijn zorgverzekeraar. Of je gaat naar de GGZ en daar moet het een "niet-complex psychisch probleem' zijn en nog veel meer dingen wat het allemaal niet mag zijn.

En als je in google intypt "wat kost een psycholoog"

(Bekijk van tevoren of uw psycholoog een uurtarief hanteert of een prijs per consult. Over het algemeen is een consult 45 minuten en wordt hiervoor een vast tarief gehanteerd. Dit tarief ligt gemiddeld tussen de 70 euro en kan uitlopen tot 120 euro.)


En ik ben ondertussen alweer 5 dagen gestopt met blowen...
  vrijdag 14 april 2017 @ 18:20:32 #57
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170219150
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 17:56 schreef Al-di-la het volgende:

Valt allemaal onder eigen risico of het word niet vergoed, heb het zelf opgezocht in het grote pfd bestand van mijn zorgverzekeraar. Of je gaat naar de GGZ en daar moet het een "niet-complex psychisch probleem' zijn en nog veel meer dingen wat het allemaal niet mag zijn.
Verslavingszorg is niet bepaald een complex psychisch probleem, en een depressie is dat ook niet, mocht het daar op uitdraaien. En aan jankmuilen kunnen ze weinig doen.
Of dacht jij dat al die losers die jij zag wèl het geld hebben voor psychiatrische zorg?

De kosten voor een psycholoog ga jij waarschijnlijk niet hoeven te betalen omdat een psycholoog vermoedelijk niet nodig is. Je hebt meer aan een psychotherapeut of een psychisch verpleegkundige. Of je gaat groepstherapie doen en dan heb je het over weer heel andere tarieven.
Maar goed, jij grijpt elke hobbel aan om maar niet te hoeven toegeven wat voor mislukkeling je in het leven bent.
pi_170235901
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 17:56 schreef Al-di-la het volgende:

[..]

Ik opende dit topic om er zelf uit te komen, maar ik kon het eigenlijk ook wel weten dat wanneer ik onder het kopje "Relaties en psycholgie" iets post iedereen me naar z'n grootverdiener doorverwijst.

[..]


Prima als je er zelf uit wil komen, maar tot dusver lees ik, behalve dat je bent gestopt met blowen, bitter weinig plannen. Je weet precies wat je niet wil, maar wat zou je er WEL voor willen doen?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_170236103
OP ik bied je geen luisterend oor in deze comment, maar wel een alternatieve kijk op de situatie wat je misschien aan het denken zet en waar je misschien je voordeel uit kunt halen.

Ik denk dat het goed voor je is als je de komende tijd gaat onderzoeken welke rol angst speelt in je leven.

Angst is een waardevolle toevoeging aan ons emotionele spectrum, maar als angst disproportionele vormen aanneemt of zich manifesteert op ongepaste momenten gaat het ons op een negatieve manier limiteren.

Om dit te begrijpen moet je een beetje weten hoe onze emoties werken.

Emoties verkleuren wat we zien (hoe we dingen interpreteren), wat we voelen, wat we denken, wat we doen en wat we willen. Ook onze cognitieve vermogens worden zwaar gebiassed door onze emoties, de reden waarom we dingen voornemen maar niet blijven doen, omdat we het cognietief wel willen maar onze onderliggende emoties niet de drive geven om het te blijven doen omdat je emoties er niet achter staan of omdat er emoties in het spel zijn die de boel afremmen en de voorkeur hebben voor stagnatie.

We hebben allemaal behoeften en wensen, dit zijn de primaire drijfveren in ons leven. Onze emoties zijn het 'middel' dat ons lichaam en onze geest gebruikt om ons in onze behoeften te voorzien rekening houdend met de omgeving. Bijvoorbeeld onder andere een zeer lichte vorm van angst zorgt ervoor dat we niet als dieren rondrennen en onze behoeften vervuld willen krijgen maar rekening houden met onze omgeving en de bevrediging van onze behoeften op een gepaste manier vervullen binnen een bepaalde sociale context.

Verschillende emoties sturen je niet altijd dezelfde richting op, het komt vaak voor dat emoties tegenstrijdig zijn, je wilt iets maar toch ook weer niet. Je wilt bijvoorbeeld contact hebben met een meisje op straat want je vindt haar leuk, maar je wilt haar niet aanspreken omdat je angst voelt om publiekelijk afgewezen te worden (schaamte). In dit geval een behoefte om een connectie te maken maar het niet doen uit een angst voor afwijzing en schaamte.

Als emoties adaptief en goed in balans zijn zijn tegenstrijdige emoties over het algemeen geen belemmering omdat ze ons beschermen tegen reële 'gevaren'. Maar bij veel mensen komt het ook voor dat emoties niet helemaal in balans zijn, en dit levert vaak belemmeringen op, belemmeringen waar we onszelf op gaan aanpassen en waarvoor we manieren vinden om die te overbruggen.

Angst is een emotie die ons dingen laat ontwijken en de voorkeur heeft voor passiviteit in plaats van actie. Dit neemt vaak de vorm aan dat we onszelf op meerdere vlakken gaan isoleren en ons op onzelf terugtrekken naar waar het veiligste voelt en waar zo min mogelijk dingen zijn die onze angst kunnen triggeren. Vaak trekken we ons thuis terug, thuiswonende jongeren trekken vaak naar hun kamer en vullen hun tijd met solo-hobbies, soms solo-hobbies met een sociaal aspect zoals online gaming om toch verbonden te blijven met anderen en zo de slopende gevoelens van eenzaamheid en dis-connectie te counteren.

Emotionele verbondenheid met de mensen om ons heen is zeer belangrijk voor ons, als we geen relaties hebben waarin we volledig onszelf durven te zijn en onze interne wereld (emoties, angsten, dromen, etc.) te delen zijn we zeer vatbaar voor o.a. depressie en angst.

Wat betreft het blowen heb ik gedeeltelijk ook een andere kijk op de situatie dan de rest. Ik denk dat het goed mogelijk is dat blowen naast een common-interest met je vrienden en een vorm van escapisme is. Het een mogelijk overbruggingsmechanisme is om met relatief weinig angst en stress jezelf in je sociale behoeften te voorzien, een connectie met anderen.

Blowen heeft namelijk naast dat het een voldaan gevoel geeft het effect angst te onderdrukken, waardoor relatief passieve activiteiten die normaal gesproken een vorm van angst opwekken onder invloed relatief angstloos en bevredigend zijn.

Probeer de komende tijd voor jezelf bewust te worden wat de emoties zijn die je gedrag en gedachten op bepaalde momenten beïnvloeden, wat wil je, waarom wil je dat, en waarom zet je je wel of niet effectief in om die wens te vervullen.

Bijvoorbeeld:

Wat wil je: Ik wil veel geld op m'n bankrekening
Waarom: Op bewust niveau omdat geld mogelijkheden geeft, maar op onbewust en emotioneel niveau omdat het hebben geld me een veilig gevoel geeft (gevoelens van veiligheid zijn tegengesteld aan angst).
Waarom ga ik er niet achteraan: Omdat ik daarvoor risico's en stappen moet ondernemen die angst opwekken en dat op emotioneel niveau probeer te ontwijken.

Vraag jezelf tijdens dingen af: Waarom wil ik nu iets maar neem ik niet de nodige stappen, waarom doe ik nu iets terwijl ik het eigenlijk helemaal niet wilt.

Pak je OP er eens bij, lees het nog een keer en beantwoord voor jezelf deze vragen:

Waarom ben ik mezelf gaan isoleren?

Waarom ben ik ambitieus en wil ik veel maar doe ik het niet?

En wellicht als er sprake van is in het algemeen:

Waarom beleven anderen zoveel plezier in dingen waar ik amper plezier uit lijk te halen?

Waarom lijken sommige dingen voor anderen automatisch te gaan en geen moeite te kosten terwijl ik mezelf er haast toe moet dwingen?

Als je verbetering wilt moet je bewust gaan worden van je emotionele drijfveren en inzicht krijgen hoe deze drijfveren je leven, keuzes, gedachten en gedrag beïnvloeden.

Dit ga je naar alle waarschijnlijkheid niet alleen kunnen, hoelang je ook wacht en hoeveel je het ook op jezelf wilt gaan doen, het is haast onmogelijk. Ik ga je kort uitleggen waarom, omdat je weerstand groot is.

Om verschillende redenen zal je veel sneller en een veel beter resultaat in therapie met een goede psycholoog halen, omdat je gewoonweg te weinig emotioneel inzicht hebt om de puzzel in elkaar te zetten, vooral omdat je niet weet hoe veel puzzelstukjes eruit zien. Psychologen zijn jarenlang opgeleid om kennis en inzicht in de menselijke emotionele structuren op te doen, en ontleden emotionele structuren 8 uur per dag 5 dagen in de week, soms al tientallen jaren lang.

Ten tweede is het zelfs met een groot emotioneel inzicht zeer zeer lastig om onze eigen emotionele structuren te ontleden en de aanpassingen te maken die nodig zijn. Omdat zoals eerder gezegd onze emoties verkleuren wat wij zien. Als we ons hele leven alleen maar alles in een blauwe kleur hebben gezien weten we niet hoe rood eruit ziet en wat de dingen zijn die rood horen te zijn. Als bijvoorbeeld angst bij ons chronisch aanwezig is weten we niet hoe een leven zonder angst eruit ziet en hoe we daar komen, en of we überhaupt wel chronische angst hebben omdat we niet een leven zonder kennen.

Wat voor onszelf en over onszelf moeilijk te ontrafelen is is voor iemand met ervaring om naar binnen te kijken vaak snel duidelijk. En kan ons voorzien van de goede handvatten om ons emotionele kompas opnieuw te kalibreren en ons leven op een positieve manier te veranderen.

Psychologische hulp is verzekerd en kost je alleen je eigen risico, maar zelfs als het niet verzekerd zou zijn had ik je geadviseerd om ermee aan de slag te gaan en ervoor te betalen. Je zult er op termijn echt vruchten van plukken. Als geld je een gevoel van veiligheid geeft doe het dan ook, je levert er voor je gevoel misschien veiligheid voor in maar krijgt er op termijn iets veel mooiers voor terug, je leven en een algemeen gevoel van veiligheid dat niet afhankelijk is van iets externs.

Ga in therapie. Blijf niet langer op jezelf ronddwalen in de mist, je gaat het waarschijnlijk niet alleen op kunnen lossen. De situatie zal waarschijnlijk net zo lang blijven verslechteren totdat de frustratie bij je zo groot wordt dat je wel moet gaan praten en hulp zoeken, maak niet die fout die ik heb gemaakt als er mogelijkheden zijn, therapie is voor dit absoluut the way to go.

Succes!

[ Bericht 0% gewijzigd door SFProphecy op 15-04-2017 13:20:53 ]
pi_170236500
quote:
Maar goed, jij grijpt elke hobbel aan om maar niet te hoeven toegeven wat voor mislukkeling je in het leven bent.
Goede feedback aan iemand die in de knoop zit en aangeeft behoefte te hebben aan een luisterend oor, heel constructief.
pi_170236612
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 13:29 schreef SFProphecy het volgende:

[..]

Goede feedback aan iemand die in de knoop zit en aangeeft behoefte te hebben aan een luisterend oor, heel constructief.
Tsja, de waarheid is hard. TS opent een topic omdat hij er niet uit komt en verzint vervolgens voor iedere goedbedoelde tip een excuus om er niks mee te hoeven doen.
pi_170236679
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 13:36 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Tsja, de waarheid is hard. TS opent een topic omdat hij er niet uit komt en verzint vervolgens voor iedere goedbedoelde tip een excuus om er niks mee te hoeven doen.
Dit ben ik wel eens.
Soms hebben mensen na 3 of 4 reacties eerder een spiegel nodig dan een uitgebreide analyse.

Soms dan he ;)
Hell To The Liars
pi_170236906
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 13:36 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Tsja, de waarheid is hard. TS opent een topic omdat hij er niet uit komt en verzint vervolgens voor iedere goedbedoelde tip een excuus om er niks mee te hoeven doen.
Dan staat TS blijkbaar (nog) niet open voor de adviezen, ben het zelf trouwens totaal niet met je/jullie eens dat TS een mislukkeling in het leven is.
pi_170237237
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 13:40 schreef Droopie het volgende:

[..]

Dit ben ik wel eens.
Soms hebben mensen na 3 of 4 reacties eerder een spiegel nodig dan een uitgebreide analyse.

Soms dan he ;)
Wellicht, maar ik vind het niet constructief op deze manier. Sterker nog i.p.v. dat TS met de tijd over de goed bedoelde adviezen gaat nadenken verwerpt hij ze waarschijnlijk nu helemaal.

TS zit met zichzelf in de knoop en komt hier met een hulpvraag op zoek naar een luisterend oor. En krijgt twee pagina's verder bakken vol stront naar zich toe gesmeten als gevolg van de frustratie van reageerders omdat TS niks met de/zijn/haar/hun adviezen doet.

Geef je advies, lever misschien nog een argument aan als TS het advies verwerpt of in twijfel trekt maar laat het dan met rust, vroeg of laat gaat hij toch wel reflecteren. Uit frustratie je eigen dingen door gaan drukken bij TS heeft helemaal geen zin, vooral niet voor TS.
pi_170237615
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 14:13 schreef SFProphecy het volgende:

[..]

Wellicht, maar ik vind het niet constructief op deze manier. Sterker nog i.p.v. dat TS met de tijd over de goed bedoelde adviezen gaat nadenken verwerpt hij ze waarschijnlijk nu helemaal.

TS zit met zichzelf in de knoop en komt hier met een hulpvraag op zoek naar een luisterend oor. En krijgt twee pagina's verder bakken vol stront naar zich toe gesmeten als gevolg van de frustratie van reageerders omdat TS niks met de/zijn/haar/hun adviezen doet.

Geef je advies, lever misschien nog een argument aan als TS het advies verwerpt of in twijfel trekt maar laat het dan met rust, vroeg of laat gaat hij toch wel reflecteren. Uit frustratie je eigen dingen door gaan drukken bij TS heeft helemaal geen zin, vooral niet voor TS.
Ik vind het niet constructief om 4 of 5 adviezen te counteren met

* Psychologen zijn grootverdieners
* Sporten is stom
* Facebook heb ik niet
* Ben lui
* Ben niet verslaafd
* Wil niet voor lul staan

Met klap op vuurpijl, "Ik heb wel eens een paar dagen langs een kliniek gewerkt...sjonge jonge wat een volk daar op af kwam zeg."

Hoeveel procent van de users van R&P is daar wel eens geweest is.
Hoeveel "grootverdieners" (want dat valt nog reuze mee) heeft ons niet opgelapt en ons een gelukkig leven gegeven.

Nou TS met zulke opmerking, dan kan je het krijgen ook van sommige mensen hier.
Ga niet denken dat je beter dan ons bent, of wij lager dan jou.

Beter weten is beter doen.
En kom niet aan de "zwakke" mensen hier vragen om advies, en met opmerkingen ik ben lui, ik ben eigenwijs..

Mag wel, maar dan bevestigen we dat ook.
Hell To The Liars
pi_170239261
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 14:34 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ik vind het niet constructief om 4 of 5 adviezen te counteren

Dat lijkt het ook niet, maar dat is wel hoe TS het ziet en voelt.

Misschien is TS in ontkenning, misschien ook niet.

Misschien gaat hij zijn opgenoemde rationalisaties opnieuw evalueren na verloop van tijd na aanleiding van de adviezen in dit topic, misschien ook niet.

Voor ons is dat verder niet van belang, TS vraagt om advies en zoekt hulp, dat is naar mijn inzien de kern van het topic en niet onze eigen mogelijke agenda.

quote:
Met klap op vuurpijl, "Ik heb wel eens een paar dagen langs een kliniek gewerkt...sjonge jonge wat een volk daar op af kwam zeg."

Hoeveel procent van de users van R&P is daar wel eens geweest is.
Hoeveel "grootverdieners" (want dat valt nog reuze mee) heeft ons niet opgelapt en ons een gelukkig leven gegeven.

Nou TS met zulke opmerking, dan kan je het krijgen ook van sommige mensen hier.
Ik denk niet dat mensen hier dit zo persoonlijk moeten aantrekken. Ik pas ook in het genoemde profiel en het laat mij volledig koud. Kans is groot dat het voorkomt uit verzet of onwetendheid. Of misschien heeft hij weldegelijk indrukken tijdens zijn werktijd bij die kliniek opgedaan die aansluiten bij het beeld wat hij heeft van mensen die in therapie zijn, hoe dan ook, het zijn zijn rationalisaties en aannames, niets persoonlijks en grensoverschrijdends wat iemand als een persoonlijke aanval hoort te zien.

quote:
Ga niet denken dat je beter dan ons bent, of wij lager dan jou.
Ik heb niet alles gelezen maar heb niet de indruk dat dit in algemene zin zijn opvatting is.

quote:
Beter weten is beter doen.
Veel makkelijker gezegd dan gedaan, ik kan met gemak 20 dingen opnoemen die ik beter kan doen of wat beter voor me is, doe ik ze? Nee.

Doe jij alles waarvan je weet dat het beter/het beste voor je is, iemand anders hier?

Niet eens rekening houdend met eventueel mogelijke psychologische belemmeringen die alles behalve passiviteit ontmoedigen.

TS zoekt advies, begrip en een luisterend oor. Geeft aan moeite te hebben om zich emotioneel open te stellen en heeft de moed bij elkaar verzameld om dat hier te doen door zich kwetsbaar op te stellen en wordt vervolgens gebombardeerd met persoonlijke verwijten en tekortkomingen omdat zijn emotionele beleving en persoonlijke opvattingen niet aansluiten bij die van de mensen die het nodig vinden om te reageren op zijn topic.

We hoeven niet de therapeut uit te gaan hangen, maar ik denk persoonlijk wel dat het van belang is dat mensen realiseren wat een eerste ervaring met een kwetsbare opstelling zoals dit voor iemand kan betekenen en wat voor invloed wij allemaal daarop hebben. We kunnen samen iemand de enge hoge trap op helpen om de vervolgstappen te nemen die nodig zijn of we kunnen iemand gezamenlijk kraken omdat hij of zij opvattingen heeft die niet aansluiten bij ons beeld van de wereld en de oplossing van het probleem waarna iemand weer terug kruipt in z'n schulp.
pi_170239403
Volledig eens met SFProphecy. De felle reacties werken denk ik juist averechts. Geen enkele verslavingsarts zal je op zo'n manier onderuit halen. Nog los van de vraag of hij daadwerkelijk verslaafd is.
pi_170239423
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 12:57 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Prima als je er zelf uit wil komen, maar tot dusver lees ik, behalve dat je bent gestopt met blowen, bitter weinig plannen. Je weet precies wat je niet wil, maar wat zou je er WEL voor willen doen?
Een heel goeie vraag, ik zou wel gaan willen sporten, nieuwe vrienden gaan zoeken, dus daar zou ga ik mijn huidige vrienden voor opgeven. En gaan uitzoeken waar mijn valkuilen liggen.

quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 13:36 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Tsja, de waarheid is hard. TS opent een topic omdat hij er niet uit komt en verzint vervolgens voor iedere goedbedoelde tip een excuus om er niks mee te hoeven doen.
Tja dat is de manier hoe ik erover denk.

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 14:13 schreef SFProphecy het volgende:

[..]

Wellicht, maar ik vind het niet constructief op deze manier. Sterker nog i.p.v. dat TS met de tijd over de goed bedoelde adviezen gaat nadenken verwerpt hij ze waarschijnlijk nu helemaal.

TS zit met zichzelf in de knoop en komt hier met een hulpvraag op zoek naar een luisterend oor. En krijgt twee pagina's verder bakken vol stront naar zich toe gesmeten als gevolg van de frustratie van reageerders omdat TS niks met de/zijn/haar/hun adviezen doet.

Geef je advies, lever misschien nog een argument aan als TS het advies verwerpt of in twijfel trekt maar laat het dan met rust, vroeg of laat gaat hij toch wel reflecteren. Uit frustratie je eigen dingen door gaan drukken bij TS heeft helemaal geen zin, vooral niet voor TS.
Maak je niet zo druk joh, iedereen mag reageren op zijn of haar manier. Jullie krijgen me toch niet gekker dan ik al ben. Maar ook erg bedankt voor jou verhaal ik heb het aandachtig doorgelezen. Misschien dat mijn valkuil wel bij mijn angst ligt...ik ga er goed over nadenken hoe ik nu verder wil. Je hebt me wel een beetje aan het denken gezet, behalve voor het naar een professionele te gaan dat ga ik niet doen. Helaas heb ik doordeweeks geen tijd voor 5 uur s' middags en zit ook vaak zonder centen. Wie weet hoeveel geld ik nu ga overhouden nadat mijn lifestyle is omgegooid. Ik snap heel goed dat een geleerde in de psychologie mij goed kan vertellen wat er fout is, maar dat is gewoon geen optie voor mij. Ik hoop dat jullie hier een klein beetje begrip voor hebben. Niet iedereen kan even een paar maandjes uit de running zijn. Ik kom later wel eens terug op je verhaal als ik het wat uitgedacht heb.

quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 14:34 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ik vind het niet constructief om 4 of 5 adviezen te counteren met

* Psychologen zijn grootverdieners
* Sporten is stom
* Facebook heb ik niet
* Ben lui
* Ben niet verslaafd
* Wil niet voor lul staan

Met klap op vuurpijl, "Ik heb wel eens een paar dagen langs een kliniek gewerkt...sjonge jonge wat een volk daar op af kwam zeg."

Hoeveel procent van de users van R&P is daar wel eens geweest is.
Hoeveel "grootverdieners" (want dat valt nog reuze mee) heeft ons niet opgelapt en ons een gelukkig leven gegeven.

Nou TS met zulke opmerking, dan kan je het krijgen ook van sommige mensen hier.
Ga niet denken dat je beter dan ons bent, of wij lager dan jou.

Beter weten is beter doen.
En kom niet aan de "zwakke" mensen hier vragen om advies, en met opmerkingen ik ben lui, ik ben eigenwijs..

Mag wel, maar dan bevestigen we dat ook.

Sorry als ik users van R&P of jou heb beledigd met de zin die jij mij quote. Ik vind het niet erg dat sommige mensen hier me daarvoor "hard aanpakken" that's how it goes... ik denk ook niet dat ik beter ben dan andere echt niet, echter ben ik ook niet geprikkeld om er zoveel werk van te gaan maken (hulp irl zoeken). Hoezo kom niet aan de "zwakke" mensen hier? Die begrijp ik even niet. En de opmerkingen dat ik lui en eigenwijs ben verzin ik ook niet zelf, mensen zeggen dat vaak zat tegen mij. Dat is alleen informatie dat je mij beter begrijpt.
pi_170239526
Nou ja, het begrip moet er wel zijn bij anderen.
En volgens mij is dat begrip er gewoon niet, omdat hij het beter denkt te weten.

Kunnen we hem helpen de drempel over te helpen, maar volgens mij moet hij zelf de drempel overgaan en discusseren wij hier hoe hij dat het beste kan doen.
Als hij het zelf wilt doen, prima.
Maar ga niet alles stelselmatig eigenwijs in de wind slaan.

Mag wel, want het is een discussieplatform.. Maar dan krijg je idd meer discussie dan adviezen.

Psycholoog is toch helemaal geen raar idee voor deze TS.
Dan kan je eigenwijs 4 redenen gaan bedenken dat je het niet wilt.

Nou oke, dan niet.
Dan proberen we er nog een paar, ook niet, ook goed.

Maar dan wordt het begrip minder.

Ps. Op Fok! zien heeeeel veel vaste users, mensen door de jaren heen die heel veel willen en heel weinig willen doen.

50/50 van de tijd is het TS is eenzaam, TS wilt contact met vrouwen, TS weet het beter, TS verdwijnt..

En toch krijgen ze in R&P in het begin het voordeel van de twijfel.
Maar toch zullen veel mensen denken oh ja daar is er weer een.

Ook dat is Fok! :P
Hell To The Liars
  zaterdag 15 april 2017 @ 16:08:20 #70
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_170239562
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 16:00 schreef Al-di-la het volgende:

[..]

Een heel goeie vraag, ik zou wel gaan willen sporten, nieuwe vrienden gaan zoeken, dus daar zou ga ik mijn huidige vrienden voor opgeven. En gaan uitzoeken waar mijn valkuilen liggen.

[..]

Tja dat is de manier hoe ik erover denk.

[..]

Maak je niet zo druk joh, iedereen mag reageren op zijn of haar manier. Jullie krijgen me toch niet gekker dan ik al ben. Maar ook erg bedankt voor jou verhaal ik heb het aandachtig doorgelezen. Misschien dat mijn valkuil wel bij mijn angst ligt...ik ga er goed over nadenken hoe ik nu verder wil. Je hebt me wel een beetje aan het denken gezet, behalve voor het naar een professionele te gaan dat ga ik niet doen. Helaas heb ik doordeweeks geen tijd voor 5 uur s' middags en zit ook vaak zonder centen. Wie weet hoeveel geld ik nu ga overhouden nadat mijn lifestyle is omgegooid. Ik snap heel goed dat een geleerde in de psychologie mij goed kan vertellen wat er fout is, maar dat is gewoon geen optie voor mij. Ik hoop dat jullie hier een klein beetje begrip voor hebben. Niet iedereen kan even een paar maandjes uit de running zijn. Ik kom later wel eens terug op je verhaal als ik het wat uitgedacht heb.

[..]

Sorry als ik users van R&P of jou heb beledigd met de zin die jij mij quote. Ik vind het niet erg dat sommige mensen hier me daarvoor "hard aanpakken" that's how it goes... ik denk ook niet dat ik beter ben dan andere echt niet, echter ben ik ook niet geprikkeld om er zoveel werk van te gaan maken (hulp irl zoeken). Hoezo kom niet aan de "zwakke" mensen hier? Die begrijp ik even niet. En de opmerkingen dat ik lui en eigenwijs ben verzin ik ook niet zelf, mensen zeggen dat vaak zat tegen mij. Dat is alleen informatie dat je mij beter begrijpt.
Indirect noem jij de mensen die wel naar een psycholoog gaan zwak of gek of allebei.... Je vraagt advies, maar wil liever niet met "ons" (mensen die dus wel naar een psycholoog gaan) geassocieerd worden.

En hoezo: "Niet iedereen kan even een paar maandjes uit de running zijn."?
Je hoeft je niet direct op te laten sluiten in een gesticht! Vaak heb je 1x in de week of 1x in de maand (en alles er tussenin) een afspraak bij een psycholoog, voor een uurtje. Het is niet zo dat je ineens maanden niets kunt.
Lees je dan aub iets beter in voordat je allerlei rare dingen gaat roepen.

Misschien ben je lui en eigenwijs omdat andere dat gezegd hebben. Maar hoe andere je zien hoeft niet de waarheid te zijn. Je moet zelf iets van je leven maken, niemand anders zal het doen....
(hoor wie het zegt.... 8)7 :@ )
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_170239601
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 16:00 schreef Al-di-la het volgende:

[..]


Sorry als ik users van R&P of jou heb beledigd met de zin die jij mij quote. Ik vind het niet erg dat sommige mensen hier me daarvoor "hard aanpakken" that's how it goes... ik denk ook niet dat ik beter ben dan andere echt niet, echter ben ik ook niet geprikkeld om er zoveel werk van te gaan maken (hulp irl zoeken). Hoezo kom niet aan de "zwakke" mensen hier? Die begrijp ik even niet. En de opmerkingen dat ik lui en eigenwijs ben verzin ik ook niet zelf, mensen zeggen dat vaak zat tegen mij. Dat is alleen informatie dat je mij beter begrijpt.
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 23:33 schreef Al-di-la het volgende:

[..]

Omdat ik dat ook lichtjes over een persoon denk als ik het ergens hoor of lees.

Zo beledigd ben ik ook niet hoor, ik weet wie ik was en weet wie ik nu ben en dat ging niet door weinig te doen.

Snap ook dat de prikkel om er iets aan te doen bij mij pas kwam toen ik geen andere keuze had.
Toen ik 19 jaar was, had ik waarschijnlijk dezelfde antwoorden als jou gegeven en idd..angst was de reden zonder het uit te spreken.

Snap je :)
Hell To The Liars
pi_170239688
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 16:00 schreef Al-di-la het volgende:

[..]

Een heel goeie vraag, ik zou wel gaan willen sporten, nieuwe vrienden gaan zoeken, dus daar zou ga ik mijn huidige vrienden voor opgeven. En gaan uitzoeken waar mijn valkuilen liggen.

Nogmaals: wat zou je willen gaan DOEN?
Ik wil al tijden de marathon lopen, maar kom met mijn luie reet niet van de bank.
Ik wil nieuwe vrienden zoeken maar kom mijn huis niet uit.

Voorbeelden om je te laten zien dat je verder moet gaan dan iets willen. Want daar zit je volgens mij al een poos.
Pas als je plannen maakt en voor jezelf concrete stappen benoemt en die ook uit voert, dan ga je van 'willen' naar 'doen'. Of het resultaat ervan je bevalt, dat merk je dan wel en misschien moet je je plan dan gaan aanpassen.

Maar op dit moment zit je vol wensen en (voor)oordelen over hoe het zou moeten zijn en welke wegen je niet daarvoor wil gaan bewandelen. Daar kun je over twee jaar prima nog zitten. Maar of je daar nu gelukkiger van wordt?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_170240318
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 16:08 schreef TaMieke het volgende:

[..]

Indirect noem jij de mensen die wel naar een psycholoog gaan zwak of gek of allebei.... Je vraagt advies, maar wil liever niet met "ons" (mensen die dus wel naar een psycholoog gaan) geassocieerd worden.

En hoezo: "Niet iedereen kan even een paar maandjes uit de running zijn."?
Je hoeft je niet direct op te laten sluiten in een gesticht! Vaak heb je 1x in de week of 1x in de maand (en alles er tussenin) een afspraak bij een psycholoog, voor een uurtje. Het is niet zo dat je ineens maanden niets kunt.
Lees je dan aub iets beter in voordat je allerlei rare dingen gaat roepen.

Misschien ben je lui en eigenwijs omdat andere dat gezegd hebben. Maar hoe andere je zien hoeft niet de waarheid te zijn. Je moet zelf iets van je leven maken, niemand anders zal het doen....
(hoor wie het zegt.... 8)7 :@ )
Ik snap best dat ik niet naar Zuid Afrika wordt gestuurd zodat ik uit de running ben, maar ik heb een opleiding die ik volg en werk waardoor ik doordeweeks al geen tijd heb. Moet ik elke week uren gaan missen op school en het vervolgens niet halen en blijven zitten? Moet ik stoppen met werken zodat ik naar een psycholoog of dergelijke kan gaan. En dan na een paar maanden echt helemaal geen geld meer heb.. dan word ik pas diep depressief.

En tuurlijk als andere me honderd keer homo noemen ben ik er niet meteen een...alleen de ervaring heeft me geleerd dat veel mensen ( vooral 30+ plussers ) me een eigenwijs jong vinden, op het werk en school enz. Daarom ga ik ook het beste ervan proberen te maken :)
pi_170240383
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 16:00 schreef Al-di-la het volgende:

Maak je niet zo druk joh, iedereen mag reageren op zijn of haar manier. Jullie krijgen me toch niet gekker dan ik al ben. Maar ook erg bedankt voor jou verhaal ik heb het aandachtig doorgelezen. Misschien dat mijn valkuil wel bij mijn angst ligt...ik ga er goed over nadenken hoe ik nu verder wil.
Ik maak me niet druk hierover, ik zie de goede bedoelingen van mensen en hoe dat soms averechts kan werken en probeer bewustwording daarvoor te creëren, net zoals mensen dat soms bij mij doen. We hebben met z'n alle op dit platform veel potentie om mensen op weg te helpen.

quote:
Je hebt me wel een beetje aan het denken gezet, behalve voor het naar een professionele te gaan dat ga ik niet doen. Helaas heb ik doordeweeks geen tijd voor 5 uur s' middags en zit ook vaak zonder centen. Wie weet hoeveel geld ik nu ga overhouden nadat mijn lifestyle is omgegooid. Ik snap heel goed dat een geleerde in de psychologie mij goed kan vertellen wat er fout is, maar dat is gewoon geen optie voor mij. Ik hoop dat jullie hier een klein beetje begrip voor hebben. Niet iedereen kan even een paar maandjes uit de running zijn. Ik kom later wel eens terug op je verhaal als ik het wat uitgedacht heb.
Je hebt nieuwe invalshoeken waaruit je de situatie kan bekijken meegekregen en dat is het belangrijkste voor nu.

Even ter verduidelijking van mijn verhaal op de manier hoe ik denk dat je het hebt opgevat. Ik denk niet dat er een verslavingsprobleem is waarvoor je kunt/moet worden opgenomen of iets dergelijks, ik denk dat gewone therapie van een uurtje in de twee weken volstaat om je de richting op te helpen die je op wilt en je ontevredenheid doet afnemen.

Maar dit verandert niets aan het verhaal. In Nederland zijn er geen onoverkoombare barrières die mensen weerhouden van psychologische hulp. Maar we moeten er wel klaar voor zijn en het wel willen, net als wat Droopie zegt zoeken mensen vaak pas hulp als er geen andere keuze meer is, vaak omdat we op een punt komen dat er hulp nodig is als we ook maar een beetje normaal willen functioneren, de pijn van de situatie moet soms zwaarder wegen dan de angst van het veranderen.

Ik en ik denk ook we respecteren je keuze om nu niet in therapie te gaan, ik was zelf ook geen voorstander, vooral niet op jouw leeftijd toen het wel eens geadviseerd werd. Maar dat was uiteindelijk wel de weg die gelopen moest worden om alles in balans te krijgen. Je bent nu bewuster en je weet dat je een oplossing voor je ontevredenheid in therapie kunt vinden als je weer tegen zoiets aan loopt of als deze situatie op een later moment toch een doorn in het oog blijkt te zijn.

Veel succes kerel.
  zaterdag 15 april 2017 @ 16:51:35 #75
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170240393
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 13:08 schreef SFProphecy het volgende:
Blowen heeft namelijk naast dat het een voldaan gevoel geeft het effect angst te onderdrukken, waardoor relatief passieve activiteiten die normaal gesproken een vorm van angst opwekken onder invloed relatief angstloos en bevredigend zijn.
van veiligheid zijn tegengesteld aan angst).
Dat is de helft van het verhaal. Blowen kan emoties versterken, dus ook angst. Het is daarom niet aan te bevelen te blowen als je een angststoornis hebt. Veel blowen kan psychoses veroorzaken, je zit dan in de hoek van schizofrenie en paranoïa. Gezien de antwoorden van TS zit hij daar al of is er slechts een stap van verwijderd. Kusje-knuffel gaat hier niet werken.
  zaterdag 15 april 2017 @ 16:54:28 #76
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170240439
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 13:54 schreef SFProphecy het volgende:

[..]

Dan staat TS blijkbaar (nog) niet open voor de adviezen, ben het zelf trouwens totaal niet met je/jullie eens dat TS een mislukkeling in het leven is.
Dat vindt TS zelf, omdat de aanbeveling is naar de psych te gaan en bij de psych zitten in de ogen van TS alleen mislukkelingen. Ik zou zeggen join the club, we've got cookies!
pi_170240593
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 16:15 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Nogmaals: wat zou je willen gaan DOEN?
Ik wil al tijden de marathon lopen, maar kom met mijn luie reet niet van de bank.
Ik wil nieuwe vrienden zoeken maar kom mijn huis niet uit.

Voorbeelden om je te laten zien dat je verder moet gaan dan iets willen. Want daar zit je volgens mij al een poos.
Pas als je plannen maakt en voor jezelf concrete stappen benoemt en die ook uit voert, dan ga je van 'willen' naar 'doen'. Of het resultaat ervan je bevalt, dat merk je dan wel en misschien moet je je plan dan gaan aanpassen.

Maar op dit moment zit je vol wensen en (voor)oordelen over hoe het zou moeten zijn en welke wegen je niet daarvoor wil gaan bewandelen. Daar kun je over twee jaar prima nog zitten. Maar of je daar nu gelukkiger van wordt?
Ik heb al eerder aangegeven dat ik altijd heel veel wil doen maar uiteindelijk weinig doe, oftewel een hele slechte eigenschap. Misschien dat het een beetje bij gaat trekken als ik al een lange tijd niet geblowd heb. Ik heb nu alweer bijna een week niet gerookt...geen één keer niet kunnen slapen ofzo. Zo moeilijk is het niet, wat wel moeilijk word als ik door bekende geprikkeld word als ik me grandioos verveel. Voordat ik plannen ga maken moet ik ook willen om die plannen te gaan maken, oftewel minder passief worden.
pi_170240614
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 16:51 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat is de helft van het verhaal. Blowen kan emoties versterken, dus ook angst. Het is daarom niet aan te bevelen te blowen als je een angststoornis hebt.
Klopt, blowen is überhaupt niet te adviseren i.c.m. stoornissen of met een emotioneel disbalans.

Blowen werkt op emotioneel niveau bij iedereen anders, vaak is het zo dat mensen die cannabis als drugs misbruiken er sprake is van zelfmedicatie (vaak weer angst of depressie)

quote:
Veel blowen kan psychoses veroorzaken, je zit dan in de hoek van schizofrenie en paranoïa. Gezien de antwoorden van TS zit hij daar al of is er slechts een stap van verwijderd.
Als er genetische kwetsbaarheid is is dat in theorie mogelijk, maar zover zou ik echt niet willen gaan.

quote:
Kusje-knuffel gaat hier niet werken.
Het werkt beter dan frustratie en 'shaming and blaming'
pi_170240655
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:03 schreef Al-di-la het volgende:

[..]

Ik heb al eerder aangegeven dat ik altijd heel veel wil doen maar uiteindelijk weinig doe, oftewel een hele slechte eigenschap. Misschien dat het een beetje bij gaat trekken als ik al een lange tijd niet geblowd heb. Ik heb nu alweer bijna een week niet gerookt...geen één keer niet kunnen slapen ofzo. Zo moeilijk is het niet, wat wel moeilijk word als ik door bekende geprikkeld word als ik me grandioos verveel. Voordat ik plannen ga maken moet ik ook willen om die plannen te gaan maken, oftewel minder passief worden.
Dat dus. Laat die constatering op je inwerken.

Zolang jij niet wil, heb je helemaal niks aan alle tips die gegeven worden.
Je moet aan jezelf gaan werken. Kunnen wij hier niet voor je doen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_170240815
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:04 schreef SFProphecy het volgende:


[..]

Als er genetische kwetsbaarheid is is dat in theorie mogelijk, maar zover zou ik echt niet willen gaan.

[..]


Ik ben gestopt met blowen doordat ik paranoia werd.
Dat was supermakkelijk na 11 jaar, want het was of de angst voelen voelen door nuchter of nog angstiger worden door te blowen.

Het kwam opeens.

Sluit het dus ook niet uit.
Hell To The Liars
  zaterdag 15 april 2017 @ 17:14:19 #81
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170240851
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 16:47 schreef Al-di-la het volgende:

[..]

Ik snap best dat ik niet naar Zuid Afrika wordt gestuurd zodat ik uit de running ben, maar ik heb een opleiding die ik volg en werk waardoor ik doordeweeks al geen tijd heb. Moet ik elke week uren gaan missen op school en het vervolgens niet halen en blijven zitten? Moet ik stoppen met werken zodat ik naar een psycholoog of dergelijke kan gaan. En dan na een paar maanden echt helemaal geen geld meer heb.. dan word ik pas diep depressief.
Wat is er anders aan een wekelijks bezoek van een uurtje aan de psycho dan wekelijks een uurtje naar fysiotherapie, behalve dat jij met je luie reet minder kans hebt op het laatste omdat blessures bij het netflixen zeldzaam zijn? Loop je ook zo te gillen en te jammeren als je de straat oversteekt omdat je bij een aanrijding weken uit de running kunt zijn? Je gaat niet regelmatig naar de tandarts omdat er een kans is dat je terug moet komen tijdens schooluren? Durf je nu nog te gaan sporten?

Je had waarschijnlijk ook niet door dat therapie ook 's avonds aangeboden wordt (gewoon via de basisverzekering), maar je blowen en netflixen missen is natuurlijk net zo erg als een lesuur missen.

Dat gejank over geld daat nergens over, gezien de huidige prijzen van roken/blowen. Prioriteiten stellen, daar gaat het over.
  zaterdag 15 april 2017 @ 17:18:55 #82
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170240953
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:04 schreef SFProphecy het volgende:

Als er genetische kwetsbaarheid is is dat in theorie mogelijk,
De relatie tussen cannabismisbruik, psychoses en schizofrenie is wetenschappelijk aangetoond. Paranoïde en schizoïde stoornissen zijn gerelateerd.
Hoeft bij mijn weten niet genetisch bepaald te zijn.
  zaterdag 15 april 2017 @ 17:22:41 #83
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170241070
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:03 schreef Al-di-la het volgende:

[..]

Ik heb al eerder aangegeven dat ik altijd heel veel wil doen maar uiteindelijk weinig doe, oftewel een hele slechte eigenschap. Misschien dat het een beetje bij gaat trekken als ik al een lange tijd niet geblowd heb. Ik heb nu alweer bijna een week niet gerookt...geen één keer niet kunnen slapen ofzo. Zo moeilijk is het niet, wat wel moeilijk word als ik door bekende geprikkeld word als ik me grandioos verveel. Voordat ik plannen ga maken moet ik ook willen om die plannen te gaan maken, oftewel minder passief worden.
Je weet dat met jouw misbruik het vermoedelijk minstens een maand duurt voor de cannabis geen invloed meer op je heeft? Je hebt nu nog het voordeel van de effecten.
pi_170242429
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 13:54 schreef SFProphecy het volgende:

[..]

Dan staat TS blijkbaar (nog) niet open voor de adviezen, ben het zelf trouwens totaal niet met je/jullie eens dat TS een mislukkeling in het leven is.
Dat laatste heb ik nooit gezegd. Ik denk alleen wel dat hij het niet alleen kan oplossen.
pi_170242882
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:18 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

De relatie tussen cannabismisbruik, psychoses en schizofrenie is wetenschappelijk aangetoond. Paranoïde en schizoïde stoornissen zijn gerelateerd.
Hoeft bij mijn weten niet genetisch bepaald te zijn.
Er bestaat inderdaad een relatie tussen cannabisgebruik en psychoses/schizofrenie, dat komt voornamelijk omdat cannabis schizofrenie 'uitlokt' bij mensen die genetisch kwetsbaar zijn voor het ontwikkelen van schizofrenie, net als vele andere omgevingsfactoren. Cannabis veroorzaakt geen schizofrenie maar kan schizofrenie triggeren in genetisch kwetsbare personen, net als stress of een traumatische ervaring dat bij hen kan.

Een kwetsbaarheid-stress model is van toepassing op schizofrenie.
  zaterdag 15 april 2017 @ 18:49:16 #86
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170243105
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 18:38 schreef SFProphecy het volgende:

[..]

Er bestaat inderdaad een relatie tussen cannabisgebruik en psychoses/schizofrenie, dat komt voornamelijk omdat cannabis schizofrenie 'uitlokt' bij mensen die genetisch kwetsbaar zijn voor het ontwikkelen van schizofrenie, net als vele andere omgevingsfactoren. Cannabis veroorzaakt geen schizofrenie maar kan schizofrenie triggeren in genetisch kwetsbare personen, net als stress of een traumatische ervaring dat bij hen kan.

Een kwetsbaarheid-stress model is van toepassing op schizofrenie.
Aangezien onbekend is of TS de genetische aanleg voor schizofrenie heeft, maar wel wat staaltjes ervan laat zien, lijkt me het advies "rustig doorblowen" niet bepaald bevorderlijk.
  zaterdag 15 april 2017 @ 19:21:40 #87
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_170243766
quote:
16s.gif Op zaterdag 15 april 2017 18:49 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Aangezien onbekend is of TS de genetische aanleg voor schizofrenie heeft, maar wel wat staaltjes ervan laat zien, lijkt me het advies "rustig doorblowen" niet bepaald bevorderlijk.
Ik vind rustig doorblowen nooit heel bevorderlijk. Maar "wat staaltjes van schizofrenie laat zien" wauw :')
pi_170245880
quote:
16s.gif Op zaterdag 15 april 2017 18:49 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Aangezien onbekend is of TS de genetische aanleg voor schizofrenie heeft, maar wel wat staaltjes ervan laat zien, lijkt me het advies "rustig doorblowen" niet bepaald bevorderlijk.
Wat zijn dit voor aantijgingen dat ik opeens schizofrenie zou hebben. Ik hoor maar één stem hoor. Je springt van de hak op tak en morgen heb ik zeker ook nog een bipolaire stoornis?
pi_170261289
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 20:34 schreef Al-di-la het volgende:

[..]

Wat zijn dit voor aantijgingen dat ik opeens schizofrenie zou hebben. Ik hoor maar één stem hoor. Je springt van de hak op tak en morgen heb ik zeker ook nog een bipolaire stoornis?
Het is kul, niks van aantrekken.
  zondag 16 april 2017 @ 16:53:37 #90
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170261895
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 20:34 schreef Al-di-la het volgende:

[..]

Wat zijn dit voor aantijgingen dat ik opeens schizofrenie zou hebben. Ik hoor maar één stem hoor. Je springt van de hak op tak en morgen heb ik zeker ook nog een bipolaire stoornis?
Alsof stemmen horen iets met schizoïde/paranoïde stoornissen heeft te maken.

Bij een aantal van je reacties denk ik "BNW is toch een paar deurtjes verder?" Je komt niet helder over, maar enorm bang, en je hebt een enorm wantrouwen tegen de buitenwereld, waar je spoken ziet. Niet bepaald signalen van een gezonde geest.
pi_170271465
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 16:53 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Alsof stemmen horen iets met schizoïde/paranoïde stoornissen heeft te maken.

Bij een aantal van je reacties denk ik "BNW is toch een paar deurtjes verder?" Je komt niet helder over, maar enorm bang, en je hebt een enorm wantrouwen tegen de buitenwereld, waar je spoken ziet. Niet bepaald signalen van een gezonde geest.
Nu is het wel leuk geweest, hou dit soort deducties en aannames lekker voor je.
pi_170272495
TS wil je nou nog tips of niet? Anders kan dit topic ook wel dicht als je toch overal smoesjes op verzint.
pi_170274510
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 22:22 schreef DoubleDip het volgende:
TS wil je nou nog tips of niet? Anders kan dit topic ook wel dicht als je toch overal smoesjes op verzint.
Ik sta nog steeds open voor tips, maar als jullie vinden dat ik alles afwend kan een mod het sluiten. Ik ben vandaag precies een week gestopt met blowen, en kan wel zeggen dat ik al wat actiever en minder vergeetachtig ben. Wat betreft voor de proffesionele hulp die jullie mij adviseren om te gaan zoeken, ben ik het gewoon niet mee eens. En dat is echt niet om te dwarsbomen, maar een persoonlijke keuze. Ik heb een lijstje gemaakt van activiteiten die ik wil gaan uitproberen. Het streven is om elke week minimaal één activiteit te proberen mits ik daar vrije tijd voor heb. En ben ik mede door dit topic al de juiste kant opgegaan. Morgen heb ik bijvoorbeeld de hele dag vrij, hoe zouden jullie een vrije dag tot iets efficiënts indelen?
pi_170274715
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 23:14 schreef Al-di-la het volgende:

[..]

Ik sta nog steeds open voor tips, maar als jullie vinden dat ik alles afwend kan een mod het sluiten. Ik ben vandaag precies een week gestopt met blowen, en kan wel zeggen dat ik al wat actiever en minder vergeetachtig ben. Wat betreft voor de proffesionele hulp die jullie mij adviseren om te gaan zoeken, ben ik het gewoon niet mee eens. En dat is echt niet om te dwarsbomen, maar een persoonlijke keuze. Ik heb een lijstje gemaakt van activiteiten die ik wil gaan uitproberen. Het streven is om elke week minimaal één activiteit te proberen mits ik daar vrije tijd voor heb. En ben ik mede door dit topic al de juiste kant opgegaan. Morgen heb ik bijvoorbeeld de hele dag vrij, hoe zouden jullie een vrije dag tot iets efficiënts indelen?
Een facebook/ tinder/ NMLK account aanmaken, voor sociale contacten bv.? En er actief mee aan de slag gaan. bv :)
Hell To The Liars
pi_170346315
Ik ben zelf ook een jonge van 19 uit het kekke brabant en ik herken wel het een en ander
het helpt om in contact komen met andere mensen die hetzelfde hebben als jij, natuurlijk moeilijk om te vinden maar ze zijn er wel. Misschien minder werken en wat meer vrije tijd nemen filmpie kijken ofzo. En jointjes roken is opzich een goeie bezigheid als je je verveeld maar brengt ook veel slechte dingen met zich mee. En die ''vrienden'' zijn geen vrienden want alleen blowen is ook niet gezellig. misschien is het iets om jezelf dingen te gaan leren of nieuwe interesses te gaan zoeken bijvoorbeeld coderen of mixen ofzo dat is wat mij nu op dit moment helpt want ik weet wat je bedoeld. Je bent nooit alleen.
pi_170358118
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 03:15 schreef afgeliktepannenlikker het volgende:
Ik ben zelf ook een jonge van 19 uit het kekke brabant en ik herken wel het een en ander
het helpt om in contact komen met andere mensen die hetzelfde hebben als jij, natuurlijk moeilijk om te vinden maar ze zijn er wel. Misschien minder werken en wat meer vrije tijd nemen filmpie kijken ofzo. En jointjes roken is opzich een goeie bezigheid als je je verveeld maar brengt ook veel slechte dingen met zich mee. En die ''vrienden'' zijn geen vrienden want alleen blowen is ook niet gezellig. misschien is het iets om jezelf dingen te gaan leren of nieuwe interesses te gaan zoeken bijvoorbeeld coderen of mixen ofzo dat is wat mij nu op dit moment helpt want ik weet wat je bedoeld. Je bent nooit alleen.
Nah minder werken zal ik nooit doen :P, money rules. maar inderdaad ik ben ook bezig wat mensen met dezelfde interesses te vinden. Ik blow al anderhalve week niet meer. Alhoewel wat je zegt alleen blowen is niet gezellig toen ik het deed was het altijd wel gezellig hoor alleen vrij antiproductief en minder gezond. Ik blijf zoeken naar een interesse outdoors heb dat laptop gezit wel gehad. Codeer en mix-se!
pi_170376460
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 19:53 schreef Al-di-la het volgende:

Wat zou ik kunnen verbeteren in minn leven?
het eerste wat ik daarop zou antwoorden, is regelmaat en structuur in je leven brengen...

toen je nog erg jong was, voor je puberteit wordt die regelmaat je vaak opgelegd, door ouders en school en een situatie waarin je gewoon te doen hebt wat anderen je vertellen...

in je puberteit verweer je ertegen en wil je je eigen tijd indelen, maar de werkelijkheid is veelal dat je je vaak zit te vervelen, geen zin in dingen hebt en niet wet wat te doen (is niet erg overigens, iedereen kent die fase in zn puberteit)

Wél is het belangrijk dat je langzaal steeds sterker zelf leert die structuur in je eigen leven te brengen, zelf leert te plannen en ook te werken naar een eigen discipline...

bv sporten of een actief verenigings-leven helpen hierbij enorm en eigenlijk jammer dat momenteel juist bij veel jongeren dat ontbreekt (overigens ook door een maatschapij die kennelijk dat verenigingsleven steeds verder in de hoek duwt, er ook vaak weinig tijd voor overlaat of er hoge financiele kosten aan hangt)...

Overigens, ik denk dat je niet hoeft te wanhopen, met 19 ben je nog best jong en ook als je nu een 'achterstand' hebt in het zelf aanhouden van structuur in je leven en het aanhouden van zelf-discipline...
dat is iets dat je vermoedelijk vast wel kunt leren
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_170379847
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:26 schreef Al-di-la het volgende:

[..]

Nah minder werken zal ik nooit doen :P, money rules. maar inderdaad ik ben ook bezig wat mensen met dezelfde interesses te vinden. Ik blow al anderhalve week niet meer. Alhoewel wat je zegt alleen blowen is niet gezellig toen ik het deed was het altijd wel gezellig hoor alleen vrij antiproductief en minder gezond. Ik blijf zoeken naar een interesse outdoors heb dat laptop gezit wel gehad. Codeer en mix-se!
Lekker bezig man, Dat snap ik. dankjewel
pi_170804687
Ik heb bij nader inzien, en advies van een andere FOKKER toch maar eens een afspraak bij de huisarts gemaakt...ik houd alleen mezelf voor de gek. En dat zie ik langzamerhand steeds beter door mijn onzekere blik.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')